Ik ben ook bang voor een tegenvallerquote:Op zondag 11 januari 2009 19:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ook weer aanwezig, alhoewel ik tot nu toe, afgezien van de graphics, nog geen hoge pet op heb van deel 13.
Welke deel is dat?quote:Op zondag 11 januari 2009 20:27 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sfeer niet goed?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ook weer aanwezig, alhoewel ik tot nu toe, afgezien van de graphics, nog geen hoge pet op heb van deel 13.
Het hoeft voor mij niet altijd soldaatjes en riddertjes te zijn. FFVII's tech setting vond ik ook fantastisch! En ja,... zoveel hebben we nou ook niet gezien!quote:Op maandag 12 januari 2009 09:46 schreef Pritt het volgende:
Moderne sfeer denk ik, trekt mij ook nog niet helemaal.
Toch komt hij op zeker wel in mijn game collectie.
Alleen die game's zijn niet zo goed.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:58 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Het hoeft voor mij niet altijd soldaatjes en riddertjes te zijn. FFVII's tech setting vond ik ook fantastisch! En ja,... zoveel hebben we nou ook niet gezien!
Tidusquote:Op maandag 12 januari 2009 18:56 schreef Strolie75 het volgende:
FFVII, FFX en FFXII waren meesterlijk!
FFVII is een groot pixelfestijn, maar als je daar doorheen kan kijken, game je een van de beste FF's ooit gemaakt! Graphics zijn wel part 3-D en volwassen en niet FFIII achtig,...!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:10 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb alleen VIII, X, X-2 en XII gespeeld. Heb wel VII maar nog geen PS1 mem.card dus dat schiet dan niet helemaal op heSowieso ben ik erg visueel ingesteld dus ik vraag me af of ik de verouderde graphics kan verdragen, maar ik hoor van velen dat VII enorm goed is qua spel en verhaal.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Negers en Baby Chocobo's in Final Fantasy XIII
[ link | afbeelding ]
Let op de middelvinger naar het Westen.quote:You Won't Play Final Fantasy XIII Until 2010
Waiting for the latest instalment in the Final Fantasy series? Great! You just keep on waiting, because Square Enix boss Yoichi "Imperial Hot" Wada has said it won't be out in the West until 2010.
Speaking with Reuters, Wada confirms that while the Japanese release of Final Fantasy XIII (which is exclusive to the PS3) will take place in 2009, the Western release - which will appear on both the PS3 and Xbox 360 - won't go down until at least April 2010.
Or, in a way I can put it to maximise disappointment, over a year away.
http://kotaku.com/5132555(...)tasy-xiii-until-2010
De afro van die neger is het nestje voor het chocokuiken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Negers en Baby Chocobo's in Final Fantasy XIII
[ link | afbeelding ]
Ik vond FF8 meesterlijk, zo'n lekker lang spel, zoveel sidequests die vaak retemoeilijk waren maar o zo belonend en zoveel intrigerende personages!quote:Op maandag 12 januari 2009 18:51 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Alleen die game's zijn niet zo goed.
FF8 was al een tegenvaller.
9 was weer meesterlijk !
Daarna een neerwaartse spiraal
Squall: " ..... "quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:17 schreef Buonissimo het volgende:
[..]
Ik vond FF8 meesterlijk, zo'n lekker lang spel, zoveel sidequests die vaak retemoeilijk waren maar o zo belonend en zoveel intrigerende personages!
Selphie: "Train Train, Take Us Away, Take Us Away, Far Away, To The Future, We Will Go, Where it Leads, No One Knows"quote:
Klopt :-) Maar die personages hébben wel iets. Squall kwam vaak gelaten en in zichzelf gekeerd over maar dat verandert naarmate het verhaal zich ontwikkeld. Selphie is nogal kinderlijk maar vond ik best grappig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:38 schreef Pritt het volgende:
[..]
Selphie: "Train Train, Take Us Away, Take Us Away, Far Away, To The Future, We Will Go, Where it Leads, No One Knows"
Die kost nog precies hetzelfde dan denk ikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:39 schreef Ang3l het volgende:
April 2010?!
Ik was van plan de PS3 te kopen als XIII uit zou komen... nou die kost dan geen drol meer
Ohja,...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:38 schreef Pritt het volgende:
[..]
Selphie: "Train Train, Take Us Away, Take Us Away, Far Away, To The Future, We Will Go, Where it Leads, No One Knows"
Is het ook, duidelijk het spel dat de grootste impact op mij heeft gemaakt. Ik bedenk me ne dat er muziek van Satie inzit. http://www.deezer.com/track/543433 Een herwerkte versie van Satie's muziek, en laat dat nu net mijn meest geliefde componist zijn, prachtig voor de sfeerzetting en leunt zo goed aan bij de karakters.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:37 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ohja,...
Toch,.... persoonlijk vond ik FFVIII echt geweldig!
Lekker lang, heb er tegen de 100 uur mee gespeeld voor het einde denk ik (maar dus ook heel veel subquests gedaan) Bwa 9999hp, het is nu al versch. jaren geleden maar meen me te herinneren dat daar toch 'oplossingen' voor bestonden hp+20procent en wat weet ik allemaal. Ik kan er inkomen dat veel mensen steeds hetzelfde filmpje van die GF's maar niks vinden maar ik vond dat helemaal niet erg. Het spel was ook best moeilijk vond ik, niet ondoenbaar maar sommige bazen waren behoorlijk lastig. FF IX vond ik ook wel leuk maar dat was echt 20 procent makkelijker. Bij FF VIII moest ik soms 'diep' gaan om er door te raken, super!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Ff8 duurde wel lang en ik vond het kaartspel wel geweldig
Maar qua gameplay vond ik hem tegenvallen.
Heel lang wachten met levelen als je 9999 hp wou hebben.
In het begin heel veel summonen wat lang duurde en daarna alleen maar lionheart, lionheart en nogmaals lionheart
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:23 schreef Buonissimo het volgende:
[..]
Is het ook, duidelijk het spel dat de grootste impact op mij heeft gemaakt. Ik bedenk me ne dat er muziek van Satie inzit. http://www.deezer.com/track/543433 Een herwerkte versie van Satie's muziek, en laat dat nu net mijn meest geliefde componist zijn, prachtig voor de sfeerzetting en leunt zo goed aan bij de karakters.
Zou 't? Of zou Sony dan toch eindelijk eens inzien dat hun enorm achterblijvend matrktaandeel misschien wel eens te maken zou hebben met de tering hoge prijs van de PS3 en de blue ray speler die velen niete cht enorm toegevoegde waarde vinden hebben?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:36 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Die kost nog precies hetzelfde dan denk ik
Ongelooflijk hoe die games je kunnen pakken. Geniet zo van FFXII nu weer,... voor de 3e keer!quote:Op maandag 19 januari 2009 18:24 schreef chibibo het volgende:
Tot 2010 wachten nog... misschien moet ik dat jaar maar gaan gebruiken om VIII, X en XII eindelijk eens te gaan spelen.
Ik moet 12 ook nog aanschaffenquote:Op maandag 19 januari 2009 18:24 schreef chibibo het volgende:
Tot 2010 wachten nog... misschien moet ik dat jaar maar gaan gebruiken om VIII, X en XII eindelijk eens te gaan spelen.
Ik ben nu voor de 2e x begonnen omdat ik hem graag nog eens wilde spelen. Ik merk alleen dat ik niet het geduld heb voor het beginquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:13 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoe die games je kunnen pakken. Geniet zo van FFXII nu weer,... voor de 3e keer!
Ik heb al die extra's de eerste keer niet echt gezien of begrepen. Ik concentreer me deze keer meer op de side-quests,... wapens en betere loot. Dit is het deel waarin ik de minste trukjes en geheimen weet. Ik merk wel dat ik nu wel sterker ben puur omdat ik het license board beter indeel per character. Vind keuze in wapens altijd zo moeilijkquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben nu voor de 2e x begonnen omdat ik hem graag nog eens wilde spelen. Ik merk alleen dat ik niet het geduld heb voor het beginIk weet wat ik straks allemaal meer kan en dan voelt dat prille begin als dikke trage stroop waar ik doorheen moet om verder te kunnen
Ben ik flink mee bezig. Het lijken net Outlook rules of exception. In volgorde een voorbeeld:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:28 schreef Ang3l het volgende:
Ja ik denk dat ik me daar ook nu meer op moet gaan richting.
En op gambits, want daar snapte ik vrij weinig van en deed ik dus niet zo gek veel mee
Ok, zou je me nou dan eens kunnen uitlegggen wat bovenstaande doet?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:32 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ben ik flink mee bezig. Het lijken net Outlook rules of exception. In volgorde een voorbeeld:
- HP >60% | cura(ga)
- Status confuse/sleep/etc. | Esuna
- FOE flying | Dark (mits character een ranged wapen heeft)
- FOE nearest visible | attack
- Self | protect
- Self | shell
Iemand tips,... ? Ze zijn welkom!
U is correct. Vooral nummer 5 en 6 deed ik normaal alleen voor eindbazen, maar ik heb er maar een Gambit van gemaakt. Omdat ze onder regel 3 en 4 vallen heeft het tijdens gevechten geen prioriteit, maar zodra het veilig is casten ze het weer,... scheelt een hoop HP tijdens standaard gevechten!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ok, zou je me nou dan eens kunnen uitlegggen wat bovenstaande doet?
Mijn interpretatie =
1 = Iemand doet cura of curaga als een partymember onder de 60% HP valt
2 = Als iemand die status krijgt dan flikkert het character er esuna op, genezen
3 = Als je tegen een vliegende vijand vecht dan geef je die dark
4 = Automatische attack op de dichtsbijzijnde vijand
5 = Weeknie. Dat ie altijd protect cast op jezelf en zodra protect er af gata door wat dan ook het weer opnieuw doet?
6 = idem maar dan shell?
Zoiets?
quote:
Ik wist niet eens dat die 5 en 6 bestondenquote:Vooral nummer 5 en 6 deed ik normaal alleen voor eindbazen, maar ik heb er maar een Gambit van gemaakt. Omdat ze onder regel 3 en 4 vallen heeft het tijdens gevechten geen prioriteit, maar zodra het veilig is casten ze het weer,... scheelt een hoop HP tijdens standaard gevechten!
Alleen de Gambits van mijn team staat aan. Zelf loop ik zelf om het zo maar even te zeggen. Heel soms als ik alleen voor loot veel vijanden wil killen zet ik ze alle drie op Gambits,... dan wordt het leuk,... vooral omdat ik gewoon rustig een kopje koffie kan gaan zettenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Snap ik ze dan toch?
[..]
Ik wist niet eens dat die 5 en 6 bestondenZe lijken me best handig.
Ik ga me er toch eens in verdiepen, al haalt het wel het interactieve van de battles weg en gooit het 't meer op strategie, iets wat ik normaal minder leuk vind. Maar het scheelt wel een hoop gestress met " aaaah kut, mijn protect is uitgewerkt! Sneeeel sneeeeel, waar zit dat in dit hoerenmenu?!!! Sneeeeeel hij gaat schieteeeeeeen!!!"
Dat lost wel mijn probleem op dat ik levellen en meppen voor loot extreem saai vind. Dan kan ik dat zo oplossenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:49 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Alleen de Gambits van mijn team staat aan. Zelf loop ik zelf om het zo maar even te zeggen. Heel soms als ik alleen voor loot veel vijanden wil killen zet ik ze alle drie op Gambits,... dan wordt het leuk,... vooral omdat ik gewoon rustig een kopje koffie kan gaan zetten
Ze spawnen redelijk snel,... ik zet mijn team meestal op een open stuk neer,... maar dit doe ik zeldzaam weinig hoor. Zo is het niet leuk,... wel makkelijk als je een stuk moet reizen door eerder verkent gebied.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat lost wel mijn probleem op dat ik levellen en meppen voor loot extreem saai vind. Dan kan ik dat zo oplossenMaar.... hoe kun je dan weglopen? Hij loopt toch niet vanzelf naar de volgende vijand, tenzij ie in zijn gezichtsveld staat?
Om eerlijk te zijn trok ik VIII en X niet echt, hoewel ik X wellicht niet genoeg gespeeld heb om een gedegen oordeel te vormen (ik ben geloof ik gestopt net na de eerste Blitzball wedstrijd). Misschien dat ik daarom eerst maar eens XII ga proberen, daar is alles nog vers en nieuw.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:13 schreef Sjotime het volgende:
Ongelooflijk hoe die games je kunnen pakken. Geniet zo van FFXII nu weer,... voor de 3e keer!
X is nog een echte J-RPG, en FFXII neigt iets meer naar een 2.0 versie daarvan. Los van het feit of je semi-realtime gevechten een up- of downgrade vind. Toch,... X zou ik nog eens proberen als ik jou was. Prachtig spel en je zit inderdaad nog heel erg in het begin!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:39 schreef chibibo het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn trok ik VIII en X niet echt, hoewel ik X wellicht niet genoeg gespeeld heb om een gedegen oordeel te vormen (ik ben geloof ik gestopt net na de eerste Blitzball wedstrijd). Misschien dat ik daarom eerst maar eens XII ga proberen, daar is alles nog vers en nieuw.
Er zijn verschillende plekken waar je zeer snel xp kunt halen als je wat phoenix down inslaatquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat lost wel mijn probleem op dat ik levellen en meppen voor loot extreem saai vind. Dan kan ik dat zo oplossenMaar.... hoe kun je dan weglopen? Hij loopt toch niet vanzelf naar de volgende vijand, tenzij ie in zijn gezichtsveld staat?
Cura(ga) als HP boven de 60% (niet eronderquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ok, zou je me nou dan eens kunnen uitlegggen wat bovenstaande doet?
Mijn interpretatie =
1 = Iemand doet cura of curaga als een partymember onder de 60% HP valt
Zoiets?
ggggggggggggggeeeeeeeeeeeen ideequote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:01 schreef Ang3l het volgende:
Waarom zou je willen curen als ie BOVEN de 60 ligt?
quote:- HP >60% | cura(ga)
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:56 schreef wdn het volgende:
[..]
ggggggggggggggeeeeeeeeeeeen idee
maar sjotime postte toch echt
[..]
Mij lijkt "HP <60% | cura(ga)"
logischer
Trailer. Waarschijnlijk met die neger erin.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:39 schreef Ixnay het volgende:
Op de site van FFXIII is een countdown geplaatst. Op 28 januari om 16:00 gebeurt er iets.
quote:
Gisteren eindelijk KO - Raise in mijn gambits kunnen plaatsen. Zit nu op 43 uur en moet nu die lange voetreis maken van die piratenstad (Berleheim ofzoquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:27 schreef wdn het volgende:
[..]![]()
Sorry kon het niet laten
![]()
28.1 check. Staat genoteerd.
Oh zonder twijfel,.. snap niet wat mensen tegen FFXII hebben. Gewoon een heerlijk spel. Ook de soundtrack is erg goed. Leuke locaties en de eerste echte realtime tactische battle engine. Heerlijkquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ah ja! Dat vond ik wel weer erg goed in FFXII, dat je poppetjes automatisch cure gaan casten als je dat zo ingesteld hebt
Zou ik de game te snel aan de kant hebben gegooid?
Naja, binnenkort sluit ik mn PS2 weer aan voor Chrono Cross en misschien ga ik wel wat PS2 backlog wegwerken. DQVIII, FFXII en SMT Nocturne bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:03 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Oh zonder twijfel,.. snap niet wat mensen tegen FFXII hebben. Gewoon een heerlijk spel. Ook de soundtrack is erg goed. Leuke locaties en de eerste echte realtime tactische battle engine. HeerlijkSpel kost overigens 8 euro bij play.com ofzo
![]()
Geeeen geld!
Ik heb er niets tegen, ik vind dat er naar mijn smaak gewoon leukere (Final Fantasy)RPGs bestaan die ik ook nog niet uitgespeeld heb. Daarnaast is de engine(en in mindere mate de dipegang in conversaties) bij mij juist de reden geweest dat ik XII na een uurtje of 25 uit mn console gehaald heb, en sindsdien ook niet meer heb aangeraakt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:03 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Oh zonder twijfel,.. snap niet wat mensen tegen FFXII hebben. Gewoon een heerlijk spel. Ook de soundtrack is erg goed. Leuke locaties en de eerste echte realtime tactische battle engine. HeerlijkSpel kost overigens 8 euro bij play.com ofzo
![]()
Geeeen geld!
quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Trailer online. Site down.
http://www.square-enix.co.jp/fabula/ff13/
Ja,... het ziet er goed uit ja. Maar beetje overdreven met zo'n countdown,... de hype is er toch al. Het is maar een trailer. Een extension van een van de eerste lijkt wel,... weer met die trein enzo,... wel leuk om wat meer van de battles te zien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Trailer online. Site down.
http://www.square-enix.co.jp/fabula/ff13/
Ik kan alleen niet zien of ik die battles nou tof vind of niet op deze manier... Het gaat vrij snel, maar dankzij het vertrouwde handje lijkt het wel turnbased?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:28 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ja,... het ziet er goed uit ja. Maar beetje overdreven met zo'n countdown,... de hype is er toch al. Het is maar een trailer. Een extension van een van de eerste lijkt wel,... weer met die trein enzo,... wel leuk om wat meer van de battles te zien.
Ik nader nu de 60 uur,... erg cool spel!quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mjah, van FFXII ben ik dus geen fan...
Zodra mijn PS2 kabel binnen is sluit ik die weer aan en misschien geef ik FFXII dan nog wel een kans.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:22 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ik nader nu de 60 uur,... erg cool spel!
Wat een werk om een statement te maken. Smaken verschillen. Ik vond FFVIII erg coolquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
dat nieuwe deel van de FFVIII review van spoony
http://www.spoonyexperiment.com/
Hij faalt een beetje bij uitspraken als 'where are my hit points' en 'am I carrying 10 black holes in my pocket'. Kom op zeg, het is wel een spel. In een shooter loop je ook regelmatig met meerdere geweren, granaten en munitie die je in het echt immobiel zouden maken vanwege omvang en gewicht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
dat nieuwe deel van de FFVIII review van spoony
http://www.spoonyexperiment.com/
Dat eerste stuk was was meer in de trend van de reacties die hij op zn eerder 7 reviews kreeg van fanboys tie deze wel 10 keer op verschillende manieren hebben uitgespeeld, dan kun je gewoon verwachten dat hij ook gaat overdrijven. Dat is natuurlijk een zwaktebod, maar het is niks voor niks een rant.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hij faalt een beetje bij uitspraken als 'where are my hit points' en 'am I carrying 10 black holes in my pocket'. Kom op zeg, het is wel een spel. In een shooter loop je ook regelmatig met meerdere geweren, granaten en munitie die je in het echt immobiel zouden maken vanwege omvang en gewicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |