abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:16:25 #201
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65126528
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:14 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik heb ook niet alle antwoorden. Ik heb wel mijn mening van meet af aan bijgesteld naar neutraal. Omdat ik steeds vermoed dat de Amerikaanse regering hier overal een hand in heeft.
BNW is een deurtje verder
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:18:25 #202
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65126624
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:14 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik heb ook niet alle antwoorden. Ik heb wel mijn mening van meet af aan bijgesteld naar neutraal. Omdat ik steeds vermoed dat de Amerikaanse regering hier overal een hand in heeft.
Bij een conflict als deze, dat al zo lang bestaat, is het ook wel duidelijk dat beide kanten fout zitten.
En tja Amerika...heeft een grote lepel in de pap.
Waiting for This is it!
pi_65128307
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:58 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.medianed.com/2(...)wit-pro-israel-spam/

Damsco we hebben je allang door.
Die gaat voor beide kanten op. Of moet eigenlijk zeggen; voor alle kanten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65128414
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat was slechts de repliek op 'eerlijke verkiezingen in Iran'.
Iran werd door sommigen beschouwd als democratisch en door anderen niet. Vanuit beide percepties werden meerdere argumenten aangedragen.
Dus jij schetst wederom een verkeerd beeld.

Hou gewoon op!
maw, het is je uitgangspunt dat de uitkomst bepaald .. in een democratisch land mag je gerust verbieden dat bepaalde partijen meedoen, als dat maar bevestigd wordt door een 'onafhankelijke' rechter, en in een ondemocratisch land wordt dat gezien als bevestiging dat ze ondemocratisch zijn ..

mijn uitgangspunt is dat in een ware democratie geen partijen of personen belemmerd worden bij het zich verkiesbaar stellen .. als er strafbare feiten gepleegd worden dien je een aanklacht aan en verbied je de partij, maar de ander willen uitsluiten omdat zijn standpunten of zijn vakantiebestemming je niet bevallen, dat heeft niets met democratie te maken
pleased to meet you
pi_65128635
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:04 schreef moussie het volgende:

[..]

maw
Nee, niet met andere woorden.
Het is een andere discussie (die ik sowieso niet opnieuw ga voeren) dat niet relevant is voor deze discussie.

Leg je daar nu eens bij neer!
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65128637
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:16 schreef damsco het volgende:

[..]

BNW is een deurtje verder
Israël zou het heel wat moeilijker hebben zonder die steun .. zo'n sloot VN-resoluties aan je laars lappen zonder consequenties kan alleen als je machtige vrienden hebt, bvb .. ieder ander had al tig sancties en boycotten over zich heen gekregen
pleased to meet you
pi_65128687
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, niet met andere woorden.
Het is een andere discussie (die ik sowieso niet opnieuw ga voeren) dat niet relevant is voor deze discussie.

Leg je daar nu eens bij neer!
okay, het is heel normaal dat in een democratisch land politieke partijen uitgesloten worden van deelname aan de verkiezingen .. zo goed ?
pleased to meet you
pi_65128782
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Israël zou het heel wat moeilijker hebben zonder die steun .. zo'n sloot VN-resoluties aan je laars lappen zonder consequenties kan alleen als je machtige vrienden hebt, bvb .. ieder ander had al tig sancties en boycotten over zich heen gekregen
VN resoluties zijn in de regel net zoveel waard als uitspraken van de CGB, niets dus.
pi_65129043
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:04 schreef moussie het volgende:

[..]

maw, het is je uitgangspunt dat de uitkomst bepaald .. in een democratisch land mag je gerust verbieden dat bepaalde partijen meedoen, als dat maar bevestigd wordt door een 'onafhankelijke' rechter, en in een ondemocratisch land wordt dat gezien als bevestiging dat ze ondemocratisch zijn ..

mijn uitgangspunt is dat in een ware democratie geen partijen of personen belemmerd worden bij het zich verkiesbaar stellen .. als er strafbare feiten gepleegd worden dien je een aanklacht aan en verbied je de partij, maar de ander willen uitsluiten omdat zijn standpunten of zijn vakantiebestemming je niet bevallen, dat heeft niets met democratie te maken
En als het hebben en ventileren van bepaalde opvattingen nu een strafbaar feit oplevert?
pi_65129796
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En als het hebben en ventileren van bepaalde opvattingen nu een strafbaar feit oplevert?
dan verbied je de partij en klaag je de leden aan .. maar daarvan is hier dus geen sprake, de partijen worden niet verboden, ze worden 'alleen maar' uitgesloten van deelname aan het democratische proces, althans, dat is de bedoeling
pleased to meet you
pi_65130516
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:44 schreef moussie het volgende:

[..]

dan verbied je de partij en klaag je de leden aan .. maar daarvan is hier dus geen sprake, de partijen worden niet verboden, ze worden 'alleen maar' uitgesloten van deelname aan het democratische proces, althans, dat is de bedoeling
Je snapt toch wel dat dit in de praktijk erop kan neerkomen dat er helemaal geen democratie is? Maar het kan ook een maatregel zijn om de democratie juist te beschermen. Het hangt dus vooral van de context af wat ervan te denken.
pi_65130539
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:45 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Hoezo doodnormaal? We hebben het oevr de potentiele oorzaak van ale lijden en jij zegt
"oh is toch doodnormaal"
Oproepen tot haat en geweld is doodnormaal in het Midden Oosten.

Niemand kijkt op in het Midden Oosten, als zo´n haat imam of de Arabische media oproept voor het doden van Joden, Amerikanen, Westerlingen.

De regeringen doen er niets. In Europa zouden zulke mensen worden aangepakt door een rechter en die zenders worden verboden.

Als dit afgelopen is in Gaza, wordt Gaza weer volgepropt met wapens en nog meer van die flut raketten, wij mogen de rest betalen.
Dus het is wachten, op de volgende oorlog.

Dat die haatzaaiers in het Midden Oosten ophouden met het oproepen van geweld, geloof ik niets van, die worden toch niet door die regeringen aangepakt, is mooie uitlaat klep voor hun haat en worden ze afgeleid van die regimes.

Dus we zullen nog steeds demonstraties in het Midden Oosten op vrijdag zien , na dat ze opgehitst zijn door imams, waar ze dood aan Amerika, Isreal, Denemarken, Nederland roepen !

En ze menen het ook nog !

Daar zal niets aan veranderen, voer voor de volgende oorlog

Geen wonder als het doodnormaal is, dat er tot haat en geweld wordt oproepen !
pi_65130735
Qatar bevriest betrekkingen met Israël
quote:
De Qatarese premier sjeik Hamad bin Jassem Al Thani. Qatar bevriest de betrekkingen met Israël uit protest tegen het bloedvergieten in Gaza. Dat heeft de regering van het emiraat vandaag bekendgemaakt.
Qatar organiseerde vandaag een top in hoofdstad Doha, om samen met andere Arabische landen een eensgezind standpunt ten aanzien van het conflict in Gaza te bepalen. Egypte en Saoedi-Arabië, bondgenoten van de Verenigde Staten, boycotten de bijeenkomst.

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad en de in Syrië woonachtige Hamas-leider Khaled Mashaal kwamen, onaangekondigd, wel naar de top. Samen met de Syrische president Bashar Assad riepen zij Arabische landen op tot het verbreken van de diplomatieke banden met de joodse staat.

Mauritanië
Daarop maakte de Qatarese premier sjeik Hamad bin Jassem Al Thani bekend de beperkte betrekkingen die het land met Israël had op te zeggen. Mauritanië, dat wel volledige diplomatieke betrekkingen onderhoudt met Israël, kondigde daarna aan die te verbreken.

Egypte, Saoedi-Arabië en de Palestijnse president Mahmoed Abbas hebben voor komend weekeinde een alternatieve top aangekondigd, te houden in Koeweit. (novum/mvdb)
http://www.demorgen.be/dm(...)gen-met-Israel.dhtml
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:24:09 #214
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65131175
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dit in de praktijk erop kan neerkomen dat er helemaal geen democratie is? Maar het kan ook een maatregel zijn om de democratie juist te beschermen. Het hangt dus vooral van de context af wat ervan te denken.
De context is dat het hooggerechtshof zich al meermalen uitgesproken heeft tegen die uitsluitingen. Sterker nog de basis voor het uitsluiten van partijen is al eerder afgekeurd. Het mechaniek is al helemaal hopeloos: de kiesraad is sterk politiek gekleurd daar afgezien van de voorzitter het allemaal parlementariers zijn.
Here we are now, entertain us.
pi_65131270
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:24 schreef voyeur het volgende:

[..]

De context is dat het hooggerechtshof zich al meermalen uitgesproken heeft tegen die uitsluitingen. Sterker nog de basis voor het uitsluiten van partijen is al eerder afgekeurd. Het mechaniek is al helemaal hopeloos: de kiesraad is sterk politiek gekleurd daar afgezien van de voorzitter het allemaal parlementariers zijn.
Het was een meer algemeen gerichte opmerking. Ik weet onvoldoende over deze zaak om daar iets van te vinden (op de algemene notie na dat het in de regel nou niet echt heel erg wenselijk is om partijen uit te sluiten van verkiezingen).
pi_65131340

Palestinian mourners pray over the body of Hala Al Monei, 8 months, who died in an Israeli military operation, during her funeral in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Friday, Jan. 16, 2009.

Palestinians pass Al-Quds hospital, damaged during Israel’s offensive, south of Gaza City January 16, 2009.

Al Quds Ziekenhuis helemaal verwoest.

Meer foto's van dag 21 Fotos en videos uit Gaza en Israel
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:37:36 #217
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65131506
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het was een meer algemeen gerichte opmerking. Ik weet onvoldoende over deze zaak om daar iets van te vinden (op de algemene notie na dat het in de regel nou niet echt heel erg wenselijk is om partijen uit te sluiten van verkiezingen).
22 januari zal het hooggerechtshof bepalen wat er overblijft van de 'enige democratie' in het miidden-oosten.
pi_65131511
pi_65131571
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:37 schreef voyeur het volgende:

[..]

22 januari zal het hooggerechtshof bepalen wat er overblijft van de 'enige democratie' in het miidden-oosten.
Nu ja, ze (het Hooggerechtshof) hebben toch best een redelijk track record begrijp ik.
pi_65131606
wrong topic
pi_65131762
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nu ja, ze (het Hooggerechtshof) hebben toch best een redelijk track record begrijp ik.
We hopen er het beste van.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65131912
quote:
Stuur die man een linkje van BNW
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 01:07:50 #223
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65132049
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, maar hun positie is niet meer wat het was. Het besluit om Israel te verplichten (ik meen 10) journalisten toe te laten tot de Gaza is níet uitgevoerd. Zo zijn er meer recentelijk.
Daarnaast is de samenstelling van het hof een andere dan in het verleden.
De druk door beide oorzaken kan genoeg zijn om het besluit een andere kant op te laten vallen.
pi_65133934
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:04 schreef rja het volgende:
Dus we zullen nog steeds demonstraties in het Midden Oosten op vrijdag zien , na dat ze opgehitst zijn door imams, waar ze dood aan Amerika, Isreal, Denemarken, Nederland roepen !
Waarom denk je dat ze dat doen eigenlijk, operoepen tot haat tegenover andere landen, is dat zomaar?
Denk je dat Arabische landen enkelt barbaren zijn die niet kunnen nadenken en alleen maar haten, Is daar geen reden voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door Man-E-Faces op 17-01-2009 03:43:36 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65133957
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Stuur die man een linkje van BNW
Nouja, ik heb de video nog niet gezien maar als je alleen afgaat op feiten.. Feit is dat mensen zijn gedood. Maar hoe voorkom je het, waar ligt de oorzaak? Als je alleen metfeiten gooit loop je achter de feiten aan. Ik heb nog geen regeringen gezien die hebben geleerd van feiten.. oorlog wordt altijd gevoerd tegen de wil van de mensen in, maar waar ligt de oorzaak. Iedereen roept vrede maar weet niet waar de klepel hangt. Toch lopen ze achter het nieuws aan.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')