abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:26:15 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44154731
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Sonja Bakker, deel 6
Sonja Bakker deel 7

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

quote:
Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda (\'Je moet in je eigen kracht gelóven\') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja\'s echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek \'Bereik je ideale gewicht\', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo\'s af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde \'broodjes Sonja Bakker\' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag \'Wie is Sonja Bakker?\', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?\'\', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik \'m zou pletten...\'\'
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d\'r tiende (\'ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen\') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma\'s-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas\'\', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo\'en word je steeds dikker.\'\'
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.\'\'
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja \'de laatste strohalm\' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk (\'s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja\'s weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap \'t Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja\'s boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in \'t Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.\'\'
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht \'Nu kan het nog\'.\'\' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 05-12-2006 10:33:43 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:03:48 #2
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44155109
Vind het wel lastig nu zo met al die feestdagen zeg.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:37:25 #3
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_44157961
ja erg he??
Ik heb het nieuwe boek vorige week ook gekregen,ik ga er in januari in beginnen,nu hoop ik gewoon niet zo gek veel aan te komen,zit al weer een week of 8 op streefgewicht maar vrees dat er toch wel weer een kilootje of wat bij komt deze maand..tis allemaal ook zo lekker
pi_44158283
Volgens mij hoorde ik Sonja van de week op de televisie zeggen dat je gewoon moet genieten van de feestdagen, maar dat je er daarna weer tegen aan moet gaan.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:57:36 #5
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_44158447
ga ik ook zeker weten doen
pi_44158499
heb het boek gister besteld en het was op vooraad ben benieuwd wanneer ik het binnenheb..
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44160649
Ik heb het nieuwe boek besteld bij bol.com (cadeautje voor m'n moeder) en kreeg hem net binnen. Hij is echt dik! Even snel doorgebladerd en er staan ook tips in voor de feestdagen
amokaapjeeh O+
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:27:29 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44160734
Als het goed is ligt ie bij mij ook in de bus !
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:44:32 #9
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_44161256
tvp (niks meer niks minder )
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_44161764
Afgelopen week niks afgevallen.. Maar ik weet precies waar het door komt, feestjes, veel eten en veel drinken....
Dus deze week er weer hard tegen aan!
pi_44163533
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:51 schreef roxan het volgende:
boek is inderdaad duurder als het eerste maar er staan ook veel meer recepten in. En het lijkt alsof je meer mag eten, of ligt het aan mij?
Misschien heb je naar de weekmenu's gegeken om op gewicht te blijven?
Daar lijkt het me dat je wel meer mag eten dan tijdens de afslank menu's...
Forza Juve!
pi_44164224
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:08 schreef Marty het volgende:
Misschien heb je naar de weekmenu's gegeken om op gewicht te blijven?
Daar lijkt het me dat je wel meer mag eten dan tijdens de afslank menu's...
Hoe bedoel je dat? Want in het 1e boek volg je toch ook gewoon de weekmenu's?
De maaltijden in de weekmenu's in het 2e boek zijn inderdaad uitgebreider
amokaapjeeh O+
pi_44164516
Over het nieuwe boek Bereik èn behoud je ideale gewicht:
quote:
Dit boek bevat 8 nieuwe weekmenu's om af te slanken en 4 nieuwe weekmenu's om op gewicht te blijven
Wanneer je dus genoeg bent afgevallen maar toch verantwoord wilt blijven eten om niet opnieuw aan te komen, kun je die vier weekmenu's volgen.
Ik neem aan dat je met die weekmenu's wel meer mag eten dan bij de 8 afslankmenu's.

Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik bedoelde..
Forza Juve!
pi_44164962
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:41 schreef Marty het volgende:
Over het nieuwe boek Bereik èn behoud je ideale gewicht:
[..]

Wanneer je dus genoeg bent afgevallen maar toch verantwoord wilt blijven eten om niet opnieuw aan te komen, kun je die vier weekmenu's volgen.
Ik neem aan dat je met die weekmenu's wel meer mag eten dan bij de 8 afslankmenu's.

Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik bedoelde..
Ohhh, ja ik snap wat je bedoeld!
Maar bij de 1e vier weekmenu's (dus eigenlijk de afslankmenu's), zijn de maaltijden ook veel uitgebreider hoor
amokaapjeeh O+
  dinsdag 5 december 2006 @ 16:46:41 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44166563
Op de sportschoolweegschaal was ik af gevallen. Daar heb ik me gister -avond gewogen. 2 weken geleden toen ik begon had ik me ook op maandagavond gewogen.
Ik weeg me trouwens liever 's ochtends (ben je lichter )
pi_44167410
Ik ben inmiddels 7 kilo afgevallen en vond dat ik vandaag op school (ben juf) lekker mocht snoepen van al die kruidnootjes. Heb niet overdreven veel gegeten en ipv mijn tussendoortjes. Het was lekker !!
  woensdag 6 december 2006 @ 09:05:22 #17
97857 Muziekmeisje
let niet op spelfouten ben dis
pi_44184802
heb gister et nieuwe boek oo kgekregen eerste wat ik dag van jij bent dik geworden ga em zo lekker lezen haha
pi_44185499
Ik kan geen chocolade letter meer zien
Heb mezelf voor genomen dat ik geen chocolade kerstkransjes ga kopen....
pi_44191151
boek binnen, alvast wat doorgelezen en besloten om a.s maandag lekker vol goede moed te beginnen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 6 december 2006 @ 16:49:49 #20
97857 Muziekmeisje
pi_44197204
ga dit weekend weg met me vriend ben benieuwt dat ik me een beetje kan inhouden
pi_44214198
Heb me de afgelopen twee dagen erg misdragen. Marsepein, pepernoten, speculaas en het nog niet op. Maar wat was het lekker. Maandag maar weer wat strenger
  donderdag 7 december 2006 @ 07:57:32 #22
54772 Silmarwen
pi_44214324
Het wil bij mij niet echt vlotten de laatste week. Ik val heel erg langzaam af Komt door alle diners, verjaardagsfeesten en straks de feestdagen. December zal een moeizame maand zijn, maar januari gaat des te beter lukken.
pi_44214398
Bij mij dus ook!
Dinsdag bij mn schoonbroer/zus wezen eten. Niet aan het dieet gehouden dus.
Zondag bij mn schoonmoeder, idem dito.
En in januari moeten er zeker nog 3 kilo af zijn.
  donderdag 7 december 2006 @ 11:30:30 #24
97857 Muziekmeisje
pi_44217795
denk dat we nu alle maal wel hebben dat et niet echt goed gaat termiste ik probeer et elke dag nu ook maar van de 7 dagen gaan er zekers 4 mis maar ja elke dag maar weer met een goeie start beginnen dan komt et wel goed
pi_44229701
ja gelukkig wel ja
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:50:55 #26
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44259806
ik sonjabakker nu 10 dagen en ik moet zeggen ik haal de voorgeschreven hoeveelheid eten niet iedere dag hoor!
Ik vind dat je veel moet eten...de avondsnack sla ik standaard over, die is niet nodig. Enne 200gram sla das wel heeeeeel veel...ik kreeg maar 100gram op..
ik ben nu in 10 dagen tijd 2,1kg afgevallen!
als ik dan ff reken zou t 25kg/2,1kg x 10dgn = 119dgn moeten duren voor ik mijn 25kg kwijt ben..
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:54:58 #27
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_44259944
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:50 schreef scrub_nurse het volgende:
ik sonjabakker nu 10 dagen en ik moet zeggen ik haal de voorgeschreven hoeveelheid eten niet iedere dag hoor!
Ik vind dat je veel moet eten...de avondsnack sla ik standaard over, die is niet nodig. Enne 200gram sla das wel heeeeeel veel...ik kreeg maar 100gram op..
ik ben nu in 10 dagen tijd 2,1kg afgevallen!
als ik dan ff reken zou t 25kg/2,1kg x 10dgn = 119dgn moeten duren voor ik mijn 25kg kwijt ben..
In het begin val je wel altijd sneller af he, gaat steeds langzamer
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:57:09 #28
131066 scrub_nurse
pi_44260023
eej ben s ff positief ja!

volgens t gastenboek van de site gaat iedereen in dit tempo ongeveer een kilo per week

[ Bericht 3% gewijzigd door scrub_nurse op 08-12-2006 20:31:57 ]
  zondag 10 december 2006 @ 20:50:07 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44311497
grrr het gaat hier helemaal verkeerd... december kutmaand
Ik kan me niet fatsoenlijk aan de weekmenus halen. Sint vieren hier. Verjaardagen daar.

Ik heb het idee dat ik weer terug bij af ben. in ieder geval wel volgens de weegschaal
  maandag 11 december 2006 @ 09:38:11 #30
131066 scrub_nurse
pi_44320762
ik ben de laatste 2 dagen ook alleen maar bijgekomen...en dat omdat ik zaterdagavond 5 glazen rode wijn en meerdere toastjes heb gehad....en niet met 20+ smeerkaas...
Bovendien merk ik dat omdat ik maar 1x in de 3 dagen naar t toilet ga ( ) ik tegen de derde dag ook bijkom en tja daar zitten we nu ook..
maar ik blijf volhouden, t eten zelf gaat me echt poepie makkelijk af, geen probleem, ik hoop alleen dat de dalende lijn nu weer inzet
  maandag 11 december 2006 @ 09:53:23 #31
54772 Silmarwen
pi_44321023
Ik heb besloten dat ik heel december ga proberen op gewicht te blijven (en dat lukt mij absoluut) en als ik afval is het mooi. Ik heb zoveel verjaardagen plus de feestdagen deze maand dat afvallen echt super lastig is, maar op gewicht blijven lukt wel goed.
pi_44322246
Ik hou er mee op! Ik vind het volgen van het dieet te veel gedoe worden, en ik snap zelf de essentie ook wel. Veel groente en fruit, niet snacken en lichte tussendoortjes. Niet elke dag hetzelfde eten. En dan kan ik tenminste een keer boerenkool eten (zonder spekjes en rookworst...)
Eva
pi_44331366
dat is een slim plan silmarwen (ik troost mezelf met de wetenschap dat je zwaarder bent als je aan het menstrueren bent ;') )
Het eten gaat mij ook wel gemakkelijk af dus dat is het probleem niet.
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:31:40 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44348807
Je mag trouwens volgens mij in het nieuwe boek idd wel meer dan in het eerste boekje.

Het ontbijt vandaag was 250 gr. kwark en een sinaasappel.
In het 1e boek zat die sinaasappel er vaak niet bij.
Tussendoor 2 kiwi's, dat was er meestal 1.
Lunch: 3 crackers plus melk.
Tussendoor: een eierkoek
Avondeten: 200 gr. roerbakgroente, spaghetti, rode saus en 75 gr. gehakt.

Dus zeker overdag lijkt er meer fruit bij te zitten.
pi_44349147
quote:
Haar afslankboeken worden bestsellers, journalisten stromen toe als ze een nieuw exemplaar presenteert, tvprogramma’s vechten om haar gunsten en vijf minuten geen e-mail checken betekent wéér 25 nieuwe berichten van lijners die om haar advies bedelen. Maar succes levert in Nederland nu eenmaal ook kritiek op. De afgelopen maanden werd Sonja Bakker beschuldigd van plagiaat, het tegen betaling reclame maken voor bepaalde producten, van het promoten van een crashdieet, zelfs van het hebben van anorexia…

Sonja Bakker IS EN BLIJFT ’GEWOON MEISJE’ UIT NOORD-HOLLAND

Onder curatele…

Ter bescherming van zichzelf en haar gezin

SPIERDIJK — Grote herenboerderijen, wat verlaten schapen die achteloos grazen in de wei. En bomen. Langs de weg tussen Heerhugowaard en Spierdijk tekenen de bijna kale decemberbomen zich hoog tegen de donkere hemel af. Hun toppen dansen op de maat van de wind. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Dat geldt ook voor de figuurlijke hoge boom en zo mag je Sonja Bakker, ooit een gewoon meisje uit Noord-Holland, tegenwoordig wel noemen.

„In eerste instantie had ik de natuurlijke neiging mezelf te verdedigen, de strijd aan te gaan. Maar toen realiseerde ik me hoeveel energie ik daarin moest steken. Energie die ik hard nodig had om mijn boek af te schrijven. Toen besloot ik dat als iemand me aan wilde vallen, die persoon dat maar moest doen. Hebben ze een poot om op te staan, dan krijg ik vanzelf bericht dat ik wegens wat dan ook voor de rechtbank wordt gedaagd. En dan zien we vanaf dat punt wel verder. Geen enkele beschuldiging is ooit verder gekomen dan een boel geschreeuw in de media. Alleen toen er werd geroepen dat ik anorectisch was, heb ik ingegrepen. Mensen gingen naar mijn ouders bellen om te vragen in welk ziekenhuis ik was opgenomen. Dat ging me te ver. Daarmee kwamen de beschuldigingen in mijn eigen wereldje. En daar moeten ze uit blijven.”
We zitten aan de eettafel van een riante doch niet bepaald kapitaalkrachtige doorzonwoning. Veel geel in het interieur, een grote foto van Sonja aan de muur waarvoor ze zich meteen verontschuldigt. „Die heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Het is de cover van mijn boek. Maar hij gaat eraf hoor. Net alsof ik mezelf zo belangrijk vind…” Het was niet haar enige verjaardagscadeau. Met de Audi TT die man Koen voor haar kocht, prijkte ze zelfs al in een roddelblad. „Ja jeetje, ik heb jarenlang rondgereden in een oude Twingo. Maar vanaf dat ik succesvol werd, moest ik steeds op en neer naar Hilversum en toen zei mijn man ’wat voor auto zou je dan willen?’ Ik antwoordde ’een Audi TT’, voor de grap. Maar op 4 november stond-ie op de oprit te pronken! De eerste week heb ik echt met mijn neus op het dashboard gereden. Hartstikke bang dat ik herkend zou worden en dat dan iedereen zou denken dat het me in mijn bol geslagen was. Maar toen kreeg de Privé er lucht van en wist heel Nederland het. Vanaf dat moment ben ik er veel meer van gaan genieten. .”

„Niet lullen, maar poetsen”

In feite is het de enige luxe die ze zich heeft veroorloofd. Dat en meer boeken op de markt brengen. „Ik heb alles tot nu toe in eigen beheer uitgegeven. Zelf laten drukken en dan alle exemplaren opgeslagen in mijn vaders bollenschuur. Er kon geen bol meer bij. Reed mijn vader iedere dag op en neer met een aanhangwagen vol boeken naar het Centraal Boekenhuis. Maar ik geloofde in mijn boek en mijn intuïtie liet me niet in de steek. Het werd een hit. Lieten Koen en ik ’s avonds de hond uit en dan zei hij ’Son, we moeten er meer laten drukken. Wat zullen we doen; vijfduizend, tienduizend?’ ’Doe er maar 45.000’, zei ik dan. Moest-ie wel even slikken. Ik geloof in de wet van de getallen. Hoe meer boeken je laat drukken, hoe meer er worden verkocht! Eigenlijk ben ik best daadkrachtig: niet lullen, maar poetsen.”

Sonja op de fiets: „Ik krijg het verwijt dat ik het in mijn boeken zo weinig over beweging had. Hey, ik ben voedingsdeskundige, geen bewegingsdeskundige.”

Sonja Bakker waait even lekker uit aan het strand van Egmond aan Zee. Een van de weinige momenten voorzichzelf.

Een appeltje voor zoontje Finn van 2: „De mooie momenten in het leven moet je koesteren. Ik ben geen moppermoeder.”

En dus gaat ze ook de Duitse markt op binnenkort, met meteen 10.000 exemplaren.
Ook weer helemaal onder eigen beheer uitgegeven. „ Heb hartstikke veel aanvragen gehad van buitenlandse uitgeverijen en als ik daar op in zou gaan, hoef ik nooit meer een dag te werken. Maar toevallig vind ik het leuk wat ik doe. Mijn boeken zijn toch mijn kindjes. Als ik de rechten verkoop, kan iemand ermee doen wat hij wil, ze verkeerd vertalen… Dat wil ik echt niet hebben.”
Ze heeft het er, uit eigen vrije wil dus, hartstikke druk mee. Met haar boeken én met haar gezin: man Koen en de twee zoontjes Tristan en Finn.
Sinds kort staat ze, zoals ze het zelf noemt, ’onder curatele’. „Ik heb nou iemand die me tegen mezelf beschermt. Ik nam alles aan. Een strenge secretaresse selecteert de aanvragen voortaan.”
Dat hebben we gemerkt. Vijf minuten na de boekpresentatie in restaurant Fifteen vorige week konden we krijgen. Het werden twee uur aan de eettafel met veel koffie, die in feite alleen maar werden afgebroken, omdat Sonja met haar schoonmoeder heeft afgesproken naar een tuincentrum te gaan. „Voor het eerst sinds weken een vrije middag”, zegt ze gelukkig. En morgen ga ik lekker met mijn kindjes naar de ballenbak.”
Vol trots laat ze een gouden bal zien die op de eettafel ligt. Finns favoriete cadeautje van pakjesavond. „En dat voor één euro. Leg ik hem op Sinterklaasavond in bed, met rode wangen van de opwinding en de vermoeidheid en dan is dat toch goud waard. Succes of geen succes. Ik wil niet geleefd worden.”
Alsof het zo is afgesproken belt op dat moment ten Andrea, de secretaresse/ persoonlijk assistente van Sonja. Elsevier wil per omgaande een recept. En of ze morgenochtend om 9 uur in de studio bij RTL 4 kan zijn. Heel even lijkt ze te aarzelen, dan zegt ze resoluut dat ze het recept zo zal sturen, maar dat ze die studio morgen kunnen vergeten. „Ik moet gewoon grenzen stellen”, verontschuldigt ze zich. „Zo ga ik bijvoorbeeld ook nooit naar showbizzfeestjes.

Krijg steeds maar weer uitnodigingen.
Maar dan denk ik ’wat moet ik daar. . Mijn wereld is hier in Spierdijk. Trouwens, wat moet ik dan aan? Een jurk van Mart Visser? En waar haal ik die dan vandaan? En stel je nou voor dat er dan zo’n fotograaf rondloopt van de Story of de Privé en dat er dan volgende week een foto van me in die rubriek staat waarin ze schrijven dat je er belachelijk uitzag. Ik moet er niet aan denken!”
Bekend zijn bij mensen die zij zelf niet kent, ze vindt het een rare bijkomstigheid van succes. „Zelfs als ik geld sta te pinnen bij de bank, komen ze me nog advies vragen. Ik geef dan wel antwoord hoor. Ik geloof echt in mijn methode.”
Maar succes heeft ook positieve kanten. „Vorige week heb ik voor het eerst een echte boekpresentatie gehouden. Mijn man zei: ’Son, als je het nu niet groots viert, ben je niet in staat van je succes te genieten.’ Ik ben drie jaar geleden in stilte getrouwd met een blingbling kettinkje van 3 euro om mijn nek; had nog wat in te halen. Dus heb ik een mooi colbertje gekocht en al mijn familie en vrienden uitgenodigd. Ook mijn ouders die al jaren uit elkaar zijn. Ik vond het doodeng, maar het was geweldig. Nog één keer samen met mijn vader, moeder, broer en zus op de foto. Dat wil toch ieder kind van gescheiden ouders. Met mijn boeken heb ik dat toch mooi voor elkaar gekregen.”
Andrea belt opnieuw: RTL 4 wil Sonja zo graag in het programma hebben, dat ze aanbieden de opnamen bij haar thuis te doen. Ze grijnst. „Vroeger zou ik de hele dag aan het poetsen zijn geweest en verse bloemen hebben gekocht, maar ik word daar steeds makkelijker in.” Tegen Andrea: „Dat kan alleen vrijdagochtend.”
bron
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:02:30 #36
131066 scrub_nurse
pi_44483898
hee even een vraagje: hebben jullie ook problemen met jullie stoelgang? t ging al nooit zo goed maar nu kan ik helemaal niet meer....ik krijg nu namelijk vrijwel geen zaden en vezels binnen. Ik kom daardoor ook gewoon weer aan na n paar dagen,maar das natuurlijk logisch als je 5 dagen niet gaat... ik heb vorige week zelfs een laxeertablet genomen, nu alweer 3 dagen geleden..
pi_44484457
Maar waarom krijg je geen vezels meer binnen dan? Crackers, brood, muesli, etc, daar zitten toch gewoon vezels in?
Eva
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:32:56 #38
54772 Silmarwen
pi_44484499
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:02 schreef scrub_nurse het volgende:
hee even een vraagje: hebben jullie ook problemen met jullie stoelgang? t ging al nooit zo goed maar nu kan ik helemaal niet meer....ik krijg nu namelijk vrijwel geen zaden en vezels binnen. Ik kom daardoor ook gewoon weer aan na n paar dagen,maar das natuurlijk logisch als je 5 dagen niet gaat... ik heb vorige week zelfs een laxeertablet genomen, nu alweer 3 dagen geleden..
Zelfde probleem hier. Bewegen helpt wel en alles meergranen of volkoren eten. Beetje lijnzaadolie door je yoghurt ofzo helpt ook laxerend.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:33:17 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44484510
Kiwi's eten op de nuchtere maag, veel water drinken en anders extra vezels eten dus.
In het eerste boekje staat ook iets daarover.
pi_44490340
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Kiwi's eten op de nuchtere maag, veel water drinken en anders extra vezels eten dus.
In het eerste boekje staat ook iets daarover.
Ja idd, 3 kiwi's eten op de nuchtere maag.
amokaapjeeh O+
  zondag 17 december 2006 @ 10:19:29 #41
131066 scrub_nurse
pi_44501124
normaliter krijg ik meer vezels binnen omdat ik meer boterhammen eet die vol met zaden zitten, en bovendien ik vaker zilvervliesrijst at. ik dnek dat ik de aardappels dan vaker door zilvervliesrijst ga vervangen, kiwis als ontbijt ga nemen en die lijnzaadolie aan ga schaffen. dit is niet leuk meer namelijk...ik was na 14 dagen 3,3kg kwijt en nu na 21 dagen nog maar 2 kg (totaal he!)
  zondag 17 december 2006 @ 10:34:06 #42
54772 Silmarwen
pi_44501232
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:19 schreef scrub_nurse het volgende:
normaliter krijg ik meer vezels binnen omdat ik meer boterhammen eet die vol met zaden zitten, en bovendien ik vaker zilvervliesrijst at. ik dnek dat ik de aardappels dan vaker door zilvervliesrijst ga vervangen, kiwis als ontbijt ga nemen en die lijnzaadolie aan ga schaffen. dit is niet leuk meer namelijk...ik was na 14 dagen 3,3kg kwijt en nu na 21 dagen nog maar 2 kg (totaal he!)
Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Had pas een buikgriepje en ik was toen meteen 1,5 kilo kwijt en ik was verder niet echt ziek en at normaal.
Ik heb dus ook steeds dat ik rond de kilo meer of minder weeg, terwijl ik hetzelfde eet. Naar de wc gaan is gewoon wat lastiger op dit moment. Wel erg vervelend.
Ik ga dat van die kiwi's ook proberen. Trouwens, koffie 's ochtends helpt ook vaak.
  zondag 17 december 2006 @ 10:47:13 #43
131066 scrub_nurse
pi_44501335
ik was juist blij dat mn stoelgang wat makkelijker ging sinds ik actimel smorgens drink. en nu...helemaal terug bij af
pi_44501563
Ik zou dan gewoon de Actimel wel blijven drinken, zoveel calorieën zal dat toch ook niet zijn, en als je je daar beter bij voelt...
Eva
  zondag 17 december 2006 @ 11:14:32 #45
131066 scrub_nurse
pi_44501648
dat doe ik al! behalve gisteren en vandaag vergeten te kopen
pi_44505682
Ik heb idd hetzelfde probleem, ik drink ook actimel 's ochtends, en dat scheelt wel wat.
Af en toe vervang ik het fruit door pruimen, en een paar koppen koffie wil bij mij ook wel helpen.
In het weekend houd ik me nooit zo aan het dieet, en dan eet ik wat vetter en drink alcohol, en dan moet ik meteen van wat ik de hele week heb opgespaard zeg maar
  zondag 17 december 2006 @ 16:33:01 #47
131066 scrub_nurse
pi_44510698
hahaha ja das ook n idee!
  zondag 17 december 2006 @ 16:38:01 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44510848
Vergeten jullie dan niet ook de boter wel netjes te gebruiken de hele week!
Als het in het weekend met vetter eten wel gaat dan kan het daar mss ook wel eens aan liggen.

Het lijkt futiel, maar echt die boter op brood en op de crackers enzo is heel erg nodig.
En als je dat niet lust dan kan je als alternatief 's avonds een dipsausje maken van een lik mayo en zo'n duyvis-dip-zakje en dan met komkommer of zo opeten. Zo krijg je iig genoeg vetten binnen elke dag!
  zondag 17 december 2006 @ 21:07:18 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44519543
En wat eten jullie met de kerst???????
Ik weet het nog niet.
En dan ben ik ook nog de 24ste jarig. Wss gourmetten met mijn ouders en vriend.
De 25ste eten we meestal Beenham.
De 26ste brunch bij mn schoonmoeder met paling en zalm en al die lekkere dingen die volgens het boekje niet mogen.
pi_44522250
Ik heb er nu 9 weken opzitten en ben benieuwd welk resultaat ik morgenochtend zie . Ik ga gewoon door maar tijdens de kerstdagen eet ik gewoon met iedereen mee. Tijdens het gourmetten kijk ik uiteraard wel uit dat ik me niet volprop
pi_44528735
Ik zi egeen verschil op de weegschaal met de afgelopen weken
pi_44546250
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
Vergeten jullie dan niet ook de boter wel netjes te gebruiken de hele week!
Als het in het weekend met vetter eten wel gaat dan kan het daar mss ook wel eens aan liggen.
Ik gebruik gewoon boter hoor
pi_44547149
jippie!!!! 8 kilo afgevallen, nu weeropnieuw beginnen!
pi_44569929
Ik ga in januari met mijn schoonzusje en deel 2 weer verder.
De kilo's zijn er niet bij gekomen, maar we wachten even de feestdagen af
pi_44726617
p0fff de kerstdagen zitten er al weer aan bij mij
afgelopen vrijdag mijn verjaardag gevierd
gisteren kerstavond met mijn ouders
straks kerstdiner
Na de kerst maar weer snel oppakken dan
  maandag 1 januari 2007 @ 19:28:12 #56
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44921240
Ik krijg het boekje van de week, ben wel benieuwd of het iets gaat worden. Ik doe het meestal niet zo goed op voorgeschreven diëten, maar zag goeie resultaten in m'n omgeving.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 1 januari 2007 @ 19:47:17 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44921817
Succes flugel!

Ik begin lekker afgezaagd morgen weer . Maar het is nodig, de decemberdagen hebben aanzienlijke schade aangericht .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 1 januari 2007 @ 20:03:06 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44922360
Ik ben vandaag weer begonnen.
Woensdag moet ik voor de 1e keer mn trouwjurk gaan passen. ik knap er waarschijnlijk uit
pi_44936067
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Succes flugel!

Ik begin lekker afgezaagd morgen weer . Maar het is nodig, de decemberdagen hebben aanzienlijke schade aangericht .
Hier ook....ben benieuwd hoe het me vergaat...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:11:04 #60
54772 Silmarwen
pi_44936248
Nou, ik ben inderdaad wat aangekomen. Ben vandaag weer begonnen met week 1, dag 2.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:24:47 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44936472
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:58 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hier ook....ben benieuwd hoe het me vergaat...
Ik moet m'n tussendoortje eten, maar heb er gewoon geen tijd voor op 't werk!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:25:51 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44936491
Ik zwaai ook maar even.

Vandaag weer begonnen. Alleen voor overdag nog even zelf wat bij elkaar verzonnen omdat ik niks in huis had nog volgens het boek. vanavond boodschappen doen.
pi_44937472
Hier is het ook flink mis! Ik was netjes bijna 8 afgevallen, later 3 aangekomen en die resterende 5 zijn er echt afgebleven. Tot vanmorgen! Toen waren er weer 3 terug!

Flink aan het water dus!
Screw them.
We're going home.
pi_44938502
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik moet m'n tussendoortje eten, maar heb er gewoon geen tijd voor op 't werk!
Niet fokken, maar eten!
ik ben ook weer begonnen, terug bij af bijna geloof ik. oliebollen en pepernoten
Eva
  dinsdag 2 januari 2007 @ 13:33:24 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44939053
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:10 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Niet fokken, maar eten!
ik ben ook weer begonnen, terug bij af bijna geloof ik. oliebollen en pepernoten
Ja, heb het tussendoor genomen .

Wel lekker met mn crackertjes gelunched .
pi_44939587
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, heb het tussendoor genomen .

Wel lekker met mn crackertjes gelunched .
Valt tegen na al dat lekkers he?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:41:51 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44940977
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:51 schreef Koningin het volgende:

[..]

Valt tegen na al dat lekkers he?
Ik vind het wel meevallen eigenlijk !

Kreeg best last van m'n huid na al die vette troep...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:45:04 #68
54772 Silmarwen
pi_44941080
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen eigenlijk !

Kreeg best last van m'n huid na al die vette troep...
Ik ook.
Ik vind het alleen wel even lastig hoor, vooral omdat er nog allemaal lekker en ongezonde dingen in huis zijn. Straks even boodschappen doen om alles weer in huis te hebben. Ik heb lekker gegeten de afgelopen dagen maar heb er nu wel weer spijt van.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:00:26 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44941570
Het probleem van het nog in huis hebben van lekkere dingen herken ik... Er liggen nog speculaasjes, een banketstaaf, chips, lekkere kaas, lekkere drankjes...

*zucht*

Dat wordt nog lastig hoor!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:08:45 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44941840
Wij hadden gisteren nog wat spul wat over was van O&N te verdelen met vrienden. Ik heb heel hard geroepen 'hou alles maar, ik hoef het niet!'
pi_44942492
Haha, ik ben alweer voor de bijl gegaan
Ik heb ook nog allerlei lekkere dingen in huis! Die kan ik toch niet weggooien!

Morgen maar weer écht proberen!
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:13:06 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44945677
Zo, twee mandarijntjes op en nu op de crosstrainer!!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:20:47 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44947494
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het probleem van het nog in huis hebben van lekkere dingen herken ik... Er liggen nog speculaasjes, een banketstaaf, chips, lekkere kaas, lekkere drankjes...

*zucht*

Dat wordt nog lastig hoor!
hier ook
maar vannochtend stond mijn weegschaal gelukkig weer op 62 heerlijk...
pi_44978201
Hier wel het boek in huis hebben... er al eens doorheen gebladderd... maar er iets mee doen ho maar...
Terwijl er toch echt een kilo of wat af kan
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:48:33 #75
131066 scrub_nurse
pi_44978790
na mijn moeilijke stoelgang problemen en de kerstperiode, gaan we maar weer opnieuw beginnen met n paar aanpassingen...ben benieuwd of t nu dan beter gaat...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 12:39:37 #76
163650 Greys
pi_45001513
Ik wil hier ook aan beginnen, ik heb het boek al een tijdje in huis.
Zeg eens eerlijk dames en heren, is het vrij gemakkelijk te volgen? En dan bedoel ik niet het volhouden qua de hoeveelheid eten ofzo, maar zijn de boodschappen niet veel duurder dan dat je normaal kwijt bent per week? En eh... sta je veel langer in de keuken, m.a.w. past het een beetje in het werkende-vrouw-schema?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_45001799
ik vond het heel makkelijk te volgen, en ook voor de werkende vrouw
maar ik kan nu de slag even niet te pakken krijgen. volgende week is mn vakantie voorbij, dan zal het wel beter gaan... hoop ik....
Screw them.
We're going home.
pi_45002357
Hey vraagje

mijn moeder is 3 dagen geleden begonnen met Sonja, en ze heeft dus de wekmenu's maar mist de recepten

wie heeft de recepten voor me van:

-koolsalade
-versierde eierkoek
-stevige spinazieomelet

dankje!
pi_45002421
Greys, als je alles volgens de adviezen koopt van Sonja, dan ben je misschien wel duurder uit. Ze adviseert nogal eens A-merken. Alternatieven die goedkoper zijn, kunnen net zo goed. En deze werkende vrouw kan het ook prima volgen hoor. man kookt wel . Het is misschien soms handig om maaltijden om de dag om te wisselen. Yoghurt als lunch vind ik bijvoorbeeld niet zo handig op mijn werk, dus dat eet ik dan 's ochtends.
Eva
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:11:43 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45002460
Ik vind het goed te volgen en ben ook werkende vrouw. Ik vul het wel aan, omdat ik redelijk lange dagen maak. Als ik om de 2 à 3 uur wat moet eten, kom ik tekort met de tussendoortjes van Sonja. Ik neem dus dan een stuk fruit of een plakje ontbijtkoek extra. Die 100 kcal op een dag zullen 't 'm echt niet doen. Ben daar de vorige keer ook prima mee afgevallen zeker als je het combineert met sporten.
pi_45003021
Wat zijn de ervaringen met boek 2?
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:42:23 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45003442
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:29 schreef Koningin het volgende:
Wat zijn de ervaringen met boek 2?
Je mag veel meer! En er staat duidelijke uitleg over hoevel gram je nou mag. 150 gr. spaghetti is dus gekookt en niet ongekookt enz. Maar vooral dat je meer mag op een dag, maar de tussendoortjes zijn vaker fruit ipv Evergreen of ontbijtkoek, die zie ik niet meer zoveel voorbij komen.

Maar wel prima dus .
pi_45004036

-koolsalade
-versierde eierkoek
-stevige spinazieomelet

anyone?
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:03:43 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45004074
Dat had je een uur geleden ook al gevraagd snowqueen911...
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:18:26 #85
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45004523
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:02 schreef snowqueen911 het volgende:

-koolsalade
-versierde eierkoek
-stevige spinazieomelet

anyone?
recepten staan gewoon in het boek
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:19:49 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45004567
Koop het boek nou maar gewoon... Kom op zeg, die 13 euro kunnen jullie vast missen. Die bespaar je wel op snoep en andere vreterijen.
pi_45004575
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

recepten staan gewoon in het boek
mja ik heb het boek niet
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:21:32 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45004628
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:20 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

mja ik heb het boek niet
Dan koop je het zoals BE ook al zei.
pi_45004731
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dan koop je het zoals BE ook al zei.
tsja mn moeder vroeg ff om die 3 recepten op te zoeken
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:28:16 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45004843
[flauw-mode]
Hier staan ze niet.

En ik heb iig geen zin om ze over te gaan tikken voor je.
Volgende week kom je dan weer langs.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 14:39:57 #91
163650 Greys
pi_45005228
Bedankt ladies, voor de antwoorden! Bij het lezen van het SB boek kwam het me tamelijk 'gedoe-achtig' (daar moeten ze eens een woord voor verzinnen haha) over. Ik kreeg het idee dat ik enorm veel meer boodschappen moest doen dan anders, en vooral ook VAKER boodschappen moest doen. Want groenten en rauwkost enzo kan je niet lang bewaren, toch?
Maar ik ga het toch doen, dankzij jullie antwoorden.

Oh en Showqueen, ik zou het boekje gewoon maar kopen joh. Echt. Zoveel kost het niet en naast de recepten staan er veel inspirerende leuke verhalen in en andere tips! Als je het boekje leest krijg je er bijna ZIN in, om te gaan lijnen

Dat recept met die karbonades in alufolie, met een plak kaas en tomatenpuree enzo, jeetje dat ziet er lekker uit zeg! Is het resultaat net zo lekker als het plaatje?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:42:23 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45005324
Greys, ik doe vaak ook wel gewoon een potje groente hoor. Als slechte huisvrouw zijnde.

En ik heb voor ons iig het idee dat we goedkoper uit zijn qua boodschappen, maar goed, wij zijn met 2, dat scheelt mss. Oh, en idd gewoon eigen merk dingen kopen. Ik vind die optimel-zooit sowieso niet zo lekker en kies dus gewoon mijn eigen kwarkjes en drinkjes.

Dat karbonaadje is heel lekker maar was hier geen succes... de kaas plakte enorm aan de folie vast. De 2e keer hebben ik het dus maar gewoon gebakken en niet in de oven gedaan. Kaas er overheen gestrooid.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 14:54:37 #93
163650 Greys
pi_45005684
Wij zijn ook met zijn tweetjes hier, dus dat is mooi. Dan valt het misschien best mee met de extra kosten! Fijn van dat potje groenten, want dat leek mij ook wel wat, om af en toe op die manier dan een beetje te smokkelen. Beter op die manier smokkelen dan af en toe een Bounty in je snavel stoppen toch? (Oeh, krijg spontaan trek!)

Dat van die kaas aan de folie, dat zat ik dus meteen te denken toen ik het las haha! Dan moet je het er af gaan schrapen, en schrapen op alufolie geeft zo'n eng geluid/gevoel

Nog een vraagje: voordat ik alle regels van Man en Vrouw naast elkaar ga leggen, is er heel veel verschil qua wat je mag eten of is het voornamelijk dat de man iets meer mag? Die gaat zich sowieso niet houden aan de hoeveelheden ben ik bang, met zijn twee meter, dan valt ie halverwege de dag om.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:56:39 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45005743
Vaak mag de man een boterham meer, of een muslibol, of een cracker. En 's avonds zijn de hoeveelheden groter. Maar niet ineens een heel ander gerecht ofzo .
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:56:52 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45005751
De man mag idd wat meer, dus een plak ontbijtkoek extra, of een banaan of zo, maar over het algemeen is het wel ongeveer hetzelfde per dag. Dus hetzelfd broodje en beleg etc. etc.
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:00:09 #96
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45007935
Even over die karbonade,die heb ik de tweede keer ook niet in de folie gedaan,ik heb het gewoon in een ovenschaal gedaan met de folie over de schaal ipv over de karbonades....heeeeeeerlijk was het en geen geklieder
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:06:54 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45008212
Oh,dat is wel een hele slimme! Dat ik daar zelf nou niet op kom.
pi_45009947
Ik ga maandag beginnen na een tijdje getwijfeld te hebben.

Nog even wat vraagjes,

- Watvoor jus gebruiken jullie bij je aardappels? Sonja raadt magere jus aan, deze kan ik niet vinden in onze supermarkt, ze hebben wel maggi juszakjes (die ze ook aanraadt) maar welke moet ik dan hebben?

- Ik las ergens dat halvarine elke dag op je crackers/brood goed is, klopt dit, het staat nl niet bij de weekmenu's dat je overal boter op mag doen.

- Als er staat yoghurt als lunch, mag je dit ook vervangen door brood? Het is op dit moment voor mij nl handiger om brood mee te nemen naar mn werk dan yoghurt.

Bedankt! Leuk trouwens om de verhalan van iedereen te lezen, werkt zeker motiverend!

Zijn er trouwens nog meer vegetariers hier?
Wie is daar?
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:58:49 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45010208
Ik gebruik idd die juszakjes en dan alleen met water klaar maken, zonder boter. Dan is het al heel mager.

Het staat er volgens mij wel bij hoor, 'halvarine' staat er dan bij.

Je kan het wel vervangen door brood, maar dat is niet echt de bedoeling. Beter kan je dan proberen je ontbijt als lunch te doen en andersom.
pi_45010255
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
Greys, ik doe vaak ook wel gewoon een potje groente hoor. Als slechte huisvrouw zijnde.
je kunt ook stoomgroente nemen uit de diepvires
schijnt zelfs gezonder te zijn dan vers
potje zou ik niet doen
pi_45010367
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:52 schreef -ladybird- het volgende:

- Als er staat yoghurt als lunch, mag je dit ook vervangen door brood? Het is op dit moment voor mij nl handiger om brood mee te nemen naar mn werk dan yoghurt.
dat mag geloof ik niet, je mag denk ik wel lunch wisselen met ontbijt
pi_45010731
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruik idd die juszakjes en dan alleen met water klaar maken, zonder boter. Dan is het al heel mager.

Het staat er volgens mij wel bij hoor, 'halvarine' staat er dan bij.

Je kan het wel vervangen door brood, maar dat is niet echt de bedoeling. Beter kan je dan proberen je ontbijt als lunch te doen en andersom.
Ik zag trouwens ook een chamignonjus, op basis van champignons. Nu ben ik vegetarier dus wil ik dat gebruiken, zou dat mogen?
Wie is daar?
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:32:10 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45011224
Oh ja, dat is ook nog wel een idee snowqueen.

Ladybird, lijkt me wel hoor.
Je kan het ook nog even op het Sonja Bakker forum navragen:
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=sonjabakker
Mss hebben ze daar meer tips nog voor vegetariers.
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:42:50 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45011525
Je mag geen brood ipv yoghurt.
Wat je wel kunt doen is een drinkbeker met dop bij de blokker kopen. Opelost.
Wat ik nu voortaan ga doen is de blanke magere yoghurt vervangen door magere yoghurt met een smaak, idemdito met de kwark. Ik krijg dat zure spul niet meer weg

PS. Zijn de weekmenus uit het 2de boek precies hetzelfde als de weekmenus uit het eerste boek?
pi_45011564
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat is ook nog wel een idee snowqueen.

Ladybird, lijkt me wel hoor.
Je kan het ook nog even op het Sonja Bakker forum navragen:
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=sonjabakker
Mss hebben ze daar meer tips nog voor vegetariers.
Bedankt! Er staan idd tips voor vegetariers!
Wie is daar?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 17:56:26 #106
163650 Greys
pi_45011905
Dat van de juszakjes vroeg ik me idd ook al af, ik zag ook geen Maggi zakjes met 'magere jus'. Maar dan moet het gewoon met water dus, oke
(Oh enneh... BE, dat van die ovenschaal met folie erover ipv de kaas op de folie had ik ook nooit zelf bedacht hoor. Ik geloof dat ik net zo huisvrouwerig ben als jij)

Snowqueen, die stoomgroenten uit de diepvries vind ik een goed idee! Er staat vast wel op de verpakking hoe dat werkt? *grijns*

Ik hou ook erg van wokgroenten met die speciale zoetige woksaus. Ik hoop maar dat daar niet teveel calorietjes in zitten.... zo meteen maar even checken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:04:34 #107
131066 scrub_nurse
pi_45012149
t moet wel n beetje leuk blijven he, dus als je rijst met wokgroenten mag, gooi ik er gewoon n scheutje ketjap doorheen is t ook nog lekker..
ik moet wel weer goed op mn water letten, ik heb nu n anderhalve literfles spa bijj de hand en die vul ik smorgens en die moet minstens leeg zijn savonds, t leifst nog meer natuurlijk..maar t is zo lastig op mnw erk vaak plassen....tijdens n operatie kun je niet gewoon ff weg om te plassen...
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:09:25 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45012289
tuurlijk wel scrubnurse........als je moet, dan moet je!
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:10:50 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45012325
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:42 schreef amaranta het volgende:
PS. Zijn de weekmenus uit het 2de boek precies hetzelfde als de weekmenus uit het eerste boek?
Nee, het zijn 12 hele nieuwe menu's.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:13:58 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45012416
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, het zijn 12 hele nieuwe menu's.
Dacht ik al.
Een vriendin van mij heeft het nieuwe boek (en niet het oude) en die beweert dat de menus precies hetzelfde zijn. En ik zei al van niet....
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:34:49 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45017250
Ik gooi gewoon wat water bij m'n kookvocht van het vlees, dan heb je ook jus .
pi_45019892
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:56 schreef Greys het volgende:
Dat van de juszakjes vroeg ik me idd ook al af, ik zag ook geen Maggi zakjes met 'magere jus'. Maar dan moet het gewoon met water dus, oke
(Oh enneh... BE, dat van die ovenschaal met folie erover ipv de kaas op de folie had ik ook nooit zelf bedacht hoor. Ik geloof dat ik net zo huisvrouwerig ben als jij)

Snowqueen, die stoomgroenten uit de diepvries vind ik een goed idee! Er staat vast wel op de verpakking hoe dat werkt? *grijns*

Ik hou ook erg van wokgroenten met die speciale zoetige woksaus. Ik hoop maar dat daar niet teveel calorietjes in zitten.... zo meteen maar even checken!
nou hoe het werkt: men neme het stoomzakje groenten en men gooie het in de magnetron. even wachten op het piepje, klaarrr
gewone diepvries groente zijn ook gezond, maar stoomgroenten schijnen nog gezonder te zijn
pi_45019951
Ik begin maandag met het nieuwe boek van Sonja. Hopelijk gaat het net zo goed als vorig jaar. We gaan ervoor .
pi_45022943
Goed idee van die karbonades. Ik had ook al zo'n plakzooi hier. Maar het was wel lekker!
Eva
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:01:54 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45030554
Pfoeh, mager dagje vandaag.. Ontbijt 1 boterham, lunch 2 crackers..

Maar vanavond haal ik de schade wel weer in, vriendje en ik hebben vandaag 3 jaar dus gaan we misschien eten bij de Japanner, dat is wel redelijk mager geloof ik.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:18:50 #116
54772 Silmarwen
pi_45030735
Nou ik werd dinsdag meteen ongesteld dus ik heb me er niet goed aan gehouden (vooral 's avonds had ik echt mega erge honger) maar vanaf vandaag gaat het me wel weer lukken. Best lastig weer in dat weinig eten ritme te komen, maar na 2 weekjes ben je er weer aan gewend.
pi_45033817
[schaammodus] Meldt! Nou het afgelopen jaar was dus niet zo'n succes met lijnen. Inmiddels hebben manlief en ik besloten maar weer te beginnen. Het komende weekend gaan we nog even door de voorraad in huis die over is van de kerst, en maandag maar weer met frisse moed beginnen, en wegen!
Volgens mij is het de derde keer dat ik me hier meld, maar goed, nieuw jaar, nieuwe kansen! [/schaammodus]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:13:45 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45034632
Deze week is het voor ons ook niet echt geworden. Griep en allebei te lui om boodschappen te doen! Zelf dus maar een beetje aangeklooid.
Inmiddels 'moet' ik echt afvallen dus idd ook maandag maar met frisse moed aan de slag.
pi_45034670
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Deze week is het voor ons ook niet echt geworden. Griep en allebei te lui om boodschappen te doen! Zelf dus maar een beetje aangeklooid.
Inmiddels 'moet' ik echt afvallen dus idd ook maandag maar met frisse moed aan de slag.
Hebben we beide weer een frisse start
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:44:58 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45037911
Ik zal over mn hart strijken.
Het recept van de versierde eierkoek.
Eierkoek met een laagje boter. Daaroverheen een laag chocopasta. Versieren met smarties bijvoorbeeld een gezichtje ofzo. En dan afmaken met een toefje slagroom light.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:48:28 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45038038
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:52 schreef -ladybird- het volgende:

Nog even wat vraagjes,

- Watvoor jus gebruiken jullie bij je aardappels? Sonja raadt magere jus aan, deze kan ik niet vinden in onze supermarkt, ze hebben wel maggi juszakjes (die ze ook aanraadt) maar welke moet ik dan hebben?

ik gebruik geen jus

- Ik las ergens dat halvarine elke dag op je crackers/brood goed is, klopt dit, het staat nl niet bij de weekmenu's dat je overal boter op mag doen.

alleen als het er staat denk ik

nee

Bedankt! Leuk trouwens om de verhalan van iedereen te lezen, werkt zeker motiverend!

Zijn er trouwens nog meer vegetariers hier?
pi_45038405
Volgens mij moet je op elke boterham/cracker e.d. wel boter doen, omdat er echt stoffen inzitten die je nodig hebt. Maar het boek is idd niet erg duidelijk. Misschien is het duidelijker in het 2e boek, BE?
Eva
pi_45038585
Volgens mij moet je inderdaad gewoon boter (halvarine) op alles smeren hoor, hier zitten veel vitaminen en vetten in die je nodig hebt!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:05:22 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45038601
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:44 schreef amaranta het volgende:
Eierkoek met een laagje boter. Daaroverheen een laag chocopasta. Versieren met smarties bijvoorbeeld een gezichtje ofzo. En dan afmaken met een toefje slagroom light.

Over margarine, volgens mij staat dat ook weer niet heel uitgebreid in het 2e boek maar ik ga uit van (een beetje) boter op elk sneetje brood, crackertje, beschuitje etc.
Gewoon zoals je dat normaal ook zou doen. Die boter ligt het namelijk niet aan bij de meeste mensen.

Er staat in het 2e boek (maar in het 1e ook volgens mij): 1 volkorenboterham met halvarine en vruchtenhagel of 3 crackers met halvarine, 1x kipfilet en 2 x 30+ kaas.
Dus als het er bij staat dan ook erop doen.

Voor de mensen die geen boter lusten is er wel een heel prettig alternatief.
Ip boter op je brood mag je ook 25 gram mayonaise gebruiken om zo'n duyvis dipje mee te maken en die kan je dan 's avonds lekker eten met komkommer en paprika enzo.
Althans, zo werkte het bij het EGA dieet (ook een dieetplan met vaste groepen producten), daarbij moet je 25 gr. vet per dag en dat kan dus in de vorm van boter op brood of mayo door een eitje op brood of mayo als dipje. Maar dus niet om mee te bakken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:06:07 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45038627
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:04 schreef Fuente het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon boter (halvarine) op alles smeren hoor, hier zitten veel vitaminen en vetten in die je nodig hebt!
niet overal op...bijvoorbeeld niet op de ontbijtkoek.Tenzij het er bij staat.
Ik denk echt alleen als het er staat
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:09:28 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45038734
Ja, uiteraard wel als het er bij staat. Anders niet. Kan wel, beter van niet.
Ontbijtkoek met boter!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:26:00 #127
54772 Silmarwen
pi_45039325
Ik doe gewoon boter op mijn brood en crackers. Je hebt een bepaalde hoeveelheid aan vetten gewoon nodig. Nu ben ik wel erg zuinigjes met boter omdat ik het niet zo geweldig vind.
pi_45040541
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:44 schreef amaranta het volgende:
klinkt niet echt alsof het uit een afval dieet komt?
pi_45044537
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

niet overal op...bijvoorbeeld niet op de ontbijtkoek.Tenzij het er bij staat.
Ik denk echt alleen als het er staat
Ik bedoel ook bij alles waar beleg op gaat zeg maar
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:50:14 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45044632
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

Tja.... voor jou een vraag voor de genen die het boek wel gekocht hebben een weet.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:50:46 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45044650
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:47 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ik bedoel ook bij alles waar beleg op gaat zeg maar
Ik doe het meestal alleen als het er expliciet bijstaat.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:52:31 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45044717
Vanmiddag stond er Vitalinea Chocolademousse op het program. Maar, dat hadden ze niet bij de 2 supermarkten hier in de buurt.

Toen heb ik maar een chocoladekoekje genomen .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:57:23 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45044894
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanmiddag stond er Vitalinea Chocolademousse op het program. Maar, dat hadden ze niet bij de 2 supermarkten hier in de buurt.

Toen heb ik maar een chocoladekoekje genomen .
Das niet uit het eerste boek voor zover ik weet
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:58:44 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45044938
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Das niet uit het eerste boek voor zover ik weet
Nee week 1 uit boek 2 .

Ik denk dat een chocokoekje en chocomousse qua calorieen wel redelijk gelijkwaardig zijn... Ok tis geen zuivel, maar ach... Ga vanavond toch ook al uit eten, reddeloos verloren .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:00:04 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45044987
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:58 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee week 1 uit boek 2 .

Ik denk dat een chocokoekje en chocomousse qua calorieen wel redelijk gelijkwaardig zijn... Ok tis geen zuivel, maar ach... Ga vanavond toch ook al uit eten, reddeloos verloren .
Foei!
Maareh...het gaat er niet om dat de caloriën gelijk zijn maar dat je het vervangt door iets uit dezelfde schijf.
Toch?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:01:01 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45045021
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Foei!
Maareh...het gaat er niet om dat de caloriën gelijk zijn maar dat je het vervangt door iets uit dezelfde schijf.
Toch?
Ja, dus ik zit toch al überfout.

Maarja, kan geen chocolademousse tevoorschijn toveren en de chocokoekjes waren wel voorhanden op mn werk.

En aan mijn chocobehoefte is nu weer voldaan .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:03:30 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45045120
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het wel was. Maar volgens mij iets van een eierkoek met boterbesmeren en dan aarbeien erop. Maar ik durf het niet echt te zeggen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:04:17 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45045141
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het wel was. Maar volgens mij iets van een eierkoek met boterbesmeren en dan aarbeien erop. Maar ik durf het niet echt te zeggen.
Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.

Zo heb ik t destijds gemaakt althans.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:04:55 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45045173
Oh ja, dat was het.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:07:43 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45045271
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:11:15 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45045396
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.

Dat klopt ja.
Maar 'de moeder van' snowqueen moet het boek gewoon kopen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:12:38 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45045442
Ja, tuurlijk wel, maar om nou een heel verkeerd recept te geven. Dat van dat boek hadden we gisteren ook al duidelijk gemaakt toch?
Ik vond het zo onvriendelijk staan.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:13:54 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45045491
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, tuurlijk wel, maar om nou een heel verkeerd recept te geven. Dat van dat boek hadden we gisteren ook al duidelijk gemaakt toch?
Ik vond het zo onvriendelijk staan.
Ik ben heel erg onvriendelijk!
En alleen de pasta en de smarties waren gelogen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:17:14 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45045604
Maar wel lekker!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:17:41 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45045621
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ben heel erg onvriendelijk!
En alleen de pasta en de smarties waren gelogen
Ja, want moest er eigenlijk niet nog een flinke laag pindakaas op?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:20:05 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45045692
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, want moest er eigenlijk niet nog een flinke laag pindakaas op?
aan de boven én aan de onderkant van de koek
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:26:22 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45045876
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

aan de boven én aan de onderkant van de koek
Vergeet het mokka-gebakje niet wat er nog bij geserveerd moet worden .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:26:50 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45045891
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:26 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vergeet het mokka-gebakje niet wat er nog bij geserveerd moet worden .
de VOLLE chocomelk die je erbij moet drinken
pi_45047802
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

dankje

maarja ik zal tegen mams zeggen dat ze idd het boek maar moet kopen, als het maar 13 euro kost
pi_45047869
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat klopt ja.
Maar 'de moeder van' snowqueen moet het boek gewoon kopen.
haha het is echt voor mijn moeder hoor

ik heb totaal geen overgewicht, dus tis niet voor mij
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:24:32 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45052349
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:25 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

dankje

maarja ik zal tegen mams zeggen dat ze idd het boek maar moet kopen, als het maar 13 euro kost
Ik hoorde trouwens gisteren dat het momenteel uitverkocht is...
pi_45055560
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik hoorde trouwens gisteren dat het momenteel uitverkocht is...
ow misschien dat ze daarom kopietjes gebruikt
pi_45068557

dinsdag begonnen, en nu al 1.3 kilo kwijt
Eva
  zaterdag 6 januari 2007 @ 11:35:37 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45068581
Lekker Linda! Heerlijk zo'n begin!
pi_45069353
Fijn Linda Dat geeft moed he, als je een goede start maakt
Sara
Merel
Ukje
pi_45069401
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 11:33 schreef linda856763 het volgende:

dinsdag begonnen, en nu al 1.3 kilo kwijt
dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallen

hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er weer aan komt, zoiets
pi_45069901
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:21 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallen

Dat is heel erg afhankelijk van een aantal factoren. Ten eerste verlies je in het begin veel vocht, en hoe zwaarder je bent, hoe meer je afvalt. In mijn eerste week SB viel ik geloof ik 4,nogwat kilo af, allemaal vocht. Ik moet ongeveer 40 kilo (jaja, erg veel) afvallen en bij mij gaat het in het begin ook altijd erg hard.
Sara
Merel
Ukje
pi_45072721
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:21 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

Nou, bij mij zijn het nog wat zwangerschapskilo's dus daar zullen ook wel andere regels voor gelden.
Eva
  zaterdag 6 januari 2007 @ 14:48:25 #159
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45073645
Ik ben me de afgelopen maand gigantisch te buiten gegaan aan lekker en veeeeeel te verkeerd eten,ik heb echt nergens op gelet,vanaf sinterklaas tot aan mijn verjaardag afgelopen dinsdag...ik bleef gewoon eten!
Na 10 weken Sonja Bakkeren was ik 13 kilo afgevallen en stond de weegschaal tussen de 64 en 65 kilo.
Met lood in mijn schoenen ben ik vanmorgen op de weegschaal gaan staan.....ik durfde eigenlijk niet,maar ja...moet toch he!
Het viel me 100% mee.....65.5 kilo!!!!!!!
Maandag a.s. begin ik met het nieuwe boekje van Sonja,ik hoef geen kilo`s meer af te vallen maar een kilo of 3 zou leuk zijn.
Ik was/ben heel erg tevreden over de menu`s,voel me er goed bij
  zaterdag 6 januari 2007 @ 14:51:08 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45073748
Boodschappenlijstje is net uitgetikt. Op zich wel handig dat het er nu in staat, in boek 2, maar helaas geen hoeveelheden erbij. Dus dat moet je alsnog zelf even opzoeken.
Verbeterpuntje voor het volgende boek. CD'rommetje met de booschappenlijstjes erbij. Man, vrouw en man+vrouw. Zodat je dat even makkelijk kan printen.
pi_45079540
Nou mensen, ik zou eigenlijk maandag beginnen maar we hebben net boodschappen gedaan en heb besloten om morgen, zondag, al te beginnen!
Stom he, kan gewoon niet wachten totdat er wat kilootjes af zijn haha!
Wie is daar?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:38:48 #162
164583 squirtalot22ml
I made love with your mom.
pi_45079791
mijn moeder doet hier ook aan maar ik vind het maar onzin want het enige wat ze zegt is dat je gezonder en minder moet eten nou dat kon ik zelf ook wel verzinnen
Hey yo, I came in the door
I said it before
I never let the ladies hypnotize me no more
pi_45080268
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:38 schreef squirtalot22ml het volgende:
mijn moeder doet hier ook aan maar ik vind het maar onzin want het enige wat ze zegt is dat je gezonder en minder moet eten nou dat kon ik zelf ook wel verzinnen
Nou, dan schrijf je er toch ook lekker een boek over wordt je ook rijk
Wie is daar?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:55:53 #164
164583 squirtalot22ml
I made love with your mom.
pi_45080416
nee want nu heeft sonja bakker het ook al gedaan en kopen ze de mijne niet meer
Hey yo, I came in the door
I said it before
I never let the ladies hypnotize me no more
pi_45080646
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:55 schreef squirtalot22ml het volgende:
nee want nu heeft sonja bakker het ook al gedaan en kopen ze de mijne niet meer
Het was ook meer als grapje bedoelt he
Wie is daar?
pi_45080793
Ik had trouwens nog even een vraagje, heb de yogonaise van yofresh gehaald, dit is toch de goeie variant?
Wie is daar?
pi_45081212
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:38 schreef squirtalot22ml het volgende:
tuurlijk, het is inderdaad niks bijzonders

maar het werkt omdat je je wel aan ene dieet houdt in een boekje
al weet je zelf wel wat goed eten is, toch snoep je wel tussendoor
zo'n boek geeft alleen houvast, daarom werkt het
pi_45095315
Hi,
ik kom hier gezellig meepraten als dat goed is
Ik ga maandag met SB beginnen (met haar nieuwste boek)!
Heb al eerder haar boek (het eerste) gevolgd en ben toen 7 kilo afgevallen.
wil nu nog ongeveer 8 a 10 kilo afvallen.

Ik heb echt zin om te beginnen
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_45102436
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:19 schreef MissJ het volgende:
Hi,
ik kom hier gezellig meepraten als dat goed is
Ik ga maandag met SB beginnen (met haar nieuwste boek)!
Heb al eerder haar boek (het eerste) gevolgd en ben toen 7 kilo afgevallen.
wil nu nog ongeveer 8 a 10 kilo afvallen.

Ik heb echt zin om te beginnen
Gezellig! Hoe meer mensen, hoe leuker
Sara
Merel
Ukje
  zondag 7 januari 2007 @ 12:31:12 #170
16245 CarOnline
met lange O
pi_45104470
ohhh ik moet ook echt, en vorige keer had ik die klik dan ook, kon niet wachten om te beginnen!
deze keer is het wel anders, ik wéét dat het echt moet maar ik kan het enthousiasme wat ik de vorige keer had, niet opbrengen... misschien wel als er maar eerst een paar kilo af is.

ik moet er 13 kilo af, en dat moet toch lukken!
Screw them.
We're going home.
  zondag 7 januari 2007 @ 12:38:40 #171
131066 scrub_nurse
pi_45104671
ok allemaal beginners voor 8 januari ben benieuwd! houden we mekaar lekker op de hoogte van de vorderingen enzo!
pi_45108971
Ja is goed, ik doe ook mee!
Wie is daar?
  zondag 7 januari 2007 @ 15:03:39 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45109163
Nou, kom op Caro! Je kunt het vast wel weer!
Mijn klikje is geloof ik wel gekomen in combi met een aantal andere dingen. En de 1,3 kilo van Linda is voor mij puur lokaas! Dat wil ik ook!
pi_45112380
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn klikje is geloof ik wel gekomen in combi met een aantal andere dingen. En de 1,3 kilo van Linda is voor mij puur lokaas! Dat wil ik ook!
De vorige keer ging het bij mij juist niet snel hoor...
Eva
  zondag 7 januari 2007 @ 21:52:18 #175
16245 CarOnline
met lange O
pi_45124469
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, die 1,3 kilo heb ik ook als lokaas. Hoewel ik hier nu met kaas zit
En chips

Morgen MOET het gewoon weer! (<-- zie, ik probeer het echt!)
Screw them.
We're going home.
  zondag 7 januari 2007 @ 21:55:27 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45124633
Wij zijn vanavond uit eten geweest en ik sta nu op klappen!
  zondag 7 januari 2007 @ 21:59:21 #177
16245 CarOnline
met lange O
pi_45124878
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zijn vanavond uit eten geweest en ik sta nu op klappen!
Nou, dan heb je mórgen iig geen honger
Screw them.
We're going home.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:23:17 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45144207
En? Hoe gaat het vandaag?

So far so good hier. Ik vind het heel duidelijk te merken dat je wat meer mag eten dan in boek 1. Prima vol te houden.
pi_45144499
Boek 2 willen wij ook nog aanschaffen. Hoe zit het in elkaar?Ook weer weekmenu's enzo?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 8 januari 2007 @ 15:48:11 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45144980
Jup. 12 weekmenu's weer. Achterin een berg lekkere recepten. Extra info tussen de hoofdstukken.
Beetje zoals boek 2, maar dan 'new and improved'.
Ze geeft nu bijv. zelf al een boodschappenlijstje. Zonder hoeveelheden dus ik heb dt er nog wel even bij gezocht.

En dus iets meer eten voor mijn gevoel.
Ontbijt: glas fruitontbijt en 1 volkoren boterham met halvarine en vruchtenhagel
Tussendoor: sinaasappel
Lunch: Yoghurt met cruesli light en een banaan
Tussendoor: 1 sultana en een opkikker
Diner: 200 gr bloemkool, 75gr kipfilet, 125gr aardappels en 1 juslepel jus en een schaaltje komkommersalade.
Tussendoor: 1 glas optimeldrink of 250 gr. magere vruchtenkwark

Ik vind het bijna te veel.
pi_45145117
Da's idd veel!
Ik denk dat we nog een keer het hele programma van boek 1 gaan doen, en dan boek 2. Klinkt goed!
Sara
Merel
Ukje
pi_45145395
Dat lijkt idd meer BE!

Ik merk wel dat ik steeds makkelijker wordt. Ik heb gisteren nog een soepje gemaakt van mijn zelfgekweekte shiitakes, en dat ook gewoon er bij genomen (twas bouillon met paddestoelen, dus erg veel schade zal dat ook niet aanrichten) Het dagmenu gooi ik heel vaak binnen de dag helemaal om, omdat het niet handig is met werk, of omdat ik de combi niet lekker vindt... tot nu toe lijkt het goed te gaan. Vandaag doe ik trouwens een dinsdag, nasi is makkelijk in het voren te maken. Handig als we allebei aan het werk zijn. Morgen doe ik dan maandag, das andijvie
Eva
pi_45145479
Ik ben vandaag begonnen met week 1 van het nieuwe boek.
Daar ik de griep heb is er van eten nog niet veel terecht gekomen, stand tot nu toe zijn 2 crackers met kaas.
Ik ga wel proberen het avondeten volledig binnen te krijgen en te houden.

Misschien een idee om hier ook te posten wat je nu weegt, wat je afgevallen bent en wat je streefgewicht is?

Ik begin wel.
Cutie (1m87) (24,0) was 84,0 kg, weegt nu 84,0 kg en wil graag 70 kg wegen -0,0

En om even op de vraag van een van de vorige posters terug te komen, boek 2 is inderdaad meer van hetzelfde, maar dan uitgebreider.
8 nieuwe weekmenu's om af te vallen en tevens 4 om op gewicht te blijven. Tevens zijn er nieuwe recepten toegevoegd. Nieuw zijn de grondoefeningen en ook nieuw zijn de boodschappenlijstjes. Het idee van dit laatste is erg goed, helaas staan er geen hoeveelheden bij.
Ik vind het boek er sowieso mooi netjes verzorgd uitzien.
Ik heb er weer zin in!
  maandag 8 januari 2007 @ 16:03:36 #184
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45145567
Ik doe ook weer mee
Maar wel met hier en daar een extra boterham, want ik ga van mijn graad anders.

Ik heb boek1. De moeite waard om toch boek 2 te bestellen? Of is dat echt bedoeld als 'doorstart' na het eerste boek?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 januari 2007 @ 16:08:35 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45145749
Ik zou boek 2 bestellen, je mag veel meer .

Neem zelf ook een cracker extra tussen de middag, anders val ik ook om.

Merk wel dat ik 't moeilijker heb dan in ronde 1. Probeer het goed te doen, maar het valt me ondanks de ruimere hoeveelheden, zwaar. Komt doordat ik ft. ben gaan werken, waar ik de vorige keer een lui studentenleven leidde.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:15:38 #186
16245 CarOnline
met lange O
pi_45146014
Vandaag gaat het best goed. Hoewel ik nu enorme honger heb, maar de boodschappen zijn al gehaald, tis even doorbijten (figuurlijk dan ) tot half 6 ofzo.
Denk dat we vandaag maar eens wat vroeger eten
Screw them.
We're going home.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:16:06 #187
16245 CarOnline
met lange O
pi_45146034
Boek 2 was toch meer voor de nazorg zeg maar?
Screw them.
We're going home.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:16:42 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45146056
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef CarOnline het volgende:
Boek 2 was toch meer voor de nazorg zeg maar?
8 lijnweken en 3 of 4 op gewicht blijf weken
  maandag 8 januari 2007 @ 16:18:00 #189
16245 CarOnline
met lange O
pi_45146101
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

8 lijnweken en 3 of 4 op gewicht blijf weken
hmm ... interessant... vooral als je veel meer mag!
Screw them.
We're going home.
pi_45147128
Maar ik wil niet meer mogen eigenlijk, ik vind dit eigenlijk wel genoeg... bijna altijd meestal dan

Linda (1m68) (29 (is dit leeftijd?) was 67,0 kg, weegt nu 64.6 kg en wil graag 60 kg wegen -2,4

Nou ja, ik woog eigenlijk 77 kilo, maar dat was incl kind.
Eva
pi_45147189
Ik val helemaal niet zo veel af als de meesten, ook niet in het begin. Eigenlijk ben ik nog helemaal niks afgevallen, en ik sport er nog best veel bij .
pi_45147211
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:45 schreef linda856763 het volgende:
Maar ik wil niet meer mogen eigenlijk, ik vind dit eigenlijk wel genoeg... bijna altijd meestal dan

Linda (1m68) (29 (is dit leeftijd?) was 67,0 kg, weegt nu 64.6 kg en wil graag 60 kg wegen -2,4

Nou ja, ik woog eigenlijk 77 kilo, maar dat was incl kind.
Die 29 is je BMI?
  maandag 8 januari 2007 @ 18:01:30 #193
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45149930
ik lag me rot om al die sonja bakker dieeters. lekker crashesn.

bij mij in de buurt ook van die mensen die denken dat je met een dieet alleen veel afvalt, voorderest zitten ze op hun luie reet

ben nu ook bezig op mijn eigen manier wat ik al een paar keer de laatste jaren heb gedaan.

hel dag water drinken, en normaal eten . op zondag lekker snacken , veel bunkeren anders krijg je een langzame stofwisseling

5 a 6 keer per week naar de sportschool fitnessen. lekker zweten op de crosstrainer

opbouw training : 1e week 10 minuten volgende dag 11 minuten enzevoort
2e week 11 minuten volgende dag 12

net zo lang totdat je niet meer verder kunt

plus elke dag een spiergroep trainen voor je versterking , ook per week uitbouwen

ik was op 2 januari 98 kg bij 1.78 ( best wel pittig (maar ik train al jaren, dus er zit ook een hoop spieren bij)

zaterdag was ik al 96 kg . vandaag 97 kg (komt door het weekend), maar dat is niet erg want mijn doelstelling voor de eerste 5 weken is 1kg per week tot 93 kg

daarna 4 weken 0,75 kg tot de 90 kg
daarna zo lang mogelijk een halve kg per week tot 82 a 85 kg
  maandag 8 januari 2007 @ 18:09:52 #194
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45150212
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:01 schreef huupia het volgende:
Ik lach me rot om mensen die niet eens weten dat het "lachen" is en niet "laggen" .
pi_45151225
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:01 schreef huupia het volgende:

bij mij in de buurt ook van die mensen die denken dat je met een dieet alleen veel afvalt, voorderest zitten ze op hun luie reet

ben nu ook bezig op mijn eigen manier wat ik al een paar keer de laatste jaren heb gedaan.

hel dag water drinken, en normaal eten . op zondag lekker snacken , veel bunkeren anders krijg je een langzame stofwisseling

5 a 6 keer per week naar de sportschool fitnessen. lekker zweten op de crosstrainer

opbouw training : 1e week 10 minuten volgende dag 11 minuten enzevoort
2e week 11 minuten volgende dag 12

net zo lang totdat je niet meer verder kunt

plus elke dag een spiergroep trainen voor je versterking , ook per week uitbouwen

ik was op 2 januari 98 kg bij 1.78 ( best wel pittig (maar ik train al jaren, dus er zit ook een hoop spieren bij)

zaterdag was ik al 96 kg . vandaag 97 kg (komt door het weekend), maar dat is niet erg want mijn doelstelling voor de eerste 5 weken is 1kg per week tot 93 kg

daarna 4 weken 0,75 kg tot de 90 kg
daarna zo lang mogelijk een halve kg per week tot 82 a 85 kg
Ik zou zeggen, blijf lekker 'laggen'
Sara
Merel
Ukje
  maandag 8 januari 2007 @ 18:46:28 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45151339
Laggen joh, Heb je ook nog tijd voor andere dingen?
  maandag 8 januari 2007 @ 18:52:39 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45151578
Ik stel voor dat we, hoe verleidelijk ook, gewoon niet ingaan op dit soort gejengel. In feite is het off topic ook, want dit topic gaat niet over afvallen-en-hoe-je-dat-moet-doen, maar is heel simpel voor mensen die Bakker volgen.

Dus BE, als LIF-mod haal je desnoods dat soort reacties gewoon weg hoor. mijn zegen heb je
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 januari 2007 @ 19:02:28 #198
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45151926
Als je jouw manier al eenmpaar keer hebt gedaan de laatste jaren lijkt het me ook niet echt werken,anders hoef je het toch niet steeds opnieuw te doen???
Ik zit nu al een paar maanden op streefgewicht,als het echt een crashdieet is dan was ik allang aangekomen
pi_45152013
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:47 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Die 29 is je BMI?
Nee, da's mijn leeftijd. Ik wist niet zeker wat het getal betekende, dus ik heb mijn leeftijd maar ingevuld. BMI is uhh, even rekenen....22.89. Ik weet, dat is prima enzo, maar ik ben al jaren iets lichter, bunkerend en snoepend en wel, en nu blijven er een paar zwangerschapskilo's hangen, en die zorgen er voor dat ik nog niet al mijn broeken pas. Dus ik wil gewoon mijn gewicht van voor de zwangerschap terug
Eva
  maandag 8 januari 2007 @ 19:04:58 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45152027
Die laatste post is al weg dames
Verder staat het iedereen vrij om een topic te openen over de zin/onzin van SB. Best prima om daar kritisch naar te kijken, alleen dit is niet de juiste plek.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 januari 2007 @ 19:06:53 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45152115
Ik heb die laatste reactie en de reactie van amaranta daarop weg gehaald. Telt hij gelijk ook niet meer mee voor zijn postcount.

En verder moeten we denk ik maar gewoon proberen de oudsten en de wijsten te zijn en dat soort dingen lekker negeren. Net als de post hierboven.
Ik snap gewoon niet waarom mensen andere mensen uit laggen vanwege de wijze van afvallen terwijl ze zelf ook aan het af vallen zijn. Net als stoppen met roken 'gebruik jij het boek van allen carr? Tsss, je moet pleisters' etc. etc.
Laat elkaar nou gewoon lekker!

Dus ja... ik geloof dat ik als LIF mod verder geneuzel mss maar gewoon ga verwijderen, hoewel ik dat ook weer heel flauw vind.

Ik kan boek 2 aanraden, het is een vervolg op het eerste, nieuwe dagen, nieuwe recepten en vooral idd ietsje meer.
Hoewel ik ook wel dacht aan wat jij zegt Linda, dat het dan mss minder hard gaat.
Maar goed, eerst maar weer eens in het ritme zien te komen.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:10:33 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45152279
Het valt mij op dat in boek 2 er een stuk minder ontbijtkoek en evergreens op 't program staan. Het lijkt erop alsof ze je wel meer laat eten, maar dat wat je eet minder calorieën telt.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:36:14 #203
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45158972
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb die laatste reactie en de reactie van amaranta daarop weg gehaald. Telt hij gelijk ook niet meer mee voor zijn postcount.

En verder moeten we denk ik maar gewoon proberen de oudsten en de wijsten te zijn en dat soort dingen lekker negeren. Net als de post hierboven.
Ik snap gewoon niet waarom mensen andere mensen uit laggen vanwege de wijze van afvallen terwijl ze zelf ook aan het af vallen zijn. Net als stoppen met roken 'gebruik jij het boek van allen carr? Tsss, je moet pleisters' etc. etc.
Laat elkaar nou gewoon lekker!

Dus ja... ik geloof dat ik als LIF mod verder geneuzel mss maar gewoon ga verwijderen, hoewel ik dat ook weer heel flauw vind.

Ik kan boek 2 aanraden, het is een vervolg op het eerste, nieuwe dagen, nieuwe recepten en vooral idd ietsje meer.
Hoewel ik ook wel dacht aan wat jij zegt Linda, dat het dan mss minder hard gaat.
Maar goed, eerst maar weer eens in het ritme zien te komen.
nou dat laggen hebben we ook weer gehad . zal ik ook eens iedere post gaan doornemen op taalfouten?

het was gewoon wat snel getypt.

jammer dat niemand inhoudelijk ingaat op mijn post.

btw ik wil hier niemand uitlachen hoor, het valt me gewoon op dat sonja bakker een hype is.

mijn ervaring is dat sporten en normaal eten veel betere resultaten oplevert. en volgens mij is het nog gezonder ook, want sb-eren mag je maar een bepaalde tijd doen anders krijg je gewoon te weinig voedingsstoffen binnen.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:03:01 #204
54772 Silmarwen
pi_45160355
Dit is geen discussie topic maar een ervaringen topic.
pi_45160558
Vandaag de dag perfect afgerond, zelfs 2 dingen geskipt die voor mij niet ook nog dr bij hoefden. .
  maandag 8 januari 2007 @ 22:15:34 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45160973
laat me raden..de rouwkost en de saus?
pi_45163006
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef amaranta het volgende:
laat me raden..de rouwkost en de saus?
.

De rauwkost tel ik al niet meer mee .

Nee fruitontbijt en een banaan.

Bij het tweede boek mag je echt meer eten zeg.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:58:57 #208
54772 Silmarwen
pi_45163345
Rauwkost eet ik niet. Ik krijg het met moeite weg en mag het eigenlijk niet. Ik neem liever een stukje fruit na het eten het liefst een mandarijntje. Ik eet sowieso elke dag 2 stuks fruit of het nou mag of niet.

Ik gebruik pijnstillers die je maag aantasten en daarvoor heb ik weer maagtabletten en er wordt bij geadviseerd geen caffeïne, rauwkost en nog wat dingen te eten en te drinke.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:20:24 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45169292
dat drinkontbijt is echt smerig
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:25:42 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45169344
Welke heb je?
Ik heb altijd die met aardbei erin en die vinden mijn man en ik allebei best lekker.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:43:15 #211
131066 scrub_nurse
pi_45170326
nou dat 2e boek is dan niks voor mij, ik vind deze hoeveelheden al veel!
maandag begonnen vandaag niet gewogen ivm omstandigheden

scrub_nurse
31
begingewicht 89,3
streefgewicht 65
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:51:09 #212
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45170450
Succes met afvallen, ik hoop dat deze manier werkt voor jullie. Ik wil wel even zeggen dat jullie natuurlijk ook in de dieetclub (met lijstje!) mogen posten. Dat is niet verboden voor Sonja afvallers. We hebben zelfs een hightech-lijstje-dat-je-mooi-zelf-kunt-aanpassen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:51:48 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45170462
Ik wilde even gaan kijken hoeveel het nu is als je een gemiddelde dag invoert in zo'n kcal teller/wijzer/dinges maar degene die ik altijd gebruikte werkte niet meer. Is er iemand die zo'n site weet?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:55:07 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45170518
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde even gaan kijken hoeveel het nu is als je een gemiddelde dag invoert in zo'n kcal teller/wijzer/dinges maar degene die ik altijd gebruikte werkte niet meer. Is er iemand die zo'n site weet?
Het voedingscentrum heeft er ook een .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:58:11 #215
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_45170567
Misschien het vermelden waard, maar ik ben in 9 weken tijd zo'n 15 kilo afgevallen dankzij Sonja. Ben nu aan het laatste boek begonnen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 09:59:37 #216
163650 Greys
pi_45170594
Ik vul dagelijks mijn dingetjes in op www.greys.valtaf.nl
(Je kunt gratis een profieltje aanmaken op www.valtaf.nl)

Bij calorielijst kan je dan de gerechten/dingen aanklikken die je hebt gegeten en dan zie je hoeveel calorietjes je al binnen hebt tot nu toe, en hoeveel vet en hoeveel eiwit enzo.

Als dit oud nieuws is voor iedereen hier.... dan sorry, doe dan maar net of ik dit niet gepost heb
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:31:15 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45172346
Daar had ik idd ook nog een accountje. Die maar even gereactiveerd.
Ik heb de dag van gisteren daar in zitten vullen en kom op 1500 Kcal. Wat ik eigenlijk stiekem best een beetje veel vind.
Vraag me af of dat ontbijt van een boterham en de fruitontbijt niet stiekem een 'of' zou moeten zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 12:03:23 #218
163650 Greys
pi_45173141
Voor Sonja dr begrippen is dat inderdaad best 'veel'. Zou ze abuis zijn?
Of heb je er stiekem allerlei Bounty's, Nutsen en Bolognese-chips tussendoor gesnackt?
(Oké, nu heb ik dus trek, haha!).

Maar om nou elke dag 1000-1200 binnen te krijgen, daarvan gaat je lijf weer in de spaarstand.
Dus ik denk dat een dagje 1500 prima is hoor!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:05:44 #219
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45173198
Hm.. ik had nog nooit van dit mens ghoord totdat nu opeens enorm veel mensen in mijn omgeving er mee bezig zijn.
Wat ik zo opvallend vindt aan die lijnende mensen is dat ze eignelijk gewoon door willen gaan met alles eten en toch willen afvallen. ieder weldenkend mens snapt toch wel dat dat niet gaat werken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:07:51 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45173259
Nou, dan heb jij hele rare mensen in je omgeving want ik snap iig wel dat ik niet kan blijven eten zoals ik at voordat ik ging lijnen.
Het gekke is dat lijners daar meestal commentaar op krijgen, dat ze minder gaan eten.
pi_45173287
Veel mensen positieve ervaring met Sonja Bakker?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:10:24 #222
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45173306
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, dan heb jij hele rare mensen in je omgeving want ik snap iig wel dat ik niet kan blijven eten zoals ik at voordat ik ging lijnen.
Het gekke is dat lijners daar meestal commentaar op krijgen, dat ze minder gaan eten.
Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.

Dat je van gewoon minder eten en meer bewegen afvalt kan natuurlijk elke idioot wel verzinnen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 12:11:15 #223
163650 Greys
pi_45173322
Posdnous. Dat zou inderdaad lekker zijn hoor, dat geef ik toe, alles blijven snaaien en toch afvallen. Maar als dat zo was, als 'wij lijners' dat echt dachten, waarom zouden we dan bv een boekje van Sonja Bakker kopen, of ons aan welk ander dieet dan ook (proberen te) houden? Dat zou dan toch geen zin hebben, als we dachten dat we ook zonder dieet wel af kunnen vallen?

Ik probeer echt een middenweg te vinden tussen 'alles eten wat ik wil' en 'mezelf alles ontzeggen'.
En dat werkt prima
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 12:13:35 #224
163650 Greys
pi_45173375
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.

Dat je van gewoon minder eten en meer bewegen afvalt kan natuurlijk elke idioot wel verzinnen.
Jij had alweer gereageerd nog voordat ik mijn antwoord neerzette
Elke idioot kan dat inderdaad verzinnen, gewoon minder eten en meer bewegen. Maar sommige mensen hebben dan even een 'handvat' nodig, om dat daadwerkelijk uit te kunnen gaan voeren. Bijvoorbeeld 'welk voedsel past bij deze nieuwe levensstijl van minder eten en meer bewegen?'.

Want 'minder' eten gaat in mijn geval totaal niet op!!! Ik moet 'gezonder' eten, maar niet minder
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_45173440
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Posdnous het volgende:

Het gaat ook vooral om de variatie. Als je iedere avond dezelfde gekookte aardappels, groente en hetzelfde vlees eet, is dat helemaal niet zo gezond.
amokaapjeeh O+
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:16:48 #226
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45173460
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef Greys het volgende:

Want 'minder' eten gaat in mijn geval totaal niet op!!! Ik moet 'gezonder' eten, maar niet minder
Nou ja, dat bedoel ik dus eveneens.

Van gezonder eten val je wel af lijkt me. En ik neem aan dat de meeste mensen toch wel weten wat zo'n beetje gezond eten is.
En als ze op zoek zijn naar gezond eten dat toch lekker is kun je beter kookboeken lezen dan dieetboeken.

maar goed, ik heb er verder geen verstand van dus succes ermee .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:17:19 #227
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45173472
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Coconut het volgende:

[..]

Het gaat ook vooral om de variatie. Als je iedere avond dezelfde gekookte aardappels, groente en hetzelfde vlees eet, is dat helemaal niet zo gezond.
Dan moet je dat ook niet doen he, er is toch wel meer gezond eten dan dat .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:19:27 #228
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45173516
Hoe zou het met die SB-ers zijn die zo gigantisch afvielen toen het boekje net uit was?
Ik weet hun namen niet meer, jij BE?

Ook zo'n man die heel fanatiek was... zal straks de oude topics eens doorspitten.
Die gingen toen heel goed. Ben benieuwd of ze nog op gewicht zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:20:47 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45173553
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou ja, dat bedoel ik dus eveneens.

Van gezonder eten val je wel af lijkt me. En ik neem aan dat de meeste mensen toch wel weten wat zo'n beetje gezond eten is.
En als ze op zoek zijn naar gezond eten dat toch lekker is kun je beter kookboeken lezen dan dieetboeken.

maar goed, ik heb er verder geen verstand van dus succes ermee .
Ik dus niet. Ik ben zo'n trut die gerust de hele week spaghetti eet omdat het lekker is en ik geen zin heb om iets anders te verzinnen.
Door dit boek breng ik heel veel variatie in mijn eetpatroon aan wat er al heel lang uit was zeg maar.
Minder eten snap ik, gezond en gevarieerd eten ook. Maar dan moet ik dat nog wel doen ook. En als zo'n boekje mij daar bij helpt, prima, doe ik het lekker via een boekje.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:24:15 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45173647
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe zou het met die SB-ers zijn die zo gigantisch afvielen toen het boekje net uit was?
Ik weet hun namen niet meer, jij BE?

Ook zo'n man die heel fanatiek was... zal straks de oude topics eens doorspitten.
Die gingen toen heel goed. Ben benieuwd of ze nog op gewicht zijn.
Ik heb even gespamd in de eerste 3 topics.
Dan zien ze het topic hopelijk weer in hun AT verschijnen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 12:24:27 #231
163650 Greys
pi_45173650
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Posdnous het volgende:
.. dus succes ermee .
Het is best wel eens lekker als het een beetje voorgekauwd (ieuwwwww!!! ik bedoel niet het eten zelf, maar wát je zou moeten eten ) wordt. Ik gebruikte het boekje van Sonja Bakker al een tijdje voordat ik echt begon, maar dan puur voor ideetjes van 'wat voor lekker gezonds zal ik vanavond eens gaan maken?'.

En thanks
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_45173713
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:17 schreef Posdnous het volgende:
Dan moet je dat ook niet doen he, er is toch wel meer gezond eten dan dat .
Het is voor veel mensen wel makkelijk om vaak hetzelfde te eten denk ik.
Ik had de laatste tijd ook echt geen tijd en zin om steeds maar weer andere dingen te bedenken om te kunnen eten. Nu bedenkt Sonja dat voor me, dus hoef ik alleen de boodschappen nog maar te doen. Scheelt veel voor mij!
Bovendien wist ik niet dat ik beter niet iedere ochtend kan ontbijten met brood. Want brood is toch gezond?
amokaapjeeh O+
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:26:56 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45173719
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dank je wiefke

Ben benieuwd
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:31:15 #234
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45173832
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:26 schreef Coconut het volgende:

[..]

Het is voor veel mensen wel makkelijk om vaak hetzelfde te eten denk ik.
Ik had de laatste tijd ook echt geen tijd en zin om steeds maar weer andere dingen te bedenken om te kunnen eten. Nu bedenkt Sonja dat voor me, dus hoef ik alleen de boodschappen nog maar te doen. Scheelt veel voor mij!
Bovendien wist ik niet dat ik beter niet iedere ochtend kan ontbijten met brood. Want brood is toch gezond?
Ik vind dat toch wel schokkend hoor.

Wie gaat er nu dagen achter elkaar hetzelfde eten? dat wil toch niemand? Eeven buiten of het ongezond is of niet, lijkt het me ook gewoon niet lekker en saai.

En elke ochtend een boterham eten lijkt me vrij normaal eigenlijk, is daar iets mis mee?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:31:17 #235
242 Pinball
Electric Monk
pi_45173834
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef Brighteyes het volgende:

Inderdaad.
Ik ben ook benieuwd.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_45173968
Wuht, hier verder nu?
pi_45174961
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:31 schreef Posdnous het volgende:
Ik vind dat toch wel schokkend hoor.

Wie gaat er nu dagen achter elkaar hetzelfde eten? dat wil toch niemand? Eeven buiten of het ongezond is of niet, lijkt het me ook gewoon niet lekker en saai.

En elke ochtend een boterham eten lijkt me vrij normaal eigenlijk, is daar iets mis mee?
Op zich is er niets mis met iedere ochtend een boterham eten, maar variatie is beter. Dus afwisselen met yoghurt/kwark, crackers, fruit(ontbijt), rijstwafels. Ik merk daar nu echt wel verschil in.

En zoals Brighteys al zegt, er zijn best mensen die gerust de hele week spaghetti kunnen eten. Ik kan ook best iedere dag een tartaartje of kipfilet eten. Dat is dan misschien wel saai, maar het blijft (nog) lekker en het is makkelijk.
amokaapjeeh O+
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:28:39 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45175312
Ik had het ook heel erg met broodbeleg.
Wilde mager en dus bijna altijd kipfilet op brood, tot het je op het laatst bijna tegen gaat staan van saaiheid. Nu weet ik dat af en toe vruchtenhagel, of jam, of weetikveel ook mag.
pi_45176833
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wilde mager en dus bijna altijd kipfilet op brood, tot het je op het laatst bijna tegen gaat staan van saaiheid. Nu weet ik dat af en toe vruchtenhagel, of jam, of weetikveel ook mag.
Of slankie 20+ smeerkaas mediterannee! .
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 14:39:02 #240
163650 Greys
pi_45177273
Dat klínkt zelfs al lekkerder, mediterannee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_45179565
Hoi allemaal,

ben met het eerste boek 15 kilo afgevallen, en heb nu het 2e boek gekocht om op gewicht te blijven, en weer eens wat anders te eten enzo.

kan iemand mij misschien vertellen wat ik (uit het nieuwe boek) mag eten in de tweede week op dinsdag avond?
Ik ben vergeten vlees uit de vriezer te halen, en als ik vlees mag eten, moet ik het even bij de supermarkt halen, omdat het anders nooit optijd ontdooit is. duurt nog ff voor ik van mijn werk naar huis mag nml!

alvast bedankt!
Babe In Totale Control of Herself
pi_45180187
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Daar had ik idd ook nog een accountje. Die maar even gereactiveerd.
Ik heb de dag van gisteren daar in zitten vullen en kom op 1500 Kcal. Wat ik eigenlijk stiekem best een beetje veel vind.
Vraag me af of dat ontbijt van een boterham en de fruitontbijt niet stiekem een 'of' zou moeten zijn.
BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...
Eva
pi_45180269
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:52 schreef Sassefras het volgende:
Hoi allemaal,

ben met het eerste boek 15 kilo afgevallen, en heb nu het 2e boek gekocht om op gewicht te blijven, en weer eens wat anders te eten enzo.

kan iemand mij misschien vertellen wat ik (uit het nieuwe boek) mag eten in de tweede week op dinsdag avond?
Ik ben vergeten vlees uit de vriezer te halen, en als ik vlees mag eten, moet ik het even bij de supermarkt halen, omdat het anders nooit optijd ontdooit is. duurt nog ff voor ik van mijn werk naar huis mag nml!

alvast bedankt!
Andijvie & 75 gram kipfilet.
Later vanavond nog yoghurt of chocomelk light.
pi_45180397
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:12 schreef Cutie het volgende:

[..]

Andijvie & 75 gram kipfilet.
Later vanavond nog yoghurt of chocomelk light.
dankjewel!
Babe In Totale Control of Herself
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 16:16:07 #245
163650 Greys
pi_45180400
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:10 schreef linda856763 het volgende:

[..]

BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...
Hoi Linda. Ik neem even de vrijheid om ook hierop te reageren, omdat ik daar ook op die site zit
Bij sommig beleg kan je naast 'gram' op het pijltje klikken en dan staat er ook '1 beleg' bijvoorbeeld. En als dat er niet staat, dan denk ik dat 1 plakje rosbief ongeveer 15 gram is. Dat houd ik altijd aan tenminste (als ik een beetje kijk hoeveel plakjes er in 1 ons gaan). Misschien heb je hier wat aan

Het is een handige site. Ik hou het niet dagelijks bij, maar het is goed om eens te kijken wat je nou zoal aan calorietjes in je snavel stopt gedurende de dag
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_45180594
Ja, dat sleepmenuutje zag ik wel, maar bij rosbief staat het er echt niet bij. Nou ja, het komt er ook niet zo op aan, het calorieëntellen doet Sonja al voor mij

Ik kom trouwens als ik mijn menu voor vandaag invoer, maar op 825.30 calorieën. En dan heb ik hier en daar nog wat extra genomen ook. Dat vind ik nou wel weer heel weinig!
Eva
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2007 @ 16:29:36 #247
163650 Greys
pi_45180887
Ik vul Sonja dan ook aan. Nou ja, haar dieet
Ik zorg dat ik rond de 1200-1300 calorietjes kom!

Als je op valtaf.nl kijkt en dan bij 'sjaspers', zij is een jonge meid die 60 (!!) kg is afgevallen in 2 jaar, dan zie je dat zij ook altijd rond de 1200-1300 zat. Dus dat leek me wel een goeie!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:20:16 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45182764
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:10 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ja, heb ik wel gedaan idd.
Zal straks nog eens kijken. Nu eerst verder op de crosstrainer.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:24:02 #249
54772 Silmarwen
pi_45182886
Ik zit alweer op het gewicht van voor de feestdagen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:28:18 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45183021
Ik zat er vanmorgen zelfs onder Ik was zo blij!
pi_45203533
Nou, t gaat al 2 dagen goed, hoewel ik gister mn dieet flink aangevuld heb, het was écht te weinig.
Maar ben al blij dat ik bij honger een cracker neem, ipv een dikke koek. Of 3
Screw them.
We're going home.
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:16:42 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45204372
Gisterenavond de fout in gegaan, nu weer vrolijk verder onder het motto 'alles dat ik niet snoep is meegenomen'.
pi_45204610
Gister ging het hier ook even fout, vandaag waarschijnlijk ook *aan het inhouden is*
We hebben momenteel veel stress hier, dus ik blijf er niet teveel bijstaan, wordt wel beter op de duur.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:29:56 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45204646
Mijn nichtje wordt vandaag 2 dus ik heb straks ook nog de keuze wel of geen taart.
Moeilijk!
pi_45204797
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn nichtje wordt vandaag 2 dus ik heb straks ook nog de keuze wel of geen taart.
Moeilijk!
Is niet moeilijk Klein stukje taart
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:31:12 #256
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45206051
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik smeer altijd ketchup of curry-achtige sauzen op de kip als het gaat vervelen.
Handgemaakt
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:49:13 #257
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_45210313
Morgen ga ik ook beginnen... En ja, echt waar M'n betere helft heeft plechtig beloofd ook mee te doen, dus we kunnen elkaar steunen (of van de snaai afhouden) hierin.

Ben net boodschappen wezen doen, en dat viel tegen!!!! We wisten al wel dat we niet bepaald gezond aten, maar ik had werkelijk niets van de spullen in huis die Sonja aanbeveelt! Lijst gemaakt, en eerst naar de Lidl, daar zoveel mogelijk gehaald. Daarna naar Appie om te halen wat de Lidl niet had of waarvan ik niet goed wist welke Lidl variant ook bruikbaar was. Ben 3,5 uur bezig geweest!!!
Ach, ik heb in ieder geval vast wat beweging gehad denk ik dan maar....

Vanavond bereid ik vast zoveel mogelijk voor van het ontbijt, de tussendoortjes en de lunch voor morgen zodat dat klaar staat en zo gepakt / meegenomen kan worden. Ik ben van plan dat iedere avond te gaan doen, we zijn 's-morgens van die stresskippen anders.

Ik wil 15 kilo afvallen (weeg nu 77 kg bij 1.74m), m'n betere helft vindt zelf dattie met 20 kg minder toe kan (weegt nu bijna 100 kg bij 1.86m). Maar m'n grootste doel is gezond(er) eten en leven. En gezien onze huidige levensstijl kan het haast niet anders en moeten er dan ook wel wat kilootjes verdwijnen.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:13:39 #258
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45211014
Ik bevindt me in het hol van de leeuw... maar waarom zoveel moeite doen om te zoeken naar een "magere yoghurtdressing" of "bosje basilicum" als het ligt aan de snaai?

Vervang dat "je mag nu snel snoepen SMS-je" van Sonja eens door het aardappel-groente-vlees advies van je moeder.
Handgemaakt
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:27:27 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45211468
Ten eerste heb ik dat advies nooit gekregen van mijn moeder.
En nee, mijn moeder is niet dik.

Ten tweede, als ik nu af wil vallen kan ik wel braaf gezond gaan eten maar dan zou ik precies eten wat ik verbrand en dus niet afvallen maar netjes op gewicht blijven. En dat wil ik nou net niet omdat ik nu ongezond dik ben. En daarom dus nu een magere yoghurt dressing.

Enneh... leg dat 'je mag nu snel snoepen'-sms-je eens uit? Of zeg ik nu echt iets heel doms.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:32:03 #260
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45211623
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ten eerste heb ik dat advies nooit gekregen van mijn moeder.
En nee, mijn moeder is niet dik.

Ten tweede, als ik nu af wil vallen kan ik wel braaf gezond gaan eten maar dan zou ik precies eten wat ik verbrand en dus niet afvallen maar netjes op gewicht blijven. En dat wil ik nou net niet omdat ik nu ongezond dik ben. En daarom dus nu een magere yoghurt dressing.

Enneh... leg dat 'je mag nu snel snoepen'-sms-je eens uit? Of zeg ik nu echt iets heel doms.
Ik maak geen opmerkingen die aanvallend over moeten komen. Dus niet in de verdediging!

Maar ik heb flink gezette tantes die nu Sonja volgen.
Die krijgen sms'jes of mailtjes wanneer zo mogen snoepen. Met verjaardagen en feestdagen etc.

Die zelfde tantes geven mij tijdens die verjaardag de opmerking: "Ben je aan het lijnen?"
Als ik geen taart neem.
Handgemaakt
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:35:02 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45211725
Nou, die sms-jes heb ik echt nog nooit van gehoord en lijken me ook tamelijk stompzinnig als ik heel eerlijk ben.
Tjesis, dat kan je toch ook voor jezelf wel uitmaken of je dat 'mag' of niet.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:38:31 #262
33969 babsjuh
pi_45211847
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:13 schreef BertV het volgende:
Ik bevindt me in het hol van de leeuw... maar waarom zoveel moeite doen om te zoeken naar een "magere yoghurtdressing" of "bosje basilicum" als het ligt aan de snaai?{/quote}

Omdat die snaai (mede) komt door gebrek aan juiste voedingsstoffen, in mijn geval tenminste.

[quote]Vervang dat "je mag nu snel snoepen SMS-je" van Sonja eens door het aardappel-groente-vlees advies van je moeder.
Natuurlijk, aardappelen-groente-vlees is ook goed, prima, niks mis mee. En dat heb ik van huis uit best wel meegekregen. Maar als je al 15 jaar niet meer onder moeder's vleugels vertoeft ga je je eigen gewoontes ontwikkelen. En in mijn geval zijn die niet gezond te noemen (wat eten betreft dan).
En juist om die gewoontes gaat het me. Wat ik hoor, zie en gelezen heb, bieden de menu's die in de boeken van Sonja Bakker worden aangeboden een goede houvast om nieuwe, goede gewoontes aan te leren. Door het afvalplan minimaal één keer te volgen, wil ik mezelf goede eetgewoontes aanleren. En gezien het feit dat ik niks, maar dan ook niks van die boodschappenlijst standaard in huis heb, lijkt het me geen verkeerde zaak.

Enne... aardappelen-groente-vlees wordt hier in huis (zeker als m'n man kookt) rijkelijk aangevuld met jus en saus. Dat moet ook veranderen dus. En eerlijk gezegd liep het water me in de mond bij het zien van de dagmenu's. Zoveel lekkere dingen!!!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:46:22 #263
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45212100
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:38 schreef babsjuh het volgende:

[..]

En eerlijk gezegd liep het water me in de mond bij het zien van de dagmenu's. Zoveel lekkere dingen!!!
hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.

Zelf gebruik ik gewoon geen jus en zout meer over de aardappelen en let ik op dat ik mager vlees koop. Blik groenten erbij. Als toetje kwark met zoetstof.

Goedkoop snel en makkelijk.

Om dit vol te houden heb ik een snack-avond.
Gaat nu al drie jaar goed.
Handgemaakt
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:06:00 #264
33969 babsjuh
pi_45212731
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef BertV het volgende:

[..]

hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.
Rest van m'n leven ben ik ook niet van plan hoor Maar nu wel even een paar maanden, om in dat ritme te komen van goed, gezond en op tijd eten.
quote:
Zelf gebruik ik gewoon geen jus en zout meer over de aardappelen en let ik op dat ik mager vlees koop. Blik groenten erbij. Als toetje kwark met zoetstof.

Klinkt goed om op gewicht te blijven. Maar bij mij moet er toch eigenlijk ook een kilootje of 10 tot 15 af. M'n BMI is net iets te hoog, en vanwege medicijngebruik zal ik zowiezo al niet meer zo slank worden als ik ooit was. Die illusie heb ik dan ook niet.
Maar die medicijnen, die blijven de komende jaren wel, daar kan ik niet vanaf (epilepsie). En omdat mijn epilepsie verergert van o.a. aspartaam (als ik dat binnenkrijg gaat de epilepsie dwars door de medicijnen heen), zijn nagenoeg alle light-producten voor mij verboden terrein. Dus moet ik gezond leren eten.
Als ik dat enigszins onder de knie heb, en m'n gewicht wat naar beneden is, dan zal ik dat Sonja-regime ook wel loslaten denk ik.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:09:41 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45212842
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb het niet nageteld maar +/- 7 van de 10 dag menu's hebben aardappels-groente-vlees als avondeten hoor!
Dat is waarom ik het nou juist zo prettig vind, omdat ik dat dus nooit deed.
Ik woon al jaren op mezelf maar die combinatie kwam hier echt zelden op tafel. Doe mij maar eenpansgerechten of van die Knorr Wereldgerechten of zo. Lekker, maar niet gezond en ook nog een stervensduur.
quote:

En dat is dus precies wat deze methode in houdt. Alleen ik doe dat dus niet uit mezelf.
Ik was compleet en aangenaam verrast door gekookte witlof bijvoorbeeld. Vond ik vroeger smerig en dus kookte ik het niet. Blijkt stiekem toch best lekker te zijn. En zo nog een aantal groenten die bij mij uit de gratie raakten puur uit gemakzucht.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:12:57 #266
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45212946
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:06 schreef babsjuh het volgende:

[..]

Rest van m'n leven ben ik ook niet van plan hoor Maar nu wel even een paar maanden, om in dat ritme te komen van goed, gezond en op tijd eten.
[..]

Klinkt goed om op gewicht te blijven. Maar bij mij moet er toch eigenlijk ook een kilootje of 10 tot 15 af. M'n BMI is net iets te hoog, en vanwege medicijngebruik zal ik zowiezo al niet meer zo slank worden als ik ooit was. Die illusie heb ik dan ook niet.
Maar die medicijnen, die blijven de komende jaren wel, daar kan ik niet vanaf (epilepsie). En omdat mijn epilepsie verergert van o.a. aspartaam (als ik dat binnenkrijg gaat de epilepsie dwars door de medicijnen heen), zijn nagenoeg alle light-producten voor mij verboden terrein. Dus moet ik gezond leren eten.
Als ik dat enigszins onder de knie heb, en m'n gewicht wat naar beneden is, dan zal ik dat Sonja-regime ook wel loslaten denk ik.
Asparaam is wellicht troep. Daar komen we over een aantal jaren achter.
Je kunt afvallen door gezond te eten, verspreid over de dag.
Niet door weinig te eten, zeker niet in combinatie met sporten.

Ik loop 3x per week 5km en fitness 3x een uur. Dat is het andere uiterste.
(Ik eet per dag 2 eieren, pakje kipfilet, 7 boterhammen, liter melk + extra eiwit, 2 appels en het eerder genoemde avondeten)
Handgemaakt
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:19:35 #267
33969 babsjuh
pi_45213176
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:12 schreef BertV het volgende:

[..]

Asparaam is wellicht troep. Daar komen we over een aantal jaren achter.
Kijk voor de gein eens op www.aspartaam.nl... Toen aspartaam bij mij aanvallen bleek te triggeren ben ik gaan zoeken, en van die site wordt je al helemaal niet vrolijk. Ook opvallen dat het voedingscentrum de mening over aspartaam aan het bijstellen is, en op veel producten met aspartaam steeds meer waarschuwingen verschijnen. Maar da's een ander onderwerp.
quote:
Je kunt afvallen door gezond te eten, verspreid over de dag.
Niet door weinig te eten, zeker niet in combinatie met sporten.

Ik loop 3x per week 5km en fitness 3x een uur. Dat is het andere uiterste.
(Ik eet per dag 2 eieren, pakje kipfilet, 7 boterhammen, liter melk + extra eiwit, 2 appels en het eerder genoemde avondeten)
*grijnz* Ik krijg nu echt het idee dat je nog nooit zo'n dagmenu van Sonja Bakker hebt gezien...

Mijn schema voor morgen:
ontbijt: 1 volkoren boterham met halvarine en vruchtenhagel, 1 glas fruitontbijt, 1 glas water
tussendoor: sinaasappel
lunch: 250 gram magere yoghurt, 2 eetlepels Kellog's K, 1 banaan, 2 glazen water
tussendoor: 1 sultana, 1 opkikker, 1 glas water
diner: 125 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 75 gram kipfilet, 1 juslepel magere jus, 1 schaaltje komkommersalade, 1 glas water
avondsnack: 1 glas optimel drink OF 250 gram magere vruchtenkwark, 1 glas water

Daarbij nog (max) 3 koppen koffie, naar behoefte water of rooibosthee en minimaal een half uur bewegen.

Eerlijk gezegd vraag ik me nu al af waar ik het morgen allemaal moet laten....
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:20:30 #268
33969 babsjuh
pi_45213209
Gelijk een vraagje voor de ervaren Sonja Bakkeraars: die sultana hè... is dat 1 zo'n kaakje of 1 zo'n folietje met 3 kaakjes?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:38:16 #269
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45213822
slechts 1 .
In haar eerste boekje stond dat er ook bij,ik weet niet wek boek jij hebt?
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:38:40 #270
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45213837
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:19 schreef babsjuh het volgende:

[..]

*grijnz* Ik krijg nu echt het idee dat je nog nooit zo'n dagmenu van Sonja Bakker hebt gezien...

Mijn schema voor morgen:
ontbijt: 1 volkoren boterham met halvarine en vruchtenhagel, 1 glas fruitontbijt, 1 glas water
tussendoor: sinaasappel
lunch: 250 gram magere yoghurt, 2 eetlepels Kellog's K, 1 banaan, 2 glazen water
tussendoor: 1 sultana, 1 opkikker, 1 glas water
diner: 125 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 75 gram kipfilet, 1 juslepel magere jus, 1 schaaltje komkommersalade, 1 glas water
avondsnack: 1 glas optimel drink OF 250 gram magere vruchtenkwark, 1 glas water

Daarbij nog (max) 3 koppen koffie, naar behoefte water of rooibosthee en minimaal een half uur bewegen.

Eerlijk gezegd vraag ik me nu al af waar ik het morgen allemaal moet laten....
Ziet er goed uit. Al zou ik meer eetmomenten nemen. Weet idd weinig van Sonja Bakker. Gaat mij niet om haar ideeen, maar weer de zoveelste die verdient aan mensen die af willen vallen.
Handgemaakt
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:43:15 #271
33969 babsjuh
pi_45213989
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:38 schreef AnnaStesia het volgende:
slechts 1 .
Bedankt! Ik heb het tweede boek, en kon het niet vinden.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_45214050
1 koekje.... helaas
Forza Juve!
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:53:32 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45214352
Ik eet groenten onbeperkt trouwens. Ik ben er dol op en anders heb ik aan het avondeten echt veel te weinig.

Groenten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45216596
mogen jullie mannen nu ook niet meer lekker eten omdat jullie aan de sonja zijn ?
underground forever baby
pi_45217483
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Laton het volgende:
mogen jullie mannen nu ook niet meer lekker eten omdat jullie aan de sonja zijn ?
Mijn man eet alles wat ie lekker vindt. Aardappels, vlees en groenten dus
Mn man is blij als ik weer eens Sonja.. dan eten we tenminste lekker en gezond
Screw them.
We're going home.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:07:37 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45219346
quote:
Mijn man doet gewoon mee. Uit vrije wil!

Enneh... Sonja Bakker doen staat niet gelijk aan niet lekker eten.
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:57:32 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45223611
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:38 schreef AnnaStesia het volgende:
slechts 1 .
in het eerste boekje staan geen sultana's, dat ten eerste
en ten tweede, er staat bij de evergreens wel bij dat het er maar 1 moet zijn uit het pakje
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:34:39 #278
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45230542
In het eerste boekje staat op bladzij 12 ,1 sultana
pi_45243086
Ikzelf volg een opleiding to dietist (ik ben zowat afgestudeerd nu). Ik merk dat veel dietistjes hier niet zo blij mee zijn, dat kan ik ook wel begrijpen. Daar gaan hun clienten

Maar ik erger me ook aan deze Sonja Bakker rage. Een korte kritsiche blik leert mij een aantal dingen:

- je mag bijna niets eten, vinden mensen het raar dat ze afvallen?
- ze is overduidelijk gesponsord door fabrikanten. Ik vind het not done dat je bepaalde produkten als liga gaat promoten. Verder kan dit veel goedkoper, je hebt al die dure lifestyle producten niet nodig.
- voedingstechnish laat ze behoorlijk veel vallen

Op mijn spreekuur kwamen ook heel wat mensen aanzetten met dit boek; wat ik daar nou van vond. Hulde aan Sonja want mensen hebben een rage nodig lijkt het wel, maar ik vind het nogal onzinnig allemaal.
Let gewoon fatsoenlijk op je voeding en kom eens uit je stoel, dat zou voor het overgrote deel van de mensen al goed zijn. Niks geen SB voor nodig

Mensen zijn niet veel meer gaan eten, maar juist veel minder gaan bewegen de laatste decennia. Kinderen, komen die nog buiten? Heb je een kantoorbaan? Heb je wel tijd voor bewegen?
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_45243738
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:50 schreef paradoXical het volgende:
- je mag bijna niets eten, vinden mensen het raar dat ze afvallen?
- ze is overduidelijk gesponsord door fabrikanten. Ik vind het not done dat je bepaalde produkten als liga gaat promoten. Verder kan dit veel goedkoper, je hebt al die dure lifestyle producten niet nodig.
- voedingstechnish laat ze behoorlijk veel vallen
-Vooral in het 2e boek mag je behoorlijk veel eten vind ik. Ik ben nu nog bezig in het 1e boek en als ik een cracker of wat dan ook meer wil eten, dan doe ik dat gewoon. Je merkt zelf wel hoeveel je nodig hebt.
-Wie zegt dat je persé een A-merk moet kopen? Niemand. Iedere winkel heeft wel goedkopere varianten, je bent vrij om te bepalen welk merk je koopt.
-Het is al een tijd geleden dat mijn voeding zo gevarieerd en gezond is geweest. Ik zie niet in wat ik nog meer zou 'moeten' eten.
amokaapjeeh O+
  donderdag 11 januari 2007 @ 12:16:20 #281
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45243872
cracker meer of minder gaat natuurlijk nergens over.
Ze pushed je natuurlijk wel richting unilever want die zal er wel weer achter zitten.
Met voedingtechnisch gaat het om verhoudingen tussen de voedingsmiddelen.
Ben met je eens dat die wel beter zou zijn dan wat je ooit hebt gedaan, meningen van voedingsdeskundigen zijn ook variabel.

De voedingsdeskundige die ik ken zat in haar pauze aan een witbolletje met hagelslag...
Het zijn net mensen.
Handgemaakt
pi_45243985
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:16 schreef BertV het volgende:
cracker meer of minder gaat natuurlijk nergens over.
Ze pushed je natuurlijk wel richting unilever want die zal er wel weer achter zitten.
Met voedingtechnisch gaat het om verhoudingen tussen de voedingsmiddelen.
Ben met je eens dat die wel beter zou zijn dan wat je ooit hebt gedaan, meningen van voedingsdeskundigen zijn ook variabel.
Waar gaat het volgens jou dan wel over, als een cracker meer of minder nergens over gaat?
Ze kan je wel ergens naartoe pushen (al valt dat mijn inziens reuze mee), je beslist zelf of je daar dan 'intrapt'.
Wat is er mis met de verhoudingen tussen de voedingsmiddelen?

Oftwel, licht je antwoorden eens toe.
amokaapjeeh O+
  donderdag 11 januari 2007 @ 12:22:36 #283
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45244071
cracker meer of minder is rommelen in de marge. Met voldoende beweging gaat het daar helemaal niet over.

Voedingsdeskundigen krijgen tijdens hun opleidingen te horen waar het perfecte dagmenu uit zou moeten bestaan. voedingscentrum achtige ideeen > unilever.

Verhouding koolhydraten vetten, eiwitten, vitamines en hun verhoudingen, hoeveelheid energie etc.
Sonja zal zich hier wel niet helemaal aan houden, en ze zit in de stoel van de voedingsdeskundigen.

Ik ben niet anti sonja, maar anti-commercieel uitbuiten van mensen die niet meer weten wat ze moeten eten.
Handgemaakt
pi_45244499
Ik kan wel een (van de vele) voorbeelden noemen. Ik heb Sonja wel eens aan het werk gezien op TV, waarbij ze thuis bij een (te dikke) mevrouw kwam.
Vloeibare boter werd weggegooid voor olijfolie, want olijfolie is beter.

Ik vind dat je moet uitkijken met dit soort beweringen, want olijfolie is helemaal niet beter! Vloeibare boter en olijfolie bevatten een nagenoeg gelijke vetfractie, waarbij boter juist belangrijke vitamines levert. Verder zie ik het vershil niet zo tussen een cracker of een boterham, ik raad mijn clienten aan juist bruin vezelrijk brood te eten, en al helemaal geen producten als Kellogs Fruit en Fibre welke ontzettend duur zijn.
When I win, I win. When i loose? I still win..
  donderdag 11 januari 2007 @ 12:38:54 #285
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45244566
Interessante discussie!
(verkapte tvp)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45244619
Ja, kan die discussie niet ergens anderrs ofzo?

Het is de bedoeling dat het gaat over ervaringen met Sonja Bakker en mensen die ermee bezig zijn. Elk deel komen er wel 10 mensen die het allemaal beter weten .
  donderdag 11 januari 2007 @ 12:42:30 #287
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45244714
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:40 schreef Nouk het volgende:
Ja, kan die discussie niet ergens anderrs ofzo?

Het is de bedoeling dat het gaat over ervaringen met Sonja Bakker en mensen die ermee bezig zijn. Elk deel komen er wel 10 mensen die het allemaal beter weten .
Je hebt gelijk ik ben bezig met topicvervuiling, dit gaat idd over Sonja Bakker.
(Die 10 mensen zijn hun eigen dieet goeroe)

http://www.voedingscentru(...)oeveelheden+per+dag/
Handgemaakt
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:47:40 #288
33969 babsjuh
pi_45249165
Ervaringen dus

Vandaag dag 1, week 1 (2e boek). Manlief doet braaf mee, wil dus ook wat kilo's kwijt. Uurtje geleden even gebeld met 'm, en hij had hetzelfde als ik: Ik krijg 't niet op!!! Nou ja, amper dan. Ik zit niet tegen heug en meug te eten, want ik vind 't gewoon lekker wat er allemaal op 't program staat vandaag, maar het is voor mij in ieder geval wel meer dan voldoende. Voel me ook niet slap of zo, integendeel! Voel me energieker als anders, ondanks een bijna doorwaakte nacht met die storm. Ik loop wel vaak naar de wc door al dat water. Ben al wel over die 3 koppen koffie heen, maar drink er wel minder van als anders.

Nog even over die dure merken: er wordt duidelijk aangegeven dat alle merkproducten zonder probleem kunnen worden vervangen door merkloze producten. Omdat veel merknamen (sultana, evergreen, dat soort dingen) zo bekend zijn dat iedereen meteen weet wat er mee wordt bedoeld wordt over die merknamen gesproken. Daar zal natuurlijk best wat sponsoring achter zitten, maar er wordt nergens gezegd dat 't niet gaat werken als je die merken links laat liggen.

Zelf merk ik dat ik wel veel merkproducten heb gekocht, maar dat heeft meer te maken met aspartaam. In die dure merkproducten zit dat vaak niet, terwijl de goedkope varianten dat vaak wel hebben. Ik mag geen aspartaam, daar ga ik heul rare dingen van doen... Dus in die gevallen wel de dure merken gekocht.

Gaandeweg zal ik best m'n eigen twist er aan gaan geven, en zullen er meer dure merken van m'n boodschappenlijstje verdwijnen.

Maarre... so far so good! En djeez... wat een hoop lekkere dingen heb ik in m'n kast en koelkast liggen nu....
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:55:57 #289
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45249540
Ik ben deze week ook begonnen. Eigenlijk meer als experiment, want ik hoef de kilo's niet echt kwijt. Vriendin van me had het 1e boek en ik ga nu kijken of ik er een paar decemberkilo's afkrijg (heel letterlijk een paar).
Ik raak ze ook wel kwijt als ik gewoon op m'n voeding let, maar in vind Sonja een leuk experiment.
Die vriendin had 't erover dat je zo'n honger hebt, vooral in de 1e week, maar daar heb ik geen last van. Zit nu op de 4e dag en heb eigenlijk nog geen moment moeite of honger gehad. Maandag maar eens op de weegschaal en kijken of het scheelt.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:02:22 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45249793
Voor de mensen die willen discussieren: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
Wij weten allemaal nl. wel dat we fout bezig zijn.
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:09:08 #291
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45250081
Wat vinden jullie er dan allemaal zo ontzettend lekker aan?
Of is boek2 plots het walhalla van exotisch diëten of zo?

Begrijp me goed, ik vind het SB-dieet prima hoor. Maar het is (in boek 1)aardappels, groente, vlees, een plak ontbijtkoek en een appel (kort door de bocht).
Ik eet graag AGV, dus ik klaag niet, maar ik snap niet dat mensen van de daken schreeuwen dat het zo ontzettend bijzonder ge-wel-dig lekker is, alsof ze een nieuwe culinaire belevingswereld betreden waarin de smaakpapillen in welhaast goddelijke mate worden gekieteld en de mens niet anders kan dan genieten! Genieten! Genieten!

Kom op mensen. We praten over aardappels en prei hier.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:09:29 #292
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45250095
Of moet ik toch het tweede boek maar gaan kopen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:10:42 #293
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45250143
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:09 schreef Duderinnetje het volgende:
alsof ze een nieuwe culinaire belevingswereld betreden waarin de smaakpapillen in welhaast goddelijke mate worden gekieteld en de mens niet anders kan dan genieten! Genieten! Genieten!

Kom op mensen. We praten over aardappels en prei hier.

Geweldig beschreven!
Miauw
pi_45250763
Ik heb het 10 weken gevolgd, en ben daarbij 12 kilo afgevallen. Van 86 naar 74 Kilo. Ik ben nu al een paar maanden gestopt en ik eet eigenlijk gewoon wat ik wil nu. Ik ben nog maar 3 kilo extra aangekomen. Daarom ga ik nu weer ff een wat gezonder en afwisselender eten.

donderdag 11 januari 2007 @ 15:28:23 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45250882
Niet zozeer bijzonder lekker, maar gewoon niet vies. Men doet net alsof je jezelf vreselijk tekort doet als je SB doet maar dat vind ik dus niet. En om heel eerlijk te zijn, na al die jaren matig eten kan ik dus stiekem echt genieten van AGV.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 januari 2007 @ 16:40:29 #296
163650 Greys
pi_45253850
Ik heb dus precies hetzelfde. Uit gemakszucht (noem het gerust luiheid...) maakte ik haast nooit meer groenten, vlees, aardappels. Vooral niet toen ik alleen woonde, maar eigenlijk ook niet toen we net samenwoonden. Het was altijd rijst met een prutje en kip, of pasta, of een kant-en-klaar ding en heul veul snack, pizza, patat met saté

Dus wij genieten allebei enorm nu Sonja ons GVA 'beveelt' te eten. Dat hadden we uiteraard ook zelf kunnen bedenken, maar dit is een mooie stok achter de deur en ik geniet enorm als ik nu mijn koelkast open doe. Filet Americain, lekkere groentes en rauwkost, Optimel drankjes (hmmmmmm! die met limoen!!!) en allemaal gezonde dingetjes.

Als wij 's avonds een snaai aanval krijgen rond 21.00 uur ofzo, maken we een ananas schoon en hakken hem in stukken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:44:28 #297
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_45256125
quote:
Mijn vrouw ook niet meer, omdat IK aan de Sonja ben
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_45275692
jippie, 2 kilo er af! en maandag begonnen, het begin is er!

BE heb jij de klik inmiddels alweer? hier gaat het echt goed gelukkig. nou nog volhouden!
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:41:25 #299
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_45276257
M'n moeder doet het ook en ik doe maar met haar mee, er word alleen erg weinig rijst gegeten... kun je niet gewoon af en toe een aardappel/groente/vlees gerecht vervangen door rijst?
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:45:13 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45276355
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:08 schreef CarOnline het volgende:
jippie, 2 kilo er af! en maandag begonnen, het begin is er!

BE heb jij de klik inmiddels alweer? hier gaat het echt goed gelukkig. nou nog volhouden!
Nog niet weer op de weegschaal gestaan.
Klik... half... overdag gaat het prima, geen gesnaai op mijn werk, gewoon braaf het menu aanhouden, maar woensdag een verjaardag met taart, gisterenavond een studiebijeenkomst met koekjes op tafel en daar kan ik dan echt niet vanaf blijven.

pi_45276484
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nog niet weer op de weegschaal gestaan.
Klik... half... overdag gaat het prima, geen gesnaai op mijn werk, gewoon braaf het menu aanhouden, maar woensdag een verjaardag met taart, gisterenavond een studiebijeenkomst met koekjes op tafel en daar kan ik dan echt niet vanaf blijven.

Oh, maar ik snoep ook wel tussendoor hoor

Alleen geen koekjes, maar van die winegums ofzo, of een paar kauwgomballen van de kids, even voor de suikerkick ofzo. Deed ik vorige keer ook en toen ben ik bijna 8 kg afgevallen. Geen koekjes dus, maar wel wat zoetigs.
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:53:37 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45277954
Winegums... whihihi, daar lag nog een half zakje van in de auto.
Oh, en we konden een doosje Ferrero Rocher ook niet weerstaan bij de Makro van de week.

Jaja, I know... dat is ook de reden dat ik te dik ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')