Ik weeg 89 kilo bij een lengte van 1.69quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:06 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Oeh goed zo Stormqueen, moet er veel af bij je?
Succes!
Dit snap ik niet zo goed. Als je je zoveel beter voelt als je volgens de Sonja Bakker richtlijnen eet, waarom doe je dat dan niet altijd?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:41 schreef debuurvrouw het volgende:
ff tvp.. weer terug van vakantie. volgens mij valt de schade mee... morgen even over wegen, maar ik denk maar 2 kilo..![]()
het voelt in ieder geval als meer...weer lekker volgens mijn boek eten, dan voel ik me echt zoveel beter...
![]()
ik heb mijn best gedaan, en binnen de mogelijkheden gegeten. helaas was dat niet altijd mogelijk. ben een week op visite geweest, en dan kan ik moeilijk eisen gaan stellen natuurlijk. maar witte zweedse zachte crackers zijn écht erg lekkerquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dit snap ik niet zo goed. Als je je zoveel beter voelt als je volgens de Sonja Bakker richtlijnen eet, waarom doe je dat dan niet altijd?
Ook op vakantie kun je bijzonder gezond en gevarieerd eten.
Als je elke week 2,4 kilo af zou vallen zou het ook niet goed zijn vrees ikquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:18 schreef MargotTenenbaum het volgende:
Oef ik ben een beetje blijven steken. Ben in week 2 en er is nu 2,4 kg af, maar op het moment gaat het niet echt snel.
Tosti of broodje kaas is het zelfde!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:56 schreef Susanne81 het volgende:
Als je zelf een tosti maakt met alleen kaas ipv gewoon een boterham met kaas, dan is dat toch niet slechter of zie ik dat verkeerd?
Tuurlijk, er zit nauwelijks verschil tussen oud en jong qua kcalquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Even een vraagje.. dat Milner kaas 30+, daar zijn zoveel soorten van. Ik heb nu gerijpt, omdat ik oude kaas wel lekkerder vind. Mag dat?
Okee, mooi!quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tuurlijk, er zit nauwelijks verschil tussen oud en jong qua kcal
* SQ is ook een liefhebber van oude kaas![]()
Ah, dan mag je zo ook een boterham met kipfilet en een cracker magere smeerworstquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:32 schreef botterfly het volgende:
Ik ben na een week wat aan rommelen vandaag maar weer streng geworden voor mezelf.
Ik schommel zoveel met mijn gewicht dat ik een sas-week had en geen dag.
Ik ben nu bezig met weer week 2 uit het 3de boek. (bereik en behoud)
Ik koop de yoghurtdrink van de AH ipv optimelquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nou, alle boodschappen zijn binnen voor SB.. dat was toch nog wel eventjes zoeken hoor![]()
Vooral ook omdat ik niet alle A-merken heb gekocht die Sonja aanbeveeld, maar ook veel van AH huismerk. Heb daarbij de voedingswaarden vergeleken enzo, dus was wel eventjes zoet.
Vandaag en morgen mag ik nog wat lekkere dingen (vandaag eten we dan ook pizza en morgen gaat de bbq nog een keer aan) en maandag beginnen we danBen erg benieuwd!
Ja, zo ben ik ook bezig! Anders wordt het me gewoon te duur.. maar ik heb al wel door dat je met heel veel dingen gewoon heel lang kunt doen. Aangezien je er telkens maar kleine stukjes van mag hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:21 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Ik koop de yoghurtdrink van de AH ipv optimel
Ik koop Euroshopper musli etc ipv an die A merken die zij noemt!
Idd eerste keer even zoeken wat van de andere merken overeenkomt met wat SB voorschrijft
Maar eenmaal gevonden wordt boodschappen stuk makkelijker en sneller
Ik zou gewoon wachten op het tussendoortje. Na een paar dagen ben je er aan gewend. De truc is juist om niet aan je trek toe te gevenquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:46 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja, zo ben ik ook bezig! Anders wordt het me gewoon te duur.. maar ik heb al wel door dat je met heel veel dingen gewoon heel lang kunt doen. Aangezien je er telkens maar kleine stukjes van mag hebben.
Als ik tussendoor trek krijg, kan ik dan gewoon fruit pakken? Of is het beter te wachten op een tussendoortje?
Okee, dan probeer ik datquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou gewoon wachten op het tussendoortje. Na een paar dagen ben je er aan gewend. De truc is juist om niet aan je trek toe te geven
Sorry, maar als ik je posts lees in het 'Wat eet je vandaag topic' dan heb ik niet het gevoel dat je aan het SB'en bent?quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:57 schreef Patries86 het volgende:
Heb overdag nergens geen moeite mee, alleen met de avondtrek..
Dan pak je toch iets vergelijkbaarsquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waar zijn die aardappeltorentjes nou verkrijgbaar? Ik kan die dingen maar niet vinden.
Een grotere beloning dan kilo's er af bestaat haast nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik zit nu weer keurig aan mn twee volkoren crackers halva jam.
En ben al bezig met mijn tweede grote glas water
Ben nu nog aan het verzinnen welke beloningen ik mezelf zal geven en bij hoeveel kilo?
Hoe doen jullie dat? Of doen jullie daar niet aan?
Ja okee, maar dat shoppen voor leuke kleding wil ik eigenlijk pas op het einde doen..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een grotere beloning dan kilo's er af bestaat haast niet
Maar ik zal natuurlijk wel gaan shoppen voor leuke kleding![]()
Je kan ook wat leuks gaan doen. Of iets anders kopen wat geen kleding is (schoenen, tassenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja okee, maar dat shoppen voor leuke kleding wil ik eigenlijk pas op het einde doen..
Ik wilde mezelf eigenlijk verwennen met lingerie, maar dat lijkt me ook niet heel handig, want die maten zouden misschien ook weleens kunnen veranderen! Hmmm..
dat is wel het andere uiterste om dan meteen na de krentenbollen en hagelslag te grijpenquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik had serieus veel honger en toen had ik ipv 1 plakje ontbijtkoek 3 krentenbollen en 1 boterham met hagelslag genomen
maar was wel iets van 4 uur beetje aan t winkelen (niet gezeten) en ga waarschijnlijk spinning doen zo..
Ik spaar sinds ik Sonja Bakker Trollbeads. Dat is een bedelarmbandjessysteem en ik mag per twee kilo een bedeltje kopen, alhoewel ik ook soms zomaar wel een bedeltje koop.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ben nu nog aan het verzinnen welke beloningen ik mezelf zal geven en bij hoeveel kilo?
Hoe doen jullie dat? Of doen jullie daar niet aan?
vitalinea chocolademous (stond in dat ik dat als tussendoortje moest eten)quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Sorry, maar als ik je posts lees in het 'Wat eet je vandaag topic' dan heb ik niet het gevoel dat je aan het SB'en bent?Chocolademoes, ijsje bij de Ikea..
Kijk, dat is nu een leuk ideequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:25 schreef LaFemmeObscur het volgende:
[..]
Ik spaar sinds ik Sonja Bakker Trollbeads. Dat is een bedelarmbandjessysteem en ik mag per twee kilo een bedeltje kopen, alhoewel ik ook soms zomaar wel een bedeltje koop.
Ik ben echt verliefd op die bedeltjes.
[afbeelding]
![]()
Okee, sorryquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:29 schreef Patries86 het volgende:
[..]
vitalinea chocolademous (stond in dat ik dat als tussendoortje moest eten)
En heb geen ijsje gegeten (wou ik misschien gaan doen), heb 2 hapjes van hotdog genomen
die dingen kosten toch 10 euro of zo? hier bij de kralenwinkel heb je precies dezelfde maar dan voor 2 euro per stuk..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:25 schreef LaFemmeObscur het volgende:
[..]
Ik spaar sinds ik Sonja Bakker Trollbeads. Dat is een bedelarmbandjessysteem en ik mag per twee kilo een bedeltje kopen, alhoewel ik ook soms zomaar wel een bedeltje koop.
Ik ben echt verliefd op die bedeltjes.
[afbeelding]
![]()
Dat is een handige link, dank jequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:31 schreef LaFemmeObscur het volgende:
100 gram meloen staat qua Kcal ongeveer gelijk aan een kiwi.
Misschien heb je wat aan deze link: Klik
Succes![]()
Andijvie is lekker!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:34 schreef Stormqueen het volgende:
Sonja had vandaag wel wat anders mogen verzinnen dan andijvie
Ik ga lang over mijn eten doen
Geef het mij maar precies andersomquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:40 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Andijvie is lekker!
De rode bietjes van vandaag echter
Andijvie moet je ook lekker rauw door aardappelpuree roerenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Geef het mij maar precies andersom![]()
Maar goed, ik had dan ook nog nooit zelf gekookte andijvie bereid
Ach, ik kan me niet voorstellen dat dit in de rest van het boek nog een keer voorkomt. En als het zo is, neem ik er gewoon spinazie voor in de plaats. Andijviestamp is lekker, maar met 125 gram aardappelen schiet het niet echt opquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:35 schreef hummus het volgende:
[..]
Andijvie moet je ook lekker rauw door aardappelpuree roeren.
Dat is ook mager, en de andijvie smaakt een stuk beter.
Ja mag, maar wel zilvervliesrijstquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Een vraag, ik ben nou in week 9, mag je als er gekookte aardappelen staat ook rijst voor in de plek doen? Er staat wel dat 125g gek. aardappelen gelijk staat aan 125g gek. rijst...
Ik ben de aardappelen helemaal zat namelijk.
Vanaf week 5 of 6 mocht je het avondeten vervangen door een recept achterin het boek, dan mag dit toch ook wel?
Oeh Stormqueen, bedankt voor die caloriesite.
![]()
Oh, ik wist niet dat je maar zo weinig aardappelen mochtquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ach, ik kan me niet voorstellen dat dit in de rest van het boek nog een keer voorkomt. En als het zo is, neem ik er gewoon spinazie voor in de plaats. Andijviestamp is lekker, maar met 125 gram aardappelen schiet het niet echt op
Ik heb al cellulitisquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:10 schreef hummus het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat je maar zo weinig aardappelen mocht. Goed, dan heb ik niks gezegd, en ben ik het met je eens dat gekookte andijvie niet te eten is.
Trouwens, wat sambal erdoorheen helpt nog wel eens om het lekkerder te maken. Zit niks inen krijg je ook geen cellulitis o.i.d. van
, voor zover ik weet.
Tuurlijk, daar zitten geen tot nauwelijk kcal inquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:27 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Ja, maggie en sambal![]()
Mag je wel gewoon kruiden gebruiken, ik heb er niks over gelezen?
En mosterd?
Ik gebruik wel kruiden hoor!
Anders is het zo saai eten.
![]()
Heb je boek 1 of 2? In boek 2 is het witlof met ham en een gekookt ei namelijk, in de eerste weekquote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:55 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond moet ik dus witlof met ham en kaas en aardappelen eten.
Maar dat zie ik niet echt zitten
Witlof met ham en kaas eten we wel vaak.. maar daar hoort toch nog wel echt een stukje vlees bij!
Ja, ik snap het principe wel. Maar ik ben het gewoon niet zo gewend! Ik heb die ham nooit echt als vlees gezien, snap je?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb je boek 1 of 2? In boek 2 is het witlof met ham en een gekookt ei namelijk, in de eerste week
En het vlees haal je natuurlijk uit je ham![]()
Nee okee, ik moest in week 1 op woensdag namelijk witlof met ham en ei eten, maar dat is het tweede boekquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja, ik snap het principe wel. Maar ik ben het gewoon niet zo gewend! Ik heb die ham nooit echt als vlees gezien, snap je?
Ik ben in het boek, bereik je gewicht. Een gekookt ei staat er niet bij genoemd!
Je mag helemaal geen frisdrankquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:46 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Eerste keer dat ik dat optimel drink nu drink! Maar wat is dat lekker zeg
Al mag ik dat zeker niet drinken ipv een glas frisdrank (waarvan ik nu maar 1 per dag neem)?
Dat is onzin.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je mag helemaal geen frisdrank![]()
Ja light, dat stond er nietquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:06 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dat is onzin.
In het boek staat duidelijk dat je tot 4 glazen light frisdrank per dag mag.
Ik neem 1 glas
Ik drink al sinds mijn hele leven light frisdrank, dus dat was ik even vergeten te vermelden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja light, dat stond er niet
Maar nee, dat mag van Sonja dan weer niet, in een glas optimel zitten toch een hoop vetten enzo.
Je mag wel melk, karnemelk en optimel onderling verwisselenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:11 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik drink al sinds mijn hele leven light frisdrank, dus dat was ik even vergeten te vermelden.
Okee.. jammer, dan verheug ik me maar weer op het volgende glas morgen!
optimel is juist magerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja light, dat stond er niet
Maar nee, dat mag van Sonja dan weer niet, in een glas optimel zitten toch een hoop vetten enzo.
Ja, maar niet vetvrijquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
optimel is juist mager![]()
Ow, nouja, dan bevat het i.i.g. genoeg dingen die wel aanzetten i.t.t. een glas waterquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:06 schreef hummus het volgende:
Optimel bevat juist 0% vet.
Thanks, dat maakte en boel duidelijkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:21 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Ja als er iets van zuivel staat kan je het vervangen door iets anders van zuivel, dus alleen DAN neem je zuivel.
Dus ook optimel.
Verder mag je op de dag 4 glazen fris light. Kruidenthee en rooibos en groene thee mag je onbeperkt en koffie 4 koppen.
Dus je optimeldrinken neem je alleen als er iets staat uit de zuivelgroep, bijvoorbeeld een bakje yoghurt kan je dan gewoon met optimel vervangen.
![]()
Ik zou het zeker doen!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Thanks, dat maakte en boel duidelijk
En het is inderdaad waar dat Optimel 0% vet bevat!
Morgen moet ik prei eten, maar dat lust ik niet
Ik vervang het door sperziebonen, dat moet wel kunnen toch?
Ja, er zijn meer mensen die het doen als ik zo googlequote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou het zeker doen!
Prei is echt vreselijk nasty
Ik eet geen prei. Mijn moeder heeft al 100 manieren geprobeerd, maar ik blijf het naar spul vindenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:41 schreef hummus het volgende:
Misschien dat de "probeer het met kruiden"-tip ook de prei wat draaglijker kan maken? Prei is lekker met kerriepoeder en citroensap, of anders met veel tijm en rozemarijn en een theelepeltje mosterd. Prei zonder iets, gekookt, is inderdaad.. nouja, niet fijn.
Oh, en kook het kort! Snotprei is nog erger.
glaasje wijn per dag mag in principe.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o dat weet ik niet... de alcohol verdampt toch? Dus zal wel gezond zijn
mag dat echt van sonja?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
glaasje wijn per dag mag in principe.
ik lees ff in mijn boek. misschien heb ik het verkeerd begrepen (in al mijn enthousiasme..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:51 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Bij Sonja Bakker mag je toch niet elke dag een glaasje wijn, niet om te drinken geloof ik?
Per 100 gram wijn zitten er 96 Kcal in.
Dat is niet bepaald weinig.
Volgens mij mag je alleen wijn als zij dat heeft ingepland.
En dat is meestal vrijdagavond en zaterdagavond.
Daarbij gaat je lichaam altijd eerst alcohol afbreken en wordt je eten opgeslagen in je reserves, dat betekent dus vetophoping.
Hoe het zit met verhitting met wijn weet ik niet.
ik heb het boek al één keer uit, en 9 kilo afgevallen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:08 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Hm in dat boek ben ik nog niet![]()
Het lijkt me wel verstandig dat je dat dan vervangt met je tussendoortje van dat moment, want er zitten veel Kcals in en zoals ik al zei; je lichaam verbrandt eerst alcohol en doet daar best een tijd over, als je daarbij nog gaat eten wordt dat opgeslagen in je reserves als vet.
Maar dan mag je er zeker wel in koken, aangezien de alcohol dan vervliegt...
ik vind in dit boek dat je veel gebakken aardappels eet, of ovenfrites of rösti.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:15 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Woow goed zo de buurvrouw![]()
Komend weekend ga ik het boek 'bereik en behoud je ideale gewicht' bestuderen, want ik zit nu in week 9 van boek 1 en ga dan over in het vervolg.
Ik ben al 9 kilo kwijt met het eerste boek, nog 5 te gaan![]()
Maar de aardappels komen me de strot echt uit nu. Ik vervang ze steeds meer met rijst of pasta (wel de aangegeven hoeveelheden).
![]()
Hmm, ja maar ik wil gewoon echt niet teveel afwijken!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:38 schreef Purky het volgende:
Af en toe een beetje appelmoes kan geen kwaad hoor.
Ik heb boek 1 gedaan maar heb haast iedere zaterdag gewoon patat op. En tóch 8 kilo afgevallen, en m'n broer zelf 14. Dusse, je hoeft niet super strikt te zijn en je mag best eens een beetje appelmoes, daar zal weinig schade van komen
Cup a soup heb ik liever dan een bak yoghurt!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hmm, ja maar ik wil gewoon echt niet teveel afwijken!
Tot nu toe heb ik me er strikt aan gehouden en dat bevalt goed. Ik heb helemaal geen honger gevoel meer en ik had echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Ben gewoon echt benieuwd hoeveel er maandag af is! Ik kan het nu al merken.. of misschien verbeeld ik me dat maar.
Zit nu aan de cup a soup, is niet zo'n mijn favoriet.. maja. Daarna nog lekker een italiaanse bol met kaas en komkommer
Ik gooi mijn fruit ook door mijn yoghurt. Vooral met appel er door bevalt het zeer goedquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:29 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Cup a soup heb ik liever dan een bak yoghurt!
Ik vind het zo vies,helemaal zonder suiker!
Ben blij als er staat dat er iets van musli bij mag of dat je er een stuk fruit bij moet eten (dat gooi ik er dan door heen)
Banaan!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:40 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik gooi mijn fruit ook door mijn yoghurt. Vooral met appel er door bevalt het zeer goed
Goeie tipquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:18 schreef pussydeluxe het volgende:
Je kunt een schepje light jam door je yoghurt doen.
'smorgen staat hij er nooit bij idd, maar wel een keer in de middagquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja, maar dat mag ik nog niet 's ochtends.. staat er iig niet bij!
Heb hem niet meer, net meegeven aan een vriendquote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef Angelique85 het volgende:
Ik ben sinds maandag aan het sonja bakkeren (wil 8 kilo kwijt) en nu lees ik dat veel mensen geen prei lusten. Ik maak hett altijd door het gehakt te rullen met gehakt kruiden en daarna de prei daarin mee te bakken (of wokken) Hierdoor krijgt het wat meer smaak. Je kan het ook in een overschaal doen met aardappelpuree erover. Is volgensmij wel 'sonja proof'![]()
Ik heb zelf sonja's 2e boek en las net over een pizza uit boek 1, heeft iemand hier het recept van, dit lijkt me wel lekker en zou ik wel eens willen proberen..
Bedankt en succes allemaal!
Komt-iequote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef Angelique85 het volgende:
Ik heb zelf sonja's 2e boek en las net over een pizza uit boek 1, heeft iemand hier het recept van, dit lijkt me wel lekker en zou ik wel eens willen proberen..
Bedankt en succes allemaal!
Ik neem eigenlijk altijd de vruchtenyoghurt van Optimel. Kale yoghurt vind ik zo goor!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:14 schreef pussydeluxe het volgende:
In plaats van gewone, saaie magere yoghurt kunnen jullie ook de producten van Optimel gebruiken volgens SB en vervangen door bijvoorbeeld magere yoghurt met aardbeien of perziksmaak of kwark.
Er is zelfs chocolade en vanillevla van Optimel.
Wat versta jij onder alles eten?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:21 schreef Haaibaaike het volgende:
Als je Sonja Bakkeren wilt.
Mag je dan alles etenIk heb gehoord van wel.
Wie kan mij uitleggen of het waar is !!
Snoepen en zo dat doe ik nauwelijks ..quote:Wat versta jij onder alles eten?
Als je je strikt aan het dieet wil houden niet nee, maar heel af en toe kan je best afwijken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:15 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Snoepen en zo dat doe ik nauwelijks ..
Maar wij gaan weleens uit eten en thuis kook ik graag lekkere dingen.
Uitsmijter of zo..Dat zal niet mogen
Nee, je zult je wel echt een beetje moeten aanpassenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:15 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Snoepen en zo dat doe ik nauwelijks ..
Maar wij gaan weleens uit eten en thuis kook ik graag lekkere dingen.
Uitsmijter of zo..Dat zal niet mogen
Dat ligt er natuurlijk aan hoe graag je wiltquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:23 schreef Haaibaaike het volgende:
Oke, thnx, KiwiTjuHh...Ik ben bang dat ik niet kan volhouden met dieet
Nee, ik heb week 1 er net opzitten, morgen dus bij week 2quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:39 schreef doggiesstyle het volgende:
Nog meer mensen die morgen beginnen met week 1?
Goed zoquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Pff, heb vandaag toch al wel de hele dag een beetje lekkere trek, maar heb er niet aan toe gegeven.
Vind ik toch wel goed van mezelf
Dat is precies wat ik vandaag gedaan heb! Heb twee mandarijntjes gegegeten.. beviel erg goedquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:11 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Goed zo. En als het te erg wordt, gewoon een stuk fruit nemen, bij mij is de trek dan weg.
ik begin morgen ook weer bij week 1quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:56 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Morgen begin ik aan week 1 uit het boek 'bereik en behoud je ideale gewicht'.
Dit weekend 2 verjaardagen gehad en enorm gezondigd, haha, achja we zien wel, mijn BMI is goed, dus er zit geen hoge nood achter om snel al het gewicht kwijt te raken waarvan ik vind dat het eraf moet.
![]()
Top!!quote:
in 4 weken 6,4 dat gaat wel lekkerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:56 schreef MargotTenenbaum het volgende:
Ik zit nu in week 4 dag 4 en er is tot nu toe 6,4 kg af. Ik ben tevreden! Nu nog die andere 27
Zo, lekker bezig hoorquote:
Ik ga eerst voor de 10 kiloquote:Op maandag 27 augustus 2007 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zo, lekker bezig hoor![]()
Mag ik vragen hoeveel jij in totaal moet afvallen? Want je gaat wel erg snel in vergelijking met mij
Ja idd zegquote:Op maandag 27 augustus 2007 12:06 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik ga eerst voor de 10 kilo
Maar die verwachte ik er in 9 weken ongeveer af te hebben, als het zo doorgaat ga ik wel voor de 15 kilo denk ik.
Kan ook lijkt mequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:58 schreef n8 het volgende:
ennuh bruine bonen dan?
kikkererwten! Dat zijn ook bonen maar veel lekkerder. Jummie, met een pittige tomatensaus erdoorquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:34 schreef n8 het volgende:
hallo,
waar zouden jullie 250 gram witte bonen in tomatensaus mee vervangen? Ik hou er niet zo van en nou staan ze voor dinner morgen samen met rauwkost (wat ik wel erg weinig vind bij elkaar)
thanks
Blikkie --> opwarmen --> klaarquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:44 schreef n8 het volgende:
ja, ik denk dat t bruine bonen met wat paprika en sla wordt.... misschien wat ui erdoor. Ik mag er rauwkost bij dus dan zal dat toch allemaal wel mogen?
En kikkererwten zijn idd wel lekker, maar als ik t me goed herinner duurt t ff voordat ze klaar zijn en k heb niet veel tijd vanaaf.
Je doet net alsof je de rest van je leven geen lekkere dingen meer mag eten. Het is maar voor een paar maanden hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:39 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap niet hoe jullie dit doen. Hou je niet van lekker eten of zo?
Ik wel..
Paar maanden? en dan kom je daarna toch gewoon weer net zo aanquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je doet net alsof je de rest van je leven geen lekkere dingen meer mag eten. Het is maar voor een paar maanden hoorEen andere optie is natuurlijk dik blijven
![]()
Er zit een verschil tussen elke dag vette dingen eten en jezelf zo af en toe wat lekkers gunnen. En als je het bij af en toe houdt hoef je helemaal niet aan te komen hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Paar maanden? en dan kom je daarna toch gewoon weer net zo aan.
dat kan ook. alleen sommige mensen komen wat makkelijker aan dan anderen, alleen sporten helpt bij mij helaas niet, ik moet het allebei doenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:39 schreef Posdnous het volgende:
Mja, ik zou dat niet kunnen: heb je zin om iets te eten, kan het niet..
Ik blijf me dan liever gewoon de pleuris sporten denk ik.
Okee, en wat was het resultaat?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:43 schreef Torio het volgende:
Maandag ga ik beginnen met Bereik en Behoud, het eerste boek heb ik al enkele weken geleden afgerond
Belachelijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vandaag stiekem op de schaal gaan staan omdat ik vanavond een verjaardag heb.. had beetje extra stimulans nodig om niet lekker mee te gaan bbqen8 kilo eraf!!
van 108,4 naar 96,4...precies 12 kilo eraf dusquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Okee, en wat was het resultaat?
Zo, doe je goedquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:16 schreef Torio het volgende:
[..]
van 108,4 naar 96,4...precies 12 kilo eraf dus![]()
Zo! Wat goed zeg! Zo heel lang ben je nog niet bezig toch?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vandaag stiekem op de schaal gaan staan omdat ik vanavond een verjaardag heb.. had beetje extra stimulans nodig om niet lekker mee te gaan bbqen8 kilo eraf!!
Heey hoi! Leuke vakantie gehad? En natuurlijk moet je in de vakantie lekker genieten van al het lekkers dat het te bieden heeft, dat zou ik ook doen!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:26 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Zo! Wat goed zeg! Zo heel lang ben je nog niet bezig toch?
Ik zit nu volgens mij in week 12 en ben zo'n 14 kilo kwijt. Het is wel fijn om naar mn kleren te kijken nu, alles zit zoveel mooier, spekjes op mn heupen zijn rechtgetrokken, buikje bijna weg, broeken slobberen om mn benen. En dat zijn al de kleren die ik had in een maat kleiner, hierna heb ik niks meer en moet ik dus nieuwe kleren kopen
Heeel vervelend![]()
Houd me trouwens niet eens echt aan het boek. Ben op vakantie geweest, elke dag pizza, pasta en ijsjes gegeten. 1 Kilo afgevallen. Thuis Sonja weer opgepakt, weer vrolijk verder afgevallen. Deze week een milkshake gehad en uiteten geweest, weer afgevallen![]()
Wel leuk om mensen die zeggen dat het Sonja dieet niet werkt het tegendeel te bewijzen![]()
Oeh denk je er wel om dat je niet te snel gaat? 1 kilo per week moet je ongeveer aanhouden volgens mij. Rustig je oude eetpatroon afbouwen hequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:39 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Heey hoi! Leuke vakantie gehad? En natuurlijk moet je in de vakantie lekker genieten van al het lekkers dat het te bieden heeft, dat zou ik ook doen!Ik moet zeggen dat ik wel nog niet 1 x gezondigd heb.. vanavond een verjaardag met bbq (lekker met dit weer
) maar ik doe niet mee.. maar ik kan wel goed nee zeggen, dus dat is wel fijn.
Jaa.. ook jij maakte me enthousiaster om te beginnen met SB!
Ik ben in de derde week, dus gaat echt super ja.. haha. Ben heel erg tevreden. Ook mijn broeken beginnen nu al wat te slobberen enzo.. bovenstukjes gaat nog prima. Maar heb me voorgenomen nog geen nieuwe kleding te kopen aangezien ik dan straks bezig blijf!
Ben benieuwd of mijn studiegenoten het ook opvalt als ik over een weekje weer begin![]()
Tja, dat het niet te snel gaat? Ik volg gewoon precies het boek.. en daarmee val ik zoveel af.. ik kan daar opzich ook weinig aan veranderen? Ik doe zelfs gewoon sausjes over de bloemkool, eet altijd 100 gram vlees ipv 75, neem 1 aardappel meer (op aandringen van mijn moeder omdat het zij ook van mening is dat het te snel gaat bij mij) maar ik blijf zoveel afvallen. Dus het zal wel goed zijn denk ik danquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:09 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Oeh denk je er wel om dat je niet te snel gaat? 1 kilo per week moet je ongeveer aanhouden volgens mij. Rustig je oude eetpatroon afbouwen heZe zien het vast hoor! Vanaf een kilo of 4 was het bij mij echt duidelijk. Dan zien ze je 8 kilo kwijt vast ook wel! En indd die nieuwe kleren kopen, lastig als je nog niet klaar bent met je dieet. Heb nu nog lekker oude kleren uit de kast, met een hippe riem erom (A) Zo kom ik nog wel een paar weekjes verder. Maar daarna moet het toch echt. ook geen drama
![]()
Heb vandaag een frikandel gehad van de Febo. Mn maag ging gelijk in protest en ik heb al 2 keer overgegeven. Ben nu nog steeds beroerd. Misschien is mn maag niet meer gewend aan die vette bende? Of het ligt aan de Febo. Geen junkfood meer voor mij, bah!
Hm naja zolang je goed en gezond eet zal het indd wel goed zijn. Het verschilt per persoon natuurlijk hoe snel het gaat, bij mijn moeder gaat het ook zo snel. maar die sportte dan ook nooit en at alles wat los en vast zat. Nu ze dat ineens niet meer doet en beweegt gaat het hard! Ik sportte altijd al en lette ook wel op mn eten. Toch blijft het super dat het bij jou zo snel gaat! 10 kilo was in eerste instantie je streven toch? ben je daar al op terug gekomen?quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:22 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Tja, dat het niet te snel gaat? Ik volg gewoon precies het boek.. en daarmee val ik zoveel af.. ik kan daar opzich ook weinig aan veranderen? Ik doe zelfs gewoon sausjes over de bloemkool, eet altijd 100 gram vlees ipv 75, neem 1 aardappel meer (op aandringen van mijn moeder omdat het zij ook van mening is dat het te snel gaat bij mij) maar ik blijf zoveel afvallen. Dus het zal wel goed zijn denk ik danIk ga gewoon vrolijk verder en maak iig die 9 weken af.. ik zie wel hoeveel ik afgevallen ben dan en dan beslis ik of ik nog een keer het boek ga doen of misschien ander boek of iets
En over die frikandel.. tja het kan inderdaad zijn dat het te vet was of misschien was de frikandel ook wel niet goed! Je weet het niet. Ik had dat laatst met een broodje zalm, ziek dat ik was
Mag ik vragen met welk boek je bezig bent geweest? Bezig bent? Hoelang je bezig bent? Hoeveel je nog kwijt wilt?
Haha grappig, bij mijn moeder gaat het juist een stuk langzamer, die is nu bijna 5 kilo kwijtquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:43 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Hm naja zolang je goed en gezond eet zal het indd wel goed zijn. Het verschilt per persoon natuurlijk hoe snel het gaat, bij mijn moeder gaat het ook zo snel. maar die sportte dan ook nooit en at alles wat los en vast zat. Nu ze dat ineens niet meer doet en beweegt gaat het hard! Ik sportte altijd al en lette ook wel op mn eten. Toch blijft het super dat het bij jou zo snel gaat! 10 kilo was in eerste instantie je streven toch? ben je daar al op terug gekomen?
Ik heb bereik je ideale gewicht gedaan, nu zijn we bezig met week 2 van behoud je ideale gewicht. In de vakantieweek gewoon mn eigen ding gedaan (A) Weet nog niet hoeveel ik nog kwijt wil, zit nu ruim in mn maatje 42 en vind dat wel fijn. Maar ga niet ineens meer eten ofzo, zolang ik nog verder afval vind ik het allemaal prima. Denk dat 10 kilo er sowieso nog wel afkan. Hoeveel wil jij nog kwijt dan?
Rauwkost mag elke groente zijn die je maar lekker vindt. Dus of je nou een paprika naar binnen schuift of wat rauwe bloemkool maakt weinig uitquote:Op zondag 2 september 2007 11:40 schreef Sennepen het volgende:
Hoi mensen..
Ik ook begonnen met afvallen.
Ben nu iets meer dan 2 weken bezig en rond de 6,5 kilo kwijt.
(Eerste week bijna 5 kilo, ja dat ging me heel gemakkelijk af)
Van de week was ik in de bibliotheek en zag het SB boek liggen.
Dus heb besloten om daar ook mee te beginnen.
(Vanwege de vele succesverhalen)
Ik wacht nog 1 weekje, ivm mijn verjaardag (op aanraden van anderen)
Maar nu had ik een paar vraagjes..
Ten eerste over de optimel yoghurt, maakt dat ook uit welke smaak je eet?
En dan over de rauwkost...
Is dat mengels van een beetje sla, komkommer, tomaat?? of hebben jullie een beter alternatief..
Iig al heel erg bedankt voor het lezen en hopelijk voor het reageren !
![]()
Luchtquote:Op woensdag 5 september 2007 13:22 schreef Noli. het volgende:
Oh ja wat ik wou posten..
Wat is er met die derde cracker gebeurd? Mag ik daar niks op?
Veel succes!quote:Op donderdag 6 september 2007 16:59 schreef clauwheee het volgende:
Heb het boek ook gekocht net. Hoef/wil er niet heeeeel veel af, minimaal 5, maximaal 10 kilo is voldoende. Ik ben benieuwd!
Ik ben de eerste twee weken niks afgevallen volgens mijn weegschaal, maar mijn kleren zaten ineens minder strak.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:00 schreef Superfantastisch het volgende:
ik ben vorige week maandag begonnen,.. over twee dagen ga ik me weer wegen. eerst nog een weegschaal kopen though.![]()
ik ben zo benieuwd hoeveel ik kwijt ben.. ik heb me heel strikt aan het weekmenu gehouden.
Nou inderdaadquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:39 schreef TheFrankey het volgende:
mijn zusje werkt voor Sonja Bakker..... nuttige info he
Ze geeft antwoord op vragen die gesteld worden op haar websites, voedingsadvies en dergelijke. Ze is dan ook Dietiste...Toch nog een gediplomeerde bij Sonjaquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nou inderdaad
Wat doet ze precies?
Vele wegen leiden naar Rome. Dat zou jij toch moeten weten.quote:Op woensdag 12 september 2007 07:41 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
Sonja bullshit. Ik ben nou al 5 maanden aan het diëeten en het gaat uber goed, ik ben 17 kg verloren sinds ik begonnen ben.. Nog nooit in Sonja's boek gekeken.
Mijn geheim: veel sporten
Yoghurt! En probeer soweizo niet te veel te eten voor je gaat slapen, dat werkt alleen maar in je nadeel. Wellicht kun je wat magere yoghurt proberen, of anders wat fruit. (geen bananen of druivenquote:Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef draculettetje het volgende:
ik ben sinds vorige week begonnen met sonja
ben 3 kilo kwijt!
Ben nu alleen ongesteld en heb s' avonds enorm zin in iets te eten / snoepen,
iemand tips voor de strenge avonden???
Dank je wel, dat moet wel lukken! het gaat vaak meer om het idee dat ik wat eet dan de werkelijke trek geloof ikquote:Op woensdag 12 september 2007 15:30 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
[..]
Yoghurt! En probeer soweizo niet te veel te eten voor je gaat slapen, dat werkt alleen maar in je nadeel. Wellicht kun je wat magere yoghurt proberen, of anders wat fruit. (geen bananen of druiven)
De hele dagquote:Op donderdag 13 september 2007 07:54 schreef draculettetje het volgende:
Hey goed zo Kiwitjuhh!
lekker gevoel moet dat zijn!
ik heb nog zo'n vraag (die vast ook op haar forum te vinden is...) Als ik het avond eten wel omwisselen moet ik dan de hele dag wisselen of kan ik alleen het avondeten wisselen?
dank jequote:
pff toen ik de eerste dag erop had zitten had ik juist het gevoel van moet ik hiervan afvallen??? had echt een hoop gegeten die dag! alleen veel gezonder en geen trek meer in chips, snoep etc. En dat is wat telt voor mij!quote:Op donderdag 13 september 2007 12:19 schreef Heroinjunk het volgende:
Sonja Bakker is niet goed voor je, omdat je niet alles binnenkrijgt en sowieso eet je muizenporties op een dag.
Logisch dat je afvalt, het is ook niet echt gezond.
Daar is dit topic voor: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?quote:Op donderdag 13 september 2007 12:19 schreef Heroinjunk het volgende:
Sonja Bakker is niet goed voor je, omdat je niet alles binnenkrijgt en sowieso eet je muizenporties op een dag.
Logisch dat je afvalt, het is ook niet echt gezond.
ow dat wist ik nietquote:Op donderdag 13 september 2007 18:45 schreef schatje het volgende:
[..]
Daar is dit topic voor: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
In wat voor tijd ..Bedoel in hoeveel weken.quote:Op maandag 17 september 2007 10:10 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ben nu bijna 11 kilo kwijt
Afgelopen week weer 1 kilo afgevallen!
5 weken!quote:Op maandag 17 september 2007 10:22 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
In wat voor tijd ..Bedoel in hoeveel weken.
Ik vind het knap hoor![]()
Nou.. de eerste weken was het 4 en 3 kilo per week.quote:Op maandag 17 september 2007 22:42 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
Oei, 2 kilo per week is wel erg veel. Doe je er ook bij sporten of doe je alleen lijnen?
Mijn doel was om 10 kilo af te vallen.. maar tja, dat is dus al geluktquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Niet gek hoorHoeveel moet je nog afvallen ?
![]()
Als je om de 2/3 uur een maaltijd eet heb je daar dus geen last vanquote:Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef draculettetje het volgende:
ben 3 kilo kwijt!
Dat weet ik wel maar ik kan en mag echt niet sporten, hoop begin oktober akkoord te krijgen van de revalidatie arts om weer te beginnen met opbouw van zwemmen, maar ook dat gaat me niet makkelijk af (kon 3 baantjes van 7 meter)quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:52 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
Sporten is zeer belangrijk, of in ieder geval lichaamsbeweging. Zonder dat kun je lijnen tot je erbij neer valt, je zult altijd te maken krijgen met een gewicht dat zo weer omhoog schiet.
Haha nee zeker nietquote:Op vrijdag 21 september 2007 07:31 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
maar even over jullie dieeët, jullie lopen toch niet de hele tijd rond met honger enzo he? Dat is ook weer niet goed.
veel neuken, alle standjes achterlangs, dwarsliggers, braaf hondje enzo, en dan slapenquote:Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef draculettetje het volgende:
ben 3 kilo kwijt!
niet met de rode zee! No way!quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:12 schreef henkway het volgende:
[..]
veel neuken, alle standjes achterlangs, dwarsliggers, braaf hondje enzo, en dan slapen
Jij gaat echt lekker!quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vandaag alles maatje kleiner in de winkels
Ben weer benieuwd naar maandag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |