abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45276523
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Sonja Bakker, deel 6
Sonja Bakker deel 7
Sonja Bakker, deel 8

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

quote:
quote:Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda ('Je moet in je eigen kracht gelóven') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja's echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek 'Bereik je ideale gewicht', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo's af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde 'broodjes Sonja Bakker' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag 'Wie is Sonja Bakker?', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?'', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik 'm zou pletten...''
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d'r tiende ('ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma's-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas'', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo'en word je steeds dikker.''
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.''
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja 'de laatste strohalm' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk ('s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja's weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap 't Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja's boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in 't Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.''
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht 'Nu kan het nog'.'' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.
Screw them.
We're going home.
pi_45276651
Oh, maar ik snoep ook wel tussendoor hoor

Alleen geen koekjes, maar van die winegums ofzo, of een paar kauwgomballen van de kids, even voor de suikerkick ofzo. Deed ik vorige keer ook en toen ben ik bijna 8 kg afgevallen. Geen koekjes dus, maar wel wat zoetigs.
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:08:10 #3
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_45276876
mag er echt niet, kep d'r zelf IRL ontmoet.
wat?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:17:15 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277085
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:08 schreef mrdjey het volgende:
mag er echt niet, kep d'r zelf IRL ontmoet.
O dan stoppen we ermee

Jongens, hij hep er ontmoet en het was niks
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:17:38 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45277095
quote:
Je mag in plaats van je gekookt eitje gerust een plakje 30+ kaas nemen of een plakje mager vleeswaar. Als het maar hartig is. Voor de ei liefhebbers, 2 eieren per week is toegestaan.
Wat gaat er volgens Mevr. Bakker gebeuren als je meer dan 2 eieren eet, als ei liefhebber?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:21:49 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277197
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Wat gaat er volgens Mevr. Bakker gebeuren als je meer dan 2 eieren eet, als ei liefhebber?
Het weekmenu is een geheel. Er zit een idee achter qua samenstelling van voedingsstoffen.

Van twee eieren ga je dus volgens SB echt niet dood, maar het past dan niet meer in het geheel.

Maar jouw eigen dieet werkte toch perfect, dus daar zou ik me dan aan houden als ik jou was
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45277239
wie is die dikke blonde hollands welvaren op de cover?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:25:24 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45277275
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar jouw eigen dieet werkte toch perfect, dus daar zou ik me dan aan houden als ik jou was
Haar man heeft ook een eigen dieet? Of is het een professionele bodybuilder van 91kg?
Ik heb geen dieet. Een dieet denk je nodig te hebben nadat je verkeerd hebt gegeten terwijl je gewoon goed had moeten eten.

[ Bericht 6% gewijzigd door BertV op 12-01-2007 10:30:31 ]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:36:02 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277509
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:25 schreef BertV het volgende:

[..]

Haar man heeft ook een eigen dieet? Of is het een professionele bodybuilder van 91kg?
Ik heb geen dieet. Een dieet denk je nodig te hebben nadat je verkeerd hebt gegeten terwijl je gewoon goed had moeten eten.
"Dieet" is je eetgewoonte.
Ik meende in een vorig topic te lezen dat jij al drie jaar een bepaalde gewoonte aanhield, maar ik ben zeker in de war, excuus.

Wat bedoel je over haar man trouwens?
Ik heb geen idee of hij aan bodybuilding doet.
Hoezo?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:36:51 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277523
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:24 schreef milagro het volgende:
wie is die dikke blonde hollands welvaren op de cover?
Dat is nou 'er'!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:42:17 #11
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45277670
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:36 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

"Dieet" is je eetgewoonte.
Ik meende in een vorig topic te lezen dat jij al drie jaar een bepaalde gewoonte aanhield, maar ik ben zeker in de war, excuus.

Wat bedoel je over haar man trouwens?
Ik heb geen idee of hij aan bodybuilding doet.
Hoezo?
Ik ga weer offtopic en vervuil jullie topic.
91kg voor een niet trainende man is fors tenzij het een boom van een kerel is.
Maar ik las al dat je je niet moet laten beinvloeden door het eetgedrag van je man.
Het lijkt alsof dat bij haar thuis ook het geval is.
pi_45277675
Gisteren patat gehad. Mét. En een frikadel speciaal. . En ijs toe.
En vanochtend niet aangekomen . Dit weekend wordt ook lastig, met de verse moeder meet, en daarna een logeerpartij. Maar tot nu toe vind ik het weer goed vol te houden, met wat creatieve oplossingen hier en daar...
Eva
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:45:34 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277747
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ga weer offtopic en vervuil jullie topic.
91kg voor een niet trainende man is fors tenzij het een boom van een kerel is.
Maar ik las al dat je je niet moet laten beinvloeden door het eetgedrag van je man.
Het lijkt alsof dat bij haar thuis ook het geval is.
Haar man weegt 91 kilo?
Wist ik niet.
En ik begrijp eigenlijk nmiet wat het er toe doet.
Anyway, back on topic maar weer
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:47:46 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45277803
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef linda856763 het volgende:
Gisteren patat gehad. Mét. En een frikadel speciaal. . En ijs toe.
En vanochtend niet aangekomen . Dit weekend wordt ook lastig, met de verse moeder meet, en daarna een logeerpartij. Maar tot nu toe vind ik het weer goed vol te houden, met wat creatieve oplossingen hier en daar...
Ik heb altijd begrepen dat aankomen van iets meer dan een dag duurt. Het is niet dat die patat de volgende ochtend opeens op je heupen zit of zo

Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:55:19 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45277996
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Oh, maar ik snoep ook wel tussendoor hoor

Alleen geen koekjes, maar van die winegums ofzo, of een paar kauwgomballen van de kids, even voor de suikerkick ofzo. Deed ik vorige keer ook en toen ben ik bijna 8 kg afgevallen. Geen koekjes dus, maar wel wat zoetigs.
Winegums... whihihi, daar lag nog een half zakje van in de auto.
Oh, en we konden een doosje Ferrero Rocher ook niet weerstaan bij de Makro van de week.

Jaja, I know... dat is ook de reden dat ik te dik ben.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:57:38 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45278054
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nou net een van de dingen waarin Sonja niet afwijkt van de 'geldende' normen van het voedingscentrum. Het is gewoon ongezond om te veel eieren te eten. Iets met cholesterol of zo.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:08:16 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45278314
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nou net een van de dingen waarin Sonja niet afwijkt van de 'geldende' normen van het voedingscentrum. Het is gewoon ongezond om te veel eieren te eten. Iets met cholesterol of zo.
Dat vermoedde ik al.
Toch is het helemaal niet zo duidelijk. 80 % van de cholesterol door de lever gesynthetiseerd, dus zelf aangemaakt door het eten van verzadigde vetzuren. De overige 20 % wordt geleverd via de voeding, onder meer via eieren en eiproducten. Eieren bevatten dan vervolgens ook weer stoffen die het cholesterolgehalte doet dalen, maar ook de vetten in het bloed.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:13:03 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45278431
Ach, volgens mij geldt ook voor eieren gewoon 'te vee is niet goed'.

Ik hou me iig wel nog altijd braaf aan wat ik van mijn moeder leerde, als je een ei bij je eten hebt dan geen vlees erbij.
pi_45279187
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat aankomen van iets meer dan een dag duurt. Het is niet dat die patat de volgende ochtend opeens op je heupen zit of zo

Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk
Bij mij werkt het meestal wel gelijk door... Maar goed, al zat er weer wat bij, ik heb lekkere frietjes gehad, en dat mag best een keertje
Eva
pi_45279555
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als je eieren eet stijgt je cholesterol even, maar dat neemt snel weer af. Het schijnt zelfs zo te zijn dat studenten medicijnen heel veel eieren eten voordat ze gaan oefenenen met cholesterol onderzoeken om een zo hoog mogelijke cholesterolwaarde in het bloed te kunnen meten. Dit zakt daarna weer heel snel. Klik hier voor wat meer info over eieren eten en cholesterol.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:08:48 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45281953
Dat heb ik nooit geweten!
pi_45282127
geldt niet voor paaseitjes hé
Screw them.
We're going home.
pi_45282166
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Dat heb ik nooit geweten!
Met jou vele anderen!
Maar volgens mij werd "vroeger" wel gedacht dat eieren eten slecht was voor je hart en bloedvaten, alleen is dit nu typisch een geval van voortschrijdend inzicht. Isabeau heeft vast nog wel 100 van zulk soort voorbeelden.
pi_45290098
Ik heb al 5 dagen niks extra's gegeten bij Sonja .
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:50:11 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45291267
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:54:40 #26
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45292829
Na 5 dagen nog niet gesmokkeld!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:26:26 #27
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_45297631
Dag 2: niet gesmokkeld, kreeg alleen die 2 kiwi's vanmorgen als tussendoortje niet allebei op. Verder wel heerlijk gegeten en absoluut een voldaan gevoel...
Half uurtje op de fiets gezeten, en met die wind die er vandaag ook nog was dus ook wel goed in beweging geweest denk ik zo.

Gaat dus lekker hier, hoop dat het zo blijft!!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:48:44 #28
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45298335
Zit nu toch wel even moeilijk. Zo lekker op de bank voor de tv met m'n wijntje.....
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45299016
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:48 schreef Lips het volgende:
Zit nu toch wel even moeilijk. Zo lekker op de bank voor de tv met m'n wijntje.....
NIET DOEN!! Krijg je spijt van!!

helpt het?
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:11:15 #30
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45299080
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:09 schreef CarOnline het volgende:

[..]

NIET DOEN!! Krijg je spijt van!!

helpt het?
Lol, tnx 4 the support!
Het lukt me nog steeds. Ik hou mezelf ook voor dat ik er spijt van ga krijgen (dat in combinatie met dat eten na 9 uur meteen aanzet). Het lukt nog steeds maar misschien dat ik dan zo toch maar een mandarijn ga pakken om er vanaf te zijn. Na een mandarijn wordt misschien de drang na chocola minder
Miauw
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:12:31 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45299124
Caro! Wat ga je goed!
pi_45301430
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:11 schreef Lips het volgende:

[..]

Lol, tnx 4 the support!
Het lukt me nog steeds. Ik hou mezelf ook voor dat ik er spijt van ga krijgen (dat in combinatie met dat eten na 9 uur meteen aanzet). Het lukt nog steeds maar misschien dat ik dan zo toch maar een mandarijn ga pakken om er vanaf te zijn. Na een mandarijn wordt misschien de drang na chocola minder
Ja, of ga wat doen, nagels lakken ofzo, was opvouwen... of eh cola light drinken.
Tis echt heel rot vind ik. Ben van de week maar naar bed gegaan, ik had zo'n zin in chippies!
Screw them.
We're going home.
pi_45301682
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:12 schreef Brighteyes het volgende:
Caro! Wat ga je goed!
Ja, ik wil nu echt zó graag mn doel halen! Ik weeg al 5 jaar hetzelfde, zo'n 15 kilo te zwaar.
En elke zomer denk ik: Nu ga ik lijnen!! Slank de zomer in!! Rokjes, topjes, witte broeken!
En bij elke zonnestraal baal ik als een stekker dat ik niet sterk genoeg was. En echt, ik heb het aan hoor, rokjes, topjes en witte broeken, alleen een paar maten groter dan ik wil en met te dikke benen, en te dikke billen.
Het moet nou eindelijk eens lukken! Kom op, wat is 15 kilo nou!!! Als ik nu 13 kilo afval zit ik op een rond getal en dat is goed.
Dan ben ik weer slank 'met een randje' zoals mn moeder het ooit noemde en daar ben ik nu wel tevreden mee.

Dat zeg ik nu allemaal. Ben zo bang dat ik over een week of wat weer in mn oude patroon verval, maar dan moet ik dit nog maar eens lezen!
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:06:25 #34
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45303001
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:17 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ja, of ga wat doen, nagels lakken ofzo, was opvouwen... of eh cola light drinken.
Tis echt heel rot vind ik. Ben van de week maar naar bed gegaan, ik had zo'n zin in chippies!
Ik heb heel netjes m'n film afgekeken en ga nu inderdaad maar m'n bed in. Heb wel een half wijntje gesmokkeld, maar dat moet kunnen vind ik
Slaap lekker allemaal!
Miauw
  zaterdag 13 januari 2007 @ 08:36:43 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45307413

Kon het niet laten en wilde toch even kijken vanmorgen: -1,3 tov dinsdag!
pi_45308447
Goed zeg!! En dat in nog geen week
Volhouden hé!
Screw them.
We're going home.
pi_45312238
Even melden: na 6 dagen -1.4 kg!!
Heb zelfs 2 keer gesmokkeld met een lekkere koek s'avonds, had soms echte moeilijke momenten in de 1e week, maar die 1,4 kg eraf motiveert echt voor de 2e week! Oja en net mn lekkere broodje ei op !
Wie is daar?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:08:37 #38
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_45312609
Ik wil het misschien ook gaan doen,
iets met feestdagen/vakantie & een paar kilo teveel

maar moet je per see zo een boekje kopen of?
En er hoeft bij mij echt niet veel af, ong 5kg
hoelang zou het duren
veni vidi gebanned
pi_45312853
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:08 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Ik wil het misschien ook gaan doen,
iets met feestdagen/vakantie & een paar kilo teveel

maar moet je per see zo een boekje kopen of?
En er hoeft bij mij echt niet veel af, ong 5kg
hoelang zou het duren
Een boekje kost 13 euro, en je hebt het wel nodig. Je kan dit niet doen zonder boekje, want dan heb je geen recepten, niets. En 5 kilo is echt een makkie, een week of 5 en tis er wel af hoor.
Succes
Screw them.
We're going home.
pi_45312878
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:54 schreef -ladybird- het volgende:
Even melden: na 6 dagen -1.4 kg!!
Heb zelfs 2 keer gesmokkeld met een lekkere koek s'avonds, had soms echte moeilijke momenten in de 1e week, maar die 1,4 kg eraf motiveert echt voor de 2e week! Oja en net mn lekkere broodje ei op !
ik zit nog aan mn broodje ei
1,4
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:34:45 #41
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45313301
Lips gaat nu aan d'r broodje ei
Miauw
pi_45320509
heb vandaag het nieuwe boek gekocht
zit in week 9 van het oude boek...ofja, ik ga week 9 beginnen as maandag.
En dan stap ik over op het nieuwe boek.
Ik zit alleen met minidilema, ik mag namlelijk niet meer TE veel afvallen ivm de trouwjurk die ik al heb.
Dus misschien dat ik overstap op op gewicht blijven.
pi_45338054
Hoe gaat het hier bij de mensen die al klaar zijn met SB? Mijn collega die SB deed is inmiddels allang weer op haar oude gewicht (volgens mij anderhalve maand om het eraf te krijgen en na drie weken er weer bij).
Sanity is (not) statistical
pi_45364390
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:54 schreef Maeghan het volgende:
Hoe gaat het hier bij de mensen die al klaar zijn met SB? Mijn collega die SB deed is inmiddels allang weer op haar oude gewicht (volgens mij anderhalve maand om het eraf te krijgen en na drie weken er weer bij).
Hier ging dat niet zo snel. Ik was begin oktober gestopt, was bijna 8 afgevallen. Na een week of 5 3 kilo er bij, en toen bleef ik stabiel, (en echt àlles gegeten!) tot werkelijk waar 1 dag voor de kerst. Op 1 Januari was ik weer 3 kilo aangekomen. Dus er is 2 kilo afgebleven.
Het valt me echt mee hoe langzaam die kilo's er weer aan zijn gekomen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik vanaf Oktober geen seconde meer gelijnd heb!
Screw them.
We're going home.
  maandag 15 januari 2007 @ 09:24:40 #45
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_45364754
BertV als mijn man 91 kilo weegt zit hij tegen erg mager aan. Kan makkelijk.

Ik SB alweer twee weken en heb nu alweer last van mijn stoelgang. En ik doe braaf wat er gezegd wordt. De drie kiwi's 's ochtends helpen wel. Ik kan nu alleen niet zeggen hoeveel ik afgevallen ben, maar ik gok iets van bijna 3 kilo in 2 weken tijd. De eerste weken gaan altijd hard he, maar ik heb wel twee maal week 1 gedaan, want de eerste week liep dat niet helemaal lekker. Nu dus weer week 2 van boek 1,
pi_45364913
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:54 schreef Maeghan het volgende:
Begin september begonnen met SB, na negen weken 11 kilo eraf, en ondanks de feestdagen nog steeds op mijn oude gewicht . En ik heb echt wel lekker gegeten met die dagen, alleen de dagen ertussen toch een beetje opgepast met het eten. Bij mij werkt het dus heel goed.
  maandag 15 januari 2007 @ 10:03:26 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45365369
roxan, wat goed!
pi_45367701
In de NRC Next staat dagelijks een column (tevens weblog) over eten en koken. Erg leuke rubriek overigens met lekkere recepten.

Uit de column van vandaag blijkt dat de echtgenoot van de columniste wil afvallen. Daarom wordt er gesonjabakkerd! Voor dag 1 wordt het recept gelijk al een beetje aangepast.

Ik heb geen idee of ze negen weken lang aangepaste Sonja Bakker recepten gaat plaatsen (Ik hoop en denk het niet overigens), maar wellicht is het leuk om online te volgen.

Oh ja, en een voor BE natuurlijk! (en een schop onder je kont!)

Dit is de column:
quote:
maandag 15 januari 2007 door janneke vreugdenhil
DHM wil op dieet
‘Dit is jouw schuld, hoor.” De Hongerige Man staat voor de spiegel in de badkamer. Naakt. Terwijl ik hem glimlachend gadesla, bestudeert hij zichzelf aan alle kanten.

Draait een kwartslag, spant zijn buikspieren en laat ze weer los. Draait terug, heft zijn armen, balt zijn armspieren en laat de boel weer zakken. Zelf is hij allesbehalve geamuseerd. „Wie maakt er nou aardappelpuree met een kilo boter? En al die kroketten en oliebollen met oud en nieuw. ‘Ah, eet jij nog even de laatste restjes op, anders moet ik ze weggooien.’ Het is echt jouw schuld.” „Maar je kunt toch ook nee zeggen?” protesteer ik. „Nee zeggen? Tegen jou?” Schamper lachje. „Het valt trouwens best mee. We moeten nodig die tl-buis vervangen door een klein lampje, dat is alles.” Maar DHM laat zich niet troosten. Hij wil op dieet. En ik moet het regelen.

Dieet, dieet, ik haat diëten. Als ik ergens niet tegen kan, is het tegen boeken, tijdschriften, lijstjes, schema’s en tabellen die mij voorschrijven wat ik wel of niet mag eten. Dat maak ik zelf wel uit. Je kunt er bijvoorbeeld donder op zeggen dat zo’n dieet beweert dat het een doodzonde is om je ontbijt over te slaan. Ik houd niet van ontbijten. Ik vind het al knap lastig dat mijn man en kinderen ’s ochtends zo nodig iets moeten eten, laat staan dat ik mezelf ertoe kan brengen. Nog nooit ben ik een dieet tegengekomen waarbij ik ’s ochtends een verse jus en vijf espresso’s mag drinken, pas tegen tweeën iets hoef te lunchen, en dat ik dan heel goed bezig ben.

Afijn, het gaat hier niet om mij. Het gaat om De Hongerige Man die daar ongelukkig voor de spiegel staat en zich wil gaan uithongeren, teneinde het vetlaagje rondom zijn navel te doen smelten. Omdat dat vetlaagje blijkbaar mijn schuld is, is het wegsmelten ervan nu ook mijn verantwoordelijkheid. Een situatie die vraagt om een radicaal besluit. „Dan gaan we sonjabakkeren,” zeg ik. Terwijl ik de badkamer uitloop hoor ik DHM zijn spiegelbeeld geruststellen: „We gaan sonjabakkeren.”

Uit Bereik én behoud je ideale gewicht!: volkorenbroodjes met eiersalade. Officieel met 1 eetlepel kant-en-klare magere yoghurtdressing en 2 eetlepels halfvolle crème fraîche, maar dat vind ik zulke onzinproducten. Maak het sausje liever met 2 lepels magere yoghurt en 1 lepel volvette crème fraîche.

Voor 4 personen:
-4 hardgekookte eieren, elk in 6 parten
-2 eetlepels magere yoghurt
-1 eetlepel crème fraîche
-mespunt kerriepoeder
-2 eetlepels bieslook, fijngeknipt
-4 bruine broodjes
-2 eetlepels mosterd
-een handje gemengde sla

Roer de yoghurt, crème fraîche, peper en zout, kerriepoeder en bieslook tot een sausje en schep de eieren erdoor. Halveer de broodjes, besmeer ze met mosterd en beleg ze met sla en eiersalade.

Sonjabakker jij zelf ook? Of heb je al eens eerder gesonjabakkerd? Laat je ervaringen en overlevingstips weten.
Bron
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 15 januari 2007 @ 14:29:35 #49
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45372321
Ik heb gisteren heerlijk gezondigd Ik had visite en kon het niet laten!
Ze bleven eten dus had ik voor hun, naast de koolsalade van week 1 wat aardappeltjes uit de oven en satestokjes. Ik heb 1 satestokje genomen, met zo min mogelijk saus. Die salade was trouwens erg lekker!
's Avonds heb ik 2 wijntjes genomen (ja ik had vrijdag een fles opengetrokken, die laat ik nu niet bederven) en ipv het speculaasje lekker een stroopkoek!

Moet zeggen dat snoepen wel extra lekker is nu

Maar geen spijt, vandaag gaan we gewoon beginnen aan week 2!
Miauw
  maandag 15 januari 2007 @ 14:37:39 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45372550
Nou, het klinkt nog niet eens als heel overdreven zondigen hoor! Moet kunnen zoiets!

En die salade is idd heerlijk!
  maandag 15 januari 2007 @ 14:48:08 #51
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45372861
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, het klinkt nog niet eens als heel overdreven zondigen hoor! Moet kunnen zoiets!
Nee is ook niet echt overdreven, weet ik En ik vond ook dat het moest kunnen!
Miauw
  maandag 15 januari 2007 @ 16:19:19 #52
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_45375603
Ik zit nu in week 2, ik ben halverwege week 1 ingestroomd (woe), samen met 2 collega's. Er was gisteren 1 kilo af en die salade is idd erg goed te doen. Kon alleen nergens gerooke kip in één stuk vinden, heb er dus de broodbelegvariant doorheen gegooid.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 15 januari 2007 @ 17:49:55 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45378664
Was net bij de supermarkt en heb zo getwijfeld over een reep(je) chocola.
Maar niet gedaan! Net maar een rijstwafel op.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:05:53 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45379192
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:19 schreef Whiskers het volgende:
Ik zit nu in week 2, ik ben halverwege week 1 ingestroomd (woe), samen met 2 collega's. Er was gisteren 1 kilo af en die salade is idd erg goed te doen. Kon alleen nergens gerooke kip in één stuk vinden, heb er dus de broodbelegvariant doorheen gegooid.
bij de aldi verkopen ze gerookte kip/kalkoen reepjes, best goed te doen
  maandag 15 januari 2007 @ 18:15:28 #55
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_45379505
Vandaag begonnen!

collega's op werk zijn ook bezig (die hebben me aangestoken)

Het is alleen bij mij wat lastiger, ik woon nog thuis met mijn moeder en broer alleen willen hun niet meewerken...dus ik moet even kijken hoe het gaat met het avondeten maar anders moet ik dat voor mezelf ook gaan kopen (rest koop ik ook al zelf)
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_45379806
ik zondig vandaag ook: ipv andijvie met quorn ofzoiets... lekker rode kool met appeltjes en een runderhamburger. das net zoiets als tartaar, zit verder niets toegevoegds in.
en ik had zo'n zin in rode kool... kan haast niet erg zijn!
Houd me wel netjes aan de hoeveelheden en de magere jus
Screw them.
We're going home.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:28:28 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45379942
maakt toch niet uit...
als je maar groente, aardappelen en mager vlees eet.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:03:35 #58
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_45381238
Ik doe ook mee !
Vandaag echt begonnen.

Zo heel veel hoeft er niet af bij mij... hooguit 5 kilo, zou ik nu ook eerder klaar zijn?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 15 januari 2007 @ 19:15:45 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45381743
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik doe ook mee !
Vandaag echt begonnen.

Zo heel veel hoeft er niet af bij mij... hooguit 5 kilo, zou ik nu ook eerder klaar zijn?
Dat deed ik in 3 weken!
  maandag 15 januari 2007 @ 19:20:40 #60
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_45381960
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat deed ik in 3 weken!
Hoeraaaaaa !
* Wijnvoorraad alvast weer aanvullen gaat.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:57:15 #61
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45388392
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

bij de aldi verkopen ze gerookte kip/kalkoen reepjes, best goed te doen
Mijn AH had 't ook gewoon
Miauw
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:09:05 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45398569
mjin gewicht staat al een tijdje stil
pi_45403518
Zit nu in week drie en ben halverwege week 1 begonnen. Ben al 3.4kg kwijt Samen met het sporten gaat het erg hard. Moet ook zeggen dat ik er totaal geen moeite mee heb. Alleen in de weekenden 's avonds nog wel eens zin in wat lekkers. Maar niks wat een appel/manderijn/worteltje enz enz niet oplost... Op naar de 75!
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_45407224
quote:
Man valt vier kilo af dankzij Wii

Een gamefan is er in geslaagd in zes weken tijd vier kilo af te vallen door elke dag een half uur lang met de Wii-console te sporten. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

De man wilde met zijn proef aantonen dat het spelen van games niet tot een slechte gezondheid hoeft te leiden. Ook zijn Body Mass Index (BMI) was na zes weken lager.

De journalist van de website WiiNintendo.net hield in een dagboek bij welke spelen hij beoefende met de Wii Sports. Vooral boksen blijkt goed te zijn: tijdens een kwartier boksen verloor de man 125 calorieën
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:11:00 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45408649

Maar goed, dat valt natuurlijk ook wel te verwachten, met iets als Wii...
Toch maar eens aanschaffen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:09:46 #66
33969 babsjuh
pi_45429827
Vandaag dag 7, en 't gaat lekker! Heb alleen in 't weekend wat gesmokkeld, maar zaterdag was ik jarig en zondag had ik visite... Dan wordt 't wel heel erg lastig vind ik. Heb m'n tussendoortjes vervangen door bescheiden stukjes zelfgebakken cake en verder wel de menu's aangehouden die dagen.

Ben bijna een kilo kwijt, en 't valt me helemaal niet zwaar moet ik zeggen.

De menu's zijn goed te doen, ik vind het leuk om uit te zoeken en te regelen dus dit ligt me ook wel. Heb in excel lijstjes gemaakt per dag wat er op het menu staat voor m'n wederhelft en voor mij. Hij houdt zich er ook goed aan, zolang ik z'n eten maar klaarzet zodat hij 't zo naar binnen kan schuiven of mee kan nemen Maar hij smokkelt of snoept niet, en dat valt me reuze mee moet ik zeggen. Zijn koosnaampje is Garfield omdat hij 's-nachts nog wel eens de koelkast wil plunderen maar dat heeft hij nu niet gedaan ( op 1 keer een stuk komkommer na).

Vooral de afwisseling, de vele lekkere dingen die op 't menu staan en het totale gebrek aan hongergevoel of lekkere trek houdt ons op de been!!

Dussuh...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:13:31 #67
33969 babsjuh
pi_45429915
Hmz... zit 't net na te kijken, en ik ben niet bijna een kilo kwijt maar al 1,5 kilo!!!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_45430066
Vanmorgen op de weegschaal en ik ben mn kerstkilo's al kwijt!!
't Gaat nu wel heel erg snel, durf er amper blij mee te zijn, strax is mn weegschaal niet goed ofzo
Screw them.
We're going home.
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:18:06 #69
3485 kavorka
lure of the animal
pi_45462190
Ik ben nu anderhalve week bezig en rond de twee kilo afgevallen. Het gaat dus ok.
Alleen ben ik vandaag vergeten mijn kopietje mee te nemen, waarop staat wat ik vandaag kan eten. Kan iemand dit voor mij posten?

Boek 2, week 2, donderdag = tussendoor, lunch en tussendoor

bedankt
animal magnetism sexual attractive state
pi_45462209
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:22 schreef milagro het volgende:

[..]

ja mooi bericht he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:20:39 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45462225
Ik heb hem ook hoor! Hij gaat gewoon weer goed en ik ben aardig afgekickt van alle suiker en koekjes. Dat was gewoon echt even ontwennen.

Kavorka:

Tussendoor: 1 appel
Lunch: 2 volk. boterhammen met halvarine, 1 met magere smeerworst, 1 met rookvlees, 1 bakje rauwkost, 2 glazen water
Tussendoor: 1 glas jus d'orange, 250 gr. gemengd fruit.
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:33:13 #72
3485 kavorka
lure of the animal
pi_45462391
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem ook hoor! Hij gaat gewoon weer goed en ik ben aardig afgekickt van alle suiker en koekjes. Dat was gewoon echt even ontwennen.

Kavorka:

Tussendoor: 1 appel
Lunch: 2 volk. boterhammen met halvarine, 1 met magere smeerworst, 1 met rookvlees, 1 bakje rauwkost, 2 glazen water
Tussendoor: 1 glas jus d'orange, 250 gr. gemengd fruit.
Bedankt, maar volgens mij was het wat anders. Ik ben btw. een mannetje, misschien dat het daar aanligt?
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:39:19 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45462510

Ja, ehm... ga ik even kijken voor je. Manlief heeft als het goed is zijn lijstje bij zich. Momentje...
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:53:10 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45462791
tussendoor: appel
lunch: 2 volk. boterhammen met halvarine, smeerkaas en rookvlees, 2 mandarijnen, 2 glazen water
tussendoor: glas jus d'orange, 1 eierkoek

Met de groeten van stinkie.
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:06:22 #75
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_45463098
We zijn bij dag 4 en het gaat aardig rap...
Tot nu toe telt de weegschaal 2,5 kilo lichter maar ik zit dan ook wel met wat overtollige kilo's overgewicht.

Ben me nu ook gaan realiseren dat ik eigenlijk veel te veel at. bijvoorbeeld tijdens de luch at ik vaak 4 sneetjes brood met beleg terwijl ik er nu 2 mag en ik geen honger heb e.d.!
pi_45464357
Ik ben aan het rommelen deze week . Twee dagen weg met mijn werk, morgen een weekendje naar een bungalowpark... Vandaag doe ik een fruitdag om te compenseren, en dan ga ik volgende week wel weer verder...
Eva
pi_45470994
Ik kom hier na de carnaval nog wel eens terug...
Door de week probeer ik me er redelijk aan te houden, maar in het weekend gaat het toch weer mis.
pi_45471399
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:19 schreef Whiskers het volgende:
albert heijn heeft het
Gewoon waar ook de kipfilet ligt

(c1000 heeft het trouwens ook gewoon)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_45492465
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:16 schreef Koningin het volgende:
Ik kom hier na de carnaval nog wel eens terug...
Door de week probeer ik me er redelijk aan te houden, maar in het weekend gaat het toch weer mis.
komop, dat duurt een dikke maand....en na carnaval zeg je zeker dat je na pasen pas komt, en pasen zeg je dat je na pinksteren komt, en dan is het zomer en dan zijn het de ijsjes, en dan komt de sint er al weer aan..en de kerst...ja ja
pi_45497766
Mhmm..goedde SB fans hier !
Ik ook gisteren begonnen, tijdje geleden ook al bezig geweest en toen 5 kilo afgevallen..en nu weer door met poging 2 !!! 10 kilo voor de zomer !! We zijn benieuwd !
Pluk de dag voordat je in een vaas eindigt !
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:44:06 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45512632

De macaroni van boek2 week2 is echt lekker!
Geen culinair hoogstandje maar erg lekker.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:53:12 #82
33969 babsjuh
pi_45517069
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:

Helemaal mee eens!!!

Heb jij 'm trouwens met mosterdpoeder gemaakt? Ik kon 't nergens vinden, heb er maar wat gewone mosterd doorheen gedaan. En i.p.v. ciabatta hebben we er wat stukjes volkorenpistolet (afbak) bij gegeten. Anders zou ik na deze week zitten met een aangebroken pak ciabatta en een aangebroken pak pistoletjes, en zo gaat het tenminste mooi op.

Gelijk even een vraagje over die appels uit de oven die ook in boek 2 week 2 staan. Die moet je wentelen in zoetstofpoeder, maar ik kwam alleen maar zoetstofpoeder met aspartaam tegen. Aangezien ik geen aspartaam mag zoek ik eigenlijk een alternatief. Of een zoetstofpoeder zonder aspartaam.
Ik heb nu fructosepoeder gekocht, maar zit te twijfelen of ik dat wel kan gebruiken. Iemand misschien tips?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:56:59 #83
3485 kavorka
lure of the animal
pi_45517220
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:

De macaroni was zeker lekker. Had niet verwacht dat ik door het "Sonja Bakkerren" nieuwe lekkere gerechten tegen zou komen; tosti met geitenkaas, de macaroni en broodje eiersalada...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:30:06 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45521898
Ik zou die appels gewoon met een beetje suiker doen geloof ik. Ik hoef al die nepzoete zooi niet. Of gewoon zonder.

We hadden geen brood bij de macaroni vandaag, we hebben gewoon samen die schaal leeg gegeten.

Oh, en geloof het of niet maar ik had echt net vorige week mijn (papieren) zakje mosterdpoeder weg gegooid, zo van 'dat ligt er nu al bijna anderhalf jaar en dat gebruik ik echt nooit meer'.
Ik vond vandaag alleen mosterdzaadjes en die heb ik met mijn vijzel fijngestampt en dat erdoorheen gemikt. De andere optie was ook gewoon mosterd hoor.

Voelen jullie je ook zo goed?
Ik heb echt het idee dat ik heel goed merk dat ik minder rotzooi binnen krijg en gewoon evenwichtiger eet!
Sporten gaat veel prettiger en ik heb gewoon meer energie.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:30:59 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45521933
Die tosti hebben wij niet geprobeerd, geen zin om te maken, te lui.
Nu heb ik wel spijt nu ik lees dat hij lekker was.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:33:09 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45522016
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
tussendoor: appel
lunch: 2 volk. boterhammen met halvarine, smeerkaas en rookvlees, 2 mandarijnen, 2 glazen water
tussendoor: glas jus d'orange, 1 eierkoek

Met de groeten van stinkie.
Damn, dat is precies wat ik vandaag heb gegeten...maar ik SB niet en heb het boek nog nooit ingekeken
Ik word ook gewichtsconsulent
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:34:01 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45522048
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:58:53 #88
33969 babsjuh
pi_45522838
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou die appels gewoon met een beetje suiker doen geloof ik. Ik hoef al die nepzoete zooi niet. Of gewoon zonder.
Thanx, ga denk ik ook maar voor "gewone" suiker Je moet jezelf af en toe wel een beetje kietelen, toch?
quote:
Oh, en geloof het of niet maar ik had echt net vorige week mijn (papieren) zakje mosterdpoeder weg gegooid, zo van 'dat ligt er nu al bijna anderhalf jaar en dat gebruik ik echt nooit meer'.
Ja dat zul je altijd zien Weet je toevallig nog waar je dat anderhalf jaar geleden vandaan hebt getoverd?
quote:
Voelen jullie je ook zo goed?
Ik heb echt het idee dat ik heel goed merk dat ik minder rotzooi binnen krijg en gewoon evenwichtiger eet!
Sporten gaat veel prettiger en ik heb gewoon meer energie.
Ik voel me ook hartstikke goed! Inderdaad meer energie en bewegen gaat makkelijker. Maar, ondanks dat die anderhalve kilo minder me waarschijnlijk niet aan te zien is, voel ik me ook al wel aanzienlijk slanker. En dat zorgt er weer voor dat ik met meer zelfvertrouwen loop, ik merk gewoon dat ik rechter loop en energieker. Kan het niet goed uitleggen, maar 't voelt wel goed!!!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:31:36 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45527332
Same here, die anderhalve kilo zijn never niet te zien maar ik voel me wel minder opgeblazen of zo.

Ik had de mosterdpoeder toen bij een natuurwinkel vandaan volgens mij. Bij ons in Gouda heet het 'Erica' en het is zo'n winkeltje waar allerlei kruiden en dingen verkopen.
( http://www.ericaonline.nl/index.php?option=com_facileforms&Itemid=34 )
pi_45527499
Door tijdgebrek gisteravond helaas de mc donald in moeten gaan. Ik ging met een vriendin naar ahoy en waren laat de enige optie was een vette hap. Staat tegenwoordig op hoeveel kcal erin zit... pfff spijt spijt spijt maar ja niet eten is ook geen optie. Vandaag maar een fruitdag wie weet helpt het.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:58:14 #91
33969 babsjuh
pi_45527505
Thanx BE, ga een keertje na m'n werk langs daar in Gouda! Markt is niet zover bij 't station vandaan, toch?

[ Bericht 31% gewijzigd door babsjuh op 20-01-2007 10:03:17 ]
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:25:28 #92
54772 Silmarwen
pi_45527777
Als je een vijzel hebt, kun je gewoon mosterdzaad kopen en het fijn stampen. Je kunt ook mosterdpoeder kopen bij de een Brits winkeltje in de buurt ofzo, of een winkel met veel Britse producten.

zaterdag 20 januari 2007 @ 10:29:39 #93
33969 babsjuh
pi_45527823
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:25 schreef Silmarwen het volgende:
Als je een vijzel hebt, kun je gewoon mosterdzaad kopen en het fijn stampen. Je kunt ook mosterdpoeder kopen bij de een Brits winkeltje in de buurt ofzo, of een winkel met veel Britse producten.

[afbeelding]
AAaargghhh.... nu ik die foto zie.... Heb me dus rot gezocht naar mosterdpoeder, en dat blikje op die foto stond bij de AH gewoon tussen de potjes mosterd.... Heb de "kleine" krullettertjes niet (goed) gelezen.... en niet in de gaten gehad dat ik dus naar mosterdpoeder stond te staren...

Scheelt me in ieder geval omfietsen als ik uit m'n werk kom Thanx!!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:51:39 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45528108
Daar heb ik dus niet eens naar gekeken! Ik heb bij de kruiden gekeken!
Hmmmm, toch eens opletten de volgende keer. Hoewel het vijzelen ook prima ging idd.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:03:36 #95
54772 Silmarwen
pi_45528278
Kun je dat tegenwoordig ook bij de AH kopen? Dat is handig.
pi_45529370
mosterd
pi_45529640
Engelse mosterd
pi_45532399
Hier ook 2 kilo in anderhalve week, whoei .
  maandag 22 januari 2007 @ 08:28:03 #99
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_45570461
Ik begin nu met week 2 en ben in 1 week 3 kilo kwijt .

Ik heb vorige week rustig aan gedaan wat betreft beweging om mijn lichaam niet gelijk te veel te vragen. Nu ga ik 2 x in de week fitnessen en 's avonds wat oefeningen thuis doen op het matje
  maandag 22 januari 2007 @ 08:30:48 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45570478
Lekker hoor!
pi_45570505
Lekker hoor!
Hier gaat het ook goed, precies 4 kilo in 2 weken

Nog maar 9
Screw them.
We're going home.
pi_45570515
Haha ik zie nu dat BE precies hetzelfde post
Screw them.
We're going home.
  maandag 22 januari 2007 @ 08:48:28 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45570625
Whehehehe... Sonja verbroedert!

Ik zit morgen op mijn 2 weken meetpunt en ik denk dat ik ergens bij 2-2,5 zit of zo. Wat ik prima vind. Ik heb voor mezelf als doel 3 kilo per maand, lijkt me toch behoorlijk haalbaar en alles wat er meer af gaat is meegenomen.
Volgende week ga ik wel weer gewoon op maandag wegen, is wel zo makkelijk.
pi_45570911
Je kan er toch geen invloed op uit oefenen, alles wat ik afval ben ik blij mee. Maar hoop wel dat ik ooit die 9 kilo nog afval! Dat zou echt wel prettig zijn.
Screw them.
We're going home.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:17:16 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45570983
Ik hoop er over een half jaar zo'n 15-18 kwijt te zijn, vandaar de 3 kilo per maand. Zou haalbaar moeten kunnen zijn...
  maandag 22 januari 2007 @ 09:20:23 #106
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_45571033
In totaal wil ik trouwens 13 kilo afvallen en gaat me denk wel zeker lukken!

Gisteravond moest ik trouwens eigenlijk een koolsalade maken (recept in het boek) alleen was ik niet thuis en bij mijn vriend hadden ze die spullen niet in huis. Nu was het ook eens zo dat we wat verder van huis af waren en hij heel graag bij de Mac wilde eten. Ik heb toen de Ceaser Salad met gegrilde kip op en een beetje dressing eroverheen (was nog erg lekker ook! )
  maandag 22 januari 2007 @ 09:48:14 #107
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_45571446
Grom

Heb ik zaterdag pistoletjes gekocht, ham, 30+ kaas, ananas en nog meer spullen want bijvoorbeeld vandaag mocht ik een pistolet hawai heb me familie gister alles opgemaakt

Nu moet ik wat anders verzinnen (kan nu namelijk ook niet de deur uit, wacht totdat iemand onze gerepareerde tv komt brengen, moet daarna gelijk door naar me werk...)
  maandag 22 januari 2007 @ 09:59:31 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45571642
vandaag in het 2de boek begonnen.
Ik denk dat ik met het eerste boek zo'n 5 a 6 kilo ben afgevallen. Weet het niet precies omdast ik aan het begin geen weegschaal had.
Vind ik best netjes zo met de kerstdagen enzo ertussen.
pi_45574964
Kan iemand me misschien helpen, ik wil de karbonades maken uit het eerste boek, maar de vorige keer werd dat zo'n plakboel met de kaar aan de aluminiumfolie, er stond een tijdje geleden een tip hoe het beter kon maar ik kan het niet weer vinden.
pi_45574987
Ah, ik moet ook vanmiddag karbonades maken. Gewoon in een ovenschaaltje, deed BE geloof ik.
Eva
pi_45576321
oke, bedankt ga het proberen
  maandag 22 januari 2007 @ 13:00:57 #112
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_45576380
- 2 kilo eerste week.

Ben al bijna op de helft.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:07:09 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45576553
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:18 schreef linda856763 het volgende:
Ah, ik moet ook vanmiddag karbonades maken. Gewoon in een ovenschaaltje, deed BE geloof ik.
Ik was het niet, maar het lijkt me wel de gouden tip.
Idd karbonades in een ovenschaal, prutje eroverheen en dan de kaas eroverheen en gaan.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:11:59 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45589161
2 weken, -2,5 kilo!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:53:16 #115
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45591790
Na 2 dagen vreetbuien 's avonds denk ik dat ik toch m'n tussendoortjes weer ga nemen Heb zo'n vaag voorgevoel dat dat wel eens kan schelen in mijn suikerdrang!
Miauw
pi_45592249
Schijnt ook heel belangrijk te zijn om de verbranding op gang te houden, en de suikerspiegel op peil...
Eva
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31:19 #117
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_45592889
Ik ben ook begonnen met het SB-dieet. Afgelopen zaterdag begonnen en mag me pas weer zaterdagochtend wegen (mijn man heeft de weegschaal op mijn verzoek verstopt!). Ik hoop zo dat iets eraf is....
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_45596733
Succes Droeke! Wil/moet je veel kwijt?
Eva
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:53:41 #119
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_45596835
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:50 schreef linda856763 het volgende:
Succes Droeke! Wil/moet je veel kwijt?
Ik wil eigenlijk rond de 72 kilo wegen maar de eerste tussenstop is voorlopig onder de 85, daarna onder de 80, daarna onder de 76 en dan richting 72.... (al lijkt me dat nu bijna onmogelijk)

Die 85 woog ik 9 maanden geleden nog, dus dat moet wel lukken...
  woensdag 24 januari 2007 @ 07:41:33 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45621136
In dat 2de boek mag je veel eten zeg....val je dan wel af?
  woensdag 24 januari 2007 @ 07:46:43 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45621161
ik heb sowieso het idee dat ik ben blijven steken tussen de 61 en de 62 dr is al zeker 2 a 3 weken niks meer vanaf
  woensdag 24 januari 2007 @ 08:58:19 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45621711
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 07:41 schreef amaranta het volgende:
In dat 2de boek mag je veel eten zeg....val je dan wel af?
Ik ben er mee bezig en ben nu na 2 weken toch wel 2,5 kilo kwijt.
Ik sport er wel 2-3 keer in de week bij.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:33:04 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45623302
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 08:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben er mee bezig en ben nu na 2 weken toch wel 2,5 kilo kwijt.
Ik sport er wel 2-3 keer in de week bij.
ow, ik vergeet steeds te sporten
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:34:24 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45623325

Dan moet je kijken of je iets minder kan eten. Ik vind het soms ook wel veel hoor. Ik kwam op sommige dagen op 1500 Kcal uit en dat vind ik eigenlijk wat aan de hoge kant als je af wil vallen.
Ik laat dan bijvoorbeeld iets als drinkontbijt naast een boterham vallen omdat ik het te veel vind...
pi_45624189
Vanavond m'n bruine bol met carpaccio . .
pi_45625489
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:34 schreef Brighteyes het volgende:

Dan moet je kijken of je iets minder kan eten. Ik vind het soms ook wel veel hoor. Ik kwam op sommige dagen op 1500 Kcal uit en dat vind ik eigenlijk wat aan de hoge kant als je af wil vallen.
Ik laat dan bijvoorbeeld iets als drinkontbijt naast een boterham vallen omdat ik het te veel vind...
Nou ik vind het helemaal niet veel, vanochtend mocht ik eigenlijk alleen 2 crackers met jam en een appel (heb 2 manderijnen gegeten), ik had na een uur al super veel trek.. Ik wil maar ongeveer 2-3 kg afvallen, maar zo is t wel heel moeilijk, ik heb op school toen maar een ciabatte mozzarella gekocht
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:09:08 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45625743
Vandaag was idd iets minder, maar de eerste en 2e week vond ik de ontbijtjes echt veel.
(Het gaat over het 2e boek, trouwens.)

En als ik het al te weinig vind eet ik een appel of een liga extra, geen ciabatta's met mozzarella.
pi_45626970
3 en een paar dagen bezig en 4.4kg kwijt. Sport ernaast wel. Nog 5 te gaan....
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:29:00 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45635976
ik ga overigens elke dag op de fiets naar mn werk hoor
en daar zit ik boven en dat is alleen via de trap te bereiken dus..beweging is er wel
pi_45639725
Verdraaid, verdraaid. Krijg ik van een dankbare collega uit België net een enorme doos met Godiva-bonbons. En nu zit ik met het dilemma: wat richt meer schade aan: alles in één keer, of elke dag eentje...
Ik denk dat ik maar voor alles in één keer ga. Elke dag eentje gaat toch niet lukken...

Tot nu toe heb ik overigens geen negatieve effecten gezien van af en toe uit de band springen. Blijf hoogstens steken, maar aankomen doe ik niet.
Eva
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:30:18 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45639812
Oeh! Lekker hoor!
  woensdag 24 januari 2007 @ 20:57:10 #132
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_45643117
Ik vond het vandaag echt moeilijk, maar ik had ook zo'n drukke dag dat ik niet toekwam aan mijn tussendoortjes (studiedag met studenten, en dan HEB je kwartiertje pauze en dan komen ze vanalles vragen?! Dan kom je dus zelfs niet toe aan een appel) Toen ik dus thuis kwam viel ik bijna om van de honger, en voelde ik me zoo slap... Niet goed dus. Gelukkig heb ik morgen weer een rustiger dagje en hoop ik dat ik me dan weer beter voel...

Ik ben zoooooo benieuwd naar het weeg-resultaat... Na jullie hoopgevende resultaten kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen denk ik... Ik hoop toch op zijn minst 1 kg.....
pi_45646306
Okee.. vraagje, ik vind gekookte aardappelen dus heeelemaal niks. Ik eet die dingen niet, ik lust ze niet.. wat nu? Is er een goed alternatief voor? Rijst of mie of weet ik wat?
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:26:23 #134
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45646542
Aardappelen, pasta, rijst of peulvruchten

Aardappelen bevatten veel vezels en vitamine B en C. Veel aardappelen eten is prima. Af en toe een frietje bij de maaltijd kan geen kwaad. Rijst en pasta bevatten veel B-vitamines, zilvervliesrijst en volkorenpasta bevatten ook nog vezels. Peulvruchten, zoals bruine bonen en kapucijners, zijn een goed alternatief voor aardappelen.

Bron: Voedingscentrum
Miauw
pi_45653778
Volgens mij moet ik een chocoladedieet gaan volgen of doe ik dat eigenlijk al . Elke keer als ik 'me te buiten ga' aan een blokje chocola of 5 bonbons, zoals gisteren val ik af. 4 ons.... Nog 4 te gaan, en dan zit ik op mijn gewicht van voor de zwangerschap. . En dan nog 3 kilo, en dan zit ik op mijn streefgewicht
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 08:57:21 #136
33969 babsjuh
pi_45653869
Vandaag begin ik met week 3, en tot zover 1,3 kg afgevallen.

Moet wel zeggen dat het tempo van afvallen me een pietsie tegenvalt, de eerste week leek het veel lekkerder te gaan.

Maar ik ben momenteel wel ongeloveloos verstopt.... Heb er geen "last" van, maar 't eten dat ik binnenkrijg moet ergens blijven denk ik toch Ga vandaag wel stevig aan de kiwi's, misschien dat dat helpt.

[ Bericht 11% gewijzigd door babsjuh op 25-01-2007 17:24:49 (wel heel erg groot plaatje weggehaald) ]
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_45653978
Mijn weegschaal en mijn motivatie zijn kapot

ik zondig verder niet, eet geen koeken of chips ofzo maar gister wel patat en eergister pizza.
Maar goed, toen had ik haast en stress (kijkers voor ons huis) dus dan gaat het zowiezo wat lastiger. Zit nu achter 2 rijstwafels, ik let dus wel op wat ik eet, en vanavond gewoon weer AGV
Screw them.
We're going home.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:06:52 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45654007
Gisteren chocola op. Linda's schuld!
Had gewoon even zo'n zin in. Het eerste stukje in 3 weken. Dat is voor mij echt recordbraking.
pi_45654031
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Had gewoon even zo'n zin in. Het eerste stukje in 3 weken. Dat is voor mij echt recordbraking.
Heerlijk he!! heb eergister een milky way van de kids gepakt... kan er dan ook echt van genieten
Ach, een keertje kan best. Niet elke dag
Screw them.
We're going home.
pi_45654792
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry! Maar misschien werkt het voor jou ook
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:56:56 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45654872
Ik durfde niet te gaan staan!

Oh en dat 'stukje' is natuurlijk relatief!
pi_45655609
Ik had gepland de hele doos leeg te eten, dan was ik er maar vanaf... Maar dat lukte niet. Machtige dingen, die Belgische bonbons. Dus ik heb er nog een heleboel. . Heb ze thuis laten staan, hopelijk gaat A. zich te buiten...
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:28:58 #143
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_45656379
Vanochtend voor het eerst in 4 dagen gewogen....: 1 kg eraf! Woehoei!

Dat geeft wel weer zin om door te gaan na mijn 'dweilgevoel-dag' van gisteren
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:15:32 #144
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45657736
Waarom hebben jullie dan chocolade in huis?
Ik ken het wel, als ik veel snacks in huis heb, zijn ze snel op.

Daarom heb ik er precies genoeg van in huis. Doordeweeks niks, in het weekend afgemeten.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:20:50 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45657866
Omdat we gisteren nog even brood en melk moesten halen voor de dag van vandaag en ik mezelf gewoon op die reep heb getrakteerd.
Ik moet het ook echt gaan halen dan hoor, ik heb niks meer van snoep of dingen in huis gelukkig!
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:19:06 #146
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_45659440
Dat probleem heb ik eigenlijk helemaal niet meer. Ik heb wel chips en chocolade in huis, maar ze liggen niet in het zicht en daardoor zijn ze ook geen verleiding. Ik MAG ze gewoon niet, haha waardoor ik ze ook niet eet. Tja stomme logica, maar het werkt voor mij wel goed...
pi_45661185
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:15 schreef BertV het volgende:
Waarom hebben jullie dan chocolade in huis?
Ik ken het wel, als ik veel snacks in huis heb, zijn ze snel op.

Daarom heb ik er precies genoeg van in huis. Doordeweeks niks, in het weekend afgemeten.
Ik kréég het. En ik vind het ook niet zo erg, af en toe een stukje moet best kunnen (ik heb ook niet veel haast en niet veel kilo's kwijt te raken, dat scheelt) En bovendien sla ik dan de warme chocolademelk van Sonja over
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:51:27 #148
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45663966
Ik heb vandaag besloten te stoppen met Sonja. Ik ben er voortaan 24/7 mee bezig en in combinatie met depressief zijn blijkt dat niet zo'n succes te zijn
Ik ben wel 2 kg kwijt en neem ook zeker wat van haar tips mee, maar het boek gaat weer terug naar de rechtmatige eigenaar!
Miauw
pi_45680661
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:08 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Heerlijk he!! heb eergister een milky way van de kids gepakt... kan er dan ook echt van genieten
Ach, een keertje kan best. Niet elke dag
hee doe eens niet, ik heb al twee weken geen chocola op jah
behalve die flimsy choco thingies in de 's kellogs special K...
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:14:34 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45710347
Vreselijke vreet bui! En we hebben niks!
pi_45710897
Gelukkig!
Eva
pi_45719296
Hoi,

Ik ben sinds twee weken bezig. Ik moet nog op de weegschaal gaan staan maar als ik het zelf inschat gaat het best ok ( heb er zelf geen). Ik gebruik het tweede boek.
Graag zou ik in totaal zo een 14 kilo lichter willen worden. Dit wil ik bereiken door 10 kilo af te vallen dmv sonja en 4 kilo kwijt te raken dmv sport.
Hebben jullie nog alternatieven voor mager vlees. De tartaartje vallen me zwaar.
Verder eet ik ook vrij veel kip en vis maar ik zou graag meer keuze willen hebben in een lekker stukje vlees. Iemand nog tips?

Oo ja ik kan nu al mijn broeken uitrekken zonder de knoopjes en rits los te doen.
Wat natuurlijk lastig wordt over 3 weken want dan vallen ze waarschijnlijk van mijn kont.

[ Bericht 12% gewijzigd door cora4034 op 27-01-2007 09:56:36 ]
Dat is eens wat anders...
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:34:46 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45719737
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:30 schreef linda856763 het volgende:
Gelukkig!
Het zijn uiteindelijk 2 beschuitjes met hazelnootpasta geworden die al een week naar me schreeuwden vanuit de kast.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:35:23 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45719741
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 07:13 schreef cora4034 het volgende:
Hoi,

Ik ben sinds twee weken bezig. Ik moet nog op de weegschaal gaan staan maar als ik het zelf inschat gaat het best ok ( heb er zelf geen). Ik gebruik het tweede boek.
Graag zou ik in totaal zo een 14 kilo lichter willen worden. Dit wil ik bereiken door 10 kilo af te vallen dmv sonja en 4 kilo kwijt te raken dmv sport.
Hebben jullie nog alternatieven voor mager vlees. De tartaartje vallen me zwaar.
Verder eet ik ook vrij veel kip en vis maar ik zou graag meer keuze willen hebben in een lekker stukje vlees. Iemand nog tips?

Oo ja ik kan nu al mijn broeken uittrekken zonder de knoopjes en rits los te doen.
Kalfsvlees is ook heel mager als ik het goed heb. En vlees grillen scheelt al een hele berg.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:46:40 #155
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_45721401
bijna 2 weken bezig en zit nu al op de 4 kilo eraf !
broeken zitten los en de omgeving begint het nu ook te zien

Op zich kan ik het heel goed volhouden als ik maar bij veel mensen ben. Als hun allemaal aan het snoepen ben ben ik juist sterk maar...als ik alleen ben dan zit ik veel rond te snuffelen wat er te eten is...ik neem niks maar toch is de verleiding dan groter....
pi_45721782
In twee weken heb ik me redelijk kunnen inhouden met zondigen. De zonden waren...
1 gebakje.
2 negerzoenen
1 sappige gehaktbal
  zaterdag 27 januari 2007 @ 12:38:15 #157
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_45722602
Bij mij is het in die 2 weken geweest
- een broodje salade (om 9 uur 's avonds...)
- een extra broodje filet americain

En voor de rest valt het mee

(terwijl ik thuis juist bekend sta als een enorme snoeperd van chips, snoep, koek en ijs)
  zondag 28 januari 2007 @ 17:23:25 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45763150
vrijdag wezen shoppen en toen zag ik een mooi jurkje hangen , hij hing er alleen in maat 36 en een 42 ofzo. Dus ik denk hmm jammer dat ze geen 38 hebben. Mijn vriendin zegt, probeer die 36 gewoon. Dus ik passen.......en hij paste, en hij stond niet eens open bij mn borsten! Meteen maar gekocht!
Ik was zo blij!
  zondag 28 januari 2007 @ 20:57:41 #159
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_45770139
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:23 schreef amaranta het volgende:
vrijdag wezen shoppen en toen zag ik een mooi jurkje hangen , hij hing er alleen in maat 36 en een 42 ofzo. Dus ik denk hmm jammer dat ze geen 38 hebben. Mijn vriendin zegt, probeer die 36 gewoon. Dus ik passen.......en hij paste, en hij stond niet eens open bij mn borsten! Meteen maar gekocht!
Ik was zo blij!
Leuk he, als je ineens in een kleinere maat kunt! Dat is echt een persoonlijke overwinning, daar kan ik een week van op een roze wolk zitten
  maandag 29 januari 2007 @ 12:42:51 #160
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_45786477
Sonja Bakker heeft bij mij een beetje afgedaan.
Er stond voor vandaag op het menu, fruit, fruit, fruit en nog eens fruit.
Als ik lees dat het ontbijt bestaat uit een glas jus 'd orange gaan bij mij de alarm bellen al rinkelen. Alleen 1 glas jus 'd orange als ontbijt.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 29 januari 2007 @ 13:06:25 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45787165
Maar dan vul je het toch gewoon aan tot wat jij nodig vindt?
pi_45787306
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dan vul je het toch gewoon aan tot wat jij nodig vindt?
dan kan je toch sowieso al zelf bedenken en uitzoeken wat gezond is voor je?
Heb je sonja niet voor nodig dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45787399
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:23 schreef amaranta het volgende:
Ik was zo blij!
Wieeeeeeeeeeeeeeee Amarantaaaaa!!!!

Mijn schoonmoeder is sinds november 23 kilo afgevallen met Sonja
Nu nog maar 5 kilo te gaan voor haar, en dat op haar 65e (ofzo )
#geen
pi_45787471
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef Lariekoek het volgende:
Sonja Bakker heeft bij mij een beetje afgedaan.
Er stond voor vandaag op het menu, fruit, fruit, fruit en nog eens fruit.
Als ik lees dat het ontbijt bestaat uit een glas jus 'd orange gaan bij mij de alarm bellen al rinkelen. Alleen 1 glas jus 'd orange als ontbijt.
Ach gewoon twee crackers erbij doen met 30+ kaas ofzo.
Zo nauwkeurig ben ik daar ook niet in. Soms vind ik de porties te klein, dan neem ik een cracker extra en soms vind ik 250 gram kwark teveel, dus dan neem ik minder.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:16:36 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45787508
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:10 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dan kan je toch sowieso al zelf bedenken en uitzoeken wat gezond is voor je?
Heb je sonja niet voor nodig dan
Ik wel, want anders bedenk ik nl. voor mezelf dat ik best 4 boterhammen met hagelslag kan eten...
Nu denk ik 'hmmm, sinaasappelsap vind ik net wat te weinig ik, doe er 2 crackers bij'...
  maandag 29 januari 2007 @ 13:18:44 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45787575
Hoi Ik doe niet aan Sonja Bakker, maar ik ben toch 1,2 kg kwijt sinds afgelopen woensdag. Ik weeg me elke ochtend (ja dat wil ik, dus niet zeggen dat ik dat niet moet doen ) en ik merk dat er bij mij in een nacht meer vanaf gaat dan er in een dag bij komt en zo moet het ook, dus dat is mooi . Verder heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan lekkere dingen. Gisteren kwam er visite en iedereen had gebak, behalve ik, want ik dacht: ik heb net gegeten, dus ik heb geen honger, dus waarom zou ik gebak gaan eten? (ik heb Patty Harpenau gelezen ). En ik houd mezelf voor dat eten mij op de korte termijn een bevredigend gevoel geeft, maar dat een goed gewicht mij op de lange termijn een bevredigend gevoel geeft . En dan ga ik toch liever voor de lange termijn .
Ik ging sinds voorjaar 2006 naar de diëtist, maar dat werkte niet voor mij, dus ik ben ermee gestopt en ik heb het idee dat het nu allemaal veel lekkerder loopt. Ik moet echt m'n eigen stok achter de deur zijn. Zij zei dat het verantwoord is om 1 kg per maand af te vallen, maar ik hoor van meerdere mensen (en ik lees het ook hier) dat dat wel weinig is. En nu ben ik al 1,2 kg kwijt in 1 week. Dus dan denk ik toch wel: gaat het niet te snel? Ik wil natuurlijk niet dat het er allemaal in een mum van tijd weer aan zit. Toch zou ik niet weten wat ik dan anders zou moeten doen. Dan zou ik weer chips moeten eten enzo en dat lijkt me ook geen goed idee. Ik eet naar mijn idee gewoon goed. Ik ontbijt, ik lunch, ik neem twee keer per dag een tussendoortje ('s ochtends en rond theetijd), ik eet een goed diner en ik neem 's avonds na het eten niets meer (gek genoeg heb ik daar nu ik verspreid over de dag eet ook geen behoefte meer aan).

Verder: ik heb jullie bijdragen met veel interesse gelezen en ik wens jullie allemaal heel veel succes met het bereiken van je ideale gewicht! .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 januari 2007 @ 13:20:04 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45787617
Goed bezig Viking!
Mss heb je ook iets aan het algemene dieettopic: Fok Dieetclub deel 136
  maandag 29 januari 2007 @ 13:22:14 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45787686
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig Viking!
Mss heb je ook iets aan het algemene dieettopic: Fok Dieetclub deel 136
Daar zat ik vorig jaar al een keer, maar ik werd er een beetje zenuwachtig van . Al die mensen die de hele tijd over eten, sport en verleidingen praten. Ik laat me daar soms wat teveel door meeslepen en daarom kom ik eigenlijk niet in dit soort topics . Maar ik kon het toch niet laten om even door dit topic te scrollen en het aantal wanhopige mensen hier valt toch mee, geloof ik, haha.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 januari 2007 @ 13:23:15 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45787714
Ik kan het ook niet. Zodra ik me in dat topic meld ga ik de mist in op de een of andere manier en dat heb ik met dit topic niet.
pi_45788058
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik wel, want anders bedenk ik nl. voor mezelf dat ik best 4 boterhammen met hagelslag kan eten...
Nu denk ik 'hmmm, sinaasappelsap vind ik net wat te weinig ik, doe er 2 crackers bij'...
is nogal een verschil ook wat je noemt...

maar goed, ik snap het
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 29 januari 2007 @ 13:37:43 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45788145
Ik soms niet hoor. Waarom wel als iemand het me voorkauwt en waarom niet zelf kunnen verzinnen en je eraan houden.
Maar goed, ik vraag niks meer, zolang ik netjes af val ben ik blij.
pi_45788268
omdat mensen kuddedieren zijn?

ja bedoel ik echt niet beledigend maar als een massa iets doet dan voelt dat beter en voel je je er sterker in (denk ik... maar goed wie ben ik )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 29 januari 2007 @ 13:44:23 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45788356
Nee, dit heeft dan weer niets met een massa mensen te maken. Die staan namelijk niet naast me als ik in de supermarkt loop.
Meer met het idee dat datgene dat zij voor een dag op geeft 'klopt' en dat je daar dus weinig aan hoeft te sleutelen. Je weet wat je je volgende maaltijd mag.
Als ik het zelf zou moeten verzinnen dan smaakt zo'n boterham met kaas zo lekker dat ik rustig nog een 2e pak, voor de smaak, niet voor de trek.
pi_45788410
maar je post er hier wel over, dus begeef je je onder mensen die hetzelfde meemaken, die elkaar snappen enzo

(oh ja lunch, goed plan, even twee boterhammen kipfilet maken)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 29 januari 2007 @ 13:48:19 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45788470
Ja, als je het zo bekijkt...
  maandag 29 januari 2007 @ 14:00:26 #176
54772 Silmarwen
pi_45788784
Ik ben overigens al ruim 8 kilo kwijt met SB. Nu stop ik even met Sonja Bakkeren totdat ik hersteld ben van mijn operatie. Ik val nu namelijk al af terwijl ik wat meer eet dan met Sonja Bakker en heb ook veel meer honger. Ik heb het idee dat mijn lichaam nu gewoon wat extra calorieëen nodig heeft. Dus tot over ongeveer twee maandjes!
pi_45788826
verstandig sil, eerst je lichaam zich vooral laten concentreren op je herstel.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 29 januari 2007 @ 15:59:41 #178
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_45792560
is het ook geschikt voor vegetariers? (geen vlees/vis)
Heeft het dan nut om te sonjabakkeren? of weet iemand een ander dieet.
Het is de bedoeling om ongeveer 5 kilo kwijt te raken
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  maandag 29 januari 2007 @ 16:06:17 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45792816
Sonja schrijft zelf een aantal keer groenteschijven voor enzo.
En volgens mij staat daar ook wel iets over in het boek, alleen dat heb ik dus overgeslagen. Anders moet je even kijken in een boekhandel of zo.

Voor andere dieten voor vegetariers kan je beter even vragen in het algemene dieettopic: Fok Dieetclub deel 136
pi_45797414
Hai!
Ik ga er morgen mee beginnen Ik probeer echt al heel lang af te vallen en af en toe had ik wat succes maar wat er ooit af was zit er dubbel bij.! Nu begon me broer er afgelopen week over dat hij SB wil gaan proberen en had er zo m'n twijfels over. Vanmorgen gewogen en schrok me rot Dus ik gelijk naar m'n broer: "vanmiddag het boek halen?"
Naja, gehaald, boodschappen gedaan en morgen starten. Als ik zie wat ik dan mag eten in vergelijking met normaal zal het wel een tijdje honger lijden worden. Crackers en yoghurt vullen bij mij niet, brood wel. En wat mag je veel minder? Precies, brood Maar ik ben d'r helemaal positief over dus we zien het wel!
In ieder geval zal ik regelmatig een update geven!
  maandag 29 januari 2007 @ 18:35:28 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45798013
wel gewoon bij dag 1 begjnnen purk!
  maandag 29 januari 2007 @ 18:40:46 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45798195
Hoezo?
Ik vond het zelf juist prettiger om met de dagen mee te lopen en alleen de maandag missen van een weekmenu is toch niet zo heel erg vreselijk?
  maandag 29 januari 2007 @ 18:41:06 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45798208
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:13 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ga je mee een gebakje eten bij de v&d ???
pi_45798259
Met dag 1 bedoel je maandag?
  maandag 29 januari 2007 @ 18:42:59 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45798286
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:13 schreef DuchessX het volgende:

[..]

dat is wel extreem snel, hoor . Lijkt me niet gezond. Als je naar een diëtist gaat, doe je daar 2 jaar over. Ik hoop voor haar dat het er niet binnen een maand weer aan zit...
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 januari 2007 @ 18:43:50 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45798319
ja met dag 1 bedoel ik maandag ja.
  maandag 29 januari 2007 @ 18:46:14 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45798423
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:43 schreef amaranta het volgende:
ja met dag 1 bedoel ik maandag ja.
Maar waarom dan? Ze kan toch gewoon morgen met dinsdag beginnen? Stuk minder verwarrend enzo.
pi_45798549
Ik begin met dinsdag ja, anders ga ik in de war raken
  maandag 29 januari 2007 @ 19:50:29 #189
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_45800904
Owww 0.8 kilo eraf....

Na 2 weken 2,8 kilo kwijt.
Nog 2 weken zo door en ik zou kunnen stoppen.
  maandag 29 januari 2007 @ 20:17:05 #190
33969 babsjuh
pi_45801951
I don't like mondays... Maar deze viel me reuze mee!!!

Vanmorgen op de weegschaal: 75,7, en da's 2,3 kilo minder in nog geen drie weken!!!
Heb de hele dag op wolkjes gelopen... Zalig!

En voel me nog steeds helemaal tevreden met 't hele Sonja Bakker gebeuren... Merk dat ik het ook makkelijk vind dat al vastligt wat er gegeten gaat worden. Zeker met een gezin is dat gewoon heerlijk. Alleen met de boodschappen opletten en verder krijgt het hele gezin gewoon de hele week gezond eten voor de neus. Wat nou dieten is stressen?
en ik houden de hoeveelheden die SB voorschrijft aan, en junior eet naar behoefte.

Ook zo fijn: junior, bijna 5, was nooit een moeilijke eter, maar die roept nu bij het aan tafel gaan al dingen als "dat ruikt verrukkuluk!' en "dat zal heerlijk smaken zeg!" Tja, en dat maakt het alleen maar makkelijker natuurlijk
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_45816211
Hoeveel is iedereen inmiddels afgevallen? Ik ben wel benieuwd !

Ik ben nu zelf 2 weken bezig en er is 1 kilo af. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:38:14 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45816440
3 weken, 3 kilo.
pi_45817405
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
3 weken, 3 kilo.
Ik 2,7 in 3 weken ongeveer! .

Op naar de 59!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 10:35:33 #194
165811 SonjaBagger
Bagger Goeroe.
pi_45817530
blijf eens lekker in onzin?

[ Bericht 64% gewijzigd door DarkElf op 30-01-2007 10:44:51 ]
Bereik én behoud je ideale postcount!
pi_45817676
/reactie op edit

Anyway, vandaag m'n eerste dag. Ik zie nu al op tegen het avond eten.. 't is zoveel

[ Bericht 60% gewijzigd door DarkElf op 30-01-2007 10:44:39 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:04:34 #196
54772 Silmarwen
pi_45822526
Eerste periode was 4 weken, toen 5 kilo eraf. Kerstdagen 1 kilo erbij (was ruim 2 weken asociaal eten ). Tweede periode 3 en een halve week 4 kilo eraf. Dus in totaal 8 kilo.
pi_45825156
Jeeeeetje goed hoor ! Ik hoop dat ik het nu ook eindelijk eens doorzet. Moeilijk hoor, want alles is zo lekker he

Ik was van allebei mijn zwangerschappen 30 kilo aangekomen, veel vocht en ja.....ook teveel snoepen
Ik weeg nu 62 bij een lengte van 1.64. Ik wil er graag weer 54, 55 wegen. Ik hoop dat het dit keer gaat lukken.
Ik ga er in ieder geval voor ! En als ik dan al die positieve reacties lees denk ik jaaaaaa, dat moet mij ook lukken

Ik vind wel de porties spagetti en nasi erg klein, hier moet ik echt aan wennen hoor. Maar ik weet niet of het mag, maar ik maak nu elke keer een grote bak met rauwkost, waarvan ik bij elke avondmaaltijd behoorlijk wat opschep. Ook op het hartige beleg gooi ik een flinke schep. Anders heb ik echt niet genoeg. Hebben jullie dat ook? Of ben ik dan zo'n grote eter

Oke, ik ga dit topic goed volgen, want dat motiveert me enorm. Iedereen ga zo door !
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:29:26 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45825209
Mijn maag is inmiddels braaf gekrompen naar SB proporties. En mijn ogen trouwens ook hoor!

Enneh, die spaghetti en nasi, in het eerste boek staat er een totaal gewicht. In het 2e boek staan de verhoudingen veel beter uitgelegd.
Ik doe dan nog steeds 2 ons groenten p.p. en daarnaast de pasta en de saus enzo.
pi_45826036
Hmmm oke,

Ik heb het tweede boek ook al liggen. Ga ik daar ook alvast in neuzen.
pi_45826919
Wat verstaan jullie onder 'rauwkost'? Wat voor mix maken jullie daar van?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:58:11 #201
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45830077
Toen ik aan de SB was had ik een grote bak met daarin witte kool, ijsbergsla, winterpeen, bleekselderij en paprika. Dat was mijn rauwkost.
Miauw
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:05:33 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45830284
Meestal hou ik dat vrij saai met komkommer, tomaat en paprika. Soms wat sla erbij en dan een klein beetje dressing.
Andere favoriet is komkommerschijfjes met azijn en een klein beetje suiker aanmaken.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:12:53 #203
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45830486
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
Meestal hou ik dat vrij saai met komkommer, tomaat en paprika. Soms wat sla erbij en dan een klein beetje dressing.
Andere favoriet is komkommerschijfjes met azijn en een klein beetje suiker aanmaken.
Komkommerschijfjes met plakjes olijven, kappertjes olijfolie en citroensap is ook erg lekker!
Miauw
pi_45837192
owjaaa, dat is ook erg lekker, zure komkommer.

Maar mijn rauwkost ziet er zo uit: wortelen, paprika, bleekselderij, komkommer en soms witte kool, want ik houd veel over van de koolsalade. En dan doe ik er een beetje yogurtdressing over. Heerlijk.

Morgen als lunch: 2 appels een sinaasappel, een kiwi en een opkikker

Ik ben dol op brood. Het is echt afkicken van brood hoor.

Lassen jullie wel eens een SAS-dag in? Haha ik kijk er nu al naar uit
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:35:48 #205
33969 babsjuh
pi_45838468
Auw... geen hele SAS-dag, maar met avondeten dus wel ff SAS... en da's nu dus auw...

Toen ik onderweg was naar huis belde m'n man of ik hem kon vertellen hoe hij prei moest koken... Ik uitgelegd, hij pruttelen en mopperen, en op de achtergrond hoor ik junior:"Papa!! Vraag nou of we naar de Burger King gaahaan!!!"

Wij overleggen, ik denk nog bij mezelf dat ze daar ook salades en zo hebben dus het HOEFT geen vette hap te worden, en we gaan overstag: ze halen me op bij 't station en we gaan naar de Burger King. En ja hoor, ik sta daar voor die counter... heb helemaal niet meer over salades nagedacht... Gewoon gelijk vol voor de vette hap... 1 menu, geen extra's genomen... Want we hadden 't zo verdiend, want 't ging zo goed...

En nu? Buikpijn, opgeblazen gevoel, en m'n spastische darm speelt weer op... Ja duh!!! Stomme trut die ik d'r ben!!

Dus ik zit braaf aan 't water nu, en ik hoop dat dat een beetje helpt tegen dat opgeblazen gevoel en die buikpijn...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:40:19 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45838633
Babsjuh! Dat is wel gelijk een soort van straf dan voor het zondigen!

SAS dagen niet echt, maar wel af en toe SAS momenten. Zo heb ik dit weekend popcorn op, en vorige week zondag een MacFlurry omdat ik daar gewoon echt heel erg veel in in had.

Vanavond ook niet geheel volgens plan. Ik had van gisteren flink wat aardappels over dus die heb ik maar opgebakken. Aangezien er voor donderdag gebakken aardappels op het menu staan, kook ik ze dan wel.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:56:46 #207
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_45839314
ehh rauwkost, dat is toch dt spul dat de gemiddelde supermarkt gewoon in van die handige voorgesneden zakjes doet?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:11:46 #208
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45839851
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:56 schreef Whiskers het volgende:
ehh rauwkost, dat is toch dt spul dat de gemiddelde supermarkt gewoon in van die handige voorgesneden zakjes doet?
ja dat spul wat dan per 150 gram net zoveel kost als sla, paprika, komkommer, bleekselderij, ui en witte kool samen.
Miauw
pi_45840452
Yay, dag 1 overleefd!
Kreeg rond half 8 mega trek, maar ja, mocht maar 1 kiwi vanavond. Dus heb een glas sinaasappelsap erbij genomen en dat vulde voor m'n gevoel prima. Heb me er dus aan gehouden, applausje voor mij!!
Ik zou willen dat de eerste 2 weken om waren, die schijnen het zwaarst te zijn..
Thnx nog voor alle rauwkost tips. M'n broer heeft een mix gemaakt van wortel, tomaat, komkommer & ui. Was ook best te eten en het avondeten viel uiteindelijk reuze mee. Kreeg wel bij de laatste paar happen kokhals-neigingen.. altijd als ik veel aardappels (moet) eten Maar ik heb 't op!!
Op naar dag 2
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:46:28 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45841334
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:11 schreef Lips het volgende:

[..]

ja dat spul wat dan per 150 gram net zoveel kost als sla, paprika, komkommer, bleekselderij, ui en witte kool samen.
Ja precies. Ik kocht het de eerste week ook kant en klaar maar ik vond het ook echt te duur, plus dat ik er zo bijvoorbeeld de bleekselderij uit kan laten die er vaak in zit.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:47:24 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45841379
Goed gedaan Purky!
En niet vergeten idd gewoon iets extra's te nemen als je echt omvalt van de honger hoor. Het is streng genoeg om er wat bij te kunnen doen. Een plak ontbijtkoek of een appel moet prima kunnen.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:47:40 #212
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45841393
Jongens, ik hou dit niet vol
Ik begon vol goede moed, maar ik word stapelgek van dit dieet.

Ik was opeens de hele dag met eten bezig ('wanneer moet ik weer een boterham/fruit/zuivel/sultana-onzinding').
Dat relaxte wat sommigen van jullie hebben omdat je weet wat je mag eten... ik word daar knettergek van

Ik heb ooit twee weken Sonja gedaan en ik viel af als een gek, dus ik wéét dat het werkt. Maar ik merk dat het voor mij niet intrinsiek werkt. Ik geloof er zelf niet voldoende in dat ik deze levenswijze aan wil houden. Extrinsiek (het boekje volgen) werkt voor mij wel, maar voor even. Ik denk al vrij snel: 'Wat eten we saai.'

Komt misschien ook omdat we hier thuis vaak wat exotisch koken. Niet per se vet, maar in elk geval niet SB. Ik zou wel een SB-boekje willen met wat alternatieven voor aardappels
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:52:58 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45841619
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb een aantal gerechten die ik gewoon zo eens in de tijd wil eten, gewoon omdat het zo lekker is en nu zit ik maar steeds te bedenken wanneer ik ze in kan passen.
Maar goed, gezien het feit dat het hier op dit moment nog zo lekker gaat laat ik dat maar even varen hoor.

Dude, en als je nou gewoon overdag Sonja volgt en 's avonds Arty?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:00:48 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45841956
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb een aantal gerechten die ik gewoon zo eens in de tijd wil eten, gewoon omdat het zo lekker is en nu zit ik maar steeds te bedenken wanneer ik ze in kan passen.
Maar goed, gezien het feit dat het hier op dit moment nog zo lekker gaat laat ik dat maar even varen hoor.

Dude, en als je nou gewoon overdag Sonja volgt en 's avonds Arty?
Ik ben ook de avond-kok hier thuis. En ik baal er zo van om telkens die suffe eerdeppels te serveren
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:02:44 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45842039
Ik was vorig week zo gelukkig met die aardappeltoefjes ineens als frivoliteit.
Maar ik ben wel heel makkelijk met de dagelijkse prak hoor, ik kan per slot van rekening ook gewoon een week lang spaghetti eten.
  woensdag 31 januari 2007 @ 07:48:32 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45847306
ik ben de afgelopen 2 weken niks afgevallen....volgens mij ook niet echt aangekomen maar ik blijf nu gewoon hangen op een gewicht...en ik wil er nog zo graag 3 kilo af
ik moet zeggen dat ik ook niet precies aan het sonjabakkeren ben.. doe met het avondeten regelmatig ietsjes anders..kleine porties dat wel
pi_45847898
Ach als er aardappels met andijvie staat maak ik er stampot van.
Kip met aardappel, daar maak ik rijst van met roerbakgroenten.
pi_45848021
Kan iemand de basisprincipes van SB uitleggen? Wat mag je juist wel en juist niet? En wat is er anders aan dan andere dieeten?
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:19:13 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45848224
Er zijn geen basisprincipes en er zijn geen dingen die je persé niet mag of persé wel.

Het is een menuplan van 9 (of 12) weken waarin van dag tot dag beschreven staat wat je eet voor het ontbijt, de lunch en het avondeten plus 3 keer een tussendoortje.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:02:41 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45848935
Als ik het goed begrijp gaat het dus om balans en variatie? Dus niet elk recept uit Sonja's boek is een slank recept? Maw: het geeft geen zin om haar boek als receptenboek aan te schaffen, zolang je niet van plan bent het 9 weken menu te volgen .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:07:05 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45849020
Nee, dat wel, de recepten die erin staan zijn wel slank en verantwoord.
Maar je moet dan overdag wel ook 'normaal' eten anders heeft het geen zin.

Maar of ik het boek alleen als receptenboek aan zou schaffen... Nee, denk het niet, zoveel recepten staan er nou ook weer niet in.
Hoewel... jawel, er staan er zat in en allerlei tips over slanke tussendoortjes, hapjes etc.

Ik zou het boek gewoon eens doorbladeren bij de boekhandel als ik jou was...
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:25:31 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45849361
Wat versta jij onder 'normaal' eten? Ik heb het idee dat ik een beetje aan het Sonja Bakkeren ben zonder dat ik het door heb. Wat ik eet op een dag:

's morgens yoghurt met banaan, om 11 uur een plak ontbijtkoek, om 13 uur twee vezelrijke WASA crackers, om 16 uur soms een eierkoek, om 19 uur warm eten en verder niets. Soms nog een appel 's avonds. Ik vind het geen probleem om wat tips op te doen voor de avondmaaltijd, maar ik heb geen zin om m'n hele dag te plannen qua eten.

Ik zal het boek idd wel eens doorbladeren ja .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:30:03 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45849453
Dat is idd ongeveer wat Sonja ook doet.
En dan flink wat variatie erin gooien. Een keertje een Snelle Jelle of roggebrood etc. etc. En flink wat fruit enzo.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:39:41 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45849681
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat wel, de recepten die erin staan zijn wel slank en verantwoord.
Maar je moet dan overdag wel ook 'normaal' eten anders heeft het geen zin.

Maar of ik het boek alleen als receptenboek aan zou schaffen... Nee, denk het niet, zoveel recepten staan er nou ook weer niet in.
Hoewel... jawel, er staan er zat in en allerlei tips over slanke tussendoortjes, hapjes etc.

Ik zou het boek gewoon eens doorbladeren bij de boekhandel als ik jou was...
Sorry hoor, verantwoord ècht niet. Ik weet dat jullie die discussie niet willen zien in dit topic, maar om mensen nou zulke dingen op de mouw te spelden. Haar dieet is NIET verantwoord en haar boek staat vol met onwaarheden. Zij heeft studenten Voeding en Diëtetiek geweigerd (zeg maar de HBO-studie die wel vier jaar gestudeerd hebben) om bij haar lezing op de HAN te mogen zijn. En ik kan het weten want ik ben zelf student diëtetiek in Nijmegen aan de HAN.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:00:52 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45850207
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:39 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Sorry hoor, verantwoord ècht niet. Ik weet dat jullie die discussie niet willen zien in dit topic, maar om mensen nou zulke dingen op de mouw te spelden. Haar dieet is NIET verantwoord en haar boek staat vol met onwaarheden. Zij heeft studenten Voeding en Diëtetiek geweigerd (zeg maar de HBO-studie die wel vier jaar gestudeerd hebben) om bij haar lezing op de HAN te mogen zijn. En ik kan het weten want ik ben zelf student diëtetiek in Nijmegen aan de HAN.
Lezen!
Sonja mag dan niet al te intelligent zijn, maar echte (bijna) gediplomeerde dietisten blinken nou ook niet echt uit blijkt wel...

Ik had het over de recepten! En die zijn wel verantwoord... Er is niks mis met een avondmaaltijd bestaand uit rijst, rundvleesblokjes, atjar tempoer, ananas, wat kruiden en dat aangevuld met sla!
De vraag was of er gezonde magere recepten instonden en mijn antwoord is ja.

Dat het dieetplan op zich niet helemaal verantwoord is weet ik echt wel, maar het ging om de recepten. Niet gelijk dingen gaan zoeken die ik niet zeg.

Je persoonlijke studiefrustratie mbt SB reageer je maar fijn op iemand anders af.

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 31-01-2007 11:06:17 ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:01:14 #226
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45850216
Het is niet eens een dieet, want om een dieet voor te schrijven moet je dietiste zijn en dat is ze dus NIET. Iedereen, van de buurvrouw tot de automonteur mag zich "gewichtsconsulente" of "voedingsconsulente" of wat ze ook voor zichzelf voor mooie term verzonnen heeft noemen, daar hoef je zelfs nog nooit een basisschool van dichtbij voor te hebben gezien, laat staan dat je echt weet waar je over praat. Ze geeft uit-haar-duim-gezogen adviezen die geen enkele wetenschappelijke fundering hebben, hoe DURF je het verantwoord te noemen...
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:04:21 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45850309
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:01 schreef MarieAntoinette het volgende:
Het is niet eens een dieet, want om een dieet voor te schrijven moet je dietiste zijn en dat is ze dus NIET. Iedereen, van de buurvrouw tot de automonteur mag zich "gewichtsconsulente" of "voedingsconsulente" of wat ze ook voor zichzelf voor mooie term verzonnen heeft noemen, daar hoef je zelfs nog nooit een basisschool van dichtbij voor te hebben gezien, laat staan dat je echt weet waar je over praat. Ze geeft uit-haar-duim-gezogen adviezen die geen enkele wetenschappelijke fundering hebben, hoe DURF je het verantwoord te noemen...
Ook jij mag opnieuw een cursus lezen gaan nemen!

Ik had het niet over het dieet, ik had het over de RECEPTEN!!!!!

En of het wel of niet een dieet is of genoemd mag worden zal mij toch echt aan mijn reet roesten verder!
Iedereen kan een dieet samenstellen, daar hoef je geen dietiste voor te zijn in mijn ogen, je hoeft er nog niet eens een gewichtsconsulente voor te zijn. I don't fucking care! Ik val af en ik voel me er goed bij! Daar heb ik jullie heilige boontjes verder niet voor nodig.
Zo, dat DURF ik te zeggen! Schandalig he!

Voor deze verdere discussie verwijs ik jullie beiden naar dit topic: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
Mag je lekker samen tegen elkaar gaan zeggen dat wij zo slecht bezig zijn!
pi_45850634
wat ik me afvroeg zijn jullie van plan om deze recepten te blijven volgen?
of is er al iemand een paar maanden mee gestopt en nog op gewicht?
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:23:09 #229
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45850842
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ook jij mag opnieuw een cursus lezen gaan nemen!

Ik had het niet over het dieet, ik had het over de RECEPTEN!!!!!
Ja ik reageerde in dezelfde minuut, hehe. Hoe kan een recept nou verantwoord zijn, of niet, dat gaat ALTIJD over een volledig eetpatroon. Je snapt toch zelf ook wel dat als een recept voor "rijst met rundvlees" zogenaamd verantwoord zou zijn, dat als dat het enige is wat je de hele week eet, dat dat dan helemaal niet verantwoord is? Daarom kan je van een recept NOOIT zeggen dat het verantwoord is. Het is slechts een klein deel van wat je eet en je moet naar het geheel kijken om het te kunnen beoordelen. Onzin dus.
quote:
En of het wel of niet een dieet is of genoemd mag worden zal mij toch echt aan mijn reet roesten verder!
Iedereen kan een dieet samenstellen, daar hoef je geen dietiste voor te zijn in mijn ogen, je hoeft er nog niet eens een gewichtsconsulente voor te zijn.
Het gaat er niet om wat JIJ wel of niet vindt, het gaat erom wat de WET zegt. En die zegt dat je alleen een dieet mag voorschrijven als je een (para)medische opleiding hebt gedaan. En dat heeft mejuffrouw B. dus NIET. Laat jij je auto repareren door iemand die alleen een slagersopleiding heeft gedaan? Ga jij eten in een restaurant waar de "koks" LTS zwakstroom hebben gedaan? Het gaat om JOUW gezondheid en de rest van je leven, daar moet je dus voorzichtig mee omspringen zodat je geen schade oploopt op de langere duur. Dat doe je dus door je voedingsgewoonten te laten nalopen door iemand die ervoor gestudeerd heeft, niet door de schoonmaakster of informatiebaliemedewerkster.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:38:58 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45851283
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:15 schreef Miss_S het volgende:
wat ik me afvroeg zijn jullie van plan om deze recepten te blijven volgen?
of is er al iemand een paar maanden mee gestopt en nog op gewicht?
goeie vraag .

Het is natuurlijk wel leuk om 9 weken lang af te vallen, maar als je daarna weer zo doorgaat als je vóór die 9 weken deed, zit het er ook zo weer aan. Ik denk dan ook dat je niet zozeer naar de recepten zelf moet kijken, maar naar de ingrediënten, zodat je zelf leert wat gezond en verantwoord is en je op basis daarvan ook weer andere recepten kunt zoeken of evt zelf een menu kunt samenstellen.
Ik neem aan dat niemand z'n hele leven lang de 9 weekmenu's van Sonja blijft herhalen .
Niet meer actief op Fok!
pi_45851445
Nou nou.. gezellig zo

Of SB nou een leugenaar is of niet, er vallen zat mensen af met behulp van haar boek en het is geen dieet maar een nieuwe leefwijze. En tja, je hoeft niet geleerd te hebben om advies te geven over gezonde voeding en op een gewone manier afvallen.
Ik heb het boek gekocht zodat ik een overzicht heb van wat ik wel en niet mag eten, daar houd ik me meer aan dan dat ik het zelf uit m'n hoofd ga doen.
Het boeit niet wie er gelijk heeft, maar een discussie over of ze wel of geen leugenaar is doe je maar ergens anders. Dit topic gaat over de positieve uitwerking van d'r boek, klaar!

Tot nu toe bevalt SB prima. Heb nu alleen wel een beetje trek maar ja, half 1 ofzo lunchen, dan is het weer over
pi_45851559
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef Viking84 het volgende:
Het is natuurlijk wel leuk om 9 weken lang af te vallen, maar als je daarna weer zo doorgaat als je vóór die 9 weken deed, zit het er ook zo weer aan.
Ik denk dat na die 9 weken je maag kleiner is dan voor de 9 weken dus hetzelfde eten levert dan waarschijnlijk buikpijn op
Je moet na die 9 weken gewoon proberen door te gaan met haar basisplan maar dan zelf wat creatiever zijn met voedsel.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:03:58 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45852006
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:48 schreef Purky het volgende:

[..]

Ik denk dat na die 9 weken je maag kleiner is dan voor de 9 weken dus hetzelfde eten levert dan waarschijnlijk buikpijn op
Je moet na die 9 weken gewoon proberen door te gaan met haar basisplan maar dan zelf wat creatiever zijn met voedsel.
exact .

Ik ben eigenlijk ook aan het Sonja Bakkeren, maar ik heb het boek niet, want ik trek gewoon m'n eigen plan. Kan zelf wel bedenken wat gezond is en wat niet . En natuurlijk veel hier op het forum lezen en logisch nadenken .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:06:18 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852082
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:23 schreef MarieAntoinette het volgende:

[..]

Ja ik reageerde in dezelfde minuut, hehe. Hoe kan een recept nou verantwoord zijn, of niet, dat gaat ALTIJD over een volledig eetpatroon. Je snapt toch zelf ook wel dat als een recept voor "rijst met rundvlees" zogenaamd verantwoord zou zijn, dat als dat het enige is wat je de hele week eet, dat dat dan helemaal niet verantwoord is? Daarom kan je van een recept NOOIT zeggen dat het verantwoord is. Het is slechts een klein deel van wat je eet en je moet naar het geheel kijken om het te kunnen beoordelen. Onzin dus.
Viking84 wilde weten of de recepten binnen een vermageringsprogamma zouden passen. Daar heb ik antwoord op gegeven, niet meer en niet minder. Doe niet zo vreselijk hysterisch!
quote:
Het gaat er niet om wat JIJ wel of niet vindt, het gaat erom wat de WET zegt. En die zegt dat je alleen een dieet mag voorschrijven als je een (para)medische opleiding hebt gedaan. En dat heeft mejuffrouw B. dus NIET. Laat jij je auto repareren door iemand die alleen een slagersopleiding heeft gedaan? Ga jij eten in een restaurant waar de "koks" LTS zwakstroom hebben gedaan? Het gaat om JOUW gezondheid en de rest van je leven, daar moet je dus voorzichtig mee omspringen zodat je geen schade oploopt op de langere duur. Dat doe je dus door je voedingsgewoonten te laten nalopen door iemand die ervoor gestudeerd heeft, niet door de schoonmaakster of informatiebaliemedewerkster.
Als die slager mijn auto weer aan de praat zou krijgen zal het me worst ( ) wezen of hij daar wel of niet een opleiding voor heeft en ik heb toch al meerde malen fantastisch lekker gegeten bij mensen die nog never nooit een kookcursusje gedaan hebben.

Mijn gezondheid voor de rest van mijn leven loopt op dit moment ernstig gevaar! Een bmi van 30+
Als het 'programma' van SB mij daar vanaf helpt ben ik daar blij mee.
Ik ben een volwassen vrouw van 31 en ik weet echt wel wat ik doe.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:07:58 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852129
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

exact .

Ik ben eigenlijk ook aan het Sonja Bakkeren, maar ik heb het boek niet, want ik trek gewoon m'n eigen plan. Kan zelf wel bedenken wat gezond is en wat niet . En natuurlijk veel hier op het forum lezen en logisch nadenken .
En daar gaat het om!
Ik krijg het (nog) niet voor elkaar om dat helemaal zelf te bedenken maar hoop dat ik dat na een aantal weken SB wel onder de knie heb.

Ik zondig gewoon lekker af en toe en ik vul echt wel aan daar waar ik het nodig acht.
pi_45852221
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:35 schreef babsjuh het volgende:
Auw... geen hele SAS-dag, maar met avondeten dus wel ff SAS... en da's nu dus auw...

Toen ik onderweg was naar huis belde m'n man of ik hem kon vertellen hoe hij prei moest koken... Ik uitgelegd, hij pruttelen en mopperen, en op de achtergrond hoor ik junior:"Papa!! Vraag nou of we naar de Burger King gaahaan!!!"

Wij overleggen, ik denk nog bij mezelf dat ze daar ook salades en zo hebben dus het HOEFT geen vette hap te worden, en we gaan overstag: ze halen me op bij 't station en we gaan naar de Burger King. En ja hoor, ik sta daar voor die counter... heb helemaal niet meer over salades nagedacht... Gewoon gelijk vol voor de vette hap... 1 menu, geen extra's genomen... Want we hadden 't zo verdiend, want 't ging zo goed...

En nu? Buikpijn, opgeblazen gevoel, en m'n spastische darm speelt weer op... Ja duh!!! Stomme trut die ik d'r ben!!

Dus ik zit braaf aan 't water nu, en ik hoop dat dat een beetje helpt tegen dat opgeblazen gevoel en die buikpijn...
Haha,

Ach dat mag toch best voor een keertje. Ik zou ook spontaan de salade vergeten en voor een lekkere wopper gaan
pi_45852404
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:23 schreef MarieAntoinette het volgende:
blablabla
SB is geen medisch dieet, het is een levenswijze (een zeer gezonde levenswijze overigens). Het biedt je de mogelijkheid om snel af te vallen. Wij KIEZEN er dus zelf voor om het op deze manier te doen. Ik heb trouwens nog nooit zoveel groente en fruit gegeten sinds ik aan het Sonjabakkeren ben.

Overgewicht is trouwens ook ongezond, dus daar kan je maar beter zsm vanaf zijn he . Bovendien heb ik niet al te goede ervaringen met "officiële" diëtisten. Verwar Sonja Bakker niet met een diëtist, maar neem of weiger haar advies. Vrije keus.
pi_45852447
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:48 schreef Purky het volgende:

[..]

Ja en Sonja Bakker blijft zelf op gewicht door, als ze een kilo is aangekomen, volgt ze gewoon weer een weekje een weekmenu. Zo blijft ze op gewicht.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:25:04 #239
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45852549
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Viking84 wilde weten of de recepten binnen een vermageringsprogamma zouden passen. Daar heb ik antwoord op gegeven, niet meer en niet minder. Doe niet zo vreselijk hysterisch!
Nee, je zei dat het verantwoorde recepten zijn. Dat bestaat dus niet.
Haar adviezen zijn niet verantwoord en een recept op zichzelf kan niet verantwoord zijn.
quote:
Als die slager mijn auto weer aan de praat zou krijgen zal het me worst ( ) wezen of hij daar wel of niet een opleiding voor heeft en ik heb toch al meerde malen fantastisch lekker gegeten bij mensen die nog never nooit een kookcursusje gedaan hebben.
Betaalde je daar dan ook veel geld voor? En hadden die mensen die jou die maaltijd voorschotelden ook iets op hun deur staan waardoor bezoekers die niet zo heel goed op de hoogte zijn van de wettelijke regels zouden kunnen denken dat het om een fatsoenlijk restaurant ging met echte koks? Of bedoel je gewoon bij mensen thuis? DAAR gaat het om, Sonja doet net alsof ze er verstand van heeft, ze doet net alsof ze verantwoorde dieetadviezen geeft en duizenden goedgelovige grietjes trappen er met open ogen in. Het is niet verantwoord, ze heeft er geen verstand van, ze verzint maar wat en kopieert wat dingen uit andere boekjes en klaar is klaraSonja.
quote:
Mijn gezondheid voor de rest van mijn leven loopt op dit moment ernstig gevaar! Een bmi van 30+
Als het 'programma' van SB mij daar vanaf helpt ben ik daar blij mee.
Ik ben een volwassen vrouw van 31 en ik weet echt wel wat ik doe.
Loop eens binnen bij een echte dietist, die geeft je een dieet dat precies bij jou past en precies op jouw eisen en wensen inspringt en precies op jouw gewoontes, behoeftes en levenspatroon inspeelt; in plaats van een eenheidsworst uit een boekje die bij niemand echt precies past. Dan leer je zelf wat goed voor je is en kan je gewoon zelf varieren in plaats van iedere dag blind allerlei zelfverzonnen regeltjes die nergens op slaan te volgen zonder zelf ook maar enig inzicht te krijgen in wat en waarom en hoe.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:27:41 #240
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45852626
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:19 schreef CarDani het volgende:

[..]

SB is geen medisch dieet, het is een levenswijze (een zeer gezonde levenswijze overigens). Het biedt je de mogelijkheid om snel af te vallen. Wij KIEZEN er dus zelf voor om het op deze manier te doen. Ik heb trouwens nog nooit zoveel groente en fruit gegeten sinds ik aan het Sonjabakkeren ben.

Overgewicht is trouwens ook ongezond, dus daar kan je maar beter zsm vanaf zijn he . Bovendien heb ik niet al te goede ervaringen met "officiële" diëtisten. Verwar Sonja Bakker niet met een diëtist, maar neem of weiger haar advies. Vrije keus.
Niet gezond. Het is er niet in drie weken bij gekomen, dus het moet er ook niet in drie weken af. Een pond per week, dat is gezond. Dus over tien kilo doe je ongeveer een half jaar. Maar goed, als je maar beseft waar je mee bezig bent. Bijna iedereen hier denkt dat het wel degelijk een dieet is, iedereen noemt het ook "dieet" "verantwoord" en "gezond". Terwijl het geen van drieen is.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:31:25 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852732
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:25 schreef MarieAntoinette het volgende:

[..]

Nee, je zei dat het verantwoorde recepten zijn. Dat bestaat dus niet.
Haar adviezen zijn niet verantwoord en een recept op zichzelf kan niet verantwoord zijn.
Whatever... Dan lees je niet terug, dan lees je gewoon lekker wat jij wil lezen.
Nogmaals, je bent niet heel veel slimmer dan SB.
Eigenlijk ben je gewoon nog veel dommer, want zij heeft een leuk boekje uitgebracht en is, als ze het een beetje handig aanpakt, binnen voor de rest van d'r leven.

En als jij later als je groot bent een echt goede dietiste wordt zal ook jij best een belegde boterham kunnen verdienen hoor. Sonja pikt echt niet al jullie werk in.
quote:
Betaalde je daar dan ook veel geld voor? En hadden die mensen die jou die maaltijd voorschotelden ook iets op hun deur staan waardoor bezoekers die niet zo heel goed op de hoogte zijn van de wettelijke regels zouden kunnen denken dat het om een fatsoenlijk restaurant ging met echte koks? Of bedoel je gewoon bij mensen thuis? DAAR gaat het om, Sonja doet net alsof ze er verstand van heeft, ze doet net alsof ze verantwoorde dieetadviezen geeft en duizenden goedgelovige grietjes trappen er met open ogen in. Het is niet verantwoord, ze heeft er geen verstand van, ze verzint maar wat en kopieert wat dingen uit andere boekjes en klaar is klaraSonja.
Ja, daar betaal ik gewoon geld voor, voor die reparatie.
En als ik in een restaurant ga eten ga ik echt niet vragen of meneer de kok zijn diploma's wel heeft. Als het eten lekker is en de sfeer goed betaal ik wat er gevraagd word en kom ik met liefde nog een keer terug.

Zoals ik zei, ik ben een volwassen vrouw en ik weet echt wel dat Sonja niet gediplomeerd is maar nogmaals, dat zal mij aan m'n reet roesten.
quote:
Loop eens binnen bij een echte dietist, die geeft je een dieet dat precies bij jou past en precies op jouw eisen en wensen inspringt en precies op jouw gewoontes, behoeftes en levenspatroon inspeelt; in plaats van een eenheidsworst uit een boekje die bij niemand echt precies past. Dan leer je zelf wat goed voor je is en kan je gewoon zelf varieren in plaats van iedere dag blind allerlei zelfverzonnen regeltjes die nergens op slaan te volgen zonder zelf ook maar enig inzicht te krijgen in wat en waarom en hoe.
Mail maar als je afgestudeert bent, kom ik bij jou langs. Lijkt me echt gezellig.
Zo lekker motiverend ook...
Als je nou gewoon normaal aan geeft dat mensen moeten opletten dat ze niet té weinig eten of té veel doorslaan... Maar nee, gewoon hier binnen komen stampen met een zeikverhaal dat je niet bij een lezing van SB naar binnen mocht. Ik denk dat ik wel snap waarom. Had je het spandoek al geschilderd?
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:32:41 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852761
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:27 schreef MarieAntoinette het volgende:

[..]

Niet gezond. Het is er niet in drie weken bij gekomen, dus het moet er ook niet in drie weken af. Een pond per week, dat is gezond. Dus over tien kilo doe je ongeveer een half jaar. Maar goed, als je maar beseft waar je mee bezig bent. Bijna iedereen hier denkt dat het wel degelijk een dieet is, iedereen noemt het ook "dieet" "verantwoord" en "gezond". Terwijl het geen van drieen is.
Says who?
Ik ben in 1 jaar tijd 15 kilo aangekomen. Dus als het er zo snel aan kan, kan het er best ook zo ver af.

Zoals iemand hierboven al zei, ik heb in jaren (om precies te zijn 8 jaar sinds ik het huis uit ben) niet zo gezond gegeten. Zoveel groente en fruit, zo gevarieerd, hell, ik eet zelfs vis!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:35:37 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852833
En nu ga ik tot op de laatste kruimel eens precies kijken wat ik nou wel of niet mag eten bij de lunch vandaag.
pi_45852846
Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

Nogmaals dus:

In dat topic, ja dat linkje hierboven in deze post zie je wel??? DAAR kan je een dicsussie voeren over SB
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:38:35 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852910

Sorry. Got carried away...
pi_45852938
die nogmaals sloeg op jouw eerdere verwijzing naar dat topic mutsje
en de toon... tsjah... had ik ff zin in *grin
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:40:07 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45852950
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:38 schreef Brighteyes het volgende:

Sorry. Got carried away...
en dan ben je nog modje ook , tsk tsk .
Niet meer actief op Fok!
pi_45852969
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en dan ben je nog modje ook , tsk tsk .
ja getsie het zijn soms net mensen he? iieeuw

Ok Ontopic maar weer dames: SB
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45852983
Tsja ik heb hetzelfde hoor. Sinds SB eet ik veel meer fruit en beduidend minder snacks en andere ongezonde zaken. Het zuivel -fruit- vet - brood plaatje is mi meer in belands. Als het SB een beetje karig is, vul ik het aan met iets anders (gezonds).
Het boek is niet heilig maar voor mij een goede leidraad. En als mensen dat anders zien jammer dan.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:43:39 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45853039
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:39 schreef DarkElf het volgende:
die nogmaals sloeg op jouw eerdere verwijzing naar dat topic mutsje
en de toon... tsjah... had ik ff zin in *grin
I know, maar ik ging toch ook door.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:09:37 #251
33969 babsjuh
pi_45853759
Ik lach me kapot hier in dit topic De pro-SB's komen allemaal als heel nuchter over die SB zien als leidraad en steuntje in de rug, en de anti-SB's zien ziekenhuisopnames in het verschiet en panikeren... Heerlijk!

Anyway: gisteravond heeft 't water drinken wel geholpen tegen de krampen. En voor iemand gaat roepen dat dat er van komt als je SB't: ik ben gezegend met een officieel (voor zover dat kan) gediagnostiseerde spastische darm, en dan krijg je gewoon problemen als je ineens veel vettigheid naar binnen werkt. De enige link met SB is dat ik nu eindelijk eens niet meer van die ongezonde meuk naar binnen prop iedere dag, en daardoor zijn m'n darmen tot rust gekomen. En dan worden ze niet blij van een vette hap... Had ik van te voren kunnen bedenken nietwaar...

Vanmorgen 0,2 kg zwaarder, maar dat komt wel weer goed. Vandaag verder nergens last meer van, en ik SB dan ook vrolijk door! Voel me nog steeds bijna met de dag energieker worden, vrolijker ook. Heb ook meer puf om met m'n zoontje leuke dingen te doen, en dat alles is me meer waard dan wat de weegschaal uiteindelijk aangeeft!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_45854025
Zo is het maar net

Kostte me daarnet wel moeite zeg om die 2 appel, 1 kiwi en 1 sinaasappel naar binnen werken terwijl mijn zoon heerlijk smullend aan zijn boterhammetjes zat Die opkikker ging wel, daar had ik minder moeite mee.

Straks mag ik als tussendoortje een krentebol daar kijk ik nu al naar uit.

Zijn er van jullie ook die "meten" naast het wegen? Dus kijken of je centimeters verliest?
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:21:16 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45854084
Nee, dat vergeet ik dan weer enzo.
Maar dat heeft volgens mij ook voornamelijk zin als je ook nog eens heel fanatiek sport waarbij je evt. ook spieren kweekt en zwaarder wordt.

Die 2-3 keer per week op de crosstrainer en mijn anderhalf uur softbaltraining zullen me niet zo heel veel spieren opleveren verder.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:31:24 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45854369
Ik doe helemaal niks aan tellen en meten. Ik voel intuïtief wel aan wat wel en niet kan (ik ben door schade en schande wijs geworden ) en ik merk het vanzelf wel aan m'n broek als ik afgevallen ben . Het enige wat ik doe is 's ochtends en 's avonds op de weegschaal staan, maar ik ben niet krampachtig met afvallen bezig ofzo.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:34:10 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45854460
Bedoel je dat laatste nou serieus of niet?

'Men' zegt... dat het beter is om je maar 1 keer in de week te wegen omdat je er anders idd wel te veel mee bezig zou zijn en dat het eigenlijk ook vaak niks zegt, zo van dag op dag.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:38:47 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45854567
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
Bedoel je dat laatste nou serieus of niet?

'Men' zegt... dat het beter is om je maar 1 keer in de week te wegen omdat je er anders idd wel te veel mee bezig zou zijn en dat het eigenlijk ook vaak niks zegt, zo van dag op dag.
het klinkt misschien paradoxaal, maar ik ben er echt niet veel mee bezig hoor . Ik wil gewoon weten hoe zwaar ik 's ochtends ben, hoeveel daar op een dag bij is gekomen en hoeveel ik daarvan de volgende ochtend weer kwijt ben geraakt . Soms blijft het stabiel, soms komt er iets bij en meestal gaat er iets af . Ik vind 1 keer per week wegen echt te weinig. Misschien dat ik het later wel minder vaak doe, maar ik wil nu weten hoeveel 'schade' een dag eten heeft aangericht .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:41:45 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45854646
Gewoon doen wat voor jou het beste is!

Ik probeer het bij 1 keer per week te houden maar meestal sneakt daar tussendoor nog wel minimaal 1 keer...
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:18:28 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45859096

[ Bericht 29% gewijzigd door Mylene op 31-01-2007 19:35:40 ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:25:02 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45859355
*ook naar het andere topic verhuisd*

[ Bericht 91% gewijzigd door BE op 31-01-2007 19:36:45 ]
pi_45859390

[ Bericht 29% gewijzigd door Mylene op 31-01-2007 19:38:03 ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:48:46 #261
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_45862399
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:11 schreef Lips het volgende:

[..]

Het keyword is voorgesneden
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:52:34 #262
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45862540
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:48 schreef Whiskers het volgende:

[..]

Het keyword is voorgesneden
Lol
Maar voor dat geld zwaai ik wel een keer met een mes!
Miauw
pi_45866990
Ben al sinds het voor het avondeten misselijk.. Als ik nu aan eten denk word het nog erger. Gister ui in m'n rauwkost gedaan, misselijk van geworden. Daar moet ik dus ook niet aan denken. Is dat gewoon? Ben nu ook een beetje licht in me hoofd, beginnende hoofdpijn enzo. Komt vast door het ineens gezonde leven van mij Ga zo slapen dus merk ik het niet meer. Meer mensen last van gehad?
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:39:22 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45867024
Heb je niet gewoon buikgriep?
pi_45867330
Uhm.. Hoe kan ik dat weten? Voel me gewoon wat misselijk, eet ineens anders dus da's wel wennen lijkt me.. Toch?
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:48:33 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45867419
Eh ja... kan, maar dan zou ik denken aan 'misselijk van de honger' en aangezien je wel avondeten op hebt leek me dat uitgesloten.

En misselijk van ander eten kan, maar dat zou ik dan weer alleen bedenken bij een totaal compleet ander dieet, dus van oosters ineens naar westers of zo...
pi_45867531
Mja.. heb je ook wel een puntje. Maar het is niet misselijk dat ik bijna moet overgeven maar gewoon.. lichtelijk misselijk ofzo, hoe leg je dat uit
Het is gewoon een rare dag vandaag, heb ineens een bult op me hoofd, geen idee hoe ik eraan kom, ging me haar borstelen en ineens doet m'n hoofdhuid zeer.. Bedtijd i guess
pi_45873665
Ruim twee weken bezig, -4 kilo.
Ik ben van plan me ook maar om de twee weken te gaan wegen.
pi_45875408
Hoezo dat cora?

Ik ben niet meer misselijk en duizelig Was gisteravond echt effe beroerd zeg. Kreeg na de misselijkheid erge honger maar toen viel ik al bijna in slaap dus had er weinig last van Wel vanmorgen na het 'ontbijt'. Viel echt als een blok in m'n maag. Maar ik blijf positief
pi_45875541
Ik heb geen weegschaal! Dus ik weeg me bij iemand anders
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:26:53 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45875774
-1,7 sinds vorige week woensdag . Maar ik ga dit weekend even zondigen .
Niet meer actief op Fok!
pi_45876220
@ cora: vandaar Nou ja, te vaak wegen is alleen maar verwarrend dus opzich handig dat je geen weegschaal in huis hebt!

@ viking: foei! Waarom ga je zondigen? Ik ook hoor. Me vader kwam vorige week met een uitje naar het circus gevolgd door een diner bij de Mac. Naja.. ik ga niet thuis aan 't brood of aan de sla terwijl hun (vader, zusje & mijn vriend) burgers zitten te eten!! Ga gewoon heel weinig nemen en een salade ofzo, en ervan genieten. We gaan nooit met z'n allen ergens heen dus zaterdag is bijzonder. Ik hou me de rest van de dag gewoon streng aan wat ik mag en dan komt het wel goed
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:52:19 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45876275
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:49 schreef Purky het volgende:
@ viking: foei! Waarom ga je zondigen? Ik ook hoor. Me vader kwam vorige week met een uitje naar het circus gevolgd door een diner bij de Mac. Naja.. ik ga niet thuis aan 't brood of aan de sla terwijl hun (vader, zusje & mijn vriend) burgers zitten te eten!! Ga gewoon heel weinig nemen en een salade ofzo, en ervan genieten. We gaan nooit met z'n allen ergens heen dus zaterdag is bijzonder. Ik hou me de rest van de dag gewoon streng aan wat ik mag en dan komt het wel goed
ja gewoon. Ik eet nu al 2 weken elke dag supergezond dus nu mag ik wel even een keer snacken . Ik weet nog niet wat het gaat worden: burrito's of patat met een kroket. Ik at voorheen wel 2 keer per week burrito's, omdat ze naar mijn idee niet zoveel kwaad konden, maar ik denk dat pasta met veel groente toch een ander verhaal is dan die burrito's. Even overleggen met mijn huisgenoot wat het gaat worden . Vanavond eet ik waarschijnlijk een Spaanse tortilla (slankrecept uit de Allerhande) en zondag zal het wel lasagne met courgette worden. Morgen eet ik bij mijn zus en haar kennende wordt dat ook een gezond maal . En je mag best uit eten gaan, hoor. Als je jezelf maar niet volpropt en zorgt dat je stopt als je vol zit. Ik ging vroeger heel vaak uit eten (met de ouders van mijn huisgenoot, die betaalden ), maar ik ben blij dat dat voorbij is, want ik wil afvallen, maar ik heb ook geen zin om thuis te blijven kniezen als iedereen naar van der valk gaat ofzo.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:03:19 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45876520
Dit weekend gaat ook voor mij lastig worden. We gaan een weekendje weg met een stel meiden en ik geloof dat er zelfs een welkomstpakket met chips klaar ligt.
En aangezien de anderen niet verder komen dan maatje 36 zal het hun wrsch niks uitmaken wat er gegeten wordt.
Ach, ik zie het wel, gewoon met mate moet kunnen voor een keertje.
pi_45876791
Ik ga geen uien meer door de rauwkost doen hoor

Ow oh oh, wat een buikpijn.
pi_45876860
maat 36 zegt niet altijd wat hoor. Ik heb het ook; de ene keer 36, de andere keer 38, maar dat komt omdat ik precies de broek dicht kan knopen tussen twee vetrollen
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:19:43 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45876949
Ik snap trouwens niet zo goed waarom juist de weekenden zo problematisch zijn voor de meeste mensen. Ik bedoel: doordeweeks heb je het druk, kom je aan het eind van de middag thuis, dan moet je nog koken en eten... in het weekend hoef je niet te werken en heb je dus meer tijd om uitgebreid te koken. Ergo: het lijkt mij logischer dat er doordeweeks gesnackt wordt en in het weekend niet. Of is dat een patroon dat jullie van huis uit hebben mee gekregen? Gezien het aantal gezinnen dat er een gewoonte van heeft gemaakt om op zaterdagavond friet te eten en op zaterdagavond chips en cola te serveren.

Die gewoontes zijn zo fout hè. Ik had een tijdje met mezelf afgesproken dat ik alleen in het weekend chips mocht. Vervolgens had ik totaal geen zin in chips op zaterdagavond, maar ik at toch een zak leeg onder het mom van: nu mag het, nu moet ik m'n kans grijpen.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:22:09 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45877011
Nou, het zegt toch wel wat in dit geval hoor...
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:23:47 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45877047
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:16 schreef CarDani het volgende:
maat 36 zegt niet altijd wat hoor. Ik heb het ook; de ene keer 36, de andere keer 38, maar dat komt omdat ik precies de broek dicht kan knopen tussen twee vetrollen
ik moet ineens aan die scène uit gooische vrouwen denken waarin linda de mol zich koste wat kost in maat 38 moet persen, want ze heeft toch echt geen maat 40, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_45879947
huh? Wat voor maat heeft Linda de Mol dan? Zij is toch niet zo dik?
pi_45880002
maat 38/40 is toch ook niet dik
pi_45880144
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:07 schreef Miss_S het volgende:
maat 38/40 is toch ook niet dik
Oh oke, dan heb ik het verkeerd begrepen

Nee ik vind Linda de Mol niet te dik, ik vind haar een mooie vrouw. Alleen jammer van die Botoxbehandelingen, ze krjgt echt zo'n 'vanessamondje". Maar affijn. Terug naar Sonja Bakker

Vandaag eindelijk een fatsoenlijke lunch 2 boterhammetjes met ei en kipfilet PLUS nog een lekker glas melk. Ooohhhh dat had ik nodig zeg.

Nog steeds last van kramp overigens en ik kan niet naar de wc zeg maar. Errug lastig
pi_45880228
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap trouwens niet zo goed waarom juist de weekenden zo problematisch zijn voor de meeste mensen. Ik bedoel: doordeweeks heb je het druk, kom je aan het eind van de middag thuis, dan moet je nog koken en eten... in het weekend hoef je niet te werken en heb je dus meer tijd om uitgebreid te koken. Ergo: het lijkt mij logischer dat er doordeweeks gesnackt wordt en in het weekend niet. Of is dat een patroon dat jullie van huis uit hebben mee gekregen? Gezien het aantal gezinnen dat er een gewoonte van heeft gemaakt om op zaterdagavond friet te eten en op zaterdagavond chips en cola te serveren.

Die gewoontes zijn zo fout hè. Ik had een tijdje met mezelf afgesproken dat ik alleen in het weekend chips mocht. Vervolgens had ik totaal geen zin in chips op zaterdagavond, maar ik at toch een zak leeg onder het mom van: nu mag het, nu moet ik m'n kans grijpen.
Ja, mensen zijn echte gewoontedieren he. Ik denk dat de kracht van Sonja Bakker dan ook de variatie is. Je lijf krijgt niet de kans om in te dutten en zich in te stellen op een vast patroon.

Weekenden hebben idd iets "magisch"; je bent (meestal) vrij en het is dan "gezellig" om uitgebreid te eten samen en iets lekkers bij de koffie en 'savonds wat lekkers bij de tv.
pi_45883595
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Gezien het aantal gezinnen dat er een gewoonte van heeft gemaakt om op zaterdagavond friet te eten en op zaterdagavond chips en cola te serveren.
Dat hadden wij dus vroeger
Mochten voor zaterdag avond 1 zak chips uitkiezen en alleen in het weekend mochten we frisdrank. Nu mogen we het elke dag alleen heb ik aan 1 glas per dag genoeg.
Weekend vind ik nooit zo lastig als ik wil afvallen, doordeweeks wel. Maandag en dinsdag avond tijdens de tv enzo..
pi_45883850
Het toilletbezoek neemt wel af inderdaad met SB. Maar nog geen kramp gehad ofzo gelukkig.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:13:26 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45883908
Daar heb ik dus weer helemaal geen last van. Het functioneert hier allemaal prima.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:14:53 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45883960
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:06 schreef CarDani het volgende:
huh? Wat voor maat heeft Linda de Mol dan? Zij is toch niet zo dik?
Ik wilde niet insinueren dat maat 40 dik is, maar dat het personage van Linda de Mol dat dik vond. Ze moest koste wat kost bewijzen dat ze echt geen maat 40 had . Vervolgens viel ze flauw. Uiterst komische scène .
Niet meer actief op Fok!
pi_45884564
De eerste 2 dagen moest ik écht vaak naar de wc. Elk uur wel een plasje plegen.. erg irritant. Nu een stuk minder maar ja, ik weet nog niet wat de avond brengt natuurlijk
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:18:29 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45907681
en weer niks eraf... godverdrie
misschien toch maar weer die diners oppikken zoals ze in het boek beschreven staan
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:20:20 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45907697
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:11 schreef cora4034 het volgende:
Het toilletbezoek neemt wel af inderdaad met SB. Maar nog geen kramp gehad ofzo gelukkig.
ik ben het bij aan het houden en de afgelopen dagen ben ik elke dag geweest, en flink ook, 3 kilo minstens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_45908225
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik ben het bij aan het houden en de afgelopen dagen ben ik elke dag geweest, en flink ook, 3 kilo minstens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha

nou ik heb een lactulosesiroopje genomen hoor en dat werkte
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:21:03 #292
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_45909601
Deze week 1 kg afgevallen met SB, ben er toch erg blij mee!!! Jippie!!!

Nog heel even en ik zit weer onder de 30 BMI
pi_45910974
Hoe zit dat nou eigenlijk met die BMI

Ik zit op 24 maar ik ben toch te dik. Niet te zwaar maar wel te dik
pi_45911179
BMI zegt ook niet alles
het gaat ook om vetpercentage
maarja volgens wie ben je te dik?
pi_45912811
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:20 schreef Miss_S het volgende:
BMI zegt ook niet alles
het gaat ook om vetpercentage
maarja volgens wie ben je te dik?
Ja, dat zie ik toch

Maar misschien zou het voor mij ook wel goed zijn om te sporten, want dat doe ik niet. het ontbreekt me echt aan tijd; ik werk onregelmatige diensten, dus ook regelmatig 's-avonds en in het weekend, ik studeer, ik heb een gezin met 2 kinderen waarvan de jongste 1,5 jaar, en daarnaast nog een huishouden met een eeuwig schreeuwende wasmand die gewoon altijd vol is

Misschien zou ik gewoon wat oefeningetjes kunnen doen voordat ik naar bed ga.........................hmmmmmmmm
pi_45914041
en elke dag een stuk lopen?
pi_45914861
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:00 schreef Miss_S het volgende:
en elke dag een stuk lopen?
Hmm lopen doe ik natuurlijk wel genoeg (werk, thuis, eendjes voeren)

Plaatselijke oefeningen zouden voor mij beter zijn.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:30:00 #298
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_45914910
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:13 schreef CarDani het volgende:

Vandaag eindelijk een fatsoenlijke lunch 2 boterhammetjes met ei en kipfilet PLUS nog een lekker glas melk. Ooohhhh dat had ik nodig zeg.
Hey wij lopen geijk.
pi_45915389
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Hey wij lopen geijk.
Haha YES....echte SonjaBakkergenoten

Vandaag (vrijdag, 3e week) lekker een tosti als lunch met een opkikker

en vanavond lekker rijst, roerbakgroente en KIPSATÉ
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:50:54 #300
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_45915513
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:46 schreef CarDani het volgende:

[..]

Haha YES....echte SonjaBakkergenoten

Vandaag (vrijdag, 3e week) lekker een tosti als lunch met een opkikker

en vanavond lekker rijst, roerbakgroente en KIPSATÉ
Vooral die tosti verheug ik me op...
Hier ook onreglmatige tijden trouwens. De ene keer houd ik tussendoortjes over en de andere keer kom ik te kort.
De ene keer lunch ik op een gewone tijd, de andere keer pas om een uur of 5. Het is even organiseren maar goed te doen vooralsnog.
pi_45917166
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wilde niet insinueren dat maat 40 dik is, maar dat het personage van Linda de Mol dat dik vond. Ze moest koste wat kost bewijzen dat ze echt geen maat 40 had . Vervolgens viel ze flauw. Uiterst komische scène .
Ik volg "Gooise vrouwen" niet, maar jaaaaa ik vat hem hoor hihi....herkenbaar......

Verder naar Sonja Bakker deel 10

[ Bericht 5% gewijzigd door CarDani op 03-02-2007 12:53:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')