abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 september 2007 @ 17:40:22 #276
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53410642
1630: So new Chelsea boss Avram Grant has the job for keeps? I think our friend Avram should take a look at the Old Trafford directors box where Holland coach Marco van Basten is sitting right behind Blues supremo Roman Abramovich. Make your own mind up on that one.

Ik zou MvB graag daar zien trainen (na het EK 2008 )
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 23 september 2007 @ 17:47:52 #277
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_53410825
Aantrekkelijk voetbal? Het was niks, het is niks en het wordt niks!

Wanneer worden we eens wakker en begrijpen we dat we gewoon tekort komen én blijven komen!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_53411125
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:40 schreef Doc het volgende:
1630: So new Chelsea boss Avram Grant has the job for keeps? I think our friend Avram should take a look at the Old Trafford directors box where Holland coach Marco van Basten is sitting right behind Blues supremo Roman Abramovich. Make your own mind up on that one.

Ga nu maar en stop per direct bij oranje. Of ruilen met Mourinho
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zondag 23 september 2007 @ 18:03:50 #279
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53411149
HIj durft wel sterren ernaast te zetten, dat moet ik hem meegeven.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 september 2007 @ 18:21:27 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53411441
quote:

die verdedigen ook
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53411478
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:02 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ga nu maar en stop per direct bij oranje. Of ruilen met Mourinho
Zou wel wat zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 september 2007 @ 20:08:58 #282
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53413883
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:21 schreef borisz het volgende:

[..]

die verdedigen ook
Ik ben juist nieuwsgierig of MvB dit spel ook zou spelen als hij wel goede verdedigers kan selecteren ...
  maandag 24 september 2007 @ 11:09:59 #283
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53426915
quote:

Als ze hem daadwerkelijk willen hebben bij CFC, wil ik hem nog wel persoonlijk gaan brengen!

(Ook de Telegraaf noemt hem al Bassie, zie bestandsnaam. )
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53427662
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef M0NTANA het volgende:
pi_53433540
Toch even nog kort reageren op een oude post

Op vrijdag 21 september 2007 08:50 schreef Doc het volgende:

Dan ga ik voor de efficiente aanval. Met meer kansen zouden dan ook meer doelpunten komen, waardoor het mindere spel beter verbloemd wordt.

Omdat je verdedigers niet kunnen wat je het liefst zou willen zien, worden er twee verdedigende middenvelders opgesteld, die dat ontbrekende wel moeten kunnen. Gevolg is dat die spelers ergens anders van het veld vandaan moet halen. Door ook met buitenspelers te willen spelen, blijf ik erbij dat de veldbezetting zoals Van Basten het opstelt niet klopt. Te grote ruimtes tussen spelers voorin, met als gevolg te weinig ondersteuning in aanvallend opzicht met als gevolg het creeren van weinig kansen.

Vind het wel leuk dat je Van Basten behoudend noemt. Dat is hij ook, maar dat is niet z'n doelstelling geweest. Waar is het dan onderweg "mis" gegaan?
  maandag 24 september 2007 @ 16:44:45 #286
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_53435616
Bassie selecteert de verkeerde spelers, stelt de verkeerde spelers op en kiest voor de verkeerde tactiek.

Nederland was niks voor Bassie, Nederland is niks met Bassie, Nederland wordt niks met Bassie en Nederland wordt niks zonder Bassie.

Maar het is wel te hopen dat we snel van Bassie verlost zijn!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 september 2007 @ 21:11:37 #287
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53443683
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef M0NTANA het volgende:

Hoezo, "al"?

(Bassie is alweer zo'n 25 jaar de bijnaam van Van Basten bij Ajax - uit de tijd dat je ook Bossie had, en zijn huidige assistent Schippie)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 september 2007 @ 21:28:50 #288
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53444223
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:30 schreef DRD het volgende:

Dan ga ik voor de efficiente aanval. Met meer kansen zouden dan ook meer doelpunten komen, waardoor het mindere spel beter verbloemd wordt.

Omdat je verdedigers niet kunnen wat je het liefst zou willen zien, worden er twee verdedigende middenvelders opgesteld, die dat ontbrekende wel moeten kunnen. Gevolg is dat die spelers ergens anders van het veld vandaan moet halen. Door ook met buitenspelers te willen spelen, blijf ik erbij dat de veldbezetting zoals Van Basten het opstelt niet klopt. Te grote ruimtes tussen spelers voorin, met als gevolg te weinig ondersteuning in aanvallend opzicht met als gevolg het creeren van weinig kansen.

Vind het wel leuk dat je Van Basten behoudend noemt. Dat is hij ook, maar dat is niet z'n doelstelling geweest. Waar is het dan onderweg "mis" gegaan?
Om met het laatste te beginnen: die opmerking dat zijn doelstelling was om dominat te spelen was er een uit zijn begintijd als trainer. Ik acht het een beginnersfout dat hij dat zo gemeld heeft. Het is wel te verklaren dat hij dat deed, want iedere (Nederlandse) trainer wil dominant spelen, maar dan moet je wel het materiaal ervoor hebben. Maar de wens was hier denk ik de vader van de gedachte ...

Als je met 4 verdedigers speelt en twee verdedigend ingestelde middenvelders dan heb je vier man over. Waar zet je die neer? Ik ben het met je eens dat de spits in het Nederlands elftal altijd alleen staat. Dat is ook de reden waarom het er vaak uit ziet alsof RvN een beroerde wedstrijd speelt (ondanks dat hij door individuele kwaliteiten scoort ). Daardoor ben je geneigd om met een tweede spits te spelen. Dat betekent echter twee man dicht op de verdedigng van de tegenstander. Dat zit dan aardig op een kluitje en kan makkelijker te verdedigen zijn. Alternatief is dus een middenvelder die iets verder van het goal af speelt - en af en toe aan moet sluiten bij moet sluiten bij de spits en de door de spits gekaatse ballen op doel kan schieten. Dat bijsluiten is de bedoeling, maar gebeurt echter te weinig.

In die optiek - en daar kan ik me in vinden - in een aanvallende middenvelder een beter keus dan een tweede spits. Zo speelt het NLs elftal ook.

Dan zijn er nog twee man over. Die kan je weer in het midden opstellen, maar dan kunnen de vleugelverdedigers op stomen en speelt heel het elftal iwel erg centraal. Dus moet je wel mannen op de zijkanten posteren. In mijn optiek moeten deze niet zo heel ver naar voren spelen, juist om de ruimte in te kunnen rennen. Doordat ze in het NLs elftal te " hoog" spelen lukt dat niet. Maar dat is enigszins een detail.

Al met al is het op details na dus logisch zoals er gespeeld wordt.

Dat de keuze bij MvB vaker op de verdedging valt dan op de aanval - het behoudende- is welllicht het gevolg van de jaren die hij inIttalie gespeeld heeft. Als je kijkt naar teams die niet op iedere linie topspelers heeft - is dat ook de enige wijze om prijzen te winnen volgens mij...
pi_53444423
Ik heb al op Chelsea fora uitgelegd dat ze niet al te enthousiast moeten worden van het Van Basten gerucht
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  maandag 24 september 2007 @ 23:37:41 #290
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53448064
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:11 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoezo, "al"?

(Bassie is alweer zo'n 25 jaar de bijnaam van Van Basten bij Ajax - uit de tijd dat je ook Bossie had, en zijn huidige assistent Schippie)
Dat is mij ook bekend, maar ook dat San Marco toch iets meer de vererende bijnaam is en Bassie wat minderwaardiger.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53451385
En nu wil hij ineens komen met een vaste selectie en een vaste basis, en hij geeft blessures als excuus aan dat dat tot nu toe nog niet gebeurd is
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53453207
Het is natuurlijk deels wel zo. Van Persie was lang geblesseerd. Robben is vaak geblesseerd. Van der Vaart was lang geblesseerd. Volgens mij zijn er dan nog wel een paar.

Het is niet het complete verhaal natuurlijk, maar het is ook niet onwaar.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:09:06 #293
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53454478
Clarence Seedorf, Ruud van Nistelrooij en Mark van Bommel waren allemaal niet geblesseerd, maar werden om persoonlijke redenen (het welbekende ik-mag-je-gehalte) niet opgesteld. Daarbij is een 4-4-2-variant sowieso al geschikter gezien de beschikbare spelers, maar al helemaal wanneer ARjen Robben én Robin van Persie geblesseerd zijn. Maar goed, Bassie is eigenwijs en zal iedere aanpassing zien als persoonlijk falen. Het systeem zal dus tot en met het EK in 2008 niet meer veranderen, hoe triest ook.
pi_53458306
quote:
"Van Basten was in Engeland voor een werkbezoek"

maandag 24 september 2007

De Nederlandse en Engelse kranten weten dat Marco Van Basten wel eens de opvolger van Jose Mourinho bij Chelsea kan worden. Al worden die berichten dan weer door de Nederlandse voetbalbond (KNVB) met klem ontkent.
Marco Van Basten was zondag aanwezig in de Engelse topper tussen Manchester United en Chelsea. Toeval of niet, maar Van Basten zat net achter Chelsea-eigenaar Roman Abramovich.

"Je moet van al die geruchten niets geloven", countert de woordvoerster van de KNVB. "Dit was niet meer dan een werkbezoek. Dat stond al langer op de agenda. Trouwens het is Manchester dat de plaatsen geregeld heeft. Daar hebben wij niets aan te zeggen."

In Nederland was het 'Super Sunday'. Ajax speelde tegen AZ en Feyenoord trok naar PSV. De bondscoach van Oranje liet dit aan zich voorbijgaan. "Hij heeft de internationals die in de eigen land spelen dit seizoen al verschillende keren bekeken. Voor de internationals in het buitenland is het plezant als ze de bondscoach ook even zien."

De KNVB wil het contract van de bondscoach graag verlengen, maar het is Van Basten zelf die tot nu toe altijd weigerde. Als men er niet in slaagt Van Basten zijn contract te verlengen mag hij volgende zomer gratis weg bij de KNVB.

bron; Belgiumsoccer
pi_53458379
quote:
Van Basten wil vast elftal

DINSDAG 25-09-2007

Marco van Basten is van plan om de komende maanden met een vaste groep te gaan werken. Bovendien streeft hij ernaar om ook met een vaste basiselftal te gaan spelen. Dit maakte de bondscoach van Oranje maandag bekend, zo meldt de KNVB. Van Basten heeft sinds zijn aanstelling als bondscoach nauwelijks met een vaste groep gewerkt. Per interland kwamen er nieuwe spelers bij en vielen er een aantal af. Nu is de oefenmeester echter van mening dat er vastigheid in de groep moet komen. "Ook wij streven naar een vaste selectie en het liefst ook naar een vast basisteam, zodat je goed aan elkaar kunt wennen en ook automatismen krijgt. Maar het afgelopen seizoen hebben we te maken gehad met veel blessures, waardoor we niet over acht, negen spelers konden beschikken", liet Van Basten in een reactie weten.

bron; nijmegennieuws.nl
het bericht van de KNVB site...

Vragen aan de Bondscoach;
quote:
Uitgegeven: maandag, 24 september 2007 11:02

Waarom stel je steeds weer spelers op die een paar keer een goede wedstrijd hebben gespeeld? Waarom ga je niet werken met een vaste selectie? Bondscoach Marco van Basten geeft exclusief antwoord op deze publieksvraag.

Van Basten: ,,Ook wij streven naar een vaste selectie en het liefst ook naar een vast basisteam, zodat je goed aan elkaar kunt wennen en ook automatismen krijgt. Maar het afgelopen seizoen hebben we te maken gehad met veel blessures, waardoor we niet over acht, negen spelers konden beschikken."

,,Gelukkig ziet het er nu naar uit dat de meeste jongens weer fit zijn, dus de keuze is groot. In principe zal het aantal nieuwe spelers dus de komende tijd minder groot zijn. Maar je moet wel altijd open staan voor nieuwe ontwikkelingen. Als zich een nieuwe jongen aandient, die een versterking is voor de ploeg, dan zullen we natuurlijk niet nalaten om hem te selecteren."

bron; KNVB

[ Bericht 3% gewijzigd door Tennessee op 25-09-2007 14:02:26 ]
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:36:21 #296
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53458444
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:31 schreef Tennessee het volgende:

[..]
Roman Abramovic heeft miljoenen te besteden, kan zowat iedere trainer/coach verleiden om bij CFC aan de slag te gaan, dus neem aan dat hij wel met iets beters komt dan Bassie.
pi_53459415
quote:
Nederland onder Van Basten nu nummer vijf van de Wereld en nummer drie van Europa!

1 Italë 1488
2 Argentinië 1451
3 Brazilië 1444
4 Duitsland 1330
5 Nederland 1246
6 Frankrijk 1220
7 Spanje 1178
8 Portugal 1169
9 Engeland 1165
10 Kroatië 1151

bron; FIFA
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:15:07 #298
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53459557
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:09 schreef Tennessee het volgende:

[..]
Denk dat we in onze huidige vorm gewoon verliezen van de nummers zes tot en met tien.
pi_53459581
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:15 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Denk dat we in onze huidige vorm gewoon verliezen van de nummers zes tot en met tien.
Tsja, het gaat ook om de vorm volgend jaar he, ervanuitgaande dat we ons kwalificeren...
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:17:45 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53459617
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:16 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Tsja, het gaat ook om de vorm volgend jaar he, ervanuitgaande dat we ons kwalificeren...
Klopt, en kwalificatie gaat ons ook vast wel lukken. Maar waarom zouden we volgend jaar ineens wél de vorm hebben om toplanden te verslaan? Zijn er gunstige voortekenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')