abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65979963
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

Met die service opmerking maak je je echt belachelijk Noem me één woonfirma die een ruimere servicebepalingen hanteert dan IKEA. Wat jij wil is maatwerk, een passende oplossing voor jouw probleem. Daar kan IKEA met haar assortiment en prijsbeleid niet op inspelen.
Dus als je wilt dat er een bedrijf is dat jouw kast netjes tot 1 mei opslaat voor je, koop je lekker bij Eijerkamp ofzo, betaal je 5 keer zo veel, maar hoef je je geen zorgen te maken over de kilometers met een huurauto
Toch frappant dat de door mij gekochte bank bij Formido wel netjes opgeslagen wordt tot 4 mei Dat is toch ook geen toko die daarom bekend staat. Maar dat geeft niet, ik accepteer dat de Ikea deze service niet kan verlenen. Hoewel ik het vreemd vind, want als ik iets bestel en ze zorgen dat het bij hen op 1 mei op voorraad is dan kom ik het zo halen. Klinkt mij niet als een logistiek probleem.

Maar aan de andere kant snap ik Ikea wel, een beetje het Amerikaanse model wat je ook bij Seats&Sofas ziet.. Kopen en wegwezen. Met dat verschil dat S&S oplichters zijn met klote spul waar ze zogenaamd geen garantie op geven (wettelijk verplicht dus kunnen ze niet eens zeggen, maar dat is andere discussie).

@Bright:
Die CityBox oplossing spreekt me wel aan idd Dat was ook langsgekomen in mijn gedachten. Heb ik bij mijn vorige huis ook gedaan, al het nieuwe spul daarin opslaan.

En voor een dubbeltje op de eerste rij, nee zo zie ik het niet. Ik vind Ikea kwalitatief prima, ik vind deze spullen mooi en de prijs is goed. Ik heb gekeken bij de duurdere winkels en daar krijg je gammele kasten voor het dubbele tarief.
pi_65980058
Overigens, voor de Ikea medewerkers: moet ik de dozen plat opslaan of is het geen probleem om deze rechtop te zetten? Dan zou ik met 1 m2 namelijk alles kwijtkunnen
pi_65980159
Wat misschien wel verstandig is... is om te kijken of het op vooraad is, op het moment dat je het wilt gaan halen.

Heb al twee keer gehad dat ik leuk naar de Ikea ga, dingen zie die ik wil hebben... en die er dan niet zijn
pi_65981577
En dan maar hopen dat die voorraden kloppen
  Moderator donderdag 12 februari 2009 @ 12:37:43 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_65982024
En dat er geen run op is, dat hadden wij namelijk 's ochtends 6 op voorraad, daar aankomen, en dan uitverkocht zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_65987445
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Toch frappant dat de door mij gekochte bank bij Formido wel netjes opgeslagen wordt tot 4 mei Dat is toch ook geen toko die daarom bekend staat.
Aangezien er op banken bijna altijd levertijd zit, neem ik aan dat ze die bank dan gewoon een bepaald aantal weken (ongeveer gelijk aan de levertijd) voor 4 mei pas bestellen? Zou het natuurlijk fout kunnen hebben, maar dit lijkt mij t meest logisch.
quote:
Maar dat geeft niet, ik accepteer dat de Ikea deze service niet kan verlenen. Hoewel ik het vreemd vind, want als ik iets bestel en ze zorgen dat het bij hen op 1 mei op voorraad is dan kom ik het zo halen. Klinkt mij niet als een logistiek probleem.
De enige manier waarop we kunnen garanderen dat iets 1 mei op voorraad is, zou zijn door het nu uit de voorraad in de winkel te halen en weg te zetten. En dat wordt, o.a. vanwege plaatsgebrek, niet gedaan.
Vanwege bijvoorbeeld leverproblemen (die van de ene op de andere dag kunnen ontstaan) is het gewoonweg niet mogelijk om een klant iets nu te laten bestellen en te garanderen dat het op dag X op voorraad is. Daarnaast zou het ook nog een heleboel extra werk met zich mee brengen.
pi_65987583
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Aangezien er op banken bijna altijd levertijd zit, neem ik aan dat ze die bank dan gewoon een bepaald aantal weken (ongeveer gelijk aan de levertijd) voor 4 mei pas bestellen? Zou het natuurlijk fout kunnen hebben, maar dit lijkt mij t meest logisch.
[..]
Toch niet, levertijd is 6 tot 8 weken en ik praat over 12 weken. Hij is al besteld en wordt in de winkel opgeslagen voor me. Maar ik geloof wel dat dat iets aparts is, ik woon niet voor niets in een kleine stad/groot dorp. Dan kan dat nog.
quote:
De enige manier waarop we kunnen garanderen dat iets 1 mei op voorraad is, zou zijn door het nu uit de voorraad in de winkel te halen en weg te zetten. En dat wordt, o.a. vanwege plaatsgebrek, niet gedaan.
Vanwege bijvoorbeeld leverproblemen (die van de ene op de andere dag kunnen ontstaan) is het gewoonweg niet mogelijk om een klant iets nu te laten bestellen en te garanderen dat het op dag X op voorraad is. Daarnaast zou het ook nog een heleboel extra werk met zich mee brengen.
Ik begrijp het volledig Persoonlijk zou ik het anders aanpakken, maar dat is een ander verhaal
Ik ben allang blij dat alles in platte dozen zit, scheelt een hoop!
pi_65988007
Iemand ervaring met de Ikea Paneelgordijnen? Ik vind ze heel mooi maar in de winkel piepen ze en loopt het niet echt lekker.
pi_66001951
Dank voor alle bankhulp!

Ik kwam er voor een simpel bankje, maar ben weggegaan met een KARLSTAD bank en een MALM 160*220 cm. Vooral dat laatste is nogal opmerkelijk. Volgens mij is die MALM al een jaar uitverkocht ofzo. Vooral het gezicht van de medewerkster die 8 stuks malm 220 cm bedden "vond" tegen mijn en haar eigen verwachting in was in een woord: PRICELESS.
pi_66004233
Zo'n bank Karlstad wil ik ook gaan halen. Eerst nog even kijken wat een mooie kleur is.
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2009 @ 23:37:42 #286
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_66006476
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Overigens, voor de Ikea medewerkers: moet ik de dozen plat opslaan of is het geen probleem om deze rechtop te zetten? Dan zou ik met 1 m2 namelijk alles kwijtkunnen
Ik werk niet bij de Ikea maar weet wel dat je dozen gewoon rechtop kunt opslaan. Met eventuele glazen deuren al helemaal .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_66007046
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:37 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik werk niet bij de Ikea maar weet wel dat je dozen gewoon rechtop kunt opslaan. Met eventuele glazen deuren al helemaal .
Kijk, dan wordt het toch interessant om voor weinig een m2 te huren en daar alles in te douwen
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:57:40 #288
3185 Adelante
To let it go now
pi_66007087
Glas buigt niet door, hout (ehm.. fineer) wel. Dus voor langere tijd niet aan te raden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_66007285
Maar een maandje is geen hele lange tijd toch?

Bij jullie in het magazijn ligt het overigens altijd toch? Dat zal wel een reden hebben
pi_66007608
het is geniaal dat de Ikea gordijnen verkoopt met een lengte van 2 meter, want het is de enige winkel waar ze betaalbaar zijn

en ik ben vast niet de enige die ramen heeft van 1,90 hoog
pi_66007637
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:20 schreef JoPiDo het volgende:
het is geniaal dat de Ikea gordijnen verkoopt met een lengte van 2 meter, want het is de enige winkel waar ze betaalbaar zijn

en ik ben vast niet de enige die ramen heeft van 1,90 hoog
Over het algemeen is het zelfs 3 meter
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_66016824
Welke bedden heeft de ikea van 120 cm breed? Ik kijk volgens mij scheef op de site?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:41:11 #293
3185 Adelante
To let it go now
pi_66017229
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:28 schreef P.F het volgende:
Welke bedden heeft de ikea van 120 cm breed? Ik kijk volgens mij scheef op de site?
Geen. Dus je kijkt niet scheef.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:45:20 #295
3185 Adelante
To let it go now
pi_66017371
quote:
Ze waren er ook ooit wel, alleen nu niet meer.
pi_66017383
O, wat vreemd en vervelend!
pi_66018612
Dat metalen bed heb ik nog staan

Interesse?
pi_66024550
Ik heb hem zelf in 90 centimeter en ik heb juist een ander bed gekocht omdat ik hem lelijk vind Maar die past niet in mijn nieuwe kamer..
pi_66026768
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:00 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die klok is super! Waarom kan ik m niet op de website vinden?
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
pi_66037658
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:52 schreef Sonata het volgende:

[..]

Die klok is super! Waarom kan ik m niet op de website vinden?
Dat komt dan nog waarschijnlijk

Vooralsnog worden de nieuwe IKEA PS artikelen enkel in Amsterdam aangeboden. Vanaf 1 april is dit landelijk verkrijgbaar.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')