Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 18:13 |
![]() Hier alweer deel 73 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 18:14 |
quote:Ze hadden ruimte nodig voor de verdubbeling van de spoorbaan en in de dienstregeling voor station Camminghaburen. Dat het gebouw zelf weg is, is wel jammer. | |
Ou-Tannu | maandag 18 juni 2007 @ 18:15 |
quote:slechte zaak ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 18:16 |
quote:Jah, dr rijdt nu zelfs geen lijnbus meer door visvliet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 18:17 |
quote:Ach ja, dan was de sluiting van dat station ook wel logisch eigenlijk ![]() | |
NordicBlue | maandag 18 juni 2007 @ 19:00 |
trekvlektopic ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 19:02 |
Kijk es wat ik vond in mn archieven ![]() ![]() klikbaar | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 19:09 |
Ok nog eentje vanuit Garmisch Partenkirchen![]() Hoogste station van Duitsland, Klais, op de lijn München - Innsbruck ![]() Beroemd ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 18 juni 2007 @ 19:22 |
quote:Idd ![]() Wil toch nog ff wat wadjes op de foto zetten op het station ![]() En misschien nog ff een ritje ofzo ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 19:22 |
![]() een BR628 als RB Augsburg - Weilheim (Oberbay) op 26 juni 2004 En speciaal voor Fles: ![]() Deze beide bordjes hangen nu hier thuis ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 19:26 |
Oh ja die bordjes heb ik ook nog aan zitten denken, maar ja, wat moet ik ermee ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 19:27 |
Hangen er nog steeds bordjes in de CNL ? | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 19:28 |
quote: ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 19:31 |
Geile shit zijn die loks idd, rijden nu nog tussen Koblenz en Luxembourg, ik ga er komende zomer zelfs een tijdje langs de lijn Trier - Koblenz voor staan ![]() | |
Wadloper | maandag 18 juni 2007 @ 19:32 |
Wel vet dat die techniek zelfs in de jaren 70 er al was ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 20:18 |
quote:Ja precies, dat blijkt nog geen sinecure te zijn. Nico Spilt heeft een artikeltje gewijd aan meerspanningslocs. Het blijkt dus idd pas sinds de jaren 1970 voor te komen ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 20:33 |
Tijd om even te rukken http://www.youtube.com/watch?v=9Zy2USSCj1o | |
Dichterbijer | maandag 18 juni 2007 @ 21:00 |
quote:Wat een ruk filmpje ![]() | |
Socios | maandag 18 juni 2007 @ 21:38 |
Net als Visvliet, had het station van Kollumerzwaag ook wel mogen blijven. Gistermiddag bij aankomst middagboot had men een Wadloper bestaande uit zes(!) bakken kunnen fotograferen op station Harlingen Haven Ferry Terminal. Was mooi om te zien, heb helaas geen fototoestel. ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 21:42 |
Ze pakken wel uit op Lw-Hlgh zeg. | |
Brembo | maandag 18 juni 2007 @ 21:53 |
quote:En in de 3700 rijdt nog steeds een 2*Plan V rond ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 21:57 |
Alles op Lw-Hlgh vanwege Oerol he ![]() | |
Zug-Chef | maandag 18 juni 2007 @ 21:59 |
Alleen reed er vandaag weer gewoon GTW | |
Socios | maandag 18 juni 2007 @ 22:02 |
Die (lange) Wadlopers rijden vanwege het Oeralfestival op Terschelling inderdaad. Afgelopen vrijdag zat ik in de 4.59uur vanuit Leeuwarden, dat was ook gewoon een Spurt, terwijl later ´s middags wel weer Wadlopers reden. ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 22:03 |
logisch. In de weekenden is het veel drukker met passagiers voor zo'n festival. Alleen wou het volgens 2 beveiligingsknakkers die in Leeuwarden kaartjes uitdeelden voor de terugreis niet zo vlotten met de mensen op de vrijdagochtend. Ze hadden al meer mensen verwacht. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2007 @ 22:03 |
quote:Die reden er in de ochtend al op. Kwam om 10.58 al een setje uit Hlgh. | |
Socios | maandag 18 juni 2007 @ 22:04 |
Ow, haha, okey, toen sliep ik nog. ![]() | |
JustinK | maandag 18 juni 2007 @ 22:56 |
quote:Kijk-mij-verkapt..... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2007 @ 23:01 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 00:09 |
Even een GTW filmpje wat ik zojuist tegenkwam: Link Is het deeltraject Veenwouden-Hurdegaryp. Verder staan er nog enkele stukje van gn-Lw. [ Bericht 22% gewijzigd door Peterselieman op 19-06-2007 00:14:24 ] | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2007 @ 07:22 |
quote:Slapen...? | |
thatsme | dinsdag 19 juni 2007 @ 08:49 |
gisteren op Hoogeveen: De intercity had iets geraakt tussen Meppel en Hoogeveen waardoor alle mensen in Hoogeveen uit mochten stappen en op de stoptrein mochten wachten. Deze kwam binnen op spoor 3 want spoor 1 was nog bezet door de Intercity. Op spoor 2 kwam kort na vertrek van de stoptrein naar Gn de Stoptrein naar Zwolle binnen. Deze heeft een heel stuk heel langzaam gereden om te kijken wat er geraakt was. | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 10:30 |
Defecte brug Meppel - Steenwijk Tussen Meppel en Steenwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een defecte brug rijden er tussen Meppel en Steenwijk geen treinen. Gisteren ook al, gare kut bootjes hele tijd | |
ReisT | dinsdag 19 juni 2007 @ 14:38 |
quote:Er is anders nog steeds een groot 1500V-gehalte in La France (bruine lijnen = 1500V): ![]() | |
MREn | dinsdag 19 juni 2007 @ 17:10 |
En wat ziet Nederland er kaal uit tov België...![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 17:56 |
Alleen is de frequentie van treinen in Nederland en Belgie veel hoger dan in Frankrijk. | |
MREn | dinsdag 19 juni 2007 @ 18:22 |
Uiteraard...de gekke Fransozen doen zelfs aan middagpauzes midde in de dienstregeling ... | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:00 |
quote:Oh misschien was dat het wel dan, wat ik bij Rognac meemaakte vorige week ![]() 13:37 Wij rijden station Rognac binnen. En stoppen. Deuren blijven dicht. 13:41 uit de richting Aix en Provence komt een dieselloc met een autotrein. Die stopt ook in Rognac. 13:44 Autotrein rijdt door richting Marseille. 13:46 wij rijden achteruit richting Marseille het station Rognac uit en gaan even buiten het station stilstaan. De autotrein staat daar ook stil. 13:50 de loc van de autotrein loopt om en wordt weer aan de autotrein gekoppeld. 13:51 een goederentrein passeert in de richting Aix en Provence. 13:55 een dieselloc met 2 rijtuigen passeert in de richting Aix en Provence. 14:02 wij staan nog steeds met ronkende dieselmotor stil naast die autotrein. 14:05 we vertrekken noordwaarts en passeren zonder te stoppen station Rognac. Met absoluut NUL informatievoorziening, en naar uit de volgende halteringen zou blijken, nog volkomen planmatig ook ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:06 |
Ja mooi is dat ja, verzin je toch niet, half uur niks in de drgl, laat de mensen er dan even uit dan kunnen ze stukkie benen strekken... maarja | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:11 |
![]() Te Leeuwarden Camminghaburen buffel 3449 als sneltrein richting Leeuwarden. ![]() Even later de wadlopers 3212 en 3206 als stoptrein naar Leeuwarden. ![]() Met op de achtergrond de vuurtoren van Harlingen, passeert de Arriva Spurt 308 richting Leeuwarden ![]() In verband met Oerol op Terschelling rijden er weer wadlopers naar Harlingen Haven, op de foto de aankomst van de stoptrein uit Leeuwarden te station Harlingen Haven bestaande uit wadlopers 3213 en 3113. ![]() Vertrek van de 3113 en de 3213 richting Leeuwarden. ![]() De Arriva Spurt 308 komt weer aan te Harlingen Haven. ![]() Nabij Leeuwarden Achter de Hoven passeren de wadlopers 3212 en 3206. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:11 |
Ja, er begonnen al mensen te foeteren of de trein stuk was of zo ![]() Schraal klotevolk ook, fransen. Frans-sprekenden eigenlijk sowieso zelfs. Walloniërs en franco-zwitsers zijn ook schorem ![]() | |
Brembo | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:20 |
quote:Nou ja , wij hebben sommige plaatsen niet aangesloten. Maar haast alle grote plaatsen zijn goed te bereiken via Trein .Drachten boeit me niet zoveel ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:25 |
quote:Hoe laat heb je die platen geschoten? | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:29 |
Die eerste om 14:48 en de tweede om 18:53 | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:30 |
Vanochtend heeft dat setje Leeuwarden in ieder geval niet gehaald. De trein naar Lw van 10.01 vanochtend vertrok met +12, nadat de stellen al met +20 in Gn waren aangekomen. Om 10.01 kwam er wel materieel uit Lw, maar dat waren 2 GTW'tjes als ledig materieel. Net voor Hardegarijp werd ons even medegedeeld dat de trein niet verder zou rijden en dat we moesten wachten op de volgende. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:31 |
Dat verhaal had ik ook gehoord van een studiegenoot. Balen inderdaad | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:32 |
Door de bus te nemen is mijn aansluiting niet in gevaar gekomen, maar leuk is anders. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:44 |
quote:Nouwww, wij hebben juist al heel veel plaatsen weer AFgesloten. In 1930 zag de spoorkaart er zo uit namelijk. Ik weet niet of ze zo'n saneringsrondje ook al eens in België gemaakt hebben, maar er kan best her en der wat onredabels dicht lijkt me ![]() | |
MREn | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:48 |
Als geheel is België onrendabel. Waar de NS per jaar een 20 miljoen winst maakt op reizigers vervoer, moet er in het zuiden elk jaar zo'n 2 miljard in de NMBS worden gepompt. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:51 |
quote:Enig idee hoe de cijfers voor de CFL zijn trouwens? Als je ziet wat daar hoogfrequent en puik spul rijdt, en hoe'n handjevol man erin zitten, en wat een graaistuiver een kaartje kost daar.... Dat kan toch ook niet economisch zijn zou je denken? ![]() Oh ja, en het merendeel van de stationnetjes gewoon bemand en zo ![]() | |
Wadloper | dinsdag 19 juni 2007 @ 19:58 |
Ze hebben die wadlopers weer te pakken gekregen, die 'kunstschilders' ![]() | |
MREn | dinsdag 19 juni 2007 @ 20:04 |
Als ik het jaarverslag ff snel bekijk, haalden ze (in '05) met 14 miljoen reizigers (hm, dat doet de NS in twee weken) een bedrijfsresultaat van 6,2 miljoen, maar als daar de financiering ed. nog mee wordt gerekend, blijft er 2,2 miljoen negatief over. | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 20:06 |
quote:De 3213 was voor vrijdag al onder handen genomen. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 20:10 |
quote:Check mn foto van de 3213 en je zult versteld staan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 20:11 |
Dat sta ik niet gauw ![]() | |
Wadloper | dinsdag 19 juni 2007 @ 21:03 |
3206 hebben ze wel gekregen ![]() Afvoeren zulke gasten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 21:23 |
Nieuwe einddatum wadjes schijnt 9 juli te zijn, vanwege alle (software)problemen met de GTW'tjes. Vanochtend waren ze in Groningen in ieder geval wel met de 10307 aan het werk. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2007 @ 21:41 |
quote:Ah okee, valt me nog mee dan, 15 cent toeleggen per reiziger ![]() | |
densmee | dinsdag 19 juni 2007 @ 21:46 |
wie weet welk lijntje dat was vandaag bij rail away met die stoomtrein | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:02 |
Even een stukje over de Protos:quote:Bron: christrainsforum gebruiker AlfaArjen | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:04 |
quote:HSB, Harzer Schmallspurbahnen http://www.hsb-wr.de | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:04 |
quote:IVW ![]() | |
densmee | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:06 |
quote:is het de moeite om een keer met de trein daar omhoog te gaan ![]() | |
Socios | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:08 |
Die stoomtrein ging van Wernigerode via Drei Annen Hohne naar Brocken. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:11 |
quote:durf je dat nog te vragen ![]() JA tuurlijk, dat is een van de weinige plekken in Europa waar er nog dagelijks met stoomtractie gereden wordt. En de natuur is zo fucking mooi daar. Prachtig. Dikke aanrader dus ! | |
densmee | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:14 |
quote:dan gaan we van de winter eens kijken als het hier sneeuwt en wij niet kunnen werken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:48 |
quote:Ja hoor, en daar komen ze NU ineens achter zeker ![]() Ik geloof het gewoon niet. | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2007 @ 22:58 |
quote:Zie m'n foto's van een paar topics geleden. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 19 juni 2007 @ 23:07 |
quote:Des te beter.. t ding is lelijk ![]() | |
MREn | dinsdag 19 juni 2007 @ 23:37 |
quote:Nou en? Als ie toch lekker zit en al die herriekleuters allemaal aan de ene kant zitten zodat het rustig wordt aan de andere kant, lijkt me dat erg positief. Het ding zal in ieder geval stiller zijn dan mat'64. | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2007 @ 23:42 |
quote:Dat is ook niet zo lastig ![]() | |
MREn | dinsdag 19 juni 2007 @ 23:52 |
quote:Net als beter zitcomfort dan in Br425 ![]() Ik had zaterdag weer het genoegen een 50minuten in zo'n barrel te zitten (twee gekoppeld, en nog stampvol ook), maar goed, ik had ze ruim twee jaar weten te ontlopen ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 19 juni 2007 @ 23:59 |
quote:Wat is er mis met die treinen? Ik meende dat het best prima zat, maar goed, ik reis er niet dagelijks mee. | |
MREn | dinsdag 19 juni 2007 @ 23:59 |
Kan iemand nog wat nimby's afschieten?quote:Let wel: er hebben al wel twee treinen (ofzo) op de BR gereden... | |
MREn | woensdag 20 juni 2007 @ 00:01 |
quote:Dat het meer een stoffeerde plank is dan nog echte zitkussens zoals in de goede oude Silberlingen. Voordeel van die dingen is wel dat ze vrij snel zijn en inmiddels ook goed kunnen remmen, maar ik hoop echt dat NS betere stoelen kiest. | |
en_door_slecht | woensdag 20 juni 2007 @ 00:01 |
Wat kun je ruiken van die drie treinen die langs zijn gekomen? Dat is zeiken om het zeiken. | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 00:12 |
quote:idd. Eén trein merk je echt niet, zeker niet als er ook nog eens manshoge geluidsschermen de huizen scheiden van het spoor. | |
MREn | woensdag 20 juni 2007 @ 00:14 |
Iedereen weet toch dat dieseltreinen stinken en alleen maar gevaarlijke stoffen vervoeren en allemaal onschuldige mensen doodrijden op overwegen, en vrachtwagens niet. | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 00:38 |
quote:Welke overwegen in de betuweroute ![]() | |
MREn | woensdag 20 juni 2007 @ 00:41 |
Dat maakt niet uit; treinen rijden nu eenmaal onschuldige mensen dood. Vorige week in Almelo ook. Gevaarlijke overweg heet dat dan. Je had ook gewoon kunnen redeneren dat die scooterkneus niet aan de linker kan van de weg tussen de spoorbomen met bel en rode lichten door had moeten slingeren...maar nee: de overweg is gevaarlijk. | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 00:44 |
Het is net zoiets als naast een boerderij gaan wonen en klagen dat het af en toe wat stinkt. | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2007 @ 01:00 |
net als in dit dorp wonen en dan klagen dat t naar Koffie ruikt zo nu en dan.. of bij een zwembad wonen en klagen dat t naar chloor stinkt.. komop zeg! zulke mensen mogen wmbt dood vallen | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2007 @ 08:56 |
quote:Ja, of onder de rook van Schiphol gaan wonen en dan gaan janken over lawaai ![]() ![]() ![]() Lekker wakkere nimby's ook trouwens, daar in Babberich. Over een tijdje gaat de spanning erop en rijden we elektrisch. En wat is het volgende? Vonken van de bovenleiding die het wasgoed beschadigen? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2007 @ 09:42 |
quote:Het valt ook niet mee he, leren van het verleden ![]() Randstadrail: drama door bureaucratische versnippering Betuweroute: drama door falende kostenbeheersing HSL-zuid: drama door nog wat meer oorzaken Zuiderzeelijn: helemaal afgeblazen (en dat is misschien maar beter ook ![]() Hanzelijn ook maar mee stoppen dan? ![]() Waardeloos gepruts allemaal verdorie ![]() ![]() | |
ReisT | woensdag 20 juni 2007 @ 11:43 |
quote:NS heeft al voor betere stoelen gekozen, tenminste ik neem aan dat ik niet voor niets vorig jaar hebben mogen proefzitten om m'n favoriet uit te kiezen. Zat allemaal beter dan wat er nu in SGMm zit, dus dat moet haast wel goed zitten. | |
MREn | woensdag 20 juni 2007 @ 15:14 |
quote:Dat valt eigenlijk best mee, het ding is vrijwel binnen budget gebouwd. Mat probleem is alleen geweest dat dat budget steeds verhoogd is om de zeikers af te kopen met zinloze tunnels en geluidsschermen. | |
Socios | woensdag 20 juni 2007 @ 15:15 |
Hoe meer spoor en treinen, hoe beter! ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2007 @ 15:16 |
quote:zuiderzeelijn moet je gewoon uitvoeren in std spoor! en in segmenten leggen ![]() niks fancy magnetische treinen enzo! desnoods rijd je er tot lelystad met GTW's ![]() | |
Luco | woensdag 20 juni 2007 @ 15:47 |
quote:Verschil is dat deze mensen er (waarschijnlijk) al woonden toen de Betuweplannen kwamen, en er niet zijn gaan wonen toen er gebouwd werd :"P | |
De_Hertog | woensdag 20 juni 2007 @ 16:03 |
quote:Het is het hoogst gelegen intercitystation, maar het station op de Brocken (aan het einde van de brockenbahn, een smalspoorbaan in de Harz) en Feldberg - Barenthal in het Zwarte Woud. | |
Remco | woensdag 20 juni 2007 @ 18:17 |
quote:Prachtige foto´s ![]() Vind het er altijd zo mooi uit zien, van die dieseltreinen op enkelsporen zonder bovenleiding ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 20 juni 2007 @ 18:17 |
quote:En dan van Lelystad tot gn met ICRm graag. ![]() | |
_Xbox_Master_ | woensdag 20 juni 2007 @ 19:35 |
En weer thuis ![]() 3e dag op rij met achterlijke vertragingen Maandag: Defecte trein, geen treinverkeer mogelijk tussen Aalten en Winterswijk Dinsdag: Wisselstoring, vertraging van 15 -30 min Woensdag: Sein en overwegstoring, geen treinverkeer mogelijk tussen Winterswijk en Doetinchem Morgen zal het wel een stroomstoring worden, die hadden we nog niet gehad deze week. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 20:01 |
Lekker traject is dat dan. | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2007 @ 20:02 |
Vrijdag een aanrijding, dan ben je weer compleet ![]() | |
Duvel | woensdag 20 juni 2007 @ 20:04 |
quote:En dat is dan iemand die na vier dagen geëmmer op het spoor diep depri is geraakt. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2007 @ 20:06 |
quote:HAHAHAHAHA! | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 20:06 |
quote:Zou het? | |
Duvel | woensdag 20 juni 2007 @ 20:08 |
quote:Weet ik 't, sta erbij en kijk ernaar. Vergeet niet te fotograferen. | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 20:10 |
quote:Ik heb met Arriva momenteel al ellende genoeg. | |
Duvel | woensdag 20 juni 2007 @ 20:10 |
quote:Mja, help yourself. | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2007 @ 20:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
_Xbox_Master_ | woensdag 20 juni 2007 @ 20:34 |
quote:Ik ben blij dat ik vrijdag niet met de trein hoef ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 20 juni 2007 @ 21:05 |
quote:Dus alle tijd om er voor te gaan liggen... | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 22:29 |
Ik vind dat je niet zo moet denken, omdat je hierbij geen rekening houdt met mogelijke nare gedachtes die bij het spoorwegpersoneel heersen vanwege zulke gebeurtenissen. | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2007 @ 22:37 |
quote:leg ergens 1KM spoor.. zet er een DH-1 op met computer welke alleen maar heen en weer rijd.. ![]() ergens op het midden een KRUISJE opt spoor met de tekst "HIER STAAN" klaar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 22:38 |
Een DH'tjs is wel erg licht. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2007 @ 22:42 |
quote:een 1600 dan? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 22:45 |
Zal wel teveel kosten. Maar ja het is een vreemde gedachte om in die richting te denken. Hopelijk wordt er veel meer gedaan om de mensen over te halen, omdat het niet de juiste oplossing voor alle problemen is. | |
Ou-Tannu | woensdag 20 juni 2007 @ 22:46 |
quote:dat ook.. ![]() ![]() | |
_Xbox_Master_ | woensdag 20 juni 2007 @ 23:44 |
quote:Correctie: Toch wel ![]() ![]() Bijna het gehele ramptraject ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2007 @ 23:45 |
Daar ben je mooi klaar mee. | |
MREn | donderdag 21 juni 2007 @ 00:40 |
Gewoon via Ww en Zp dus. Niet te geloven dan ProRail nog weg komt met die bagger op Ah-Ww ![]() | |
_Xbox_Master_ | donderdag 21 juni 2007 @ 07:59 |
quote:Omdat het lijntje niet in de Randstad ligt zeker ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 21 juni 2007 @ 09:29 |
quote:rijd randstadrail dan al fatsoenlijk? ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 juni 2007 @ 09:32 |
De Randstad is kut. Klaar. | |
Zug-Chef | donderdag 21 juni 2007 @ 10:30 |
Wat werk van gisteren te Gemmenich, Vaalser Grenz - Aachen![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 10:32 |
Het zijn weer mooie platen, Zug-chef. | |
Luco | donderdag 21 juni 2007 @ 15:55 |
Leuk... Vanochtend vanuit Duivendrecht naar Groningen. OP A'foort overstappen, heeft iemand bij de NS bedacht dat ze de IC van A'foort naar Groningen als dubbeldekker laten rijden. Zo'n brakke, met keiharde stoeltjes (DD-M dacht ik). Kuttrein. In Zwolle stond vervolgens wel weer een ICM te wachten, maar ik was goed verbaasd een dubbeldekker te zien, als je een koplopers verwacht... Ik begin medelijden te krijgen met mensen op de schrootlijn ![]() | |
MREn | donderdag 21 juni 2007 @ 16:02 |
Ach, bekijk het van de positieve kant: er reed tenminste een trein, je had ook een halfuur kunnen moeten wachten ![]() En gelukkig is DDM (en DDAR) de schrootlijn over het algemeen gespaard gebleven (alleen rond 2000 reden er planmatig een paar treinen met DD-AR ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 17:35 |
Zo te lezen op Somda is er vanmiddag weer een GTW'tje gesneuveld. Gaat lekker zo. Gelukkig heeft Arriva nog wat reservestellen ![]() | |
Brembo | donderdag 21 juni 2007 @ 17:50 |
quote:In het weekend wil zich er nogal wat overtallig DDAR rijden op de 3700, icm met wat nog meer overtollig is in Nederland. Maar goed, mat'64 is nog niet zo erg als de lengte maar genoeg is, je kan niet een IC rijden met een Plan V in de avond-spits... | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 17:59 |
Zo. Een gepeperd mailtje richting Arriva is onderweg ![]() | |
Wadloper | donderdag 21 juni 2007 @ 18:08 |
quote:Met daarin? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 21 juni 2007 @ 18:12 |
quote:ja.. vertel? | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 18:14 |
Onder andere het mij niet toesturen van de arriva dagkaart voor de trein, ondanks dat ik op 100 meter van de lijn naar Roodeschool woon, de vertragingen op Lw-Gn en het geven van een door mij ingestuurde naam aan een GTW zonder dat ik daar over geïnformeerd wordt, terwijl dat wel toegezegd was. Hou ik ze daar even bezig ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juni 2007 @ 18:32 |
Nou, ik hoor ze hier al in hun broek schijten van angst ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 18:33 |
quote:Ach, soms moet je je frustratie even kwijt ![]() | |
Socios | donderdag 21 juni 2007 @ 18:42 |
Binnenkort stuur ik een tegendienstregeling naar ze op met het verzoek die m.i.v. het volgende spoorboekje in te voeren. ![]() | |
MREn | donderdag 21 juni 2007 @ 18:52 |
quote:Jawel hoor, als het er maar genoeg zijn ![]() In de vorige DRGL kon je zelfs planmatig het genoegen ervaren om vanuit Utrecht met V'tjes naar Leeuwarden te rijden... Maar goed dat ik die schrootlijn prima kan ontwijken via Utrecht of Nijverdal, hoewel je met die laatste wel 10 min eerder weg moet, en je je in Zwolle een halfuur mag staan te vermaken (hoewel dat met die trage bediening in de BK geen enkel probleem is). | |
Zug-Chef | donderdag 21 juni 2007 @ 18:57 |
Ik ben er hoogstwaarschijnlijk vanaf September 2007 voor zo'n 95 dagen aan verplicht ![]() | |
MREn | donderdag 21 juni 2007 @ 19:01 |
Niets is verplicht ![]() Zelfs vanuit Zwolle naar Zutphen heb je nog alternatieven ![]() (bus 95 naar Apeldoorn en daar lekker met DM'90 ofzo ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 19:09 |
quote:Moet je doen ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 juni 2007 @ 19:32 |
quote:Ik ga stage lopen in Deventer, en reis dus vanuit Leeuwarden... EN moet dus ook vroeg daar zijn, dus ga niet echt 5 uur weg dagelijks om zo de schrootlijn te vermijden. UIteraard smiddags wel om via Amf... | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 19:39 |
Dat is ook het beste, want van die doedelzakken en V'tjes wordt je niet vrolijk. Dan toch maar liever met de 140/1500/1600/1700 reizen. | |
Brembo | donderdag 21 juni 2007 @ 19:58 |
quote:Wacht eff Dv- Amf - Zl - Lw alleen om de 3700 te ontlopen ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 21 juni 2007 @ 20:10 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juni 2007 @ 20:11 |
Da's ook bluf hoor, dat van dat Amf ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 21 juni 2007 @ 20:47 |
Ik moet toch ergens mn 400 km per dag vandaan halen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juni 2007 @ 20:58 |
Nou da's goed, ik wacht je wel even op bij de stempelpost Amf dan, iedere dag ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 21:00 |
quote:Doe wat je niet laten kunt. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juni 2007 @ 22:13 |
quote:Ja, jij moet wat zeggen ![]() ![]() Kijk, je HOEFT niet alleen maar interessante zooi te posten, maar als iemand anders dat dan OOK ff niet doet, kom dan niet aan janken van "doe wat je niet laten kan". Alsof jouw oeuvre zo vreselijk interessant is. | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2007 @ 22:16 |
Dit is Fok en je mag posten wat je wilt. Als het je niet interesseert, dan lees je er maar overheen. | |
Duvel | donderdag 21 juni 2007 @ 22:29 |
quote:Daar maak je een fundamentele denkfout. Je mag hier NIET posten wat je wilt. Er zijn vrijplaatsen geschapen waar mensen tamelijk ongestoord kunnen posten, zoals de diverse SC-reeksen, er is een heel subforum met idiotie (ONZ), daar heb je een zekere mate van vrijheid. Dit is een reekstopic over treinen. Met foto's, nieuws, en gepraat. De laatste tijd bijna alleen nog maar "gepraat", maar een betere omschrijving is geleuter. En ik heb geen zin om telkens meer dan drie pagina's geleuter door te worstelen op zoek naar een foto of iets nieuws. Ik kan niet meer over die teringzooi "heen lezen", omdat de teringzooi het interessante in het topic ver overtreft. Met andere woorden: verkanker maar in je kuttopic, want ik ben het stierlijk beu. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juni 2007 @ 22:36 |
quote:Wat hij zegt dus. | |
Remco | donderdag 21 juni 2007 @ 22:38 |
Nou nou rustig an, gaat toch wel geod ik vind het wel leuk allemaal trein verhalen enzo te lezen ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 21 juni 2007 @ 23:46 |
Ze zijn weer lekker aan het slepen in A'dam... de overgeverfde wagons waar ik het eerder over had zijn beide overgebracht van het 'beveiligde' gedeelte naar Watergraafsmeer. Tevens is de DD-AR daar nu ook weg. Opvallend item wat er staat is nu een VIRM... kan niks speciaals eraan zien waarom die speciaal daar moet staan. Op watergraafsmeer tevens een VIRM zonder kopbak en een SGMm zonder kopbak. | |
ReisT | vrijdag 22 juni 2007 @ 00:00 |
quote:En in Haarlem staat een kopbak zonder VIRM! Die is van een van de twee treinen van het ongeval in Weesp, rest van de trein was blijkbaar niet beschadigd, dus. | |
Brembo | vrijdag 22 juni 2007 @ 01:01 |
quote:Helemaal eens ![]() Ik mag toch ook lekker me gezanik posten over de 3700, die fotos maken het leuk. Maar de verhalen, ellende, successen op het spoor ook! En de 1700 , V-IRM , Mat'64 zie ik dagelijks genoeg rijden, hardstikke mooi natuurlijk maar het is toch leuk om een beetje te ouwehoeren op een niveau hoger dan het geklaag altijd op het station! En daarbij als iemand het zelf leuk vindt om trein kilometers te maken, be my guest! Als hij dat leuk vind, prima. Ieder zijn hobby ![]() | |
Wadloper | vrijdag 22 juni 2007 @ 19:36 |
Ben je even afwezig, breken er meteen weer rellen uit ![]() Zullen de 'kinderen' nu weer lief spelen? ![]() @Zug: Mooie platen! ![]() Ga je binnenkort de échte laatste wadjes nog fotograferen, of niet? ![]() | |
Remco | vrijdag 22 juni 2007 @ 19:38 |
Gedoe vandaag, Amersfoort - Zwolle was een half uurtje geen treinverkeer mogelijk. Rond half 5 op vrijdag middag. Het was dus echt gigantisch druk op Zwolle - Deventer kon echt niemand meer bij(plan v+ plan t). Ook Deventer - Almelo was staan. | |
Wadloper | vrijdag 22 juni 2007 @ 20:07 |
Las het op teletekst inderdaad... En het is niet eens donderdag ![]() | |
Luco | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:02 |
quote:En wiens IC zou er om 16.25 vertrekken van A'foort? Heb een half uur vertraging gehad, geen ramp ![]() | |
Socios | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:06 |
Zo hoort het ook. Niet erger maken dan het is. Een (half)uurtje extra op een station is prima verder. ![]() | |
SNArky | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:19 |
Vanmiddag een supermooie stoomloc op Utrecht Centraal ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:19 |
quote:Ik deed om 17:40 *gauw handig* nog even de deuren open van de 17:25 IC naar Den Haag. Er puilde meteen een mountainbiker uit ![]() Ik heb ze veel plezier gewenst en ben bij de Kiosk een biertje gaan halen. De 17:40 IC naar Rtd (+12) was lang niet vol trouwens ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:48 |
quote:Ik zag vanmorgen tegen 10 uur ook al de 766 uit Amf richting Ut rijden. Was er wat aan de klauw of zo? ![]() | |
MREn | vrijdag 22 juni 2007 @ 23:37 |
quote:Was er geen 23'er van de SSN op pad met een gezelschapsritje? | |
Wadloper | zaterdag 23 juni 2007 @ 06:35 |
quote:De 766 had gisteren een rondrit door het land dacht ik ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juni 2007 @ 09:24 |
quote:Zoiets bleek inderdaad ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 23 juni 2007 @ 13:38 |
Deuren van ICB die aan beide kanten van de trein tijdens stilstand gewoon open kunnen.... ![]() VIRM 9502 op de Dijksgracht. Twee vagen rijtuigen. Geen idee wat ze ermee willen doen. Ziet eruit als vrachtrijtuigen ofzo. ![]() HSA rijtuig op Amersfoort Bokkeduinen. Vage lokatie voor de Beneluxdienst. Plan U te Amersfoort | |
Dichterbijer | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:31 |
quote:Kijk precies de dingen die ik iedere keer tegen kom! ![]() | |
Paveway | zaterdag 23 juni 2007 @ 20:33 |
quote:Dat rood-witte rijtuig, is dat niet de nieuwe kleurstelling van de benelux rijtuigen? Rijden ze wel in mee. | |
MREn | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:02 |
quote:Ja en nee. Het is de nieuwe HSA-kleurstelling, maar omdat ze die rijtuigen niet allemaal in een nachtje kunnen overspuiten wordt dan in delen gedaan en rijden ze zo lang in de benelux. (plus dat de HSL nog niet echt klaar is...) | |
Areyoutalkingtome | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:21 |
quote:dan vraag ik me af: waarom probeer je in hemelsnaam die deur te openen ![]() ![]() | |
MREn | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:30 |
ach, Connexxion is ooit met deuren open weggereden, staat nog wel ergens op youtube ![]() | |
Wadloper | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:33 |
http://media.putfile.com/deuropen | |
Areyoutalkingtome | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:37 |
quote: ![]() ![]() | |
Eix | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:44 |
Volgens mij kan bij ICRm ook bij stilstand de andere deur open. Tenminste, ik meen dat daar nog altijd op de 'ouderwetse' manier wordt gesleuteld. | |
vw_caddy | zaterdag 23 juni 2007 @ 21:55 |
quote:Vandaag de dagkaart hier ontvangen. ![]() | |
sander89 | zaterdag 23 juni 2007 @ 22:47 |
quote: ![]() ![]() Edit: Nog 2 filmpjes Deuren open in schipholtunnel: http://www.youtube.com/watch?v=6Iz8chCwbKs Beide kanten deuren open op station: http://www.youtube.com/watch?v=V3qog-jXLaU Vind wel erg slechte zaak. [ Bericht 13% gewijzigd door sander89 op 23-06-2007 22:53:14 ] | |
Zug-Chef | zaterdag 23 juni 2007 @ 23:23 |
In Duitsland heb je dit ook heel vaak, daar is het vaak mogelijk beide kanten te openen. Verder heeft men daar vaak een andere mentaliteit, en doet men zelf de deur achter zich dicht, als je de laatste bent die instapt in een rijtuig met dezelfde deuren. Daarnaast loopt de conducteur ook vaak een aantal deuren langs om ze dicht te gooien. | |
Brembo | zondag 24 juni 2007 @ 01:49 |
quote:Ik denk dat alles wat met een loc gereden wordt, moet de machinist wachten tot de HC de deuren sluit. Want de machinist kan in de loc niet zien of de deuren open/gesloten zijn, dus daarom moeten ze altijd van hun stoel af om te kijken ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 24 juni 2007 @ 02:03 |
die veenexpress met opendeur is wel erg stom... zeker omdat die dingen altijd los reden dus de mcn moet het gezien hebben dat ze open waren ![]() wel een keer vertrekkend vanaf lw richting SK gehad dat de achterste deur gesleutelt werdt, en dus open bleef omdat er niet op sluiten gedrukt werdt ![]() | |
Wadloper | zondag 24 juni 2007 @ 07:33 |
quote:Hmm, misschien moeten ze maar de spiegels van de DH stellen gebruiken daarvoor ![]() | |
Wadloper | zondag 24 juni 2007 @ 07:34 |
quote:Sowieso moet de groene lamp branden, brandt hij niet, mag je niet rijden ![]() | |
Wadloper | zondag 24 juni 2007 @ 07:35 |
quote:In Groningen waren ze vaak met deuren open aan het rangeren, maar dan zat er ook niemand in. Volgens mij deden ze dit vooral voor de doorluchting van die dingen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juni 2007 @ 10:44 |
quote:Lekker hoor, in de zomer zoeen fris windje op het balkon ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 24 juni 2007 @ 10:49 |
Mogguh fles ![]() | |
Eix | zondag 24 juni 2007 @ 13:05 |
quote:Maar zit die überhaupt wel in locs of gebruiken ze die wel? Want ik zag in elk geval vorig jaar toen nog ICRm in de 800 reed vrijwel altijd de machinist uit de loc stappen. Als vervolgens de HC de deuren dicht deed zwaaide deze naar de machinist waarna deze weer instapte en vertrok. Ondertussen sloot de HC ook de laatste deur bij hem zelf. Alleen, dat laatste gebeurde vaak al rijdend... | |
Ou-Tannu | zondag 24 juni 2007 @ 13:09 |
quote:de deur waar ze op sleutelen telt volgens mij idd bij een aantal ( of alle .. dunno ) treinseries niet mee voor vertrekt | |
ReisT | zondag 24 juni 2007 @ 14:26 |
quote: ![]() | |
MREn | zondag 24 juni 2007 @ 15:17 |
Bij ICRm is het nog even wachten tot het spul in treinstelbedrijf gaat rijden, dan werkt dat groene lamp gedoe enzo gewoon. | |
ruben3123 | zondag 24 juni 2007 @ 16:26 |
Misschien een beetje domme vraag, maar ik vroeg het me gewoon af en hier zijn genoeg mensen die er verstand van hebben. Als ik savonds laat met de intercity ga van 22, 22.30 , 23 of 23.30 uur dan heb je tussen eindhoven en den bosch vaak een trein met meer dan 6 treinstellen, terwijl er maar misschien 30 mensen in de trein zitten. Waarom koppelt de NS niet al die overbodige treinstellen ervan af? Nu heb je treinstellen waar maar 1 of 2 mensen zitten als er plaats is voor meer dan 30 mensen. Bij de stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen heb je ook vaak bijna lege treinstellen bij de minder drukke tijden. Weet iemand waarom men die teveel treinstellen niet gewoon in Nijmegen of Den Bosch laat staan? | |
Ou-Tannu | zondag 24 juni 2007 @ 16:44 |
enige wat ik me kan bedenken dat de treinstellen de volgende ochtend ergens anders in het land nodig zijn? | |
Charango | zondag 24 juni 2007 @ 16:47 |
Misschien doen ze dat omdat ze al die treinstellen de volgende dag voor de ochtendspits nodig hebben. Als je het materieel zou laten staan, zou je de volgende dag bij het vertrek van een drukke forensentrein niet over al het materiaal kunnen beschikken, omdat dat domweg op een ander station staat. Als je het materieel apart zou laten rijden is dat duurder omdat je dan toch nog een machinist en een locomotief oid nodig hebt. Daarnaast wordt ook zo de drukte op de spoorwegen beperkt, volgens het principe van een vleugeltrein (Wikipedia) Correct me if I'm wrong... [ Bericht 3% gewijzigd door Charango op 24-06-2007 16:52:32 ] | |
Charango | zondag 24 juni 2007 @ 16:49 |
"enige wat ik me kan bedenken dat de treinstellen de volgende ochtend ergens anders in het land nodig zijn?" Ou-tanno was me al voor.... ![]() | |
Zug-Chef | zondag 24 juni 2007 @ 16:49 |
Je slaat de spijker aardig op zn kop ![]() Je wiki doet het trouwens niet | |
MREn | zondag 24 juni 2007 @ 18:33 |
quote:Naar mijn mening valt het met het geringe aantal reizigers nog al eens mee in de treinen. Ik heb vaak de trein van 22:08 van Utrecht naar Eindhoven en die zit (met uitzondering van de voorste paar bakken) aardig goed vol. Probleem van deze trein is ook dat deze in Sittard gesplitst moet worden, dus je hebt al minstens twee treinstellen nodig. En in die treinen rijdt nu eenmaal IRM (die dubbeldekkers), dus dan zit je met minimaal 8 bakken (IRM is er alleen maar in de smaken 4 en 6 bakken) 's avonds. Ander materieel is ook niet handig voor alleen die paar late treinen, omdat je dan vreemd materieel ver weg van het inzetgebied hebt. Bovendien: de treinen die zo rond 21:00 vanuit Utrecht naar Eindhoven rijden, zijn wel de treinen die midden in de avondspits al Maastricht/Heerlen-Eindhoven-Utrecht-Amsterdam-Alkmaar hebben gereden en nu weer terug gaan. quote:Dat doen ze ook wel. Die treinen rijden met plan T (vier bakken mat'64), en in de spitsen worden die verlengd met een plan V (tweedelig mat'64). Alleen in de avonduren wordt er regelmatig wat materieel meegestuurd omdat dat 's ochtends in Den Bosch of Nijmegen aanwezig moet zijn voor eerste treinen of reserve. Daarom wordt ook de stoptrein Eindhoven-Den Bosch 's avonds regelmatig met 3 stellen plan V gereden, waar er dan maar eentje van terug gaat naar Eindhoven. Dat is natuurlijk goedkoper dan een machinist apart met die twee lege stellen naar Den Bosch laten rijden ![]() | |
MREn | zondag 24 juni 2007 @ 18:38 |
Oh, ik zie nu dat je Eindhoven-Den Bosch bedoelt ![]() ![]() | |
Willy84 | zondag 24 juni 2007 @ 18:41 |
Ik denk dat hij het over de 800 heeft. Deze serie wordt in Sittard gesplitst in een deel voor Heerlen en Maastricht. De trein moet dus altijd uit 2 stellen bestaan. S' avonds is dat zwaar overdreven en kan je het met 4 bakken VIRM ook wel af. Ik denk dat het verhaal van stellen die s'ochtends op de juiste plaats moeten zijn wel klopt. Echter ten dele, de 800 rijd namelijk beide kanten op met 2 stellen s'avonds. Dus dan kon 1 van die stellen gewoon blijven waar die was. De NS kan dan s'avonds een vleugeltrein inzetten naar Heerlen (met aansluit garantie) Voordelen: Minder bakkilomters dus goedkoper sociale veiligheid verbeterd. Tegengaan vernielingen in de trein door sociale controle Wellicht minder conducteurs nodig (er moeten een minimaal aantal conducteurs per zoveel bakken zijn toch? Dus als je meer dan 6 bakken hebt moet je 2 HC's hebben geloof ik?) Ik vind het soms lachwekkend als ik 10 bakken VIRM s'avonds ri Heerlen/Maastricht zie gaan. De bakken die het verst van de trap zitten zijn vaak compleet verlaten. | |
Zug-Chef | zondag 24 juni 2007 @ 18:46 |
's Ochtends ook, in bijvoorbeeld de 7:08 of 7:38 uit Ut ri Mt, vooraan heerlijk leeg. Pas bij Roermond wordt het daar iets drukker... | |
MREn | zondag 24 juni 2007 @ 18:47 |
De 800 Ut->Ehv zit in de avonduren vaak vol genoeg (dat wil je niet in een enkel stel). En omdat 's ochtends de spits Limburg->Ehv->Ut ligt, moeten die stellen dus 's avonds richting zuiden. | |
Socios | zondag 24 juni 2007 @ 18:48 |
Lekker lang laten die treinen 's avonds. Kan me herinneren (geen idee of dat nu nog steeds zo is) dat de voorlaatste intercity van Eindhoven naar Amsterdam een heel lange trein was (toen nog ICR). Die was lekker rustig, terwijl de laatste intercity 1 stel Plan V was, die superdruk was. ![]() | |
MREn | zondag 24 juni 2007 @ 18:51 |
Die heb ik ook eens gehad, de laatste IC vanuit Maastricht met een enkel V'tje, goed druk, ingangscontrole, ik kom met mn duffe kop vanaf Brussels-south airport (lees: charleroi). Gelukkig had ik met mijn vooruitziende blik een 1e klas kaartje, dus kon heerlijk met de armsteunen omhoog liggen in een coupé ![]() | |
Zug-Chef | zondag 24 juni 2007 @ 18:52 |
Nou nog een fatsoenlijke overstap van de 800 op de NoordOost te Ut.... EN het liefst andersom ook | |
MREn | zondag 24 juni 2007 @ 18:55 |
quote:Het scheelt dat de 3500 inmiddels ook in het weekend rijdt... maar van mij mogen ze die 800 eruit gooien 's avonds ten gunste van de 3500, dat dingen sluit overal beter aan (behalve dan in Eindhoven). Overstap Noordoost -> 800 (van -2 minuten) wilde tot een tijd terug nog wel regelmatig lukken...zal wel aan de viersporigheid liggen dat het nu niet meer lukt... | |
Willy84 | zondag 24 juni 2007 @ 18:59 |
Mijn ervaring met drukte in de trein s'avonds zijn toch wel anders dan. In de 800/3000 vind ik het erg rustig. Toch rijden ze ongeveer even lange treinen als overdag. Op Amsterdam-Utrecht rijden natuurlijk wel 4 ic's per uur, ook s'avonds. Tussen Utrecht en Eindhoven s'avonds maar 2. Dus wat dat betreft kan het daar wel drukker zijn. Ik ben iig voorstander van het inkorten van treinen s'avonds. Dit omdat ik het echt onzin vind om lucht te verplaatsen. | |
Remco | zondag 24 juni 2007 @ 19:00 |
quote:Reed die niet in heet weekend dan? | |
Zug-Chef | zondag 24 juni 2007 @ 19:08 |
quote:Afgelopen woensdag: Lw 5:04 tot Amersfoort 6:53, daar had ik een -1 overstap op de 12700 die in Amersfoort begint, en gehaald ![]() ![]() Te Ut aankomst 7:07, vertrek 800 ri Mt om 7:08. Ook die gehaald, ook al scheelde het niet veel ![]() Maar meestal gaat het in Ut fout ![]() | |
ReisT | zondag 24 juni 2007 @ 19:41 |
quote:3500 reed in het weekend eerst alleen maar tussen Schiphol en Utrecht, en niet verder. | |
Brembo | zondag 24 juni 2007 @ 19:45 |
quote:De 800 vertrekt bijvoorbeeld om 7:54 's ochtends in Alkmaar en komt pas om 11:09 aan in Heerlen. Dat betekent dat het materieel dus ongeveer 3:15 onderweg is. Bij Alkaar - Utrecht rijdt het in de ochtendspits, daarna is het rustig. Dus je moet wel voor de hele rit plannen wat er waar nodig is aan capaciteit! Alleen overdag tot 19 uur is het een complete IC van Alkmaar tot Maastricht / Heerlen. Daarna wordt het steeds korter , Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Sittard als laatste stations. | |
Doc__Zenith | zondag 24 juni 2007 @ 19:47 |
Vanochtend had ik ook weer een overstap van 15 seconden te Ut... Irritante is ook gewoon dat je weet dat de 500 toch nog 8 minuten zal gaan niksen te Amersfoort : | |
Remco | zondag 24 juni 2007 @ 20:01 |
Ik haalde nog wel eens de -1 overstap Leeuwarden - Zwolle, Zwolle - Enschede. Maar nu die 2 minuten later vertrekt in Lw red ik dat niet meer. Nu trouwens het Kamerlijntje ook goed aansluit is Enschede de enige pauper aansluiting die er nog is. Als de trein binnen komt rijden staat er verder geen enkele andere trein ook als de trein weg gaat is dat zo ![]() | |
MREn | zondag 24 juni 2007 @ 22:06 |
Vertel mij wat...het is nu kiezen uit twee kutopties: ofwel 29 minuten wachten in Zwolle of wel in te vol mat'64 via Dv... Ik pleit er dan maar weer voor om de 7900 terug te leggen in de oude dienstregeling en de 7000 elk halfuur te laten rijden en door te trekken naar Es. | |
thatsme | maandag 25 juni 2007 @ 09:02 |
quote:Bij alle rijtuigen die Nederland telt is dit mogelijk. Dit doordat de veiligheidsvoorzieningen van deze deuren anders zijn dan van treinstellen. Onder de 5km/h is het mogelijk om de deuren te openen aan beide kanten. Deze worden namelijk gewoon ontgrendeld door het rijtuig zelf en niet door machinist zoals in treinstellen. Het rijtuig regelt de vergrendeling door de gereden snelheid te meten. Zo sluiten de deuren ook vanzelf weer boven de 5km/h. De een noemt het gevaarlijk, de andere vindt het normaal. Ik denk dat het gezond verstand van de mensheid nog steeds gebruikt mag worden. Of gaan we naar de tijd dat je zelfs verankerd op je stoel moet zitten omdat je je anders misschien we bezeerd in het geschommel in de wisselstraat? | |
Zug-Chef | maandag 25 juni 2007 @ 09:10 |
Vraag Fles maar eens hoe het in Roemenie is, deuren die de gehele tijd open kunnen tijdens de rit, is heel normaal daar. Het gaat zoals thatsme al zegt, meer om het gezonde verstand | |
Socios | maandag 25 juni 2007 @ 10:54 |
Dat kon vroeger in Nederland ook. Toen kon je alle deuren gewoon openen tijdens het rijden. En nog eerder kwam de conducteur zelfs buitenlangs om terwijl de trein aan het rijden was om de kaartjes te knippen toen er nog allemaal aparte coupés waren. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 11:15 |
quote:Ja, dat is Roemenië ![]() Daar hebben we het trouwens over deuren die niet eens dicht KUNNEN ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 11:21 |
Station alkmaar dicht en ontruimd vanwege een schietpartij trouwens ![]() Teletekst 120. Verder nog niks bekend ![]() | |
Remco | maandag 25 juni 2007 @ 11:28 |
quote:In de Veenexpress kon dat volgensmij nog steeds ![]() | |
ReisT | maandag 25 juni 2007 @ 11:30 |
quote:Sterker nog, diezelfde trein is om 7.15 uit Den Helder vertrokken (bij wijze van spitstrein Den Helder-Alkmaar), die heeft er dus 3:54 opzitten voor die een keer in Heerlen is. Dat is ook gelijk de langste verbinding in de huidige dienstregeling. | |
Jeff89 | maandag 25 juni 2007 @ 11:53 |
Hier wat Staal-pics.. Misschien open ik nog wel een apart topicje voor dit soort bakken..![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 11:59 |
quote:Ja doe dat, geef die neukfouten zo veel mogelijk aandacht. Slim plan ![]() | |
Jeff89 | maandag 25 juni 2007 @ 12:02 |
quote:Als je je er zoals ik niet aan stoort wel ja ![]() | |
JDude | maandag 25 juni 2007 @ 12:07 |
Je vindt het wel mooi, die pauperbeschilderingen? ![]() | |
JDude | maandag 25 juni 2007 @ 12:08 |
Vanochtend @ station Tilburg, spoor 3: 2.32, Vertraging circa 60 minuten De Sneltrein naar Amsterdam Centraal via Tilburg West, Gilze-Rijen, Breda, Etten-Leur, Roosendaal, Elst, Arnhem, Arnhem Velperpoort, Dieren, Zutphen en Deventer. Goed bezig, die CTA-bakkies ![]() | |
Willy84 | maandag 25 juni 2007 @ 12:12 |
quote:Ik vind het toch niet normaal om treinen onder te kalken met die rommel, ramen inkrassen. Als jij je daar niet aan stoort dan denk ik dat je echt in het verkeerde topic zit. ![]() De enigste reden dat ik laatst wat "kunstuitingen" ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 juni 2007 @ 12:26 |
quote:Bij de schoonmaak van ICM in Groningen staan de deuren ook vaak aan beide zijden van een stel open. Dit gebeurt alleen met de ICM stellen die op spoor 7 of verder riching opstel staan. | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 12:30 |
Ja, dat bij stilstand alle deuren tegelijk open kunnen lijkt me niet zo vreselijk bijzonder, wel? ![]() | |
JDude | maandag 25 juni 2007 @ 12:33 |
Bij ICRm kan dat altijd. Ideaal als je op het balkon zit en wat extra frisse lucht wil bij een tussenstop. Die deuren gaan inderdaad bij lage snelheden ook al open. Ik sta meestal al buiten op en zie dan de andere deuren opengaan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 12:34 |
quote: quote:Tof ![]() | |
thatsme | maandag 25 juni 2007 @ 12:35 |
quote:Als je je niet aan stoort stel je eigen huis en auto beschikbaar! ![]() ![]() | |
Doc__Zenith | maandag 25 juni 2007 @ 12:36 |
quote:Opbokken met die kutplaten. | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 12:36 |
quote:Ik ben zo trouwens met mat'54 ooit een keer uit een net-niet-langzaam-genoeg-rijdende trein gelazerd. In Rhenen. Broek kapot, knieën open, handen open, mensen lachen.... Pret voor het hele gezin ![]() | |
Zug-Chef | maandag 25 juni 2007 @ 13:10 |
quote:gast, opgerot hier, doei ![]() | |
Wadloper | maandag 25 juni 2007 @ 13:48 |
quote:Jou mogen ze ook ophangen met je zielige plaatjes ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 17:00 |
niet alle tekeningen van de "kunst" schilders is lelijk vind ik hoor.. mischien een leuk idee voor 1 treinstel x) groepje kunstschilders dr op los laten zonder de ramen te sproeien | |
MREn | maandag 25 juni 2007 @ 17:02 |
quote:Ik hou ook wel van mooie half-geometrische patronen. Mag ik bij jou straks even wat ramen ingooien? | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 17:05 |
quote:nee.. ![]() | |
MREn | maandag 25 juni 2007 @ 17:16 |
no further questions | |
Areyoutalkingtome | maandag 25 juni 2007 @ 18:53 |
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens. Die debiele tags van iedereen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Remco | maandag 25 juni 2007 @ 18:55 |
quote:Je bedoelt op die platen voor die appartementen? Dat is idd echt heel erg mooi vooral die koploper en die GTW naast elkaar ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 25 juni 2007 @ 19:00 |
quote:Mee eens ![]() ![]() Maar wat je nu vaak ziet is gewoon dom gekladder ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 juni 2007 @ 19:02 |
quote:Je bedoelt een soort van antivandalismetrein? | |
Dichterbijer | maandag 25 juni 2007 @ 19:03 |
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/35185882/ ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 19:29 |
quote:Welnee, gewoon een paar standrechtelijke executies. 10 of zo. Of 30. Als voorbeeld. DAAR dan heel youtube mee volgooien. Sommige zaken moet je sommige mensen gewoon DUIDELIJK maken ![]() En de eerstvolgende die betrapt wordt: poef. En de volgende weer. Dan houdt het vanzelf op ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 19:44 |
onderzoeks rapportje van Goederentrein VS 2x Plan V @ amersfoort is ook eens klaar :d | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 19:59 |
quote:Zo zo, vruchtbaar dagje ![]() ![]() Linkje trouwens? ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Dr_Flash op 25-06-2007 20:06:15 ] | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 20:06 |
of bedoel je Goederentrein vs V + T @ Arnhem? ![]() | |
Zug-Chef | maandag 25 juni 2007 @ 20:36 |
Vanaf 1 juli al het regionaal treinverkeer in geheel Duitsland rookvrij. Per 1 september een algeheel rookverbod in alle treinen in Duitsland en Oostenrijk. Daarnaast gaan ook de rookzones in Duitsland op de ban. Je mag dus vanaf 1 september NIET meer roken in de rookzones aldaar. Nu Nederland nog bron: Eisenbahn Magazin en Eisenbahn Kurier | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 20:52 |
Ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven tijdens om het even welk stoomtreinfestival ![]() En daar hebben ze er in Duitsland nogal wat van ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 20:58 |
quote:of arnhem ? kan ook.. maar afaik was het 2x V op de beelden :S | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 21:37 |
quote:Ja, een stoomtrein en een TGV ergenstussen schubbekuttenveen en Madrid kan ook wel. | |
Zug-Chef | maandag 25 juni 2007 @ 21:41 |
quote:cool, dat is vet ![]() | |
Luco | maandag 25 juni 2007 @ 22:03 |
Vandaag de 4011 vanaf Groningen naar Duivendrecht. Scheelt toch wel, die airco... Had het zowaar koud in de trein... Verder, wat zit dat prullenbakje irritant bij de coachopstelling! Ook vroeg ik me af wat het nut was van die armleuning bij het raam. Deze kan omhoog, maar dat zit extreem brak... | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 22:05 |
quote:Geinig, precies de dingen waar ik ook over viel in die frambozenlollies die op de HSL gaan rijden (en die nu soms meerijden in de BNL) | |
Brembo | maandag 25 juni 2007 @ 22:19 |
quote:Geloof dat dat rapport vandaag opgeleverd is waarbij de goederentrein toch door rood gereden is omdat de machinist het traject niet kende. | |
_Xbox_Master_ | maandag 25 juni 2007 @ 22:22 |
Ik zag zaterdag vlak voor Zwolle de 766 Mat 54 trein voorbij rijden ![]() Zelf zat ik in een Plan V'tje richting Deventer, geen camera bij de hand helaas ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 22:22 |
quote:ja, en niet wist dat de seinen die voor hem bestemd waren rechts van zijn spoor stonden. En doordat ERS niet checkte of die MCN wel wegbekendheid had daar. Tikkie slordig toch. van ACTS gehuurde loc: 225 k euro kreukels NS stellen 826 en 531: samen 660 k euro kreukels infra, nog 200 k schade samen een kleine 1,1 M euro. Hebben we het nog niet gehad over 3 gewonde railwerkers en 58 gewonde reizigers, van wie 1 zwaar. | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 22:25 |
Godverdomme de 826 kortgereden die homo ![]() Ons RondjeNederland startstel ![]() ![]() | |
NordicBlue | maandag 25 juni 2007 @ 22:25 |
Hoi ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 25 juni 2007 @ 22:30 |
quote:Grmpl ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 juni 2007 @ 22:35 |
quote:Stel schijnt oa naar Heerenveen te zijn gereden. | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 22:57 |
quote:ja die bedoel ik.. maar dat was toch 2x V VS ACTS dieselloc? | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 22:58 |
quote:Kom je nu mee! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 23:04 |
quote:Dat was V+T vs een door ERS van ACTS gehuurde, door ACTS van EWS geleasede Class 66 met 20 containerwagens. | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 23:09 |
quote:mmzzm ok :p dan heb ik scheel naar de TV gekeken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 23:16 |
Nou ja, leuk om te melden dat zoeen rapport er IS, maar LEES het dan ook ff weet je, staat alles in namelijk ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 23:20 |
quote:heb t nog niet kunnen vinden... ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 juni 2007 @ 23:22 |
quote:Klik | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 23:22 |
quote:Slechtste smoes ooit.pdf Peterselie was me voor ![]() Je hebt heel niet gezocht dooie flapkanarie ![]() | |
thats-me | maandag 25 juni 2007 @ 23:23 |
Linkje naar dat verslag (pdf) Edit: HeHe iets telaat ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 23:25 |
quote:Mja, binnen de minuut 3 man die met die link aan komen ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 23:35 |
jah ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 23:39 |
nee ÏK HEB NOOIT GEZOCHT eerlijk duurt het langst | |
Ou-Tannu | maandag 25 juni 2007 @ 23:40 |
quote:heb ik wel.. alleen als je op de verkeerde site zoekt ![]() | |
ThaFreak | maandag 25 juni 2007 @ 23:49 |
quote:en dat bepaal jij dus zeker niet he ![]() vind je het niet mooi, fijn kun je gerust vermelden maar op bovenstaande manier posten is zeker niet de bedoeling!! | |
Dr_Flash | maandag 25 juni 2007 @ 23:55 |
quote:Hij heeft wel gelijk TF ![]() Overigens zijn er veel meer mensen die hun ongenoegen kenbaar maken over de post van jeff89. Daar moet je dan ook tegen optreden? | |
Petre | dinsdag 26 juni 2007 @ 00:24 |
http://www.tvhenk.nl/streetpics/mediafiles/l22.jpg is idd erg saai, maar sommige designs van http://www.flickr.com/photos/8606530@N08/ zijn best mooi. Waarom alles maar negatief moet zijn.. Zolang de trein op tijd rijdt en je nog naar buiten kan kijken uit de meeste ramen, zie ik dat beetje verf niet als een doodzonde.. | |
MREn | dinsdag 26 juni 2007 @ 01:31 |
quote:Omdat zo'n armleuning erg lekker is als je de krant zit te lezen. | |
thatsme | dinsdag 26 juni 2007 @ 08:38 |
quote:Je beklad eigendommen van een ander.. Hoe zou jij het vinden als je je auto of huis zo terug vindt? | |
Zug-Chef | dinsdag 26 juni 2007 @ 09:11 |
quote:En nu reageert TF natuurlijk niet meer, prutsers hier af en toe... | |
Zug-Chef | dinsdag 26 juni 2007 @ 09:13 |
quote:En ook jij hebt niet veel begrepen van je opvoeding. 'Mensen' zoals jij ben ik en de meeste hier liever kwijt dan rijk. Zodoende spreek ik de mening uit van de gangbare gang hier, met het verzoek dit soort zaken niet meer te posten. Je zou toch beter moeten weten met je extra titeltje hier ![]() Verder, zie de post van thatsme. Ik mag gruwelijk hopen dat je auto binnenkort in alle kleuren van de regenboog terug te vinden is ![]() | |
Luco | dinsdag 26 juni 2007 @ 10:55 |
quote:Klopt, ik vroeg me ook af wat het nut was om deze omhoog te doen... Met je rug daartegenaan zit sowieso vrij brak... Maar omdat ding dan rechtop in je rug te hebben steken is helemaal kut... Klap je dat ding omhoog, kan je je arm nergens op een normale manier kwijt... Als hoofdsteun istie ook niet te gebruiken... Vaag ontwerp... | |
Petre | dinsdag 26 juni 2007 @ 11:09 |
quote:1. Ik heb geen auto 2. Ik woon op 2 hoog, knap als ze dat redden. 3. vlakbij hebben ze wel schilderingen op de dichtgetimmerde ramen van een huis. best mooi overigens ![]() 4. Hebben we het in dit topic niet over treinen? @zug-chef, verschil van smaak en/of mening is niet gelijk ene rechtvaardiging voor jouw gekaffer. | |
Jeff89 | dinsdag 26 juni 2007 @ 11:17 |
quote:Geweldig dat dat auto-voorbeeld altijd word aangehaald ![]() Alleen als je in het bezit bent van een cube-truck ofzo heb je het risico dat iemand hem tagged.. Niemand doet personenauto's ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 26 juni 2007 @ 11:38 |
quote:Goed, in dat geval maken we ervan dat de auto wordt bekrast met een sleutelhanger. Net zo goed een beschadiging van het uiterlijk, en net zo goed duur om weg te halen. Het gaat er niet om of het gebeurt of niet, het gaat er om dat je gewoon van andermans spullen af moet blijven. Of dat nu gaat om spullen van een persoon, van een bedrijf als de ns, of van de overheid. | |
nikky | dinsdag 26 juni 2007 @ 12:30 |
quote:Volgende keer kun je vertrekken met zo'n opmerking. Doodsverwensingen schelden etc doen we hier niet aan. Voor iedereen: En zullen we weer even ontopic gaan in dit topic. ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 26 juni 2007 @ 12:35 |
Alle uitgerangeerde treinen rond GV en GVC hebben allemaal de railrem (zo heet dat ding toch wat tussen de wielen zit en naar beneden kan?) naar beneden Denk dat dat is om ervoor te zorgen dat de trein niet opeens weg kan rijden door de wind Tevens stond er op GV een koploper, de 4230, waarvan de kleuren van de NS helemaal versleten waren En er stonden bordjes in, Iets met: Prins Mauritssch ofzo, iemand enig idee wat dat koplopertje daar doet? | |
thatsme | dinsdag 26 juni 2007 @ 12:45 |
dat is de magneetrem, deze wordt gebruikt als parkeerrem om inderdaad het wegrollen te voorkomen. | |
Zug-Chef | dinsdag 26 juni 2007 @ 19:50 |
*whatever* ontopic maar weer: Ik kreeg een sms over late avondspits chaos tussen Lw en Gn. Er zou een defecte trein staan / gestaan hebben bij Buitenpost, de sneltrein van 17:57 ri Gn is vlak voor Buitenpost gestrand en terug gereden naar Veenwouden, waar deze trein nog steeds staat. Iemand die hier iets meer over weet ? | |
Peterselieman | dinsdag 26 juni 2007 @ 19:53 |
Nope. Zag wel op internet de punctualiteitscijfers van Arriva tot en met week 24 staan. Let hierbij eens op het traject Lw-Hlgh ![]() http://www.arriva.nl/corp(...)k%20WEBSITE%2024.pdf | |
Zug-Chef | dinsdag 26 juni 2007 @ 20:00 |
zo de tering, dat is niet best zeg. Hoe kan dat? Door Oerol ofzo? | |
Socios | dinsdag 26 juni 2007 @ 20:02 |
Haha, ja, door die Wadlopers die de ´nieuwe´ dienstregeling niet aankunnen. Gelukkig vandaag weer lekker GTW. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 juni 2007 @ 23:25 |
quote:Dit staat er nu op Somda: quote:GTW'tjes 10235 en 10237 hebben het begeven onderweg. [ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 26-06-2007 23:44:10 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 26 juni 2007 @ 23:27 |
kut GTW! :p | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 06:19 |
Gisteren nog wat boten en trams gezien op ongewone plaatsen ![]() Ik mis alleen de treinen. En dan het aantal ![]() ![]() | |
JDude | woensdag 27 juni 2007 @ 09:48 |
Lichtelijk zooitje vanochtend in Tilburg, alles vertraagd, en de treinen rolden héél langzaam het station binnen. Even later werd me duidelijk waarom; de IC naar Roosendaal mocht door een rood sein vertrekken. Kennelijk een storing waardoor men op zicht van en naar het station moest rijden. | |
Remco | woensdag 27 juni 2007 @ 10:25 |
De 4011 staat trouwens gerangeerd in Leeuwarden, word dus waarschijnlijk vandaag wel ingezet ![]() | |
vw_caddy | woensdag 27 juni 2007 @ 10:41 |
quote:Stelt in vergelijking met Gn-Rd niets voor. | |
Socios | woensdag 27 juni 2007 @ 10:55 |
quote:Als het goed is als IC 12752, vertrekkende 14.04uur naar Rotterdam CS. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 juni 2007 @ 11:07 |
quote:O.o is dat zo? ![]() | |
thatsme | woensdag 27 juni 2007 @ 11:12 |
quote:Ik zag de 4011 of 4012 om half 8 langs meppel rijden. | |
Ou-Tannu | woensdag 27 juni 2007 @ 11:15 |
quote:richting? t noorden of t zuiden? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 juni 2007 @ 11:27 |
quote:ZO veel CXX om je heen... ja, dan ging ik ook lopen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 juni 2007 @ 11:28 |
quote:hmm nou nee... maar ik weet nu wel waar de uitgevallen bussen uithingen dus.. ![]() | |
Socios | woensdag 27 juni 2007 @ 11:37 |
quote:Lol, ik ga zelf ook even heen en weer naar Heerenveen. ![]() | |
thatsme | woensdag 27 juni 2007 @ 11:52 |
quote: | |
Peterselieman | woensdag 27 juni 2007 @ 12:02 |
Dat was de 4012. Die is namelijk gestart in de 522 in Gn. ![]() | |
thatsme | woensdag 27 juni 2007 @ 12:16 |
oke! ik kon in de flits alleen zien dat het een gerenoveerde was, of hoe de NS het noemt: gempimpte. |