Hihi, dat vind ik eigenlijk nog een leuke gedachte ook!quote:Op maandag 18 september 2006 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Je was de discussie in het andere topic zat?
Ik vind Sonja Bakker een goede stap in de richting van een gezond leefpatroon, met dien verstande dat je wel wat meer moet eten dan Sonja Bakker aanraadt. Het eten van zo'n 800-1000 kcal per dag leidt tot jojo'en. Ik heb Sonja er dan ook altijd van verdacht dat ze er vanuit gaat dat mensen 'zondigen en smokkelen' bij een dieet en overdag nog een gebakje en in het weekend nog wat biertjes nuttigen![]()
Dat geldt bij mij en stinkie zeker weten wel. We eten nu echt stukken gezonder en gevarieerder dan zonder Sonja.quote:Je kan Sonja Bakker wel afkraken dat ze gehyped is en een ongezond eetpatroon aanraadt, maar haar dieet is volgens mij al vele malen gezonder dan het eetpatroon van de gemiddelde fokker.
Dat ben ik dus niet met je eens... Hier wordt niet gekeken naar het scheiden van voedingsmiddelen of het weglaten ervan... Gewoon een gevarieerd menu (alleen een beetje weinig in mijn ogen). Wat dat betreft is dit niet vergelijkbaar met South Beach, Montignac of Atkinnsquote:Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef PLAE@ het volgende:
een zielig vervolg op alle hype dieeten die hiervoor aan de orde waren en waar de hele bevolking massaal door afviel (not).
Och, vergeleken met alle idiote dieten van de afgelopen jaren heeft Sonja Bakker een buitengewoon normaal dieet geschreven dat gewoon gebaseerd is op 3 gezonde maaltijden op een dag. Niks voedingsstoffen scheiden of detoxprodukten eten etc.quote:Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef PLAE@ het volgende:
een zielig vervolg op alle hype dieeten die hiervoor aan de orde waren en waar de hele bevolking massaal door afviel (not).
Mijn hele punt was dat het met een dieet altijd zo gaat: eerst hoor je zoveel positieve verhalen en een paar jaar later blijft er meestal weinig van over. Zo zal het ook wel weer met Sonja Bakker gaan. De publieke opinie is al aan het omslaan. Wat ik in het bijzonder kwalijk vind aan het Sonja-Bakker-dieet, is dat het niet zomaar te weinig calorieen voorschrijft, maar véél te weinig. Maakt Sonja Bakker eigenlijk een onderscheid tussen een vrouw van 100 en een vrouw van 60 kilo?quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ook dat geldt toch voor elk dieet dat er op de markt komt?
Dat kan je niet aan Sonja Bakker wijten of het haar verwijten.
Ja, maar wat was je startgewicht?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:20 schreef Debs het volgende:
Ik vind dat je bij Sonja Bakker helemaal niet te weinig te eten krijgt! Ik heb al meerder keren schaaltjes yoghurt voor de helft opgegeten omdat ik vol zat! En als je echt trek hebt dan pak je gewoon een appel!
Ik ben twee maanden geleden gestopt met het dieet en nogsteeds op hetzelfde gewicht gebleven! En ik ga best vaak uit eten of pak een schaaltje chips voor de tv maar dat compenseer ik gewoon weer door elke week te sporten!
Ik was 78 en zit nu op de 67,5!quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:28 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, maar wat was je startgewicht?
Ik heb Sonja zelf eens bekeken op haar site en ik vind haar akelig dun:
[afbeelding]
Ik wilde het boek bestellen, maar na die foto's had ik echt zoiets van:![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |