abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2007 @ 12:07:33 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_46690055
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

Nu een van de boeken (het gezinsboek) voor 8 euro in de aanbieding bij de Kruidvat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46690319
Ben vandaag weer begonnen!!
(tvp)
  maandag 26 februari 2007 @ 12:31:46 #3
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46690670
Mijn reactie die het vorige deel volmaakte zal ik nogmaals even plaatsen

Begin week 7.... updates tussendoor

- Moeders heeft het 2e boek voor mij gekocht, denk dat ik daarmee ook aan de gang ga zodra ik klaar ben met de 9 weken

- Dit weekend heb ik voor het eerst flink gezondigd, vooral zaterdagavond Chinees gegeten en was 'avonds gewoon misselijk.... resultaat --> halve kilo aangekomen dit weekend (terwijl ik zondag ging fitnessen)

- Qua beweging wil ik nu ook eventueel 1x in de week gaan zwemmen (naast het 1 a 2x fitnessen)

En nu heb ik trek in me 2 crackers en me opkikker
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_46691238
Ik ben nu drie weken bezig. Resultaat -4.8 en ik voel me best lekker eigenlijk.
Ik vind het wel lastig om echt alles precies aan te houden wat het boek voorschrijft. Ik heb al ontdekt dat ik op een lunch van appels, kiwi en sinaasappel niet kan bestaan
  maandag 26 februari 2007 @ 13:08:17 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46691791
ok ok ik ben ook weer begonnen. alleen dan met het 2e boek. dat eerste boek was ik zo zat
ben met het eerste boek wel 13 kg kwijt geraakt, waarvan er nu weer 3 kg aanzitten
mijn tweede doel is op zn minst 10 kg eraf, dan ben ik onder de 90(mijn eerste doel was onder de 100). en mijn 3e en laatste doel is onder de 80, met mij lengte van 1.78 mag dat best.
eerst maar eens doel 2 halen.
pi_46693080
quote:
GOED joh.

Jee, zoveel afgevallen een kilo per week wat goed !

Hoe doe je dat dan? Ik bedoel: hoe ziet jouw dag er uit?
ik plan gewoon op zaterdag wat ik zo'n beetje de rest van de week eet. Verder hangt het er heel erg vanaf of ik vroeg moet werken. Vandaag heb ik ontbeten met special K met melk, dan ga ik nu lunchen (ik denk brood, maar misschien wel cracottes ) dan vanmiddag een appel en dan vanavond foe yong hai (uit boek 1).

Dus ik eet gewoon waar ik op dat moment zin in heb, maar ik let wel op dat ik niet elke dag kaas of kipfilet eet en niet meer dan 1 keer brood op een dag. M'n aardappelen weeg ik ook af, zodat ik niet te veel eet.

En als ik 10 kilo kwijt ben ga ik mezelf trakteren met m'n favoriete maaltijd: penne carbonara (ik weet dat dat slecht is, om jezelf te belonen met eten, maar het is zooooooooooo lekker!)
  maandag 26 februari 2007 @ 13:58:33 #7
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46693583
Hoe zit het trouwens bij jullie met begingewicht, streefgewicht en tot nu toe aan kilo's kwijt?

(eventueel lijstje maken als mensen dat leuk lijkt )

Ik begin met mezelf.

21 jaar, 187 lang, vrouw

begingewicht: 103 kilo
streefgewicht: 90 kilo of minder
Tot nu toe aan kilo's kwijt: 6,5 kilo
Bezig met week: 7
pi_46694859
Ik ben vandaag ook begonnen voor de eerste keer! Ik hoop dat ik me er aan kan houden.. Moet zeggen, tot nu toe gaat het goed
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. But today is a gift, that is why they call it 'the present'."
  maandag 26 februari 2007 @ 14:37:51 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46694978
Hier ook nog steeds/weer bezig.

Geen lijstjes info voor mij.
pi_46695089
Toen ik begon:
180cm
73,5kg

Nu, 8 dagen later:
180cm
71kg

Ik ben in 8 dagen dus 2,5kg kwijt geraakt. Meer zal ik ook niet kwijt raken, misschien nog 2 kilotjes. Mijn doel was gewoon weer terug op rond de 70 en NIET erboven.

Troel ik ben wijs ja :p
ne okuyon, bokmu var?
  maandag 26 februari 2007 @ 14:43:48 #11
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_46695169
Oef, ik ben zo gefrustreerd! Ben 1x begonnen, maar dat was echt een briljante timing: vlak voor kerst. Dus heb ik het tot kerst volgehouden met de goede moed om het daarna weer op te pakken. Tot nu toe heb ik me er NIET toe kunnen zetten om het weer vol te houden! Zelfdiscipline ontbreekt zo, terwijl ik wel wil afvallen! Op zich vind ik het Sonja Bakker principe best goed vol te houden, maar het lukt me niet meer!
  maandag 26 februari 2007 @ 14:57:00 #12
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46695589
Even een vraag hoor.. Geen idee of het hier al vaker gesteld is maar:
SB'en hoe doe je dat met kinderen?

Ik heb twee kinderen (jongen bijna vier, meisje bijna twee), zien er goed en gezond uit en hoeven naar mijn idee absoluut niet af te vallen.

Ik ben op eigen houtje al ongeveer 20 kilo kwijt door meer beweging en gewoon gezond en met regelmaat te eten.
(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Ik doe -sinds september afgelopen jaar- twee keer in de week aan fitness. (begeleid door fysio i.v.m. rugklachten) En mijn figuur is al wel wat veranderd. Alleen mijn gewicht blijft nog steeds hetzelfde.
Ik moet het e.e.a. aan kilo's kwijt (1.76 en 100 kilo) en husb zit op het randje van gezond gewicht (1.93 3n 92 kilo)(altijd een ondergewicht gehad maar sinds hij gestopt is met roken zit hij dus op een gezonder gewicht).

Ik denk dus sterk aan het Sonja Bakker-gebeuren. Maar kun je dat volgen met kinderen zonder dat je ik-weet-niet-hoeveel-verschillende-maaltijden op het fornuis hebt staan?
Ik ben niet echt het type om verschillende potjes te gaan koken, één maaltijd op het fornuis is bij mij al chaotisch genoeg.

Kort door de bocht gevraagd dus..
Kunnen kinderen zonder consequenties ook van de maaltijden mee eten? Zonder dat ze dus echt gaan afvallen?

Ik bedoel dan voornamelijk het avondeten. Verder over de dag blijven zij gewoon eten zoals anders.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 26 februari 2007 @ 15:12:18 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46696083
Ja hoor, dat kan prima.

Sonja schrijft bijvoorbeeld voor dat jij het volgende mag eten op een avond:
200 gr. bloemkool, 125 gr. aardappelen, 75 gram kipfilet, 1 bakje rauwkost.

Dan is het dus gewoon een kwestie van meer maken voor je man en kinderen, gewoon op hun normale hoeveelheden.
Er staan vrijwel geen hele rare dingen op het menu die je kinderen mogelijk niet zouden lusten of zo.
9 van de 10 keer zijn het hele normale dingen zoals hierboven beschreven of eens een keer nasi of spaghetti etc. etc. Het is heel makkelijk dan juist volgens mij om dan gewoon normale porties voor de rest van je gezin te koken.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:22:18 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_46696427
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:57 schreef Noli. het volgende:

(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Waarom dan gaan SB-en?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 februari 2007 @ 15:35:50 #15
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46696926
@ BE.
Ah, ik dacht al zoiets.
Ik had het boek bij schoonmoeps al flink door gebladerd en ook op Sonja Bakker's site gekeken maar kon er verder niks over vinden.

@ Troel
Dat was nog voor ik zwanger werd van Hanne. Met de tips en trucs van de dieëtiste ben ik dus die 20 kilo kwijt maar ik kom nu niet verder. Het gewicht blijft nu hangen.
(Volgens de Fysio kon het ook te maken hebben met opbouw van spieren. Spierweefsel weegt meer dan vet)

In principe is het SB-en hetzelfde als wat de dieetiste mij vertelde alleen heb ik nu meer regelmaat door complete week menu's op vaste tijden. (die menu's kreeg ik bij de dieetiste dus niet en als ik mezelf een beetje ken zijn die vaste tijden en alles hapklaar voor je getimed/planned voor mij ook wel nodig)
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 15:38:49 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_46697010
Ik zou dan wel erg goed kijken naar wat er precies in het menu staat en desnoods aan de hand van haar menu's zelf wat vaststellen. Het lijkt me niet gezond als je met de "teweinigeten-achtergrond" nu ineens maar 2 crackertjes zou eten ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 februari 2007 @ 15:47:23 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46697274
Het lijkt mij dat Noli wijs genoeg is om een combi te maken van de dingen die de dietiste haar verteld heeft, haar eigen gezonde verstand en het eetplan van Sonja.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:53:05 #18
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46697488
Uh Troel..
Ik was geen Anorexia-patient ofzo hoor.

Ik had zwaar overgewicht door onregelmatig en vooral te weinig eten op het juiste moment.

Het eerst wat je te horen krijgt als je wilt afvallen is; meer bewegen en minder snoepen. Maar ik snoepte nooit!
Ontbijten lukte me niet, ik kreeg echt geen broodje naar beneden voor half elf en tussendoortjes at ik ook niet. Ik at eigenlijk alleen twee plakjes brood tussen de middag, 's avonds een flink bord met warm eten en dan af en toe 's avonds eens wat lekkers.

Ik heb nu geleerd beter verdeeld over de dag te eten. Alleen zal dat dus nog steeds te grote porties zijn.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 15:54:17 #19
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46697534
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?

Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 16:03:54 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_46697823
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:54 schreef Noli. het volgende:
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?

Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Er zijn dagen waarop je wat weinig mag eten en je erg weinig calorietjes binnenkrijgt.

En ja, dat is misschien het eeuwige gezeur, maar ik zeg het liever drie keer te vaak dan dat ik zie dat iemand inderdaad gaat flauwvallen of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46698806
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken Troel Niemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.

Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
  maandag 26 februari 2007 @ 16:37:22 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_46698886
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:35 schreef Purky het volgende:
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken Troel Niemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.

Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
Denk je nou echt dat iemand dat hier zou melden dan Ik ken tenminste 1 persoon die hier redelijk fanatiek post die dat daadwerkelijk heeft gehad en het niet meldt omdat er dan mensen zijn (zoals ikzelf) die dan meteen zeggen "zie je nou wel".
Tja, dat zei ik uiteindelijk toch wel tegen die persoon, maar dat was toch anders, want nou was ik het alleen maar.
Maar het kan dus daadwerkelijk dat jij op weinig ontbijt en een klein tussendoortje aan het einde van de ochtend, maar nog voor de lunch een flauwte krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46699295
Ligt aan veel dingen, aan het werk dat je die ochtend verricht enzo. Ik ontken niet dat het niet kan maar ik denk niet dat het vaak gebeurd.
pi_46700732
ontdekking vd week voor na het SB'en; Jip en Janneke snoepjes bij de HEMA, gezond en suikervrij en leuk verpakt... Als nieuwe tussendoortjes dus dan...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_46704661
Net zuurkoolstamppotje gegeten 225 gram.

Is het jullie opgevallen dat dat wel heel weinig is

Ik heb nu alweer honger en die jodelahietieweken bij de mac zien er wel erg interessant uit

Help me, red me, hou me tegenn
pi_46704988
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef CarDani het volgende:
Net zuurkoolstamppotje gegeten 225 gram.

Is het jullie opgevallen dat dat wel heel weinig is

Ik heb nu alweer honger en die jodelahietieweken bij de mac zien er wel erg interessant uit

Help me, red me, hou me tegenn
Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.

Vandaag weegdag en het gaat goed hier... sinds 15 januari 5,5 kilo kwijt. Ik ben op streefgewicht en ga nog een beetje door om binnenkort even goed uit de band te kunnen springen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_46705144
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.

Vandaag weegdag en het gaat goed hier... sinds 15 januari 5,5 kilo kwijt. Ik ben op streefgewicht en ga nog een beetje door om binnenkort even goed uit de band te kunnen springen.
Jij bent errrrrggggggg

Vertel eens? Wat neem je allemaal ?
pi_46705280
jodelahietieweken Dat klinkt grappig!
Maar niet gaan! Neem dan gewoon wat fruit of een ontbijtkoek ofzo. Niet aan toe geven, dan word het alleen maar lastiger om de volgende keer door te zetten en ik kan 't weten Als je eenmaal hebt gezondigd is het lastig weer strikt te zijn. Dus hup, doe je best!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Purky op 26-02-2007 20:05:43 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 20:31:52 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46707635
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:39 schreef Purky het volgende:
jodelahietieweken Dat klinkt grappig!
maar als je toegeeft is het niet grappig meer . Tevens tvp .
Niet meer actief op Fok!
pi_46709794
Ben er van overtuigd dat als je 1,5 zoveel eet als wat ze voorschrijft en ook 2 x in de week aan lichaamsbeweging doet dat het ook nog goed gaat komen!
Met als voordeel dat je dus _geen_ honger lijd...
  maandag 26 februari 2007 @ 21:11:59 #31
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46709988
voor het lijstje

Martineke, 1.78, 28 jr, begin gewicht 108.5 gewicht nu schommelt rond de 98. streefgewicht onder de 80.
pi_46711961
Ik ben Jubelientje, bezig in boek één, nu in de derde week.
Ik ben begonnen met een gewicht van 100.5 kg en weeg nu (begin week 3) 96.3 kg.
Ik doe naast Sonja ook nog 3 keer per week aan lichaamsbeweging.
Ik ben 27 jaar oud en 1.76 m lang. Mijn streefgewicht is 75 kg, dat is voor mij met deze lengte een gezond gewicht.

[ Bericht 9% gewijzigd door jubelientje op 26-02-2007 21:45:52 (info vergeten) ]
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_46763664
Nou weer eens op de weegschaal gestaan en hij was lief
Week 6 In totaal -8 kilo
Dat is eens wat anders...
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:04:48 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46763756
Hey wat goed!

Ik lijk mijn ritme ook weer gevonden te hebben. Eerst een dipweek en toen die week in Africa dus sowieso 2 weken amper iets aan gedaan. Maar goed, wie zei ooit dat lijnen makkelijk was.
pi_46763918
Het is leuk om te zien dat het resultaat heeft, dan weet je dat je het niet voor niks doet. Ik wilde graag eens een klimcursus doen, maar vond het een beetje genant met mijn kilo's.
Nu begint het erop te lijken en heb ik het telefoonnummer van de klimhal al klaargelegd,

Geen gezonde fruithapjes in afrika dus, das jammer. Vliegtuighap zal ook niet echt geholpen hebben.
Maar gewoon weer de draad oppakken.
pi_46764114
Ik snap dit dit helemaal.
Gisteravond weer wezen fitnessen, 5 minuten voordat ik begon woog ik 70kg.
5 minuten na het fitnessen woog ik 71,5kg :/
ne okuyon, bokmu var?
pi_46764489
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:20 schreef saban het volgende:
Ik snap dit dit helemaal.
Gisteravond weer wezen fitnessen, 5 minuten voordat ik begon woog ik 70kg.
5 minuten na het fitnessen woog ik 71,5kg :/
Dat is wel erg snel kwa spieropbouw
wellicht is de weegschaal kapot ofzo.
pi_46764617
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:36 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Dat is wel erg snel kwa spieropbouw
wellicht is de weegschaal kapot ofzo.
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
En na afloop ineens zwaarder, ook paar keer voor de zekerheid opgestaan.
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:48:11 #39
3485 kavorka
lure of the animal
pi_46764786
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
Misschien veel gedronken tijdens trainen?
animal magnetism sexual attractive state
pi_46764867
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:

[..]

69,7/68,7/70
Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.
Als ik drie keer achter elkaar op de weegschaal ga staan wijkt ie nog geen ons af en bij jou schommelt het bijna 2 kilo heen en weer.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:33:57 #41
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46765899
* Noli. heeft gister Sonja Bakker "Bereik je ideale gewicht - voor het hele gezin" -boekje bij Kruidvat gehaald.

quote:
Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!
Nu exclusief te koop bij Kruidvat voor slechts ¤ 8,99.
In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.

In deze nieuwe uitgave ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’ is nog een extra stimulans toegevoegd. Door met het hele gezin het dieet te volgen, werken zowel vader, moeder als de kinderen gezamenlijk aan hun overgewicht en kunnen ze elkaar ook motiveren om op gewicht te blijven. Daarnaast is samen de maaltijden gebruiken ook gezellig en bevordert het de sfeer in huis.

In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.

Gun uw hele gezin een beter, actiever en gezonder leven met ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’.
Er staan trouwens vier weekmenu's in.
Maxi, Midi & Mini
pi_46767757
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.
Als ik drie keer achter elkaar op de weegschaal ga staan wijkt ie nog geen ons af en bij jou schommelt het bijna 2 kilo heen en weer.
Sorry, typo van mij.
Het is 69,7/69,7/70, dus het scheelt maar 300 gram.

Ik heb inderdaad water gedronken, 300ml.
ne okuyon, bokmu var?
pi_46768018
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:33 schreef saban het volgende:

[..]

Sorry, typo van mij.
Het is 69,7/69,7/70, dus het scheelt maar 300 gram.

Ik heb inderdaad water gedronken, 300ml.
Dat verklaart het dan. Verder zou ik me niet teveel zorgen maken (of gewoon minder vaak wegen)
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:43:38 #44
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_46768046
bij mij ging het weer helemaal volgens plan maar helaas nu weer ff 700gr bijgekomen, dat schommelt soms zo he maar ik hou vol ik wil als eerste mijn -6kg mijlpaal halen en dan mag ik van mezelf n halve pizza mmmm slecht he mezelf belonen, maar dat boeit me niet ik heb al bijna 4 maanden geen pizza meer gehad dus dan mag ik m.

voor t lijstje: 1.65m
begingewicht: 91,8 bmi 34
nu: 87,0 -4,8 bmi 32
streefgewicht: 65 -26,8 bmi 24
pi_46769074
Geen succesverhaal en zeker niet spectaculair, maar oké.

Voor het lijstje:

Lengte: 1.64
Startgewicht: 65 bmi 24,2

Huidig gewicht: 62 bmi 23,1 (= -3 kilo in 7 weken) met een paar SAS-dagen ertussen

Streefgewicht: 55 kilo bmi 20,4
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:46:06 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770115
Een lijstje als in de dieetclub of slank de zomer in kan ik jullie wel aanbieden (www.dieet-web.nl , mij even pm-en met je username). Ik kan Bert vragen of er ook een mogelijkheid is om je specifieke week op te kunnen geven, maar dat kan ik dus niet beloven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:48:58 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770214

(En voor mensen die zowel hier als in Dieetclub of Slank de zomer in posten kun je ook in meerdere lijstjes staan)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:56:58 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46770551
Het lijkt mij eigenlijk handiger dat de lijstjes mensen zich gewoon aansluiten bij het dieettopic.
Ik denk niet dat het de bedoeling is van (de) LIF (modjes) dat er verschillende topics gaan ontstaan per dieet.
Sonja is nu even een hype en heeft daarom een eigen topic, maar dat is volgens mij meer om tips en trucs uit te wisselen omdat SB op wat meer controversie stuit dan de andere dieten, maar vwb lijstjes lijkt het me dat dat gewoon allemaal bij elkaar zou moeten kunnen toch?

Ik zal eens een LIF modje aan haar jasje trekken.

*ik moet me met mijn eigen zaken bemoeien...
Etc.

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 28-02-2007 14:16:08 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:59:00 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770633
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk handiger dat de lijstjes mensen zich gewoon aansluiten bij het dieettopic.
Ik denk niet dat het de bedoeling is van (de) LIF (modjes) dat er verschillende topics gaan ontstaan per dieet.
Sonja is nu even een hype en heeft daarom een eigen topic, maar dat is volgens mij meer om tips en trucs uit te wisselen omdat SB op wat meer controversie stuit dan de andere dieten, maar vwb lijstjes lijkt het me dat dat gewoon allemaal bij elkaar zou moeten kunnen toch?

Ik zal eens een LIF modje aan haar jasje trekken.
Het maakt mij niet uit. Er is wel degelijk een verschil tussen de slank topics en de sonja topics wat betreft afvallen, de een gaat voor een paar kilo, de ander voor een paar tientallen kilo's, vandaar dat dat toen opgesplitst is. Omdat er nu een aparte Sonja reeks is, kan ik makkelijjk een extra lijstje maken zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:00:49 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46770693
Snap ik.

Ik heb iig even aan een jasje getrokken achter, wellicht zit ik mis hoor, maar het lijkt me handiger om het even te checken voordat jij en Bert allerlei moeite doen voor iets dat mss niet helemaal gewenst is.

Etc.

[ Bericht 38% gewijzigd door BE op 28-02-2007 14:16:24 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:02:51 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770757
Ik denk dat het Bert 30 seconden kostte

Het ging ongeveer als volgt:

Troel: Beehurt! Kun je nog even een lijstje Sonja Bakker aanmaken?
Bert: Ja, hier is het plaatje

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:06:31 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46770874
Ah ok.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:08:57 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46770955
Ik denk dat een apart lijstje inderdaad wel wenselijk is.

Bij slank de lente in hoeven de meesten maar een paar kilootjes kwijt en vaak hebben ze sowieso al een gezond gewicht.

Bij het Fok dieet topic zitten de mensen met een hoger gewicht die ook meer tijd hebben uitgetrokken om de overtollige kilo's weer kwijt te raken.

En in het Sonja Bakker topic zitten de mensen die geen geduld hebben en die de kilo's die er in een jaar zijn aangekomen er in een paar weken weer af willen hebben .

Als je die lijstjes dan door elkaar gooit, krijg je nogal een vertekend beeld.
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 februari 2007 @ 14:10:26 #54
163650 Greys
pi_46770998
Mag ik meedoen? Ik ben dol op lijstjes Dan hou ik het wat beter vol

Greys
33 jaar
1.82 m
Huidig gewicht: 80 kg
Streefgewicht: 72 kg.

Ik heb het even gemist, maar wie gaat dat lijstje dan precies bijhouden? En geven we bv. elke maandag ons nieuwe gewicht door ofzo? Ik geloof dat ik het nu al niet meer volg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:12:55 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46771070
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:10 schreef Greys het volgende:
Mag ik meedoen? Ik ben dol op lijstjes Dan hou ik het wat beter vol

Greys
33 jaar
1.82 m
Huidig gewicht: 80 kg
Streefgewicht: 72 kg.

Ik heb het even gemist, maar wie gaat dat lijstje dan precies bijhouden? En geven we bv. elke maandag ons nieuwe gewicht door ofzo? Ik geloof dat ik het nu al niet meer volg
Ik geloof dat je op een bepaalde site zelf je nieuwe gewicht kunt invullen. Moet je wel eens in de zoveel tijd doen, anders verdwijn je weer uit het lijstje.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:14:51 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_46771126
Nou, zal ik de uitleg dan maar geven.

In eerste instantie zijn de lijstjes in de DieetClub begonnen. Een keer in de week werden de lijstjes geupdated, elke keer door een volgende in de lijst. Toen ik ook in de lijstjes verscheen vond ik dat al snel vervelend worden en heb ik mijn lief aangekeken. Daaruit is http://www.dieet-web.nl ontstaan. Daar kun je dus een account aanmaken en als je dan je gegevens invult, kun je in een lijstje komen (en zijn ook mensen die wel een account hebben zodat ze voor zichzelf een mooi overzichtje hebben van hun vorderingen maar niet in een lijstje willen). Je kunt dus realtime het lijstje aanpassen. Per dag (van 0:00 tot 23:59 uur) wordt de laatste stand opgeslagen voor je eigen overzicht, de laatste stand is ook zichtbaar in het lijstje.
Als je in het lijstje wilt blijven dan moet je elke 4 weken (uit mijn hoofd) updaten, daarna verdwijn je uit het lijstje. Geef je dan weer een nieuw gewicht in (of hetzelfde, dat kan natuurlijk ook), dan verschijn je weer in het lijstje.
Tzt zullen er ook statistiekjes komen, maar daar moet ik nog even iemand voor aan zijn mouw trekken die heel erg druk is met zijn werk en zijn studie.

Het makkelijkste is dat als men in het lijstje wil, daar een account aanmaken en dan mij even PM-en, dan kan ik ervoor zorgen dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Een voorbeeld kun je hier vinden:

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 februari 2007 @ 14:15:11 #57
163650 Greys
pi_46771139
Oh jee, ik zit alweer te gillen, terwijl ik nu pas zie dat Brighteyes eerst even gaat vragen of het wel de bedoeling is om hier lijstjes te gaan bijhouden. Sorry, BE Ik weer met mijn enthousiasme

Mochten de modjes/FA's het liever niet hebben, dan niet hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:15:19 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46771146
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat een apart lijstje inderdaad wel wenselijk is.

Bij slank de lente in hoeven de meesten maar een paar kilootjes kwijt en vaak hebben ze sowieso al een gezond gewicht.

Bij het Fok dieet topic zitten de mensen met een hoger gewicht die ook meer tijd hebben uitgetrokken om de overtollige kilo's weer kwijt te raken.

En in het Sonja Bakker topic zitten de mensen die geen geduld hebben en die de kilo's die er in een jaar zijn aangekomen er in een paar weken weer af willen hebben .

Als je die lijstjes dan door elkaar gooit, krijg je nogal een vertekend beeld.
Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.

Maar ik had net een brainwave en vroeg me af waar ik me in vredesnaam mee aan het bemoeien was, dus leef je uit met het lijstje zou ik zeggen.

Troel, kan jij dan de uitleg van hoe mensen die lijst kunnen gebruiken hier neer gooien?
Je was me al voor.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:16:50 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46771188
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.
het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunst .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:19:52 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46771290
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunst .
Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.
De rest bestaat nl. uit alle andere mogelijke dieten inclusief weightwatchers, herbalife, stackers (ooit, weet niet of die er nu nog zijn), maagbandjes etc. SB lijners zullen de boel niet zo heel snel overhoop gooien denk ik.
Maar goed, ik heb je dan wrsch verkeerd begrepen.

Moet ik iets in de OP gooien al?
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:20:32 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_46771321
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.
De rest bestaat nl. uit alle andere mogelijke dieten inclusief weightwatchers, herbalife, stackers (ooit, weet niet of die er nu nog zijn), maagbandjes etc. SB lijners zullen de boel niet zo heel snel overhoop gooien denk ik.
Maar goed, ik heb je dan wrsch verkeerd begrepen.

Moet ik iets in de OP gooien al?
Ik zou het nog niet inde OP gooien. Komt volgende topic wel joh.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46787624
Sonja's fruitdag, wie van jullie heeft dit wel eens gedaan, en hoe voelde je je die dag?

Omdat fruit zo gezond en prima voor de lijn is geef ik je er een fruitdag bij.

Ontbijt: 1glas jus d'orange,
tussendoor: 1 kiwi
lunch: 1 appel, 1 banaan, 1 trosje druiven, 1 glas jus d'orange
tussendoor: 1 peer
Diner: 250 gram roerbakgroente met 75 tartaar er doorheen
s'avonds: 1 glas grapefruitsap.
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:09:05 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46788654
Ik heb die dag volgens mij 'gesmokkeld', dus eten toegevoegd. Weet niet meer wat, want het was vorig jaar zomer of zo. Ik zag mezelf daar niet overleven een dag.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 februari 2007 @ 22:13:44 #64
163650 Greys
pi_46788856
Ik word al flauw als ik naar dat lijstje kijk!
Zoet, zoet, zoet en zoet. En dan val je volgens mij als een dweil aan op je tartaar, want daar ben je wel aan toe na zo'n flauw dagje

Overigens is Sonja op de televisie met Je Echte Leeftijd.
Ik lees naar liever dan dat ik haar hoor en zie, trouwens
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:49:21 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46790428
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:13 schreef Greys het volgende:
Ik word al flauw als ik naar dat lijstje kijk!
Zoet, zoet, zoet en zoet. En dan val je volgens mij als een dweil aan op je tartaar, want daar ben je wel aan toe na zo'n flauw dagje

Overigens is Sonja op de televisie met Je Echte Leeftijd.
Ik lees naar liever dan dat ik haar hoor en zie, trouwens
Ik vind Sonja er ouder dan 32 uitzien. Mijn zus is 40 en die ziet er ongeveer net zoals Sonja uit. Sonja heeft wallen onder haar ogen.

Trouwens: ze liet bij één van de 'kandidaten' een fles cassis in de koelkast staan. Daar hebben we ook een light versie van hoor, Sonja!
Niet meer actief op Fok!
pi_46798469
Fruitdagen doe ik niet aan. Daar kan ik niet op leven.
pi_46798840
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:36 schreef Koningin het volgende:
Fruitdagen doe ik niet aan. Daar kan ik niet op leven.
Ik vind het ook erg moeilijk.

Krijg er ook veel buikpijn van (en gas)
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:59:43 #68
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46798905
Vanochtend wezen zwemmen....dit was echt heerlijk en ga ik vaker doen. zit vlak bij mijn huis en is van 07:00 tot 08:30 uur. Ben vanochtend van 07:00 tot 08:00 uur geweest en kon het goed voelen. Ook kan ik daar gewoon douche en dan door naar me werk...(ben vandaag dagje vrij dus daarom even uitgeprobeerd vandaag).

Vanmiddag ga ik ook nog fitnessen dus lekker sportief dagje vandaag!
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:00:44 #69
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46798927
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:46 schreef kloon001 het volgende:
Sonja's fruitdag, wie van jullie heeft dit wel eens gedaan, en hoe voelde je je die dag?

Omdat fruit zo gezond en prima voor de lijn is geef ik je er een fruitdag bij.

Ontbijt: 1glas jus d'orange,
tussendoor: 1 kiwi
lunch: 1 appel, 1 banaan, 1 trosje druiven, 1 glas jus d'orange
tussendoor: 1 peer
Diner: 250 gram roerbakgroente met 75 tartaar er doorheen
s'avonds: 1 glas grapefruitsap.
Bij mij ging het prima. Ik ben gek op fruit dus ik ben me dag wel doorgekomen.
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:07:56 #70
131066 scrub_nurse
pi_46799056
bij mij niet dat was eigenlijk de enige dag dat ikzin kreeg in van alles en nog wat nee ik heb er wel een boterham bij gehad en n peperkoekje
pi_46799091
Ik heb van de week trouwens gezondigd

Ik kon de drang niet weerstaan.

Ben bij de mac geweest en ik heb genomen:

1 halve big tasty
small franse frietjes met frietsaus
3 mc nuggetkipjes met bbq saus
2 happen van de mc fondue

Ik zat overvol, mezelf misselijk gegeten en me voorgenomen dit nooit meer te doen
. 's-nachts wakker geworden omdat ik het bloedheet had en dorst.

Maarrrrrrr de volgende dag woog ik 400 gram minder en de dag dáárna weer eens 400 gram minder.

Ben er dus van afgevallen
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:33:04 #72
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46799557
Oehhh mijn vriend is nogal een fastfood fan en zit vaak genoeg naast hem als hij aan het genieten is van een vette hap en elke keer vraagt hij of ik een hapje wil en owwww het ruikt zo lekker en toch zeg ik nee

Maar achteraf ben ik altijd blij dat ik nee heb gezegt maar vind het wel moeilijk.....(hij wel en ik niet )
pi_46799673
Knap hoor dat je dat kan weerstaan Marjan. Ik heb nog steeds niet die discipline om nee te zeggen tegen fastfood Wel raar, ik hou van patat en een frikandel, maar sinds ik bezig ben heb ik alleen maar trek in shoarma of taco's, helemaal niet zo in patat
pi_46821682
Ik sta nu na ruim 3 weken op -5.7 en ik heb even een dip...drink nauwelijks water en fruit eten lukt ook niet echt
pi_46822069
Ik dronk ook een week wat minder haar, en toen ik het weer ging drinken merkte ik echt weer het verschil. Vooral omdat ik ineens weer veel naar de wc moest
Niet opgeven spotlessmind! Hup! Ga drinken en ga fruit eten!!!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 06:39:33 #76
131066 scrub_nurse
pi_46835264
gisteren lekkere dingen gegeten geen absurde dingen hoor, geen pizaas frites ed maar gewoon heeerlijk broodje en lekker avondeten met n halve hemaworst, khad t ff nodig, nu weer ertegen aan en dan wil ik wel weer dat die lijn naar beneden gaat waarom gaat ie toch telkens weer omhoog? is dat toch mn ontlasting? tis telkens net 2 stappen naar voren en een stapje terug
  vrijdag 2 maart 2007 @ 08:08:16 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46835601
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:33 schreef Marjan1985 het volgende:
Oehhh mijn vriend is nogal een fastfood fan en zit vaak genoeg naast hem als hij aan het genieten is van een vette hap en elke keer vraagt hij of ik een hapje wil en owwww het ruikt zo lekker en toch zeg ik nee

Maar achteraf ben ik altijd blij dat ik nee heb gezegt maar vind het wel moeilijk.....(hij wel en ik niet )
wat gemeen . Degene met wie ik altijd eet wil gelukkig ook afvallen, dus daar heb ik geen last van .
Niet meer actief op Fok!
pi_46853757
Heej....staan we stil ???

Vandaag die lekkere broccolie-ovenschotel met kip gegeten.........heerlijk. Ik heb er wel 2 ons meer van genomen anders was het echt te weinig.

Ja, dat was goed te doen. Wel apart met kippen- en championnensoep.
pi_46854027
Ik had aardappelsalade op, da's ook best lekker
Morgen wegen, uh-ohhh ^^
pi_46856851
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:18 schreef Purky het volgende:
Ik had aardappelsalade op, da's ook best lekker
Morgen wegen, uh-ohhh ^^
spannenddddd
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:58:42 #81
158071 Graaf_Tell
tel maar mee
pi_46867825
-edit: deze poster is verplaatst naar Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 03-03-2007 12:18:44 ]
graf zahl
pi_46871177
Maandag gaan wij ook (weer) beginnen voor de zoveelste keer. Ik ben er zo zat van dat ik telkens na 3 dagen alweer opgeef omdat ik 1 keer heb gezondigd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_46871288
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:12 schreef Fuente het volgende:
Maandag gaan wij ook (weer) beginnen voor de zoveelste keer. Ik ben er zo zat van dat ik telkens na 3 dagen alweer opgeef omdat ik 1 keer heb gezondigd
Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?
Is Sonja Bakker dan wel geschikt voor je, als je steeds na 3 dagen opgeeft?
pi_46871364
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:37 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?
Is Sonja Bakker dan wel geschikt voor je, als je steeds na 3 dagen opgeeft?
Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.
SB is zeker geschikt voor mij, ik ben er eerder 10 kilo mee afgevallen. Na 3 dagen opgeven staat op dit moment los van het dieet dat ik volg, maar heeft meer te maken met emotionele dingen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_46871484
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:45 schreef Fuente het volgende:

[..]

Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.
SB is zeker geschikt voor mij, ik ben er eerder 10 kilo mee afgevallen. Na 3 dagen opgeven staat op dit moment los van het dieet dat ik volg, maar heeft meer te maken met emotionele dingen.
Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.
pi_46871518
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:59 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.
Dat geef ik nou juist aan, dat ik er zat van ben om dus erna niet gewoon door te gaan!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:07:20 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46871563
Balen dat het even niet lukt standvastig te zijn Fuente.

Ik heb ook wel van dat soort buien maar ik leef een beetje met het idee 'alle dagen dat ik wel netjes lijn zijn meegenomen'.

Moet alleen wel uitkijken met het soort van troosten van mezelf 'nu ben je al zolang aan het lijnen, nu mag je wat lekkers'. Terwijl dat onzin is, want ik 'mag' al genoeg lekkers tussendoor van mezelf.

Ik ben eigenlijk gewoon een waardeloze lijnster.
Maar goed, ik moet toch echt wel afvallen.
pi_46871697
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Balen dat het even niet lukt standvastig te zijn Fuente.

Ik heb ook wel van dat soort buien maar ik leef een beetje met het idee 'alle dagen dat ik wel netjes lijn zijn meegenomen'.

Moet alleen wel uitkijken met het soort van troosten van mezelf 'nu ben je al zolang aan het lijnen, nu mag je wat lekkers'. Terwijl dat onzin is, want ik 'mag' al genoeg lekkers tussendoor van mezelf.

Ik ben eigenlijk gewoon een waardeloze lijnster.
Maar goed, ik moet toch echt wel afvallen.
Herkenbaar
ik weet dat ik het kan, de storm is hier weer wat gaan liggen, dus minder stress. Moet gewoon lukken
Sara
Merel
Ukje
pi_46876895
Misschien moet je als extra motivatie denken aan de 10 kilo die je al bent afgevallen, en dat je het kunt dus wil doorzetten. Soms is het lastig maar na een keer snoepen niet gelijk opgeven. Wees even boos op jezelf en ga dan met goede moed door

Ik ben afgelopen week 0,5kg afgevallen. Opzich valt 't nog mee want ik voel me echt dik Dus om dan te zien dat ik toch afgevallen ben is wel fijn. Alleen me broer is natuurlijk weer veel meer afgevallen dan mij Snap het niet want we eten praktisch hetzelfde en ik heb afgelopen week misschien 1 extra rijstwafel genomen Maar oke.. doorzetten he! Ik zit nu op de 97,7.. dat heb ik in jaren niet gehaald dus ik ben wel een beetje trots
pi_46876968
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:34 schreef Purky het volgende:
Misschien moet je als extra motivatie denken aan de 10 kilo die je al bent afgevallen, en dat je het kunt dus wil doorzetten. Soms is het lastig maar na een keer snoepen niet gelijk opgeven. Wees even boos op jezelf en ga dan met goede moed door

Ik ben afgelopen week 0,5kg afgevallen. Opzich valt 't nog mee want ik voel me echt dik Dus om dan te zien dat ik toch afgevallen ben is wel fijn. Alleen me broer is natuurlijk weer veel meer afgevallen dan mij Snap het niet want we eten praktisch hetzelfde en ik heb afgelopen week misschien 1 extra rijstwafel genomen Maar oke.. doorzetten he! Ik zit nu op de 97,7.. dat heb ik in jaren niet gehaald dus ik ben wel een beetje trots
Wel fijn dat je afgevallen bent

Je hebt gelijk hoor, ik moet niet meteen bij de pakken neer gaan zitten als ik een mindere dag heb. Gelukkig heb ik nu ook een vriendin die mee gaat lijnen, dus dat zal ook helpen met de motivatie! Zij gaan trouwen volgend jaar, dus dan zijn we hopelijk beiden een stuk slanker
Maandag beginnen we hier, ik moet nog een eind voor ik onder de 100 zit!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:01:35 #91
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46879452
Echt? Fuente, jij was toen toch ook bij de meet in Utrecht? Zo heeeeeel veel verschillen we toch niet?

Ik weeg volgens de weegschaal bij de fysio 101 kilo (of 102.. Dat ding reageert op mijn hartslag )

Die weegschaal schijnt ge-eikt te zijn. Dus het ding liegt niet.

Omdat we zelf geen weegschaal hebben ga ik me daar maar wegen denk ik. Ik ben daar één of twee keer in de week. Als het daar niet kan dan moet ik het maar bij mijn schoonouders doen die geeft bijna hetzelfde aan als die van de fysio.
Of is het handiger om toch zelf een weegschaal te hebben? Wat vinden jullie?
Maxi, Midi & Mini
pi_46880028
Als je er zelf een hebt heb je de neiging vaker te wegen en bij elke schommeling in de stress te raken. Dus tja, wat je zelf handiger vind. Lastig als je niet kan wegen op momenten dat je het zelf wilt maar zo kan je tenminste niet té vaak wegen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:47:01 #93
131066 scrub_nurse
pi_46880720
ja dat klopt, want ik heb er sinds jaaaaaaaren weer 1 en wat doe ik? iedere ochtend erop staan en inderdaad in de stress als er ipv 500gr minder 500gr meer op staat dan de dag ervoor dat ik dan al 2 dagen niet naar t toilet ben geweest vergeet ik dan maar weer ff voor t gemak en raak ik dus weer in n dipje..maar gelukkig weet ik me wel iedere keer weer op te peppen door aan die kilos te denken die ik al kwijt ben dat is al 20% van wat ik kwijt wil dussss ik ga toch wel de goede kant op
pi_46881587
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:01 schreef Noli. het volgende:
Echt? Fuente, jij was toen toch ook bij de meet in Utrecht? Zo heeeeeel veel verschillen we toch niet?

Ik weeg volgens de weegschaal bij de fysio 101 kilo (of 102.. Dat ding reageert op mijn hartslag )

Die weegschaal schijnt ge-eikt te zijn. Dus het ding liegt niet.

Omdat we zelf geen weegschaal hebben ga ik me daar maar wegen denk ik. Ik ben daar één of twee keer in de week. Als het daar niet kan dan moet ik het maar bij mijn schoonouders doen die geeft bijna hetzelfde aan als die van de fysio.
Of is het handiger om toch zelf een weegschaal te hebben? Wat vinden jullie?
Jeps daar was ik ook! Ik weeg toch echt ruim 15 kilo voor ik bij de 100 ben

Zelf een weegschaal als je ergens anders regelmatig kan wegen zou ik niet doen. Je (tenminste ik wel) gaat er dan toch echt op focussen!
Sara
Merel
Ukje
  Hoofdredactie Fotografie zondag 4 maart 2007 @ 12:22:23 #95
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46901178
Hoi

Ik ga ook maar weer mee doen De vorige keer ben ik na anderhalve week gestopt omdat ik steeds uit eten 'moest'

Nu dus maar weer eens beginnen. Tis hard nodig!

Zit alleen te twijfelen of ik het nieuwe boek zal gaan halen of de oude weer gewoon gebruik. Ik had zoveel honger steeds met die oude....
  zondag 4 maart 2007 @ 12:35:34 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46901448
Ook hier even posten :

Achtergrondinfo: ik ben sinds 22 januari echt bezig met afvallen en de eerste 2 weken viel ik 2 kilo af, maar nu sta ik al sinds 2 februari zo goed als stil en dat is héél irritant .

Toen ik net bezig was, had ik vaak wel een leeg gevoel in m'n maag, maar zonder echt honger te hebben en toen viel ik dus wel af. De laatste tijd heb ik dat niet meer. Ik ben ahw altijd gevuld.
Is het niet zo dat ik dat lege gevoel had, omdat mijn lichaam de boel aan het verteren was? Dan zou ik dus moeten zorgen dat ik niet continue een gevuld gevoel heb, right?

Het probleem daarbij is dat ik dan dingen moet opgeven die ik nu wel neem, terwijl ik al heel gezond leef. Ik eet tussen de middag of twee boterhammen kipfilet met een cracker óf drie crackers. Zou evt wel één cracker weg kunnen laten als dat verschil uitmaakt. Verder misschien geen tussendoortjes meer, behalve een appel oid?

Wie herkent dit probleem?

Overigens heb ik nog niet aan beweging gedaan. Het is de bedoeling dat ik vanaf morgen heen en terug naar huis loop van mijn stage (20-30 min heen en 20-30 min terug). Ik loop 3 keer per week stage, dus dat levert toch al weer 40 min tot een uur lichaamsbeweging per dag op.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 12:47:45 #97
105850 Fuente
mamamuts
pi_46901766
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Yoni het volgende:
Hoi

Ik ga ook maar weer mee doen De vorige keer ben ik na anderhalve week gestopt omdat ik steeds uit eten 'moest'

Nu dus maar weer eens beginnen. Tis hard nodig!

Zit alleen te twijfelen of ik het nieuwe boek zal gaan halen of de oude weer gewoon gebruik. Ik had zoveel honger steeds met die oude....
Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!

Viking, volg je Sonja Bakker? Zo ja, zou je haar eens kunnen mailen met je vraag. Ik weet niet wat je verder op een dag nog eet, maar het moet in ieder geval niet te weinig zijn, want daar ga je ook stil van staan! En vooral bij de laaste kilo's kan het heel erg langzaam gaan en is meer bewegen (ipv minder eten) vaak de oplossing!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 maart 2007 @ 13:06:00 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46902215
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:47 schreef Fuente het volgende:

[..]

Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!

Viking, volg je Sonja Bakker? Zo ja, zou je haar eens kunnen mailen met je vraag. Ik weet niet wat je verder op een dag nog eet, maar het moet in ieder geval niet te weinig zijn, want daar ga je ook stil van staan! En vooral bij de laaste kilo's kan het heel erg langzaam gaan en is meer bewegen (ipv minder eten) vaak de oplossing!
nee, ik volg geen Sonja Bakker nee . En ik zit 10 kg boven de bovengrens van een gezond gewicht (als ik van mijn BMI uitga). Dat zijn toch niet 'de laatste' kilo's?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 15:05:32 #99
105850 Fuente
mamamuts
pi_46905713
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, ik volg geen Sonja Bakker nee . En ik zit 10 kg boven de bovengrens van een gezond gewicht (als ik van mijn BMI uitga). Dat zijn toch niet 'de laatste' kilo's?
Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 maart 2007 @ 15:14:57 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46906045
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.
nou ja. Ik moest 16 kilo afvallen voor een gezond gewicht (72 kg bij 1,72). Daarvan ben ik er nu ongeveer 5 kwijt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2007 @ 09:55:03 #101
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46932619
Hellup!
Even een vraagje... Ik heb in het boekje gezien dat ik ook wel eens een cracker met ham en komkommer en/of tomaat en een cracker met alleen komkommer en/of tomaat mag/moet eten.

Ik lust geen komkommer en/of tomaat!!!! *ril*

Kan ik ook iets anders op die cracker doen? En wat dan?
(kan ik bijv. ook appel of banaan ofzo erop doen?)
Maxi, Midi & Mini
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')