Lijkt mij teveel wrijving, want dat zou betekenen dat onder de auto een geleidend stripje contact met de grond moet maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:35 schreef Atreidez het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet gewoon continu aarde houden.. Is dat nadelig voor de stroom, of zou t teveel wrijving betekenen? Of is geaarde KERS nog steeds gevaarlijk?
quote:... No, the bottom of an F1 car is not made of wood. It has a wood plank, just a
narrow board much narrower than the floorpan of the car attached to it. Most
the exposed bottom of the car is carbon fiber.
Carbon is conducter. The wire harness in your car probably uses carbon for
its conducting element. Brushes in DC motors are made of carbon. Dozens of
golfers every year get a "hands on" demonstration of the conducting
properties of their clubs graphite shafts.
What's worse is that carbon fiber, being composed of both carbon and plastic
builds up a static charge over time. In the presence of volatile fumes this
could disasterous.
The Voyager aircraft that flew around the world nonstop was constructed out
of carbon fiber. No fuel bladder was used to save weight. During
construction and testing the builders and crew actually saw static
discharges INSIDE the fuel tanks. There was some concern that the plane and
crew would be lost in an explosion if a discharge ignited the fumes in the
tank.
They got "lucky." The presence of fuel in the tank itself apparently damped
any static charges in the tank. The plane has never been flown again as it
is deemed too dangerous.
In F1 you not only have fuel inside the tank, but outside the tank during
refueling stops. A static discharge could ignite the fumes with disasterous
effects. Just ask the Jordon team of Eddie Irvine about this.
The metal strips contact the bottom of the car to the sides of the wooden
plank, contacting the carbon fiber and discharging any static to ground.
I think that sticking a handful of 2.5 mm holes in the pit lane surface is
reasonable to prevent the whole sheebang going up in a big... well,
Sheebang!
quote:Honda confirms Virgin's interest in Honda
18 February 2009
The Honda Formula 1 team has admitted it is currently negotiating with Richard Branson's Virgin Group. The Virgin group have made a bid to purchase the Brackley based team.
"We are negotiating with several buyers and one of these parties is the Virgin Group," a Honda spokesperson said.
According to speculations Honda is talking to several companies who could be a possible buyer. The team is confident to be at the opening race at the end of March in Melbourne.
Is dit wat ze zeggen bij Red Bull, of wat jij geconstateerd hebt?quote:Qua ontwerp is de auto afwijkend ten opzichte van de concurrenten, waardoor het team mogelijk een voordeel weet te creëren.
Dat maakt niet uit. Doordat het wezenlijk anders is hebben ze voor zichzelf die mogelijkheid geschapen om er voordeel uit te halen (of nadeel natuurlijk). Als je eenzelfde ontwerp neemt dan geef je jezelf die mogelijkheid nietquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:32 schreef Atreidez het volgende:
Leuk stuk!
[..]
Is dit wat ze zeggen bij Red Bull, of wat jij geconstateerd hebt?
Ik kan het eik alleen maar met hem eens zijn @:quote:Lauda heeft kritiek op huidige F1-rijders
Voormailig F1-rijder Niki Lauda heeft onlangs zijn mening geuit over de huidige rijders op de grid. Lauda, nog maar pas 60 geworden, vertelde dat de sport veel veiliger is geworden en dat de rijders amper risico lopen. Niki Lauda crashte in 1976 zwaar en verbrande daarbij ernstig in het aangezicht en op enkele andere delen van zijn lichaam. Voor deze voormalig rijder zou Lewis Hamilton bovendien enkel opvallen dankzij zijn vriendin van de Pussycat Dolls.
"Vroeger was de dood één van de gevolgen in deze sport maar tegenwoordig hoeven de rijders niet bang te zijn. Ze doen aan karting tot hun achtiende en in de F1 kunnen ze niet meer dan accelereren en aan hun stuurtje draaien. Aan hun eigen persoonlijkheid kunnen ze niet werken en dit is de waarheid. Lewis Hamilton valt volgens mij dan ook enkel op dankzij zijn vriendin. Nicole Scherzinger is bekend door haar muziek. Toen ik nog op de grid stond gingen we ten minste tot het uiterste om te winnen", aldus Niki Lauda.
» Gepost door Manuel Houben - 20/02/2009 17:31
Doden gaat wat ver denk ik. Hij bedoeld dat iedereen tegenwoordig berekenend rijdt ipv toch nog voor de volle winst te gaan.quote:
quote:Honda: No 'serious' buyer for F1 team
Honda Racing's hopes of Formula One survival suffered a blow on Monday when their Japanese chiefs said they could not see a 'serious buyer' for the team.
After months of speculation about the future of the outfit, with most recent rumours suggesting Richard Branson could get involved, hopes for an imminent deal were dashed with Honda saying that there had been little joy in trying to find someone to take control of the outfit.
Honda's outgoing CEO Takeo Fukui told a press conference in Tokyo, following board meetings in Japan, that the company may have trouble finding a buyer having made little progress since it put the team up for sale in December.
"There are various offers for the team but we have not seen any serious buyer yet," Fukui was quoted as saying by Reuters. "We find the sale process difficult."
Fukui's comments add fresh intrigue to what is going on at Honda Racing, after Formula One supremo Bernie Ecclestone told the News of the World on Sunday that team chiefs Nick Fry and Ross Brawn had turned down a 100 million pound offer to help save the outfit.
"I tried to help with the management buy-out," said Ecclestone. "They should have taken what I offered. It was a very good offer for everybody concerned. It gave them complete protection but they wanted to do things on their own. Now all we can do is hope and pray."
Time is running out for Honda to find a buyer for the team, with engine supplier Mercedes-Benz reported to need guarantees by the end of Monday that the team have funds in place before it commits to a deal for 2009.
Honda Racing have maintained silence for weeks now about the state of negotiations, with a team spokeswoman merely saying last week that the outfit remained 'optimistic' they would be on the grid in Melbourne.
The Honda Motor Company also announced on Monday that Fukui, a big supporter of motorsport, would be stepping down from his role as CEO in June. He will be replaced by senior managing director Takanobu Ito.
quote:'Honda F1 heeft toch een koper gevonden'
Klasse: F1 > Meer Formule1 Gepost op 23/02/2009 15:45 door: Redactie
In tegenstelling tot veel eerdere berichten gisteren en vandaag, zijn er sterk aannemelijke geruchten dat Honda het eigen Formule 1-team zelf gaat opkopen. De site RealHondaF1.com meldt dat het magagement van Honda zelf het team weer heeft gekocht, met enkele personeelsveranderingen aan de top tot gevolg.
De grootste veranderingen in het management zal zijn dat Nick Fry opstapt bij Honda. Fry was in 2006 en 2007 teambaas van Honda en wilde die rol weer terug. Dat zou niet gelukt zijn. Ook zou er nog een ander personeelslid aan de top ontslag nemen.
Ondanks dat het team weer overgenomen zal worden door Honda zelf, komen er wel enkele kostenbesparende maatregelen aan. Volgens bronnen zou het testteam en de motorenafdeling mensen moeten gaan missen. Er mag natuurlijk niet meer getest worden in het seizoen en de motoren zouden gelevert worden door Mercedes.
De Braziliaanse coureur Bruno Senna was de afgelopen dagen veelvuldig gespot bij de Honda-fabriek, waardoor het aannemelijk is dat hij naast Jenson Button aan de slag kan.
Omdat de geruchten steeds veranderen rond Honda, is het moeilijk om geruchten te onderscheiden van de feiten. Echter, het bovenstaande lijkt waar te zijn. Houdt Autosportweb.nl vandaag en de komende dagen in de gaten, want een bevestiging kan er elk moment aankomen.
Hier meldde ik al dat het waarschijnlijk is dat Honda het team gewoon voortzet omdat dit goedkoper is dan het team op te doeken. Dus dit nieuws is voor mij niet zo verrassend. Waarschijnlijk wordt er gedurende het seizoen gezocht naar een koper zodat het team ook in de komende jaren blijft bestaan.quote:
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 02:03 schreef nils7 het volgende:
Heb van een vriend vernomen dat een Nederlands team financiers zoekt voor een herintrede.
Volgens mij zijn er niet veel NL'se teams geweestquote:
Je maakt een grapje, maar DAF heeft geraced in een open wheel klasse (ben de naam ff kwijt) en ik geloof dat het williams was (correct me if i have it fout) die een CVT getest heeftquote:
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar DAF heeft geraced in een open wheel klasse (ben de naam ff kwijt) en ik geloof dat het williams was (correct me if i have it fout) die een CVT getest heeft
1-0 voor jouquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:44 schreef Atreidez het volgende:
Heidfeld was ook van mening dat ie vorig jaar voor t kampioenschap kon gaan.
Jep klopt:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar DAF heeft geraced in een open wheel klasse (ben de naam ff kwijt) en ik geloof dat het williams was (correct me if i have it fout) die een CVT getest heeft
De Mercedes van mijn vader heeft zo een versnellingsbak.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:23 schreef sanger het volgende:
Doet een beetje denken aan die VW commercial.
... of onder de RED button, maar volgens mij is dat iets typisch sateliet tv achtigs.. Ik heb iig geen rooie knop bij de BBC met digitale tv.quote:BBC television furthermore announced that it will offer every single on-track session live on the company's website, but for UK citizens only.
Ecurie Maarsbergen (van Carel Godin de Beaufort)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 02:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er niet veel NL'se teams geweest
Ben benieuwd...
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:13 schreef Sally het volgende:
Ik neem aan dat je vraag de Formule 1 betreft? Wellicht kan ik je verder helpen, vorig jaar vaak genoeg voor FOK!sport op zoek gemoeten...
Een stappenplan:
http://FIA.com, doorklikken naar Sport -> rechts (of in het dropdownmenu) kies Championships.
Dan naar FIA Formula One World Championship (dat is nu bljkbaar 2009), dan ga je naar een race en dan zie je meestal iets met 'Press Information'; echter nu nog niet.
http://fialive.fiacommuni(...)8/Pages/circuit.aspx
Edit: onderaan de lijst met races rechts staat 2008 Season!)
Om verder te kunnen kijken, ben ik naar Archive gegaan:
Daar zie je Press Information rechts. Gek genoeg nog geen 2008 te kiezen, dus maar naar 2007 gegaan.
->
Select Year: 2007
Select Category: FIA Formula One Wolrd Champ.
Select Subject: Grand Prix of Australia
->
http://fialive.fiacommunications.com/en-GB/archive/Pages/en.aspx
(kopiëren en quoten werkt niet, maar je ziet Race Facts en Scruteneering Reports, als pdf's
Daarin wordt wel *iets* over de vt's genoemd,maar niet veel.)
Ik hoop je eerste vraag te hebben beantwoordEn voor 2009 is het nog geduld hebben, 2008 moet blijkbaar nog gearchiveerd worden...
[2008 is toch te vinden
]
quote:RBS to pull out of F1 in 2010
The Royal Bank of Scotland has announced that it is to pull out of Formula One, but only when its current deal with Williams finishes at the end of 2010.
The finance company, which has made huge losses in the credit crunch has decided to end its involvement with grand prix racing as part of a wider strategic view about its sponsorship in sport.
The company first backed Williams in 2005 and signed for a second three-year term in 2007. The deal will conclude at the end of 2010.
Williams chief Frank Williams said: "RBS has been a great partner for this team and we are pleased to have made our contribution over the past four years to developing the RBS brand internationally. Thanks to the support of RBS and our many other loyal partners, we are in a strong position to ride out the inevitable challenges of the next two years.
"RBS is showing great responsibility to the role that we play in the British economy,
supporting over 500 highly skilled technology jobs in a sector in which Britain leads the world. In the last three years, Williams has spent over £100 million with 2700 UK suppliers and it is of course important that this business endures."
Andrew McLaughlin, RBS group director, Communications, added: "We recognise that we are now operating in a very different economic environment and have been reviewing all of our activities since October. It is imperative that we respond to the reality of the situation we face and that we do so in an orderly way that respects the commercial agreements we have in place and the implications for our partners and the jobs they support.
"Throughout our relationship, Williams have shown great understanding and innovation in driving the programme forwards. They have been very supportive in finding ways to reduce costs over the remainder of our contract. This early announcement allows Sir Frank Williams and his team to plan ahead financially."
RBS's announcement comes just a few weeks after Dutch finance company ING announced it was to pull out of F1 at the end of this year because of the financial difficulties worldwide.
K, graag gedaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:20 schreef Eddievandehoek het volgende:
[..]
Alvast bedankt voor de moeite. Maar de paginas waar jij naar verwijst heb ik in het verleden inderdaad pdfs met alle laptimes gevonden. Deze zie ik er echter nu niet meer bij staan.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:45 schreef sanger het volgende:
Je kunt ook iemand vragen met een abo op autosport.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |