Data teampresentatiesquote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 01:42 schreef Peterselieman het volgende:
Terugblik Deel 3: F1-seizoen 2008 - race 7 t/m 12
Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Vandaag deel 3: de zevende tot en met twaalfde race van het seizoen. Het vorige deel, Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6, ging over eerste zes races.
Bij wielrennen ook: Criteriums betalen voor de grote namen. Maar ook de kleinere wielerkoersen (in de dorpen enzo) betalen wel startgeld voor de 'lokale namen'.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:50 schreef Ared het volgende:
[..]
Misschien kun je het vergelijken met tenissen. Als ik me niet vergis betalen "kleine" toernooien grote bedragen startgeld aan toppers om ze te lokken, terwijl de mindere goden blij mogen zijn dat ze überhaupt uitgenodigd worden. Ik meen me te herinneren dat die aanwezigheidspremie meer kan zijn dan het prijzengeld, maar zeker ben ik daar niet van. Ik geloof dat het bij marathons ook zo werkt.
hier een compilatie filmpje van 2006. Op 3.40 zie je heel duidelijk de ''pre''-bridgewing flexen. Naderhand hebben ze die mooie tunneltjes eromheen gemaakt wat het probleem ''oploste''quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:18 schreef Giem het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag hier, ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Heeft iemand nog een filmpje van de flexende ferrari voorvleugel?
Ik wilde de afbeelding uit het vorige topic gebruiken maar die was niet meer te vinden.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
Lopen knippen en plakken in de 2008 nieuwtjes banner?
Zijn die tietjes je zo lief, Trystar?
[ afbeelding ]
(PNG : Portable Network Graphics)
Opvallend dat sinds de FIA afgestapt is van het systeem waarbij alleen de beste zoveel resultaten (meestal 11 iirc) meetelden voor het kampioenschap, alleen 2008 een andere kampioen opgeleverd zou hebben.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.
De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.
<snip>
quote:Gascoyne seeks Force India damage
Force India's former Chief Technical Officer Mike Gascoyne is suing the team for damages of more than £2 million over his dismissal at the end of last year, autosport.com has learned.
Gascoyne had his contract with the team terminated in November 2008, 12 months before his original three-year deal with them was due to come to an end.
Unhappy about what happened, he has now lodged legal paperwork in London's High Court for damages caused by his dismissal, plus other incidental costs.
Gascoyne is seeking the full $2.5 million (USD) wages that he was due for the final year of his deal, plus at least a percentage of the potential $5 million (USD) that he could have earned had he taken up a two-year contract extension option.
Life insurance cover claims, plus incidence of taxation and interest, are also mentioned in the writ that has been lodged with the High Court.
Gascoyne parted company with the team in November last year as team principal Vijay Mallya conducted a management reshuffle brought about by the outfit's switch to Mercedes-Benz engines.
Mallya said at the time: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.
"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity."
quote:Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.
De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.
1958 Stirling Moss - instead of Mike Hawthorn
1964 Jim Clark - instead of John Surtees
1967 Jim Clark - instead of Denny Hulme
1977 Mario Andretti - instead of Niki Lauda
1979 Alan Jones - instead of Jody Scheckter
1981 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1982 Didier Pironi - instead of Keke Rosberg
1983 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1984 Alain Prost - instead of Niki Lauda
1986 Nigel Mansell - instead of Alain Prost
1987 Nigel Mansell - instead of Nelson Piquet
1989 Ayrton Senna - instead of Alain Prost
2008 Felipe Massa - instead of Lewis Hamilton.
Opvallend is dat Nelson Piquet (waarbij twee met Brabham van Bernie Ecclestone) al zijn titels kwijt zou zijn.
Prost zou op vijf titels komen, Senna op 4 en Mansell op drie. Lauda zou er slechts een overhouden.
Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet) hem van die titels af.
Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Legoquote:Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet) hem van die titels af.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 07:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Lego
Ik vind het ook wel opvallend dat Schumacher al z'n 7 wereldtitels kan blijven houden!
quote:Nieuw Amerikaans team?
A new Formula One team is under wraps in America and set to be launched officially later this month, it is reported on Wednesday.
The team, whose logo can be previewed at 'usf1.com', is fronted by F1 stalwart and broadcaster Peter Windsor, and American Ken Anderson, of IndyCar and NASCAR fame but also former Ligier Technical Director.
Briton Windsor, 56, has worked for Williams and Ferrari, but is best known today as a television pundit and writer.
The German website motorsport-total.com claims USF1 intends to make its Grand Prix debut in 2010, and already has the blessing of F1 Chief Executive Bernie Ecclestone.
The team will have the slogan 'Made In America' and be headquartered in the heart of NASCAR-country in Charlotte, North Carolina.
Reportedly, an agreement to use the new Windshear wind tunnel in North Carolina is already in place, while USF1 intends to be a showcase for American technology and US-born drivers.
F1Fanatic heeft een hele goede uitleg waarom het geen goed systeem is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:32 schreef Cavalier1 het volgende:
Een nadeel van het medaille systeem is dat er na plaats drie niet meer geknokt hoeft te worden. Dat lijkt me toch geen goed vooruitzicht. Wat vinden jullie ervan en is er nog kans dat het ingevoerd gaat worden?
Dankje, mooie beelden!!quote:
bron: Autosportquote:FIA president Max Mosley is now convinced he knows who was behind the set-up that resulted in the News of the World publishing details about his private life last year.
Mosley has always had suspicions that the News of the World story was the product of a conspiracy by someone determined to discredit him.
However, when asked by autosport.com about if there had been any further progress in finding out more on the matter, Mosley said: "Yes. We pretty much know who it was now.
"But I am not going to do anything or say anything until I am absolutely certain. That is going to take a little bit more time."
Mosley said investigations to prove the individual's identity were ongoing, with him believing the set-up took place with a view to forcing him out of office.
"It wasn't done for fun," he said. "It was to get rid of me. I think the theory was that if that came out, I was going to resign. That is what the News of the World thought as well. They thought I would just go away and that was it."
Mosley confirmed that the individual he suspected was behind the affair is from F1, but said it may take several years for him to confirm the identity.
"It might take two or three years for various reasons," explained Mosley. "I don't care how long it takes. All sorts of other things are going to come out - there is an awful lot going on on the continent.
"We have got criminal proceedings against 17 individuals in Germany, we've got defamation actions in Germany, France and Italy. And in Italy the defamation actions are an adjunct to criminal proceedings, which of course are in the hands of prosecuting authorities.
"So it has become very much one of those things that takes a while. But we will get there."
Mosley would not rule out the possibility of sporting sanctions against the individual behind the set-up should he get the proof he needs.
"I suppose there could be, but it is speculative at the moment," he said.
quote:Toro Rosso bevestigt Bourdais voor 2009
Sebastien Bourdais is komend seizoen de teamgenoot van Sebastien Buemi bij Scuderia Toro Rosso. Zo heeft de renstal uit Faenza officieel bekendgemaakt. De bevestiging van de Fransman komt allerminst als een verrassing.
De strijd om het tweede stoeltje ging alleen nog tussen Sebastien Bourdais en Takuma Sato, die deze winter ook een paar heeft getest voor het team. Scuderia Toro Rosso maakte er geen geheim van dat geld een belangrijke rol speelde bij de beslissing voor de tweede coureur en het is dus Bourdais die over de best gevulde portemonnee beschikt. Donderdag werd echter al duidelijk dat de Bourdais volgende week opnieuw voor het Italiaanse team zou gaan testen, samen met Buemi, waarmee de 29-jarige Fransman al vrijwel zeker leek voor het tweede zitje.
"Het was een lange en zware winter, maar aan het lange wachten is eindelijk een eind gekomen", liet Bourdais weten. "Ik heb erg veel zin in mijn tweede seizoen bij Toro Rosso en wil Red Bull en Dietrich Mateschitz enorm bedanken voor deze kans. Het belooft een erg spannend seizoen te worden, dankzij alle reglementswijzigingen. Ook kijk ik ernaar uit om samen te werken met mijn nieuwe teamgenoot, Sebastien Buemi, en hopelijk kunnen we er allebei het maximale uithalen voor het team."
Bourdais scoorde vorig seizoen vier punten voor Toro Rosso.
quote:
quote:Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Trystar het volgende:
Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.
ziet er idd mooi uit. en de nieuwe rbr auto ziet er, van wat ik er nu kan zien, ook spectaculair uitquote:Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Trystar het volgende:
Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.
Maar gelukkig kunnen we dan misschien wel naar Bulgarije.quote:Turkish GP's long-term future in doubt
Turkish Grand Prix organisers fear they could lose their Formula One race after 2011, amid reports that Bernie Ecclestone does not plan to renew his current deal with the Istanbul Park circuit.
The Today's Zaman newspaper reports that Ecclestone, who took charge of the track several years ago, has given the circuit's original builder and financier the Istabul Chamber of Commerce notice that he plans to take the race off the F1 calendar after three more years.
Istanbul Park's general director Can Guclu confirmed that the race's long-term future was in doubt as other countries clamoured for dates on the F1 schedule.
"We are afraid that 2011 may be the last year of the staging of F1 in Istanbul," Guclu told Zaman.
"There is serious competition from such countries as South Africa, Russia, Bulgaria and South Korea. South Korea has a highly developed economy and they place importance on sporting events. The [football] world cup was held in there in 2002. And Russia has already started constructing a race course."
Guclu said he was concerned that negotiations had not yet begun to extend Istanbul Park's F1 deal, especially as it had originally taken four years from securing agreement with Ecclestone in 2001 to hosting the inaugural Turkish GP in 2005.
"If we want the Turkish Grand Prix to stay on the calendar, we need to start working immediately," he said.
"Or else, we cannot just begin negotiating for the race in the last year of the contract.
"We made a deal with Ecclestone in 2003 and the first race was organised in 2005. As you see, there is a four-year process in order to be included in the calendar.
"There is still nothing about extending the deal and no demand from either side."
Ach man, Doornbos zelf heeft ook weer een grote mond tegen Bourdais, allemaal show.....quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:47 schreef The_Hives het volgende:
[..]
. Zeker na de akkefietjes met Doornbos heb ik echt een antipathie tegen die kerel. Dat had ik daarvoor al, maar het zal nu zeker niet minder worden.
Maar circuits laten bouwen om vervolgens er weer weg te willenquote:Op zondag 8 februari 2009 20:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar gelukkig kunnen we dan misschien wel naar Bulgarije.
Echt een supergaaf filmpje. Auto ziet er ook veelbelovend uit.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Trystar het volgende:
Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |