Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:16 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Als je echt zoekt naar een oplossing moet je duidelijke bewoordingen gebruiken en aan de hand daarvan afspraken maken, het helpt echt niet als je jezelf verlaagt tot kromme vergelijkingen e.d. Heeft niks te maken met wat het westen wel of niet wil horen, dit doe je gewoon niet als je oprecht opbouwend een gesprek in gaat.
Wat een slap geleuter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
Daar moet je een beetje doorheen prikken.
Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheidquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet, maar daar komt het (zeer kort door de bocht) wel op neer ja. Ook hier in Nederland.
Als een partij oproept de wet te overtreden of dit zelf doet kan zij ontbonden/ uitgesloten worden.
natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..quote:Dan nog is het geen reële berekening. Je hebt geenszins alle factoren mee kunnen nemen in je berekening. En dan nog, heb je alleen gerekend wat er binnen komt en niet wat er al was. Of wat er überhaupt nodig is.
Weet je dat toevallig?
[..]quote:Aid agencies say the already fragile humanitarian situation in the Gaza Strip has deteriorated dramatically since Israel began its military offensive.
Israel has imposed a crippling blockade on Gaza for the past 18 months, allowing little more than humanitarian basics into the coastal territory.
Health, energy and water infrastructure were already close to breaking point before the fighting broke out.
[...]
During the hostilities about three times as many trucks of goods, mainly food, have entered Gaza than were doing so in November because of crossing closures.
de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..quote:Ik lees hoofdzakelijk dat ze 'onderweg zijn naar' een crisis. Niet dat die er is.Maar ik vind geen artikelen van vandaag.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.
zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:18 schreef damian5700 het volgende:
Er is dus een wezenlijk verschil tussen een uitsluiting en een verbod.
Wat een onzin om toch je punt maar te verdedigen, tuurlijk is er sprake van een cultuurverschil maar het komen tot een compromis/afspraak/bestand/whatever gaat daar niet anders dan hier.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Dat is toch juist typisch vrouwelijk? Die nemen zichzelf altijd uiterst serieus, waar wij mannen gewoon om onszelf kunnen lachen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef Py het volgende:
[..]
![]()
Nee ik meen het. Hier meer zelfspot. Daar een stuk serieuzer over zichzelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.
Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:09 schreef damsco het volgende:
Hoewel het een striptekening is, is dit wel hoe ik naar het conflict kijk. Israël verdedigt haar bevolking, Hamas gebruikt haar bevolking.Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.
Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
Dasvidanja
Dat mag jij vindenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
Kortzichtigheid is een dooddoener. Het gebruiken van (je eigen) kinderen als menselijk schild, of ze zelfs aansporen tot het opblazen van zichzelf is niet alleen misdadig, maar ook nog eens bloedverraad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
Volgens mij is het redelijk normaal?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:47 schreef moussie het volgende:
dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid
Je hoort mij ook niet zeggen dat het een vetpot is. Maar sommige mensen doen precies hetzelfde als waartegen jij hier ageert, maar dan andersom. En doen het voorkomen alsof de Palestijnen met duizenden tegelijk doodgaan van de honger.quote:natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..
de ware proporties zijn dat het minder is dan 1 kg p/p/d, en in welke vorm je die kilo ontvangt, voedsel, benzine, medische hulpgoederen maakt niet uit toch .. wie het voedsel (nog) niet nodig heeft heeft wel de benzine nodig, want zonder die benzine draait de generator niet, is er geen werk, geen werk=geen inkomsten
Volgens dit artikel waren er btw al heftige tekorten aan van alles voor 27 december, ten gevolge van de blokkades vanaf begin November ..
En de waarheid ligt ergens...quote:de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..
Tuurlijk vind jij dat anders!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Alsof er al goede banden waren met zequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:22 schreef venomsnake het volgende:17:20 Al-Jazeera: Mauritania, Qatar suspend ties with Israel (Reuters)
Wat bedoel je met 'die partijen toen in Iran'?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef moussie het volgende:
[..]
zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingen
anyway, mi is dit voorstel, zeker in combinatie met die '7 jaar vijandstaat' maatregel, een teken aan de wand
Lul niet zo gaar, pannenkoek.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
En bevalt je wel om altijd anti-israel of berichten die Israel maar een beetje tegenzitten te plaatsen he
Voorafgaand daaraan op zijn minst de eliminatie van alle kopstukken van Hamas. De slang zijn kop afhakken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:35 schreef Re het volgende:
wat zou er moeten gebeuren voor een eenzijdige vrijwillige ontwapening van de militaire tak van Hamas?
Ja maar selectief posten heet dat hequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Lul niet zo gaar, pannenkoek.
Het is gewoon nieuws.
De slang groeit toch weer bliksemsnel opnieuw een hoofd aan... als het al een slang is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Voorafgaand daaraan op zijn minst de eliminatie van alle kopstukken van Hamas. De slang zijn kop afhakken.
Een (zowat) onoverkomelijke horde, inderdaad. Dat heb jij goed begrepen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:44 schreef Verluste het volgende:
[..]
De slang groeit toch weer bliksemsnel opnieuw een hoofd aan... als het al een slang is.
Deze beelden zie je niet op de NL tv.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:20 schreef venomsnake het volgende:
Je lijkt wel op de Palestijnen, altijd de vraag beantwoorden met een verwijt aan de tegenpartijquote:
Dit zijn nog redelijk nette beelden. Als je de niet bewerkte beelden van bijvoorbeeld Ramattan tv bekijkt valt dit echt reuze mee. Dat spul wat je ziet is inderdaad fosfor, alleen bijna opgebrand. Heb al reportages gezien waar die stukken fosfor nog een stuk groter zijn, vlak na zo'n aanval.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:53 schreef HarryP het volgende:
[..]
Deze beelden zie je niet op de NL tv.
Die Palestijnen hebben het te goed voor de NL beeldvorming. Een net verzorgde woning en er rijden auto's etc..
Dat Israel white fosfor gebruikt in bewoond gebied dat geloof ik wel. Maar ik moet zeggen dat het bewijs dat op het filmpje te zien is weer heel ongeloofwaardig is.
Het is tamelijk onlogisch dat iemand die zich toewijdt met het bij elkaar brengen van mensen wordt bedreigd, omdat hij 'te ver gaat'.quote:Hassen Chalghoumi has devoted his life to bringing people together. For years he has preached the values of inter-faith harmony from his mosque in Paris's poor and fractious north-eastern suburbs, working with Jewish leaders, inviting them to his home and urging young people of all religions to embrace harmony in place of hatred.
But today the imam, whose work has been hailed by religious and political leaders, was in fear of his life and under police protection in Drancy after the tensions lying dormant in his community were reawoken by the conflict over 2,000 miles away in Gaza.
Enraged by his determination to show solidarity with the Jewish community at a time when they feel the battle lines are clear, unknown French Muslims have left death threats on his mobile phone. Some have stopped him in the street to warn him he is going "too far". His car has been vandalised and drenched in fuel. Rest van het artikel
Ik neem dit niet serieus, tenzij dat zinnetje wat je hebt gemist was dat Hamas moet stoppen met het aanvallen van Israel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:52 schreef Py het volgende:
Arabic states statement after Summit (even snel meegeschreven):
- to condemn Israel strongly
- demands Israel to cease all war activities and withdraw from occupied territory
- hold Israel responsible for warcrime and genocide comiitet and prosecute Israel and Israel officials
- Opening of all crossing points and allow acces unconditional
- ... (gemist)
- Call all states to releave aid to Gaza and protection of international law
- Arab and peaceloving states to releave aid
- to establish a reconstruction fund for rebuilding Gaza
- To create harmony under the Palestinian parties
- To honor the Arab peace initiative and stop all forms off contact with israel
- To answer demands off Gaza seriously
Nee, sorry. Dat de verschillende Palestijnse partijen meer harmonieus moeten samenwerken, komt het meest in de buurt van dat er iets over Hamas is gezegd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:56 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik neem dit niet serieus, tenzij dat zinnetje wat je hebt gemist was dat Hamas moet stoppen met het aanvallen van Israel.
Als de grenzen open gaan en open blijven is dat billijk jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:04 schreef Py het volgende:
Livni heeft net in Amerika met Condaleeza Rice afgesproken dat de VS gaat garanderen dat er niets meer Gaza ingesmokkeld gaat worden. Andere landen moeten dat verdrag gaan uitvoeren.
Dan accepteer je dat ze in Gaza zullen blijven proberen om wapens binnen te smokkelen. Terwijl Hamas gewoon zijn handtekening moet zetten voor vrede en beloven dat ze geen ... ach, laat ook maar.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als de grenzen open gaan en open blijven is dat billijk ja
Dat is al een leugen. Het waren de Palestijnen die in de eerste week van het bestand in juni, dat bestand al schonden door rakketen af te vuren.quote:
Het is absolute onzin. iedereen weet dat Israel uit is op bloed en verderfquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:20 schreef B4CO het volgende:
[..]
Tuurlijk vind jij dat anders!!
Echter is dat de kijharde waarheid!
Maar dat zal jij nooit toegeven.
Dat gebeurd toch wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:01 schreef Wheelgunner het volgende:
Lief zijn tegen Meki, dit Palestina gedoe duwt een hoop naieve jonge Moslims richting radicalisatie.
Wat je ws. niet begrijpt is dat dat ws. de hele opzet is, zodat Amerika oorlog kan blijven voeren. Het lijt mij namelijk geen toeval dat Israel (als niet Moslim "staat") gesteund wordt door de Amerikanen en Engeland.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:35 schreef rja het volgende:
[..]
Dat gebeurd toch wel.
De Arabische media en de moskeeen doen niets anders.
Dood aan de Joden, Westerlingen, doodnormaal in het Midden Oosten.
En dat al tientallen jaren.
Generaties moslims die alleen deze haat kennen !
Heb je inderdaad gelijk in, ook politiek gezin is dit een hot issue. Toch is het lang niet altijd zo, zo heb ik in Turkije goede ervaring met jonge moslims. Dat waren prima jongensquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:35 schreef rja het volgende:
[..]
Dat gebeurd toch wel.
De Arabische media en de haat imams doen niets anders.
Dood aan de Joden, Westerlingen, Amerikanen , doodnormaal in het Midden Oosten.
En dat al tientallen jaren.
Generaties moslims die alleen deze haat kennen !
Alleen nu alleen erger als normaal !
Gewoon ordinaire relschoppers dus, met stenen lopen gooien. Hulde voor de Israëlische militairen welke met harde hand terug reagerenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:41 schreef Meki het volgende:
Israëlisch leger doodt Palestijnse tiener tijdens manifestatie in Westelijke Jordaanoever
RAMALLAH - In de stad Ramallah op de Westelijke Jordaanoever hebben rond de 3000 Palestijnen vrijdag betoogd tegen het Israëlische offensief in Gaza. Ze zwaaiden met Palestijnse vlaggen en zongen leuzen als ‘het bloed van de martelaren zal niet voor niets vloeien’. Een van de laatste slachtoffers was een Palestijnse tiener die vrijdag in Hebron.
Palestijnse politieagenten in uniform liepen achteraan de stoet manifestanten, maar probeerden de betogers niet tegen te houden. Bij eerdere manifestaties werden betogers die pro-Hamasslogans scandeerden soms hardhandig door de veiligheidsdiensten, die trouw zijn aan president Mahmud Abbas (Fatah), opgepakt.
Geen geweld
De organisatoren dreigden er daarop mee alle demonstraties tegen het Israëlische offensief in Gaza op de Westelijke Jordaanoever te annuleren. Waarnemend Palestijns minister van Binnenlandse Zaken Abdul Razzaq Yahya beloofde daarop dat er niet langer geweld zou worden gebruikt tegen Hamasmanifestanten. Beide partijen kwamen bij wijze van compromis ook overeen om geen Hamas of Fatah-vlaggen met zich mee te dragen, maar enkel Palestijnse vlaggen.
Verdeeldheid
De spanningen tussen Hamas en Fatah hebben geleid tot een grote verdeeldheid onder de Palestijnen, met als gevolg dat er tot hiertoe eigenlijk relatief weinig protestmarsen zijn georganiseerd tegen het Israëlisch offensief in Gaza. Dat kostte inmiddels aan meer dan 1.100 mensen het leven, tot grote verontwaardiging van de Palestijnse bevolking.
Rubberen kogel
Een van de laatste slachtoffers was een Palestijnse tiener die vrijdag in Hebron, eveneens op de Westelijke Jordaanoever, door Israëlische soldaten werd doodgeschoten terwijl hij deelnam aan een protestmanifestatie tegen de militaire operatie in Gaza. De 15-jarige Mutassem Daana werd getroffen door een rubberen kogel nadat de Israëliërs het vuur openden op een groep betogers die stenen in hun richting gooiden.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF16012009_102
http://www.spitsnieuws.nl(...)iekenhuis_in_br.htmlquote:Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-Quds-ziekenhuis in brand, waar honderden Palestijnen een veilig heenkomen hadden gezocht.
Gewonde patiënten probeerden uit hun bed te komen, terwijl buiten een ijzig koude nacht op hen wachtte, aldus een fotograaf van het Franse persbureau AFP ter plaatse. Het personeel bracht op wieltjes drie baby's in incubators en drie mensen aan intensivecareapparatuur naar buiten.
De straten rond het ziekenhuis zijn door vlammen verlicht. Grote groepen vertwijfelde burgers met huilende kinderen zijn op de vlucht voor de oprukkende Israëlische troepen.
Ah, je draait eromheen. Nou Meki, als jij in Nederland met stenen gaat lopen gooien en ik ben agent zou ik je een paar rake klappen verkopen met de wapenstok. Zo gaat dat nu eenmaal in de grote mensenwereld, in Israël schieten ze dus met rubberen kogels. De raddraaier die werd geraakt heeft gewoon pech gehad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou kennende hebben ze je niks geleerd, het is nog zo erg dat je doden verheerlijkt.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah, je draait eromheen. Nou Meki, als jij in Nederland met stenen gaat lopen gooien en ik ben agent zou ik je een paar rake klappen verkopen met de wapenstok. Zo gaat dat nu eenmaal in de grote mensenwereld, in Israël schieten ze dus met rubberen kogels. De raddraaier die werd geraakt heeft gewoon pech gehad.
Moraal van het verhaal: demonstreer vreedzaam, en ga niet met stenen gooien want de consequenties zijn niet mals.
http://www.medianed.com/2(...)wit-pro-israel-spam/quote:Telegraaf.nl doelwit pro-Israel spam
De Israelische overheid werft mensen die internetfora willen ’spammen’ met pro-Israël berichten om de publieke opinie te beïnvloeden. Dit schrijft Richard Silverstein in een bijdrage in de Britse krant The Guardian. Silverstein, Amerikaans-joodse schrijver met een weblog over toenadering tussen Israël en de Palestijnen, zegt dat onder andere Telegraaf.nl als ‘target site’ wordt aangemerkt.
Silverstein schrijft in zijn wekelijkse column in The Guardian dat een van zijn lezers een email kreeg ‘namens’ het Israëlische ministerie van buitenlandse zaken. Die zouden een netwerk van vrijwilligers op willen zetten die bijdrage willen leveren aan “balancing the media”.
De lezer ging op de uitnodiging in en kreeg “a daily messages & media package as well as targets”. Dat bestond uit dit officiële communiqué met discussieonderwerpen en argumenten. Daarnaast kreeg hij een lijst met websites die als doelwit van de spam-actie gelden. Behalve Telegraaf.nl zouden hier meer Nederlandse websites op staan.
Mosterd na de maaltijd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:52 schreef Py het volgende:
Arabic states statement after Summit (even snel meegeschreven):
- to condemn Israel strongly
- demands Israel to cease all war activities and withdraw from occupied territory
- hold Israel responsible for warcrime and genocide comiitet and prosecute Israel and Israel officials
- Opening of all crossing points and allow acces unconditional
- ... (gemist)
- Call all states to releave aid to Gaza and protection of international law
- Arab and peaceloving states to releave aid
- to establish a reconstruction fund for rebuilding Gaza, Qatar will donate $250 mljn
- To create harmony under the Palestinian parties
- To honor cancel the Arab peace initiative and stop all forms off contact with israel
- To answer demands off Gaza seriously
Dit hebben ze ook nodig, aangezien de publieke opinie is dat meer dan de helft van de mensheid het buitensporige geweld van Israël veroordeelt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:58 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.medianed.com/2(...)wit-pro-israel-spam/
Damsco we hebben je allang door.
het was niet Khamenei maar de Guardian Council, klein technisch detail .. en die hebben complete partijen buiten spel gezet door iedere kandidaat te verwijten niet loyaal te zijn aan de revolutie (misschien zijn ze wel in Israël op visite geweest, binnen de laatste 7 jaar)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:07 schreef moussie het volgende:
[quote]Op vrijdag 16 januari 2009 16:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'die partijen toen in Iran'?
-edit- De discussie waaraan je refereert en probeert te vermengen met dit onderwerp heeft hier geen enkele relevantie.
Wat ik destijds stelde op de bewering dat Iran democratisch is vanwege de 'eerlijke' verkiezingen, is dat deze verkiezingen helemaal niet eerlijk zijn, omdat de geestelijk leider van Iran (en niet een democratisch systeem), Khamenei, op basis van islamitische criteria bepaalt wie aan de verkiezingen mee mag doen. Zo waren vrouwen van de verkiezingen uitgesloten.
Ik heb het helemaal niet over Iraanse partijen gehad, maar al zou ik het daar wel over hebben gehad dan was het sowieso in een andere context (is Iran een democratie of niet).
Je mag gerust excuses aanbieden voor deze onzorgvuldigheid.
Denk je dan dat deze summit een schijnvertoning was om het eigen volk gerust te stellen met een standpunt?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:59 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.![]()
Het conflict is al drie weken bezig, en heel waarschijnlijk is het (gelukkig) morgen of overmorgen over.
(volgens vele ingeleide op de tv)
De Arabische wereld mag zich wel achter de oren krabben.
Dit is geen fraai optreden geweest, want als ze het echt had intresseert hadden veel eerder bij elkaar moeten komen, en met krachtig standpunt naar buiten moeten komen.
Alleen de Turkse PM, heeft zich vanaf het begin sterk uitgelaten. Of je het er nu wel of niet mee eens bent, is wat anders, maar liet tenmisten van zich horen.
quote:De schande van Gaza
Vrijdag 16 januari brengt de VARA een ingelast tv-programma over de situatie in Gaza. Aan de hand van archiefbeelden lichten deskundigen het conflict in Gaza toe en vertellen zij welke oplossingen mogelijk zijn. Gespreksleider is Paul Witteman. 'De schande van Gaza' is van 20.50 tot 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 2.
Waarom en wanneer is het conflict in Gaza begonnen? Waarop liepen eerdere vredespogingen, zoals de Oslo-akkoorden en de Roadmap to Peace, ooit stuk? En welke oplossingen en kansen zijn nu nog denkbaar? In Studio Plantage in Amsterdam ontvangt Paul Witteman deskundigen die de achtergronden aan de hand van archiefbeelden toelichten. Het programma gaat ook in op de beleving van de strijd in Gaza door het Nederlandse publiek. Interesseert dit ingewikkelde conflict ons eigenlijk nog wel of stompt het ons steeds meer af?
De deskundigen aan tafel zijn:
Eddo Rosenthal, woont in Jeruzalem, oud-correspondent voor het NOS Journaal;
Bertus Hendriks, Midden-Oosten-deskundige;
Jacqueline de Bruijn, communicatiewetenschapper, over de beeldvorming.
De schande van Gaza' zie je vrijdag 16 januari van 20.50 tot 21.55 uur bij de VARA op Nederland 2. De programma's 'Met het mes op tafel' en 'De Leugen Regeert' komen te vervallen.
Er moet ook altijd iets van geweld bij zitten he?quote:
"Pro Israël" lui net zo goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:14 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Er moet ook altijd iets van geweld bij zitten he?![]()
Valt me sowieso op dat al die hamasknuffelaars wel heel verbeten discussies in gaan.
http://www.thewe.cc/thewei/&/&/images5/atrocities/lebanon_genocide_13.jpequote:Ten tweede spreekt de geschiedenis, met gedocumenteerde feiten, dat onweerlegbaar tegen. Die relatie is helemaal niet "erg goed", aangezien Israël zich traditioneel niets van de VN aantrekt, en zoals deze keer ook weer, een fact finding mission tegenhoudt (net als onze regering). Denk bijvoorbeeld aan de slachting in het vluchtelingenkamp Jenin in 2002 (Israël verbood een fact finding mission), denk aan Qana (Libanon 1996: Israël bombeerde de UNIFIL basis met vluchtelingen, en auto’s van VN peacekeepers, ook na de melding van de VN), denk aan Khiam (Libanon 2006: Israël bombardeerde een dag lang, ook na waarschuwingen van het hoogste niveau, een VN basis, waarbij 4 peacekeepers om het leven kwamen - zie foto), en denk natuurlijk ook aan het negeren van VN resoluties. Een kind weet dat die relatie nooit goed is geweest, dus waarom verzint journalist Rob Vreken dat?
Die kom ik vooral tegen als uitzonderingen eerlijk gezegd maar goed ik zal ook wel gebrainwashed zijn.quote:
Meki, haal die plank voor je hoofd nou eens weg.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarmee ? Doe ik iets verkeerds
Ik post enkel achtergronden meer niet. post achtergronden die hier ermee te maken hebben.
Ben bang van wel danquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:19 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Die kom ik vooral tegen als uitzonderingen eerlijk gezegd maar goed ik zal ook wel gebrainwashed zijn.
Wees eens blij, wat ik post haalt NOS en RTL4 niet eens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:20 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Meki, haal die plank voor je hoofd nou eens weg.
Het is in iedergeval wel erg laat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:09 schreef Py het volgende:
[..]
Denk je dan dat deze summit een schijnvertoning was om het eigen volk gerust te stellen met een standpunt?
Ik hoef jouw niet als journalist in Gaza.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Wees eens blij, wat ik post haalt NOS en RTL4 niet eens.
dus in plaats van boosheid kan je, je erin verdiepen.
Door mij weet je wat er meer speelt in Gaza. Zie mij als een journalist in Gaza
Ja, en ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:37 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Wat je ws. niet begrijpt is dat dat ws. de hele opzet is, zodat Amerika oorlog kan blijven voeren. Het lijt mij namelijk geen toeval dat Israel (als niet Moslim "staat") gesteund wordt door de Amerikanen en Engeland.
Nogmaals die mensen willen gewoon oorlog dat zie je in hun ogen, ze zijn slechts gefrustreerd dat ze die oorlog niet winnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:31 schreef rja het volgende:
[..]
Ja, en ?
Die haat campagne is heel lang heel bezig.
Doodnormaal toch, dat je roept dood aan Israël, Amerika,, Westerlingen in het Midden Oosten?
Daartegen wordt niets gedaan, zulke mensen zouden in Europa gearresteerd worden !
Zijn ze ook nog verbaast dat ze in zoveel oorlogen verwikkeld zijn, als haat zaaien en oproepen tot geweld, doodnormaal is.
Dood aan de Joden en Amerika, gewoon elke avond op de buis in de Arabische wereld, ook op Al Jazeera op dit moment.
Kweetniet. Ik hou ook de mogelijkheid open dat deze eensgezinden er bij de VN maar niet doorheem kwamen en zelf nu in een formele vorm een standpunt hebben bepaald.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het is in iedergeval wel erg laat.![]()
En idd, de bevolking van al die landen, waren igv niet erg mild met hun standpunten, en vonden hun leiders nogal laf met hun stilzwijgen.
In dat opzicht kan je deze summit wel een schijvertoning noemen om het eigenvolk weer kalm te krijgen.
Er was toch een apart foto/video topic?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:05 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
A Palestinian medic feeds a baby at an incubator in Gaza Citys southern al-Quds hospital, after a section of the medical facility was hit by Israeli fire, early on January 15, 2009. Staff and patients at the Al-Quds hospital in Gaza got trapped by Israeli fire in the neighbourhood and part of the building has been destroyed, a French doctor said today
[ afbeelding ]
A Palestinian medic rushes a wounded boy into Gaza City’s al-Shifa hospital following an Israeli air strike on January 15, 2009.
[ afbeelding ]
Palestinians who fled their homes during Israel’s offensive in the Gaza Strip receive food donated by a wealthy Gaza family at a UN school in the Jabalia refugee camp, northern Gaza on January 15, 2009.
[ afbeelding ]
Palestinian relatives of the Al-Alol family who was lost five members after an Israeli strike on their home mourn at Gaza City’s Al-Shifa hospita on January 15, 2009 in the center of Gaza city, Gaza Strip.
[ afbeelding ]
A Palestinian man reacts as he holds a blood stained sheet at the entrance to Shifa Hospital in Gaza City, Thursday, Jan. 15, 2009.
[ afbeelding ]
A wounded Palestinian boy is carried into Shifa hospital during Israel’s offensive in Gaza City January 15, 2009.
[ afbeelding ]
Palestinian firefighters walk inside the United Nations headquarters after it was hit in Israeli bombardment in Gaza City, Thursday, Jan. 15, 2009.
[ afbeelding ]
The bodies of Palestinian babies 4-month old baby Areej Armerad, and her 18-month old sister Baraa, who were killed in Israeli army operation are carried out of the morgue during their funeral in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Thursday, Jan. 15, 2009.
De geruchten gaan dat de Israëlische troepen zich hebben teruggetrokken naar de buitenwijkenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:45 schreef damsco het volgende:
Is Israël al in Gazastad? Gisteren waren ze toch 1.5km daar vandaan?
En rammen heel lang op die oorlogsdrum.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:35 schreef Sargon het volgende:
[..]
Nogmaals die mensen willen gewoon oorlog dat zie je in hun ogen, ze zijn slechts gefrustreerd dat ze die oorlog niet winnen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:52 schreef B4CO het volgende:
[..]
Nee, ik zie jou als een laffe vent die achter zijn monitor zijn gelijk probeert te halen door 'oude' foto's te posten en iedereen met een andere mening als jij de grond in boort, ik zie dat niemand je serieus neemt en jij, waarvoor hulde, er niks van aantrekt..
Jij bent pas een journalist in Gaza als je daar daadwerkelijk bent en niet hier stoer loopt te doen!
Waar ik dat zie?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Oude foto'sIk post enkel foto's van de vernietiging van burgers Gaza. niet van 8 jaar geleden. Missie failed
.
Waar zie jij dat. spreek eens voor jezelf en niet voor anderen wil je
De VN had geloof ik al een week geleden een resolutie, maar die werdt door beiden zijden afgewezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:35 schreef Py het volgende:
[..]
Kweetniet. Ik hou ook de mogelijkheid open dat deze eensgezinden er bij de VN maar niet doorheem kwamen en zelf nu in een formele vorm een standpunt hebben bepaald.
Qatar wilde volgens mij eind december (28e ofzo) al een Summit houden. Toen nog wat gedonder van een paar landen die niet wilden komen. Vandaar misschien nu pas.
De voortdurende eenzijdigheid van Meki heeft wel degelijk met dit topic te maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef voyeur het volgende:
Jezus, kunnen jullie ophouden met dat non stop Meki bashen Het is strontvervelend en heeft niets met dit topic te maken. Probeer de boodschap ipv de boodschapper eens....
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef voyeur het volgende:
Jezus, kunnen jullie ophouden met dat non stop Meki bashen Het is strontvervelend en heeft niets met dit topic te maken. Probeer de boodschap ipv de boodschapper eens....
quote:Killed by Israel, Eaten by Dogs
Ola Attallah, IOL Correspondent
Jan 15, 2009
GAZA CITY - "Oh, God! I have never seen such a terrible scene," cried Kayed Abu Aukal.
The emergency doctor could not believe himself seeing the remains of what was days back Shahd, a full-fleshed 4-year-old Palestinian girl.
She died when an Israeli shell was fired at the backyard of her home in the Jabalya refugee camp northern Gaza strip, where she was playing.
When her parents attempted to rush to the rescue of their kid, who fell to the ground amid a pool of her blood, rains of Israeli bullets kept them a distance.
For the next five days Shahd's which was left lying in the open left for dogs to tear out.
"The dogs did leave one single part of the poor baby's body intact," said a tearful Abu Aukal.
"We have seen heart-breaking scenes over the past 18 days. We picked up children whose bodies were torn or burnt, but nothing like this."
For five days Shahd's brother, Matar, and cousin, Mohamed, tried in vain to reach her body. They were fired at by the Israeli occupation forces every time.
Seeing the body of the little angel torn to piece by the assaulting dogs, the two made one final attempt, and it was their last.
They were showered by Israeli bullets before they could reach Shahd's body, joining a long list of more than 920 Palestinians killed by Israel since December 27.
Deliberate
Omran Zayda, a young neighbor, said the Israelis knew very well what they were doing.
"They chased her family and prevented them from reaching to her body, knowing that the dogs would eat it," he said.
"They are not just killing our children, they are intentionally doing so in the most heinous and inhuman ways."
Zayda said words, and even cameras, can not describe the horrific scene.
"You can never imagine what the dogs have done to her innocent body," he said, fighting back his tears.
Many Palestinians insist Shahd was not the first or only such case.
In Jabalya, when Abd Rabu's family was trying to bury three of its dead, the Israeli forces started firing at them, witnesses said.
They then released their dogs at the bodies, deserted by mourners who sought shelter from the Israeli gunfire, they added.
"What happened was awful and unthinkable," Saad Abd Rabu, the deceased uncle, told IOL.
"Our sons died before our eyes and we were even prevented from burying them," he cried.
"The Israelis just released their dogs at their bodies, as even they have not done enough."
Heel erg leuk dat je een wiki-artikel hebt overgetypt, maar het feit blijft staan dat de discussie waaraan jij refereert en de reacties die ik daarin geef een andere context hebben dan de reacties die ik geef aangaande dit onderwerp. De suggestie die jij wekt alsof ik nu iets tegenstrijdig stel aan de reacties die ik in het eerdere topic heb geplaatst is totaal niet aan de orde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:08 schreef moussie het volgende:
[..]
het was niet Khamenei maar de Guardian Council, klein technisch detail .. en die hebben complete partijen buiten spel gezet door iedere kandidaat te verwijten niet loyaal te zijn aan de revolutie (misschien zijn ze wel in Israël op visite geweest, binnen de laatste 7 jaar)
en al is het systeem anders en worden er andere waarden bewaakt, in essentie komt het op hetzelfde neer, de uitkomst is dezelfde .. je zet de tegenstander buiten spel, je ontneemt hem het politieke platvorm ..
Voyeur, de boodschap is mij al 45 topics duidelijk, hij leest en reageerd totaal niet op vragen, en hij blijft maar het zelfde riedeltje afdraaien. Zo vermoeiendquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef voyeur het volgende:
Wat een vreselijk verhaal, gatverdammequote:
Het lijkt erg op het conflict wat al tientallen jaren aan de gang is. Beiden hebben hebben een plank voor hun hoofd, staan niet open voor de ander, en daarom duurt dit al zo lang.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Voyeur, de boodschap is mij al 45 topics duidelijk, hij leest en reageerd totaal niet op vragen, en hij blijft maar het zelfde riedeltje afdraaien. Zo vermoeiend![]()
Soms wordt me dat wat teveel, sorry...
Om met Karel Marx te spreken Israël is een staat met een monopolie op geweld en goed bewapend. De enige manier om dat te doorbreken is terrorisme. Wat zeker een goed resultaat kan hebben kijk maar naar de IRA in Ierland die nu een onderdeel zijn van het politiek bestel. En nu een invloed hebben die niet meer is terug te draaien.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:56 schreef rja het volgende:
[..]
En rammen heel lang op die oorlogsdrum.
Terrorisme is acceptabel geworden, onder moslims tenminste.
Weinig moslims gezien die flut raketten van Hamas afwijzen, kun je ook zien aan het eerst vredes voorstel in de VN van de Arabische landen, dat was een eenzijdige bestand alleen voor Israël, zodat dat Hamas die flut raketten op Israël kan blijven schieten, om hun haat voor Israël te bevredigen en Isreal mag niks terug doen !
Terrorisme is grondrecht voor moslims ?
Jij herhaalt jezelf toch ook voortdurend? Eenzijdigheid is toch niet fout in een discussietopic. Er zijn maar weinig mensen in deze topic reeks die de indruk wekken open te staan voor het nieuws; het gros van de reacties is volstrekt voorspelbaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:06 schreef B4CO het volgende:
[..]
die boodschap heeft ie al 10000x proberen over te brengen
Het helpt alleen geen zier. De een probeert de ander te overtuigen, en het helpt allemaal geen zier.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Jij herhaalt jezelf toch ook voortdurend? Eenzijdigheid is toch niet fout in een discussietopic. Er zijn maar weinig mensen in deze topic reeks die de indruk wekken open te staan voor het nieuws; het gros van de reacties is volstrekt voorspelbaar.
Amen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef voyeur het volgende:
Die jongen moet onderhand al honderden notes en tientallen bans hebben verzameld, misschien ligt de schuld bij zijn manier van boodschappen?quote:
Ik ben eenzijdig en daar kom ik voor op.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:05 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
De voortdurende eenzijdigheid van Meki heeft wel degelijk met dit topic te maken.
Dat is inderdaad oervervelend.
Daarmee druk je eigenlijk treffend uit wat er in het midden oosten gaande is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:19 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Het helpt alleen geen zier. De een probeert de ander te overtuigen, en het helpt allemaal geen zier.
Hij post veel van hetzelfde, maar er zitten regelmatig best interessante nieuwsfeiten bij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:22 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Die jongen moet onderhand al honderden notes en tientallen bans hebben verzameld, misschien ligt de schuld bij zijn manier van boodschappen?
Er is al meerdere malen gevraagd, door users en door mods, of Meki op wil houden met zijn eenzijdige propoganda. Waarom? Omdat het niets helpt, en niets toevoegt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij post veel van hetzelfde, maar er zitten regelmatig best interessante nieuwsfeiten bij.
Bovendien hoef je niet op hem te reageren. Sommigen maken er een sport van om werkelijk op iedere post van Meki te reageren om hem een beetje af te zeiken. Dat is minstens zo irritant.
Niet alles wat hij post is Propaganda in mijn ogen. Veel van zijn nieuwsposts komen gewoon van goede nieuwsorganisaties.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Er is al meerdere malen gevraagd, door users en door mods, of Meki op wil houden met zijn eenzijdige propoganda. Waarom? Omdat het niets helpt, en niets toevoegt.
Nog een keer dan: B4CO, Damian, Desiredbard etc. zijn toch ook volstrekt eenzijdige posters? Waarom klaag je daar dan niet over?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Er is al meerdere malen gevraagd, door users en door mods, of Meki op wil houden met zijn eenzijdige propoganda. Waarom? Omdat het niets helpt, en niets toevoegt.
Dat is zo. Maar het punt is, dat Meki probeert anderen te overtuigen van de onschuld van de Palestijnen, en de schuld van de Israëliërs.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Niet alles wat hij post is Propaganda in mijn ogen. Veel van zijn nieuwsposts komen gewoon van goede nieuwsorganisaties.
Misschien omdat ik dat allang gedaan heb, jij dat niet gezien hebt, voyeur? Bovendien ben ik hier niet 24/7.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:29 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nog een keer dan: B4CO, Damian, Desiredbard etc. zijn toch ook volstrekt eenzijdige posters? Waarom klaag je daar dan niet over?
Wat moet er van die Israelische soldaten worden als ze leven met de herinnering aan hun sadistische daad? Een kinderlijk laten opeten door honden en de familieleden die het proberen te redden neerschieten en dat vijf dagen lang! Israel heeft nu al grote problemen met gestoorde oorlogsveteranen, maar dat zullen er hierna nog veel meer zijn.quote:
Nee hoor. ik breng nieuws die het niet halen bij NOS en RTL4quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:32 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar het punt is, dat Meki probeert anderen te overtuigen van de onschuld van de Palestijnen, en de schuld van de Israëliërs.
In dit discussieforum helpt dat gewoon niets.
Ik hou niet van users die zich in het midden houden, ik ga jou maar bashen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:33 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Misschien omdat ik dat allang gedaan heb, jij dat niet gezien hebt, voyeur? Bovendien ben ik hier niet 24/7.
Ik hou niet van dat eenzijdige gedoe, en ik vind dat beide kanten fout zitten. Lees anders de vorige topics hierover.
Echt een moeilijke stelling.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef voyeur het volgende:
Een oprechte vraag aan de posters die vinden dat Israel geen disproportioneel geweld gebruikt nu:
wat zou dan wel disproportioneel zijn in jullie ogen?
- niet één ziekenhuis bombarderen, maar alle?
- niet 300 dode kinderen maar 3000
- niet honderden woningen met burgers bombarderen, maar duizenden of pas bij tienduizend?
Kortom is er een grens waarvan je zegt dat gaat te ver of is alles geoorloofd?
Israël heeft voor jou nooit bestaan-edit-quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor. ik breng nieuws die het niet halen bij NOS en RTL4
dat jij daar tegen er niet tegen kan, dan moet je echt bij je zelf zijn.
Mods mogen me erop aanspreken. het enige wat ze hebben gezegd, dat ik beeld en video's niet veel moet posten hier. maar daar is al een oplossing voor gevonden.
Eenzijdig blijf , want Israel bestaat voor mij niet meer.
Het Israel-Palestijnen conflict is niet zo zwart wit, Meki.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Mods mogen me erop aanspreken. het enige wat ze hebben gezegd, dat ik beeld en video's niet veel moet posten hier. maar daar is al een oplossing voor gevonden.
Nederlandse media is verre van objectief. Let alleen op de woordkeus die ze gebruiken als het gaat om geweld van Israelische zijde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar dat komt een beetje van beide kanten in deze topicreeks. Er lopen een ook paar users rond die Israel proberen te "verkopen".quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:32 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar het punt is, dat Meki probeert anderen te overtuigen van de onschuld van de Palestijnen, en de schuld van de Israëliërs.
In dit discussieforum helpt dat gewoon niets.
Ik heb alle topics gelezen, maar kan er best over heen gekeken hebben dat jij over anderen ook geklaagd hebt. In het algemeen zie ik Meki's naam het meest in reacties, waarbij er vrijwel nooit ingegaan wordt op wat hij post. Veel zijn gewoon nieuwsberichten van Nederlandstalge mainstream media, maar het lijkt alsof de inhoud overgeslagen wordt als de de poster Meki heet. Dát stoort me.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:33 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Misschien omdat ik dat allang gedaan heb, jij dat niet gezien hebt, voyeur? Bovendien ben ik hier niet 24/7.
Ik hou niet van dat eenzijdige gedoe, en ik vind dat beide kanten fout zitten. Lees anders de vorige topics hierover.
Eigenlijk geeft deze summit wel aan hoe de VN intern verdeeld is. En dat maakt de besluitvorming niet soepeler.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:05 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De VN had geloof ik al een week geleden een resolutie, maar die werdt door beiden zijden afgewezen.
Niet dat ik een hoge pet opheb van de VN, ook dat is log en traag en vaak besluitenloos.
Zo'n summit is natuurlijk niet helemaal waardeloos, een gezamelijk standpunt is natuurlijk krachtiger dan dat ze allemaal voor hun eigen gewin maar wat gaan roepen.
(btw, dat sommige leiders daar met drogen tranen konden verkondigen dat er in Gaza de mensenrechten worden geschonden is mij een raadsel, sommige voeren in eigen land een bewind, waar de apen geen kool van lusten. Maar dit is offtopic)
Nooit gehoord van de gulden middenweg zeker, NoternStar? Grow upquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hou niet van users die zich in het midden houden, ik ga jou maar bashen.
De Arabische media daarentegen zijn een mondiaal voorbeeld voor 'objectieve' journalistiekquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nederlandse media is verre van objectief. Let alleen op de woordkeus die ze gebruiken als het gaat om geweld van Israelische zijde.
Alles is geoorloofd naar mijn idee. Hamas heeft de oorlog verklaar aan Israël en daar zullen ze voor boeten. Hamas dient te worden geëlimineerd, het doel heiligt alle middelen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef voyeur het volgende:
Een oprechte vraag aan de posters die vinden dat Israel geen disproportioneel geweld gebruikt nu:
- niet honderden woningen met burgers bombarderen, maar duizenden of pas bij tienduizend?
Veel plezier, venomsnake:)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar dat komt een beetje van beide kanten in deze topicreeks. Er lopen een ook paar users rond die Israel proberen te "verkopen".
Maar goed, ik ga voetbal kijken nu.
Het is géén propaganda dat Meki bezigt. Het is enkel eenzijdig en soms onevenwichtig, maar de meer pro-Israël zorgen er wel voor dat het evenwichtig wordt, zoniet veels tever doorschiet in evenwichtigheid.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Die zijn op een paar na allemaal staats gecontroleerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
De Arabische media daarentegen zijn een mondiaal voorbeeld voor 'objectieve' journalistiek.
Hoezo doodnormaal? We hebben het oevr de potentiele oorzaak van ale lijden en jij zegtquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:31 schreef rja het volgende:
[..]
Ja, en ?
Die haat campagne is heel lang heel bezig.
Doodnormaal toch, dat je roept dood aan Israël, Amerika,, Westerlingen in het Midden Oosten?
Daartegen wordt niets gedaan, zulke mensen zouden in Europa gearresteerd worden !
Zijn ze ook nog verbaast dat ze in zoveel oorlogen verwikkeld zijn, als haat zaaien en oproepen tot geweld, doodnormaal is.
Dood aan de Joden en Amerika, gewoon elke avond op de buis in de Arabische wereld, ook op Al Jazeera op dit moment.
Alles is geoorloofd om de bezetter te verdrijven en rechtvaardigheid te bewerkstelligen voor het Palestijnse volk. Israël is tot in extremen té ver gegaan. Oog om oog, tand om tand hé?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd naar mijn idee. Hamas heeft de oorlog verklaar aan Israël en daar zullen ze voor boeten. Hamas dient te worden geëlimineerd, het doel heiligt alle middelen.
Gelukkig doet onze mening (en die van de persmuskieten) er niet toe.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Die zijn op een paar na allemaal staats gecontroleerd.
En het ergste van dit alle sis dat mensen niet de hele waarheid te horen en te zien krijgen en daardoor ook heel moeilijk een mening kunnen vormen.
Bij effect is dat je natuurlijk radicalisering krijgt aan beide kanten door veel t egekleurde media rapportages.
Je mening doet er wel degelijk toe.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Gelukkig doet onze mening (en die van de persmuskieten) er niet toe.
De tijd zal het ons leren, maar dat er problemen zijn is duidelijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:42 schreef Py het volgende:
[..]
Eigenlijk geeft deze summit wel aan hoe de VN intern verdeeld is. En dat maakt de besluitvorming niet soepeler.
VN heeft Hamas op de terreurlijst staan en weigeren met Hamas te praten. Deze summit was Hamas uitgenodigd als woordvoerder van de (Gaza-)Palestijnen.
In feite zegt de VN (waar deze summit-landen ook in zitten) dat Israel het recht heeft zich te verdedigen, maar pas op voor burgers en VN-gebouwen.
En nu hebben we deze Qatar-summit-club, een soort afscheidingsbeweging van de VN, die zeggen dat Israel fout zit in Gaza, vervolgd moet worden voor oorlogsmisdaden en onvoorwaardelijk de grenzen open moet zetten voor Hamas.
Zal een gezellige boel zijn de volgende VN vergadering
Gelukkig niet nee, dan zou de situatie veel erger worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Gelukkig doet onze mening (en die van de persmuskieten) er niet toe.
Het ligt er aan wat je onder 'er toe doen' verstaat. Of we hier nou met z'n allen roepen dat Israël, Palestina of beide partijen fout zitten: het haalt niets uit. Gelukkig ook niet, want de massamedia zijn nu eigenlijk al veel te machtig.quote:
Dat heb ik me ook afgevraagd. Ongetwijfeld zullen ze (soldaten die psychische problemen krijgen) als eerste van alle kanten te horen krijgen dat ze goed gedaan hebben en dat er nu eenmaal offers gebracht moeten worden etc. maar uiteindelijk zal men met zichzelf in het reine moeten komen. Nou veel succes.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat moet er van die Israelische soldaten worden als ze leven met de herinnering aan hun sadistische daad? Een kinderlijk laten opeten door honden en de familieleden die het proberen te redden neerschieten en dat vijf dagen lang! Israel heeft nu al grote problemen met gestoorde oorlogsveteranen, maar dat zullen er hierna nog veel meer zijn.
Als je dat zo ziet vind ik prima, maar zeur dan niet over de (burger)slachtoffers, want die zijn inherent aan je stellingname.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:46 schreef Verluste het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd om de bezetter te verdrijven en rechtvaardigheid te bewerkstelligen voor het Palestijnse volk. Israël is tot in extremen té ver gegaan. Oog om oog, tand om tand hé?
Oog om oog, tand om tand inderdaad. En ja, de Palestijnen voeren ook elke manier van oorlog om maar hun gelijk te halen. We zullen zien wie er aan het langste eind trekt, ik zet in op Israël.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:46 schreef Verluste het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd om de bezetter te verdrijven en rechtvaardigheid te bewerkstelligen voor het Palestijnse volk. Israël is tot in extremen té ver gegaan. Oog om oog, tand om tand hé?
Zoals al vaker gesteld, als het om het aantal doden gaat, kunnen we ons beter op andere plekken in de wereld richten. Daar zijn die, in verhouding, 'paar' slachtoffers in Gaza niets bij. Dus die vraag is hier eigenlijk niet echt aan de orde. De aantallen gaan ook niet de doorslag geven wie er wint of gelijk heeft of gelijk krijgt (ok, behalve bij totale uitroeiing dan).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef voyeur het volgende:
Soldatenleed is een compleet ondergesneeuwd item, en men wil dat maar niet erkennen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat heb ik me ook afgevraagd. Ongetwijfeld zullen ze (soldaten die psychische problemen krijgen) als eerste van alle kanten te horen krijgen dat ze goed gedaan hebben en dat er nu eenmaal offers gebracht moeten worden etc. maar uiteindelijk zal men met zichzelf in het reine moeten komen. Nou veel succes.
Wat in de ogen van de één strijden voor vrijheid is, is in de ogen van een ander terrorisme.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:54 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb een vraag voor de mensen die Hamas geen terroristische organisatie vinden.
Wat is terrorisme in jullie ogen?
- ruim vierduizend projectielen in één jaar op burgers afschieten of mag het nog wat meer zijn?
- 500 doden door zelfmoordaanslagen of is 5.000 wel acceptabel?
- tientallen ontvoeringen of mag er pas bij een hoger aantal geteld worden?
Kortom wat is de grens van bagatelliseren van geweld en inherent een toepasselijke omschrijving daarbij?
fyi, ik heb niets over getypt, dus je kan je irritante neerbuigende toontje voor je houdenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heel erg leuk dat je een wiki-artikel hebt overgetypt, maar het feit blijft staan dat de discussie waaraan jij refereert en de reacties die ik daarin geef een andere context hebben dan de reacties die ik geef aangaande dit onderwerp. De suggestie die jij wekt alsof ik nu iets tegenstrijdig stel aan de reacties die ik in het eerdere topic heb geplaatst is totaal niet aan de orde.
Dat Iran (partijen of) vrouwen uitsluit van deelname aan verkiezingen was niet het punt van discussie.
De discussie ging over de bewering dat Iran democratisch is. Ik heb daarover mijn standpunt uiteen gezet en vervolgens pik jij een fractie daaruit en probeert dat in deze discussie te vermengen.
Dat slaat gewoon nergens op.
Er is totaal geen sprake van dat 'het hok te klein is' dat Iran partijen uitsluit. Dat verzin je gewoon.
Ik vind dit echt een stompzinnige manier van discussiëren.
Tenzij het om staatsterrorisme gaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat in de ogen van de één strijden voor vrijheid is, is in de ogen van een ander terrorisme.
Juist en de hele wereld ziet dat maar grijpt niet in. Israelquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tenzij het om staatsterrorisme gaat.
Ik vind dat je niet alleen bij de burgerslachtoffers stil moet staan als het gaat om het bezigen van termen zoals proportioneel en disproportioneel, maar ook bij de slachtoffers van het geweld dat uitgeoefend en gepraktizeerd wordt voor de vrijheid; in de volksmond terreur genaamd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat in de ogen van de één strijden voor vrijheid is, is in de ogen van een ander terrorisme.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:58 schreef Py het volgende:
[..]
Zoals al vaker gesteld, als het om het aantal doden gaat, kunnen we ons beter op andere plekken in de wereld richten. Daar zijn die, in verhouding, 'paar' slachtoffers in Gaza niets bij. Dus die vraag is hier eigenlijk niet echt aan de orde. De aantallen gaan ook niet de doorslag geven wie er wint of gelijk heeft of gelijk krijgt (ok, behalve bij totale uitroeiing dan).
Als je als 6-jarige continu tegen de schenen van een 18-jarige aan staat te schoppen, en die 18-jarige zegt 100x 'ophouden'. Geeft dan maar eens een duwtje terug, en nog een, die kleine gaat maar door, steekt zijn tong nog eens uit, en geeft uiteindelijk eens een keer een goede dreun terug, dan is het altijd disproportioneel. Maar dat zou dan inhouden dat je je dus altijd maar tegen je schenen aan moet laten trappen.
Wat kan mij het schelen wat jij vindt. Ik vind het alleen enorm stompzinnig dat jij een fractie uit een totaal andere discussie licht om een niet bestaande tegenstrijdigheid in dit topic aan te tonen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:01 schreef moussie het volgende:
[..]
fyi, ik heb niets over getypt, dus je kan je irritante neerbuigende toontje voor je houden
Het (willen) uitsluiten van personen en/of partijen bij de verkiezingen is mi per definitie ondemocratisch, er is geen sprake meer van gelijke rechten voor iedereen .. zowel in Iran alsook in Israël ..
dat het in Israël nog bekrachtigd moet worden doet daar niets aan af, een partij buiten willen sluiten voor haar overtuiging, een persoon willen buiten sluiten alleen omdat die in het verkeerde land op visite is geweest, dat zijn beslissingen die, zover ik weet, in een ware democratie niet genomen zouden worden
Als je dat weet, waarom dan nog raketten afschieten op Israel?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Die vergeljking gaat niet op gast. Zelfs in tijden van bestand lopen de Israeliers het uit te lokken met mensonterende sancties tegen de Palestijnen. Dat is in de laatste geval wel zo geweest. Conclusie, Israel wil gewoon graag vechten. De militaire macht van Israel in verhouding met die van de Palestijnen is disproportineel. Israel veegt zo met Hamas aan. Stel je eens voor, Israel zit al zo lang met de Palestijenen in hun maag, het enige wat Israel nodig heeft, is een excuus. En laten ze nou net dat excuus proberen te vinden al die jaren.
Nou Hamas geeft ze dat excuus al jaren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Die vergeljking gaat niet op gast. Zelfs in tijden van bestand lopen de Israeliers het uit te lokken met mensonterende sancties tegen de Palestijnen. Dat is in de laatste geval wel zo geweest. Conclusie, Israel wil gewoon graag vechten. De militaire macht van Israel in verhouding met die van de Palestijnen is disproportineel. Israel veegt zo met Hamas aan. Stel je eens voor, Israel zit al zo lang met de Palestijenen in hun maag, het enige wat Israel nodig heeft, is een excuus. En laten ze nou net dat excuus proberen te vinden al die jaren.
wtf, Iran wordt als ondemocratisch bestempelt als het personen/partijen onmogelijk maakt om bij de verkiezingen mee te doen en in Israël is het ineens wel democratisch .. de groep die erover gestemd heeft is groter, dat maakt het verschil ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat kan mij het schelen wat jij vindt. Ik vind het alleen enorm stompzinnig dat jij een fractie uit een totaal discussie licht om een niet bestaande tegenstrijdigheid in dit topic aan te tonen.
Zuchtquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist en de hele wereld ziet dat maar grijpt niet in. Israel
lees jij het handvest van Fatah eens, en dan dit, Fatah gangs run rampant in Gaza over de situatie in Gaza in 2005, voor de 'bloederige staatsgreep'quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:16 schreef Py het volgende:
[..]
Nou Hamas geeft ze dat excuus al jaren.
Ik vind het even zielig voor de Palestijnen hoor. Alleen ik vind Hamas daar debet aan. Ze hebben met een bloederige staatsgreep alleenheerschappij over Gaza verkregen. Zíj regeren met ijzeren vuist en mensonterende sancties. Lees hun handvest eens.
In mijn beleving is de Palestijnse bevolking gegijzeld door deze islamitische jihadstrijders. En wordt als oorlogsmateriaal behandeld.
Maar daarvoor hoeft Israel zich niet tegen de benen te laten blijven schoppen
Of Israel of Iran nou democratisch is of niet, wat heeft dat met dit topic temakenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:18 schreef moussie het volgende:
[..]
wtf, Iran wordt als ondemocratisch bestempelt als het personen/partijen onmogelijk maakt om bij de verkiezingen mee te doen en in Israël is het ineens wel democratisch .. de groep die erover gestemd heeft is groter, dat maakt het verschil ?
Een staatsgreep is het niet nee, maar hoe ze daarna om zijn gegaan met hun politieke tegenstanders verdient ook niet de schoonheidsprijs.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:21 schreef moussie het volgende:
[..]
lees jij het handvest van Fatah eens, en dan dit, Fatah gangs run rampant in Gaza over de situatie in Gaza in 2005, voor de 'bloederige staatsgreep'
hoe je trouwens een staatsgreep kan plegen als je de verkiezingen gewonnen hebt ontgaat me even, maar ja, dat soort vreemde logica kom ik wel vaker tegen in deze discussie
heeft te maken met de aankomende verkiezingen, 2 arabische partijen zijn uitgesloten van deelname, en er ligt een wet ter goedkeuring die Arabieren die binnen 7 jaar voor hun kandidatuur in een van de 'vijandstaten' is geweest uitsluit van zittingname in de Knessetquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:21 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Of Israel of Iran nou democratisch is of niet, wat heeft dat met dit topic temaken
je hebt dat artikel uit 2005 nog niet gelezen begrijp ik hieruitquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Een staatsgreep is het niet nee, maar hoe ze daarna om zijn gegaan met hun politieke tegenstanders verdient ook niet de schoonheidsprijs.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:21 schreef moussie het volgende:
[..]
lees jij het handvest van Fatah eens, en dan dit, Fatah gangs run rampant in Gaza over de situatie in Gaza in 2005, voor de 'bloederige staatsgreep'
hoe je trouwens een staatsgreep kan plegen als je de verkiezingen gewonnen hebt ontgaat me even, maar ja, dat soort vreemde logica kom ik wel vaker tegen in deze discussie
Dat is ook zo'n welles-nietes verhaaltje. En de Nederlandse publieke omroep is wel erg links, da's ook weer te merken in dit conflict.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:22 schreef rakotto het volgende:
Documentaire op Ned2 is best intressant. Je kon duidelijk horen dat Israel begon met het verbreken van de laatste wapenstilstand.
Wauw, erg dat iemand links isquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n welles-nietes verhaaltje. En de Nederlandse publieke omroep is wel erg links, da's ook weer te merken in dit conflict.
Voor een met belastinggeld betaalde staatsomroep vind ik dat wel kwalijk te noemen ja.quote:
De Publieke Omroep is geen 'iemand'.quote:
Dat maken ze zichzelf vaak graag wijs.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Links is vaak iets menselijker:)
nee hoor, dat is zo, en dat zie je ook hier weer terug:)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat maken ze zichzelf vaak graag wijs.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:38 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
nee hoor, dat is zo, en dat zie je ook hier weer terug:)
Links is vaak vooral naïef en onrealistisch te noemen. En een misplaatst superioriteitsgevoel is links ook niet onbekend. Dat bevestig jij met deze opmerking van je.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:38 schreef Robijn1961 het volgende:
nee hoor, dat is zo, en dat zie je ook hier weer terug:)
Volgens Dr. Ron Paul heeft Israel Hamas in het zadel geholpen. Niet precies zijn woorden. Maar iets in die trend. Hoe Israel dat voor mekaar heeft moeten krijgen weet ik niet. Want ik snap niet wat Israel te maken heeft met een groepering als Hamas (tegenstander notabene). Dr. Paul daarentegen is een betrouwbare bron dat niet zomaar wat roept. Dus ik neem het voor waar aan. En ik neem aan dat de Amerikanen hier wdederom mee te maken hebben. Zoals ze met Sadam ook deden. Eerst een raar mannetje aan de macht helpen, een dictator, en daarna afmaken omdat ie zg. WMD's hadquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:16 schreef Py het volgende:
[..]
Nou Hamas geeft ze dat excuus al jaren.
Ik vind het even zielig voor de Palestijnen hoor. Alleen ik vind Hamas daar debet aan. Ze hebben met een bloederige staatsgreep alleenheerschappij over Gaza verkregen. Zíj regeren met ijzeren vuist en mensonterende sancties. Lees hun handvest eens.
In mijn beleving is de Palestijnse bevolking gegijzeld door deze islamitische jihadstrijders. En wordt als oorlogsmateriaal behandeld.
Maar daarvoor hoeft Israel zich niet tegen de benen te laten blijven schoppen
Dank je, het is best een leuke wedstrijd. Het is nu rust.quote:
huh .. je bedoelt dat ze noodgedwongen geprobeerd hebben om samen te werken omdat Israël en in haar kielzog de wereld nog niet eens zat te overwegen om te praten met Hamas ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:30 schreef Py het volgende:
[..]
Ja de één is een haar minder radicaal dan de ander wil je zeggen. in ieder geval hebben ze wel als gezamenlijke partij aan de verkiezingen meegedaan.
mwah, als het al een staatsgreep was dan toch eerder van Fatah, die er gebruik van wou maken dat Hamas buiten spel werd gezet door de internationale gemeenschapquote:En als je samen met een ander een alliantie vormt om met de verkiezingen mee te doen, en misschien wel dankzij die alliantie met die ander wint, en vervolgens die ander uitmoord. Dat kun je toch wel een soort staatsgreep noemen.
Kukelekuu?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef kibo het volgende:
On topic:
Als Israel nu gewoon een kernbom op gaza gooit, dan is het probleem toch binnenkort opgelost?
Er zal wat gesputterd worden in de linkse media, de vn, de arabierenlanden, but who cares.
Ruanda (800.000 doden), daar kraait toch ook geen haan meer naar?
Ho, daar haalde ik even een paar dingen door elkaar. Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:42 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. je bedoelt dat ze noodgedwongen geprobeerd hebben om samen te werken omdat Israël en in haar kielzog de wereld nog niet eens zat te overwegen om te praten met Hamas ?
Hoe kom je aan het idee dat ze samen mee hebben gedaan trouwens, Hamas heeft gewonnen, 76 van de 132 zetels, tegenover Fatah 43 zetels
[..]
mwah, als het al een staatsgreep was dan toch eerder van Fatah, die er gebruik van wou maken dat Hamas buiten spel werd gezet door de internationale gemeenschap
Nou weet je...ik laat links in zijn recht, en rechts ook. Leer daar eens van.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
"Menselijkheid" volgens links is stiekem geïnstitutioneerde lafheid en totale onwil niet-leuke waarheden onder ogen te zien.
Ik ben niet Pro-Israel maar je hebt hier wel een goede vraag. Ik ben nogsteeds van mening dat Israel een excuus zoekt om ze wegtevagen en dat al heel lang wilt en ook uitlokt. Waarom ze niet meteen korte metten maken is de vraag. Bang voor de Intl. gemeenschap? Omdat ze in de nabije toelomst, na de dood van de Palestijnen, ook met de anderen in het MO oorlog gaan voeren?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:45 schreef kibo het volgende:
On topic:
Als Israel nu gewoon een kernbom op gaza gooit, dan is het probleem toch binnenkort opgelost?
Er zal wat gesputterd worden in de linkse media, de vn, de arabierenlanden, but who cares.
Ruanda (800.000 doden), daar kraait toch ook geen haan meer naar?
was nu eens een duidelijke uitleg over conflict, jammer, voor degene, die niet gekeken hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dank je, het is best een leuke wedstrijd. Het is nu rust.![]()
Jammer dat ik nu het programma op de publieke omroep mis over dit conflict. Ik hoop dat het morgen is terug te vinden op uitzending gemist.
Ik heb niet gekeken Aagjekat, zou je het summier willen samenvatten? Alvast bedankt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
was nu eens een duidelijke uitleg over conflict, jammer, voor degene, die niet gekeken hebben.
Klopt - maar die "communicatiedeskundige" deed wel erg haar best mijn vooroordeel over communicatiedeskundigen te bevestigen, want wat was dat een muts zeg...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:53 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
was nu eens een duidelijke uitleg over conflict, jammer, voor degene, die niet gekeken hebben.
Amerikanen zijn de echte Badguys. Finquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:54 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik heb niet gekeken Aagjekat, zou je het summier willen samenvatten? Alvast bedankt.
Nee, dat was slechts de repliek op 'eerlijke verkiezingen in Iran'.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:18 schreef moussie het volgende:
[..]
wtf, Iran wordt als ondemocratisch bestempelt als het personen/partijen onmogelijk maakt om bij de verkiezingen mee te doen en in Israël is het ineens wel democratisch .. de groep die erover gestemd heeft is groter, dat maakt het verschil ?
Dus dan zijn Die Hamassers bij de Palestijnen door de strot geduwd?! Dat doen ze toch alleen bij landen met grondstoffen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:41 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Volgens Dr. Ron Paul heeft Israel Hamas in het zadel geholpen. Niet precies zijn woorden. Maar iets in die trend. Hoe Israel dat voor mekaar heeft moeten krijgen weet ik niet. Want ik snap niet wat Israel te maken heeft met een groepering als Hamas (tegenstander notabene). Dr. Paul daarentegen is een betrouwbare bron dat niet zomaar wat roept. Dus ik neem het voor waar aan. En ik neem aan dat de Amerikanen hier wdederom mee te maken hebben. Zoals ze met Sadam ook deden. Eerst een raar mannetje aan de macht helpen, een dictator, en daarna afmaken omdat ie zg. WMD's had. Wie snapt die Amerikanen.
Kwalijk, maar daar moet je dan een apart topic over openen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:25 schreef moussie het volgende:
[..]
heeft te maken met de aankomende verkiezingen, 2 arabische partijen zijn uitgesloten van deelname, en er ligt een wet ter goedkeuring die Arabieren die binnen 7 jaar voor hun kandidatuur in een van de 'vijandstaten' is geweest uitsluit van zittingname in de Knesset
BNW is een deurtje verderquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:14 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik heb ook niet alle antwoorden. Ik heb wel mijn mening van meet af aan bijgesteld naar neutraal. Omdat ik steeds vermoed dat de Amerikaanse regering hier overal een hand in heeft.
Bij een conflict als deze, dat al zo lang bestaat, is het ook wel duidelijk dat beide kanten fout zitten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:14 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik heb ook niet alle antwoorden. Ik heb wel mijn mening van meet af aan bijgesteld naar neutraal. Omdat ik steeds vermoed dat de Amerikaanse regering hier overal een hand in heeft.
Die gaat voor beide kanten op. Of moet eigenlijk zeggen; voor alle kantenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:58 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.medianed.com/2(...)wit-pro-israel-spam/
Damsco we hebben je allang door.
maw, het is je uitgangspunt dat de uitkomst bepaald .. in een democratisch land mag je gerust verbieden dat bepaalde partijen meedoen, als dat maar bevestigd wordt door een 'onafhankelijke' rechter, en in een ondemocratisch land wordt dat gezien als bevestiging dat ze ondemocratisch zijn ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat was slechts de repliek op 'eerlijke verkiezingen in Iran'.
Iran werd door sommigen beschouwd als democratisch en door anderen niet. Vanuit beide percepties werden meerdere argumenten aangedragen.
Dus jij schetst wederom een verkeerd beeld.
Hou gewoon op!
Nee, niet met andere woorden.quote:
Israël zou het heel wat moeilijker hebben zonder die steun .. zo'n sloot VN-resoluties aan je laars lappen zonder consequenties kan alleen als je machtige vrienden hebt, bvb .. ieder ander had al tig sancties en boycotten over zich heen gekregenquote:
okay, het is heel normaal dat in een democratisch land politieke partijen uitgesloten worden van deelname aan de verkiezingen .. zo goed ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, niet met andere woorden.
Het is een andere discussie (die ik sowieso niet opnieuw ga voeren) dat niet relevant is voor deze discussie.
Leg je daar nu eens bij neer!
VN resoluties zijn in de regel net zoveel waard als uitspraken van de CGB, niets dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Israël zou het heel wat moeilijker hebben zonder die steun .. zo'n sloot VN-resoluties aan je laars lappen zonder consequenties kan alleen als je machtige vrienden hebt, bvb .. ieder ander had al tig sancties en boycotten over zich heen gekregen
En als het hebben en ventileren van bepaalde opvattingen nu een strafbaar feit oplevert?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:04 schreef moussie het volgende:
[..]
maw, het is je uitgangspunt dat de uitkomst bepaald .. in een democratisch land mag je gerust verbieden dat bepaalde partijen meedoen, als dat maar bevestigd wordt door een 'onafhankelijke' rechter, en in een ondemocratisch land wordt dat gezien als bevestiging dat ze ondemocratisch zijn ..
mijn uitgangspunt is dat in een ware democratie geen partijen of personen belemmerd worden bij het zich verkiesbaar stellen .. als er strafbare feiten gepleegd worden dien je een aanklacht aan en verbied je de partij, maar de ander willen uitsluiten omdat zijn standpunten of zijn vakantiebestemming je niet bevallen, dat heeft niets met democratie te maken
dan verbied je de partij en klaag je de leden aan .. maar daarvan is hier dus geen sprake, de partijen worden niet verboden, ze worden 'alleen maar' uitgesloten van deelname aan het democratische proces, althans, dat is de bedoelingquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En als het hebben en ventileren van bepaalde opvattingen nu een strafbaar feit oplevert?
Je snapt toch wel dat dit in de praktijk erop kan neerkomen dat er helemaal geen democratie is? Maar het kan ook een maatregel zijn om de democratie juist te beschermen. Het hangt dus vooral van de context af wat ervan te denken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:44 schreef moussie het volgende:
[..]
dan verbied je de partij en klaag je de leden aan .. maar daarvan is hier dus geen sprake, de partijen worden niet verboden, ze worden 'alleen maar' uitgesloten van deelname aan het democratische proces, althans, dat is de bedoeling
Oproepen tot haat en geweld is doodnormaal in het Midden Oosten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:45 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Hoezo doodnormaal? We hebben het oevr de potentiele oorzaak van ale lijden en jij zegt
"oh is toch doodnormaal"
http://www.demorgen.be/dm(...)gen-met-Israel.dhtmlquote:De Qatarese premier sjeik Hamad bin Jassem Al Thani. Qatar bevriest de betrekkingen met Israël uit protest tegen het bloedvergieten in Gaza. Dat heeft de regering van het emiraat vandaag bekendgemaakt.
Qatar organiseerde vandaag een top in hoofdstad Doha, om samen met andere Arabische landen een eensgezind standpunt ten aanzien van het conflict in Gaza te bepalen. Egypte en Saoedi-Arabië, bondgenoten van de Verenigde Staten, boycotten de bijeenkomst.
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad en de in Syrië woonachtige Hamas-leider Khaled Mashaal kwamen, onaangekondigd, wel naar de top. Samen met de Syrische president Bashar Assad riepen zij Arabische landen op tot het verbreken van de diplomatieke banden met de joodse staat.
Mauritanië
Daarop maakte de Qatarese premier sjeik Hamad bin Jassem Al Thani bekend de beperkte betrekkingen die het land met Israël had op te zeggen. Mauritanië, dat wel volledige diplomatieke betrekkingen onderhoudt met Israël, kondigde daarna aan die te verbreken.
Egypte, Saoedi-Arabië en de Palestijnse president Mahmoed Abbas hebben voor komend weekeinde een alternatieve top aangekondigd, te houden in Koeweit. (novum/mvdb)
De context is dat het hooggerechtshof zich al meermalen uitgesproken heeft tegen die uitsluitingen. Sterker nog de basis voor het uitsluiten van partijen is al eerder afgekeurd. Het mechaniek is al helemaal hopeloos: de kiesraad is sterk politiek gekleurd daar afgezien van de voorzitter het allemaal parlementariers zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dit in de praktijk erop kan neerkomen dat er helemaal geen democratie is? Maar het kan ook een maatregel zijn om de democratie juist te beschermen. Het hangt dus vooral van de context af wat ervan te denken.
Het was een meer algemeen gerichte opmerking. Ik weet onvoldoende over deze zaak om daar iets van te vinden (op de algemene notie na dat het in de regel nou niet echt heel erg wenselijk is om partijen uit te sluiten van verkiezingen).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
De context is dat het hooggerechtshof zich al meermalen uitgesproken heeft tegen die uitsluitingen. Sterker nog de basis voor het uitsluiten van partijen is al eerder afgekeurd. Het mechaniek is al helemaal hopeloos: de kiesraad is sterk politiek gekleurd daar afgezien van de voorzitter het allemaal parlementariers zijn.
22 januari zal het hooggerechtshof bepalen wat er overblijft van de 'enige democratie' in het miidden-oosten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het was een meer algemeen gerichte opmerking. Ik weet onvoldoende over deze zaak om daar iets van te vinden (op de algemene notie na dat het in de regel nou niet echt heel erg wenselijk is om partijen uit te sluiten van verkiezingen).
Nu ja, ze (het Hooggerechtshof) hebben toch best een redelijk track record begrijp ik.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:37 schreef voyeur het volgende:
[..]
22 januari zal het hooggerechtshof bepalen wat er overblijft van de 'enige democratie' in het miidden-oosten.
We hopen er het beste van.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nu ja, ze (het Hooggerechtshof) hebben toch best een redelijk track record begrijp ik.
Stuur die man een linkje van BNWquote:
Ja, maar hun positie is niet meer wat het was. Het besluit om Israel te verplichten (ik meen 10) journalisten toe te laten tot de Gaza is níet uitgevoerd. Zo zijn er meer recentelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nu ja, ze (het Hooggerechtshof) hebben toch best een redelijk track record begrijp ik.
Waarom denk je dat ze dat doen eigenlijk, operoepen tot haat tegenover andere landen, is dat zomaar?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:04 schreef rja het volgende:
Dus we zullen nog steeds demonstraties in het Midden Oosten op vrijdag zien , na dat ze opgehitst zijn door imams, waar ze dood aan Amerika, Isreal, Denemarken, Nederland roepen !
Nouja, ik heb de video nog niet gezien maar als je alleen afgaat op feiten.. Feit is dat mensen zijn gedood. Maar hoe voorkom je het, waar ligt de oorzaak? Als je alleen metfeiten gooit loop je achter de feiten aan. Ik heb nog geen regeringen gezien die hebben geleerd van feiten.. oorlog wordt altijd gevoerd tegen de wil van de mensen in, maar waar ligt de oorzaak. Iedereen roept vrede maar weet niet waar de klepel hangt. Toch lopen ze achter het nieuws aan.quote:
Ik denk paddy ook niet, die gaat alleen op de titel af en het woord "conspiracy" dat gebruikt is door de vertaler.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 03:41 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Nouja, ik heb de video nog niet gezien maar als je alleen afgaat op feiten..
Waarom denk hij dat dit al maanden voobereid is?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 04:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk paddy ook niet, die gaat alleen op de titel af en het woord "conspiracy" dat gebruikt is door de vertaler.
Ahmadinejad zegt heel simpel:
De reden die Israel opgeeft voor het voeren van deze oorlog klopt niet met de feiten. Dat is de conspiracy.
Waarom klopt dat niet? Nou, onder andere omdat dat deze oorlog al maandenlang is voorbereid. Dan kun je niet zeggen dat je op recente gebeurtenissen reageert.
Dus vraagt hij zich luidop af waar we dan de echte reden moeten zoeken.
Volgens Ahmadinejad in de komende verandering in het buitenlands beleid van de VS (onder Obama). Om straks te kunnen beweren dat er "change" is maar tegelijkertijd de situatie niet wezenlijk te hoeven veranderen is de klok simpelweg 15 jaar terug gezet. We zijn wat vrede betreft weer terug bij nul. Israel doet haar best om zo beestachtig en gestoord mogelijk te zijn om dat te bewerkstelligen.
Allemaal om straks acht jaar lang geloofwaardig "change" te kunnen prediken. Terwijl het in werkelijkheid niks meer is dan langzaam herstel van wat nu kapot gemaakt is. Handhaving van de status quo.
Overigens zegt Ahmadinejad tot drie keer toe dat het zijn eigen analyse is en claimt hij niet de waarheid in pacht te hebben.
Of ik het er persoonlijk mee eens ben weet ik nog niet maar ik vind het een van de meest intelligente en originele verklaringen die ik tot nu toe heb gehoord.
Een andere goede was die van Eric Margolis. Naast de verkiezingen in de VS en Israel speelt volgens hem de oorlog tegen Libanon in 2006 een grote rol. De grootste schade die Israel daar heeft opgelopen is die aan haar image van onoverwinnelijkheid. Over een periode van tientallen jaren zorgvuldig opgebouwd en in een keer weggegooid toen het de grondoorlog met Hezbollah niet aandorste. Dat wil men nu goedmaken en daarom het excessief geweld zoals het dagelijks beschieten met fosfor en de vele burgerslachtoffers. Het is puur bedoelt als afschrikking.
quote:Israel's Cabinet to vote Saturday on unilateral Gaza truce
The cabinet will hold a vote on Saturday evening to decide whether to enact a unilateral cease-fire with Hamas in the Gaza Strip.
The decision would mean Israel has put an end to the three-week-long Operation Cast Lead without an agreement with Hamas, relying instead on the support of the United States and Egypt in battling arms smuggling into Gaza.
A government source emphasized that there has been great progress with Egypt in reaching an agreement on fighting arms smuggling. The deal would require the combined use of technological measures on the border between Gaza and Egypt, operations against smugglers in the southern Gaza town of Rafah and the use of international experts to identify smuggling tunnels on the border.
The deal would also call for cooperation between Israel and Egypt on matters relating to the Gaza Strip in which they have shared interests, without the interference of Hamas.
Egypt is at the moment considering whether to organize a summit in the near future in Cairo between Prime Minister Ehud Olmert, Egyptian President Hosni Mubarak and Palestinian Authority President Mahmoud Abbas.
The United States and Israel signed an agreement on Friday aimed at stopping the smuggling of weapons into the Gaza Strip, U.S. Secretary of State Condoleezza Rice said.
The deal includes measures meant to fight arms smuggling from Iran to Gaza, with the policing to take place throughout the route by which the arms reach Gaza, including patrols of the Persian Gulf, Sudan and neighboring states.
The two-and-a-half page document outlines a framework under which the United States will provide military and intelligence assets, including detection and surveillance equipment, as well as logistical help and training to Israel, Egypt and other nations in the region. The equipment and training would be used for monitoring Gaza's land and sea borders.
The document also calls for the U.S. to expand work with its NATO partners in the effort, particularly in the Red Sea, Mediterranean Sea, Gulf of Aden, Indian Ocean and eastern Africa, according to a text.
It also commits Washington to use relevant components of the U.S. military to assist Mideast governments in preventing weapons and explosives flows to Gaza that originate in or transit their territories.
Although signed by the Bush administration, the agreement is binding on the incoming administration of President-elect Barack Obama and Rice and State Department spokesman Sean McCormack said both Obama and Secretary of State-designate Hillary Rodham Clinton had been briefed on the details.
Haaretz
Dit is echt niet meer normaalquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Fosfor aanval op een school.
Israel is het blijkbaar eens met dit artikel: Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweldquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Durven ze nog te beweren dat ze dat spul gebruiken om rookgordijnen te leggen? Of dat ze het niet in burger-gebieden toepassen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: NOSquote:De Turkse premier Erdogan vindt dat er voor Israël geen plaats meer is in het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York. De premier reageerde in een toespraak op de strijd in Gaza.
" Israël voert een bindende resolutie van de VN-Veiligheidsraad tot een staakt-het-vuren niet uit. Dat is een gewoonte van Israël. Het land heeft honderden VN-resoluties naast zich neergelegd", zei Erdogan.
De Turkse premier vroeg zich af waarom Israël nog toegelaten wordt bij de VN. Zijn uitspraken zijn opmerkelijk, omdat Turkije bekendstaat als de grootste vriend van Israël in de moslimwereld.
Dat vrouwtje wat daar zat baseerde haar 20 jarige onderzoek op Reuters en de berichtgeving in de Nederlandse mediaquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Jullie hadden de thema-uitzending gister moeten zien over het conflict. Wordt het conflict uitgelegd aan de hand van de geschiedenis.
Verluste, voor mijn eigen info: is het heel erg veel gevraagd een summiere samenvatting van die docu hier neer te zetten? Als je dat wil doen: alvast hartelijk bedankt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Jullie hadden de thema-uitzending gister moeten zien over het conflict. Wordt het conflict uitgelegd aan de hand van de geschiedenis.
Scheelt een hoop onnozel geflame in dit topic zoals het populistisch rechts geneuzel wat eerder op GeenStijl thuishoort.
Een uitzending vol Palestijnenpropaganda dusquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Scheelt een hoop onnozel geflame in dit topic zoals het populistisch rechts geneuzel wat eerder op GeenStijl thuishoort.
Dan stapt de US ook uit, en is het einde verhaal voor de veiligheidsraad.quote:
Oh ja via uitzendinggemist kan ik het ook terugkijken. Laat maar, Verlustequote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:33 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Een uitzending vol Palestijnenpropaganda dusMaar ik wil het wel zien hoor, dus ik hou uitzendinggemist in de gaten.
helemaal mee eens, schreef dit gisteren ook al,,quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Het gaat niet alleen om 'dat vrouwtje'. Rosenthal, zelf een Jood, kon alles beamen wat er in de uitzending werd gezegd over het conflict. Evengoed, het is de VARA, maar wel een publieke omroep en ik kon er niet zozeer een gekleurde opvatting/beeld in vinden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat vrouwtje wat daar zat baseerde haar 20 jarige onderzoek op Reuters en de berichtgeving in de Nederlandse media
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:34 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Oh ja via uitzendinggemist kan ik het ook terugkijken. Laat maar, Verluste
Die Rosenthal heb ik ook horen zeggen dat die mensen daar aan tafel een stelletje naieve dwazen zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:38 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om 'dat vrouwtje'. Rosenthal, zelf een Jood, kon alles beamen wat er in de uitzending werd gezegd over het conflict. Evengoed, het is de VARA, maar wel een publieke omroep en ik kon er niet zozeer een gekleurde opvatting/beeld in vinden.
Ik zie een schoolquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
http://geenstijl.nl/quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Rosenthal heb ik ook horen zeggen dat die mensen daar aan tafel een stelletje naieve dwazen zijn.
Maargoed een 20 jarige onderzoek op Reuters en de Nederlandse media baseren is gewoon not-done.
De VN is al een hele tijd einde verhaal hoor.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:33 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dan stapt de US ook uit, en is het einde verhaal voor de veiligheidsraad.
Lijkt me dus niet gebeuren.
quote:Annan kapittelt mensenrechtenraad
Trouw, 29 november 2006.
VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israel en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.
Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israel verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.
"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."
De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.
De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanie, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.
Ook de coordinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. "Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."
Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen. Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.
Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
Palestina in 7 stappenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:26 schreef Verluste het volgende:
Met een nieuwe president die (bij monde van z'n minister van buitenlandse zaken) zegt dat de VS meer de samenwerking met internationale bondgenoten moet zoeken is het uitgesloten dat ze uit de VN of de veiligheidsraad zou stappen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:33 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dan stapt de US ook uit, en is het einde verhaal voor de veiligheidsraad.
Lijkt me dus niet gebeuren.
Hee bedankt!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Palestina in 7 stappen
1. Eerste Wereldoorlog is in 1917 in volle gang. Op het slagveld maken de Centralen (Duitsche Keizerrijk, Oostenrijk-Hongarije, Ottomaansche Rijk) vrijwel gehakt van de Geallieerden (Frankrijk, Britsche Imperium en Rusland). De multimiljardaire joodsche Rotschild-familie belooft in een geheim gesprek met de Britsche Eerste Minister Arthur James Balfour dat hij de Verenigde Staten zal inschakelen om te vechten aan de kant van de Geallieerden. Op 1 voorwaarde, namelijk dat het Britsche Imperium, als ze het Heilige Land in handen krijgt (op dat moment waren de Engelsen aan het vechten tegen Turken in Palestina en Irak), de vestiging van jooden in Palestina mogelijk moet maken. Het Britsche Imperium gaat akkoord, in de zogeheten Balfour-verklaring. Op dat moment is Palestina dus eigenlijk verhandeld en verkocht, zonder medeweten van de biologische bewoners, de Palestijnen. De Rotschild-familie komt haar belofte na en de Verenigde Staten storten zich in WO I en zorgen er op het allerlaatste moment voor dat de Centralen een verpletterende nederlaag lijden. Enkele maanden later veroveren de Britten Palestina.
[ afbeelding ]
Arthur Balfour - De verkoper van Palestina
2. De migratie van Joden naar Palestina werd tot die tijd door de Ottomaansche Sultan Abdoel-Hamid II tegengewerkt. De Britten laten de Joden beetje bij beetje weer toe. Rijke Joden, zoals de Rotschild-familie, kopen hele lappen Palestijnsch grond voor een prikkie en bouwen daar nederzettingen waar de zionisten kunnen wonen. De Palestijnen zien dat hun land beetje bij beetje wordt ingenomen en komen in opstand. Er ontstaan rellen tussen Joden en Palestijnen. Onder druk van de islamitische wereld laat het Britsche Imperium geen jooden meer toe in Palestina.
[ afbeelding ]
De Balfour-verklaring (Palestina verkocht zonder Palestijnen)
3. Joden in Palestina worden steeds sterker door de constante geldstroom van rijke zionisten uit New York en Londen. Goed georganiseerde en zwaarbewapende zionistische terreurmilities als de Irgoen en Haganah worden door de Rotschilds opgericht en plegen bomaanslagen op Palestijnsche groentemarkten, Britsche konvooien en op arme Jodsche immigranten, dat laatste doen ze om de indruk te wekken dat Joden in Palestina bedreigd worden door islamitische keelafsnijders.
[ afbeelding ]
Ottomaansche Sultan Aboel Hamid II - vijand van de jooden
4. Hitler is goed bezig in 1936, dus krijgen de Palestijnen hoop om voor de laatste keer een opstand tegen de Britten te beginnen. De grootste Palestijnsche volksopstand ooit, bestaande uit 50.000 strijders, doet de allerlaatste poging om haar land terug te winnen. De Schotse divisie van het Britsche Leger, slaat de Palestijnsche opstand binnen 2 jaar tijd neer. Bijna 20.000 Palestijnen komen om, waardoor het verzet niets meer voorstelt en gebroken is.
[ afbeelding ]
5. Joodsche terreuraanslagen op Britsche soldaten en Palestijnsche gezinnen nemen schrikbarend toe. Het hoofdkwartier van de Engelsche soldaten, het King David Hotel, wordt opgeblazen door de Irgoen. Er zijn 91 doden en 200 gewonden, allemaal blanken. De Britten willen geen doden meer en dragen dus de mandaat van Palestina in 1947 aan de VN over. Nu staan de Palestijnen dus helemaal alleen, en is de beurt aan hen. Constante aanvallen op Palestijnsche dorpen en slachtingen van weerloze vrouwen en kinderen, doen hen vluchten naar het buitenland. Schattingen van de VN zijn dat er 100.000 Palestijnen, veelal bejaarden, kinderen en vrouwen, in een paar jaar tijd zijn weggejaagd door de joodsche Haganah en Irgoen, naar de Arabische buurlanden. Tot op de dag van vandaag leven zij daar als vluchtelingen.
[ afbeelding ]
Palestijnen (vrouwen, kinderen, bejaarden) op de vlucht in 1947.
6. Direct nadat de Britten vertrokken in 1947, komt de VN met een verdelingsplan. Palestina zou dus ineens in twee delen verdeeld worden, waarbij de Joden een groot stuk kregen voor hun geringe aantal mensen. Dat was niet eens zozeer het probleem. Het grote probleem was de brutaliteit waarmee eventjes je eigen land door een stel buitenlanders afgepakt wordt en opnieuw verdeeld wordt. Daar konden de Palestijnen niet tegen en daarom wezen ze het VN-plan af. De zionisten accepteerden het echter met verve, en riepen meteen in 1948 de staat Pisrael uit als provocatie. De Irgoen en Haganah fuseerden samen tot het IDF en veegden 400 Palestijnsche dorpen van de landkaart. Het dorpje Deir Yassin werd aangevallen door zionistische slagers waarbij 300 onbewapende mannen, vrouwen en kinderen binnen een kleine half uur vermoord werden.
[ afbeelding ]
VN-verdelingsplan: Joden kregen in verhouding meer grond
7. Als reactie hierop vielen enkele Arabische landen (Egypte, Syrie, Libanon, Irak en Transjordanie) Palestina te hulp (veels te laat) en verklaarden ze de oorlog aan Pisrael. In de eerste fase van de oorlog boekten de Arabische legers aanzienlijke successen. De Zweedsche kleinzoon van Koning Oscar II, graaf Bernadotte, vertrok als VN-bemiddelaar naar Palestina om voor vrede te zorgen. Meteen na aankomst werd hij op een bloedige manier vermoord door de joodsche Irgoen. Als een schaap werd hij d.m.v. Kaballa-rituelen afgeslacht omdat hij ''pro-Palestijnsch'' zou zijn. Tot op de dag van vandaag wordt deze moord door Pisrael goedgekeurd. Door de slechte bewapening en gebrekkige samenwerking weten de Arabische legers geen vervolg te geven aan hun eerdere successen waardoor Pisrael met Westersche geldkoffers en wapenvoorraden uiteindelijk als winnaar uit de bus komt rollen.
[ afbeelding ]
Graaf Folke Bernadotte - vermoord door Israel
Er zijn eerder in de geschiedenis van de Knesset partijen uitgesloten (zelfs dat de uitsluiting door het Hooggerechtshof standhoudt), dus ik begrijp niet waaruit onomstotelijk blijkt dat de mechaniek hopeloos is. Kun je dat misschien aangeven?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
De context is dat het hooggerechtshof zich al meermalen uitgesproken heeft tegen die uitsluitingen. Sterker nog de basis voor het uitsluiten van partijen is al eerder afgekeurd. Het mechaniek is al helemaal hopeloos: de kiesraad is sterk politiek gekleurd daar afgezien van de voorzitter het allemaal parlementariers zijn.
De US zal Israel nooit laten vallen, ook Obana niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Met een nieuwe president die (bij monde van z'n minister van buitenlandse zaken) zegt dat de VS meer de samenwerking met internationale bondgenoten moet zoeken is het uitgesloten dat ze uit de VN of de veiligheidsraad zou stappen.
Het is trouwens net zo onwaarschijnlijk dat Israël dat zou doen. Of dat ze niet meer toegelaten zouden worden. Dat laatste staat sowieso haaks op de basisprincipes van de VN.
Obama is gewoon een prima opvolger van Bush en zal in dezelfde lijn verder gaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De US zal Israel nooit laten vallen, ook Obana niet.
Als het daadwerkelijk gebeurd dat Israel niet meer wordt toegelaten (wat ik niet verwacht)
, zal de US uit protest zeker opstappen, en zo de VN opblazen.
Hij heeft al gezegd dat ie dat NIET zal doen. Verder is het afwachten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Obama is gewoon een prima opvolger van Bush en zal in dezelfde lijn verder gaan.![]()
Israël mag zich pas in 2019 kandideren voor de Veiligheidsraad. Tot 2000 was Israël zelfs uitgesloten van vergaderingen van de Algemene Vergadering.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Met een nieuwe president die (bij monde van z'n minister van buitenlandse zaken) zegt dat de VS meer de samenwerking met internationale bondgenoten moet zoeken is het uitgesloten dat ze uit de VN of de veiligheidsraad zou stappen.
Het is trouwens net zo onwaarschijnlijk dat Israël dat zou doen. Of dat ze niet meer toegelaten zouden worden. Dat laatste staat sowieso haaks op de basisprincipes van de VN.
Deze foto bewijst het echt weer dat Israel enkel is op vernietiging op de burgersbevolking in Gaza.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Termen als Pisrael heb ik al verwijderd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:02 schreef Zero2Nine het volgende:
Palestina in 7 stappen vind ik best interessant AryaMehr, maar het wordt er niet bepaald objectiever van als Israël in dat stuk continue als Pisrael wordt aangeduid.
Meki, Hoe kan je dit zeggen? Israel bestaat volgens jou niet toch?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Deze foto bewijst het echt weer dat Israel enkel is op vernietiging op de burgersbevolking in Gaza.
Net als de woorden van de Israeli's betekenen ook de woorden van de Amerikanen niet veel. Zich terugtrekken uit de VN zou zelfs voor de grootste politieke havikken daar geen optie zijn. Als de Bush-periode ze een ding geleerd heeft dan is het wel dat je het als land niet red zonder brede internationale steun.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De US zal Israel nooit laten vallen, ook Obana niet.
Als het daadwerkelijk gebeurd dat Israel niet meer wordt toegelaten (wat ik niet verwacht)
, zal de US uit protest zeker opstappen, en zo de VN opblazen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ewond_in_Gaza__.htmlquote:HILVERSUM - Een technicus en een cameraman (beiden Palestijnen) die onder andere werken voor RTL Nieuws zijn in Gaza-stad gewond geraakt. Hun kantoor staat vlakbij het VN-gebouw dat werd beschoten.
Volgens RTL-correspondent Conny Mus is de technicus aan het hoofd gewond geraakt. "Dat valt wel mee, de cameraman is er iets ernstiger aan toe met verwondingen aan zijn arm", aldus Mus. "Ze zijn nu weer thuis en maken het naar omstandigheden goed."
Volgens Mus is het duo door het oog van de naald gekropen. "Een raket is dwars door hun kantoor gegaan. Gelukkig droegen ze de kogelvrije vesten die ik bij hen heb achtergelaten. Ik moet er niet aan denken wat er anders was gebeurd, want de vesten zijn bij de aanval wel beschadigd geraakt."
Het duo werkt voor meerdere media, omdat buitenlandse journalisten de Gaza-strook niet in mogen. Mus zegt geschrokken te zijn. "Ik ken deze jongens erg goed, ook hun gezinnen. Je voelt je toch een beetje verantwoordelijk voor ze. Toen ik hoorde dat het goed met ze is, heb ik wel een traantje weggepinkt. Ik ben ook boos, omdat het zo onrechtvaardig is. Maar goed, we gaan nu gewoon weer verder. Ik hoop dat ze snel weer aan het werk kunnen, hun collega's zijn nu het kantoor weer op orde aan het maken."
Ik erkende Israel als natie tot 27 december 2008. de meesten ook.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:07 schreef B4CO het volgende:
[..]
Meki, Hoe kan je dit zeggen? Israel bestaat volgens jou niet toch?
Er kloppen een aantal details in dit stuk niet (o.a. details over de moord op Folke Bernadotte, die trouwens wel heeft plaatsgevonden) dus echt objectief is het niet. Het doet trouwens niets af aan het feit dat het in hoofdlijnen wel klopt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:02 schreef Zero2Nine het volgende:
Palestina in 7 stappen vind ik best interessant AryaMehr, maar het wordt er niet bepaald objectiever van als Israël in dat stuk continue als Pisrael wordt aangeduid.
Welke details dan? Het enige wat misschien een beetje misleidend is, is het zinnetje: ''meteen na aankomst''?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er kloppen een aantal details in dit stuk niet (o.a. details over de moord op Folke Bernadotte, die trouwens wel heeft plaatsgevonden) dus echt objectief is het niet. Het doet trouwens niets af aan het feit dat het in hoofdlijnen wel klopt.
En er worden nog steeds Hamas-raketten afgevuurd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:08 schreef venomsnake het volgende:
Om 21.00 vanavond gaat Olmert de natie toespreken.
Waarschijnljk maakt hij dan een eenzijdig staakt het vuren bekend.
Het "Als een schaap werd hij d.m.v. Kaballa-rituelen afgeslacht" is nogal misleidend omdat ie enkel van dichtbij neergeschoten werd. De tekst suggereert nogal wat meer.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Welke details dan? Het enige wat misschien een beetje misleidend is, is het zinnetje: ''meteen na aankomst''?
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:20 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Oftewel: de rook is giftig en en de 'vuurpijl' brand je huid er tot het bot van af en is niet te blussen.quote:Effects on humans
White phosphorus can cause injuries and death in three ways: by burning deep into tissue, by being inhaled as a smoke, and by being ingested. Extensive exposure by burning and ingestion is fatal.
By burning
Incandescent particles of WP cast off by a WP weapon's initial explosion can produce extensive, deep (second and third degree), burns. Phosphorus burns carry a greater risk of mortality than other forms of burns due to the absorption of phosphorus into the body through the burned area, resulting in liver, heart and kidney damage, and in some cases multi-organ failure.[31] These weapons are particularly dangerous to exposed people because white phosphorus continues to burn unless deprived of oxygen or until it is completely consumed. In some cases, burns are limited to areas of exposed skin because the smaller WP particles do not burn completely through personal clothing before being consumed. According to GlobalSecurity.org, quoted by The Guardian, "White phosphorus results in painful chemical burn injuries"[32] .
By inhalation of smoke
Burning WP produces a hot, dense white smoke. Most forms of smoke are not hazardous in the kinds of concentrations produced by a battlefield smoke shell. Exposure to heavy smoke concentrations of any kind for an extended period (particularly if near the source of emission) does have the potential to cause illness or even death.
WP smoke irritates the eyes and nose in moderate concentrations. With intense exposures, a very explosive cough may occur. However, no recorded casualties from the effects of WP smoke alone have occurred in combat operations and to date there are no confirmed deaths resulting from exposure to phosphorus smoke.
The Agency for Toxic Substances and Disease Registry has set an acute inhalation Minimum Risk Level (MRL) for white phosphorus smoke of 0.02 mg/m³, the same as fuel oil fumes. By contrast, the chemical weapon mustard gas is 30 times more potent: 0.0007 mg/m³ [33].
Ik vind het inderdaad grappig dat die wijze ivorentoren heren allemaal heel wijs zitten te zeggen dat men moet stoppen met oorlog voeren.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:21 schreef Wheelgunner het volgende:
Ban Ki Moon kan wel kwaken, maar we weten allemaal dat Israel pas zal stoppen als Israel dat wil.
Is pas 1712 keer gemeld in deze reeks, maar bedankt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:22 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Oftewel: de rook is giftig en en de 'vuurpijl' brand je huid er tot het bot van af en is niet te blussen.
Ik vind dit wel wijs gezegd...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:21 schreef Wheelgunner het volgende:
Israel is een beetje een zwaar mishandeld kindje dat volwassen is geworden. Eigenlijk zijn ze slachtoffer, maar het zal niemand verbazen dat ze zelf ook mishandelaars zijn geworden. Wat doe je eraan? Ban Ki Moon kan wel kwaken, maar we weten allemaal dat Israel pas zal stoppen als Israel dat wil.
Ga huilenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Is pas 1712 keer gemeld in deze reeks, maar bedankt.
Juist ja, volgens mij is ze alleen al daarom met een Palestijn getrouwd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Meulenbelt is een karikatuur van zichzelf. De progressieve feministische socialiste die zichzelf enorm verstandig vind omdat ze voor de zwakste partij kiest.
Een soort Harry van Bommel, maar dan nog erger en drammeriger.
Hoezo dat. ze heeft gelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:19 schreef tho_Omas het volgende:
Ik keek vanmorgen naar een uitzending over het Gaza-conflict van de Islamitische Omroep. Zie ik ANJA MEULENBELT weer. Wat een peroxide-aangetast-rimpelhoofd.
Niet-bindende, tandeloze en pretentieuze resolutie. Die kan op de stapel disproportionele V.N.-aandacht voor dit conflict.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:07 schreef Meki het volgende:
De Algemene Vergadering had zich twee dagen lang over de Gazacrisis gebogen; tijdens het debat hebben meer dan zeventig landen het woord gevoerd. Uiteindelijk stemden 142 landen voor en drie tegen; de anderen onthielden zich van stemming of namen niet deel. De drie tegenstemmers waren Israël, VS en Nauru. Eerder had de voorzitter van de vergadering per abuis een hoger aantal tegenstemmers gemeld
Als het aan jou ligt gaan ze met paintball wapens elkaar beschieten en wie geraakt is, is afquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Is pas 1712 keer gemeld in deze reeks, maar bedankt.
Huh?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt gaan ze met paintball wapens elkaar beschieten en wie geraakt is, is af
Iedereen die zegt wat jij wil horen heeft gelijk, beetje objectiviteit zou je niet misstaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:30 schreef Meki het volgende:
Hoezo dat. ze heeft gelijk.
raar dat jij dan haar niet wilt zien.
Even lekker trollen, dus?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:42 schreef Monidique het volgende:
Time-out!
Ik had het eigenlijk tegen die Zith, omdat hij zo huilie deed omdat er wapens gebruikt worden in een oorlog.quote:
In een stuk vol met rare claims is dit wel het vreemdst. Bernadotte is neergeschoten met een Thompson machinepistool, is dat opeens een Kaballa ritueel wapen ? Verder waren de Arabische legers, vooral het Transjordaanse Arab Legion (onder commando van een Engelsman) vele malen beter uitgerust dan de Israeli's die alleen door de Sovjet-Unie actief werden geholpen via Tjechoslowakije.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:47 schreef AryaMehr het volgende:
7. Als reactie hierop vielen enkele Arabische landen (Egypte, Syrie, Libanon, Irak en Transjordanie) Palestina te hulp (veels te laat) en verklaarden ze de oorlog aan Israel. In de eerste fase van de oorlog boekten de Arabische legers aanzienlijke successen. De Zweedsche kleinzoon van Koning Oscar II, graaf Bernadotte, vertrok als VN-bemiddelaar naar Palestina om voor vrede te zorgen. Meteen na aankomst werd hij op een bloedige manier vermoord door de Joodsche Irgoen. Als een schaap werd hij d.m.v. Kaballa-rituelen afgeslacht omdat hij ''pro-Palestijnsch'' zou zijn. Tot op de dag van vandaag wordt deze moord door Israel goedgekeurd. Door de slechte bewapening en gebrekkige samenwerking weten de Arabische legers geen vervolg te geven aan hun eerdere successen waardoor Israel met Westersche geldkoffers en wapenvoorraden uiteindelijk als winnaar uit de bus komt rollen.
In de uitzending van 'Schande van Gaza' werd beweerd dat zulks niet (of nooit) door mensenrechtenorganisaties is gerapporteerd, suggererend dat het propaganda is van het IDF of de Israëlische regering is.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk tegen die Zith, omdat hij zo huilie deed omdat er wapens gebruikt worden in een oorlog.
Dat hamas bijna niks anders doet dan menselijke schilden gebruiken, hoor ik hem niet over.
Misschien heeft het zin als Israël eens gehoor geeft aan VN-resoluties zodat men niet steeds nieuwe hoeft aan te nemen. Het negeren van de wil van de internationale gemeenschap betekend niet dat je mag klagen over de klachten (wat sowieso een nogal vreemde gedachtengang is).quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet-bindende, tandeloze en pretentieuze resolutie. Die kan op de stapel disproportionele V.N.-aandacht voor dit conflict.
Is time-put trollend?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Even lekker trollen, dus?
-edit- 'p' is veranderd in 'o'. Dan kun je mijn reactie als niet verzonden beschouwen.
Dat geloof ik zelf ergens welquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In de uitzending van 'Schande van Gaza' werd beweerd dat zulks niet (of nooit) door mensenrechtenorganisaties is gerapporteerd, suggererend dat het propaganda is van het IDF of de Israëlische regering is.
Mensen die dat beweren zijn of te naief voor deze wereld of doorgewinterde Jodenhaters.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In de uitzending van 'Schande van Gaza' werd beweerd dat zulks niet (of nooit) door mensenrechtenorganisaties is gerapporteerd, suggererend dat het propaganda is van het IDF of de Israëlische regering is.
Ik wil gewoon een keer iets objectiefs zien. Zo is het moeilijk een mening te vormen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo dat. ze heeft gelijk.
raar dat jij dan haar niet wilt zien.
oow ze kiest zeker de verkeerde kant
Ik wil wel geloven dat het gebeurd, maar niet in de mate die door Israël of Israël-supporters aangedragen wordt. En dat het nu gebruikt wordt om slachtingen onder burgers te verdedigen en bombardementen op scholen, ziekenhuizen en VN-gebouwen goed te praten is gewoon ranzig.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of misschien geloven ze de pro-Israëlische propaganda niet meer.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mensen die dat beweren zijn of te naief voor deze wereld of doorgewinterde Jodenhaters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |