abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65050281
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:36 schreef Memento-Mori het volgende:
je hebt er ook garantie op hoor dipkip, kapotte artikel en bon naar de winkel en je krijgt het nieuwe onderdeel. maar de aneboda is gewoon troep
Ja dat gaan we ook doen, alleen heb ik geen rijbewijs dus tot mn vriend een keer niet moet overwerken slapen we op de grond

Hoe lang is die garantie eigenlijk? Voor t geval het nog eens gebeurd...
pi_65050416
2jaar op alle ikea artikelen en op sommige artikelen zoals matrassen, leren banken, keukens e.d. langer
pi_65050544
Heb ook het Anaboda bedframe, ik heb 'm gekozen omdat ik een hele simpele witte bedombouw nodig had vanwege de erg kleine slaapkamer. Tot nu toe kraakt en piept het bed nog niet, maar ik ben benieuwd.
pi_65054133
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:30 schreef edraket31 het volgende:
Wanneer is eigenlijk weer die wintersale?
We twijfelden vorig jaar over de aanschaf v/e slaapkamer (daar zat toen een leuke korting op).
Als dat spul dit jaar weer in de aanbieding gaat, gaan we een bussie huren!
iemand???
pi_65054232
de sale is nu tot de 17e maar niet veel boeiends
pi_65054308
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:41 schreef edraket31 het volgende:

[..]

iemand???
Het staat ook gewoon in de OP...
En op de homepage van IKEA.nl
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_65054331
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:43 schreef Memento-Mori het volgende:
de sale is nu tot de 17e maar niet veel boeiends
Staat de sale ook online?
pi_65054352
Misschien verkopen ze ook wel brillen bij de IKEA, sorry
pi_65054375
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:46 schreef P.F het volgende:

[..]

Staat de sale ook online?
Per vestiging kunnen de aanbiedingen verschillen. Een vestiging kan er dan voor kiezen om op zijn eigen pagina artikelen te vermelden die in de aanbieding zijn.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_65054440
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:46 schreef P.F het volgende:
Misschien verkopen ze ook wel brillen bij de IKEA, sorry
Nee die hebben we niet
Zelfs niet bij IKEA Family...
pi_65056737
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:21 schreef Syytön het volgende:
Heb ook het Anaboda bedframe, ik heb 'm gekozen omdat ik een hele simpele witte bedombouw nodig had vanwege de erg kleine slaapkamer. Tot nu toe kraakt en piept het bed nog niet, maar ik ben benieuwd.
Wij hadden ook een heel smalle nodig. We hadden de duurste van IKEA voor dit matras, maar de logeerkamer is zo klein dat die 10 cm. extra breedte door de ombouw, er voor zorgde dat de deur niet meer open kon daarom hebben we onze stevige ombouw moeten ruilen voor dit wrak. Hij heeft heel weinig verband ook, de lattenbodem is er al 3x uitgevallen en nu is ie dus gewoon gescheurd. De montage was ook al zo gaar, IKEA denkt dat je wel even met de hand schroefjes in een niet-voorgeboorde gelamineerde plaat kunt schroeven
pi_65099822
Even een paar vraagjes aan het ikea personeel of ikea keuken gebruikers hier.

Heeft iemand hier gebruik gemaakt van meetservice. Het lijkt mij super handing. Volgens de ikea delft komt er dan namelijk iemand van het montage bedrijf langs om de boel nog eens na te meten en te controleren of alle leiding aansluitingen op de juiste plaats bevestigt zijn.

Nu de vragen mbt tot de meetservice:

- Kan ik dan ook gelijk op dat moment bijv. aangegeven dat er stopcontacten moeten worden bijgemaakt.

- Doet het montage bedrijf ook ander soort werkzaamheden buiten de keueken. Bijv verplaatsen van een wasmarchine naar een kast en vervolgens de waterafvoer verplaatsen richting wc.

- Wordt er na de check een offerte opgemaakt inc alle bijkomende kosten zoals leiding verplaatsen, stopcontacten en dergelijke. Of dient de keuken eerste besteld te worden, waarna het montagebedrijf daarna langs komet om te checken.

- Wat zijn jullie ervaringen met die controlle check van het montage bedrijf?

Mijn algemene (noob) vragen:

- Bij mijn huidge keuken heb ik een tegelwand. Nu wil ik nieuwe tegels plaatsen. Echter wat is de juiste volgorde. Eerst de tegels plaatsen en dan de nieuwe keuken of juist de keuken plaatsen zodat je precies weet wat de maten zijn en dan de kale wand te tegelen?

- De plaats van mijn kookpitten schuiven nu een kastje op (60 cm naar links). Ik zou zeggen de plaats van de gasaansluiting kan lekker blijven zitten en de gasslang wordt gewoon iets langer? Kan dit? of is dit niet verstandig. Het zelfde geldt voor mijn wateraansluiting.

Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor mij... bedankt
pi_65100953
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:

[..]
Ik heb in augustus '08 een keuken bij IKEA delft gekocht.
In de eerste instantie had ik ook die meetservice aangevraagd, maar dit heb ik gecancelled. Bij mij zaten alle aansluitingen sowieso op totaal de verkeerde plek, dus ik heb de loodgieter en electricien de keukentekening laten zien, zij hebben alles op de juiste plek geinstalleerd. De meetservice was voor mij dus niet echt nodig.
Bij het monteren van de keuken bleek wel dat ik geen rekening had gehouden met de electrische vonkaansteking van de kookplaat; maar het montagebedrijf heeft toen van het enkele stopcontact voor de oven een dubbele gemaakt.
En tja, dat meten, ik heb zelf ook een rolmaat, dus dat kon ik zelf ook wel. Sowieso heb je altijd wel te maken met passtukjes, dus op 1 centimeter komt het niet na.

Tot bepaalde hoogte doen ze ook overige werkzaamheden. Zo hebben ze voor mij een kast een beetje verbouwd zodat deze om de cv-ketel kon worden geplaatst. Je kunt het beste contact opnemen met de Montageman, deze doet de installatie voor IKEA Delft. Ook hebben ze voor mij mijn eigen afzuigkap opgehangen en spotjes geplaatst onder de bovenkastjes.

Ik geloof dat je de keuken eerst moet bestellen bij IKEA, zij zorgen ervoor dat de gegevens naar het installatiebedrijf worden doorgestuurd. Hiermee moet je vervolgens contact opnemen, en kun je aangeven of je nog extra wensen hebt wat betreft maatwerk. Je krijgt dan een offerte thuisgestuurd, welke je moet tekenen en retourneren. Dan pas kun je een afspraak maken voor montage. Hou er dus wel rekening mee dat dit hele proces tijdig moet worden aangevraagd, wil je niet te lang wachten.

Wat bedoel je precies met controle check?
pi_65101133
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over de IKEA keukenkranen/spoelbakken.

Is het normaal dat de kraan ontzettend gammel op de spoelbak vastzit? Ik heb de BÅGVIK met uitrekbare hals, i.c.m. de BOHOLMEN spoelkbak, maar ik durf die hals van de kraan echt niet uit te trekken zonder de kraan goed vast te houden, volgens mij trek ik 'm dan echt van de spoelbak af. De kraan geeft ook echt helemaal mee als je er een beetje aan "rammelt". Een montagefout is het niet, want ik heb de kranen bij de showroomkeukens geprobeerd, en die zitten ook allemaal zo gammel.
pi_65101710
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe kun je dit, kastvriendelijk, oplossen? Is de kast makkelijk, en vooral netjes, te demonteren? Aangezien de achterwand gespijkerd zit?
voorzichtig spijkertjes eruit halen (schroevendraaier met dikke platte kop onder de plaat bij een spijkertje zetten en iets opwippen en dan met nijptang spijkertjes eruit halen.

Vervolgens zijkanten losmaken en kast opnieuw monteren.

Gaat prima, maar achterwand kan wel snel breken, maar als je voorzichtig bent is het in 5 minuten gedaan.
  Moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 14:01:40 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_65108014
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:03 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

voorzichtig spijkertjes eruit halen (schroevendraaier met dikke platte kop onder de plaat bij een spijkertje zetten en iets opwippen en dan met nijptang spijkertjes eruit halen.

Vervolgens zijkanten losmaken en kast opnieuw monteren.

Gaat prima, maar achterwand kan wel snel breken, maar als je voorzichtig bent is het in 5 minuten gedaan.
volgens mn vriend is het gelukt en is het bijna niet te zien. ik weet het nog niet, want ik zie het morgen pas. maar het is vast goed opgelost

wat betreft het tv meubel wat we wilden hebben, de BESTÅ BURS in hoogglans zwart, daarvoor is ie nu onderweg naar de vestiging Hengelo. want in Duiven schiet het ook niet op. daar is ie pas op zn vroegst week 7 binnen. dus tja, toch maar naar Hengelo. ik hoop dat ie m nu wel heeft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_65108356
quote:
- Kan ik dan ook gelijk op dat moment bijv. aangegeven dat er stopcontacten moeten worden bijgemaakt.
Ja.
quote:
- Doet het montage bedrijf ook ander soort werkzaamheden buiten de keueken. Bijv verplaatsen van een wasmarchine naar een kast en vervolgens de waterafvoer verplaatsen richting wc.
Het is een installatiebedrijf wat los staat van IKEA, dus ik denk dat dat afhangt van welk bedrijf je treft wat ze wel en niet doen.
quote:
- Wordt er na de check een offerte opgemaakt inc alle bijkomende kosten zoals leiding verplaatsen, stopcontacten en dergelijke. Of dient de keuken eerste besteld te worden, waarna het montagebedrijf daarna langs komet om te checken.
Bij mij was het zo dat de montagemensen een offerte maakten en dat kostte 75 euro. Als ik de offerte aannam kwam er iets van 35 euro terug (korting op de rekening). Om de offerte te maken kwamen ze bij ons naar de huidige keuken en de tekeningen kijken. Ik neem aan dat het dus in principe niet bestelt hoeft te worden, maar ik weet niet of ze het ook komen doen als het niet bestelt is. Want stel jij verandert nog wat, dan klopt hun offerte niet meer.

Op de offerte stonden overigens bij mij posten als leidingwerk als een uurtarief, dus de exacte prijs weet je niet tot ze klaar zijn.
quote:
- Wat zijn jullie ervaringen met die controlle check van het montage bedrijf?
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:45 schreef Syytön het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over de IKEA keukenkranen/spoelbakken.

Is het normaal dat de kraan ontzettend gammel op de spoelbak vastzit? Ik heb de BÅGVIK met uitrekbare hals, i.c.m. de BOHOLMEN spoelkbak, maar ik durf die hals van de kraan echt niet uit te trekken zonder de kraan goed vast te houden, volgens mij trek ik 'm dan echt van de spoelbak af. De kraan geeft ook echt helemaal mee als je er een beetje aan "rammelt". Een montagefout is het niet, want ik heb de kranen bij de showroomkeukens geprobeerd, en die zitten ook allemaal zo gammel.
Wij hebben de kraan vastgezet op een blokje hout (dat zit dus aan de onderkant tegen het staal van de wasbak). Dat schijnt beter te zijn tegen wiebelen, heb je dat ook? Ik kan vrij agressief de kraan uittrekken zonder gerammel.
pi_65110550
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef Dipkip het volgende:
Wij hebben de kraan vastgezet op een blokje hout (dat zit dus aan de onderkant tegen het staal van de wasbak). Dat schijnt beter te zijn tegen wiebelen, heb je dat ook? Ik kan vrij agressief de kraan uittrekken zonder gerammel.
Ja, hij wiebelt heel erg. Ik heb er geen blokje onder, ik heb de keuken laten monteren door het montagebedrijf. Ik ga het wel even aankaarten, want 2 februari komen ze terug omdat er een lade vervangen moet worden (productiefout). De vaatwasser is ook te ver naar achter geplaats, ziet er ook niet uit.
pi_65119311
quote:

het bedrijf dat door IKEA wordt ingeschakeld kan zowel het montagewerk als het installatie gebeuren voor je verzorgen. Dus stopcontacten verleggen ed. kunnen ze ook voor je doen.
quote:
Zoals anderen al aangaven zul je dat echt me het montage/installatiebedrijf moeten opnemen. Ze hoeven dit in principe niet voor je te doen, maar zullen daar waarschijnlijk geen probleem van maken. Ze berekenen hiervoor wel hun eigen uurloontarief.
quote:
De keuken wordt pas besteld nadat je de inmeetservice langs hebt gehad. Wanneer tijdens het inmeten namelijk blijkt dat je maten toch iets anders zijn dan kun je daar met bestellen rekening mee houden. (vooral ook met betrekking tot het werkblad!)
Wat wel belangrijk is, is dat je de keuken al ontworpen hebt in de IKEA Home Planner. Het montagebedrijf komt namelijk bij je langs om de tekening te toetsen aan de ruimte.
quote:
- Bij mijn huidge keuken heb ik een tegelwand. Nu wil ik nieuwe tegels plaatsen. Echter wat is de juiste volgorde. Eerst de tegels plaatsen en dan de nieuwe keuken of juist de keuken plaatsen zodat je precies weet wat de maten zijn en dan de kale wand te tegelen?
Er is niet 1 juiste volgorde volgens mij. Dat ligt er ook aan wat je zelf mooier vind.
Op zich kun je eerst de keuken plaatsen en dan tegelen. Je tegelt dan deels op het werkblad. Wanneer je het werkblad wilt vervangen zul je het dan wat moeilijker krijgen. Voordeel hierbij wel is dat je niet met vreemde maten te maken hebt bij het bestellen van je blad (je weet immers nog niet hoeveel ruimte het tegelen gaat kosten)
Wanneer je eerst tegelt en dan de keuken plaatst dan kun je beter bij het bestellen van je keuken voor kiezen om aan beide zijden te werken met een passtuk. Deze maak je zo groot als je de ruimte die je over hebt. Je zou dan het werkblad een centimeter korter kunnen bestellen en de rest ruimte opvullen met kit.
(wanneer de keuken ingesloten wordt tussen twee wanden.)
quote:
- De plaats van mijn kookpitten schuiven nu een kastje op (60 cm naar links). Ik zou zeggen de plaats van de gasaansluiting kan lekker blijven zitten en de gasslang wordt gewoon iets langer? Kan dit? of is dit niet verstandig. Het zelfde geldt voor mijn wateraansluiting.
Of een gasslang een meter kan overbruggen durf ik niet te zeggen. Leg dit voor aan het montagebedrijf zou ik zeggen. Zij kunnen dit het beste voor je inschatten. Hetzelfde geldt voor de waterleiding. Ik denk dat die sowieso verlegd moet worden omdat je je kraan en de afvoer van je spoelbak makkelijk moet kunnen aansluiten.
pi_65119477
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:28 schreef Bartjebart het volgende:
De keuken wordt pas besteld nadat je de inmeetservice langs hebt gehad. Wanneer tijdens het inmeten namelijk blijkt dat je maten toch iets anders zijn dan kun je daar met bestellen rekening mee houden. (vooral ook met betrekking tot het werkblad!)
Nee hoor. In ieder geval niet bij alle vestigingen. Maar volgens mij in geeneen vestiging.

Bij ons was het zo dat de meetservice voor de hele keuken een optie is. Laat je dat niet doen, dan bekijkt het montagebedrijf als ze langskomen voor je offerte, of wat jij bedacht hebt (op je tekening dus) past in de ruimte.

Daarnaast heb je de inmeetservice van het blad, maar dat doen ze pas nadat de keuken geplaatst is. Dan meten ze exact de maten voor je maatwerkblad en daarna word het blad besteld, maar dat is dus los van de rest van de keuken, want de rest is dan al besteld en geplaatst.
pi_65119540
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee hoor. In ieder geval niet bij alle vestigingen. Maar volgens mij in geeneen vestiging.

Bij ons was het zo dat de meetservice voor de hele keuken een optie is. Laat je dat niet doen, dan bekijkt het montagebedrijf als ze langskomen voor je offerte, of wat jij bedacht hebt (op je tekening dus) past in de ruimte.

Daarnaast heb je de inmeetservice van het blad, maar dat doen ze pas nadat de keuken geplaatst is. Dan meten ze exact de maten voor je maatwerkblad en daarna word het blad besteld, maar dat is dus los van de rest van de keuken, want de rest is dan al besteld en geplaatst.
Dat is alleen wanneer je een stenen- of een acryllaatwerkblad besteld.
pi_65120796
Any chance dat dat Hemnesbed nog in de reclame komt binnen twee weken ?

Ik weet dat het afgelopen november nog was, maar toen kwam ik daar te laat achter
pi_65121329
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:10 schreef Markeerstift het volgende:
Any chance dat dat Hemnesbed nog in de reclame komt binnen twee weken ?

Ik weet dat het afgelopen november nog was, maar toen kwam ik daar te laat achter
Die kans is echt extreem klein
pi_65121475
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:35 schreef Bartjebart het volgende:
Dat is alleen wanneer je een stenen- of een acryllaatwerkblad besteld.
Ik begrijp niet waarom bij een standaard werkblad ze moeilijk zouden moeten doen met van te voren langskomen voor je gaat bestellen. Ze zagen immers het blad op maat en verder zou er niets anders moeten zijn tov wat ik beschrijf.

Of je bedoelt dat wat jij zegt, alleen geldig is als het om een maatwerk laminaat blad gaat?
pi_65121752
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom bij een standaard werkblad ze moeilijk zouden moeten doen met van te voren langskomen voor je gaat bestellen. Ze zagen immers het blad op maat en verder zou er niets anders moeten zijn tov wat ik beschrijf.

Of je bedoelt dat wat jij zegt, alleen geldig is als het om een maatwerk laminaat blad gaat?
Ow nee ik ga inderdaad uit van hout- en laminaatmaatwerkbladen.

Standaard werkbladen verkoop ik eigenlijk bijna nooit in een complete keuken
De meeste keukens worden met maatwerkbladen verkocht.
pi_65125976
Heb zomaar 2 pagina's Ikea gemist! TVP dus!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:35:58 #77
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_65131461
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag?
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_65133508
Ik wil al heel lang een nieuwe salontafel, maar iets waar ik tegenaan loop is dat de meeste modellen zo onwijs laag zijn.
Is dit nou een kwestie van gewenning?
Ik heb het gevoel dat ik een glas drinken zowat op de grond moet leggen, omdat de tafels zó laag zijn.

(Ik had de witte Klubbo serie van 3, waarvan er 1 teveel beschadigd is en nu heeft Ikea alleen nog de zwarte versie dus ben ik op zoek naar iets anders. Bij deze Klubbo set was de hoogste een ideale hoogte om je glas op te zetten).
pi_65134752
Wij gaan nu naar Ikea toe, voor de 3e keer in 2 weken

Vandaag gaan we halen:

- MALM Ladekast 3 lades (hierop komt de tv te staan in de slaapkamer en passen tevens veel cd's in) ¤ 49,95 kleur wit

- LIATORP Boekenkast met glazen deur - ¤ 298,00 kleur wit (voor mijn wedgewood servies, zat al tijden naar zo'n kast te zoeken en deze kan ik nog wat aanpassen (versierzijkanten haal ik eraf, die zijn optioneel)

- NORDEN Eettafel uitklapbaar - ¤ 249,00 wit

Berg geld weer, maar wel mooie dingen. Nu een karretje huren.
pi_65134843
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef Bartjebart het volgende:
Ow nee ik ga inderdaad uit van hout- en laminaatmaatwerkbladen.

Standaard werkbladen verkoop ik eigenlijk bijna nooit in een complete keuken
De meeste keukens worden met maatwerkbladen verkocht.
Oh dan ligt het daaraan. In de tijd dat ik er werkte verkocht ik best wel veel standaardbladen. Maar ik denk dat ze me daar misschien mee lieten beginnen, omdat maatwerkbladen lastig zijn, ik had dat aparte programma nog niet gehad. En van steen weet ik het van mn eigen keuken.
pi_65138011
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 09:29 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Oh dan ligt het daaraan. In de tijd dat ik er werkte verkocht ik best wel veel standaardbladen. Maar ik denk dat ze me daar misschien mee lieten beginnen, omdat maatwerkbladen lastig zijn, ik had dat aparte programma nog niet gehad. En van steen weet ik het van mn eigen keuken.
Ja die kans zit er dik in inderdaad! Zo doen wij dat ook vaak met nieuwe medewerkers.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:40:27 #82
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65139891
Even een vraag. Ik heb een IKEA cadeaupas gewonnen , maar moet je die pas in een keer uitgeven of kan je ook steeds een klein beetje uitgeven?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_65140059
nee hoor koop je iets van 3 euro gaat dat eraf en blijft de rest erop staan
pi_65141820
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:40 schreef maok het volgende:
Even een vraag. Ik heb een IKEA cadeaupas gewonnen , maar moet je die pas in een keer uitgeven of kan je ook steeds een klein beetje uitgeven?
Welke brief is nou van jou dan?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:56:34 #85
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65141912
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:52 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Welke brief is nou van jou dan?
Die waar bij staat dat de brief een IKEA cadeaubon heeft gewonnen, de lamp dus.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Moderator zondag 18 januari 2009 @ 09:43:07 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_65163794
we hebben gisteren onze MALM in elkaar gezet. erg mooi geworden, maar er is toch een minpuntje. aan de rechterkant kraakt 'ie behoorlijk. als je aan de linkerkant ligt is er niks aan de hand, maar wanneer je aan de rechterkant ligt, en je draait op, kraakt het best hard.

is hier een reden voor? en is er iets aan te doen?

wat een reden zou kunnen zijn, is misschien dat we er geen originele IKEA lattenbodems in hebben. maar dat zou in principe toch niet mogen uitmaken, lijkt me. en ook is het gek dat het alleen aan de rechterkant is.

heeft iemand een idee? of heeft iemand anders dit ook? verder zijn we overigens heel tevreden met het bed hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_65167858
Klopt het dat de witte handjes pas weer in week 7 in Amersfoort te koop zijn? De handjes lagen altijd bij de Ikea family shop en plaats je op de hoeken van tafels e.d. als je kleine kinderen hebt.
pi_65175288
bedankt voor jullie reacties betreffende mijn ikea keuken vragen...
pi_65186761
kheb eigenlijk een vraag omtrent het terugbrengen van een spiegel.. heb in de tijd dat we met ons huis bezig waren netjes alle bonnetjes bewaard van alles wat we gekocht hebben daarop ook wat spullen terug kunnen brengen of kunnen ruilen. Nou hebben we laatst een spiegel gekocht en die staat nog ongeopend in een hoekje. Hebben het bonnetje niet meer maar willen em graag ruilen tegen een andere Ikea spiegel. Zal hier moeilijk over gedaan worden, dit omdat hij nog niet eens uit het plastic is. Gewoon precies zoals ie in de winkel staat. Ik hoor het graag!
pi_65189726
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
kheb eigenlijk een vraag omtrent het terugbrengen van een spiegel.. heb in de tijd dat we met ons huis bezig waren netjes alle bonnetjes bewaard van alles wat we gekocht hebben daarop ook wat spullen terug kunnen brengen of kunnen ruilen. Nou hebben we laatst een spiegel gekocht en die staat nog ongeopend in een hoekje. Hebben het bonnetje niet meer maar willen em graag ruilen tegen een andere Ikea spiegel. Zal hier moeilijk over gedaan worden, dit omdat hij nog niet eens uit het plastic is. Gewoon precies zoals ie in de winkel staat. Ik hoor het graag!
Volgens mij ligt dat aan de waarde van de spiegel.
Je krijgt sowieso je geld niet terug, maar een tegoedpas.
pi_65191083
Ik heb ook een vraagje! Voor mijn werk heb ik lampenkappen met gloeilampen moeten kopen. Dat is nu ongeveer 2 weken geleden. Sinds vorige week hangen ze maar 1 gloeilampje doet het niet en er is nog geen tijd geweest om terug te gaan.

Kan ik die nog gewoon terug brengen en omruilen bij de klantenservice? Heb wel mijn Ikea Family pas laten scannen dus dan heb je toch sowieso 90 dagen om om te ruilen?
pi_65191611
gloeilampjes kun je testen in de winkel voor je ze meeneemt, achteraf worden gloei/spaarlampen niet retour genomen, wat ik zelf wel doe is als iemand met een kapotte spaarlamp terug komt, kijken of bij recovery een zelfde lamp in aangebroken verpakking ligt maar spaarlampen zijn ook vrij prijzig, gloeilampen zijn 5 voor 1 euro nog wat. dus dan vraag ik me bij voorbaat al af waarom zou je daarmee terug gaan
pi_65191779
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:00 schreef Memento-Mori het volgende:
gloeilampjes kun je testen in de winkel voor je ze meeneemt, achteraf worden gloei/spaarlampen niet retour genomen, wat ik zelf wel doe is als iemand met een kapotte spaarlamp terug komt, kijken of bij recovery een zelfde lamp in aangebroken verpakking ligt maar spaarlampen zijn ook vrij prijzig, gloeilampen zijn 5 voor 1 euro nog wat. dus dan vraag ik me bij voorbaat al af waarom zou je daarmee terug gaan
Misschien was het ook wel een spaarlamp. Per lamp kostte het 4.95 euro geloof ik. En tja, mijn baas wil dat ik die lamp omruil en waarschijnlijk moeten de lampenkappen ook omgeruild worden omdat de afdeling concept een foutje heeft gemaakt

Edit: Het is idd een spaarlamp.
pi_65191858
oke dan is het zo;n heule grote spaarlamp in een groene doos als je die terug brengt krijg je er dan wss een tegoedpas voor aangezien spaarlampen officieel niet retour worden genomen.
pi_65191939
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:08 schreef Memento-Mori het volgende:
oke dan is het zo;n heule grote spaarlamp in een groene doos als je die terug brengt krijg je er dan wss een tegoedpas voor aangezien spaarlampen officieel niet retour worden genomen.
Ja het is idd een hele grote spaarlamp! Ik ga het gewoon proberen en met die eventuele tegoedpas kan ik meteen een nieuwe halen en hem testen! Wist helemaal niet dat dat kon. Weer wat geleerd!
pi_65192061
van de week kwam een vrouw ook spaarlampjes terug brengen, verpakking leek helemaal netjes dicht enzo maar wel al een hele oude bon. Collega kijkt nog eens goed naar de verpakking vraagt aan de klant of ze open zijn geweest, klant zegt: ze doen het nog helemaal ik heb ze maar 2 maanden erin gehad. Collega vraagt waarin, klant: in de lamp...

en dan verbaasd zijn dat we dat niet retour nemen
pi_65192135
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:13 schreef Memento-Mori het volgende:
van de week kwam een vrouw ook spaarlampjes terug brengen, verpakking leek helemaal netjes dicht enzo maar wel al een hele oude bon. Collega kijkt nog eens goed naar de verpakking vraagt aan de klant of ze open zijn geweest, klant zegt: ze doen het nog helemaal ik heb ze maar 2 maanden erin gehad. Collega vraagt waarin, klant: in de lamp...

en dan verbaasd zijn dat we dat niet retour nemen
Sommige klanten ....
Als ik die lamp niet terug kan brengen heeft mijn baas pech. Moet ze maar niet verwachten dat ik binnen een kwartier 4 lampenkappen en 4 lampen kan halen, afrekenen en mee terug kan slepen.
pi_65205559
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat aan de waarde van de spiegel.
Je krijgt sowieso je geld niet terug, maar een tegoedpas.
Het is gewoon een JONDAL spiegel die we willen ruilen voor een HEMNES spiegel. Hebben trouwens ook zo'n family pas, dan zou ie daar ook op moeten staan! maarja hoop dat het geen probleem is!
  maandag 19 januari 2009 @ 17:14:38 #99
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_65214605
Dol op de IKEA!! Lekker beetje struinen..
pi_65225372
Vanaf woensdag Woonzinnige aanbiedingen bij IKEA;
(van woensdag 21 januari tot en met zaterdag 14 februari)

LACK tafeltje
55x55cm. 45cm hoog.
Verkrijgbaar in: berkenpatroon, groen, lichtroze, rood, wit, zwart & zwartbruin
Normaal 9,95/st., tijdelijk 4,95/st.

MIKAEL terminaltafel met wielen
77x50cm. 76cm hoog.
Verkrijgbaar in: berkenpatroon/wit, blauw/groen/wit, lichtroze/wit, rood/wit, wit & zwartbruin/wit
Normaal 39,95/st., tijdelijk 19,95/st.

Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')