dat mag geloof ik niet, je mag denk ik wel lunch wisselen met ontbijtquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:52 schreef -ladybird- het volgende:
Ik ga maandag beginnen na een tijdje getwijfeld te hebben.
- Als er staat yoghurt als lunch, mag je dit ook vervangen door brood? Het is op dit moment voor mij nl handiger om brood mee te nemen naar mn werk dan yoghurt.
Ik zag trouwens ook een chamignonjus, op basis van champignons. Nu ben ik vegetarier dus wil ik dat gebruiken, zou dat mogen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruik idd die juszakjes en dan alleen met water klaar maken, zonder boter. Dan is het al heel mager.
Het staat er volgens mij wel bij hoor, 'halvarine' staat er dan bij.
Je kan het wel vervangen door brood, maar dat is niet echt de bedoeling. Beter kan je dan proberen je ontbijt als lunch te doen en andersom.
Bedankt! Er staan idd tips voor vegetariers!quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat is ook nog wel een idee snowqueen.
Ladybird, lijkt me wel hoor.
Je kan het ook nog even op het Sonja Bakker forum navragen:
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=sonjabakker
Mss hebben ze daar meer tips nog voor vegetariers.
Nee, het zijn 12 hele nieuwe menu's.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:42 schreef amaranta het volgende:
PS. Zijn de weekmenus uit het 2de boek precies hetzelfde als de weekmenus uit het eerste boek?
Dacht ik al.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, het zijn 12 hele nieuwe menu's.
nou hoe het werkt: men neme het stoomzakje groenten en men gooie het in de magnetron. even wachten op het piepje, klaarrrquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:56 schreef Greys het volgende:
Dat van de juszakjes vroeg ik me idd ook al af, ik zag ook geen Maggi zakjes met 'magere jus'. Maar dan moet het gewoon met water dus, oke
(Oh enneh... BE, dat van die ovenschaal met folie erover ipv de kaas op de folie had ik ook nooit zelf bedacht hoor. Ik geloof dat ik net zo huisvrouwerig ben als jij)
Snowqueen, die stoomgroenten uit de diepvries vind ik een goed idee! Er staat vast wel op de verpakking hoe dat werkt? *grijns*
Ik hou ook erg van wokgroenten met die speciale zoetige woksaus. Ik hoop maar dat daar niet teveel calorietjes in zitten.... zo meteen maar even checken!
Hebben we beide weer een frisse startquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Deze week is het voor ons ook niet echt geworden. Griep en allebei te lui om boodschappen te doen! Zelf dus maar een beetje aangeklooid.
Inmiddels 'moet' ik echt afvallen dus idd ook maandag maar met frisse moed aan de slag.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:52 schreef -ladybird- het volgende:
Ik ga maandag beginnen na een tijdje getwijfeld te hebben.
Nog even wat vraagjes,
- Watvoor jus gebruiken jullie bij je aardappels? Sonja raadt magere jus aan, deze kan ik niet vinden in onze supermarkt, ze hebben wel maggi juszakjes (die ze ook aanraadt) maar welke moet ik dan hebben?
ik gebruik geen jus
- Ik las ergens dat halvarine elke dag op je crackers/brood goed is, klopt dit, het staat nl niet bij de weekmenu's dat je overal boter op mag doen.
alleen als het er staat denk ik
- Als er staat yoghurt als lunch, mag je dit ook vervangen door brood? Het is op dit moment voor mij nl handiger om brood mee te nemen naar mn werk dan yoghurt.
nee
Bedankt! Leuk trouwens om de verhalan van iedereen te lezen, werkt zeker motiverend!
Zijn er trouwens nog meer vegetariers hier?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:44 schreef amaranta het volgende:
Ik zal over mn hart strijken.
Het recept van de versierde eierkoek.
Eierkoek met een laagje boter. Daaroverheen een laag chocopasta. Versieren met smarties bijvoorbeeld een gezichtje ofzo. En dan afmaken met een toefje slagroom light.
niet overal op...bijvoorbeeld niet op de ontbijtkoek.Tenzij het er bij staat.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:04 schreef Fuente het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon boter (halvarine) op alles smeren hoor, hier zitten veel vitaminen en vetten in die je nodig hebt!
klinkt niet echt alsof het uit een afval dieet komt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:44 schreef amaranta het volgende:
Ik zal over mn hart strijken.
Het recept van de versierde eierkoek.
Eierkoek met een laagje boter. Daaroverheen een laag chocopasta. Versieren met smarties bijvoorbeeld een gezichtje ofzo. En dan afmaken met een toefje slagroom light.
Ik bedoel ook bij alles waar beleg op gaat zeg maarquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
niet overal op...bijvoorbeeld niet op de ontbijtkoek.Tenzij het er bij staat.
Ik denk echt alleen als het er staat
Tja.... voor jou een vraag voor de genen die het boek wel gekocht hebben een weet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
klinkt niet echt alsof het uit een afval dieet komt?![]()
Ik doe het meestal alleen als het er expliciet bijstaat.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik bedoel ook bij alles waar beleg op gaat zeg maar
Das niet uit het eerste boek voor zover ik weetquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanmiddag stond er Vitalinea Chocolademousse op het program. Maar, dat hadden ze niet bij de 2 supermarkten hier in de buurt.
Toen heb ik maar een chocoladekoekje genomen.
Nee week 1 uit boek 2quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Das niet uit het eerste boek voor zover ik weet
Foei!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee week 1 uit boek 2.
Ik denk dat een chocokoekje en chocomousse qua calorieen wel redelijk gelijkwaardig zijn... Ok tis geen zuivel, maar ach... Ga vanavond toch ook al uit eten, reddeloos verloren.
Ja, dus ik zit toch al überfout.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Foei!
Maareh...het gaat er niet om dat de caloriën gelijk zijn maar dat je het vervangt door iets uit dezelfde schijf.
Toch?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het wel was. Maar volgens mij iets van een eierkoek met boterbesmeren en dan aarbeien erop. Maar ik durf het niet echt te zeggen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
klinkt niet echt alsof het uit een afval dieet komt?![]()
Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het wel was. Maar volgens mij iets van een eierkoek met boterbesmeren en dan aarbeien erop. Maar ik durf het niet echt te zeggen.
Dat klopt ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.
Zo heb ik t destijds gemaakt althans.
Ik ben heel erg onvriendelijk!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, tuurlijk wel, maar om nou een heel verkeerd recept te geven. Dat van dat boek hadden we gisteren ook al duidelijk gemaakt toch?
Ik vond het zo onvriendelijk staan.
Ja, want moest er eigenlijk niet nog een flinke laag pindakaas op?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben heel erg onvriendelijk!
En alleen de pasta en de smarties waren gelogen
aan de boven én aan de onderkant van de koekquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, want moest er eigenlijk niet nog een flinke laag pindakaas op?
Vergeet het mokka-gebakje niet wat er nog bij geserveerd moet wordenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
aan de boven én aan de onderkant van de koek![]()
de VOLLE chocomelk die je erbij moet drinkenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vergeet het mokka-gebakje niet wat er nog bij geserveerd moet worden.
dankjequote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eierkoek met light slagroom besmeren en dan stukjes fruit erop, zoals bijvoorbeeld aardbeien en/of kiwi.
Zo heb ik t destijds gemaakt althans.
haha het is echt voor mijn moeder hoorquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat klopt ja.
Maar 'de moeder van' snowqueen moet het boek gewoon kopen.
Ik hoorde trouwens gisteren dat het momenteel uitverkocht is...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:25 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dankje
maarja ik zal tegen mams zeggen dat ze idd het boek maar moet kopen, als het maar 13 euro kost
ow misschien dat ze daarom kopietjes gebruiktquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoorde trouwens gisteren dat het momenteel uitverkocht is...
dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:33 schreef linda856763 het volgende:
dinsdag begonnen, en nu al 1.3 kilo kwijt
Dat is heel erg afhankelijk van een aantal factoren. Ten eerste verlies je in het begin veel vocht, en hoe zwaarder je bent, hoe meer je afvalt. In mijn eerste week SB viel ik geloof ik 4,nogwat kilo af, allemaal vocht. Ik moet ongeveer 40 kilo (jaja, erg veel) afvallen en bij mij gaat het in het begin ook altijd erg hard.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:21 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallen
hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er weer aan komt, zoiets
Nou, bij mij zijn het nog wat zwangerschapskilo's dus daar zullen ook wel andere regels voor gelden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:21 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dat lijkt me niet echt OK, zo snel\schijnt ook dat je niet meer dan 2 kg per maand moet afvallen
hoe sneller je afvalt, hoe sneller het er weer aan komt, zoiets
Nou, dan schrijf je er toch ook lekker een boek over wordt je ook rijkquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:38 schreef squirtalot22ml het volgende:
mijn moeder doet hier ook aan maar ik vind het maar onzin want het enige wat ze zegt is dat je gezonder en minder moet eten nou dat kon ik zelf ook wel verzinnen
Het was ook meer als grapje bedoelt hequote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:55 schreef squirtalot22ml het volgende:
nee want nu heeft sonja bakker het ook al gedaan en kopen ze de mijne niet meer
tuurlijk, het is inderdaad niks bijzondersquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:38 schreef squirtalot22ml het volgende:
mijn moeder doet hier ook aan maar ik vind het maar onzin want het enige wat ze zegt is dat je gezonder en minder moet eten nou dat kon ik zelf ook wel verzinnen
Gezellig! Hoe meer mensen, hoe leukerquote:Op zondag 7 januari 2007 00:19 schreef MissJ het volgende:
Hi,
ik kom hier gezellig meepraten als dat goed is![]()
Ik ga maandag met SB beginnen (met haar nieuwste boek)!
Heb al eerder haar boek (het eerste) gevolgd en ben toen 7 kilo afgevallen.
wil nu nog ongeveer 8 a 10 kilo afvallen.
Ik heb echt zin om te beginnen![]()
De vorige keer ging het bij mij juist niet snel hoor...quote:Op zondag 7 januari 2007 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, kom op Caro! Je kunt het vast wel weer!
Mijn klikje is geloof ik wel gekomen in combi met een aantal andere dingen. En de 1,3 kilo van Linda is voor mij puur lokaas! Dat wil ik ook!
Ja, die 1,3 kilo heb ik ook als lokaas. Hoewel ik hier nu met kaas zitquote:Op zondag 7 januari 2007 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, kom op Caro! Je kunt het vast wel weer!
Mijn klikje is geloof ik wel gekomen in combi met een aantal andere dingen. En de 1,3 kilo van Linda is voor mij puur lokaas! Dat wil ik ook!
Nou, dan heb je mórgen iig geen hongerquote:Op zondag 7 januari 2007 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zijn vanavond uit eten geweest en ik sta nu op klappen!![]()
8 lijnweken en 3 of 4 op gewicht blijf wekenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef CarOnline het volgende:
Boek 2 was toch meer voor de nazorg zeg maar?
quote:Op maandag 8 januari 2007 16:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
8 lijnweken en 3 of 4 op gewicht blijf weken
hmm ... interessant... vooral als je veel meer mag!
Die 29 is je BMI?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:45 schreef linda856763 het volgende:
Maar ik wil niet meer mogen eigenlijk, ik vind dit eigenlijk wel genoeg... bijna altijd meestal dan
Linda (1m68) (29 (is dit leeftijd?) was 67,0 kg, weegt nu 64.6 kg en wil graag 60 kg wegen -2,4
Nou ja, ik woog eigenlijk 77 kilo, maar dat was incl kind.
Ik lach me rot om mensen die niet eens weten dat het "lachen" is en niet "laggen"quote:Op maandag 8 januari 2007 18:01 schreef huupia het volgende:
ik lag me rot om al die sonja bakker dieeters. lekker crashesn.
Ik zou zeggen, blijf lekker 'laggen'quote:Op maandag 8 januari 2007 18:01 schreef huupia het volgende:
ik lag me rot om al die sonja bakker dieeters. lekker crashesn.
bij mij in de buurt ook van die mensen die denken dat je met een dieet alleen veel afvalt, voorderest zitten ze op hun luie reet
ben nu ook bezig op mijn eigen manier wat ik al een paar keer de laatste jaren heb gedaan.
hel dag water drinken, en normaal eten . op zondag lekker snacken , veel bunkeren anders krijg je een langzame stofwisseling
5 a 6 keer per week naar de sportschool fitnessen. lekker zweten op de crosstrainer
opbouw training : 1e week 10 minuten volgende dag 11 minuten enzevoort
2e week 11 minuten volgende dag 12
net zo lang totdat je niet meer verder kunt
plus elke dag een spiergroep trainen voor je versterking , ook per week uitbouwen
ik was op 2 januari 98 kg bij 1.78 ( best wel pittig (maar ik train al jaren, dus er zit ook een hoop spieren bij)
zaterdag was ik al 96 kg . vandaag 97 kg (komt door het weekend), maar dat is niet erg want mijn doelstelling voor de eerste 5 weken is 1kg per week tot 93 kg
daarna 4 weken 0,75 kg tot de 90 kg
daarna zo lang mogelijk een halve kg per week tot 82 a 85 kg
Nee, da's mijn leeftijd. Ik wist niet zeker wat het getal betekende, dus ik heb mijn leeftijd maar ingevuld. BMI is uhh, even rekenen....22.89. Ik weet, dat is prima enzo, maar ik ben al jaren iets lichter, bunkerend en snoepend en wel, en nu blijven er een paar zwangerschapskilo's hangen, en die zorgen er voor dat ik nog niet al mijn broeken pas. Dus ik wil gewoon mijn gewicht van voor de zwangerschap terugquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |