abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41947154
Mensen zitten niet te wachten op een slow-dieet, wkraaij, hoe goed dat ook is. Mensen die lijnen willen zo snel mogelijk afvallen en zichzelf zoveel mogelijk straffen voor de overtollige kilo's. Gewoon gezond eten en meer bewegen is te simpel en dus moeten er rare dieten worden uitgeprobeerd.

Maar vooral een beetje snel. De bruiloft/verjaardag/feestdag/reunie komt er alweer aan over een maandje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_41947356
ja dat weet ik ook helaas. Mijn moeder heeft alle dieten al gedaan in haar leven en ze wordt nog steeds elk jaar dikker...
Van de zomer heeft ze een week met mij meegegeten en toen was ze een halve kilo afgevallen. Daar was ze erg blij mee. Maar ze ging er niet meer verder, het was zoveel werk vond ze... (jah groente snijden en salades maken is veel werk) en ze kon de worst en chips niet missen. En elke avond een half uur lopen was ook niets!
Nah, dan heb ik iets van laat dan ook maar. Je weet hoe je het gezond kan doen.

Misschien dat het door mijn achtergrond is (biomedische studie) dat ik er wat anders mee omga. Ik wil niet alleen kilo's kwijt zijn maar ook gezonder zijn. En ik wil niet dat ik binnen een jaar weer net zo dik ben. De enige oplossing zag ik in langzaam afvallen (1 kilo per maand) en dus gezond eten en genoeg bewegen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:25:36 #78
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_41947568
Het is wel offtopic maar in het kort komt het er op neer dat LSD lopen joggen is in een tempo waarin je goed kunt praten met je loopmaatje en niet buiten adem raakt. In het begin ziet het er een beetje spastisch uit omdat je echt moet leren om langzaam hard te lopen. na verloop van tijd krijg je daar feeling voor en gaat het je beter af.

Deze vorm van lopen wordt door ultralopers gebruikt als leeuwendeel van de training. Op ultraned staat het e.e.a. hierover te lezen.

als je dan verder kijkt naar de richtlijnen voor beweging (NNGB - Norm voor Gezond Bewegen) dan is het zo dat je wekelijks toch al snel minimaal 2,5 uur, verspreid over 5 dagen in 1 week, moet bewegen en dat is inclusief fietsen woon-werk / werken in de tuin en sporten.

reden waarom ik aan het lopen ben is dat ik liever buiten ben dan binnen. ik vind dat er altijd een gore lucht hangt in een sportschool. bijkomend voordeel van buiten, ik loop altijd langs een rivier, is dat er altijd wat te zien valt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Freeflyer op 19-09-2006 12:28:13 (aanpassing ivm onjuistheden) ]
Neerkomen wel!
pi_41947704
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Er zitten sommige hele magere dagen tussen maar vandaag bij mij bijvoorbeeld is weinig mis mee volgens mij:

Ontbijt: 250 Gr. magere kwark
Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek
Lunch: 2 volkoren boterehammen met halvarine en 1 x 30+ kaas en 1 x kipfilet. Evt. een bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Tussendoor: 1 kiwi
Diner: 125 gram gebakken aardappelen (in olijfolie), 200 gram spinazie (geen a la creme) en een gekookt eitje.
's Avonds: 1 peer

Vertel mij maar wat hier niet gezond aan is...
Afgezien van dat het maar 967 kcal is en te weinig calcium, ijzer, selenium, zink, vitamine D, B1, B6, B12 en foliumzuur bevat, en maar nét genoeg vitamine C, B2, E, magnesium en koolhydraten?

Om het gezonder te maken had Sonja bijvoorbeeld een glas sinaasappelsap toe kunnen voegen bij de lunch, om de opname van je ijzer te bevorderen. Of een paar noten door de rauwkostsalade, voor wat extra mineralen en en beetje energie, en daarnaast ook nog eens goede vetten die het afvallen ondersteunen. Ik noem maar wat. Als ze nou zo'n geweldige voedingsconsulente was, had ze daaraan wel gedacht. Zulke kleine dingetjes maken het verschil tussen een beroerd, ongezond dieet waarbij je jezelf in principe zowel kwantitatief als kwalitatief ondervoedt, en een dieet dat genoeg voedingsstoffen bevat en daadwerkelijk gevarieerd is. Sonja blijft toch altijd een beetje hangen op de AGF en zuivelafdelingen in de supermarkt, valt me op.

En dan moet je je nog voorstellen dat mensen gaan sporten naast dit dieet. Stel dat ik met dit dieet mijn huidige sportritme zou volhouden. Ik heb afgelopen week met sport circa 3500 kcal verbrand. Mijn behoefte is ca. 1800-2100 om op gewicht te blijven. Als ik Sonja zou eten en ik ga (en dan neem ik eht al hoog) uit van duizend kcal per dag, dus 7000 kcal per week, dan kom ik dus 9100 kcal tekort per week. Aangeraden wordt om 500 kcal onder je inname te gaan zitten waarbij je gelijk blijft, dus 1300 in mijn geval. Bij Sonja zit ik daar dus (9100-3500):7 800 kcal per dag onder.

Al neem ik alleen m'n donderdag, dan ga ik naar RPM, dan zou mijn lichaam dus een hele dag moeten draaien op 300 kcal. Met zo'n dieet als SB zou sporten zwaar verboden moeten worden! Ik vind dat echt schokkend en om van te huilen!

Ik blijf erbij dat dit dieet alleen gezond en 'gevarieerd' (vind ik dus ook niet zo) is als je uit een zwaar beroerd eetpatroon van fastfood komt. En dan bedoel ik eigenlijk gezondER, niet gezond.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maeghan op 19-09-2006 12:40:09 ]
Sanity is (not) statistical
pi_41947868
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leuke theorie, maar hebt je het al eens zelf in praktijk gebracht?
Ik hoef niet af te vallen, dus waarom zou ik het in praktijk brengen? Mijn BMI is overigens 29 maar daarmee heb ik geen overgewicht. Spieren kweken is de beste manier om redelijk droog te blijven.

Er zijn wel genoeg leden van het board dat ik modereer die dit in de praktijk hebben gebracht. De meesten met succes, de niet succesrijken missen meestal de discipline om structureel hun voedingsschema te veranderen.

Een voedingsschema behoort gewoon altijd evenwichtig te zijn en een inname van rond de 1.000Kcal of net er boven is gewoon niet evenwichtig. Zeker niet als je dit maanden gaat aanhouden. Je lichaam heeft miconutrienten uit voeding nodig, bij een te lage voedingsinname zal je inname van micronutrienten (vitaminen, mineralen etc) ook navenant lager zijn.
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:39:03 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41947937
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:30 schreef Maeghan het volgende:
Afgezien van dat het maar 967 kcal is en te weinig calcium, ijzer, selenium, zink, vitamine D, B1, B6, B12 en foliumzuur bevat, en maar nét genoeg vitamine C, B2, E, magnesium en koolhydraten?
Jij telt en meet dat elke dag uit voor jezelf?

Het was een voorbeeld van een hele dag voor de mensen die hier veel over te zeggen hebben maar nog nooit het boekje van dichtbij hebben bekeken. Over een week genomen zal het wat vitaminen en mineralen vast wel wat beter in elkaar zitten.

Je gaat mij echt niet vertellen dat jij dat voor jezelf elke dag netjes bij houdt en dan keurig aan gaat zitten vullen wat je nog mist. En als dat wel zo is neem ik mijn petje voor je af en slik ik daarna maar gewoon keurig mijn vietamientjes wat ik sowieso al deed, dieet of niet...
pi_41947964
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:28 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja, maar wat was je startgewicht?

Ik heb Sonja zelf eens bekeken op haar site en ik vind haar akelig dun:
[afbeelding]

Ik wilde het boek bestellen, maar na die foto's had ik echt zoiets van:
Nou, ik vond vooral haar oude foto, waar ze gewoon slank was, verontrustend, in die zin dat dat lijf toen door haar te dik gevonden werd.

ze heeft dus blijkbaar dan een hele subjectieve kijk op wat slank is of zo
en om van daaruit dan een dieet te ontwikkelen, tja dan kom je idd uit op mega weinig cal/per dag
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 september 2006 @ 12:45:54 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41948129
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Wat eten jullie dan als ontbijt?
Melk of yoghurt met muesli
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41948156
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jij telt en meet dat elke dag uit voor jezelf?

Het was een voorbeeld van een hele dag voor de mensen die hier veel over te zeggen hebben maar nog nooit het boekje van dichtbij hebben bekeken. Over een week genomen zal het wat vitaminen en mineralen vast wel wat beter in elkaar zitten.
Nee, dat heb ik namelijk al eens uitgemeten. Over de hele week loop je gewoon overal tekorten van op.
quote:
Je gaat mij echt niet vertellen dat jij dat voor jezelf elke dag netjes bij houdt en dan keurig aan gaat zitten vullen wat je nog mist. En als dat wel zo is neem ik mijn petje voor je af en slik ik daarna maar gewoon keurig mijn vietamientjes wat ik sowieso al deed, dieet of niet...
Dat doe ik nu niet, maar dat heb ik een tijdje gedaan om te kijken of de resultaten klopten met hoe ik dacht dat ik at. Ik kwam er toen achter dat er twee of drie vitamines/mineralen waren die ik structureel (te) weinig at (zink, calcium en selenium), deels door voedingsintoleranties (zuivel en noten). Sindsdien eet ik daar vervangende producten voor of supplementen (met een voedingsintolerantie wordt het soms gewoon lastig om te vervangen, al probeer ik dat nu wel zo veel mogelijk).

Overigens staat op de potjes van je multivitamine ongetwijfeld ook dat voedingssupplementen geen vervanging zijn voor gezonde voeding. "Keurig" vitamines slikken bestaat niet, het blijft gemakszucht en daarbij ook ongezonde gemakszucht. In sommige vitaminepillen zitten zelfs vitamines en mineralen die elkaars opname remmen, om maar wat te noemen. En ook teveel vitamines binnenkrijgen is niet gezond.
pi_41948262
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=george&dbid=108

Een redelijk uitgebreid artikel waarom micronutrienten het best uit normale voeding kunnen worden en niet uit een potje. De synergie tussen bepaalde miconutrienten bevorderd vaak de opname, iets wat in een pilletje niet voor elkaar te krijgen is.
pi_41948415
En een kleine, makkelijk leesbare tip voor mensen die meer willen weten over hoe voeding werkt, wat het voor het lichaam doet, hoe het werkt met andere voeding, etc.: You are what you eat van Gillian McKeith. Een heel leesbaar, praktisch boek vol met simpele tips. Niet alles is simpel, sommige dingen zijn vrij extreem, maar ik heb er heel veel kennis uitgehaald. Ook gaat zij veel wetenschappelijker te pas en spreekt één deel van haar boek me heel erg aan: je moet méér eten, niet minder! Als je denkt dat SB gevarieerd is, dan zul je nog versteld staan van McKeith.
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:14:38 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41949038
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef Maeghan het volgende:
En een kleine, makkelijk leesbare tip voor mensen die meer willen weten over hoe voeding werkt, wat het voor het lichaam doet, hoe het werkt met andere voeding, etc.: You are what you eat van Gillian McKeith. Een heel leesbaar, praktisch boek vol met simpele tips. Niet alles is simpel, sommige dingen zijn vrij extreem, maar ik heb er heel veel kennis uitgehaald. Ook gaat zij veel wetenschappelijker te pas en spreekt één deel van haar boek me heel erg aan: je moet méér eten, niet minder! Als je denkt dat SB gevarieerd is, dan zul je nog versteld staan van McKeith.
Nee, dan is het goed.
Ik zou niet willen dat je iets aanraadde wat niet helemaal 100% Voedingscentrum-gekeurmerkt zou zijn.
pi_41949062
Ik heb ook nog wel een tip: krijg een kind. Of zorg in ieder geval dat je vrouw er één krijgt. .

Nee, geintje, maar wij zijn dus nu al een paar weken 'normaal' aan het eten omdat we het idee hadden dat Anna slecht reageerde op wat YPPY at via de borstvoeding (wij aten vaak pittig of kruidig etc). Dus we zijn nu al een tijdje bezig met: 's ochtends 2 of 3 bruine boterhammen normaal belegd, als tussendoortje fruit, 's middags weer brood en 's avonds gewoon, heel simpel, aardappelen (gekookt), verse groenten en een normaal stuk vlees. En al doe ik niet heel fanatiek mee (ik pak tussendoor nog wel eens iets als een koek ofzo), ik merk gewoon dat het eraf vliegt in die paar weken.

En dat is dus, zoals iedereen eigenlijk wel weet, gewoon een direct gevolg van het normale eten zonder tussendoortjes en een iets actievere levensstijl. Niet gaan lijnen, niet gaan dieten, normaal eten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 september 2006 @ 13:17:27 #89
13151 crew  Rewimo
pi_41949118
Van pittig of kruidig op zich word je niet dik, Jarno
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41949273
Nee, maar dat ging dus gepaard met het koken uit pakjes en zakjes (wat op zich ook weer niet slecht hoeft te zijn natuurlijk), maar daar zit toch altijd redelijk wat saus bij enzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 september 2006 @ 13:24:12 #91
13151 crew  Rewimo
pi_41949326
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:22 schreef Jarno het volgende:
Nee, maar dat ging dus gepaard met het koken uit pakjes en zakjes (wat op zich ook weer niet slecht hoeft te zijn natuurlijk), maar daar zit toch altijd redelijk wat saus bij enzo.
Ah ja, dat maakt wel degelijk verschil
pi_41949460
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ah ja, dat maakt wel degelijk verschil
En toch ben ik ook met die pakjes en sausjes afgevallen. Dus het hoeft niet slecht te zijn.

J. werkt je mail wel?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41949461
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, dan is het goed.
Ik zou niet willen dat je iets aanraadde wat niet helemaal 100% Voedingscentrum-gekeurmerkt zou zijn.
Nou, ik ben het ook niet helemaal eens met het voedingscentrum hoor. Je hebt gelijk als je zegt dat je gewoon zelf moet blijven nadenken, dat geldt voor alles. Niet alleen voor dieten. Wat bij McKeith extreem is, is niet ongezond. Het is alleen zeer onpraktisch en ik denk voor de meeste mensen niet haalbaar. Zo mag je bij haar bijv. geen zuivel bij granen (dus geen melk op je cornflakes) en geen vlees bij graan, rijst, brood of bijvoorbeeld bladerdeeg. En fruit moet je apart eten, omdat het zo snel verteert.

Kijk, eraan denken om te ontbijten met fruit in plaats van een appel na je eten te nemen is nog wel te doen. Rijstemelk in plaats van sojamelk over m'n ontbijtgranen is ook niet echt een probleem, melk mocht ik toch al niet en of ik nou het een koop of het ander... Maar een maaltijd maken zonder de combinatie van vlees/kaas/ei/zuivel/vis/noten/soja met graan/deeg/rijst/honing/aardappels/suiker/bonen of fruit wordt lastiger. Dat is dus iets waarvan ik denk " , mij niet gezien". Ik wil best gezond eten, maar het is geen exacte wetenschap, wat mij betreft. Maar veel dingen in het boek zijn heel makkelijk toe te passen. Ik heb nu een zakje zonnebloempitten op m'n bureau staan. Handig als ik trek krijg, het is niets waar je de zak in ene keer van leeg eet, het is goed voor m'n zinkinname en ik ga niet van iets anders zitten snaaien. Makkelijk, goedkoop, snel en gezond.
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:30:44 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41949495
Doet me een beetje denken aan Montignac met al die combinaties die niet mogen. Een collega van mij is daar nog altijd lyrisch over.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 september 2006 @ 13:33:08 #95
13151 crew  Rewimo
pi_41949575
Montignac, daar werd ik echt gestoord van. Je moest zoveel kopen, daar gebruikte je dan een klein beetje van en de rest ging uiteindelijk de prullenbak in

Volgens mij was dat dieet alleen maar een succes omdat je er rode wijn bij mocht drinken

Nee, ik drink niet
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:37:19 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41949721
Ik heb het nooit gedaan omdat het me echt te gecompliceerd leek.
Die collega van mij is idd een wijnliefhebber, mss dat hij het daarom zo prettig vind. En hij is wel 13 kilo er mee afgevallen...
pi_41950226
Het lijkt me ook erg ingewikkeld. Zeker als je nog met iemand anders moet eten en die wil dat niet, dan kun je het bij voorbaat al vergeten eigenlijk.
  dinsdag 19 september 2006 @ 14:05:57 #98
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_41950516
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:46 schreef Maeghan het volgende:
En ook teveel vitamines binnenkrijgen is niet gezond.
niet gezond maar niet het grootste probleem aangezien het overschot aan vitamines via natuurlijke wijze je lichaam verlaat.
Neerkomen wel!
pi_41950824
Vitamine A kan je toch redelijk snel overdoseren en dat komt vooral omdat het een vetoplosbare vitamine is. Zelfde geldt voor vitamine D, ook al zit je daar minder snel aan een overdosering.

Mineralen is nog lastiger qua dosering aangezien mineralen antagonisten zijn van elkaar. Het ene mineraal remt de opname van het andere. Bijvoorbeeld calcium remt de opname van magnesium, zink de opname van koper. In preparaten is meestal het evenwicht tussen mineralen niet van dien aard dat de remmende werking, van inname van bepaalde mineralen, wordt voorkomen.
pi_41950994
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Er zitten sommige hele magere dagen tussen maar vandaag bij mij bijvoorbeeld is weinig mis mee volgens mij:

Ontbijt: 250 Gr. magere kwark
Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek
Lunch: 2 volkoren boterehammen met halvarine en 1 x 30+ kaas en 1 x kipfilet. Evt. een bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Tussendoor: 1 kiwi
Diner: 125 gram gebakken aardappelen (in olijfolie), 200 gram spinazie (geen a la creme) en een gekookt eitje.
's Avonds: 1 peer

Vertel mij maar wat hier niet gezond aan is...
Ik heb es uitgerekend:
Deze maaltijd bevat een magere 1000 kcal, en je moet wel heel licht zijn om daar genoeg aan te hebben.
Er zitten hooguit 45 miezerige grammetjes eiwit in, dus je hongert je spieren uit en dus de meeste kilo's die jij kwijtraakt, als je ze kwijtraakt, zijn spierweefsel!
Je eet waarschijnlijk net genoeg koolhydraten.
Je eet ongeveer 35 grammetjes vet en dat is niet genoeg. Je moet iets meer vet eten om je lichaam aan te zetten tot vetverbranding.

Verder eet je 's avonds practisch niets dus zit je lichaam de hele nacht te hongeren en dat moedigt je lichaam aan tot zuiniger branden, waardoor je weer niet tot nauwelijks iets kwijtraakt.

Als ik jou was zou ik mijn boterhammetjes wat dikker beleggen, vooral met kipfilet. (gebruik gerust een half pakje) en 2 eitjes bij de spinazie en 's avonds nog een klein kopje kwark.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')