En hij dacht dat ook echt? Godsklere, soms vraag je je echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand die zo achterlijk en dom als een varken is wel succesvol kan zijn.quote:"De gedachte was om onszelf in één klap op het wereldtoneel te zetten als grote speler.
mwoahquote:Op zondag 1 maart 2009 13:09 schreef kriele het volgende:
"Spyker sprak met Honda F1"
Sat 28-02 2009
De Nederlandse autofabrikant Spyker heeft in januari gesprekken gevoerd met Honda F1 teambaas Nick Fry. Spyker zou interesse hebben getoond om het Honda F1 over te nemen, dat komt naar voren in het boek Spyker, langs de afgrond.
De Nederlandse autofabrikant uit Zeewolde die geleidt wordt door Victor Muller zou de steun hebben gehad van haar financier, de steenrijke Russische bankier Vladimir Antonov. Spyker is één van de vele partijen geweest die interesse toonde in het Honda F1 team. Honda besloot al snel maar met een handvol partijen verder te praten die als beste opties uit de bus kwamen, hier hoorde Spyker niet bij.
Spyker F1 debuteerde in 2007 in de Formule 1 door het Midland F1 team over te nemen, het werd een grote deceptie:
"Het is ontzettend negatief geweest allemaal", aldus Spyker CEO Victor Muller. "De gedachte was om onszelf in één klap op het wereldtoneel te zetten als grote speler. En dat heeft me nog het meest verbaasd: de Formule 1 heeft Spyker als wereldmerk toch een beetje verder gebracht. Het ons wel zeventig miljoen gekost, maar vooruit."
De Formule 1 bracht Spyker bijna na de afgrond, met geld van Vladimir Antonov is Spyker nu weer stabiel. In Zeewolde werden in de fabriek het afgelopen jaar met 135 werknemers 44 Spyker's gebouwd.
http://www.f1news.nl/news(...)met+Honda+F1%22.html
Het is toch nog geen 1 april?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 02:03 schreef nils7 het volgende:
Heb van een vriend vernomen dat een Nederlands team financiers zoekt voor een herintrede.
Heb ik volgens mij wel eens eerder gelezen. Ze wilden op die manier Ferrari achterna.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
En hij dacht dat ook echt? Godsklere, soms vraag je je echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand die zo achterlijk en dom als een varken is wel succesvol kan zijn.
Wat een volslagen debiel dat hij dat serieus dacht.
Dat hebben ze inderdaad weleens geroepenquote:Op zondag 1 maart 2009 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb ik volgens mij wel eens eerder gelezen. Ze wilden op die manier Ferrari achterna.
quote:Op zondag 1 maart 2009 17:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb ik volgens mij wel eens eerder gelezen. Ze wilden op die manier Ferrari achterna.
Volgens mij was het meer een jongensdroom van die Victor Muller om net als Ferrari te worden, dan dat er echt een goed financieel plan achter zat. Althans, dat idee leeft bij mij toch wel enigszins.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:30 schreef kriele het volgende:
[..]
Mij is ook nog nooit duidelijk geworden hoe ze de boel wilden financieren. Ze verkochten pakweg 40 auto's per jaar!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1. Vettel Red Bull (B) 1:19.055 87 2. Massa Ferrari (B) 1:20.330 63 3. Kobayashi Toyota (B) 1:20.699 79 4. Rosberg Williams (B) 1:21.171 71 5. Kubica BMW Sauber (B) 1:21.292 47 6. Fisichella Force India (B) 1:21.584 31 7. de la Rosa McLaren (B) 1:21.831 94 8. Piquet Renault (B) 1:22.011 52 |
dat kan Ferrari nou juist goed gebruikenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:14 schreef Atreidez het volgende:
Wat een hondenweer in Jerez vandaag.. gaat goed met die droogweertesten
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1. Glock Toyota (B) 1:30.979 89 2. Kubica BMW-Sauber (B) 1:31.327 70 3. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:31.451 114 4. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:31.547 54 5. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:32.220 102 6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:33.371 91 7. Piquet Renault (B) 1:33.476 66 |
Zo gek is dat toch niet? McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso en Force India verkopen allemaal samen volgens mij amper 40 auto's per jaar!quote:Op zondag 1 maart 2009 18:30 schreef kriele het volgende:
Mij is ook nog nooit duidelijk geworden hoe ze de boel wilden financieren. Ze verkochten pakweg 40 auto's per jaar!
Dat is exact het probleem inderdaadquote:Op maandag 2 maart 2009 20:49 schreef Ared het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet? McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso en Force India verkopen allemaal samen volgens mij amper 40 auto's per jaar!
Het plan erachter was dat het team aangekocht zou worden, hun naam zou krijgen, en daarna met sponsoren en tv-geld quitte zou gaan draaien. Voor de aanschaf heb je kapitaal nodig (waar ze als ik me niet vergis extra aandelen voor hebben uitgegeven), maar daarna bedruipt het zichzelf.
probleem was dat de uitgaven wat hoger waren dan de inkomsten, en dat Spyker haar eigen grootste sponsor moest worden (zoals Red Bull dat is voor RBR en STR, en Kingfisher voor Force India). Daar is het merk bijna aan onderdoor gegaan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1. Glock Toyota (B) 1:19.814 141 2. Massa Ferrari (B) 1:20.238 134 3. Alonso Renault (B) 1:20.296 152 4. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.535 85 5. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:20.621 63 6. Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.021 98 7. Kubica BMW-Sauber (B) 1:21.069 98 8. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.412 125 |
Bronquote:Heikki Kovalainen continued his test programme with McLaren Mercedes.
Not for the first time in the pre-season testing, the team used a flow visualisation paint to monitor the airflow on the new MP4-24, this time on the 2009-specification rear wing.
However, Kovalainen ran towards the tail of the timesheets with the device before reverting to the 2008 specification wing late in the day to post the fourth fastest time, seven-tenths off the ultimate pace.
In dit geval lijkt het vooral een PR-stunt. Al heeft McLaren al eerder gebruik gemaakt van de 2008-vleugel. Het zou op problemen kunnen duiden, maar of dat ook zo is komen we denk ik pas in Australië achter.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Zou McLaren dan of achter liggen of iets te verbergen hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.16:25
1.20.816
1.20:535 Mejor crono de Heikki...
Heikki rijdt dus alleen zijn laatste twee rondes in de 1:20 (rest staat onder spoiler. Anders wordt het wel erg lang). De rest is allemaal 1:22 of hoger als ik het goed heb gezien.
Ter vergelijking de stints van Alonso en Massa. Ook deze even achter de spoiler wegens de lengte.
AlonsoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MassaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het begin van de dag moet je dan even niet meetellen, omdat de baan toen nog wat nat was
Maar ja de tijd zal het leren wat van alle geruchten waar is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
hmm da's niet best als mclaren met betere(!) achtervleugel rijdtPlease, make yourself uncomfortable.![]()
Ik hoop echt dat Hamilton niet wint. Hell, ik gun zelfs Button het kampioenschap nog meer!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
McLaren is toch ook bezig met het testen volgens 2010 bandenspec? Oftewel met verbod op bijtanken en dus een zware auto. Zou een verklaring kunnen zijn.Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.![]()
Echt, dit is volgens mij de enige reden waarom wij niet gezellig met elkaar een pot bier kunnen drinkenquote:Op woensdag 4 maart 2009 00:04 schreef vosss het volgende:
Ik hoop echt dat Hamilton niet wint. Hell, ik gun zelfs Button het kampioenschap nog meer!
Where facts are few, experts are many.![]()
De Toyota's rijden redelijk vooraan deze winter. Gaan die zich eindelijk bij de top nestelen denken jullie?![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:04 schreef vosss het volgende:
Ik hoop echt dat Hamilton niet wint. Hell, ik gun zelfs Button het kampioenschap nog meer!
Het is gewoon altijd leuker om voor de underdog te zijn!![]()
Je bent toch zeker geen hooligan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:17 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Echt, dit is volgens mij de enige reden waarom wij niet gezellig met elkaar een pot bier kunnen drinken![]()
![]()
wintertijden zeggen helemaal niks, dat heeft het verleden wel bewezen (bijvoorbeeld prost kon er ook wat van geloof ik)quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:45 schreef Cavalier1 het volgende:
De Toyota's rijden redelijk vooraan deze winter. Gaan die zich eindelijk bij de top nestelen denken jullie?
![]()
Dat zeiden ze toen ook over BAR-Honda in 2004, maar die maakte het toch redelijk waar achter Ferrari dat jaarquote:Op woensdag 4 maart 2009 11:33 schreef Bluurgh het volgende:
wintertijden zeggen helemaal niks, dat heeft het verleden wel bewezen (bijvoorbeeld prost kon er ook wat van geloof ik)Foxxx wel toch?quote:
Where facts are few, experts are many.![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:33 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
wintertijden zeggen helemaal niks, dat heeft het verleden wel bewezen (bijvoorbeeld prost kon er ook wat van geloof ik)
Arrows kon er ook wat van. Bloedje snel in de winter, door wat met het gewicht te klooien, maar aan de start van het seizoen was alles weer bij het oude.![]()
Maarja, Arrows reedt onder het minimale gewicht idd, omdat de FIA regels voor de auto's niet helemaal gelden tijdens tests ofzo. Was toen ook de discussie dat ze het met opzet deden om sponsors binnen te halen
Where facts are few, experts are many.![]()
Tis wel door een gekleurde bril hoor... Maar verder: njammiequote:Op woensdag 4 maart 2009 10:17 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Echt, dit is volgens mij de enige reden waarom wij niet gezellig met elkaar een pot bier kunnen drinken^^
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@![]()
volgens Kovalainen is McLaren klaar om KERS te gebruiken, en is het absoluut de moeite waard:bron: autosportquote:"I think we are now hitting a stage where we can run it all day, reliably, without any problems, at the maximum power," he said. "So unless somethings goes dramatically wrong, I don't see a reason why we shouldn't run it."
...
Certainly it's going to be an advantage at the start, it potentially gives a big benefit from the start to the first corner. And then obviously in the race if you're fighting and you need to overtake people.
Hopefully other people don't get it and we get it, but there are other good teams around and I wouldn't underestimate anyone, so I wouldn't be surprised if many of the other teams had it as well."![]()
Massa toont zich weer eens van zijn intelligentste kant:quote:"De vrijdagtrainingen zijn helemaal niet zo belangrijk voor de show, dus we kunnnen net zo goed de training op zaterdagochtend iets langer maken en de vrijdag helemaal schrappen", vertelde de 27-jarige Braziliaan in een interview met de officiële Formule 1-site. "Verder zouden we de races ook wel iets kunnen inkorten, want in de laatste vijftien raceronden gebeurt meestal toch niets meer interessants."
Alsof die laatste fase waarin weinig gebeurt niet nog steeds aan het eind van die ingekorte race zal komen.
bronBreasts! helping men to avoid eye contact since 1865.![]()
na de seizoensfinale van 2008 kan ik me best voorstellen dat Massa het einde van races niet leuk meer vind, maar ik zou verwachten dat hij dan alleen de laatste ronde zou willen schrappen.![]()
Waren ze dacht ik dinsdag al mee bezig. Vond er verder ook geen enkele vermelding van dat dit nu weer het geval was.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:59 schreef sanger het volgende:
McLaren is toch ook bezig met het testen volgens 2010 bandenspec? Oftewel met verbod op bijtanken en dus een zware auto. Zou een verklaring kunnen zijn.
Tijden van vandaag:
1
2
3
4
5
6
7
8
9Pos Driver Team Time Laps
1. Alonso Renault (B) 1:19.945 129
2. Raikkonen Ferrari (B) 1:20.250 104
3. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:20.520 98
4. Trulli Toyota (B) 1:20.540 131
5. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.894 107
6. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.948 83
7. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:21.302 70
8. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:21.411 79
Bron
Tijden van stints:
K. RaikkonenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F. AlonsoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L. HamiltonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En humor van STR. Klik![]()
![]()
quote:Renault dreigt uit de Formule 1 te stappen
Renault keert de Formule 1 de rug toe, als zij niet meer geld ontvangt uit de televisie-opbrengsten. Dit heeft Patrick Pelata, directeur operationele zaken bij de Franse autofabrikant, laten weten tijdens de autobeurs in Genève.
"We proberen de kosten omlaag te brengen en we willen meer geld ontvangen uit de tv-rechten, de circuitrechten en de baansponsoring", vertelde Pelata in een interview met Bloomberg. "We willen graag deel uit blijven maken van de Formule 1, maar als de onderhandelingen op niets uitlopen, dan zijn er geen taboes."
Formule 1-baas Bernie Ecclestone zegt niets te weten van Renaults dreigement. "Ik ben verrast dat hij dit zomaar zegt", reageerde hij. "We hebben een contract met de teams dat pas in 2013 afloopt en we zullen niet van dat contract afwijken."
De FOTA liet eerder al weten graag met Ecclestone te willen praten om te kijken of zij meer geld van de FOM kan krijgen. Hierin worden de teams gesteund door FIA-president Max Mosley. Ecclestone piekert er echter niet over. In januari zei hij al: "We moeten ze niet meer geld gaan geven. We moeten ze juist minder geld gaan geven. Ze kunnen wel om meer geld gaan vragen, maar ze krijgen het niet."
Pelata wilde niets zeggen over wanneer Renault eventueel uit de F1 zal stappen. Hij gaf wel toe dat Renault contractueel verplicht is om dit jaar mee te doen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: