abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:01:14 #226
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45850216
Het is niet eens een dieet, want om een dieet voor te schrijven moet je dietiste zijn en dat is ze dus NIET. Iedereen, van de buurvrouw tot de automonteur mag zich "gewichtsconsulente" of "voedingsconsulente" of wat ze ook voor zichzelf voor mooie term verzonnen heeft noemen, daar hoef je zelfs nog nooit een basisschool van dichtbij voor te hebben gezien, laat staan dat je echt weet waar je over praat. Ze geeft uit-haar-duim-gezogen adviezen die geen enkele wetenschappelijke fundering hebben, hoe DURF je het verantwoord te noemen...
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:04:21 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45850309
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:01 schreef MarieAntoinette het volgende:
Het is niet eens een dieet, want om een dieet voor te schrijven moet je dietiste zijn en dat is ze dus NIET. Iedereen, van de buurvrouw tot de automonteur mag zich "gewichtsconsulente" of "voedingsconsulente" of wat ze ook voor zichzelf voor mooie term verzonnen heeft noemen, daar hoef je zelfs nog nooit een basisschool van dichtbij voor te hebben gezien, laat staan dat je echt weet waar je over praat. Ze geeft uit-haar-duim-gezogen adviezen die geen enkele wetenschappelijke fundering hebben, hoe DURF je het verantwoord te noemen...
Ook jij mag opnieuw een cursus lezen gaan nemen!

Ik had het niet over het dieet, ik had het over de RECEPTEN!!!!!

En of het wel of niet een dieet is of genoemd mag worden zal mij toch echt aan mijn reet roesten verder!
Iedereen kan een dieet samenstellen, daar hoef je geen dietiste voor te zijn in mijn ogen, je hoeft er nog niet eens een gewichtsconsulente voor te zijn. I don't fucking care! Ik val af en ik voel me er goed bij! Daar heb ik jullie heilige boontjes verder niet voor nodig.
Zo, dat DURF ik te zeggen! Schandalig he!

Voor deze verdere discussie verwijs ik jullie beiden naar dit topic: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
Mag je lekker samen tegen elkaar gaan zeggen dat wij zo slecht bezig zijn!
pi_45850634
wat ik me afvroeg zijn jullie van plan om deze recepten te blijven volgen?
of is er al iemand een paar maanden mee gestopt en nog op gewicht?
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:23:09 #229
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45850842
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ook jij mag opnieuw een cursus lezen gaan nemen!

Ik had het niet over het dieet, ik had het over de RECEPTEN!!!!!
Ja ik reageerde in dezelfde minuut, hehe. Hoe kan een recept nou verantwoord zijn, of niet, dat gaat ALTIJD over een volledig eetpatroon. Je snapt toch zelf ook wel dat als een recept voor "rijst met rundvlees" zogenaamd verantwoord zou zijn, dat als dat het enige is wat je de hele week eet, dat dat dan helemaal niet verantwoord is? Daarom kan je van een recept NOOIT zeggen dat het verantwoord is. Het is slechts een klein deel van wat je eet en je moet naar het geheel kijken om het te kunnen beoordelen. Onzin dus.
quote:
En of het wel of niet een dieet is of genoemd mag worden zal mij toch echt aan mijn reet roesten verder!
Iedereen kan een dieet samenstellen, daar hoef je geen dietiste voor te zijn in mijn ogen, je hoeft er nog niet eens een gewichtsconsulente voor te zijn.
Het gaat er niet om wat JIJ wel of niet vindt, het gaat erom wat de WET zegt. En die zegt dat je alleen een dieet mag voorschrijven als je een (para)medische opleiding hebt gedaan. En dat heeft mejuffrouw B. dus NIET. Laat jij je auto repareren door iemand die alleen een slagersopleiding heeft gedaan? Ga jij eten in een restaurant waar de "koks" LTS zwakstroom hebben gedaan? Het gaat om JOUW gezondheid en de rest van je leven, daar moet je dus voorzichtig mee omspringen zodat je geen schade oploopt op de langere duur. Dat doe je dus door je voedingsgewoonten te laten nalopen door iemand die ervoor gestudeerd heeft, niet door de schoonmaakster of informatiebaliemedewerkster.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:38:58 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45851283
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:15 schreef Miss_S het volgende:
wat ik me afvroeg zijn jullie van plan om deze recepten te blijven volgen?
of is er al iemand een paar maanden mee gestopt en nog op gewicht?
goeie vraag .

Het is natuurlijk wel leuk om 9 weken lang af te vallen, maar als je daarna weer zo doorgaat als je vóór die 9 weken deed, zit het er ook zo weer aan. Ik denk dan ook dat je niet zozeer naar de recepten zelf moet kijken, maar naar de ingrediënten, zodat je zelf leert wat gezond en verantwoord is en je op basis daarvan ook weer andere recepten kunt zoeken of evt zelf een menu kunt samenstellen.
Ik neem aan dat niemand z'n hele leven lang de 9 weekmenu's van Sonja blijft herhalen .
Niet meer actief op Fok!
pi_45851445
Nou nou.. gezellig zo

Of SB nou een leugenaar is of niet, er vallen zat mensen af met behulp van haar boek en het is geen dieet maar een nieuwe leefwijze. En tja, je hoeft niet geleerd te hebben om advies te geven over gezonde voeding en op een gewone manier afvallen.
Ik heb het boek gekocht zodat ik een overzicht heb van wat ik wel en niet mag eten, daar houd ik me meer aan dan dat ik het zelf uit m'n hoofd ga doen.
Het boeit niet wie er gelijk heeft, maar een discussie over of ze wel of geen leugenaar is doe je maar ergens anders. Dit topic gaat over de positieve uitwerking van d'r boek, klaar!

Tot nu toe bevalt SB prima. Heb nu alleen wel een beetje trek maar ja, half 1 ofzo lunchen, dan is het weer over
pi_45851559
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef Viking84 het volgende:
Het is natuurlijk wel leuk om 9 weken lang af te vallen, maar als je daarna weer zo doorgaat als je vóór die 9 weken deed, zit het er ook zo weer aan.
Ik denk dat na die 9 weken je maag kleiner is dan voor de 9 weken dus hetzelfde eten levert dan waarschijnlijk buikpijn op
Je moet na die 9 weken gewoon proberen door te gaan met haar basisplan maar dan zelf wat creatiever zijn met voedsel.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:03:58 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45852006
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:48 schreef Purky het volgende:

[..]

Ik denk dat na die 9 weken je maag kleiner is dan voor de 9 weken dus hetzelfde eten levert dan waarschijnlijk buikpijn op
Je moet na die 9 weken gewoon proberen door te gaan met haar basisplan maar dan zelf wat creatiever zijn met voedsel.
exact .

Ik ben eigenlijk ook aan het Sonja Bakkeren, maar ik heb het boek niet, want ik trek gewoon m'n eigen plan. Kan zelf wel bedenken wat gezond is en wat niet . En natuurlijk veel hier op het forum lezen en logisch nadenken .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:06:18 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852082
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:23 schreef MarieAntoinette het volgende:

[..]

Ja ik reageerde in dezelfde minuut, hehe. Hoe kan een recept nou verantwoord zijn, of niet, dat gaat ALTIJD over een volledig eetpatroon. Je snapt toch zelf ook wel dat als een recept voor "rijst met rundvlees" zogenaamd verantwoord zou zijn, dat als dat het enige is wat je de hele week eet, dat dat dan helemaal niet verantwoord is? Daarom kan je van een recept NOOIT zeggen dat het verantwoord is. Het is slechts een klein deel van wat je eet en je moet naar het geheel kijken om het te kunnen beoordelen. Onzin dus.
Viking84 wilde weten of de recepten binnen een vermageringsprogamma zouden passen. Daar heb ik antwoord op gegeven, niet meer en niet minder. Doe niet zo vreselijk hysterisch!
quote:
Het gaat er niet om wat JIJ wel of niet vindt, het gaat erom wat de WET zegt. En die zegt dat je alleen een dieet mag voorschrijven als je een (para)medische opleiding hebt gedaan. En dat heeft mejuffrouw B. dus NIET. Laat jij je auto repareren door iemand die alleen een slagersopleiding heeft gedaan? Ga jij eten in een restaurant waar de "koks" LTS zwakstroom hebben gedaan? Het gaat om JOUW gezondheid en de rest van je leven, daar moet je dus voorzichtig mee omspringen zodat je geen schade oploopt op de langere duur. Dat doe je dus door je voedingsgewoonten te laten nalopen door iemand die ervoor gestudeerd heeft, niet door de schoonmaakster of informatiebaliemedewerkster.
Als die slager mijn auto weer aan de praat zou krijgen zal het me worst ( ) wezen of hij daar wel of niet een opleiding voor heeft en ik heb toch al meerde malen fantastisch lekker gegeten bij mensen die nog never nooit een kookcursusje gedaan hebben.

Mijn gezondheid voor de rest van mijn leven loopt op dit moment ernstig gevaar! Een bmi van 30+
Als het 'programma' van SB mij daar vanaf helpt ben ik daar blij mee.
Ik ben een volwassen vrouw van 31 en ik weet echt wel wat ik doe.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:07:58 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852129
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

exact .

Ik ben eigenlijk ook aan het Sonja Bakkeren, maar ik heb het boek niet, want ik trek gewoon m'n eigen plan. Kan zelf wel bedenken wat gezond is en wat niet . En natuurlijk veel hier op het forum lezen en logisch nadenken .
En daar gaat het om!
Ik krijg het (nog) niet voor elkaar om dat helemaal zelf te bedenken maar hoop dat ik dat na een aantal weken SB wel onder de knie heb.

Ik zondig gewoon lekker af en toe en ik vul echt wel aan daar waar ik het nodig acht.
pi_45852221
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:35 schreef babsjuh het volgende:
Auw... geen hele SAS-dag, maar met avondeten dus wel ff SAS... en da's nu dus auw...

Toen ik onderweg was naar huis belde m'n man of ik hem kon vertellen hoe hij prei moest koken... Ik uitgelegd, hij pruttelen en mopperen, en op de achtergrond hoor ik junior:"Papa!! Vraag nou of we naar de Burger King gaahaan!!!"

Wij overleggen, ik denk nog bij mezelf dat ze daar ook salades en zo hebben dus het HOEFT geen vette hap te worden, en we gaan overstag: ze halen me op bij 't station en we gaan naar de Burger King. En ja hoor, ik sta daar voor die counter... heb helemaal niet meer over salades nagedacht... Gewoon gelijk vol voor de vette hap... 1 menu, geen extra's genomen... Want we hadden 't zo verdiend, want 't ging zo goed...

En nu? Buikpijn, opgeblazen gevoel, en m'n spastische darm speelt weer op... Ja duh!!! Stomme trut die ik d'r ben!!

Dus ik zit braaf aan 't water nu, en ik hoop dat dat een beetje helpt tegen dat opgeblazen gevoel en die buikpijn...
Haha,

Ach dat mag toch best voor een keertje. Ik zou ook spontaan de salade vergeten en voor een lekkere wopper gaan
pi_45852404
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:23 schreef MarieAntoinette het volgende:
blablabla
SB is geen medisch dieet, het is een levenswijze (een zeer gezonde levenswijze overigens). Het biedt je de mogelijkheid om snel af te vallen. Wij KIEZEN er dus zelf voor om het op deze manier te doen. Ik heb trouwens nog nooit zoveel groente en fruit gegeten sinds ik aan het Sonjabakkeren ben.

Overgewicht is trouwens ook ongezond, dus daar kan je maar beter zsm vanaf zijn he . Bovendien heb ik niet al te goede ervaringen met "officiële" diëtisten. Verwar Sonja Bakker niet met een diëtist, maar neem of weiger haar advies. Vrije keus.
pi_45852447
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:48 schreef Purky het volgende:

[..]

Ja en Sonja Bakker blijft zelf op gewicht door, als ze een kilo is aangekomen, volgt ze gewoon weer een weekje een weekmenu. Zo blijft ze op gewicht.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:25:04 #239
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45852549
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Viking84 wilde weten of de recepten binnen een vermageringsprogamma zouden passen. Daar heb ik antwoord op gegeven, niet meer en niet minder. Doe niet zo vreselijk hysterisch!
Nee, je zei dat het verantwoorde recepten zijn. Dat bestaat dus niet.
Haar adviezen zijn niet verantwoord en een recept op zichzelf kan niet verantwoord zijn.
quote:
Als die slager mijn auto weer aan de praat zou krijgen zal het me worst ( ) wezen of hij daar wel of niet een opleiding voor heeft en ik heb toch al meerde malen fantastisch lekker gegeten bij mensen die nog never nooit een kookcursusje gedaan hebben.
Betaalde je daar dan ook veel geld voor? En hadden die mensen die jou die maaltijd voorschotelden ook iets op hun deur staan waardoor bezoekers die niet zo heel goed op de hoogte zijn van de wettelijke regels zouden kunnen denken dat het om een fatsoenlijk restaurant ging met echte koks? Of bedoel je gewoon bij mensen thuis? DAAR gaat het om, Sonja doet net alsof ze er verstand van heeft, ze doet net alsof ze verantwoorde dieetadviezen geeft en duizenden goedgelovige grietjes trappen er met open ogen in. Het is niet verantwoord, ze heeft er geen verstand van, ze verzint maar wat en kopieert wat dingen uit andere boekjes en klaar is klaraSonja.
quote:
Mijn gezondheid voor de rest van mijn leven loopt op dit moment ernstig gevaar! Een bmi van 30+
Als het 'programma' van SB mij daar vanaf helpt ben ik daar blij mee.
Ik ben een volwassen vrouw van 31 en ik weet echt wel wat ik doe.
Loop eens binnen bij een echte dietist, die geeft je een dieet dat precies bij jou past en precies op jouw eisen en wensen inspringt en precies op jouw gewoontes, behoeftes en levenspatroon inspeelt; in plaats van een eenheidsworst uit een boekje die bij niemand echt precies past. Dan leer je zelf wat goed voor je is en kan je gewoon zelf varieren in plaats van iedere dag blind allerlei zelfverzonnen regeltjes die nergens op slaan te volgen zonder zelf ook maar enig inzicht te krijgen in wat en waarom en hoe.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:27:41 #240
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45852626
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:19 schreef CarDani het volgende:

[..]

SB is geen medisch dieet, het is een levenswijze (een zeer gezonde levenswijze overigens). Het biedt je de mogelijkheid om snel af te vallen. Wij KIEZEN er dus zelf voor om het op deze manier te doen. Ik heb trouwens nog nooit zoveel groente en fruit gegeten sinds ik aan het Sonjabakkeren ben.

Overgewicht is trouwens ook ongezond, dus daar kan je maar beter zsm vanaf zijn he . Bovendien heb ik niet al te goede ervaringen met "officiële" diëtisten. Verwar Sonja Bakker niet met een diëtist, maar neem of weiger haar advies. Vrije keus.
Niet gezond. Het is er niet in drie weken bij gekomen, dus het moet er ook niet in drie weken af. Een pond per week, dat is gezond. Dus over tien kilo doe je ongeveer een half jaar. Maar goed, als je maar beseft waar je mee bezig bent. Bijna iedereen hier denkt dat het wel degelijk een dieet is, iedereen noemt het ook "dieet" "verantwoord" en "gezond". Terwijl het geen van drieen is.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:31:25 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852732
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:25 schreef MarieAntoinette het volgende:

[..]

Nee, je zei dat het verantwoorde recepten zijn. Dat bestaat dus niet.
Haar adviezen zijn niet verantwoord en een recept op zichzelf kan niet verantwoord zijn.
Whatever... Dan lees je niet terug, dan lees je gewoon lekker wat jij wil lezen.
Nogmaals, je bent niet heel veel slimmer dan SB.
Eigenlijk ben je gewoon nog veel dommer, want zij heeft een leuk boekje uitgebracht en is, als ze het een beetje handig aanpakt, binnen voor de rest van d'r leven.

En als jij later als je groot bent een echt goede dietiste wordt zal ook jij best een belegde boterham kunnen verdienen hoor. Sonja pikt echt niet al jullie werk in.
quote:
Betaalde je daar dan ook veel geld voor? En hadden die mensen die jou die maaltijd voorschotelden ook iets op hun deur staan waardoor bezoekers die niet zo heel goed op de hoogte zijn van de wettelijke regels zouden kunnen denken dat het om een fatsoenlijk restaurant ging met echte koks? Of bedoel je gewoon bij mensen thuis? DAAR gaat het om, Sonja doet net alsof ze er verstand van heeft, ze doet net alsof ze verantwoorde dieetadviezen geeft en duizenden goedgelovige grietjes trappen er met open ogen in. Het is niet verantwoord, ze heeft er geen verstand van, ze verzint maar wat en kopieert wat dingen uit andere boekjes en klaar is klaraSonja.
Ja, daar betaal ik gewoon geld voor, voor die reparatie.
En als ik in een restaurant ga eten ga ik echt niet vragen of meneer de kok zijn diploma's wel heeft. Als het eten lekker is en de sfeer goed betaal ik wat er gevraagd word en kom ik met liefde nog een keer terug.

Zoals ik zei, ik ben een volwassen vrouw en ik weet echt wel dat Sonja niet gediplomeerd is maar nogmaals, dat zal mij aan m'n reet roesten.
quote:
Loop eens binnen bij een echte dietist, die geeft je een dieet dat precies bij jou past en precies op jouw eisen en wensen inspringt en precies op jouw gewoontes, behoeftes en levenspatroon inspeelt; in plaats van een eenheidsworst uit een boekje die bij niemand echt precies past. Dan leer je zelf wat goed voor je is en kan je gewoon zelf varieren in plaats van iedere dag blind allerlei zelfverzonnen regeltjes die nergens op slaan te volgen zonder zelf ook maar enig inzicht te krijgen in wat en waarom en hoe.
Mail maar als je afgestudeert bent, kom ik bij jou langs. Lijkt me echt gezellig.
Zo lekker motiverend ook...
Als je nou gewoon normaal aan geeft dat mensen moeten opletten dat ze niet té weinig eten of té veel doorslaan... Maar nee, gewoon hier binnen komen stampen met een zeikverhaal dat je niet bij een lezing van SB naar binnen mocht. Ik denk dat ik wel snap waarom. Had je het spandoek al geschilderd?
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:32:41 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852761
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:27 schreef MarieAntoinette het volgende:

[..]

Niet gezond. Het is er niet in drie weken bij gekomen, dus het moet er ook niet in drie weken af. Een pond per week, dat is gezond. Dus over tien kilo doe je ongeveer een half jaar. Maar goed, als je maar beseft waar je mee bezig bent. Bijna iedereen hier denkt dat het wel degelijk een dieet is, iedereen noemt het ook "dieet" "verantwoord" en "gezond". Terwijl het geen van drieen is.
Says who?
Ik ben in 1 jaar tijd 15 kilo aangekomen. Dus als het er zo snel aan kan, kan het er best ook zo ver af.

Zoals iemand hierboven al zei, ik heb in jaren (om precies te zijn 8 jaar sinds ik het huis uit ben) niet zo gezond gegeten. Zoveel groente en fruit, zo gevarieerd, hell, ik eet zelfs vis!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:35:37 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852833
En nu ga ik tot op de laatste kruimel eens precies kijken wat ik nou wel of niet mag eten bij de lunch vandaag.
pi_45852846
Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

Nogmaals dus:

In dat topic, ja dat linkje hierboven in deze post zie je wel??? DAAR kan je een dicsussie voeren over SB
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:38:35 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852910

Sorry. Got carried away...
pi_45852938
die nogmaals sloeg op jouw eerdere verwijzing naar dat topic mutsje
en de toon... tsjah... had ik ff zin in *grin
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:40:07 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45852950
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:38 schreef Brighteyes het volgende:

Sorry. Got carried away...
en dan ben je nog modje ook , tsk tsk .
Niet meer actief op Fok!
pi_45852969
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en dan ben je nog modje ook , tsk tsk .
ja getsie het zijn soms net mensen he? iieeuw

Ok Ontopic maar weer dames: SB
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45852983
Tsja ik heb hetzelfde hoor. Sinds SB eet ik veel meer fruit en beduidend minder snacks en andere ongezonde zaken. Het zuivel -fruit- vet - brood plaatje is mi meer in belands. Als het SB een beetje karig is, vul ik het aan met iets anders (gezonds).
Het boek is niet heilig maar voor mij een goede leidraad. En als mensen dat anders zien jammer dan.
Dat is eens wat anders...
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:43:39 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45853039
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:39 schreef DarkElf het volgende:
die nogmaals sloeg op jouw eerdere verwijzing naar dat topic mutsje
en de toon... tsjah... had ik ff zin in *grin
I know, maar ik ging toch ook door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties