quote:RBS to pull out of F1 in 2010
The Royal Bank of Scotland has announced that it is to pull out of Formula One, but only when its current deal with Williams finishes at the end of 2010.
The finance company, which has made huge losses in the credit crunch has decided to end its involvement with grand prix racing as part of a wider strategic view about its sponsorship in sport.
The company first backed Williams in 2005 and signed for a second three-year term in 2007. The deal will conclude at the end of 2010.
Williams chief Frank Williams said: "RBS has been a great partner for this team and we are pleased to have made our contribution over the past four years to developing the RBS brand internationally. Thanks to the support of RBS and our many other loyal partners, we are in a strong position to ride out the inevitable challenges of the next two years.
"RBS is showing great responsibility to the role that we play in the British economy,
supporting over 500 highly skilled technology jobs in a sector in which Britain leads the world. In the last three years, Williams has spent over £100 million with 2700 UK suppliers and it is of course important that this business endures."
Andrew McLaughlin, RBS group director, Communications, added: "We recognise that we are now operating in a very different economic environment and have been reviewing all of our activities since October. It is imperative that we respond to the reality of the situation we face and that we do so in an orderly way that respects the commercial agreements we have in place and the implications for our partners and the jobs they support.
"Throughout our relationship, Williams have shown great understanding and innovation in driving the programme forwards. They have been very supportive in finding ways to reduce costs over the remainder of our contract. This early announcement allows Sir Frank Williams and his team to plan ahead financially."
RBS's announcement comes just a few weeks after Dutch finance company ING announced it was to pull out of F1 at the end of this year because of the financial difficulties worldwide.
K, graag gedaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:20 schreef Eddievandehoek het volgende:
[..]
Alvast bedankt voor de moeite. Maar de paginas waar jij naar verwijst heb ik in het verleden inderdaad pdfs met alle laptimes gevonden. Deze zie ik er echter nu niet meer bij staan.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:45 schreef sanger het volgende:
Je kunt ook iemand vragen met een abo op autosport.com
quote:Bridgestone bevestigt grotere verschillen
De verschillen tussen de twee bandencompounds die Bridgestone komend seizoen meenemeent naar de races, zullen dit jaar groter zijn dan andere jaren. Zo heeft de Japanse bandenleverancier bevestigd. Dit gebeurt door bijvoorbeeld niet meer zacht en medium mee te nemen naar Melbourne, maar superzacht en medium.
De zachtere band zal hierdoor tijdens de eerste ronden aanzienlijk sneller zijn dan de hardere band, maar de hardere band zal aan de andere kant weer voor veel meer constantheid zorgen over een langere run. Door de bandenkeuze nog belangrijker te maken, hoopt Bridgestone voor nog meer spanning te kunnen zorgen.
De volgende banden worden meegenomen naar de eerste races:
Grand Prix van Australië: superzacht en medium
Grand Prix van Maleisië: zacht en hard
Grand Prix van China: superzacht en medium
Grand Prix van Bahrein: superzacht en medium
Grand Prix van Spanje: zacht en hard
rFactor?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:29 schreef vosss het volgende:
Ik ga binnenkort weer in Australie rijden. Mét een Formule auto wel te verstaan!![]()
Tuurlikj, dacht je dat ik echt in Australie ging rijden?quote:
Is er wel genoeg grip op een vette baan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Australië is een vette baan, kan niet wachten
haha nee hoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlikj, dacht je dat ik echt in Australie ging rijden?
Die heb ik nog niet gespeeld. Ik speel zo nu en dan MMG07 of CTDP06.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:47 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand toevallig al die 99 F1 mod voor rFacto getest?
Die schijnt best vet te zijn
quote:If you know what’s good for you: keep away from Adria.
The story that we are due to shakedown our new car at the Adria circuit at some point during week-commencing 2nd March seems to have caused confusion in sections of the media.
So, just to make it clear, if and when we do go to Adria, it will be a private test behind closed doors and nobody is allowed in.
Save yourself the trip and stay away. Otherwise our friendly Security Guards, Doug and Dinsdale Pirhana might be forced to nail your pelvis to the floor with a cake-stand.
Eind dit jaar eindelijk gelukkig weer F1 op de pcquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:10 schreef Atreidez het volgende:
Heb t echt gehad met rFactor. Ik rij wel gewoon met de F3000 in Race07, heb je tenminste het idee dat t een echte raceauto is, en geen arcadespelletje
Ow? Van wie??quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
Eind dit jaar eindelijk gelukkig weer F1 op de pc
Kan het niet zijn dat dat ook de bedoeling is? Zou een mooie media-stunt zijn (STR-waardigquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:18 schreef Atreidez het volgende:
Waarschuwing? Klinkt meer als een dreigementAls ik pers was, had ik er nu juist heen gegaan..
Dan zal de FIA eerst de limiet oip 12 teams moeten afschaffen!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:13 schreef 4-elements het volgende:
In ieder geval goed om te zien dat er toch weer 20 wagens aan de start staan. Helaas geen 26 zoals vroeger, maar hopelijk zien we dat wel weer in de toekomst nu er misschien een budgetlimiet komt. Terug naar de prekwalificatie?
over de kwalificatie gesproken,quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:19 schreef sanger het volgende:
Prekwalificatie is natuurlijk wel DE manier om actie te garanderen op vrijdagen en zaterdagen
Ik vraag me dan altijd af hoe je zoiets daadwerkelijk hard kunt controleren?quote:
Ik dacht meer aan: Laat dit seizoen maar eens zien dat je net dát beetje extra hebt waardoor je in de klasse top coureur valt, wellicht dat een aantal teams je in 2010 nog zien staan.quote:
Rosberg: "Dit jaar succes, anders ben ik weg"
Als Williams in 2009 niet definitief de weg naar boven inslaat, gaat Nico Rosberg op zoek naar een ander team. Dat liet de 23-jarige Duitser weten tijdens de media-dag van het Britse team in Grove. Rosberg rijdt al sinds zijn debuutjaar, 2006, bij het team, maar kwam nog niet verder dan een tweede en een derde plaats.
"Voor mij is dit jaar cruciaal", zei Rosberg tegen de aanwezige pers. "Vooral omdat ik succes wil hebben, daar race ik immers voor. Ik hoop dat ik een auto heb die me dat succes kan brengen. Het is heel goed mogelijk, dus ik heb goede hoop. Als het niet lukt, moet ik maar eens om me heen gaan kijken. Ik wil op zijn laatst in 2010 in een topauto zitten. Als dat bij Williams zou kunnen, zou dat fantastisch zijn."
"Het zou bijzonder speciaal zijn om succes te hebben met dit team. Ik kan het bijzonder goed met iedereen vinden en het zou geweldig zijn als we samen succes zouden hebben. Ik hoop echt dat het met Williams gaat lukken."
Door de teams te verplichten de boekhouding openbaar te maken aan een controle instituut van de FIA. Iedere euro die wordt uitgegeven moet worden verantwoordt als het ware. En de teams laten ondertekenen dat ze alle kosten maken op teamnaam en dus niet op een andere onderneming.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af hoe je zoiets daadwerkelijk hard kunt controleren?
Teams gaan dan in mijn ogen direct op zoek naar manieren om geld via een andere manier rond te sluizen.
Die kleur komt slecht uit bij die waardeloze belichting in die ruimte, verwacht ik. Die vinnen zijn wel fraai, en herkenbaar. Mooie lage neus ook, en omdat die voorvleugel zo donker van kleur is valt minder sterk op hoe breed dat ding is.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:33 schreef vosss het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe Williams met die opstaande vleugels naast de cockpit?
Mag dat wel? En de kleur is overigens spuuglelijk
wat een rare foto'squote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:44 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een nieuwe auto
Het is niet alleen de motor, maar ook de bak en de aandrijving. Ze kunnen honda in ieder geval voor blijven..quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:32 schreef Ared het volgende:
alleen van Ferrari naar Mercedes motoren switchen zal niet zo'n groot effect hebben, maar de uitgebreide technische ondersteuning kan het team misschien net een zetje geven om wat meer te kunnen strijden in het middenveld. Ik zie ze toch niet ineens regelmatig voor de punten gaan, maar je weet maar nooit met zo veel nieuwe regels.
Ach.. gezien de grootte zullen er dit jaar flink wat sneuvelen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:13 schreef Garisson72 het volgende:
ik vind 'm best mooi, en idd: mooie vormgeving rond de sidepods. Die grote witte voorvleugel gaat er alleen jammergenoeg recht van voren weer uitzien als een kart-bumper, net als op de BMW.
Denk je dat ze debiel zijn bij Williams?quote:Op zondag 1 maart 2009 02:29 schreef vosss het volgende:
Godsklere, moet ik schreeuwen hier of wat?
HALLO MENSEN, DIE VINS OP DE WILLIAMS, VALT DAT WEL BINNEN HET REGELEMENT???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |