abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52847361
Als we ons niet kwalificeren voor de EK08 issie verdwenen, daar is iedereen het wel over eens denk ik, en als hij er óp het EK niks van bakt issie óók weg, daar is volgens mij iedereen het ook wel over eens... Waarom kunnen we nu dan niet als één man áchter Oranje en Van Basten gaan staan en er samen het beste van maken? Waarom heeft iedereen tegenwoordig zo'n hekel aan die man? Hij is een van onze grootste levende helden... Toch? En dat hij doet wat hij denkt dat goed is, daar wordt hij toch voor betaald?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:53:39 #2
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_52847703
Hij is absoluut een grote held binnen het nationale voetbal. Maar de vraag die niet gesteld lijkt te zijn is of dat hem automatisch een goede bondscoach maakt. Ik heb er in ieder geval mijn twijfels bij. Waarom kon hij zich niet eerst een paar seizoenen bewijzen bij een subtopper, voordat hij het nationale elftal ging leiden. Waar komt dat blinde vertrouwen vandaan?
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_52847729
En vóórdat er iemand met een slotje komt... DIt is een oproep aan al die afbranders, en dat zijn er nogal wat, om achter Oranje en de bondscoach te gaan staan inplaats van ze continu aan te vallen... En dat zo'n oproep nodig is is op zich al onbegrijpelijk... Dus voordat je dat slotje erop gooit, denk nog even na alsjeblieft...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:55:46 #4
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52847764
Omdat we Nederlanders zijn.
pi_52847780
Sommigen zien gewoon wat er gebeurd is de afgelopen 3 jaar, en kunnen dat niet rijmen met een goed EK volgend jaar. Bovendien houdt het de bondscoach scherp.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52847781
Waarom loopt "iedereen" toch zo Van Basten af te branden?
Omdat hij Babel in de basis laat beginnen.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:41 schreef Tennessee het volgende:
Waarom kunnen we nu dan niet als één man áchter Oranje en Van Basten gaan staan en er samen het beste van maken?
Omdat hij Emanuelson in de basis laat beginnen.

Verder is er nog wel een rits spelers die in basis elf voorkomen terwijl daar veel betere alternatieven voor zijn.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52847814
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:53 schreef BlackJack het volgende:
Hij is absoluut een grote held binnen het nationale voetbal. Maar de vraag die niet gesteld lijkt te zijn is of dat hem automatisch een goede bondscoach maakt. Ik heb er in ieder geval mijn twijfels bij. Waarom kon hij zich niet eerst een paar seizoenen bewijzen bij een subtopper, voordat hij het nationale elftal ging leiden. Waar komt dat blinde vertrouwen vandaan?
Dankjewel voor je reactie... Om antwoord te geven op je vraag... Dat blinde vertrouwen bestaat denk ik niet... Wel is er een groot vertrouwen vanuit de KNVB en die bepalen nou eenmaal wie er bondscoach is... Of dat vertrouwen terecht is zullen we allemaal af moeten wachten, maar als het mislukt denk ik dat Van Basten nu al, terecht, kan zeggen dat hij van het legioen geen eerlijke kans heeft gehad. En dat legioen is toch altijd zo trots op zichzelf omdat ze alles voor Oranje over hebben en zo... Pff, mooi verhaal op deze manier...
pi_52847819
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Omdat we Nederlanders zijn.
Dat
Het schijnt lekker te zijn voor de meeste.

Het nederlands elftal heeft geloof ik nog nooit zo goed gedraaid als onder van basten.
Zonder problemen kwalificatie afgedwongen vorige keer en waarschijnlijk lukt dat nu gewoon weer.

Af en toe wat vreemd selectiebeleid maar ook dat schijnt steeds beter/duidelijker te worden.
Ik ben het er geheel mee eens, laat van Basten gewoon zijn werk doen en als kwalificatie niet lukt of we vliegen er in de eerste ronde uit dan kunnen we als nog gaan zeiken.
pi_52847840
omdat hij emanuelson de hand boven het hoofd houdt.........hetzelfde geldt voor landzaat.
Europa´s beste middenvelder op de bank laat (seedorf)..........etc etc
pi_52847853
Omdat hij een topmonchool is die niks van voetbal snapt misschien?
pi_52847908
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:58 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Of dat vertrouwen terecht is zullen we allemaal af moeten wachten, maar als het mislukt denk ik dat Van Basten nu al, terecht, kan zeggen dat hij van het legioen geen eerlijke kans heeft gehad.
Waar slaat dat nou weer op, hij heeft twee jaar lang zonder ook maar enige kritiek aan kunnen kloten.

En als je je afvraagt waarom hij nu "afgebrand" wordt, dan moet je eens een wedstrijd van het Oranje gaan bekijken.
pi_52847951
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:56 schreef mcyodogg het volgende:
...

Bovendien houdt het de bondscoach scherp.
Ik denk dat je hier een grote denkfout maakt... De bondscoach moet de spelers scherp krijgen/houden... De KNVB moet de bondscoach scherp houden en de supporters moeten het geheel steunen, zo is de verdeling en niet anders... Of heb ik wat gemist? Wat er nu gebeurt is dat de supporters de bondscoach zo aan het af branden zijn dat de spelers hem straks moeilijk nog serieus kunnen nemen en dan kunnen we net zo goed helemaal geen bondscoach meesturen...
pi_52848003
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
Omdat hij een topmonchool is die niks van voetbal snapt misschien?

Vraag me af wie hier de mongool is.
pi_52848014
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:03 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier een grote denkfout maakt... De bondscoach moet de spelers scherp krijgen/houden... De KNVB moet de bondscoach scherp houden en de supporters moeten het geheel steunen, zo is de verdeling en niet anders... Of heb ik wat gemist? Wat er nu gebeurt is dat de supporters de bondscoach zo aan het af branden zijn dat de spelers hem straks moeilijk nog serieus kunnen nemen en dan kunnen we net zo goed helemaal geen bondscoach meesturen...
Zo zou de ideale verdeling wellicht zijn voor de bondcoach, maar in werkelijkheid is er zeker wel een bepaalde druk vanuit de media en achterban die niet te ontkennen valt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52848050
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:58 schreef Godlike02 het volgende:
Het nederlands elftal heeft geloof ik nog nooit zo goed gedraaid als onder van basten.
Zonder problemen kwalificatie afgedwongen vorige keer en waarschijnlijk lukt dat nu gewoon weer.
Define goed draaien

Kwalificatie reeksen zijn sowieso geen echte graadmeter omdat er in het beste geval twee ploegen mee doen die het Oranje een beetje lastig kunnen maken en in die wedstrijden breekt Oranje echt geen potten Ja het resultaat is er maar de manier waarop er gevoetbald wordt slaat echt nergens op Zonder inspiratie, zonder strijdlust en uiteraard met de verkeerde spelers. De wedstrijd tegen Roemenie bv. was van een schandalig laag niveau en de Zwitsers wonnen dik verdiend.

Zodra je dan tegen een goede tegenstander komt dan zie je meteen hoe het fout gaat. Tegen Argentinie had Nederland weinig in te brengen en tegen Portugal was het niet veel beter. Nou was dat sowieso een ruk wedstrijd maar goed

Als je ziet over wat voor spelers van Basten de beschikking heeft dan moet je moeiteloos door de kwalificatie komen maar goed t blijft van Basten. Leuke kerel maar als coach voorlopig iig ongeschikt.
pi_52848051
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:01 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op, hij heeft twee jaar lang zonder ook maar enige kritiek aan kunnen kloten.

En als je je afvraagt waarom hij nu "afgebrand" wordt, dan moet je eens een wedstrijd van het Oranje gaan bekijken.
Als ik het me goed herinner werd hij al voordat hij de eerste wedstrijd had gecoacht door de critici met de grond gelijk gemaakt en dat is ondanks zijn UITSTEKENDE resultaten alleen maar erger geworden... EN dat wedstrijden van Oranje nu niet perfect zijn, zou dat echt niets te maken kunnen hebben met gebrek aan steun van de supporters? Of hebben die er niets mee te maken dat het "zo slecht" gaat?
pi_52848115
kvind dat ie niet elke keer van spelers moet wissellen
bouw aan 1 goed team.
Dan maakt nederland wel kans
Stupid Inflateble Sheep No Work :(
pi_52848131
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:07 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner werd hij al voordat hij de eerste wedstrijd had gecoacht door de critici met de grond gelijk gemaakt en dat is ondanks zijn UITSTEKENDE resultaten alleen maar erger geworden... EN dat wedstrijden van Oranje nu niet perfect zijn, zou dat echt niets te maken kunnen hebben met gebrek aan steun van de supporters? Of hebben die er niets mee te maken dat het "zo slecht" gaat?
Dat herinner je je dan helemaal verkeerd. De eerste twee jaar was het een en al hosanna. Hij werd toen door zowel de media als de supporters bijna onvoorwaardelijk gesteund.
pi_52848184
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:05 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Dat je je dat nog moet afvragen!
pi_52848222
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:07 schreef Tennessee het volgende:
Ik denk dat je de invloed van supporters enorm overschat. 80% van de selectie speelt bij (inter)nationale topclubs. Die jongens zijn druk van de supporters wel gewend. Dat van Basten kritiek krijgt is naar mijn mening niet meer dan terecht. Als je zo belabberd speelt maar toch elke keer weer met zo'n belabberde opstelling komt dan moet je niet raar opkijken als de wereld achter je gaat roepen dat ze het beter weten.

Daarnaast is het ook wel raar dat van Basten na een jaar de jeugopleiding van Ajax te hebben getraind direct door mag naar Oranje. Dan weet je dat je op de voet gevolgd gaat worden, hij heeft bijna geen enkele ervaring en dan direct al 11 spelers van topniveau moeten coachen in een onstabiele omgeving van een landenteam
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:05 schreef Beschouw het volgende:
Je vind het terecht dat hij Emanuelson in de basis zet en Kuyt op de bank?

Emanuelson was onzeker, niet balvast en te traag voor z'n directe man. Kuyt zorgde bij binnenkomst direct voor een enorme bak strijd, dreiging en niet onbelangrijk, een doelpunt. Ja natuurlijk is Kuyt geen verdediger maar het geeft slechts aan wat voor rare kronkels van Basten heeft in z'n gedachtengang.

pi_52848230
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:07 schreef FJD het volgende:

[..]

Define goed draaien

Kwalificatie reeksen zijn sowieso geen echte graadmeter omdat er in het beste geval twee ploegen mee doen die het Oranje een beetje lastig kunnen maken en in die wedstrijden breekt Oranje echt geen potten Ja het resultaat is er maar de manier waarop er gevoetbald wordt slaat echt nergens op Zonder inspiratie, zonder strijdlust en uiteraard met de verkeerde spelers. De wedstrijd tegen Roemenie bv. was van een schandalig laag niveau en de Zwitsers wonnen dik verdiend.

Als een kwalificatie wedstrijd geen graadmeter is wat is het dan nog wel?
Het gaat ergens om, er valt iets te winnen of te verliezen en dat is vorige keer ongeslagen gelukt. Wanneer is dat voor het laatst gebeurd?

Genoeg ploegen die met lelijk voetbal weten te winnen en winnen blijft bij mij voorrang hebben op mooi voetbal. Dat er verbeter punten zijn hoor je mij ook niet ontkennen ik vind de ladingen kritiek op van basten alleen niet terecht om dat hij alle doelstellingen tot op dit moment heeft weten te behalen.
quote:
Zodra je dan tegen een goede tegenstander komt dan zie je meteen hoe het fout gaat. Tegen Argentinie had Nederland weinig in te brengen en tegen Portugal was het niet veel beter. Nou was dat sowieso een ruk wedstrijd maar goed
Portugal is een tegenstander waar nederland altijd van kan verliezen. Daar kan je niet tegen op trainen en heeft weinig met de coach te maken wat mij betreft. Zoals je zelf al aangeeft was dat toch voor beide partijen een wedstrijd om snel te vergeten. Het was bijna een schande voor het voetbal. Jammer dat de uitschakeling daar kwam en op deze manier maar lijkt mij nou niet echt een fout van van basten.
quote:
Als je ziet over wat voor spelers van Basten de beschikking heeft dan moet je moeiteloos door de kwalificatie komen maar goed t blijft van Basten. Leuke kerel maar als coach voorlopig iig ongeschikt.
Zijn selectie is af en toe wat apart maar zoals eerder aangegeven gaat het steeds beter wat mij betreft. Daarbij als je je doelen weet te behalen....... good for him!
pi_52848236
Discussie over Van Basten mag in Marco van Basten moet ontslagen worden! #21 verder gevoerd worden
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')