abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45276523
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Sonja Bakker, deel 6
Sonja Bakker deel 7
Sonja Bakker, deel 8

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

quote:
quote:Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda ('Je moet in je eigen kracht gelóven') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja's echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek 'Bereik je ideale gewicht', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo's af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde 'broodjes Sonja Bakker' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag 'Wie is Sonja Bakker?', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?'', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik 'm zou pletten...''
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d'r tiende ('ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma's-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas'', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo'en word je steeds dikker.''
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.''
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja 'de laatste strohalm' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk ('s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja's weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap 't Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja's boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in 't Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.''
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht 'Nu kan het nog'.'' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.
Screw them.
We're going home.
pi_45276651
Oh, maar ik snoep ook wel tussendoor hoor

Alleen geen koekjes, maar van die winegums ofzo, of een paar kauwgomballen van de kids, even voor de suikerkick ofzo. Deed ik vorige keer ook en toen ben ik bijna 8 kg afgevallen. Geen koekjes dus, maar wel wat zoetigs.
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:08:10 #3
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_45276876
mag er echt niet, kep d'r zelf IRL ontmoet.
wat?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:17:15 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277085
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:08 schreef mrdjey het volgende:
mag er echt niet, kep d'r zelf IRL ontmoet.
O dan stoppen we ermee

Jongens, hij hep er ontmoet en het was niks
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:17:38 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45277095
quote:
Je mag in plaats van je gekookt eitje gerust een plakje 30+ kaas nemen of een plakje mager vleeswaar. Als het maar hartig is. Voor de ei liefhebbers, 2 eieren per week is toegestaan.
Wat gaat er volgens Mevr. Bakker gebeuren als je meer dan 2 eieren eet, als ei liefhebber?
Handgemaakt
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:21:49 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277197
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Wat gaat er volgens Mevr. Bakker gebeuren als je meer dan 2 eieren eet, als ei liefhebber?
Het weekmenu is een geheel. Er zit een idee achter qua samenstelling van voedingsstoffen.

Van twee eieren ga je dus volgens SB echt niet dood, maar het past dan niet meer in het geheel.

Maar jouw eigen dieet werkte toch perfect, dus daar zou ik me dan aan houden als ik jou was
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45277239
wie is die dikke blonde hollands welvaren op de cover?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:25:24 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45277275
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar jouw eigen dieet werkte toch perfect, dus daar zou ik me dan aan houden als ik jou was
Haar man heeft ook een eigen dieet? Of is het een professionele bodybuilder van 91kg?
Ik heb geen dieet. Een dieet denk je nodig te hebben nadat je verkeerd hebt gegeten terwijl je gewoon goed had moeten eten.

[ Bericht 6% gewijzigd door BertV op 12-01-2007 10:30:31 ]
Handgemaakt
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:36:02 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277509
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:25 schreef BertV het volgende:

[..]

Haar man heeft ook een eigen dieet? Of is het een professionele bodybuilder van 91kg?
Ik heb geen dieet. Een dieet denk je nodig te hebben nadat je verkeerd hebt gegeten terwijl je gewoon goed had moeten eten.
"Dieet" is je eetgewoonte.
Ik meende in een vorig topic te lezen dat jij al drie jaar een bepaalde gewoonte aanhield, maar ik ben zeker in de war, excuus.

Wat bedoel je over haar man trouwens?
Ik heb geen idee of hij aan bodybuilding doet.
Hoezo?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:36:51 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277523
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:24 schreef milagro het volgende:
wie is die dikke blonde hollands welvaren op de cover?
Dat is nou 'er'!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:42:17 #11
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45277670
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:36 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

"Dieet" is je eetgewoonte.
Ik meende in een vorig topic te lezen dat jij al drie jaar een bepaalde gewoonte aanhield, maar ik ben zeker in de war, excuus.

Wat bedoel je over haar man trouwens?
Ik heb geen idee of hij aan bodybuilding doet.
Hoezo?
Ik ga weer offtopic en vervuil jullie topic.
91kg voor een niet trainende man is fors tenzij het een boom van een kerel is.
Maar ik las al dat je je niet moet laten beinvloeden door het eetgedrag van je man.
Het lijkt alsof dat bij haar thuis ook het geval is.
Handgemaakt
pi_45277675
Gisteren patat gehad. Mét. En een frikadel speciaal. . En ijs toe.
En vanochtend niet aangekomen . Dit weekend wordt ook lastig, met de verse moeder meet, en daarna een logeerpartij. Maar tot nu toe vind ik het weer goed vol te houden, met wat creatieve oplossingen hier en daar...
Eva
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:45:34 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277747
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ga weer offtopic en vervuil jullie topic.
91kg voor een niet trainende man is fors tenzij het een boom van een kerel is.
Maar ik las al dat je je niet moet laten beinvloeden door het eetgedrag van je man.
Het lijkt alsof dat bij haar thuis ook het geval is.
Haar man weegt 91 kilo?
Wist ik niet.
En ik begrijp eigenlijk nmiet wat het er toe doet.
Anyway, back on topic maar weer
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:47:46 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277803
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef linda856763 het volgende:
Gisteren patat gehad. Mét. En een frikadel speciaal. . En ijs toe.
En vanochtend niet aangekomen . Dit weekend wordt ook lastig, met de verse moeder meet, en daarna een logeerpartij. Maar tot nu toe vind ik het weer goed vol te houden, met wat creatieve oplossingen hier en daar...
Ik heb altijd begrepen dat aankomen van iets meer dan een dag duurt. Het is niet dat die patat de volgende ochtend opeens op je heupen zit of zo

Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:55:19 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45277996
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Oh, maar ik snoep ook wel tussendoor hoor

Alleen geen koekjes, maar van die winegums ofzo, of een paar kauwgomballen van de kids, even voor de suikerkick ofzo. Deed ik vorige keer ook en toen ben ik bijna 8 kg afgevallen. Geen koekjes dus, maar wel wat zoetigs.
Winegums... whihihi, daar lag nog een half zakje van in de auto.
Oh, en we konden een doosje Ferrero Rocher ook niet weerstaan bij de Makro van de week.

Jaja, I know... dat is ook de reden dat ik te dik ben.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:57:38 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45278054
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nou net een van de dingen waarin Sonja niet afwijkt van de 'geldende' normen van het voedingscentrum. Het is gewoon ongezond om te veel eieren te eten. Iets met cholesterol of zo.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:08:16 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45278314
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nou net een van de dingen waarin Sonja niet afwijkt van de 'geldende' normen van het voedingscentrum. Het is gewoon ongezond om te veel eieren te eten. Iets met cholesterol of zo.
Dat vermoedde ik al.
Toch is het helemaal niet zo duidelijk. 80 % van de cholesterol door de lever gesynthetiseerd, dus zelf aangemaakt door het eten van verzadigde vetzuren. De overige 20 % wordt geleverd via de voeding, onder meer via eieren en eiproducten. Eieren bevatten dan vervolgens ook weer stoffen die het cholesterolgehalte doet dalen, maar ook de vetten in het bloed.
Handgemaakt
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:13:03 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45278431
Ach, volgens mij geldt ook voor eieren gewoon 'te vee is niet goed'.

Ik hou me iig wel nog altijd braaf aan wat ik van mijn moeder leerde, als je een ei bij je eten hebt dan geen vlees erbij.
pi_45279187
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat aankomen van iets meer dan een dag duurt. Het is niet dat die patat de volgende ochtend opeens op je heupen zit of zo

Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk
Bij mij werkt het meestal wel gelijk door... Maar goed, al zat er weer wat bij, ik heb lekkere frietjes gehad, en dat mag best een keertje
Eva
pi_45279555
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als je eieren eet stijgt je cholesterol even, maar dat neemt snel weer af. Het schijnt zelfs zo te zijn dat studenten medicijnen heel veel eieren eten voordat ze gaan oefenenen met cholesterol onderzoeken om een zo hoog mogelijke cholesterolwaarde in het bloed te kunnen meten. Dit zakt daarna weer heel snel. Klik hier voor wat meer info over eieren eten en cholesterol.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:08:48 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45281953
Dat heb ik nooit geweten!
pi_45282127
geldt niet voor paaseitjes hé
Screw them.
We're going home.
pi_45282166
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Dat heb ik nooit geweten!
Met jou vele anderen!
Maar volgens mij werd "vroeger" wel gedacht dat eieren eten slecht was voor je hart en bloedvaten, alleen is dit nu typisch een geval van voortschrijdend inzicht. Isabeau heeft vast nog wel 100 van zulk soort voorbeelden.
pi_45290098
Ik heb al 5 dagen niks extra's gegeten bij Sonja .
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:50:11 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45291267
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')