Waarom stop je er accuut mee?quote:Op maandag 24 september 2007 14:49 schreef Ubbernutteloos het volgende:
Heb het zelf nu 3x gedaan .. 15 afgevallen .. en stop er accuut mee ..
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar...quote:
Bronquote:'Sonja Bakker is schadelijk voor uw gezondheid'
Sonja Bakker's crashdieet werkt niet en is schadelijk voor de gezondheid. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.
Haar dieetbijbel was een bestseller en veel Nederlanders volgden haar adviezen op om af te vallen. Dat Bakker daar beter van werd mag duidelijk zijn, maar hoe zit het met haar klanten?
Sonjabakkeren kan de stofwisseling verpesten. Het is een zogenaamd crashdieet dat blijvende problemen met het eetgedrag kan veroorzaken.
Deze conclusies trekt de Nijmeegse psychologe Tatjana van Strien van het Behavioural Science Institute van de Radboud Universiteit. Eind oktober verschijnt haar tweede boek over afvallen met en zonder resultaat.
Hongersnood
Het Sonja-Bakkerdieet veroorzaakt volgens Van Strien een soort zelfopgelegde hongersnood. Het lichaam gaat over op noodrantsoen en is daardoor extra zuinig met de aangeleverde energie.
Wie lang doorgaat met lijnen, of telkens opnieuw aan een crashdieet begint, brengt uiteindelijk zijn hele stofwisseling in de war.
Blijvend dik
‘Steeds opnieuw lijnen maakt blijvend dik,’ stelt Van Strien. ‘Ik heb genoeg dikke mensen gezien die niet meer afvallen van een dieet van 1500 calorieėn, wat toch echt weinig is.’
Uit het onderzoek blijkt dat mensen die bijna altijd lijnen een sterke neiging hebben tot ‘overeten’ als ze zondigen tegen hun dieet. Ook gaan emotionele overeters meer eten als ze gespannen zijn, terwijl gewone eters dan juist minder trek hebben.
‘Hoe strenger het dieet, hoe meer kans dat het mislukt,’ aldus Van Strien.
Acceptatie
Volgens de psychologe moeten mensen die willen afvallen leren accepteren dat 5 tot 10 procent gewichtsverlies met behulp van een diėtiste voor bijna iedereen het maximaal haalbare is.
Nee, omdat het telkens pas weer later geplaatst werd en niemand het in de OP zette.quote:Op maandag 24 september 2007 19:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:
In de oude OP stond ook geen lijstje toch?
Persoonlijk vind ik het ook niet echt nodig, maar goed.
even voor herhaling....quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:51 schreef draculettetje het volgende:
[..]
Ik heb vandaag in de bieb ook even een ander deel gehaald, volgende week beginnen met week 4
daarna 1 week gewoon een week volgen, daarna 2 weken vakantie
en dan beginnen met het andere boek
nog een vraagje: ik ga in 1 van die weken uit eten daarna wil ik een fruitdag houden dat is toch geen probleem, daarna voolg ik gewoon weer het schema....
joehoe! goed gedaan! vast al eens gevraagd maar sport je er ook bij?quote:
Ik wandel elke dag anderhalf uur met mn hondjes, meer aan sport doe ik niet!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:13 schreef draculettetje het volgende:
[..]
joehoe! goed gedaan! vast al eens gevraagd maar sport je er ook bij?
Zonder dat ik dus kan sporten en of extra bewegen nu na 4 weken ook 4 kilo eraf!
Ben ik ook super blij mee!
nou anderhalf uur met de hondjes lopen is ook een behoorlijk stuk,quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik wandel elke dag anderhalf uur met mn hondjes, meer aan sport doe ik niet!
Wil ik wel gaan doen.. ergens..binnenkort
Uhm.. nou moet week 8 nog afmaken en dan volgende week week 9.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef draculettetje het volgende:
[..]
nou anderhalf uur met de hondjes lopen is ook een behoorlijk stuk,
ga je nu ook nog andere boeken van sonja volgen?
ow dat boek waar jij nu mee bezig bent wel ik over een week of 3 mee beginnen,quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Uhm.. nou moet week 8 nog afmaken en dan volgende week week 9.
Ik weet nog niet of ik dit boek nog een keer ga doen of boek 3.. ffies zien
Klinkt goed.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:22 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ow dat boek waar jij nu mee bezig bent wel ik over een week of 3 mee beginnen,
heb net het zomerboek klaar, daarvan herhaal ik nu nog een week, daarna 2 weken vakantie
en dan weer verder
En daar draait het volgens mij ook om! Je eigen leefstijl van maken!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik me niet heel erg meer aan het boek houd. Verzin zelf van alles bij elkaar en dat gaat super goedVal nog steeds 1 kilo per week af!
Dat is denk ik ook zo jaquote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:15 schreef draculettetje het volgende:
[..]
En daar draait het volgens mij ook om! Je eigen leefstijl van maken!
Dat weet ik wel zeker, dat het je lukt!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook zo ja
Dan lukt me dat aardig goed denk ik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |