27 topics lang discussie over of Van Basten ontslagen moet worden, maar vooral niet naar de behaalde resultaten kijken hoor! Behaalde resultaten zijn misleidend, waar je wél naar moet kijken zijn subjectieve observaties van mensen met dubbele agenda's, dáár heb je wat aan! (dat laatste bedoel ik in het algemeen en niet naar een bepaalde persoon!)quote:Op dinsdag 18 september 2007 02:56 schreef BobbyHill het volgende:
Helaas gaat Tenessee de heldere argumenten van DRD tegenspreken met de misleidende cijfers 18 5 1 en beginnen we weer van voor af aan.
Het gaat niet puur om ontslag alleen, zoals al zo vaak gezegd is die titel gewoon een FOK!-traditie. In deze reeks wordt er kritiek geuit op de bondscoach en aangezien niemand perfect is, is ook Marco van Basten dat niet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:52 schreef Tennessee het volgende:
[..]
27 topics lang discussie over of Van Basten ontslagen moet worden, maar vooral niet naar de behaalde resultaten kijken hoor! Behaalde resultaten zijn misleidend, waar je wél naar moet kijken zijn subjectieve observaties van mensen met dubbele agenda's, dáár heb je wat aan! (dat laatste bedoel ik in het algemeen en niet naar een bepaalde persoon!)
Waarom ga je naar wedstrijden? Om je club (in dit geval land) te steunen natuurlijk. En als het slecht was, dan mag je daar natuurlijk over zeuren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef Tennessee het volgende:
Waarom ga je er dan heen? Alleen om er later over te kunnen zeuren? Dronken worden kan in de kroeg op de hoek óók, toch?
Precies, die [trainer] moet ontslagen worden-reeksen beginnen soms al als een trainer net 1 dag is aangesteld. Neem dat nou niet zo serieus. Ik heb ook al een paar keer eerder gezegd dat er nu (helaas) geen reden is om Van Basten te ontslaan. Maar er zijn wel ontelbaar veel redenen waarom hij een slechte bondscoach is. Zolang hij echter met z'n visieloze voetbal mazzeloverwinningen blijft halen kan je hem niet ontslaan. Voorzorg is geen goede reden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:55 schreef M0NTANA het volgende:
Het gaat niet puur om ontslag alleen, zoals al zo vaak gezegd is die titel gewoon een FOK!-traditie. In deze reeks wordt er kritiek geuit op de bondscoach en aangezien niemand perfect is, is ook Marco van Basten dat niet.
Winnen betekend niet dat je goed speelt. Zolang je dat niet snapt, hebben al mijn verdere reacties geen nut meer. Bovendien leg ik uit WAAROM hij NIET goed speelt, en dan kom je weer met de cijfertjes aanzetten, wat in de kwestie van goed spel geen argument is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef Tennessee het volgende:
volgens die redenering zou Oranje onder Van Basten 1 keer slecht, 5 keer matig en 18 keer goed hebben gevoetbalt.
Nogmaals, het gaat niet om het daadwerkelijke resultaat, maar DE KANS OP EEN GOED RESULTAAT. Die is met het huidige spelbeeld veel kleiner dan 75%. Tweede voorbeeld waarin je met een verkeerd argument op een goede stelling komt.quote:Precies 75% op dit moment, hóógste percentage ooit
Tot op zekere hoogte wel ja. Zeker in de oefenwedstrijden. Bovendien vergroot je je kansen met goed voetbal op de overwinning. En dan kan je weleens tegen een nederlaag oplopen ja. En dan verlies ik liever op die manier, dan verliezen met slecht voetbal.quote:Maar ontopic; jij zegt nu dus dat je liever naar een "mooie nederlaag" van Oranje kijkt dan naar een "lelijke overwinning"?
17-09 01:35 Er zijn 18 WK's en 12 EK's geweest, 30 in totaal. Maar we hebben ons vaker niét gekwalificeerd dan wél.quote:Pardon? Waar zeg ik dat?
Moet ik hier nu uit gaan leggen wat supporters in een stadion doen? In ieder geval is dat een beter vorm van oranje steunen dan wat jij doet, namelijk op internet cijfertjes herhalen en herhalen en herhalen........heb nog nooit een speler gezien die daar beter is van gaan voetballen.quote:En wat deden "de supporters" dan? Oranje steunen op wat voor hen blijkbaar een heel moeilijke avond was?
En moet ik hier uit gaan leggen waarom supporters naar het stadion gaan? Naast de sfeer die je niet thuis aantreft en zeker bij uitwedstrijden is het een onbeschrijfelijk gevoel, heeft het nog een voordeel. In een stadion kan je je echt focussen op het spel (mocht je dat willen). Kan je ervoor kiezen 90 minuten een bepaalde speler te volgen. Kan je ECHT ZELF JE MENING BEPALEN EN ERGENS OP BASEREN, ipv je door een rijtje cijfers laten verblinden.quote:Waarom ga je er dan heen? Alleen om er later over te kunnen zeuren? Dronken worden kan in de kroeg op de hoek óók, toch?
Ja dat is een redenering. Die *scheldwoord, scheldwoord, scheldwoord* cijfertjes die JIJ als criteria GEBRUIKT, omdat ze dat in jouw optiek zijn, geven in jouw ogen de onjuistheid van die redenering aan.quote:Dat hij de kansen verlaagt is een redenering. De feiten tonen de onjuistheid van die redenering aan. Punt.
Waarom mensen wedstrijden (en uit-wedstrijden) bezoeken is niet uit te leggen aan mensen die dat niet doen, daar ben ik in de loop van de jaren wel achter gekomen. Dus ik zou zeggen, bespaar je vooral de moeite en meng je inderdaad ook niet in die discussie.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zonder verder op deze discussie in te gaan, wil ik toch even wat kwijt:
[..]
Waarom ga je naar wedstrijden? Om je club (in dit geval land) te steunen natuurlijk. En als het slecht was, dan mag je daar natuurlijk over zeuren.
Maar Cocu had wel een mogelijkheid, en Kuijt schoot op de uitkomende keeper bovendien. Maar wat zou het allemaal, Nederland stijgt op de wereldranglijstquote:Op woensdag 19 september 2007 12:49 schreef Barca het volgende:
Portugal - Nederland 1 - 0
De salonvoetballers speelden allerminst goed en toch wisten we geen kansen te creëren. Verkeerde spelers, verkeerde tactiek.
Met die wereldranglijst veeg ik mijn reet af. We hadden die wedstrijd niks in de melk te brokkelen. Zoals zo vaak. De tegenstander wint de slag op het middenveld, de voorhoede krijgt geen bal en de verdediging ... daarin staan spelers die zelfs voor de laagste klasse van de knvb te slecht zijn!quote:Op woensdag 19 september 2007 12:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Maar Cocu had wel een mogelijkheid, en Kuijt schoot op de uitkomende keeper bovendien. Maar wat zou het allemaal, Nederland stijgt op de wereldranglijst
Wat vind jij van Dellas, Seitaridis, Zagorakis enz.?quote:Op maandag 17 september 2007 21:55 schreef Doc het volgende:
De Cler lijkt me wel beter dan Urby (ja - wie niet). Ook geen echte top verdediger overigens. Niet de man die het verschil maakt. Kromkamp ook niet. Hofland? Wie weet (ik kijk niet naar F'noord dus ik moet het maar van je aannemen
) - maar wereldtop? Mwoah, dat betwijfel ik...
Zolang NL geen top verdedigers (of minstens 3 van de 4; en dat terwijl 2 van de 4 voor het NLs eftal al een sprong voorwaarts zou zijn) heeft zal het geen kampioen worden onder geen enkele coach. Marco ontslaan heeft dus geen enkele zin.
quote:Seedorf pleit voor ander systeem bij Oranje
Ondanks de overwinningen tegen Bulgarije en Albanië van vorige week is nog lang niet alles koek en ei bij Oranje. Waar de buitenwacht schreeuwt om een ander spelsysteem lijken de bepalende personen nog altijd niet te vermurwen. Clarence Seedorf dient bondscoach Marco van Basten echter wel van advies.
Klik hier!
Op RTL 4 liet de speler van AC Milan, tot op heden niet meer dan reserveklant onder Van Basten, weten dat hij voor een 4-4-2 formatie zou opteren. “Als ik kijk naar wat Van Basten zelf als speler met dit systeem heeft gewonnen,” verwijst de Rossonero naar het succes van de bondscoach bij zowel Milan als het Nederlands elftal.
Of de kiesheer binnen afzienbare tijd zal switchen, waagt de ervaren Seedorf echter te betwijfelen. “Ik denk dat hij slim genoeg is om nu het speelsysteem niet te veranderen. Uiteindelijk denk ik dat áls we ons hebben gekwalificeerd, hij tijd genoeg heeft het andere systeem uit te proberen.”
Mocht het zover komen én de nieuwe speelwijze bevalt, dan heeft de oud-Ajacied meer één wens. “Ik zou graag samen met Wesley Sneijder op het middenveld willen spelen,” bekent hij in Voetbal Insite.
Dellas speelde het kampioenschap van zijn leven tijdens Euro 2004.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:51 schreef Solstice het volgende:
[..]
Wat vind jij van Dellas, Seitaridis, Zagorakis enz.?
Bedankt voor twee zaken. Ten eerste voor dit voorbeeld omdat het precies aantoont wat ik bedoel en waarom MvB zijn beleid logisch is. Ten tweede omdat het duidelijk maakt dat ik met iets niet duidelijk genoeg was.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:51 schreef Solstice het volgende:
[..]
Wat vind jij van Dellas, Seitaridis, Zagorakis enz.?
quote:Van Basten irriteert zich niet aan hoge verwachtingen
Door JEROEN VAN DEN KROONENBERG Maandag, 17 september 2007, 18:13
Marco van Basten irriteert zich niet aan de hoge verwachtingen die het Nederlandse volk stelt aan 'zijn' Oranje. ,,Je weet dat je werk als bondscoach nu eenmaal door veel mensen en nauwlettend wordt gevolgd."
Op de website van de KNVB laat de bondscoach weten dat de veeleisendheid van het publiek niet alleen in ons land een 'issue' is. ,,Dat zie je eigenlijk in elk land wel en is niet specifiek Nederlands. Je hebt altijd mensen die het met je eens of oneens zijn. Maar zo heb je ook een groep die schouderophalend reageert."
Van Basten vervolgt: ,,Het belangrijkste is dat je voor jezelf het idee hebt dat je goed werk levert, dat je serieus met je vak omgaat en dat je er alles aan hebt gedaan om een goed resultaat te halen. En hoe men daarop uiteindelijk reageert, is eigenlijk van minder belang. Zelf irriteer ik me niet aan hoge verwachtingen."
bron; Elfvoetbal
quote:Van Basten: heel dicht bij EK
Bondscoach Marco van Basten is erg blij met de overwinning van het Nederlands elftal op Albanië.
Voorsprong; "We zijn nu wel heel dicht bij het EK gekomen. We mogen in de laatste vier wedstrijden van de EK-kwalificatie natuurlijk nooit meer een voorsprong van vijf punten op Bulgarije verspelen." Van Basten verklaarde dat het Nederlands elftal na een rustige start in de tweede helft steeds meer grip op de wedstrijd kreeg.
Vechtvoetbal;"We waren bewust rustig begonnen. We wilden niet mee gaan in hun vechtvoetbal. Na rust hebben we de druk steeds verder verhoogd. In mijn ogen kon dat doelpunt niet uitblijven. Die treffer van Van Nistelrooij had ook van mij natuurlijk wel eerder mogen vallen."
Wankelen"Maar ik had echt het idee dat we nog zouden scoren", zei Van Basten. Ik bracht na rust Rafael van der Vaart voor Robin van Persie omdat Robin al een gele kaart had. Ik heb in de slotfase invaller Kuijt bewust naast Van Nistelrooij centraal in de aanval gezet. Je zag dat Albanië steeds meer ging wankelen. Gelukkig hebben we ze omver kunnen duwen."
Opstootjes;"We zijn professioneel omgegaan met de vele overtredingen en opstootjes op het veld. We hebben ons niet zoals op het WK tegen Portugal gek laten maken. Daar ben ik blij mee."
LuckyKeeper en aanvoerder Edwin van der Sar noemde de zege 'een beetje lucky'. "We zijn hier heel blij mee. De bedoelingen zijn goed, het komt er alleen niet uit", zei Van der Sar over het zwakke optreden. "Tegen Bulgarije was het niet verkeerd, hier hebben we weinig gecreëerd. Een beetje mazzel, maar we gaan hier toch met een glimlach weg."
Doelpuntenmaker Ruud van Nistelrooij had het over 'een moeizame wedstrijd'. "Dat weet je als je hier komt. Met 0-0 was hier een massaal feest losgebarsten. Uiteindelijk win je dan door een aanval die van de zijkant doorkomt en een bal die een keer goed valt. Het was lastig allemaal. Dan winnen we in de laatste minuut. Daar hebben we met zijn allen keihard voor gewerkt. De ontlading was heel groot. Jeetjemina."
bron; RTL
quote:Van Basten streeft Guus Hiddink voorbij
woensdag 12 september 2007 22:45
(Novum) - Marco van Basten heeft na het duel tegen Albanië op vier trainers na de meeste interlands als bondscoach achter zijn naam. De 42-jarige Van Basten zat bij 39 wedstrijden van Oranje op bank en streefde woensdag Guus Hiddink voorbij, die in totaal 38 duels verantwoordelijk was voor het Nederlands elftal. Van Basten is sinds 18 augustus 2004 bondscoach bij Oranje.
Van Basten was tot nu toe statistisch gezien zeer succesvol. Hij sloot 26 wedstrijden af met een overwinning, tien keer werd er gelijkgespeeld en slechts driemaal moest Oranje een verlies incasseren.
De bondscoach met verreweg de meeste interlands is Bob Glendenning. Hij was de eerste trainer die een vast dienstverband kreeg bij de KNVB en kwam tussen 1925 en 1940 tot 87 interlands. Hij leidde Oranje in 1928 naar de Olympische Spelen en plaatste zich met Nederland voor de WK's van 1934 en 1938.
Dick Advocaat staat met 55 interlands op de tweede plaats. De meest succesvolle bondscoach aller tijden bezet de derde plaats. Rinus Michels, die tot 53 interlands kwam, pakte met Oranje de Europese titel in 1988. In 1974 behaalde hij de finale op het WK en in 1992 reikte hij tot de halve finale op het EK. De Roemeen Elek Schwartz, bondscoach van 1957 tot en met medio 1964, is vierde met een totaal van 49 interlands.
Bron; Elsevier
Tsja echt veel heb je er niet aan. Ik krijg absoluut geen meer zin om naar het NL elftal te kijkenquote:Op zaterdag 22 september 2007 00:30 schreef golfer het volgende:
Kom, dacht Tennessee, terwijl ie onder z'n steen vandaan kroop: Ik gooi er nog even een paar achterhaalde gedateerde quotes tussendoor, die al eerder geplaatst zijn, i.p.v. een keer inhoudelijk op wat posts in te gaan.
Als je wil weten wat ik denk kan je dat ook gewoon vragen hoor...quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:30 schreef golfer het volgende:
Kom, dacht Tennessee, terwijl ie onder z'n steen vandaan kroop: Ik gooi er nog even een paar achterhaalde gedateerde quotes tussendoor, die al eerder geplaatst zijn, i.p.v. een keer inhoudelijk op wat posts in te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |