abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:15:07 #1
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53029805

Sony's Playstation®2

Ondanks dat z'n opvolger alweer bijna op de stoep staat blijft de PS2 nog altijd een populaire console. Binnenkort verkrijgbaar voor de verlaagde prijs van ¤129,99

Essentiële Accesoires

Als je een PS2 hebt, of van plan bent er een aan te schaffen dan zijn de volgende accessoires haast onmisbaar.

• Officiële Dual Shock 2 Controller
    Als je met z'n tweeën wilt spelen heb je natuurlijk een extra controller nodig! Wil je een controller die robuust en betrouwbaar is, dan is de officiële Dual Shock 2 controller de beste die je kunt kopen! Verkrijgbaar vanaf ¤29,99.

• Officiële 8MB Memory Card
    Zonder memory card geen savegames, zonder savegames geen vooruitgang. Er zijn ook "third party" memory cards die meer opslagruimte bieden, maar ook hier geldt dat de officiële Memory Cards van Sony het meest betrouwbaar zijn. Verkrijgbaar vanaf ¤19,99.

• RGB-kabel / Scartkabel / Euro-AV-kabel
    Grafisch rekent de PS2 met RGB-waarden, je tv werkt intern met RGB-waarden. Dus je kunt het beeldsignaal het beste van je PS2 naar je tv sturen in de vorm van RGB-waarden. De meegeleverde AV-kabel gebruikt analoge compressie om alle kleurinformatie over één kabeltje te kunnen sturen. Hierdoor gaat kwaliteit verloren, terwijl de RGB-kabel de kleuren rood, groen en blauw gescheiden naar je tv stuurt zonder verlies van kwaliteit. Vrijwel iedere PAL tv heeft een scartaansluiting die RGB ondersteunt. (Let op: Bij dvd-playback wordt RGB helaas niet ondersteund, wegens "kopiëerbeveiligingen".)

• Officiële Netwerkadapter
    Heb je een ouder PS2 model en wil je daarmee online? Dan moet je deze netwerkadapter hebben. De vernieuwde kleine PS2 heeft al een ingebouwde netwerkpoort en heeft deze dus niet nodig. Verkrijgbaar vanaf ¤26,99.

Potentiële Toppers

Deze games moet je in de gaten houden.
  • Final Fantasy XII
  • God of War 2
  • Kingdom Hearts 2
  • Okami
  • Yakuza

Links

Meer informatie over de Playstation2 of PS2-spellen?
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiële Playstation Site (NL)
  • PS2 nieuws op Fok!games

Online Gamewinkels

Doorgaans wat goedkoper dan gewone winkels.
  • Dimension Plus (NL)
  • Futuremax (NL)
  • GCshop (NL)
  • Nedgame (NL)
  • CD-Wow (NL)
  • Play.com
  • Video Games Plus

Binnenkort verkrijgbaar

Vanaf 8 november 2006 is de limited edition Pink PlayStation 2 verkrijgbaar met 2 roze controllers en een roze memorycard voor ¤159,99

Voorgaande PS2-Topics

De geschiedenis van de Fok!-PS2-topicreeks.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60
    61 | 62 | 63 | 67 | 68

(OP)
  • Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_53030584
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 15:10 schreef wdn het volgende:
    Rogue Galaxy is super
    Valkyrie is vreemd. Vreemde stijl van bewegen
    Ik vind Valkyrie Profile eigenlijk heerlijk weg spelen. De eerste 10 minuten moest ik ook wel aan de controls wennen, maar nu weet ik niet meer beter.
    In battles helpt het ook om de camera in Free Mode te zetten door 1x op de R3 knop te drukken, zodat je zelf de camera kan besturen. Dit speelt veel fijner dan de vaste camera setting.

Zelf vind ik het ook erg leuk dat je alle lichaamsdelen van een monster kan aanvallen voor verschillende items.

Zelf ben ik nog wel de beste combo combinaties aan het zoeken, zodat elke aanval van je party zo goed mogelijk in elkaar linked.

Nu maar even verder spelen.
    pi_53031289
    ik heb de ps2 3 jaar geleden voor 100 euro nieuw gekocht...
    oneindig...?
    dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
      zaterdag 8 september 2007 @ 19:57:06 #4
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53035514
    Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2?

Wat is voor een doorwinterde RPG-speler een betere keuze?
    pi_53037306
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 19:57 schreef Ixnay het volgende:
    Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2?

Wat is voor een doorwinterde RPG-speler een betere keuze?
    Allebei natuurlijk, maar Rogue Galaxy is meer real time battle en Valkyrie Profile is een mix van realtime en turnbased. Het is een battlesysteem dat ik nog nooit eerder heb gezien.

Valkyrie Profile kan aan het begin erg aanvoelen dat je alleen maar aan het buttonbashen bent, maar later moet je toch wel gaan uitzoeken hoe je de combo's van je characters goed in elkaar kan laten vloeien voor maximale damage.

Ga je voor een meer mainstream RPG dan is Rogue Galaxy een betere keuze en wil je echt iets anders dan is Valkyrie Profile zeker de moeite waard.

Rogue Galaxy ligt bij mij nu op de backlog stapel, deze gaat er pas in als ik VP heb uitgespeeld.
    pi_53049240
    TVP.

Van de week echt eerst maar eens Okami gaan uitspelen.

zondag 9 september 2007 @ 15:49:02 #7
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53050757
    Rogue Galaxy is het voor mij. Eerste 3 hoofdstukken zijn zeer goed. Het 'revelation' systeem vind ik leuk gevonden. En de controls zijn goed in elkaar gezet.

VP2 gaat op de stapel voor later. Het vlakke lopen in die eerste stad beviel me niet zo. Doet onnatuurlijk aan
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    pi_53078368
    op dit moment VP2 omdat ik RG niet aan de praat heb weten te krijgen , volgende maand maar een nieuwe PS2 kopen(of desnoods nog een paar maandjes sparen voor een PS3.
      maandag 10 september 2007 @ 19:16:52 #9
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53078606
    Cool! maar als VP2 het doet moet het toch aan de disc liggen?
    Oh enne een PS3 is de moeite waard op dit moment. 2 games waarvan 1 heavenly sword bijvoorbeeld , 1 extra controller = 170 euro korting. Een nieuwe PS2 kost je 150 euro ofzo. Maakt 320 dus je betaald 279 euro extra
    Dus het is nu al de moeite waard.

[ Bericht 2% gewijzigd door wdn op 10-09-2007 19:31:09 ]
    pi_53078962
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 19:16 schreef wdn het volgende:
    Cool! maar als VP2 het doet moet het toch aan de disc liggen?
    Oh enne een PS3 is de moeite waard op dit moment. 2 games waarvan 1 heavenly sword bijvoorbeeld , 1 extra controller = 170 euro korting. Een nieuwe PS2 kost je 150 euro ofzo. Maakt 420 dus je betaald 179 euro extra
    Dus het is nu al de moeite waard.
    Ik denk toch de laser aangezien het al de derde game is die niet werkt, er zijn ook weinig winkels die nog een PS2 hebben staan om het uit te testen. en tsja ik weet het nog niet met die ps3, er zijn op dit moment nog te weinig goede games op uit die ik zou willen spelen (op VF5 na dan)
      maandag 10 september 2007 @ 20:05:10 #11
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53079687
    DynaBite bij ons heeft er 1 staan als winkeldisplay met een trailer. Misschien dat alle DynaBites er dan 1 hebben(?)

Ander idee: probeer het bij iemand anders? Zullen genoeg fokkers zijn met een ps2
    pi_53079974
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 19:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk toch de laser aangezien het al de derde game is die niet werkt, er zijn ook weinig winkels die nog een PS2 hebben staan om het uit te testen. en tsja ik weet het nog niet met die ps3, er zijn op dit moment nog te weinig goede games op uit die ik zou willen spelen (op VF5 na dan)
    Ik was een beetje op internet aan het zoeken naar reviews over RG en ik heb op verscheidene fora gelezen dat mensen die een oud model PS2 hadden de problemen ondervonden die jij omschrijft. De disc was moeilijk of niet leesbaar en dit zou komen doordat de disc dual-layer is. Zelfs op de slimline PS2's (de meer nieuwere dus) duurde het loaden erg lang bij RG. Wellicht ligt het bij dit spel dus niet aan jouw PS2, wel apart dat twee andere games ook niet werken... maar toch; ik vond het wel even waard om te melden.

pi_53080000
    Oh, en werken de plaatjes in de OP gewoon niet of doet mijn computer raar?

maandag 10 september 2007 @ 20:24:29 #14
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53080197
    Ik heb een "oldschool" PS2 en was van plan om RG te gaan halen...
    Wat zijn de klachten bij het spel, alleen lange laadtijden?

En bij mij doen de plaatjes het ook niet in de OP.
    pi_53080374
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:24 schreef Ixnay het volgende:
    Ik heb een "oldschool" PS2 en was van plan om RG te gaan halen...
    Wat zijn de klachten bij het spel, alleen lange laadtijden?

En bij mij doen de plaatjes het ook niet in de OP.
    Schijnt dat de disc niet altijd gelezen wordt door de PS2. Maar ik heb het nu over de personen die dit ook melden op bijv. een forum. Het is natuurlijk ook weer zo dat het spel bij vele duizenden anderen weer wel werkt. Ik krijg RG denk ik morgen binnen, ben benieuwd hoe het zit met het lezen van de disc en of de laadtijden nu lang zijn of niet. Laat het wel horen.
    pi_53080600
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Ik was een beetje op internet aan het zoeken naar reviews over RG en ik heb op verscheidene fora gelezen dat mensen die een oud model PS2 hadden de problemen ondervonden die jij omschrijft. De disc was moeilijk of niet leesbaar en dit zou komen doordat de disc dual-layer is. Zelfs op de slimline PS2's (de meer nieuwere dus) duurde het loaden erg lang bij RG. Wellicht ligt het bij dit spel dus niet aan jouw PS2, wel apart dat twee andere games ook niet werken... maar toch; ik vond het wel even waard om te melden.

ik heb dus een slimline, en dat euvel heb ik idd dus ook bij midnight club 2 en genji , ik heb beide cds ook gechecked op evt krassen en stof, en zelfs een lens cleaner in mn ps2 gestopt, maar alledrie de games werken dus niet.
    pi_53081224
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

ik heb dus een slimline, en dat euvel heb ik idd dus ook bij midnight club 2 en genji , ik heb beide cds ook gechecked op evt krassen en stof, en zelfs een lens cleaner in mn ps2 gestopt, maar alledrie de games werken dus niet.
    Hmm, dan weet ik het ook niet echt meer. Denk dan dat jouw PS2 wellicht zijn beste tijd heeft gehad.

maandag 10 september 2007 @ 21:34:13 #18
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53081755
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Schijnt dat de disc niet altijd gelezen wordt door de PS2. Maar ik heb het nu over de personen die dit ook melden op bijv. een forum. Het is natuurlijk ook weer zo dat het spel bij vele duizenden anderen weer wel werkt. Ik krijg RG denk ik morgen binnen, ben benieuwd hoe het zit met het lezen van de disc en of de laadtijden nu lang zijn of niet. Laat het wel horen.
    Welke PS2 heb jij? De oudere/grotere?
    pi_53082124
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 21:34 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Welke PS2 heb jij? De oudere/grotere?
    Ja, de grotere. Enkele maanden na de release gehaald toen mijn eerste echte release-console gestolen was bij een huisinbraak.
    pi_53082274
    Mijne heb ik gekocht toen FF X hier gereleased werd, Rogue Galaxy geeft geen problemen tijdens het opstarten, hoe het ingame is weet ik niet. Kom ik over 1/2 weken wel achter als ik Valkyrie Profile heb uitgespeeld.
      dinsdag 11 september 2007 @ 22:02:39 #21
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53106846
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef torn_Machina het volgende:
    Mijne heb ik gekocht toen FF X hier gereleased werd
    Ik ook. En de PS3 haal ik wanneer FFXIII hier released wordt.
    pi_53107530
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 22:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik ook. En de PS3 haal ik wanneer FFXIII hier released wordt.
    Of White Knight Story/Folklore Ligt eraan welke dat als eerste gereleased wordt. Zou ook wel graag wat meer details willen weten over Star Ocean 4.

Als het 3 maar evenaard dan ben ik al meer dan tevreden.
    pi_53192146
    RG werkt prima op mijn PS2. Leuk spelletje ook, ga ik zeker wel een tijd zoet mee zijn.

zaterdag 15 september 2007 @ 13:19:29 #24
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_53195233
    Iemand die hier Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2 op zijn of haar PS3 speelt? Ben benieuwd of het werkt namelijk.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_53196237
    tvp'tje.

Speel nog dagelijks op m'n PS2
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')