abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53668044
Ik ben met Sonja Bakker 1,5 kilo afgevallen in 2 maanden tijd. Ben daarom met het boek gestopt omdat het zooo langzaam ging en ik geen geld had om elke dag precies het menu op te volgen. Daarnaast wilde mijn vriendje (waar ik mee samenwoon) niet meedoen met de menu's. En om nu elke avond voor 2 mensen 2 verschillende gerechten te maken vond ik niet leuk. Daarom ben ik mijn eigen dieet gaan samenstellen. En ben nu in 5 maanden tijd 7 kilo afgevallen. Gewoon door snoep of koek 2 keer per week te eten( af en toe een koekje kan natuurlijk best!) , geen witbrood maar volkoren brood en crackers, geen musli, chocopops, geen bananen meer, geen aardappelen (heb ook een spastische dikke darm, dus dat at ik al niet meer) Mijn menu ziet er bv zo uit:

Ochtend: 4 crackers met vruchten hagel, een appel en een sapje.
als ik honger heb tegen 11.00 uur eet ik een appel of een rozijnen volkoren bol

Lunch: soepje, cola light, sultana, water
als tussendoortjes: Appel ( ook omdat ik granny smith verslaafd ben) water, eierkoek, druifjes.

Avond: Naast vis/kip/rundvlees een lekkere salade en veel groente
S avonds eet ik een koekje, cola light en water.

In het weekend eet ik een reep chocola, of dropjes. Eigenlijk lijkt het best wel op Sonja Bakker!
pi_53669073
Lijkt er redelijk op ja, al lijkt me jouw manier op de langere termijn beter vol te houden.
Ik merk aan mezelf dat ik het sowieso makkelijker kan volhouden als ik gewoon zelf verzin wat ik mag eten.

Ik heb ongeveer 4 maanden aan Sonja Bakker gedaan. Ben 17 kilo afgevallen en nadat ik ben gestopt weer ongeveer 1 kilo aangekomen.
Schommelt een beetje tussen 700 gram en 1,5 kilo.

Maar ik merk wel dat mijn lichaam niet echt meer reageert als ik het doe op de Sonja Bakker manier. Ik val er niet echt meer mee af.
Ik heb geen idee hoe het komt, vervelend is het wel
E.
pi_53669141
Ik denk ook inderdaad dat het doel is om je eigen manier te vinden.
Je weet door middel van het boek van Sonja wat gezonde dingen zijn om te eten en waar je op moet letten, als je daar gewoon je eigen ding mee doet komt het vast allemaal wel goed
pi_53669533
Precies wat jullie zeggen, als je je eigen menu;s gaat samenstellen (wel een beetje met Sonja's richtlijnen) dat kun je het denk ik best lang volhouden, met je eigen voorkeuren en aanvulling. Ik leef niet elke dag aan de hand van een menu maar ik let wel op met het boodschappen doen, en echt trek in chips en vet eten heb ik niet meer. Door Sonja kijk ik nu wel op een etiket en de inhoud. Een snackbar, MAC, afhaal en een magnetron maaltijd eet ik al zoviezo niet. En een lekkere salade maken met vis of kip vind ik geweldig! @Sparkling, wat top dat je 17 kilo bent afgevallen! Zelf zit ik op 7 a 8 kilo en wil ik er nog 6 af! Mijn streefgewicht hoop ik op 1 Januari te behalen. Ik val misschien niet heel veel af, zo rond de 2 kilo per maand. Maar dat vind ik prima, ben 1.73 en weeg nu 78,2 kilo. Maatje 40 en bij broeken 42. Tot mijn 21e woog ik 68 kilo en had ik maatje 38. Door de pil en mijn studententijd= slecht eten ben ik aangekomen.
pi_53679905
ik ga aanstaande maandag weer beginnen samen met me moeder.

ben vorig jaar december in 2 maanden 6 kilo kwijt geraakt
ik moet nog 5 kilo dus ga nu weer beginnen.

mijn extra kilo's zijn nog altijd van mijn zwangerschap terwijl mijn dochtertje al 2 en half is.
ik ben 1,58 en weeg nu 59 kilo, voor de zwangerschap was ik 54 kilo.
pi_53681394
Ik ben deze week ook begonnen met het eerste boek....heb nu dus 3 dagen erop zitten en ik moet zeggen dat het wel goed gaat.
Heb geen zin in snoep en zulke dingen nog gehad en ook nog geen honger gevoel waarover ik sommige heb gehoord in de eerste twee weken. Maar de eerste twee weken zijn nog niet om dus ik zie het wel haha
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:57:34 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_53689320
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Uhm.. nou moet week 8 nog afmaken en dan volgende week week 9.
Ik weet nog niet of ik dit boek nog een keer ga doen of boek 3.. ffies zien
Goed bezig Kiwi!
Je weet wel dat vanaf week 9 de menu's zijn bedoeld om op gewicht te blijven? Want ald je nog meer wil afvallen kun je beter een ander boek pakken of opnieuw beginnen
disclaimer
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:59:33 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_53689370
Ik deed 2 maanden geleden ook mee hier, toen 4 kilo afgevallen, toen ging ik naar Griekenland en heb ik mijn kilo's er weer aan gegeten, en nu ben ik sinds maandag weer begonnen. Gaat lekker, sinds mijn weging van maandag al 2 kilo minder op de weegschaal, maar dat is denk ik voornamelijk doordat ik in het weekend nogal veel had gegeten, maar de officiele weging van volgende week moet het maar uitwijzen
disclaimer
pi_53689762
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik deed 2 maanden geleden ook mee hier, toen 4 kilo afgevallen, toen ging ik naar Griekenland en heb ik mijn kilo's er weer aan gegeten, en nu ben ik sinds maandag weer begonnen. Gaat lekker, sinds mijn weging van maandag al 2 kilo minder op de weegschaal, maar dat is denk ik voornamelijk doordat ik in het weekend nogal veel had gegeten, maar de officiele weging van volgende week moet het maar uitwijzen
op naar de officiele weging dan maar!
ben idd ook benieuwd hoe het straks hier met de vakantie gaat, zal wel wat bijkomen, maar daarna idd beginnen met nog eens 8 weken, kom ik meteen rond kerst uit.
Fruitdag inlassen bevalt me eigenlijk ook wel maar weet eigenlijk nog steeds niet of dat nou tijdens die 8 weken ook kan...
pi_53690045
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Goed bezig Kiwi!
Je weet wel dat vanaf week 9 de menu's zijn bedoeld om op gewicht te blijven? Want ald je nog meer wil afvallen kun je beter een ander boek pakken of opnieuw beginnen
Uhm, ik heb boek 1.. die heeft maar 9 weken hoor Jij hebt het over beok 3!
Ik hou boek 1 gewoon weer als houvast, maar ga gewoon op mijn eigen manier verder.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:37:35 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_53690204
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Uhm, ik heb boek 1.. die heeft maar 9 weken hoor Jij hebt het over beok 3!
Ik hou boek 1 gewoon weer als houvast, maar ga gewoon op mijn eigen manier verder.
ah okee, ik was even in de veronderstelling dat je boek 2 had
disclaimer
pi_53855998
Het is stil hier Zijn jullie allemaal nog bezig?

Ik wel! En verwacht komende maandag 15 kilo kwijt te zijn! En ook precies dan ben ik klaar met boek 1. Ben er erg blij mee!
pi_53920764
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:03 schreef Troel het volgende:
Voor in de OP
[ afbeelding ]

Treurig lijstje, komt dit nou echt omdat het niet werkt of omdat haast niemand update?
Ehmz, Troel? Volgens mij komt dit doordat ik een tijd terug al aangaf niet met SB verder te gaan!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53922281
ik heb vandaag verjaardag van me vader en me moeder heeft teramisutaart gehaald!

nou ja die kan ik toch echt niet laten staan.......
pi_53922847
Nou, ik ben dus 15 kilo afgevallen met één keer boek 1
Erg mooi resultaat, al zeg ik het zelf!

Ga nog wel verder met afvallen maar niet echt meer via Sonja denk ik, al heb ik het boek wel gewoon in de keuken liggen ter inspiratie.
pi_53958835
Ben nu twee weken bezig en in totaal 3 kilo afgevallen al, ben er blij mee. Houdt me niet helemaal aan het boek dat is niet te doen hier thuis maar, probeer me er zo goed mogelijk aan te houden. Hopen dat het zo door gaat!
pi_54130039
Ik ben 15 kilo kwijt geraakt aan het einde van boek 1. We zijn daarna verder gegaan in boek 2, maar na een week of 2 hadden we er beide geen zin meer in. Nu zit ik weer half in m'n oude levensstijl. Let wel beter op wat ik eet. En dat is denk ik ook de les die Sonja mee wilde geven. Wel ben ik niet veel meer aangekomen sindsdien. Dus het heeft toch wel iets geholpen
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_54131250
Ik ben ondertussen bijna 17 kilo kwijt Al het gewicht dat ik er de laatste jaren aangevreten heb er weer af.. heerlijk
pi_54132963
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:55 schreef DaFrenk het volgende:
Ik ben 15 kilo kwijt geraakt aan het einde van boek 1. We zijn daarna verder gegaan in boek 2, maar na een week of 2 hadden we er beide geen zin meer in. Nu zit ik weer half in m'n oude levensstijl. Let wel beter op wat ik eet. En dat is denk ik ook de les die Sonja mee wilde geven. Wel ben ik niet veel meer aangekomen sindsdien. Dus het heeft toch wel iets geholpen
is het niet de bedoeling dat je als je stopt helemaal niet aankomt ?
niet veel mee aangekomen na een dieet klinkt niet erg positief
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:07:17 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_54133027
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

is het niet de bedoeling dat je als je stopt helemaal niet aankomt ?
niet veel mee aangekomen na een dieet klinkt niet erg positief
Als je vreet kom je aan. Dat heeft niks met je dieet te maken
disclaimer
pi_54136787
Precies.. zoals ik al zei, ben weer half in m'n oude patroon. Cola Light tikt natuurlijk wel wat aan.. en wat chips op de filmavond. Dus ja
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:59:36 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_54136813
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:58 schreef DaFrenk het volgende:
Precies.. zoals ik al zei, ben weer half in m'n oude patroon. Cola Light tikt natuurlijk wel wat aan.. en wat chips op de filmavond. Dus ja
Moet jij me es uitleggen hoe je dik wordt van Cola Light
disclaimer
pi_54136870
Ik meende eens gehoord te hebben dat het toch weer dik kan maken. Ach, de ene keer hoor je dit de andere keer dat.

Maar goed, ik gok dat ik nu weer zo'n 2-3 kilo aangekomen ben sinds ik gestopt ben. Dat diëten is gewoon niks voor mij.
pi_54142740
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:02 schreef DaFrenk het volgende:
Maar goed, ik gok dat ik nu weer zo'n 2-3 kilo aangekomen ben sinds ik gestopt ben. Dat diëten is gewoon niks voor mij.
Zou je het dan niet jammer vinden als die 15kg er zo stiekem weer bij op sluipen? Want dat is toch wat er dan gebeurd.. Niet dat ik mee wil bemoeien ofzo!

Maar heb er zelf de laatste 3 jaren vreselijk veel bij op gegeten (in kilo's!).. en ben nu zo bij dat het er weer af is dat ik absoluut niet wil dat het er weer bij op komt!
pi_54142985
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zit ik nu best lekker in m'n vel. Dus op zich ben ik er niet echt mee bezig Maar op zich is het wel zonde ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')