abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41855539
Hier verder dus met deeltje 6 alweer

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda ('Je moet in je eigen kracht gelóven') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja's echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek 'Bereik je ideale gewicht', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo's af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde 'broodjes Sonja Bakker' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag 'Wie is Sonja Bakker?', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?'', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik 'm zou pletten...''
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d'r tiende ('ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma's-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas'', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo'en word je steeds dikker.''
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.''
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja 'de laatste strohalm' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk ('s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja's weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap 't Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja's boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in 't Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.''
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht 'Nu kan het nog'.'' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.

[ Bericht 58% gewijzigd door Mylene op 17-09-2006 19:43:12 ]
pi_41855544
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:29 schreef nelisb het volgende:

Verdere uitleg over Sonja lijkt me niet nodig!
Wel dus...
JOHNNY HEITINGA
pi_41855573
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:30 schreef Camplo het volgende:

[..]

Wel dus...
bij deze,speciaal voor jou
pi_41855598
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:36 schreef nelisb het volgende:

[..]

bij deze,speciaal voor jou
Dat wijf liegt. Dieten helpt voor geen meter.
Gevarieerd en met mate eten en vooral veel bewegen (ELKE DAG) is beter dan enkel je eetpatroon aan te passen.
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:00:58 #5
50430 Yuki
Student Midwife
pi_41855703
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:41 schreef Camplo het volgende:

[..]

Gevarieerd en met mate eten en vooral veel bewegen (ELKE DAG) is beter dan enkel je eetpatroon aan te passen.
duhhh
das ook ong t punt van sonja bakker... heb zelf bij dr gelopen (toen ze nog niet beroemd was ) en ze hamerde er steeds op dat t belangrijker is om je hele levensstijl om te gooien dan om een of ander korte termijn dieet te volgen. bewegen raadde ze daarbij ook aan
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_41855976
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:41 schreef Camplo het volgende:

[..]

quote:
Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten.
Your point being??
pi_41856369
Sonja
pi_41857906
Ik heb een SAS-weekje gehad,maandag weer vrolijk weer verder
01-08-2008
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:54:59 #9
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41858233
Ik heb 2 SASdagen gehad,vanmorgen stiekum gewogen...toch nog 300 gram afgevallen
Dinsdag is mijn weegdag...ben benieuwd!
pi_41860069
Wat heeft dat mens nou in vredesnaam voor "revolutionairs" gedaan dat iedereen er zo lyrisch over is. Alles wat ze zegt is al tientallen jaren bekend.
pi_41861038
Iemand die kinderen op dieet zet zou ik bij voorbaat al niet naar luisteren

En daarbij heb ik haar laatst voor het eerst gezien/horen praten (bij je echte leeftijd) en jééézus wat een irritant mens.. En ze trapt qua dieetadviezen alleen maar open deuren in.

Zij heeft geen diëtetiek gestudeerd (4jarige HBO-studie) en de diëtisten die dat wèl hebben gedaan breken stuk voor stuk haar dieetadviezen af.......
pi_41861184
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Iemand die kinderen op dieet zet zou ik bij voorbaat al niet naar luisteren

En daarbij heb ik haar laatst voor het eerst gezien/horen praten (bij je echte leeftijd) en jééézus wat een irritant mens.. En ze trapt qua dieetadviezen alleen maar open deuren in.

Zij heeft geen diëtetiek gestudeerd (4jarige HBO-studie) en de diëtisten die dat wèl hebben gedaan breken stuk voor stuk haar dieetadviezen af.......
Noem eens een dieet dat werkt en nog níet door de gevestigde orde van diëtisten is afgekraakt?
pi_41861235
Ach, al die diëtistes weten toch geen moer van voeding af.
pi_41861508
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:
Ach, al die diëtistes weten toch geen moer van voeding af.
pi_41861706
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Haha, jouw reactie was natuurlijk wel te verwachten.
quote:
Als jij het voedingscentrum niet als betrouwbare bron beschouwt, heeft het niet eens zin om verder met jou in discussie te gaan.

Als er één wetenschappelijke organisatie in Nederland is die gaat over voedingsonderzoek en -voorlichting...

Veel succes nog met je studie voor diëtiste, en pas maar op dat niet genoeg teveel vitamine C binnenkrijgt (>130mg / d) want tenslotte:
quote:
En voor mij valt 200% onder overmatig gebruik.
Oke, back ontopic maar weer. Nogmaals, wat maakt "Sonja Bakker" nou zo bijzonder?

pi_41862658
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:09 schreef LedZep het volgende:

Oke, back ontopic maar weer. Nogmaals, wat maakt "Sonja Bakker" nou zo bijzonder?
Het is me de afgelopen 8 jaar niet gelukt om af te vallen wat voor dieet ook ook niet onder begeleiding van een dietiste van de ggd,niet met een dietiste via de sportschool,niet door middel van accupentuur en noem allemaal maar nog meer op wat ik geprobeerd heb.
En nu heel simpel met het dieet van Sonja Bakker en zelf logisch nadenken en naar je lichaam luistreren lukt het me wel en sinds kort sport ik ook 3x in de week. Vind het gewoon heel handig dat je precies weet wat te eten,ik maak ook niet meer klaar dan er staat zodat ikniet in de verleiding kom.Ik pak wel regelmatig een stuk extra fruit,peper koek of zoiets want vooral als ik gesport heb vind ik het eten soms iets te weinig.
01-08-2008
pi_41862714
Niet bijzonder, maar wel handig. Er staat gewoon precies wat je mag eten. Ik vind dat makkelijker dan zoeken, labels bekijken, wegen en calorieën tellen. Ik heb echt alles gedaan, Weight Watchers, pillen poeders shakes en óók gezond en regelmatig eten, maar mijn fantasie en kookkunsten zijn niet zo heel groot dus al snel werd het wat makkelijker en dus ongezonder.

Nu kijk ik wat ik mag eten en tot nu toe bevalt me dat wel. Andere gezinsleden kunnen gewoon mee eten.
Gemakzucht is het eigenlijk. En met lekkere recepten die ik anders nooit gemaakt had.
En ik val er nog mee af ook
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:57:17 #18
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41863827
Ik denk zelf dat Sonja- in tegenstelling tot andere dietisten- het handig heeft aangepakt door een simpel geschreven boekje uit te geven.
Sonja persoonlijk zegt me helemaal niks,maar haar boekje is gewoon erg handig.
Ik hoef niet meer elke dag te bedenken wat we moeten eten,het staat gewoon letterlijk voorgkauwd en je valt er nog mee af ook,mooi toch?
En ik vind het een gevarieerd dieet,ik eet in ieder geval gezonder dan voor de tijd,ik had altijd al voldoende beweging maar met eten ging ik vaak de fout in.
pi_41863861
Als ik het goed begrijp is het meer een receptenboek dan een afvalmethode.
pi_41866692
het is een afvalboek waar veel handige recepten instaan.iedereen valt ermee af dus een receptenboek is erg kort door de bocht.

je leert op een gezonde manier te eten
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:31:08 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41869701
Het is een voorbeeld van een eetpatroon. Alleen zijn de hoeveelheden dusdanig dat ze op afvallen toegespitst zijn. Maak er wat meer van en je hebt gewoon een heel mooi gevarieerd voedingsschema dat je lang kan vol houden.

Sonja!
pi_41873856
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:09 schreef LedZep het volgende:

[..]

Haha, jouw reactie was natuurlijk wel te verwachten.
[..]

Veel succes nog met je studie voor diëtiste, en pas maar op dat niet genoeg teveel vitamine C binnenkrijgt (>130mg / d) want tenslotte:
[..]

Wat wil je daar nou mee zeggen? Het voedingscentrum haalt zijn wetenschappelijke info van de gezondheidsraad. Wil jij mij nog één keer duidelijk uitleggen dan wat daar niet betrouwbaar/wetenschappelijk aan is?
pi_41874033
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:54 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik heb 2 SASdagen gehad,vanmorgen stiekum gewogen...toch nog 300 gram afgevallen
Dinsdag is mijn weegdag...ben benieuwd!
man, ik val soms 2kg af op een dag, en 2 dagen erna zijn ze er weer bij

zo ben ik tijdens de exames wel 4kg afgevallen waarna ik er terug 6 bijkwam

wat boeit 300gram?

[ Bericht 9% gewijzigd door Tommy__ op 16-09-2006 23:17:31 ]
balsporten :r
pi_41874153
quote:
En voor mij valt 200% onder overmatig gebruik.

mijn dagelijkse dosissen:

vit c: 1733% "ADH"
b1: 3571%
b2: 833%
b3: 278%
b6: 2500%
b12: 5000%
..

zolang de vitamine niet giftig wordt bij overdosissen is alles ok, wat bij antioxidanten niet echt kan gebeuren
balsporten :r
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:22:26 #25
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41874316
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:12 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

man, ik val soms 2kg af op een dag, en 2 dagen erna zijn ze er weer bij

zo ben ik tijdens de exames wel 4kg afgevallen waarna ik er terug 6 bijkwam

wat boeit 300gram?
man???