abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64950180

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.
quote:
Voorgaande topics:
XXXIX - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:
Kortingen tot wel 70%

Tien dagen lang OP=OP bij IKEA*

Kom naar IKEA van woensdag 7 t/m zaterdag 17 januari voor kortingen tot 70% op veel producten. Je vindt alle OP=OP aanbiedingen in het zelfbedieningsmagazijn.

* Deze actie geldt niet bij IKEA Delft. Voor alle aanbiedingen geldt OP=OP!
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Tarieven voor normaal transport:
¤15,- | < 25 kg / afmeting max 58x78x175 cm
¤29,- | 0 - 100 kg
¤59,- | 100 - 300 kg
¤89,- | > 300 kg
¤10,- | etagetoeslag

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:
Zondags- en speciale openingstijden
IKEA is op een zondag open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
18 jan - Amsterdam, Breda & Utrecht
25 jan - Amsterdam, Delft, Eindhoven & Heerlen
01 feb - Amersfoort, Amsterdam, Breda, Haarlem & Utrecht
08 feb - Amsterdam, Eindhoven
15 feb - Amsterdam, Hengelo & Utrecht
22 feb - Amsterdam, Delft, Duiven & Haarlem
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!
  • IKEA Amersfoort: jakkop
  • IKEA Amsterdam: JC-Rags
  • IKEA Barendrecht: kalinho
  • IKEA Breda:
  • IKEA Delft: Snarf
  • IKEA Duiven: WebForce
  • IKEA Eindhoven:
  • IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003
  • IKEA Heerlen: TimC
  • IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in
  • IKEA Utrecht: Memento-Mori
    Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten
  • Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bartjebart op 12-01-2009 15:05:22 ]
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
      Moderator maandag 12 januari 2009 @ 15:05:39 #2
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_64950610
    Zaterdag aan het einde van de middag waren mn vriend en ik in IKEA Duiven. Met een voornemen om dingen te gaan kopen. Maar er was gewoon geen doorkomen aan.

Ik verbaas me daar toch echt over. Een bezoek aan IKEA is een soort nationaal volksvermaak aan het worden. Mensen lopen daar voor de lol rond, alsof ze in een museum lopen of zo. Of op de markt. In ieder geval durf ik best te beweren dan meer dan de helft van de mensen die daar rondliep niks nodig had. En dan compleet met buggies en krijsende kinderen!
    Bizar, wat is dat toch? Ik vind het een bijzonder fenomeen. Waarom IKEA? Je gaat toch ook niet voor je lol door de Praxis lopen? Of door de Albert Heijn?

En nu besef ik me ineens dat ik ontzettend zit te zeuren, want waarschijnlijk was het voor IKEA begrippen helemaal niet druk! Hoe moet het daar met tweede kerstdag en tweede paasdag wel niet zijn?

Begrijp me overigens niet verkeerd hoor, ik vind IKEA een leuke winkel. Maar wel voor wanneer ik iets nodig heb. En niet zomaar voor een dagje uit. Ik vind het een verbazend iets, dat massa-gedrag. Ik las bijvoorbeeld ook dat er een IKEA is die elke zondag open gaat. Zou er in die regio dan een soort IKEA-overkill gaan ontstaan? Ik denk het niet, maar ben daar wel nieuwsgierig naar!

Anyway, morgen komen we terug, mèt geleende vrachtwagen (want dat bezorgen was me wat ingewikkeld, en prijzig) en dan komen we alles halen. Met een beetje geluk is dan het tv-meubel wat we willen hebben ook weer op voorraad, dus kunnen we alles in een keer meenemen.

Ja, we gaan dus voor het eerst een appartement inrichten. Er moet dus een hoop huisraad komen!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_64950678
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:05 schreef Dipkip het volgende:
    Heeft iemand een idee in welke verpakking de handleiding zou moeten zitten als je een zelf samen gestelt GALANT bureau hebt gekocht?
    Heb je em al? Volgens mij zit dit bij het frame.
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:46 schreef Darkenrahl het volgende:
    Wanneer is de opening van Ikea Zwolle eigenljik? En komt er nu ook ooit een Ikea in Friesland?
    Het laatste wat ik gehoord heb is dat IKEA Zwolle in 2011 open moet gaan.
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 10:11 schreef annoh het volgende:
    Op internet staat dat deze kast aan de muur vast moet worden gezet. Nu is dat bij sommige kasten echt essentieel, maar bij andere kasten niet echt nodig. Hoe zit dat bij de LERBERG? Zou die eventueel zonder bevestiging aan de muur (en met zware boeken op de onderste planken) ook te gebruiken zijn?

[ afbeelding ]
    Op zich heeft deze stellingkast niet zo heel veel steun aan de vloer.
    Sowieso is het altijd aan te raden om kasten hoger dan 1.10m vast te zetten aan de wand. Dus ookal pak je de onderste plank vol met zware boeken, ik zou de kast wel vast zetten.
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
    pi_64951389
    tvp
    pi_64951477
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 15:07 schreef Bartjebart het volgende:
    Heb je em al? Volgens mij zit dit bij het frame.
    Ja, nu heb ik er drie

Ik baal alleen enorm dat ik dat bureau niet in mn eentje kan monteren. Ja, monteren wel, maar daarna moet ie omgedraait worden en hij weegt na het monteren rond de 80 kilo (= meer dan ik) en heeft een onhandige vorm, dus dat gaat me nooit in mn eentje lukken

Dat had ik natuurlijk van te voren kunnen weten, om de een of andere reden had ik het idee dat ik omdat ie zoveel poten heeft, eerst afzonderlijke delen zou hebben die op hun eigen poten konden staan, en dat ik die dan door onder de tafel te kruipen aan elkaar zou gaan imbussen.

Maar zo werkt het dus niet
      maandag 12 januari 2009 @ 15:54:18 #6
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64952614
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 15:05 schreef Guppyfriend het volgende:
    Zaterdag aan het einde van de middag waren mn vriend en ik in IKEA Duiven. Met een voornemen om dingen te gaan kopen. Maar er was gewoon geen doorkomen aan.

Ik verbaas me daar toch echt over. Een bezoek aan IKEA is een soort nationaal volksvermaak aan het worden. Mensen lopen daar voor de lol rond, alsof ze in een museum lopen of zo. Of op de markt. In ieder geval durf ik best te beweren dan meer dan de helft van de mensen die daar rondliep niks nodig had. En dan compleet met buggies en krijsende kinderen!
    Bizar, wat is dat toch? Ik vind het een bijzonder fenomeen. Waarom IKEA? Je gaat toch ook niet voor je lol door de Praxis lopen? Of door de Albert Heijn?
    Ik durf er op Zaterdagen niet eens meer naar toe te gaan. Slecht voor m'n gezondheid.
    Dan maar eens een dagje vrij nemen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_64954100
    tvp
    Zo niet.. dan toch!
    pi_64956351
    quote:
    Beste Ikea goeroes,

iemand enig idee wanneer dit tapijt weer leverbaar is? Hij staat al tijden op niet beschikbaar in de winkels en is van de site verdwenen:

Uldum

In Duitsland wel te koop, moet ik nu echt hem daar halen of is hij er binnenkort weer?
    Op het moment staat in het systeem dat ie t/m week 5 niet leverbaar is.
    Maar oorpronkelijk zou ie t'm week 48 niet leverbaar zijn geweest, die datum is steeds verder opgeschoven. Of het dus werkelijk week 6 wordt is maar afwachten.
      Moderator maandag 12 januari 2009 @ 20:30:58 #9
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_64964011
    Check ik net de site even, op de voorraad voor het TV-meubel wat we willen hebben.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)eamsStockAvailSearch
    quote:
    Dit product is niet op voorraad bij de geselecteerde vestiging. Op dit moment is de verwachte leverdatum helaas niet beschikbaar.
    Eerder vandaag stond er nog dat het morgen 'mogelijk' op voorraad zou zijn. Met oranje schema, zeg maar. Kan het zijn dat 'ie morgen toch op voorraad is, en dat die gegevens nu dus niet beschikbaar zijn? Of betekend deze zin dat het tv-meubel voorlopig helemaal niet meer te krijgen is?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_64965263
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 17:16 schreef Royyy het volgende:

[..]

Op het moment staat in het systeem dat ie t/m week 5 niet leverbaar is.
    Maar oorpronkelijk zou ie t'm week 48 niet leverbaar zijn geweest, die datum is steeds verder opgeschoven. Of het dus werkelijk week 6 wordt is maar afwachten.
    Bedankt voor het nakijken. Ik kan dit zelf niet zien of wel? Ik kan hem namelijk niet vinden op de ikea site en omdat ik niet dicht bij een ikea woon is het wat lastig om af en toe te zien of hij er is.

Maar het stemt hoopvol dat hij wel gaat komen, een ritje naar duitsland is ook niet goedkoop.
    quote:

Ik verbaas me daar toch echt over. Een bezoek aan IKEA is een soort nationaal volksvermaak aan het worden. Mensen lopen daar voor de lol rond, alsof ze in een museum lopen of zo.
    Ik mag mijn schoonouders heel graag, maar ze gaan om de 2 a 3 weken ongeveer naar Ikea (meer dan 100 km van ons huis verwijderd) om een gezellig dagje uit te gaan. Komen ze altijd thuis met 1 of 2 kleine dingetjes. Ze gaan vroeg, eerst koffie met gebak, daarna lunchen daar en daarna in de avond nog een avondmaaltijd en dan naar huis

In Amersfoort is er volgens mij ook een groep mensen die er gewoon gaat ontbijten elk weekeinde, er staat in iedergeval een rij mensen als het restaurant open gaat (en de winkel nog dicht is)

Ik begrijp het ook niet echt, ben een man. Maar Ikea vind ik wel de leukste winkel die er bestaat en dat is heel wat voor mij. Ik loop normaal gillend weg uit winkels, maar bij Ikea kan je redelijk praktisch bezig zijn en je kan uitkijken op leuk uitpak en in elkaar zet werk (ja, dat vind ik leuk). Voel je je weer een echte man en je vrouw is blij omdat ze kan shoppen enzo.

[ Bericht 49% gewijzigd door Darkenrahl op 12-01-2009 21:05:32 ]
    pi_64965830
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 15:26 schreef Dipkip het volgende:
    Ik baal alleen enorm dat ik dat bureau niet in mn eentje kan monteren. Ja, monteren wel, maar daarna moet ie omgedraait worden en hij weegt na het monteren rond de 80 kilo (= meer dan ik) en heeft een onhandige vorm, dus dat gaat me nooit in mn eentje lukken

Dat had ik natuurlijk van te voren kunnen weten, om de een of andere reden had ik het idee dat ik omdat ie zoveel poten heeft, eerst afzonderlijke delen zou hebben die op hun eigen poten konden staan, en dat ik die dan door onder de tafel te kruipen aan elkaar zou gaan imbussen.

Maar zo werkt het dus niet
    Het is mij gelukt in mijn eentje, maar niet zonder slag of stoot. Ik had een hele lange gemaakt van de ene hoek naar de andere hoek van de kamer en had alleen heel veel problemen om hem na het in elkaar zetten goed op zijn plek te krijgen. Ik had namelijk geen rekening gehouden met de verwarming die voor het bureau moest uitsteken en moest het hele ding dus weer uit elkaar halen en in elkaar zetten op de plek waar hij moest staan. Heeft mij een hele dag gekost, maar het is gelukt en ik had maar 2 dagen last van mijn schouder omdat dat hele bureau af en toe op mijn schouder rustte... dus inderdaad met 2 man doen

Ik meen trouwens dat ik het frame eerst in elkaar heb gezet en later het blad erop heb gemonteerd van onderen af, maar het is alweer een tijdje terug. Volgens de handleiding mocht het niet zo weet ik nog wel (maar het lukte wel).
    pi_64967087
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 20:58 schreef Darkenrahl het volgende:
    Ik mag mijn schoonouders heel graag, maar ze gaan om de 2 a 3 weken ongeveer naar Ikea (meer dan 100 km van ons huis verwijderd) om een gezellig dagje uit te gaan. Komen ze altijd thuis met 1 of 2 kleine dingetjes. Ze gaan vroeg, eerst koffie met gebak, daarna lunchen daar en daarna in de avond nog een avondmaaltijd en dan naar huis

In Amersfoort is er volgens mij ook een groep mensen die er gewoon gaat ontbijten elk weekeinde, er staat in iedergeval een rij mensen als het restaurant open gaat (en de winkel nog dicht is)

Ik begrijp het ook niet echt, ben een man. Maar Ikea vind ik wel de leukste winkel die er bestaat en dat is heel wat voor mij. Ik loop normaal gillend weg uit winkels, maar bij Ikea kan je redelijk praktisch bezig zijn en je kan uitkijken op leuk uitpak en in elkaar zet werk (ja, dat vind ik leuk). Voel je je weer een echte man en je vrouw is blij omdat ze kan shoppen enzo.
    Ik heb ooit een keer mensen zien rennen 's ochtends om 09:00 naar hun vaste plekje in het restaurant. Volledig angstig dat ze deze zouden moeten afgeven aan een ander.
    Owja... deze mensen waren eind 60 of zo...
    pi_64969243
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 20:30 schreef Guppyfriend het volgende:
    Check ik net de site even, op de voorraad voor het TV-meubel wat we willen hebben.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)eamsStockAvailSearch
    [..]

Eerder vandaag stond er nog dat het morgen 'mogelijk' op voorraad zou zijn. Met oranje schema, zeg maar. Kan het zijn dat 'ie morgen toch op voorraad is, en dat die gegevens nu dus niet beschikbaar zijn? Of betekend deze zin dat het tv-meubel voorlopig helemaal niet meer te krijgen is?
    Gewoon ff naar Hengelo rijden...
    pi_64969244
    quote:

Dat is de kracht van de IKEA, wat wil je nou niets liever dan klanten die terugkomen! Daarnaast de gratis koffie/thee is ook totaal niet Nederlands. Dit trekt ook volksstammen aan.
    pi_64972006
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 22:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

of naar Utrecht
    pi_64973007
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 23:03 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

of naar Utrecht
    Hengelo...
      maandag 12 januari 2009 @ 23:30:00 #17
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_64973436
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 13:07 schreef elcastel het volgende:
    Ik zie dat hier ook IKEA medewerkers rondlopen ... Gaat de Nattglim molton eruit ofzo ? Ik zag gisteren niks meer liggen in A'dam, je het showmodel en een kaart waarop de 180x200cm al was weggekrast.
    Ik probeer het nog even in dit nieuwe topic.
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_64975790
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 23:30 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik probeer het nog even in dit nieuwe topic.
    Ja, gaat er inderdaad uit.
    quote:
    Bedankt voor het nakijken. Ik kan dit zelf niet zien of wel? Ik kan hem namelijk niet vinden op de ikea site en omdat ik niet dicht bij een ikea woon is het wat lastig om af en toe te zien of hij er is.

Maar het stemt hoopvol dat hij wel gaat komen, een ritje naar duitsland is ook niet goedkoop.
    Hij is van de site afgehaald omdat hij al zolang n leverprobleem heeft, als het goed is komt hij er weer op te staan zodra ie weer leverbaar is (en dan kun je dus ook weer de voorraad checken).
      dinsdag 13 januari 2009 @ 00:26:19 #19
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_64975838
    Thanks Royyy.
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_64977273
    tvp!
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 06:17:10 #21
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_64978137
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 22:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

quote:
    Op maandag 12 januari 2009 23:03 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

of naar Utrecht
    is dat de enige oplossing? niet erg praktisch, aangezien we in arnhem wonen. maar goed, we halen morgen eerst alles wat wel op voorraad is in duiven

hm, ik heb net nog even de website gecheckt, en daar staat inmiddels dat ie tot en met vrijdag iig niet meer op voorraad is. misschien is naar utrecht/hengelo rijden inderdaad wel de enige oplossing...
    pi_64981175
    ik heb net een LACK gekocht.. :x
    x
    pi_64987225
    Wat voor lack?
    Zo niet.. dan toch!
    pi_64988245
    Nu het over lack gaat, ik heb een jaar of 2 meubels gekocht die niet onder de lack serie vielen, maar er wel heel veel op lijken. Ze waren goedkoper. Het was een grote boekenkast en een lagere boekenkast (4 planks en 2 planks). Ik heb nu 3 grote en 1 kleine gekocht en de grote was volgens mij 35 euro. Hij stond in het ikea boek van 2006 of 2007 op een aparte pagina vermeld en was een jaar later niet meer verkrijgbaar.

De verf gaat er wat snel af, misschien was dat de reden? Weet iemand waarom ze niet meer gemaakt worden en je nu opeens 89 euro moet betalen voor een bijna vergelijkbare lack kast?
    pi_64988966
    Bedoel je AGERUM? Een brede kast in het wit of berken op vierkante poten?

Soms gaan producten uit het assortiment om plaats te maken voor een ander product waarvan IKEA meer verwacht of welke goedkoper te produceren (en daarmee goedkoper te verkopen) is. Soms haalt IKEA artikelen uit het assortiment omdat er dan in het productieproces meer ruimte ontstaat voor de beter lopende producten. IKEA heeft speciale fabrieken die Board-On-Frame producten maakt (zoals LACK, EXPEDIT en AGERUM). Wanneer deze fabrieken het qua productiecapaciteit het niet meer kunnen bolwerken, dan gaan de producten met minder verkooppotentie eruit...
    pi_64991105
    Agerum ja, jammer dat die er niet meer zijn. Waren echt goedkoop en best mooi.

Ik ontdek net per toeval de Amerikaanse Ikea site, wist niet dat er daar Ikea's waren: http://www.ikea.com/us/ , maar ze hebben daar gewoon de standaard dingen en ook niet echt goedkoper ofzo, wel online te bestellen en waarom niet in nederland?

[ Bericht 10% gewijzigd door Darkenrahl op 13-01-2009 15:14:20 ]
    pi_64995635
    Bahahahart de volgende keer moet je op werk wel ff uitloggen hoor als je fokt Had zo alles kunnen lezen Heb het niet gedaan hoor. Zo netjes ben ik dan ook nog wel weer.
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_64995913
    Huh? das inderdaad stom... meestal zet ik em op 'uitloggen over 15 min'... hmm...

Hoi trouwens!
    pi_64998764
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 21:10 schreef Darkenrahl het volgende:
    Het is mij gelukt in mijn eentje, maar niet zonder slag of stoot. Ik had een hele lange gemaakt van de ene hoek naar de andere hoek van de kamer en had alleen heel veel problemen om hem na het in elkaar zetten goed op zijn plek te krijgen.
    Ja ik heb dus een hoekbureau, beide kanten twee meter lang. We hebben met zn tweeen ook veel moeite gehad hem te draaien. We wilden m eerst over de kop doen, maar dan kwam ie tegen het plafond aan. Toen hadden we hem half de gang in geparkeerd en konden we hem wel omdraaien maar stond ie verkeerd om in de kamer, en toen we hem horizontaal wilden draaien kwam ie weer klem te zitten. Uiteindelijk is het heel achterlijk diagonaal met een stuk uit het raam (!) stekend gelukt hem te keren en nu staat ie op zn plek.

Achteraf gezien heb ik sterk de indruk dat het best had gekund, eerst het frame met poten opbouwen en dan het blad in elkaar zetten en er op monteren. Maar goed, het staat, en ik ben er heel blij mee

Alleen kan ik dat onderbouwding voor je toetsenbord niet gebruiken want dan zit ik er met mn benen tegen aan zo balen!!
      Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 21:05:50 #30
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65005586
    Ik ben trouwens van de IKEA, en dit keer is het wel gelukt De buit is het volgende:

een BENNO salontafel
    een standaard BILLY
    een MALM bedframe 160x200
    twee MALM nachttafeltjes

We wilden ook graag een BESTÅ BURS tv meubel, maar die was niet meer op voorraad. Maar dat wisten we eigenlijk al. Misschien dat ie er vrijdag weer is, volgends de medewerker, dus we wachten toch nog maar even voor we naar Hengelo/Utrecht racen
    De BENNO zit al in elkaar, en is een erg leuk salontafeltje
    pi_65006424
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 18:09 schreef Dipkip het volgende:
    Alleen kan ik dat onderbouwding voor je toetsenbord niet gebruiken want dan zit ik er met mn benen tegen aan zo balen!!
    Die past voor mijn vrouw wel (die gebruikt dat bureau). Alleen is dat niet echt stevig, die uitschuiflade. Mijn broer heeft een nieuwer model van dit bureau en daar is het veel beter geregeld.

Nu schiet mij te binnen: zou ik mijn instabiele uitschuiflade voor het toetsenbord/muis kunnen ruilen voor het nieuwe model? Ik heb de bon niet meer van het bureau denk ik en het is 1,5 of 2 jaar oud volgens mij.
    pi_65006580
    Wanneer is eigenlijk weer die wintersale?
    We twijfelden vorig jaar over de aanschaf v/e slaapkamer (daar zat toen een leuke korting op).
    Als dat spul dit jaar weer in de aanbieding gaat, gaan we een bussie huren!
    pi_65018624
    nog maar een keer hier proberen,

weet iemand of er andere poten onder een klippan kunnen? ik wil graag hogere poten...
    pi_65021602
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 21:26 schreef Darkenrahl het volgende:
    Die past voor mijn vrouw wel (die gebruikt dat bureau).
    Misschien is je vrouw langer dan ik, ik heb het bureau op de laagste stand staan, en eigenlijk zou ie nog wel wat lager mogen. Ik kan natuurlijk zowel bureau als stoel omhoog doen maar dan kan ik weer niet met mn voeten bij de grond, en volgens mij gaat het toch om de onderlinge verhouding... Ik heb nog geen handbreedte ruimte tussen mn bovenbenen en de onderkant van het blad, we hebben dat ding ook op mn vriend zn bureau en ik zie nu al dat ik niet genoeg ruimte heb. Ik vind het wel gek want zo klein ben ik helemaal niet (1,74)

Vannacht is ons IKEA bed van 3 maanden oud kapot gegaan het hout is gescheurd. Vraag me af wat ik nu moet doen, vervoer regelen om met de planken van het bed naar de klantenservice te komen? Ik ga zo maar s IKEA bellen...
      Moderator woensdag 14 januari 2009 @ 10:55:47 #35
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65021689
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:53 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Vannacht is ons IKEA bed van 3 maanden oud kapot gegaan het hout is gescheurd. Vraag me af wat ik nu moet doen, vervoer regelen om met de planken van het bed naar de klantenservice te komen? Ik ga zo maar s IKEA bellen...
    Nee, balen, welk bed had je??
    pi_65022872
    quote:
    Ik vind het wel gek want zo klein ben ik helemaal niet (1,74)
    Mijn vrouw is kleiner dan 1,74 meter. Het bureau staat redelijk hoog volgens mij, het moest boven de verwarming uitkomen. Maar de uittrekla voor het toetsenbord zit wel op de juiste hoogte (zodat als je zit je schouders recht staan en je armen gebogen naast het lichaam).

Voor knutselen moet ze wel de bureaustoel hoger zetten omdat ze anders het bureau te hoog vind.\
    Het nieuwe model van dit bureau is trouwens wel beter, misschien heb je ook het oude model?
    pi_65024077
    quote:

[..]
    Dat had ik ook bij mijn HOPEN bed. Ik heb de aankoopbon en het kapotte onderdeel meegenomen. Bij mij was het de zijbalk. Met een beetje strategisch werk past dat ding wel in de auto tenzij je echt een heel klein autotoje hebt. Binnen een kwartier hadden ze een nieuwe zijbalk voor mij staan plus een compleet nieuw zakje met schroeven bijbehorende het bed.
      woensdag 14 januari 2009 @ 16:01:55 #38
    174925 Judeljuud
    Vindt, en gij zult meer zoeken
    pi_65033959
    Ik heb een paar jaar geleden bij de verlichting gekocht voor onder m'n keukenkastje. Helaas is deze achtergebleven in het vorige huis, maar ik mis dat extra licht enorm! Het was een zwarte lichtbalk met twee peertjes er in. Kan iemand mij vertellen of deze nog te koop zijn?
    You were born as an original. Don't die as a copy.
      woensdag 14 januari 2009 @ 16:02:12 #39
    174925 Judeljuud
    pi_65033970

[ Bericht 100% gewijzigd door Judeljuud op 14-01-2009 16:02:30 ]
    pi_65038843
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:
    Nee, balen, welk bed had je??
    ANEBODA
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 11:24 schreef Darkenrahl het volgende:
    Het nieuwe model van dit bureau is trouwens wel beter, misschien heb je ook het oude model?
    Geen idee, maar hij is pas nieuw (2 maanden geleden gekocht denk ik).
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 11:55 schreef Syytön het volgende:
    Dat had ik ook bij mijn HOPEN bed. Ik heb de aankoopbon en het kapotte onderdeel meegenomen. Bij mij was het de zijbalk. Met een beetje strategisch werk past dat ding wel in de auto tenzij je echt een heel klein autotoje hebt. Binnen een kwartier hadden ze een nieuwe zijbalk voor mij staan plus een compleet nieuw zakje met schroeven bijbehorende het bed.
    Mja bij ons is het het hoofdbord en we hebben een erg sportief model auto we hadden destijds een busje gehuurd om alles te vervoeren. Ik heb geen idee of het gaat passen...
    pi_65041957
    Aneboda triplex bedje

niet geschikt als bed voor dagelijks gebruik imho, prima logeerbed.
    pi_65043840
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 19:19 schreef Memento-Mori het volgende:
    Aneboda triplex bedje

niet geschikt als bed voor dagelijks gebruik imho, prima logeerbed.
    Triplex is nog steviger!

Maar ANEBODA is wel een beetje waaibomenhout...
    pi_65043909
    Hoe vaak ik dat ding kapot terug krijg neuh een bed voor dagelijks gebruik is het niet en zeker niet geschikt voor wilde neucksecks zonder dat t stuk gaat
    pi_65045223
    Het ís ook ons logeerbed, maar we kunnen onze slaapkamer nog niet gebruiken dus slapen we noodgedwongen in de logeerkamer.

En geen wilde nuecqseks, het was half 5 's nachts en mn vriend draaide zich om

Tuurlijk is het geen bed wat jarenlang mee gaat maar kom op, we hebben het maar 2 maanden gebruikt... Echt slecht hoor. Ook al is het een goedkoop bed, een bed is geen wegwerpartikel.
    pi_65045419
    je hebt er ook garantie op hoor dipkip, kapotte artikel en bon naar de winkel en je krijgt het nieuwe onderdeel. maar de aneboda is gewoon troep
    pi_65046065
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 20:36 schreef Memento-Mori het volgende:
    je hebt er ook garantie op hoor dipkip, kapotte artikel en bon naar de winkel en je krijgt het nieuwe onderdeel. maar de aneboda is gewoon troep
    Ben eigenlijk wel benieuwd welke artikelen niet zo goed zijn, hebben jullie een overzichtje?
      Moderator woensdag 14 januari 2009 @ 21:35:48 #47
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65048231
    Mn vriend heeft (in alle goede wil) onze BILLY verkeerd gemonteerd...

Die onderste plank dus, die zit met het witte randje naar voren... Ik baal als een stekker natuurlijk, want het is geen gezicht.
    Hoe kun je dit, kastvriendelijk, oplossen? Is de kast makkelijk, en vooral netjes, te demonteren? Aangezien de achterwand gespijkerd zit?
    pi_65049023
    Ik heb een sultan matras nu ongeveer 1 a 2 jaar en er komen allemaal hobbels en kuilen en bulten in het matras En in het eerste half jaar voelde ik er al veren doorheen prikken Hoort dit? Heb ik hier garantie op?
    pi_65049056
    Mits bon heb je garantie ja
    pi_65049255
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef Memento-Mori het volgende:
    Mits bon heb je garantie ja
    Dan ga ik m'n moeder even verzoeken de bon te zoeken
    pi_65050281
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 20:36 schreef Memento-Mori het volgende:
    Ja dat gaan we ook doen, alleen heb ik geen rijbewijs dus tot mn vriend een keer niet moet overwerken slapen we op de grond

Hoe lang is die garantie eigenlijk? Voor t geval het nog eens gebeurd...
    pi_65050416
    2jaar op alle ikea artikelen en op sommige artikelen zoals matrassen, leren banken, keukens e.d. langer
    pi_65050544
    Heb ook het Anaboda bedframe, ik heb 'm gekozen omdat ik een hele simpele witte bedombouw nodig had vanwege de erg kleine slaapkamer. Tot nu toe kraakt en piept het bed nog niet, maar ik ben benieuwd.
    pi_65054133
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 21:30 schreef edraket31 het volgende:
    Wanneer is eigenlijk weer die wintersale?
    We twijfelden vorig jaar over de aanschaf v/e slaapkamer (daar zat toen een leuke korting op).
    Als dat spul dit jaar weer in de aanbieding gaat, gaan we een bussie huren!
    iemand???
    pi_65054232
    de sale is nu tot de 17e maar niet veel boeiends
    pi_65054308
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 23:41 schreef edraket31 het volgende:

[..]

iemand???
    Het staat ook gewoon in de OP...
    En op de homepage van IKEA.nl
    pi_65054331
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 23:43 schreef Memento-Mori het volgende:
    de sale is nu tot de 17e maar niet veel boeiends
    Staat de sale ook online?
    pi_65054352
    Misschien verkopen ze ook wel brillen bij de IKEA, sorry
    pi_65054375
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 23:46 schreef P.F het volgende:

[..]

Staat de sale ook online?
    Per vestiging kunnen de aanbiedingen verschillen. Een vestiging kan er dan voor kiezen om op zijn eigen pagina artikelen te vermelden die in de aanbieding zijn.
    pi_65054440
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 23:46 schreef P.F het volgende:
    Misschien verkopen ze ook wel brillen bij de IKEA, sorry
    Nee die hebben we niet
    Zelfs niet bij IKEA Family...
    pi_65056737
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 22:21 schreef Syytön het volgende:
    Heb ook het Anaboda bedframe, ik heb 'm gekozen omdat ik een hele simpele witte bedombouw nodig had vanwege de erg kleine slaapkamer. Tot nu toe kraakt en piept het bed nog niet, maar ik ben benieuwd.
    Wij hadden ook een heel smalle nodig. We hadden de duurste van IKEA voor dit matras, maar de logeerkamer is zo klein dat die 10 cm. extra breedte door de ombouw, er voor zorgde dat de deur niet meer open kon daarom hebben we onze stevige ombouw moeten ruilen voor dit wrak. Hij heeft heel weinig verband ook, de lattenbodem is er al 3x uitgevallen en nu is ie dus gewoon gescheurd. De montage was ook al zo gaar, IKEA denkt dat je wel even met de hand schroefjes in een niet-voorgeboorde gelamineerde plaat kunt schroeven
    pi_65099822
    Even een paar vraagjes aan het ikea personeel of ikea keuken gebruikers hier.

Heeft iemand hier gebruik gemaakt van meetservice. Het lijkt mij super handing. Volgens de ikea delft komt er dan namelijk iemand van het montage bedrijf langs om de boel nog eens na te meten en te controleren of alle leiding aansluitingen op de juiste plaats bevestigt zijn.

Nu de vragen mbt tot de meetservice:

- Kan ik dan ook gelijk op dat moment bijv. aangegeven dat er stopcontacten moeten worden bijgemaakt.

- Doet het montage bedrijf ook ander soort werkzaamheden buiten de keueken. Bijv verplaatsen van een wasmarchine naar een kast en vervolgens de waterafvoer verplaatsen richting wc.

- Wordt er na de check een offerte opgemaakt inc alle bijkomende kosten zoals leiding verplaatsen, stopcontacten en dergelijke. Of dient de keuken eerste besteld te worden, waarna het montagebedrijf daarna langs komet om te checken.

- Wat zijn jullie ervaringen met die controlle check van het montage bedrijf?

Mijn algemene (noob) vragen:

- Bij mijn huidge keuken heb ik een tegelwand. Nu wil ik nieuwe tegels plaatsen. Echter wat is de juiste volgorde. Eerst de tegels plaatsen en dan de nieuwe keuken of juist de keuken plaatsen zodat je precies weet wat de maten zijn en dan de kale wand te tegelen?

- De plaats van mijn kookpitten schuiven nu een kastje op (60 cm naar links). Ik zou zeggen de plaats van de gasaansluiting kan lekker blijven zitten en de gasslang wordt gewoon iets langer? Kan dit? of is dit niet verstandig. Het zelfde geldt voor mijn wateraansluiting.

Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor mij... bedankt
    pi_65100953
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:

[..]
    Ik heb in augustus '08 een keuken bij IKEA delft gekocht.
    In de eerste instantie had ik ook die meetservice aangevraagd, maar dit heb ik gecancelled. Bij mij zaten alle aansluitingen sowieso op totaal de verkeerde plek, dus ik heb de loodgieter en electricien de keukentekening laten zien, zij hebben alles op de juiste plek geinstalleerd. De meetservice was voor mij dus niet echt nodig.
    Bij het monteren van de keuken bleek wel dat ik geen rekening had gehouden met de electrische vonkaansteking van de kookplaat; maar het montagebedrijf heeft toen van het enkele stopcontact voor de oven een dubbele gemaakt.
    En tja, dat meten, ik heb zelf ook een rolmaat, dus dat kon ik zelf ook wel. Sowieso heb je altijd wel te maken met passtukjes, dus op 1 centimeter komt het niet na.

Tot bepaalde hoogte doen ze ook overige werkzaamheden. Zo hebben ze voor mij een kast een beetje verbouwd zodat deze om de cv-ketel kon worden geplaatst. Je kunt het beste contact opnemen met de Montageman, deze doet de installatie voor IKEA Delft. Ook hebben ze voor mij mijn eigen afzuigkap opgehangen en spotjes geplaatst onder de bovenkastjes.

Ik geloof dat je de keuken eerst moet bestellen bij IKEA, zij zorgen ervoor dat de gegevens naar het installatiebedrijf worden doorgestuurd. Hiermee moet je vervolgens contact opnemen, en kun je aangeven of je nog extra wensen hebt wat betreft maatwerk. Je krijgt dan een offerte thuisgestuurd, welke je moet tekenen en retourneren. Dan pas kun je een afspraak maken voor montage. Hou er dus wel rekening mee dat dit hele proces tijdig moet worden aangevraagd, wil je niet te lang wachten.

Wat bedoel je precies met controle check?
    pi_65101133
    Ik heb trouwens nog wel een vraagje over de IKEA keukenkranen/spoelbakken.

Is het normaal dat de kraan ontzettend gammel op de spoelbak vastzit? Ik heb de BÅGVIK met uitrekbare hals, i.c.m. de BOHOLMEN spoelkbak, maar ik durf die hals van de kraan echt niet uit te trekken zonder de kraan goed vast te houden, volgens mij trek ik 'm dan echt van de spoelbak af. De kraan geeft ook echt helemaal mee als je er een beetje aan "rammelt". Een montagefout is het niet, want ik heb de kranen bij de showroomkeukens geprobeerd, en die zitten ook allemaal zo gammel.
    pi_65101710
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
    Hoe kun je dit, kastvriendelijk, oplossen? Is de kast makkelijk, en vooral netjes, te demonteren? Aangezien de achterwand gespijkerd zit?
    voorzichtig spijkertjes eruit halen (schroevendraaier met dikke platte kop onder de plaat bij een spijkertje zetten en iets opwippen en dan met nijptang spijkertjes eruit halen.

Vervolgens zijkanten losmaken en kast opnieuw monteren.

Gaat prima, maar achterwand kan wel snel breken, maar als je voorzichtig bent is het in 5 minuten gedaan.
      Moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 14:01:40 #66
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65108014
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:03 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

voorzichtig spijkertjes eruit halen (schroevendraaier met dikke platte kop onder de plaat bij een spijkertje zetten en iets opwippen en dan met nijptang spijkertjes eruit halen.

Vervolgens zijkanten losmaken en kast opnieuw monteren.

Gaat prima, maar achterwand kan wel snel breken, maar als je voorzichtig bent is het in 5 minuten gedaan.
    volgens mn vriend is het gelukt en is het bijna niet te zien. ik weet het nog niet, want ik zie het morgen pas. maar het is vast goed opgelost

wat betreft het tv meubel wat we wilden hebben, de BESTÅ BURS in hoogglans zwart, daarvoor is ie nu onderweg naar de vestiging Hengelo. want in Duiven schiet het ook niet op. daar is ie pas op zn vroegst week 7 binnen. dus tja, toch maar naar Hengelo. ik hoop dat ie m nu wel heeft
    pi_65108356
    quote:
    - Kan ik dan ook gelijk op dat moment bijv. aangegeven dat er stopcontacten moeten worden bijgemaakt.
    Ja.
    quote:
    - Doet het montage bedrijf ook ander soort werkzaamheden buiten de keueken. Bijv verplaatsen van een wasmarchine naar een kast en vervolgens de waterafvoer verplaatsen richting wc.
    Het is een installatiebedrijf wat los staat van IKEA, dus ik denk dat dat afhangt van welk bedrijf je treft wat ze wel en niet doen.
    quote:
    - Wordt er na de check een offerte opgemaakt inc alle bijkomende kosten zoals leiding verplaatsen, stopcontacten en dergelijke. Of dient de keuken eerste besteld te worden, waarna het montagebedrijf daarna langs komet om te checken.
    Bij mij was het zo dat de montagemensen een offerte maakten en dat kostte 75 euro. Als ik de offerte aannam kwam er iets van 35 euro terug (korting op de rekening). Om de offerte te maken kwamen ze bij ons naar de huidige keuken en de tekeningen kijken. Ik neem aan dat het dus in principe niet bestelt hoeft te worden, maar ik weet niet of ze het ook komen doen als het niet bestelt is. Want stel jij verandert nog wat, dan klopt hun offerte niet meer.

Op de offerte stonden overigens bij mij posten als leidingwerk als een uurtarief, dus de exacte prijs weet je niet tot ze klaar zijn.
    quote:
    - Wat zijn jullie ervaringen met die controlle check van het montage bedrijf?
    Ik weet niet wat je daarmee bedoelt.
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 10:45 schreef Syytön het volgende:
    Ik heb trouwens nog wel een vraagje over de IKEA keukenkranen/spoelbakken.

Is het normaal dat de kraan ontzettend gammel op de spoelbak vastzit? Ik heb de BÅGVIK met uitrekbare hals, i.c.m. de BOHOLMEN spoelkbak, maar ik durf die hals van de kraan echt niet uit te trekken zonder de kraan goed vast te houden, volgens mij trek ik 'm dan echt van de spoelbak af. De kraan geeft ook echt helemaal mee als je er een beetje aan "rammelt". Een montagefout is het niet, want ik heb de kranen bij de showroomkeukens geprobeerd, en die zitten ook allemaal zo gammel.
    Wij hebben de kraan vastgezet op een blokje hout (dat zit dus aan de onderkant tegen het staal van de wasbak). Dat schijnt beter te zijn tegen wiebelen, heb je dat ook? Ik kan vrij agressief de kraan uittrekken zonder gerammel.
    pi_65110550
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef Dipkip het volgende:
    Wij hebben de kraan vastgezet op een blokje hout (dat zit dus aan de onderkant tegen het staal van de wasbak). Dat schijnt beter te zijn tegen wiebelen, heb je dat ook? Ik kan vrij agressief de kraan uittrekken zonder gerammel.
    Ja, hij wiebelt heel erg. Ik heb er geen blokje onder, ik heb de keuken laten monteren door het montagebedrijf. Ik ga het wel even aankaarten, want 2 februari komen ze terug omdat er een lade vervangen moet worden (productiefout). De vaatwasser is ook te ver naar achter geplaats, ziet er ook niet uit.
    pi_65119311
    quote:

het bedrijf dat door IKEA wordt ingeschakeld kan zowel het montagewerk als het installatie gebeuren voor je verzorgen. Dus stopcontacten verleggen ed. kunnen ze ook voor je doen.
    quote:
    Zoals anderen al aangaven zul je dat echt me het montage/installatiebedrijf moeten opnemen. Ze hoeven dit in principe niet voor je te doen, maar zullen daar waarschijnlijk geen probleem van maken. Ze berekenen hiervoor wel hun eigen uurloontarief.
    quote:
    De keuken wordt pas besteld nadat je de inmeetservice langs hebt gehad. Wanneer tijdens het inmeten namelijk blijkt dat je maten toch iets anders zijn dan kun je daar met bestellen rekening mee houden. (vooral ook met betrekking tot het werkblad!)
    Wat wel belangrijk is, is dat je de keuken al ontworpen hebt in de IKEA Home Planner. Het montagebedrijf komt namelijk bij je langs om de tekening te toetsen aan de ruimte.
    quote:
    - Bij mijn huidge keuken heb ik een tegelwand. Nu wil ik nieuwe tegels plaatsen. Echter wat is de juiste volgorde. Eerst de tegels plaatsen en dan de nieuwe keuken of juist de keuken plaatsen zodat je precies weet wat de maten zijn en dan de kale wand te tegelen?
    Er is niet 1 juiste volgorde volgens mij. Dat ligt er ook aan wat je zelf mooier vind.
    Op zich kun je eerst de keuken plaatsen en dan tegelen. Je tegelt dan deels op het werkblad. Wanneer je het werkblad wilt vervangen zul je het dan wat moeilijker krijgen. Voordeel hierbij wel is dat je niet met vreemde maten te maken hebt bij het bestellen van je blad (je weet immers nog niet hoeveel ruimte het tegelen gaat kosten)
    Wanneer je eerst tegelt en dan de keuken plaatst dan kun je beter bij het bestellen van je keuken voor kiezen om aan beide zijden te werken met een passtuk. Deze maak je zo groot als je de ruimte die je over hebt. Je zou dan het werkblad een centimeter korter kunnen bestellen en de rest ruimte opvullen met kit.
    (wanneer de keuken ingesloten wordt tussen twee wanden.)
    quote:
    - De plaats van mijn kookpitten schuiven nu een kastje op (60 cm naar links). Ik zou zeggen de plaats van de gasaansluiting kan lekker blijven zitten en de gasslang wordt gewoon iets langer? Kan dit? of is dit niet verstandig. Het zelfde geldt voor mijn wateraansluiting.
    Of een gasslang een meter kan overbruggen durf ik niet te zeggen. Leg dit voor aan het montagebedrijf zou ik zeggen. Zij kunnen dit het beste voor je inschatten. Hetzelfde geldt voor de waterleiding. Ik denk dat die sowieso verlegd moet worden omdat je je kraan en de afvoer van je spoelbak makkelijk moet kunnen aansluiten.
    pi_65119477
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 19:28 schreef Bartjebart het volgende:
    De keuken wordt pas besteld nadat je de inmeetservice langs hebt gehad. Wanneer tijdens het inmeten namelijk blijkt dat je maten toch iets anders zijn dan kun je daar met bestellen rekening mee houden. (vooral ook met betrekking tot het werkblad!)
    Nee hoor. In ieder geval niet bij alle vestigingen. Maar volgens mij in geeneen vestiging.

Bij ons was het zo dat de meetservice voor de hele keuken een optie is. Laat je dat niet doen, dan bekijkt het montagebedrijf als ze langskomen voor je offerte, of wat jij bedacht hebt (op je tekening dus) past in de ruimte.

Daarnaast heb je de inmeetservice van het blad, maar dat doen ze pas nadat de keuken geplaatst is. Dan meten ze exact de maten voor je maatwerkblad en daarna word het blad besteld, maar dat is dus los van de rest van de keuken, want de rest is dan al besteld en geplaatst.
    pi_65119540
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 19:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee hoor. In ieder geval niet bij alle vestigingen. Maar volgens mij in geeneen vestiging.

Bij ons was het zo dat de meetservice voor de hele keuken een optie is. Laat je dat niet doen, dan bekijkt het montagebedrijf als ze langskomen voor je offerte, of wat jij bedacht hebt (op je tekening dus) past in de ruimte.

Daarnaast heb je de inmeetservice van het blad, maar dat doen ze pas nadat de keuken geplaatst is. Dan meten ze exact de maten voor je maatwerkblad en daarna word het blad besteld, maar dat is dus los van de rest van de keuken, want de rest is dan al besteld en geplaatst.
    Dat is alleen wanneer je een stenen- of een acryllaatwerkblad besteld.
    pi_65120796
    Any chance dat dat Hemnesbed nog in de reclame komt binnen twee weken ?

Ik weet dat het afgelopen november nog was, maar toen kwam ik daar te laat achter
    pi_65121329
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 20:10 schreef Markeerstift het volgende:
    Any chance dat dat Hemnesbed nog in de reclame komt binnen twee weken ?

Ik weet dat het afgelopen november nog was, maar toen kwam ik daar te laat achter
    Die kans is echt extreem klein
    pi_65121475
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 19:35 schreef Bartjebart het volgende:
    Dat is alleen wanneer je een stenen- of een acryllaatwerkblad besteld.
    Ik begrijp niet waarom bij een standaard werkblad ze moeilijk zouden moeten doen met van te voren langskomen voor je gaat bestellen. Ze zagen immers het blad op maat en verder zou er niets anders moeten zijn tov wat ik beschrijf.

Of je bedoelt dat wat jij zegt, alleen geldig is als het om een maatwerk laminaat blad gaat?
    pi_65121752
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom bij een standaard werkblad ze moeilijk zouden moeten doen met van te voren langskomen voor je gaat bestellen. Ze zagen immers het blad op maat en verder zou er niets anders moeten zijn tov wat ik beschrijf.

Of je bedoelt dat wat jij zegt, alleen geldig is als het om een maatwerk laminaat blad gaat?
    Ow nee ik ga inderdaad uit van hout- en laminaatmaatwerkbladen.

Standaard werkbladen verkoop ik eigenlijk bijna nooit in een complete keuken
    De meeste keukens worden met maatwerkbladen verkocht.
    pi_65125976
    Heb zomaar 2 pagina's Ikea gemist! TVP dus!
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
      zaterdag 17 januari 2009 @ 00:35:58 #77
    174925 Judeljuud
    pi_65131461
    Heeft niemand een antwoord op mijn vraag?
    pi_65133508
    Ik wil al heel lang een nieuwe salontafel, maar iets waar ik tegenaan loop is dat de meeste modellen zo onwijs laag zijn.
    Is dit nou een kwestie van gewenning?
    Ik heb het gevoel dat ik een glas drinken zowat op de grond moet leggen, omdat de tafels zó laag zijn.

(Ik had de witte Klubbo serie van 3, waarvan er 1 teveel beschadigd is en nu heeft Ikea alleen nog de zwarte versie dus ben ik op zoek naar iets anders. Bij deze Klubbo set was de hoogste een ideale hoogte om je glas op te zetten).
    pi_65134752
    Wij gaan nu naar Ikea toe, voor de 3e keer in 2 weken

Vandaag gaan we halen:

- MALM Ladekast 3 lades (hierop komt de tv te staan in de slaapkamer en passen tevens veel cd's in) ¤ 49,95 kleur wit

- LIATORP Boekenkast met glazen deur - ¤ 298,00 kleur wit (voor mijn wedgewood servies, zat al tijden naar zo'n kast te zoeken en deze kan ik nog wat aanpassen (versierzijkanten haal ik eraf, die zijn optioneel)

- NORDEN Eettafel uitklapbaar - ¤ 249,00 wit

Berg geld weer, maar wel mooie dingen. Nu een karretje huren.
    pi_65134843
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef Bartjebart het volgende:
    Ow nee ik ga inderdaad uit van hout- en laminaatmaatwerkbladen.

Standaard werkbladen verkoop ik eigenlijk bijna nooit in een complete keuken
    De meeste keukens worden met maatwerkbladen verkocht.
    Oh dan ligt het daaraan. In de tijd dat ik er werkte verkocht ik best wel veel standaardbladen. Maar ik denk dat ze me daar misschien mee lieten beginnen, omdat maatwerkbladen lastig zijn, ik had dat aparte programma nog niet gehad. En van steen weet ik het van mn eigen keuken.
    pi_65138011
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 09:29 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Oh dan ligt het daaraan. In de tijd dat ik er werkte verkocht ik best wel veel standaardbladen. Maar ik denk dat ze me daar misschien mee lieten beginnen, omdat maatwerkbladen lastig zijn, ik had dat aparte programma nog niet gehad. En van steen weet ik het van mn eigen keuken.
    Ja die kans zit er dik in inderdaad! Zo doen wij dat ook vaak met nieuwe medewerkers.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 13:40:27 #82
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65139891
    Even een vraag. Ik heb een IKEA cadeaupas gewonnen , maar moet je die pas in een keer uitgeven of kan je ook steeds een klein beetje uitgeven?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_65140059
    nee hoor koop je iets van 3 euro gaat dat eraf en blijft de rest erop staan
    pi_65141820
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 13:40 schreef maok het volgende:
    Even een vraag. Ik heb een IKEA cadeaupas gewonnen , maar moet je die pas in een keer uitgeven of kan je ook steeds een klein beetje uitgeven?
    Welke brief is nou van jou dan?
      zaterdag 17 januari 2009 @ 14:56:34 #85
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65141912
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 14:52 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Welke brief is nou van jou dan?
    Die waar bij staat dat de brief een IKEA cadeaubon heeft gewonnen, de lamp dus.
      Moderator zondag 18 januari 2009 @ 09:43:07 #86
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65163794
    we hebben gisteren onze MALM in elkaar gezet. erg mooi geworden, maar er is toch een minpuntje. aan de rechterkant kraakt 'ie behoorlijk. als je aan de linkerkant ligt is er niks aan de hand, maar wanneer je aan de rechterkant ligt, en je draait op, kraakt het best hard.

is hier een reden voor? en is er iets aan te doen?

wat een reden zou kunnen zijn, is misschien dat we er geen originele IKEA lattenbodems in hebben. maar dat zou in principe toch niet mogen uitmaken, lijkt me. en ook is het gek dat het alleen aan de rechterkant is.

heeft iemand een idee? of heeft iemand anders dit ook? verder zijn we overigens heel tevreden met het bed hoor
    pi_65167858
    Klopt het dat de witte handjes pas weer in week 7 in Amersfoort te koop zijn? De handjes lagen altijd bij de Ikea family shop en plaats je op de hoeken van tafels e.d. als je kleine kinderen hebt.
    pi_65175288
    bedankt voor jullie reacties betreffende mijn ikea keuken vragen...
    pi_65186761
    kheb eigenlijk een vraag omtrent het terugbrengen van een spiegel.. heb in de tijd dat we met ons huis bezig waren netjes alle bonnetjes bewaard van alles wat we gekocht hebben daarop ook wat spullen terug kunnen brengen of kunnen ruilen. Nou hebben we laatst een spiegel gekocht en die staat nog ongeopend in een hoekje. Hebben het bonnetje niet meer maar willen em graag ruilen tegen een andere Ikea spiegel. Zal hier moeilijk over gedaan worden, dit omdat hij nog niet eens uit het plastic is. Gewoon precies zoals ie in de winkel staat. Ik hoor het graag!
    pi_65189726
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 21:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
    kheb eigenlijk een vraag omtrent het terugbrengen van een spiegel.. heb in de tijd dat we met ons huis bezig waren netjes alle bonnetjes bewaard van alles wat we gekocht hebben daarop ook wat spullen terug kunnen brengen of kunnen ruilen. Nou hebben we laatst een spiegel gekocht en die staat nog ongeopend in een hoekje. Hebben het bonnetje niet meer maar willen em graag ruilen tegen een andere Ikea spiegel. Zal hier moeilijk over gedaan worden, dit omdat hij nog niet eens uit het plastic is. Gewoon precies zoals ie in de winkel staat. Ik hoor het graag!
    Volgens mij ligt dat aan de waarde van de spiegel.
    Je krijgt sowieso je geld niet terug, maar een tegoedpas.
    pi_65191083
    Ik heb ook een vraagje! Voor mijn werk heb ik lampenkappen met gloeilampen moeten kopen. Dat is nu ongeveer 2 weken geleden. Sinds vorige week hangen ze maar 1 gloeilampje doet het niet en er is nog geen tijd geweest om terug te gaan.

Kan ik die nog gewoon terug brengen en omruilen bij de klantenservice? Heb wel mijn Ikea Family pas laten scannen dus dan heb je toch sowieso 90 dagen om om te ruilen?
    pi_65191611
    gloeilampjes kun je testen in de winkel voor je ze meeneemt, achteraf worden gloei/spaarlampen niet retour genomen, wat ik zelf wel doe is als iemand met een kapotte spaarlamp terug komt, kijken of bij recovery een zelfde lamp in aangebroken verpakking ligt maar spaarlampen zijn ook vrij prijzig, gloeilampen zijn 5 voor 1 euro nog wat. dus dan vraag ik me bij voorbaat al af waarom zou je daarmee terug gaan
    pi_65191779
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 23:00 schreef Memento-Mori het volgende:
    gloeilampjes kun je testen in de winkel voor je ze meeneemt, achteraf worden gloei/spaarlampen niet retour genomen, wat ik zelf wel doe is als iemand met een kapotte spaarlamp terug komt, kijken of bij recovery een zelfde lamp in aangebroken verpakking ligt maar spaarlampen zijn ook vrij prijzig, gloeilampen zijn 5 voor 1 euro nog wat. dus dan vraag ik me bij voorbaat al af waarom zou je daarmee terug gaan
    Misschien was het ook wel een spaarlamp. Per lamp kostte het 4.95 euro geloof ik. En tja, mijn baas wil dat ik die lamp omruil en waarschijnlijk moeten de lampenkappen ook omgeruild worden omdat de afdeling concept een foutje heeft gemaakt

Edit: Het is idd een spaarlamp.
    pi_65191858
    oke dan is het zo;n heule grote spaarlamp in een groene doos als je die terug brengt krijg je er dan wss een tegoedpas voor aangezien spaarlampen officieel niet retour worden genomen.
    pi_65191939
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 23:08 schreef Memento-Mori het volgende:
    oke dan is het zo;n heule grote spaarlamp in een groene doos als je die terug brengt krijg je er dan wss een tegoedpas voor aangezien spaarlampen officieel niet retour worden genomen.
    Ja het is idd een hele grote spaarlamp! Ik ga het gewoon proberen en met die eventuele tegoedpas kan ik meteen een nieuwe halen en hem testen! Wist helemaal niet dat dat kon. Weer wat geleerd!
    pi_65192061
    van de week kwam een vrouw ook spaarlampjes terug brengen, verpakking leek helemaal netjes dicht enzo maar wel al een hele oude bon. Collega kijkt nog eens goed naar de verpakking vraagt aan de klant of ze open zijn geweest, klant zegt: ze doen het nog helemaal ik heb ze maar 2 maanden erin gehad. Collega vraagt waarin, klant: in de lamp...

en dan verbaasd zijn dat we dat niet retour nemen
    pi_65192135
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 23:13 schreef Memento-Mori het volgende:
    van de week kwam een vrouw ook spaarlampjes terug brengen, verpakking leek helemaal netjes dicht enzo maar wel al een hele oude bon. Collega kijkt nog eens goed naar de verpakking vraagt aan de klant of ze open zijn geweest, klant zegt: ze doen het nog helemaal ik heb ze maar 2 maanden erin gehad. Collega vraagt waarin, klant: in de lamp...

en dan verbaasd zijn dat we dat niet retour nemen
    Sommige klanten ....
    Als ik die lamp niet terug kan brengen heeft mijn baas pech. Moet ze maar niet verwachten dat ik binnen een kwartier 4 lampenkappen en 4 lampen kan halen, afrekenen en mee terug kan slepen.
    pi_65205559
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 22:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat aan de waarde van de spiegel.
    Je krijgt sowieso je geld niet terug, maar een tegoedpas.
    Het is gewoon een JONDAL spiegel die we willen ruilen voor een HEMNES spiegel. Hebben trouwens ook zo'n family pas, dan zou ie daar ook op moeten staan! maarja hoop dat het geen probleem is!
      maandag 19 januari 2009 @ 17:14:38 #99
    240982 Superrnova
    nieuw nieuw nieuw
    pi_65214605
    Dol op de IKEA!! Lekker beetje struinen..
    pi_65225372
    Vanaf woensdag Woonzinnige aanbiedingen bij IKEA;
    (van woensdag 21 januari tot en met zaterdag 14 februari)

LACK tafeltje
    55x55cm. 45cm hoog.
    Verkrijgbaar in: berkenpatroon, groen, lichtroze, rood, wit, zwart & zwartbruin
    Normaal 9,95/st., tijdelijk 4,95/st.

MIKAEL terminaltafel met wielen
    77x50cm. 76cm hoog.
    Verkrijgbaar in: berkenpatroon/wit, blauw/groen/wit, lichtroze/wit, rood/wit, wit & zwartbruin/wit
    Normaal 39,95/st., tijdelijk 19,95/st.

Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt!
      maandag 19 januari 2009 @ 22:34:39 #101
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65227480
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 21:49 schreef Bartjebart het volgende:

LACK tafeltje
    55x55cm. 45cm hoog.
    [ link | afbeelding ]

77x50cm. 76cm hoog.
    Verkrijgbaar in: berkenpatroon/wit, blauw/groen/wit, lichtroze/wit, rood/wit, wit & zwartbruin/wit
    [ link | afbeelding ]

Ik wil eigenlijk nog wel een lack tafeltje, maar hij is eigenlijk 5 cm te laag (hij moet bij mijn bed komen te staan er moet iets onder passen dat er nu ook staat. Iemand een goed idee om de pootjes 5cm te verleggen? (zijn de pootjes trouwens massief zodat je er iets in kunt schroeven aan de onderkant?)
    pi_65228380
    Goede actie Wilde net 2 van deze leuke tafeltjes ophalen
    Zo niet.. dan toch!
    pi_65234150
    Gister een goedkoop tweepersoonsbed gekocht bij de Ikea, bestaande uit de volgende delen:

- ANEBODA bedframe 140x200

- SULTAN LILLÅKER 140x200 (zo'n lattenbodem zonder vast frame, maar met een doorlopende rubberen strip op beide uiteinden)

Probleem: Hele bed gemonteerd, nachtje erin geslapen. Tot drie keer toe zakken de latten aan één kant uit het frame. Het lijkt erop dat het bed te breed is voor de latten, of dat er speling in de zijplaten zit, waardoor ze bol kunnen gaan staan, en dan in het midden te breed zijn voor de latten. Ze zakken ook altijd in het midden van het bed eruit.

En nu? Heb ik iets fout gedaan bij het in elkaar zetten? Helpen aanvullende maatregelen, versteviging oid? Of is het gewoon een onmogelijke combinatie van bed en bodem en moet er maar iets terug?
    Everything will be okay in the end.
    If it's not okay, it's not the end...
    pi_65234177
    heb je de bolle kant van de lattenbodem wel nar boven liggen?
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_65234353
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 07:38 schreef melanie_the_miss het volgende:
    heb je de bolle kant van de lattenbodem wel nar boven liggen?
    , ja, zover was ik wel...
    pi_65234686
    Ik dacht, het kan de beste gebeuren
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_65235108
    Heb je ook die soort latjes die bij de middenbalk zitten gemonteerd?
    Ik heb dat bed ook, maar ik heb de SULTAN LOVENE lattenbodem. Heb er geen last van, hij staat bij mij nu zo'n twee maanden.
    pi_65238666
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 22:34 schreef maok het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk nog wel een lack tafeltje, maar hij is eigenlijk 5 cm te laag (hij moet bij mijn bed komen te staan er moet iets onder passen dat er nu ook staat. Iemand een goed idee om de pootjes 5cm te verleggen? (zijn de pootjes trouwens massief zodat je er iets in kunt schroeven aan de onderkant?)
    poten zijn massief, je kan er misschien iets inboren, het is altijd even afwachten omdat ze wel licht zijn en waarschijnlijk van geperst hout gemaakt zijn waarin de schroef geen grip heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door Darkenrahl op 20-01-2009 11:42:19 ]
    pi_65238809
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 11:36 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

poten zijn massief, je kan er iets inboren. Al is dat altijd even afwachten omdat ze wel licht zijn en waarschijnlijk dus van geperst hout ofzo gemaakt zijn. Ik zou ze zelf niet naast het bed neerzetten, daar zijn ze te breed voor naar mijn smaak.
    buitenkant is laminaat de binnenkant is van papier
    pi_65238877
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 11:41 schreef styliste het volgende:

[..]

buitenkant is laminaat de binnenkant is van papier
    Ja, ik zat al wat te editten toen ik erover nadacht... ik had net een poot in mijn hand en dacht: die zijn wel heel licht voor hout.

wel leuke tafels, wij hebben er 2 in de woonkamer waarop we de koffie zetten. Een salantafel hebben wij momenteel niet in gebruik ivm onze kleine en dit werkt ideaal.

Jammer dat er nu net zo'n leuke aanbieding komt als wij net bij de ikea zijn geweest...
    pi_65252834
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 09:08 schreef Syytön het volgende:
    Heb je ook die soort latjes die bij de middenbalk zitten gemonteerd?
    Ik heb dat bed ook, maar ik heb de SULTAN LOVENE lattenbodem. Heb er geen last van, hij staat bij mij nu zo'n twee maanden.
    Je bedoelt die vier metalen elementen die je in de zeg maar in ruitvorm vastmaakt? Ja, die heb ik gemonteerd. Die dingen zijn uitschuifbaar, en er zitten schroefjes op om ze op een bepaalde stand vast te klemmen. Die zijn bedoeld om te voorkomen dat de zijpanelen bol of hol gaan staan. En daar gaat het dus mis. Je krijgt die uitschuifbare elementen niet goed genoeg gefixeerd, hoe hard je die schroefjes ook vastdraait. Die elementen waren namelijk vanochtend ook verschoven t.o.v. hoe ik ze gisteravond vast had geschroefd. De zijkanten van het frame waren bol gaan staan waardoor de middelste latten eruitvielen.

Daar heb je bij SULTAN LOVENE lattenbodem geen last van, omdat die lattenbodem een vast frame heeft, en het bedframe alleen in het midden uitbolt. Mijn latten zitten 'los' (naja, op dat rubber na) en dan vallen ze dus. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft bij deze combi van bed en lattenbodem.

Heeft iemand ervaring of andere ideeen?
    Volgens mij, als ik kan voorkomen dat de zijpanelen van het bedframe bol gaan staan, dan komt het goed. Zelf een extra latje monteren maar?
    pi_65272647
    Even een vraag aan de Ikea-experts alhier,

Ik zag in een ander topic een PAX kast voorbij komen, en dat zag er goed uit. Nu vroeg ik me af of ik alleen de kast, incl indeling enz kan kopen, zonder deuren erbij.
      woensdag 21 januari 2009 @ 09:50:15 #113
    21865 WaVe
    WaVe detected
    pi_65273281
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 09:21 schreef Gurb het volgende:

Ik zag in een ander topic een PAX kast voorbij komen, en dat zag er goed uit. Nu vroeg ik me af of ik alleen de kast, incl indeling enz kan kopen, zonder deuren erbij.
    voor zover ik weet zijn het losse onderdelen en kan dat dus prima.
    pi_65273904
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 09:21 schreef Gurb het volgende:

Dat kan inderdaad, zo staat ie ook als proefopstelling in de showroom.
    Bijkomend voordeel als je hem open houdt, is dat je met de inrichting geen rekening hoeft te houden met de scharnieren.
    pi_65274420
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 09:50 schreef WaVe het volgende:

voor zover ik weet zijn het losse onderdelen en kan dat dus prima.
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 10:13 schreef PiperMaru het volgende:

Dat kan inderdaad, zo staat ie ook als proefopstelling in de showroom.
    Bijkomend voordeel als je hem open houdt, is dat je met de inrichting geen rekening hoeft te houden met de scharnieren.
    Das mooi om te weten!
    Ik wil er wel een deur voor maken, maar dan een verdiepingshoge schuifdeur, en die maak ik zelf, en haal ik dus niet bij de ikea vandaan. Ik zal eens bij Ikea langsgaan om te kijken wat die pax-elementen kosten. Heb je nog verschillende kleuren interieur?
    pi_65280140
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 10:30 schreef Gurb het volgende:

[..]

[..]

Das mooi om te weten!
    Ik wil er wel een deur voor maken, maar dan een verdiepingshoge schuifdeur, en die maak ik zelf, en haal ik dus niet bij de ikea vandaan. Ik zal eens bij Ikea langsgaan om te kijken wat die pax-elementen kosten. Heb je nog verschillende kleuren interieur?
    Ja, berken, eiken, antiek eiken, wit etc.
    Op de site kun je het meeste wel bekijken.
      woensdag 21 januari 2009 @ 14:01:14 #117
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_65282351
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 21:50 schreef P.F het volgende:
    Ik heb een sultan matras nu ongeveer 1 a 2 jaar en er komen allemaal hobbels en kuilen en bulten in het matras En in het eerste half jaar voelde ik er al veren doorheen prikken Hoort dit? Heb ik hier garantie op?
    Dat heb ik ook. Heb m nu een half jaar en hij is nu al doorgezakt in het midden.

Ik zal die lijers es bellen binnenkort
    'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
    pi_65301029
    Kan iemand mij uitleggen hoe die boxspringcombinaties van IKEA werken
    Ik keek in die matrassengids en dan komt er Flokenes, Hamno, Erfjord of Sturefors uit en die hebben allemaal weer bijpassende dekmatrassen. Maar waar vind ik nou de boxspring, het deel waar de matras op komt te liggen zeg maar? en de hoofdborden (zonder blijven de matrassen toch niet op de boxspring liggen)?
    pi_65301545
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 14:01 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Heb m nu een half jaar en hij is nu al doorgezakt in het midden.

Ik zal die lijers es bellen binnenkort
    Echt naar, en ik heb een ander bed nodig (ga op kamers, deze past niet..) en dan wil ik dit keer WEL een goed matras !!
    pi_65331924
    Kan een van de medewerkers mij vertellen of er vaker problemen met dit zeeppompje zijn?

Een paar dagen nadat ik het bonnetje heb weggegooid bleek dat er vanuit de binnenring allemaal bruin spul (roest?) lekt op het glas en dat er in de opening allemaal bruin spul opgehoopt zit. Komt dit vaker voor? Ik wil per se een glazen zeeppompje en kan nergens een leuke vinden die ook nog eens leuk geprijsd is. Als blijkt dat dit geen normale klacht is, dan haal ik gewoon weer een nieuwe.

Ik heb trouwens dit pompje, maar mijn tuitje is recht en niet gebogen zoals op de foto. Oude versie?
    pi_65352643
    Gisteren een Besta meubel gekocht om in de woonkamer een werkhoek te maken, de bedoeling is om dit later uit te breiden naar de tv hoek etc. Net belt mijn moeder die ook bij de Ikea is geweest en die verteld mij dat de Besta wordt aangepast en dat ie glimmender gaat worden dan nu. Is het dan nog wel met elkaar te combineren of ga je dan verschil zien vraag ik me af? Het meubel zit nu nog in de verpakking dus als het verschil echt op gaat vallen dan breng ik liever dit terug om te wachten op de nieuwe besta. Weet iemand dit?
    pi_65353334
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 19:00 schreef Ladybos het volgende:
    Gisteren een Besta meubel gekocht om in de woonkamer een werkhoek te maken, de bedoeling is om dit later uit te breiden naar de tv hoek etc. Net belt mijn moeder die ook bij de Ikea is geweest en die verteld mij dat de Besta wordt aangepast en dat ie glimmender gaat worden dan nu. Is het dan nog wel met elkaar te combineren of ga je dan verschil zien vraag ik me af? Het meubel zit nu nog in de verpakking dus als het verschil echt op gaat vallen dan breng ik liever dit terug om te wachten op de nieuwe besta. Weet iemand dit?
    Het materiaal van BESTA wordt anders. De kastelemenden, deuren etc worden allemaal aangepast.
    De oude witte versie heeft gelakte delen terwijl de nieuwe witte versie van het zelfde soort en kwaliteit folie gemaakt gaat worden als de zwartbruine en de beuken variant.

Voor zover ik weet geldt de verandering alleen voor de witte serie
    pi_65357696
    Per wanneer is dat?
    pi_65358268
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 21:28 schreef _Boo_ het volgende:
    Per wanneer is dat?
    Euhm de overgang vind ongeveer nu plaats...
    pi_65382423
    Topic kwijt!
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zondag 25 januari 2009 @ 17:56:33 #126
    139314 Spookje81
    Ik ben Spookje
    pi_65392271
    eel kwijt
    AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
    forum.opeenshadikhet.nl
    pi_65392469
    had ik ook met mijn eerste ikeabed, als je dan wat anders deed dan slapen in het bed dan zakte je er door... ik heb aan beide kanten toen een bredere lijst gemonteerd en dat werkte prima...
    pi_65394417
    Wat ik me laatst afvroeg...dat bed met een soort lade eronder voor nog een matras, voeren we die nog? Zie hem nergens meer.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_65394565
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 21:49 schreef Bartjebart het volgende:

LACK tafeltje
    55x55cm. 45cm hoog.
    [ link | afbeelding ]

77x50cm. 76cm hoog.
    [ link | afbeelding ]

Met in IKEA Amersfoort: Het LACK-Menu: voor 9,90 balletjes met patat (als ik het goed heb) en een LACK-tafeltje. Vanaf binnenkort.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_65394822
    Veel keuze trouwens als je je Family-wachtwoord wilt veranderen :

(triple-post )
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_65394830
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:04 schreef jakkop het volgende:
    Wat ik me laatst afvroeg...dat bed met een soort lade eronder voor nog een matras, voeren we die nog? Zie hem nergens meer.
    Dat is de HEMNES bedbank
    pi_65394861
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:09 schreef jakkop het volgende:

[..]

Met in IKEA Amersfoort: Het LACK-Menu: voor 9,90 balletjes met patat (als ik het goed heb) en een LACK-tafeltje. Vanaf binnenkort.
    Die hebben we in Hengelo al sinds het begin
    pi_65394886
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die hebben we in Hengelo al sinds het begin
    Oh, misschien hier dan ook wel. Maar dacht te begrijpen dattie nog moet in gaan. Wel een grappige actie
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is de HEMNES bedbank
    Nee die bedoel ik niet. Het is een heel simpel frame, met een lade die ook niet vast zit ofzo.
    Eins, zwei, hoeplakai.
      maandag 26 januari 2009 @ 12:22:35 #134
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_65415440
    Je hebt wel de Odda : je tilt de lattenbodem op en daar zit ruimte onder. De Morrum een soort bedkast met plankjes en het Odda onderbed voor onder een Odda bovenstel. Misschien bedoel je die laatste?
    (Als dat geen nuttige TVP is, weet ikhet ook niet meer )
      Moderator maandag 26 januari 2009 @ 13:26:05 #135
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65417378
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 09:43 schreef Guppyfriend het volgende:
    we hebben gisteren onze MALM in elkaar gezet. erg mooi geworden, maar er is toch een minpuntje. aan de rechterkant kraakt 'ie behoorlijk. als je aan de linkerkant ligt is er niks aan de hand, maar wanneer je aan de rechterkant ligt, en je draait op, kraakt het best hard.

is hier een reden voor? en is er iets aan te doen?

wat een reden zou kunnen zijn, is misschien dat we er geen originele IKEA lattenbodems in hebben. maar dat zou in principe toch niet mogen uitmaken, lijkt me. en ook is het gek dat het alleen aan de rechterkant is.

heeft iemand een idee? of heeft iemand anders dit ook? verder zijn we overigens heel tevreden met het bed hoor
    iemand toevallig nog een tip hiervoor? op zich storen we ons er niet (meer) zo aan, maar er zijn van die moment dat het niet erg welkom is
    pi_65417582
    Zit te kijken naar de hoogte van de IKEA keuken.
    Ik wil het werkblad op 95 cm hoogte.
    Ik moet daarvoor de CAPITA poten van 21 cm kopen, maar wil liever geen opening onder de kastjes.
    Klopt het dat IKEA geen passende "sokkel" heeft voor deze werkhoogte?
      maandag 26 januari 2009 @ 13:39:25 #137
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_65417819
    Als sokkels alleen 15 cm zijn, kan je altijd nog een plankje nemen van de bouwmarkt en die op de juiste lengte en hoogte laten zagen. Op de randjes kan je fineer doen. Ik kan idd ook geen sokkels vinden die hoger dan 15 cm zijn, maar je kan altijd evenbellen natuurlijk
    pi_65419444
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 12:22 schreef TruIvy het volgende:
    Je hebt wel de Odda : je tilt de lattenbodem op en daar zit ruimte onder. De Morrum een soort bedkast met plankjes en het Odda onderbed voor onder een Odda bovenstel. Misschien bedoel je die laatste?
    (Als dat geen nuttige TVP is, weet ikhet ook niet meer )
    Het is wss de ROBIN, die is uit het assortiment.
    pi_65419899
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 13:32 schreef Portugalia het volgende:
    Zit te kijken naar de hoogte van de IKEA keuken.
    Ik wil het werkblad op 95 cm hoogte.
    Ik moet daarvoor de CAPITA poten van 21 cm kopen, maar wil liever geen opening onder de kastjes.
    Klopt het dat IKEA geen passende "sokkel" heeft voor deze werkhoogte?
    Nee die heb je inderdaad niet. Ik had ook plinten gekocht bij IKEA, maar heb ze weer verkocht, omdat ik toch besloot de keuken te verhogen, ik vond het werkblad wel erg laag anders, met de FAKTUM pootjes.
    Overigens is dat een veel goedkopere oplossing; die FAKTUM pootjes, die je op klosjes plaatst. Je koopt gewoon een lange balk hardhout bij de bouwmarkt, kost ongeveer 20 euro, en deze zaag je in blokjes, waarmee je ook zelf de hoogte kan bepalen.
    Ik moet ook nog steeds een plint maken.
    pi_65420833
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 13:39 schreef TruIvy het volgende:
    Als sokkels alleen 15 cm zijn, kan je altijd nog een plankje nemen van de bouwmarkt en die op de juiste lengte en hoogte laten zagen. Op de randjes kan je fineer doen. Ik kan idd ook geen sokkels vinden die hoger dan 15 cm zijn, maar je kan altijd evenbellen natuurlijk
    Dan kun je beter een bedekkingspaneel verzagen, dan heb je tenminste echt dezelfde kleur als je keuken.
    pi_65431283
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 15:08 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dan kun je beter een bedekkingspaneel verzagen, dan heb je tenminste echt dezelfde kleur als je keuken.
    Hey, da's wel een goede tip!
    pi_65437581
    We gaan hogere poten krijgen! Met een aantal bijpassende plinten!

Het duurt ff maar dan lijken ze het ook eindelijk te snappen in Zweden...
    pi_65438207
    OK, dus nog even wachten met de aanschaf?!
    Bedankt voor de reacties.
    pi_65438700
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 22:38 schreef Portugalia het volgende:
    OK, dus nog even wachten met de aanschaf?!
    Bedankt voor de reacties.
    We krijgen plinten en poten van 21cm hoog. Maar dat duurt nog wel ff hoor.
    Volgens mij gepland voor augustus
    pi_65440599
    Ik ben intussen ook 'kind aan huis' bij IKEA Haarlem. Mja, wat wil je, na het krijgen van een matras [PB #4] Waar zelfs IKEA een bijdrage levert

Erg fijne winkel om rond te lopen. Helemaal top en de koffie smaakt prima

pi_65454498
    Leuk topic!

Heeft er iemand ervaringen met de Ikea Stockholm en Kulla staande lampen?

Ik twijfel nog, de Kulla is beetje wankel (altans, in de winkel stonden meerdere modellen en die stonden niet echt stevig) en van de Ikea Stockholm heb ik het idee dat deze te weinig licht geeft. (maar ik koop er zowiezo twee vrij dicht naast elkaar komen te staan.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 15:52:34 #147
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_65458513
    Is de Stockholm die hele mooie staande lamp met die lichtgevende kap en dimmerbediening is de stangzelf? Die vind ik zooo leuk. Maar ja, duur en geen ruimte enzo
    pi_65458777
    Je hoofd stoten aan de kap van de stockholm doet pijn en we krijgen m helaas best veel terug. dus mocht je m kopen: bewaar de bon goed!
    pi_65465483
    Vandaag voor het eerst in 2 maanden weer eens bij IKEA in Breda geweest. Ik kreeg afkick-verschijnselen
    In 't restaurant hadden ze cappuccino taart voor ¤ 1.75, lekker!
    Verjaardagen zijn gezond -
    hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
    pi_65474465
    @Memento-Mori?

Zijn de mensen niet tevreden over de lamp of is hij vaak defect?
    pi_65475090
    Ik ga nooit meer naar de Ikea. Laatste keer dat ik daar kwam schoof ik een Ikea kast dwars door de voorruit van mn auto heen. Denk je goedkoop te zijn, ben je nog veel kwijt aan een nieuwe ruit..
    pi_65477548
    wat een reden
    Zo niet.. dan toch!
    pi_65478130
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:49 schreef Henry het volgende:
    @Memento-Mori?

Zijn de mensen niet tevreden over de lamp of is hij vaak defect?
    1
    dimmer doet regelmatig na een tijd niet meer wat ie doen moet,en aangezien op elk product 2jaar garantie zit mits bon zou ik de bon dus altijd goed bewaren
    pi_65483188
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 01:16 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

1
    dimmer doet regelmatig na een tijd niet meer wat ie doen moet,en aangezien op elk product 2jaar garantie zit mits bon zou ik de bon dus altijd goed bewaren
    Bedank voor je informatie, kun je me misschien ook vertellen of de Kulla lamp nogal wankel is of dat ik toevallig een slecht in elkaar gezet exemplaar heb gezien?
    pi_65485119
    Ik heb mij keuken besteld, nu laat ik hem bezorgen. Op het moment van bestellen heb ik aangegeven dat ik op de tweede etage van een portiek woning woon.

Normaal gesproken zijn de berzorgkosten 79 + 40 voor elke etage extra. Dus in mijn geval totaal 159 euro.

Wanneer ik de specificatie bekijk zie ik dat er alleen 79 voor bezorgkosten is gerekend. Ben ik nu toevallig gematst? Of zijn de etage tarieve komen te vervallen?

Op de specificatie staat bij adres:
    c/o: 02

Ik neem aan dat dit de etage betekend. Iemand die mij wat meer duidleijkheid kan geven?
    pi_65495896
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
    Ik ga nooit meer naar de Ikea. Laatste keer dat ik daar kwam schoof ik een Ikea kast dwars door de voorruit van mn auto heen. Denk je goedkoop te zijn, ben je nog veel kwijt aan een nieuwe ruit..
    Ben je er niet voor verzekerd? (Voor je voorruit.)
      woensdag 28 januari 2009 @ 17:05:42 #157
    240982 Superrnova
    nieuw nieuw nieuw
    pi_65498115
    Beetje jammer dat de wandplank van LACK maar in één maat is..

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103632
      woensdag 28 januari 2009 @ 17:09:35 #158
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65498263
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 17:05 schreef Superrnova het volgende:

110cm en 190cm en nog zo'n kreukelgeval
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_65509780
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 11:21 schreef knack het volgende:
    Ik heb mij keuken besteld, nu laat ik hem bezorgen. Op het moment van bestellen heb ik aangegeven dat ik op de tweede etage van een portiek woning woon.

Normaal gesproken zijn de berzorgkosten 79 + 40 voor elke etage extra. Dus in mijn geval totaal 159 euro.

Wanneer ik de specificatie bekijk zie ik dat er alleen 79 voor bezorgkosten is gerekend. Ben ik nu toevallig gematst? Of zijn de etage tarieve komen te vervallen?

Op de specificatie staat bij adres:
    c/o: 02

Ik neem aan dat dit de etage betekend. Iemand die mij wat meer duidleijkheid kan geven?
    c/o staat normaal voor de etage inderdaad. Dus in dit geval zou dat de tweede etage zijn. Alleen vermelden we normaal ook of deze etage met de trap of lift bereikbaar is. En inderdaad zouden deze kosten wel berekend moeten worden. Maar volgens mij heb je nu mazzel omdat het niet berekend is.
    pi_65513166
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 16:02 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Ben je er niet voor verzekerd? (Voor je voorruit.)
    eigen risico was duurder dan de Ikea kast..
    pi_65521497
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 17:05 schreef Superrnova het volgende:

Bij de Gamma heb je ze in kleinere maten, maar wel duurder.
      donderdag 29 januari 2009 @ 14:26:05 #162
    240982 Superrnova
    nieuw nieuw nieuw
    pi_65528764
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 11:12 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Bij de Gamma heb je ze in kleinere maten, maar wel duurder.
    ja vandaar dat het een beetje jammer is.. hahhah
    Maar bedankt voor de tip hoor!
    pi_65532786
    Vraag voor een ikea medewerker: ik ben op zoek naar een aanbouwdeel van de ikea stockholm boekenkast maar dan het lage model. Deze kast, maar dan laag dus.
    [/img]
    Hij staat niet meer op de website, en ik geloof dat hij ook uit de collectie is, maar kunnen jullie zien of dat hij nog ergens te verkrijgen is toevallig?
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 januari 2009 @ 19:06:50 #164
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_65539715
    Memento-Mori, thnx voor de nette service, heb nu als vervangende bureaustoel de verner. Hij lijkt sprekend op de Allak.

* Ynske is er happy mee
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_65549108
    Graag gedaan
    pi_65552612
    Deze week maar eens een bankje proberen te scoren bij ikea. Om niet onvoorbereid de ikea in te stormen heb ik met de zoek functie al wat gevonden over een aantal banken.

MYSINGE schijnt uitgaand te zijn. Waarom? Maakt dat verder nog wat uit of is het alleen een probleem om in de toekomst nog nieuwe hoezen te kopen?

KLIPPAN schijnt niet goed te zitten als je lang bent, dus ik hoop dat dat niet klopt.
    pi_65552667
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 00:20 schreef Deskjet het volgende:
    Deze week maar eens een bankje proberen te scoren bij ikea. Om niet onvoorbereid de ikea in te stormen heb ik met de zoek functie al wat gevonden over een aantal banken.

MYSINGE schijnt uitgaand te zijn. Waarom? Maakt dat verder nog wat uit of is het alleen een probleem om in de toekomst nog nieuwe hoezen te kopen?

KLIPPAN schijnt niet goed te zitten als je lang bent, dus ik hoop dat dat niet klopt.
    Euhm ja waarom gaat MYSINGE uit het assortiment? Geen idee... omdat men in Zweden erop uitgekeken zijn?

Nadeel is inderdaad het nabestellen van nieuwe bekledingen. Het zou dan ook zeker aan te raden zijn om een extra bekleding erbij te kopen.
    pi_65553167
    Snelle reactie. Mooi want qua specs is het bankje een plaatselijke test wel waard.

Over FOTHULT werd geschreven dat de kwaliteit wat minder was. Kun je nog wat over de kwaliteit van KNIHULT zeggen?

Ik besef dat bovengenoemde banken allemaal uit de voordelige klasse komen. EKTORP/KARLSTAD/KRAMFORS ga ik ook zeker bekijken. Ben een beetje bang dat je spijt van een goedkope bank gaat krijgen. Ook al hoeft hij maar een paar jaar mee te gaan.
    pi_65553494
    nja... wat FOTHULT betreft kunnen we de kleur van de bekleding nooit garanderen heb ik mij laten vertellen. De een kan donkerder zijn dan de ander.
    Ik heb niet zoveel ervaringen met KNIHULT. Maar zelf verwacht ik er ook niet al te veel van...

Wat ik zelf een nadeel zou vinden is dat het vaste bekledingen zijn en dat je die niet kunt vervangen.

Wat ik wel een leuk bankje vind qua ontwerp is de SATER. Alleen zie die echt ongelovelijk kut...
      vrijdag 30 januari 2009 @ 12:15:55 #170
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_65562255
    Ik ben niet erg lang (1.78) maar bij de Klippan zit ik gauw oncomfortabel omdat de rugleuning vrij laag is. Zelf heb ik de driezits Karlstad en die zit ook fijn voor langere mensen. Ook geschikt om als incidentele slaapbank te gebruiken (voor niet heel erg lange mensen). Die is verkrijgbaar vanaf 420. Supervoordeel van de Klippan is wel dat hij niet groot is en dat je echt gave dingen met de bekleding kan doen.
    pi_65562939
    De KLIPPAN is best een leuke bank, maar de bekleding ervan gaat zo snel uitlubberen.
    pi_65572901
    Hebben de IKEA-medewerkers wat inside-info over hoe druk het gedurende de week is? Ik wil gewoon niet in het weekend de IKEA in (te druk), dus ik wil een dagje vrij nemen om rustig rond te kijken en te shoppen.

Op welke ochtenden/middagen/avonden heb ik de ruimte om lekker te snuffelen?
    Trust me, I know what I'm doing.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 18:24:02 #173
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65574687
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:18 schreef Unihoc_ACE het volgende:
    Hebben de IKEA-medewerkers wat inside-info over hoe druk het gedurende de week is? Ik wil gewoon niet in het weekend de IKEA in (te druk), dus ik wil een dagje vrij nemen om rustig rond te kijken en te shoppen.

Op welke ochtenden/middagen/avonden heb ik de ruimte om lekker te snuffelen?
    Dins- en donderdagochtend/middag zijn de rustigste dagdelen.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_65575602
    De KARLSTAD bank is toch verpakt in een pakket, dat uit meerdere onderdelen bestaat? Dat zou wel handig zijn bij het op lokatie krijgen vh object (veel trappen ).
    pi_65579549
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 12:37 schreef Syytön het volgende:
    De KLIPPAN is best een leuke bank, maar de bekleding ervan gaat zo snel uitlubberen.
    Dat heb ik bij de mijne gelukkig helemaal niet. En hij is inmiddels toch alweer 3 jaar oud.
    Ik vind hem heerlijk zitten, maar ja ik kan er ook op slapen dus ik ben dan ook niet zo lang
      zaterdag 31 januari 2009 @ 00:37:58 #176
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_65586037
    Karlstad volgens de website in drie pakketten met een maximale diepte van 181 cm (het frame van de bank zeg maar). Als je naar een Karlstad gaat, staat onderin een klikbaar linkje met pakketinfo! Ook handig, de opvoorraadprognosemeter Wij moesten twee weken wachten voor onze bekleding weer op voorraad was.
    pi_65586313
    Dat had ik gevonden. Maar als het 3 pakketten zijn hoeven ze niet alle 3 even groot/zwaar te zijn.

Is het grootste pakket buiten bij de voordeur makkelijk te splitsen zodat je bijvoorbeeld de zijkanten, onderkant, achterkant los naar boven kan tillen? Dat zou erg chill zijn. Zeg maar het IKEA concept, toegepast op een situatie dat het wel handig is.
    pi_65586915
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 00:51 schreef Deskjet het volgende:
    Dat had ik gevonden. Maar als het 3 pakketten zijn hoeven ze niet alle 3 even groot/zwaar te zijn.

Is het grootste pakket buiten bij de voordeur makkelijk te splitsen zodat je bijvoorbeeld de zijkanten, onderkant, achterkant los naar boven kan tillen? Dat zou erg chill zijn. Zeg maar het IKEA concept, toegepast op een situatie dat het wel handig is.
    De drie pakketten zijn volgens mij juist;
    de zitting en rugleuning
    een armleuning en
    nog een armleuning
    pi_65605239
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 18:24 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dins- en donderdagochtend/middag zijn de rustigste dagdelen.
    Bedankt voor de info! Dinsdag of donderdag vrij nemen dus...

Dan kom ik daarna wel hier trots zijn op of klagen over de aankopen.
    Trust me, I know what I'm doing.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 23:09:17 #180
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65610689
    Ik wil denk binnenkort even naar Ikea delft gaan rijden voor het laminaat, is de tundra daar nog steeds 4,95 ipv 8,95?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65613298
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 01:21 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De drie pakketten zijn volgens mij juist;
    de zitting en rugleuning
    een armleuning en
    nog een armleuning
    Dat vertelde me een medewerker ook. Waarbij het grootste pakket ook nog eens uit elkaar gehaald kan worden, zodat trappen geen enkel bezwaar zijn.

Voor wie er belang bij heeft:
    MYSINGE is in Hengelo in de uitverkoop. 150 euro voor het model met een leuning. Prijs is geldig voor zowel de voorraad als showmodel. Ook zag ik rode en witte KLIPPAN hoezen voor ¤15 (ipv¤30).
    pi_65628816
    Ik heb nog een vraagje betreffende de keukenmontage service van ikea. Ik heb zojuist mijn offerte binnen gekregen van de montage service. Nu dienen er diverse leidingen verleg te worden en moetener nieuwe elek. groepen te worden bij gemaakt.

Ik vroeg mij af hoe dat met de garantie zit. Ik stelde de vraag aan het montage bedrijf. zie hieronder:

Ik vroeg mij af waar ik de garantie bepaling op papier kan vinden. I.v.m mogelijke gebreken (na oplevering) zoals lekkage en dergelijke . Ik had deze eigenlijk bij de offerte verwacht.

Het antwoord wat ik kreeg:

garantie looopt via ikea en wij hebben erg veel ervaring dus kans op lekkage is onmogelijk daar wij vakmenmsen zijn

Klopt het dat de garantie via ikea loopt? Ik kan niks vinden op de site hierover... bedankt.
      zondag 1 februari 2009 @ 17:07:33 #183
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_65629027
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 23:09 schreef hierissieweer het volgende:
    Ik wil denk binnenkort even naar Ikea delft gaan rijden voor het laminaat, is de tundra daar nog steeds 4,95 ipv 8,95?
    Ik was er gister, en Tundra was ¤ 5,95. Is dat tijdelijk dan? Eigenlijk was ik van plan volgende week laminaat te halen, maar anders haal ik het nu alvast.
    Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
    pi_65640048
    weet iemand of de tundra beuken die van 3.95 van delft nog op voorraad is. Ik heb namelijk 2 pakken te weinig gekocht....
    pi_65641477
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 22:49 schreef athlonkmf het volgende:
    weet iemand of de tundra beuken die van 3.95 van delft nog op voorraad is. Ik heb namelijk 2 pakken te weinig gekocht....
    TUNDRA voor maar 3,95?!
    Bedoel je niet HEMSE?

Maar dat kun je eenvoudig op internet op zoeken toch?
    pi_65642338

Hij is terug...
    pi_65642340
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

TUNDRA voor maar 3,95?!
    Bedoel je niet HEMSE?

Nee, het was echt Tundra beuken. 200.700.11
    Volgens internet zijn ze nog voldoende op voorraad, maar hoe betrouwbaar is dat? als de prijs al niet overeenkomt?
      zondag 1 februari 2009 @ 23:57:45 #188
    190186 hierissieweer
    pi_65642427
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:54 schreef Bartjebart het volgende:
    [ afbeelding ]

Hij is terug...
    Ik dacht dat die serie eruit ging.... Maar ik vind het een hele mooie kast!
    pi_65642457
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:54 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Volgens internet zijn ze nog voldoende op voorraad, maar hoe betrouwbaar is dat? als de prijs al niet overeenkomt?
    Naja of de prijs overeenkomt of niet dat weet ik niet. Dat kun je op internet ook niet nakijken. Het lijkt me alleen wel erg onwerkelijk aangezien een mindere kwaliteit laminaat, HEMSE, 4.95 is. Tenzij TUNDRA beuken uitgaand assortiment is en voor 3.95 uitverkocht wordt... maar dat is volgens mij niet het geval.
    IKEA Delft hanteerd als IKEA Concept Center wel vaker andere prijzen dan de 'normale' vestigingen doen. Dus het kan wel zijn dat de prijzen daar anders zijn.

In principe mag je er vanuit gaan dat internet accuraat is.
    pi_65642487
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:57 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik dacht dat die serie eruit ging.... Maar ik vind het een hele mooie kast!
    De hele RAKKE serie is uit het assortiment. Deze kast was ook uit het assortiment gehaald. Maar in Zweden hebben ze blijkbaar besloten dat we deze kast toch nog niet kunnen missen...
    pi_65642705
    RAKKE!
    Ik kom hem op veel kamers van cliënten tegen. Heb zelf een hoge ladenkast ervan, superhandig.
    pi_65642727
    de kantine van Ikea is de slimste en meest strategische marketingtruc EVER
    pi_65642739
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:54 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

dat is de esdoorn
      maandag 2 februari 2009 @ 00:37:40 #194
    190186 hierissieweer
    pi_65643323
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 00:10 schreef JoPiDo het volgende:
    de kantine van Ikea is de slimste en meest strategische marketingtruc EVER
    Is het restaurant van de vestiging in Amersfoort niet het grootste restaurant van Nederland?
    pi_65643717
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 00:37 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Is het restaurant van de vestiging in Amersfoort niet het grootste restaurant van Nederland?
    Nee niet meer...
    IKEA Heerlen is recentelijk verbouwd (winkel en restaurant gedeelte zijn nu opgeleverd) en daar hebben ze 650 zitplaatsen tegen 540 in Amersfoort
      maandag 2 februari 2009 @ 01:01:44 #196
    190186 hierissieweer
    pi_65643754
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 00:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee niet meer...
    IKEA Heerlen is recentelijk verbouwd (winkel en restaurant gedeelte zijn nu opgeleverd) en daar hebben ze 650 zitplaatsen tegen 540 in Amersfoort
    Jeutje! Nu nog een ster te pakken zien krijgen!
    pi_65651165
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:54 schreef Bartjebart het volgende:
    [ afbeelding ]

Hij is terug...
    Nouhou... die wilde ik een half jaartje geleden. Kon em overnemen van iemand, maar mijn beslissing duurde te lang, dus toen was ie weg. Daarna marktplaats afgezocht enzo, maar best duur nog daar.
    Uiteindelijk maar anebodakasten gekocht.
    pi_65652220
    ik wil die Fritz-stoelen
    pi_65656022
    @Memento-Mori

Zou je me kunnen vertellen of de Ikea Kulla staande lamp echt zo *wiebelt* als in de winkel of dat hij dan slecht in elkaar is gezet?
    pi_65670125
    Ik vind die Ektorp banken zo mooi, maar als ik bij Ikea kijk ziet het er allemaal zo verfrommeld en slordig uit, blijven die banken/kussens nou echt niet netjes?
    Ik wil geen bank kopen die er na een maand al uitziet alsof hij al tien jaar in m'n kamer staat.
    pi_65674433
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 20:38 schreef Gwywen het volgende:
    Ik vind die Ektorp banken zo mooi, maar als ik bij Ikea kijk ziet het er allemaal zo verfrommeld en slordig uit, blijven die banken/kussens nou echt niet netjes?
    Ik wil geen bank kopen die er na een maand al uitziet alsof hij al tien jaar in m'n kamer staat.
    Het valt mee hoor, natuurlijk hangt het er wel vanaf hoe intensief je 'm gebruikt. Ik heb de hoekbank staan, die hangt echt héérlijk
      maandag 2 februari 2009 @ 22:28:29 #202
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_65675168
    Rakke is echt een ideale kast

Veel mensen zullen blij zijn dat ie weer terug is (ik had een van de laatste voor hij er uit ging en erg blij dat ie hier boven staat)
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      † In Memoriam † maandag 2 februari 2009 @ 22:30:06 #203
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_65675246
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 00:20 schreef Deskjet het volgende:
    Slapen en sexen op de Mysinge gaat zonder problemen.
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      maandag 2 februari 2009 @ 22:31:39 #204
    190186 hierissieweer
    pi_65675298
    quote:
    De kussens zijn van veren(nog steeds?) en die moet je opschudden anders deukt het allemaal wat in... (maar hoort ook wel een beetje bij het soft en fluffie idee van de bank)
    pi_65675681
    Okay, geen Ektorp dus voor mij. Soft & Fluffy past niet in mijn interieur helaas
    pi_65676101
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 14:27 schreef Henry het volgende:
    @Memento-Mori

Zou je me kunnen vertellen of de Ikea Kulla staande lamp echt zo *wiebelt* als in de winkel of dat hij dan slecht in elkaar is gezet?
    In het echt staat hij gewoon stevig. Honderden handen in de week doen zo'n ding alleen niet goed.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_65676400
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 12:33 schreef JoPiDo het volgende:
    ik wil die Fritz-stoelen
    Dan moet je opschieten! Die gaan uit het assortiment...
    pi_65683974
    quote:
    Ik ga ze wel kopen, ik weet dat ze na een aantal weken wel verfrommeld eruit gaan zien. Het is nl wel de bedoeling dat je om de "zoveel tijd" de kussen omdraait en een beetje opklopt, dat hoort er gewoon bij.
    pi_65684132
    Nja, de bank die we nu hebben is al vijftien veertien jaar oud en behalve dat de bekleding op sommige plaatsten enigszins door de kat aangetast is, ziet hij er nog reuze strak uit. Dus toch maar niet inruilen tegen een frommelbank van de Ikea...
    Wel een mooi bed gezien voor m'n dochter trouwens, de Hemnes.
      woensdag 4 februari 2009 @ 22:15:27 #210
    14389 Daklem
    What the deuce?!
    pi_65748329
    Ik twijfel tussen 2 bedframes... misschien kan iemand iets vertellen over de kwaliteit en of het bevalt en of er klachten over zjn?

MALM 160x200

HOPEN 160x200
    World domination is my middle name.
    pi_65752932
    sinds kort mijn hele woning volgepompt met ikea spul
    bevalt me wel goed vooral die grote spiegel aan de muur is wreed
    ff kijken of ik een foto kan uppen ergens
    pi_65752990
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 22:15 schreef Daklem het volgende:
    Ik twijfel tussen 2 bedframes... misschien kan iemand iets vertellen over de kwaliteit en of het bevalt en of er klachten over zjn?

MALM 160x200
    [ afbeelding ]

HOPEN 160x200
    [ afbeelding ]

ik persoonlijk had niet gekozen voor de HOPEN, omdat half Nederland die heeft

maar dat is iets persoonlijks
    pi_65753268

let niet op de eettafelstoelen ,tvmeubel en bankstel
    die worden binnenkort opgefraaid.

de vitrinekast was een koopje ...26 euro dacht ik
    kom hem niet laten staan

[ Bericht 0% gewijzigd door YebCar op 05-02-2009 00:50:54 ]
    pi_65753371
    c
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 00:27 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik persoonlijk had niet gekozen voor de HOPEN, omdat half Nederland die heeft

maar dat is iets persoonlijks
    oh maar de andere helft heeft malm

ik zie de malm veel vaker verkopen dan de hopen hoor
      Moderator donderdag 5 februari 2009 @ 06:50:24 #215
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65756069
    ik heb zelf MALM erg mooi bed. met de nachttafeltjes aan de zijkant ook

het nadeel van MALM vind ik persoonlijk dat hij nogal laag is, dus ruimte eronder heb je niet zoveel. hij zou dus wat mij betreft wat hoger mogen, maar het is een overkomelijk probleem, aangezien we hem och gekocht hebben.
    overigens heeft mijn MALM rechts wel een kraakje, maar ook dat is niet zo erg. ik vermoed dat het komt omdat ik er geen IKEA lattenbodems in heb, maar dat moet ik nog eens een keer testen.
      donderdag 5 februari 2009 @ 12:55:01 #216
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_65763437
    Bij de Malm heb je ook zo'n gaaf roltafeltje dat over je bed heen gaat. Ideaaaal voor ontbijt op bed en als je hem niet nodig hebt, rol je hem gewoon naar het einde van het bed. Ook handig om een flatscreen oid op te zetten.
    pi_65763927
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 12:55 schreef TruIvy het volgende:
    Bij de Malm heb je ook zo'n gaaf roltafeltje dat over je bed heen gaat. Ideaaaal voor ontbijt op bed en als je hem niet nodig hebt, rol je hem gewoon naar het einde van het bed. Ook handig om een flatscreen oid op te zetten.
    Volgens mij is dat ding al een hele tijd niet meer in de collectie, je hebt 'm alleen in het rood voor de 1-persoons variant. Of je moet 'm op Marktplaats op de kop weten te tikken.
    pi_65774284
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

TUNDRA voor maar 3,95?!
    Bedoel je niet HEMSE?

Nog genoeg op voorraad dus. Effe snel opgehaald en inderdaad voor 3,95 en is dus de esdoorn.
    pi_65784647
    nee wel tundra esdoorn is in delft. 9.45euro voor n pak van 2.39m2
    pi_65784879
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 00:40 schreef YebCar het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

let niet op de eettafelstoelen ,tvmeubel en bankstel
    die worden binnenkort opgefraaid.

de vitrinekast was een koopje ...26 euro dacht ik
    kom hem niet laten staan

jammer dat je hem niet hebt laten staan....

het is een beetje een kastencollectie aan die muur
    pi_65791650
    las dit net in een stukje nieuws over de gevonden lijken op een parkeerterrein langs de A4 leiderdorp
    quote:
    De gruwelijke ontdekking van de twee lijken is volgens een bouwvakker, die op het terrein werkzaam is voor de aanleg van een Ikea-vestiging, gedaan door de schoonmaker van de pannenkoekenboerderij. ,,Die reed 's ochtends naar de zaak toe en vond de lijken,'' stelt hij in de stromende regen.
    er komt daar een ikea? dat beloofd wat voor de files...
      vrijdag 6 februari 2009 @ 10:42:44 #222
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65792597
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 10:09 schreef athlonkmf het volgende:
    las dit net in een stukje nieuws over de gevonden lijken op een parkeerterrein langs de A4 leiderdorp
    [..]

er komt daar een ikea? dat beloofd wat voor de files...
    IKEA Leiderdorp is de eerstvolgende nieuwe vestiging inderdaad, mega potentie tussen Amsterdam en Delft.
    pi_65810465
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 10:42 schreef Adelante het volgende:

[..]

IKEA Leiderdorp is de eerstvolgende nieuwe vestiging inderdaad, mega potentie tussen Amsterdam en Delft.
    Leiderdorp toch eerder dan Zwolle?
      vrijdag 6 februari 2009 @ 21:14:11 #224
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65813720
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 19:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Leiderdorp toch eerder dan Zwolle?
    Volgens mijn bronnen wel.
    pi_65813921
    ow... ik dacht dat gezeur was in Leiderdorp waardoor Zwolle voordrong...

Maar we wachten het rustig af
    pi_65814939
    IKEA PS MASKROS

Zo ontzettend mega leuk!
    En hij's huuuuuge! 80cm doorsnee
    pi_65815184
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 21:43 schreef Bartjebart het volgende:
    IKEA PS MASKROS
    [ afbeelding ]

Zo ontzettend mega leuk!
    hoe goedkoop?
      vrijdag 6 februari 2009 @ 21:51:33 #228
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65815258
    Er zitten wel meer toffe producten tussen de nieuwe PS serie:

http://ikeaeu.ecweb.is/09/pstse/
      vrijdag 6 februari 2009 @ 22:00:49 #229
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65815681

pi_65816157
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 21:49 schreef styliste het volgende:

[..]

hoe goedkoop?
    'slechts' 79.-
    pi_65816535
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 22:00 schreef Adelante het volgende:
    [ afbeelding ] [ afbeelding ]

Deze zijn ook super!
    IKEA PS SVARVA

IKEA PS SKAL

IKEA PS SINKA

IKEA PS SPIKA
      vrijdag 6 februari 2009 @ 23:33:29 #232
    190186 hierissieweer
    pi_65819024
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 21:43 schreef Bartjebart het volgende:
    IKEA PS MASKROS
    [ afbeelding ]

Zo ontzettend mega leuk!
    Dies leuk voor in mijn gang anders mijn slaapkamer, wat kost die?
      vrijdag 6 februari 2009 @ 23:36:30 #233
    190186 hierissieweer
    pi_65819126
    quote:

Wat zijn die onderste dingen??
    pi_65819340
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 23:36 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Wat zijn die onderste dingen??
    Dat zijn wanddecoraties van stof...
    (en behoorlijk duur...)
      vrijdag 6 februari 2009 @ 23:48:23 #235
    190186 hierissieweer
    pi_65819474
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 23:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat zijn wanddecoraties van stof...
    (en behoorlijk duur...)
    Ok en wat is duur?
    pi_65820226
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 23:48 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ok en wat is duur?
    Ze staan gewoon op de site hoor

Edit: Volgens de site: 79.-
      zaterdag 7 februari 2009 @ 00:40:47 #237
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_65820864
    Oe er staan een hoop leuke dingen tussen die PS-dingen! Als ik weer tijd heb weer eens naar Delft sjeezen om te kijken. Vanaf wanneer en waar is die serie te koop? In Delft in ieder geval?
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_65820980
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 00:40 schreef BBQ-kip het volgende:
    Oe er staan een hoop leuke dingen tussen die PS-dingen! Als ik weer tijd heb weer eens naar Delft sjeezen om te kijken. Vanaf wanneer en waar is die serie te koop? In Delft in ieder geval?
    Amsterdam begon op 1 feb met de verkoop. De rest van Nederland, inclusief Delft, beginnen pas op 1 april.
    In Amsterdam hebben ze overigens nog niet alle artikelen op voorraad...
      zaterdag 7 februari 2009 @ 01:09:56 #239
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_65821490
    Oh, da's goed om te weten. Maar voor 1 april toch nog geen tijd gok ik zo, dus dat komt dan prima uit
    Thanks for the info!
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_65821590
    Mensen die met een winkelwagentje door de showroom lopen
      zaterdag 7 februari 2009 @ 08:16:55 #241
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_65823458
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 01:15 schreef juan123nl het volgende:
    Mensen die met een winkelwagentje door de showroom lopen
    doe ik ook altijd
    Met daarin een maxi-cosi met baby
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_65876295
    Iemand een idee wat de gemiddelde levertijd is van onderstaande Karlstad bank?

Damn, those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
    pi_65878977
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 22:15 schreef Daklem het volgende:

MALM 160x200
    [ afbeelding ]

HOPEN 160x200
    [ afbeelding ]
    Ik twijfel ook tussen deze 2. Voordeel van de HOPEN is dat er meer ruimte onder het bed is, maar als ik zo naar de MALM kijkt heeft die dikkere balken. Zou dat qua kraken/wiebelen nog veel uitmaken?
    Too much is never enough!
    pi_65895823
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 11:59 schreef Drumfire het volgende:
    Iemand een idee wat de gemiddelde levertijd is van onderstaande Karlstad bank?

[ afbeelding ]
    Volgens mij 3 tot 4 weken...
    pi_65939514
    Ik ben van plan twee zwarte leren Karlstad banken (glad) aan te schaffen en te combineren met Liatorp meubels (wou eerder de Ektorp maar als ik de foto's op Marktplaats zie van die banken dan word ik daar niet echt vrolijk van)

Is het vreemd om dan de poten van de Karlstad banken wit te schilderen? Of is dat té?
      Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 10:48:15 #246
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65941729
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 13:33 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ik twijfel ook tussen deze 2. Voordeel van de HOPEN is dat er meer ruimte onder het bed is, maar als ik zo naar de MALM kijkt heeft die dikkere balken. Zou dat qua kraken/wiebelen nog veel uitmaken?
    onze MALM kraakt dus een beetje. maar we hebben er geen originele IKEA lattenbodems in. het zou dus kunnen dat het daardoor komt. ik wil eigenlijk dit weekend de matrassen er eens afhalen en iets zachts tussen de lattenbodem in het bed doen. washandjes of zo. eens kijken of dat uitmaakt, want ik heb het idee dat de lattenbodem dat geluid maakt...

als iemand anders nog tips heeft toevallig..??
    pi_65945025
    Onze MALM kraakt ook best wel erg. En wij hebben wel IKEA lattenbodems erin liggen. Beide zijn amper een jaar oud.
    Ik ben ook wel benieuwd of mensen hier nog tips voor hebben
    E.
      woensdag 11 februari 2009 @ 12:35:15 #248
    190186 hierissieweer
    pi_65945162
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 10:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

onze MALM kraakt dus een beetje. maar we hebben er geen originele IKEA lattenbodems in. het zou dus kunnen dat het daardoor komt. ik wil eigenlijk dit weekend de matrassen er eens afhalen en iets zachts tussen de lattenbodem in het bed doen. washandjes of zo. eens kijken of dat uitmaakt, want ik heb het idee dat de lattenbodem dat geluid maakt...

als iemand anders nog tips heeft toevallig..??
    probeer eens een oude fietsband, dat werkt iets beter (en tussen de scharnierpunten)
    pi_65947467
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 09:37 schreef Henry het volgende:
    Ik ben van plan twee zwarte leren Karlstad banken (glad) aan te schaffen en te combineren met Liatorp meubels (wou eerder de Ektorp maar als ik de foto's op Marktplaats zie van die banken dan word ik daar niet echt vrolijk van)

Is het vreemd om dan de poten van de Karlstad banken wit te schilderen? Of is dat té?
    Iemand?
      woensdag 11 februari 2009 @ 13:51:20 #250
    190186 hierissieweer
    pi_65947590
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 13:47 schreef Henry het volgende:

[..]

Iemand?
    Als je dat mooi vind moet je dat doen... Is denk meer een kwestie van smaak, dan dat het een kwestie van kunnen is...
      Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 14:08:07 #251
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65948140
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 12:35 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

probeer eens een oude fietsband, dat werkt iets beter (en tussen de scharnierpunten)
    de verbindingen hoofdeinde-balk en voeteinde-balk bedoel je?
    als het washandjes-idee niet lukt, kunnen we dat ook eens proberen.
    pi_65948623
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 13:51 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Als je dat mooi vind moet je dat doen... Is denk meer een kwestie van smaak, dan dat het een kwestie van kunnen is...
    nk z

Mijn vraag was dan ook meer op het smaak gedeelte gericht, ik vroeg me dan ook af hoe anderen daarover denken.
    pi_65948771
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 14:21 schreef Henry het volgende:

[..]

nk z

Mijn vraag was dan ook meer op het smaak gedeelte gericht, ik vroeg me dan ook af hoe anderen daarover denken.
    ik persoonlijk vind die poten toch al niet mooi dus misschien zou ik er andere poten onder fabriceren..
    pi_65953698
    Stomme vraag, als ik dit weekend bij Ikea Utreg 2 kasten ga kopen (woonkamer + slaapkamer) kan ik deze dan zo laten plannen dat ik het 1 mei 2009 op kom halen? Sowieso hebben ze in Utreg niet alles wat ik wil (Amersfoort heeft het wel) maar ik neem aan dat ze dan bestellen en apart leggen ofzo?

Ik zou het liefst bezorgd hebben, maar aangezien je geen keuze in tijd hebt kan dat niet Krijg pas om 11 uur de sleutel van het huis (en ben dan nog wel uurtje zoet bij de notaris denk ik) dus voor 12 uur kan ik niets aannemen in mijn nieuwe huis
      woensdag 11 februari 2009 @ 17:24:54 #255
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65955612
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:34 schreef Tha_Duck het volgende:
    Stomme vraag, als ik dit weekend bij Ikea Utreg 2 kasten ga kopen (woonkamer + slaapkamer) kan ik deze dan zo laten plannen dat ik het 1 mei 2009 op kom halen? Sowieso hebben ze in Utreg niet alles wat ik wil (Amersfoort heeft het wel) maar ik neem aan dat ze dan bestellen en apart leggen ofzo?

Ik zou het liefst bezorgd hebben, maar aangezien je geen keuze in tijd hebt kan dat niet Krijg pas om 11 uur de sleutel van het huis (en ben dan nog wel uurtje zoet bij de notaris denk ik) dus voor 12 uur kan ik niets aannemen in mijn nieuwe huis
    Nee, het is cash&carry, voor 1.000 klanten iets apart gaan leggen omda ze het later op komen halen doet IKEA uiteraard niet aan i.v.m. de toch al geringe ruimte.
    pi_65956210
    Ok. Maar wat dan als ze het niet eens op voorraad hebben? Ik was niet van plan om stad en land af te rijden om alle onderdelen te vinden.

En bij bezorgservice slaan ze het toch ook op?
    pi_65956876
    1 mei naar Ikea gaan?
    pi_65957154
    Ja, en dan een paar essentieële stukken missen Dat lijkt me niet handig
      woensdag 11 februari 2009 @ 18:46:03 #259
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_65958086
    Check de voorraden op de website. Is het er? Dan ga je. Is het er niet, dan is een andere Ikea (Utrecht/Amersfoort) vast niet zo ver weg. Overig kan je bij de meeste standaardkasten niet echt de mist in gaan. Mijn hele huis bestaat ongeveer uit Ikea en in al die tijd was alleen een bankhoes niet op voorraad. Succes!
      woensdag 11 februari 2009 @ 19:14:23 #260
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65959024
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 17:44 schreef Tha_Duck het volgende:
    Ok. Maar wat dan als ze het niet eens op voorraad hebben? Ik was niet van plan om stad en land af te rijden om alle onderdelen te vinden.

Bezorgservice slaat ook niet op tot 1 mei.
    Enige mogelijkheid is bestellen via COS (levering vanuit centraal magazijn) en de leverdatum rond die tijd laten zetten. Andere mogelijkheid is er niet.
      Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 20:13:35 #261
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65961448
    het ligt er maar net aan hoe essentieel het essentiele voor je is. wij hebben nog geen garderobe kast bijvoorbeeld. moet nog gekocht owrden, maar was op dat moment niet op voorraad. dus alle kleertjes zitten nog in koffers en weekendtassen en zo. geeft een gezellig vakantiegevoel
    pi_65967171
    Ja, en dat wil ik dus voorkomen

En Amersfoort is voor mij wel problematisch. Aangezien ik geen 2 complete kasten in mijn Clio kwijtkan Ik moet dus of met de huurauto naar Amersfoort en dan kan ik 22 cent per KM bijbetalen (60 KM) dus dat is niet tof

Maar ik ga wel is ff babbelen hier in Utreg bij Ikea, moet vast goedkomen.
    pi_65968543
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 17:44 schreef Tha_Duck het volgende:

Nope.

Als je klast koopt neem je het meteen mee of moet het binnen 2 weken na aankoop geleverd worden, opslaan doen we niet aan.
    pi_65968733
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 22:28 schreef Tha_Duck het volgende:

En Amersfoort is voor mij wel problematisch. Aangezien ik geen 2 complete kasten in mijn Clio kwijtkan Ik moet dus of met de huurauto naar Amersfoort en dan kan ik 22 cent per KM bijbetalen (60 KM) dus dat is niet tof

Wat wil je bereiken met babbelen dan?
    pi_65968893
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 22:28 schreef Tha_Duck het volgende:

ik werk bij klantenservice ikea Utrecht en kan je vertellen dat je je tijd om te babbelen kunt besparen
    pi_65969622
    Als ik dingen wil laten bezorgen, kan dat dan ook 's avonds en/of in het weekend? Oh, en kan je met credit card betalen? Ik wil een nieuwe bank kopen, en da's wat groot en zwaar om in bus en trein mee te nemen. Zit er ook nog verschil in prijs tussen de vestigingen?
    pi_65972409
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 23:05 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik werk bij klantenservice ikea Utrecht en kan je vertellen dat je je tijd om te babbelen kunt besparen
    Het laatste deel van deze tekst wilde ik nagenoeg het zelfde gaan typen. Ze zijn echt niet zo gek om iets tot 1 mei weg te zetten. Ook al kun je praten als de man van de brug.
    Eins, zwei, hoeplakai.
      donderdag 12 februari 2009 @ 00:49:30 #268
    190186 hierissieweer
    pi_65972592
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 14:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

de verbindingen hoofdeinde-balk en voeteinde-balk bedoel je?
    als het washandjes-idee niet lukt, kunnen we dat ook eens proberen.
    ja dat bedoelde ik,
      Moderator donderdag 12 februari 2009 @ 06:33:31 #269
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65974117
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 23:05 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

mischien wil ie wel gewoon een gezellig praatje met je

maar thaduck, als het toch niet in een keer in je clio past, kun je dan niet net zo goed toch in twee etappes rijden? is misschien nog wel goedkoper als met een huurauto.
    en als je t echt niet wilt, zul je toch even naar amersfoort moeten rijden. wegzetten doen ze echt niet aan. reserveren ook niet, jammer genoeg. wij zijn voor ons tv meubel naar hengelo gereden
    pi_65976481
    Huurauto heb ik sowieso nodig, kan me inboedel niet zo verhuizen

Maar echt service is er dus niet blijkt, beetje jammer. Zeker met deze economische tijden zou je meer verwachten. En je komt geen 10 euro besteden. Maar goed, het komt goed
    pi_65977053
    Bij ikea werkt het zo je doet alles zelf, je zoekt je spullen uit, trekt ze uit het magazijn op een kar. betaald ze en neemt ze meteen mee. De bezorgservice is puur een extra service omdat niet iedereen een rijbewijs en/of auto heeft. Opslagruimte is er gewoon niet en of we die kast nu aan Tha_Duck of Piet Snot verkopen maakt IKEA geen moer uit, verkopen doen we m toch wel...

en als het om de pax/hopen gaat die loopt goed genoeg om m continu op voorraad proberen te houden en anders komt de nieuwe levering snel genoeg binnen
    pi_65977106
    Enne als family lid heb je voor 15 euro 3uur een boedelbak
      donderdag 12 februari 2009 @ 10:19:36 #273
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_65977286
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 09:52 schreef Tha_Duck het volgende:
    Huurauto heb ik sowieso nodig, kan me inboedel niet zo verhuizen

Maar echt service is er dus niet blijkt, beetje jammer. Zeker met deze economische tijden zou je meer verwachten. En je komt geen 10 euro besteden. Maar goed, het komt goed
    Met die service opmerking maak je je echt belachelijk Noem me één woonfirma die een ruimere servicebepalingen hanteert dan IKEA. Wat jij wil is maatwerk, een passende oplossing voor jouw probleem. Daar kan IKEA met haar assortiment en prijsbeleid niet op inspelen.
    Dus als je wilt dat er een bedrijf is dat jouw kast netjes tot 1 mei opslaat voor je, koop je lekker bij Eijerkamp ofzo, betaal je 5 keer zo veel, maar hoef je je geen zorgen te maken over de kilometers met een huurauto
      donderdag 12 februari 2009 @ 10:30:16 #274
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_65977578
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 10:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

Met die service opmerking maak je je echt belachelijk Noem me één woonfirma die een ruimere servicebepalingen hanteert dan IKEA. Wat jij wil is maatwerk, een passende oplossing voor jouw probleem. Daar kan IKEA met haar assortiment en prijsbeleid niet op inspelen.
    Dus als je wilt dat er een bedrijf is dat jouw kast netjes tot 1 mei opslaat voor je, koop je lekker bij Eijerkamp ofzo, betaal je 5 keer zo veel, maar hoef je je geen zorgen te maken over de kilometers met een huurauto
    Haha, ik wilde ongeveer hetzelfde neer gaan zetten. En dan ben ik nog niet eens Ikea-medewerker.
    Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan gaan klagen dat men geen maatwerk levert.

Helaasch ThaDuck, je kan evt. nog gaan uitrekenen wat duurder is, die km voor de huurauto bijbetalen of een box bij CityBOx huren ofzo waar je de zooi kan opslaan voor een tijdje. Dan weet je zeker dat het er is als jij gaat verhuizen.
      Moderator donderdag 12 februari 2009 @ 11:29:21 #275
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65979477
    Of er gewoon geen punt van maken dat er één kast nog niet is? Ik vind het niet zo erg dat mn kleren nog in een tas zitten. Maar daar denkt iedereen natuurlijk weer anders over.
    pi_65979963
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 10:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

Toch frappant dat de door mij gekochte bank bij Formido wel netjes opgeslagen wordt tot 4 mei Dat is toch ook geen toko die daarom bekend staat. Maar dat geeft niet, ik accepteer dat de Ikea deze service niet kan verlenen. Hoewel ik het vreemd vind, want als ik iets bestel en ze zorgen dat het bij hen op 1 mei op voorraad is dan kom ik het zo halen. Klinkt mij niet als een logistiek probleem.

Maar aan de andere kant snap ik Ikea wel, een beetje het Amerikaanse model wat je ook bij Seats&Sofas ziet.. Kopen en wegwezen. Met dat verschil dat S&S oplichters zijn met klote spul waar ze zogenaamd geen garantie op geven (wettelijk verplicht dus kunnen ze niet eens zeggen, maar dat is andere discussie).

@Bright:
    Die CityBox oplossing spreekt me wel aan idd Dat was ook langsgekomen in mijn gedachten. Heb ik bij mijn vorige huis ook gedaan, al het nieuwe spul daarin opslaan.

En voor een dubbeltje op de eerste rij, nee zo zie ik het niet. Ik vind Ikea kwalitatief prima, ik vind deze spullen mooi en de prijs is goed. Ik heb gekeken bij de duurdere winkels en daar krijg je gammele kasten voor het dubbele tarief.
    pi_65980058
    Overigens, voor de Ikea medewerkers: moet ik de dozen plat opslaan of is het geen probleem om deze rechtop te zetten? Dan zou ik met 1 m2 namelijk alles kwijtkunnen
    pi_65980159
    Wat misschien wel verstandig is... is om te kijken of het op vooraad is, op het moment dat je het wilt gaan halen.

Heb al twee keer gehad dat ik leuk naar de Ikea ga, dingen zie die ik wil hebben... en die er dan niet zijn
    pi_65981577
    En dan maar hopen dat die voorraden kloppen
      Moderator donderdag 12 februari 2009 @ 12:37:43 #280
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_65982024
    En dat er geen run op is, dat hadden wij namelijk 's ochtends 6 op voorraad, daar aankomen, en dan uitverkocht zijn
    pi_65987445
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 11:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Toch frappant dat de door mij gekochte bank bij Formido wel netjes opgeslagen wordt tot 4 mei Dat is toch ook geen toko die daarom bekend staat.
    Aangezien er op banken bijna altijd levertijd zit, neem ik aan dat ze die bank dan gewoon een bepaald aantal weken (ongeveer gelijk aan de levertijd) voor 4 mei pas bestellen? Zou het natuurlijk fout kunnen hebben, maar dit lijkt mij t meest logisch.
    quote:
    Maar dat geeft niet, ik accepteer dat de Ikea deze service niet kan verlenen. Hoewel ik het vreemd vind, want als ik iets bestel en ze zorgen dat het bij hen op 1 mei op voorraad is dan kom ik het zo halen. Klinkt mij niet als een logistiek probleem.
    De enige manier waarop we kunnen garanderen dat iets 1 mei op voorraad is, zou zijn door het nu uit de voorraad in de winkel te halen en weg te zetten. En dat wordt, o.a. vanwege plaatsgebrek, niet gedaan.
    Vanwege bijvoorbeeld leverproblemen (die van de ene op de andere dag kunnen ontstaan) is het gewoonweg niet mogelijk om een klant iets nu te laten bestellen en te garanderen dat het op dag X op voorraad is. Daarnaast zou het ook nog een heleboel extra werk met zich mee brengen.
    pi_65987583
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 15:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Aangezien er op banken bijna altijd levertijd zit, neem ik aan dat ze die bank dan gewoon een bepaald aantal weken (ongeveer gelijk aan de levertijd) voor 4 mei pas bestellen? Zou het natuurlijk fout kunnen hebben, maar dit lijkt mij t meest logisch.
    [..]
    Toch niet, levertijd is 6 tot 8 weken en ik praat over 12 weken. Hij is al besteld en wordt in de winkel opgeslagen voor me. Maar ik geloof wel dat dat iets aparts is, ik woon niet voor niets in een kleine stad/groot dorp. Dan kan dat nog.
    quote:
    De enige manier waarop we kunnen garanderen dat iets 1 mei op voorraad is, zou zijn door het nu uit de voorraad in de winkel te halen en weg te zetten. En dat wordt, o.a. vanwege plaatsgebrek, niet gedaan.
    Vanwege bijvoorbeeld leverproblemen (die van de ene op de andere dag kunnen ontstaan) is het gewoonweg niet mogelijk om een klant iets nu te laten bestellen en te garanderen dat het op dag X op voorraad is. Daarnaast zou het ook nog een heleboel extra werk met zich mee brengen.
    Ik begrijp het volledig Persoonlijk zou ik het anders aanpakken, maar dat is een ander verhaal
    Ik ben allang blij dat alles in platte dozen zit, scheelt een hoop!
    pi_65988007
    Iemand ervaring met de Ikea Paneelgordijnen? Ik vind ze heel mooi maar in de winkel piepen ze en loopt het niet echt lekker.
    pi_66001951
    Dank voor alle bankhulp!

Ik kwam er voor een simpel bankje, maar ben weggegaan met een KARLSTAD bank en een MALM 160*220 cm. Vooral dat laatste is nogal opmerkelijk. Volgens mij is die MALM al een jaar uitverkocht ofzo. Vooral het gezicht van de medewerkster die 8 stuks malm 220 cm bedden "vond" tegen mijn en haar eigen verwachting in was in een woord: PRICELESS.
    pi_66004233
    Zo'n bank Karlstad wil ik ook gaan halen. Eerst nog even kijken wat een mooie kleur is.
      † In Memoriam † donderdag 12 februari 2009 @ 23:37:42 #286
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_66006476
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 11:45 schreef Tha_Duck het volgende:
    Overigens, voor de Ikea medewerkers: moet ik de dozen plat opslaan of is het geen probleem om deze rechtop te zetten? Dan zou ik met 1 m2 namelijk alles kwijtkunnen
    Ik werk niet bij de Ikea maar weet wel dat je dozen gewoon rechtop kunt opslaan. Met eventuele glazen deuren al helemaal .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_66007046
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 23:37 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik werk niet bij de Ikea maar weet wel dat je dozen gewoon rechtop kunt opslaan. Met eventuele glazen deuren al helemaal .
    Kijk, dan wordt het toch interessant om voor weinig een m2 te huren en daar alles in te douwen
      donderdag 12 februari 2009 @ 23:57:40 #288
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_66007087
    Glas buigt niet door, hout (ehm.. fineer) wel. Dus voor langere tijd niet aan te raden.
    pi_66007285
    Maar een maandje is geen hele lange tijd toch?

Bij jullie in het magazijn ligt het overigens altijd toch? Dat zal wel een reden hebben
    pi_66007608
    het is geniaal dat de Ikea gordijnen verkoopt met een lengte van 2 meter, want het is de enige winkel waar ze betaalbaar zijn

en ik ben vast niet de enige die ramen heeft van 1,90 hoog
    pi_66007637
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 00:20 schreef JoPiDo het volgende:
    het is geniaal dat de Ikea gordijnen verkoopt met een lengte van 2 meter, want het is de enige winkel waar ze betaalbaar zijn

en ik ben vast niet de enige die ramen heeft van 1,90 hoog
    Over het algemeen is het zelfs 3 meter
    pi_66016824
    Welke bedden heeft de ikea van 120 cm breed? Ik kijk volgens mij scheef op de site?
      vrijdag 13 februari 2009 @ 12:41:11 #293
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_66017229
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 12:28 schreef P.F het volgende:
    Welke bedden heeft de ikea van 120 cm breed? Ik kijk volgens mij scheef op de site?
    Geen. Dus je kijkt niet scheef.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 12:45:20 #295
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_66017371
    quote:
    Ze waren er ook ooit wel, alleen nu niet meer.
    pi_66017383
    O, wat vreemd en vervelend!
    pi_66018612
    Dat metalen bed heb ik nog staan

Interesse?
    pi_66024550
    Ik heb hem zelf in 90 centimeter en ik heb juist een ander bed gekocht omdat ik hem lelijk vind Maar die past niet in mijn nieuwe kamer..
    pi_66026768
    quote:

Die klok is super! Waarom kan ik m niet op de website vinden?
    Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
    pi_66037658
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 16:52 schreef Sonata het volgende:

[..]

Die klok is super! Waarom kan ik m niet op de website vinden?
    Dat komt dan nog waarschijnlijk

Vooralsnog worden de nieuwe IKEA PS artikelen enkel in Amsterdam aangeboden. Vanaf 1 april is dit landelijk verkrijgbaar.
    pi_66042794
    Oh, de bezorgtarieven in de OP komen niet overeen met die in de pdf (linkje in OP). Ik neem aan dat de pdf de juiste prijzen heeft. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')