abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:26:15 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44154731
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Sonja Bakker, deel 6
Sonja Bakker deel 7

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

quote:
Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda (\'Je moet in je eigen kracht gelóven\') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja\'s echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek \'Bereik je ideale gewicht\', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo\'s af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde \'broodjes Sonja Bakker\' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag \'Wie is Sonja Bakker?\', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?\'\', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik \'m zou pletten...\'\'
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d\'r tiende (\'ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen\') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma\'s-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas\'\', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo\'en word je steeds dikker.\'\'
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.\'\'
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja \'de laatste strohalm\' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk (\'s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja\'s weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap \'t Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja\'s boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in \'t Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.\'\'
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht \'Nu kan het nog\'.\'\' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 05-12-2006 10:33:43 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:03:48 #2
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44155109
Vind het wel lastig nu zo met al die feestdagen zeg.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:37:25 #3
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_44157961
ja erg he??
Ik heb het nieuwe boek vorige week ook gekregen,ik ga er in januari in beginnen,nu hoop ik gewoon niet zo gek veel aan te komen,zit al weer een week of 8 op streefgewicht maar vrees dat er toch wel weer een kilootje of wat bij komt deze maand..tis allemaal ook zo lekker
pi_44158283
Volgens mij hoorde ik Sonja van de week op de televisie zeggen dat je gewoon moet genieten van de feestdagen, maar dat je er daarna weer tegen aan moet gaan.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:57:36 #5
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_44158447
ga ik ook zeker weten doen
pi_44158499
heb het boek gister besteld en het was op vooraad ben benieuwd wanneer ik het binnenheb..
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44160649
Ik heb het nieuwe boek besteld bij bol.com (cadeautje voor m'n moeder) en kreeg hem net binnen. Hij is echt dik! Even snel doorgebladerd en er staan ook tips in voor de feestdagen
amokaapjeeh O+
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:27:29 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44160734
Als het goed is ligt ie bij mij ook in de bus !
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:44:32 #9
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_44161256
tvp (niks meer niks minder )
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_44161764
Afgelopen week niks afgevallen.. Maar ik weet precies waar het door komt, feestjes, veel eten en veel drinken....
Dus deze week er weer hard tegen aan!
pi_44163533
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:51 schreef roxan het volgende:
boek is inderdaad duurder als het eerste maar er staan ook veel meer recepten in. En het lijkt alsof je meer mag eten, of ligt het aan mij?
Misschien heb je naar de weekmenu's gegeken om op gewicht te blijven?
Daar lijkt het me dat je wel meer mag eten dan tijdens de afslank menu's...
Forza Juve!
pi_44164224
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:08 schreef Marty het volgende:
Misschien heb je naar de weekmenu's gegeken om op gewicht te blijven?
Daar lijkt het me dat je wel meer mag eten dan tijdens de afslank menu's...
Hoe bedoel je dat? Want in het 1e boek volg je toch ook gewoon de weekmenu's?
De maaltijden in de weekmenu's in het 2e boek zijn inderdaad uitgebreider
amokaapjeeh O+
pi_44164516
Over het nieuwe boek Bereik èn behoud je ideale gewicht:
quote:
Dit boek bevat 8 nieuwe weekmenu's om af te slanken en 4 nieuwe weekmenu's om op gewicht te blijven
Wanneer je dus genoeg bent afgevallen maar toch verantwoord wilt blijven eten om niet opnieuw aan te komen, kun je die vier weekmenu's volgen.
Ik neem aan dat je met die weekmenu's wel meer mag eten dan bij de 8 afslankmenu's.

Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik bedoelde..
Forza Juve!
pi_44164962
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:41 schreef Marty het volgende:
Over het nieuwe boek Bereik èn behoud je ideale gewicht:
[..]

Wanneer je dus genoeg bent afgevallen maar toch verantwoord wilt blijven eten om niet opnieuw aan te komen, kun je die vier weekmenu's volgen.
Ik neem aan dat je met die weekmenu's wel meer mag eten dan bij de 8 afslankmenu's.

Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is wat ik bedoelde..
Ohhh, ja ik snap wat je bedoeld!
Maar bij de 1e vier weekmenu's (dus eigenlijk de afslankmenu's), zijn de maaltijden ook veel uitgebreider hoor
amokaapjeeh O+
  dinsdag 5 december 2006 @ 16:46:41 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44166563
Op de sportschoolweegschaal was ik af gevallen. Daar heb ik me gister -avond gewogen. 2 weken geleden toen ik begon had ik me ook op maandagavond gewogen.
Ik weeg me trouwens liever 's ochtends (ben je lichter )
pi_44167410
Ik ben inmiddels 7 kilo afgevallen en vond dat ik vandaag op school (ben juf) lekker mocht snoepen van al die kruidnootjes. Heb niet overdreven veel gegeten en ipv mijn tussendoortjes. Het was lekker !!
  woensdag 6 december 2006 @ 09:05:22 #17
97857 Muziekmeisje
let niet op spelfouten ben dis
pi_44184802
heb gister et nieuwe boek oo kgekregen eerste wat ik dag van jij bent dik geworden ga em zo lekker lezen haha
pi_44185499
Ik kan geen chocolade letter meer zien
Heb mezelf voor genomen dat ik geen chocolade kerstkransjes ga kopen....
pi_44191151
boek binnen, alvast wat doorgelezen en besloten om a.s maandag lekker vol goede moed te beginnen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 6 december 2006 @ 16:49:49 #20
97857 Muziekmeisje
pi_44197204
ga dit weekend weg met me vriend ben benieuwt dat ik me een beetje kan inhouden
pi_44214198
Heb me de afgelopen twee dagen erg misdragen. Marsepein, pepernoten, speculaas en het nog niet op. Maar wat was het lekker. Maandag maar weer wat strenger
  donderdag 7 december 2006 @ 07:57:32 #22
54772 Silmarwen
pi_44214324
Het wil bij mij niet echt vlotten de laatste week. Ik val heel erg langzaam af Komt door alle diners, verjaardagsfeesten en straks de feestdagen. December zal een moeizame maand zijn, maar januari gaat des te beter lukken.
pi_44214398
Bij mij dus ook!
Dinsdag bij mn schoonbroer/zus wezen eten. Niet aan het dieet gehouden dus.
Zondag bij mn schoonmoeder, idem dito.
En in januari moeten er zeker nog 3 kilo af zijn.
  donderdag 7 december 2006 @ 11:30:30 #24
97857 Muziekmeisje
pi_44217795
denk dat we nu alle maal wel hebben dat et niet echt goed gaat termiste ik probeer et elke dag nu ook maar van de 7 dagen gaan er zekers 4 mis maar ja elke dag maar weer met een goeie start beginnen dan komt et wel goed
pi_44229701
ja gelukkig wel ja
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:50:55 #26
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_44259806
ik sonjabakker nu 10 dagen en ik moet zeggen ik haal de voorgeschreven hoeveelheid eten niet iedere dag hoor!
Ik vind dat je veel moet eten...de avondsnack sla ik standaard over, die is niet nodig. Enne 200gram sla das wel heeeeeel veel...ik kreeg maar 100gram op..
ik ben nu in 10 dagen tijd 2,1kg afgevallen!
als ik dan ff reken zou t 25kg/2,1kg x 10dgn = 119dgn moeten duren voor ik mijn 25kg kwijt ben..
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:54:58 #27
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_44259944
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:50 schreef scrub_nurse het volgende:
ik sonjabakker nu 10 dagen en ik moet zeggen ik haal de voorgeschreven hoeveelheid eten niet iedere dag hoor!
Ik vind dat je veel moet eten...de avondsnack sla ik standaard over, die is niet nodig. Enne 200gram sla das wel heeeeeel veel...ik kreeg maar 100gram op..
ik ben nu in 10 dagen tijd 2,1kg afgevallen!
als ik dan ff reken zou t 25kg/2,1kg x 10dgn = 119dgn moeten duren voor ik mijn 25kg kwijt ben..
In het begin val je wel altijd sneller af he, gaat steeds langzamer
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:57:09 #28
131066 scrub_nurse
pi_44260023
eej ben s ff positief ja!

volgens t gastenboek van de site gaat iedereen in dit tempo ongeveer een kilo per week

[ Bericht 3% gewijzigd door scrub_nurse op 08-12-2006 20:31:57 ]
  zondag 10 december 2006 @ 20:50:07 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44311497
grrr het gaat hier helemaal verkeerd... december kutmaand
Ik kan me niet fatsoenlijk aan de weekmenus halen. Sint vieren hier. Verjaardagen daar.

Ik heb het idee dat ik weer terug bij af ben. in ieder geval wel volgens de weegschaal
  maandag 11 december 2006 @ 09:38:11 #30
131066 scrub_nurse
pi_44320762
ik ben de laatste 2 dagen ook alleen maar bijgekomen...en dat omdat ik zaterdagavond 5 glazen rode wijn en meerdere toastjes heb gehad....en niet met 20+ smeerkaas...
Bovendien merk ik dat omdat ik maar 1x in de 3 dagen naar t toilet ga ( ) ik tegen de derde dag ook bijkom en tja daar zitten we nu ook..
maar ik blijf volhouden, t eten zelf gaat me echt poepie makkelijk af, geen probleem, ik hoop alleen dat de dalende lijn nu weer inzet
  maandag 11 december 2006 @ 09:53:23 #31
54772 Silmarwen
pi_44321023
Ik heb besloten dat ik heel december ga proberen op gewicht te blijven (en dat lukt mij absoluut) en als ik afval is het mooi. Ik heb zoveel verjaardagen plus de feestdagen deze maand dat afvallen echt super lastig is, maar op gewicht blijven lukt wel goed.
pi_44322246
Ik hou er mee op! Ik vind het volgen van het dieet te veel gedoe worden, en ik snap zelf de essentie ook wel. Veel groente en fruit, niet snacken en lichte tussendoortjes. Niet elke dag hetzelfde eten. En dan kan ik tenminste een keer boerenkool eten (zonder spekjes en rookworst...)
Eva
pi_44331366
dat is een slim plan silmarwen (ik troost mezelf met de wetenschap dat je zwaarder bent als je aan het menstrueren bent ;') )
Het eten gaat mij ook wel gemakkelijk af dus dat is het probleem niet.
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:31:40 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44348807
Je mag trouwens volgens mij in het nieuwe boek idd wel meer dan in het eerste boekje.

Het ontbijt vandaag was 250 gr. kwark en een sinaasappel.
In het 1e boek zat die sinaasappel er vaak niet bij.
Tussendoor 2 kiwi's, dat was er meestal 1.
Lunch: 3 crackers plus melk.
Tussendoor: een eierkoek
Avondeten: 200 gr. roerbakgroente, spaghetti, rode saus en 75 gr. gehakt.

Dus zeker overdag lijkt er meer fruit bij te zitten.
pi_44349147
quote:
Haar afslankboeken worden bestsellers, journalisten stromen toe als ze een nieuw exemplaar presenteert, tvprogramma’s vechten om haar gunsten en vijf minuten geen e-mail checken betekent wéér 25 nieuwe berichten van lijners die om haar advies bedelen. Maar succes levert in Nederland nu eenmaal ook kritiek op. De afgelopen maanden werd Sonja Bakker beschuldigd van plagiaat, het tegen betaling reclame maken voor bepaalde producten, van het promoten van een crashdieet, zelfs van het hebben van anorexia…

Sonja Bakker IS EN BLIJFT ’GEWOON MEISJE’ UIT NOORD-HOLLAND

Onder curatele…

Ter bescherming van zichzelf en haar gezin

SPIERDIJK — Grote herenboerderijen, wat verlaten schapen die achteloos grazen in de wei. En bomen. Langs de weg tussen Heerhugowaard en Spierdijk tekenen de bijna kale decemberbomen zich hoog tegen de donkere hemel af. Hun toppen dansen op de maat van de wind. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Dat geldt ook voor de figuurlijke hoge boom en zo mag je Sonja Bakker, ooit een gewoon meisje uit Noord-Holland, tegenwoordig wel noemen.

„In eerste instantie had ik de natuurlijke neiging mezelf te verdedigen, de strijd aan te gaan. Maar toen realiseerde ik me hoeveel energie ik daarin moest steken. Energie die ik hard nodig had om mijn boek af te schrijven. Toen besloot ik dat als iemand me aan wilde vallen, die persoon dat maar moest doen. Hebben ze een poot om op te staan, dan krijg ik vanzelf bericht dat ik wegens wat dan ook voor de rechtbank wordt gedaagd. En dan zien we vanaf dat punt wel verder. Geen enkele beschuldiging is ooit verder gekomen dan een boel geschreeuw in de media. Alleen toen er werd geroepen dat ik anorectisch was, heb ik ingegrepen. Mensen gingen naar mijn ouders bellen om te vragen in welk ziekenhuis ik was opgenomen. Dat ging me te ver. Daarmee kwamen de beschuldigingen in mijn eigen wereldje. En daar moeten ze uit blijven.”
We zitten aan de eettafel van een riante doch niet bepaald kapitaalkrachtige doorzonwoning. Veel geel in het interieur, een grote foto van Sonja aan de muur waarvoor ze zich meteen verontschuldigt. „Die heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Het is de cover van mijn boek. Maar hij gaat eraf hoor. Net alsof ik mezelf zo belangrijk vind…” Het was niet haar enige verjaardagscadeau. Met de Audi TT die man Koen voor haar kocht, prijkte ze zelfs al in een roddelblad. „Ja jeetje, ik heb jarenlang rondgereden in een oude Twingo. Maar vanaf dat ik succesvol werd, moest ik steeds op en neer naar Hilversum en toen zei mijn man ’wat voor auto zou je dan willen?’ Ik antwoordde ’een Audi TT’, voor de grap. Maar op 4 november stond-ie op de oprit te pronken! De eerste week heb ik echt met mijn neus op het dashboard gereden. Hartstikke bang dat ik herkend zou worden en dat dan iedereen zou denken dat het me in mijn bol geslagen was. Maar toen kreeg de Privé er lucht van en wist heel Nederland het. Vanaf dat moment ben ik er veel meer van gaan genieten. .”

„Niet lullen, maar poetsen”

In feite is het de enige luxe die ze zich heeft veroorloofd. Dat en meer boeken op de markt brengen. „Ik heb alles tot nu toe in eigen beheer uitgegeven. Zelf laten drukken en dan alle exemplaren opgeslagen in mijn vaders bollenschuur. Er kon geen bol meer bij. Reed mijn vader iedere dag op en neer met een aanhangwagen vol boeken naar het Centraal Boekenhuis. Maar ik geloofde in mijn boek en mijn intuïtie liet me niet in de steek. Het werd een hit. Lieten Koen en ik ’s avonds de hond uit en dan zei hij ’Son, we moeten er meer laten drukken. Wat zullen we doen; vijfduizend, tienduizend?’ ’Doe er maar 45.000’, zei ik dan. Moest-ie wel even slikken. Ik geloof in de wet van de getallen. Hoe meer boeken je laat drukken, hoe meer er worden verkocht! Eigenlijk ben ik best daadkrachtig: niet lullen, maar poetsen.”

Sonja op de fiets: „Ik krijg het verwijt dat ik het in mijn boeken zo weinig over beweging had. Hey, ik ben voedingsdeskundige, geen bewegingsdeskundige.”

Sonja Bakker waait even lekker uit aan het strand van Egmond aan Zee. Een van de weinige momenten voorzichzelf.

Een appeltje voor zoontje Finn van 2: „De mooie momenten in het leven moet je koesteren. Ik ben geen moppermoeder.”

En dus gaat ze ook de Duitse markt op binnenkort, met meteen 10.000 exemplaren.
Ook weer helemaal onder eigen beheer uitgegeven. „ Heb hartstikke veel aanvragen gehad van buitenlandse uitgeverijen en als ik daar op in zou gaan, hoef ik nooit meer een dag te werken. Maar toevallig vind ik het leuk wat ik doe. Mijn boeken zijn toch mijn kindjes. Als ik de rechten verkoop, kan iemand ermee doen wat hij wil, ze verkeerd vertalen… Dat wil ik echt niet hebben.”
Ze heeft het er, uit eigen vrije wil dus, hartstikke druk mee. Met haar boeken én met haar gezin: man Koen en de twee zoontjes Tristan en Finn.
Sinds kort staat ze, zoals ze het zelf noemt, ’onder curatele’. „Ik heb nou iemand die me tegen mezelf beschermt. Ik nam alles aan. Een strenge secretaresse selecteert de aanvragen voortaan.”
Dat hebben we gemerkt. Vijf minuten na de boekpresentatie in restaurant Fifteen vorige week konden we krijgen. Het werden twee uur aan de eettafel met veel koffie, die in feite alleen maar werden afgebroken, omdat Sonja met haar schoonmoeder heeft afgesproken naar een tuincentrum te gaan. „Voor het eerst sinds weken een vrije middag”, zegt ze gelukkig. En morgen ga ik lekker met mijn kindjes naar de ballenbak.”
Vol trots laat ze een gouden bal zien die op de eettafel ligt. Finns favoriete cadeautje van pakjesavond. „En dat voor één euro. Leg ik hem op Sinterklaasavond in bed, met rode wangen van de opwinding en de vermoeidheid en dan is dat toch goud waard. Succes of geen succes. Ik wil niet geleefd worden.”
Alsof het zo is afgesproken belt op dat moment ten Andrea, de secretaresse/ persoonlijk assistente van Sonja. Elsevier wil per omgaande een recept. En of ze morgenochtend om 9 uur in de studio bij RTL 4 kan zijn. Heel even lijkt ze te aarzelen, dan zegt ze resoluut dat ze het recept zo zal sturen, maar dat ze die studio morgen kunnen vergeten. „Ik moet gewoon grenzen stellen”, verontschuldigt ze zich. „Zo ga ik bijvoorbeeld ook nooit naar showbizzfeestjes.

Krijg steeds maar weer uitnodigingen.
Maar dan denk ik ’wat moet ik daar. . Mijn wereld is hier in Spierdijk. Trouwens, wat moet ik dan aan? Een jurk van Mart Visser? En waar haal ik die dan vandaan? En stel je nou voor dat er dan zo’n fotograaf rondloopt van de Story of de Privé en dat er dan volgende week een foto van me in die rubriek staat waarin ze schrijven dat je er belachelijk uitzag. Ik moet er niet aan denken!”
Bekend zijn bij mensen die zij zelf niet kent, ze vindt het een rare bijkomstigheid van succes. „Zelfs als ik geld sta te pinnen bij de bank, komen ze me nog advies vragen. Ik geef dan wel antwoord hoor. Ik geloof echt in mijn methode.”
Maar succes heeft ook positieve kanten. „Vorige week heb ik voor het eerst een echte boekpresentatie gehouden. Mijn man zei: ’Son, als je het nu niet groots viert, ben je niet in staat van je succes te genieten.’ Ik ben drie jaar geleden in stilte getrouwd met een blingbling kettinkje van 3 euro om mijn nek; had nog wat in te halen. Dus heb ik een mooi colbertje gekocht en al mijn familie en vrienden uitgenodigd. Ook mijn ouders die al jaren uit elkaar zijn. Ik vond het doodeng, maar het was geweldig. Nog één keer samen met mijn vader, moeder, broer en zus op de foto. Dat wil toch ieder kind van gescheiden ouders. Met mijn boeken heb ik dat toch mooi voor elkaar gekregen.”
Andrea belt opnieuw: RTL 4 wil Sonja zo graag in het programma hebben, dat ze aanbieden de opnamen bij haar thuis te doen. Ze grijnst. „Vroeger zou ik de hele dag aan het poetsen zijn geweest en verse bloemen hebben gekocht, maar ik word daar steeds makkelijker in.” Tegen Andrea: „Dat kan alleen vrijdagochtend.”
bron
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:02:30 #36
131066 scrub_nurse
pi_44483898
hee even een vraagje: hebben jullie ook problemen met jullie stoelgang? t ging al nooit zo goed maar nu kan ik helemaal niet meer....ik krijg nu namelijk vrijwel geen zaden en vezels binnen. Ik kom daardoor ook gewoon weer aan na n paar dagen,maar das natuurlijk logisch als je 5 dagen niet gaat... ik heb vorige week zelfs een laxeertablet genomen, nu alweer 3 dagen geleden..
pi_44484457
Maar waarom krijg je geen vezels meer binnen dan? Crackers, brood, muesli, etc, daar zitten toch gewoon vezels in?
Eva
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:32:56 #38
54772 Silmarwen
pi_44484499
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:02 schreef scrub_nurse het volgende:
hee even een vraagje: hebben jullie ook problemen met jullie stoelgang? t ging al nooit zo goed maar nu kan ik helemaal niet meer....ik krijg nu namelijk vrijwel geen zaden en vezels binnen. Ik kom daardoor ook gewoon weer aan na n paar dagen,maar das natuurlijk logisch als je 5 dagen niet gaat... ik heb vorige week zelfs een laxeertablet genomen, nu alweer 3 dagen geleden..
Zelfde probleem hier. Bewegen helpt wel en alles meergranen of volkoren eten. Beetje lijnzaadolie door je yoghurt ofzo helpt ook laxerend.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:33:17 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44484510
Kiwi's eten op de nuchtere maag, veel water drinken en anders extra vezels eten dus.
In het eerste boekje staat ook iets daarover.
pi_44490340
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Kiwi's eten op de nuchtere maag, veel water drinken en anders extra vezels eten dus.
In het eerste boekje staat ook iets daarover.
Ja idd, 3 kiwi's eten op de nuchtere maag.
amokaapjeeh O+
  zondag 17 december 2006 @ 10:19:29 #41
131066 scrub_nurse
pi_44501124
normaliter krijg ik meer vezels binnen omdat ik meer boterhammen eet die vol met zaden zitten, en bovendien ik vaker zilvervliesrijst at. ik dnek dat ik de aardappels dan vaker door zilvervliesrijst ga vervangen, kiwis als ontbijt ga nemen en die lijnzaadolie aan ga schaffen. dit is niet leuk meer namelijk...ik was na 14 dagen 3,3kg kwijt en nu na 21 dagen nog maar 2 kg (totaal he!)
  zondag 17 december 2006 @ 10:34:06 #42
54772 Silmarwen
pi_44501232
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:19 schreef scrub_nurse het volgende:
normaliter krijg ik meer vezels binnen omdat ik meer boterhammen eet die vol met zaden zitten, en bovendien ik vaker zilvervliesrijst at. ik dnek dat ik de aardappels dan vaker door zilvervliesrijst ga vervangen, kiwis als ontbijt ga nemen en die lijnzaadolie aan ga schaffen. dit is niet leuk meer namelijk...ik was na 14 dagen 3,3kg kwijt en nu na 21 dagen nog maar 2 kg (totaal he!)
Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Had pas een buikgriepje en ik was toen meteen 1,5 kilo kwijt en ik was verder niet echt ziek en at normaal.
Ik heb dus ook steeds dat ik rond de kilo meer of minder weeg, terwijl ik hetzelfde eet. Naar de wc gaan is gewoon wat lastiger op dit moment. Wel erg vervelend.
Ik ga dat van die kiwi's ook proberen. Trouwens, koffie 's ochtends helpt ook vaak.
  zondag 17 december 2006 @ 10:47:13 #43
131066 scrub_nurse
pi_44501335
ik was juist blij dat mn stoelgang wat makkelijker ging sinds ik actimel smorgens drink. en nu...helemaal terug bij af
pi_44501563
Ik zou dan gewoon de Actimel wel blijven drinken, zoveel calorieën zal dat toch ook niet zijn, en als je je daar beter bij voelt...
Eva
  zondag 17 december 2006 @ 11:14:32 #45
131066 scrub_nurse
pi_44501648
dat doe ik al! behalve gisteren en vandaag vergeten te kopen
pi_44505682
Ik heb idd hetzelfde probleem, ik drink ook actimel 's ochtends, en dat scheelt wel wat.
Af en toe vervang ik het fruit door pruimen, en een paar koppen koffie wil bij mij ook wel helpen.
In het weekend houd ik me nooit zo aan het dieet, en dan eet ik wat vetter en drink alcohol, en dan moet ik meteen van wat ik de hele week heb opgespaard zeg maar
  zondag 17 december 2006 @ 16:33:01 #47
131066 scrub_nurse
pi_44510698
hahaha ja das ook n idee!
  zondag 17 december 2006 @ 16:38:01 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44510848
Vergeten jullie dan niet ook de boter wel netjes te gebruiken de hele week!
Als het in het weekend met vetter eten wel gaat dan kan het daar mss ook wel eens aan liggen.

Het lijkt futiel, maar echt die boter op brood en op de crackers enzo is heel erg nodig.
En als je dat niet lust dan kan je als alternatief 's avonds een dipsausje maken van een lik mayo en zo'n duyvis-dip-zakje en dan met komkommer of zo opeten. Zo krijg je iig genoeg vetten binnen elke dag!
  zondag 17 december 2006 @ 21:07:18 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44519543
En wat eten jullie met de kerst???????
Ik weet het nog niet.
En dan ben ik ook nog de 24ste jarig. Wss gourmetten met mijn ouders en vriend.
De 25ste eten we meestal Beenham.
De 26ste brunch bij mn schoonmoeder met paling en zalm en al die lekkere dingen die volgens het boekje niet mogen.
pi_44522250
Ik heb er nu 9 weken opzitten en ben benieuwd welk resultaat ik morgenochtend zie . Ik ga gewoon door maar tijdens de kerstdagen eet ik gewoon met iedereen mee. Tijdens het gourmetten kijk ik uiteraard wel uit dat ik me niet volprop
pi_44528735
Ik zi egeen verschil op de weegschaal met de afgelopen weken
pi_44546250
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
Vergeten jullie dan niet ook de boter wel netjes te gebruiken de hele week!
Als het in het weekend met vetter eten wel gaat dan kan het daar mss ook wel eens aan liggen.
Ik gebruik gewoon boter hoor
pi_44547149
jippie!!!! 8 kilo afgevallen, nu weeropnieuw beginnen!
pi_44569929
Ik ga in januari met mijn schoonzusje en deel 2 weer verder.
De kilo's zijn er niet bij gekomen, maar we wachten even de feestdagen af
pi_44726617
p0fff de kerstdagen zitten er al weer aan bij mij
afgelopen vrijdag mijn verjaardag gevierd
gisteren kerstavond met mijn ouders
straks kerstdiner
Na de kerst maar weer snel oppakken dan
  maandag 1 januari 2007 @ 19:28:12 #56
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44921240
Ik krijg het boekje van de week, ben wel benieuwd of het iets gaat worden. Ik doe het meestal niet zo goed op voorgeschreven diëten, maar zag goeie resultaten in m'n omgeving.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 1 januari 2007 @ 19:47:17 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44921817
Succes flugel!

Ik begin lekker afgezaagd morgen weer . Maar het is nodig, de decemberdagen hebben aanzienlijke schade aangericht .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 1 januari 2007 @ 20:03:06 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44922360
Ik ben vandaag weer begonnen.
Woensdag moet ik voor de 1e keer mn trouwjurk gaan passen. ik knap er waarschijnlijk uit
pi_44936067
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Succes flugel!

Ik begin lekker afgezaagd morgen weer . Maar het is nodig, de decemberdagen hebben aanzienlijke schade aangericht .
Hier ook....ben benieuwd hoe het me vergaat...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:11:04 #60
54772 Silmarwen
pi_44936248
Nou, ik ben inderdaad wat aangekomen. Ben vandaag weer begonnen met week 1, dag 2.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:24:47 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44936472
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:58 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hier ook....ben benieuwd hoe het me vergaat...
Ik moet m'n tussendoortje eten, maar heb er gewoon geen tijd voor op 't werk!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:25:51 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44936491
Ik zwaai ook maar even.

Vandaag weer begonnen. Alleen voor overdag nog even zelf wat bij elkaar verzonnen omdat ik niks in huis had nog volgens het boek. vanavond boodschappen doen.
pi_44937472
Hier is het ook flink mis! Ik was netjes bijna 8 afgevallen, later 3 aangekomen en die resterende 5 zijn er echt afgebleven. Tot vanmorgen! Toen waren er weer 3 terug!

Flink aan het water dus!
Screw them.
We're going home.
pi_44938502
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik moet m'n tussendoortje eten, maar heb er gewoon geen tijd voor op 't werk!
Niet fokken, maar eten!
ik ben ook weer begonnen, terug bij af bijna geloof ik. oliebollen en pepernoten
Eva
  dinsdag 2 januari 2007 @ 13:33:24 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44939053
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:10 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Niet fokken, maar eten!
ik ben ook weer begonnen, terug bij af bijna geloof ik. oliebollen en pepernoten
Ja, heb het tussendoor genomen .

Wel lekker met mn crackertjes gelunched .
pi_44939587
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, heb het tussendoor genomen .

Wel lekker met mn crackertjes gelunched .
Valt tegen na al dat lekkers he?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:41:51 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44940977
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:51 schreef Koningin het volgende:

[..]

Valt tegen na al dat lekkers he?
Ik vind het wel meevallen eigenlijk !

Kreeg best last van m'n huid na al die vette troep...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:45:04 #68
54772 Silmarwen
pi_44941080
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen eigenlijk !

Kreeg best last van m'n huid na al die vette troep...
Ik ook.
Ik vind het alleen wel even lastig hoor, vooral omdat er nog allemaal lekker en ongezonde dingen in huis zijn. Straks even boodschappen doen om alles weer in huis te hebben. Ik heb lekker gegeten de afgelopen dagen maar heb er nu wel weer spijt van.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:00:26 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44941570
Het probleem van het nog in huis hebben van lekkere dingen herken ik... Er liggen nog speculaasjes, een banketstaaf, chips, lekkere kaas, lekkere drankjes...

*zucht*

Dat wordt nog lastig hoor!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:08:45 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44941840
Wij hadden gisteren nog wat spul wat over was van O&N te verdelen met vrienden. Ik heb heel hard geroepen 'hou alles maar, ik hoef het niet!'
pi_44942492
Haha, ik ben alweer voor de bijl gegaan
Ik heb ook nog allerlei lekkere dingen in huis! Die kan ik toch niet weggooien!

Morgen maar weer écht proberen!
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:13:06 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44945677
Zo, twee mandarijntjes op en nu op de crosstrainer!!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:20:47 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44947494
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het probleem van het nog in huis hebben van lekkere dingen herken ik... Er liggen nog speculaasjes, een banketstaaf, chips, lekkere kaas, lekkere drankjes...

*zucht*

Dat wordt nog lastig hoor!
hier ook
maar vannochtend stond mijn weegschaal gelukkig weer op 62 heerlijk...
pi_44978201
Hier wel het boek in huis hebben... er al eens doorheen gebladderd... maar er iets mee doen ho maar...
Terwijl er toch echt een kilo of wat af kan
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:48:33 #75
131066 scrub_nurse
pi_44978790
na mijn moeilijke stoelgang problemen en de kerstperiode, gaan we maar weer opnieuw beginnen met n paar aanpassingen...ben benieuwd of t nu dan beter gaat...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 12:39:37 #76
163650 Greys
pi_45001513
Ik wil hier ook aan beginnen, ik heb het boek al een tijdje in huis.
Zeg eens eerlijk dames en heren, is het vrij gemakkelijk te volgen? En dan bedoel ik niet het volhouden qua de hoeveelheid eten ofzo, maar zijn de boodschappen niet veel duurder dan dat je normaal kwijt bent per week? En eh... sta je veel langer in de keuken, m.a.w. past het een beetje in het werkende-vrouw-schema?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_45001799
ik vond het heel makkelijk te volgen, en ook voor de werkende vrouw
maar ik kan nu de slag even niet te pakken krijgen. volgende week is mn vakantie voorbij, dan zal het wel beter gaan... hoop ik....
Screw them.
We're going home.
pi_45002357
Hey vraagje

mijn moeder is 3 dagen geleden begonnen met Sonja, en ze heeft dus de wekmenu's maar mist de recepten

wie heeft de recepten voor me van:

-koolsalade
-versierde eierkoek
-stevige spinazieomelet

dankje!
pi_45002421
Greys, als je alles volgens de adviezen koopt van Sonja, dan ben je misschien wel duurder uit. Ze adviseert nogal eens A-merken. Alternatieven die goedkoper zijn, kunnen net zo goed. En deze werkende vrouw kan het ook prima volgen hoor. man kookt wel . Het is misschien soms handig om maaltijden om de dag om te wisselen. Yoghurt als lunch vind ik bijvoorbeeld niet zo handig op mijn werk, dus dat eet ik dan 's ochtends.
Eva
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:11:43 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45002460
Ik vind het goed te volgen en ben ook werkende vrouw. Ik vul het wel aan, omdat ik redelijk lange dagen maak. Als ik om de 2 à 3 uur wat moet eten, kom ik tekort met de tussendoortjes van Sonja. Ik neem dus dan een stuk fruit of een plakje ontbijtkoek extra. Die 100 kcal op een dag zullen 't 'm echt niet doen. Ben daar de vorige keer ook prima mee afgevallen zeker als je het combineert met sporten.
pi_45003021
Wat zijn de ervaringen met boek 2?
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:42:23 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45003442
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:29 schreef Koningin het volgende:
Wat zijn de ervaringen met boek 2?
Je mag veel meer! En er staat duidelijke uitleg over hoevel gram je nou mag. 150 gr. spaghetti is dus gekookt en niet ongekookt enz. Maar vooral dat je meer mag op een dag, maar de tussendoortjes zijn vaker fruit ipv Evergreen of ontbijtkoek, die zie ik niet meer zoveel voorbij komen.

Maar wel prima dus .
pi_45004036

-koolsalade
-versierde eierkoek
-stevige spinazieomelet

anyone?
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:03:43 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45004074
Dat had je een uur geleden ook al gevraagd snowqueen911...
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:18:26 #85
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45004523
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:02 schreef snowqueen911 het volgende:

-koolsalade
-versierde eierkoek
-stevige spinazieomelet

anyone?
recepten staan gewoon in het boek
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:19:49 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45004567
Koop het boek nou maar gewoon... Kom op zeg, die 13 euro kunnen jullie vast missen. Die bespaar je wel op snoep en andere vreterijen.
pi_45004575
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

recepten staan gewoon in het boek
mja ik heb het boek niet
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:21:32 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45004628
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:20 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

mja ik heb het boek niet
Dan koop je het zoals BE ook al zei.
pi_45004731
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dan koop je het zoals BE ook al zei.
tsja mn moeder vroeg ff om die 3 recepten op te zoeken
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:28:16 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45004843
[flauw-mode]
Hier staan ze niet.

En ik heb iig geen zin om ze over te gaan tikken voor je.
Volgende week kom je dan weer langs.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 14:39:57 #91
163650 Greys
pi_45005228
Bedankt ladies, voor de antwoorden! Bij het lezen van het SB boek kwam het me tamelijk 'gedoe-achtig' (daar moeten ze eens een woord voor verzinnen haha) over. Ik kreeg het idee dat ik enorm veel meer boodschappen moest doen dan anders, en vooral ook VAKER boodschappen moest doen. Want groenten en rauwkost enzo kan je niet lang bewaren, toch?
Maar ik ga het toch doen, dankzij jullie antwoorden.

Oh en Showqueen, ik zou het boekje gewoon maar kopen joh. Echt. Zoveel kost het niet en naast de recepten staan er veel inspirerende leuke verhalen in en andere tips! Als je het boekje leest krijg je er bijna ZIN in, om te gaan lijnen

Dat recept met die karbonades in alufolie, met een plak kaas en tomatenpuree enzo, jeetje dat ziet er lekker uit zeg! Is het resultaat net zo lekker als het plaatje?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:42:23 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45005324
Greys, ik doe vaak ook wel gewoon een potje groente hoor. Als slechte huisvrouw zijnde.

En ik heb voor ons iig het idee dat we goedkoper uit zijn qua boodschappen, maar goed, wij zijn met 2, dat scheelt mss. Oh, en idd gewoon eigen merk dingen kopen. Ik vind die optimel-zooit sowieso niet zo lekker en kies dus gewoon mijn eigen kwarkjes en drinkjes.

Dat karbonaadje is heel lekker maar was hier geen succes... de kaas plakte enorm aan de folie vast. De 2e keer hebben ik het dus maar gewoon gebakken en niet in de oven gedaan. Kaas er overheen gestrooid.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 januari 2007 @ 14:54:37 #93
163650 Greys
pi_45005684
Wij zijn ook met zijn tweetjes hier, dus dat is mooi. Dan valt het misschien best mee met de extra kosten! Fijn van dat potje groenten, want dat leek mij ook wel wat, om af en toe op die manier dan een beetje te smokkelen. Beter op die manier smokkelen dan af en toe een Bounty in je snavel stoppen toch? (Oeh, krijg spontaan trek!)

Dat van die kaas aan de folie, dat zat ik dus meteen te denken toen ik het las haha! Dan moet je het er af gaan schrapen, en schrapen op alufolie geeft zo'n eng geluid/gevoel

Nog een vraagje: voordat ik alle regels van Man en Vrouw naast elkaar ga leggen, is er heel veel verschil qua wat je mag eten of is het voornamelijk dat de man iets meer mag? Die gaat zich sowieso niet houden aan de hoeveelheden ben ik bang, met zijn twee meter, dan valt ie halverwege de dag om.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:56:39 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45005743
Vaak mag de man een boterham meer, of een muslibol, of een cracker. En 's avonds zijn de hoeveelheden groter. Maar niet ineens een heel ander gerecht ofzo .
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:56:52 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45005751
De man mag idd wat meer, dus een plak ontbijtkoek extra, of een banaan of zo, maar over het algemeen is het wel ongeveer hetzelfde per dag. Dus hetzelfd broodje en beleg etc. etc.
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:00:09 #96
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_45007935
Even over die karbonade,die heb ik de tweede keer ook niet in de folie gedaan,ik heb het gewoon in een ovenschaal gedaan met de folie over de schaal ipv over de karbonades....heeeeeeerlijk was het en geen geklieder
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:06:54 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45008212
Oh,dat is wel een hele slimme! Dat ik daar zelf nou niet op kom.
pi_45009947
Ik ga maandag beginnen na een tijdje getwijfeld te hebben.

Nog even wat vraagjes,

- Watvoor jus gebruiken jullie bij je aardappels? Sonja raadt magere jus aan, deze kan ik niet vinden in onze supermarkt, ze hebben wel maggi juszakjes (die ze ook aanraadt) maar welke moet ik dan hebben?

- Ik las ergens dat halvarine elke dag op je crackers/brood goed is, klopt dit, het staat nl niet bij de weekmenu's dat je overal boter op mag doen.

- Als er staat yoghurt als lunch, mag je dit ook vervangen door brood? Het is op dit moment voor mij nl handiger om brood mee te nemen naar mn werk dan yoghurt.

Bedankt! Leuk trouwens om de verhalan van iedereen te lezen, werkt zeker motiverend!

Zijn er trouwens nog meer vegetariers hier?
Wie is daar?
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:58:49 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45010208
Ik gebruik idd die juszakjes en dan alleen met water klaar maken, zonder boter. Dan is het al heel mager.

Het staat er volgens mij wel bij hoor, 'halvarine' staat er dan bij.

Je kan het wel vervangen door brood, maar dat is niet echt de bedoeling. Beter kan je dan proberen je ontbijt als lunch te doen en andersom.
pi_45010255
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
Greys, ik doe vaak ook wel gewoon een potje groente hoor. Als slechte huisvrouw zijnde.
je kunt ook stoomgroente nemen uit de diepvires
schijnt zelfs gezonder te zijn dan vers
potje zou ik niet doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')