Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:16 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Als je echt zoekt naar een oplossing moet je duidelijke bewoordingen gebruiken en aan de hand daarvan afspraken maken, het helpt echt niet als je jezelf verlaagt tot kromme vergelijkingen e.d. Heeft niks te maken met wat het westen wel of niet wil horen, dit doe je gewoon niet als je oprecht opbouwend een gesprek in gaat.
Wat een slap geleuter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
Daar moet je een beetje doorheen prikken.
Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheidquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet, maar daar komt het (zeer kort door de bocht) wel op neer ja. Ook hier in Nederland.
Als een partij oproept de wet te overtreden of dit zelf doet kan zij ontbonden/ uitgesloten worden.
natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..quote:Dan nog is het geen reële berekening. Je hebt geenszins alle factoren mee kunnen nemen in je berekening. En dan nog, heb je alleen gerekend wat er binnen komt en niet wat er al was. Of wat er überhaupt nodig is.
Weet je dat toevallig?
[..]quote:Aid agencies say the already fragile humanitarian situation in the Gaza Strip has deteriorated dramatically since Israel began its military offensive.
Israel has imposed a crippling blockade on Gaza for the past 18 months, allowing little more than humanitarian basics into the coastal territory.
Health, energy and water infrastructure were already close to breaking point before the fighting broke out.
[...]
During the hostilities about three times as many trucks of goods, mainly food, have entered Gaza than were doing so in November because of crossing closures.
de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..quote:Ik lees hoofdzakelijk dat ze 'onderweg zijn naar' een crisis. Niet dat die er is.Maar ik vind geen artikelen van vandaag.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.
zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:18 schreef damian5700 het volgende:
Er is dus een wezenlijk verschil tussen een uitsluiting en een verbod.
Wat een onzin om toch je punt maar te verdedigen, tuurlijk is er sprake van een cultuurverschil maar het komen tot een compromis/afspraak/bestand/whatever gaat daar niet anders dan hier.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Dat is toch juist typisch vrouwelijk? Die nemen zichzelf altijd uiterst serieus, waar wij mannen gewoon om onszelf kunnen lachen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef Py het volgende:
[..]
![]()
Nee ik meen het. Hier meer zelfspot. Daar een stuk serieuzer over zichzelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.
Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:09 schreef damsco het volgende:
Hoewel het een striptekening is, is dit wel hoe ik naar het conflict kijk. Israël verdedigt haar bevolking, Hamas gebruikt haar bevolking.Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.
Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
Dasvidanja
Dat mag jij vindenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
Kortzichtigheid is een dooddoener. Het gebruiken van (je eigen) kinderen als menselijk schild, of ze zelfs aansporen tot het opblazen van zichzelf is niet alleen misdadig, maar ook nog eens bloedverraad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
Volgens mij is het redelijk normaal?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:47 schreef moussie het volgende:
dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid
Je hoort mij ook niet zeggen dat het een vetpot is. Maar sommige mensen doen precies hetzelfde als waartegen jij hier ageert, maar dan andersom. En doen het voorkomen alsof de Palestijnen met duizenden tegelijk doodgaan van de honger.quote:natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..
de ware proporties zijn dat het minder is dan 1 kg p/p/d, en in welke vorm je die kilo ontvangt, voedsel, benzine, medische hulpgoederen maakt niet uit toch .. wie het voedsel (nog) niet nodig heeft heeft wel de benzine nodig, want zonder die benzine draait de generator niet, is er geen werk, geen werk=geen inkomsten
Volgens dit artikel waren er btw al heftige tekorten aan van alles voor 27 december, ten gevolge van de blokkades vanaf begin November ..
En de waarheid ligt ergens...quote:de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..
Tuurlijk vind jij dat anders!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Alsof er al goede banden waren met zequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:22 schreef venomsnake het volgende:17:20 Al-Jazeera: Mauritania, Qatar suspend ties with Israel (Reuters)
Wat bedoel je met 'die partijen toen in Iran'?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef moussie het volgende:
[..]
zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingen
anyway, mi is dit voorstel, zeker in combinatie met die '7 jaar vijandstaat' maatregel, een teken aan de wand
Lul niet zo gaar, pannenkoek.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
En bevalt je wel om altijd anti-israel of berichten die Israel maar een beetje tegenzitten te plaatsen he
Voorafgaand daaraan op zijn minst de eliminatie van alle kopstukken van Hamas. De slang zijn kop afhakken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:35 schreef Re het volgende:
wat zou er moeten gebeuren voor een eenzijdige vrijwillige ontwapening van de militaire tak van Hamas?
Ja maar selectief posten heet dat hequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Lul niet zo gaar, pannenkoek.
Het is gewoon nieuws.
De slang groeit toch weer bliksemsnel opnieuw een hoofd aan... als het al een slang is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Voorafgaand daaraan op zijn minst de eliminatie van alle kopstukken van Hamas. De slang zijn kop afhakken.
Een (zowat) onoverkomelijke horde, inderdaad. Dat heb jij goed begrepen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:44 schreef Verluste het volgende:
[..]
De slang groeit toch weer bliksemsnel opnieuw een hoofd aan... als het al een slang is.
Deze beelden zie je niet op de NL tv.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:20 schreef venomsnake het volgende:
Je lijkt wel op de Palestijnen, altijd de vraag beantwoorden met een verwijt aan de tegenpartijquote:
Dit zijn nog redelijk nette beelden. Als je de niet bewerkte beelden van bijvoorbeeld Ramattan tv bekijkt valt dit echt reuze mee. Dat spul wat je ziet is inderdaad fosfor, alleen bijna opgebrand. Heb al reportages gezien waar die stukken fosfor nog een stuk groter zijn, vlak na zo'n aanval.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:53 schreef HarryP het volgende:
[..]
Deze beelden zie je niet op de NL tv.
Die Palestijnen hebben het te goed voor de NL beeldvorming. Een net verzorgde woning en er rijden auto's etc..
Dat Israel white fosfor gebruikt in bewoond gebied dat geloof ik wel. Maar ik moet zeggen dat het bewijs dat op het filmpje te zien is weer heel ongeloofwaardig is.
Het is tamelijk onlogisch dat iemand die zich toewijdt met het bij elkaar brengen van mensen wordt bedreigd, omdat hij 'te ver gaat'.quote:Hassen Chalghoumi has devoted his life to bringing people together. For years he has preached the values of inter-faith harmony from his mosque in Paris's poor and fractious north-eastern suburbs, working with Jewish leaders, inviting them to his home and urging young people of all religions to embrace harmony in place of hatred.
But today the imam, whose work has been hailed by religious and political leaders, was in fear of his life and under police protection in Drancy after the tensions lying dormant in his community were reawoken by the conflict over 2,000 miles away in Gaza.
Enraged by his determination to show solidarity with the Jewish community at a time when they feel the battle lines are clear, unknown French Muslims have left death threats on his mobile phone. Some have stopped him in the street to warn him he is going "too far". His car has been vandalised and drenched in fuel. Rest van het artikel
Ik neem dit niet serieus, tenzij dat zinnetje wat je hebt gemist was dat Hamas moet stoppen met het aanvallen van Israel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:52 schreef Py het volgende:
Arabic states statement after Summit (even snel meegeschreven):
- to condemn Israel strongly
- demands Israel to cease all war activities and withdraw from occupied territory
- hold Israel responsible for warcrime and genocide comiitet and prosecute Israel and Israel officials
- Opening of all crossing points and allow acces unconditional
- ... (gemist)
- Call all states to releave aid to Gaza and protection of international law
- Arab and peaceloving states to releave aid
- to establish a reconstruction fund for rebuilding Gaza
- To create harmony under the Palestinian parties
- To honor the Arab peace initiative and stop all forms off contact with israel
- To answer demands off Gaza seriously
Nee, sorry. Dat de verschillende Palestijnse partijen meer harmonieus moeten samenwerken, komt het meest in de buurt van dat er iets over Hamas is gezegd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:56 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik neem dit niet serieus, tenzij dat zinnetje wat je hebt gemist was dat Hamas moet stoppen met het aanvallen van Israel.
Als de grenzen open gaan en open blijven is dat billijk jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:04 schreef Py het volgende:
Livni heeft net in Amerika met Condaleeza Rice afgesproken dat de VS gaat garanderen dat er niets meer Gaza ingesmokkeld gaat worden. Andere landen moeten dat verdrag gaan uitvoeren.
Dan accepteer je dat ze in Gaza zullen blijven proberen om wapens binnen te smokkelen. Terwijl Hamas gewoon zijn handtekening moet zetten voor vrede en beloven dat ze geen ... ach, laat ook maar.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als de grenzen open gaan en open blijven is dat billijk ja
Dat is al een leugen. Het waren de Palestijnen die in de eerste week van het bestand in juni, dat bestand al schonden door rakketen af te vuren.quote:
Het is absolute onzin. iedereen weet dat Israel uit is op bloed en verderfquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:20 schreef B4CO het volgende:
[..]
Tuurlijk vind jij dat anders!!
Echter is dat de kijharde waarheid!
Maar dat zal jij nooit toegeven.
Dat gebeurd toch wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:01 schreef Wheelgunner het volgende:
Lief zijn tegen Meki, dit Palestina gedoe duwt een hoop naieve jonge Moslims richting radicalisatie.
Wat je ws. niet begrijpt is dat dat ws. de hele opzet is, zodat Amerika oorlog kan blijven voeren. Het lijt mij namelijk geen toeval dat Israel (als niet Moslim "staat") gesteund wordt door de Amerikanen en Engeland.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:35 schreef rja het volgende:
[..]
Dat gebeurd toch wel.
De Arabische media en de moskeeen doen niets anders.
Dood aan de Joden, Westerlingen, doodnormaal in het Midden Oosten.
En dat al tientallen jaren.
Generaties moslims die alleen deze haat kennen !
Heb je inderdaad gelijk in, ook politiek gezin is dit een hot issue. Toch is het lang niet altijd zo, zo heb ik in Turkije goede ervaring met jonge moslims. Dat waren prima jongensquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:35 schreef rja het volgende:
[..]
Dat gebeurd toch wel.
De Arabische media en de haat imams doen niets anders.
Dood aan de Joden, Westerlingen, Amerikanen , doodnormaal in het Midden Oosten.
En dat al tientallen jaren.
Generaties moslims die alleen deze haat kennen !
Alleen nu alleen erger als normaal !
Gewoon ordinaire relschoppers dus, met stenen lopen gooien. Hulde voor de Israëlische militairen welke met harde hand terug reagerenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:41 schreef Meki het volgende:
Israëlisch leger doodt Palestijnse tiener tijdens manifestatie in Westelijke Jordaanoever
RAMALLAH - In de stad Ramallah op de Westelijke Jordaanoever hebben rond de 3000 Palestijnen vrijdag betoogd tegen het Israëlische offensief in Gaza. Ze zwaaiden met Palestijnse vlaggen en zongen leuzen als ‘het bloed van de martelaren zal niet voor niets vloeien’. Een van de laatste slachtoffers was een Palestijnse tiener die vrijdag in Hebron.
Palestijnse politieagenten in uniform liepen achteraan de stoet manifestanten, maar probeerden de betogers niet tegen te houden. Bij eerdere manifestaties werden betogers die pro-Hamasslogans scandeerden soms hardhandig door de veiligheidsdiensten, die trouw zijn aan president Mahmud Abbas (Fatah), opgepakt.
Geen geweld
De organisatoren dreigden er daarop mee alle demonstraties tegen het Israëlische offensief in Gaza op de Westelijke Jordaanoever te annuleren. Waarnemend Palestijns minister van Binnenlandse Zaken Abdul Razzaq Yahya beloofde daarop dat er niet langer geweld zou worden gebruikt tegen Hamasmanifestanten. Beide partijen kwamen bij wijze van compromis ook overeen om geen Hamas of Fatah-vlaggen met zich mee te dragen, maar enkel Palestijnse vlaggen.
Verdeeldheid
De spanningen tussen Hamas en Fatah hebben geleid tot een grote verdeeldheid onder de Palestijnen, met als gevolg dat er tot hiertoe eigenlijk relatief weinig protestmarsen zijn georganiseerd tegen het Israëlisch offensief in Gaza. Dat kostte inmiddels aan meer dan 1.100 mensen het leven, tot grote verontwaardiging van de Palestijnse bevolking.
Rubberen kogel
Een van de laatste slachtoffers was een Palestijnse tiener die vrijdag in Hebron, eveneens op de Westelijke Jordaanoever, door Israëlische soldaten werd doodgeschoten terwijl hij deelnam aan een protestmanifestatie tegen de militaire operatie in Gaza. De 15-jarige Mutassem Daana werd getroffen door een rubberen kogel nadat de Israëliërs het vuur openden op een groep betogers die stenen in hun richting gooiden.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF16012009_102
http://www.spitsnieuws.nl(...)iekenhuis_in_br.htmlquote:Israël heeft ook vrijdagochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-Quds-ziekenhuis in brand, waar honderden Palestijnen een veilig heenkomen hadden gezocht.
Gewonde patiënten probeerden uit hun bed te komen, terwijl buiten een ijzig koude nacht op hen wachtte, aldus een fotograaf van het Franse persbureau AFP ter plaatse. Het personeel bracht op wieltjes drie baby's in incubators en drie mensen aan intensivecareapparatuur naar buiten.
De straten rond het ziekenhuis zijn door vlammen verlicht. Grote groepen vertwijfelde burgers met huilende kinderen zijn op de vlucht voor de oprukkende Israëlische troepen.
Ah, je draait eromheen. Nou Meki, als jij in Nederland met stenen gaat lopen gooien en ik ben agent zou ik je een paar rake klappen verkopen met de wapenstok. Zo gaat dat nu eenmaal in de grote mensenwereld, in Israël schieten ze dus met rubberen kogels. De raddraaier die werd geraakt heeft gewoon pech gehad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou kennende hebben ze je niks geleerd, het is nog zo erg dat je doden verheerlijkt.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah, je draait eromheen. Nou Meki, als jij in Nederland met stenen gaat lopen gooien en ik ben agent zou ik je een paar rake klappen verkopen met de wapenstok. Zo gaat dat nu eenmaal in de grote mensenwereld, in Israël schieten ze dus met rubberen kogels. De raddraaier die werd geraakt heeft gewoon pech gehad.
Moraal van het verhaal: demonstreer vreedzaam, en ga niet met stenen gooien want de consequenties zijn niet mals.
http://www.medianed.com/2(...)wit-pro-israel-spam/quote:Telegraaf.nl doelwit pro-Israel spam
De Israelische overheid werft mensen die internetfora willen ’spammen’ met pro-Israël berichten om de publieke opinie te beïnvloeden. Dit schrijft Richard Silverstein in een bijdrage in de Britse krant The Guardian. Silverstein, Amerikaans-joodse schrijver met een weblog over toenadering tussen Israël en de Palestijnen, zegt dat onder andere Telegraaf.nl als ‘target site’ wordt aangemerkt.
Silverstein schrijft in zijn wekelijkse column in The Guardian dat een van zijn lezers een email kreeg ‘namens’ het Israëlische ministerie van buitenlandse zaken. Die zouden een netwerk van vrijwilligers op willen zetten die bijdrage willen leveren aan “balancing the media”.
De lezer ging op de uitnodiging in en kreeg “a daily messages & media package as well as targets”. Dat bestond uit dit officiële communiqué met discussieonderwerpen en argumenten. Daarnaast kreeg hij een lijst met websites die als doelwit van de spam-actie gelden. Behalve Telegraaf.nl zouden hier meer Nederlandse websites op staan.
Mosterd na de maaltijd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:52 schreef Py het volgende:
Arabic states statement after Summit (even snel meegeschreven):
- to condemn Israel strongly
- demands Israel to cease all war activities and withdraw from occupied territory
- hold Israel responsible for warcrime and genocide comiitet and prosecute Israel and Israel officials
- Opening of all crossing points and allow acces unconditional
- ... (gemist)
- Call all states to releave aid to Gaza and protection of international law
- Arab and peaceloving states to releave aid
- to establish a reconstruction fund for rebuilding Gaza, Qatar will donate $250 mljn
- To create harmony under the Palestinian parties
- To honor cancel the Arab peace initiative and stop all forms off contact with israel
- To answer demands off Gaza seriously
Dit hebben ze ook nodig, aangezien de publieke opinie is dat meer dan de helft van de mensheid het buitensporige geweld van Israël veroordeelt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:58 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.medianed.com/2(...)wit-pro-israel-spam/
Damsco we hebben je allang door.
het was niet Khamenei maar de Guardian Council, klein technisch detail .. en die hebben complete partijen buiten spel gezet door iedere kandidaat te verwijten niet loyaal te zijn aan de revolutie (misschien zijn ze wel in Israël op visite geweest, binnen de laatste 7 jaar)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:07 schreef moussie het volgende:
[quote]Op vrijdag 16 januari 2009 16:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'die partijen toen in Iran'?
-edit- De discussie waaraan je refereert en probeert te vermengen met dit onderwerp heeft hier geen enkele relevantie.
Wat ik destijds stelde op de bewering dat Iran democratisch is vanwege de 'eerlijke' verkiezingen, is dat deze verkiezingen helemaal niet eerlijk zijn, omdat de geestelijk leider van Iran (en niet een democratisch systeem), Khamenei, op basis van islamitische criteria bepaalt wie aan de verkiezingen mee mag doen. Zo waren vrouwen van de verkiezingen uitgesloten.
Ik heb het helemaal niet over Iraanse partijen gehad, maar al zou ik het daar wel over hebben gehad dan was het sowieso in een andere context (is Iran een democratie of niet).
Je mag gerust excuses aanbieden voor deze onzorgvuldigheid.
Denk je dan dat deze summit een schijnvertoning was om het eigen volk gerust te stellen met een standpunt?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:59 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.![]()
Het conflict is al drie weken bezig, en heel waarschijnlijk is het (gelukkig) morgen of overmorgen over.
(volgens vele ingeleide op de tv)
De Arabische wereld mag zich wel achter de oren krabben.
Dit is geen fraai optreden geweest, want als ze het echt had intresseert hadden veel eerder bij elkaar moeten komen, en met krachtig standpunt naar buiten moeten komen.
Alleen de Turkse PM, heeft zich vanaf het begin sterk uitgelaten. Of je het er nu wel of niet mee eens bent, is wat anders, maar liet tenmisten van zich horen.
quote:De schande van Gaza
Vrijdag 16 januari brengt de VARA een ingelast tv-programma over de situatie in Gaza. Aan de hand van archiefbeelden lichten deskundigen het conflict in Gaza toe en vertellen zij welke oplossingen mogelijk zijn. Gespreksleider is Paul Witteman. 'De schande van Gaza' is van 20.50 tot 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 2.
Waarom en wanneer is het conflict in Gaza begonnen? Waarop liepen eerdere vredespogingen, zoals de Oslo-akkoorden en de Roadmap to Peace, ooit stuk? En welke oplossingen en kansen zijn nu nog denkbaar? In Studio Plantage in Amsterdam ontvangt Paul Witteman deskundigen die de achtergronden aan de hand van archiefbeelden toelichten. Het programma gaat ook in op de beleving van de strijd in Gaza door het Nederlandse publiek. Interesseert dit ingewikkelde conflict ons eigenlijk nog wel of stompt het ons steeds meer af?
De deskundigen aan tafel zijn:
Eddo Rosenthal, woont in Jeruzalem, oud-correspondent voor het NOS Journaal;
Bertus Hendriks, Midden-Oosten-deskundige;
Jacqueline de Bruijn, communicatiewetenschapper, over de beeldvorming.
De schande van Gaza' zie je vrijdag 16 januari van 20.50 tot 21.55 uur bij de VARA op Nederland 2. De programma's 'Met het mes op tafel' en 'De Leugen Regeert' komen te vervallen.
Er moet ook altijd iets van geweld bij zitten he?quote:
"Pro Israël" lui net zo goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:14 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Er moet ook altijd iets van geweld bij zitten he?![]()
Valt me sowieso op dat al die hamasknuffelaars wel heel verbeten discussies in gaan.
http://www.thewe.cc/thewei/&/&/images5/atrocities/lebanon_genocide_13.jpequote:Ten tweede spreekt de geschiedenis, met gedocumenteerde feiten, dat onweerlegbaar tegen. Die relatie is helemaal niet "erg goed", aangezien Israël zich traditioneel niets van de VN aantrekt, en zoals deze keer ook weer, een fact finding mission tegenhoudt (net als onze regering). Denk bijvoorbeeld aan de slachting in het vluchtelingenkamp Jenin in 2002 (Israël verbood een fact finding mission), denk aan Qana (Libanon 1996: Israël bombeerde de UNIFIL basis met vluchtelingen, en auto’s van VN peacekeepers, ook na de melding van de VN), denk aan Khiam (Libanon 2006: Israël bombardeerde een dag lang, ook na waarschuwingen van het hoogste niveau, een VN basis, waarbij 4 peacekeepers om het leven kwamen - zie foto), en denk natuurlijk ook aan het negeren van VN resoluties. Een kind weet dat die relatie nooit goed is geweest, dus waarom verzint journalist Rob Vreken dat?
Die kom ik vooral tegen als uitzonderingen eerlijk gezegd maar goed ik zal ook wel gebrainwashed zijn.quote:
Meki, haal die plank voor je hoofd nou eens weg.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarmee ? Doe ik iets verkeerds
Ik post enkel achtergronden meer niet. post achtergronden die hier ermee te maken hebben.
Ben bang van wel danquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:19 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Die kom ik vooral tegen als uitzonderingen eerlijk gezegd maar goed ik zal ook wel gebrainwashed zijn.
Wees eens blij, wat ik post haalt NOS en RTL4 niet eens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:20 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Meki, haal die plank voor je hoofd nou eens weg.
Het is in iedergeval wel erg laat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:09 schreef Py het volgende:
[..]
Denk je dan dat deze summit een schijnvertoning was om het eigen volk gerust te stellen met een standpunt?
Ik hoef jouw niet als journalist in Gaza.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Wees eens blij, wat ik post haalt NOS en RTL4 niet eens.
dus in plaats van boosheid kan je, je erin verdiepen.
Door mij weet je wat er meer speelt in Gaza. Zie mij als een journalist in Gaza
Ja, en ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:37 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Wat je ws. niet begrijpt is dat dat ws. de hele opzet is, zodat Amerika oorlog kan blijven voeren. Het lijt mij namelijk geen toeval dat Israel (als niet Moslim "staat") gesteund wordt door de Amerikanen en Engeland.
Nogmaals die mensen willen gewoon oorlog dat zie je in hun ogen, ze zijn slechts gefrustreerd dat ze die oorlog niet winnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:31 schreef rja het volgende:
[..]
Ja, en ?
Die haat campagne is heel lang heel bezig.
Doodnormaal toch, dat je roept dood aan Israël, Amerika,, Westerlingen in het Midden Oosten?
Daartegen wordt niets gedaan, zulke mensen zouden in Europa gearresteerd worden !
Zijn ze ook nog verbaast dat ze in zoveel oorlogen verwikkeld zijn, als haat zaaien en oproepen tot geweld, doodnormaal is.
Dood aan de Joden en Amerika, gewoon elke avond op de buis in de Arabische wereld, ook op Al Jazeera op dit moment.
Kweetniet. Ik hou ook de mogelijkheid open dat deze eensgezinden er bij de VN maar niet doorheem kwamen en zelf nu in een formele vorm een standpunt hebben bepaald.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het is in iedergeval wel erg laat.![]()
En idd, de bevolking van al die landen, waren igv niet erg mild met hun standpunten, en vonden hun leiders nogal laf met hun stilzwijgen.
In dat opzicht kan je deze summit wel een schijvertoning noemen om het eigenvolk weer kalm te krijgen.
Er was toch een apart foto/video topic?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:05 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
A Palestinian medic feeds a baby at an incubator in Gaza Citys southern al-Quds hospital, after a section of the medical facility was hit by Israeli fire, early on January 15, 2009. Staff and patients at the Al-Quds hospital in Gaza got trapped by Israeli fire in the neighbourhood and part of the building has been destroyed, a French doctor said today
[ afbeelding ]
A Palestinian medic rushes a wounded boy into Gaza City’s al-Shifa hospital following an Israeli air strike on January 15, 2009.
[ afbeelding ]
Palestinians who fled their homes during Israel’s offensive in the Gaza Strip receive food donated by a wealthy Gaza family at a UN school in the Jabalia refugee camp, northern Gaza on January 15, 2009.
[ afbeelding ]
Palestinian relatives of the Al-Alol family who was lost five members after an Israeli strike on their home mourn at Gaza City’s Al-Shifa hospita on January 15, 2009 in the center of Gaza city, Gaza Strip.
[ afbeelding ]
A Palestinian man reacts as he holds a blood stained sheet at the entrance to Shifa Hospital in Gaza City, Thursday, Jan. 15, 2009.
[ afbeelding ]
A wounded Palestinian boy is carried into Shifa hospital during Israel’s offensive in Gaza City January 15, 2009.
[ afbeelding ]
Palestinian firefighters walk inside the United Nations headquarters after it was hit in Israeli bombardment in Gaza City, Thursday, Jan. 15, 2009.
[ afbeelding ]
The bodies of Palestinian babies 4-month old baby Areej Armerad, and her 18-month old sister Baraa, who were killed in Israeli army operation are carried out of the morgue during their funeral in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Thursday, Jan. 15, 2009.
De geruchten gaan dat de Israëlische troepen zich hebben teruggetrokken naar de buitenwijkenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:45 schreef damsco het volgende:
Is Israël al in Gazastad? Gisteren waren ze toch 1.5km daar vandaan?
En rammen heel lang op die oorlogsdrum.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:35 schreef Sargon het volgende:
[..]
Nogmaals die mensen willen gewoon oorlog dat zie je in hun ogen, ze zijn slechts gefrustreerd dat ze die oorlog niet winnen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:52 schreef B4CO het volgende:
[..]
Nee, ik zie jou als een laffe vent die achter zijn monitor zijn gelijk probeert te halen door 'oude' foto's te posten en iedereen met een andere mening als jij de grond in boort, ik zie dat niemand je serieus neemt en jij, waarvoor hulde, er niks van aantrekt..
Jij bent pas een journalist in Gaza als je daar daadwerkelijk bent en niet hier stoer loopt te doen!
Waar ik dat zie?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Oude foto'sIk post enkel foto's van de vernietiging van burgers Gaza. niet van 8 jaar geleden. Missie failed
.
Waar zie jij dat. spreek eens voor jezelf en niet voor anderen wil je
De VN had geloof ik al een week geleden een resolutie, maar die werdt door beiden zijden afgewezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:35 schreef Py het volgende:
[..]
Kweetniet. Ik hou ook de mogelijkheid open dat deze eensgezinden er bij de VN maar niet doorheem kwamen en zelf nu in een formele vorm een standpunt hebben bepaald.
Qatar wilde volgens mij eind december (28e ofzo) al een Summit houden. Toen nog wat gedonder van een paar landen die niet wilden komen. Vandaar misschien nu pas.
De voortdurende eenzijdigheid van Meki heeft wel degelijk met dit topic te maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef voyeur het volgende:
Jezus, kunnen jullie ophouden met dat non stop Meki bashen Het is strontvervelend en heeft niets met dit topic te maken. Probeer de boodschap ipv de boodschapper eens....
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef voyeur het volgende:
Jezus, kunnen jullie ophouden met dat non stop Meki bashen Het is strontvervelend en heeft niets met dit topic te maken. Probeer de boodschap ipv de boodschapper eens....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |