abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45939673
Ik heb niet zo'n mooie OT, maar wel behoefte aan deel 10

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

quote:
quote:Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda ('Je moet in je eigen kracht gelóven') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja's echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek 'Bereik je ideale gewicht', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo's af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde 'broodjes Sonja Bakker' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag 'Wie is Sonja Bakker?', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?'', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik 'm zou pletten...''
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d'r tiende ('ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma's-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas'', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo'en word je steeds dikker.''
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.''
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja 'de laatste strohalm' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk ('s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja's weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap 't Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja's boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in 't Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.''
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht 'Nu kan het nog'.'' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 04-02-2007 09:23:18 ]
pi_45942888
Ik mag pas maandag wegen, maar ik heb wel het gevoel dat dit een goede week geweest is
Ben benieuwd
pi_45947436
Eindelijk een nieuwe, yay

Ik heb vanmorgen gewogen en ben 2,3 kg kwijt! En ik ben dinsdag begonnen dus da's in 4 dagen!
M'n broer is zelfs 3 kg kwijt!! Ik had helemaal niet het gevoel dat ik was afgevallen dus dat is een meevaller dat er toch wat af is Op naar de 2e week!
pi_45963839
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:26 schreef Purky het volgende:

Ik heb vanmorgen gewogen en ben 2,3 kg kwijt! En ik ben dinsdag begonnen dus da's in 4 dagen!
M'n broer is zelfs 3 kg kwijt!! Ik had helemaal niet het gevoel dat ik was afgevallen dus dat is een meevaller dat er toch wat af is Op naar de 2e week!
Ja goed he

Het verbaast mij ook elke keer als ik op de weegschaal sta. Ik ben nu ook weer een kilootje kwijt.
Het werkt echt de methode van Sonja en ik heb echt niet het gevoel dat ik aan het lijnen ben. Je moet behoorlijk wat eten op een dag. Oké tegen etenstijd heb ik echt honger, maar dat heb ik ook als ik niet aan het lijnen ben.
pi_45963863
Ik heb de OP toegevoegd.
pi_45963883
quote:
Op zondag 4 februari 2007 09:24 schreef schatje het volgende:
Ik heb de OP toegevoegd.
GOED joh bedankt
  zondag 4 februari 2007 @ 10:28:36 #7
92279 N.icka
Windforce 11
pi_45964366
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:26 schreef Purky het volgende:

Als ik 4 dagen niks eet ben ik niet eens zoveel kwijt , ben nu net een week ziek geweest , fikse keelontsteking , heb 5 dagen nauwelijks gegeten en ben 1 kilo kwijt
pi_45968168
quote:
Op zondag 4 februari 2007 09:19 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja goed he
Je moet behoorlijk wat eten op een dag.
vind je?
pi_45969345
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:14 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

vind je?
Ja, vind ik wel. En je eet vaker (tenminste mijn geval).
Ik eet nu juist meer terwijl ik afval. Mooi toch
pi_45974125
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:28 schreef N.icka het volgende:
Als ik 4 dagen niks eet ben ik niet eens zoveel kwijt , ben nu net een week ziek geweest , fikse keelontsteking , heb 5 dagen nauwelijks gegeten en ben 1 kilo kwijt
Tja.. ik wel. M'n leefpatroon hiervoor was erg ongezond, weinig bewegen en ik ben erg zwaar dus dan gaat er al snel wat af he
  zondag 4 februari 2007 @ 17:23:54 #11
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_45977063
ik eet ook meer dan eerst! alleen uitgebalanceerder! ik ben nu 4,4 kg kwijt en heb effectief 5 weken ge sonjabakkert (ik heb n paar weken onderbreking gehad)
het gaat fantastisch! ik kan alweer n rok aan die ik niet meer aankon
  zondag 4 februari 2007 @ 19:12:08 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45981115
morgen maar weer eens goed oppakken...dit was een echte sas week
pi_45983883
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:12 schreef amaranta het volgende:
morgen maar weer eens goed oppakken...dit was een echte sas week
Haha
en kom je dan veel aan in een sasweek? of valt dat mee
  zondag 4 februari 2007 @ 21:57:32 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45989534
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:18 schreef CarDani het volgende:

[..]

Haha
en kom je dan veel aan in een sasweek? of valt dat mee
weet ik niet, ik ben al een paar weken aan het schommelen tussen 61 en 62
dan weer riching de 61 dan weer richting de 62
  zondag 4 februari 2007 @ 22:30:33 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45991257
Ik had een SAS weekend.
Met een stel meiden in een huisje en dan 's avonds lekker uit eten enzo is niet echt geheel volgens het boekje. Ik heb wel een beetje nagedacht over wat ik koos enzo, maar verder ook gewoon genoten.
Ik ben benieuwd of er dinsdag iets van te zien is op de weegschaal.

Morgen met frisse moed verder!
Ik moet me er altijd wel even toe zetten om alles klaar te maken voor de volgende dag. En zeker nu, manlief hoeft iig deze week niet te werken dus ik sta in m'n eentje te wegen enzo.
  maandag 5 februari 2007 @ 06:34:41 #16
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_45998089
hoe vaak wegen jullie? ik woog me eerst iedere dag, maar nu ongeveer 1x per week
pi_45998105
quote:
Op maandag 5 februari 2007 06:34 schreef scrub_nurse het volgende:
hoe vaak wegen jullie? ik woog me eerst iedere dag, maar nu ongeveer 1x per week
Ik weeg me stiekem vaker dan 1 x per week.
Ik moet bijna ongesteld worden, misschien dat dat het is, maar ik schrok me rot de weegschaal gaf twee !!!!!! kilo meer aan !!!!!
Wat vreselijk.
pi_45998372
Wat grappig dat Sonja Bakker hier ook zo in is. Ik heb totaal geen last met kilo's die eraan of af vliegen weeg al 10 jaar hetzelfde, komt ook omdat ik 3 keer per week sport, verder eet ik waar ik trek in heb...en het feit dat ik een jongen ben speelt misschien ook mee

Afijn moet je bij Sonja Bakker ook sporten? Zo niet dan vraag ik me af of je niet heel je leven moet gaan Sonja Bakkeren aangezien de kilo's er als je verder gaat in je normale patroon er toch weer aankomen. Toch?
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
  maandag 5 februari 2007 @ 08:38:39 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45998718
Je moet uiteraard niks maar ze raadt het wel aan.

Als je normaal gaat eten zou het er niet per definitie gelijk weer aan moeten komen zolang je dan maar zoveel eet als je verbrandt op een dag.
  maandag 5 februari 2007 @ 08:39:36 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45998727
Ai, de 'schade' van mijn weekendje was iets meer dan ik had verwacht, maar ik vermoed dat dat voor een deel komt doordat ik veel en veel te weinig gedronken heb.
Vandaag maar eens flink doorspoelen en dan eens kijken wat het 'oordeel' morgenochtend op mijn weegdag is.
pi_45998731
quote:
Op maandag 5 februari 2007 07:55 schreef LoveProfusion het volgende:
Afijn moet je bij Sonja Bakker ook sporten? Zo niet dan vraag ik me af of je niet heel je leven moet gaan Sonja Bakkeren aangezien de kilo's er als je verder gaat in je normale patroon er toch weer aankomen. Toch?
Je hoeft niet te sporten maar dan gaat het natuurlijk wel sneller. En het verschil van Sonja Bakker met andere dieeten is dat je je voedingspatroon verandert. Als je op je gewicht bent mag je wat meer eten en dan blijf je op je gewicht.
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_46000259
Ik sport niet, ik wandel veel. Ik ben een tijd naar de sportschool geweest maar man man.. wat vond ik daar weinig aan!! Heb het bijna een jaar gedaan, nooit resultaat gemerkt/gezien en het was gewoon saai tussen al die slanke vrouwen en die spierbundels. Nu wandel ik elke dag ruim een half uur en dat vind ik véél leuker.
Ik weeg 1 keer in de week, de verleiding om het vaker te doen is groot maar zaterdag is mijn weegdag en ik probeer me alleen dan te wegen.

We gaan er weer voor deze week!
pi_46001931
Whoehoe eindelijk onder de 80!! Het was vanmorgen wel 79.9 dus maar 1 ons maar ik heb dit getal al jaaaaaaaren niet meer gezien dus ik ben superblij!!!!!
Inmiddels 16 weken verder en 10.6 kilo afgevallen. Ik merkte dat nu ik weer anderhalf liter water heb gedronken elke dag het daadwerkelijk meer is dat ik kwijt ben na een week. Dus toch maar weer braaf blijven doen ondanks dat het zo moeilijk is.
Iemand nog een goede vervanger voor de griekse schotel uit boek 1??
  maandag 5 februari 2007 @ 12:12:11 #24
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46003021
We beginnen nu aan week 4 en in totaal zit ik nu op de 5 kilo eraf! Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat ik een lange tijd stil zou staan omdat het in het begin zo snel ging. Ik heb 1 week een beetje op hetzelfde gewicht gezeten maar nu merk ik weer dat het sneller gaat.

Tevens helpt mijn vriend nu ook mee door met mij samen te gaan wandelen op zondagmiddag
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
  maandag 5 februari 2007 @ 13:12:46 #25
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46004611
Ik sta stil.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: