Hoi
![]()
Ik doe niet aan Sonja Bakker, maar ik ben toch 1,2 kg kwijt sinds afgelopen woensdag. Ik weeg me elke ochtend (ja dat wil ik, dus niet zeggen dat ik dat niet moet doen
![]()
) en ik merk dat er bij mij in een nacht meer vanaf gaat dan er in een dag bij komt en zo moet het ook, dus dat is mooi
![]()
. Verder heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan lekkere dingen. Gisteren kwam er visite en iedereen had gebak, behalve ik, want ik dacht: ik heb net gegeten, dus ik heb geen honger, dus waarom zou ik gebak gaan eten? (ik heb Patty Harpenau gelezen
![]()
). En ik houd mezelf voor dat eten mij op de korte termijn een bevredigend gevoel geeft, maar dat een goed gewicht mij op de lange termijn een bevredigend gevoel geeft
![]()
. En dan ga ik toch liever voor de lange termijn
![]()
.
Ik ging sinds voorjaar 2006 naar de diėtist, maar dat werkte niet voor mij, dus ik ben ermee gestopt en ik heb het idee dat het nu allemaal veel lekkerder loopt. Ik moet echt m'n eigen stok achter de deur zijn. Zij zei dat het verantwoord is om 1 kg per maand af te vallen, maar ik hoor van meerdere mensen (en ik lees het ook hier) dat dat wel weinig is. En nu ben ik al 1,2 kg kwijt in 1 week. Dus dan denk ik toch wel: gaat het niet te snel? Ik wil natuurlijk niet dat het er allemaal in een mum van tijd weer aan zit. Toch zou ik niet weten wat ik dan anders zou moeten doen. Dan zou ik weer chips moeten eten enzo en dat lijkt me ook geen goed idee. Ik eet naar mijn idee gewoon goed. Ik ontbijt, ik lunch, ik neem twee keer per dag een tussendoortje ('s ochtends en rond theetijd), ik eet een goed diner en ik neem 's avonds na het eten niets meer (gek genoeg heb ik daar nu ik verspreid over de dag eet ook geen behoefte meer aan).
Verder: ik heb jullie bijdragen met veel interesse gelezen en ik wens jullie allemaal heel veel succes met het bereiken van je ideale gewicht!
![]()
.