Graag inhoudelijk over Marco van Basten posten!quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:49 schreef Tennessee het volgende:
...
graag!quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Graag inhoudelijk over Marco van Basten posten!
Ligt eraan hoe snel bepaalde users weer uit de ziektewet zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:51 schreef mcyodogg het volgende:
Ik krijg de laatste week het idee dat de 50 wel gehaald gaan worden
Als we bij de 50 zijn printen we alle 50 topics uit en bieden die aan de KNVB aanquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:51 schreef mcyodogg het volgende:
Ik krijg de laatste week het idee dat de 50 wel gehaald gaan worden
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
???quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe snel bepaalde users weer uit de ziektewet zijn.
ok, ik hap... wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:01 schreef sjimz het volgende:
Debutanten onder Van Basten:
vd Bergh
Denneboom
John
Lucius
Meerdink
Yildirim
Hofs
FEBO
Dat Van Basten er geen kijk op heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ok, ik hap... wat wil je daarmee zeggen?
oww, nee, nu begrijp ik het ineens, jullie hebben gelijk, Van Basten moet onmiddelijk ontslagen worden... dat ik zo blind ben geweest is echt ongelofelijk...quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat Van Basten er geen kijk op heeft.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:01 schreef sjimz het volgende:
Debutanten onder Van Basten:
vd Bergh
Denneboom
John
Lucius
Meerdink
Yildirim
Hofs
FEBO
1. Dominant en aanvallend voetbal spelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:13 schreef Tennessee het volgende:
Ik wacht nog steeds op het eerste goede argument dat Van Basten ontslagen zou moeten worden... Wordt toch wel tijd na 26 topics, toch?
Ik vind het in ieder geval geen "goede" argumenten tot ná de EK van volgend jaar. Dan zou ik er graag over in discussie willen, tot die tijd vind ik ze niet anders dan voorbarig...quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:28 schreef golfer het volgende:
[..]
1. Dominant en aanvallend voetbal spelen.
2. Consequent zijn in z'n selectiebeleid.
Allebei uitspraken van Marco bij zijn aanstelling.
Waargemaakt?
Nee.
Reden voor ontslag? Hoeft voor mij niet persé, maar het zou een reden kunnen zijn.
Heb je gekeken tegen Albanië? Zelfs v Nistelrooij en vd Sar gaven toe dat het niet al te best was en volgens MvB hadden ze goed en gedisciplineerd gespeeld. Marco gebruikte het WK als oefening voor het EK en kijk waar we nu staan. Verloren van Zwitserland, gewonnen van Bulgarije en tegen Albanië wel gewonnen, maar daar zijn ze heel goed weggekomen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:13 schreef Tennessee het volgende:
Ik wacht nog steeds op het eerste goede argument dat Van Basten ontslagen zou moeten worden... Wordt toch wel tijd na 26 topics, toch?
Nauwelijks een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, resultaten puur op basis van individuele acties, waardeloos WK. Toezeggingen bij z'n aantreden verre van waar gemaakt. Twijfelachtig selectiebeleid. Compleet gebrek aan tactisch inzicht, jaagt veel spelers tegen zich in in het harnas.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:13 schreef Tennessee het volgende:
Kan jij niks aan doen hoor, maar voor de ik weet niet hoeveelste keer vandaag;quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:34 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Heb je gekeken tegen Albanië? Zelfs v Nistelrooij en vd Sar gaven toe dat het niet al te best was en volgens MvB hadden ze goed en gedisciplineerd gespeeld. Marco gebruikte het WK als oefening voor het EK en kijk waar we nu staan. Verloren van Zwitserland, gewonnen van Bulgarije en tegen Albanië wel gewonnen, maar daar zijn ze heel goed weggekomen.
Als we tegen deze landen al moeite hebben, vraag ik me af hoe het tegen "grote" landen moet. Veel andere trainers zouden al ontslagen zijn, maar van Basten mag gewoon door.
Hoe kan je dat nou zeggen, komt ie weer, met deze cijfers;quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nauwelijks een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, resultaten puur op basis van individuele acties, waardeloos WK. Toezeggingen bij z'n aantreden verre van waar gemaakt. Twijfelachtig selectiebeleid. Compleet gebrek aan tactisch inzicht, jaagt veel spelers tegen zich in in het harnas.
Wat jij vindt interesseert me niet zo veel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:31 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind het in ieder geval geen "goede" argumenten tot ná de EK van volgend jaar. Dan zou ik er graag over in discussie willen, tot die tijd vind ik ze niet anders dan voorbarig...
Er is ook geen goed argument. Hij presteert uitstekend en is lekker eigenwijs. Hij maakt overigens ook wel foutjes maar voor mij heeft hij nog altijd het voordeel van de twijfel. Klasse dat hij een sfeerverzieker en zichzelf overschattende speler als van Bommel links liet liggen. Twijfel over het niet inbrengen van Vennegoor. Als je Vennegoor selecteerd als breekijzer en je brengt hem er niet in als dat noodzakelijk is (Zwitserland, Albanie) dan vind ik dat niet echt sterk. Maar van mij mag hij Oranje naar het Europees kampioenschap coachen. Daarna een andere coach (waar we dan lekker weer op kunnen zeiken).quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:13 schreef Tennessee het volgende:
lekkere houding voor een discussie....quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat jij vindt interesseert me niet zo veel.
quote:...
Of vindt jij wel dat Marco tot nu toe heeft waargemaakt wat ie bij zijn aanstelling heeft beloofd?
Exact dezelfde houding die jij nu al topics lang hier vertoont: het totaal negeren van de meningen van andere posters en elke keer hetzelfde rijtje cijfers blijven posten om 'jouw' waarheid te doen laten geloven.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
lekkere houding voor een discussie....
Omdat ik wel eens wil weten of je nog iets anders te posten hebt dan wat statistieken en inhoudelijk op een vraag kunt ingaan.quote:Waarom wil je dat weten dan, als het je toch niet zo veel interesseert?
Je bent een schat, wip net voor de kroeg nog even langs, maar ben ruim een uur te laat. Held!quote:
Wij hadden iets van 2/3 balbezit en de bal was ongeveer 75% van de wedstrijd op de helft van Albanië volgens mij, ik heb de exacte cijfers niet, maar hoe kan je in hemelsnaam zeggen dat Albanië sterker was? Ja, sterker dan dat "iedereen" behalve Oranje vantevoren had gedacht wél ja...quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:51 schreef Rikkert het volgende:
Als jij het tegen Albanië een prima overwinning vond, denk ik dat we het nooit eens zullen worden. Albanië was veel sterker en als zelfs de spelers toegeven dat het niet best was, denk ik toch dat dat punt wel duidelijk moet zijn.
Als van Basten meer verloren had dan alleen die ene wedstrijd tegen Portugal had je een punt gehad, aangezien hij juist 18 van de 24 wedstrijden heeft gewonnen dus niet, sorry. Of denk je dat er meer had ingezeten dan 18x winst en 1x verlies op 24 wedstrijden met andere spelers of opstellingen?quote:Het selectiebeleid van van Basten laat volgens mij ook te wensen over. Maduro had pas een paar wedstrijden in de eredivisie gespeeld en werd al geselecteerd. Er zijn meer middenvelders geselecteerd (landzaat bijv.), die lang niet zo goed zijn als bijv. Mark van Bommel of Clarence Seedorf.
nou, complimenten, eerst tegen iemand zeggen dat zijn mening je niet interesseert en een zin later naar zijn mening vragen... zeer interessante discussie-techniek, ik ga hem onthouden, dankjewel... heeft die techniek ook een naam?quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Exact dezelfde houding die jij nu al topics lang hier vertoont: het totaal negeren van de meningen van andere posters en elke keer hetzelfde rijtje cijfers blijven posten om 'jouw' waarheid te doen laten geloven.
Elke andere mening afdoen als zijnde: "dat is geen argument".
Herkenbaar voor je, dat soort 'discussie'-techniek?
[..]
Omdat ik wel eens wil weten of je nog iets anders te posten hebt dan wat statistieken en inhoudelijk op een vraag kunt ingaan.
Balbezit is ook niet alles. Albanië had duidelijk meer kansen dan wij, waaronder een doelpunt dat afgekeurd werd (waar volgens mij niet veel aan de hand was) en een bal die vd sar bij toeval nog tegen zich aan kreeg. Nederland heeft weinig echt grote kansen gehad. Dat je zo'n wedstrijd dan in de 91e minuut wint is leuk voor de 3 punten en voor je rijtje met overwinningen, maar echt verdiend was het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:57 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Wij hadden iets van 2/3 balbezit en de bal was ongeveer 75% van de wedstrijd op de helft van Albanië volgens mij, ik heb de exacte cijfers niet, maar hoe kan je in hemelsnaam zeggen dat Albanië sterker was? Ja, sterker dan dat "iedereen" behalve Oranje vantevoren had gedacht wél ja...
[..]
Als van Basten meer verloren had dan alleen die ene wedstrijd tegen Portugal had je een punt gehad, aangezien hij juist 18 van de 24 wedstrijden heeft gewonnen dus niet, sorry. Of denk je dat er meer had ingezeten dan 18x winst en 1x verlies op 24 wedstrijden met andere spelers of opstellingen?
Ja, dat is de Marco van Basten-techniek: het één zeggen en dan het ander doen.quote:
maar wij hebben wéér wél gescoord en de tegenstander wéér niet dus toeval kan je het ook niet noemen, toch?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:04 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Balbezit is ook niet alles. Albanië had duidelijk meer kansen dan wij, waaronder een doelpunt dat afgekeurd werd (waar volgens mij niet veel aan de hand was) en een bal die vd sar bij toeval nog tegen zich aan kreeg. Nederland heeft weinig echt grote kansen gehad. Dat je zo'n wedstrijd dan in de 91e minuut wint is leuk voor de 3 punten en voor je rijtje met overwinningen, maar echt verdiend was het natuurlijk niet.
Ja, gek he, in de 91ste minuut, dan ga je niet nog eens massaal in de aanval met 0-1... sorry hoor...quote:Toen die 1-0 gescoord was, werd het ook alleen nog maar tikje naar rechts, weer terug, ff terug naar vd sar, weer een verdediger aanspelen, enz.
klopt, maar als je leuk aanvallend voetbal verwachtte woensdag dan was er meer niet in orde met je verwachtingen dan met Oranje...quote:Leuk aanvallend voetbal is iets anders dan een wedstrijd waarin ik me zit te ergeren en ons bijna zie verliezen.
dat komt omdat hij middenvelder van het jaar is geworden bij AC Milan en dat hij daar met 10 jongens in het veld staat die niet bij Oranje in het veld staan. Dan kan je dus heel oranje aan seedorf gaan aanpassen, maar als hij dan geblesseerd raakt of geschorst ben je de pineut... Los van of het dan wel veel beter zou gaan met wat wij aan spelers hebben... Ik denk dat Van Basten er echt wel verstand van heeft en dat b eijzen de cijfers ook.quote:Ik denk inderdaad dat we beter hadden kunnen spelen. Als Seedorf beste middenvelder van het jaar wordt, vind ik het toch vreemd dat zo'n speler er niet bij zit.
In principe heeft hij wel een beetje een punt. Ik zit hier nog niet zo lang, maar ik word wel doodgegooid met statistieken en verder hoor ik eigenlijk weinig argumenten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
nou, complimenten, eerst tegen iemand zeggen dat zijn mening je niet interesseert en een zin later naar zijn mening vragen... zeer interessante discussie-techniek, ik ga hem onthouden, dankjewel... heeft die techniek ook een naam?
Mooie analyse hoor, maar de meeste resultaten zijn op basis van individuele prestaties. Even zonder die malle cijfertjes, kan jij je de laatste goede wedstrijd van Nederland herinneren? De laatste keer dat Nederland attractief en dominant voetbal heeft gespeeld? De laatste keer dat ik dat heb gezien was Nederland - Tsjechië op het EK, onder de zo verguisde Advocaat.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou zeggen, komt ie weer, met deze cijfers;
24 gespeeld, 18 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren
75% winst, 4,1% verlies
41 goals voor, 7 tegen (gem. 1,7 - 0,3)
Als je in 24 wedstrijden nauwelijks een fatsoenlijke speelt etc etc en een waardeloos WK, etc etc, dan win je niet 18 van de 24 wedstrijden en dan verlies je er méér dan 1 op 24....
Weer statistieken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
maar wij hebben wéér wél gescoord en de tegenstander wéér niet dus toeval kan je het ook niet noemen, toch?
[..]
Ja, gek he, in de 91ste minuut, dan ga je niet nog eens massaal in de aanval met 0-1... sorry hoor...
[..]
klopt, maar als je leuk aanvallend voetbal verwachtte woensdag dan was er meer niet in orde met je verwachtingen dan met Oranje...
[..]
dat komt omdat hij middenvelder van het jaar is geworden bij AC Milan en dat hij daar met 10 jongens in het veld staat die niet bij Oranje in het veld staan. Dan kan je dus heel oranje aan seedorf gaan aanpassen, maar als hij dan geblesseerd raakt of geschorst ben je de pineut... Los van of het dan wel veel beter zou gaan met wat wij aan spelers hebben... Ik denk dat Van Basten er echt wel verstand van heeft en dat b eijzen de cijfers ook.
die cijfers zijn de behaalde resultaten en eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat die prima zijn en dus wil niemand daar over praten of eraan herinnert worden... de vraag is dus; waarom zou Van Basten ontslagen moeten worden en dan hoor je de hele tijd; Portugal, Luxemburg, Seedorf, Van Bommel maar dat zijn geen redenen om Van Basten te ontslaan, het zijn de voorbeelden van de slechtste prestaties onder Van Basten. Er is hier ook niemand die beweert dat hij perfect is of perfecte prestaties aflevert. Wel wordt er al bijna anderhalf jaar geroepen dat hij ontslagen moet worden maar dáár zijn geen argumenten voor, alleen maar "Portugal, Luxemburg, Seedorf, Van Bommel"... dat mag wél, erop wijzen dat hij qua winstpercentage beter scoort dan alle Bondscoaches tot nu toe mag niét, erop wijzen dat hij het beste verlies percentage van alle bondscoaches tot nu toe heeft mag niet, erop wijzen dat er héél weinig tegendoelpunten vallen onder Van Basten mag niet, erop wijzen dat er momenteel juist héél weinig gerommel binnen de groep is mag niet, je mag hier alleen maar roepen dat Van Basten een ramp is en ontslagen moet worden want anders ben je een kneus...quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:15 schreef Rikkert het volgende:
[..]
In principe heeft hij wel een beetje een punt. Ik zit hier nog niet zo lang, maar ik word wel doodgegooid met statistieken en verder hoor ik eigenlijk weinig argumenten.
want dan krijg je dit soort reacties en ben je uitgelult...quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:25 schreef Merkie het volgende:
Selectief lezen is ook een kunst.
Nee, helemaal niet. Jij begint alleen maar je statistieken gelul, maar als je niet inziet dat het voetbal dramatisch is onder Van Basten dan ben jij wat mij betreft de kneus hier ja.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:27 schreef Tennessee het volgende:
[..]
want dan krijg je dit soort reacties en ben je uitgelult...
Het punt is dat een wedstrijd als tegen Albanië ook meetelt in die statistieken. Dat jij dingen als "Portugal, Luxemburg...enz." voorbeelden van slechtste prestaties noemt, lijkt me logisch. Als je iemand ontslaat doe je dat toch ook om z'n slechtste prestaties. Toch niet om de goede dingen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
die cijfers zijn de behaalde resultaten en eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat die prima zijn en dus wil niemand daar over praten of eraan herinnert worden... de vraag is dus; waarom zou Van Basten ontslagen moeten worden en dan hoor je de hele tijd; Portugal, Luxemburg, Seedorf, Van Bommel maar dat zijn geen redenen om Van Basten te ontslaan, het zijn de voorbeelden van de slechtste prestaties onder Van Basten. Er is hier ook niemand die beweert dat hij perfect is of perfecte prestaties aflevert. Wel wordt er al bijna anderhalf jaar geroepen dat hij ontslagen moet worden maar dáár zijn geen argumenten voor, alleen maar "Portugal, Luxemburg, Seedorf, Van Bommel"... dat mag wél, erop wijzen dat hij qua winstpercentage beter scoort dan alle Bondscoaches tot nu toe mag niét, erop wijzen dat hij het beste verlies percentage van alle bondscoaches tot nu toe heeft mag niet, erop wijzen dat er héél weinig tegendoelpunten vallen onder Van Basten mag niet, erop wijzen dat er momenteel juist héél weinig gerommel binnen de groep is mag niet, je mag hier alleen maar roepen dat Van Basten een ramp is en ontslagen moet worden want anders ben je een kneus...
Nu pas?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:28 schreef Tennessee het volgende:
welterusten allemaal, ik heb er voorlopig weer even genoeg van
Kom nog eens met wat cijfers en statistieken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:27 schreef Tennessee het volgende:
want dan krijg je dit soort reacties en ben je uitgelult...
Ik snap echt wel dat ze hem nu niet ontslaan. Maar er is nou eenmaal geen 'Marco van Basten is een slechte trainer topic'. Maar als hij vandaag een aanbod krijgt van Botswana, meteen laten gaan! Omdat hij het met al dat geklungel (Portugal, Luxemburg, Seedorf, Van Bommel, 4-3-3, belachelijk slecht voetbal, zelfs tegen dwerglanden etc.) straks op het EK voor ons gaat verkloten. Daar zijn nu al legio signalen voor, maar helaas mazzelt hij met z'n resultaten zodat hij er niet op afgerekend kan worden. Helaas zijn de KNVB bobo's ook niet mans genoeg om hier doorheen te prikken en laten ze hun vriendje lekker aanrommelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:24 schreef Tennessee het volgende:
die cijfers zijn de behaalde resultaten en eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat die prima zijn en dus wil niemand daar over praten of eraan herinnert worden... de vraag is dus; waarom zou Van Basten ontslagen moeten worden en dan hoor je de hele tijd; Portugal, Luxemburg, Seedorf, Van Bommel maar dat zijn geen redenen om Van Basten te ontslaan, het zijn de voorbeelden van de slechtste prestaties onder Van Basten.
Als alle resultaten van Oranje door toeval tot stand zijn gekomen kan je er moeilijk Van Basten de schuld van geven, toch?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:28 schreef BobbyHill het volgende:
Tenessee moet zich niet blind staren op de statistieken. Je moet kijken hoe die statistieken tot stand zijn gekomen. Met name door toeval. Het ontbreekt volledig aan visie, automatismen en de juiste spelers op de juiste plaats. Van Basten doet maar wat en komt er mee weg. Nog wel.
mijn excuus dat ik op dat argument vandaag maar 5 of 6 keer ben ingegaan en dat de 7de keer er even bij in is geschoten... Die haperende langspeelplaat heeft trouwens twee kanten hoor!quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom nog eens met wat cijfers en statistieken?
Of ben je nog een keer van plan in te gaan op de argumenten dat er niet aanvallend en dominant en attractief gespeeld wordt, zoals door Marco beloofd was?
Ik krijg sterk de indruk naar een haperende langspeelplaat te luisteren als ik jouw posts terug lees.
Of zou het kunnen zijn dat jij gewoon uitgeluld bent en daarom maar steeds hetzelfde blijft posten?
Slaap lekker onder je Marco-dekbedje.quote:
Het zijn 2 haperende langspeelplaten hoor. Vanuit het 'tegenkamp' komen ook dezelfde zaken. Kun jij je uberhaupt herinneren wanneer wij aanvallend, dominant en attractief hebben gespeeld? Ook met onze vorige coaches lukte dat niet. Een mooie doelstelling, maar een beetje naief van Marco want zo goed zullen wij nooit worden, met welke coach dan ook.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom nog eens met wat cijfers en statistieken?
Of ben je nog een keer van plan in te gaan op de argumenten dat er niet aanvallend en dominant en attractief gespeeld wordt, zoals door Marco beloofd was?
Ik krijg sterk de indruk naar een haperende langspeelplaat te luisteren als ik jouw posts terug lees.
Of zou het kunnen zijn dat jij gewoon uitgeluld bent en daarom maar steeds hetzelfde blijft posten?
Klopt, maar je punt zie ik niet, sorryquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:30 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Het punt is dat een wedstrijd als tegen Albanië ook meetelt in die statistieken.
als je iemand ontslaat weeg je de goede prestaties meestal af tegen de slechte prestaties. MvB heeft aan de ene kant 18 winstpotten en aan de andere kant 1 verliespot met 5 gelijkspelen in het midden, 40 goals vóór en 7 goals tégen... en dan vind jij dat de balans meer naar ontslag overhangt dan naar contractverlenging?quote:Dat jij dingen als "Portugal, Luxemburg...enz." voorbeelden van slechtste prestaties noemt, lijkt me logisch. Als je iemand ontslaat doe je dat toch ook om z'n slechtste prestaties. Toch niet om de goede dingen?
Oh ja, die cijfers en statistieken die jouw gelijk moeten aantonen. Hoe kan ik die toch over het hoofd hebben gezien.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:43 schreef Tennessee het volgende:
mijn excuus dat ik op dat argument vandaag maar 5 of 6 keer ben ingegaan en dat de 7de keer er even bij in is geschoten...
Ik hoop dat de B-kant een wat gevarieerder repertoire heeft, want anders ben ik bang dat deze plaat geen hit wordt.quote:Die haperende langspeelplaat heeft trouwens twee kanten hoor!
Ja, ik kan mij nog wel heel erg goed 1974 en 1978 herinneren.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:47 schreef Suijk het volgende:
Kun jij je uberhaupt herinneren wanneer wij aanvallend, dominant en attractief hebben gespeeld? Ook met onze vorige coaches lukte dat niet.
Neehoor, da's best makkelijk, kijk maar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:41 schreef Tennessee het volgende:
Als alle resultaten van Oranje door toeval tot stand zijn gekomen kan je er moeilijk Van Basten de schuld van geven, toch?
en de spelersgroep die we nu hebben, vind je die van dezelfde kwaliteit als die in '74 en '78?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ik kan mij nog wel heel erg goed 1974 en 1978 herinneren.
Oja, dat vergat ik even. Maar goed, dat zegt eigenlijk genoeg. Al kun jij je ook vast nog herinneren dat we in 1978 verloren van Peru en gelijk speelden tegen Schotland?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ik kan mij nog wel heel erg goed 1974 en 1978 herinneren.
dus dat we steeds winnen en op een enkele uitzondering na nooit verliezen is puur geluk, dat we steeds geluk hebben is ook puur geluk en dat we het nódig hebben is Marco van Basten zijn schuld, heb ik het zo goed begrepen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:51 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Neehoor, da's best makkelijk, kijk maar.
Van Basten moet er voor zorgen dat er een team staat, met visie en automatismen, waarin al die wereldspelers optimaal renderen. Individueel, maar vooral als team. Op die manier versla je elke dwerg met minimaal een nulletje of drie met het aanvallende dominantie voetbal wat hij ons heeft beloofd. Niks toeval, gewoon een uitgekiend systeem met rendement.
Een trainer die afhankelijk is van toeval is juist heel veel te verwijten.
Op een aantal punten zelfs zeker beter dan die groep van 1978.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:53 schreef Tennessee het volgende:
en de spelersgroep die we nu hebben, vind je die van dezelfde kwaliteit als die in '74 en '78?
deze groep heeft minder kans op last van haar in de ogen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Op een aantal punten zelfs zeker beter dan die groep van 1978.
Ging jij niet slapen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:59 schreef Tennessee het volgende:
deze groep heeft minder kans op last van haar in de ogen?
Nouja, als je de bepaalde spelers thuis laat, zal je die kwaliteit ook nooit meer halen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:53 schreef Tennessee het volgende:
[..]
en de spelersgroep die we nu hebben, vind je die van dezelfde kwaliteit als die in '74 en '78?
Niet allemaal. Maar een boel wedstrijden wel, met Albanie als meest recente voorbeeld. Het is in ieder geval geen wijsheid.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:56 schreef Tennessee het volgende:
dus dat we steeds winnen en op een enkele uitzondering na nooit verliezen is puur geluk
Eh...vanzelfsprekend?quote:dat we steeds geluk hebben is ook puur geluk
Nee. Het is zijn schuld dat het op geluk aankomt en niet op klasse. Dat had hij ons beloofd. Oranje overtuigt gewoon niet en heeft het al meerdere malen aan toeval te danken gehad dat ze niet gelijkspeelden tegen een dwerg.quote:en dat we het nódig hebben is Marco van Basten zijn schuld, heb ik het zo goed begrepen?
Zeker die Duitsers, die hebben kwaliteiten EN mentaliteit. Die heb ik op dit moment vrij hoog zitten om eerlijk te zijn. Laatste tijd probeer ik ook de persconferenties te kijken om Van Basten te vergelijken met de coach van Duitsland. Wereld van verschil. Die van Duitsland is ook gewoon heel openhartig als iets niet goed liep en zegt dan ook gewoon dat hij iets voor ogen had en het blijkbaar niet goed werkte. Daarnaast is het niet helemaal te vergelijken, de pers en fans zijn daar iets anders richting het nationale elftal+coach toe dan wij hier.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:08 schreef NumberNine het volgende:
Tennessee, vind jij de verdedigende linie echt goed werken? Denk je niet dat we achterin teveel weggeven? De Bulgaren en de Albanen hebben genoeg kansen gehad en het is grotendeels te danken aan Van der Sar en een gunstige beslissing van de scheidsrechter dat er geen doelpunten zijn gevallen.
Denk je niet dat dit een probleem zal worden als straks een Inzaghi, een Trezeguet, een David Villa of een Klose oog in oog met Van der Sar komt te staan? Als de Italianen en Duitsers dezelfde kansen als de Albanen en Bulgaren krijgen, zullen ze er toch zeker wel een aantal van benutten?
Nee, 26 topics lang blind zijn voor alle argumentatie en gewoon bijven volhouden dat er geen enkel argument is voor ontslag, dat is een lekkere houding voor discussie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
lekkere houding voor een discussie....
klinkt weer vet maar slaat zoals meestal weer helemaal nergens op digger...er is hier maar één die al 26 topics zonder oog voor feiten of argumenten zijn standpunt doordrukt en dat is MONTANA, ik doe pas sinds topic #21 mee... En ik ben niet degene die zegt dat wat jij vindt me niks interesseert om dan te vragen wat je daarvan vindt of die roept dat ik al jaren niet meer naar Oranje kijk omdat het altijd bagger is om dan ineens mijn bek te houden als er gevraagd wordt hoe ik dat dan weet als ik al jaren niet meer kijk en dat soort stupide uitspraken... Tuurlijk, ik moet niet met cijfers aankomen want cijfers zijn onzin, dat Oranje er van de 24 18 wint en maar 1 verliest is alleen belangrijk als het over die ene verliespot gaat, toch, die 18 keer winst negeren we gewoon want die past niet in ons straatje, toch, oh nee, geluk! 18 keer gelukkig winnen, alleen die ene keer dat we verloren, dát was terecht want Oranje bakt er niks van, toch?quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:20 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nee, 26 topics lang blind zijn voor alle argumentatie en gewoon bijven volhouden dat er geen enkel argument is voor ontslag, dat is een lekkere houding voor discussie.
Daar ga je weer... Heb je niks anders te melden dan die 18 keer winst en die ene keer verlies? (En de slechte prestaties van andere grote landen)quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:27 schreef Tennessee het volgende:
[..]
klinkt weer vet maar slaat zoals meestal weer helemaal nergens op digger...er is hier maar één die al 26 topics zonder oog voor feiten of argumenten zijn standpunt doordrukt en dat is MONTANA, ik doe pas sinds topic #21 mee... En ik ben niet degene die zegt dat wat jij vindt me niks interesseert om dan te vragen wat je daarvan vindt of die roept dat ik al jaren niet meer naar Oranje kijk omdat het altijd bagger is om dan ineens mijn bek te houden als er gevraagd wordt hoe ik dat dan weet als ik al jaren niet meer kijk en dat soort stupide uitspraken... Tuurlijk, ik moet niet met cijfers aankomen want cijfers zijn onzin, dat Oranje er van de 24 18 wint en maar 1 verliest is alleen belangrijk als het over die ene verliespot gaat, toch, die 18 keer winst negeren we gewoon want die past niet in ons straatje, toch, oh nee, geluk! 18 keer gelukkig winnen, alleen die ene keer dat we verloren, dát was terecht want Oranje bakt er niks van, toch?
dat hangt er van af hoe je het bekijkt. één manier van het bekijken is zeggen dat 7 tegendoelpunten uit 24 wedstrijden zeker niet slecht is (Van der Sar is óók lid van de verdediging, toch?). Een andere manier van er tegen aan kijken is dat we in wedstrijden tegen landen die de EK niet zullen halen als Albanië bijna de hele wedstrijd op de helft van de tegenstander spelen met alleen wat counters af en toe, wat er gebeurt als we tegen gelijkwaardige of betere tegenstanders spelen moeten we afwachten. De verdediging zal dan vast meer steun van het middenveld krijgen, maar ook betere counters. Het lijkt me inderdaad voor de hand liggen dat we op de EK méér tegendoelpunten zullen krijgen dan in de kwalificatie, maar of het er meer of minder zullen zijn dan onze eigen productie kunnen we alleen afwachten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:08 schreef NumberNine het volgende:
Tennessee, vind jij de verdedigende linie echt goed werken? Denk je niet dat we achterin teveel weggeven? De Bulgaren en de Albanen hebben genoeg kansen gehad en het is grotendeels te danken aan Van der Sar en een gunstige beslissing van de scheidsrechter dat er geen doelpunten zijn gevallen.
Denk je niet dat dit een probleem zal worden als straks een Inzaghi, een Trezeguet, een David Villa of een Klose oog in oog met Van der Sar komt te staan? Als de Italianen en Duitsers dezelfde kansen als de Albanen en Bulgaren krijgen, zullen ze er toch zeker wel een aantal van benutten?
en wat zetten jullie tegenover die 18 keer winst en 1 keer verlies? nou? en tegenover de slechtere prestaties van andere "grote landen"? jullie zeggen alleen maar dat behaalde resultaten geen garantie zijn voor de toekomst... maar wat voor argumenten hebben jullie dan? helemaal géén, vandaar dat jullie niets anders doen dan roepen dat ik maar dezelfde argumenten herhaal... komen jullie eens met argumenten dan!quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:34 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Daar ga je weer... Heb je niks anders te melden dan die 18 keer winst en die ene keer verlies? (En de slechte prestaties van andere grote landen)
kan je die kort en beknopt in een lijstje samenvatten misschien, die argumenten van jullie? Want jullie hebben het er steeds over maar ik zie ze zo weinig...quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:39 schreef Rikkert het volgende:
Alle argumenten die hier genoemd zijn vind jij geen goede argumenten en zie je als "slechtste prestaties". Dat jij het niet als argumenten ziet, is jouw probleem, maar het zijn wel gewoon argumenten.
Ze schalen Zweden hoger en Kroatie hoger in dan Tsjechié dus helemaal slim zijn ze niet.quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:49 schreef Tennessee het volgende:
NIEUWE INFORMATIE!!!!! NIEUWE INFORMATIE!!!!!
http://www.ladbrokes.com heeft Nederland momenteel ná Duitsland als 2de favoriet voor de titel,
Germany 5/1
Holland 6/1
England 7/1
Italy 7/1
France 8/1
Spain 10/1
Portugal 12/1
Sweden 18/1
Croatia 20/1
Czech Republic 20/1
Switzerland 20/1
Maar die begrijpen er natuurlijk ook helemaal niets van....
Jij hebt ze al zo vaak gelezen. Probleem is: je bent het er principieel niet mee eens en ontkent alles alleen om te provoceren. Veel plezier ermee!quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
kan je die kort en beknopt in een lijstje samenvatten misschien, die argumenten van jullie? Want jullie hebben het er steeds over maar ik zie ze zo weinig...
Bijna goed, ze geven Zweden 18 tegen 1 dat ze kampioen worden en Kroatië en Tsjechië 20 tegen 1... Dat wil dus zeggen dat het volgens Ladbroke drie landen zijn die waarschijnlijk geen kampioen zullen worden, al is dat volgens Ladbrokes voor Zweden nét iets minder onwaarschijnlijk... Waar ze dat precies op baseren zou ik niet weten, maar het ging even over Oranje en niet over Zweden, Tsjechië en Kroatië...quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:59 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ze schalen Zweden hoger en Kroatie hoger in dan Tsjechié dus helemaal slim zijn ze niet.
zeg dan gewoon dat je geen argumenten hébt, wél zo makkelijk...quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Jij hebt ze al zo vaak gelezen. Probleem is: je bent het er principieel niet mee eens en ontkent alles alleen om te provoceren. Veel plezier ermee!
Leuk en aardig met je argumentatie, met geluk winnen van B landen wil zeggen dat je tegen A landen (Duitsland, Frankrijk, Italie, Engeland en Portugal) er gewoon hard afgaat, kortom no way dat wij op deze manier ook maar iets gaan presteren op het EKquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zeg dan gewoon dat je geen argumenten hébt, wél zo makkelijk...
Dat bedoel ik dus! Jij komt alleen maar met statisieken waarvan ik al heb gezegd "je hebt leugens, grove leugens en als overtreffende trap ... statistieken!".quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zeg dan gewoon dat je geen argumenten hébt, wél zo makkelijk...
6 argumenten voor, 3 argumenten tegen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:20 schreef Tennessee het volgende:
Redenen waarom Marco van Basten ontslagen zou moeten worden;1. Met 1-0 verloren van Portugal op WK '06 2. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08 3. Met 1-0 gewonnen van Albanië in Kwalificatie EK '08 met dramatisch spel. 4. Er is amper een leuke wedstrijd van Nederland gespeeld. 5. Het selectiebeleid is erg twijfelachtig. . 6. Tactisch onbenul, zet spelers neer op de plek waar ze niet optimaal kunnen renderen.
Redenen waarom Marco van Basten niét ontslagen zou moeten worden;1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe. 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekd maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn. 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen. Niet relevant.
kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt, ik begrijp het niet, sorryquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:40 schreef mcyodogg het volgende:
Tennessee blijft vergelijkingen maken met bondscoaches uit het verleden die gewoon niet te doen zijn.
De vergelijkingen over winst/verlies percentages. Voetbal heeft zich doorontwikkeld, er zijn andere verhoudingen, er is een verschil in het aantal wedstrijden dat je speelt en tegen wie.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt, ik begrijp het niet, sorry
hij wordt er ook voor betaald om op tv de clown te spelen maar omdat hij niet geschminkt is heeft bijna niemand dat door en wordt hij serieus genomen....quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:48 schreef andre347 het volgende:
Ik snap echt niet waarom mensen naar die snor luisteren. Die kun je onderhand toch niet meer serieus nemen
vind je écht oefenwedstrijden méér zeggen dan kwalificatiewedstrijden?quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:54 schreef Barca het volgende:
Niks échte wedstrijden!! Reden 1 én 2 kunnen dus zo de prullenmand in!
Dat geldt overigens ook voor de mening van Derksen. Als er iets niet belangrijk is!
Het aantal wedstrijden? Bedoel je dat je naar percentage moet kijken? dat heb ik toch ook gedaan? 75% winst, 4% verlies.... Over 24 wedstrijden hebben we aardig wat verschillende landen gehad, van Argentinië tot Luxemburg, dat is toch met álle bondscoaches zo (als ze een eindronde halen tenminste)...quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
De vergelijkingen over winst/verlies percentages. Voetbal heeft zich doorontwikkeld, er zijn andere verhoudingen, er is een verschil in het aantal wedstrijden dat je speelt en tegen wie.
Maar dat zijn juist allemaal dingen die op subjectieve waarden zijn gebaseerd, meningen en geen feiten... de enige objectieve en meetbare methode om bondscoaches te vergelijken is te kijken naar behaalde resultaten, de rest is juist allemaal natte vingerwerk...quote:Zo kan je een bondscoach dus ook niet beoordelen. Je moet kijken welk materiaal hij nu heeft, wat de tegenstander heeft. Daaruit kan je een bepaald verwachtingspatroon maken, en zien of hij daar aan voldoet.
Ik bedoel dat je 10 jaar geleden in een poule van 5 zat, met 2 lastige tegenstanders en nu in een poule van 7 zit met 2 lastige tegenstanders. Niet geheel verwonderlijk dat je in het tweede geval een hoger winstpercentage kan behalen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:04 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het aantal wedstrijden? Bedoel je dat je naar percentage moet kijken? dat heb ik toch ook gedaan? 75% winst, 4% verlies.... Over 24 wedstrijden hebben we aardig wat verschillende landen gehad, van Argentinië tot Luxemburg, dat is toch met álle bondscoaches zo (als ze een eindronde halen tenminste)...
Dat zijn subjectieve waarden die het onmogelijk maken dat je de feiten zo strak naast elkaar kan leggen en zeggen wie beter is.quote:[..]
Maar dat zijn juist allemaal dingen die op subjectieve waarden zijn gebaseerd, meningen en geen feiten... de enige objectieve en meetbare methode om bondscoaches te vergelijken is te kijken naar behaalde resultaten, de rest is juist allemaal natte vingerwerk...
Daar heb je wel een punt... Maar aan de andere kant zijn er nu ook gewoon veel meer landen in Europa dan in de jaren '70 en veel van die landen kunnen voor "dwergjes" heel aardig voetballen, zo heeft Albanië weer eens laten zien woensdag, door het ons knap lastig te maken... Dus dat die poules nu per definitie zwakker zijn zou ik niet willen zeggen... Eerder dat het door het grotere aantal (steeds beter spelende) landen alleen maar moeilijker is geworden je te kwalificeren voor een eindronde en niet makkelijker.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:33 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je 10 jaar geleden in een poule van 5 zat, met 2 lastige tegenstanders en nu in een poule van 7 zit met 2 lastige tegenstanders. Niet geheel verwonderlijk dat je in het tweede geval een hoger winstpercentage kan behalen.
Nee, want met OBJECTIEVE waarden kan dat dus juist wél... Dat is het verschil nou juist tussen objectief en subjectief....quote:Dat zijn subjectieve waarden die het onmogelijk maken dat je de feiten zo strak naast elkaar kan leggen en zeggen wie beter is.
En dit is appels met peren vergelijken. Ministers van Financiën spelen geen kwalificatiewedstrijden en Internationale toernooien en dus een onzinnige vergelijking, sorry. Maar wat je denk ik bedoelt is dat er allerlei factoren zijn die steeds veranderen en eigenlijk niet meetbaar zijn. Dat klopt, maar tóch wordt er aan het eind van elke competitie en van elk toernooi een winnaar aangewezen en dan wordt er ook niet gekeken naar welk team verdedigend het best op orde was of wie het meest wind tegen had maar naar wie op het eind de meeste punten heeft danwel de finale heeft gewonnen.quote:Dat is hetzelfde zeggen dat de minister van Financien van 1993 beter was dan die van 2002, alleen omdat de begroting in het eerste geval beter op orde was, terwijl ze in totaal verschillende omstandigheden zaten.
Het Albanie van nu is inderdaad niet het Albanie van 10 of 20 jaar gelden. Dat is ook precies mijn hele punt, voetbal veranderd en dat maakt vergelijkingen in veel gevallen zinloos.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:47 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt... Maar aan de andere kant zijn er nu ook gewoon veel meer landen in Europa dan in de jaren '70 en veel van die landen kunnen voor "dwergjes" heel aardig voetballen, zo heeft Albanië weer eens laten zien woensdag, door het ons knap lastig te maken... Dus dat die poules nu per definitie zwakker zijn zou ik niet willen zeggen... Eerder dat het door het grotere aantal (steeds beter spelende) landen alleen maar moeilijker is geworden je te kwalificeren voor een eindronde en niet makkelijker.
Ja, ik ken de betekenissen van objectief en subjectief, maar toch bedankt. Die feiteliike resultaten worden behaald onder omstandigheden die niet in cijfers te zijn uit te drukken. Dan kan je ze wel afdoen als irrelevant, maar dat maakt de vergelijking onzinnig, omdat die niet exact meetbare zaken wel degelijk invloed hebben op de cijfers.quote:[..]
Nee, want met OBJECTIEVE waarden kan dat dus juist wél... Dat is het verschil nou juist tussen objectief en subjectief....
ob·jec·tief (bn.)
1 zich bepalend tot de feiten, niet beïnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen
sub·jec·tief (bn.)
1 betr. hebbend op, uitgaand van de persoonlijke zienswijze of smaak
Het was inderdaad een metafoor om de rol van omstandigheden te duiden, dus zo onzinning was ie niet.quote:[..]
En dit is appels met peren vergelijken. Ministers van Financiën spelen geen kwalificatiewedstrijden en Internationale toernooien en dus een onzinnige vergelijking, sorry. Maar wat je denk ik bedoelt is dat er allerlei factoren zijn die steeds veranderen en eigenlijk niet meetbaar zijn. Dat klopt, maar tóch wordt er aan het eind van elke competitie en van elk toernooi een winnaar aangewezen en dan wordt er ook niet gekeken naar welk team verdedigend het best op orde was of wie het meest wind tegen had maar naar wie op het eind de meeste punten heeft danwel de finale heeft gewonnen.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Bijna goed, ze geven Zweden 18 tegen 1 dat ze kampioen worden en Kroatië en Tsjechië 20 tegen 1... Dat wil dus zeggen dat het volgens Ladbroke drie landen zijn die waarschijnlijk geen kampioen zullen worden, al is dat volgens Ladbrokes voor Zweden nét iets minder onwaarschijnlijk... Waar ze dat precies op baseren zou ik niet weten, maar het ging even over Oranje en niet over Zweden, Tsjechië en Kroatië...
In ieder geval geven ze Nederland ná Duitsland de meeste kans... Zullen ze in ieder geval wel niet naar Johan Derksen hebben geluisterd denk ik....
Ik heb even de moeite genomen om een echt serieus lijstje te maken met redenen waarom Van Basten ontslagen moet worden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:43 schreef Tennessee het volgende:
Argumenten waarom Marco van Basten ontslagen zou moeten worden;
...
Dank voor alle input!!! Nog meer?
dankjewel, respect! maar zou je ze misschien nog iets bondiger kunnen maken?quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:36 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Ik heb even de moeite genomen om een echt serieus lijstje te maken met redenen waarom Van Basten ontslagen moet worden.1. Met 1-0 verloren van Portugal op WK '06, in een volledig uit de hand gelopen wedstrijd. 2. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08.
Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in een verschrikkelijke wedstrijd met nul kansen.
Met 1-0 gewonnen van Slovenië in Kwalificatie EK '08, met een van richting veranderd doelpunt in de 86'ste minuut.
Met 1-0 gewonnen van Albanië in Kwalificatie EK '08, met een doelpunt in de laatste minuut.3. Nederland is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk. Als Nederland een doelpunt maakt, komt dit eigenlijk nooit door een gestructureerd offensief, maar door een bal die zomaar goed valt. Sowieso heb ik de laatste tijd heel weinig goed uitgespeelde doelpunten gezien van het Nederlands elftal. Het laatste goed uitgespeelde doelpunt dateert volgens mij van 11 oktober 2006, een goal van Van Persie tegen Albanië. Dat is alweer vijf wedstrijden geleden. 4. Van Basten heeft ons in 2004 aantrekkelijk en dominant voetbal belooft. Voor zover ik me herinner niet voor in 2008, maar voor zo snel mogelijk. Vervolgens hebben we bijna in geen enkele wedstrijd meer dan een kwartiertje dominant en aantrekkelijk voetbal gezien. 5. Van Basten heeft al een paar keer in mijn ogen onbegrijpelijke tactische zetten gedaan, en deze waren niet onbegrijpelijk omdat ze zo geniaal waren. Hiermee doel ik vooral op het plotseling uitproberen van Sneijder in de punt naar achteren een wedstrijd voor het WK. Ook Van der Vaart op rechts zetten vind ik niet echt geweldig bedacht. Ook vind ik het raar dat hij even consequent is in het selecteren van Vennegoor of Hesselink als in het op de bank laten van deze 'pinch hitter'. 6. Van Basten heeft al een aantal keren spelers tegen zich in het harnas gejaagd, die over het algemeen gezien worden als hele goede spelers. Ik neem hem vooral de ronduit schandalige opmerking over Davids kwalijk. Dat is iets wat Johan Derksen mag zeggen, maar niet de bondscoach. Ook de opmerking dat Hofs beter was dan Seedorf, slaat nergens op. Als je een speler er niet bij wil hebben, noem dan de echte reden en niet een dom ongeloofwaardig excuus. 7. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers, maar andersom. (Let op, opstelling is iets anders dan stijl of zienswijze.) 8. Van Basten ziet niet wat er mis gaat tijdens wedstrijden of is in ieder geval niet bereid om deze fouten aan te wijzen tijdens interviews. Ik vind het normaal dat je toegeeft dat je goed bent weggekomen tegen Albanië, maar Van Basten vond dat de taken goed waren uitgevoerd en het een verdiende overwinning was. Spelers als Van Nistelrooij en Van der Sar hebben er geen moeite mee om er voor uit te komen dat het niet goed was. 9. Er is een dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten. Waar tijdens de kwalificatie voor het WK 2006 nog vier keer van de twee sterkste landen, Roemenië en Tsjechië, werd gewonnen, hebben we nu al twee keer gelijkgespeeld tegen de twee sterkste landen van deze groep, Roemenië en Bulgarije. Daarbij is Bulgarije een minder voetballand dan Tsjechië.
Ook qua doelpuntenproductie gaat het flink achteruit. Waar we bij de kwalificatie voor het WK nog een aantal keren met 4-0 wonnen is dat nu nog niet gelukt. Bij de kwalificatie voor het WK hebben we 27 keer gescoord in 12 wedstrijden, dat is 2,25 doelpunt per wedstrijd. Bij de kwalificatie voor het EK hebben we tot nu toe 11 keer gescoord in 8 wedstrijden, een gemiddelde van maar 1,375 doelpunt per wedstrijd.
Alstublieft.![]()
dus niet in het lijstje?quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:41 schreef M0NTANA het volgende:
Even een paar meningen (lees: géén feiten) van mij:
...
Ik vind het geen pas geven om de bondscoach, die als speler tot in de wolken heeft geleefd, hier zo genadeloos in zijn hemd te zetten. Iedereen ziet dat, waarom niet gewoon het vertrouwde spel ook meespelen?quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:41 schreef M0NTANA het volgende:
Even een paar meningen (lees: géén feiten) van mij:
...
3. Tennessee is een kansloos figuur, zonder leven.
...
quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dankjewel, respect! maar zou je ze misschien nog iets bondiger kunnen maken?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:45 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik vind het geen pas geven om de bondscoach, die als speler tot in de wolken heeft geleefd, hier zo genadeloos in zijn hemd te zetten. Iedereen ziet dat, waarom niet gewoon het vertrouwde spel ook meespelen?
Ik post gewoon onder het pseudoniem Merkie hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Aangezien Marco op fok post onder het pseudoniem Tennessee is zijn mening gegrond!
Met Portugal heeft Oranje het altijd moeilijk gehad, kijk de statistieken er maar op na. Onder Advocaat werd er zelfs kansloos verloren. Die wedstrijd onder Van Basten tegen Portugal was zeker niet kansloos. De Portugezen hadden 1 kans, en scoorden, terwijl Cocu voor Nederland nog tegen de lat schoot. Eerlijk is eerlijk, die wedstrijd was eigenlijk geen wedstrijd, maar een schoppartij. Maar Nederland was toen echt niet de mindere van Portugal. En dat is in het verleden wel eens anders geweest.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:17 schreef Barca het volgende:
Dé wedstrijden die belangrijk waren speelden we vorig jaar in Duitsland. Op dat toernooi verloren we van Portugal. Geen enkele andere wedstrijd van de 24 is belangrijk. 18x winnen in onbelangrijke potjes zegt dus geen moer.
Ik ga er van uit dat je niet suggereert dat de kwalificatie en eindronde van het EK '08 door gokbedrijven is gekocht en dat er dus door gokbedrijven zou worden bepaald wie er wel of niet wint. Gokbedrijven bepalen wat zij de meest kansrijke deelnemers vinden om hun uitbetalingen naar te doen... Als Duitsland kampioen wordt krijgt iemand die daar op heeft gewed 4x zijn inzet en als Tsjechië wint 20x... Als ze dat niet heel nauwkeurig berekenen verliezen ze veel geld dus kijken ze heel nauwkeurig naar allerlei factoren voor die percentages en is het dus bijna altijd een zeer betrouwbare bron als je wilt weten hoe landen ingeschat worden door professionals...quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:17 schreef okee6 het volgende:
[..]Wat een gezwans. Gokbedrijven richten zich niet op het voetbal, ze richten zich op omzetcijfers. Waar is de meeste potentie voor inzetten en waar liggen de beste marges. Het is -zeker in deze tijd- erg naief om te denken dat voetbal an sich er veel mee te maken heeft.
dankje, ik ga het nu aanpassen...quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:53 schreef NumberNine het volgende:
...
Wás.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:57 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat je niet suggereert dat de kwalificatie en eindronde van het EK '08 door gokbedrijven is gekocht en dat er dus door gokbedrijven zou worden bepaald wie er wel of niet wint. Gokbedrijven bepalen wat zij de meest kansrijke deelnemers vinden om hun uitbetalingen naar te doen... Als Duitsland kampioen wordt krijgt iemand die daar op heeft gewed 4x zijn inzet en als Tsjechië wint 20x... Als ze dat niet heel nauwkeurig berekenen verliezen ze veel geld dus kijken ze heel nauwkeurig naar allerlei factoren voor die percentages en is het dus bijna altijd een zeer betrouwbare bron als je wilt weten hoe landen ingeschat worden door professionals...
zoiets?quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:53 schreef NumberNine het volgende:
[..]1. Met 1-0 verloren van Portugal op WK '06, in een volledig uit de hand gelopen wedstrijd. 2. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08.
Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in een verschrikkelijke wedstrijd met nul kansen.
Met 1-0 gewonnen van Slovenië in Kwalificatie EK '08, met een van richting veranderd doelpunt in de 86'ste minuut.
Met 1-0 gewonnen van Albanië in Kwalificatie EK '08, met een doelpunt in de laatste minuut.3. Nederland is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk. Als Nederland een doelpunt maakt, komt dit eigenlijk nooit door een gestructureerd offensief, maar door een bal die zomaar goed valt.
Het laatste goed uitgespeelde doelpunt dateert volgens mij van 11 oktober 2006, een goal van Van Persie tegen Albanië. Dat is alweer vijf wedstrijden geleden.4. Van Basten heeft ons in 2004 aantrekkelijk en dominant voetbal belooft. Voor zover ik me herinner niet voor in 2008, maar voor zo snel mogelijk. Vervolgens hebben we bijna in geen enkele wedstrijd meer dan een kwartiertje dominant en aantrekkelijk voetbal gezien. 5. Van Basten heeft al een paar keer in mijn ogen onbegrijpelijke tactische zetten gedaan, bijvoorbeeld Sneijder in de punt naar achteren een wedstrijd voor het WK en Van der Vaart op rechts. Vennegoor of Hesselink wordt steeds geselecteerd, maar niet gebruikt. 6. Van Basten heeft al een aantal keren spelers tegen zich in het harnas gejaagd, die over het algemeen gezien worden als hele goede spelers. Ik neem hem vooral de ronduit schandalige opmerking over Davids kwalijk. Ook de opmerking dat Hofs beter was dan Seedorf, slaat nergens op. 7. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers, maar andersom. 8. Van Basten ziet niet wat er mis gaat tijdens wedstrijden of is in ieder geval niet bereid om deze fouten aan te wijzen tijdens interviews. Van Nistelrooij en Van der Sar hebben er geen moeite mee om er voor uit te komen dat het niet goed was. 9. Er is een dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten. Waar tijdens de kwalificatie voor het WK 2006 nog vier keer van Roemenië en Tsjechië werd gewonnen, hebben we nu al twee keer gelijkgespeeld tegen Roemenië en Bulgarije. Bulgarije is een minder voetballand dan Tsjechië.
Het doelpuntengemiddelde in de kwalificatie is ook flink achteruitgegaan, van 2,25 doelpunt per wedstrijd tijdens de WK-kwalificatie, naar 1,375 doelpunt nu.
sorry, ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijpquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wás.
Er zijn nu veel landen (markten) waar NIET goed gevoetbald wordt, maar waar WEL goed gespeeld wordt. Zo kun je voetbaltechnisch niet verklaren waarom Nederland van het beter spelende Ivoorkust won op het WK in Duitsland. En de kaartenzee tegen Portugal, toevallig cashen zeker? Selectietechnisch speelt Van Basten de gokbedrijven méér in de kaart dan voor zijn eigen kwalificatieresultaat. Want Nederland zou qua voetbal beter behoren te zijn dan de Roemenen!
De cijfers én gokkansen spreken voor zich anders.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
sorry, ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp
okee!quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:15 schreef okee6 het volgende:
[..]
De cijfers én gokkansen spreken voor zich anders.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:18 schreef Tennessee het volgende:
oh, ik ben de dalende lijn vergeten, excuus! dat is juist een hele goede!
...
Dank voor alle input!!! Als je iets wil veranderen of toevoegen aan bovenstaande lijst hoor ik dat graag!
Argumenten waarom Marco van Basten ontslagen zou moeten worden;quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:29 schreef NumberNine het volgende:
[..]2. Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een belabberde wedstrijd) 4. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een hele slechte wedstrijd) 11. Van Basten geeft na een wedstrijd vaak niet aan dat er fouten zijn gemaakt of er slecht is gespeeld, terwijl de ervaren spelers dit wel toegeven. 15. Van Basten doet veel onbegrijpelijke dingen op tactisch gebied en zet spelers vaak op posities waar ze anders nooit spelen.
Deze mogen van mij wel veranderd worden.
Dat is al beter.quote:
ik heb hem er als nummer 20 meteen bijgezet!quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:57 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Dat is al beter.
Ik zie trouwens dat er 19 argumenten voor het ontslag van Van Basten zijn en maar 12 tegen. Dat is toch zeker genoeg reden om hem eruit te gooien?![]()
Heb jij enig idee hoe bookies werken?quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:43 schreef Tennessee het volgende:8. Het onafhankelijke Ladbrokes wedkantoor ziet Oranje op dit moment na Duitsland als favoriet voor het Europees Kampioenschap van volgend jaar.
Ik denk dat het trainerscombo Huub Stevens en Foppe de Haan het gewenste doel kunnen bereiken, namelijk het winnen van de wereldtitel in 2010quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:14 schreef Oma het volgende:
En dan na dit EK hopelijk Foppe de Haan.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:14 schreef Oma het volgende:
De tegenstanders van Van Basten geven wel een hoop dubieuze argumenten hoor. Bovendien overlappen veel van de gegeven argumenten elkaar. Eigenlijk ben ik het alleen eens met argumenten 15 en 17 als mogelijke redenen voor ontslag.
En ja, ik ben ook een liefhebber en vind het spel ook niet om aan te zien. Maar dit vind ik geen reden voor ontslag. Zolang de resultaten goed blijven mag hij van mij blijven. En dan na dit EK hopelijk Foppe de Haan.
quote:# 1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe.
# 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe.
# 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekend maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn.
Deze dingen overlappen elkaar niet?quote:# 5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit!
# 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06.
# 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!
Heb eigenlijk geen zin in deze discussie nu, meldt me wel weer rond 15 oktober, na Roemenie-Nederland en voor Nederland-Slovenie, maar toch een paar opmerkingen:quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:18 schreef Tennessee het volgende:5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit! 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06. 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!
Of je nu kansloos of kansrijk verliest maakt niet uit. Je verliest! Ik ben van mening dat we met andere spelers en een ander systeem wellicht hadden gewonnen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:56 schreef Oma het volgende:
[..]
Met Portugal heeft Oranje het altijd moeilijk gehad, kijk de statistieken er maar op na. Onder Advocaat werd er zelfs kansloos verloren. Die wedstrijd onder Van Basten tegen Portugal was zeker niet kansloos. De Portugezen hadden 1 kans, en scoorden, terwijl Cocu voor Nederland nog tegen de lat schoot. Eerlijk is eerlijk, die wedstrijd was eigenlijk geen wedstrijd, maar een schoppartij. Maar Nederland was toen echt niet de mindere van Portugal. En dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Dus die ene keer dat we verliezen van de 24 maakt het niet uit of het kansrijk of kansloos is, maar de 18 keer van de 24 dat we winnen is het inééns wél belangrijk of het een kansrijke overwinning was of niet....quote:Op zondag 16 september 2007 10:37 schreef Barca het volgende:
[..]
Of je nu kansloos of kansrijk verliest maakt niet uit. Je verliest! Ik ben van mening dat we met andere spelers en een ander systeem wellicht hadden gewonnen.
...
Druk de knop eens in dat het voetbalforum onzichtbaar voor je wordt, dan stamt je visie weer met hetgeen je dan werklijk ziet.quote:
Jij zou je toch pas bij de volgende wedstrijd weer melden?quote:Op maandag 17 september 2007 00:01 schreef DRD het volgende:
Net bij studio voetbal een korte discussie op het eind tussen Tennessee (v Gelder, die de wedstrijd niet gezien had en alleen het resultaat beoordeelde) en de rest van fok! (Borst en Mulder die hevig gefrustreerd raakten van zoveel kortzichtigheid).
Wel leuk om morgen terug te kijken als je het niet gezien hebt.
Het feit (!) dat zóveel mensen dezelfde, negatieve mening hebben, zegt toch ook wel iets, toch?quote:Op maandag 17 september 2007 00:03 schreef Tennessee het volgende:
Wat een stelletje onbenullen zijn die zogenaamde voetbaljournalisten zeg... De discussie hier op Fok! heeft bijna een hoger gehalte... Net op Studio Voetbal; Hugo Borst die uit zit te leggen dat als Nederland zich zometeen geplaatst heeft dat het "Nederlandse Volk" dan ineens gaat denken dat we kampioen worden en dan, omdat "we toch geen kampioen worden" zo teleurgesteld zal raken dat Balkenende eraan te pas zal moeten komen om Van Basten te ontzetten... En als er dan gewezen wordt op, jawel, 18 keer winst en 1 keer verlies is dat scorebordjournalistiek, en als er dan geroepen wordt dat hij zich zélf schuldig maakt aan glazenboljournalistiek wordt er snel over heen gepraat... Het lijkt wel of ze tekstschrijvers hebben die hun inspiratie van Fok! halen... In ieder geval, meneer Hugo; Het zijn mensen als jij en de Mulders en Derksen, die bezig zijn met, wéér, een nergens op gebaseerde haatcampagne tegen de Bondscoach... Júllie zijn verantwoordelijk voor de huidige stemming... Die fokking Hilversumse programmamakers die alleen maar bezig zijn met hun eigen kijkcijfers... De mensen die andere mensen honderd Euro geven als ze in hun blotekont met de 100 euro door een winkelstraat durven te rennen... Dát soort mensen... Kunnen jullie nou echt geen pósitieve manier verzinnen om jullie geld te verdienen? Ga lekker ergens F'jes coachen of zo! Als jullie allemaal zo zeker weten dat Van Basten geen Europees Kampioen wordt, durven jullie dan je baan erom te verwedden? Van Basten Kampioen en dan jullie nooit meer op tv of zo, kan dat niet? Zoiets?
Jij zou toch nog inhoudelijk op mijn hele uitgebreide posts reageren?quote:Op maandag 17 september 2007 00:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Jij zou je toch pas bij de volgende wedstrijd weer melden?
wel eens van ene Goebbels gehoord?quote:Op maandag 17 september 2007 00:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het feit (!) dat zóveel mensen dezelfde, negatieve mening hebben, zegt toch ook wel iets, toch?
Ja, dat was toch ongeveer zoiets als de Tennessee in dienst van Van Basten?quote:Op maandag 17 september 2007 00:09 schreef Tennessee het volgende:
wel eens van ene Goebbels gehoord?
Was die wel positief over Marco van Basten als bondscoach?quote:Op maandag 17 september 2007 00:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
wel eens van ene Goebbels gehoord?
quote:Op maandag 17 september 2007 00:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Was die wel positief over Marco van Basten als bondscoach?
Daar was ik mee bezig toen jij een beetje onvriendelijk werd en vervolgens aankondigde bij de volgende wedstrijd pas weer hier terug te komen dus toen heb ik het er even bij laten zitten...quote:Op maandag 17 september 2007 00:07 schreef DRD het volgende:
[..]
Jij zou toch nog inhoudelijk op mijn hele uitgebreide posts reageren?
Dankjewel!quote:Verder is je opmerking over de stemmingmakerij in de media ergens wel terecht.
Steniging is inderdaad nog een paar stappen verder dan ontslag maar het zit in dezelfde hoek... Ik heb het ook niet over steniging, daar kom jij nu mee, kan je me moeilijk verwijten dat ik overdrijf, toch?quote:Maar er wordt nog niet geroepen dat de bondscoach gestenigd moet worden (J.Mulder, 2004) en voorlopig baseren ze het nog ergens op, dus je reactie is lichtelijk overtrokken.
Hieruit blijkt maar weer eens dat jij het voetbalwereldje niet volgtquote:Op maandag 17 september 2007 00:12 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Steniging is inderdaad nog een paar stappen verder dan ontslag maar het zit in dezelfde hoek... Ik heb het ook niet over steniging, daar kom jij nu mee, kan je me moeilijk verwijten dat ik overdrijf, toch?
mijn punt was dat het eerder is voorgekomen dat een heleboel mensen dezelfde zeer destructieve en gevaarlijke mening hadden doordat een relatief kleine groep mensen die mening bewust aan het kweken was geweest... En nu kan je wel roepen dat ik te ver ga om Derksen, de Mulders en Borst in één zin met Goebbels te noemen, en daar hebben ze dan wel gelijk in, maar kunnen zij nou óók niet een keer toegeven dat ze veel te ver gaan en een gevaarlijke en destructieve sfeer aan het creeëren zijn?quote:Op maandag 17 september 2007 00:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het feit (!) dat zóveel mensen dezelfde, negatieve mening hebben, zegt toch ook wel iets, toch?
hoezo, heeft er dan een of andere imbeciel écht geroepen dat Van Basten gestenigd zou moeten worden?quote:Op maandag 17 september 2007 00:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hieruit blijkt maar weer eens dat jij het voetbalwereldje niet volgt
Gevaarlijk?quote:Op maandag 17 september 2007 00:16 schreef Tennessee het volgende:
maar kunnen zij nou óók niet een keer toegeven dat ze veel te ver gaan en een gevaarlijke en destructieve sfeer aan het creeëren zijn?
Nee, wel over Advocaat.quote:Op maandag 17 september 2007 00:18 schreef Tennessee het volgende:
[..]
hoezo, heeft er dan een of andere imbeciel écht geroepen dat Van Basten gestenigd zou moeten worden?
Ik noemde je verhaal een lulverhaal (#24, lang geleden), omdat je wederom hetzelfde postte, waarin argumenten voorkomen die ik onderuit schop maarwaar je dus nog altijd niet op in bent gegaan. Onvriendelijk valt mijns inziens wel mee, maar goed, vooruit dat maar: sorry. Kan niet wachten op je weerlegging van mijn uitgebreide post (ergens in deel 23 denk ik)quote:Op maandag 17 september 2007 00:12 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Daar was ik mee bezig toen jij een beetje onvriendelijk werd en vervolgens aankondigde bij de volgende wedstrijd pas weer hier terug te komen dus toen heb ik het er even bij laten zitten...
[..]
In het kader van de mediahetze, die jij inbrengt, probeer ik een vergelijking te leggen naar Euro 2004, waar Jan Mulder na Nederland-Tsjechie (2-3, met die wissel van Robben) heeft geroepen dat de toenmalige bondscoach (Advocaat dus, niet Van Basten) gestenigd moet worden.quote:Steniging is inderdaad nog een paar stappen verder dan ontslag maar het zit in dezelfde hoek... Ik heb het ook niet over steniging, daar kom jij nu mee, kan je me moeilijk verwijten dat ik overdrijf, toch?
quote:Op maandag 17 september 2007 00:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee, wel over Advocaat.
Heb je het voetbal buiten je god wel eens gevolgd?
ben je vandaag wél in mijn mening geinterresseerd dan? maar goed, omdat je het zo vriendelijk vraagt...quote:Op maandag 17 september 2007 00:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Gevaarlijk?
Destructief?
Het valt me nog mee dat je het mode-woord demoniseren niet in je mond neemt.
Wat is er gevaarlijk aan het (terecht) kritiek uiten op het beleid van een bondscoach?
Wordt er opgeroepen tot een jihad of tot moord door die criticasters?
Waarom praat je in enkelvoud als je het tegen meerdere personen hebt?quote:Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
ben je vandaag wél in mijn mening geinterresseerd dan? maar goed, omdat je het zo vriendelijk vraagt...
Ik vind dat Derksen, de Mulders en Borst Van Basten demoniseren, wat ze bijvoorbeeld eerder bij Advocaat hebben geflikt en waar ze nu Van Basten zélf de schuld van durven te geven omdat hij als Bondscoach zijn systeem niet laat bepalen door een stel tweederangs commentatoren...
dat komt alleen door de geweldige resultaten van Van Basten, wacht maar op zijn eventuele tweede verlieswedstrijd...quote:Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef DRD het volgende:
[..]
Ik noemde je verhaal een lulverhaal (#24, lang geleden), omdat je wederom hetzelfde postte, waarin argumenten voorkomen die ik onderuit schop maarwaar je dus nog altijd niet op in bent gegaan. Onvriendelijk valt mijns inziens wel mee, maar goed, vooruit dat maar: sorry. Kan niet wachten op je weerlegging van mijn uitgebreide post (ergens in deel 23 denk ik)
[..]
In het kader van de mediahetze, die jij inbrengt, probeer ik een vergelijking te leggen naar Euro 2004, waar Jan Mulder na Nederland-Tsjechie (2-3, met die wissel van Robben) heeft geroepen dat de toenmalige bondscoach (Advocaat dus, niet Van Basten) gestenigd moet worden.
In dat kader vind ik je huidige opmerkingen over een mediahetze tegen Van Basten (die weldegelijk aanwezig is, zie de compilatie van Stduio voetbal) overdreven. Dit is in mijn ogen nog een acceptabel niveau van kritiek wat op de bondscoach wordt gegeven, waar dat in 2004 grensoverschrijdend was.
Inhoudelijke kritiek op het beleid staat dus bij jou gelijk aan demoniseren?quote:Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind dat Derksen, de Mulders en Borst Van Basten demoniseren, wat ze bijvoorbeeld eerder bij Advocaat hebben geflikt en waar ze nu Van Basten zélf de schuld van durven te geven omdat hij als Bondscoach zijn systeem niet laat bepalen door een stel tweederangs commentatoren...
Ik reageerde in eerste instantie alleen op golfer, in tweede instantie ook op sjimzz, ben vergeten mijn tekst kloppend te maken, mijn excuus voor eventuele verwarring...quote:Op maandag 17 september 2007 00:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waarom praat je in enkelvoud als je het tegen meerdere personen hebt?
Je weet niet eens wat ze bij Advocaat hebben geflikt want het stenigen kwam je niet eens bekend voor
Het is sjimzquote:Op maandag 17 september 2007 00:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik reageerde in eerste instantie alleen op golfer, in tweede instantie ook op sjimzz, ben vergeten mijn tekst kloppend te maken, mijn excuus voor eventuele verwarring...
Het stenigen was ik inderdaad even vergeten... suf van me, je hebt gelijk. Mijn leven bestaat uit meer dan alleen voetbal, vandaar waarschijnlijk... Bedankt dat je me er even aan hebt willen herinneren...
Inhoudelijke kritiek zou zijn als ze zouden zeggen: "hij heeft dan wel gewonnen, maar ik vind dat..." maar dat zeggen ze niet, ze lopen hem zonder enig respect compleet te ridiculiseren en gaan, net als hier, helemaal voorbij aan het feit dat hij gewoon hele goede RESULTATEN neerzet en dat dat prioriteit nummer ÉÉN is... En als ze het zoveel beter weten, laat ze dan lekker zélf Bondscoach worden en bewijzen dat ze gelijk hebben....quote:Op maandag 17 september 2007 00:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Inhoudelijke kritiek op het beleid staat dus bij jou gelijk aan demoniseren?
Ik weet niet of je werkt en wat voor werk je doet, maar als je daar kritiek op krijgt begin je dus ook gelijk te roepen dat je wordt gedemoniseerd?
Ik hoor en zie niet anders dan dat op de radio, de TV en ook hier op FOK!quote:Op maandag 17 september 2007 00:33 schreef Tennessee het volgende:
Inhoudelijke kritiek zou zijn als ze zouden zeggen: "hij heeft dan wel gewonnen, maar ik vind dat..."
Nogmaals, de enige reden dat Van Basten niet nét zo hard of nog hárder kapot wordt gemaakt is dat hij geweldige resultaten boekt. Ze kúnnen hem gewoon (nog) niet belachelijker maken zolang hij blijft winnen... Wacht maar op zijn (eventuele) tweede verliespot, dan gaat genadeloos zijn kop eraf in de pers...quote:Op maandag 17 september 2007 00:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is sjimz
En er wordt nauwelijks gedemoniseerd vooral als je het vergelijkt met de tijden van Advocaat.
Maar ik heb Advocaat betere wedstrijden met Nederland zien spelen dan Van Basten tot nu toe gedaan heeft.
Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)quote:Op maandag 17 september 2007 00:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hoor en zie niet anders dan dat op de radio, de TV en ook hier op FOK!
Juist iedereen zegt dat en komt vervolgens met argumenten waarom hij, ondanks zijn mooie rijtje cijfers, toch het verkeerd doet, of heb je dat in al die 27 topics tot nu toe niet kunnen of willen lezen ?
En dat is precies mijn punt. Probeer eens zélf naar de feiten te kijken en vorm een éigen opinie...quote:Op maandag 17 september 2007 00:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hoor en zie niet anders dan dat op de radio, de TV en ook hier op FOK!
Jij denkt dat het meeloperij is, ik denk dat het gewoon mensen met dezelfde mening onafhankelijk van elkaar zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 00:45 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En dat is precies mijn punt. Probeer eens zélf naar de feiten te kijken en vorm een éigen opinie...
Dat zijn jouw woorden... Maar inderdaad, ik denk dat heel veel mensen vaak maar napraten wat ze in de krant hebben gelezen of op de tv/radio hebben gehoord... En zelf heb ik daar, helaas, ook regelmatig nog last van, al heb ik me ook wel eens laten vertellen dat ik meer dan gemiddeld eigenwijs en kritisch ben.quote:Op maandag 17 september 2007 00:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jij denkt dat het meeloperij is, ik denk dat het gewoon mensen met dezelfde mening onafhankelijk van elkaar zijn.
quote:Op maandag 17 september 2007 00:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Was die wel positief over Marco van Basten als bondscoach?
quote:Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef DRD het volgende:
Ik noemde je verhaal een lulverhaal (#24, lang geleden), omdat je wederom hetzelfde postte, waarin argumenten voorkomen die ik onderuit schop maarwaar je dus nog altijd niet op in bent gegaan. Onvriendelijk valt mijns inziens wel mee, maar goed, vooruit dat maar: sorry. Kan niet wachten op je weerlegging van mijn uitgebreide post (ergens in deel 23 denk ik)
Ja, ik ben iemand die kijkt naar netto resultaat. Dat vind ik erg inderdaad erg belangrijk. Vind jij dat het netto resultaat niét belangrijk is? Het netto resultaat is toch juist waar "jullie" zoveel kritiek op hebben, dat het netto resultaat op de WK'06 té laag was. Volgens mij is dat zelfs de kern van jullie hele kritiek. Toch? "We hebben dan wel 75% winst en maar 4% verlies, netto resultaat is dat we van Portugal verloren hebben en dáárom moet Van Basten ontslagen worden", toch?quote:Op maandag 10 september 2007 22:36 schreef DRD het volgende:
Ik ga het nog één keer proberen, en anders bekijk je het maar lekker. Ik doe niet mee met het Marco-bashen omdat Johan Derksen het doet, ik doe het al vanaf het begin van deze topic reeks, en ook al daarvoor. Waarom Montana het doet moet hij weten, maar hij en ik zitten redelijk op één lijn, omdat we deels dezelfde problemen signaleren. En dat heeft deels met de opstellingen te maken ja.
En ja, als je de opstelling van Van Basten om reden A of reden B afkraakt, is het wel zo netjes om dan zelf met een opstelling te komen, waarbij reden A en reden B opgeslost worden en er dus in jouw ogen beter gevoetbalt te worden. Maar omdat jij cijfertjesfreak bent en dat als "feiten" ziet, ga ik voor je proberen uit te leggen waarom Van Basten mijns inziens weg moet.
-----------------------
Oranje scoort te weinig. In deze reeks ook nog maar 10 doelpunten in 7 wedstrijden. Dat is een gemiddelde van 1.428 per wedstrijd. Dan mag je zelf gaan uitrekenen hoe dat in andere kwalificaties was (of misschien doe ik dat wel deze week) maar dit is slechter.
In plaats van nu 88 keer te gaan blerren dat dit nietszeggende getal een feit is en dus Marco moet oprotten, ga ik op zoek naar een oorzaak. Mijns inziens (let op, mijn mening) komt dat omdat oranje te weinig kansen creert. Als je naar wedstrijden kijkt, wordt dit beeld bevestigd. De spits krijgt weinig kansen in de 16, de meeste gevaarlijke momenten zijn schoten vanuit "de tweede lijn", rand 16 en daarbuiten. Dat wordt onderbouwd door het aantal schoten op doel tegen Bulgarije (5 voor oranje, 9 voor Bulgarije).
Vervolgens kijk je, WAAROM zijn er zo weinig kansen. Wederom mijns inziens, komt dat door de veldbezetting. Met het huidige systeem bedien je je spits niet optimaal. Omdat dit al 3 jaar aanhoud en Van Basten BEWEZEN heeft dit gedachtengoed niet te veranderen, is er nog maar 1 optie, hij moet vertrekken. Zo snel mogelijk.
Ja, we winnen. Ja we winnen veel en misschien wel meer dan ooit. Dat komt omdat we 1) toch veel individuele kwaliteit in de selectie hebben en 2) omdat er af en toe geluk is.
De overwinningen worden niet structureel afgedwongen, omdat kansen niet structureel worden gecreeerd in de wedstrijden. En dat gebeurd weer omdat er structureel met een niet functionerend systeem wordt gespeelt, welke poppetjes je waar ook neer zet.
Als jij dit niet begrijpt, is er nog niets aan de hand. Maar dat geeft dan alleen aan dat jij een resultaatkijker bent. En ik ben een voetbalkijker.
Volgens mij speelden we op het wk slechts 4 wedstrijden en geen 24! De nederlaag werd toen geleden!quote:Op zondag 16 september 2007 11:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dus die ene keer dat we verliezen van de 24 maakt het niet uit of het kansrijk of kansloos is, maar de 18 keer van de 24 dat we winnen is het inééns wél belangrijk of het een kansrijke overwinning was of niet....
je haalt nu zélf in één klap een flink aantal van de zogenaamde argumenten vóór ontslag onderuit...2. Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een belabberde wedstrijd) 3. Met 1-0 gewonnen van Slovenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk) 4. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een hele slechte wedstrijd) 5. Met 1-0 gewonnen van Albanië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk) 16. Oranje is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk.
Met andere spelers en een ander systeem hadden we die 18x wellicht niét gewonnen, toch? Of kan je uitleggen waarom die redenering alleen opgaat bij een verloren wedstrijd en niet bij 18 gewonnen wedstrijden?
quote:Kesler: 'Van Basten wil ook na EK doorgaan'
17/06/2007 00:00
Marco van Basten heeft de KNVB laten weten ook na het EK van 2008 door te willen gaan als bondscoach. De voetbalbond had hem vlak na het WK van 2006 een contractverlenging tot medio 2010 aangeboden, maar daarop weigerde de voormalig international destijds in te gaan.
'We hebben onlangs een positief gesprek gehad. Marco heeft het naar zijn zin bij de KNVB', vertelde algemeen directeur Henk Kesler aan de Volkskrant. In De Telegraaf voegde hij daar aan toe: 'Wij wilden weten of Van Basten al tot een definitief besluit was gekomen of hij na het EK in Oostenrijk en Zwitserland wilde stoppen als bondscoach. Integendeel, zei hij. Daar zijn we bij de KNVB heel blij mee.'
Van Basten mag dan open staan voor een langer dienstverband, in een eventueel nieuw contract zal wel een clausule worden opgenomen. Mocht het Nederlands elftal er onder Van Basten niet in slagen zich te plaatsen voor het EK van 2008, dan gaat er een streep door de plannen.
'Dan is het niet logisch een contract te verlengen. Dan wil hij trouwens zelf ook niet', aldus Kesler in de Volkskrant. 'En Van Basten kan onderweg ook van mening veranderen en toch bij een club aan de slag willen volgend seizoen', vervolgt Kesler in De Telegraaf.
Denk toch dat er harder actie gevoerd moet worden, want om ons nou nog drie jaar kapot te ergeren aan Oranje, zie ik niet echt zitten. Jammer dat de KNVB de mening van het volk negeert, toch de mensen die het hele spelletje mogelijk maken.quote:
Dan moeten er geen kaartjes meer worden verkocht voor de wedstrijden van Oranje. Maar dat gebeurt niet.quote:Op maandag 17 september 2007 10:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk toch dat er harder actie gevoerd moet worden, want om ons nou nog drie jaar kapot te ergeren aan Oranje, zie ik niet echt zitten. Jammer dat de KNVB de mening van het volk negeert, toch de mensen die het hele spelletje mogelijk maken.
Mijn punt was dat;quote:Op maandag 17 september 2007 10:44 schreef M0NTANA het volgende:
Wat was nou je punt wat betreft Joseph Goebbels?
aantoonbaar onjuist is en het meest extreme voorbeeld dat ik kon verzinnen was Goebbels. Dat hij ook zo'n beetje de uitvinder van het via de moderne media demoniseren genoemd mag worden is nóg een reden.quote:Op maandag 17 september 2007 00:06 schreef M0NTANA het volgende:
Hangt er een beetje vanaf hoe je "fout" bedoelt... Ik vind het hele geroep om Van Basten's ontslag/aftreden inderdaad kwetsend, beledigend, zeer storend, contraproductief en zeker niet in de laatste plaats ongefundeerd... Als je "fout" zó bedoelt dan, Já, zéker.quote:Wil je de criticasters fout noemen?
Jij kijkt alleen naar feiten, wij beoordelen/veroordelen Oranje naar aanleiding van wat we zien.quote:Op maandag 17 september 2007 10:53 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Mijn punt was dat;
[..]
aantoonbaar onjuist is en het meest extreme voorbeeld dat ik kon verzinnen was Goebbels. Dat hij ook zo'n beetje de uitvinder van het via de moderne media demoniseren genoemd mag worden is nóg een reden.
Ik bedoelde het woord "fout" inderdaad anders, vind het nogal beledigend om WO II-figuren erbij te halen en ons criticasters hiermee te vergelijken.quote:[..]
Hangt er een beetje vanaf hoe je "fout" bedoelt... Ik vind het hele geroep om Van Basten's ontslag/aftreden inderdaad kwetsend, beledigend, zeer storend, contraproductief en zeker niet in de laatste plaats ongefundeerd... Als je "fout" zó bedoelt dan, Já, zéker.
Nou, alleen maar lijkt me een beetje overdreven (ook ik heb emotie namelijk) maar inderdaad wel zo veel mogelijk..quote:
... op tv in de voor- en nabesprekingen en talkshows enz, lezen in de kranten en op Internet, horen op de radio enz enz... op alles behálve de feiten eigenlijk....quote:wij beoordelen/veroordelen Oranje naar aanleiding van wat we zien.
Oh, komen jullie nu óók met statistieken? Interessant, vertel eens wat meer....quote:De overgrote meerderheid loopt niet meer met Marco van Basten weg, integendeel zelfs.
Hmm, de feiten en resultaten zeggen één ding, "de publieke opinie" zegt het tegenovergestelde, waar zullen we nu wél naar luisteren en waarnaar nou niét? Moeilijk hoor...quote:Is dat dan geen teken? Of mogen we niet klagen, aangezien de cijfers nog altijd goed zijn?
Beledigend? Je méént het! Voelt niet fijn he? Weet je wat, misschien kunnen we er allebei mee ophouden, dat beledigend zijn... Ik stém vóór!quote:Ik bedoelde het woord "fout" inderdaad anders, vind het nogal beledigend om WO II-figuren erbij te halen en ons criticasters hiermee te vergelijken.
Misschien heb ik meer emotie, vind ik die kille cijfers minder belangrijk dan mijn eigen waarnemning.quote:Op maandag 17 september 2007 11:05 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nou, alleen maar lijkt me een beetje overdreven (ook ik heb emotie namelijk) maar inderdaad wel zo veel mogelijk..
Op zich kijk ik zelden voor- en nabeschouwingen, lees wel kranten (bijvoorbeeld op internet), maar het is vooral mijn eigen mening. Al ruim voordat alle BN'ers openlijk kritiek leverden, was ik al negatief. In niets heb ik mij laten leiden door alles wat jij noemt, eerder andersom.quote:[..]
... op tv in de voor- en nabesprekingen en talkshows enz, lezen in de kranten en op Internet, horen op de radio enz enz... op alles behálve de feiten eigenlijk....
Je kan toch wel toegeven dat er inderdaad steeds meer mensen met kritiek zijn, dat hoeft toch niet eerst geteld en gepubliceerd te zijn om dit zeker te weten?quote:[..]
Oh, komen jullie nu óók met statistieken? Interessant, vertel eens wat meer....
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar Nederland zou ook zo ineens de sterren van de hemel kunnen gaan spelen. Maar goed, is dit een reële gedachte?quote:[..]
Hmm, de feiten en resultaten zeggen één ding, "de publieke opinie" zegt het tegenovergestelde, waar zullen we nu wél naar luisteren en waarnaar nou niét? Moeilijk hoor...
Prima, maar misschien ook een idee om je voortaan niet zo aangevallen te voelen, een beetje meer toegeven is nog nooit iemand aan dood gegaan.quote:[..]
Beledigend? Je méént het! Voelt niet fijn he? Weet je wat, misschien kunnen we er allebei mee ophouden, dat beledigend zijn... Ik stém vóór!
Serieuze vraag!; Waarom zijn die cijfers "kil" en niet bijvoorbeeld "kewl"? Kijk je wel eens naar Amerikaanse wedstrijden? Football, baseball, basketball, etc? Valt je dan niet ook op dat je daar;quote:Op maandag 17 september 2007 11:19 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien heb ik meer emotie, vind ik die kille cijfers minder belangrijk dan mijn eigen waarnemning.
Jouw mening wordt niet beinvloed door de pers? Puur toeval dat je zelfs precies dezelfde woorden gebruikt als Derksen/Borst/de Mulders? Of alleen maar bewijs voor je gelijk?quote:Op zich kijk ik zelden voor- en nabeschouwingen, lees wel kranten (bijvoorbeeld op internet), maar het is vooral mijn eigen mening. Al ruim voordat alle BN'ers openlijk kritiek leverden, was ik al negatief. In niets heb ik mij laten leiden door alles wat jij noemt, eerder andersom.
Dat geef ik niét toe. En áls het zo is komt het door de media want de overwinningen blijven zich voorlopig opstapelen... Dát héb jij al toegegeven.quote:Je kan toch wel toegeven dat er inderdaad steeds meer mensen met kritiek zijn, dat hoeft toch niet eerst geteld en gepubliceerd te zijn om dit zeker te weten?
quote:Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar Nederland zou ook zo ineens de sterren van de hemel kunnen gaan spelen. Maar goed, is dit een reële gedachte?
Geef dan toe dat de topictitel en het plaatje in de openingspost aanstootgevend, beledigend, opruiend, ongefundeerd, respectloos, storend, negatief enz enz zijn en pas ze aan.quote:Prima, maar misschien ook een idee om je voortaan niet zo aangevallen te voelen, een beetje meer toegeven is nog nooit iemand aan dood gegaan.
Waarom vergelijken met de USA? Je kan het ook vergelijken met de Zuid-Europese en Zuid-Amerikaanse manier van beleving, bijvoorbeeld een Fabio Capello die wordt ontslagen ondanks de Spaanse landstitel.quote:Op maandag 17 september 2007 11:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Serieuze vraag!; Waarom zijn die cijfers "kil" en niet bijvoorbeeld "kewl"? Kijk je wel eens naar Amerikaanse wedstrijden? Football, baseball, basketball, etc? Valt je dan niet ook op dat je daar;continu doodgegooid wordt met de meest gedetaileerde statistieken je daar nóóít nóóit nóóit een commentator hoort klagen dat iets een saaie wedstrijd is maar dat ze het daar tot de allerlaatste seconde spannend (proberen te) maken? spelers en coaches daar in het commentaar met het allergrootste respect worden besproken.
En nu wil ik niet zeggen dat het in Amerika perfect is, zéker niet, maar ook in alle andere landen waar ik ben geweest of heb gewoond gaat de pers héél anders om met sport en zéker met het belangrijkste Nationale team... Waarom is Nederland daar zo bijzonder in, dat (bijna?) élke Bondscoach van het Nederlands elftal vroeg of laat in de pers en dus de publieke opinie wordt áfgemaakt...
Lees de topics maar door vanaf het begin, mijn mening is puur op basis van mijn eigen waarneming gevormd.quote:[..]
Jouw mening wordt niet beinvloed door de pers? Puur toeval dat je zelfs precies dezelfde woorden gebruikt als Derksen/Borst/de Mulders? Of alleen maar bewijs voor je gelijk?
Dat bedoel ik, toegeven is helemaal geen ramp. Wat mij betreft dan.quote:[..]
Dat geef ik niét toe. En áls het zo is komt het door de media want de overwinningen blijven zich voorlopig opstapelen... Dát héb jij al toegegeven.
Ontslag komt er toch niet, hoop echter wel dat contractverlenging niet doorgaat.quote:[..]
Zeker niet minder reeël dan denken dat we volgend jaar absoluut geen enkele kans maken en dat Van Basten ontslagen zou moeten worden.
Dat is een FOK!-traditie, zoals al meerdere malen verteld. Daarnaast bepaalt de TT de inhoud van het topic niet, het gaat al 27 delen goed in deze reeks en ik zie dan ook geen reden waarom er een andere titel moet komen?quote:[..]
Geef dan toe dat de topictitel en het plaatje in de openingspost aanstootgevend, beledigend, opruiend, ongefundeerd, respectloos, storend, negatief enz enz zijn en pas ze aan.
En wat is dan precies het nieuws? Stond er niet eerder geschreven dat Oranje zich tijdens het EK warmspeelt voor het WK van 2010. Heel pienter, een onervaren coach die nu al inziet dat de voorbereiding wat langer neemt.quote:Op maandag 17 september 2007 10:45 schreef Tennessee het volgende:
Kesler: 'Van Basten wil ook na EK doorgaan'
27 topics vol argumenten en jij beweert dat het allemaal geen goede argumenten zijn. Dat noem ik blind.quote:Op maandag 17 september 2007 10:38 schreef Tennessee het volgende:
geen betere reactie kunnen bedenken dan dat ik blind ben, moet leren lezen en leren nadenken? Beetje zwak hoor...![]()
quote:Op maandag 17 september 2007 12:07 schreef DIGGER het volgende:
Kap nou met zeiken op die topictitel, pisvlek.
Kap eigenlijk in z'n geheel met zeiken. Niemand is geinteresseerd om dezelfde post, lijst, mening van je 8 keer per topic te moeten aanschouwen, al topics lang.
Je geeft je argumenten, vrijwel niemand kan zich in je mening delen, accepteer dat en klaar.
Je lijkt hier wel een fokking Jehova in dienst van MvB.
Dat is inderdaad duidelijk.quote:Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef Tennessee het volgende:
Ja, ik ben iemand die kijkt naar netto resultaat. Dat vind ik erg inderdaad erg belangrijk.
Nee. De kern van mijn kritiek is niet dat het netto resultaat te laag is. De kern van mijn kritiek is dat het 'netto resultaat' niet verzekerd is. Door de tacktiek die van Basten hanteert, zijn we niet verzekerd van, zeg 50% winst (ga me niet aanvallen op dat getal aub. Door pure mazzel en individuele kwaliteit, bereikt hij nu een hoger percentage.quote:Vind jij dat het netto resultaat niét belangrijk is? Het netto resultaat is toch juist waar "jullie" zoveel kritiek op hebben, dat het netto resultaat op de WK'06 té laag was. Volgens mij is dat zelfs de kern van jullie hele kritiek. Toch?
We hebben 75% winst, maar er is geen enkele garantie, geen enkele basis waarop we in dit Nederlands elftal kunnen vertrouwen dat er de voglende keer weer gewonnen wordt.quote:"We hebben dan wel 75% winst en maar 4% verlies, netto resultaat is dat we van Portugal verloren hebben en dáárom moet Van Basten ontslagen worden", toch?
Allemaal harde cijfers. Maar het was vroeger ook moeilijker om je voor een EK te plaatsen, waar maar 4 landen aan deelnamen, dan nu aan een EK met 16 landen. Misschien zijn ook de Nederlandse spelers wel kwalitatief beter geworden dan vroeger, toen we ons niet plaatsten.quote:Er zijn 18 WK's en 12 EK's geweest, 30 in totaal. Nederland heeft er 1 gewonnen, nog twee keer in een finale gestaan en een paar keer een halve en kwartifnale, prachtig resultaat. Maar we hebben ons vaker niét gekwalificeerd dan wél.
Hangt er even vanaf wat je verstaat onder "erachter staan". Mijn laatst bezochte interland was in Genevé. Slovenië thuis wordt de volgende en als het meezit ga ik ook nog naar Minsk. Ik wandel die stadions niet binnen met het idee dat ik op voorhand al op alles ga schelden wat er op dat veld gebeurd. Ervaring leert (Luxemburg-uit) dat dat gaandeweg toch wel gebeurd.quote:De kans dat we volgend jaar kampioen worden is onder geen enkele Bondscoach 100%... Volgend jaar is het aan Van Basten om het te proberen. Wáárom kunnen we niet áchter Van Basten en Oranje gaan staan? Dán kunnen we tenminste volgend jaar allemaal zeggen dat we er alles aan hebben gedaan inplaats van dat we er alles aan hebben gedaan om Van Basten kapot te maken en dat dat is gelukt.
Dat ligt er inderdaad aan hoe je het uitlegt. Wat ik overigens zelf nog een hele kwalijke vind is dat Van Basten "ik zie de jongens weinig en we hebben zo weinig tijd om echt gericht te trainen" als argument durft te gebruiken. Dat WEET je als je aan een bondscoachschap begint. Dat mag geen excuus zijn. Hij was er gewoon niet klaar voor, getuige ook zijn uitspraken in het begin van zijn periode. En nog steeds twijfel ik hevig aan zijn capaciteiten als trainer / coach. Hij maakt spelers individueel niet beter en hij laat ze als team niet beter functioneren. Ben daarom ook zeer benieuwd hoe hij het bij een club zou doen.quote:Verder vallen volgens mij al je argumenten al onder de diverse argumenten in de lijst. Als je aanvullingen of wijzigingen hebt hoor ik ze graag... Marco van Basten moet ontslagen worden! #27
Man, die gozer is sinds ie bij Feyenoord zit iedere week de beste van t veld. Wat een revelatie is dat, na vorig seizoen. Al kan dat ook te maken hebben met wat er vorig seizoen stondquote:Op maandag 17 september 2007 13:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou, zo goed is Tim de Cler ook weer niet hoor, Montana.
Waarom niet?quote:
Kan ook alleen ging het nu even over de pers/media icm een Nationaal team, niet een clubteam.quote:Je kan het ook vergelijken met de Zuid-Europese en Zuid-Amerikaanse manier van beleving, bijvoorbeeld een Fabio Capello die wordt ontslagen ondanks de Spaanse landstitel.
niet zozeer nieuw want het is al een wat ouder bericht maar zeker relevant gezien de discussie...quote:Op maandag 17 september 2007 12:16 schreef okee6 het volgende:
[..]
En wat is dan precies het nieuws? Stond er niet eerder geschreven dat Oranje zich tijdens het EK warmspeelt voor het WK van 2010. Heel pienter, een onervaren coach die nu al inziet dat de voorbereiding wat langer neemt.
Dit topic gaat over dat Van Basten ontslagen zou moeten worden. Dat is direct gerelateerd aan wat er in de pers/media over Van Basten wordt gezegd en daar is op een wat lager niveau de TT en het plaatje in de OP een direct voorbeeld van. Zolang MONTANA een aanstootgevende titel wil/mag blijven gebruiken mag/wil ik daar wat over blijven zeggen....quote:Op maandag 17 september 2007 12:50 schreef Godlike02 het volgende:
Dat lijkt mij persoonlijk ook prettig voor dit topic.![]()
Voor wie is dit aanstootgevend dan?quote:Op maandag 17 september 2007 17:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dit topic gaat over dat Van Basten ontslagen zou moeten worden. Dat is direct gerelateerd aan wat er in de pers/media over Van Basten wordt gezegd en daar is op een wat lager niveau de TT en het plaatje in de OP een direct voorbeeld van. Zolang MONTANA een aanstootgevende titel wil/mag blijven gebruiken mag/wil ik daar wat over blijven zeggen....
Dat is het never nooit niet... Vreemde uitspraak op het eerste gezicht, misschien kan je hem uitleggen?quote:Op maandag 17 september 2007 12:59 schreef DRD het volgende:
... De kern van mijn kritiek is niet dat het netto resultaat te laag is. De kern van mijn kritiek is dat het 'netto resultaat' niet verzekerd is.
Het juiste getal is tot nu toe precies 75% winst maar voel je vooral niet aangevallen....quote:Door de tacktiek die van Basten hanteert, zijn we niet verzekerd van, zeg 50% winst (ga me niet aanvallen op dat getal aub. Door pure mazzel en individuele kwaliteit, bereikt hij nu een hoger percentage.
Oh, je wist het dus al!quote:We hebben 75% winst, maar er is geen enkele garantie, geen enkele basis waarop we in dit Nederlands elftal kunnen vertrouwen dat er de voglende keer weer gewonnen wordt.
Maar kunnen wél een indicatie geven. Garanties voor de toekomst, voor de derde keer, zijn onmogelijk. De bal blijft rond.quote:In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
En 75% winst niét... En dat komt omdat het in jouw ogen mazzeloverwinningen waren?quote:In het verleden vertoont goed spel, doet dat in mijn optiek wel.
Je kan zo hard roepen als je wil dat dat een feit is maar het blijft een MENING. Wat is goed spel als je geen 3 punten pakt?quote:Door goed spel creer je als team kansen en komen de doelpunten vanzelf. Het is een FEIT, geen mening, dat oranje onder Van Basten slechtst bij hele hoge uitzondering goed spel heeft laten zien.
En wat is de laatste keer dat we verloren bij een wedstrijd die er wél om ging? En de één na laatste keer?quote:In Mijn optiek was Dublin 2006 de laatste keer. Dat is meer dan een jaar geleden en bij een 'wedstrijd waar het niet om ging'.
Je hebt het nu geloof ik over meer dan dertig jaar geleden. En beter dan wanneer, de jaren '90 met Bergkampen zo, of de jaren '80 met Van Basten, of de jaren '70 met Cruyff? Of wil je nóg verder terug? Er zijn alleen maar een heleboel méér landen bijgekomen die vaak best kunnen voetballen.quote:Allemaal harde cijfers. Maar het was vroeger ook moeilijker om je voor een EK te plaatsen, waar maar 4 landen aan deelnamen, dan nu aan een EK met 16 landen. Misschien zijn ook de Nederlandse spelers wel kwalitatief beter geworden dan vroeger, toen we ons niet plaatsten.
Dus dáárom ben je zo boos, je bent helemaal naar Luxemburg geweest en hebt maar één doelpunt gezien... Nou, ik hoop echt voor je dat het in Slovenië en Minsk een leukere avond voor je wordt, maar ik denk dat dat in eerste instantie toch met je eigen instelling en verwachtingen te maken zal hebben...quote:Hangt er even vanaf wat je verstaat onder "erachter staan". Mijn laatst bezochte interland was in Genevé. Slovenië thuis wordt de volgende en als het meezit ga ik ook nog naar Minsk. Ik wandel die stadions niet binnen met het idee dat ik op voorhand al op alles ga schelden wat er op dat veld gebeurd. Ervaring leert (Luxemburg-uit) dat dat gaandeweg toch wel gebeurd.
Het werkt wéhhel! 18 5 1!!! Als het 1 5 18 was geweest had je een punt, met 18 5 1 niét!quote:Ik zie dat het spel beter kan, dat het anders kan. Of eigenlijk anders MOET. Ik zie een bondscoach die vasthoud aan een gedachtengoed wat niet werkt. Wat betreft goed voetbal, werkt zijn visie NIET. Dus is er geen garantie op resultaten. En dus moet die bondscoach weg.
Nou, die twijfel is duidelijk, maar vind je alleen twijfel wel voldoende reden om hem niet de kans te geven zich te bewijzen?quote:Dat ligt er inderdaad aan hoe je het uitlegt. Wat ik overigens zelf nog een hele kwalijke vind is dat Van Basten "ik zie de jongens weinig en we hebben zo weinig tijd om echt gericht te trainen" als argument durft te gebruiken. Dat WEET je als je aan een bondscoachschap begint. Dat mag geen excuus zijn. Hij was er gewoon niet klaar voor, getuige ook zijn uitspraken in het begin van zijn periode. En nog steeds twijfel ik hevig aan zijn capaciteiten als trainer / coach. Hij maakt spelers individueel niet beter en hij laat ze als team niet beter functioneren. Ben daarom ook zeer benieuwd hoe hij het bij een club zou doen.
het ging dan ook in het geval van Amerika over Footbal, Baseball en Basketball... Staat er ook gewoon bij hoor, misschien moet je het eerst even zelf lezen zodat je weet waar het over gaat voordat je met het koor mee gaat lopen zingen....quote:Op maandag 17 september 2007 17:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat voetbal niet leeft in Amerika![]()
Appels en Perenquote:Op maandag 17 september 2007 17:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
het ging dan ook in het geval van Amerika over Footbal, Baseball en Basketball... Staat er ook gewoon bij hoor, misschien moet je het eerst even zelf lezen zodat je weet waar het over gaat voordat je met het koor mee gaat lopen zingen....
Dat is een hele andere sportscultuur. Die kan je totaal niet vergelijken met de Europese manier van sport.quote:Op maandag 17 september 2007 17:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
het ging dan ook in het geval van Amerika over Footbal, Baseball en Basketball... Staat er ook gewoon bij hoor, misschien moet je het eerst even zelf lezen zodat je weet waar het over gaat voordat je met het koor mee gaat lopen zingen....
Zijn weer jouw woorden... Het is aanstootgevend voor Van Basten en iedereen die het niét met jou eens is waar ik er één van ben.quote:Op maandag 17 september 2007 17:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Voor wie is dit aanstootgevend dan?
Jij laat het overkomen als een misdaad van mij, waardoor ik een heel volk zwaar beledig.![]()
Dat zal hem echt een zorg zijn wat er hier op Fok over hem geschreven wordtquote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zijn weer jouw woorden... Het is aanstootgevend voor Van Basten
En je staat er hier bijna alleen voorquote:en iedereen die het niét met jou eens is waar ik er één van ben.
quote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Appels en Peren
Andere sportcultuur
klopt, ik gebruikte het dan ook niet als énige voorbeeld... Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft, maar niet alléén daarom.quote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is een hele andere sportscultuur. Die kan je totaal niet vergelijken met de Europese manier van sport.
Vertel?quote:Op maandag 17 september 2007 18:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
klopt, ik gebruikte het dan ook niet als énige voorbeeld... Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft, maar niet alléén daarom.
Marco van Basten leest dit niet en er zijn meer mensen die het met mij (en dus de TT) eens zijn dan met jou.quote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zijn weer jouw woorden... Het is aanstootgevend voor Van Basten en iedereen die het niét met jou eens is waar ik er één van ben.
is dat een voorstel voor argument #21?quote:Op maandag 17 september 2007 18:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco van Basten leest dit niet en er zijn meer mensen die het met mij (en dus de TT) eens zijn dan met jou.
Flikker toch op met die lijstjes, je lijkt wel een overspannen brugklas-leraar.quote:Op maandag 17 september 2007 18:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
is dat een voorstel voor argument #21?
Hmmm, nu begrijp ik ook het ziektewet verhaal!quote:Op maandag 17 september 2007 18:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Flikker toch op met die lijstjes, je lijkt wel een overspannen brugklas-leraar.
Nou, ik ben benieuwd, hoe wordt een Donadoni bijvoorbeeld behandeld in de pers, aardig vergelijkbaar qua volle prijzenkast en onervaren bondscoach.quote:Op maandag 17 september 2007 18:00 schreef Tennessee het volgende:
Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft
In Engeland, Duitsland en Spanje idem dito. We houden ons in Nederland vaak in, maar als we Dick Advocaat massaal mogen afvallen, waarom Marco van Basten dan niet? Puur vanwege zijn actieve loopbaan als voetballer?quote:Op maandag 17 september 2007 18:45 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd, hoe wordt een Donadoni bijvoorbeeld behandeld in de pers, aardig vergelijkbaar qua volle prijzenkast en onervaren bondscoach.
quote:Van Basten rustig onder alle kritiek
De kritieken op het Nederlands elftal waren de afgelopen weken weer niet van de lucht. Tegen Bulgarije (2-0) en Albanië (1-0) behaalde Oranje het maximale resultaat, maar liet - met name in Tirana - het spel te wensen over. Zodoende kwamen de criticasters vanuit alle hoeken en gaten weer tevoorschijn. Bondscoach Marco van Basten blijft onder al het mediageweld zijn rust uitstralen.
Klik hier!
“Dat (de kritieken, red.) is niets nieuws”, vertelt San Marco op de website van de KNVB. “Dat zie je eigenlijk in elk land wel en is niet specifiek Nederlands. Je hebt altijd mensen die het met je eens of oneens zijn. Maar zo heb je ook een groep die schouderophalend reageert.”
“Het belangrijkste is dat je voor jezelf het idee hebt dat je goed werk levert, dat je serieus met je vak omgaat en dat je er alles aan hebt gedaan om een goed resultaat te halen”, zegt Van Basten verder. “En hoe men daarop uiteindelijk reageert, is eigenlijk van minder belang. Zelf irriteer ik me niet aan hoge verwachtingen. Je weet dat je werk als bondscoach nu eenmaal door veel mensen en nauwlettend wordt gevolgd."
Tot voor de laatste twee wedstrijden is McClown ook al tot op het bot afgemaakt ...quote:Op maandag 17 september 2007 18:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
klopt, ik gebruikte het dan ook niet als énige voorbeeld... Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft, maar niet alléén daarom.
quote:Op maandag 17 september 2007 13:44 schreef EnactedChaos het volgende:
He Tennessee, heb jij ook een verklaring voor het feit dat de Cler niet opgeroepen wordt? En evt. Hofland?
Aangezien we zo'n topverdediging hebben...
(Ik noem spelers van Feyenoord omdat ik die elke week zie voetballen, bij andere clubs lopen er vast ook nog een paar rond)
De kans dat je een overwinning behaald is groter als je goed speelt dan als je slecht speelt.Goed spel is kansen creeren, goed spel is met een bepaald idee het veld ingaan en dit uitvoeren.quote:Op maandag 17 september 2007 17:54 schreef Tennessee het volgende:
Dat is het never nooit niet... Vreemde uitspraak op het eerste gezicht, misschien kan je hem uitleggen?
Nee, garantie is niet het goede woord. Noem het "de kans op de overwinning". Die kans is zeer klein geworden bij van Basten.quote:Het juiste getal is tot nu toe precies 75% winst maar voel je vooral niet aangevallen....
Oh, je wist het dus al!Nogmaals; garantie op winst heb je never nooit niet...
Maar kunnen wél een indicatie geven. Garanties voor de toekomst, voor de derde keer, zijn onmogelijk. De bal blijft rond.
Ja. Slovenie, Luxemburg en Albanie uit had je moeten verliezen, gezien het aantal kansen en het spelbeeld. Dat je thuis de volle punten pakt is af en toe ook een wonder.quote:En 75% winst niét... En dat komt omdat het in jouw ogen mazzeloverwinningen waren?
Een leuke avond? Ik heb een leukere avond met goed spel en een nederlaag dan de huidige overwinningen die oranje behaald. Daarbij wordt de kans op een overwinning GROTER als je goed speelt, waardoor de kans op een 'fantastische' avond (leuk spel EN winnen) nog groter wordt.quote:Je kan zo hard roepen als je wil dat dat een feit is maar het blijft een MENING. Wat is goed spel als je geen 3 punten pakt?
Onder van Basten? Nooit. Daarvoor? Advocaat, Nederland-Tsjechie in Aveiro, 65?? minuten lang en Nederland-Duitsland in Porto, het laatste kwarter / 20 minuten. Daarvoor was het Nederland-Schotland, Amsterdam, Euro2004 play-offs.quote:En wat is de laatste keer dat we verloren bij een wedstrijd die er wél om ging? En de één na laatste keer?
Ho eens even. JIJ brengt het als argument naar voren dat het "zo knap is dat we ons plaatsen, terwijl we dat jarenlang niet hebben gedaan, door het cijfers van de totale EK en WK reeks te komen. Dan mag ik ook best meer dan 30 jaar teruggaan toch?quote:Je hebt het nu geloof ik over meer dan dertig jaar geleden. En beter dan wanneer, de jaren '90 met Bergkampen zo, of de jaren '80 met Van Basten, of de jaren '70 met Cruyff? Of wil je nóg verder terug? Er zijn alleen maar een heleboel méér landen bijgekomen die vaak best kunnen voetballen.
Luxemburg-uit is voor mij persoonlijk inderdaad de bekende druppel geweest. Daarvoor heb ik ook al kritiek gehad, maar vanaf die wedstrijd is het fanatieker geworden ja. Zal je vertellen waarom.quote:Dus dáárom ben je zo boos, je bent helemaal naar Luxemburg geweest en hebt maar één doelpunt gezien...
Ik weet dat het kutwedstrijden worden. Nu al. Gelukkig is er alcohol, die de pijn verzacht en het waarnemingsvermogen minder maakt, waardoor het hopelijk nog wat lijkt. Mijn verwachtingen zijn dat het net zulke wedstrijden worden als alle andere onder Van Basten, met zeer slecht spel. En hopelijk met een gelukkige overwinning, maar ik ben er niet zeker van.quote:Nou, ik hoop echt voor je dat het in Slovenië en Minsk een leukere avond voor je wordt, maar ik denk dat dat in eerste instantie toch met je eigen instelling en verwachtingen te maken zal hebben...
Het werkt niéhiet kinderachtig. Zijn visie werkt niet. Echt niet. Bewijs: het resultaat wordt iedere keer op een andere manier afgedwongen. En dat is niet 'bewust'. Dat is 100% toeval en geluk. Daar drijft Marco op. Er worden structureel geen kansen gecreerd en dus verlaag je je eigen kansen om te winnen.quote:Het werkt wéhhel! 18 5 1!!! Als het 1 5 18 was geweest had je een punt, met 18 5 1 niét!
Hoeveel meer kansen moet van Basten krijgen? 24 wedstrijden als coach. Dat is 2160 minuten. Waarvan er nog geen 5% GOED is gevoetbalt. Zelfs ik krijg een kwalitatief slechter team, bijvoorbeeld f-pupillen in die tijd procentueel beter aan het voetvallen.quote:Nou, die twijfel is duidelijk, maar vind je alleen twijfel wel voldoende reden om hem niet de kans te geven zich te bewijzen?
volgens die redenering zou Oranje onder Van Basten 1 keer slecht, 5 keer matig en 18 keer goed hebben gevoetbalt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:43 schreef DRD het volgende:
De kans dat je een overwinning behaald is groter als je goed speelt dan als je slecht speelt.Goed spel is kansen creeren, goed spel is met een bepaald idee het veld ingaan en dit uitvoeren.
Precies 75% op dit moment, hóógste percentage ooitquote:Nee, garantie is niet het goede woord. Noem het "de kans op de overwinning". Die kans is zeer klein geworden bij van Basten.
lol, het was je nog niet opgevallen dat ik een "ADO-supporter" ben?quote:Een leuke avond? Ik heb een leukere avond met goed spel en een nederlaag dan de huidige overwinningen die oranje behaald. Daarbij wordt de kans op een overwinning GROTER als je goed speelt, waardoor de kans op een 'fantastische' avond (leuk spel EN winnen) nog groter wordt.
Normaals, ik ben een voetballiefhebber. Geen resultaatliefhebber. Anders was ik ook geen fan van FC Dordrecht (al kan je daar soms ook over het eerste twijfelen)
Pardon? Waar zeg ik dat?quote:JIJ brengt het als argument naar voren dat het "zo knap is dat we ons plaatsen, terwijl we dat jarenlang niet hebben gedaan, door het cijfers van de totale EK en WK reeks te komen.
Al ga je terug tot het Byzantijnse Rijk, zolang je de relevantie aan kan tonen vind ik het best...quote:Dan mag ik ook best meer dan 30 jaar teruggaan toch?
En wat deden "de supporters" dan? Oranje steunen op wat voor hen blijkbaar een heel moeilijke avond was?quote:Luxemburg-uit is voor mij persoonlijk inderdaad de bekende druppel geweest. Daarvoor heb ik ook al kritiek gehad, maar vanaf die wedstrijd is het fanatieker geworden ja. Zal je vertellen waarom.
Op een gegeven moment zijn we op de tribune gaan tellen hoevaak oranje kon overspelen. Dit was een kwartier lang (minuut 55 tot 70 ongeveer) MAXIMAAL 3 keer. Na 3 passes werd de bal ALTIJD aan een Luxemburger verloren, of hobbelde deze over de zijlijn of achterlijn. Er werd die wedstrijd NIET gevoetbalt, Luxemburg was gevaarlijker en was gewoon beter. En wat doet de bondscoach?
Niets.
Dan ben je een kutcoach. Of dan zie je het niet. Of allebei.
Waarom ga je er dan heen? Alleen om er later over te kunnen zeuren? Dronken worden kan in de kroeg op de hoek óók, toch?quote:Ik weet dat het kutwedstrijden worden. Nu al.
Dat hij de kansen verlaagt is een redenering. De feiten tonen de onjuistheid van die redenering aan. Punt.quote:Zijn visie werkt niet. Echt niet. Bewijs: het resultaat wordt iedere keer op een andere manier afgedwongen. En dat is niet 'bewust'. Dat is 100% toeval en geluk. Daar drijft Marco op. Er worden structureel geen kansen gecreerd en dus verlaag je je eigen kansen om te winnen.
27 topics lang discussie over of Van Basten ontslagen moet worden, maar vooral niet naar de behaalde resultaten kijken hoor! Behaalde resultaten zijn misleidend, waar je wél naar moet kijken zijn subjectieve observaties van mensen met dubbele agenda's, dáár heb je wat aan! (dat laatste bedoel ik in het algemeen en niet naar een bepaalde persoon!)quote:Op dinsdag 18 september 2007 02:56 schreef BobbyHill het volgende:
Helaas gaat Tenessee de heldere argumenten van DRD tegenspreken met de misleidende cijfers 18 5 1 en beginnen we weer van voor af aan.
Het gaat niet puur om ontslag alleen, zoals al zo vaak gezegd is die titel gewoon een FOK!-traditie. In deze reeks wordt er kritiek geuit op de bondscoach en aangezien niemand perfect is, is ook Marco van Basten dat niet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:52 schreef Tennessee het volgende:
[..]
27 topics lang discussie over of Van Basten ontslagen moet worden, maar vooral niet naar de behaalde resultaten kijken hoor! Behaalde resultaten zijn misleidend, waar je wél naar moet kijken zijn subjectieve observaties van mensen met dubbele agenda's, dáár heb je wat aan! (dat laatste bedoel ik in het algemeen en niet naar een bepaalde persoon!)
Waarom ga je naar wedstrijden? Om je club (in dit geval land) te steunen natuurlijk. En als het slecht was, dan mag je daar natuurlijk over zeuren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef Tennessee het volgende:
Waarom ga je er dan heen? Alleen om er later over te kunnen zeuren? Dronken worden kan in de kroeg op de hoek óók, toch?
Precies, die [trainer] moet ontslagen worden-reeksen beginnen soms al als een trainer net 1 dag is aangesteld. Neem dat nou niet zo serieus. Ik heb ook al een paar keer eerder gezegd dat er nu (helaas) geen reden is om Van Basten te ontslaan. Maar er zijn wel ontelbaar veel redenen waarom hij een slechte bondscoach is. Zolang hij echter met z'n visieloze voetbal mazzeloverwinningen blijft halen kan je hem niet ontslaan. Voorzorg is geen goede reden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:55 schreef M0NTANA het volgende:
Het gaat niet puur om ontslag alleen, zoals al zo vaak gezegd is die titel gewoon een FOK!-traditie. In deze reeks wordt er kritiek geuit op de bondscoach en aangezien niemand perfect is, is ook Marco van Basten dat niet.
Winnen betekend niet dat je goed speelt. Zolang je dat niet snapt, hebben al mijn verdere reacties geen nut meer. Bovendien leg ik uit WAAROM hij NIET goed speelt, en dan kom je weer met de cijfertjes aanzetten, wat in de kwestie van goed spel geen argument is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef Tennessee het volgende:
volgens die redenering zou Oranje onder Van Basten 1 keer slecht, 5 keer matig en 18 keer goed hebben gevoetbalt.
Nogmaals, het gaat niet om het daadwerkelijke resultaat, maar DE KANS OP EEN GOED RESULTAAT. Die is met het huidige spelbeeld veel kleiner dan 75%. Tweede voorbeeld waarin je met een verkeerd argument op een goede stelling komt.quote:Precies 75% op dit moment, hóógste percentage ooit
Tot op zekere hoogte wel ja. Zeker in de oefenwedstrijden. Bovendien vergroot je je kansen met goed voetbal op de overwinning. En dan kan je weleens tegen een nederlaag oplopen ja. En dan verlies ik liever op die manier, dan verliezen met slecht voetbal.quote:Maar ontopic; jij zegt nu dus dat je liever naar een "mooie nederlaag" van Oranje kijkt dan naar een "lelijke overwinning"?
17-09 01:35 Er zijn 18 WK's en 12 EK's geweest, 30 in totaal. Maar we hebben ons vaker niét gekwalificeerd dan wél.quote:Pardon? Waar zeg ik dat?
Moet ik hier nu uit gaan leggen wat supporters in een stadion doen? In ieder geval is dat een beter vorm van oranje steunen dan wat jij doet, namelijk op internet cijfertjes herhalen en herhalen en herhalen........heb nog nooit een speler gezien die daar beter is van gaan voetballen.quote:En wat deden "de supporters" dan? Oranje steunen op wat voor hen blijkbaar een heel moeilijke avond was?
En moet ik hier uit gaan leggen waarom supporters naar het stadion gaan? Naast de sfeer die je niet thuis aantreft en zeker bij uitwedstrijden is het een onbeschrijfelijk gevoel, heeft het nog een voordeel. In een stadion kan je je echt focussen op het spel (mocht je dat willen). Kan je ervoor kiezen 90 minuten een bepaalde speler te volgen. Kan je ECHT ZELF JE MENING BEPALEN EN ERGENS OP BASEREN, ipv je door een rijtje cijfers laten verblinden.quote:Waarom ga je er dan heen? Alleen om er later over te kunnen zeuren? Dronken worden kan in de kroeg op de hoek óók, toch?
Ja dat is een redenering. Die *scheldwoord, scheldwoord, scheldwoord* cijfertjes die JIJ als criteria GEBRUIKT, omdat ze dat in jouw optiek zijn, geven in jouw ogen de onjuistheid van die redenering aan.quote:Dat hij de kansen verlaagt is een redenering. De feiten tonen de onjuistheid van die redenering aan. Punt.
Waarom mensen wedstrijden (en uit-wedstrijden) bezoeken is niet uit te leggen aan mensen die dat niet doen, daar ben ik in de loop van de jaren wel achter gekomen. Dus ik zou zeggen, bespaar je vooral de moeite en meng je inderdaad ook niet in die discussie.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zonder verder op deze discussie in te gaan, wil ik toch even wat kwijt:
[..]
Waarom ga je naar wedstrijden? Om je club (in dit geval land) te steunen natuurlijk. En als het slecht was, dan mag je daar natuurlijk over zeuren.
Maar Cocu had wel een mogelijkheid, en Kuijt schoot op de uitkomende keeper bovendien. Maar wat zou het allemaal, Nederland stijgt op de wereldranglijstquote:Op woensdag 19 september 2007 12:49 schreef Barca het volgende:
Portugal - Nederland 1 - 0
De salonvoetballers speelden allerminst goed en toch wisten we geen kansen te creëren. Verkeerde spelers, verkeerde tactiek.
Met die wereldranglijst veeg ik mijn reet af. We hadden die wedstrijd niks in de melk te brokkelen. Zoals zo vaak. De tegenstander wint de slag op het middenveld, de voorhoede krijgt geen bal en de verdediging ... daarin staan spelers die zelfs voor de laagste klasse van de knvb te slecht zijn!quote:Op woensdag 19 september 2007 12:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Maar Cocu had wel een mogelijkheid, en Kuijt schoot op de uitkomende keeper bovendien. Maar wat zou het allemaal, Nederland stijgt op de wereldranglijst
Wat vind jij van Dellas, Seitaridis, Zagorakis enz.?quote:Op maandag 17 september 2007 21:55 schreef Doc het volgende:
De Cler lijkt me wel beter dan Urby (ja - wie niet). Ook geen echte top verdediger overigens. Niet de man die het verschil maakt. Kromkamp ook niet. Hofland? Wie weet (ik kijk niet naar F'noord dus ik moet het maar van je aannemen
) - maar wereldtop? Mwoah, dat betwijfel ik...
Zolang NL geen top verdedigers (of minstens 3 van de 4; en dat terwijl 2 van de 4 voor het NLs eftal al een sprong voorwaarts zou zijn) heeft zal het geen kampioen worden onder geen enkele coach. Marco ontslaan heeft dus geen enkele zin.
quote:Seedorf pleit voor ander systeem bij Oranje
Ondanks de overwinningen tegen Bulgarije en Albanië van vorige week is nog lang niet alles koek en ei bij Oranje. Waar de buitenwacht schreeuwt om een ander spelsysteem lijken de bepalende personen nog altijd niet te vermurwen. Clarence Seedorf dient bondscoach Marco van Basten echter wel van advies.
Klik hier!
Op RTL 4 liet de speler van AC Milan, tot op heden niet meer dan reserveklant onder Van Basten, weten dat hij voor een 4-4-2 formatie zou opteren. “Als ik kijk naar wat Van Basten zelf als speler met dit systeem heeft gewonnen,” verwijst de Rossonero naar het succes van de bondscoach bij zowel Milan als het Nederlands elftal.
Of de kiesheer binnen afzienbare tijd zal switchen, waagt de ervaren Seedorf echter te betwijfelen. “Ik denk dat hij slim genoeg is om nu het speelsysteem niet te veranderen. Uiteindelijk denk ik dat áls we ons hebben gekwalificeerd, hij tijd genoeg heeft het andere systeem uit te proberen.”
Mocht het zover komen én de nieuwe speelwijze bevalt, dan heeft de oud-Ajacied meer één wens. “Ik zou graag samen met Wesley Sneijder op het middenveld willen spelen,” bekent hij in Voetbal Insite.
Dellas speelde het kampioenschap van zijn leven tijdens Euro 2004.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:51 schreef Solstice het volgende:
[..]
Wat vind jij van Dellas, Seitaridis, Zagorakis enz.?
Bedankt voor twee zaken. Ten eerste voor dit voorbeeld omdat het precies aantoont wat ik bedoel en waarom MvB zijn beleid logisch is. Ten tweede omdat het duidelijk maakt dat ik met iets niet duidelijk genoeg was.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:51 schreef Solstice het volgende:
[..]
Wat vind jij van Dellas, Seitaridis, Zagorakis enz.?
quote:Van Basten irriteert zich niet aan hoge verwachtingen
Door JEROEN VAN DEN KROONENBERG Maandag, 17 september 2007, 18:13
Marco van Basten irriteert zich niet aan de hoge verwachtingen die het Nederlandse volk stelt aan 'zijn' Oranje. ,,Je weet dat je werk als bondscoach nu eenmaal door veel mensen en nauwlettend wordt gevolgd."
Op de website van de KNVB laat de bondscoach weten dat de veeleisendheid van het publiek niet alleen in ons land een 'issue' is. ,,Dat zie je eigenlijk in elk land wel en is niet specifiek Nederlands. Je hebt altijd mensen die het met je eens of oneens zijn. Maar zo heb je ook een groep die schouderophalend reageert."
Van Basten vervolgt: ,,Het belangrijkste is dat je voor jezelf het idee hebt dat je goed werk levert, dat je serieus met je vak omgaat en dat je er alles aan hebt gedaan om een goed resultaat te halen. En hoe men daarop uiteindelijk reageert, is eigenlijk van minder belang. Zelf irriteer ik me niet aan hoge verwachtingen."
bron; Elfvoetbal
quote:Van Basten: heel dicht bij EK
Bondscoach Marco van Basten is erg blij met de overwinning van het Nederlands elftal op Albanië.
Voorsprong; "We zijn nu wel heel dicht bij het EK gekomen. We mogen in de laatste vier wedstrijden van de EK-kwalificatie natuurlijk nooit meer een voorsprong van vijf punten op Bulgarije verspelen." Van Basten verklaarde dat het Nederlands elftal na een rustige start in de tweede helft steeds meer grip op de wedstrijd kreeg.
Vechtvoetbal;"We waren bewust rustig begonnen. We wilden niet mee gaan in hun vechtvoetbal. Na rust hebben we de druk steeds verder verhoogd. In mijn ogen kon dat doelpunt niet uitblijven. Die treffer van Van Nistelrooij had ook van mij natuurlijk wel eerder mogen vallen."
Wankelen"Maar ik had echt het idee dat we nog zouden scoren", zei Van Basten. Ik bracht na rust Rafael van der Vaart voor Robin van Persie omdat Robin al een gele kaart had. Ik heb in de slotfase invaller Kuijt bewust naast Van Nistelrooij centraal in de aanval gezet. Je zag dat Albanië steeds meer ging wankelen. Gelukkig hebben we ze omver kunnen duwen."
Opstootjes;"We zijn professioneel omgegaan met de vele overtredingen en opstootjes op het veld. We hebben ons niet zoals op het WK tegen Portugal gek laten maken. Daar ben ik blij mee."
LuckyKeeper en aanvoerder Edwin van der Sar noemde de zege 'een beetje lucky'. "We zijn hier heel blij mee. De bedoelingen zijn goed, het komt er alleen niet uit", zei Van der Sar over het zwakke optreden. "Tegen Bulgarije was het niet verkeerd, hier hebben we weinig gecreëerd. Een beetje mazzel, maar we gaan hier toch met een glimlach weg."
Doelpuntenmaker Ruud van Nistelrooij had het over 'een moeizame wedstrijd'. "Dat weet je als je hier komt. Met 0-0 was hier een massaal feest losgebarsten. Uiteindelijk win je dan door een aanval die van de zijkant doorkomt en een bal die een keer goed valt. Het was lastig allemaal. Dan winnen we in de laatste minuut. Daar hebben we met zijn allen keihard voor gewerkt. De ontlading was heel groot. Jeetjemina."
bron; RTL
quote:Van Basten streeft Guus Hiddink voorbij
woensdag 12 september 2007 22:45
(Novum) - Marco van Basten heeft na het duel tegen Albanië op vier trainers na de meeste interlands als bondscoach achter zijn naam. De 42-jarige Van Basten zat bij 39 wedstrijden van Oranje op bank en streefde woensdag Guus Hiddink voorbij, die in totaal 38 duels verantwoordelijk was voor het Nederlands elftal. Van Basten is sinds 18 augustus 2004 bondscoach bij Oranje.
Van Basten was tot nu toe statistisch gezien zeer succesvol. Hij sloot 26 wedstrijden af met een overwinning, tien keer werd er gelijkgespeeld en slechts driemaal moest Oranje een verlies incasseren.
De bondscoach met verreweg de meeste interlands is Bob Glendenning. Hij was de eerste trainer die een vast dienstverband kreeg bij de KNVB en kwam tussen 1925 en 1940 tot 87 interlands. Hij leidde Oranje in 1928 naar de Olympische Spelen en plaatste zich met Nederland voor de WK's van 1934 en 1938.
Dick Advocaat staat met 55 interlands op de tweede plaats. De meest succesvolle bondscoach aller tijden bezet de derde plaats. Rinus Michels, die tot 53 interlands kwam, pakte met Oranje de Europese titel in 1988. In 1974 behaalde hij de finale op het WK en in 1992 reikte hij tot de halve finale op het EK. De Roemeen Elek Schwartz, bondscoach van 1957 tot en met medio 1964, is vierde met een totaal van 49 interlands.
Bron; Elsevier
Tsja echt veel heb je er niet aan. Ik krijg absoluut geen meer zin om naar het NL elftal te kijkenquote:Op zaterdag 22 september 2007 00:30 schreef golfer het volgende:
Kom, dacht Tennessee, terwijl ie onder z'n steen vandaan kroop: Ik gooi er nog even een paar achterhaalde gedateerde quotes tussendoor, die al eerder geplaatst zijn, i.p.v. een keer inhoudelijk op wat posts in te gaan.
Als je wil weten wat ik denk kan je dat ook gewoon vragen hoor...quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:30 schreef golfer het volgende:
Kom, dacht Tennessee, terwijl ie onder z'n steen vandaan kroop: Ik gooi er nog even een paar achterhaalde gedateerde quotes tussendoor, die al eerder geplaatst zijn, i.p.v. een keer inhoudelijk op wat posts in te gaan.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:49 schreef Tennessee het volgende:
...
Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)
24 gespeeld, 18 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren
...
quote:[b]Op vrijdag 21 september 2007 23:35 schreef Tennessee het volgende:
...Van Basten was tot nu toe statistisch gezien zeer succesvol. Hij sloot 26 wedstrijden af met een overwinning, tien keer werd er gelijkgespeeld en slechts driemaal moest Oranje een verlies incasseren. ...
Bron; Elsevier
quote:Op zaterdag 22 september 2007 01:43 schreef golfer het volgende:
Kijk, daar kunnen we inhoudelijk wat mee: nog meer herhalingen van al geposte zaken en quotes.
Het wordt nu al zo erg dat ie zelfs z'n eigen teksten gaat quoten.![]()
en ik heb het nu niet over Marco, maar over Tennessee
Ga daar dan ook op verder zou ik zeggen in plaats van jezelf te herhalen en oude quotes te postenquote:Op zaterdag 22 september 2007 01:22 schreef Tennessee het volgende:
De afgelopen week heb ik niet gepost omdat ik eens wou kijken hoe het met de topic zou gaan zonder mijn herhaalde antwoorden op herhaalde vragen...
quote:Seedorf pleit voor ander systeem bij Oranje
Geschreven door Matthijs van Laar op vrijdag, 21 september om 21:01
Ondanks de overwinningen tegen Bulgarije en Albanië van vorige week is nog lang niet alles koek en ei bij Oranje. Waar de buitenwacht schreeuwt om een ander spelsysteem lijken de bepalende personen nog altijd niet te vermurwen. Clarence Seedorf dient bondscoach Marco van Basten echter wel van advies.
Op RTL 4 liet de speler van AC Milan, tot op heden niet meer dan reserveklant onder Van Basten, weten dat hij voor een 4-4-2 formatie zou opteren. “Als ik kijk naar wat Van Basten zelf als speler met dit systeem heeft gewonnen...,” verwijst de Rossonero naar het succes van de bondscoach bij zowel Milan als het Nederlands elftal.
Of de kiesheer binnen afzienbare tijd zal switchen, waagt de ervaren Seedorf echter te betwijfelen. “Ik denk dat hij slim genoeg is om nu het speelsysteem niet te veranderen. Uiteindelijk denk ik dat áls we ons hebben gekwalificeerd, hij tijd genoeg heeft het andere systeem uit te proberen.”
Mocht het zover komen én de nieuwe speelwijze bevalt, dan heeft de oud-Ajacied meer één wens. “Ik zou graag samen met Wesley Sneijder op het middenveld willen spelen,” bekent hij in Voetbal Insite.
Waar wil je precies dat ik op (mee?) verder ga?quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Ga daar dan ook op verder zou ik zeggen in plaats van jezelf te herhalen en oude quotes te posten
Dat was juist niet mijn bedoeling, maar met die van MONTANA erbij is er wel weer even wat "nieuws" gepost waar weer verder op gereageerd kan worden, toch? Ik doe echt mijn best deze topic voor iedereen (inclusief maar niet vooral voor mezelf) zo leuk en interessant mogelijk te maken... Wat meer opbouwende en wat minder afbrekende en persoonlijke kritiek zou daar wel bij helpen denk ik...quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:07 schreef Doc het volgende:
OK, de Amerikaanse burgeroorlog gaat weer verder met het bestoken met quotes
Even voor de duidelijkheid. Het hier gequote artikel is afkomstig van een ander forum waar de auteur ook gewoon een gebruiker is zoals wij die een stukje heeft geschreven waar hij een eigen interpretatie geeft aan door Seedorf gedane uitspraken. Of heb ik het verkeerd?quote:
Gewoon een nieuwsartikel over de hele kwestie, dat lijkt me vrij nuttig voor deze discussie. Clarence Seedorf roept wat velen al uitspreken: het huidige 4-3-3 werkt niet, dus beter overgaan naar 4-4-2.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:07 schreef Doc het volgende:
OK, de Amerikaanse burgeroorlog gaat weer verder met het bestoken met quotes
lol het enige wat je doet is met cijfertjes komen en dingen steeds quoten terwijl wij allemaal zeggen dat het voetbal verschrikkelijk is en niet om aan te zien is en dat hij de verkeerde spelers selecteerd en ze verkeerd gebruikt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Waar wil je precies dat ik op (mee?) verder ga?
[..]
Dat was juist niet mijn bedoeling, maar met die van MONTANA erbij is er wel weer even wat "nieuws" gepost waar weer verder op gereageerd kan worden, toch? Ik doe echt mijn best deze topic voor iedereen (inclusief maar niet vooral voor mezelf) zo leuk en interessant mogelijk te maken... Wat meer opbouwende en wat minder afbrekende en persoonlijke kritiek zou daar wel bij helpen denk ik...
Dat ik alleen met cijfers zou komen is totale onzin en dat kan iedereen zien sinds #21 van deze ge-mergde topic, maar ik vind de cijfers/behaalde resultaten inderdaad wél belangrijk ja, en als ze mijn argumenten verduidelijken of ondersteunen zal ik ze blijven gebruiken, los van dat ik ze op zichzelf een ijzersterk argument blijf vinden... Ik ga ze in ieder geval niet negeren zoals "de tegenpartij" graag doet... En wat is er mis met quoten?quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:32 schreef Grimm het volgende:
[..]
lol het enige wat je doet is met cijfertjes komen en dingen steeds quoten terwijl wij allemaal zeggen dat het voetbal verschrikkelijk is en niet om aan te zien is en dat hij de verkeerde spelers selecteerd en ze verkeerd gebruikt.
... wat we ermee opschieten is tot nu toe kwalificatie voor en tweede ronde óp WK en waarschijnlijk in ieder geval óók kwalificatie voor de EK. Dat kan je niet genoeg vinden maar het is in ieder geval niét niks.quote:Dan kan hij nog zulke leuke cijfertjes halen maar je schiet er niks mee op
Die eerste vraag is een beetje suf vind je niet. Leuk dat je later WEL die post die ik geplaatst heb gelezen hebt. Als je DAAR bijvoorbeeld inhoudelijk op in was gegaan - aanvullingen aanpassingen etc- ipv oude shit posten had ik die laatste twee post niet gemaakt. Ik hoop dat je dat wel snapt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Waar wil je precies dat ik op (mee?) verder ga?
[..]
Dat was juist niet mijn bedoeling, maar met die van MONTANA erbij is er wel weer even wat "nieuws" gepost waar weer verder op gereageerd kan worden, toch? Ik doe echt mijn best deze topic voor iedereen (inclusief maar niet vooral voor mezelf) zo leuk en interessant mogelijk te maken... Wat meer opbouwende en wat minder afbrekende en persoonlijke kritiek zou daar wel bij helpen denk ik...
trouwens mijn complimenten voor jouw bijdragen van de afgelopen week, misschien wél met uitzondering van de laatste twee![]()
Ik refereerde met "we schieten er niks mee op" met het voetbal wat we spelen. Qualificeren in deze groep is ook niks anders dan vanzelfsprekend vindt ik, met de zwakke poule die we hebben.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:36 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat ik alleen met cijfers zou komen is totale onzin en dat kan iedereen zien sinds #21 van deze ge-mergde topic, maar ik vind de cijfers/behaalde resultaten inderdaad wél belangrijk ja, en als ze mijn argumenten verduidelijken of ondersteunen zal ik ze blijven gebruiken, los van dat ik ze op zichzelf een ijzersterk argument blijf vinden... Ik ga ze in ieder geval niet negeren zoals "de tegenpartij" graag doet... En wat is er mis met quoten?
[..]
... wat we ermee opschieten is tot nu toe kwalificatie voor en tweede ronde óp WK en waarschijnlijk in ieder geval óók kwalificatie voor de EK. Dat kan je niet genoeg vinden maar het is in ieder geval niét niks.
Ik had ook kunnen roepen dat ik het met je eens was maar dat heb ik niet gedaan om je de kans te geven zonder mij in discussie te gaan. Als dat een verkeerde beslissing was mijn excuses.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:54 schreef Doc het volgende:
[..]
Die eerste vraag is een beetje suf vind je niet. Leuk dat je later WEL die post die ik geplaatst heb gelezen hebt. Als je DAAR bijvoorbeeld inhoudelijk op in was gegaan - aanvullingen aanpassingen etc- ipv oude shit posten had ik die laatste twee post niet gemaakt. Ik hoop dat je dat wel snapt.
Dit is mijn lijst met argumenten Zoals je kan zien zijn het zeker niet alleen maar "cijferargumenten". Verder heb ik in mijn andere posts zeker mijn best gedaan het niet alleen over de cijfers te hebben en volgens mij is dat ook wel gelukt. Dat ik het teveel over de cijfers heb is vooral een argument van hen die het liever niet over de cijfers hebben omdat ze hun argumenten tegenspreken. En vaak als ik vind dat de cijfers de argumenten tegenspreken heb ik dat ook gezegd en het is duidelijk dat een aantal mensen zich daar aan stoort... Hier ga ik géén excuses voor aanbieden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:00 schreef Doc het volgende:
De cijfers alleen zeggen niet veel als je het verhaal er achter niet vertelt.
De cijfers negeren is onzinnig, maar de cijfers als enig argument is te mager. En het is niet nodig, want er zijn daaarnaast ook duidelijke voetbal inhoudelijke argumenten waarom MvB doet wat hij doet. De cijfers zijn ondersteuning, maar niet het verhaal.
quote:Op donderdag 20 september 2007 21:06 schreef Doc het volgende:
...
Prima posts!quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:50 schreef Doc het volgende:
...
Jij zegt nu wel dat er niets mis is met de cijfers, maar dat op zich is al heel wat en er is ook een aantal mensen in deze topic die dat (nog) niet me je eens zijn. Dat je het voetbal uiterst pover noemt en aanmerkingen hebt op het selectiebeleid vind ik prima, dat moet je helemaal zelf weten, maar ook dat is iets dat verschillende mensen in deze topic maar blijven herhalen. Vandaar ook dat ik het lijstje heb gemaakt in de hoop dat we het gewoon over punt 17 of 9 of zo zouden kunnen hebben inplaats van steeds de argumenten te blijven herhalen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Grimm het volgende:
Er is niks mis met de cijfers ( en dit is de 3e keer dat ik het nu zeg ) maar het voetbal is uiterst pover, de manier van spelen, selectiebeleid en welke spelers spelen daar ben ik ( en vele ) het niet mee eens.
Maar in een zwakke poule is het ook niets dan vanzelfsperekend dat we zuke resultaten halen, mede door oefentrips naar C landen etc.
Dat zijn bijna allemaal argumenten gebaseerd op cijfers, man. En de resterende drie of vier slaan werkelijk nergens op.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:10 schreef Tennessee het volgende:
Dit is mijn lijst met argumenten Zoals je kan zien zijn het zeker niet alleen maar "cijferargumenten".
Soortgelijke kritiek kan je net zo goed hebben op de lijst met argumenten vóór en natuurlijk vind ik persoonlijk zelfs nog wel méér.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:32 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat zijn bijna allemaal argumenten gebaseerd op cijfers, man. En de resterende drie of vier slaan werkelijk nergens op.
Hun argumenten hebben weinig met die cijfers te maken. Die gaan er over dat NL niet fraai voetbalt. Dat is uiteraard subjectief, maar echt mooi kan je het zelf ook niet vinden, of geniet je er van? Misschien dat je daar je licht over kan laten schijnen, met wat je over het spelbeeld vind.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:10 schreef Tennessee het volgende:
Dit is mijn lijst met argumenten Zoals je kan zien zijn het zeker niet alleen maar "cijferargumenten". Verder heb ik in mijn andere posts zeker mijn best gedaan het niet alleen over de cijfers te hebben en volgens mij is dat ook wel gelukt. Dat ik het teveel over de cijfers heb is vooral een argument van hen die het liever niet over de cijfers hebben omdat ze hun argumenten tegenspreken. En vaak als ik vind dat de cijfers de argumenten tegenspreken heb ik dat ook gezegd en het is duidelijk dat een aantal mensen zich daar aan stoort... Hier ga ik géén excuses voor aanbieden.
[..]
Prima posts!Niets op aan te merken, ik wou dat ik ze geschreven had. Zo beter?
Wat dat eerste betreft:quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:10 schreef Tennessee het volgende:
Ik had ook kunnen roepen dat ik het met je eens was maar dat heb ik niet gedaan om je de kans te geven zonder mij in discussie te gaan. Als dat een verkeerde beslissing was mijn excuses.
Prima posts!Niets op aan te merken, ik wou dat ik ze geschreven had. Zo beter?
Kom dan niet met die onzin dat je niet alleen naar cijfers kijkt, want dat is gewoon niet waar. Het is wel duidelijk dat jij zelden naar een wedstrijd kijkt van Oranje, want dan had je wel gezien wat het probleem is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Soortgelijke kritiek kan je net zo goed hebben op de lijst met argumenten vóór en natuurlijk vind ik persoonlijk zelfs nog wel méér.
MvB speelt behoudend en weinig dominant wat voornamelijk ligt aan de kwaliteit van de verdediging: geen goede passsing van de verdegers (matige opbouw; dus traag) en heeft voor goede resultaten ook twee middenvelders voor zich nodig met verdedigende kwaliteiten. Dan kan je niet dominant spelen en ziet het er dus voor Nederlandse begrippen niet uit. Echter - het is wel een wijze die dankzij individuele kwaliteiten tot resultaten kan leiden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Grimm het volgende:
het voetbal is uiterst pover, de manier van spelen, selectiebeleid en welke spelers spelen daar ben ik ( en vele ) het niet mee eens.
Klopt. De lijst is ook niet definitef en zeker vatbaar voor discussie. Sterker nog, dat is een van de hoofddoelen van die 2 lijsten, er inhoudelijk over in discussie gaan en die discussie zoveel mogelijk structureren.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:35 schreef Doc het volgende:
Hun argumenten hebben weinig met die cijfers te maken. Die gaan er over dat NL niet fraai voetbalt.
Dat het minder aantrekkelijk is dan we in het verleden van Oranje (soms) gezien hebben ben ik met "iedereen" eens en met "iedereen" blijf ik hopen dat dat beter gaat worden. In tegenstelling tot veel mensen heb ik wél veel vertrouwen in MvB wat dat betreft.quote:Dat is uiteraard subjectief, maar echt mooi kan je het zelf ook niet vinden, of geniet je er van? Misschien dat je daar je licht over kan laten schijnen, met wat je over het spelbeeld vind.
hmm, zelf zou ik toch wel zéér goed willen zeggen, zelfs wel "de beste tot nu toe" met als enige aantekening dat MvB zich op een groot toernooi nog méér waar zal moeten maken om de titel "meest succesvolle Bondscoach ooit" van Michels over te nemen. Percentueel staat MvB voorlopig op nummer 1.quote:Wat de argumenten betreft: 1 t/m 3 en 5 t/m8 zijn allen cijfermatig en zijn met z'n zevenen samen te vatten als "zijn resultaten zijn goed": een argument.
Vind ik wel, maar zie bijvoorbeeld 20. op de andere lijst... Om er inhoudelijk op in te gaan. Ik denk dat door om het ontslag van MvB te roepen er een sfeer wordt gecreeërd die contraproductief is (zie de Advocaat-geschiedenis) en beledigend naar MvB toe... Zelf is hij er schijnbaar een stuk relaxter onder gezien dit berichtquote:13 is overigens geen argument.
Ja, ik denk dat het een positief effect heeft op "de groep", te weten dat je er staat omdat de coach jou de beste vindt van de diverse spelers die hij heeft getest op die positie en ik denk dat het goed is dat MvB in geval van nood een goed idee heeft wat de alternatieven zijn.quote:Dan blijven er nog 5 argumenten over:
4: geldt voor meer personen - maar een aantal daarvan wil ik ook niet als coach. Niet een enorm sterk argument.
9: kan positief zijn - kan jij aangeven waarom je het een voordeel vind dat hij veel spelers een kans geeft?
Juist wel. Van Bommel is juist niét in de groep en RvN wél en er lopen niet zoals bij vorige coaches allerlei spelers de coach uit te leggen hoe hij zijn werk moet doen en er worden geen voorwaardes gesteld aan de coach. MvB is de baas en niet de spelers en zo hoort het in mijn beleving ook.quote:10: "Geen rare dingen in de spelers groep" is niet geheel waar natuurlijk (Van Bommel, RvN). Het is wel zo dat het op zich meevalt.
Ja, wel leuk dat je de laatste lijst kapot aan het schieten bent, maar waarom neem je dan niet meteen ook de eerste onder vuur. Het is trouwens niet zo dat ik nu voor het eerst de stellingen aan het verdedigen ben hoor, dat doe ik al een topic of zes. En dat we er nu inhoudelijk over bezig zijn vind ik persoonlijk alleen maar positief en bewijs voor het nut van die lijsten voor deze topic... Maar goed, Duh! inderdaad...quote:11: Duh!
Als je het omgekeerde doet (17. op de andere lijst), bijvoorbeeld een team rond Seedorf proberen te bouwen, heb je een heel groot probleem zodra Seedorf geschorst of geblesseerd raakt.quote:12: Hij past de spelers aan aan de opstelling? Waarom dat heel positief is mag je natuurlijk verder uitewerken want heel evident is dat niet dat positief.
Is dat zo gelukt of moet ik meer in detail gaan?quote:Als je nou uitwerkingen geeft van waarom 9 en 12 positief zijn dan maakt dat de discussie wat inhoudelijker
Omdat elke post in dit topic van mij tot een kleine tsunami aan reacties leidt die vaak meer over mij dan over MvB gaan leek me dat inderdaad wel een beetje nodig. Nogmaals mijn excuses als ik dat verkeerd heb ingeschat.quote:Wat dat eerste betreft:ik redt me al een tijdje op dit forum ongeacht wat jij doet, maar bedankt dat je me die kans gaf
![]()
Ga nu maar en stop per direct bij oranje. Of ruilen met Mourinhoquote:Op zondag 23 september 2007 17:40 schreef Doc het volgende:
1630: So new Chelsea boss Avram Grant has the job for keeps? I think our friend Avram should take a look at the Old Trafford directors box where Holland coach Marco van Basten is sitting right behind Blues supremo Roman Abramovich. Make your own mind up on that one.
Ik zou MvB graag daar zien trainen (na het EK 2008)
die verdedigen ookquote:Op zondag 23 september 2007 17:40 schreef Doc het volgende:
1630: So new Chelsea boss Avram Grant has the job for keeps? I think our friend Avram should take a look at the Old Trafford directors box where Holland coach Marco van Basten is sitting right behind Blues supremo Roman Abramovich. Make your own mind up on that one.
Zou wel wat zijnquote:Op zondag 23 september 2007 18:02 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ga nu maar en stop per direct bij oranje. Of ruilen met Mourinho![]()
Ik ben juist nieuwsgierig of MvB dit spel ook zou spelen als hij wel goede verdedigers kan selecteren ...quote:
quote:Op zondag 23 september 2007 17:40 schreef Doc het volgende:
quote:Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef M0NTANA het volgende:
(Ook de Telegraaf noemt hem al Bassie, zie bestandsnaam.)
Hoezo, "al"?quote:Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef M0NTANA het volgende:
(Ook de Telegraaf noemt hem al Bassie, zie bestandsnaam.)
Om met het laatste te beginnen: die opmerking dat zijn doelstelling was om dominat te spelen was er een uit zijn begintijd als trainer. Ik acht het een beginnersfout dat hij dat zo gemeld heeft. Het is wel te verklaren dat hij dat deed, want iedere (Nederlandse) trainer wil dominant spelen, maar dan moet je wel het materiaal ervoor hebben. Maar de wens was hier denk ik de vader van de gedachte ...quote:Op maandag 24 september 2007 15:30 schreef DRD het volgende:
Dan ga ik voor de efficiente aanval. Met meer kansen zouden dan ook meer doelpunten komen, waardoor het mindere spel beter verbloemd wordt.
Omdat je verdedigers niet kunnen wat je het liefst zou willen zien, worden er twee verdedigende middenvelders opgesteld, die dat ontbrekende wel moeten kunnen. Gevolg is dat die spelers ergens anders van het veld vandaan moet halen. Door ook met buitenspelers te willen spelen, blijf ik erbij dat de veldbezetting zoals Van Basten het opstelt niet klopt. Te grote ruimtes tussen spelers voorin, met als gevolg te weinig ondersteuning in aanvallend opzicht met als gevolg het creeren van weinig kansen.
Vind het wel leuk dat je Van Basten behoudend noemt. Dat is hij ook, maar dat is niet z'n doelstelling geweest. Waar is het dan onderweg "mis" gegaan?
Dat is mij ook bekend, maar ook dat San Marco toch iets meer de vererende bijnaam is en Bassie wat minderwaardiger.quote:Op maandag 24 september 2007 21:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Hoezo, "al"?
(Bassie is alweer zo'n 25 jaar de bijnaam van Van Basten bij Ajax - uit de tijd dat je ook Bossie had, en zijn huidige assistent Schippie)
quote:"Van Basten was in Engeland voor een werkbezoek"
maandag 24 september 2007
De Nederlandse en Engelse kranten weten dat Marco Van Basten wel eens de opvolger van Jose Mourinho bij Chelsea kan worden. Al worden die berichten dan weer door de Nederlandse voetbalbond (KNVB) met klem ontkent.
Marco Van Basten was zondag aanwezig in de Engelse topper tussen Manchester United en Chelsea. Toeval of niet, maar Van Basten zat net achter Chelsea-eigenaar Roman Abramovich.
"Je moet van al die geruchten niets geloven", countert de woordvoerster van de KNVB. "Dit was niet meer dan een werkbezoek. Dat stond al langer op de agenda. Trouwens het is Manchester dat de plaatsen geregeld heeft. Daar hebben wij niets aan te zeggen."
In Nederland was het 'Super Sunday'. Ajax speelde tegen AZ en Feyenoord trok naar PSV. De bondscoach van Oranje liet dit aan zich voorbijgaan. "Hij heeft de internationals die in de eigen land spelen dit seizoen al verschillende keren bekeken. Voor de internationals in het buitenland is het plezant als ze de bondscoach ook even zien."
De KNVB wil het contract van de bondscoach graag verlengen, maar het is Van Basten zelf die tot nu toe altijd weigerde. Als men er niet in slaagt Van Basten zijn contract te verlengen mag hij volgende zomer gratis weg bij de KNVB.
bron; Belgiumsoccer
het bericht van de KNVB site...quote:Van Basten wil vast elftal
DINSDAG 25-09-2007
Marco van Basten is van plan om de komende maanden met een vaste groep te gaan werken. Bovendien streeft hij ernaar om ook met een vaste basiselftal te gaan spelen. Dit maakte de bondscoach van Oranje maandag bekend, zo meldt de KNVB. Van Basten heeft sinds zijn aanstelling als bondscoach nauwelijks met een vaste groep gewerkt. Per interland kwamen er nieuwe spelers bij en vielen er een aantal af. Nu is de oefenmeester echter van mening dat er vastigheid in de groep moet komen. "Ook wij streven naar een vaste selectie en het liefst ook naar een vast basisteam, zodat je goed aan elkaar kunt wennen en ook automatismen krijgt. Maar het afgelopen seizoen hebben we te maken gehad met veel blessures, waardoor we niet over acht, negen spelers konden beschikken", liet Van Basten in een reactie weten.
bron; nijmegennieuws.nl
quote:Uitgegeven: maandag, 24 september 2007 11:02
Waarom stel je steeds weer spelers op die een paar keer een goede wedstrijd hebben gespeeld? Waarom ga je niet werken met een vaste selectie? Bondscoach Marco van Basten geeft exclusief antwoord op deze publieksvraag.
Van Basten: ,,Ook wij streven naar een vaste selectie en het liefst ook naar een vast basisteam, zodat je goed aan elkaar kunt wennen en ook automatismen krijgt. Maar het afgelopen seizoen hebben we te maken gehad met veel blessures, waardoor we niet over acht, negen spelers konden beschikken."
,,Gelukkig ziet het er nu naar uit dat de meeste jongens weer fit zijn, dus de keuze is groot. In principe zal het aantal nieuwe spelers dus de komende tijd minder groot zijn. Maar je moet wel altijd open staan voor nieuwe ontwikkelingen. Als zich een nieuwe jongen aandient, die een versterking is voor de ploeg, dan zullen we natuurlijk niet nalaten om hem te selecteren."
bron; KNVB
Roman Abramovic heeft miljoenen te besteden, kan zowat iedere trainer/coach verleiden om bij CFC aan de slag te gaan, dus neem aan dat hij wel met iets beters komt dan Bassie.quote:
quote:Nederland onder Van Basten nu nummer vijf van de Wereld en nummer drie van Europa!
1 Italë 1488
2 Argentinië 1451
3 Brazilië 1444
4 Duitsland 1330
5 Nederland 1246
6 Frankrijk 1220
7 Spanje 1178
8 Portugal 1169
9 Engeland 1165
10 Kroatië 1151
bron; FIFA
Denk dat we in onze huidige vorm gewoon verliezen van de nummers zes tot en met tien.quote:
Tsja, het gaat ook om de vorm volgend jaar he, ervanuitgaande dat we ons kwalificeren...quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk dat we in onze huidige vorm gewoon verliezen van de nummers zes tot en met tien.![]()
Klopt, en kwalificatie gaat ons ook vast wel lukken. Maar waarom zouden we volgend jaar ineens wél de vorm hebben om toplanden te verslaan? Zijn er gunstige voortekenen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:16 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Tsja, het gaat ook om de vorm volgend jaar he, ervanuitgaande dat we ons kwalificeren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |