het ging dan ook in het geval van Amerika over Footbal, Baseball en Basketball... Staat er ook gewoon bij hoor, misschien moet je het eerst even zelf lezen zodat je weet waar het over gaat voordat je met het koor mee gaat lopen zingen....quote:Op maandag 17 september 2007 17:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat voetbal niet leeft in Amerika![]()
Appels en Perenquote:Op maandag 17 september 2007 17:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
het ging dan ook in het geval van Amerika over Footbal, Baseball en Basketball... Staat er ook gewoon bij hoor, misschien moet je het eerst even zelf lezen zodat je weet waar het over gaat voordat je met het koor mee gaat lopen zingen....
Dat is een hele andere sportscultuur. Die kan je totaal niet vergelijken met de Europese manier van sport.quote:Op maandag 17 september 2007 17:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
het ging dan ook in het geval van Amerika over Footbal, Baseball en Basketball... Staat er ook gewoon bij hoor, misschien moet je het eerst even zelf lezen zodat je weet waar het over gaat voordat je met het koor mee gaat lopen zingen....
Zijn weer jouw woorden... Het is aanstootgevend voor Van Basten en iedereen die het niét met jou eens is waar ik er één van ben.quote:Op maandag 17 september 2007 17:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Voor wie is dit aanstootgevend dan?
Jij laat het overkomen als een misdaad van mij, waardoor ik een heel volk zwaar beledig.![]()
Dat zal hem echt een zorg zijn wat er hier op Fok over hem geschreven wordtquote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zijn weer jouw woorden... Het is aanstootgevend voor Van Basten
En je staat er hier bijna alleen voorquote:en iedereen die het niét met jou eens is waar ik er één van ben.
quote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Appels en Peren
Andere sportcultuur
klopt, ik gebruikte het dan ook niet als énige voorbeeld... Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft, maar niet alléén daarom.quote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is een hele andere sportscultuur. Die kan je totaal niet vergelijken met de Europese manier van sport.
Vertel?quote:Op maandag 17 september 2007 18:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
klopt, ik gebruikte het dan ook niet als énige voorbeeld... Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft, maar niet alléén daarom.
Marco van Basten leest dit niet en er zijn meer mensen die het met mij (en dus de TT) eens zijn dan met jou.quote:Op maandag 17 september 2007 17:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zijn weer jouw woorden... Het is aanstootgevend voor Van Basten en iedereen die het niét met jou eens is waar ik er één van ben.
is dat een voorstel voor argument #21?quote:Op maandag 17 september 2007 18:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco van Basten leest dit niet en er zijn meer mensen die het met mij (en dus de TT) eens zijn dan met jou.
Flikker toch op met die lijstjes, je lijkt wel een overspannen brugklas-leraar.quote:Op maandag 17 september 2007 18:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
is dat een voorstel voor argument #21?
Hmmm, nu begrijp ik ook het ziektewet verhaal!quote:Op maandag 17 september 2007 18:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Flikker toch op met die lijstjes, je lijkt wel een overspannen brugklas-leraar.
Nou, ik ben benieuwd, hoe wordt een Donadoni bijvoorbeeld behandeld in de pers, aardig vergelijkbaar qua volle prijzenkast en onervaren bondscoach.quote:Op maandag 17 september 2007 18:00 schreef Tennessee het volgende:
Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft
In Engeland, Duitsland en Spanje idem dito. We houden ons in Nederland vaak in, maar als we Dick Advocaat massaal mogen afvallen, waarom Marco van Basten dan niet? Puur vanwege zijn actieve loopbaan als voetballer?quote:Op maandag 17 september 2007 18:45 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd, hoe wordt een Donadoni bijvoorbeeld behandeld in de pers, aardig vergelijkbaar qua volle prijzenkast en onervaren bondscoach.
quote:Van Basten rustig onder alle kritiek
De kritieken op het Nederlands elftal waren de afgelopen weken weer niet van de lucht. Tegen Bulgarije (2-0) en Albanië (1-0) behaalde Oranje het maximale resultaat, maar liet - met name in Tirana - het spel te wensen over. Zodoende kwamen de criticasters vanuit alle hoeken en gaten weer tevoorschijn. Bondscoach Marco van Basten blijft onder al het mediageweld zijn rust uitstralen.
Klik hier!
“Dat (de kritieken, red.) is niets nieuws”, vertelt San Marco op de website van de KNVB. “Dat zie je eigenlijk in elk land wel en is niet specifiek Nederlands. Je hebt altijd mensen die het met je eens of oneens zijn. Maar zo heb je ook een groep die schouderophalend reageert.”
“Het belangrijkste is dat je voor jezelf het idee hebt dat je goed werk levert, dat je serieus met je vak omgaat en dat je er alles aan hebt gedaan om een goed resultaat te halen”, zegt Van Basten verder. “En hoe men daarop uiteindelijk reageert, is eigenlijk van minder belang. Zelf irriteer ik me niet aan hoge verwachtingen. Je weet dat je werk als bondscoach nu eenmaal door veel mensen en nauwlettend wordt gevolgd."
Tot voor de laatste twee wedstrijden is McClown ook al tot op het bot afgemaakt ...quote:Op maandag 17 september 2007 18:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
klopt, ik gebruikte het dan ook niet als énige voorbeeld... Ook in de andere Europese landen gaat men heel anders om met Bondscoaches in de pers, zéker als ze een staat van dienst hebben als Van Basten die heeft, maar niet alléén daarom.
quote:Op maandag 17 september 2007 13:44 schreef EnactedChaos het volgende:
He Tennessee, heb jij ook een verklaring voor het feit dat de Cler niet opgeroepen wordt? En evt. Hofland?
Aangezien we zo'n topverdediging hebben...
(Ik noem spelers van Feyenoord omdat ik die elke week zie voetballen, bij andere clubs lopen er vast ook nog een paar rond)
De kans dat je een overwinning behaald is groter als je goed speelt dan als je slecht speelt.Goed spel is kansen creeren, goed spel is met een bepaald idee het veld ingaan en dit uitvoeren.quote:Op maandag 17 september 2007 17:54 schreef Tennessee het volgende:
Dat is het never nooit niet... Vreemde uitspraak op het eerste gezicht, misschien kan je hem uitleggen?
Nee, garantie is niet het goede woord. Noem het "de kans op de overwinning". Die kans is zeer klein geworden bij van Basten.quote:Het juiste getal is tot nu toe precies 75% winst maar voel je vooral niet aangevallen....
Oh, je wist het dus al!Nogmaals; garantie op winst heb je never nooit niet...
Maar kunnen wél een indicatie geven. Garanties voor de toekomst, voor de derde keer, zijn onmogelijk. De bal blijft rond.
Ja. Slovenie, Luxemburg en Albanie uit had je moeten verliezen, gezien het aantal kansen en het spelbeeld. Dat je thuis de volle punten pakt is af en toe ook een wonder.quote:En 75% winst niét... En dat komt omdat het in jouw ogen mazzeloverwinningen waren?
Een leuke avond? Ik heb een leukere avond met goed spel en een nederlaag dan de huidige overwinningen die oranje behaald. Daarbij wordt de kans op een overwinning GROTER als je goed speelt, waardoor de kans op een 'fantastische' avond (leuk spel EN winnen) nog groter wordt.quote:Je kan zo hard roepen als je wil dat dat een feit is maar het blijft een MENING. Wat is goed spel als je geen 3 punten pakt?
Onder van Basten? Nooit. Daarvoor? Advocaat, Nederland-Tsjechie in Aveiro, 65?? minuten lang en Nederland-Duitsland in Porto, het laatste kwarter / 20 minuten. Daarvoor was het Nederland-Schotland, Amsterdam, Euro2004 play-offs.quote:En wat is de laatste keer dat we verloren bij een wedstrijd die er wél om ging? En de één na laatste keer?
Ho eens even. JIJ brengt het als argument naar voren dat het "zo knap is dat we ons plaatsen, terwijl we dat jarenlang niet hebben gedaan, door het cijfers van de totale EK en WK reeks te komen. Dan mag ik ook best meer dan 30 jaar teruggaan toch?quote:Je hebt het nu geloof ik over meer dan dertig jaar geleden. En beter dan wanneer, de jaren '90 met Bergkampen zo, of de jaren '80 met Van Basten, of de jaren '70 met Cruyff? Of wil je nóg verder terug? Er zijn alleen maar een heleboel méér landen bijgekomen die vaak best kunnen voetballen.
Luxemburg-uit is voor mij persoonlijk inderdaad de bekende druppel geweest. Daarvoor heb ik ook al kritiek gehad, maar vanaf die wedstrijd is het fanatieker geworden ja. Zal je vertellen waarom.quote:Dus dáárom ben je zo boos, je bent helemaal naar Luxemburg geweest en hebt maar één doelpunt gezien...
Ik weet dat het kutwedstrijden worden. Nu al. Gelukkig is er alcohol, die de pijn verzacht en het waarnemingsvermogen minder maakt, waardoor het hopelijk nog wat lijkt. Mijn verwachtingen zijn dat het net zulke wedstrijden worden als alle andere onder Van Basten, met zeer slecht spel. En hopelijk met een gelukkige overwinning, maar ik ben er niet zeker van.quote:Nou, ik hoop echt voor je dat het in Slovenië en Minsk een leukere avond voor je wordt, maar ik denk dat dat in eerste instantie toch met je eigen instelling en verwachtingen te maken zal hebben...
Het werkt niéhiet kinderachtig. Zijn visie werkt niet. Echt niet. Bewijs: het resultaat wordt iedere keer op een andere manier afgedwongen. En dat is niet 'bewust'. Dat is 100% toeval en geluk. Daar drijft Marco op. Er worden structureel geen kansen gecreerd en dus verlaag je je eigen kansen om te winnen.quote:Het werkt wéhhel! 18 5 1!!! Als het 1 5 18 was geweest had je een punt, met 18 5 1 niét!
Hoeveel meer kansen moet van Basten krijgen? 24 wedstrijden als coach. Dat is 2160 minuten. Waarvan er nog geen 5% GOED is gevoetbalt. Zelfs ik krijg een kwalitatief slechter team, bijvoorbeeld f-pupillen in die tijd procentueel beter aan het voetvallen.quote:Nou, die twijfel is duidelijk, maar vind je alleen twijfel wel voldoende reden om hem niet de kans te geven zich te bewijzen?
volgens die redenering zou Oranje onder Van Basten 1 keer slecht, 5 keer matig en 18 keer goed hebben gevoetbalt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:43 schreef DRD het volgende:
De kans dat je een overwinning behaald is groter als je goed speelt dan als je slecht speelt.Goed spel is kansen creeren, goed spel is met een bepaald idee het veld ingaan en dit uitvoeren.
Precies 75% op dit moment, hóógste percentage ooitquote:Nee, garantie is niet het goede woord. Noem het "de kans op de overwinning". Die kans is zeer klein geworden bij van Basten.
lol, het was je nog niet opgevallen dat ik een "ADO-supporter" ben?quote:Een leuke avond? Ik heb een leukere avond met goed spel en een nederlaag dan de huidige overwinningen die oranje behaald. Daarbij wordt de kans op een overwinning GROTER als je goed speelt, waardoor de kans op een 'fantastische' avond (leuk spel EN winnen) nog groter wordt.
Normaals, ik ben een voetballiefhebber. Geen resultaatliefhebber. Anders was ik ook geen fan van FC Dordrecht (al kan je daar soms ook over het eerste twijfelen)
Pardon? Waar zeg ik dat?quote:JIJ brengt het als argument naar voren dat het "zo knap is dat we ons plaatsen, terwijl we dat jarenlang niet hebben gedaan, door het cijfers van de totale EK en WK reeks te komen.
Al ga je terug tot het Byzantijnse Rijk, zolang je de relevantie aan kan tonen vind ik het best...quote:Dan mag ik ook best meer dan 30 jaar teruggaan toch?
En wat deden "de supporters" dan? Oranje steunen op wat voor hen blijkbaar een heel moeilijke avond was?quote:Luxemburg-uit is voor mij persoonlijk inderdaad de bekende druppel geweest. Daarvoor heb ik ook al kritiek gehad, maar vanaf die wedstrijd is het fanatieker geworden ja. Zal je vertellen waarom.
Op een gegeven moment zijn we op de tribune gaan tellen hoevaak oranje kon overspelen. Dit was een kwartier lang (minuut 55 tot 70 ongeveer) MAXIMAAL 3 keer. Na 3 passes werd de bal ALTIJD aan een Luxemburger verloren, of hobbelde deze over de zijlijn of achterlijn. Er werd die wedstrijd NIET gevoetbalt, Luxemburg was gevaarlijker en was gewoon beter. En wat doet de bondscoach?
Niets.
Dan ben je een kutcoach. Of dan zie je het niet. Of allebei.
Waarom ga je er dan heen? Alleen om er later over te kunnen zeuren? Dronken worden kan in de kroeg op de hoek óók, toch?quote:Ik weet dat het kutwedstrijden worden. Nu al.
Dat hij de kansen verlaagt is een redenering. De feiten tonen de onjuistheid van die redenering aan. Punt.quote:Zijn visie werkt niet. Echt niet. Bewijs: het resultaat wordt iedere keer op een andere manier afgedwongen. En dat is niet 'bewust'. Dat is 100% toeval en geluk. Daar drijft Marco op. Er worden structureel geen kansen gecreerd en dus verlaag je je eigen kansen om te winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |