abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53233272
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:18 schreef Tennessee het volgende:

[..]

hoezo, heeft er dan een of andere imbeciel écht geroepen dat Van Basten gestenigd zou moeten worden?
Nee, wel over Advocaat.

Heb je het voetbal buiten je god wel eens gevolgd?
pi_53233354
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:12 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Daar was ik mee bezig toen jij een beetje onvriendelijk werd en vervolgens aankondigde bij de volgende wedstrijd pas weer hier terug te komen dus toen heb ik het er even bij laten zitten...
[..]
Ik noemde je verhaal een lulverhaal (#24, lang geleden), omdat je wederom hetzelfde postte, waarin argumenten voorkomen die ik onderuit schop maarwaar je dus nog altijd niet op in bent gegaan. Onvriendelijk valt mijns inziens wel mee, maar goed, vooruit dat maar: sorry. Kan niet wachten op je weerlegging van mijn uitgebreide post (ergens in deel 23 denk ik)
quote:
Steniging is inderdaad nog een paar stappen verder dan ontslag maar het zit in dezelfde hoek... Ik heb het ook niet over steniging, daar kom jij nu mee, kan je me moeilijk verwijten dat ik overdrijf, toch?
In het kader van de mediahetze, die jij inbrengt, probeer ik een vergelijking te leggen naar Euro 2004, waar Jan Mulder na Nederland-Tsjechie (2-3, met die wissel van Robben) heeft geroepen dat de toenmalige bondscoach (Advocaat dus, niet Van Basten) gestenigd moet worden.

In dat kader vind ik je huidige opmerkingen over een mediahetze tegen Van Basten (die weldegelijk aanwezig is, zie de compilatie van Stduio voetbal) overdreven. Dit is in mijn ogen nog een acceptabel niveau van kritiek wat op de bondscoach wordt gegeven, waar dat in 2004 grensoverschrijdend was.
pi_53233355
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:19 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee, wel over Advocaat.

Heb je het voetbal buiten je god wel eens gevolgd?
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Gevaarlijk?
Destructief?

Het valt me nog mee dat je het mode-woord demoniseren niet in je mond neemt.

Wat is er gevaarlijk aan het (terecht) kritiek uiten op het beleid van een bondscoach?
Wordt er opgeroepen tot een jihad of tot moord door die criticasters?
ben je vandaag wél in mijn mening geinterresseerd dan? maar goed, omdat je het zo vriendelijk vraagt...

Ik vind dat Derksen, de Mulders en Borst Van Basten demoniseren, wat ze bijvoorbeeld eerder bij Advocaat hebben geflikt en waar ze nu Van Basten zélf de schuld van durven te geven omdat hij als Bondscoach zijn systeem niet laat bepalen door een stel tweederangs commentatoren...
pi_53233394
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef Tennessee het volgende:

[..]

[..]

ben je vandaag wél in mijn mening geinterresseerd dan? maar goed, omdat je het zo vriendelijk vraagt...

Ik vind dat Derksen, de Mulders en Borst Van Basten demoniseren, wat ze bijvoorbeeld eerder bij Advocaat hebben geflikt en waar ze nu Van Basten zélf de schuld van durven te geven omdat hij als Bondscoach zijn systeem niet laat bepalen door een stel tweederangs commentatoren...
Waarom praat je in enkelvoud als je het tegen meerdere personen hebt?

Je weet niet eens wat ze bij Advocaat hebben geflikt want het stenigen kwam je niet eens bekend voor
pi_53233406
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef DRD het volgende:

[..]

Ik noemde je verhaal een lulverhaal (#24, lang geleden), omdat je wederom hetzelfde postte, waarin argumenten voorkomen die ik onderuit schop maarwaar je dus nog altijd niet op in bent gegaan. Onvriendelijk valt mijns inziens wel mee, maar goed, vooruit dat maar: sorry. Kan niet wachten op je weerlegging van mijn uitgebreide post (ergens in deel 23 denk ik)
[..]

In het kader van de mediahetze, die jij inbrengt, probeer ik een vergelijking te leggen naar Euro 2004, waar Jan Mulder na Nederland-Tsjechie (2-3, met die wissel van Robben) heeft geroepen dat de toenmalige bondscoach (Advocaat dus, niet Van Basten) gestenigd moet worden.

In dat kader vind ik je huidige opmerkingen over een mediahetze tegen Van Basten (die weldegelijk aanwezig is, zie de compilatie van Stduio voetbal) overdreven. Dit is in mijn ogen nog een acceptabel niveau van kritiek wat op de bondscoach wordt gegeven, waar dat in 2004 grensoverschrijdend was.
dat komt alleen door de geweldige resultaten van Van Basten, wacht maar op zijn eventuele tweede verlieswedstrijd...
  maandag 17 september 2007 @ 00:27:41 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53233420
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef Tennessee het volgende:

Inhoudelijke kritiek op het beleid staat dus bij jou gelijk aan demoniseren?
Ik weet niet of je werkt en wat voor werk je doet, maar als je daar kritiek op krijgt begin je dus ook gelijk te roepen dat je wordt gedemoniseerd?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_53233451
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:26 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom praat je in enkelvoud als je het tegen meerdere personen hebt?

Je weet niet eens wat ze bij Advocaat hebben geflikt want het stenigen kwam je niet eens bekend voor
Ik reageerde in eerste instantie alleen op golfer, in tweede instantie ook op sjimzz, ben vergeten mijn tekst kloppend te maken, mijn excuus voor eventuele verwarring...

Het stenigen was ik inderdaad even vergeten... suf van me, je hebt gelijk. Mijn leven bestaat uit meer dan alleen voetbal, vandaar waarschijnlijk... Bedankt dat je me er even aan hebt willen herinneren...
pi_53233487
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:29 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik reageerde in eerste instantie alleen op golfer, in tweede instantie ook op sjimzz, ben vergeten mijn tekst kloppend te maken, mijn excuus voor eventuele verwarring...

Het stenigen was ik inderdaad even vergeten... suf van me, je hebt gelijk. Mijn leven bestaat uit meer dan alleen voetbal, vandaar waarschijnlijk... Bedankt dat je me er even aan hebt willen herinneren...
Het is sjimz

En er wordt nauwelijks gedemoniseerd vooral als je het vergelijkt met de tijden van Advocaat.
Maar ik heb Advocaat betere wedstrijden met Nederland zien spelen dan Van Basten tot nu toe gedaan heeft.
pi_53233518
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Inhoudelijke kritiek op het beleid staat dus bij jou gelijk aan demoniseren?
Ik weet niet of je werkt en wat voor werk je doet, maar als je daar kritiek op krijgt begin je dus ook gelijk te roepen dat je wordt gedemoniseerd?
Inhoudelijke kritiek zou zijn als ze zouden zeggen: "hij heeft dan wel gewonnen, maar ik vind dat..." maar dat zeggen ze niet, ze lopen hem zonder enig respect compleet te ridiculiseren en gaan, net als hier, helemaal voorbij aan het feit dat hij gewoon hele goede RESULTATEN neerzet en dat dat prioriteit nummer ÉÉN is... En als ze het zoveel beter weten, laat ze dan lekker zélf Bondscoach worden en bewijzen dat ze gelijk hebben....
  maandag 17 september 2007 @ 00:36:12 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53233570
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:33 schreef Tennessee het volgende:

Inhoudelijke kritiek zou zijn als ze zouden zeggen: "hij heeft dan wel gewonnen, maar ik vind dat..."
Ik hoor en zie niet anders dan dat op de radio, de TV en ook hier op FOK!

Juist iedereen zegt dat en komt vervolgens met argumenten waarom hij, ondanks zijn mooie rijtje cijfers, toch het verkeerd doet, of heb je dat in al die 27 topics tot nu toe niet kunnen of willen lezen ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_53233582
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het is sjimz

En er wordt nauwelijks gedemoniseerd vooral als je het vergelijkt met de tijden van Advocaat.
Maar ik heb Advocaat betere wedstrijden met Nederland zien spelen dan Van Basten tot nu toe gedaan heeft.
Nogmaals, de enige reden dat Van Basten niet nét zo hard of nog hárder kapot wordt gemaakt is dat hij geweldige resultaten boekt. Ze kúnnen hem gewoon (nog) niet belachelijker maken zolang hij blijft winnen... Wacht maar op zijn (eventuele) tweede verliespot, dan gaat genadeloos zijn kop eraf in de pers...
pi_53233597
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Juist iedereen zegt dat en komt vervolgens met argumenten waarom hij, ondanks zijn mooie rijtje cijfers, toch het verkeerd doet, of heb je dat in al die 27 topics tot nu toe niet kunnen of willen lezen ?
Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)

24 gespeeld, 18 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren
75% winst, 4,1% verlies
41 goals voor, 7 tegen (gem. 1,7 - 0,3)

Hoeft Tennessee het niet te doen
pi_53233664
Volgens mij is het hele probleem dat (een groot deel van) de Nederlandse pers/televisie besloten heeft dat het beter verkoopt als je de Bondscoach af gaat lopen zeiken dan als je gewoon neutraal commentaar zou leveren, en dus wordt dat al een aantal jaar, in toenemende mate, gedaan. En aangezien voor die mensen alleen de verkoop/kijkcijfers tellen en al het andere totaal ondergeschikt is gebeurt dit... En dat vind ik onverantwoordelijk, schandalig en eng.
pi_53233709
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:36 schreef golfer het volgende:

[..]

En dat is precies mijn punt. Probeer eens zélf naar de feiten te kijken en vorm een éigen opinie...
pi_53233749
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:45 schreef Tennessee het volgende:

[..]

En dat is precies mijn punt. Probeer eens zélf naar de feiten te kijken en vorm een éigen opinie...
Jij denkt dat het meeloperij is, ik denk dat het gewoon mensen met dezelfde mening onafhankelijk van elkaar zijn.
pi_53233839
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:48 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jij denkt dat het meeloperij is, ik denk dat het gewoon mensen met dezelfde mening onafhankelijk van elkaar zijn.
Dat zijn jouw woorden... Maar inderdaad, ik denk dat heel veel mensen vaak maar napraten wat ze in de krant hebben gelezen of op de tv/radio hebben gehoord... En zelf heb ik daar, helaas, ook regelmatig nog last van, al heb ik me ook wel eens laten vertellen dat ik meer dan gemiddeld eigenwijs en kritisch ben.

Denk je echt niet dat als ze in de pers drie jaar lang na elke nieuwe overwinning van Oranje vol lof over Van Basten waren geweest hij nu niet super populair zou zijn?
pi_53233945
commentaar tijdens de wedstrijd is trouwens ook belangrijk en meestal bedroevend slecht... Bijvoorbeeld van die verslaggevers die na 75 minuten denken dat de wedstrijd al voorbij is... Die verslaggevers van tegenwoordig zijn alleen maar bezig met laten zien hoeveel ze er zelf (niet) van begrijpen... Moet je dat eens vergelijken met verslaggevers in het buitenland... Dat GOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!! van die Zuid-amerikanen hoeft van mij ook niet, maar er is volgens mij geen land ter wereld waar de wedstrijd zo regelmatig en zo compleet met de grond gelijk wordt gemaakt als in Nederland gebeurt.... Alleen maar de de hele tijd...."oh, wat een bedroevende vertoning", "wat een draak van een wedstrijd", "de punten zijn binnen maar of we ze verdienen!??!?!!!" enz enz enz... Dáár wordt je toch juist niet goed van?!?!?
pi_53234054
Als je in het buitenland DVD's zou gaan verkopen met wedstrijden van Oranje met het originele Nederlandse commentaar, ondertiteld in het Duits of Engels of Spaans zouden ze zich in het buitenland volgens mij echt helemaal kapot lachen om ons... Is dat nou onze "Hollandse mentaliteit"?
pi_53234150
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Was die wel positief over Marco van Basten als bondscoach?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53234392
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:23 schreef DRD het volgende:

quote:
Op maandag 10 september 2007 22:36 schreef DRD het volgende:

Ik ga het nog één keer proberen, en anders bekijk je het maar lekker. Ik doe niet mee met het Marco-bashen omdat Johan Derksen het doet, ik doe het al vanaf het begin van deze topic reeks, en ook al daarvoor. Waarom Montana het doet moet hij weten, maar hij en ik zitten redelijk op één lijn, omdat we deels dezelfde problemen signaleren. En dat heeft deels met de opstellingen te maken ja.

En ja, als je de opstelling van Van Basten om reden A of reden B afkraakt, is het wel zo netjes om dan zelf met een opstelling te komen, waarbij reden A en reden B opgeslost worden en er dus in jouw ogen beter gevoetbalt te worden. Maar omdat jij cijfertjesfreak bent en dat als "feiten" ziet, ga ik voor je proberen uit te leggen waarom Van Basten mijns inziens weg moet.

-----------------------

Oranje scoort te weinig. In deze reeks ook nog maar 10 doelpunten in 7 wedstrijden. Dat is een gemiddelde van 1.428 per wedstrijd. Dan mag je zelf gaan uitrekenen hoe dat in andere kwalificaties was (of misschien doe ik dat wel deze week) maar dit is slechter.

In plaats van nu 88 keer te gaan blerren dat dit nietszeggende getal een feit is en dus Marco moet oprotten, ga ik op zoek naar een oorzaak. Mijns inziens (let op, mijn mening) komt dat omdat oranje te weinig kansen creert. Als je naar wedstrijden kijkt, wordt dit beeld bevestigd. De spits krijgt weinig kansen in de 16, de meeste gevaarlijke momenten zijn schoten vanuit "de tweede lijn", rand 16 en daarbuiten. Dat wordt onderbouwd door het aantal schoten op doel tegen Bulgarije (5 voor oranje, 9 voor Bulgarije).

Vervolgens kijk je, WAAROM zijn er zo weinig kansen. Wederom mijns inziens, komt dat door de veldbezetting. Met het huidige systeem bedien je je spits niet optimaal. Omdat dit al 3 jaar aanhoud en Van Basten BEWEZEN heeft dit gedachtengoed niet te veranderen, is er nog maar 1 optie, hij moet vertrekken. Zo snel mogelijk.

Ja, we winnen. Ja we winnen veel en misschien wel meer dan ooit. Dat komt omdat we 1) toch veel individuele kwaliteit in de selectie hebben en 2) omdat er af en toe geluk is.

De overwinningen worden niet structureel afgedwongen, omdat kansen niet structureel worden gecreeerd in de wedstrijden. En dat gebeurd weer omdat er structureel met een niet functionerend systeem wordt gespeelt, welke poppetjes je waar ook neer zet.

Als jij dit niet begrijpt, is er nog niets aan de hand. Maar dat geeft dan alleen aan dat jij een resultaatkijker bent. En ik ben een voetbalkijker.
Ja, ik ben iemand die kijkt naar netto resultaat. Dat vind ik erg inderdaad erg belangrijk. Vind jij dat het netto resultaat niét belangrijk is? Het netto resultaat is toch juist waar "jullie" zoveel kritiek op hebben, dat het netto resultaat op de WK'06 té laag was. Volgens mij is dat zelfs de kern van jullie hele kritiek. Toch? "We hebben dan wel 75% winst en maar 4% verlies, netto resultaat is dat we van Portugal verloren hebben en dáárom moet Van Basten ontslagen worden", toch?

Er zijn 18 WK's en 12 EK's geweest, 30 in totaal. Nederland heeft er 1 gewonnen, nog twee keer in een finale gestaan en een paar keer een halve en kwartifnale, prachtig resultaat. Maar we hebben ons vaker niét gekwalificeerd dan wél. De kans dat we volgend jaar kampioen worden is onder geen enkele Bondscoach 100%... Volgend jaar is het aan Van Basten om het te proberen. Wáárom kunnen we niet áchter Van Basten en Oranje gaan staan? Dán kunnen we tenminste volgend jaar allemaal zeggen dat we er alles aan hebben gedaan inplaats van dat we er alles aan hebben gedaan om Van Basten kapot te maken en dat dat is gelukt.

Verder vallen volgens mij al je argumenten al onder de diverse argumenten in de lijst. Als je aanvullingen of wijzigingen hebt hoor ik ze graag... Marco van Basten moet ontslagen worden! #27
  maandag 17 september 2007 @ 06:29:31 #171
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_53235351
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:30 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Dus die ene keer dat we verliezen van de 24 maakt het niet uit of het kansrijk of kansloos is, maar de 18 keer van de 24 dat we winnen is het inééns wél belangrijk of het een kansrijke overwinning was of niet....

je haalt nu zélf in één klap een flink aantal van de zogenaamde argumenten vóór ontslag onderuit...

• 2. Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een belabberde wedstrijd)

• 3. Met 1-0 gewonnen van Slovenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 4. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een hele slechte wedstrijd)

• 5. Met 1-0 gewonnen van Albanië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 16. Oranje is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk.

Met andere spelers en een ander systeem hadden we die 18x wellicht niét gewonnen, toch? Of kan je uitleggen waarom die redenering alleen opgaat bij een verloren wedstrijd en niet bij 18 gewonnen wedstrijden?
  • Volgens mij speelden we op het wk slechts 4 wedstrijden en geen 24! De nederlaag werd toen geleden!

Ik haal geen argumenten onderuit! En zeker geen door mij genoemde argumenten!

Fijn dat jij kijkt naar hoe het slechter kan. Ik vind het alleen van belang om te kijken hoe het beter kan.

Leer eerst eens lezen en nadenken!
    Retro is mode, metro ook!
    'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
      maandag 17 september 2007 @ 08:55:36 #172
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_53236267
    Tennessee, jij bent zo ongelofelijk blind dat het bijna triest is.
    2000 light years from home
    pi_53238329
    geen betere reactie kunnen bedenken dan dat ik blind ben, moet leren lezen en leren nadenken? Beetje zwak hoor...
      maandag 17 september 2007 @ 10:44:22 #174
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_53238478
    Wat was nou je punt wat betreft Joseph Goebbels? Wil je de criticasters fout noemen?
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_53238499
    quote:
    Kesler: 'Van Basten wil ook na EK doorgaan'
    17/06/2007 00:00

Marco van Basten heeft de KNVB laten weten ook na het EK van 2008 door te willen gaan als bondscoach. De voetbalbond had hem vlak na het WK van 2006 een contractverlenging tot medio 2010 aangeboden, maar daarop weigerde de voormalig international destijds in te gaan.

'We hebben onlangs een positief gesprek gehad. Marco heeft het naar zijn zin bij de KNVB', vertelde algemeen directeur Henk Kesler aan de Volkskrant. In De Telegraaf voegde hij daar aan toe: 'Wij wilden weten of Van Basten al tot een definitief besluit was gekomen of hij na het EK in Oostenrijk en Zwitserland wilde stoppen als bondscoach. Integendeel, zei hij. Daar zijn we bij de KNVB heel blij mee.'

Van Basten mag dan open staan voor een langer dienstverband, in een eventueel nieuw contract zal wel een clausule worden opgenomen. Mocht het Nederlands elftal er onder Van Basten niet in slagen zich te plaatsen voor het EK van 2008, dan gaat er een streep door de plannen.

'Dan is het niet logisch een contract te verlengen. Dan wil hij trouwens zelf ook niet', aldus Kesler in de Volkskrant. 'En Van Basten kan onderweg ook van mening veranderen en toch bij een club aan de slag willen volgend seizoen', vervolgt Kesler in De Telegraaf.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')