abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53432082
Ik ben vandaag dus (bijna) 12 kilo kwijt
11,9 kilo
pi_53432453
3 weken geleden begonnen, en nu ongeveer 4 kilo kwijt
pi_53432557
Heb het zelf nu 3x gedaan .. 15 afgevallen .. en stop er accuut mee ..
The Absence of nothing is the presence of everything
pi_53432622
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:49 schreef Ubbernutteloos het volgende:
Heb het zelf nu 3x gedaan .. 15 afgevallen .. en stop er accuut mee ..
Waarom stop je er accuut mee?
pi_53432658
Ha - Ha @ fatties.

'Ongezond voedsel duurder maken'

Nog een keer: Ha- Ha.

Sonjabakkeren is crashdieet
  maandag 24 september 2007 @ 15:04:57 #7
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_53432937
quote:
Dat is toch oud nieuws
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Licht Ontvlambaar maandag 24 september 2007 @ 15:08:13 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53432999
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:52 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Waarom stop je er accuut mee?
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 24 september 2007 @ 17:03:03 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_53436076
Voor in de OP

Treurig lijstje, komt dit nou echt omdat het niet werkt of omdat haast niemand update?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_53441197
In de oude OP stond ook geen lijstje toch?
Persoonlijk vind ik het ook niet echt nodig, maar goed.
  maandag 24 september 2007 @ 20:20:02 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53441797
quote:
'Sonja Bakker is schadelijk voor uw gezondheid'

Sonja Bakker's crashdieet werkt niet en is schadelijk voor de gezondheid. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.

Haar dieetbijbel was een bestseller en veel Nederlanders volgden haar adviezen op om af te vallen. Dat Bakker daar beter van werd mag duidelijk zijn, maar hoe zit het met haar klanten?

Sonjabakkeren kan de stofwisseling verpesten. Het is een zogenaamd crashdieet dat blijvende problemen met het eetgedrag kan veroorzaken.

Deze conclusies trekt de Nijmeegse psychologe Tatjana van Strien van het Behavioural Science Institute van de Radboud Universiteit. Eind oktober verschijnt haar tweede boek over afvallen met en zonder resultaat.

Hongersnood
Het Sonja-Bakkerdieet veroorzaakt volgens Van Strien een soort zelfopgelegde hongersnood. Het lichaam gaat over op noodrantsoen en is daardoor extra zuinig met de aangeleverde energie.

Wie lang doorgaat met lijnen, of telkens opnieuw aan een crashdieet begint, brengt uiteindelijk zijn hele stofwisseling in de war.

Blijvend dik
‘Steeds opnieuw lijnen maakt blijvend dik,’ stelt Van Strien. ‘Ik heb genoeg dikke mensen gezien die niet meer afvallen van een dieet van 1500 calorieėn, wat toch echt weinig is.’

Uit het onderzoek blijkt dat mensen die bijna altijd lijnen een sterke neiging hebben tot ‘overeten’ als ze zondigen tegen hun dieet. Ook gaan emotionele overeters meer eten als ze gespannen zijn, terwijl gewone eters dan juist minder trek hebben.

‘Hoe strenger het dieet, hoe meer kans dat het mislukt,’ aldus Van Strien.

Acceptatie
Volgens de psychologe moeten mensen die willen afvallen leren accepteren dat 5 tot 10 procent gewichtsverlies met behulp van een diėtiste voor bijna iedereen het maximaal haalbare is.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53453548
het zou allemaal best maar en ik heb geen honger gevoel en geen neiging tot snoepen!
bovendien ben ik ook niet van plan om eeuwig door te gaan, amar wel om op mn voeding te letten!
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:27:14 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_53453637
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:
In de oude OP stond ook geen lijstje toch?
Persoonlijk vind ik het ook niet echt nodig, maar goed.
Nee, omdat het telkens pas weer later geplaatst werd en niemand het in de OP zette.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_53453741
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:51 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Ik heb vandaag in de bieb ook even een ander deel gehaald, volgende week beginnen met week 4
daarna 1 week gewoon een week volgen, daarna 2 weken vakantie
en dan beginnen met het andere boek

nog een vraagje: ik ga in 1 van die weken uit eten daarna wil ik een fruitdag houden dat is toch geen probleem, daarna voolg ik gewoon weer het schema....
even voor herhaling....
pi_53460462
Ik voel me er nog steeds prima bij! Ben erg benieuwd na mijn resultaat na boek 1.
Moet nog 2.5 weken!
pi_53633523
Ruim 13 kilo eraf
pi_53637394
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 08:39 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ruim 13 kilo eraf
joehoe! goed gedaan! vast al eens gevraagd maar sport je er ook bij?
Zonder dat ik dus kan sporten en of extra bewegen nu na 4 weken ook 4 kilo eraf!
Ben ik ook super blij mee!
pi_53637503
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:13 schreef draculettetje het volgende:

[..]

joehoe! goed gedaan! vast al eens gevraagd maar sport je er ook bij?
Zonder dat ik dus kan sporten en of extra bewegen nu na 4 weken ook 4 kilo eraf!
Ben ik ook super blij mee!
Ik wandel elke dag anderhalf uur met mn hondjes, meer aan sport doe ik niet!
Wil ik wel gaan doen.. ergens..binnenkort
pi_53637531
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik wandel elke dag anderhalf uur met mn hondjes, meer aan sport doe ik niet!
Wil ik wel gaan doen.. ergens..binnenkort
nou anderhalf uur met de hondjes lopen is ook een behoorlijk stuk,
ga je nu ook nog andere boeken van sonja volgen?
pi_53637565
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef draculettetje het volgende:

[..]

nou anderhalf uur met de hondjes lopen is ook een behoorlijk stuk,
ga je nu ook nog andere boeken van sonja volgen?
Uhm.. nou moet week 8 nog afmaken en dan volgende week week 9.
Ik weet nog niet of ik dit boek nog een keer ga doen of boek 3.. ffies zien
pi_53637612
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

ow dat boek waar jij nu mee bezig bent wel ik over een week of 3 mee beginnen,
heb net het zomerboek klaar, daarvan herhaal ik nu nog een week, daarna 2 weken vakantie
en dan weer verder
pi_53649480
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:22 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ow dat boek waar jij nu mee bezig bent wel ik over een week of 3 mee beginnen,
heb net het zomerboek klaar, daarvan herhaal ik nu nog een week, daarna 2 weken vakantie
en dan weer verder
Klinkt goed.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me niet heel erg meer aan het boek houd. Verzin zelf van alles bij elkaar en dat gaat super goed Val nog steeds 1 kilo per week af!
pi_53660177
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Klinkt goed.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me niet heel erg meer aan het boek houd. Verzin zelf van alles bij elkaar en dat gaat super goed Val nog steeds 1 kilo per week af!
En daar draait het volgens mij ook om! Je eigen leefstijl van maken!
Ik merk hier gewoon dat het avond eten geen issue meer is, gewoon doordat er op papier staat wat te eten!
pi_53661024
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 08:15 schreef draculettetje het volgende:

[..]

En daar draait het volgens mij ook om! Je eigen leefstijl van maken!
Dat is denk ik ook zo ja
Dan lukt me dat aardig goed denk ik!
pi_53661407
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook zo ja
Dan lukt me dat aardig goed denk ik!
Dat weet ik wel zeker, dat het je lukt!
pi_53668044
Ik ben met Sonja Bakker 1,5 kilo afgevallen in 2 maanden tijd. Ben daarom met het boek gestopt omdat het zooo langzaam ging en ik geen geld had om elke dag precies het menu op te volgen. Daarnaast wilde mijn vriendje (waar ik mee samenwoon) niet meedoen met de menu's. En om nu elke avond voor 2 mensen 2 verschillende gerechten te maken vond ik niet leuk. Daarom ben ik mijn eigen dieet gaan samenstellen. En ben nu in 5 maanden tijd 7 kilo afgevallen. Gewoon door snoep of koek 2 keer per week te eten( af en toe een koekje kan natuurlijk best!) , geen witbrood maar volkoren brood en crackers, geen musli, chocopops, geen bananen meer, geen aardappelen (heb ook een spastische dikke darm, dus dat at ik al niet meer) Mijn menu ziet er bv zo uit:

Ochtend: 4 crackers met vruchten hagel, een appel en een sapje.
als ik honger heb tegen 11.00 uur eet ik een appel of een rozijnen volkoren bol

Lunch: soepje, cola light, sultana, water
als tussendoortjes: Appel ( ook omdat ik granny smith verslaafd ben) water, eierkoek, druifjes.

Avond: Naast vis/kip/rundvlees een lekkere salade en veel groente
S avonds eet ik een koekje, cola light en water.

In het weekend eet ik een reep chocola, of dropjes. Eigenlijk lijkt het best wel op Sonja Bakker!
pi_53669073
Lijkt er redelijk op ja, al lijkt me jouw manier op de langere termijn beter vol te houden.
Ik merk aan mezelf dat ik het sowieso makkelijker kan volhouden als ik gewoon zelf verzin wat ik mag eten.

Ik heb ongeveer 4 maanden aan Sonja Bakker gedaan. Ben 17 kilo afgevallen en nadat ik ben gestopt weer ongeveer 1 kilo aangekomen.
Schommelt een beetje tussen 700 gram en 1,5 kilo.

Maar ik merk wel dat mijn lichaam niet echt meer reageert als ik het doe op de Sonja Bakker manier. Ik val er niet echt meer mee af.
Ik heb geen idee hoe het komt, vervelend is het wel
E.
pi_53669141
Ik denk ook inderdaad dat het doel is om je eigen manier te vinden.
Je weet door middel van het boek van Sonja wat gezonde dingen zijn om te eten en waar je op moet letten, als je daar gewoon je eigen ding mee doet komt het vast allemaal wel goed
pi_53669533
Precies wat jullie zeggen, als je je eigen menu;s gaat samenstellen (wel een beetje met Sonja's richtlijnen) dat kun je het denk ik best lang volhouden, met je eigen voorkeuren en aanvulling. Ik leef niet elke dag aan de hand van een menu maar ik let wel op met het boodschappen doen, en echt trek in chips en vet eten heb ik niet meer. Door Sonja kijk ik nu wel op een etiket en de inhoud. Een snackbar, MAC, afhaal en een magnetron maaltijd eet ik al zoviezo niet. En een lekkere salade maken met vis of kip vind ik geweldig! @Sparkling, wat top dat je 17 kilo bent afgevallen! Zelf zit ik op 7 a 8 kilo en wil ik er nog 6 af! Mijn streefgewicht hoop ik op 1 Januari te behalen. Ik val misschien niet heel veel af, zo rond de 2 kilo per maand. Maar dat vind ik prima, ben 1.73 en weeg nu 78,2 kilo. Maatje 40 en bij broeken 42. Tot mijn 21e woog ik 68 kilo en had ik maatje 38. Door de pil en mijn studententijd= slecht eten ben ik aangekomen.
pi_53679905
ik ga aanstaande maandag weer beginnen samen met me moeder.

ben vorig jaar december in 2 maanden 6 kilo kwijt geraakt
ik moet nog 5 kilo dus ga nu weer beginnen.

mijn extra kilo's zijn nog altijd van mijn zwangerschap terwijl mijn dochtertje al 2 en half is.
ik ben 1,58 en weeg nu 59 kilo, voor de zwangerschap was ik 54 kilo.
pi_53681394
Ik ben deze week ook begonnen met het eerste boek....heb nu dus 3 dagen erop zitten en ik moet zeggen dat het wel goed gaat.
Heb geen zin in snoep en zulke dingen nog gehad en ook nog geen honger gevoel waarover ik sommige heb gehoord in de eerste twee weken. Maar de eerste twee weken zijn nog niet om dus ik zie het wel haha
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:57:34 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_53689320
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Goed bezig Kiwi!
Je weet wel dat vanaf week 9 de menu's zijn bedoeld om op gewicht te blijven? Want ald je nog meer wil afvallen kun je beter een ander boek pakken of opnieuw beginnen
disclaimer
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:59:33 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_53689370
Ik deed 2 maanden geleden ook mee hier, toen 4 kilo afgevallen, toen ging ik naar Griekenland en heb ik mijn kilo's er weer aan gegeten, en nu ben ik sinds maandag weer begonnen. Gaat lekker, sinds mijn weging van maandag al 2 kilo minder op de weegschaal, maar dat is denk ik voornamelijk doordat ik in het weekend nogal veel had gegeten, maar de officiele weging van volgende week moet het maar uitwijzen
disclaimer
pi_53689762
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik deed 2 maanden geleden ook mee hier, toen 4 kilo afgevallen, toen ging ik naar Griekenland en heb ik mijn kilo's er weer aan gegeten, en nu ben ik sinds maandag weer begonnen. Gaat lekker, sinds mijn weging van maandag al 2 kilo minder op de weegschaal, maar dat is denk ik voornamelijk doordat ik in het weekend nogal veel had gegeten, maar de officiele weging van volgende week moet het maar uitwijzen
op naar de officiele weging dan maar!
ben idd ook benieuwd hoe het straks hier met de vakantie gaat, zal wel wat bijkomen, maar daarna idd beginnen met nog eens 8 weken, kom ik meteen rond kerst uit.
Fruitdag inlassen bevalt me eigenlijk ook wel maar weet eigenlijk nog steeds niet of dat nou tijdens die 8 weken ook kan...
pi_53690045
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Goed bezig Kiwi!
Je weet wel dat vanaf week 9 de menu's zijn bedoeld om op gewicht te blijven? Want ald je nog meer wil afvallen kun je beter een ander boek pakken of opnieuw beginnen
Uhm, ik heb boek 1.. die heeft maar 9 weken hoor Jij hebt het over beok 3!
Ik hou boek 1 gewoon weer als houvast, maar ga gewoon op mijn eigen manier verder.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:37:35 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_53690204
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Uhm, ik heb boek 1.. die heeft maar 9 weken hoor Jij hebt het over beok 3!
Ik hou boek 1 gewoon weer als houvast, maar ga gewoon op mijn eigen manier verder.
ah okee, ik was even in de veronderstelling dat je boek 2 had
disclaimer
pi_53855998
Het is stil hier Zijn jullie allemaal nog bezig?

Ik wel! En verwacht komende maandag 15 kilo kwijt te zijn! En ook precies dan ben ik klaar met boek 1. Ben er erg blij mee!
pi_53920764
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:03 schreef Troel het volgende:
Voor in de OP
[ afbeelding ]

Treurig lijstje, komt dit nou echt omdat het niet werkt of omdat haast niemand update?
Ehmz, Troel? Volgens mij komt dit doordat ik een tijd terug al aangaf niet met SB verder te gaan!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53922281
ik heb vandaag verjaardag van me vader en me moeder heeft teramisutaart gehaald!

nou ja die kan ik toch echt niet laten staan.......
pi_53922847
Nou, ik ben dus 15 kilo afgevallen met één keer boek 1
Erg mooi resultaat, al zeg ik het zelf!

Ga nog wel verder met afvallen maar niet echt meer via Sonja denk ik, al heb ik het boek wel gewoon in de keuken liggen ter inspiratie.
pi_53958835
Ben nu twee weken bezig en in totaal 3 kilo afgevallen al, ben er blij mee. Houdt me niet helemaal aan het boek dat is niet te doen hier thuis maar, probeer me er zo goed mogelijk aan te houden. Hopen dat het zo door gaat!
pi_54130039
Ik ben 15 kilo kwijt geraakt aan het einde van boek 1. We zijn daarna verder gegaan in boek 2, maar na een week of 2 hadden we er beide geen zin meer in. Nu zit ik weer half in m'n oude levensstijl. Let wel beter op wat ik eet. En dat is denk ik ook de les die Sonja mee wilde geven. Wel ben ik niet veel meer aangekomen sindsdien. Dus het heeft toch wel iets geholpen
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_54131250
Ik ben ondertussen bijna 17 kilo kwijt Al het gewicht dat ik er de laatste jaren aangevreten heb er weer af.. heerlijk
pi_54132963
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:55 schreef DaFrenk het volgende:
Ik ben 15 kilo kwijt geraakt aan het einde van boek 1. We zijn daarna verder gegaan in boek 2, maar na een week of 2 hadden we er beide geen zin meer in. Nu zit ik weer half in m'n oude levensstijl. Let wel beter op wat ik eet. En dat is denk ik ook de les die Sonja mee wilde geven. Wel ben ik niet veel meer aangekomen sindsdien. Dus het heeft toch wel iets geholpen
is het niet de bedoeling dat je als je stopt helemaal niet aankomt ?
niet veel mee aangekomen na een dieet klinkt niet erg positief
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:07:17 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_54133027
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

is het niet de bedoeling dat je als je stopt helemaal niet aankomt ?
niet veel mee aangekomen na een dieet klinkt niet erg positief
Als je vreet kom je aan. Dat heeft niks met je dieet te maken
disclaimer
pi_54136787
Precies.. zoals ik al zei, ben weer half in m'n oude patroon. Cola Light tikt natuurlijk wel wat aan.. en wat chips op de filmavond. Dus ja
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:59:36 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_54136813
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:58 schreef DaFrenk het volgende:
Precies.. zoals ik al zei, ben weer half in m'n oude patroon. Cola Light tikt natuurlijk wel wat aan.. en wat chips op de filmavond. Dus ja
Moet jij me es uitleggen hoe je dik wordt van Cola Light
disclaimer
pi_54136870
Ik meende eens gehoord te hebben dat het toch weer dik kan maken. Ach, de ene keer hoor je dit de andere keer dat.

Maar goed, ik gok dat ik nu weer zo'n 2-3 kilo aangekomen ben sinds ik gestopt ben. Dat diėten is gewoon niks voor mij.
pi_54142740
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:02 schreef DaFrenk het volgende:
Maar goed, ik gok dat ik nu weer zo'n 2-3 kilo aangekomen ben sinds ik gestopt ben. Dat diėten is gewoon niks voor mij.
Zou je het dan niet jammer vinden als die 15kg er zo stiekem weer bij op sluipen? Want dat is toch wat er dan gebeurd.. Niet dat ik mee wil bemoeien ofzo!

Maar heb er zelf de laatste 3 jaren vreselijk veel bij op gegeten (in kilo's!).. en ben nu zo bij dat het er weer af is dat ik absoluut niet wil dat het er weer bij op komt!
pi_54142985
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zit ik nu best lekker in m'n vel. Dus op zich ben ik er niet echt mee bezig Maar op zich is het wel zonde ja.
pi_54143086
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:38 schreef DaFrenk het volgende:
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zit ik nu best lekker in m'n vel. Dus op zich ben ik er niet echt mee bezig Maar op zich is het wel zonde ja.
Nouja, het is fijn als je lekker in je vel zit toch! Vroeg het me gewoon af!

Ik voelde me de laatste tijd vreselijk.. en nu voel ik me veeel beter!
Maar ik ben er nog niet helemaal, ga nog eventjes door.
pi_54143187
Veel sterkte dan!
pi_54341321
Ik ben nog steeds bezig met afvallen! Wel niet zo fanatiek als in het begin.. maar val ongeveer nog 0,5 kilo per week af Ben er erg blij mee! Vandaag nieuwe jas gekocht 2 maten kleiner dan de vorige
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:11:34 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_54341481
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:05 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met afvallen! Wel niet zo fanatiek als in het begin.. maar val ongeveer nog 0,5 kilo per week af Ben er erg blij mee! Vandaag nieuwe jas gekocht 2 maten kleiner dan de vorige
Tofheid
Ik ben sinds dinsdag weer bezig, ik heb het tijdens en na de vakantie zo laten versloppen dat ik mijn aanvankelijke 4,5 kilo er af heb weten om te zetten naar 5,5 kilo erbij
Nu dan maar boek 1 gepakt, ben nu met kleren en alles aan een kilo lichter dan dinsdag dus hopelijk pas ik rond de kerst weer in mijn feestjurk, dan nog een paar maanden doorbijten, kan ik hopelijk in mei weer m'n linnen broeken maat 38 aan ipv de maat 46 die ik nu onderhand nodig heb
disclaimer
pi_54341796
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tofheid
Ik ben sinds dinsdag weer bezig, ik heb het tijdens en na de vakantie zo laten versloppen dat ik mijn aanvankelijke 4,5 kilo er af heb weten om te zetten naar 5,5 kilo erbij
Nu dan maar boek 1 gepakt, ben nu met kleren en alles aan een kilo lichter dan dinsdag dus hopelijk pas ik rond de kerst weer in mijn feestjurk, dan nog een paar maanden doorbijten, kan ik hopelijk in mei weer m'n linnen broeken maat 38 aan ipv de maat 46 die ik nu onderhand nodig heb
Veel succes!

Ik merk wel dat ik het in deze tijd van het jaar moeilijker vind, met al die lekkere dingen die er nu zijn en eraan komen. Verjaardagen, Sint Maarten, Sinterklaas, Kerst, donkere dagen.. daar hoort lekker eten bij Vind ik! Maar goed, het gaat me goed af! Ik eet best veel lekkere dingen en val nog steeds een halve kilo per week af, dat is wel ideaal dus
  zondag 4 november 2007 @ 11:57:53 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_54352460
na 5 dagen bakkeren al twee kilo lichter
disclaimer
pi_54352480
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:57 schreef Stormqueen het volgende:
na 5 dagen bakkeren al twee kilo lichter
Dat kan goed hoor! Ik ben toen in week 1 bijna 4 kilo afgevallen
Ook veel vocht he!
  zondag 4 november 2007 @ 12:00:17 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_54352504
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Veel succes!

Ik merk wel dat ik het in deze tijd van het jaar moeilijker vind, met al die lekkere dingen die er nu zijn en eraan komen. Verjaardagen, Sint Maarten, Sinterklaas, Kerst, donkere dagen.. daar hoort lekker eten bij Vind ik! Maar goed, het gaat me goed af! Ik eet best veel lekkere dingen en val nog steeds een halve kilo per week af, dat is wel ideaal dus
Mja, zo heb je voor elk seizoen wel een uitweg (ik herken het ook hoor!) Bij de zomer hoort barbecueen, bij de winter warme choco en vettige stamppot en snaaierij. Gelukkig ben ik geen liefhebber van sinterklaas- en kerstsnoep, ik vind amandelstaaf vies en ik heb nu een vriend die stamppot haat, dus ik ga me er kranig doorheen slaan
disclaimer
  zondag 4 november 2007 @ 12:00:51 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_54352512
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Dat kan goed hoor! Ik ben toen in week 1 bijna 4 kilo afgevallen
Ook veel vocht he!
Ohja, ik maak mezelf niet de illusie dat het vet is, maar het geeft vooral goede moed om door te gaan
disclaimer
pi_54352880
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ohja, ik maak mezelf niet de illusie dat het vet is, maar het geeft vooral goede moed om door te gaan
Tuurlijk Veel succes!
Ik ga gestaag door tot ik de 20 kilo bereikt heb.. en dan kijk ik eventjes verder.
pi_54355268
Ik ben begonnen op 17 augustus en ben op dit moment 21 kilo afgevallen.
Ik begin morgen met de laatste week van Sonja en ben met het 1e boek 14 kilo afgevallen.
(Ik moet eerlijk zeggen dat ik me de laatste week niet altijd meer aan het boek houdt maar wel Sonja proof eet.
Ik weet nog niet wat ik hierna ga doen, nog een keer boek 1 of misschien naar boek 3.
Misschien ga ik eerst ook wel een paar weken zelf proberen af te vallen zoals ik voor het boek deed.
Kijken of dat voor mij ook werkt.
Ik ben zelf al supertrots op het resultaat, het scheelt 2 en een halve kledingmaat. Ik voel me echt supergoed.

pi_54547392
pff weet niet hoe jullie het allemaal doen
ik ben met het eerste boek (zomer) 5 kilo afgevallen
nu al in week 4 van het tweede boek en nog maar 2 kilo afgevallen

maar hey ik ben wel blij hoor met die 7 die ik kwijt ben!
  maandag 12 november 2007 @ 12:05:29 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_54547581
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:56 schreef draculettetje het volgende:
pff weet niet hoe jullie het allemaal doen
ik ben met het eerste boek (zomer) 5 kilo afgevallen
nu al in week 4 van het tweede boek en nog maar 2 kilo afgevallen

maar hey ik ben wel blij hoor met die 7 die ik kwijt ben!
Ligt er aan, als je bij wijze van spreke 25 kilo overgewicht hebt raak je het sneller kwijt dan als je 5 kilo overgewicht hebt. Hoeveel zou je af moeten vallen?
disclaimer
pi_54548477
ach ja moeten, uiteindelijk zou 20 kilo heeeeel mooi zijn alleen denk ik dat ik al heeeeeel blij ben als ik nu nogmaals 7 of 5 kwijt zou raken.
Heb ook te maken met medicatie en niet kunnen sporten
pi_54551582
Goedenmiddag iedereen.

Toen ik net was begonnen met Sonja Bakker had ik hier ook gepost. Nu heb ik het eerste boek achter de rug en ben vandaag begonnen met week 3 van boek 2 (ik ben in een keer doorgegaan achter elkaar). In totaal ben ik 8 kilo afgevallen. Ik was 63 kilo toen ik begon en ben nu 55. Ben er zeer tevreden ermee, maar wil wel voor de 50 gaan, dus ik ben nog wel ff bezig. Ik voel me een stuk beter in m'n vel.

Veel succes aan iedereen die er ook aan doet.
Axia
pi_54576060
ik vond week 5 (eerste boek) wel lekker makkelijk!!! Leuke week, 3 kilo d'r af.
pi_54582080
Ik ben nu 18,5 kilo kwijt Het gaat nu heel langzaam maar dat komt ook omdat ik me er alleen van maandag tot en met donderdag eraan houdt en de rest van de dagen niet Ben ook al heel erg tevreden! In januari ga ik nog wel even strenger bezig!
pi_54597460
jeetje kiwi da's echt beter ik blijf maar hangen en moet zeggen dat ik het steeds moeilijker vind om het vol te houden!
pi_54598898
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:07 schreef draculettetje het volgende:
jeetje kiwi da's echt beter ik blijf maar hangen en moet zeggen dat ik het steeds moeilijker vind om het vol te houden!
Doe je nog wel fanatiek aan Sonja dan? Ik hou me totaal niet aan het boek hoor, al weken niet en dat bevalt me veel beter! Gewoon gezond en niet te veel eten met wat tips van Sonja in je achterhoofd. Dat geeft vaak wel moed om de draad weer op te pakken!
pi_54606153
ik heb tot nu toe de boeken gevolgd ja, denk toch dat de medicatie een rol speelt....
althans dat hoop ik dan maar
maar goed alles wat er af is is er af!
  woensdag 14 november 2007 @ 18:55:59 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_54607515
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:58 schreef draculettetje het volgende:
ik heb tot nu toe de boeken gevolgd ja, denk toch dat de medicatie een rol speelt....
althans dat hoop ik dan maar
maar goed alles wat er af is is er af!
Ik slik ook pillekes maar bij mij lijkt het gelukkig niets uit te maken. Was er wel bang voor trouwens.
disclaimer
  zondag 18 november 2007 @ 00:16:28 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54686203
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:06 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Doe je nog wel fanatiek aan Sonja dan? Ik hou me totaal niet aan het boek hoor, al weken niet en dat bevalt me veel beter! Gewoon gezond en niet te veel eten met wat tips van Sonja in je achterhoofd. Dat geeft vaak wel moed om de draad weer op te pakken!
Wat zijn dan eigenlijk de tips van Sonja??? Ik zoek me rot op het internet, maar dat is allemaal afgeschermd. Je moet wel haast zo'n boek kopen lijkt het. En dat kan ik niet aangezien ik niet in NL woon.
Dus mag ik aub die magische tips???
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54689446
quote:
Op zondag 18 november 2007 00:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wat zijn dan eigenlijk de tips van Sonja??? Ik zoek me rot op het internet, maar dat is allemaal afgeschermd. Je moet wel haast zo'n boek kopen lijkt het. En dat kan ik niet aangezien ik niet in NL woon.
Dus mag ik aub die magische tips???
Tja, het is toch wel echt iets dat me je moet leren door een paar weken de dagmenu's van Sonja te volgen denk ik

Iig veel water drinken (evt thee), veel fruit, veel variatie, weinig vlees, veel groente.
Je leert welke dingen je beter kunt eten en welke niet enzo Lastig om dat hier helemaal te omschrijven.
  zondag 18 november 2007 @ 13:41:36 #74
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54692415
Nou, dat is echt verhelderend hoor
Je noemt nu allemaal dingen op die al eeuwen bekend zijn en elk weldenkend mens dat gaat lijnen heus wel zelf kan uitvogelen. En met het geven van dergelijke 'revolutionaire' tips is mevrouw Bakker miljonaire geworden??? Damn, wat een slim wijffie!! Gewoon het wiel opnieuw uitgevonden en er nog mee wegkomen ook!!!!
  zondag 18 november 2007 @ 14:13:46 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_54692985
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:41 schreef ElizabethR het volgende:
Je noemt nu allemaal dingen op die al eeuwen bekend zijn en elk weldenkend mens dat gaat lijnen heus wel zelf kan uitvogelen. En met het geven van dergelijke 'revolutionaire' tips is mevrouw Bakker miljonaire geworden??? Damn, wat een slim wijffie!! Gewoon het wiel opnieuw uitgevonden en er nog mee wegkomen ook!!!!
Ja heb je gelijk in. Maar ten eerste is lang niet iedereen een weldenkend mens, er zijn genoeg mensen die denken dat gefrituurde kool ook gezond is omdat het immers groente is en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Er zijn MASSA'S mensen die oprecht denken dat een mens 16 boterhammen en 300 gram vlees per dag nodig heeft. Er zijn er nog meer die denken dat je met alleen koffie en cola ook aan je vochtquotum kan komen. Ik lijn al wat langer en wat Sonja zegt is niets unieks, alleen veel mensen kunnen dat zelf niet bedenken. Waar zij zo groot in is geworden zijn haar weekmenu's, als mensen precies voorgeschoteld krijgen wat ze per dag moeten/mogen eten hoeven ze het dus zelf niet te bedenken en gaat het stukken beter.
disclaimer
pi_54693524
quote:
Tijd voor populistische wetenschap. Welnu, ooit gehoord van de Synsepalum dulcificum, ofwel het mirakelbesje? Vast niet, dus laten we er maar wat over vertellen. Het is een besje dat zoet maakt van zuur. Dat klinkt gek en dat is het ook. Vreet 'm op en een uur later smaken zelfs de smerigste citroenen extreem lekker zoet. Het effect duurt tot twee uur na inname. Het besje doet iets met je tong ofzo. Maar u mag dit besje niet kennen. Het zou de suikerindustrie kapot maken. Het zou Sonja Bakker voor 50% werkloos maken. Welvaartsdiabetes zou bijna uitsterven en ook echte diėtisten zouden buitenspel staan. Daarom is het besje in de VS al sinds de jaren zeventig verboden als 'additief'. Want kauwgum, snoep, zelfs poep smaakt lekker als je er mirakelpoeder van het opgedroogde besje over heen sprenkelt. Lollies en drop en pepernoten zouden met dit simpele stofje dus lekkerder zijn en ZONDER DE calorieėn van suiker. Uit testen bleek al dat kinderen een miraculinelollie lekkerder vonden dan een echte suikerlollie. Dat is niet verzonnen, het staat in de Wall Street Journal, inclusief de rare wettelijke status van het wonderbesje. Dus rot op met je werelddiabetesdag, We hebben een nieuw complot gevonden. Alstublieft...
Bron : GS
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54697194
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:41 schreef ElizabethR het volgende:
Anders doe je even rustig.. ik kan het gewoon niet goed uitleggen.
Misschien dat mensen het wel begrijpen die ook met SB'en bezig zijn of het gedaan hebben.
Ik zou zeggen Google eens goed, dan kom je een heel eind
pi_54743484
ach ja ik ben ook zo;n iemand die wel wat wat goed is maar gewoon niet deed
nu met SB wel simpel weg omdat het op papier staat
en als ik dan een dieet wil volgen graag eentje die het meest lijkt op normaal
en dat vind ik zeker met SB, het gaat haar er ook om dat het een gewoonte word
bij andere dieten vind ik dat niet!
pi_54780778
ach ja en gestaag weer een kilootje kwijt
pi_54796706
Inderdaad, de laatste kilootjes gaan moeilijk (eigenlijk ben ik al op mijn gewicht, maar wil er nog wat van af hebben).

en al dat gezeik op SB... voor veel mensen helpt het, en misschien zijn die dingen allemaal al bekend, het is een soort leidraad waarmee mensen makkelijker mee uit de voeten kunnen.
pi_54836096
Hey Kiwi,
wat knap dat je zoveel bent afgevallen!
Ik ben nu na 3 maanden 13 kilo kwijt.
Maar dan niet met Sonja.
Gewoon bewust eten/drinken.(dat is bij SB eigenlijk ook,toch)
Ik heb er dus geen boek bij gebruikt.
Ik moet nog zeker 5 kg afvallen maar heb nu niet zo'n haast meer.
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
pi_54840950
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:07 schreef Moppie_1974 het volgende:
Hey Kiwi,
wat knap dat je zoveel bent afgevallen!
Ik ben nu na 3 maanden 13 kilo kwijt.
Maar dan niet met Sonja.
Gewoon bewust eten/drinken.(dat is bij SB eigenlijk ook,toch)
Ik heb er dus geen boek bij gebruikt.
Ik moet nog zeker 5 kg afvallen maar heb nu niet zo'n haast meer.
Wat goed van jou ook zeg! Heerlijk he.. ik vind het nu weer leuk om te gaan winkelen.. en dat was eerder echt niet meer het geval! Het kost alleen kapitalen.. want ik moet werkelijk alles nieuw hebben, van lingerie tot schoenen

Ik ben nu gestopt met afvallen (ben nu 18,5 kilo kwijt). Wil er nog wel een paar kilo af, maar dat ga ik in januari weer proberen Ik ga nu eerst even genieten van de decembermaand heb ik me voorgenomen. Ik wil wel op gewicht blijven en dat lijkt me tot nu toe prima. Doordeweeks doe ik gewoon rustig aan en in het weekend neem ik gewoon wat ik lekker vind!

Hoop dat bij jou die laatste kilo's ook nog gaan lukken!
  maandag 26 november 2007 @ 18:47:48 #83
3185 Adelante
To let it go now
pi_54851876
mijn god, die real life soap
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54858851
Ja gek he,mijn schoenen zijn ook te groot!
En ook alle kleding.Maar shoppen is een leuke beloning!
Het enige nadeel wat ik aan het afvallen vind ik het kou lijden.
Al 3 maanden heb ik het koud(behalve onder de douche of in mijn bed of de cv op 25)
Heb jij daar geen last van?
Ik wilde deze maanden ook wat rustiger aan doen w.b. afvallen,
maar heb toch maar besloten tot de kerst door te gaan.
En dan met het nieuwe jaar weer verder.
Er zal dan vast en zeker weer wat bij zitten.

Adelante,ik heb de soap niet gezien want ik moest werken.
Ik zal eens zoeken of de uitzending ergens op het net staat.
pi_54859287
Volgende week het nieuwe boek.
Naar mijn idee lijken alle boeken best wel op elkaar, dus ik vraag me dan af wat er zo vernieuwend is aan dit boek.
Ik hoop in ieder geval iets meer afwisseling in avondeten! Dan ben ik wel bereid om het weer eens te proberen
E.
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:30:49 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_54864381
quote:
Op maandag 26 november 2007 23:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Volgende week het nieuwe boek.
Naar mijn idee lijken alle boeken best wel op elkaar, dus ik vraag me dan af wat er zo vernieuwend is aan dit boek.
Ik hoop in ieder geval iets meer afwisseling in avondeten! Dan ben ik wel bereid om het weer eens te proberen
waarschijnlijk een vernieuwende kaft, en weer een paar ton op de bankrekening van Sonja
disclaimer
pi_54864610
quote:
Op maandag 26 november 2007 23:11 schreef Moppie_1974 het volgende:
Al 3 maanden heb ik het koud(behalve onder de douche of in mijn bed of de cv op 25)
Ik heb het ook wel vaker koud, dat klopt. Maar niet constant!
Maar ik doe nu wel altijd een hempje aan onder mijn kleren etc, dus tja.. je kunt wel zeggen dat ik het inderdaad kouder heb gekregen!

Veel succes nog iig
pi_54884390
quote:
Op maandag 26 november 2007 23:11 schreef Moppie_1974 het volgende:

Adelante,ik heb de soap niet gezien want ik moest werken.
Ik zal eens zoeken of de uitzending ergens op het net staat.
nou ben ik sowieso al een koukleumpje
is het buiten ook gewoon al aardig koud
maar door afvallen kan je het ook extra koud krijgen!

ik ga nu nog 2 weken door, al smokkel ik wel steeds meer.
ik denk maar op het moment dat ik toch 8 kilo ben afgevallen en op gewicht blijf
in het nieuwe jaar zal ik het nog eens serieus volgen maar dan idd wat meer op eigen interpretatie
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:11:58 #89
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55035722
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:13 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Anders doe je even rustig.. ik kan het gewoon niet goed uitleggen.
Misschien dat mensen het wel begrijpen die ook met SB'en bezig zijn of het gedaan hebben.
Ik zou zeggen Google eens goed, dan kom je een heel eind
Dit topic verwoordt eigenlijk wel heel goed hoe ik erover denk
pi_55039099
Zo.. ik heb het nieuwe boek gekocht en ik ga maandag beginnen!

Ik merk van mezelf dat ik weer heel slecht, ongezond en veel aan het eten ben en ik begin het te merken aan mijn lichaam en dat terwijl ik zo trots was dat ik 5 kilo eraf had en nu ben ik het er weer allemaal eraan aan het eten.

Echt zonde maarja maandag ga ik er weer tegenaan en hopelijk gaat het me lukken om 5 kilo eraf te krijgen in de 8 weken.

Heeft iemand misschien nog tips voor als je nog thuis woont en verder niemand aan sonjabakker doet?
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:44:40 #91
3185 Adelante
To let it go now
pi_55039127
sporten?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_55039377
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:44 schreef Adelante het volgende:
sporten?
Gewoon bewegen is genoeg hoor, een half uurtje per dag. 3/4X per dag eten, water en klaar.
SB.
pi_55064182
In het nieuwe boek staat een recept die beschreven is als een vegetarisch recept.. En er zit schouderham in

Nou ja, ik ben wel weer begonnen.
Tot nu toe vind ik het vrij moeilijk, heb ook elke dag al iets extra gegeten
Maar al wel 600 gram erbij afgevallen! (boven de al 17,5 afgevallen kilo's)
E.
pi_55071720
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:20 schreef .Sparkling. het volgende:
In het nieuwe boek staat een recept die beschreven is als een vegetarisch recept.. En er zit schouderham in

Nou ja, ik ben wel weer begonnen.
Tot nu toe vind ik het vrij moeilijk, heb ook elke dag al iets extra gegeten
Maar al wel 600 gram erbij afgevallen! (boven de al 17,5 afgevallen kilo's)
pff nub eginnen vind ik ook wel dapper zo met alle lekkers in de winkel
pi_55074392
Ik eet alles wat ik lekker vind, maar wel met mate en ik zit nog steeds op gewicht! Heerlijk zeg
In januari weer even streng en nog 5 kilo deraf en dan ben ik echt tevreden!
pi_55075231
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik eet alles wat ik lekker vind, maar wel met mate en ik zit nog steeds op gewicht! Heerlijk zeg
In januari weer even streng en nog 5 kilo deraf en dan ben ik echt tevreden!
wow goed bezig jij maar daarmee val ik nogal in de herhaling
pi_55078410
quote:
Op donderdag 6 december 2007 08:03 schreef draculettetje het volgende:

[..]

pff nub eginnen vind ik ook wel dapper zo met alle lekkers in de winkel
Mja, ik vind het ook wel lastig eigenlijk
Zelf kan ik nog wel goed dingen laten liggen in de winkel, maar als ik iets aangeboden krijg, dan vind ik het wel heel erg moeilijk!
Al die lekkere chocola en kruidnoten die nu voor de helft van het geld in de winkel liggen hier

Ik heb in ieder geval wel besloten dat ik met kerst en oud en nieuw normaal ga eten!
E.
pi_55078862
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:29 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval wel besloten dat ik met kerst en oud en nieuw normaal ga eten!
Waarmee je dus gewoon toegeeft dat hetgeen sekteleidster Sonja predikt met betrekking tot eten abnormaal is
pi_55178936
En zijn jullie nog wat afgevallen?
Ik blijf een beetje hangen.En dat is de bedoeling ook,tot na de feestdagen.
Dan wil ik er nog zo'n 5 kg afkrijgen en dan weer zorgen dat dat stabiel blijft.
De laatste dagen slechte dingen gegeten dus vandaag weer aan het konijnenvoer.
pi_55179463
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waarmee je dus gewoon toegeeft dat hetgeen sekteleidster Sonja predikt met betrekking tot eten abnormaal is
Hm, nee, zo bedoelde ik het niet.
Met kerst en oud en nieuw eet je niet normaal, meer en ongezonder dan ik gemiddeld zou eten.
Tenminste, dat is hier wel zo.
Ik bedoelde met normaal eten dus.. dat ik mee eet met de rest van de familie en niet zoals Sonja het die week voorschrijft.

Ik geef wel toe dat ik het gewoon onmogelijk vind om me precies aan de porties te houden, het lukt mij echt niet om de hele middag te leven op 2 crackertjes en een kopje bouillon.
Dus ik neem regelmatig meer dan voorgeschreven.
E.
pi_55189078
10 weken erop en 25 kilo kwijt I <3 SB
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:42:48 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55189292
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:32 schreef gj89 het volgende:
10 weken erop en 25 kilo kwijt I <3 SB
In 10 weken 25 kilo
Maar nee hoor, SB is geen crashdieet en heel gezond enzo.
pi_55190890
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:42 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

In 10 weken 25 kilo
Wat is gezonder, SB of 1 zak chips per dag? Ya'lls just jealous...
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:55:55 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_55190992
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:42 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

In 10 weken 25 kilo
Wat een oordeel meteen weer. Misschien heeft hij wel 50 kilo overgewicht, dan is het een hele normale snelheid van gewichtsverlies
disclaimer
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:01:10 #105
3185 Adelante
To let it go now
pi_55191114
mannen verliezen sowieso makkelijker vet
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:11:16 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_55191391
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:01 schreef Adelante het volgende:
mannen verliezen sowieso makkelijker vet
Ook dat
disclaimer
pi_55192358
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat een oordeel meteen weer. Misschien heeft hij wel 50 kilo overgewicht, dan is het een hele normale snelheid van gewichtsverlies
Idd, toen ik Sonja bakkerde, viel ik 15 kilo af in 7 weken tijd. Ik zit er hard aan te denken om weer te beginnen, gewoon de maaltijden iets aanvullen, dan is het best te doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:59:16 #108
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55192513
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:48 schreef gj89 het volgende:

[..]

Wat is gezonder, SB of 1 zak chips per dag? Ya'lls just jealous...
Gezonder is gewoon op een gematigd tempo gewicht verliezen, niet met zo'n crashdieet. Vraag maar na aan willekeurig welke dietiste of arts. Een gemiddelde van 0,5 tot 1 kilo gewichtsverlies per week garandeert het beste resultaat op de lange duur, en het meest stabiele resultaat ook nog eens. Ik kan ook in 1 maand tijd 15 kilo gewicht kwijtraken hoor, heel makkelijk zelfs. Het lange duur effect is echter desastreus. Je kweekt osteoperose bij jezelf, kaliumtekort en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je weer 'normaal' gaat eten vliegen de kilo's er weer aan, en vaak meer dan voor je begon.

Maar goed, mensen zijn toch eigenwijs en kijken alleen maar de korte termijn resultaten.

Verder trekt je vergelijking tussen SB en een zak chips helemaal nergens op.
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:59:59 #109
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55192536
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

, dan is het een hele normale snelheid van gewichtsverlies
Nee
pi_55193099
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Gezonder is gewoon op een gematigd tempo gewicht verliezen, niet met zo'n crashdieet. Vraag maar na aan willekeurig welke dietiste of arts. Een gemiddelde van 0,5 tot 1 kilo gewichtsverlies per week garandeert het beste resultaat op de lange duur, en het meest stabiele resultaat ook nog eens. Ik kan ook in 1 maand tijd 15 kilo gewicht kwijtraken hoor, heel makkelijk zelfs. Het lange duur effect is echter desastreus. Je kweekt osteoperose bij jezelf, kaliumtekort en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je weer 'normaal' gaat eten vliegen de kilo's er weer aan, en vaak meer dan voor je begon.

Maar goed, mensen zijn toch eigenwijs en kijken alleen maar de korte termijn resultaten.

Die vergelijking trekt wel ergens op want dat is mijn oude 'dieet' Als jij 42+ weken op dieet wil, tuurlijk mij best, maar ik niet. SB is geen crashdieet het is een way of life. Ik ben op 133.7 begonnen en dat is 42 kilo teveel. Ik ben eerder bij diėtistes geweest en dat sloeg pas als een L.U.L. op een drumstel. Als jij niet blij voor een ander kan zijn en steeds die houding aan moet nemen doe je dat. Ik heb hier ff gemeld dat ik veel ben afgevallen met SB en hou die mond dan maar als je niks motiverends te zeggen hebt.
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:29:53 #111
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55193256
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:24 schreef gj89 het volgende:

[..]

SB is geen crashdieet het is een way of life.

ELK dieet is slecht. Een gevarieerd en gematigd eetpatroon en veel beweging is een way of life om op gewicht te blijven. Helaas zijn er echter heel veel mensen die in dieetsprookjes blijven geloven. Het lijkt wel religie!
quote:
Ik heb hier ff gemeld dat ik veel ben afgevallen met SB
Da's hartstikke fijn voor je!! Echt waar!! Kom je het ook weer melden als je weer 30 kilo bent aangekomen omdat je weer 'normaal' bent gaan eten? Sonja Bakkeren kun je tenslotte niet je hele leven volhouden
pi_55193478
er zijn veel en tegenstanders van SB
en eeuwig volhouden is dan ook niet de bedoeling maar wel dat je leert wat je eet
de eerste week(en) verliest men met veel overgewicht ook veel vocht daardoor lijkt het zo hard te gaan.
Ik ben nu een week of 2 me niet aan "de regels" aan het houden, heb de dropjes niet kunnen weerstaan maar hey ik ben ook niet aangekomen omdat ik let op wat ik eet.
sipel een kleine hoeveelheid koolhydraten in vorm van aardappel of rijst, veel groente en fruit en wat vlees. Een sonja recept! en ja bij mij werkt dat wel!
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:49:21 #113
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55193717
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:40 schreef draculettetje het volgende:

maar hey ik ben ook niet aangekomen omdat ik let op wat ik eet.
Maar dat is ook alles wat nodig is!!
quote:
sipel een kleine hoeveelheid koolhydraten in vorm van aardappel of rijst, veel groente en fruit en wat vlees.
Alleen is het in onze maatschappij onmogelijk om dat elke dag van je leven vol te houden, in onze fastfood cultuur is het ook lekker om eens een keer uit de band te springen!!
quote:
Een sonja recept!
Nou niet persé hoor!! Sonja heeft die recepten niet uitgevonden, die zijn al heel oud!! Sonja heeft het wiel opnieuw uitgevonden en een heel goede marketing specialist achter zich. Wat ze vertelt is totaal niets nieuws, maar op het juiste moment opnieuw op de markt gebracht en de massahysterie zorgt ervoor dat iedereen weer als een kip zonder kop voor dit 'nieuwe' dieet valt, terwijl Sonja haar bankrekening straks op dieet moet!! Slimme meid die Sonja.
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:29:22 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_55194734
Zeg ElizabethR, open er een topic over in KLB ofzo
disclaimer
pi_55197844
Ik was 16 kilo afgevallen in ongeveer 12 weken.
Daarna lag mijn hele menstruatie overhoop en volgens de huisarts was ik toen zelfs al te veel in korte tijd afgevallen.

Ik ben daarna gewoon een tijdje gaan proberen om op gewicht te blijven, wat redelijk is gelukt. Ben daarna nog 2 kilo afgevallen ongeveer, zonder moeite
Nu ben ik wel weer begonnen met Sonja Bakker, maar ik houd echt heel goed in de gaten dat ik niet weer zo hard ga.
Vorige week was ik op woensdag al bijna 1 kilo kwijt, terwijll ik op maandag pas ben begonnen.
Zo hard wil ik het dus niet meer laten gaan.
E.
pi_55198584
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:45 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik was 16 kilo afgevallen in ongeveer 12 weken.
Daarna lag mijn hele menstruatie overhoop en volgens de huisarts was ik toen zelfs al te veel in korte tijd afgevallen.

Ik ben daarna gewoon een tijdje gaan proberen om op gewicht te blijven, wat redelijk is gelukt. Ben daarna nog 2 kilo afgevallen ongeveer, zonder moeite
Nu ben ik wel weer begonnen met Sonja Bakker, maar ik houd echt heel goed in de gaten dat ik niet weer zo hard ga.
Vorige week was ik op woensdag al bijna 1 kilo kwijt, terwijll ik op maandag pas ben begonnen.
Zo hard wil ik het dus niet meer laten gaan.
Dat is ook een hele wijze beslissing, dat is ook mijn bedoeling voor als ik in januari weer ga beginnen
0,5 kilo per week vind ik meer dan genoeg!
pi_55201779
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar dat is ook alles wat nodig is!!
[..]
wel bereikt doordat ik even met mn neus op de feite ben gedrukt door deze methode
Alleen is het in onze maatschappij onmogelijk om dat elke dag van je leven vol te houden, in onze fastfood cultuur is het ook lekker om eens een keer uit de band te springen!!
[..]
en dat kan ook best! zelfs als je sonja volgt!
Nou niet persé hoor!! Sonja heeft die recepten niet uitgevonden, die zijn al heel oud!! Sonja heeft het wiel opnieuw uitgevonden en een heel goede marketing specialist achter zich. Wat ze vertelt is totaal niets nieuws, maar op het juiste moment opnieuw op de markt gebracht en de massahysterie zorgt ervoor dat iedereen weer als een kip zonder kop voor dit 'nieuwe' dieet valt, terwijl Sonja haar bankrekening straks op dieet moet!! Slimme meid die Sonja.
misschien heus wel waar maar wat is er mis mee? er bestaan genoeg kook boeken en/of recepten
of ik nou een recept daaruit neem of 1 uit boek van sonja?

en da's nu klaar ben het eens een topic te openen in KLB
pi_55202168
Hoeft niet, er is toen een speciaal topic voor aangemaakt: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
pi_55202383
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:20 schreef schatje het volgende:
Hoeft niet, er is toen een speciaal topic voor aangemaakt: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
nog beter dank!
pi_55228464
Ik snap het probleem alleen niet. Wie zegt dat ik terug wil in mijn oude voedingspatroon? Ik maak mezelf nog liever van kant, heb me nog nooit zo goed gevoeld. Enige wat ik verander is porties en uitzonderingen, maar raarder ga ik lang zal ze leven niet meer.
pi_55553178
Haha, volgens mij heeft iedereen ffies niet zoveel zin met deze dagen
2 januari ga ik beginnen met haar nieuwste boek die we gisteren gekregen hebben!
pi_55632392
Ik meld me hier weer! Heb een tijd SB gedaan en 8 kilo mee afgevallen (boek 1) maar zit er nu allemaal weer aan en waarschijnlijk ook nog wat extra's, durf niet te wegen.. Heftige tijd achter de rug en ik kreeg de rem er echt niet meer op.
Nu heb ik besloten weer half-half SB te gaan doen. Ik werk in een winkel waar we niet echt uitgebreid pauze kunnen nemen. Dus op dagen dat ik avonddienst heb weet ik nog niet hoe ik het met avondeten doe, maar dat zie ik nog wel. Sinds kort hebben we een magnetron op me werk staan maar ja, dan nog: uitgebreid pauzeren zit er niet in.
Mijn grootste probleem is dat ik echt alleen al misselijk word als ik aan die crackers denk. Het is me gigantisch tegen gaan staan. Soms crackers zou kunnen, maar wat kan je als alternatief doen? 2 crackers was toch 1 volkoren boterham ofzo?
pi_55634767
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

ElizabethR je hebt helemaal gelijk op lange termijn werkt het dan het beste. Maar als je veel wilt afvallen en je gaat naar een dietiste, en vervolgens hoort dat je 0,5 tot 1 kilo per week af zult vallen, word je daar ook niet echt vrolijk van. Goed van je gj dat je 25kg afgevallen bent. Mijn complimenten hiervoor . Er is veel discipline voor nodig om het goed vol te houden. Maar wie eht wel en niet vol houdt, ligt aan die persoon zelf. Veel succes in iedergeval . Ik ben eigenlijk neit echt een voorstander van SB. Ik vind het ook meer een crashdieet, maar als het anderen helpt vind ik het goed.
pi_55638814
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:51 schreef -CONFESSIONS het volgende:

[..]

ElizabethR je hebt helemaal gelijk op lange termijn werkt het dan het beste. Maar als je veel wilt afvallen en je gaat naar een dietiste, en vervolgens hoort dat je 0,5 tot 1 kilo per week af zult vallen, word je daar ook niet echt vrolijk van.
je word inderdaad een stuk vrolijker van 15 kilo in een maand te verliezen
maar als je daarna weer 25 aankomt lijkt het me niet zo fijn

ik heb 3 jaar gedaan over 30 kilo, maar nu een jaar later zijn ze er nog steeds af en gaat er elke maand weer iets vanaf
  zondag 30 december 2007 @ 01:19:44 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_55642039
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je word inderdaad een stuk vrolijker van 15 kilo in een maand te verliezen
maar als je daarna weer 25 aankomt lijkt het me niet zo fijn

ik heb 3 jaar gedaan over 30 kilo, maar nu een jaar later zijn ze er nog steeds af en gaat er elke maand weer iets vanaf
Jij was nog in de groei toen je begon met afvallen, dus dan gaat het zonder meer langzamer
disclaimer
pi_55645976
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij was nog in de groei toen je begon met afvallen, dus dan gaat het zonder meer langzamer
en daarom ging aankomen zeker ook zoveel meer sneller van te voren en ik was niet echt meer in de groei hoor
maar goed dan nog kan je beter jaren over 30 kilo doen dan 2 maanden
pi_55647324
Nou, tot nu toe ben ik in de anderhalve maand dat ik gestopt ben 2 ons aangekomen (En dus nog 18,3 kilo kwijt!) En dat met Sinterklaas + Kerst + feestjes etc! Ik ben best wel trots op mezelf!

Ben ook volledig gemotiveerd om 2 januari weer te starten. We hebben het nieuwe boek gekregen en ik ga iig voor nog 5 kilo eraf! En ik weet zeker dat dat me wel gaat lukken
pi_55647383
quote:
Op zondag 30 december 2007 11:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nou, tot nu toe ben ik in de anderhalve maand dat ik gestopt ben 2 ons aangekomen (En dus nog 18,3 kilo kwijt!) En dat met Sinterklaas + Kerst + feestjes etc! Ik ben best wel trots op mezelf!

Ben ook volledig gemotiveerd om 2 januari weer te starten. We hebben het nieuwe boek gekregen en ik ga iig voor nog 5 kilo eraf! En ik weet zeker dat dat me wel gaat lukken
maar dat is 1,5 maand, wat als je 1,5 jaar gestopt bent?
pi_55647472
quote:
Op zondag 30 december 2007 11:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar dat is 1,5 maand, wat als je 1,5 jaar gestopt bent?
Waarom denk jij altijd negatief?

Ik weet zeker dat ik het ga volhouden! Ik heb mezelf gewoon een nieuwe manier van eten etc aangeleerd, ik weet nu wat gezonder is en waarop ik moet letten! Ik weeg me dagelijks en als ik een dagje gek heb gedaan doe ik daarna een dagje rustig. Maar eigenlijk heb ik ook niet zoveel zin om me tegen over jou te moeten 'verdedigen'. Ik blijf gewoon trots op mezelf!
pi_55649371
quote:
Op zondag 30 december 2007 11:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Waarom denk jij altijd negatief?

Ik weet zeker dat ik het ga volhouden! Ik heb mezelf gewoon een nieuwe manier van eten etc aangeleerd, ik weet nu wat gezonder is en waarop ik moet letten! Ik weeg me dagelijks en als ik een dagje gek heb gedaan doe ik daarna een dagje rustig. Maar eigenlijk heb ik ook niet zoveel zin om me tegen over jou te moeten 'verdedigen'. Ik blijf gewoon trots op mezelf!
ik ben niet negatief maar je hebt nog niemand gezien die 1,5 jaar gestopt is met sb en dan niet aangekomen is
tot nu toe alleen mensen die paar maanden gestopt zijn en dan weer aangekomen zijn

maar blijf je altijd sb volgen dan?
pi_55649575
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ben niet negatief maar je hebt nog niemand gezien die 1,5 jaar gestopt is met sb en dan niet aangekomen is
tot nu toe alleen mensen die paar maanden gestopt zijn en dan weer aangekomen zijn

maar blijf je altijd sb volgen dan?
Nee, natuurlijk blijf ik dat niet altijd volgen.

Maar ik blijf wel levenslang met mijn gewicht bezig.. dat doe ik immers ook al levenslang!
En nu heb ik dus van mezelf een manier gevonden waarmee ik goed kan leven (en dat is niet SB, maar gewoon een eigen manier met een gedeelte wat ik geleerd heb van SB) en op gewicht blijf. Als ik wil afvallen zal ik weer even me streng aan het boek van SB houden
pi_55649660
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk blijf ik dat niet altijd volgen.

Maar ik blijf wel levenslang met mijn gewicht bezig.. dat doe ik immers ook al levenslang!
En nu heb ik dus van mezelf een manier gevonden waarmee ik goed kan leven (en dat is niet SB, maar gewoon een eigen manier met een gedeelte wat ik geleerd heb van SB) en op gewicht blijf. Als ik wil afvallen zal ik weer even me streng aan het boek van SB houden
en ik bedoel alleen maar hoe weet je dat je dat kan volhouden want je hebt het pas 1,5 maand geprobeert
pi_55649758
Okee klaar! Dat jij het niet ziet zitten weten we nu wel.
Ik reageer niet meer op je!

Je moet je misschien eens realiseren dat niet alleen jouw manier van afvallen zo geweldig is!
En dat andere mensen het graag op hun manier doen.
pi_55649810
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:13 schreef KiwiTjuHh het volgende:

Je moet je misschien eens realiseren dat niet alleen jouw manier van afvallen zo geweldig is!
En dat andere mensen het graag op hun manier doen.
we spreken over 3 jaar wel weer
en mijn manier van afvallen is gewoon simpel en doodsaai maar het werkt wel het beste ja
  zondag 30 december 2007 @ 13:27:34 #135
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55650195
Tering wat een vervelende wijven hier
Zeg Miss_S, dat jij nu een wandelend overgewichtje bent wat kosten wat het kost aan iedereen moet verkondigen dat ze hoe dan ook dik gaan worden, maakt je er niet een leuker mens op.
Ik heb echt het idee dat jij niet meer in al die afval topics moet gaan posten maar een goede hoofddokter moet zoeken. Als jij je issues eens verwerkt, gaat die dikke reet er ook wel vanaf.
Laat ondertussen de meiden hier met rust wil je?

Ik vind SB ook een imbeciel , maar als iemand er mee bereikt wat ze wil bereiken, dan is het per definitie ok.
pi_55650957
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en ik bedoel alleen maar hoe weet je dat je dat kan volhouden want je hebt het pas 1,5 maand geprobeert
Het is wel zo. Maar hou dit in je achterhoofd en zeg over een jaar hoe het met je gaat. En het is misschien wel goed dat mensen tegen SB zijn. Als je afvalt en dan het dubbele aankomt, dan ben je ook niet blij. Dat heet geld verdienen over andermans rug.
maar ik houd hier wel over op. Als ik een discussie wil voeren ga ik wel naar dat andere topic.
pi_55651116
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:27 schreef SHE het volgende:
Tering wat een vervelende wijven hier
Zeg Miss_S, dat jij nu een wandelend overgewichtje bent wat kosten wat het kost aan iedereen moet verkondigen dat ze hoe dan ook dik gaan worden, maakt je er niet een leuker mens op.
Ik heb echt het idee dat jij niet meer in al die afval topics moet gaan posten maar een goede hoofddokter moet zoeken. Als jij je issues eens verwerkt, gaat die dikke reet er ook wel vanaf.
Laat ondertussen de meiden hier met rust wil je?

Ik vind SB ook een imbeciel , maar als iemand er mee bereikt wat ze wil bereiken, dan is het per definitie ok.
bereiken maar je wilt het toch ook behouden?
pi_55664575
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:38 schreef Purky het volgende:
bla bla... Mijn grootste probleem is dat ik echt alleen al misselijk word als ik aan die crackers denk. Het is me gigantisch tegen gaan staan. Soms crackers zou kunnen, maar wat kan je als alternatief doen? 2 crackers was toch 1 volkoren boterham ofzo?
Altijd dezelfde discussie hier.. Iemand antwoord op mijn vraag zodat we een nieuw onderwerp hebben?
  zondag 30 december 2007 @ 22:02:32 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_55664668
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:59 schreef Purky het volgende:

[..]

Altijd dezelfde discussie hier.. Iemand antwoord op mijn vraag zodat we een nieuw onderwerp hebben?
2 crackers zijn inderdaad 1 boterham, 1 bolletje of een krentenbol
disclaimer
pi_55664707
1 boterham of een broodje is toch niet hetzelfde
maar goed Sonja is ook creatief
  zondag 30 december 2007 @ 22:05:06 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_55664739
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:03 schreef Miss_S het volgende:
1 boterham of een broodje is toch niet hetzelfde
maar goed Sonja is ook creatief
Nee, het zal inderdaad vast een paar gram schelen, maar niet veel
disclaimer
pi_55664836
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, het zal inderdaad vast een paar gram schelen, maar niet veel
ik heb altijd geleerd dat 1 broodje gelijk staat aan 2 boterhammen
  zondag 30 december 2007 @ 22:11:55 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_55664943
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb altijd geleerd dat 1 broodje gelijk staat aan 2 boterhammen
Ligt er ook een beetje aan wat voor broodje je eet.
disclaimer
pi_55664989
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ligt er ook een beetje aan wat voor broodje je eet.
witbrood: snee 91kcal en bolletje 130kcal
bruinbrood: snee 84kcal en bolletje 120 kcal
en krentenbol: 134kcal
  zondag 30 december 2007 @ 22:15:59 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_55665068
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

witbrood: snee 91kcal en bolletje 130kcal
bruinbrood: snee 84kcal en bolletje 120 kcal
en krentenbol: 134kcal
Nou, anderhalf dus, nog steeds geen schokkend verschil
disclaimer
pi_55665530
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, anderhalf dus, nog steeds geen schokkend verschil
wel als je het keer 2, 3 of 4 doet tijdens een dieet
pi_55665668
kunnen we het hier gewoon gezelig houden en elkaar in elkaars waarde laten alsjeblieft?

de discussie kan verder voortgezet worden in het topic dat schatje al meerdere keren heeft aangegeven.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Licht Ontvlambaar zondag 30 december 2007 @ 22:37:58 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55665732
Welke crackers worden door sonja aangeraden? Want het lijkt me inderdaad wel dat je het bijvoorbeeld door een snee bruinbrood of misschien toast zou moeten kunnen vervangen?
  zondag 30 december 2007 @ 22:38:56 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_55665763
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wel als je het keer 2, 3 of 4 doet tijdens een dieet
Newsflash: van een paar keer 40 kcal meer in een week merk je echt helemaal niks Echt niet. Ik snap dat het moeilijk te verkroppen is, maar ondanks het feit dat je heel succesvol bent afgevallen heb jij echt niet alle afvalwijsheid in pacht.

Verder sluit ik me aan bij de mods, ik heb al te veel tijd verspild aan in gaan op jouw domme geblaat op Fok, dus laten we dit topic gewoon houden voor de mensen die wel in SB geloven
disclaimer
pi_55665777
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
kunnen we het hier gewoon gezelig houden en elkaar in elkaars waarde laten alsjeblieft?

de discussie kan verder voortgezet worden in het topic dat schatje al meerdere keren heeft aangegeven.
ik geef toch gewoon informatie?
er werd gevraagd wat je ipv crackers kan eten, dus geef ik een vergelijking van andere dingen die je daar voor in de plaats kan eten
  zondag 30 december 2007 @ 22:39:59 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_55665806
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:37 schreef Sjeen het volgende:
Welke crackers worden door sonja aangeraden? Want het lijkt me inderdaad wel dat je het bijvoorbeeld door een snee bruinbrood of misschien toast zou moeten kunnen vervangen?
Zo volkoren mogelijk. Ik heb altijd de WASA volkoren knackebrot gepakt, maar heb in haar boeken niet echt een specifiek merk of type terug kunnen vinden.
disclaimer
pi_55665835
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Newsflash: van een paar keer 40 kcal meer in een week merk je echt helemaal niks Echt niet. Ik snap dat het moeilijk te verkroppen is, maar ondanks het feit dat je heel succesvol bent afgevallen heb jij echt niet alle afvalwijsheid in pacht.
maar 4x 40 elke dag wel
zeker met een dieet zoals sb waar je rond de 1000kcal binnenkrijgt dan maakt 160 opeens wel veel uit
  zondag 30 december 2007 @ 22:41:45 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_55665849
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar 4x 40 elke dag wel
zeker met een dieet zoals sb waar je rond de 1000kcal binnenkrijgt dan maakt 160 opeens wel veel uit
Je mag toch geen 4 boterhammen per dag, dus die discussie is irrelevant
disclaimer
pi_55665855
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik geef toch gewoon informatie?
er werd gevraagd wat je ipv crackers kan eten, dus geef ik een vergelijking van andere dingen die je daar voor in de plaats kan eten
schetig dat je je aangesproken voelt, maar dit was een boodschap van algemeen nut
  Licht Ontvlambaar zondag 30 december 2007 @ 22:43:00 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55665890
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zo volkoren mogelijk. Ik heb altijd de WASA volkoren knackebrot gepakt, maar heb in haar boeken niet echt een specifiek merk of type terug kunnen vinden.
Dus in principe zou je het ook kunnen vervangen door een volkoren snee brood (als je het gewicht en cal. ongeveer in acht houdt) en die dan toasten als je dat lekkerder vindt dan crackers...

Ik heb bijvoorbeeld liever een boterham dan crackers
pi_55665960
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

schetig dat je je aangesproken voelt, maar dit was een boodschap van algemeen nut
dus dan zeg je gewoon dubbel wat door een andere mod is gezegd? want daarna was er alleen dit soort gespreken en advies
  zondag 30 december 2007 @ 22:45:54 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_55665994
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dus in principe zou je het ook kunnen vervangen door een volkoren snee brood (als je het gewicht en cal. ongeveer in acht houdt) en die dan toasten als je dat lekkerder vindt dan crackers...

Ik heb bijvoorbeeld liever een boterham dan crackers
Ja, ik zou het dan zelf alleen niet toasten omdat je dan al het vocht uit de boterham trekt en het dan minder goed vult dan een gewone boterham, maar dat kan gevoelsmatig zijn.
Ik ben zelf een echt crackermeisje, dus SB is ideaal voor mij Hoewel ik het na de feestdagen niet meer volgens het boek ga doen, ik denk dat er bij mij toch wat radicalere oplossingen nodig zijn inmiddels
disclaimer
pi_55666013
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je mag toch geen 4 boterhammen per dag, dus die discussie is irrelevant
mag je ook geen 4 crackers?
(waar het over ging die dan vervangen werden door bolletjes of boterhammen_
  zondag 30 december 2007 @ 22:48:10 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_55666075
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

mag je ook geen 4 crackers?
(waar het over ging die dan vervangen werden door bolletjes of boterhammen_
2 crackers vervang je door 1 boterham.
disclaimer
pi_55666106
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus dan zeg je gewoon dubbel wat door een andere mod is gezegd? want daarna was er alleen dit soort gespreken en advies
als jij dat zo oppikt; dan wel ja.
als je verdere vragen hebt, zie ik je zo graag in het feedbacktopic.
pi_55666135
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

2 crackers vervang je door 1 boterham.
kijk nu begrijp ik het
maar dan nog is een boterham niet hetzelfde als een bolletje of krentenbol
  zondag 30 december 2007 @ 22:50:51 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_55666184
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kijk nu begrijp ik het
maar dan nog is een boterham niet hetzelfde als een bolletje of krentenbol
Prima meid, jij wint, ga het lekker vieren, dan ga ik slapen!
disclaimer
  Licht Ontvlambaar zondag 30 december 2007 @ 22:51:02 #164
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55666193
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik zou het dan zelf alleen niet toasten omdat je dan al het vocht uit de boterham trekt en het dan minder goed vult dan een gewone boterham, maar dat kan gevoelsmatig zijn.
Ik ben zelf een echt crackermeisje, dus SB is ideaal voor mij Hoewel ik het na de feestdagen niet meer volgens het boek ga doen, ik denk dat er bij mij toch wat radicalere oplossingen nodig zijn inmiddels
Nee ok, dat toasten was ook maar een voorbeeld... Ik hou niet zo van crackers Ik ben overigens stabiel op het moment, best een prestatie zo zonder sport. Loop op dit moment met rugblessure, dus mag even niet volleyballen...
pi_55666217
15 kilo totaal kwijtgeraakt, nu al vier weken klaar en ik ben nog niks aangekomen !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  zondag 30 december 2007 @ 22:53:02 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_55666250
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee ok, dat toasten was ook maar een voorbeeld... Ik hou niet zo van crackers Ik ben overigens stabiel op het moment, best een prestatie zo zonder sport. Loop op dit moment met rugblessure, dus mag even niet volleyballen...
Dat vind ik wel knap, zeker met de feestdagen
Ik ben nu weer een paar kilo aangekomen van het werkloos zijn, ik mis mijn ritme en natuurlijk mijn 20 kilometer fietsen per dag Maar op de bruiloft van mijn dinnetje in mei ga ik weer stralend zijn
disclaimer
  zondag 30 december 2007 @ 22:53:58 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_55666284
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:51 schreef Svensational het volgende:
15 kilo totaal kwijtgeraakt, nu al vier weken klaar en ik ben nog niks aangekomen !
[Miss_S]

Wacht maar, over een jaar zit het er gewoon weer aan

[/Miss_S]
disclaimer
  Licht Ontvlambaar zondag 30 december 2007 @ 22:54:25 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55666296
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat vind ik wel knap, zeker met de feestdagen
Ik ben nu weer een paar kilo aangekomen van het werkloos zijn, ik mis mijn ritme en natuurlijk mijn 20 kilometer fietsen per dag Maar op de bruiloft van mijn dinnetje in mei ga ik weer stralend zijn
Gaat je lukken En nu hup hup naar bed (ik ook), want ook dat is goed voor je gewicht
  zondag 30 december 2007 @ 22:55:54 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_55666352
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gaat je lukken En nu hup hup naar bed (ik ook), want ook dat is goed voor je gewicht
Ja, met het oog op morgen lijkt me dat wel handig
disclaimer
pi_55666471
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

[Miss_S]

Wacht maar, over een jaar zit het er gewoon weer aan

[/Miss_S]
nee over 5 jaar

maar dat is eigenlijk helemaal niet grappig want vaak is het wel zo
pi_55674201
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:51 schreef Svensational het volgende:
Goed hee

Even tegen iedereen.. zullen we gewoon proberen niet meer op Miss S te antwoorden? Dan is de lol er zo af en hoef ik (en misschien anderen ook) me ook niet verder te ergeren!
  maandag 31 december 2007 @ 09:59:42 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_55674217
quote:
Op maandag 31 december 2007 09:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Goed hee

Even tegen iedereen.. zullen we gewoon proberen niet meer op Miss S te antwoorden? Dan is de lol er zo af en hoef ik (en misschien anderen ook) me ook niet verder te ergeren!
Ben je wel eens in de dieetclub geweest?
Same story... ik kan me heel moeilijk inhouden als het naar een bepaald niveau zakt
disclaimer
pi_55679843
quote:
Op maandag 31 december 2007 09:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ben je wel eens in de dieetclub geweest?
Same story... ik kan me heel moeilijk inhouden als het naar een bepaald niveau zakt
Nee, nog niet geweest

En als het hier zo door gaat ben ik hier ook niet lang meer.
Ik dacht dat dit topic bedoeld was om elkaar wat te steunen & tips uit te delen.. niet om anderen de grond in te boren en alleen je eigen idealen te verkondigen. Hiermee doel ik niet op jou!

Ik hoop dat het gezellig blijft.
pi_55740704
Het is wel moeilijk om opeens niet zoveel meer te eten naar die vreetdagen vanaf kerst! Haha
Maar het gaat wel prima opzich. Ben benieuwd wat de weegschaal maandag zegt!
pi_55740734
Wij beginnen morgen weer!
Ik hoop dat je een mooi resultaat ziet Kiwi!
Sara
Merel
Ukje
pi_55741986
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:33 schreef Fuente het volgende:
Wij beginnen morgen weer!
Ik hoop dat je een mooi resultaat ziet Kiwi!
Jullie ook veel succes
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:20:18 #177
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_55771421
Ik heb een vraagje... Heel veel van jullie zijn snel 12-17 kg afgevallen, maar hadden jullie eerst ook écht overgewicht? Want ik heb een bmi van 21 (5 kg aangekomen ) en als ik nu begin met die Sonja Bakker weekmenu's voor tieners, val ik dan ook echt af? Of verlies je gewicht totdat je uiteindelijke streef hebt behaald? Het is dus niet dat je kunt sonjabakkeren tot je een ons weegt.
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_55771559
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:20 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik heb een vraagje... Heel veel van jullie zijn snel 12-17 kg afgevallen, maar hadden jullie eerst ook écht overgewicht? Want ik heb een bmi van 21 (5 kg aangekomen ) en als ik nu begin met die Sonja Bakker weekmenu's voor tieners, val ik dan ook echt af? Of verlies je gewicht totdat je uiteindelijke streef hebt behaald? Het is dus niet dat je kunt sonjabakkeren tot je een ons weegt.
De kilo's die ik afgevallen ben had ik ook aan overgewicht ja Dus dan gaat het waarschijnlijk ook wel sneller! Het is natuurlijk logisch als je maar 5 kilo kwijt wil dat het waarschijnlijk een stuk langzamer gaat.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:07:54 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_55773891
quote:
Als je een BMI van 21 hebt val je inderdaad geen 17 kilo af, dat zou ook wel een beetje eng zijn

Ik denk persoonlijk dat je in jouw geval beter kan gaan sporten dan dieten, want met zo'n laag BMI krijg je er haast niks afgedieet.

-edit- ik zie nu in je profiel dat je 14 bent, dan moet je echt niet gaan dieten!
Alleen voor kinderen en tieners met echt overgewicht kan dat een oplossing bieden, maar met een lichaam in de groei is dat niet verstandig. Vergeet niet dat je door je groei ook aankomt - alle meiden hebben dat, je krijgt meer tieten en meer heupen, dat is een natuurlijk proces en dat moet je niet met een dieet gaan tegenhouden. Ga gewoon lekker bewegen, zodat je gewicht gezond blijft, maar ga alsjeblieft nog niet dieten
disclaimer
pi_55775414
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]
-edit- ik zie nu in je profiel dat je 14 bent, dan moet je echt niet gaan dieten!
Alleen voor kinderen en tieners met echt overgewicht kan dat een oplossing bieden, maar met een lichaam in de groei is dat niet verstandig. Vergeet niet dat je door je groei ook aankomt - alle meiden hebben dat, je krijgt meer tieten en meer heupen, dat is een natuurlijk proces en dat moet je niet met een dieet gaan tegenhouden. Ga gewoon lekker bewegen, zodat je gewicht gezond blijft, maar ga alsjeblieft nog niet dieten
Dat had ik ook nog niet gezien! Ik sluit me hier volledig bij aan!
pi_55817769
Beweging is idd veeel beter dan het beginnen met dieten op die leeftijd!
Zeker als er geen sprake is van een ernstig overgewicht. Wanneer je er toch heel erg mee zit kan je in dat opzicht wel letten op wat je eet, maar dan vooral niet minder maar gezond. of even langs de huisarts voor advies

ik ben van plan om morgen weer te beginnen
ben met de feestdagen en de daarbij horende weken zonder sonja niet aangekomen
nog steeds dus 8 kilo kwijt, als er nu nog zo'n 5 a 7 afgaan ben ik helemaal blij!
pi_55818535
quote:
bmi 21 is toch geen overgewicht? (en ja ik heb rekening gehouden met leeftijd en sexe)
hoeveel weeg je dan en hoe lang ben je en waarom wil je in godsnaam afvallen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2008 @ 23:17:56 #183
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_55835870
Hoi . Huize Skaai (pa + ma + Skaai) is aan het Bakkeren. . Nu nog geen week bezig en het valt ons reuze mee .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_55838354
Het is zowieso een stuk makkelijker als je het met heel de familie doet, wel fijn voor je dat het meevalt! Ik heb het met me broer gedaan en toen ging het wel. Nu ben ik van plan het alleen te doen alleen pff.. zie er erg tegenop in me uppie
pi_55839790
Ik doe het ook samen met mijn moeder hoor, al kan zijn niet zo streng zijn voor zichzelf

Afgelopen week 1,3 kilo afgevallen.. bijna 20 kilo kwijt dus. Heerlijk!
Het idee dat ik van de zomer zoveel leuke dingen kan kopen..
pi_55840115
da's netjes zo met de feestdagen kiwitjuh!
hier zeggen we steeds dat ik aan sonja doe en hij aan sonja xl, hij hoeft juist helemaal niet af te vallen, liever aankomen dus hij eet wel met mij mee (want om nou 2 verschillende dingen te gaan koken) maar neemt gewoon zijn lunch etc mee.
En eet wat meer aardappels en voor de rest wat ik niet meer mag of hoef
pi_55841346
Kiwitjuh, als ik jou zo hoor praten over hoeveel je af bent gevallen heb ik bijna zin om af te vallen Bijna 20 kilo is echt geweldig!! Al die tijd Sonja Bakker? En sport je ernaast of niet?
pi_55842482
Ik sport niet, maar wandel wel elke dag een uur stevig met mijn honden.
Maar vanaf deze week ga ik weer 1 a 2 x per week zwemmen Maar dat doe ik meer omdat ik dat erg leuk & lekker vind!

En ik heb me 5 a 6 weken strikt aan Sonja gehouden (in de maand augustus & september) en ben vervolgens mijn eigen weg gegaan. Het boek van Sonja als leidraad genomen en zelf gedaan waar ik zin in had. De kilo's vlogen eraf

Het is moeilijker om de stap te nemen om te beginnen met afvallen dan het afvallen zelf, tenminste dat vind ik
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2008 @ 20:54:31 #189
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_55857682
Inderdaad, als je eenmaal bezig bent valt het toch wel mee. Ooit Weight Watchers gedaan (met een klein succesje van 10 kilo eraf) maar dat zat er na 6 weken gips (been) net zo snel weer aan.

Ik ga me deze week ook inschrijven op de sportschool (fitness) en we hebben gisteren met z'n drietjes zo'n 2 uur gelopen door het Leidse landschap . Geen last van mijn knie en het was lekker in die gure koude wind .
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_55863752
Kiwi,wat ga je goed!!
Ik ben vandaag weer begonnen...
Eigenlijk 2 januari al maar zodra de avond begon moest en zou ik weer iets slechts eten.
De 1e dagen zijn altijd even moeilijk doorkomen.
Vandaag de 1e dag dat het weer goed gegaan is.
Ik sta nu rond de 70.(was voor de kerst 68,5)
Nu moet ik naar de 65 en dan ben ik wel tevreden.
Ik ben 1.60 dus zou nog wel lichter mogen dan 65.
Toen ik begon in september woog ik 83.Gelukkig dus ook al heel wat eraf.
Nu de rest nog.
pi_55865731
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:38 schreef Moppie_1974 het volgende:
Kiwi,wat ga je goed!!
Ik ben vandaag weer begonnen...
Eigenlijk 2 januari al maar zodra de avond begon moest en zou ik weer iets slechts eten.
De 1e dagen zijn altijd even moeilijk doorkomen.
Vandaag de 1e dag dat het weer goed gegaan is.
Ik sta nu rond de 70.(was voor de kerst 68,5)
Nu moet ik naar de 65 en dan ben ik wel tevreden.
Ik ben 1.60 dus zou nog wel lichter mogen dan 65.
Toen ik begon in september woog ik 83.Gelukkig dus ook al heel wat eraf.
Nu de rest nog.
jij gaat ook lekker! ik ben mn boek ff kwijt dus dan maar ook op gevoel
dat kan ik ook best
pi_55866538
30.8 kilo kwijt en proud of it
pi_55867241
Wat gaat iedereen super zeg Leuk om te horen!

Dracu, ik hou me zelf ook absoluut niet meer aan het boek. En ik denk als je dat een keer een aantal weken gedaan hebt je dat ook niet meer nodig hebt. Je weet zelf wel wat de bedoeling is van Sonja en als je dan nu als avond eten macaroni of rode kool met een kipfilet eet maakt in mijn ogen niet uit

Vandaag is de 20 kilo eraf
pi_55867822
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat gaat iedereen super zeg Leuk om te horen!

Dracu, ik hou me zelf ook absoluut niet meer aan het boek. En ik denk als je dat een keer een aantal weken gedaan hebt je dat ook niet meer nodig hebt. Je weet zelf wel wat de bedoeling is van Sonja en als je dan nu als avond eten macaroni of rode kool met een kipfilet eet maakt in mijn ogen niet uit

Vandaag is de 20 kilo eraf
dat is wel zo, alleen bij mij werkt het meer dat ik het doe omdat het papier staat.....
pi_55867911
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:48 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dat is wel zo, alleen bij mij werkt het meer dat ik het doe omdat het papier staat.....
Hmm okee.. jij hebt echt die houvast nodig. Dat kan
Heb je het boek al terug? Zo niet dan wil ik wel wat voor je overtypen hoor.
Ik heb op dit moment boek 1, boek 3 en het nieuwe boek in huis dus
pi_55869767
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Hmm okee.. jij hebt echt die houvast nodig. Dat kan
Heb je het boek al terug? Zo niet dan wil ik wel wat voor je overtypen hoor.
Ik heb op dit moment boek 1, boek 3 en het nieuwe boek in huis dus
ha ha dat vind ik wel heeeeel lief maar dat hoeft niet hoor, komt helemaal goed
let ik deze week gewoon nog wat op en begin ik volgende week
maakt niet uit
pi_55877294
Kiwi,wat weeg je nu als ik vragen mag?
En hoelang (of kort) ben je ook alweer?
Ik heb net andijvie-stamppot op.(ja,erg vroeg maar ik werk altijd 's avonds)
Met wat kleine blokjes magere rookworst erdoor en wat mosterd voor de smaak.
Anders is het allemaal zo kaal.
Straks een kilometertje of 5 fietsen en anderhalf uur werken dus dan zijn de calorietjes weer verbrand.(hoop ik)
Vanochtend was ik een kilootje lichter,dus de strijd is allemaal niet voor niets.
pi_55881971
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:07 schreef Moppie_1974 het volgende:
Kiwi,wat weeg je nu als ik vragen mag?
En hoelang (of kort) ben je ook alweer?
Je hebt PM
Oh nee toch niet.. ik kan je niet als ontvanger invoeren?
pi_55885701
Als het goed is,kan het nu wel.
pi_56029527
Hoe gaat het met iedereen?
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2008 @ 23:07:17 #201
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56036991
Gisteren aangemeld voor de fitness .
pi_56037022
Helemaal super,Kiwi!
Nog 3 onsjes en ik ben weer waar ik gebleven was voor de feestdagen.
Dan nog 3,5 kilo en ik zit weer op een streefgewicht.
En hoe gaat het bij jou?
(Ik heb nu best wel trek,maar heb net al een Evergreen op)
Ik moet maar naar bed gaan...
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2008 @ 23:10:35 #203
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56037086
Ik heb ook trek maar ik ga zo gewoon slapen .
pi_56043199
ik zou eigenlijk deze week weer beginnen, maar ik ben tot morgen niet thuis en dan het weekend ook niet dus ik begin volgende week maandag weer!
pi_56043471
Ik ben nog steeds 20 kilo kwijt. Afgelopen week had ik zoveel feestjes, etentjes etc dat ik niet meer afgevallen ben Maar ook niet aangekomen en dat vind ik dan al erg plezierig!

Deze week ben ik weer wat strenger voor mezelf dus gaat er wel weer wat af! Ben nu ook weer 2 x per week aan het zwemmen, lekker hoor!
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2008 @ 20:13:20 #206
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56056506
Ik heb gisteren het couscous recept uit 't boek gemaakt en mijn ouders zaten ervan te smullen .
Oh en ik heb donderdag een 1e instructieafspraak bij het fitnesscentrum .
pi_56066320
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:13 schreef Skaai het volgende:
Ik heb gisteren het couscous recept uit 't boek gemaakt en mijn ouders zaten ervan te smullen .
Oh en ik heb donderdag een 1e instructieafspraak bij het fitnesscentrum .
Welk boek doe je Skaai?
Ik wilde vandaag weer gaan zwemmen.. maar heb nog zo'n spierpijn Ik ga morgenochtend wel, lijkt me verstandiger!
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 10:15:28 #208
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56123010
'Bereik en behoud je ideale gewicht'. Tot nu toe zo'n dikke 3 kg kwijt en ik ben nu 2,5 week bezig.
Oh en de moussaka is ook lekker! Het is zoveel, ik geloof nog steeds niet dat die hoeveelheden kloppen .
Gisteren instructie van fitness gehad, was leuk! Morgenochtend ga ik dus echt aan de bak met sporten.
pi_56123584
ondanks dat ik vanaf half dec nietmeer aan sonja heb gedaan en eigenlijk de dropjes ook niet echt links heb laten liggen ben ik nu toch nog 2 kilo afgevallen!
In totaal ben ik er nu 10 kwijt en wil ik voor mn bruiloft in juli er nog 5 afhebben! gaat goed zo
pi_56124018
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:15 schreef Skaai het volgende:
'Bereik en behoud je ideale gewicht'. Tot nu toe zo'n dikke 3 kg kwijt en ik ben nu 2,5 week bezig.
Oh en de moussaka is ook lekker! Het is zoveel, ik geloof nog steeds niet dat die hoeveelheden kloppen .
Gisteren instructie van fitness gehad, was leuk! Morgenochtend ga ik dus echt aan de bak met sporten.
Goed zeg
Succes met sporten!
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:41 schreef draculettetje het volgende:
ondanks dat ik vanaf half dec nietmeer aan sonja heb gedaan en eigenlijk de dropjes ook niet echt links heb laten liggen ben ik nu toch nog 2 kilo afgevallen!
In totaal ben ik er nu 10 kwijt en wil ik voor mn bruiloft in juli er nog 5 afhebben! gaat goed zo
Wauw, ook goed zeg!
Die 5 kilo gaan zeker nog lukken hoor! Een goed streven, zo voor je bruiloft
pi_56124172
Wauw, ook goed zeg!
Die 5 kilo gaan zeker nog lukken hoor! Een goed streven, zo voor je bruiloft
[/quote]

Dank je wel
Ik ben dan ook expres vroeg begonnen om een beter beeld te krijgen voor wat ik wil afvallen, want dat dat moest gebeuren was een feit. De bruiloft is idd een goed streven en ik zal er dan ook zeker voor zorgen dat die 10 er niet meer bijkomen.

Uiteindelijk wil ik er nu in totaal nog 15 afhebben, maar die 5 voor juli en de rest als ik ook weer wat meer kan bewegen, al denk ik dat de hydrotherapie me elke week ook aardig helpt, niet alleen voor mn revalidatie maar ook het afvallen.

Het afvallen helpt dan mn revalidatie weer!
pi_56124255
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:03 schreef draculettetje het volgende:
Dank je wel
Ik ben dan ook expres vroeg begonnen om een beter beeld te krijgen voor wat ik wil afvallen, want dat dat moest gebeuren was een feit. De bruiloft is idd een goed streven en ik zal er dan ook zeker voor zorgen dat die 10 er niet meer bijkomen.

Uiteindelijk wil ik er nu in totaal nog 15 afhebben, maar die 5 voor juli en de rest als ik ook weer wat meer kan bewegen, al denk ik dat de hydrotherapie me elke week ook aardig helpt, niet alleen voor mn revalidatie maar ook het afvallen.

Het afvallen helpt dan mn revalidatie weer!
Inderdaad
Je gaat er verstandig mee om als ik dat zo hoor.

Zelf heb ik me nu eerst meer toegelegd op het sporten ipv het afvallen. Ik ga vandaag voor de 3e keer deze week zwemmen Wil eerst proberen mijn velletje iets strakker om mn buik + armen te krijgen. 20 kilo afvallen is leuk, maar alles wordt toch wel iets slapper en dat wil ik niet op mijn 20 jarige leeftijd Maar dat gaat ook zeker wel lukken!

Ondertussen blijf ik gewoon lekker gezond eten en op gewicht en probeer wat af te vallen. Ik ga over 3 weken op stage en dan heb ik wat meer regelmaat in mijn leven (vaste tijden op staan etc) en dan ga ik weer fanatiek met Sonja bezig. Op dit moment is dat gewoon wat lastig.
pi_56124389
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:06 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Inderdaad
Je gaat er verstandig mee om als ik dat zo hoor.

Zelf heb ik me nu eerst meer toegelegd op het sporten ipv het afvallen. Ik ga vandaag voor de 3e keer deze week zwemmen Wil eerst proberen mijn velletje iets strakker om mn buik + armen te krijgen. 20 kilo afvallen is leuk, maar alles wordt toch wel iets slapper en dat wil ik niet op mijn 20 jarige leeftijd Maar dat gaat ook zeker wel lukken!

Ondertussen blijf ik gewoon lekker gezond eten en op gewicht en probeer wat af te vallen. Ik ga over 3 weken op stage en dan heb ik wat meer regelmaat in mijn leven (vaste tijden op staan etc) en dan ga ik weer fanatiek met Sonja bezig. Op dit moment is dat gewoon wat lastig.
Ja dat kan ik me wel voorstellen dat als je zoveel afvalt je wat vel overhoud, schijnt op zich langzaam en moeilijk bij te trekken heb ik gehoord? maar sporten en / of zwemmen moeten toch wel helpen? En ieder geval goed om die beweging te hebben.

Fijn dat met stage je weer wat regelmaat krijgt is idd wel handig voor een goed eetpatroon!
pi_56124518
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:11 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Ja dat kan ik me wel voorstellen dat als je zoveel afvalt je wat vel overhoud, schijnt op zich langzaam en moeilijk bij te trekken heb ik gehoord? maar sporten en / of zwemmen moeten toch wel helpen? En ieder geval goed om die beweging te hebben.

Fijn dat met stage je weer wat regelmaat krijgt is idd wel handig voor een goed eetpatroon!
Hmm, nou ik heb niet echt vel over ofzo. Maar het is meer dat het niet meer zo strak zit zoals het was. Logisch want er zit een stuk minder vet onder Haha.

Maar voor zover mijn geklaag, ik ben heel tevreden hoor
pi_56124554
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:16 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Maar voor zover mijn geklaag, ik ben heel tevreden hoor
weet ik je bent dan ook goed bezig! Wij kunnen trots op ons zelf zijn
ik had nooit gedacht de tien er af te krijgen omdat het een tijdje zo langzaam ging
pi_56124571
tvp
pi_56124730
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:17 schreef draculettetje het volgende:

[..]

weet ik je bent dan ook goed bezig! Wij kunnen trots op ons zelf zijn
ik had nooit gedacht de tien er af te krijgen omdat het een tijdje zo langzaam ging
Heerlijk is dat he!
Ik heb dat ook, kan echt trots op mezelf zijn.
Vind het zo heerlijk dat ook echt iedereen het ziet en me erop aan spreekt
Dat is toch waarvoor je het doet (ja voor jezelf, maar dat andere het erkennen is toch wel leuk!)
pi_56124791
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Heerlijk is dat he!
Ik heb dat ook, kan echt trots op mezelf zijn.
Vind het zo heerlijk dat ook echt iedereen het ziet en me erop aan spreekt
Dat is toch waarvoor je het doet (ja voor jezelf, maar dat andere het erkennen is toch wel leuk!)
ja dat vind ik ook
en ik merk het ook echt aan mn kleren
van de week zei mn neefje (=4 jaar) steeds je broek is alweer afgezakt
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2008 @ 10:27:26 #219
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56218152
Hallo! Ik heb een vraagje, in het 'Bereik en behoud je ideale gewicht' boek staat een recept voor een mandarijnen creme toetje.
Er staat in dat er 100gram zoetstof in moet! . 100gram, hallo, een gemiddelde pot heeft net 75 gram inhoud en dat is zoveel. Ik hoop dat het 10gram moet zijn maar dat kunnen jullie vast wel bevestigen he? .

Mijn vader is heel enthousiast gaan mailen via de officiele Sonja Bakker manier maar dan moet je geld betalen .
pi_56222289
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:27 schreef Skaai het volgende:
Hallo! Ik heb een vraagje, in het 'Bereik en behoud je ideale gewicht' boek staat een recept voor een mandarijnen creme toetje.
Er staat in dat er 100gram zoetstof in moet! . 100gram, hallo, een gemiddelde pot heeft net 75 gram inhoud en dat is zoveel. Ik hoop dat het 10gram moet zijn maar dat kunnen jullie vast wel bevestigen he? .

Mijn vader is heel enthousiast gaan mailen via de officiele Sonja Bakker manier maar dan moet je geld betalen .
Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, maar 100 gram lijkt me onwijs veel. Dan wordt het echt onwijs zoet. Ik zou uitgaan van 10 gram ja.
pi_56230765
hihi en ik ben gewoon van 100 uitgegaan vandaar dat ie echt niet te pruimen was
pi_56230823
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:47 schreef draculettetje het volgende:
hihi en ik ben gewoon van 100 uitgegaan vandaar dat ie echt niet te pruimen was

Ja ik weet het ook niet zeker hoor.
Maar in zo'n bus zit inderdaad maar iets van 75 gram, dus dat lijkt me echt onwijs veel!
pi_56230865
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ja ik weet het ook niet zeker hoor.
Maar in zo'n bus zit inderdaad maar iets van 75 gram, dus dat lijkt me echt onwijs veel!
ik geloof ook dat ik nog de verkeerde zoetstof had, daar ging m'n lekkere toetje!
pi_56230980
het principe van zoetstoffen is dat dezelfde massa zoetstof bijv. 200 keer zo sterk is als suiker.
Je hebt twee soorten zoetstoffen, bijv. een zoetje is heel klein maar net zo zoet als een eetlepel suiker

Maarrr.. je hebt ook bulkzoetstoffen, zoals in bijvoorbeeld in lightroomijs. in roomijs maakt de suiker al snel 1/3e deel van het hele recept uit. vandaar bulkzoetstoffen >> ongeveer evenveel nodig als van suiker, net zo zoet maar minder calorien.

dus je hebt de 1 op 1 variant nodig
pi_56231132
vind je het erg dat ik het als nog niet helemaal snap? mn kop is ook niet helder nu daar kan het ook aan liggen...
pi_56231691
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef draculettetje het volgende:
vind je het erg dat ik het als nog niet helemaal snap? mn kop is ook niet helder nu daar kan het ook aan liggen...
Nou, ik kan ook niet zo heel helder nadenken vandaag. Maar ik snap het ook niet
pi_56242394
nou doe ik sowieso weinig met suiker en/of zoetstoffen dat scheelt dan weer
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2008 @ 23:52:49 #228
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56265219
Ik heb gesast vandaag. Ik ben jarig en heb appeltaart genomen . .
pi_56268646
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:52 schreef Skaai het volgende:
Als nog gefeliciteerd!
Appeltaart op zich is niet de slechtste taart die je had kunnen kiezen
met kerst gaf ze dat in 1 van d'r boeken ook een recept voor
pi_56272927
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:52 schreef Skaai het volgende:
Alsnog gefeliciteerd!
Appeltaart is inderdaad de beste keuze en ook nog eens onwijs lekker!
pi_56277618
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Alsnog gefeliciteerd!
Appeltaart is inderdaad de beste keuze en ook nog eens onwijs lekker!
hihi ik ga vandaag ook even smokkelen, ben (=wij zijn) net in ondertrouw gegaan, dus dat wordt egvierd met een taartje, een etentje houd ik toch aangezien hij ziek (=flinke griep zoals zovele) is
pi_56277736
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:13 schreef draculettetje het volgende:

[..]

hihi ik ga vandaag ook even smokkelen, ben (=wij zijn) net in ondertrouw gegaan, dus dat wordt egvierd met een taartje, een etentje houd ik toch aangezien hij ziek (=flinke griep zoals zovele) is
Jij ook gefeliciteerd dan!
pi_56280715
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Jij ook gefeliciteerd dan!
dank!
pi_56281599
Heey, ik zie dat sommige heel negatief over sonja bakkeren reageren,
dat je uitgehongert raakt enzo maar dat is helemaal net zo!
in het begin is het wel wennen maar er staat in IEDER boek dat als je erge honger hebt iets moet eten.
ik deed er zelfs 3x de week mee fitnessen,gewoon beetje aanpassen!
pi_56281653
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:23 schreef kyliiie het volgende:
in het begin is het wel wennen maar er staat in IEDER boek dat als je erge honger hebt iets moet eten.
je went misschien aan de honger, maar je krijgt wel te weinig binnen
pi_56281942
neuh, je veranderd gewoon je lifestyle, je went er inderdaad aan minder en gezonder te eten maar dat is toch wat de mensen willen
pi_56281991
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:36 schreef kyliiie het volgende:
neuh, je veranderd gewoon je lifestyle, je went er inderdaad aan minder en gezonder te eten maar dat is toch wat de mensen willen
je kan ook een andere lifestyle aan leren zonder onder de 1000kcal te komen terwijl een normale vrouw 2000 nodig heeft
maar daar is dit topic niet voor
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2008 @ 21:38:37 #238
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56285306
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je kan ook een andere lifestyle aan leren zonder onder de 1000kcal te komen terwijl een normale vrouw 2000 nodig heeft
maar daar is dit topic niet voor
Inderdaad dus probeer de Sonja Bakkeraars nou maar niet op andere gedachten te brengen .

Ik heb vanavond weer gesport (2e instructieles) en i.c.m het dieet heb ik tot nu toe nog helemaal geen problemen. Als ik trek heb neem ik een appel of een Evergreen maar voor de rest hou ik me gewoon zoveel mogelijk aan het weekmenu. En zo vaak heb ik niet eens trek.
pi_56296171
precies *skaai*
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 19:41:02 #240
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56393298
Ik heb vandaag een nieuwe broek gekocht, 1 maat kleiner dan 2 maanden geleden .
pi_56393462
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:41 schreef Skaai het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe broek gekocht, 1 maat kleiner dan 2 maanden geleden .

Dat geeft wel moed om door te gaan he?
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 19:49:19 #242
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56393517
Ja, want al mijn andere 'goeie' broeken slobberen om mijn bips, benen en buik . Dus ik moet meer nieuwe broeken! Maar ik ga nu niet als een gek shoppen want als ik over een maand of 2 maanden weer meer kwijt ben kost dat me alleen maar geld . Maar het voelt zeker goed en geeft me inderdaad nog meer moed. Het fitnessen gaat me ook goed af, mijn conditie bleek overigens niet zo beroerd te zijn als gedacht .
pi_56393579
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:49 schreef Skaai het volgende:
Ja, want al mijn andere 'goeie' broeken slobberen om mijn bips, benen en buik . Dus ik moet meer nieuwe broeken! Maar ik ga nu niet als een gek shoppen want als ik over een maand of 2 maanden weer meer kwijt ben kost dat me alleen maar geld . Maar het voelt zeker goed en geeft me inderdaad nog meer moed. Het fitnessen gaat me ook goed af, mijn conditie bleek overigens niet zo beroerd te zijn als gedacht .
Dat heb ik ook niet gedaan inderdaad.. anders blijf je kopen! Maar op een gegeven moment moet je wel, want mijn oude broeken zakken nu zo weer naar beneden!

Wel leuk dat je zo enthousiast bent! Krijg je ook veel reacties uit je omgeving?
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 20:32:37 #244
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56394498
Dat nog niet echt, alhoewel een vriendin het wel opmerkte dat ze zag dat ik wat minder vol was in mijn gezicht .
pi_56397623
weer een week uitgesteld ben wel lekker bezig zo, maar ja ik blijf wel opletten hoor
pi_56405454
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:23 schreef kyliiie het volgende:

Volgens mij heb je het over ondervoeding... Ondervoeding betekent niet dat je je hongerig voelt en enorm mager bent of zo. Het betekent dat je van bepaalde voedingsstoffen te weinig binnen krijgt. Zelfs iemand met 30 kilo overgewicht kan ondervoed zijn, als diegene een zeer eenzijdig eetpatroon heeft.

Ik heb me niet echt verdiept in het Sonja Bakker-dieet (wat doe ik hier? ), maar wat ik begrepen heb, is dat je van bepaalde voedingsstoffen te weinig krijgt. En dat geloof ik ook wel. Ik ken mensen die Sonja Bakkeren die eerst heel veelzijdig aten, en die op voorschrift van dat dieet nu plots vier, vijf keer per week aan de aardappelen zitten...

Verder moet iedereen doen waar ie zin in heeft. Ik denk dat Sonja Bakker in ieder geval één ding goed doet: ze laat mensen nadenken over wat ze allemaal naar binnen werken. Bewust eten is voor sommigen al een manier om flink wat kilo's te verliezen.
pi_56406168
ik heb juist niet het idee dat ik niet veelzijdig eet, wissel veel meer rijst, aardappelen en pasta af
en net als de groente
alleen wat betreft vlees is het veel kip en rundergehakt
pi_56406421
Mijn steekproef (2 gezinnen) zal ook zeker niet wetenschappelijk verantwoord zijn... Maar het viel me gewoon op. Die mensen aten eerst zowat iedere dag iets anders (aardappelen, rijst, risotto, wraps, pasta, mie, couscous enz. ). En nu is het steeds aardappelen, aardappelen, aardappelen.
pi_56406462
Ik kan het wel met _Arual eens zijn dat je veel aardappelen moet eten.
Dat vond ik op een gegeven moment ook niet lekker meer
pi_56406837
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:04 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn steekproef (2 gezinnen) zal ook zeker niet wetenschappelijk verantwoord zijn... Maar het viel me gewoon op. Die mensen aten eerst zowat iedere dag iets anders (aardappelen, rijst, risotto, wraps, pasta, mie, couscous enz. ). En nu is het steeds aardappelen, aardappelen, aardappelen.
in dat opzicht eet je niet echt wereld gerechten meer nee dat klopt....
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2008 @ 10:36:14 #251
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56428252
Wij proberen het avondeten juist zoveel mogelijk af te wisselen met de andere recepten die achterin het boek staan, de ene keer de couscous en dan de macaroni. Er zit inderdaad veel aardappel in maar ja we waren toch al aardappeleters . En ik begreep dat je minder eiwitten binnenkrijgt dan goed voor je is, af en toe een soort van mueslireep (of Evergreen! ) meer eten hoeft geen kwaad te kunnen.
Maaaaaaarrrr tot nu toe werkt het goed voor mij want ik ben nu 4 weken bezig met Bakkeren, ik fitness erbij en vanmorgen woog ik 6 kg minder dan 4 weken geleden. Dat is al 1 broekmaat minder en bijna bij mijn eerste goal, nl 10 kg. Als ik die kwijt ben wil ik er nog eens 10 vanaf maar ik doe het doel voor doel, stel dat ik het niet waar kan maken stel ik mezelf teleur .
pi_56622651
ik ben vorige weel begonnen met bakkeren
maar ben nu al 3 dagen ziek en heb dus al 3 dagen niet gegeten
ik begin wel weer als ik beter ben
pi_56623035
idd niet lekker als je ziek bent, beterschap!
pi_56642971
Hmm, bij mij lukt het ook niet zo allemaal. Ik kom niet aan ofzo, maar ik val ook niks meer af
Komt puur door wat ik allemaal eet, maar ik heb gewoon even niet zoveel zin!

Ach, ik zwem nog lekker 2 x per week en ben toch alweer 1.5 kilo kwijt van de 5 kilo die ik nog wilde, dus ik mag niet klagen 21 kilo eraf, ik ben happy, ook als het zo blijft!
pi_56650104
ik ben door dat ik ziek ben 3 kilo kwijt en begin morgen weer met bakkeren
we beginnen dan met het eerste boek
pi_56652279
quote:
Op zondag 10 februari 2008 14:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hmm, bij mij lukt het ook niet zo allemaal. Ik kom niet aan ofzo, maar ik val ook niks meer af
Komt puur door wat ik allemaal eet, maar ik heb gewoon even niet zoveel zin!

Ach, ik zwem nog lekker 2 x per week en ben toch alweer 1.5 kilo kwijt van de 5 kilo die ik nog wilde, dus ik mag niet klagen 21 kilo eraf, ik ben happy, ook als het zo blijft!
precies, op een gegeven moment is het gewoon weer even genoeg
ik ben nou sinds half dec gestopt met echt een boek te volgen en morgen begin ik weer , nu echt!
  † In Memoriam † zondag 17 februari 2008 @ 10:07:35 #257
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56786713
Het stond een beetje stil de afgelopen weken, ondanks dat ik me gewoon aan de recepten hield. Maar ik heb er nu 8 kg af! En zometeen ga k weer lekker sporten .
pi_56789082
goed ebzig skaai!

na mn eerste week weer (ja eindelijk echt begonnen weer) meteen weer 2 kilo eraf!
pi_57444077
De Sonja hype is een beetje over ?
pi_57444221
nee hoor gaat hier in stilte verder
pi_57447453
Ik ben nog steeds 21 kilo kwijt
Maar wil voor de zomer Sonja nog wel even oppakken om nog zo'n 5 kilo af te vallen.
pi_57447469
echt goed dat je ook niet op zich je marge weer bent aangekomen!
pi_57447544
Ja ik ben er zelf ook echt onwijs blij mee
Ben nu dus al sinds november die 21 kilo kwijt!
pi_57453773
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja ik ben er zelf ook echt onwijs blij mee
Ben nu dus al sinds november die 21 kilo kwijt!
echt goed, ik nu 12 sinds oktober
ben ik ook blij mee hoor
  † In Memoriam † zaterdag 29 maart 2008 @ 23:13:53 #265
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_57706731
Schop!
Het stagneerde even maar ik zit sinds vandaag toch op de 10kg gewichtsverlies en ik ben stiekem trots op mezelf.
pi_57707200
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:13 schreef Skaai het volgende:
Schop!
Het stagneerde even maar ik zit sinds vandaag toch op de 10kg gewichtsverlies en ik ben stiekem trots op mezelf.
!
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_57717306
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:13 schreef Skaai het volgende:
Schop!
Jaa echt super goed
pi_57752013
Kiwi,wat knap zeg.
Ik heb me weken lang weer verwend met allerlei lekkers.
Dus zitten er wel wat pondjes aan.
Maar nu heb ik mezelf weer een schop onder mijn hol gegeven en ga ik weer stug verder.
pi_57754475
vandaag maar weer eens een fruitdag ingelast
pi_57754885
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:50 schreef Moppie_1974 het volgende:
Kiwi,wat knap zeg.
Ik heb me weken lang weer verwend met allerlei lekkers.
Dus zitten er wel wat pondjes aan.
Maar nu heb ik mezelf weer een schop onder mijn hol gegeven en ga ik weer stug verder.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel een kilo aangekomen ben, dus nu 20 kilo eraf
Maar het feit dat ik in Juni naar Turkije ga is voor mij genoeg motivatie om er voor die tijd nog weer even 3 a 4 kilo af te willen en dat gaat me dan ook vast lukken
pi_57755364
Ook ik ben weer begonnen. Ik ben nog steeds op hetzelfde gewicht als toen ik in december ben gestopt ben Sonja Bakker (ik ben 10 kilo afgevallen in 15 weken), maar de laatste kilootjes wil ik er ook graag af hebben.

Ik heb het gevoel dat het afvallen verslavend is. Ervaren jullie dat ook?
pi_57760713
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:43 schreef Axia het volgende:
Ook ik ben weer begonnen. Ik ben nog steeds op hetzelfde gewicht als toen ik in december ben gestopt ben Sonja Bakker (ik ben 10 kilo afgevallen in 15 weken), maar de laatste kilootjes wil ik er ook graag af hebben.

Ik heb het gevoel dat het afvallen verslavend is. Ervaren jullie dat ook?
neuj niet echt haha
pi_57761122
ik ben weer begonnen
maar ik eet er wel altijd dingen bij, anders krijg ik echt honger
(maar ik sport dan ook 2.5 tot 4.5 uur p/w vet fanatiek ) dus dan mag het

(week 2, dag 2)
pi_57764497
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ben weer begonnen
maar ik eet er wel altijd dingen bij, anders krijg ik echt honger
(maar ik sport dan ook 2.5 tot 4.5 uur p/w vet fanatiek ) dus dan mag het

(week 2, dag 2)
en hoe gaat het?
  dinsdag 1 april 2008 @ 19:59:20 #275
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57765872
Als je echt aan die grammen houdt dan kan het ook niet anders dan afvallen... ze heeft echt heerlijke gerechten maar het enige wat ze doet is gerechten voor 2 personen maken maar publiceert als gerechten voor 4 personen.....
Ik heb er echt niet genoeg aan maar de recepten zijn wel erg puik!!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_57765936
ik heb vaak echt teveel!
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:10:50 #277
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57766049
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:04 schreef draculettetje het volgende:
ik heb vaak echt teveel!
Nope, dat lukt me echt niet.. maar het gaat natuurlijk ook wat je overdag doet... En ik ben gewend om flink te eten.. Ik vind het echt moeilijk om te minderen.... Ik heb daarna nog altijd honger als ik minder eet en dan ga ik 'zoeken' en da's niet gezond
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_57766076
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nope, dat lukt me echt niet.. maar het gaat natuurlijk ook wat je overdag doet... En ik ben gewend om flink te eten.. Ik vind het echt moeilijk om te minderen.... Ik heb daarna nog altijd honger als ik minder eet en dan ga ik 'zoeken' en da's niet gezond
da's waar, het zoeken op zich ken ik wel, in principe ben ik echt een snoeperd!
haal het dan ook maar niet in huis!
pi_57774354
Ik zie er ook niet veel kwaad in als je met het avondeten gewoon wat meer eet, zodat je iig niet in de loop van de avond weer trek krijgt beter een aardappel en wat groente meer dan snoepen lijkt me
pi_57781628
quote:
Op woensdag 2 april 2008 09:40 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik zie er ook niet veel kwaad in als je met het avondeten gewoon wat meer eet, zodat je iig niet in de loop van de avond weer trek krijgt beter een aardappel en wat groente meer dan snoepen lijkt me
dat zegt ze ook toch? en als je dan toch wil snoepen fruit is dan ook weer beter, al is dat wel weer afhankelijk van wel fruit dacht ik
pi_57785727
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:48 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dat zegt ze ook toch? en als je dan toch wil snoepen fruit is dan ook weer beter, al is dat wel weer afhankelijk van wel fruit dacht ik
Ja ik weet dat ze dat zegt Wild ehet gewoon ff bevestigen.
pi_57788613
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ja ik weet dat ze dat zegt Wild ehet gewoon ff bevestigen.
aha vandaar! dank!
pi_57793830
De 1e drie strenge dagen zijn voorbij.Het begin is toch altijd het moeilijkste.
Ik doe dus geen Sonja,maar vind dit gewoon een leuk topic (met veel mensen die al een boel zijn afgevallen)

Ik heb er in totaal 32 afgekregen in de afgelopen jaren.(elke keer wat kilootjes)
Maar nu zitten er dus 2 kilo bij.
Hopelijk zijn ze er de volgende dag vanaf.

En ja,diėten vind ik best verslavend.
Elke keer verzet ik mijn streefgewicht,
maar niet zo dat ik graatmager word hoor...
Ten eerste vind ik dat niet mooi en ten tweede hou ik toch nog steeds erg van lekker eten.
pi_57797622
ik merk wel dat ik makkelijk weer in mn oude patroon val
vind dat nog wel het moeilijkste denk ik
pi_57800885
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:39 schreef draculettetje het volgende:

[..]

en hoe gaat het?
Vandaag 64.2 en 4 dagen geleden nog 65.0
pi_57812096
hihi hoe vaak ga jij dan op de weegschaal staan
ik 1x in de week gewoon anders wil ik de kilo's er wel afkijken
pi_57813211
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:13 schreef draculettetje het volgende:
hihi hoe vaak ga jij dan op de weegschaal staan
ik 1x in de week gewoon anders wil ik de kilo's er wel afkijken
soms 3 dagen achter elkaar dan 3 weken niet etc
pi_57813431
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

soms 3 dagen achter elkaar dan 3 weken niet etc
ha ha ja ik sta er alleen elke week op als ik weer eens sonja volg anders ook niet hoor
pi_57818891
Ik val ook makkelijk terug in het oude patroon.
Wel heb ik gemerkt dat ik het dieet heel lang kan volhouden.
Maar zodra ik dan,na lange tijd,eens denk om te gaan zondigen,
en ik neem dus een lekkere vette avondmaaltijd.(pizza of shoarma met friet)
Dan bevalt me dat zo goed dat ik het steeds vaker neem en zo langzamerhand verdwijnt
dan weer het dieet uit het zicht....

Mijn smaak is nou eenmaal zo dat ik gek ben op vlees en koolhydraden.
Zoetigheid geef ik niets om.
Ik ben jaloers op de mensen die niet van vet en koolhydraden houden,
en dol zijn op alle groenten en dat dan ook het liefst elke dag eten.
pi_57819277
of denk ik ach die paar paaseitjes maken niet uit en is ineens de zak leeg!
gewoon niet in huis halen of verstoppen maakt het makkelijker
pi_57841764
Ik heb hier wel altijd van alles in huis voor de rest van het gezin.
Maar ik zorg er nu weer goed voor dat er gezonde tussendoortjes voor mezelf zijn.
Vanavond een crackertje met light-smeerkaas genomen.
En nog een halve appel.een plakje ontbijtkoek en verder alleen maar thee.

Godsamme,wat heb ik toch zin in slecht eten!
Ik zou wel een eurootje of 20 bij de febo willen stuk slaan.
(die grillburgers,die kalfskroketten,die speciaaltjes...een bak patat....)
Oh,wat kun je jezelf toch gekmaken he.

Dit weekend moet ik gewoon nog even streng zijn en dan volgende week mag ik alweer wat vaker wat lekkers.
En ja,wie wilt afvallen moet niet zeiken maar gewoon doen!
pi_57879189
vandaag nieuwe broeken gekocht! maatje minder, bijna 2 maar die was nog net te strak
pi_57880826
Dat geeft een kick he!

Ik zit weer op mijn hongerstoel.
Denk weer alleen maar aan lekkere dingen.
Tis ook tijd om te gaan slapen,dan merk je er niets van...
pi_57882614
ha ha ja klopt, alle twijfels dat iedereen zegt dat ik ben afgevallen maar ik zelf zoiets heb van dat valt best mee
wordt even bevestigd.
Twaalf uur is toch een mooie tijd om te gaan slapen?!
pi_57883056
Ik ga vanaf vandaag ook ff proberen wat gezonder weer te doen. Al zal het niet makkelijk zijn met 2 verjaardagen (onder andere die van mezelf) in het vooruitzicht deze week!
pi_57884383
3 dagen feest geweest
oeps
pi_57885574
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
3 dagen feest geweest
oeps
ha ha dat ken ik ja
pi_57889009
Het streng zijn is wel beloond.
Vandaag weer een week erop zitten en 3 kilootjes kwijt.
Nog 4 en dan voel ik me alweer helemaal happy.
(maar dan ben ik er officieel nog niet helemaal)
pi_57890826
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef Moppie_1974 het volgende:
Het streng zijn is wel beloond.
Vandaag weer een week erop zitten en 3 kilootjes kwijt.
Nog 4 en dan voel ik me alweer helemaal happy.
(maar dan ben ik er officieel nog niet helemaal)
maar het begin is er (weer)!
pi_57892515
Jazeker! Ik ben blij!

Zonet een broodje vegashoarma gegeten.Mmmm.
(tis nooit zoals ik het het liefst zou eten,maar het idee alleen al,haha)
1 pitabroodje met daarin veel sla ,daarbovenop 100 gram vegashoarma,daarboven weer wat sla
en dan wat honing/mosterddressing.
Daarbij nog een schaal aangemaakte sla.
En tja...100 gram het is erg weinig voor een veelvraat.
pi_57895559
ik pasta met roerbakgroent en rundvleesreepjes

Sonja Bakker # 14

[ Bericht 53% gewijzigd door draculettetje op 07-04-2008 20:03:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')