abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2007 @ 12:07:33 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_46690055
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

Nu een van de boeken (het gezinsboek) voor 8 euro in de aanbieding bij de Kruidvat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46690319
Ben vandaag weer begonnen!!
(tvp)
  maandag 26 februari 2007 @ 12:31:46 #3
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46690670
Mijn reactie die het vorige deel volmaakte zal ik nogmaals even plaatsen

Begin week 7.... updates tussendoor

- Moeders heeft het 2e boek voor mij gekocht, denk dat ik daarmee ook aan de gang ga zodra ik klaar ben met de 9 weken

- Dit weekend heb ik voor het eerst flink gezondigd, vooral zaterdagavond Chinees gegeten en was 'avonds gewoon misselijk.... resultaat --> halve kilo aangekomen dit weekend (terwijl ik zondag ging fitnessen)

- Qua beweging wil ik nu ook eventueel 1x in de week gaan zwemmen (naast het 1 a 2x fitnessen)

En nu heb ik trek in me 2 crackers en me opkikker
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_46691238
Ik ben nu drie weken bezig. Resultaat -4.8 en ik voel me best lekker eigenlijk.
Ik vind het wel lastig om echt alles precies aan te houden wat het boek voorschrijft. Ik heb al ontdekt dat ik op een lunch van appels, kiwi en sinaasappel niet kan bestaan
  maandag 26 februari 2007 @ 13:08:17 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46691791
ok ok ik ben ook weer begonnen. alleen dan met het 2e boek. dat eerste boek was ik zo zat
ben met het eerste boek wel 13 kg kwijt geraakt, waarvan er nu weer 3 kg aanzitten
mijn tweede doel is op zn minst 10 kg eraf, dan ben ik onder de 90(mijn eerste doel was onder de 100). en mijn 3e en laatste doel is onder de 80, met mij lengte van 1.78 mag dat best.
eerst maar eens doel 2 halen.
pi_46693080
quote:
GOED joh.

Jee, zoveel afgevallen een kilo per week wat goed !

Hoe doe je dat dan? Ik bedoel: hoe ziet jouw dag er uit?
ik plan gewoon op zaterdag wat ik zo'n beetje de rest van de week eet. Verder hangt het er heel erg vanaf of ik vroeg moet werken. Vandaag heb ik ontbeten met special K met melk, dan ga ik nu lunchen (ik denk brood, maar misschien wel cracottes ) dan vanmiddag een appel en dan vanavond foe yong hai (uit boek 1).

Dus ik eet gewoon waar ik op dat moment zin in heb, maar ik let wel op dat ik niet elke dag kaas of kipfilet eet en niet meer dan 1 keer brood op een dag. M'n aardappelen weeg ik ook af, zodat ik niet te veel eet.

En als ik 10 kilo kwijt ben ga ik mezelf trakteren met m'n favoriete maaltijd: penne carbonara (ik weet dat dat slecht is, om jezelf te belonen met eten, maar het is zooooooooooo lekker!)
  maandag 26 februari 2007 @ 13:58:33 #7
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46693583
Hoe zit het trouwens bij jullie met begingewicht, streefgewicht en tot nu toe aan kilo's kwijt?

(eventueel lijstje maken als mensen dat leuk lijkt )

Ik begin met mezelf.

21 jaar, 187 lang, vrouw

begingewicht: 103 kilo
streefgewicht: 90 kilo of minder
Tot nu toe aan kilo's kwijt: 6,5 kilo
Bezig met week: 7
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_46694859
Ik ben vandaag ook begonnen voor de eerste keer! Ik hoop dat ik me er aan kan houden.. Moet zeggen, tot nu toe gaat het goed
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. But today is a gift, that is why they call it 'the present'."
  maandag 26 februari 2007 @ 14:37:51 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46694978
Hier ook nog steeds/weer bezig.

Geen lijstjes info voor mij.
pi_46695089
Toen ik begon:
180cm
73,5kg

Nu, 8 dagen later:
180cm
71kg

Ik ben in 8 dagen dus 2,5kg kwijt geraakt. Meer zal ik ook niet kwijt raken, misschien nog 2 kilotjes. Mijn doel was gewoon weer terug op rond de 70 en NIET erboven.

Troel ik ben wijs ja :p
ne okuyon, bokmu var?
  maandag 26 februari 2007 @ 14:43:48 #11
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_46695169
Oef, ik ben zo gefrustreerd! Ben 1x begonnen, maar dat was echt een briljante timing: vlak voor kerst. Dus heb ik het tot kerst volgehouden met de goede moed om het daarna weer op te pakken. Tot nu toe heb ik me er NIET toe kunnen zetten om het weer vol te houden! Zelfdiscipline ontbreekt zo, terwijl ik wel wil afvallen! Op zich vind ik het Sonja Bakker principe best goed vol te houden, maar het lukt me niet meer!
  maandag 26 februari 2007 @ 14:57:00 #12
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46695589
Even een vraag hoor.. Geen idee of het hier al vaker gesteld is maar:
SB'en hoe doe je dat met kinderen?

Ik heb twee kinderen (jongen bijna vier, meisje bijna twee), zien er goed en gezond uit en hoeven naar mijn idee absoluut niet af te vallen.

Ik ben op eigen houtje al ongeveer 20 kilo kwijt door meer beweging en gewoon gezond en met regelmaat te eten.
(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Ik doe -sinds september afgelopen jaar- twee keer in de week aan fitness. (begeleid door fysio i.v.m. rugklachten) En mijn figuur is al wel wat veranderd. Alleen mijn gewicht blijft nog steeds hetzelfde.
Ik moet het e.e.a. aan kilo's kwijt (1.76 en 100 kilo) en husb zit op het randje van gezond gewicht (1.93 3n 92 kilo)(altijd een ondergewicht gehad maar sinds hij gestopt is met roken zit hij dus op een gezonder gewicht).

Ik denk dus sterk aan het Sonja Bakker-gebeuren. Maar kun je dat volgen met kinderen zonder dat je ik-weet-niet-hoeveel-verschillende-maaltijden op het fornuis hebt staan?
Ik ben niet echt het type om verschillende potjes te gaan koken, één maaltijd op het fornuis is bij mij al chaotisch genoeg.

Kort door de bocht gevraagd dus..
Kunnen kinderen zonder consequenties ook van de maaltijden mee eten? Zonder dat ze dus echt gaan afvallen?

Ik bedoel dan voornamelijk het avondeten. Verder over de dag blijven zij gewoon eten zoals anders.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 26 februari 2007 @ 15:12:18 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46696083
Ja hoor, dat kan prima.

Sonja schrijft bijvoorbeeld voor dat jij het volgende mag eten op een avond:
200 gr. bloemkool, 125 gr. aardappelen, 75 gram kipfilet, 1 bakje rauwkost.

Dan is het dus gewoon een kwestie van meer maken voor je man en kinderen, gewoon op hun normale hoeveelheden.
Er staan vrijwel geen hele rare dingen op het menu die je kinderen mogelijk niet zouden lusten of zo.
9 van de 10 keer zijn het hele normale dingen zoals hierboven beschreven of eens een keer nasi of spaghetti etc. etc. Het is heel makkelijk dan juist volgens mij om dan gewoon normale porties voor de rest van je gezin te koken.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:22:18 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_46696427
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:57 schreef Noli. het volgende:

(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Waarom dan gaan SB-en?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 februari 2007 @ 15:35:50 #15
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46696926
@ BE.
Ah, ik dacht al zoiets.
Ik had het boek bij schoonmoeps al flink door gebladerd en ook op Sonja Bakker's site gekeken maar kon er verder niks over vinden.

@ Troel
Dat was nog voor ik zwanger werd van Hanne. Met de tips en trucs van de dieëtiste ben ik dus die 20 kilo kwijt maar ik kom nu niet verder. Het gewicht blijft nu hangen.
(Volgens de Fysio kon het ook te maken hebben met opbouw van spieren. Spierweefsel weegt meer dan vet)

In principe is het SB-en hetzelfde als wat de dieetiste mij vertelde alleen heb ik nu meer regelmaat door complete week menu's op vaste tijden. (die menu's kreeg ik bij de dieetiste dus niet en als ik mezelf een beetje ken zijn die vaste tijden en alles hapklaar voor je getimed/planned voor mij ook wel nodig)
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 15:38:49 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_46697010
Ik zou dan wel erg goed kijken naar wat er precies in het menu staat en desnoods aan de hand van haar menu's zelf wat vaststellen. Het lijkt me niet gezond als je met de "teweinigeten-achtergrond" nu ineens maar 2 crackertjes zou eten ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 februari 2007 @ 15:47:23 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46697274
Het lijkt mij dat Noli wijs genoeg is om een combi te maken van de dingen die de dietiste haar verteld heeft, haar eigen gezonde verstand en het eetplan van Sonja.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:53:05 #18
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46697488
Uh Troel..
Ik was geen Anorexia-patient ofzo hoor.

Ik had zwaar overgewicht door onregelmatig en vooral te weinig eten op het juiste moment.

Het eerst wat je te horen krijgt als je wilt afvallen is; meer bewegen en minder snoepen. Maar ik snoepte nooit!
Ontbijten lukte me niet, ik kreeg echt geen broodje naar beneden voor half elf en tussendoortjes at ik ook niet. Ik at eigenlijk alleen twee plakjes brood tussen de middag, 's avonds een flink bord met warm eten en dan af en toe 's avonds eens wat lekkers.

Ik heb nu geleerd beter verdeeld over de dag te eten. Alleen zal dat dus nog steeds te grote porties zijn.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 15:54:17 #19
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46697534
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?

Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 16:03:54 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_46697823
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:54 schreef Noli. het volgende:
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?

Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Er zijn dagen waarop je wat weinig mag eten en je erg weinig calorietjes binnenkrijgt.

En ja, dat is misschien het eeuwige gezeur, maar ik zeg het liever drie keer te vaak dan dat ik zie dat iemand inderdaad gaat flauwvallen of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46698806
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken Troel Niemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.

Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
  maandag 26 februari 2007 @ 16:37:22 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_46698886
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:35 schreef Purky het volgende:
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken Troel Niemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.

Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
Denk je nou echt dat iemand dat hier zou melden dan Ik ken tenminste 1 persoon die hier redelijk fanatiek post die dat daadwerkelijk heeft gehad en het niet meldt omdat er dan mensen zijn (zoals ikzelf) die dan meteen zeggen "zie je nou wel".
Tja, dat zei ik uiteindelijk toch wel tegen die persoon, maar dat was toch anders, want nou was ik het alleen maar.
Maar het kan dus daadwerkelijk dat jij op weinig ontbijt en een klein tussendoortje aan het einde van de ochtend, maar nog voor de lunch een flauwte krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46699295
Ligt aan veel dingen, aan het werk dat je die ochtend verricht enzo. Ik ontken niet dat het niet kan maar ik denk niet dat het vaak gebeurd.
pi_46700732
ontdekking vd week voor na het SB'en; Jip en Janneke snoepjes bij de HEMA, gezond en suikervrij en leuk verpakt... Als nieuwe tussendoortjes dus dan...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_46704661
Net zuurkoolstamppotje gegeten 225 gram.

Is het jullie opgevallen dat dat wel heel weinig is

Ik heb nu alweer honger en die jodelahietieweken bij de mac zien er wel erg interessant uit

Help me, red me, hou me tegenn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')