nou dat laggen hebben we ook weer gehadquote:Op maandag 8 januari 2007 19:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb die laatste reactie en de reactie van amaranta daarop weg gehaald. Telt hij gelijk ook niet meer mee voor zijn postcount.
En verder moeten we denk ik maar gewoon proberen de oudsten en de wijsten te zijn en dat soort dingen lekker negeren. Net als de post hierboven.
Ik snap gewoon niet waarom mensen andere mensen uit laggen vanwege de wijze van afvallen terwijl ze zelf ook aan het af vallen zijn. Net als stoppen met roken 'gebruik jij het boek van allen carr? Tsss, je moet pleisters' etc. etc.
Laat elkaar nou gewoon lekker!
Dus ja... ik geloof dat ik als LIF mod verder geneuzel mss maar gewoon ga verwijderen, hoewel ik dat ook weer heel flauw vind.
Ik kan boek 2 aanraden, het is een vervolg op het eerste, nieuwe dagen, nieuwe recepten en vooral idd ietsje meer.
Hoewel ik ook wel dacht aan wat jij zegt Linda, dat het dan mss minder hard gaat.![]()
Maar goed, eerst maar weer eens in het ritme zien te komen.
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef amaranta het volgende:
laat me raden..de rouwkost en de saus?
Het voedingscentrum heeft er ook eenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde even gaan kijken hoeveel het nu is als je een gemiddelde dag invoert in zo'n kcal teller/wijzer/dinges maar degene die ik altijd gebruikte werkte niet meer. Is er iemand die zo'n site weet?
Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, dan heb jij hele rare mensen in je omgeving want ik snap iig wel dat ik niet kan blijven eten zoals ik at voordat ik ging lijnen.
Het gekke is dat lijners daar meestal commentaar op krijgen, dat ze minder gaan eten.
Jij had alweer gereageerd nog voordat ik mijn antwoord neerzettequote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.
Dat je van gewoon minder eten en meer bewegen afvalt kan natuurlijk elke idioot wel verzinnen.
Het gaat ook vooral om de variatie. Als je iedere avond dezelfde gekookte aardappels, groente en hetzelfde vlees eet, is dat helemaal niet zo gezond.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:10 schreef Posdnous het volgende:
Zo simpel is het niet, het is niet voor niks dat ze die dieten volgen, want dat houdt in dat ze soms toch mogen snoepen enzo.
Dat je van gewoon minder eten en meer bewegen afvalt kan natuurlijk elke idioot wel verzinnen.
Nou ja, dat bedoel ik dus eveneens.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef Greys het volgende:
Want 'minder' eten gaat in mijn geval totaal niet op!!! Ik moet 'gezonder' eten, maar niet minder
Dan moet je dat ook niet doen he, er is toch wel meer gezond eten dan datquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Coconut het volgende:
[..]
Het gaat ook vooral om de variatie. Als je iedere avond dezelfde gekookte aardappels, groente en hetzelfde vlees eet, is dat helemaal niet zo gezond.
Ik dus niet. Ik ben zo'n trut die gerust de hele weekquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik dus eveneens.
Van gezonder eten val je wel af lijkt me. En ik neem aan dat de meeste mensen toch wel weten wat zo'n beetje gezond eten is.
En als ze op zoek zijn naar gezond eten dat toch lekker is kun je beter kookboeken lezen dan dieetboeken.
maar goed, ik heb er verder geen verstand van dus succes ermee.
Ik heb even gespamd in de eerste 3 topics.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe zou het met die SB-ers zijn die zo gigantisch afvielen toen het boekje net uit was?
Ik weet hun namen niet meer, jij BE?
Ook zo'n man die heel fanatiek was... zal straks de oude topics eens doorspitten.
Die gingen toen heel goed. Ben benieuwd of ze nog op gewicht zijn.
Het is best wel eens lekker als het een beetje voorgekauwd (ieuwwwww!!! ik bedoel niet het eten zelf, maar wát je zou moeten etenquote:
Het is voor veel mensen wel makkelijk om vaak hetzelfde te eten denk ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:17 schreef Posdnous het volgende:
Dan moet je dat ook niet doen he, er is toch wel meer gezond eten dan dat.
Dank je wiefkequote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb even gespamd in de eerste 3 topics.
Dan zien ze het topic hopelijk weer in hun AT verschijnen.
Ik vind dat toch wel schokkend hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:26 schreef Coconut het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen wel makkelijk om vaak hetzelfde te eten denk ik.
Ik had de laatste tijd ook echt geen tijd en zin om steeds maar weer andere dingen te bedenken om te kunnen eten. Nu bedenkt Sonja dat voor me, dus hoef ik alleen de boodschappen nog maar te doen. Scheelt veel voor mij!
Bovendien wist ik niet dat ik beter niet iedere ochtend kan ontbijten met brood. Want brood is toch gezond?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb even gespamd in de eerste 3 topics.
Dan zien ze het topic hopelijk weer in hun AT verschijnen.
Op zich is er niets mis met iedere ochtend een boterham eten, maar variatie is beter. Dus afwisselen met yoghurt/kwark, crackers, fruit(ontbijt), rijstwafels. Ik merk daar nu echt wel verschil in.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:31 schreef Posdnous het volgende:
Ik vind dat toch wel schokkend hoor.
Wie gaat er nu dagen achter elkaar hetzelfde eten? dat wil toch niemand? Eeven buiten of het ongezond is of niet, lijkt het me ook gewoon niet lekker en saai.
En elke ochtend een boterham eten lijkt me vrij normaal eigenlijk, is daar iets mis mee?
Of slankie 20+ smeerkaas mediterannee!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het ook heel erg met broodbeleg.
Wilde mager en dus bijna altijd kipfilet op brood, tot het je op het laatst bijna tegen gaat staan van saaiheid. Nu weet ik dat af en toe vruchtenhagel, of jam, of weetikveel ook mag.
BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Daar had ik idd ook nog een accountje. Die maar even gereactiveerd.
Ik heb de dag van gisteren daar in zitten vullen en kom op 1500 Kcal. Wat ik eigenlijk stiekem best een beetje veel vind.
Vraag me af of dat ontbijt van een boterham en de fruitontbijt niet stiekem een 'of' zou moeten zijn.
Andijvie & 75 gram kipfilet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:52 schreef Sassefras het volgende:
Hoi allemaal,
ben met het eerste boek 15 kilo afgevallen, en heb nu het 2e boek gekocht om op gewicht te blijven, en weer eens wat anders te eten enzo.
kan iemand mij misschien vertellen wat ik (uit het nieuwe boek) mag eten in de tweede week op dinsdag avond?
Ik ben vergeten vlees uit de vriezer te halen, en als ik vlees mag eten, moet ik het even bij de supermarkt halen, omdat het anders nooit optijd ontdooit is. duurt nog ff voor ik van mijn werk naar huis mag nml!
alvast bedankt!
dankjewel!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:12 schreef Cutie het volgende:
[..]
Andijvie & 75 gram kipfilet.
Later vanavond nog yoghurt of chocomelk light.
Hoi Linda. Ik neem even de vrijheid om ook hierop te reageren, omdat ik daar ook op die site zitquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:10 schreef linda856763 het volgende:
[..]
BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...
Ja, heb ik wel gedaan idd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:10 schreef linda856763 het volgende:
[..]
BE, ik heb ook net een profiel aangemaakt, en het viel me op dat bijna alles in 100 gram wordt gerekend. Heb je de grammen wel telkens aangepast? Ik had bijvoorbeeld rosbief op, maar natuurlijk geen 100 gram. Hoeveel dan wel, dat weet ik ook niet precies, ik gok 5-10 gram ofzo...
Is niet moeilijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn nichtje wordt vandaag 2 dus ik heb straks ook nog de keuze wel of geen taart.![]()
Moeilijk!
Ik smeer altijd ketchup of curry-achtige sauzen op de kip als het gaat vervelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het ook heel erg met broodbeleg.
Wilde mager en dus bijna altijd kipfilet op brood, tot het je op het laatst bijna tegen gaat staan van saaiheid. Nu weet ik dat af en toe vruchtenhagel, of jam, of weetikveel ook mag.
Ik maak geen opmerkingen die aanvallend over moeten komen. Dus niet in de verdediging!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ten eerste heb ik dat advies nooit gekregen van mijn moeder.
En nee, mijn moeder is niet dik.
Ten tweede, als ik nu af wil vallen kan ik wel braaf gezond gaan eten maar dan zou ik precies eten wat ik verbrand en dus niet afvallen maar netjes op gewicht blijven. En dat wil ik nou net niet omdat ik nu ongezond dik ben. En daarom dus nu een magere yoghurt dressing.
Enneh... leg dat 'je mag nu snel snoepen'-sms-je eens uit? Of zeg ik nu echt iets heel doms.
Natuurlijk, aardappelen-groente-vlees is ook goed, prima, niks mis mee. En dat heb ik van huis uit best wel meegekregen. Maar als je al 15 jaar niet meer onder moeder's vleugels vertoeft ga je je eigen gewoontes ontwikkelen. En in mijn geval zijn die niet gezond te noemen (wat eten betreft dan).quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:13 schreef BertV het volgende:
Ik bevindt me in het hol van de leeuw... maar waarom zoveel moeite doen om te zoeken naar een "magere yoghurtdressing" of "bosje basilicum" als het ligt aan de snaai?{/quote}
Omdat die snaai (mede) komt door gebrek aan juiste voedingsstoffen, in mijn geval tenminste.
[quote]Vervang dat "je mag nu snel snoepen SMS-je" van Sonja eens door het aardappel-groente-vlees advies van je moeder.
hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:38 schreef babsjuh het volgende:
[..]
En eerlijk gezegd liep het water me in de mond bij het zien van de dagmenu's. Zoveel lekkere dingen!!!
Rest van m'n leven ben ik ook niet van plan hoorquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef BertV het volgende:
[..]
hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.
Klinkt goed om op gewicht te blijven. Maar bij mij moet er toch eigenlijk ook een kilootje of 10 tot 15 af. M'n BMI is net iets te hoog, en vanwege medicijngebruik zal ik zowiezo al niet meer zo slank worden als ik ooit was. Die illusie heb ik dan ook niet.quote:Zelf gebruik ik gewoon geen jus en zout meer over de aardappelen en let ik op dat ik mager vlees koop. Blik groenten erbij. Als toetje kwark met zoetstof.
Goedkoop snel en makkelijk.
Om dit vol te houden heb ik een snack-avond.
Gaat nu al drie jaar goed.
Ik heb het niet nageteld maar +/- 7 van de 10 dag menu's hebben aardappels-groente-vlees als avondeten hoor!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef BertV het volgende:
[..]
hmja, maar zijn die dagmenu's niet te complex om de rest van je leven (klinkt dramatisch) te blijven maken? Sonja zou snel zijn uitgepraat als ze aardappel-groente-vlees zou gaan promoten.
En dat is dus precies wat deze methode in houdt. Alleen ik doe dat dus niet uit mezelf.quote:Zelf gebruik ik gewoon geen jus en zout meer over de aardappelen en let ik op dat ik mager vlees koop. Blik groenten erbij. Als toetje kwark met zoetstof.
Goedkoop snel en makkelijk.
Om dit vol te houden heb ik een snack-avond.
Gaat nu al drie jaar goed.
Asparaam is wellicht troep. Daar komen we over een aantal jaren achter.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:06 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Rest van m'n leven ben ik ook niet van plan hoorMaar nu wel even een paar maanden, om in dat ritme te komen van goed, gezond en op tijd eten.
[..]
Klinkt goed om op gewicht te blijven. Maar bij mij moet er toch eigenlijk ook een kilootje of 10 tot 15 af. M'n BMI is net iets te hoog, en vanwege medicijngebruik zal ik zowiezo al niet meer zo slank worden als ik ooit was. Die illusie heb ik dan ook niet.
Maar die medicijnen, die blijven de komende jaren wel, daar kan ik niet vanaf (epilepsie). En omdat mijn epilepsie verergert van o.a. aspartaam (als ik dat binnenkrijg gaat de epilepsie dwars door de medicijnen heen), zijn nagenoeg alle light-producten voor mij verboden terrein. Dus moet ik gezond leren eten.
Als ik dat enigszins onder de knie heb, en m'n gewicht wat naar beneden is, dan zal ik dat Sonja-regime ook wel loslaten denk ik.
Kijk voor de gein eens op www.aspartaam.nl... Toen aspartaam bij mij aanvallen bleek te triggeren ben ik gaan zoeken, en van die site wordt je al helemaal niet vrolijk. Ook opvallen dat het voedingscentrum de mening over aspartaam aan het bijstellen is, en op veel producten met aspartaam steeds meer waarschuwingen verschijnen. Maar da's een ander onderwerp.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Asparaam is wellicht troep. Daar komen we over een aantal jaren achter.![]()
*grijnz* Ik krijg nu echt het idee dat je nog nooit zo'n dagmenu van Sonja Bakker hebt gezien...quote:Je kunt afvallen door gezond te eten, verspreid over de dag.
Niet door weinig te eten, zeker niet in combinatie met sporten.
Ik loop 3x per week 5km en fitness 3x een uur. Dat is het andere uiterste.
(Ik eet per dag 2 eieren, pakje kipfilet, 7 boterhammen, liter melk + extra eiwit, 2 appels en het eerder genoemde avondeten)
Ziet er goed uit. Al zou ik meer eetmomenten nemen. Weet idd weinig van Sonja Bakker. Gaat mij niet om haar ideeen, maar weer de zoveelste die verdient aan mensen die af willen vallen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:19 schreef babsjuh het volgende:
[..]
*grijnz* Ik krijg nu echt het idee dat je nog nooit zo'n dagmenu van Sonja Bakker hebt gezien...
Mijn schema voor morgen:
ontbijt: 1 volkoren boterham met halvarine en vruchtenhagel, 1 glas fruitontbijt, 1 glas water
tussendoor: sinaasappel
lunch: 250 gram magere yoghurt, 2 eetlepels Kellog's K, 1 banaan, 2 glazen water
tussendoor: 1 sultana, 1 opkikker, 1 glas water
diner: 125 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 75 gram kipfilet, 1 juslepel magere jus, 1 schaaltje komkommersalade, 1 glas water
avondsnack: 1 glas optimel drink OF 250 gram magere vruchtenkwark, 1 glas water
Daarbij nog (max) 3 koppen koffie, naar behoefte water of rooibosthee en minimaal een half uur bewegen.
Eerlijk gezegd vraag ik me nu al af waar ik het morgen allemaal moet laten....
Bedankt! Ik heb het tweede boek, en kon het niet vinden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:38 schreef AnnaStesia het volgende:
slechts 1 .
In haar eerste boekje stond dat er ook bij,ik weet niet wek boek jij hebt?
Mijn man eet alles wat ie lekker vindt. Aardappels, vlees en groenten dusquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Laton het volgende:
mogen jullie mannen nu ook niet meer lekker eten omdat jullie aan de sonja zijn ?
Mijn man doet gewoon mee. Uit vrije wil!quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Laton het volgende:
mogen jullie mannen nu ook niet meer lekker eten omdat jullie aan de sonja zijn ?
in het eerste boekje staan geen sultana's, dat ten eerstequote:Op woensdag 10 januari 2007 15:38 schreef AnnaStesia het volgende:
slechts 1 .
In haar eerste boekje stond dat er ook bij,ik weet niet wek boek jij hebt?
-Vooral in het 2e boek mag je behoorlijk veel eten vind ik. Ik ben nu nog bezig in het 1e boek en als ik een cracker of wat dan ook meer wil eten, dan doe ik dat gewoon. Je merkt zelf wel hoeveel je nodig hebt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:50 schreef paradoXical het volgende:
- je mag bijna niets eten, vinden mensen het raar dat ze afvallen?
- ze is overduidelijk gesponsord door fabrikanten. Ik vind het not done dat je bepaalde produkten als liga gaat promoten. Verder kan dit veel goedkoper, je hebt al die dure lifestyle producten niet nodig.
- voedingstechnish laat ze behoorlijk veel vallen
Waar gaat het volgens jou dan wel over, als een cracker meer of minder nergens over gaat?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:16 schreef BertV het volgende:
cracker meer of minder gaat natuurlijk nergens over.
Ze pushed je natuurlijk wel richting unilever want die zal er wel weer achter zitten.
Met voedingtechnisch gaat het om verhoudingen tussen de voedingsmiddelen.
Ben met je eens dat die wel beter zou zijn dan wat je ooit hebt gedaan, meningen van voedingsdeskundigen zijn ook variabel.
Je hebt gelijk ik ben bezig met topicvervuiling, dit gaat idd over Sonja Bakker.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:40 schreef Nouk het volgende:
Ja, kan die discussie niet ergens anderrs ofzo?
Het is de bedoeling dat het gaat over ervaringen met Sonja Bakker en mensen die ermee bezig zijn. Elk deel komen er wel 10 mensen die het allemaal beter weten.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:09 schreef Duderinnetje het volgende:
alsof ze een nieuwe culinaire belevingswereld betreden waarin de smaakpapillen in welhaast goddelijke mate worden gekieteld en de mens niet anders kan dan genieten! Genieten! Genieten!
Kom op mensen. We praten over aardappels en prei hier.
Mijn vrouw ook niet meer, omdat IK aan de Sonja benquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Laton het volgende:
Nog niet weer op de weegschaal gestaan.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:08 schreef CarOnline het volgende:
jippie, 2 kilo er af! en maandag begonnen, het begin is er!
BE heb jij de klik inmiddels alweer? hier gaat het echt goed gelukkig. nou nog volhouden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |