abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 september 2006 @ 09:40:56 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41913062
Nou, kom maar op met die discussie!
Oh ja, normaal gesproken is het natuurlijk 'TS begint' maar ik heb er weinig over te discussieren.
Het is meer dat er een plek nodig was om mensen heen te kunnen verwijzen.
pi_41913154
Je was de discussie in het andere topic zat?

Ik vind Sonja Bakker een goede stap in de richting van een gezond leefpatroon, met dien verstande dat je wel wat meer moet eten dan Sonja Bakker aanraadt. Het eten van zo'n 800-1000 kcal per dag leidt tot jojo'en. Ik heb Sonja er dan ook altijd van verdacht dat ze er vanuit gaat dat mensen 'zondigen en smokkelen' bij een dieet en overdag nog een gebakje en in het weekend nog wat biertjes nuttigen

Je kan Sonja Bakker wel afkraken dat ze gehyped is en een ongezond eetpatroon aanraadt, maar haar dieet is volgens mij al vele malen gezonder dan het eetpatroon van de gemiddelde fokker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 18 september 2006 @ 09:50:18 #3
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_41913193
Als ik alle maaltijden en tussendoortjes invoer bij www.valtaf.nl dan kom ik op een daggemiddelde van rond de 900 kcal. Dat is mijns inziens te weinig.

Ja je zult er geheid van afvallen. Maar als je je streefgewicht bereikt hebt en je gaat het weer opbouwen dan zul je aankomen.
Dat kan iedere simpele ziel zelf ook wel bedenken..

2 liter water en 1600 kcal op een dag hebben een goede vriendin van mij een blijvend gewichtsverlies opgeleverd van ruim 20 kilo. Óók toen ze daarna weer normaal ging eten!
Daar is geen Sonja Bakker voor nodig geweest. Géén dieet. Gewoon een normale gezonde leefstijl en veel bewegen!
"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
  maandag 18 september 2006 @ 09:54:57 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41913271
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Je was de discussie in het andere topic zat?

Ik vind Sonja Bakker een goede stap in de richting van een gezond leefpatroon, met dien verstande dat je wel wat meer moet eten dan Sonja Bakker aanraadt. Het eten van zo'n 800-1000 kcal per dag leidt tot jojo'en. Ik heb Sonja er dan ook altijd van verdacht dat ze er vanuit gaat dat mensen 'zondigen en smokkelen' bij een dieet en overdag nog een gebakje en in het weekend nog wat biertjes nuttigen
Hihi, dat vind ik eigenlijk nog een leuke gedachte ook!
Dikke kans dat het bij een groot deel van de mensen wel op gaat!
quote:
Je kan Sonja Bakker wel afkraken dat ze gehyped is en een ongezond eetpatroon aanraadt, maar haar dieet is volgens mij al vele malen gezonder dan het eetpatroon van de gemiddelde fokker.
Dat geldt bij mij en stinkie zeker weten wel. We eten nu echt stukken gezonder en gevarieerder dan zonder Sonja.
En wij vullen het idd aan tot wat acceptabel is. Wel minder dan normaal om gewichtsverlies te bewerkstelligen maar ietsje meer dan wat Sonja aan geeft.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 09:55:35 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41913282
Sonja Bakker is in mijn ogen een stap in de goede richting... Je hebt in elk geval een relatief gezond eetpatroon, alleen is het in mijn ogen te weinig. Als je komt van fastfood enz, dan is dit inderdaad al een heel stuk gezonder. Voor mij is het geen geschikt dieet, omdat ik geheid vreetkicks zou krijgen. Maar mijn eigen eetpatroon lijkt wel op het dieet, alleen dan ongeveer het dubbele...

Kortom, als kickstart om naar en goed eetpatroon te gaan, ja hoor... Als levenslange gewoonte, nee, dan lijkt het me niet gezond...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 18 september 2006 @ 09:58:22 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41913325
een zielig vervolg op alle hype dieeten die hiervoor aan de orde waren en waar de hele bevolking massaal door afviel (not ).
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 10:01:24 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41913381
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef PLAE@ het volgende:

een zielig vervolg op alle hype dieeten die hiervoor aan de orde waren en waar de hele bevolking massaal door afviel (not ).
Dat ben ik dus niet met je eens... Hier wordt niet gekeken naar het scheiden van voedingsmiddelen of het weglaten ervan... Gewoon een gevarieerd menu (alleen een beetje weinig in mijn ogen). Wat dat betreft is dit niet vergelijkbaar met South Beach, Montignac of Atkinns
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 september 2006 @ 10:02:36 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41913402
Het grootste bezwaar (Radar) was, naast de te lage hoeveelheid calorieën, vooral dat je op termijn tekorten kunt ontwikkelen aan bepaalde mineralen en vitamines.

Daarnaast nog het feit dat SB alleen maar merkproducten aanraadt in haar boeken, waardoor je onnodig duur uit bent. Op de site van Radar vind je trouwens een hele lijst met goedkopere alternatieven (even zoeken naar de uitzending van 11 september)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 september 2006 @ 10:06:35 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41913454
Dat bezwaar van die merkproducten snap ik ook niet. Als je een beetje nadenkt weetje dat 30+-kaas 30+-kaas is, ongeacht welk merk. Maarja, dat is het probleem met veel mensen, ze willen of kunnen niet meer zelf nadenken.
pi_41913465
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef PLAE@ het volgende:
Och, vergeleken met alle idiote dieten van de afgelopen jaren heeft Sonja Bakker een buitengewoon normaal dieet geschreven dat gewoon gebaseerd is op 3 gezonde maaltijden op een dag. Niks voedingsstoffen scheiden of detoxprodukten eten etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 september 2006 @ 10:08:48 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41913479
Het dieet is op zich goed te volgen lijkt me. Geen rare dingen of onmogelijke combinaties.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 september 2006 @ 10:12:32 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41913538
Die merkproducten laat ik ook vaak zitten hoor. Optimel drink krijg ik niet eens weg dus dat wordt gewoon magere melk etc. Maar daardoor kan het wel duur worden idd. Maar een beetje zelf nadenken is nog steeds geen overbodige luxe. En nu ik niet meer hoef te bedenken wat ik nou precies ga eten kan ik weer over dat soort dingen nadenken.
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:41:49 #13
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_41942951
Beetje raar van die merkproducten inderdaad. Veder zag ik bij Radar dat ze alleen 2 LOI-cursussen heeft gedaan om zich gewichtsconsulente te mogen noemen
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:50:19 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41943059
Tsja, maar zo zit het nou eenmaal in elkaar.
Ik denk dat er nog veel meer 'gewichtsconsulentes' zijn die heel wat slechtere dingen voorschrijven hoor!
pi_41943325
Ik heb wel maffere adviezen en dieten gezien waarbij er echt slechte dingen werden voorgeschreven Dus in die zin is Sonja Bakker een hele verademing. Beter dat heel Nederland achter haar aanloopt dan de volgende Sherry-kuur
pi_41943791
Ik kan niet positief zijn over het feit dat 'het voedsel er wel goed uitziet, ondanks dat het veel te weinig is'. Het lijkt wel alsof mensen niet beseffen hoe belangrijk het is om voldoende energie tot je te nemen. Je hebt je energie nodig om fatsoenlijk te functioneren. Wie wil er nou dun maar moe en futloos door het leven gaan?

Het argument luidt dan meestal dat het maar voor 9 weken is. Als mensen beginnen met een dieet, zijn ze vaak heel enthousiast. Ze gaan meteen streng eten en er behoorlijk bij sporten. Wat moet je dan na die 9 weken? Meer eten en een topsporter worden om nog voldoende te verbranden? Zo weinig blijven eten? Het lijkt me lastig om fatsoenlijke porties te gaan eten én op gewicht te blijven. Je lichaam is immers gewend geraakt aan een lagere calorie-inname, vooral als je er langer dan 9 weken mee aan blijft klooien.

Wat trouwens ook vaak vergeten wordt, is dat een vrouw van 100 kilo simpelweg meer energie nodig heeft dan een vrouw van 60 kilo. Wat mij verstandig lijkt, is om te beginnen iets te schrappen in je slechte voedselpatroon, en dan langzaamaan steeds je calorie-inname bij te stellen om je lichaam prikkels te blijven geven. Met sporten bouw je ook op, dus waarom bouw je met eten niet af? Als je 100 kilo weegt en meteen op 1200 calorieen gaat zitten, hoe kun je dan na een half jaar nog afvallen? Ik weet niet of daar een wetenschappelijke basis voor is, maar het lijkt me zo logisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 19-09-2006 09:51:28 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_41943940
Het is overigens ook niet zo gek dat je zoveel Sonja-Bakker-succesverhalen hoort, want de zoveelste die faalt verdwijnt meestal stilletjes via de achterdeur en hoor je er nooit meer over. De mensen die wél veel zijn afgevallen en het gewicht er nog steeds af hebben, bazuinen dat daarentegen overal rond. Interessanter zijn follow-up verhalen van een paar jaar later.
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:52:04 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41943966
Ja, maar ook dat geldt toch voor elk dieet dat er op de markt komt?
Dat kan je niet aan Sonja Bakker wijten of het haar verwijten.

Heb jij 'loser' verhalen gehoord over Atkins, Montignac, South Beacht, Weight Watchers?

Zo ongeveer alle kritiek die op SB gegeven word is van toepassing op zo ongeveer alle dieten.
Ik krijg soms een 'kop boven het maaiveld' gevoel alsof mensen het niet kunnen hebben dat zij een boekje geschreven heeft dat door heel veel mensen gekocht is.
pi_41944199
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ook dat geldt toch voor elk dieet dat er op de markt komt?
Dat kan je niet aan Sonja Bakker wijten of het haar verwijten.
Mijn hele punt was dat het met een dieet altijd zo gaat: eerst hoor je zoveel positieve verhalen en een paar jaar later blijft er meestal weinig van over. Zo zal het ook wel weer met Sonja Bakker gaan. De publieke opinie is al aan het omslaan. Wat ik in het bijzonder kwalijk vind aan het Sonja-Bakker-dieet, is dat het niet zomaar te weinig calorieen voorschrijft, maar véél te weinig. Maakt Sonja Bakker eigenlijk een onderscheid tussen een vrouw van 100 en een vrouw van 60 kilo?

Het is zo jammer dat de welbekende jojo-boodschap niet blijft hangen, namelijk dat je je metabolisme er geen plezier mee doet om te weinig te eten. Maarja, mensen willen het gevoel hebben dat ze er echt iets aan doen om af te vallen, en dus scheppen ze een vreemd soort genoegen in het lijden dat gepaard gaat met onthouding. Ik heb vandaag 2 boterhammen, 2 crackers, 3 eetlepels groenten, 1 aardappel en 75 gram kip gegeten, dus ik ben goed bezig. Die gedachte, zeg maar.
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:16:04 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41944396
Nee, ze maakt geen onderscheid, dat kan ook niet he, in zo'n dun boekje.
Maar ook dat heb ik nog nooit bij een ander dieet gezien. Als je zulk specifiek op jouw persoon toegespitst advies wilt moet je bij een dietiste langs gaan.
Dus again is dit niet alleen op SB aan te merken.

Voor mensen die een leidraad willen hebben om gezonder te gaan eten is het boekje een prima start. Als je maar normaal blijft denken.

Daarnaast denk ik nog steeds dat dit dieet 10 keer gezonder is dan wat ik hiervoor deed... Jezelf vol vreten en 20 kilo op nog geen 2 jaar aankomen is toch ook niet echt gezond wel? De helft daarvan is na het stoppen met roken gekomen maar goed, dat is ook niet echt een excuus...
pi_41944484
Ik vind dat je bij Sonja Bakker helemaal niet te weinig te eten krijgt! Ik heb al meerder keren schaaltjes yoghurt voor de helft opgegeten omdat ik vol zat! En als je echt trek hebt dan pak je gewoon een appel!

Ik ben twee maanden geleden gestopt met het dieet en nogsteeds op hetzelfde gewicht gebleven! En ik ga best vaak uit eten of pak een schaaltje chips voor de tv maar dat compenseer ik gewoon weer door elke week te sporten!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:26:25 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41944594
Er zitten sommige hele magere dagen tussen maar vandaag bij mij bijvoorbeeld is weinig mis mee volgens mij:

Ontbijt: 250 Gr. magere kwark
Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek
Lunch: 2 volkoren boterehammen met halvarine en 1 x 30+ kaas en 1 x kipfilet. Evt. een bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Tussendoor: 1 kiwi
Diner: 125 gram gebakken aardappelen (in olijfolie), 200 gram spinazie (geen a la creme) en een gekookt eitje.
's Avonds: 1 peer

Vertel mij maar wat hier niet gezond aan is...
pi_41944635
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:20 schreef Debs het volgende:
Ik vind dat je bij Sonja Bakker helemaal niet te weinig te eten krijgt! Ik heb al meerder keren schaaltjes yoghurt voor de helft opgegeten omdat ik vol zat! En als je echt trek hebt dan pak je gewoon een appel!

Ik ben twee maanden geleden gestopt met het dieet en nogsteeds op hetzelfde gewicht gebleven! En ik ga best vaak uit eten of pak een schaaltje chips voor de tv maar dat compenseer ik gewoon weer door elke week te sporten!
Ja, maar wat was je startgewicht?

Ik heb Sonja zelf eens bekeken op haar site en ik vind haar akelig dun:

Ik wilde het boek bestellen, maar na die foto's had ik echt zoiets van:
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_41944670
Ik snap de hype (weer eens) niet. Ze zegt toch gewoon dat je minder moet vreten en meer moet bewegen?

Ik heb alleen begrepen dat ze qua kcal's nogal aan de lage kant zit, nouja, logisch dat je afvalt he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_41944675
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:28 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja, maar wat was je startgewicht?

Ik heb Sonja zelf eens bekeken op haar site en ik vind haar akelig dun:
[afbeelding]

Ik wilde het boek bestellen, maar na die foto's had ik echt zoiets van:
Ik was 78 en zit nu op de 67,5!
Leven is liefde,
Liefde is leven,