Ja dat gaan we ook doen, alleen heb ik geen rijbewijs dus tot mn vriend een keer niet moet overwerken slapen we op de grondquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:36 schreef Memento-Mori het volgende:
je hebt er ook garantie op hoor dipkip, kapotte artikel en bon naar de winkel en je krijgt het nieuwe onderdeel. maar de aneboda is gewoon troep
iemand???quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:30 schreef edraket31 het volgende:
Wanneer is eigenlijk weer die wintersale?
We twijfelden vorig jaar over de aanschaf v/e slaapkamer (daar zat toen een leuke korting op).
Als dat spul dit jaar weer in de aanbieding gaat, gaan we een bussie huren!
Het staat ook gewoon in de OP...quote:
Staat de sale ook online?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:43 schreef Memento-Mori het volgende:
de sale is nutot de 17e maar niet veel boeiends
Per vestiging kunnen de aanbiedingen verschillen. Een vestiging kan er dan voor kiezen om op zijn eigen pagina artikelen te vermelden die in de aanbieding zijn.quote:
Nee die hebben we nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:46 schreef P.F het volgende:
Misschien verkopen ze ook wel brillen bij de IKEA, sorry
Wij hadden ook een heel smalle nodig. We hadden de duurste van IKEA voor dit matras, maar de logeerkamer is zo klein dat die 10 cm. extra breedte door de ombouw, er voor zorgde dat de deur niet meer open konquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:21 schreef Syytön het volgende:
Heb ook het Anaboda bedframe, ik heb 'm gekozen omdat ik een hele simpele witte bedombouw nodig had vanwege de erg kleine slaapkamer. Tot nu toe kraakt en piept het bed nog niet, maar ik ben benieuwd.
Ik heb in augustus '08 een keuken bij IKEA delft gekocht.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:
Even een paar vraagjes aan het ikea personeel of ikea keuken gebruikers hier.
[..]
voorzichtig spijkertjes eruit halen (schroevendraaier met dikke platte kop onder de plaat bij een spijkertje zetten en iets opwippen en dan met nijptang spijkertjes eruit halen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe kun je dit, kastvriendelijk, oplossen? Is de kast makkelijk, en vooral netjes, te demonteren? Aangezien de achterwand gespijkerd zit?
volgens mn vriend is het gelukt en is het bijna niet te zien. ik weet het nog niet, want ik zie het morgen pas. maar het is vast goed opgelostquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:03 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
voorzichtig spijkertjes eruit halen (schroevendraaier met dikke platte kop onder de plaat bij een spijkertje zetten en iets opwippen en dan met nijptang spijkertjes eruit halen.
Vervolgens zijkanten losmaken en kast opnieuw monteren.
Gaat prima, maar achterwand kan wel snel breken, maar als je voorzichtig bent is het in 5 minuten gedaan.
Ja.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:
- Kan ik dan ook gelijk op dat moment bijv. aangegeven dat er stopcontacten moeten worden bijgemaakt.
Het is een installatiebedrijf wat los staat van IKEA, dus ik denk dat dat afhangt van welk bedrijf je treft wat ze wel en niet doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:
- Doet het montage bedrijf ook ander soort werkzaamheden buiten de keueken. Bijv verplaatsen van een wasmarchine naar een kast en vervolgens de waterafvoer verplaatsen richting wc.
Bij mij was het zo dat de montagemensen een offerte maakten en dat kostte 75 euro. Als ik de offerte aannam kwam er iets van 35 euro terug (korting op de rekening). Om de offerte te maken kwamen ze bij ons naar de huidige keuken en de tekeningen kijken. Ik neem aan dat het dus in principe niet bestelt hoeft te worden, maar ik weet niet of ze het ook komen doen als het niet bestelt is. Want stel jij verandert nog wat, dan klopt hun offerte niet meer.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:
- Wordt er na de check een offerte opgemaakt inc alle bijkomende kosten zoals leiding verplaatsen, stopcontacten en dergelijke. Of dient de keuken eerste besteld te worden, waarna het montagebedrijf daarna langs komet om te checken.
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:
- Wat zijn jullie ervaringen met die controlle check van het montage bedrijf?
Wij hebben de kraan vastgezet op een blokje hout (dat zit dus aan de onderkant tegen het staal van de wasbak). Dat schijnt beter te zijn tegen wiebelen, heb je dat ook? Ik kan vrij agressief de kraan uittrekken zonder gerammel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:45 schreef Syytön het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over de IKEA keukenkranen/spoelbakken.
Is het normaal dat de kraan ontzettend gammel op de spoelbak vastzit? Ik heb de BÅGVIK met uitrekbare hals, i.c.m. de BOHOLMEN spoelkbak, maar ik durf die hals van de kraan echt niet uit te trekken zonder de kraan goed vast te houden, volgens mij trek ik 'm dan echt van de spoelbak af. De kraan geeft ook echt helemaal mee als je er een beetje aan "rammelt". Een montagefout is het niet, want ik heb de kranen bij de showroomkeukens geprobeerd, en die zitten ook allemaal zo gammel.
Ja, hij wiebelt heel erg. Ik heb er geen blokje onder, ik heb de keuken laten monteren door het montagebedrijf. Ik ga het wel even aankaarten, want 2 februari komen ze terug omdat er een lade vervangen moet worden (productiefout). De vaatwasser is ook te ver naar achter geplaats, ziet er ook niet uit.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef Dipkip het volgende:
Wij hebben de kraan vastgezet op een blokje hout (dat zit dus aan de onderkant tegen het staal van de wasbak). Dat schijnt beter te zijn tegen wiebelen, heb je dat ook? Ik kan vrij agressief de kraan uittrekken zonder gerammel.
het bedrijf dat door IKEA wordt ingeschakeld kan zowel het montagewerk als het installatie gebeuren voor je verzorgen. Dus stopcontacten verleggen ed. kunnen ze ook voor je doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:08 schreef knack het volgende:
Even een paar vraagjes aan het ikea personeel of ikea keuken gebruikers hier.
- Kan ik dan ook gelijk op dat moment bijv. aangegeven dat er stopcontacten moeten worden bijgemaakt.
Zoals anderen al aangaven zul je dat echt me het montage/installatiebedrijf moeten opnemen. Ze hoeven dit in principe niet voor je te doen, maar zullen daar waarschijnlijk geen probleem van maken. Ze berekenen hiervoor wel hun eigen uurloontarief.quote:- Doet het montage bedrijf ook ander soort werkzaamheden buiten de keueken. Bijv verplaatsen van een wasmarchine naar een kast en vervolgens de waterafvoer verplaatsen richting wc.
De keuken wordt pas besteld nadat je de inmeetservice langs hebt gehad. Wanneer tijdens het inmeten namelijk blijkt dat je maten toch iets anders zijn dan kun je daar met bestellen rekening mee houden. (vooral ook met betrekking tot het werkblad!)quote:- Wordt er na de check een offerte opgemaakt inc alle bijkomende kosten zoals leiding verplaatsen, stopcontacten en dergelijke. Of dient de keuken eerste besteld te worden, waarna het montagebedrijf daarna langs komet om te checken.
Er is niet 1 juiste volgorde volgens mij. Dat ligt er ook aan wat je zelf mooier vind.quote:- Bij mijn huidge keuken heb ik een tegelwand. Nu wil ik nieuwe tegels plaatsen. Echter wat is de juiste volgorde. Eerst de tegels plaatsen en dan de nieuwe keuken of juist de keuken plaatsen zodat je precies weet wat de maten zijn en dan de kale wand te tegelen?
Of een gasslang een meter kan overbruggen durf ik niet te zeggen. Leg dit voor aan het montagebedrijf zou ik zeggen. Zij kunnen dit het beste voor je inschatten. Hetzelfde geldt voor de waterleiding. Ik denk dat die sowieso verlegd moet worden omdat je je kraan en de afvoer van je spoelbak makkelijk moet kunnen aansluiten.quote:- De plaats van mijn kookpitten schuiven nu een kastje op (60 cm naar links). Ik zou zeggen de plaats van de gasaansluiting kan lekker blijven zitten en de gasslang wordt gewoon iets langer? Kan dit? of is dit niet verstandig. Het zelfde geldt voor mijn wateraansluiting.
Nee hoor. In ieder geval niet bij alle vestigingen. Maar volgens mij in geeneen vestiging.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:28 schreef Bartjebart het volgende:
De keuken wordt pas besteld nadat je de inmeetservice langs hebt gehad. Wanneer tijdens het inmeten namelijk blijkt dat je maten toch iets anders zijn dan kun je daar met bestellen rekening mee houden. (vooral ook met betrekking tot het werkblad!)
Dat is alleen wanneer je een stenen- of een acryllaatwerkblad besteld.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Nee hoor. In ieder geval niet bij alle vestigingen. Maar volgens mij in geeneen vestiging.
Bij ons was het zo dat de meetservice voor de hele keuken een optie is. Laat je dat niet doen, dan bekijkt het montagebedrijf als ze langskomen voor je offerte, of wat jij bedacht hebt (op je tekening dus) past in de ruimte.
Daarnaast heb je de inmeetservice van het blad, maar dat doen ze pas nadat de keuken geplaatst is. Dan meten ze exact de maten voor je maatwerkblad en daarna word het blad besteld, maar dat is dus los van de rest van de keuken, want de rest is dan al besteld en geplaatst.
Die kans is echt extreem kleinquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:10 schreef Markeerstift het volgende:
Any chance dat dat Hemnesbed nog in de reclame komt binnen twee weken ?![]()
Ik weet dat het afgelopen november nog was, maar toen kwam ik daar te laat achter![]()
Ik begrijp niet waarom bij een standaard werkblad ze moeilijk zouden moeten doen met van te voren langskomen voor je gaat bestellen. Ze zagen immers het blad op maat en verder zou er niets anders moeten zijn tov wat ik beschrijf.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:35 schreef Bartjebart het volgende:
Dat is alleen wanneer je een stenen- of een acryllaatwerkblad besteld.
Ow nee ik ga inderdaad uit van hout- en laminaatmaatwerkbladen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom bij een standaard werkblad ze moeilijk zouden moeten doen met van te voren langskomen voor je gaat bestellen. Ze zagen immers het blad op maat en verder zou er niets anders moeten zijn tov wat ik beschrijf.
Of je bedoelt dat wat jij zegt, alleen geldig is als het om een maatwerk laminaat blad gaat?
Oh dan ligt het daaraan. In de tijd dat ik er werkte verkocht ik best wel veel standaardbladen. Maar ik denk dat ze me daar misschien mee lieten beginnen, omdat maatwerkbladen lastig zijn, ik had dat aparte programma nog niet gehad. En van steen weet ik het van mn eigen keuken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:34 schreef Bartjebart het volgende:
Ow nee ik ga inderdaad uit van hout- en laminaatmaatwerkbladen.
Standaard werkbladen verkoop ik eigenlijk bijna nooit in een complete keuken![]()
De meeste keukens worden met maatwerkbladen verkocht.
Ja die kans zit er dik in inderdaad! Zo doen wij dat ook vaak met nieuwe medewerkers.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh dan ligt het daaraan. In de tijd dat ik er werkte verkocht ik best wel veel standaardbladen. Maar ik denk dat ze me daar misschien mee lieten beginnen, omdat maatwerkbladen lastig zijn, ik had dat aparte programma nog niet gehad. En van steen weet ik het van mn eigen keuken.
Welke brief is nou van jou dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:40 schreef maok het volgende:
Even een vraag. Ik heb een IKEA cadeaupas gewonnen, maar moet je die pas in een keer uitgeven of kan je ook steeds een klein beetje uitgeven?
Die waar bij staat dat de brief een IKEA cadeaubon heeft gewonnen, de lamp dus.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:52 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
Welke brief is nou van jou dan?
Volgens mij ligt dat aan de waarde van de spiegel.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
kheb eigenlijk een vraag omtrent het terugbrengen van een spiegel.. heb in de tijd dat we met ons huis bezig waren netjes alle bonnetjes bewaard van alles wat we gekocht hebben daarop ook wat spullen terug kunnen brengen of kunnen ruilen. Nou hebben we laatst een spiegel gekocht en die staat nog ongeopend in een hoekje. Hebben het bonnetje niet meer maar willen em graag ruilen tegen een andere Ikea spiegel. Zal hier moeilijk over gedaan worden, dit omdat hij nog niet eens uit het plastic is. Gewoon precies zoals ie in de winkel staat. Ik hoor het graag!
Misschien was het ook wel een spaarlamp. Per lamp kostte het 4.95 euro geloof ik. En tja, mijn baas wil dat ik die lamp omruil en waarschijnlijk moeten de lampenkappen ook omgeruild worden omdat de afdeling concept een foutje heeft gemaaktquote:Op zondag 18 januari 2009 23:00 schreef Memento-Mori het volgende:
gloeilampjes kun je testen in de winkel voor je ze meeneemt, achteraf worden gloei/spaarlampen niet retour genomen, wat ik zelf wel doe is als iemand met een kapotte spaarlamp terug komt, kijken of bij recovery een zelfde lamp in aangebroken verpakking ligt maar spaarlampen zijn ook vrij prijzig, gloeilampen zijn 5 voor 1 euro nog wat. dus dan vraag ik me bij voorbaat al af waarom zou je daarmee terug gaan
Ja het is idd een hele grote spaarlamp! Ik ga het gewoon proberen en met die eventuele tegoedpas kan ik meteen een nieuwe halen en hem testen! Wist helemaal niet dat dat kon. Weer wat geleerd!quote:Op zondag 18 januari 2009 23:08 schreef Memento-Mori het volgende:
okedan is het zo;n heule grote spaarlamp in een groene doos
als je die terug brengt krijg je er dan wss een tegoedpas voor aangezien spaarlampen officieel niet retour worden genomen.
Sommige klanten ....quote:Op zondag 18 januari 2009 23:13 schreef Memento-Mori het volgende:
van de week kwam een vrouw ook spaarlampjes terug brengen, verpakking leek helemaal netjes dicht enzo maar wel al een hele oude bon. Collega kijkt nog eens goed naar de verpakking vraagt aan de klant of ze open zijn geweest, klant zegt: ze doen het nog helemaal ik heb ze maar 2 maanden erin gehad. Collega vraagt waarin, klant: in de lamp...
en dan verbaasd zijn dat we dat niet retour nemen
Het is gewoon een JONDAL spiegel die we willen ruilen voor een HEMNES spiegel. Hebben trouwens ook zo'n family pas, dan zou ie daar ook op moeten staan! maarja hoop dat het geen probleem is!quote:Op zondag 18 januari 2009 22:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat aan de waarde van de spiegel.
Je krijgt sowieso je geld niet terug, maar een tegoedpas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |