Hihi, dat vind ik eigenlijk nog een leuke gedachte ook!quote:Op maandag 18 september 2006 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Je was de discussie in het andere topic zat?
Ik vind Sonja Bakker een goede stap in de richting van een gezond leefpatroon, met dien verstande dat je wel wat meer moet eten dan Sonja Bakker aanraadt. Het eten van zo'n 800-1000 kcal per dag leidt tot jojo'en. Ik heb Sonja er dan ook altijd van verdacht dat ze er vanuit gaat dat mensen 'zondigen en smokkelen' bij een dieet en overdag nog een gebakje en in het weekend nog wat biertjes nuttigen![]()
Dat geldt bij mij en stinkie zeker weten wel. We eten nu echt stukken gezonder en gevarieerder dan zonder Sonja.quote:Je kan Sonja Bakker wel afkraken dat ze gehyped is en een ongezond eetpatroon aanraadt, maar haar dieet is volgens mij al vele malen gezonder dan het eetpatroon van de gemiddelde fokker.
Dat ben ik dus niet met je eens... Hier wordt niet gekeken naar het scheiden van voedingsmiddelen of het weglaten ervan... Gewoon een gevarieerd menu (alleen een beetje weinig in mijn ogen). Wat dat betreft is dit niet vergelijkbaar met South Beach, Montignac of Atkinnsquote:Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef PLAE@ het volgende:
een zielig vervolg op alle hype dieeten die hiervoor aan de orde waren en waar de hele bevolking massaal door afviel (not).
Och, vergeleken met alle idiote dieten van de afgelopen jaren heeft Sonja Bakker een buitengewoon normaal dieet geschreven dat gewoon gebaseerd is op 3 gezonde maaltijden op een dag. Niks voedingsstoffen scheiden of detoxprodukten eten etc.quote:Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef PLAE@ het volgende:
een zielig vervolg op alle hype dieeten die hiervoor aan de orde waren en waar de hele bevolking massaal door afviel (not).
Mijn hele punt was dat het met een dieet altijd zo gaat: eerst hoor je zoveel positieve verhalen en een paar jaar later blijft er meestal weinig van over. Zo zal het ook wel weer met Sonja Bakker gaan. De publieke opinie is al aan het omslaan. Wat ik in het bijzonder kwalijk vind aan het Sonja-Bakker-dieet, is dat het niet zomaar te weinig calorieen voorschrijft, maar véél te weinig. Maakt Sonja Bakker eigenlijk een onderscheid tussen een vrouw van 100 en een vrouw van 60 kilo?quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ook dat geldt toch voor elk dieet dat er op de markt komt?
Dat kan je niet aan Sonja Bakker wijten of het haar verwijten.
Ja, maar wat was je startgewicht?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:20 schreef Debs het volgende:
Ik vind dat je bij Sonja Bakker helemaal niet te weinig te eten krijgt! Ik heb al meerder keren schaaltjes yoghurt voor de helft opgegeten omdat ik vol zat! En als je echt trek hebt dan pak je gewoon een appel!
Ik ben twee maanden geleden gestopt met het dieet en nogsteeds op hetzelfde gewicht gebleven! En ik ga best vaak uit eten of pak een schaaltje chips voor de tv maar dat compenseer ik gewoon weer door elke week te sporten!
Ik was 78 en zit nu op de 67,5!quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:28 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, maar wat was je startgewicht?
Ik heb Sonja zelf eens bekeken op haar site en ik vind haar akelig dun:
[afbeelding]
Ik wilde het boek bestellen, maar na die foto's had ik echt zoiets van:![]()
Weight Watchers?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ze maakt geen onderscheid, dat kan ook niet he, in zo'n dun boekje.
Maar ook dat heb ik nog nooit bij een ander dieet gezien. Als je zulk specifiek op jouw persoon toegespitst advies wilt moet je bij een dietiste langs gaan.
Dus again is dit niet alleen op SB aan te merken.
Het voedingscentrum biedt ook een leidraad, maar daarbij wordt niet onder de 1200 calorieen gedoken. En dan is er nog de eetwijzer van overgewicht.nl. Tevens staat tegenwoordig op alle verpakkingen het aantal calorieën, vaak zelfs per portie. Kijk maar naar de kant-en-klare maaltijden van de AH. Op de receptkaartjes van de AH staat zelfs hoeveel calorieen, eiwitten, vetten en koolhydraten er per portie in het gerecht zitten.quote:Voor mensen die een leidraad willen hebben om gezonder te gaan eten is het boekje een prima start. Als je maar normaal blijft denken.
Ik wilde er geen persoonlijke aanval van maken, maar als ik eerlijk ben denk ik dat je juist met een behoorlijk overgewicht er beter aan doet af te bouwen in plaats van een crashdieet te volgen, zelfs als dat betekent dat je nog steeds ongezond eet.quote:Daarnaast denk ik nog steeds dat dit dieet 10 keer gezonder is dan wat ik hiervoor deed... Jezelf vol vreten en 20 kilo op nog geen 2 jaar aankomen is toch ook niet echt gezond wel? De helft daarvan is na het stoppen met roken gekomen maar goed, dat is ook niet echt een excuus...
Valt dit niet gewoon onder het kopje 'je domme boerenverstand gebruiken bij het boodschappen doen' dan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Er zitten sommige hele magere dagen tussen maar vandaag bij mij bijvoorbeeld is weinig mis mee volgens mij:
Ontbijt: 250 Gr. magere kwark
Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek
Lunch: 2 volkoren boterehammen met halvarine en 1 x 30+ kaas en 1 x kipfilet. Evt. een bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Tussendoor: 1 kiwi
Diner: 125 gram gebakken aardappelen (in olijfolie), 200 gram spinazie (geen a la creme) en een gekookt eitje.
's Avonds: 1 peer
Vertel mij maar wat hier niet gezond aan is...
Geen vlees en dus geen vitamine D 's avondsquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Er zitten sommige hele magere dagen tussen maar vandaag bij mij bijvoorbeeld is weinig mis mee volgens mij:
Lunch: 2 volkoren boterehammen met halvarine en 1 x 30+ kaas en 1 x kipfilet. Evt. een bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Diner: 125 gram gebakken aardappelen (in olijfolie), 200 gram spinazie (geen a la creme) en een gekookt eitje.
Geen spectaculair overgewicht dus, dat is wat Claudia bedoelt. Niet dat het geen prestatie is om meer 10,5 kilo kwijt te raken hoorquote:
Maar ei en vlees samen is weer te veel eiwitten dus ook niet goed.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:31 schreef Syrena het volgende:
Geen vlees en dus geen vitamine D 's avonds
Daar had ik dus ook last van. Nu doen we dat wel gewoon omdat ik niet ook nog eens eerst moet verzinnen wat we nou gaan eten. En dit kost stiekem niet eens zo veel tijd. Je zou zelfs de avond van te voren de aardappels al vast kunnen schillen.quote:Ik merk aan mezelf dat ik het hondsmoeilijk vind om voor mezelf te koken na het werk. Ik kom thuis, ben uiteraard vergeten vlees te ontdooien, ik scheur van de honger natuurlijken dan moet ik nog helemaal gaan verzinnen wat het gaat worden die avond. Meestal is dat dus eerst een flinke gevulde koek en daarna iets dat snel klaar is. En vettig.
![]()
Het lijkt me veel te weinig. Ik heb het allemaal ingevoerd op overgewicht.nl met uitzondering van het bakje rauwkost, en dan kom ik op zo'n 1000 calorieen uit. Als je maar 55 kilo weegt is dat misschien niet zo'n ramp, maar hoe meer je weegt, hoe meer energie je nodig hebt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar is dit dan echt zo veel slechter dan wat veel mensen zichzelf dagelijks voorschotelen als ze 'aan de lijn doen'? Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me veel te weinig. Ik heb het allemaal ingevoerd op overgewicht.nl met uitzondering van het bakje rauwkost, en dan kom ik op zo'n 1000 calorieen uit. Als je maar 55 kilo weegt is dat misschien niet zo'n ramp, maar hoe meer je weegt, hoe meer energie je nodig hebt.
Ja dat laatste las ik laatst en toen dacht ik: Heeee, Sonja is misschien een goed idee! Maaer toen kwam ik die foto's tegenquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ei en vlees samen is weer te veel eiwitten dus ook niet goed.
Mijn moeder deed dat vroeger ook altijd zo. Spinazie met een eitje zonder vlees erbij.
[..]
Daar had ik dus ook last van. Nu doen we dat wel gewoon omdat ik niet ook nog eens eerst moet verzinnen wat we nou gaan eten. En dit kost stiekem niet eens zo veel tijd. Je zou zelfs de avond van te voren de aardappels al vast kunnen schillen.
kan je dit aan de au pair van mijn ouders uitleggen? die doet standaard 2-3 uur over het kokenquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:40 schreef Jarno het volgende:
(...)
Ik ben meestal binnen het half uur klaar met koken. Kwestie van plannen, goede boodschappenlijstjes maken en handigheid erin krijgen. En als je gaat wokken ofzo wordt het allemaal nog veel simpeler, dan heb ik meestal in een kwartier eten op tafel.
Het is best gezond maar ik zou de ochtend niet doorkomen op kwark en een plak ontbijtkoek...quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Nou dat vlees was ik dus al vergeten uit de vriezer te halenquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:40 schreef Jarno het volgende:
Ik snap dus echt niet wat er veel werk is aan:
* twee pannen water opzetten
* groenten snijden, aardappels schillen
* in water flikkeren, wachten
* eventueel vlees bakken
Ik ben meestal binnen het half uur klaar met koken. Kwestie van plannen, goede boodschappenlijstjes maken en handigheid erin krijgen. En als je gaat wokken ofzo wordt het allemaal nog veel simpeler, dan heb ik meestal in een kwartier eten op tafel.
Dat vlees kun je even ontdooien in de magnetron.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:45 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nou dat vlees was ik dus al vergeten uit de vriezer te halen![]()
Ik heb ook te lang thuisgewoond, ik ben echt fantasieloos zodra ik de koelkast opentrek om te zien wat ik ga eten. Vooral ook omdat er altijd weinig in ligt vanwege het eenpersoonshuishoudenprobleem.
Tja, ik vind het bizar weinig, vooral het ontbijt. En het is niet alleen weinig, maar wat je eet is ook nog eens mager, op de gebakken aardappelen na. Ik zou me dan ook niet willen meten aan wat 'mensen aan de lijn doen'. Net iets te veel mensen doen hun leven lang aan de lijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar is dit dan echt zo veel slechter dan wat veel mensen zichzelf dagelijks voorschotelen als ze 'aan de lijn doen'? Volgens mij valt dat wel mee.
Het kan heel leerzaam zijn om op papier te zetten wat je op een dag eet. Uit Slank de zomer/herfst in blijkt vaak dat er eigenlijk gewoon te weinig gegeten wordt.quote:Alleen omdat het nu zo zwart op wit staat schiet iedereen volop in de stress.
Ik probeer voordat ik op de fiets stap in ieder geval een glas water te drinken en een droog crackertje te eten. Dan ga ik dus een uur fietsen en op mijn werk eet ik een bak youghurt met muesli. Daar hou ik het wel wat langer op vol.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Wat eten jullie dan als ontbijt?
Als ik 's avonds niet flink eet, slaap ik slecht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:54 schreef Jarno het volgende:
(Overigens krijg ik 's ochtends ook geen hap door m'n keel hoor, maar ik denk dat het zware avond eten wat gebruikelijk is een redelijke bijdrage levert aan de gewichtsproblemen. Ik bedoel kom op, wie heeft 's avonds écht de energie van een warme hap nodig?)
gewoon wat zoetstof overheen kwakken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn ontbijt is meestal een flink bord cruesli met magere yoghurt en noten, en een stuk fruit (appel, peer of banaan). Ik zoek overigens nog een goede vervanging van mijn cruesli zonder suiker (wat een ramp is dat!).
En daarom staat er ook niet elke dag kwark als ontbijt op het menu.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Yoghurt met muesli meestal.
Kwark vult trouwens gigantisch, dus een flinke portie kwark zou voor mij ook wel voldoende zijn voor de ochtend. Maar is behoorlijk eenzijdig.
Ja, daar ben ik ook zo dik van geworden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:01 schreef Toeps het volgende:
Wat een achterlijk dieet! Het is gewoon veel te weinig!
Sowieso valt het me op dat vaak de mensen met gewichtsproblemen en dieten, juist veel minder eten dan mensen de helemaal geen gewichtsprobleem hebben.
Meer eten leidt tot minder jojo-effect, meer energie (en dus meer bewegen), en een beter humeur. En dan bedoel ik niet meer roze koeken, maar gewoon meer boterhammen als lunch.
Ik bedoelde het eigenlijk precies andersom: ik zoek cruesli (desnoods muesli, maar het liefst cruesli) zonder suiker.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:59 schreef Sassefras het volgende:
[..]
gewoon wat zoetstof overheen kwakken.![]()
Als je er een aardige hoeveelheid cruesli bij doet, zit je ineens aan véél meer calorieen. Ook noten bevatten veel energie. Wat ik jammer vind aan de pakken cruesli is dat er suiker in zit waardoor je volgens mij toch sneller weer honger krijgt dan met een paar volkoren boterhammen. Maar ik heb een gevoelige bloedsuikerspiegel.quote:Ik snap het eigenlijk niet, iedereen zegt dat ze het niet kunnen uithouden op 250 gram mager yoghurt, en een stuk fruit, maar zelf eten jullie niet veel meer.. Oke, misschien is de cruesli wat beter vullend, maar de ene keer schrijft sonja dat ook voor.
Nee, serieus. Als je maar twee boterhammetjes per dag eet (vaak ook nog wit), en je eet een stuk appeltaart, dan heeft dat relatief gezien toch veel meer invloed dan waneer je 7 stevige bruine boterhammen eet? Je moet je stofwisseling flink opvoeren, door juist genoeg te eten. Word je vanzelf energiek van, heb je ook meteen de fut om te sporten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook zo dik van geworden.![]()
Ik heb al een paar supermarkten afgespeurd naar muesli zonder suiker. Geen succes.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij wordt muesli juist cruesli door de toevoeging van suiker. Maar ik kan me vergissen hoor.
Dat weet BE en verder elke fanatieke lijner nu denk ik inmiddels ook welquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:06 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, serieus. Als je maar twee boterhammetjes per dag eet (vaak ook nog wit), en je eet een stuk appeltaart, dan heeft dat relatief gezien toch veel meer invloed dan waneer je 7 stevige bruine boterhammen eet? Je moet je stofwisseling flink opvoeren, door juist genoeg te eten. Word je vanzelf energiek van, heb je ook meteen de fut om te sporten.
Lijkt me de beste plekquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
een natuurvoedingwinkel
oke, verkeerd begrepen!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk precies andersom: ik zoek cruesli (desnoods muesli, maar het liefst cruesli) zonder suiker.
[..]
Tuurlijk heb je daar ook wel gelijk in.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:06 schreef Toeps het volgende:
Nee, serieus. Als je maar twee boterhammetjes per dag eet (vaak ook nog wit), en je eet een stuk appeltaart, dan heeft dat relatief gezien toch veel meer invloed dan waneer je 7 stevige bruine boterhammen eet? Je moet je stofwisseling flink opvoeren, door juist genoeg te eten. Word je vanzelf energiek van, heb je ook meteen de fut om te sporten.
Helaas wel. Het zal je verbazen in hoeveel producten er suiker zit, zelfs in vleeswaren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:11 schreef Sassefras het volgende:
oke, verkeerd begrepen!
volgens mij zit er in muesli geen suiker, maar mij lijkt dat ook een stuk minder smakelijk..
en cruesli light? zit daar suiker in?
ontbijtquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
jij snapt het!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:06 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar... jij bent niet aan het afvallen. Toch?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:22 schreef Freeflyer het volgende:
ontbijt
1 appel
1 banaan
1 plak ontbijtkoek met boter
1 glas jus d'orange
1 glas appelsap
mocht ik dan nog trek hebben dan duw ik nog een boterham met kipfilet of sandwich spread naar binnen
eeeuh jawel hoor...quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar... jij bent niet aan het afvallen. Toch?
En aangezien ik nu vies/vet/vadsig en iew ben moet ik wel iets aan mezelf doen.
En dus iets minder eten dan normaal...
Oh, en sporten doe ik toch wel. 1 keer trainen en 1 keer wedstrijd in de week minimaal.
Ok. Goed bezig dan dus!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef Freeflyer het volgende:
eeeuh jawel hoor...
ik ben in het afgelopen jaar 20 kg gegroeid en dat moet er weer af
nog een kilo of 10 te gaan.
quote:NARRATOR: At last the mystery of how the Atkins diet works may have been solved. It might have nothing to do with calories being lost. Probably nothing to do with ketosis. And apparently nothing to do with burning more calories. Neither does it seem to be due to gorging on fats. The secret to the diets success may be down to something completely different. Protein makes you feel full. Increasing the amount of protein in the diet may control appetite and make people eat less than they would normally. If this research goes on to be confirmed it will be a major advance for science.
Vertel eens iets meerquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:49 schreef Freeflyer het volgende:
@ BE, thanks
@ DE, ook ik at te weinig, ben dat langzaamaan gaan opschroeven naar 2400 - 2600 Kcal per dag verdeeld over 5 of 6 keer eten. Dit in combinatie met LSD lopen (LSD -> Long Slow Distance en niet het geest verruimende middel) zorgt ervoor dat ik langzaam maar gestaag afval. Gemiddeld zo'n 2 tot 3 kilo per maand.
Leuke theorie, maar hebt je het al eens zelf in praktijk gebracht?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:51 schreef Ericr het volgende:
Buiten dat het dieet onevenwichtig is, wordt SB ook nog eens beschuldig van plagiaat :
http://www.telegraaf.nl/b(...)gd_van_plagiaat.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/017583.html#comments
Afvallen is op zich geen extreem moeilijk bezigheid. Bereken eerst wat je onderhoudsniveau per dag is. Ga daar dan 500 Kcal per dag onder zitten en voeg een eventuele refeed toe wekelijks. Afvallen zal dan wel wat geleidelijker gaan dan bij een crashdieet, maar bij een crashdieet val je in eerste instantie af door vochtverlies en ook nog eens door spierverlies.
Spierverlies beperken bereik je alleen maar door evenwichtig te eten en je eiwitinname iets te verhogen. Het voordeel van een verhoogde eiwitinname is dat eiwit een hongerremmend effect heeft.
In een uitzending van Horizon (BBC) kwam dit ook naar voren :
[..]
Afgezien van dat het maar 967 kcal is en te weinig calcium, ijzer, selenium, zink, vitamine D, B1, B6, B12 en foliumzuur bevat, en maar nét genoeg vitamine C, B2, E, magnesium en koolhydraten?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoef niet af te vallen, dus waarom zou ik het in praktijk brengen? Mijn BMI is overigens 29 maar daarmee heb ik geen overgewicht. Spieren kweken is de beste manier om redelijk droog te blijven.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar hebt je het al eens zelf in praktijk gebracht?
Jij telt en meet dat elke dag uit voor jezelf?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:30 schreef Maeghan het volgende:
Afgezien van dat het maar 967 kcal is en te weinig calcium, ijzer, selenium, zink, vitamine D, B1, B6, B12 en foliumzuur bevat, en maar nét genoeg vitamine C, B2, E, magnesium en koolhydraten?
Nou, ik vond vooral haar oude foto, waar ze gewoon slank was, verontrustend, in die zin dat dat lijf toen door haar te dik gevonden werd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:28 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, maar wat was je startgewicht?
Ik heb Sonja zelf eens bekeken op haar site en ik vind haar akelig dun:
[afbeelding]
Ik wilde het boek bestellen, maar na die foto's had ik echt zoiets van:![]()
Melk of yoghurt met muesliquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat heb ik namelijk al eens uitgemeten. Over de hele week loop je gewoon overal tekorten van op.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij telt en meet dat elke dag uit voor jezelf?
Het was een voorbeeld van een hele dag voor de mensen die hier veel over te zeggen hebben maar nog nooit het boekje van dichtbij hebben bekeken. Over een week genomen zal het wat vitaminen en mineralen vast wel wat beter in elkaar zitten.
Dat doe ik nu niet, maar dat heb ik een tijdje gedaan om te kijken of de resultaten klopten met hoe ik dacht dat ik at. Ik kwam er toen achter dat er twee of drie vitamines/mineralen waren die ik structureel (te) weinig at (zink, calcium en selenium), deels door voedingsintoleranties (zuivel en noten). Sindsdien eet ik daar vervangende producten voor of supplementen (met een voedingsintolerantie wordt het soms gewoon lastig om te vervangen, al probeer ik dat nu wel zo veel mogelijk).quote:Je gaat mij echt niet vertellen dat jij dat voor jezelf elke dag netjes bij houdt en dan keurig aan gaat zitten vullen wat je nog mist. En als dat wel zo is neem ik mijn petje voor je af en slik ik daarna maar gewoon keurig mijn vietamientjes wat ik sowieso al deed, dieet of niet...
Nee, dan is het goed.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef Maeghan het volgende:
En een kleine, makkelijk leesbare tip voor mensen die meer willen weten over hoe voeding werkt, wat het voor het lichaam doet, hoe het werkt met andere voeding, etc.: You are what you eat van Gillian McKeith. Een heel leesbaar, praktisch boek vol met simpele tips. Niet alles is simpel, sommige dingen zijn vrij extreem, maar ik heb er heel veel kennis uitgehaald. Ook gaat zij veel wetenschappelijker te pas en spreekt één deel van haar boek me heel erg aan: je moet méér eten, niet minder! Als je denkt dat SB gevarieerd is, dan zul je nog versteld staan van McKeith.
Ah ja, dat maakt wel degelijk verschilquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:22 schreef Jarno het volgende:
Nee, maar dat ging dus gepaard met het koken uit pakjes en zakjes (wat op zich ook weer niet slecht hoeft te zijn natuurlijk), maar daar zit toch altijd redelijk wat saus bij enzo.
En toch ben ik ook met die pakjes en sausjes afgevallen. Dus het hoeft niet slecht te zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ah ja, dat maakt wel degelijk verschil
Nou, ik ben het ook niet helemaal eens met het voedingscentrum hoor. Je hebt gelijk als je zegt dat je gewoon zelf moet blijven nadenken, dat geldt voor alles. Niet alleen voor dieten. Wat bij McKeith extreem is, is niet ongezond. Het is alleen zeer onpraktisch en ik denk voor de meeste mensen niet haalbaar. Zo mag je bij haar bijv. geen zuivel bij granen (dus geen melk op je cornflakes) en geen vlees bij graan, rijst, brood of bijvoorbeeld bladerdeeg. En fruit moet je apart eten, omdat het zo snel verteert.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, dan is het goed.
Ik zou niet willen dat je iets aanraadde wat niet helemaal 100% Voedingscentrum-gekeurmerkt zou zijn.
niet gezond maar niet het grootste probleem aangezien het overschot aan vitamines via natuurlijke wijze je lichaam verlaat.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:46 schreef Maeghan het volgende:
En ook teveel vitamines binnenkrijgen is niet gezond.
Ik heb es uitgerekend:quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |