Zelfscanner | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:34 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
b2py | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:42 |
Sluitseinen in de OP | |
Zelfscanner | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:45 |
Voor dit station moet dat mogen. | |
Zelfscanner | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:47 |
Tevens de intercity direct die stopt op Sloterdijk en Lelylaan Dat is voor zover ik kan bedenken nog nooit voorgekomen? | |
GlenSpey | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:53 |
Jammer dat ik de Hoekse lijn nooit heb mogen rijden | |
MTL | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:53 |
Ik heb mijn laatste rit alweer gehad. Een slagje Maassluis West, paar dagen terug. Hoek van Holland Strand is voor mij alweer een half jaar geleden. September vorig jaar stond ik daar voor het laatst. Maar hey, ik heb de foto's nog [ Bericht 37% gewijzigd door MTL op 25-03-2017 12:50:01 ] | |
b2py | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:57 |
Niet planmatig iig Vaak genoeg gestrand, dat wel | |
Fred | zaterdag 25 maart 2017 @ 11:18 |
Jep nog maar 41 keer vertrekt hier een reguliere trein (en morgen dus 4 speciale treinen) | |
Claude_Viole | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:20 |
True with that | |
Dr_Flash | zaterdag 25 maart 2017 @ 12:44 |
Wel tactisch gepland natuurlijk. Net nou het strandseizoen begint, de trein naar het strand er voor een half jaar uit flikkeren. Koet sinking! | |
#ANONIEM | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:00 |
Best chill toch dat de RET het overneemt op de lijn naar Hoek v. Holland. Per slot van rekening is dat nog gemeente Rotterdam ook en je kunt nu nog verder met je dagkaart van de RET crossen (kon al naar Den Haag). | |
derLudolf | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:06 |
Strand Zand Holland | |
derLudolf | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:08 |
Het enige stations waar dat ding niet is gestrand zijn Dalen en Venlo volgens mij | |
Dr_Flash | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:42 |
Geef de fiets van m'n opa terug en ROT OP naar je eigen mofrika | |
Fred | zaterdag 25 maart 2017 @ 13:46 |
Hoek van Holland strand wordt pas in 2018 weer geopend, maar dan stopt de metro wel écht bij het strand en niet meer op de plek waar 125 jaar geleden het strand was. | |
Bitlord | zaterdag 25 maart 2017 @ 16:05 |
Bitlord | zaterdag 25 maart 2017 @ 16:07 |
Mijn nieuwste aanwinst van de collectie. Echt heel leuk om dit V250-modelletje te hebben. Heb toch een speciale band met dit materieel. | |
b2py | zaterdag 25 maart 2017 @ 16:49 |
Om het duidelijker te maken | |
b2py | zaterdag 25 maart 2017 @ 17:00 |
Peterselieman | zaterdag 25 maart 2017 @ 17:10 |
Sluitseinen | |
Dr_Flash | zaterdag 25 maart 2017 @ 17:17 |
Apply water to burnt area | |
RokStarr | zaterdag 25 maart 2017 @ 18:17 |
Webcare heeft wel humor soms Bedacht me overigens vandaag nooit de hele Hoekse Lijn te hebben gereisd... Haven-Strand nooit gedaan | |
Dr_Flash | zaterdag 25 maart 2017 @ 19:31 |
Nice bitlord! Kosten enigszins binnen de perken kunnen houden? Kan me voorstellen dat dit soort dingen nogal prijzig zijn | |
dennistd | zaterdag 25 maart 2017 @ 19:57 |
Je hebt nog t/m 31 maart. Morgen zelfs met historisch materieel: http://nieuws.ns.nl/downl(...)eidhoekselijndef.pdf | |
James1988 | zaterdag 25 maart 2017 @ 20:11 |
Leuke aanwinst! Ik heb er ook eentje op m'n hobbyplankje staan: | |
Dr_Flash | zaterdag 25 maart 2017 @ 20:41 |
Op eoa manier blijven die SNCFdildo's een magische aantrekkingskracht hebben James | |
b2py | zaterdag 25 maart 2017 @ 20:48 |
Ieder heeft zo te zien ook zijn eigen prikkeling | |
James1988 | zaterdag 25 maart 2017 @ 20:50 |
Jaaaa, ze zijn leuk hè? [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 25-03-2017 20:55:17 ] | |
Bitlord | zaterdag 25 maart 2017 @ 23:55 |
Volgens mij 31 euro inclusief verzendkosten. Zat een keurig NS HiSpeed-doosje bij, dus moest verzonden worden via pakketpost. Ik vind het een redelijk bedrag, alhoewel het wel tien euro duurder werd door een kleine bied-oorlog op Marktplaats. Maar het alsnog een stuk goedkoper dan al die andere modelletjes die ik in de kast heb staan. | |
Zelfscanner | zondag 26 maart 2017 @ 07:47 |
Het gaat weer goed met de planning deze zondag ochtend. De 1e trein van de dag op dit traject heeft geen machinist. [ Bericht 10% gewijzigd door Zelfscanner op 26-03-2017 07:58:09 ] | |
dennistd | zondag 26 maart 2017 @ 08:30 |
De eerste trein uit Twente gelukkig wel | |
dennistd | zondag 26 maart 2017 @ 08:49 |
Overigens staan vanaf Apd alweer mensen in deze losse ICM-III... NS gaat mij niet wijsmaken dat ze op zondagmorgen te weinig materieel hebben | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 09:19 |
Niks voor mij om zo vroeg op pad te zijn op zondag: ik ben precies op tijd op Gouda voor de planmatig niet-rijdende trein van .22 naar Rotterdam | |
dennistd | zondag 26 maart 2017 @ 09:30 |
Ik ben mooi op tijd voor de ook niet rijdende trein van .52 Als heb je vanuit Twente op zondagmorgen geen andere keus dan ergens een kwartier wachten... | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 09:34 |
876 komt zojuist voorrijden om de IC voor te laten: https://imgur.com/gallery/VbAOC | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 09:36 |
Die IC is overigens óók een knusse solo ICM-3 | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 10:15 |
Ik voel me underdressed tussen alle treinliefhebbers in Rotterdam. Die hebben tassen bij zich alsof ze de rimboe in gaan. | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 10:46 |
Groepsfoto van alle Fokkers die naar de Hoekse lijn zijn! | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 10:55 |
Denk dat meeste FOK!ers mij niet eens gaan vinden. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 10:56 |
Zojuist voor het eerst gevloek gehoord over de ICD die wél rijdt: bij binnenkomst in Rotterdam blokkeerde hij het zicht op de vertrekkende 876 | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 11:21 |
Sta nu naast een of andere PR Pipo in mat '46. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 11:24 |
273 in Rotterdam https://imgur.com/gallery/CpPpd | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 11:24 |
NS Abbo met terugwerkende kracht geannuleerd en per morgen Dal Vrij | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 11:50 |
In Hoek van Holland toch wat teleurgestelde mensen die dachten zo in te kunnen stappen in de speciale ritten. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 12:04 |
Voor veel mensen is het ook onduidelijk dat ze in Hoek van Holland uit én in moeten checken voor de terugrit. | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 12:05 |
VERKEERDE KANT MANNEN!!! | |
Zug-Chef | zondag 26 maart 2017 @ 12:08 |
Ik was er al bang voor. Goed dat ik thuis gebleven ben | |
derLudolf | zondag 26 maart 2017 @ 12:18 |
Jammer joh | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 12:24 |
Die gingen natuurlijk voor de sluitseinen | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 12:26 |
Ik sta nu met 273 voor een rood sein voor Vlaardingen | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 12:55 |
Ik vermoed dat er een voertuig vanaf de andere kant komt maar het framed wel lekker dit | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 12:59 |
Spoorloper op de Hoekse Lijn... | |
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 13:05 |
je verwacht het niet ... | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 13:11 |
766 in Rotterdam https://imgur.com/gallery/K3tQK | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 13:57 |
Ze zijn trouwens erg voortvarend bij de NS: de OV-chip paaltjes zijn in Hoek van Holland Haven al buiten gebruik genomen. | |
MTL | zondag 26 maart 2017 @ 14:13 |
Allemaal? | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 14:14 |
Volgens het omroepbericht wel, ter vervanging staat er "mobiele apparatuur". Heb ze zelf überhaupt niet gezien, ik reis met een e-ticket. | |
MTL | zondag 26 maart 2017 @ 14:17 |
Maak je me weer dood met een blije mus Ik denk: ha, kan ik eindelijk weer eens een echte storing doorgeven, maar helaas. Jammer dit | |
Zelfscanner | zondag 26 maart 2017 @ 14:22 |
Pak een schroevendraaier en kniptang en neem hem mee als souveniertje. Net als het stationsnaam bord. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 14:22 |
Nog een geluk dat het te koud is om de mussen dood van het dak te laten vallen. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 14:24 |
Dat zit niet bepaald in mijn standaarduitrusting als ik met de trein heen en weer ga. | |
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 14:45 |
wat wel van de spottersuitrusting? | |
MTL | zondag 26 maart 2017 @ 14:48 |
https://m.facebook.com/st(...)3&id=331499490295000 Zo te horen moet ik blij zijn dat ik lekker thuis ben vandaag | |
Salatrel | zondag 26 maart 2017 @ 14:55 |
echt he. Het is een goed weekend voor nachtdiensten. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 14:58 |
Helemaal niets. Geen zin om met zo'n tas te slepen. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 15:01 |
Tja, waarom zou je je leven niet wagen voor dat ene perfecte plaatje? | |
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 15:04 |
staak de boel maar even en veeg het gebied schoon | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 15:11 |
De spotters lijken nog niet helemaal gewend aan de museale status van mat '64: zodra mat '46 of mat '54 in de buurt is rennen ze massaal naar het spoor toe, als mat '64 aan komt rijden rennen ze weg. | |
WethouderHekking | zondag 26 maart 2017 @ 15:23 |
Vanmorgen een wandelingetje gemaakt ter hoogte van Maassluis West : | |
WethouderHekking | zondag 26 maart 2017 @ 15:42 |
Mat 64 is ook maar 10 jaar ouder dan de sprinters die nu nog een paar dagen op de Hoekse Lijn rijden. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 15:57 |
Sterker nog, de oudste tweedelige SGM stellen zijn ouder dan jongste mat '64 | |
Zelfscanner | zondag 26 maart 2017 @ 16:15 |
Mat64 Niet eens 2 treinstellen | |
dennistd | zondag 26 maart 2017 @ 16:23 |
Er is maar één museum stel rijvaardig... En het scheelt zelfs maar een jaar of 6 | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 16:32 |
ProRail had een legertje BOA's heen moeten sturen, goed voor het bonnenquotum | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 16:35 |
Bestaat de 419 überhaupt nog? | |
greavy | zondag 26 maart 2017 @ 17:41 |
Nee, die is vakkundig gesloopt. | |
greavy | zondag 26 maart 2017 @ 17:41 |
En ik was wel bij de Hoekse Lijn, maar pas laat. Er reed een veel interessantere glastrein in de Rotterdamse Botlek. Daarna heb ik mijn tijd bij de Maeslantkering maar volgemaakt voordat LTE een keteltrein in Vlaardingen ging ophalen. | |
greavy | zondag 26 maart 2017 @ 18:12 |
Dus. Glastreintje. 26 Maart 2017 - Terwijl bijna iedereen aan de Hoekse Lijn te vinden was, begon mijn dag met een rondje Botlek. Eerst werd RRF met een keteltrein bij de BotlekTankTerminal (BTT) geklikt, maar tijdens het wachten aldaar kwam er een losse V100 van Captrain voorbij over het dieselspoor richting de Theemsweg. Na het klikken van de trein bij de BTT werd er richting de Theemsweg gereden, want dat moest haast wel een glastrein uithalen zijn. Na wat rangeerwerk komt CapTrain met het eerste sleepje een eindje buiten de poort bij Broekman, maar omdat er 10 wagens uitgezet moesten worden ivm beschadigde verpakkingen van de glaslading, duurde het nog een tijdje voordat de trein met 17 wagens (ipv 27) kon vertrekken richting emplacement Botlek, alwaar 186 458 de trein over zou nemen richting Duitsland. 26 Maart 2017 - Nadat de 10 wagens uitgezet waren bij Broekman, kon CapTrain vertrekken richting emplacement Botlek. Aan de haak 17 wagens beladen met glas, die na een lokwissel verder via Bad Bentheim naar Duitsland gereden ging worden. | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 19:16 |
Wat bijzonder dat ze glas vervoeren over het spoor, had ik niet verwacht. | |
greavy | zondag 26 maart 2017 @ 19:24 |
Het is eerst een proefvervoer van 3 treinen met elk 2 wagens geweest. Dit schijnt glas te zijn dat nog volledig onbehandeld is, en bij tussenkomst met water gaat roesten. Het vervoer zal elke 2 tot 4 weken een ritje hebben; voorheen ging dit met vrachtwagens. De vorige keer is zo'n bloktrein bij Tilburg aan de kant gezet, omdat er één uiteinde van een spanband een beetje wapperde. Er zat niks los, maar de machinist kon mooi alle spanbanden controleren voor hij verder mocht. Daarom zijn er vandaag 10 wagens uitgezet waar scheuren in het zeil met ducttape gerepareerd waren, want dat gaat geheid los onderweg met alle gevolgen van dien (wagens alsnog uitzetten, eventuele boete voor vervoerder enz). | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 19:26 |
Als het ergens matig beschermd is tegen water is op een trein, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 19:26 |
Goed inpakken dus | |
WethouderHekking | zondag 26 maart 2017 @ 19:29 |
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube Boze meneer op het einde. | |
greavy | zondag 26 maart 2017 @ 19:29 |
De bloktreinen zouden 27 wagens worden, vandaag dus maar 17. Volgende keer misschien weer 27, als ze dan tenminste bij de belading snappen wat ze nu fout deden. Leuk zicht is het in ieder geval wel. | |
Zelfscanner | zondag 26 maart 2017 @ 19:34 |
Zonde Had wel gehoopt/gedacht na de mat64 afvoer dat er nog 1 extra bij kwam. | |
Kansenjongere | zondag 26 maart 2017 @ 19:47 |
Ik geef hem eigenlijk groot gelijk als hij er niet van gediend is dat zo'n halve zool het nodig vindt om hem te duwen, onbeleefd aan te spreken en ongevraagd te filmen. | |
WethouderHekking | zondag 26 maart 2017 @ 19:59 |
Het is zeker een rare snuiter : | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 20:01 |
Komt er zomaar opeens een mod in beeld | |
WethouderHekking | zondag 26 maart 2017 @ 20:05 |
Heb je je zelf gespot? | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 20:06 |
Jep | |
Bitlord | zondag 26 maart 2017 @ 20:06 |
Weet iemand waarom er toen toch nog Mat 64 is geleverd in plaats van meer Sprinters? Allebei van Talbot. | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 20:09 |
Ander inzetgebied? Mat '64 heeft niet altijd in stoptreinen gereden. | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 20:10 |
Vooral dat, SGM is altijd bedoeld als sprinter | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 20:14 |
Laten we dit op de Hoekse lijn ook niet vergeten | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 20:18 |
En deze bij Schiedam ook niet: | |
GlenSpey | zondag 26 maart 2017 @ 20:27 |
Wat oogt die Sprinter daar nog mooi nieuw eigenlijk, ondanks de schade | |
Pino112 | zondag 26 maart 2017 @ 20:31 |
Nou, wie van hier zijn dit? | |
WethouderHekking | zondag 26 maart 2017 @ 20:35 |
En Maassluis : Net als in Vlaardingen ontsporing bij de spoorbrug in 1956. | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 20:52 |
Ik herken er geen | |
Dr_Flash | zondag 26 maart 2017 @ 21:09 |
Prima dagje om thuis te blijven dus | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 21:13 |
Ja, eigenlijk wel | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 21:13 |
De Sprinters waren in eerste instantie bedoeld voor lijnen met veel stops in de Randstad, zoals de Zoetermeer stadslijn (icm Hofplein) en de lijn naar Nieuwegein. (Die laatste is nooit aangelegd, maar stond al wel op de koersrol van SGM) | |
Salatrel | zondag 26 maart 2017 @ 21:15 |
Volgens Rijnmond reden naast het historisch materieel ook de normale moderne sprinters heen en weer. Modern is blijkbaar een rekbaar begrip... | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 21:16 |
Toen was er nog genoeg geld om treinen vaak te poetsen. | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 21:17 |
Er zit iets in wat automatisch de volgende bestemming omroept, en de deuren maken piepjes voor ze dichtgaan. Wat wil je nog meer? | |
dennistd | zondag 26 maart 2017 @ 21:19 |
Ik ken er eentje van, voor de rest herken ik er wel wat van gezicht. Geen idee of ze hier actief zijn. | |
DeaDLocK2K | zondag 26 maart 2017 @ 21:20 |
Laten we Fles in Hilversum ook niet vergeten: | |
dennistd | zondag 26 maart 2017 @ 21:20 |
Overigens heel handig in Rijssen: moeten wachten op de roestrijdende tegentrein... | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 21:23 |
Ze zijn volgens mij sowieso vergeten een plukstel kaal te plukken. Nu zitten er dit soort dingen in: Hier horen twee klapstoelen te zitten. En zo iets basaals had makkelijk uit een ander stel gehaald kunnen worden. | |
ReisT | zondag 26 maart 2017 @ 22:06 |
Nee hoor, die paaltjes werkten gewoon. De poortjes op de Hoekse lijn zijn wel buiten dienst maar die heeft Hoek van Holland niet... | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 22:07 |
Er werd in Hoek van Holland Haven wel omgeroepen dat je de mobiele apparatuur moest gebruiken... | |
DeaDLocK2K | zondag 26 maart 2017 @ 22:11 |
Wat was het nog lang licht vandaag eah. | |
DeaDLocK2K | zondag 26 maart 2017 @ 22:12 |
Ik was fok vergeten toen ik m'n rondje "Wat is het nog lang licht eah" deed. | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 22:14 |
Hoe was het ritje met de Hondekop? | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 22:14 |
Leuk | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 22:15 |
Staand op het balkon van Mat 46 van Hlds naar Rtd was ook wel grappig. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 22:17 |
Die gasten van Mat54 zijn wel een stuk gestressder dan wat er op de Mat '46 en Mat '64 aan personeel zat. Stond in Hoek van Holland een beetje de trein te bekijken van binnen en moest steeds maar even aan de kant om dat er weer zo'n figuur met porto of een vuilniszak langs moest. | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 22:18 |
Die gasten van stichting Mat '54 hebben dan ook al de nodige ellende gehad met die trein (vandalisme enzulks).. | |
Fred | zondag 26 maart 2017 @ 22:21 |
Ik snap dat dat vervelend is en vind het ook knap dat ze door hebben gezet, maar das toch nog geen reden om zo onvriendelijk te doen tegen mensen die het eindresultaat staan te bewonderen? | |
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 22:23 |
klopt, maar juist onder die groep zitten ook grote vandalen. Die zitten een beetje in dezelfde categorie als degenen die voor het perfecte plaatje zich op illegaal terrein begeven. | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 22:26 |
Dat is toch niet op de Hoekse lijn joh | |
DeaDLocK2K | zondag 26 maart 2017 @ 22:27 |
Nou en. Crashend staal <3 | |
Bitlord | zondag 26 maart 2017 @ 22:29 |
Was vanmiddag in de buurt van Apeldoorn en wilde nog even een rondje lopen bij de VSM. Was weinig activiteit, de vrijwilligers die er waren zaten shagjes te roken in de zon. Achterop het terrein zag ik nog wat materieel staan, waarvan ik niet weet wat de nummers zijn weet iemand dat misschien? Het locomotiefje achter de 2203. Deze dus | |
DeaDLocK2K | zondag 26 maart 2017 @ 22:33 |
Nou 2203 is er een van. | |
derLudolf | zondag 26 maart 2017 @ 22:33 |
Het is net echt spoor personeel | |
DeaDLocK2K | zondag 26 maart 2017 @ 22:36 |
In Nederland rookt echt maar heel weinig personeel in vergelijking met DB en ÖBB. | |
Zelfscanner | zondag 26 maart 2017 @ 22:38 |
Ook pas sinds 2003-2006. Hadden ze ook bij de mat kunnen inbouwen | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 22:41 |
Ik heb het idee dat dat voor de hele samenleving wel geldt. | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 22:42 |
DIt is toch een rijtuig Plan K, AB 7367? | |
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 22:42 |
TKp 5353 http://www.stoomtrein.org/collectie/brtkp.html | |
DeaDLocK2K | zondag 26 maart 2017 @ 22:43 |
Dat idee heb ik niet maar mijn bron is wel echt persoonlijke ervaring en ik spendeer een maand per jaar in Duitsland gemiddeld. Vooral in Beieren. In Oostenrijk lijkt het wel alsof echt bijna iedereen rookt. Of 50/50 ofzo. | |
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 22:46 |
Zo te zien wel http://www.nmld.nl/nl/object/1693 | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 22:58 |
Ik gebruikte dezelfde bron, het zal dan dus wel. | |
b2py | zondag 26 maart 2017 @ 23:06 |
Ik zie ze steeds vaker met zo'n e-sigaret even snel hijssen bij een 'korte stop' | |
Salatrel | zondag 26 maart 2017 @ 23:16 |
Net op Rotterdam stond er ook weer zon koekwaus tegen mij aan te hinniken. Ken mij het wat bommen dat jij van mening bent dat 2x slt4 teveel is op zondagavond om 22:55 naar Amsterdam. | |
Salatrel | zondag 26 maart 2017 @ 23:16 |
Zo ik heb mijn hart ook weer gelucht | |
James1988 | zondag 26 maart 2017 @ 23:21 |
Waar bemoeit hij zich mee? | |
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 23:21 |
Heerlijk he | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 23:37 |
Die van een uur eerder was SLT6+4. Ha! | |
Salatrel | zondag 26 maart 2017 @ 23:40 |
Die van een half uur eerder ook Hij kwam eerst al vragen of ik de trein ging rijden? Nee Oh dat dacht ik want ik zag u uw tas wegzetten.... Ik heb helemaal geen tas bij me mijn bakje bruine boterhammen met Calvé pindakaas (met stukjes noot) past gewoon in mijn jaszak | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 23:42 |
Allemachtig, wat een druif. | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 23:43 |
Je maakt toch wat mee hè. Ik ging gewoon zitten en hij reed, grotendeels leeg, weg. Zo mooi kan het zijn. | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 23:46 |
Mat '64 mag 140, SGM 120. | |
Salatrel | zondag 26 maart 2017 @ 23:47 |
ik voelde me bekeken en daardoor een beetje vies | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 23:49 |
Ik vind pindakaas vies. | |
Daffodil31LE | zondag 26 maart 2017 @ 23:53 |
Die stem en het taalgebruik van die kerel, geweldig! Net of je Joost Prinsen hoort. | |
Duvel | zondag 26 maart 2017 @ 23:54 |
Gek, bij Joost Prinsen krijg ik nooit de neiging 'm een knuppel in z'n nek te leggen. | |
derLudolf | maandag 27 maart 2017 @ 00:00 |
Vond nog steeds veel personeel echt stinken naar shag | |
derLudolf | maandag 27 maart 2017 @ 00:11 |
Glas dat gaat roesten? Ik dacht dat glas nergens mee reageerde. | |
derLudolf | maandag 27 maart 2017 @ 00:13 |
Reed er niks ouders vandaag? En tering zeg, dat figuur heeft wel een rijtje mentale uitdagingen om het netjes te zeggen... | |
Salatrel | maandag 27 maart 2017 @ 00:19 |
cultuurbarbaar | |
Maegrim | maandag 27 maart 2017 @ 00:42 |
Wat een hijgert joh | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 09:31 |
Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4 | |
dennistd | maandag 27 maart 2017 @ 10:17 |
Schiedam gaat dus terug naar slechts 4x per uur een sprinter naar Rotterdam Centraal? Zullen ze blij mee zijn daar... En in de superdaluren wordt het nog slechter met maar 2x per uur een sprinter. | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 10:20 |
Nee, bij invoering PHS wordt zes keer per uur een sprinter gereden Den Haag - Rotterdam. Zie ook vraag 3 & 4 | |
James1988 | maandag 27 maart 2017 @ 10:29 |
Nieuws uit het VK: de nieuwe South West-franchise wordt gegund aan een joint venture van MTR en FirstGroup. Daarmee komt er na meer dan 20 jaar een einde aan Stagecoach SWT, op dit moment de langs zittende vervoerder op het Britse spoor. https://www.gov.uk/govern(...)th-western-franchise | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 10:39 |
Dat is volgens mij dus echt kolder. Want je heb in principe alleen vier sporen nodig om met die treinaantallen te kunnen stoppen. Dat betekent dus: Schiedam Centrum viersporig. Als je dan toch je geld uitgeeft aan een betere wisselstraat kunnen meteen de vier sporen in Rotterdam goed worden aangesloten. Hier wordt echt gespind als een malle.. Ik zou niet weten waarom.. Bang dat het geld kost? | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 10:44 |
Er zitten nog wat andere afhankelijkheden tussen Rotterdam en Den Haag. Zoals een overstap tussen de 22/2400 en 50/5100 op Den Haag HS. Als dat soort zaken gehandhaafd moeten worden dan kan het best een uitdaging worden. Zeker omdat net op het tweesporige gedeelte de halte Delft Zuid zit. | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 10:49 |
Delft Zuid zit in het viersporige deel. Ik vraag me altijd af hoeveel mensen die overstap maken. Als je in het centrum moet zijn kan net zo goed bij HS de tram of een fiets pakken. Dan ben je volgens mij even snel en minder stressvol. | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 10:53 |
De grap is dat men infrastructuur altijd uitlegt op een bepaalde fictieve dienstregeling. Die dienstregeling wordt dan tot een soort heilige waarheid verklaard tijdens het uitzoeken van de infrastructuur en dan kan het wel of niet op de infrastructuur. Als je echter gaat kijken hoe een dienstregeling tot stand komt bij NS is dat de marktwensen telkens worden her-geëvalueerd en dat op basis daarvan nieuwe opzetten tot stand komen. Dan wordt alles onafhankelijk van of het wel of niet goed past over de infrastructuur gepropt. Dit omdat een product wat aan de gewenste opzet voldoet maar over de infra wordt gepropt beter voldoet dan de dienstregeling die het uitgangspunt was bij infrastructuurontwikkeling. Als we nu kijken hoe en wat dan zien we hier een resultaat van zo'n infrastudie gebaseerd op zo'n fictieve dienstregeling. We kunnen nu al weten dat de dienstregeling er anders uit gaat zien en daarbij is het meenemen van mogelijke andere oplossingsrichtingen voor dienstregelingen in de infrastructuur zo gek nog niet. Denk dus aan bijvoorbeeld station Schiedam Centrum wel viersporig maken ook als dat voor de fictieve dienstregeling niet hoeft en daarvoor niet een stop mogelijk maakt. Als je dan wilt stoppen heb je in ieder geval geen problemen met opvolgtijden. De dienstregeling eromheen valt met wat meer of minder speling wel weer recht te poetsen, dat is nu net weer niet een uitgangspunt in de meeste fictieve dienstregelingen. Een van de mooiste voorbeelden is dat men vijf jaar geleden de wissels tussen de Flevolijn en de middensporen van Weesp wilde gaan saneren. Die zouden immers toch niet nodig zijn voor de dienstregeling was de gedachte. Moet jij eens raden welke wissels in Weesp er in de huidige dienstregeling het vaakste omklappen... | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 11:43 |
Ow wacht, zie nu pas dat het over zo'n 5 jaar gaat spelen. Dan zou het moeten kunnen, zeker met een snelle Wisselstraat bij Schiedam. Iedere keer ben ik er weer verbaasd over hoeveel mensen er overstappen. | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 12:02 |
Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken. | |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 12:03 |
Hebben we een tweede Voslaan van Winsum te pakken? Op de Oude Trekweg bij Harlingen is opnieuw een auto op een trein gebotst. Ditmaal zijn er meerdere gewonden gevallen. Vorige maand was het daar ook al raak ... http://nos.nl/artikel/216(...)erweg-friesland.html | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 12:04 |
Gelukkig rijdt er tegen die tijd ook een derde en vierde IC naar Den Haag C aldus de plannen. Hoe we dat maakbaar maken weet niemand maar dat terzijde | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 12:05 |
Sprinter gaat ook 6x per uur rijden | |
Dr_Flash | maandag 27 maart 2017 @ 12:39 |
| |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 12:40 |
zie een paar berichten boven jou, Fles | |
Dr_Flash | maandag 27 maart 2017 @ 12:44 |
ja, ik zag het | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 12:45 |
Bij de Televaag ( ) hebben ze het over wellicht meerdere doden: http://www.telegraaf.nl/b(...)otst_met_auto__.html | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 12:53 |
De intercity alleen niet. Dat is exact wat ik zeg. | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 12:53 |
Vaak heb je dan het meeste aan de regionale omroep. Alleen is dat nu zo'n kliek met zo'n gek taaltje. | |
ziggyziggyziggy | maandag 27 maart 2017 @ 13:00 |
Leeuwarder Courant meldt twee doden. In het Nederlands. | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 13:00 |
Daar is de NOS push | |
ziggyziggyziggy | maandag 27 maart 2017 @ 13:01 |
Nee, deze is nog min of meer beveiligd met een WILO, een soort lichtgewicht AKI. | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 13:07 |
Er rijden al 6 IC's tussen Den Haag en Rotterdam: 1100 (Den Haag C - Breda (- Eindhoven)) 2200 (Amsterdam - Vlissingen) 2400 (Lelystad - Dordrecht (-Breda)) (Als je de 9200 (Amsterdam - Brussel) meetelt zijn het er zelfs 7.) Door het bijvoorbeeld (weer) invoeren van een sprinter tussen R'dam Lombardijen en Leiden Centraal heb je elke 10 minuten een sprinter, een IC en tussen Den Haag C en HS een verbinding. | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 13:12 |
Die IC's Breda - Den Haag sluiten toch niet aan op de sprinter in HS? Daar ging je hele betoog althans over.. | |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 13:16 |
Maar toch is het daar voor de tweede keer in korte tijd fout gegaan. Ditmaal na afloop van een uitje van een basisschool zoals nu staat te lezen | |
Zelfscanner | maandag 27 maart 2017 @ 13:16 |
2 doden inmiddels bij Harlingen. Weer een onbewaakte overgang. Hier gaan we weer lang gezeik van horen. | |
dennistd | maandag 27 maart 2017 @ 13:17 |
Nee. | |
Zelfscanner | maandag 27 maart 2017 @ 13:18 |
http://www.hartvannederla(...)geschept-door-trein/ Wat staat hier dan? De kleuters waren net met hun schoolklas lammetjes wezen kijken bij boer Sijtsma die aan de onbewaakte spoorwegovergang woont. | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 13:18 |
Gast, Hart van Nederland | |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 13:19 |
Het is een overweg die met lampen beveiligd is. Als er een trein aan komt brandt er een rode lamp. | |
Zelfscanner | maandag 27 maart 2017 @ 13:19 |
Ja sorry, was de 1e die bovenaan in het nieuws stond | |
ziggyziggyziggy | maandag 27 maart 2017 @ 13:19 |
Oei, Hart van Nederland zal het vast beter weten dan een treindienstleider inderdaad. | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 13:20 |
http://www.marcrpieters.nl/overweg.html Hier nummertje 2, de WILO | |
Zelfscanner | maandag 27 maart 2017 @ 13:20 |
Binnenkort het argument: Maar de zon scheen dus niet gezien | |
Zelfscanner | maandag 27 maart 2017 @ 13:22 |
Nee, daar twijfel ik niet aan. | |
ziggyziggyziggy | maandag 27 maart 2017 @ 13:22 |
Laagstaande zon heeft in het verleden al een hoop ongelukken veroorzaakt. Maar dat was hier waarschijnlijk niet aan de orde. | |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 13:23 |
Dan moeten ze beter kijken. Na deze overweg rij je direct een boerenerf op, dus normaal gesproken zou niet veel meer beveiliging dan een lamp noodzakelijk hoeven zijn. | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 13:26 |
Mijn opmerking ging over de generieke mogelijkheid om in de huidige dienstregeling over te stappen van een sprinter naar een IC in Den Haag HS. Dan moeten de sprinter en IC tegelijk in Den Haag HS zijn, terwijl het voor de dienst regeling, praktischer zou zijn als de treinen tegelijk in Delft zijn. Dan kan een IC-stop in Schiedam sowieso blijven. Maar het zou best kunnen dat de NS nu zegt dat een IC stop in Schiedam niet mogelijk is doordat de treinen tegelijk in Den Haag HS moeten zijn en ze elkaar dan in de weg zitten in Schiedam. Dat levert in de huidige dienstregeling ook al problemen op. | |
dennistd | maandag 27 maart 2017 @ 13:28 |
Het lijkt me beter om dit soort overwegen om te bouwen tot Anrufschranke. En om de extra personeelskosten hiervoor te dekken moet in het vervolg betaald worden voor elke oversteek. | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 13:30 |
Nou en | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 13:33 |
Welke vijf stations zitten er in deze plaat? nb. antwoorden gaarne in spoilers om het spelletje leuk te houden
| |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 13:36 |
Die was niet al te lastig | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 13:47 |
kan weg. | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 13:48 |
@FredVZ: De grap is dus dat de studie uit gaat van het volgende: 4 IC Den Haag CS-Rotterdam-Breda 4 IC Leiden-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht 6 sprinter Den Haag CS-Dordrecht. 6 sprinters per uur kan je nooit fatsoenlijk aan laten sluiten op 4 IC's naar Leiden. Overigens lijkt het grote probleem te zijn dat je hier nooit een goede detailuitwerking van kan krijgen. Want hoe krijg je met 2 minuten opvolgtijd 8 IC's netjes ingepast (2*15 minuteninterval) naast 6 sprinters (1x tienminuteninterval). Volgens mij levert dat zo ontzettend veel dwangpunten op dat je bij voorbaat als over een andere oplossing moet nadenken. Jouw oplossing is zo gek nog niet maar in ieder geval heel wat anders dan waar men de infrastructuur mee heeft doorgerekend. | |
dennistd | maandag 27 maart 2017 @ 13:48 |
Even een technisch vraagje aan een treindienstleider dan maar: waarom wordt er gekeerd in Dronrijp en niet in Franeker? Heeft dat er mee te maken dat er tot achter de inrijder gereden moet worden om kop te kunnen maken, wat niet mag omdat het baanvak Franeker-Harlingen gesperd is? | |
Mr_Klaasje | maandag 27 maart 2017 @ 13:50 |
Ja, en dat voorbij de inrijder rijden moet omdat beide sporen niet in twee richtingen te gebruiken zijn. | |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 13:51 |
Zou kunnen, maar ProRail schijnt met de boer in overleg te zijn om de overweg op te kunnen heffen. Betekent wel dat er een weg door de weilanden aangelegd moet worden. Daarbij ga ik er vanuit dat het de bedoeling is om de bestaande betonweg die vanaf het erf de weilanden in gaat te verlengen naar de eerstvolgende straat. | |
ziggyziggyziggy | maandag 27 maart 2017 @ 14:45 |
Dat, denk ik. En omdat je anders onhaalbaar korte keringen krijgt in Franeker. | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 15:11 |
Wat gaan ze op het perron in Hengelo klussen? | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 15:27 |
Meubilair? | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 15:30 |
Ze zijn bovenop die tweede tunnel aan het spitten. Wel meubilair ook maar er is echt best wel een flink stuk afgezet. | |
Zelfscanner | maandag 27 maart 2017 @ 18:14 |
En prorail wilt de spoorovergang weer sluiten | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 18:38 |
Ja, je kan doen maar het is toch een logische reactie? Mensen doen iets doms en schijnbaar mag dat niet meer dus worden er maatregelen genomen. | |
Bitlord | maandag 27 maart 2017 @ 19:15 |
Vandaag een ritje gedaan op de Hoekse Lijn. Ook nu flink wat hobbyisten onderweg en in de trein. Ik was op de bonnefooi er vanuit gegaan dat elke trein door zou rijden naar Strand, maar blijkbaar wordt dat station als enige in de bewoonde wereld maar eenmaal per uur bediend én rijdt die daar niet in de spits naartoe. Wel blijft de trein 20 minuten stilstaan op Haven waar wij er uit werden gebonjourd. Wellicht een eis vanuit de vakbond, zodat elke machinist tijd heeft om een kibbelingetje bij de viskraam naar binnen te werken? Eén van de pendelbussen van de RET tijdens instructieritten op de overweg bij Hoek van Holland Haven. Het is een oude stadsbus uit Eindhoven van Hermes. RET gaat in plaats van de 8 treinen per uur in de spits met 18 vervangende standaardbussen per uur rijden. Daarnaast wordt lijn 56 versterkt in Vlaardingen. Ben benieuwd of het allemaal gaat passen. [ Bericht 31% gewijzigd door Bitlord op 27-03-2017 19:20:37 ] | |
Dr_Flash | maandag 27 maart 2017 @ 19:52 |
Het gecoördineerde schuttingwerk. IEDEREEN, behalve NS en Prorail natuurlijk adviseert om met de trein te gaan | |
derLudolf | maandag 27 maart 2017 @ 19:53 |
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleuren | |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 19:55 |
Drietjes lukken niet, want die zijn bijna allemaal kaduuk | |
Dr_Flash | maandag 27 maart 2017 @ 19:56 |
Was ook mooi, paar jaar geleden bij Breukelen. En spoorwerkzaamheden EN wegwerkzaamheden. Sowieso dus al totaal niet op elkaar afgestemd, en ook nog doodleuk "NS adviseert met de auto te gaan" "ANWB adviseert de trein te nemen" Echt, ga dood dan | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 20:01 |
Of de Kameel. Nul naar 100 in misschien als ze 'm van een flatgebouw flikkeren. | |
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 20:01 |
| |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 20:01 |
Als de NS het verkloot hoor je de ANWB toch ook niet adviseren 'pak de auto' | |
Dr_Flash | maandag 27 maart 2017 @ 20:03 |
Nee. Maar ze kunnen toch minstens proberen met ELKAAR te praten. Is dat zo moeilijk? | |
derLudolf | maandag 27 maart 2017 @ 20:03 |
| |
James1988 | maandag 27 maart 2017 @ 20:03 |
| |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 20:04 |
Staat net een verslaggeefster van de NOS zonder blikken en blozen, terwijl ze voor een overweg staat met in koeieletters "LET OP TREIN" en een knipperende rode lamp, te beweren dat de overweg "niet zo opvallend" is. Ik denk dat we per direct alle kruispunten moeten voorzien van slagbomen. | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 20:07 |
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen? | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 20:07 |
Dat is toch hun core business? Mensen vervoeren in railvoertuigen? | |
Dr_Flash | maandag 27 maart 2017 @ 20:07 |
Ja, je hebt gelijk. NS WIL helemaal geen reizigers vervoeren. Dat is niet nieuw inderdaad | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 20:11 |
Treinen die al vol zitten en dan mensen enthousiasmeren om de trein nog voller te maken | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 20:17 |
Buiten de spits is nog plek zat. | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 20:18 |
Maatschappelijke functie, beyotch. | |
James1988 | maandag 27 maart 2017 @ 20:19 |
Opvallend: First/MTR South Western Trains, de nieuwe exploitant van de SW trains franchise, heeft geen interesse in de gloednieuwe Desiro City's die Stagecoach heeft besteld en die vanaf volgende maand zullen gaan rijden. In 2019/2020 zullen de treinen vertrekken, terug naar de leasemaatschappij. Daarentegen keren de Class 442's weer terug naar SWT-land, waar ze zullen worden ingezet voor London Waterloo - Portsmouth. De "plastic pigs" zijn gebouwd in 1988 en zullen volledig gemoderniseerd worden. | |
Zelfscanner | maandag 27 maart 2017 @ 20:22 |
Nee dat is het niet. Dus als er ergens iets mis gaat moet het maar meteen weg? Als er 1 voor de trein springt haal je ook het spoor niet weg. Als de lift op het station vast loopt moet die ook niet weg omdat die nu gevaarlijk is. Als prorail het zo graag weg wilt, mogen ze ook de kosten voor een aan te leggen viaduct betalen | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 20:24 |
Ik zou nog steeds niet weten waarom NS van het dak moet schreeuwen dat die mens0n met de trein moeten gaan | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 20:26 |
Omdat ze eigenlijk iedere gelegenheid aan zouden moeten grijpen om hun treinen vol te laden, zelfs als dat tijdens dit soort perikelen betekent dat er meer menen moeten staan. Treinen van/naar Schiphol met de hoogst mogelijke dubbeldekscapaciteit rijden (y) | |
b2py | maandag 27 maart 2017 @ 20:39 |
Iedereen weet dat NS dat niet kan, dat verlengen van die treintjes | |
Dr_Flash | maandag 27 maart 2017 @ 20:41 |
Ben jij wel lekker bij je hoofd of zo | |
DeaDLocK2K | maandag 27 maart 2017 @ 20:43 |
Dat komt echt niet overeen met de werkelijkheid. | |
b2py | dinsdag 28 maart 2017 @ 06:26 |
Want? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 28 maart 2017 @ 09:13 |
Je kunt lachen, en ok, het was geen SGM II, maar gisteren reed er wel een wat verdwaalde DDAR (?) als intercity richting Schiphol weg uit Enschede! Die ouwe barrels rijden over het algemeen alleen de stoptrein-dienst Apeldoorn-Enschede volgens mij... | |
Mr_Klaasje | dinsdag 28 maart 2017 @ 09:25 |
In die ouwe barrels zitten net zoveel zitplaatsen als in ICM-5. Als dat zou bestaan dan. | |
b2py | dinsdag 28 maart 2017 @ 15:10 |
Gezocht, plaatje met meerdere vervoerders naast elkaar, een soort line-up. Wie o wie kan mij helpen? | |
De_Hertog | dinsdag 28 maart 2017 @ 15:22 |
Arriva, Veolia, Breng, Syntus | |
James1988 | dinsdag 28 maart 2017 @ 16:20 |
b2py | dinsdag 28 maart 2017 @ 16:36 |
Thanks Hertog, @James, ik had iets specifieker moeten zijn, Nederlandse vervoerders | |
dennistd | dinsdag 28 maart 2017 @ 16:40 |
En mocht je er eentje zonder copyright willen (zolang niet commercieel gebruikt): https://flic.kr/p/MCFbgY | |
Dr_Flash | dinsdag 28 maart 2017 @ 17:25 |
Daar had natuurlijk die blauwe van de griffo-ekspress tussen geduwd moeten worden he, met een sikje of zo | |
Peterselieman | dinsdag 28 maart 2017 @ 21:31 |
Grapjassen hoor die Groningers. Het Dagblad van het Noorden noemt de nieuwe spoorbrug bij Zuidhorn in één adem met de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, het Sydney Operahuis en het Christusbeeld van Rio de Janeiro https://www.dvhn.nl/groni(...)idhorn-22102101.html | |
Salatrel | dinsdag 28 maart 2017 @ 21:36 |
ik ken minder indrukwekkende spoorbruggen categorie je ziet ze alleen als je er met daglicht overheen gaat... | |
Peterselieman | dinsdag 28 maart 2017 @ 21:41 |
het ding is nog enkelsporig ook omdat ze een paar miljoentjes wilden besparen. Een tweede ernaast bouwen kost straks nog eens dertig miljoen als ze dat tegen die tijd willen ... Verder kun je de brug prima vergelijken met het nieuwe ding daar bij Almere, gigantisch, maar dat is het dan ook. | |
b2py | dinsdag 28 maart 2017 @ 23:09 |
Hoho, die van Almere is wel echt mooi | |
RokStarr | woensdag 29 maart 2017 @ 08:15 |
Hebben in deze trein zoveel mensen geen zin om op jacht te gaan naar een zitplaats, dat snel de deurbeugels werden geclaimd. Meeste mensen hoeven toch maar 1 station | |
Dr_Flash | woensdag 29 maart 2017 @ 08:55 |
Informeren nieuwe stijl. Als de trein er vijf minuten te laat nog niet is, zetten we +5 op De borden. Vijf minuten later: +10. Omroep zwijgt in alle talen, tot de trein in zicht komt. Dan is het ineens " over enkele minuten". Het is gewoon "kijk om je heen en zeg wat je ziet" | |
Fred | woensdag 29 maart 2017 @ 10:04 |
Ik rijd met de sprinter van Gouda naar Rotterdam. Bij Rdam Alexander opeens omroepbericht van de machinist: "We zijn vertraagd doordat we tussen Woerden en Gouda achter een vertraagde trein aan reden. Die "vertraagde" trein heb ik gezien in Gouda: leeg materieel. Werd ook nog eens op spoor 8 gezet zonder "niet instappen" te vermelden, dus iedereen op het perron verbaasd waarom de deuren niet open gingen. [ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 29-03-2017 10:28:49 ] | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 10:20 |
Edam? | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 10:20 |
Dat is andere kaas | |
Fred | woensdag 29 maart 2017 @ 10:29 |
Moet je nagaan hoe ik van slag af was door het hele voorval | |
dennistd | woensdag 29 maart 2017 @ 11:18 |
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 11:40 |
ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen. Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen ! Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders. | |
Mr_Klaasje | woensdag 29 maart 2017 @ 11:45 |
Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt. | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 11:56 |
ik verwacht eerder dat hengelo op gaat houden te bestaan als standplaats | |
Mr_Klaasje | woensdag 29 maart 2017 @ 11:57 |
Zou dat dan verplaatst worden naar Deventer of opgaan in Enschede en Zutphen? | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 12:01 |
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffen | |
b2py | woensdag 29 maart 2017 @ 12:02 |
Hoe 'groot' is Hengelo? En hoe relevant is Hengelo? Starten nauwelijks treinen | |
Mr_Klaasje | woensdag 29 maart 2017 @ 12:06 |
Daarom heb ik het ook over verplaatsen ;-) | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 12:09 |
ze hebben voor de machinisten op een woensdag 32 diensten te verdelen (per wijzigingsblad 3-4) totaal aantal mcn is uiteraard meer. Rotterdam verdeeld er op dezelfde dag 108 | |
Zelfscanner | woensdag 29 maart 2017 @ 12:10 |
Tja, ze rijden dan ook niet in de buurt. | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 12:11 |
een standplaats sluiten is een beste kostenbesparing denk ik zo dan denk ik niet dat ze er elders 1 gaan openen | |
Mr_Klaasje | woensdag 29 maart 2017 @ 12:47 |
Een standplaats hebben is denk ik op zichzelf niet zo duur. Wat vooral duur is zijn de onnodige kilometers tussen een standplaats en de plek waar ditzelfde personeel nodig is. Het optimaliseren van de standplaatslocaties kan onder de streep meer geld opbrengen dan het sluiten van de locaties. | |
DeaDLocK2K | woensdag 29 maart 2017 @ 17:27 |
Grmbl. Ik wacht wel een half uurtje. | |
dennistd | woensdag 29 maart 2017 @ 17:56 |
Met drie stellen naar Enschede gegaan en daar midden in de spits twee eraf gehaald.... | |
Zelfscanner | woensdag 29 maart 2017 @ 18:21 |
Leuker kunnen we het niet maken, wel krapper. | |
Fred | woensdag 29 maart 2017 @ 18:29 |
Ik had niks te klagen vanmiddag. 3xICM4 vanaf Rotterdam naar Zwolle/Leeuwarden. We zaten met een mannetje of 6 in de voorste Bk-bak. | |
Kansenjongere | woensdag 29 maart 2017 @ 19:19 |
In de ICE hebben ze nog steeds niet door dat de zomertijd is ingegaan. | |
derLudolf | woensdag 29 maart 2017 @ 19:21 |
| |
derLudolf | woensdag 29 maart 2017 @ 19:25 |
Intern solliciteren geen optie? | |
GlenSpey | woensdag 29 maart 2017 @ 20:31 |
De cao nog daargelaten, wie gaat er vrijwillig een pendeldienstje rijden terwijl je nu landelijke wegbekendheid hebt | |
Dr_Flash | woensdag 29 maart 2017 @ 20:36 |
Godgod wat een drama, een pendeldienstje rijden Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig en vraag over Office beantwoorden?" Hou toch eens op met dat verwende gedoe. | |
GlenSpey | woensdag 29 maart 2017 @ 20:54 |
Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf? | |
Kansenjongere | woensdag 29 maart 2017 @ 21:03 |
Ik kan me niet voorstellen dat hij op een forum waar zijn klanten meelezen lacherig gaat doen over werknemers bij de concurrent die er heel wat bekaaider vanaf komen, zeker niet als die klanten toch al weinig reden tot tevredenheid hadden over de geleverde diensten en de prijs die ze ervoor betalen. Wat dat betreft is een monopolie natuurlijk wel erg prettig... | |
dennistd | woensdag 29 maart 2017 @ 21:08 |
Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein. | |
James1988 | woensdag 29 maart 2017 @ 21:11 |
Maar als je eenmaal Machinist VB bent en al een tijdje gewerkt hebt bij Syntus kun je altijd nog overstappen naar NSR, een goederenboer, of misschien wel Eurobahn. Duits spreek je toch al | |
dennistd | woensdag 29 maart 2017 @ 21:12 |
Het zou kunnen inderdaad, maar ik ben nu eigenlijk wel tevreden op de bus. Sinds een paar maanden een vast contract, dus daar kan ik voorlopig wel vooruit | |
Peterselieman | woensdag 29 maart 2017 @ 21:23 |
Vandaar dat je regelmatig een ladder mee hebt | |
Maegrim | woensdag 29 maart 2017 @ 21:35 |
FTFY | |
Salatrel | woensdag 29 maart 2017 @ 21:46 |
ik heb niet landelijk mis Heerhugowaard - den helder en zuid Limburg nog... Nouja missen is een beetje overdreven misschien... | |
b2py | woensdag 29 maart 2017 @ 22:45 |
Daar mis je niks an dus | |
_serial_ | woensdag 29 maart 2017 @ 23:44 |
Zuid-Limburg is wat lastiger, maar Heerhugowaaard - Den helder moet nog wel te doen zijn toch ? | |
Salatrel | donderdag 30 maart 2017 @ 00:16 |
is allebei wel te doen hoor Zuid-Limburg komen we sporadisch ook wel vanuit rotterdam geloof ik maar mijn roosterserie sowieso niet. Den Helder zit ook niet in mijn rooster dus heeft ook niet zo heel veel zin. | |
Prins_Pils | donderdag 30 maart 2017 @ 00:38 |
Er zitten wel rangeerders voor het aftrappen en voorrijden, of staan ze op papier eigenlijk op Zutphen ingedeeld? | |
Salatrel | donderdag 30 maart 2017 @ 07:33 |
geen idee waar ze vandaan komen maar Zutphen lijkt me meest logisch ja | |
MTL | donderdag 30 maart 2017 @ 08:09 |
Dat zijn inderdaad collega's uit Zutphen. | |
bork | donderdag 30 maart 2017 @ 13:41 |
Tripje met de Hochbahn in Hamburg https://www.ndr.de/fernse(...)t,wiegehtdas266.html | |
James1988 | donderdag 30 maart 2017 @ 20:15 |
Een piepklein kijkje in de Coradia Liner V160, de nieuwe Intercity van SNCF: | |
dennistd | donderdag 30 maart 2017 @ 21:01 |
Vallen in jouw huis de stenen ook omlaag James? http://nos.nl/artikel/216(...)rst-een-helm-op.html | |
Hr-Flip | donderdag 30 maart 2017 @ 21:12 |
Ik heb wel gesolliciteerd, volgende week contract tekenen en de CAO van Syntus is zo slecht nog niet, NS'ers zijn gewoon verwend. Maar als hun vinden dat elke dag Zwolle Enschede saai is, wens ik ze veel succes met het stuk Enschede - Deventer wat ze elke dag mogen rijden/passagieren.. Wat me straks wel mooi lijkt, is de knop in Hengelo, nu nog met NS materieel er tussen. Maar straks volledig met Syntus treinen en bussen. | |
James1988 | donderdag 30 maart 2017 @ 21:26 |
Gelukkig niet | |
Salatrel | donderdag 30 maart 2017 @ 22:01 |
Zeker Poolse metselaars geweest | |
ReisT | donderdag 30 maart 2017 @ 23:01 |
Ze zeggen 2,2 miljoen stenen, dat waren er vorig jaar nog 2,3 miljoen. Lijkt misschien een klein detail, maar 100.000 gevallen stenen is toch best een hoop... | |
Peterselieman | donderdag 30 maart 2017 @ 23:51 |
De eerste SNG is inmiddels in Tsjechië gearriveerd De maker van deze foto heeft nog wat meer plaatjes van het stel op zijn Flickr pagina staan | |
James1988 | vrijdag 31 maart 2017 @ 00:03 |
Mooi stelletje, stoere kop Dat NS-logo op de zijkant zit behoorlijk ingeklemd tussen het geel en blauw. | |
Peterselieman | vrijdag 31 maart 2017 @ 00:28 |
Nog eentje voor het slapen gaan: | |
DeaDLocK2K | vrijdag 31 maart 2017 @ 00:33 |
Vindikleuk. | |
Adrie072 | vrijdag 31 maart 2017 @ 01:39 |
Wat maakt Tsjechië daarvoor eigenlijk geschikter ipv n ander land? | |
dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 01:58 |
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan dan, bijna-collega | |
dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 01:59 |
Ik zie het trouwens al voor me, dat je in je eigen huis met een helm op rond moet lopen | |
dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 02:01 |
In Tsjechië ligt de ring van Velim, een ovalen testcircuit voor treinen. De enige andere locatie daarvoor is net over de grens in Wildenrath, maar die is eigendom van Siemens dus daar gaat CAF zijn treinen niet laten testen natuurlijk. Die in Tsjechië is volgens mij gewoon van CD (de Tsjechische spoorwegen). | |
dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 02:13 |
Dit is trouwens nog in Duitsland, in Bad Schandau om precies te zijn. | |
dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 02:15 |
Wat ook in Bad Schandau is, is de Kirnitzschtalbahn, een 7,9km lange enkelsporige tramlijn die aan de kant van de weg rijdt. In één richting rijdt ie dus eigenlijk tegen het verkeer in. Een foto in de openingspost van het volgende topic! |