ik plan gewoon op zaterdag wat ik zo'n beetje de rest van de week eet. Verder hangt het er heel erg vanaf of ik vroeg moet werken. Vandaag heb ik ontbeten met special K met melk, dan ga ik nu lunchen (ik denk brood, maar misschien wel cracottesquote:GOED joh.
Jee, zoveel afgevallen een kilo per week wat goed !
Hoe doe je dat dan? Ik bedoel: hoe ziet jouw dag er uit?
Waarom dan gaan SB-en?quote:Op maandag 26 februari 2007 14:57 schreef Noli. het volgende:
(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Er zijn dagen waarop je wat weinig mag eten en je erg weinig calorietjes binnenkrijgt.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:54 schreef Noli. het volgende:
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?
Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Denk je nou echt dat iemand dat hier zou melden danquote:Op maandag 26 februari 2007 16:35 schreef Purky het volgende:
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken TroelNiemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.
Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef CarDani het volgende:
Net zuurkoolstamppotje gegeten 225 gram.![]()
Is het jullie opgevallen dat dat wel heel weinig is![]()
Ik heb nu alweer honger en die jodelahietieweken bij de mac zien er wel erg interessant uit![]()
![]()
Help me, red me, hou me tegenn![]()
Jij bent errrrrgggggggquote:Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.
Vandaag weegdag en het gaat goed hier... sinds 15 januari 5,5 kilo kwijt. Ik ben op streefgewicht en ga nog een beetje door om binnenkort even goed uit de band te kunnen springen.
Dat is wel erg snel kwa spieropbouwquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:20 schreef saban het volgende:
Ik snap dit dit helemaal.
Gisteravond weer wezen fitnessen, 5 minuten voordat ik begon woog ik 70kg.
5 minuten na het fitnessen woog ik 71,5kg :/
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:36 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Dat is wel erg snel kwa spieropbouw![]()
wellicht is de weegschaal kapot ofzo.
Misschien veel gedronken tijdens trainen?quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
En na afloop ineens zwaarder, ook paar keer voor de zekerheid opgestaan.
Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
En na afloop ineens zwaarder, ook paar keer voor de zekerheid opgestaan.
Er staan trouwens vier weekmenu's in.quote:Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!
Nu exclusief te koop bij Kruidvat voor slechts ¤ 8,99.
In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.
In deze nieuwe uitgave ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’ is nog een extra stimulans toegevoegd. Door met het hele gezin het dieet te volgen, werken zowel vader, moeder als de kinderen gezamenlijk aan hun overgewicht en kunnen ze elkaar ook motiveren om op gewicht te blijven. Daarnaast is samen de maaltijden gebruiken ook gezellig en bevordert het de sfeer in huis.
In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.
Gun uw hele gezin een beter, actiever en gezonder leven met ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’.
Sorry, typo van mij.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.
Als ik drie keer achter elkaar op de weegschaal ga staan wijkt ie nog geen ons af en bij jou schommelt het bijna 2 kilo heen en weer.
Dat verklaart het dan. Verder zou ik me niet teveel zorgen maken (of gewoon minder vaak wegen)quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:33 schreef saban het volgende:
[..]
Sorry, typo van mij.
Het is 69,7/69,7/70, dus het scheelt maar 300 gram.
Ik heb inderdaad water gedronken, 300ml.
Het maakt mij niet uit. Er is wel degelijk een verschil tussen de slank topics en de sonja topics wat betreft afvallen, de een gaat voor een paar kilo, de ander voor een paar tientallen kilo's, vandaar dat dat toen opgesplitst is. Omdat er nu een aparte Sonja reeks is, kan ik makkelijjk een extra lijstje maken zeg maar.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk handiger dat de lijstjes mensen zich gewoon aansluiten bij het dieettopic.
Ik denk niet dat het de bedoeling is van (de) LIF (modjes) dat er verschillende topics gaan ontstaan per dieet.
Sonja is nu even een hype en heeft daarom een eigen topic, maar dat is volgens mij meer om tips en trucs uit te wisselen omdat SB op wat meer controversie stuit dan de andere dieten, maar vwb lijstjes lijkt het me dat dat gewoon allemaal bij elkaar zou moeten kunnen toch?
Ik zal eens een LIF modje aan haar jasje trekken.
Ik geloof dat je op een bepaalde site zelf je nieuwe gewicht kunt invullen. Moet je wel eens in de zoveel tijd doen, anders verdwijn je weer uit het lijstje.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:10 schreef Greys het volgende:
Mag ik meedoen? Ik ben dol op lijstjesDan hou ik het wat beter vol
Greys
33 jaar
1.82 m
Huidig gewicht: 80 kg
Streefgewicht: 72 kg.
Ik heb het even gemist, maar wie gaat dat lijstje dan precies bijhouden? En geven we bv. elke maandag ons nieuwe gewicht door ofzo? Ik geloof dat ik het nu al niet meer volg![]()
Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat een apart lijstje inderdaad wel wenselijk is.
Bij slank de lente in hoeven de meesten maar een paar kilootjes kwijt en vaak hebben ze sowieso al een gezond gewicht.
Bij het Fok dieet topic zitten de mensen met een hoger gewicht die ook meer tijd hebben uitgetrokken om de overtollige kilo's weer kwijt te raken.
En in het Sonja Bakker topic zitten de mensen die geen geduld hebben en die de kilo's die er in een jaar zijn aangekomen er in een paar weken weer af willen hebben.
Als je die lijstjes dan door elkaar gooit, krijg je nogal een vertekend beeld.
het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunstquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.
Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunst.
Ik zou het nog niet inde OP gooien. Komt volgende topic wel joh.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.
De rest bestaat nl. uit alle andere mogelijke dieten inclusief weightwatchers, herbalife, stackers (ooit, weet niet of die er nu nog zijn), maagbandjes etc. SB lijners zullen de boel niet zo heel snel overhoop gooien denk ik.
Maar goed, ik heb je dan wrsch verkeerd begrepen.
Moet ik iets in de OP gooien al?
Ik vind Sonja er ouder dan 32 uitzien. Mijn zus is 40 en die ziet er ongeveer net zoals Sonja uit. Sonja heeft wallen onder haar ogen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:13 schreef Greys het volgende:
Ik word al flauw als ik naar dat lijstje kijk!
Zoet, zoet, zoet en zoet. En dan val je volgens mij als een dweil aan op je tartaar, want daar ben je wel aan toe na zo'n flauw dagje
Overigens is Sonja op de televisie met Je Echte Leeftijd.
Ik lees naar liever dan dat ik haar hoor en zie, trouwens
Ik vind het ook erg moeilijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:36 schreef Koningin het volgende:
Fruitdagen doe ik niet aan. Daar kan ik niet op leven.
Bij mij ging het prima. Ik ben gek op fruit dus ik ben me dag wel doorgekomen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:46 schreef kloon001 het volgende:
Sonja's fruitdag, wie van jullie heeft dit wel eens gedaan, en hoe voelde je je die dag?
Omdat fruit zo gezond en prima voor de lijn is geef ik je er een fruitdag bij.
Ontbijt: 1glas jus d'orange,
tussendoor: 1 kiwi
lunch: 1 appel, 1 banaan, 1 trosje druiven, 1 glas jus d'orange
tussendoor: 1 peer
Diner: 250 gram roerbakgroente met 75 tartaar er doorheen
s'avonds: 1 glas grapefruitsap.
wat gemeenquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:33 schreef Marjan1985 het volgende:
Oehhh mijn vriend is nogal een fastfood fan en zit vaak genoeg naast hem als hij aan het genieten is van een vette hap en elke keer vraagt hij of ik een hapje wil en owwww het ruikt zo lekker en toch zeg ik nee
Maar achteraf ben ik altijd blij dat ik nee heb gezegt maar vind het wel moeilijk.....(hij wel en ik niet)
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:18 schreef Purky het volgende:
Ik had aardappelsalade op, da's ook best lekker
Morgen wegen, uh-ohhh ^^
Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:12 schreef Fuente het volgende:
Maandag gaan wij ook (weer) beginnen voor de zoveelste keer. Ik ben er zo zat van dat ik telkens na 3 dagen alweer opgeef omdat ik 1 keer heb gezondigd
Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?
Is Sonja Bakker dan wel geschikt voor je, als je steeds na 3 dagen opgeeft?
Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.
SB is zeker geschikt voor mij, ik ben er eerder 10 kilo mee afgevallen. Na 3 dagen opgeven staat op dit moment los van het dieet dat ik volg, maar heeft meer te maken met emotionele dingen.
Dat geef ik nou juist aan, dat ik er zat van ben om dus erna niet gewoon door te gaan!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:59 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Balen dat het even niet lukt standvastig te zijn Fuente.
Ik heb ook wel van dat soort buien maar ik leef een beetje met het idee 'alle dagen dat ik wel netjes lijn zijn meegenomen'.
Moet alleen wel uitkijken met het soort van troosten van mezelf 'nu ben je al zolang aan het lijnen, nu mag je wat lekkers'. Terwijl dat onzin is, want ik 'mag' al genoeg lekkers tussendoor van mezelf.
Ik ben eigenlijk gewoon een waardeloze lijnster.![]()
Maar goed, ik moet toch echt wel afvallen.
Wel fijn dat je afgevallen bentquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:34 schreef Purky het volgende:
Misschien moet je als extra motivatie denken aan de 10 kilo die je al bent afgevallen, en dat je het kunt dus wil doorzetten. Soms is het lastig maar na een keer snoepen niet gelijk opgeven. Wees even boos op jezelf en ga dan met goede moed door
Ik ben afgelopen week 0,5kg afgevallen. Opzich valt 't nog mee want ik voel me echt dikDus om dan te zien dat ik toch afgevallen ben is wel fijn. Alleen me broer is natuurlijk weer veel meer afgevallen dan mij
Snap het niet want we eten praktisch hetzelfde en ik heb afgelopen week misschien 1 extra rijstwafel genomen
Maar oke.. doorzetten he! Ik zit nu op de 97,7.. dat heb ik in jaren niet gehaald dus ik ben wel een beetje trots
![]()
Jeps daar was ik ook! Ik weeg toch echt ruim 15 kilo voor ik bij de 100 benquote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:01 schreef Noli. het volgende:
Echt? Fuente, jij was toen toch ook bij de meet in Utrecht? Zo heeeeeel veel verschillen we toch niet?
Ik weeg volgens de weegschaal bij de fysio 101 kilo (of 102.. Dat ding reageert op mijn hartslag)
Die weegschaal schijnt ge-eikt te zijn. Dus het ding liegt niet.![]()
![]()
Omdat we zelf geen weegschaal hebben ga ik me daar maar wegen denk ik. Ik ben daar één of twee keer in de week. Als het daar niet kan dan moet ik het maar bij mijn schoonouders doen die geeft bijna hetzelfde aan als die van de fysio.
Of is het handiger om toch zelf een weegschaal te hebben? Wat vinden jullie?
Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!quote:Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Yoni het volgende:
Hoi
Ik ga ook maar weer mee doenDe vorige keer ben ik na anderhalve week gestopt omdat ik steeds uit eten 'moest'
![]()
Nu dus maar weer eens beginnen. Tis hard nodig!
Zit alleen te twijfelen of ik het nieuwe boek zal gaan halen of de oude weer gewoon gebruik. Ik had zoveel honger steeds met die oude....
nee, ik volg geen Sonja Bakker neequote:Op zondag 4 maart 2007 12:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!
Viking, volg je Sonja Bakker? Zo ja, zou je haar eens kunnen mailen met je vraag. Ik weet niet wat je verder op een dag nog eet, maar het moet in ieder geval niet te weinig zijn, want daar ga je ook stil van staan! En vooral bij de laaste kilo's kan het heel erg langzaam gaan en is meer bewegen (ipv minder eten) vaak de oplossing!
Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, ik volg geen Sonja Bakker nee. En ik zit 10 kg boven de bovengrens van een gezond gewicht (als ik van mijn BMI uitga). Dat zijn toch niet 'de laatste' kilo's?
nou ja. Ik moest 16 kilo afvallen voor een gezond gewicht (72 kg bij 1,72). Daarvan ben ik er nu ongeveer 5 kwijt.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |