quote:Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005
Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet
Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda (\'Je moet in je eigen kracht gelóven\') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja\'s echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek \'Bereik je ideale gewicht\', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo\'s af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde \'broodjes Sonja Bakker\' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag \'Wie is Sonja Bakker?\', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?\'\', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik \'m zou pletten...\'\'
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d\'r tiende (\'ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen\') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma\'s-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).
Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas\'\', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo\'en word je steeds dikker.\'\'
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.\'\'
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja \'de laatste strohalm\' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk (\'s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja\'s weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap \'t Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja\'s boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in \'t Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.\'\'
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht \'Nu kan het nog\'.\'\' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.
Misschien heb je naar de weekmenu's gegeken om op gewicht te blijven?quote:Op dinsdag 5 december 2006 07:51 schreef roxan het volgende:
boek is inderdaad duurder als het eerste maar er staan ook veel meer recepten in. En het lijkt alsof je meer mag eten, of ligt het aan mij?
Hoe bedoel je dat? Want in het 1e boek volg je toch ook gewoon de weekmenu's?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:08 schreef Marty het volgende:
Misschien heb je naar de weekmenu's gegeken om op gewicht te blijven?
Daar lijkt het me dat je wel meer mag eten dan tijdens de afslank menu's...
Wanneer je dus genoeg bent afgevallen maar toch verantwoord wilt blijven eten om niet opnieuw aan te komen, kun je die vier weekmenu's volgen.quote:Dit boek bevat 8 nieuwe weekmenu's om af te slanken en 4 nieuwe weekmenu's om op gewicht te blijven
Ohhh, ja ik snap wat je bedoeld!quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:41 schreef Marty het volgende:
Over het nieuwe boek Bereik èn behoud je ideale gewicht:
[..]
Wanneer je dus genoeg bent afgevallen maar toch verantwoord wilt blijven eten om niet opnieuw aan te komen, kun je die vier weekmenu's volgen.
Ik neem aan dat je met die weekmenu's wel meer mag eten dan bij de 8 afslankmenu's.
Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik bedoelde..![]()
In het begin val je wel altijd sneller af he, gaat steeds langzamerquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:50 schreef scrub_nurse het volgende:
ik sonjabakker nu 10 dagen en ik moet zeggen ik haal de voorgeschreven hoeveelheid eten niet iedere dag hoor!
Ik vind dat je veel moet eten...de avondsnack sla ik standaard over, die is niet nodig. Enne 200gram sla das wel heeeeeel veel...ik kreeg maar 100gram op..
ik ben nu in 10 dagen tijd 2,1kg afgevallen!![]()
als ik dan ff reken zou t 25kg/2,1kg x 10dgn = 119dgn moeten duren voor ik mijn 25kg kwijt ben..![]()
bronquote:Haar afslankboeken worden bestsellers, journalisten stromen toe als ze een nieuw exemplaar presenteert, tvprogramma’s vechten om haar gunsten en vijf minuten geen e-mail checken betekent wéér 25 nieuwe berichten van lijners die om haar advies bedelen. Maar succes levert in Nederland nu eenmaal ook kritiek op. De afgelopen maanden werd Sonja Bakker beschuldigd van plagiaat, het tegen betaling reclame maken voor bepaalde producten, van het promoten van een crashdieet, zelfs van het hebben van anorexia…
Sonja Bakker IS EN BLIJFT ’GEWOON MEISJE’ UIT NOORD-HOLLAND
Onder curatele…
Ter bescherming van zichzelf en haar gezin
SPIERDIJK — Grote herenboerderijen, wat verlaten schapen die achteloos grazen in de wei. En bomen. Langs de weg tussen Heerhugowaard en Spierdijk tekenen de bijna kale decemberbomen zich hoog tegen de donkere hemel af. Hun toppen dansen op de maat van de wind. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Dat geldt ook voor de figuurlijke hoge boom en zo mag je Sonja Bakker, ooit een gewoon meisje uit Noord-Holland, tegenwoordig wel noemen.
„In eerste instantie had ik de natuurlijke neiging mezelf te verdedigen, de strijd aan te gaan. Maar toen realiseerde ik me hoeveel energie ik daarin moest steken. Energie die ik hard nodig had om mijn boek af te schrijven. Toen besloot ik dat als iemand me aan wilde vallen, die persoon dat maar moest doen. Hebben ze een poot om op te staan, dan krijg ik vanzelf bericht dat ik wegens wat dan ook voor de rechtbank wordt gedaagd. En dan zien we vanaf dat punt wel verder. Geen enkele beschuldiging is ooit verder gekomen dan een boel geschreeuw in de media. Alleen toen er werd geroepen dat ik anorectisch was, heb ik ingegrepen. Mensen gingen naar mijn ouders bellen om te vragen in welk ziekenhuis ik was opgenomen. Dat ging me te ver. Daarmee kwamen de beschuldigingen in mijn eigen wereldje. En daar moeten ze uit blijven.”
We zitten aan de eettafel van een riante doch niet bepaald kapitaalkrachtige doorzonwoning. Veel geel in het interieur, een grote foto van Sonja aan de muur waarvoor ze zich meteen verontschuldigt. „Die heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Het is de cover van mijn boek. Maar hij gaat eraf hoor. Net alsof ik mezelf zo belangrijk vind…” Het was niet haar enige verjaardagscadeau. Met de Audi TT die man Koen voor haar kocht, prijkte ze zelfs al in een roddelblad. „Ja jeetje, ik heb jarenlang rondgereden in een oude Twingo. Maar vanaf dat ik succesvol werd, moest ik steeds op en neer naar Hilversum en toen zei mijn man ’wat voor auto zou je dan willen?’ Ik antwoordde ’een Audi TT’, voor de grap. Maar op 4 november stond-ie op de oprit te pronken! De eerste week heb ik echt met mijn neus op het dashboard gereden. Hartstikke bang dat ik herkend zou worden en dat dan iedereen zou denken dat het me in mijn bol geslagen was. Maar toen kreeg de Privé er lucht van en wist heel Nederland het. Vanaf dat moment ben ik er veel meer van gaan genieten. .”
„Niet lullen, maar poetsen”
In feite is het de enige luxe die ze zich heeft veroorloofd. Dat en meer boeken op de markt brengen. „Ik heb alles tot nu toe in eigen beheer uitgegeven. Zelf laten drukken en dan alle exemplaren opgeslagen in mijn vaders bollenschuur. Er kon geen bol meer bij. Reed mijn vader iedere dag op en neer met een aanhangwagen vol boeken naar het Centraal Boekenhuis. Maar ik geloofde in mijn boek en mijn intuïtie liet me niet in de steek. Het werd een hit. Lieten Koen en ik ’s avonds de hond uit en dan zei hij ’Son, we moeten er meer laten drukken. Wat zullen we doen; vijfduizend, tienduizend?’ ’Doe er maar 45.000’, zei ik dan. Moest-ie wel even slikken. Ik geloof in de wet van de getallen. Hoe meer boeken je laat drukken, hoe meer er worden verkocht! Eigenlijk ben ik best daadkrachtig: niet lullen, maar poetsen.”
Sonja op de fiets: „Ik krijg het verwijt dat ik het in mijn boeken zo weinig over beweging had. Hey, ik ben voedingsdeskundige, geen bewegingsdeskundige.”
Sonja Bakker waait even lekker uit aan het strand van Egmond aan Zee. Een van de weinige momenten voorzichzelf.
Een appeltje voor zoontje Finn van 2: „De mooie momenten in het leven moet je koesteren. Ik ben geen moppermoeder.”
En dus gaat ze ook de Duitse markt op binnenkort, met meteen 10.000 exemplaren.
Ook weer helemaal onder eigen beheer uitgegeven. „ Heb hartstikke veel aanvragen gehad van buitenlandse uitgeverijen en als ik daar op in zou gaan, hoef ik nooit meer een dag te werken. Maar toevallig vind ik het leuk wat ik doe. Mijn boeken zijn toch mijn kindjes. Als ik de rechten verkoop, kan iemand ermee doen wat hij wil, ze verkeerd vertalen… Dat wil ik echt niet hebben.”
Ze heeft het er, uit eigen vrije wil dus, hartstikke druk mee. Met haar boeken én met haar gezin: man Koen en de twee zoontjes Tristan en Finn.
Sinds kort staat ze, zoals ze het zelf noemt, ’onder curatele’. „Ik heb nou iemand die me tegen mezelf beschermt. Ik nam alles aan. Een strenge secretaresse selecteert de aanvragen voortaan.”
Dat hebben we gemerkt. Vijf minuten na de boekpresentatie in restaurant Fifteen vorige week konden we krijgen. Het werden twee uur aan de eettafel met veel koffie, die in feite alleen maar werden afgebroken, omdat Sonja met haar schoonmoeder heeft afgesproken naar een tuincentrum te gaan. „Voor het eerst sinds weken een vrije middag”, zegt ze gelukkig. En morgen ga ik lekker met mijn kindjes naar de ballenbak.”
Vol trots laat ze een gouden bal zien die op de eettafel ligt. Finns favoriete cadeautje van pakjesavond. „En dat voor één euro. Leg ik hem op Sinterklaasavond in bed, met rode wangen van de opwinding en de vermoeidheid en dan is dat toch goud waard. Succes of geen succes. Ik wil niet geleefd worden.”
Alsof het zo is afgesproken belt op dat moment ten Andrea, de secretaresse/ persoonlijk assistente van Sonja. Elsevier wil per omgaande een recept. En of ze morgenochtend om 9 uur in de studio bij RTL 4 kan zijn. Heel even lijkt ze te aarzelen, dan zegt ze resoluut dat ze het recept zo zal sturen, maar dat ze die studio morgen kunnen vergeten. „Ik moet gewoon grenzen stellen”, verontschuldigt ze zich. „Zo ga ik bijvoorbeeld ook nooit naar showbizzfeestjes.
Krijg steeds maar weer uitnodigingen.
Maar dan denk ik ’wat moet ik daar. . Mijn wereld is hier in Spierdijk. Trouwens, wat moet ik dan aan? Een jurk van Mart Visser? En waar haal ik die dan vandaan? En stel je nou voor dat er dan zo’n fotograaf rondloopt van de Story of de Privé en dat er dan volgende week een foto van me in die rubriek staat waarin ze schrijven dat je er belachelijk uitzag. Ik moet er niet aan denken!”
Bekend zijn bij mensen die zij zelf niet kent, ze vindt het een rare bijkomstigheid van succes. „Zelfs als ik geld sta te pinnen bij de bank, komen ze me nog advies vragen. Ik geef dan wel antwoord hoor. Ik geloof echt in mijn methode.”
Maar succes heeft ook positieve kanten. „Vorige week heb ik voor het eerst een echte boekpresentatie gehouden. Mijn man zei: ’Son, als je het nu niet groots viert, ben je niet in staat van je succes te genieten.’ Ik ben drie jaar geleden in stilte getrouwd met een blingbling kettinkje van 3 euro om mijn nek; had nog wat in te halen. Dus heb ik een mooi colbertje gekocht en al mijn familie en vrienden uitgenodigd. Ook mijn ouders die al jaren uit elkaar zijn. Ik vond het doodeng, maar het was geweldig. Nog één keer samen met mijn vader, moeder, broer en zus op de foto. Dat wil toch ieder kind van gescheiden ouders. Met mijn boeken heb ik dat toch mooi voor elkaar gekregen.”
Andrea belt opnieuw: RTL 4 wil Sonja zo graag in het programma hebben, dat ze aanbieden de opnamen bij haar thuis te doen. Ze grijnst. „Vroeger zou ik de hele dag aan het poetsen zijn geweest en verse bloemen hebben gekocht, maar ik word daar steeds makkelijker in.” Tegen Andrea: „Dat kan alleen vrijdagochtend.”
Zelfde probleem hier. Bewegen helpt wel en alles meergranen of volkoren eten.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:02 schreef scrub_nurse het volgende:
hee even een vraagje: hebben jullie ook problemen met jullie stoelgang?t ging al nooit zo goed maar nu kan ik helemaal niet meer....ik krijg nu namelijk vrijwel geen zaden en vezels binnen. Ik kom daardoor ook gewoon weer aan na n paar dagen,maar das natuurlijk logisch als je 5 dagen niet gaat...
ik heb vorige week zelfs een laxeertablet genomen, nu alweer 3 dagen geleden..
Ja idd, 3 kiwi's eten op de nuchtere maag.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Kiwi's eten op de nuchtere maag, veel water drinken en anders extra vezels eten dus.
In het eerste boekje staat ook iets daarover.
Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Had pas een buikgriepje en ik was toen meteen 1,5 kilo kwijt en ik was verder niet echt ziek en at normaal.quote:Op zondag 17 december 2006 10:19 schreef scrub_nurse het volgende:
normaliter krijg ik meer vezels binnen omdat ik meer boterhammen eet die vol met zaden zitten, en bovendien ik vaker zilvervliesrijst at. ik dnek dat ik de aardappels dan vaker door zilvervliesrijst ga vervangen, kiwis als ontbijt ga nemen en die lijnzaadolie aan ga schaffen. dit is niet leuk meer namelijk...ik was na 14 dagen 3,3kg kwijt en nu na 21 dagen nog maar 2 kg (totaal he!)![]()
Ik gebruik gewoon boter hoorquote:Op zondag 17 december 2006 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
Vergeten jullie dan niet ook de boter wel netjes te gebruiken de hele week!
Als het in het weekend met vetter eten wel gaat dan kan het daar mss ook wel eens aan liggen.
Hier ook....ben benieuwd hoe het me vergaat...quote:Op maandag 1 januari 2007 19:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Succes flugel!
Ik begin lekker afgezaagd morgen weer. Maar het is nodig, de decemberdagen hebben aanzienlijke schade aangericht
.
Ik moet m'n tussendoortje eten, maar heb er gewoon geen tijd voor op 't werk!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 10:58 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier ook....ben benieuwd hoe het me vergaat...
Niet fokken, maar eten!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik moet m'n tussendoortje eten, maar heb er gewoon geen tijd voor op 't werk!
Ja, heb het tussendoor genomenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:10 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Niet fokken, maar eten!![]()
ik ben ook weer begonnen, terug bij af bijna geloof ik.oliebollen
en pepernoten
![]()
Valt tegen na al dat lekkers he?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, heb het tussendoor genomen.
Wel lekker met mn crackertjes gelunched.
Ik vind het wel meevallen eigenlijkquote:
Ik ook.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigenlijk!
Kreeg best last van m'n huid na al die vette troep...
hier ookquote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het probleem van het nog in huis hebben van lekkere dingen herken ik... Er liggen nog speculaasjes, een banketstaaf, chips, lekkere kaas, lekkere drankjes...
*zucht*
Dat wordt nog lastig hoor!
Je mag veel meer! En er staat duidelijke uitleg over hoevel gram je nou mag. 150 gr. spaghetti is dus gekookt en niet ongekookt enz. Maar vooral dat je meer mag op een dag, maar de tussendoortjes zijn vaker fruit ipv Evergreen of ontbijtkoek, die zie ik niet meer zoveel voorbij komen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:29 schreef Koningin het volgende:
Wat zijn de ervaringen met boek 2?
recepten staan gewoon in het boekquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:02 schreef snowqueen911 het volgende:
wie heeft de recepten voor me van:
-koolsalade
-versierde eierkoek
-stevige spinazieomelet
anyone?
mja ik heb het boek nietquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
recepten staan gewoon in het boek![]()
Dan koop je hetquote:
tsja mn moeder vroeg ff om die 3 recepten op te zoekenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan koop je hetzoals BE ook al zei.
je kunt ook stoomgroente nemen uit de diepviresquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
Greys, ik doe vaak ook wel gewoon een potje groente hoor.Als slechte huisvrouw zijnde.
dat mag geloof ik niet, je mag denk ik wel lunch wisselen met ontbijtquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:52 schreef -ladybird- het volgende:
Ik ga maandag beginnen na een tijdje getwijfeld te hebben.
- Als er staat yoghurt als lunch, mag je dit ook vervangen door brood? Het is op dit moment voor mij nl handiger om brood mee te nemen naar mn werk dan yoghurt.
Ik zag trouwens ook een chamignonjus, op basis van champignons. Nu ben ik vegetarier dus wil ik dat gebruiken, zou dat mogen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruik idd die juszakjes en dan alleen met water klaar maken, zonder boter. Dan is het al heel mager.
Het staat er volgens mij wel bij hoor, 'halvarine' staat er dan bij.
Je kan het wel vervangen door brood, maar dat is niet echt de bedoeling. Beter kan je dan proberen je ontbijt als lunch te doen en andersom.
Bedankt! Er staan idd tips voor vegetariers!quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat is ook nog wel een idee snowqueen.
Ladybird, lijkt me wel hoor.
Je kan het ook nog even op het Sonja Bakker forum navragen:
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=sonjabakker
Mss hebben ze daar meer tips nog voor vegetariers.
Nee, het zijn 12 hele nieuwe menu's.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:42 schreef amaranta het volgende:
PS. Zijn de weekmenus uit het 2de boek precies hetzelfde als de weekmenus uit het eerste boek?
Dacht ik al.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, het zijn 12 hele nieuwe menu's.
nou hoe het werkt: men neme het stoomzakje groenten en men gooie het in de magnetron. even wachten op het piepje, klaarrrquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:56 schreef Greys het volgende:
Dat van de juszakjes vroeg ik me idd ook al af, ik zag ook geen Maggi zakjes met 'magere jus'. Maar dan moet het gewoon met water dus, oke
(Oh enneh... BE, dat van die ovenschaal met folie erover ipv de kaas op de folie had ik ook nooit zelf bedacht hoor. Ik geloof dat ik net zo huisvrouwerig ben als jij)
Snowqueen, die stoomgroenten uit de diepvries vind ik een goed idee! Er staat vast wel op de verpakking hoe dat werkt? *grijns*
Ik hou ook erg van wokgroenten met die speciale zoetige woksaus. Ik hoop maar dat daar niet teveel calorietjes in zitten.... zo meteen maar even checken!
Hebben we beide weer een frisse startquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Deze week is het voor ons ook niet echt geworden. Griep en allebei te lui om boodschappen te doen! Zelf dus maar een beetje aangeklooid.
Inmiddels 'moet' ik echt afvallen dus idd ook maandag maar met frisse moed aan de slag.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:52 schreef -ladybird- het volgende:
Ik ga maandag beginnen na een tijdje getwijfeld te hebben.
Nog even wat vraagjes,
- Watvoor jus gebruiken jullie bij je aardappels? Sonja raadt magere jus aan, deze kan ik niet vinden in onze supermarkt, ze hebben wel maggi juszakjes (die ze ook aanraadt) maar welke moet ik dan hebben?
ik gebruik geen jus
- Ik las ergens dat halvarine elke dag op je crackers/brood goed is, klopt dit, het staat nl niet bij de weekmenu's dat je overal boter op mag doen.
alleen als het er staat denk ik
- Als er staat yoghurt als lunch, mag je dit ook vervangen door brood? Het is op dit moment voor mij nl handiger om brood mee te nemen naar mn werk dan yoghurt.
nee
Bedankt! Leuk trouwens om de verhalan van iedereen te lezen, werkt zeker motiverend!
Zijn er trouwens nog meer vegetariers hier?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:44 schreef amaranta het volgende:
Ik zal over mn hart strijken.
Het recept van de versierde eierkoek.
Eierkoek met een laagje boter. Daaroverheen een laag chocopasta. Versieren met smarties bijvoorbeeld een gezichtje ofzo. En dan afmaken met een toefje slagroom light.
niet overal op...bijvoorbeeld niet op de ontbijtkoek.Tenzij het er bij staat.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:04 schreef Fuente het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon boter (halvarine) op alles smeren hoor, hier zitten veel vitaminen en vetten in die je nodig hebt!
klinkt niet echt alsof het uit een afval dieet komt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:44 schreef amaranta het volgende:
Ik zal over mn hart strijken.
Het recept van de versierde eierkoek.
Eierkoek met een laagje boter. Daaroverheen een laag chocopasta. Versieren met smarties bijvoorbeeld een gezichtje ofzo. En dan afmaken met een toefje slagroom light.
Ik bedoel ook bij alles waar beleg op gaat zeg maarquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
niet overal op...bijvoorbeeld niet op de ontbijtkoek.Tenzij het er bij staat.
Ik denk echt alleen als het er staat
Tja.... voor jou een vraag voor de genen die het boek wel gekocht hebben een weet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
klinkt niet echt alsof het uit een afval dieet komt?![]()
Ik doe het meestal alleen als het er expliciet bijstaat.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik bedoel ook bij alles waar beleg op gaat zeg maar
Das niet uit het eerste boek voor zover ik weetquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanmiddag stond er Vitalinea Chocolademousse op het program. Maar, dat hadden ze niet bij de 2 supermarkten hier in de buurt.
Toen heb ik maar een chocoladekoekje genomen.
Nee week 1 uit boek 2quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Das niet uit het eerste boek voor zover ik weet
Foei!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee week 1 uit boek 2.
Ik denk dat een chocokoekje en chocomousse qua calorieen wel redelijk gelijkwaardig zijn... Ok tis geen zuivel, maar ach... Ga vanavond toch ook al uit eten, reddeloos verloren.
Ja, dus ik zit toch al überfout.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Foei!
Maareh...het gaat er niet om dat de caloriën gelijk zijn maar dat je het vervangt door iets uit dezelfde schijf.
Toch?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het wel was. Maar volgens mij iets van een eierkoek met boterbesmeren en dan aarbeien erop. Maar ik durf het niet echt te zeggen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
klinkt niet echt alsof het uit een afval dieet komt?![]()
Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het wel was. Maar volgens mij iets van een eierkoek met boterbesmeren en dan aarbeien erop. Maar ik durf het niet echt te zeggen.
Dat klopt ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.
Zo heb ik t destijds gemaakt althans.
Ik ben heel erg onvriendelijk!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, tuurlijk wel, maar om nou een heel verkeerd recept te geven. Dat van dat boek hadden we gisteren ook al duidelijk gemaakt toch?
Ik vond het zo onvriendelijk staan.
Ja, want moest er eigenlijk niet nog een flinke laag pindakaas op?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben heel erg onvriendelijk!
En alleen de pasta en de smarties waren gelogen
aan de boven én aan de onderkant van de koekquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, want moest er eigenlijk niet nog een flinke laag pindakaas op?
Vergeet het mokka-gebakje niet wat er nog bij geserveerd moet wordenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
aan de boven én aan de onderkant van de koek![]()
de VOLLE chocomelk die je erbij moet drinkenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vergeet het mokka-gebakje niet wat er nog bij geserveerd moet worden.
dankjequote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.
Zo heb ik t destijds gemaakt althans.
haha het is echt voor mijn moeder hoorquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat klopt ja.
Maar 'de moeder van' snowqueen moet het boek gewoon kopen.
Ik hoorde trouwens gisteren dat het momenteel uitverkocht is...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:25 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dankje
maarja ik zal tegen mams zeggen dat ze idd het boek maar moet kopen, als het maar 13 euro kost
ow misschien dat ze daarom kopietjes gebruiktquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoorde trouwens gisteren dat het momenteel uitverkocht is...
dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:33 schreef linda856763 het volgende:
dinsdag begonnen, en nu al 1.3 kilo kwijt
Dat is heel erg afhankelijk van een aantal factoren. Ten eerste verlies je in het begin veel vocht, en hoe zwaarder je bent, hoe meer je afvalt. In mijn eerste week SB viel ik geloof ik 4,nogwat kilo af, allemaal vocht. Ik moet ongeveer 40 kilo (jaja, erg veel) afvallen en bij mij gaat het in het begin ook altijd erg hard.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:21 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallen
hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er weer aan komt, zoiets
Nou, bij mij zijn het nog wat zwangerschapskilo's dus daar zullen ook wel andere regels voor gelden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:21 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallen
hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er weer aan komt, zoiets
Nou, dan schrijf je er toch ook lekker een boek over wordt je ook rijkquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:38 schreef squirtalot22ml het volgende:
mijn moeder doet hier ook aan maar ik vind het maar onzin want het enige wat ze zegt is dat je gezonder en minder moet eten nou dat kon ik zelf ook wel verzinnen
Het was ook meer als grapje bedoelt hequote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:55 schreef squirtalot22ml het volgende:
nee want nu heeft sonja bakker het ook al gedaan en kopen ze de mijne niet meer
tuurlijk, het is inderdaad niks bijzondersquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:38 schreef squirtalot22ml het volgende:
mijn moeder doet hier ook aan maar ik vind het maar onzin want het enige wat ze zegt is dat je gezonder en minder moet eten nou dat kon ik zelf ook wel verzinnen
Gezellig! Hoe meer mensen, hoe leukerquote:Op zondag 7 januari 2007 00:19 schreef MissJ het volgende:
Hi,
ik kom hier gezellig meepraten als dat goed is![]()
Ik ga maandag met SB beginnen (met haar nieuwste boek)!
Heb al eerder haar boek (het eerste) gevolgd en ben toen 7 kilo afgevallen.
wil nu nog ongeveer 8 a 10 kilo afvallen.
Ik heb echt zin om te beginnen![]()
De vorige keer ging het bij mij juist niet snel hoor...quote:Op zondag 7 januari 2007 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, kom op Caro! Je kunt het vast wel weer!
Mijn klikje is geloof ik wel gekomen in combi met een aantal andere dingen. En de 1,3 kilo van Linda is voor mij puur lokaas! Dat wil ik ook!
Ja, die 1,3 kilo heb ik ook als lokaas. Hoewel ik hier nu met kaas zitquote:Op zondag 7 januari 2007 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, kom op Caro! Je kunt het vast wel weer!
Mijn klikje is geloof ik wel gekomen in combi met een aantal andere dingen. En de 1,3 kilo van Linda is voor mij puur lokaas! Dat wil ik ook!
Nou, dan heb je mórgen iig geen hongerquote:Op zondag 7 januari 2007 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zijn vanavond uit eten geweest en ik sta nu op klappen!![]()
8 lijnweken en 3 of 4 op gewicht blijf wekenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef CarOnline het volgende:
Boek 2 was toch meer voor de nazorg zeg maar?
quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
8 lijnweken en 3 of 4 op gewicht blijf weken
Die 29 is je BMI?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:45 schreef linda856763 het volgende:
Maar ik wil niet meer mogen eigenlijk, ik vind dit eigenlijk wel genoeg... bijna altijd meestal dan
Linda (1m68) (29 (is dit leeftijd?) was 67,0 kg, weegt nu 64.6 kg en wil graag 60 kg wegen -2,4
Nou ja, ik woog eigenlijk 77 kilo, maar dat was incl kind.
Ik lach me rot om mensen die niet eens weten dat het "lachen" is en niet "laggen"quote:Op maandag 8 januari 2007 18:01 schreef huupia het volgende:
ik lag me rot om al die sonja bakker dieeters. lekker crashesn.
Ik zou zeggen, blijf lekker 'laggen'quote:Op maandag 8 januari 2007 18:01 schreef huupia het volgende:
ik lag me rot om al die sonja bakker dieeters. lekker crashesn.
bij mij in de buurt ook van die mensen die denken dat je met een dieet alleen veel afvalt, voorderest zitten ze op hun luie reet
ben nu ook bezig op mijn eigen manier wat ik al een paar keer de laatste jaren heb gedaan.
hel dag water drinken, en normaal eten . op zondag lekker snacken , veel bunkeren anders krijg je een langzame stofwisseling
5 a 6 keer per week naar de sportschool fitnessen. lekker zweten op de crosstrainer
opbouw training : 1e week 10 minuten volgende dag 11 minuten enzevoort
2e week 11 minuten volgende dag 12
net zo lang totdat je niet meer verder kunt
plus elke dag een spiergroep trainen voor je versterking , ook per week uitbouwen
ik was op 2 januari 98 kg bij 1.78 ( best wel pittig (maar ik train al jaren, dus er zit ook een hoop spieren bij)
zaterdag was ik al 96 kg . vandaag 97 kg (komt door het weekend), maar dat is niet erg want mijn doelstelling voor de eerste 5 weken is 1kg per week tot 93 kg
daarna 4 weken 0,75 kg tot de 90 kg
daarna zo lang mogelijk een halve kg per week tot 82 a 85 kg
Nee, da's mijn leeftijd. Ik wist niet zeker wat het getal betekende, dus ik heb mijn leeftijd maar ingevuld. BMI is uhh, even rekenen....22.89. Ik weet, dat is prima enzo, maar ik ben al jaren iets lichter, bunkerend en snoepend en wel, en nu blijven er een paar zwangerschapskilo's hangen, en die zorgen er voor dat ik nog niet al mijn broeken pas. Dus ik wil gewoon mijn gewicht van voor de zwangerschap terugquote:
nou dat laggen hebben we ook weer gehadquote:Op maandag 8 januari 2007 19:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb die laatste reactie en de reactie van amaranta daarop weg gehaald. Telt hij gelijk ook niet meer mee voor zijn postcount.
En verder moeten we denk ik maar gewoon proberen de oudsten en de wijsten te zijn en dat soort dingen lekker negeren. Net als de post hierboven.
Ik snap gewoon niet waarom mensen andere mensen uit laggen vanwege de wijze van afvallen terwijl ze zelf ook aan het af vallen zijn. Net als stoppen met roken 'gebruik jij het boek van allen carr? Tsss, je moet pleisters' etc. etc.
Laat elkaar nou gewoon lekker!
Dus ja... ik geloof dat ik als LIF mod verder geneuzel mss maar gewoon ga verwijderen, hoewel ik dat ook weer heel flauw vind.
Ik kan boek 2 aanraden, het is een vervolg op het eerste, nieuwe dagen, nieuwe recepten en vooral idd ietsje meer.
Hoewel ik ook wel dacht aan wat jij zegt Linda, dat het dan mss minder hard gaat.![]()
Maar goed, eerst maar weer eens in het ritme zien te komen.
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef amaranta het volgende:
laat me raden..de rouwkost en de saus?
Het voedingscentrum heeft er ook eenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde even gaan kijken hoeveel het nu is als je een gemiddelde dag invoert in zo'n kcal teller/wijzer/dinges maar degene die ik altijd gebruikte werkte niet meer. Is er iemand die zo'n site weet?
Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, dan heb jij hele rare mensen in je omgeving want ik snap iig wel dat ik niet kan blijven eten zoals ik at voordat ik ging lijnen.
Het gekke is dat lijners daar meestal commentaar op krijgen, dat ze minder gaan eten.
Jij had alweer gereageerd nog voordat ik mijn antwoord neerzettequote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.
Dat je van gewoon minder eten en meer bewegen afvalt kan natuurlijk elke idioot wel verzinnen.
Het gaat ook vooral om de variatie. Als je iedere avond dezelfde gekookte aardappels, groente en hetzelfde vlees eet, is dat helemaal niet zo gezond.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Posdnous het volgende:
Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.
Dat je van gewoon minder eten en meer bewegen afvalt kan natuurlijk elke idioot wel verzinnen.
Nou ja, dat bedoel ik dus eveneens.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef Greys het volgende:
Want 'minder' eten gaat in mijn geval totaal niet op!!! Ik moet 'gezonder' eten, maar niet minder
Dan moet je dat ook niet doen he, er is toch wel meer gezond eten dan datquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Coconut het volgende:
[..]
Het gaat ook vooral om de variatie. Als je iedere avond dezelfde gekookte aardappels, groente en hetzelfde vlees eet, is dat helemaal niet zo gezond.
Ik dus niet. Ik ben zo'n trut die gerust de hele weekquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik dus eveneens.
Van gezonder eten val je wel af lijkt me. En ik neem aan dat de meeste mensen toch wel weten wat zo'n beetje gezond eten is.
En als ze op zoek zijn naar gezond eten dat toch lekker is kun je beter kookboeken lezen dan dieetboeken.
maar goed, ik heb er verder geen verstand van dus succes ermee.
Ik heb even gespamd in de eerste 3 topics.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe zou het met die SB-ers zijn die zo gigantisch afvielen toen het boekje net uit was?
Ik weet hun namen niet meer, jij BE?
Ook zo'n man die heel fanatiek was... zal straks de oude topics eens doorspitten.
Die gingen toen heel goed. Ben benieuwd of ze nog op gewicht zijn.
Het is best wel eens lekker als het een beetje voorgekauwd (ieuwwwww!!! ik bedoel niet het eten zelf, maar wát je zou moeten etenquote:
Het is voor veel mensen wel makkelijk om vaak hetzelfde te eten denk ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:17 schreef Posdnous het volgende:
Dan moet je dat ook niet doen he, er is toch wel meer gezond eten dan dat.
Dank je wiefkequote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb even gespamd in de eerste 3 topics.
Dan zien ze het topic hopelijk weer in hun AT verschijnen.
Ik vind dat toch wel schokkend hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:26 schreef Coconut het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen wel makkelijk om vaak hetzelfde te eten denk ik.
Ik had de laatste tijd ook echt geen tijd en zin om steeds maar weer andere dingen te bedenken om te kunnen eten. Nu bedenkt Sonja dat voor me, dus hoef ik alleen de boodschappen nog maar te doen. Scheelt veel voor mij!
Bovendien wist ik niet dat ik beter niet iedere ochtend kan ontbijten met brood. Want brood is toch gezond?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb even gespamd in de eerste 3 topics.
Dan zien ze het topic hopelijk weer in hun AT verschijnen.
Op zich is er niets mis met iedere ochtend een boterham eten, maar variatie is beter. Dus afwisselen met yoghurt/kwark, crackers, fruit(ontbijt), rijstwafels. Ik merk daar nu echt wel verschil in.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:31 schreef Posdnous het volgende:
Ik vind dat toch wel schokkend hoor.
Wie gaat er nu dagen achter elkaar hetzelfde eten? dat wil toch niemand? Eeven buiten of het ongezond is of niet, lijkt het me ook gewoon niet lekker en saai.
En elke ochtend een boterham eten lijkt me vrij normaal eigenlijk, is daar iets mis mee?
Of slankie 20+ smeerkaas mediterannee!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het ook heel erg met broodbeleg.
Wilde mager en dus bijna altijd kipfilet op brood, tot het je op het laatst bijna tegen gaat staan van saaiheid. Nu weet ik dat af en toe vruchtenhagel, of jam, of weetikveel ook mag.
BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Daar had ik idd ook nog een accountje. Die maar even gereactiveerd.
Ik heb de dag van gisteren daar in zitten vullen en kom op 1500 Kcal. Wat ik eigenlijk stiekem best een beetje veel vind.
Vraag me af of dat ontbijt van een boterham en de fruitontbijt niet stiekem een 'of' zou moeten zijn.
Andijvie & 75 gram kipfilet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:52 schreef Sassefras het volgende:
Hoi allemaal,
ben met het eerste boek 15 kilo afgevallen, en heb nu het 2e boek gekocht om op gewicht te blijven, en weer eens wat anders te eten enzo.
kan iemand mij misschien vertellen wat ik (uit het nieuwe boek) mag eten in de tweede week op dinsdag avond?
Ik ben vergeten vlees uit de vriezer te halen, en als ik vlees mag eten, moet ik het even bij de supermarkt halen, omdat het anders nooit optijd ontdooit is. duurt nog ff voor ik van mijn werk naar huis mag nml!
alvast bedankt!
dankjewel!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:12 schreef Cutie het volgende:
[..]
Andijvie & 75 gram kipfilet.
Later vanavond nog yoghurt of chocomelk light.
Hoi Linda. Ik neem even de vrijheid om ook hierop te reageren, omdat ik daar ook op die site zitquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:10 schreef linda856763 het volgende:
[..]
BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...
Ja, heb ik wel gedaan idd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:10 schreef linda856763 het volgende:
[..]
BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...
Is niet moeilijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn nichtje wordt vandaag 2 dus ik heb straks ook nog de keuze wel of geen taart.![]()
Moeilijk!
Ik smeer altijd ketchup of curry-achtige sauzen op de kip als het gaat vervelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het ook heel erg met broodbeleg.
Wilde mager en dus bijna altijd kipfilet op brood, tot het je op het laatst bijna tegen gaat staan van saaiheid. Nu weet ik dat af en toe vruchtenhagel, of jam, of weetikveel ook mag.
Ik maak geen opmerkingen die aanvallend over moeten komen. Dus niet in de verdediging!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ten eerste heb ik dat advies nooit gekregen van mijn moeder.
En nee, mijn moeder is niet dik.
Ten tweede, als ik nu af wil vallen kan ik wel braaf gezond gaan eten maar dan zou ik precies eten wat ik verbrand en dus niet afvallen maar netjes op gewicht blijven. En dat wil ik nou net niet omdat ik nu ongezond dik ben. En daarom dus nu een magere yoghurt dressing.
Enneh... leg dat 'je mag nu snel snoepen'-sms-je eens uit? Of zeg ik nu echt iets heel doms.
Natuurlijk, aardappelen-groente-vlees is ook goed, prima, niks mis mee. En dat heb ik van huis uit best wel meegekregen. Maar als je al 15 jaar niet meer onder moeder's vleugels vertoeft ga je je eigen gewoontes ontwikkelen. En in mijn geval zijn die niet gezond te noemen (wat eten betreft dan).quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:13 schreef BertV het volgende:
Ik bevindt me in het hol van de leeuw... maar waarom zoveel moeite doen om te zoeken naar een "magere yoghurtdressing" of "bosje basilicum" als het ligt aan de snaai?{/quote}
Omdat die snaai (mede) komt door gebrek aan juiste voedingsstoffen, in mijn geval tenminste.
[quote]Vervang dat "je mag nu snel snoepen SMS-je" van Sonja eens door het aardappel-groente-vlees advies van je moeder.
hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:38 schreef babsjuh het volgende:
[..]
En eerlijk gezegd liep het water me in de mond bij het zien van de dagmenu's. Zoveel lekkere dingen!!!
Rest van m'n leven ben ik ook niet van plan hoorquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef BertV het volgende:
[..]
hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.
Klinkt goed om op gewicht te blijven. Maar bij mij moet er toch eigenlijk ook een kilootje of 10 tot 15 af. M'n BMI is net iets te hoog, en vanwege medicijngebruik zal ik zowiezo al niet meer zo slank worden als ik ooit was. Die illusie heb ik dan ook niet.quote:Zelf gebruik ik gewoon geen jus en zout meer over de aardappelen en let ik op dat ik mager vlees koop. Blik groenten erbij. Als toetje kwark met zoetstof.
Goedkoop snel en makkelijk.
Om dit vol te houden heb ik een snack-avond.
Gaat nu al drie jaar goed.
Ik heb het niet nageteld maar +/- 7 van de 10 dag menu's hebben aardappels-groente-vlees als avondeten hoor!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef BertV het volgende:
[..]
hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.
En dat is dus precies wat deze methode in houdt. Alleen ik doe dat dus niet uit mezelf.quote:Zelf gebruik ik gewoon geen jus en zout meer over de aardappelen en let ik op dat ik mager vlees koop. Blik groenten erbij. Als toetje kwark met zoetstof.
Goedkoop snel en makkelijk.
Om dit vol te houden heb ik een snack-avond.
Gaat nu al drie jaar goed.
Asparaam is wellicht troep. Daar komen we over een aantal jaren achter.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:06 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Rest van m'n leven ben ik ook niet van plan hoorMaar nu wel even een paar maanden, om in dat ritme te komen van goed, gezond en op tijd eten.
[..]
Klinkt goed om op gewicht te blijven. Maar bij mij moet er toch eigenlijk ook een kilootje of 10 tot 15 af. M'n BMI is net iets te hoog, en vanwege medicijngebruik zal ik zowiezo al niet meer zo slank worden als ik ooit was. Die illusie heb ik dan ook niet.
Maar die medicijnen, die blijven de komende jaren wel, daar kan ik niet vanaf (epilepsie). En omdat mijn epilepsie verergert van o.a. aspartaam (als ik dat binnenkrijg gaat de epilepsie dwars door de medicijnen heen), zijn nagenoeg alle light-producten voor mij verboden terrein. Dus moet ik gezond leren eten.
Als ik dat enigszins onder de knie heb, en m'n gewicht wat naar beneden is, dan zal ik dat Sonja-regime ook wel loslaten denk ik.
Kijk voor de gein eens op www.aspartaam.nl... Toen aspartaam bij mij aanvallen bleek te triggeren ben ik gaan zoeken, en van die site wordt je al helemaal niet vrolijk. Ook opvallen dat het voedingscentrum de mening over aspartaam aan het bijstellen is, en op veel producten met aspartaam steeds meer waarschuwingen verschijnen. Maar da's een ander onderwerp.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Asparaam is wellicht troep. Daar komen we over een aantal jaren achter.![]()
*grijnz* Ik krijg nu echt het idee dat je nog nooit zo'n dagmenu van Sonja Bakker hebt gezien...quote:Je kunt afvallen door gezond te eten, verspreid over de dag.
Niet door weinig te eten, zeker niet in combinatie met sporten.
Ik loop 3x per week 5km en fitness 3x een uur. Dat is het andere uiterste.
(Ik eet per dag 2 eieren, pakje kipfilet, 7 boterhammen, liter melk + extra eiwit, 2 appels en het eerder genoemde avondeten)
Ziet er goed uit. Al zou ik meer eetmomenten nemen. Weet idd weinig van Sonja Bakker. Gaat mij niet om haar ideeen, maar weer de zoveelste die verdient aan mensen die af willen vallen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:19 schreef babsjuh het volgende:
[..]
*grijnz* Ik krijg nu echt het idee dat je nog nooit zo'n dagmenu van Sonja Bakker hebt gezien...
Mijn schema voor morgen:
ontbijt: 1 volkoren boterham met halvarine en vruchtenhagel, 1 glas fruitontbijt, 1 glas water
tussendoor: sinaasappel
lunch: 250 gram magere yoghurt, 2 eetlepels Kellog's K, 1 banaan, 2 glazen water
tussendoor: 1 sultana, 1 opkikker, 1 glas water
diner: 125 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 75 gram kipfilet, 1 juslepel magere jus, 1 schaaltje komkommersalade, 1 glas water
avondsnack: 1 glas optimel drink OF 250 gram magere vruchtenkwark, 1 glas water
Daarbij nog (max) 3 koppen koffie, naar behoefte water of rooibosthee en minimaal een half uur bewegen.
Eerlijk gezegd vraag ik me nu al af waar ik het morgen allemaal moet laten....
Bedankt! Ik heb het tweede boek, en kon het niet vinden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:38 schreef AnnaStesia het volgende:
slechts 1 .
In haar eerste boekje stond dat er ook bij,ik weet niet wek boek jij hebt?
Mijn man eet alles wat ie lekker vindt. Aardappels, vlees en groenten dusquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Laton het volgende:
mogen jullie mannen nu ook niet meer lekker eten omdat jullie aan de sonja zijn ?
Mijn man doet gewoon mee. Uit vrije wil!quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Laton het volgende:
mogen jullie mannen nu ook niet meer lekker eten omdat jullie aan de sonja zijn ?
in het eerste boekje staan geen sultana's, dat ten eerstequote:Op woensdag 10 januari 2007 15:38 schreef AnnaStesia het volgende:
slechts 1 .
In haar eerste boekje stond dat er ook bij,ik weet niet wek boek jij hebt?
-Vooral in het 2e boek mag je behoorlijk veel eten vind ik. Ik ben nu nog bezig in het 1e boek en als ik een cracker of wat dan ook meer wil eten, dan doe ik dat gewoon. Je merkt zelf wel hoeveel je nodig hebt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:50 schreef paradoXical het volgende:
- je mag bijna niets eten, vinden mensen het raar dat ze afvallen?
- ze is overduidelijk gesponsord door fabrikanten. Ik vind het not done dat je bepaalde produkten als liga gaat promoten. Verder kan dit veel goedkoper, je hebt al die dure lifestyle producten niet nodig.
- voedingstechnish laat ze behoorlijk veel vallen
Waar gaat het volgens jou dan wel over, als een cracker meer of minder nergens over gaat?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:16 schreef BertV het volgende:
cracker meer of minder gaat natuurlijk nergens over.
Ze pushed je natuurlijk wel richting unilever want die zal er wel weer achter zitten.
Met voedingtechnisch gaat het om verhoudingen tussen de voedingsmiddelen.
Ben met je eens dat die wel beter zou zijn dan wat je ooit hebt gedaan, meningen van voedingsdeskundigen zijn ook variabel.
Je hebt gelijk ik ben bezig met topicvervuiling, dit gaat idd over Sonja Bakker.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:40 schreef Nouk het volgende:
Ja, kan die discussie niet ergens anderrs ofzo?
Het is de bedoeling dat het gaat over ervaringen met Sonja Bakker en mensen die ermee bezig zijn. Elk deel komen er wel 10 mensen die het allemaal beter weten.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:09 schreef Duderinnetje het volgende:
alsof ze een nieuwe culinaire belevingswereld betreden waarin de smaakpapillen in welhaast goddelijke mate worden gekieteld en de mens niet anders kan dan genieten! Genieten! Genieten!
Kom op mensen. We praten over aardappels en prei hier.
Mijn vrouw ook niet meer, omdat IK aan de Sonja benquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Laton het volgende:
Nog niet weer op de weegschaal gestaan.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:08 schreef CarOnline het volgende:
jippie, 2 kilo er af! en maandag begonnen, het begin is er!
BE heb jij de klik inmiddels alweer? hier gaat het echt goed gelukkig. nou nog volhouden!
Oh, maar ik snoep ook wel tussendoor hoorquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nog niet weer op de weegschaal gestaan.
Klik... half... overdag gaat het prima, geen gesnaai op mijn werk, gewoon braaf het menu aanhouden, maar woensdag een verjaardag met taart, gisterenavond een studiebijeenkomst met koekjes op tafel en daar kan ik dan echt niet vanaf blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |