abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53197273
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:47 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt... Maar aan de andere kant zijn er nu ook gewoon veel meer landen in Europa dan in de jaren '70 en veel van die landen kunnen voor "dwergjes" heel aardig voetballen, zo heeft Albanië weer eens laten zien woensdag, door het ons knap lastig te maken... Dus dat die poules nu per definitie zwakker zijn zou ik niet willen zeggen... Eerder dat het door het grotere aantal (steeds beter spelende) landen alleen maar moeilijker is geworden je te kwalificeren voor een eindronde en niet makkelijker.
Het Albanie van nu is inderdaad niet het Albanie van 10 of 20 jaar gelden. Dat is ook precies mijn hele punt, voetbal veranderd en dat maakt vergelijkingen in veel gevallen zinloos.
quote:
[..]

Nee, want met OBJECTIEVE waarden kan dat dus juist wél... Dat is het verschil nou juist tussen objectief en subjectief....

ob·jec·tief (bn.)
1 zich bepalend tot de feiten, niet beïnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen

sub·jec·tief (bn.)
1 betr. hebbend op, uitgaand van de persoonlijke zienswijze of smaak
Ja, ik ken de betekenissen van objectief en subjectief, maar toch bedankt. Die feiteliike resultaten worden behaald onder omstandigheden die niet in cijfers te zijn uit te drukken. Dan kan je ze wel afdoen als irrelevant, maar dat maakt de vergelijking onzinnig, omdat die niet exact meetbare zaken wel degelijk invloed hebben op de cijfers.
quote:
[..]

En dit is appels met peren vergelijken. Ministers van Financiën spelen geen kwalificatiewedstrijden en Internationale toernooien en dus een onzinnige vergelijking, sorry. Maar wat je denk ik bedoelt is dat er allerlei factoren zijn die steeds veranderen en eigenlijk niet meetbaar zijn. Dat klopt, maar tóch wordt er aan het eind van elke competitie en van elk toernooi een winnaar aangewezen en dan wordt er ook niet gekeken naar welk team verdedigend het best op orde was of wie het meest wind tegen had maar naar wie op het eind de meeste punten heeft danwel de finale heeft gewonnen.
Het was inderdaad een metafoor om de rol van omstandigheden te duiden, dus zo onzinning was ie niet.

En uiteindelijk telt inderdaad alleen de titel, mijn punt is alleen dat zoiets niet alles zegt over de kwaliteiten van de trainer, want daar gaat het hier over. Van Gaal werd bijvoorbeeld vorig jaar uitgeroepen als beste coach van de eredivisie, terwijl Koeman kampioen werd. En zelfs ik als PSV-er, zie wel in waarom.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53197294
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Bijna goed, ze geven Zweden 18 tegen 1 dat ze kampioen worden en Kroatië en Tsjechië 20 tegen 1... Dat wil dus zeggen dat het volgens Ladbroke drie landen zijn die waarschijnlijk geen kampioen zullen worden, al is dat volgens Ladbrokes voor Zweden nét iets minder onwaarschijnlijk... Waar ze dat precies op baseren zou ik niet weten, maar het ging even over Oranje en niet over Zweden, Tsjechië en Kroatië...

In ieder geval geven ze Nederland ná Duitsland de meeste kans... Zullen ze in ieder geval wel niet naar Johan Derksen hebben geluisterd denk ik....
Wat een gezwans. Gokbedrijven richten zich niet op het voetbal, ze richten zich op omzetcijfers. Waar is de meeste potentie voor inzetten en waar liggen de beste marges. Het is -zeker in deze tijd- erg naief om te denken dat voetbal an sich er veel mee te maken heeft.
pi_53197496
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:29 schreef Bep het volgende:
Dan ben ik maar een kneus
wow, goeie zeg! mag ik die van je lenen?
pi_53197688
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:43 schreef Tennessee het volgende:
Argumenten waarom Marco van Basten ontslagen zou moeten worden;

...

Dank voor alle input!!! Nog meer?
Ik heb even de moeite genomen om een echt serieus lijstje te maken met redenen waarom Van Basten ontslagen moet worden.

• 1. Met 1-0 verloren van Portugal op WK '06, in een volledig uit de hand gelopen wedstrijd.

• 2. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08.
    Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in een verschrikkelijke wedstrijd met nul kansen.
    Met 1-0 gewonnen van Slovenië in Kwalificatie EK '08, met een van richting veranderd doelpunt in de 86'ste minuut.
    Met 1-0 gewonnen van Albanië in Kwalificatie EK '08, met een doelpunt in de laatste minuut.

• 3. Nederland is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk. Als Nederland een doelpunt maakt, komt dit eigenlijk nooit door een gestructureerd offensief, maar door een bal die zomaar goed valt. Sowieso heb ik de laatste tijd heel weinig goed uitgespeelde doelpunten gezien van het Nederlands elftal. Het laatste goed uitgespeelde doelpunt dateert volgens mij van 11 oktober 2006, een goal van Van Persie tegen Albanië. Dat is alweer vijf wedstrijden geleden.

• 4. Van Basten heeft ons in 2004 aantrekkelijk en dominant voetbal belooft. Voor zover ik me herinner niet voor in 2008, maar voor zo snel mogelijk. Vervolgens hebben we bijna in geen enkele wedstrijd meer dan een kwartiertje dominant en aantrekkelijk voetbal gezien.

• 5. Van Basten heeft al een paar keer in mijn ogen onbegrijpelijke tactische zetten gedaan, en deze waren niet onbegrijpelijk omdat ze zo geniaal waren. Hiermee doel ik vooral op het plotseling uitproberen van Sneijder in de punt naar achteren een wedstrijd voor het WK. Ook Van der Vaart op rechts zetten vind ik niet echt geweldig bedacht. Ook vind ik het raar dat hij even consequent is in het selecteren van Vennegoor of Hesselink als in het op de bank laten van deze 'pinch hitter'.

• 6. Van Basten heeft al een aantal keren spelers tegen zich in het harnas gejaagd, die over het algemeen gezien worden als hele goede spelers. Ik neem hem vooral de ronduit schandalige opmerking over Davids kwalijk. Dat is iets wat Johan Derksen mag zeggen, maar niet de bondscoach. Ook de opmerking dat Hofs beter was dan Seedorf, slaat nergens op. Als je een speler er niet bij wil hebben, noem dan de echte reden en niet een dom ongeloofwaardig excuus.

• 7. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers, maar andersom. (Let op, opstelling is iets anders dan stijl of zienswijze.)

• 8. Van Basten ziet niet wat er mis gaat tijdens wedstrijden of is in ieder geval niet bereid om deze fouten aan te wijzen tijdens interviews. Ik vind het normaal dat je toegeeft dat je goed bent weggekomen tegen Albanië, maar Van Basten vond dat de taken goed waren uitgevoerd en het een verdiende overwinning was. Spelers als Van Nistelrooij en Van der Sar hebben er geen moeite mee om er voor uit te komen dat het niet goed was.

• 9. Er is een dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten. Waar tijdens de kwalificatie voor het WK 2006 nog vier keer van de twee sterkste landen, Roemenië en Tsjechië, werd gewonnen, hebben we nu al twee keer gelijkgespeeld tegen de twee sterkste landen van deze groep, Roemenië en Bulgarije. Daarbij is Bulgarije een minder voetballand dan Tsjechië.
    Ook qua doelpuntenproductie gaat het flink achteruit. Waar we bij de kwalificatie voor het WK nog een aantal keren met 4-0 wonnen is dat nu nog niet gelukt. Bij de kwalificatie voor het WK hebben we 27 keer gescoord in 12 wedstrijden, dat is 2,25 doelpunt per wedstrijd. Bij de kwalificatie voor het EK hebben we tot nu toe 11 keer gescoord in 8 wedstrijden, een gemiddelde van maar 1,375 doelpunt per wedstrijd.

Alstublieft.
  • pi_53197792
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:36 schreef NumberNine het volgende:

[..]

Ik heb even de moeite genomen om een echt serieus lijstje te maken met redenen waarom Van Basten ontslagen moet worden.

• 1. Met 1-0 verloren van Portugal op WK '06, in een volledig uit de hand gelopen wedstrijd.

Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in een verschrikkelijke wedstrijd met nul kansen.
    Met 1-0 gewonnen van Slovenië in Kwalificatie EK '08, met een van richting veranderd doelpunt in de 86'ste minuut.
    Met 1-0 gewonnen van Albanië in Kwalificatie EK '08, met een doelpunt in de laatste minuut.

• 3. Nederland is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk. Als Nederland een doelpunt maakt, komt dit eigenlijk nooit door een gestructureerd offensief, maar door een bal die zomaar goed valt. Sowieso heb ik de laatste tijd heel weinig goed uitgespeelde doelpunten gezien van het Nederlands elftal. Het laatste goed uitgespeelde doelpunt dateert volgens mij van 11 oktober 2006, een goal van Van Persie tegen Albanië. Dat is alweer vijf wedstrijden geleden.

• 4. Van Basten heeft ons in 2004 aantrekkelijk en dominant voetbal belooft. Voor zover ik me herinner niet voor in 2008, maar voor zo snel mogelijk. Vervolgens hebben we bijna in geen enkele wedstrijd meer dan een kwartiertje dominant en aantrekkelijk voetbal gezien.

• 5. Van Basten heeft al een paar keer in mijn ogen onbegrijpelijke tactische zetten gedaan, en deze waren niet onbegrijpelijk omdat ze zo geniaal waren. Hiermee doel ik vooral op het plotseling uitproberen van Sneijder in de punt naar achteren een wedstrijd voor het WK. Ook Van der Vaart op rechts zetten vind ik niet echt geweldig bedacht. Ook vind ik het raar dat hij even consequent is in het selecteren van Vennegoor of Hesselink als in het op de bank laten van deze 'pinch hitter'.

• 6. Van Basten heeft al een aantal keren spelers tegen zich in het harnas gejaagd, die over het algemeen gezien worden als hele goede spelers. Ik neem hem vooral de ronduit schandalige opmerking over Davids kwalijk. Dat is iets wat Johan Derksen mag zeggen, maar niet de bondscoach. Ook de opmerking dat Hofs beter was dan Seedorf, slaat nergens op. Als je een speler er niet bij wil hebben, noem dan de echte reden en niet een dom ongeloofwaardig excuus.

• 7. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers, maar andersom. (Let op, opstelling is iets anders dan stijl of zienswijze.)

• 8. Van Basten ziet niet wat er mis gaat tijdens wedstrijden of is in ieder geval niet bereid om deze fouten aan te wijzen tijdens interviews. Ik vind het normaal dat je toegeeft dat je goed bent weggekomen tegen Albanië, maar Van Basten vond dat de taken goed waren uitgevoerd en het een verdiende overwinning was. Spelers als Van Nistelrooij en Van der Sar hebben er geen moeite mee om er voor uit te komen dat het niet goed was.

• 9. Er is een dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten. Waar tijdens de kwalificatie voor het WK 2006 nog vier keer van de twee sterkste landen, Roemenië en Tsjechië, werd gewonnen, hebben we nu al twee keer gelijkgespeeld tegen de twee sterkste landen van deze groep, Roemenië en Bulgarije. Daarbij is Bulgarije een minder voetballand dan Tsjechië.
    Ook qua doelpuntenproductie gaat het flink achteruit. Waar we bij de kwalificatie voor het WK nog een aantal keren met 4-0 wonnen is dat nu nog niet gelukt. Bij de kwalificatie voor het WK hebben we 27 keer gescoord in 12 wedstrijden, dat is 2,25 doelpunt per wedstrijd. Bij de kwalificatie voor het EK hebben we tot nu toe 11 keer gescoord in 8 wedstrijden, een gemiddelde van maar 1,375 doelpunt per wedstrijd.

Alstublieft.
  • dankjewel, respect! maar zou je ze misschien nog iets bondiger kunnen maken?
      zaterdag 15 september 2007 @ 15:41:22 #106
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_53197795
    Even een paar meningen (lees: géén feiten) van mij:

1. Marco van Basten is na drie jaar nog helemaal nergens.
    2. Nederland zal tijdens EK kansloos zijn, als het zo doorgaat.
    3. Tennessee is een kansloos figuur, zonder leven.
    4. Ben blij als Van Basten eindelijk weg is, kunnen we een nieuwe start maken.
    5. Steeds meer mensen hebben kritiek op de bondscoach, terecht dus.
    6. Van Basten is de meest eigenwijze bondscoach aller tijden.
    7. Heeft van Nederland een B-land gemaakt, dat goede resultaten behaalt.
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_53197877
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:41 schreef M0NTANA het volgende:
    ...
    dus niet in het lijstje?
    pi_53197879
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:36 schreef NumberNine het volgende:

[..]

Alstublieft.
    Ik vind het geen pas geven om de bondscoach, die als speler tot in de wolken heeft geleefd, hier zo genadeloos in zijn hemd te zetten. Iedereen ziet dat, waarom niet gewoon het vertrouwde spel ook meespelen?
    pi_53197991
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:41 schreef M0NTANA het volgende:
    ...
    3. Tennessee is een kansloos figuur, zonder leven.
    ...
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 20:50 schreef sjimz het volgende:
    Graag inhoudelijk over Marco van Basten posten!
      zaterdag 15 september 2007 @ 15:53:04 #110
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_53198011
    Ga je nou alleen maar mensen bedanken voor hun argumenten in plaats van inhoudelijk te reageren, of ga je weer je statistiekjes neerzetten die iedereen al weet en derhalve volkomen irrelevant zijn?
    2000 light years from home
    pi_53198012
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:51 schreef Tennessee het volgende:

[..]

[..]
    Aangezien Marco op fok post onder het pseudoniem Tennessee is zijn mening gegrond!
    pi_53198015
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:41 schreef Tennessee het volgende:

[..]

dankjewel, respect! maar zou je ze misschien nog iets bondiger kunnen maken?

• 3. Nederland is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk. Als Nederland een doelpunt maakt, komt dit eigenlijk nooit door een gestructureerd offensief, maar door een bal die zomaar goed valt.
    Het laatste goed uitgespeelde doelpunt dateert volgens mij van 11 oktober 2006, een goal van Van Persie tegen Albanië. Dat is alweer vijf wedstrijden geleden.

• 5. Van Basten heeft al een paar keer in mijn ogen onbegrijpelijke tactische zetten gedaan, bijvoorbeeld Sneijder in de punt naar achteren een wedstrijd voor het WK en Van der Vaart op rechts. Vennegoor of Hesselink wordt steeds geselecteerd, maar niet gebruikt.

• 6. Van Basten heeft al een aantal keren spelers tegen zich in het harnas gejaagd, die over het algemeen gezien worden als hele goede spelers. Ik neem hem vooral de ronduit schandalige opmerking over Davids kwalijk. Ook de opmerking dat Hofs beter was dan Seedorf, slaat nergens op.

• 7. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers, maar andersom.

• 8. Van Basten ziet niet wat er mis gaat tijdens wedstrijden of is in ieder geval niet bereid om deze fouten aan te wijzen tijdens interviews. Van Nistelrooij en Van der Sar hebben er geen moeite mee om er voor uit te komen dat het niet goed was.

• 9. Er is een dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten. Waar tijdens de kwalificatie voor het WK 2006 nog vier keer van Roemenië en Tsjechië werd gewonnen, hebben we nu al twee keer gelijkgespeeld tegen Roemenië en Bulgarije. Bulgarije is een minder voetballand dan Tsjechië.
    Het doelpuntengemiddelde in de kwalificatie is ook flink achteruitgegaan, van 2,25 doelpunt per wedstrijd tijdens de WK-kwalificatie, naar 1,375 doelpunt nu.
  • pi_53198032
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:45 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik vind het geen pas geven om de bondscoach, die als speler tot in de wolken heeft geleefd, hier zo genadeloos in zijn hemd te zetten. Iedereen ziet dat, waarom niet gewoon het vertrouwde spel ook meespelen?
      zaterdag 15 september 2007 @ 15:54:16 #114
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_53198036
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:53 schreef sjimz het volgende:

[..]

Aangezien Marco op fok post onder het pseudoniem Tennessee is zijn mening gegrond!
    Ik post gewoon onder het pseudoniem Merkie hoor.
    2000 light years from home
    pi_53198072
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 13:17 schreef Barca het volgende:
    Dé wedstrijden die belangrijk waren speelden we vorig jaar in Duitsland. Op dat toernooi verloren we van Portugal. Geen enkele andere wedstrijd van de 24 is belangrijk. 18x winnen in onbelangrijke potjes zegt dus geen moer.
    Met Portugal heeft Oranje het altijd moeilijk gehad, kijk de statistieken er maar op na. Onder Advocaat werd er zelfs kansloos verloren. Die wedstrijd onder Van Basten tegen Portugal was zeker niet kansloos. De Portugezen hadden 1 kans, en scoorden, terwijl Cocu voor Nederland nog tegen de lat schoot. Eerlijk is eerlijk, die wedstrijd was eigenlijk geen wedstrijd, maar een schoppartij. Maar Nederland was toen echt niet de mindere van Portugal. En dat is in het verleden wel eens anders geweest.
    pi_53198081
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:17 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wat een gezwans. Gokbedrijven richten zich niet op het voetbal, ze richten zich op omzetcijfers. Waar is de meeste potentie voor inzetten en waar liggen de beste marges. Het is -zeker in deze tijd- erg naief om te denken dat voetbal an sich er veel mee te maken heeft.
    Ik ga er van uit dat je niet suggereert dat de kwalificatie en eindronde van het EK '08 door gokbedrijven is gekocht en dat er dus door gokbedrijven zou worden bepaald wie er wel of niet wint. Gokbedrijven bepalen wat zij de meest kansrijke deelnemers vinden om hun uitbetalingen naar te doen... Als Duitsland kampioen wordt krijgt iemand die daar op heeft gewed 4x zijn inzet en als Tsjechië wint 20x... Als ze dat niet heel nauwkeurig berekenen verliezen ze veel geld dus kijken ze heel nauwkeurig naar allerlei factoren voor die percentages en is het dus bijna altijd een zeer betrouwbare bron als je wilt weten hoe landen ingeschat worden door professionals...
    pi_53198160
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:53 schreef NumberNine het volgende:
    ...
    dankje, ik ga het nu aanpassen...
    pi_53198224
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:57 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat je niet suggereert dat de kwalificatie en eindronde van het EK '08 door gokbedrijven is gekocht en dat er dus door gokbedrijven zou worden bepaald wie er wel of niet wint. Gokbedrijven bepalen wat zij de meest kansrijke deelnemers vinden om hun uitbetalingen naar te doen... Als Duitsland kampioen wordt krijgt iemand die daar op heeft gewed 4x zijn inzet en als Tsjechië wint 20x... Als ze dat niet heel nauwkeurig berekenen verliezen ze veel geld dus kijken ze heel nauwkeurig naar allerlei factoren voor die percentages en is het dus bijna altijd een zeer betrouwbare bron als je wilt weten hoe landen ingeschat worden door professionals...
    Wás.

Er zijn nu veel landen (markten) waar NIET goed gevoetbald wordt, maar waar WEL goed gespeeld wordt. Zo kun je voetbaltechnisch niet verklaren waarom Nederland van het beter spelende Ivoorkust won op het WK in Duitsland. En de kaartenzee tegen Portugal, toevallig cashen zeker? Selectietechnisch speelt Van Basten de gokbedrijven méér in de kaart dan voor zijn eigen kwalificatieresultaat. Want Nederland zou qua voetbal beter behoren te zijn dan de Roemenen!
    pi_53198344
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:53 schreef NumberNine het volgende:

[..]

• 3. Nederland is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk. Als Nederland een doelpunt maakt, komt dit eigenlijk nooit door een gestructureerd offensief, maar door een bal die zomaar goed valt.
    Het laatste goed uitgespeelde doelpunt dateert volgens mij van 11 oktober 2006, een goal van Van Persie tegen Albanië. Dat is alweer vijf wedstrijden geleden.

• 5. Van Basten heeft al een paar keer in mijn ogen onbegrijpelijke tactische zetten gedaan, bijvoorbeeld Sneijder in de punt naar achteren een wedstrijd voor het WK en Van der Vaart op rechts. Vennegoor of Hesselink wordt steeds geselecteerd, maar niet gebruikt.

• 6. Van Basten heeft al een aantal keren spelers tegen zich in het harnas gejaagd, die over het algemeen gezien worden als hele goede spelers. Ik neem hem vooral de ronduit schandalige opmerking over Davids kwalijk. Ook de opmerking dat Hofs beter was dan Seedorf, slaat nergens op.

• 7. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers, maar andersom.

• 8. Van Basten ziet niet wat er mis gaat tijdens wedstrijden of is in ieder geval niet bereid om deze fouten aan te wijzen tijdens interviews. Van Nistelrooij en Van der Sar hebben er geen moeite mee om er voor uit te komen dat het niet goed was.

• 9. Er is een dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten. Waar tijdens de kwalificatie voor het WK 2006 nog vier keer van Roemenië en Tsjechië werd gewonnen, hebben we nu al twee keer gelijkgespeeld tegen Roemenië en Bulgarije. Bulgarije is een minder voetballand dan Tsjechië.
    Het doelpuntengemiddelde in de kwalificatie is ook flink achteruitgegaan, van 2,25 doelpunt per wedstrijd tijdens de WK-kwalificatie, naar 1,375 doelpunt nu.
  • zoiets?

• 1. Met 1-0 verloren van Portugal op WK '06. (volgens sommigen in een heel slechte wedstrijd)

• 2. Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 3. Met 1-0 gewonnen van Slovenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 4. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 5. Met 1-0 gewonnen van Albanië in Kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 6. Johan Derksen zegt het.

• 7. Oranje speelt niet aantrekkelijk genoeg.

• 8. Oranje speelt niet dominant genoeg.

• 9. Oranje speelt niet volgens MONTANA's systeem.

• 10. Van Basten probeert te veel verschillende spelers uit.

• 11. Van Basten begrijpt er niets van en ziet niet wat er mis gaat.

• 12. Van Basten is arrogant.

• 13. Van Basten is vaak beledigend naar spelers toe.

• 14. Van Basten stelt Seedorf te weinig op.

• 15. Van Basten doet veel onbegrijpelijke en verkeerde dingen.

• 16. Oranje is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk.

• 17. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers aan, maar andersom.

Argumenten waarom Marco van Basten niét ontslagen zou moeten worden;
    (Échte wedstrijden wil zeggen WK/EK kwalificatie wedstrijden en wedstrijden op WK/EK eindtoernooien en géén oefenwedstrijden.)

• 1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe.

• 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe.

• 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekend maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn.

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen.

• 5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit!

• 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06.

• 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!

• 8. Het onafhankelijke Ladbrokes wedkantoor ziet Oranje op dit moment na Duitsland als favoriet voor het Europees Kampioenschap van volgend jaar.

• 9. Van Basten geeft veel spelers een kans.

• 10. Onder van Basten gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep en blijven onruststokers thuis.

• 11. Van Basten luistert niet naar Johan Derksen.

• 12. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers, maar andersom.

• 13. ...

• 14. ...
  • pi_53198373
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:04 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wás.

Er zijn nu veel landen (markten) waar NIET goed gevoetbald wordt, maar waar WEL goed gespeeld wordt. Zo kun je voetbaltechnisch niet verklaren waarom Nederland van het beter spelende Ivoorkust won op het WK in Duitsland. En de kaartenzee tegen Portugal, toevallig cashen zeker? Selectietechnisch speelt Van Basten de gokbedrijven méér in de kaart dan voor zijn eigen kwalificatieresultaat. Want Nederland zou qua voetbal beter behoren te zijn dan de Roemenen!
    sorry, ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp
    pi_53198414
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:13 schreef Tennessee het volgende:

[..]

sorry, ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp
    De cijfers én gokkansen spreken voor zich anders.
    pi_53198456
    oh, ik ben de dalende lijn vergeten, excuus! dat is juist een hele goede!

• 1. Met 1-0 verloren van Portugal op WK '06. (volgens sommigen in een heel slechte wedstrijd)

• 2. Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 3. Met 1-0 gewonnen van Slovenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 4. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 5. Met 1-0 gewonnen van Albanië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 15. Van Basten doet veel onbegrijpelijke en verkeerde dingen.

• 16. Oranje is al meerdere malen ontsnapt aan een verlies of een gelijkspel door een combinatie van individuele kwaliteiten en geluk.

• 17. Van Basten past zijn opstelling niet aan aan de spelers aan, maar andersom.

• 18. Er is een statistisch dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten.

• 19. ...

• 20. ...

(Échte wedstrijden wil zeggen WK/EK kwalificatie wedstrijden en wedstrijden op WK/EK eindtoernooien en géén oefenwedstrijden.)

• 1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe.

• 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe.

• 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekend maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn.

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen.

• 5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit!

• 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06.

• 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!

• 8. Het onafhankelijke Ladbrokes wedkantoor ziet Oranje op dit moment na Duitsland als favoriet voor het Europees Kampioenschap van volgend jaar.

• 10. Onder van Basten gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep en blijven onruststokers thuis.

• 13. ...

• 14. ...

Dank voor alle input!!! Als je iets wil veranderen of toevoegen aan bovenstaande lijst hoor ik dat graag!
  • pi_53198518
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:15 schreef okee6 het volgende:

[..]

De cijfers én gokkansen spreken voor zich anders.
    okee!
    pi_53198693
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:18 schreef Tennessee het volgende:
    oh, ik ben de dalende lijn vergeten, excuus! dat is juist een hele goede!

...

Dank voor alle input!!! Als je iets wil veranderen of toevoegen aan bovenstaande lijst hoor ik dat graag!
  • 2. Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een belabberde wedstrijd)

• 4. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een hele slechte wedstrijd)

• 11. Van Basten geeft na een wedstrijd vaak niet aan dat er fouten zijn gemaakt of er slecht is gespeeld, terwijl de ervaren spelers dit wel toegeven.

• 15. Van Basten doet veel onbegrijpelijke dingen op tactisch gebied en zet spelers vaak op posities waar ze anders nooit spelen.

Deze mogen van mij wel veranderd worden.
  • pi_53198986
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:29 schreef NumberNine het volgende:

[..]

• 2. Met 0-0 gelijkgespeeld tegen Roemenië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een belabberde wedstrijd)

• 4. Met 1-0 gewonnen van Luxemburg in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen in een hele slechte wedstrijd)

• 11. Van Basten geeft na een wedstrijd vaak niet aan dat er fouten zijn gemaakt of er slecht is gespeeld, terwijl de ervaren spelers dit wel toegeven.

• 15. Van Basten doet veel onbegrijpelijke dingen op tactisch gebied en zet spelers vaak op posities waar ze anders nooit spelen.

Deze mogen van mij wel veranderd worden.
  • Argumenten waarom Marco van Basten ontslagen zou moeten worden;

• 5. Met 1-0 gewonnen van Albanië in kwalificatie EK '08. (volgens sommigen met veel geluk)

• 15. Van Basten doet veel onbegrijpelijke (op tactisch gebied), zet spelers vaak op posities waar ze anders nooit spelen en dierse andere verkeerde dingen.

• 18. Er is een statistisch dalende lijn te ontdekken in de resultaten van Van Basten.

• 19. Van Basten geeft na een wedstrijd vaak niet aan dat er fouten zijn gemaakt of er slecht is gespeeld, terwijl de ervaren spelers dit wel toegeven.

• 20. ...

• 13. ...

• 14. ...

Zoiets?
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')