b2py | woensdag 23 november 2016 @ 08:03 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 08:04 |
Ik moet zeggen dat de informatievoorziening ook wel stokt trouwens, zo groots als Utrecht wordt aangekondigd wordt hier niet gedaan | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 08:07 |
Jij beweert toch dat het allemaal wel meevalt? De dienstregeling voor week 51 is hier te vinden trouwens: http://nsdr.bemined.nl/2016-WK51/ Zoals te zien rijdt de 2400 (Breda - Lelystad) tot Lage Zwaluwe achter de 6600 (Den Bosch - Dordrecht) aan. De 6600 staat vier minuten stil in Lage Zwaluwe, aannemelijk om de 2400 te laten passeren. Hoe zouden ze dat dan willen doen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 08:09 |
Omdat ik vind dat je niet zulke bedragen moet uitgeven om te proberen de menselijke stupiditeit te temmen. Gewoon lekker laten gaan en natuurlijke selectie z'n werk laten doen. Ik zit gewoon niet zo te wachten op een overheid die vanallesennogwat voor ons bepaalt, net als die paniekvoetbal dat er onderweg een deur van een trein open kon toen met de Benelux. Ohnoes, ramp, moord, brand! | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 08:19 |
Wissels gebruiken | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 08:25 |
Dat moet dan ook maar net passen... je moet voorlangs kruisen (spoor MI -> 902 -> 922 -> 924), of een ommetje maken via de fly-over (MI -> 903 ->921b/a -> RB). Of zouden ze dat willen doen via spoor 906? http://sporenplan.nl/html_nl/sporenplan/ns/ns_nummer/zwd-zlw.html | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 08:34 |
Ik zou de sprinter op 902 zetten | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 08:41 |
Ja dat wel natuurlijk. Sowieso is het eigenlijk heel vreemd welke kant de discussie nu op gaat. "Afsluiten, beveiligen, omrijden, land kopen, boer kwaad alles" Terwijl die homo met die melkwagen als een blind paard op die overweg af komt stuiven en die trein de sloot in rijdt | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 08:43 |
Ja precies. Het is echt de omgekeerde wereld | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2016 @ 09:53 |
Mooi | |
Kansenjongere | woensdag 23 november 2016 @ 09:59 |
Dat moet gevierd worden met een groot feest waarbij per ongeluk alle poortjes sneuvelen. | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2016 @ 10:07 |
ja, maar ik zie het wel gebeuren dat er nog meer in poortjes geďnvesteerd wordt om de valsspelers nog beter te kunnen pakken. Zoals in Amsterdam waar bij het GVB massaal op kinderkaartjes gereisd wordt http://www.telegraaf.nl/b(...)inderkaartjes__.html | |
Kansenjongere | woensdag 23 november 2016 @ 10:12 |
Daar vraag je natuurlijk om als je de poortjes gaat misbruiken om te bezuinigen op personeel. | |
Zolderkamer | woensdag 23 november 2016 @ 10:19 |
Ik zal speciaal op jouw verzoek stroom water en gas bij je afsluiten.. want natuurlijke selectie enzo | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 10:30 |
Jij begrijpt iets niet. | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 10:31 |
Een Franse vrouw...jij? | |
Zelfscanner | woensdag 23 november 2016 @ 10:35 |
15 euro administratiekosten bij een boete Tevens zie ik hordes mensen gewoon door de poortjes heen gaan. Geen kaart kaartje, gewoon een duw. | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 10:36 |
Die is zo lelijk als de nacht man | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 10:37 |
Dan kun de beveiliging op alle overgangen wel wegsaneren | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 10:37 |
Nou eigenlijk wil ik die wel weten... | |
Zelfscanner | woensdag 23 november 2016 @ 10:39 |
Vandaag was toch trein tekort? De parkeerplaats van Haarlem staat vol | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 10:45 |
http://nos.nl/artikel/214(...)hade-door-files.htmlJaaaa nog meer asfalt Nog minder geld naar het OV | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 10:47 |
Die hebben net een meevaller gehad van 50 miljoen | |
ReisT | woensdag 23 november 2016 @ 10:50 |
In Haarlem is geen trein te kort. | |
Mr_Klaasje | woensdag 23 november 2016 @ 10:51 |
Vierkante wielen op de parkeerplaats? Dat rijdt wat lastig. | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 10:52 |
Eigenlijk 20, er is vorig jaar 30 extra naar toe gegaan | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 11:00 |
Ligt het aan mij, of gaat er grafisch iets niet helemaal lekker in de app? Die '10.05' lijkt mij een beetje afgeplat.... | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2016 @ 11:01 |
Als je kunt zorgen voor 1 of 2 procent minder auto's op de weg in de spitsuren heb je al veel minder files | |
Mr_Klaasje | woensdag 23 november 2016 @ 11:03 |
En als je dan die paar procent groei per jaar kan tegenhouden ben je helemaal spekkoper. | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 11:13 |
Hoezo niet? | |
Zelfscanner | woensdag 23 november 2016 @ 11:17 |
Maar iets verderop wel | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 11:18 |
Hoe zou je dat kunnen realiseren? | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 11:20 |
Geen idee, lijkt mij niks voor jou, ze zijn zo pretentieus.... | |
Mr_Klaasje | woensdag 23 november 2016 @ 11:33 |
Het was een cynische reactie op PSM. | |
ReisT | woensdag 23 november 2016 @ 11:40 |
Iets verderop waren de treinen ook niet opvallend korter dan anders. De treinen die wel reden that is. In plaats van dat ze die lange treinen voor een iets korter hadden gemaakt, dan hoefde er niets opgeheven te worden. Maar NS kiest liever voor de makkelijke weg... | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2016 @ 11:44 |
Die roep om nieuw asfalt vind ik te simpel, omdat als je het ene knelpunt oplost er ergens anders wel weer een nieuwe opduikt. Niet voor niets is de discussie over rekeningrijden weer actueel geworden. | |
Zelfscanner | woensdag 23 november 2016 @ 11:48 |
Ik sta in de trein van Schiphol naar Utrecht vanaf Bijlmer Arena. 15 minuten vertraging en maar een 4baks ICM. Dus 1 trein per 45 minuten eigenlijk Als je dan de helft treinen weglaat.... Er moesten mensen achterblijven. | |
Xetran | woensdag 23 november 2016 @ 12:10 |
Een sprinter van drie schamele wagonnetjes die je moet nemen in plaats van de intercity van zo'n 10 wagons naar Nijmegen.. Hier is over nagedacht. Daarnaast is er geen intercity die niet opgeheven is, of minder dan een kwartier vertraagd is. | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 12:14 |
Dan had ik hem toch goed | |
#ANONIEM | woensdag 23 november 2016 @ 12:22 |
Leuke plaatjes om te laten zien hoe ver je in 24 kunt reizen vanuit diverse Europese steden! https://www.indy100.com/a(...)s-than-a-day-7429281 | |
Prins_Pils | woensdag 23 november 2016 @ 12:23 |
Jij had toch eens een nagelvijlend kipje in Strasbourg op de plaat gezet? | |
Zelfscanner | woensdag 23 november 2016 @ 12:25 |
Ondertussen op Utrecht CS kwam de 'zwarte trein' binnenrijden op spoor 18 richting Heerlen. [ Bericht 11% gewijzigd door Zelfscanner op 23-11-2016 12:30:28 ] | |
#ANONIEM | woensdag 23 november 2016 @ 12:30 |
dumpertwaardig | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 12:43 |
Tering | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 13:01 |
| |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 13:02 |
Over welke trein heb je het dan? Sprinter Zuthpen-Nijmegen ipv IC Den-Helder-Nijmegen? | |
#ANONIEM | woensdag 23 november 2016 @ 13:06 |
Dit is een reclamestunt van brouwerij Het Uiltje? http://www.dumpert.nl/med(...)/de_bierexpress.html | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 13:07 |
Gaaf | |
Mr_Klaasje | woensdag 23 november 2016 @ 13:08 |
De grap is dat een deel van de mensen gevoelig is voor rekening rijden als gevolg van stijgende kosten. Voor veel mensen zal naar het werk reizen belangrijk blijven en die zullen niet ineens een veel beter alternatief hebben. Je haalt er met rekening rijden dus slechts een paar procent vanaf maar stopt naar alle waarschijnlijkheid niet de voortdurende groei van het verkeer, zeker niet in de delen van het land waar zowel de bevolking en het aantal banen groeit. Het is daarmee geen structurele oplossing maar slechts uitstel van executie. | |
Coppi | woensdag 23 november 2016 @ 13:10 |
Ik heb altijd medelijden met jullie. ik stap gelukkig altijd een stationnetje vroeger in. | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 13:15 |
Zou het niet ook een groot verschil maken als Nederland eindelijk eens wat vaart ging maken met dingen als telewerken, flexibele werktijden etc. Zodat veel meer mensen buiten ipv in de spits de weg op gaan, of helemaal niet (thuiswerken). Ik heb het idee dat NL daar behoorlijk mee achterloopt. | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 13:19 |
Laten ze dan eerst eens zorgen dat elk huis een glasvezelaansluiting krijgt | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 13:23 |
De kretologiemikser druppelde nog wat na "vanwege herfsthinder". Nee NS, "herfsthinder" is een gevolg. Geen oorzaak. | |
Kansenjongere | woensdag 23 november 2016 @ 13:29 |
Het zou NS sieren als ze gewoon zouden zeggen "Wegens algeheel falen onzerzijds is de dienstverlening ook vandaag weer beneden alle peil" maar dat zit er voorlopig nog niet in vrees ik. | |
Dos37 | woensdag 23 november 2016 @ 13:33 |
Bonte verzameling materieel vandaag op de Apeldoorn Enschede lijn. Ik zie een VIRM, DM'90, DD-AR-3, DDZ-4. Alleen een ICM ontbreekt nog. | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 13:39 |
Liever gelijk de volgende stap: Verregaande automatisering en een basisinkomen zodat die mensen niet meer hoeven te werken. | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 13:40 |
Estland is daar mee bezig geloof ik he? | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 13:43 |
http://nos.nl/artikel/214(...)emeester-winsum.html En horen we nog wat van Eringa? Of staat die morgenochtend echt met de bulldozer aan de voordeur? | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 14:40 |
En ook morgen sneuvelen Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag | |
dennistd | woensdag 23 november 2016 @ 14:41 |
Had je het bordje van Groß Schlamin al Fles? Ik kwam er net langs. | |
noodgang | woensdag 23 november 2016 @ 14:41 |
Het zal gezellig druk zijn in die toch al kleine treintjes, ik heb er nu al zin in | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 14:52 |
Waarom is dat eigenlijk? Omdat er een paar VIRM aan de kant staan? Die treinen rijden toch meestal met 2x4 bakken? | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 15:01 |
Vanwege herfsthinder | |
Frozen-assassin | woensdag 23 november 2016 @ 15:10 |
Blaadjes op spoor, waar is Greavy Snoeiwerken BV als je hem nodig hebt? | |
Eix | woensdag 23 november 2016 @ 15:26 |
Toch frappant dit: "Problemen met gladde sporen tijdens de herfstperiode zijn een normale zaak, waar een serieus te nemen spoorbedrijf dus tegen opgewassen moet zijn. Dit is een rechtstreeks gevolg van het overhevelen van meer dan honderd rijtuigen naar de treindienst op de HSL ter vervanging van het mislukte Fyra-project, van de voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64 en van de te late bestelling van nieuwe treinen. Allemaal beleidskeuzes van de NS, gedaan nadat het bedrijf ten tijde van het Fyra-fiasco beterschap had beloofd" stelt Rikus Spithorst van de vereniging in een reactie. (bron: http://www.treinreiziger.(...)or_herfstweer-147812 ) Alright, check. Herfstellende door beleidskeuzes NS. Iets met onder andere - ik quote - 'voortijdige afvoer van prima treinen van het type Materieel-64'. Duidelijk verhaal. Maart 2015: 'aanbeveling Inspectie genegeerd - “NS MARCHANDEERT MET VEILIGHEID” (bron: http://voorbeterov.nl/veiligheidsproblemen-mat64 ). De NS vond het blijkbaar niet (meer) opportuun om nog te investeren in baanschuivers voor die oude meuk en heeft dus afscheid genomen van de oude stoptrein. Nu geloof ik best dat de analyse dat de NS beleidsmatig een steek heeft laten vallen correct is. Maar het is toch maf dat de partij die heel hard roeptoetert dat de Mat'64 reuze onveilig is het als het hun uitkomt evengoed 'prima treinen' noemt. Manmanman. Ben trouwens benieuwd hoe de Mat'64 zich verhoudt ten opzichte van een GTW qua veiligheid. | |
Basekid_NZ | woensdag 23 november 2016 @ 15:37 |
gvd.. wil ik voor morgen mijn couponcode verzilveren, blijkt de webshop van NS offline te zijn: "Het is momenteel niet mogelijk kaartjes te kopen en couponcodes te verzilveren. Probeert u het op een later moment nog een keer. Onze excuses voor het ongemak." Fijn, maar ik wil morgen toch echt met de trein met mn coupon | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 15:37 |
Overigens lijkt het nu net alsof het een puur Nederlands probleem is terwijl Nederland waarschijnlijk een van de weinige landen is waar het probleem onderkent is, aan gewerkt wordt en waar ook resultaten geboekt worden. Zie bijvoorbeeld de aankondiging van Infrabel dat ze deze herfst begonnen zijn met sandite testen | |
Frozen-assassin | woensdag 23 november 2016 @ 15:38 |
Maar vallen er daar ook zoveel treinen uit? Hoe is dat ten opzichte van NS? Of loopt de vergelijking mank omdat ze een minder druk bereden spoornet hebben? | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 15:54 |
Typisch DriekOplopers. | |
dcm360 | woensdag 23 november 2016 @ 15:56 |
Best goed, want een Mat'64 had de overgang in Winsum nooit weten te bereiken | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 15:57 |
Er zijn veel factoren die meespelen. Hoeveel loofbomen staan er in een land vs naaldbomen (vallend blad is veel minder een probleem tussen Hannover en Berlijn of in semi-poollanden of berglanden), hoeveel van die bomen staan dicht genoeg langs het spoor om voor problemen te kunnen zorgen, hebben de treinen nog vaker ouderwetse herriemakende remmen die de bladstroop beter verwijdert, et cetera. | |
Eix | woensdag 23 november 2016 @ 16:04 |
| |
Peterselieman | woensdag 23 november 2016 @ 16:06 |
Vandaag nog in de buurt van die overweg geweest. Was er een drukte van belang, want de vrachtwagenchauffeur werd er door RTV Noord geďnterviewd. | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 16:13 |
Herinner me er straks even aan, dan ga ik wat data uitzoeken | |
derLudolf | woensdag 23 november 2016 @ 16:43 |
Met een Gardena accu-buxusschaar begin je weinig hoor gr.gr. Ludolf's boomverzorging | |
Mr_Klaasje | woensdag 23 november 2016 @ 16:47 |
Ja. In heel veel dossiers. | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 16:56 |
Beste Smullersvoer in tijden: broodje kebabsoufflé met sla en knoflooksaus. Prima te hachelen | |
Prins_Pils | woensdag 23 november 2016 @ 17:10 |
Klinkt lekker Maar JIJ naar de Smullers? | |
Zelfscanner | woensdag 23 november 2016 @ 17:14 |
Heb hem net gehaald in Arnhem En een gratis tube saus erbij. (Indirect bij de prijs in natuurlijk) Wel gratis reizen vandaag, hutje mutje de halfuur dienst Komt geen conducteur doorheen | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 17:16 |
het alternatief in Zutphen is de bloemist | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 17:26 |
| |
Prins_Pils | woensdag 23 november 2016 @ 17:40 |
Tulpenbollen kun je ook eten | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 17:44 |
Ja, dat is de grap | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 17:48 |
Dus, als ik mag kiezen: Toch maar een broodje kebabsoufflé | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 18:53 |
NMBS: https://twitter.com/searc(...)men&src=typd&lang=nl BR: http://www.networkrail.co(...)ys-explained/leaves/ Hier kan ik (nog) niet veel vinden over actuele of recente problemen Zie bijvoorbeeld hier. Wat in Nederland niet helpt is dat alle blokremmen zijn vervangen door schijfremmen of ED-remmen. Doordat er niet direct op het loopvlak wordt geremd wordt het vuil er ook niet afgeschraapt. En zie verder ook het blokkeer verhaal op Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trein#Remsysteem | |
Kansenjongere | woensdag 23 november 2016 @ 18:59 |
Ook enig idee hoe de Japanners het doen? Ik kan me gezien de stiptheid van hun treinen niet voorstellen dat het daar net zo'n zootje wordt als hier als de bladeren vallen. | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 19:02 |
Geen idee, ik kan er ook niets vinden bij JR en zoeken in het japans is niet mijn sterkste punt | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 19:03 |
Gezien de reputatie van de Japanse spoorwegen zou het me niets verbazen als daar elke ochtend een legertje Japanners met tandenborstels het spoor gaat schoonschrobben voor de eerste trein rijdt. | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 19:04 |
Het lastige is vooral tussen de treinenloop door de sporen schoon te houden | |
Dr_Flash | woensdag 23 november 2016 @ 19:47 |
Rijden ze daar ETMET ja? Met die Shinkansensets van 18 bakken? | |
Basekid_NZ | woensdag 23 november 2016 @ 19:50 |
de tering, wat zijn de treinen morgen een slachtveld zeg... Ik zit in Maastricht en een vriendin in Ede-Wageningen, maar het lijkt er niet op dat we kunnen afspreken, rijd echt helemaal niks eigenlijk... | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 20:01 |
Je reis duurt 11 tot 20 minuten langer maar er rijdt heel veel gewoon wel? | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 21:12 |
Sinds wanneer is het verboden te filmen in de trein. (en ik heb t dus niet over overlast veroorzaken) | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2016 @ 21:16 |
Je kunt het scharen onder commerciële doeleinden en daarvoor zullen ze geen toestemming hebben gehad. | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 21:21 |
Stel Als ik een filmpje van de zoveelste stiltecoupe ruzie op Dumpert.nl zet (stel dat) dan heeft er ook een partij commercieel belang bij.. Dus die vlieger gaat niet op dus dat mag wel... | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2016 @ 21:24 |
Dat is gefilmd met jouw aardappel, terwijl ze bij StukTV veel professionelere apparatuur gebruiken. Dat is waar met name op gelet wordt | |
dennistd | woensdag 23 november 2016 @ 21:35 |
Ik heb vandaag weinig problemen gehad tussen Bad Bentheim en Kopenhagen. Alles reed, hooguit een +5 gehad, meer niet. | |
Salatrel | woensdag 23 november 2016 @ 21:37 |
er staat in de algemene voorwaarden sowieso al iets over dat het niet is toegestaan personeel to filmen of geluidsopnamen van te maken zonder dat daar vooraf toestemming voor gegeven is.(de v&s'er in dit geval) Verder is het gewoon op overige wijze verstoren orde, rust, veiligheid of goede bedrijfsgang (art 72 wet personenvervoer) | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 21:44 |
Op bepaalde stukken wel meer dan PHS, en ook met zulke jongens ja | |
b2py | woensdag 23 november 2016 @ 21:49 |
Wat mij overigens opvalt aan die timetable is dat ze daar veel eerder stoppen met rijden en ook later beginnen, dat geeft veel meer tijd om onderhoud te plegen. http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/_pdf/eastbound.pdf | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 november 2016 @ 21:50 |
Dan hadden ze ons met rondje Nederland er ook op moeten aanspreken destijds | |
James1988 | woensdag 23 november 2016 @ 21:52 |
Dat slaan we er wel uit | |
dennistd | woensdag 23 november 2016 @ 21:56 |
Hamburg Hbf, een EC naar Praag De ICE op de boot: De ons tegemoetkomende veerboot die ons net voorbij is: Plaatje op Kopenhagen Hbf: | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 november 2016 @ 22:44 |
KBH <3 Ik ga er O&N vieren dit jaar! Voor het eerst in jaaaren. | |
Dr_Flash | donderdag 24 november 2016 @ 00:56 |
Ik ben in Essen dit jaar | |
Dr_Flash | donderdag 24 november 2016 @ 01:01 |
Maar mijn echte heyday komt pas begin maart '17 Dat ga ik voor het eerst sinds mensenheugenis een nieuwe modaliteit aan mijn leven toevoegen | |
Prins_Pils | donderdag 24 november 2016 @ 01:09 |
Niet eens met een roedel husky's | |
Dr_Flash | donderdag 24 november 2016 @ 01:16 |
Ook. | |
Prins_Pils | donderdag 24 november 2016 @ 01:32 |
Gaaf | |
Dr_Flash | donderdag 24 november 2016 @ 01:36 |
Met een beetje flink wat mazzel blijft het boven de -20 şC | |
Prins_Pils | donderdag 24 november 2016 @ 01:56 |
253 K, klinkt een stuk warmer | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 07:19 |
Tof! Waar ga je dat doen? | |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 07:21 |
Greenland jonge | |
derLudolf | donderdag 24 november 2016 @ 07:44 |
Brandstof verbranden is altijd mooier | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 07:53 |
'Is er ook een mensvriendelijker alternatief voor trams?' Huil huil huil. | |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 07:58 |
Staat zeker ook vooraan bij protesten tegen NZL | |
derLudolf | donderdag 24 november 2016 @ 08:02 |
Dat past beter op de Speld Ppeh Poeh, twee nachten per jaar >45dB, wat een verstoring moet dat geven. Zeker aangezien het anders altijd zo rustig is in Amsterdam | |
Goverman | donderdag 24 november 2016 @ 08:32 |
Schermen met normen van 45 dB zonder te weten waar het over gaat... En het opeisen van een deel van de publieke ruimte. FLAGRANTE SCHENDINGEN, dat zijn het!! | |
Frozen-assassin | donderdag 24 november 2016 @ 08:43 |
Wat betreft verhogen van rails kan ik me er wel in vinden, dat is wel nogal irritant | |
Goverman | donderdag 24 november 2016 @ 08:44 |
Ohwja, ik ben vanochtend toegetreden tot een illuster gezelschap: slachtoffers van beperkte inzet van NS materieel en wachtenden van een geopende brug bij Gouda | |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 08:46 |
Ik ook, ik kon zitten vanaf Overvecht | |
Mr_Klaasje | donderdag 24 november 2016 @ 08:51 |
B2PY, de zielepiet. Mijn trein van Deventer naar Amersfoort rijdt keurig op tijd op ronde wielen en voldoende capaciteit. | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 09:14 |
Ik ben blij dat ik toch nog een plaatsje gereserveerd had in Lyntog 41 van Kopenhagen naar Fredericia: die zit helemaal vol, maar ik heb nu een mooi plekje vooruit links tegen het raam Stoelen zitten prima tweede klas, en ondanks de vierzitters toch zat beenruimte (maar er zit dan ook een 3 jarig jongetje tegenover me). | |
Peterselieman | donderdag 24 november 2016 @ 09:47 |
Toch handig dat een ambtenaar nu ook weet de NS niet alles goed doet en er ruimte voor verbetering is. | |
derLudolf | donderdag 24 november 2016 @ 10:06 |
Zit je niet liever aan het gangpad? | |
Goverman | donderdag 24 november 2016 @ 10:12 |
Joh, dat weten ambtenaren al heel lang. Er zijn zelfs hele treinen naar ambtenaren genoemd (de trein Den Haag CS - Utrecht CS wordt ook wel ambtenarenexpress of ambtenarentrein genoemd). Maar goed, ik zit dus vooral op sturing van projecten (dus met ProRail). NS is 'slechts' een vervoerder... Eentje die mij te laat op mijn bestemming bracht vanochtend. | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 10:15 |
Nee, liever een raamplaats om naar buiten te kunnen kijken. | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 11:03 |
Als het even kan zit ik ook liever bij het raam | |
Peterselieman | donderdag 24 november 2016 @ 11:10 |
Ja, alleen zijn die 'verdwenen'. IRM's 8498 en 8499 hadden extra eerste klas aan boord. Ik geloof ook na hun verlenging en vernummering naar normale nummers. (reden vanuit Arnhem naar Den Haag). Voor Groningen Den Haag had je tot dienstregeling 2007 de treinen 501 en 502 waar stel 4444 (thans weer 4231) in meereed. Dan moeten jouw collega's hier mee aan de slag | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 11:11 |
Ik zit nu ff aan het gangpad, de vrouw die op mijn plek zit hoort hier eigenlijk te zitten. Maar ik heb maar een zitplaats tot Padbord: heb de zitplaats los via DSB geboekt, aangezien DB je een willekeurige plaats toewijst. En DSB verkoopt losse reserveringen alleen binnen Denemarken. Vanaf Flensburg heb ik weer een ander plekje, gewoon bij DB eentje aangezien ik toch de rest naar Augsburg reserveerde (en het is gewoon ¤4,50 per reis, of ik nu voor één of alle treinen reserveer) | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 11:16 |
Die ouwe wijven in die vierzitter bij mij hier zitten nu al aan de whisky-cola In combinatie met een soort gehaktballetjes in witte grei. | |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 11:54 |
Zit Deadlock als travestiet erbij ofzo? | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 12:35 |
Dan had ie zich goed vermomd in elk geval | |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 12:45 |
Darkwing_Duck | donderdag 24 november 2016 @ 12:52 |
Jezus Christus van Nazareth.... Wil je een kaartje kopen in de App, gaat t alleen met ideal | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 12:59 |
Ja, het is namelijk gewoon een e-ticket, alleen verschijnt ie in de app | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 13:01 |
Net trouwens al de tweede lus van vandaag: eerst in Flensburg, om Flensburg Hbf aan te kunnen doen (ligt niet aan de doorgaande lijn namelijk). En net nog de Rendsburger Hochbrücke, wat echt een mooi bouwwerk blijft. 'Vaart' de veerpont eigenlijk al weer? | |
ReisT | donderdag 24 november 2016 @ 13:24 |
Wat mooi groot stuk vloer, je kan het patroon in de tegelvloer echt goed zien in een losse tegel! Echt een goed aandenken! | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 november 2016 @ 13:28 |
Ja, Mastercard had leuk geweest.... | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 13:30 |
Er is weer een Steam sale, en Train Simulator doet mee. Ik heb gisteren de route Hagen - Siegen en de Talent 2 gekocht voor nog geen tientje. HaSi is niet heel goed (de route is oud en zit vol onvolkomenheden), maar er is iemand die 'm helemaal heeft opgeknapt en gemoderniseerd. | |
dennistd | donderdag 24 november 2016 @ 13:32 |
Kun je het nieuwjaarsrondje van dit jaar nog eens over doen. Al heb je daarvoor een Abellio-FLIRT nodig. | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 13:39 |
Er is een Abellio-repaint van de Talent 2. En de Flirt 3 voor Train Simulator is er inmiddels ook. | |
Salatrel | donderdag 24 november 2016 @ 15:50 |
Spoorwerker zwaargewond in Rotterdam | |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 17:02 |
James, ProRail heeft gisteren een stukje online gezet over wat ze gaan doen in die 2x16 dagen in de Willemsspoortunnel http://www.prorail.nl/wer(...)r-en-7-tm-22-januari | |
dcm360 | donderdag 24 november 2016 @ 17:12 |
Hm, dat lijkt me wel heel erg ambitieus Ik gok dat daar wel iets anders mee bedoeld wordt dan dat er daadwerkelijk staat. | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 17:33 |
Dat wist ik al Is niet gek, zulke dingen moeten ook een keertje gebeuren. | |
Peter | donderdag 24 november 2016 @ 17:44 |
Het gaat hier over in de trein? | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 17:48 |
| |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 17:56 |
Ah ok, naar aanleiding van ons gesprek gisteren | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 17:56 |
Mijn rant ging vooral over het falen van NS om een fatsoenlijke treindienst op te zetten in de periode dat er niet gewerkt wordt | |
Fred | donderdag 24 november 2016 @ 17:59 |
Nóg hoger? Bij Blaak moet je al bijna uit een SLT klimmen. | |
Zelfscanner | donderdag 24 november 2016 @ 18:03 |
Blaak Wat een eng station is dat. Het begin is er, de vloer en de stoeltjes. Nu het plafond en de verlichting nog. [ Bericht 0% gewijzigd door Zelfscanner op 24-11-2016 19:35:55 ] | |
b2py | donderdag 24 november 2016 @ 19:28 |
Beetje matige sale LGV Marseille - Avignon niet in de bonus en die TransRapid lonkt wel een beetje Verder niet erg indrukwekkend, heb wel tot -80% gezien | |
Duvel | donderdag 24 november 2016 @ 19:49 |
Cool, waar is die te vinden? | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 20:10 |
Die twee routes vind ik sowieso niet bijster interessant omdat er niet heel veel te doen is. De Transrapid is leuk omdat je 430 km/u aantikt, maar na 2 minuten moet je alweer in de ankers. En na één retourtje heb je de hele route wel gezien. Er zijn namelijk maar twee stations. LGV Marseille - Avignon is een grafisch mooie route, maar ik vind 'm zijn geld niet waard voor wat je ervoor krijgt. Het is... 70 km? En dat voor 30 euro? Als je een HSL wil zou je eens kunnen kijken naar de Atlantic Highspeed-route die Just Trains verkoopt. Kost ook 30 euro, maar dan krijg je meer dan 200 km aan HSL van Parijs naar St-Pierre-des-Corps. En een TGV Atlantique. | |
James1988 | donderdag 24 november 2016 @ 20:12 |
Hierzo: http://rail-sim.de/forum/(...)440-DB-Strecke-2800/ In de download zit een PDF met linkjes naar de andere freeware-assets die je ook nog nodig hebt, zoals PZB-magneten. | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 10:20 |
Ohja, hebben jullie al gehoord wat de werknaam is van het definitief opnemen van Rotterdam station in de dienstregeling? Stadionpark | |
James1988 | vrijdag 25 november 2016 @ 10:44 |
Neeeeee | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 november 2016 @ 11:10 |
Neem je randstad rail... Wordt je opeens boven afgezet in Den Haag, niemand verteld mij ook wat.. Tevens was de kekbabsoufle niet de hachelen, en heb ik zojuist wat R-net meuk gespot | |
Salatrel | vrijdag 25 november 2016 @ 11:17 |
wees blij tot voor kort werd je er op de laan uitgetrapt geloof ik | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 november 2016 @ 11:26 |
t zag er ook allemaal vrij nieuw uit | |
Fred | vrijdag 25 november 2016 @ 11:35 |
Als Amsterdam het station "Amsterdam Bijlmer ArenA" heet, dan moet het in Rotterdam toch dit worden: "Rotterdam Feyenoord de Kuip"? | |
Peterselieman | vrijdag 25 november 2016 @ 11:40 |
nah, doe maar niet
| |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 11:42 |
Als je ervan uitgaat dat het naar het stadion is genoemd wel, maar de buurt heet ook ArenA en ligt in de Bijlmer Net als de stationbuurt in Rotterdam | |
James1988 | vrijdag 25 november 2016 @ 11:47 |
Is het ook! Eind augustus opgeleverd. | |
Fred | vrijdag 25 november 2016 @ 11:51 |
De buurt waar de ArenA in staat heet "Amstel III / Bullewijk" volgens de gemeente Amsterdam. Alles om de ArenA heen is vernoemd naar het stadion. [ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 25-11-2016 11:58:07 ] | |
Peterselieman | vrijdag 25 november 2016 @ 11:53 |
Deze kende ik nog niet: vervuilde spoorstaven. Tussen Heerlen en Sittard hebben gisteren een groot deel van de dag geen treinen gereden door blaadjes die aan de rails vastgekoekt zaten. Schoonspuiten en schoonborstelen hielp niet, waardoor er vannacht een slijptrein overheen is geweest om het spoor weer 'schoon' te krijgen ... http://www.prorail.nl/nie(...)aven-sittard-heerlen | |
MTL | vrijdag 25 november 2016 @ 11:53 |
Whehehe, in de categorie lucht vervoeren: DDZ6 in de Sprinter Arnhem - Ede Wageningen | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 12:05 |
Ik snap sowieso niet waarom daar is geüpgraded van Plan V naar DDAR. Meer dan een verdubbeling van de capaciteit zo ongeveer. | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 12:17 |
Inmiddels is het een begrip op zichzelf in ieder geval | |
bork | vrijdag 25 november 2016 @ 13:04 |
Nieuwe spoorlijn naar de Uithof op de tekentafel in de krant stond nog een kaartje met de drie varianten er in getekend. (kan ik ff niet zo snel online vinden ) [ Bericht 19% gewijzigd door bork op 25-11-2016 13:10:37 ] | |
Salatrel | vrijdag 25 november 2016 @ 13:12 |
ik denk omdat mat64 niet meer in dienst is | |
bork | vrijdag 25 november 2016 @ 13:12 |
Hoe ze dat willen doen, geen idee, er gaan echt geen rails lopen over Rhijnauwen en langs fort Voordorp. | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 13:14 |
Dat men je Er heeft ook wel SGM gereden | |
Salatrel | vrijdag 25 november 2016 @ 13:23 |
als je dat liever hebt mogen die ddar wel hier komen rijden | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 13:27 |
Ik zit er toch nooit in Dat het nu een DDZ6 is heeft er misschien ook mee te maken dat de helft van de IC's naar Ede-Wageningen niet rijden? (Nijmegen-Schiphol) | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 november 2016 @ 13:27 |
Zeer goed idee, dit gaat de binnenstad gigantisch ontlasten. Alleen de lijn vanuit Arnhem zie ik echt niet gebeuren zonder een volledige spoorverdubbeling naar Arnhem. | |
Salatrel | vrijdag 25 november 2016 @ 13:33 |
Treinen vrijdag weer volgens planning | |
MTL | vrijdag 25 november 2016 @ 13:47 |
Nee, ik zag op Arnhem dat de stroomafnemer van de 1700 + DDAR die 'm eigenlijk had moeten rijden afgesleten was en de RET machinist op Arnhem zou 'm al af gaan rangeren. Vervanging in de vorm van DDZ6 dus. | |
James1988 | vrijdag 25 november 2016 @ 13:58 |
| |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 14:01 |
Ze moeten wel beseffen dat het of tram of trein is, de een sloopt de ander namelijk. Niet allebei | |
James1988 | vrijdag 25 november 2016 @ 14:02 |
Tramtrein? | |
Fred | vrijdag 25 november 2016 @ 14:03 |
Die tram die rijdt al bijna. | |
Fred | vrijdag 25 november 2016 @ 14:03 |
Volgens mij komt de trein dan ook niet verder dan het derde spoor in Driebergen-Zeist. | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 14:05 |
Gvd teringtyfus. | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 14:09 |
Dat zou een leuke zijn, nu nog bedenken aan welke treinverbinding je die wilt/kan knopen | |
Fred | vrijdag 25 november 2016 @ 14:11 |
Gouda - Alphen a/d Rijn? Zoals "vroeger": | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 november 2016 @ 14:13 |
Wat een onzin. Markt genoeg voor 2 oplossingen. | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 14:17 |
De IC Arnhem-Zwolle 14:10 reed niet door wisselstoring, bij Oss. Toen klapte Bakker de Baksteen met een vrachtwaggel tegen een spoorviaduct en zou er tot 16u niets meer rijden, om via Utrecht dus. Ik zit inmiddels in een nog stilstaande IC maar Utrecht maar er wordt omgeroepen dat de wisselstoring voorbij is en er om 14:40 een trein naar Zwolle gaat. Lekkere communicatie, ik blijf mooi zitten. | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 14:18 |
Ik zou d'r wel doen | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 14:19 |
Aha, toevallig de stam met loc 1757? | |
James1988 | vrijdag 25 november 2016 @ 14:20 |
Ik ook | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 14:32 |
Zwarte piet, racies! | |
bork | vrijdag 25 november 2016 @ 14:35 |
Ik heb liever U-tube i.p.v. trein, hebben we er in de stad ook nog wat aan | |
James1988 | vrijdag 25 november 2016 @ 14:36 |
Wat. | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 14:42 |
Wat zwart is niet zwart blijven | |
Mr_Klaasje | vrijdag 25 november 2016 @ 14:56 |
Hee, dat plan ken ik ergens van. | |
MTL | vrijdag 25 november 2016 @ 15:06 |
Geen idee. Nummertjes boeien mij totaal niet | |
#ANONIEM | vrijdag 25 november 2016 @ 15:08 |
Doe jij de 27e ook mee aan de pubquiz in de Sally's? Wij denken er aan om een delegatie te sturen en pils te drinken. | |
Xetran | vrijdag 25 november 2016 @ 15:38 |
Iemand die weet wat er gaande is tussen Zutphen en arnhem? | |
Fred | vrijdag 25 november 2016 @ 15:42 |
"Een busje van de voedselbank is tegen het viaduct aan de Vosdijk gereden", volgens de Gelderlander | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 15:56 |
Mooi uitzicht vanaf hier | |
Prins_Pils | vrijdag 25 november 2016 @ 16:11 |
Tof! Waar is 'hier'? | |
Dr_Flash | vrijdag 25 november 2016 @ 17:56 |
En weet iemand hoe het kan dat de Pimpel op tijd vertrokken is uit Amsterdam, nergens stil gestaan heeft en een kwartier te laat in Hilversum aan kwam? | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 17:57 |
Bomen. Blaadjes. Slotje. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 november 2016 @ 18:00 |
Misschien zat hij achter de badslipperexpress aan. | |
Dr_Flash | vrijdag 25 november 2016 @ 18:20 |
dat lijkt me eerder ja, want op de Veluwe kwam er geen minuut meer bij. | |
bork | vrijdag 25 november 2016 @ 19:07 |
50 % korting bij Leo Express guys! Black Friday http://www.le.cz/cms/blac(...)48&mc_eid=2c1c3bc139 | |
Dr_Flash | vrijdag 25 november 2016 @ 19:25 |
Met +20 aangekomen in Deventer, waar omgeroepen wordt dat precies die trein een nog onbekende vertraging heeft vanwege een aangereden spoorbrug. Borden zeggen +60 terwijl de trein er dus al staat. Hij is wel weg inmiddels | |
Xetran | vrijdag 25 november 2016 @ 19:28 |
Heh, dat is toch allang voorbij dat gedoe? Hoop ik ten minste, want ik kom er over een paar minuutjes langs | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 19:33 |
De uitwerking is vooral erg interessant. Je wilt hem ergens aan een bestaande treinserie koppelen om echt voordeel te halen, een overstap maakt het namelijk niet zo interessant. De tram is namelijk ook maar met 1 overstap binnen de terminal te Centraal of op Vaartsche Rijn. De sprinterreizigers ben je in ieder geval al kwijt daar. Oftewel, je moet ervoor zorgen dat het aantal overstappen 0 is want anders is de tram een prima alternatief, die is namelijk ook met 1 overstap. Verder is een voordeel van de tram dat die langs alle belangrijke plekken op de Uithof rijdt terwijl je vanaf een treinstation wellicht nog een flinke wandeling moet maken, afhankelijk van de locatie. Ja, er is markt voor 2 verbindingen, nee er is geen markt voor een dubbele zeer hoogfrequente verbinding. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 november 2016 @ 19:34 |
Persoon op het spoor bij de ijsselbrug. | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 19:34 |
Gooi hem in het water! | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 19:40 |
Waarom hebben ze na de oorlog niet gewoon alle Duitsers geëxecuteerd? [ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 25-11-2016 19:46:10 ] | |
Prins_Pils | vrijdag 25 november 2016 @ 19:42 |
Welke van de vier? Er zijn meer IJsselbruggen dan die in Zwolle | |
Prins_Pils | vrijdag 25 november 2016 @ 19:43 |
Weer in Holten? Daar was het vorige week ook al raak | |
Dr_Flash | vrijdag 25 november 2016 @ 19:47 |
ja, was uurtje geleden of zo, maar ik moest eerst even andere leuke dingen op TV kijken | |
Peterselieman | vrijdag 25 november 2016 @ 19:56 |
In Leeuwarden moet je sinds ergens deze week in- en uitchecken bij de onlangs geplaatste poortjes. Om bijna alle paaltjes op de perrons zitten nu grote vuilniszakken. Eén voordeel bij de poortjes is wel dat het veel sneller gaat dan die trage Arriva-paaltjes | |
Zelfscanner | vrijdag 25 november 2016 @ 20:23 |
Nooit gesnapt die palen. Waarom niet dezelfde als de NS, maar dan rood bestickerd? In die schuine palen moet ik zowat mn kaart erin stampen voordat die wat doet. Bij connexxion kan het immers ook. (Gezien op Amersfoort) | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 20:27 |
Goedkoop vs iets duurder | |
Peterselieman | vrijdag 25 november 2016 @ 20:28 |
Ze werken met software en apparatuur van ProData en die werkt op een of andere manier minder snel dan Thales dat gebruikt wordt door NS, cxx en GVB. | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 20:29 |
Verdien je op onderhoud en storingen wel weer terug volgens mij. Hoe vaak die van Arriva wel niet defect zijn... | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 20:35 |
Heeft er iemand een atoombom over? Op München gooien dan graag | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 20:38 |
Is al genoeg terreur geweest daar | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 20:39 |
Vanwaar die haat zo ineens? | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 20:45 |
Omdat ik al voor de tweede keer vandaag dik een uur vertraging oploop omdat er zit weer zo'n kutmof voor de trein heeft gegooid, er geen enkele vervanging is met bussen (na dik twee uur), ik heb cent terugkrijg omdat je dan eerst minstens 3x een uur vertraging moet hebben (op één dag) en ik door desinformatie (trein zou niet wachten, net voor aankomst: trein wacht toch, ik gauw door de tunnel heen, ik kom boven en de trein rijdt weg, net als die waar ik uit kwam, met blijven zitten was de vertraging minder geweest) nog langer onderweg ben. Al met al heb ik maar één conclusie: ze hebben na de oorlog de grote fout gemaakt dat ze niet alle moffen voor het vuurpeloton hebben gezet | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 20:51 |
Oh ja, en hun mobiele netwerken zijn net zo kut | |
_serial_ | vrijdag 25 november 2016 @ 20:57 |
Hun bier daarentegen... | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 20:58 |
bier | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 21:09 |
Wat ben je af en toe ook lekker hopeloos Dennis. Mag je nog wel als beste de individuele ronde maken, reizen heb je geen koek van gegeten | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 21:12 |
Vind ik ook. Hun keuken is gelukkig ook prima en goed geprijsd. | |
Prins_Pils | vrijdag 25 november 2016 @ 21:22 |
Zooo hee waar komt dat dan ineens vandaan | |
Duvel | vrijdag 25 november 2016 @ 21:25 |
Jammer dat veel van die links het niet meer doen. | |
Zelfscanner | vrijdag 25 november 2016 @ 21:27 |
Geen last van vodafone hoor | |
Peterselieman | vrijdag 25 november 2016 @ 21:40 |
nou, ik kots erop. Vodafone heeft hier waar ik woon in huis geen enkel bereik en dat terwijl ik me dichtbij een grote stad bevind. KPN zit gemiddeld op twee van de vijf streepjes. Niet ideaal, maar wel beter. | |
derLudolf | vrijdag 25 november 2016 @ 21:42 |
Alleen tmobile is kut... Bij mijn ouders heb ik dan alleen bij het raam ontvangst, op. het Duitse netwerk. Terwijl ze toch wel 5km van de grens wonen hemelsbreed. | |
b2py | vrijdag 25 november 2016 @ 21:58 |
Afgelopen 2 dagen was het CVS congres, hier wat papers die direct te maken hebben met het spoor. Erasing Borders, Wat is het potentieel van een geďntegreerd Europees spoornetwerk voor passagiers? Meten van structurele gedragsverandering onder voormalig deelnemers van OV-stimuleringsactie van Maastricht Bereikbaar Slimmer nieuwe treinreizigers vinden Punctualiteit Hoge Noorden steeds hoger Maatschappelijke impact treindienstvarianten Zeeland De spoorwegdienstregeling ontrafeld n.b. alles in het Nederlands | |
James1988 | vrijdag 25 november 2016 @ 22:02 |
Gaat hij, Dennis? | |
ReisT | vrijdag 25 november 2016 @ 22:33 |
Ik kwam vanochtend aan in München (CNL was gewoon op tijd!), lekker rondgetourd in de regio, geen last gehad van grote vertragingen. Veel 218'en op de foto gezet, lekkere koffie in de alex, lekkere worst in Buchloe, lekker bier in Ulm. Prima dag gehad alles bij elkaar. | |
Peterselieman | vrijdag 25 november 2016 @ 22:42 |
Zitten interessante dingen tussen | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 22:49 |
Inmiddels wel weer ja... | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 22:49 |
Blijkbaar heb ik dan iets verkeerd gedaan.... | |
dennistd | vrijdag 25 november 2016 @ 22:52 |
Oh ja, en dit was natuurlijk de Zugspitzbahn, gezien vanaf de Zugspitze Werd volop geskied op het Zugspitzplatt, en beneden leek het net een groot meer met wat eilandjes erin. In werkelijkheid waren het wolken met bergen | |
desbarts | zaterdag 26 november 2016 @ 06:57 |
Zo te zien ligt er weer lekker wat rijp op de bovenleiding. De buitenkant van de eerste trein is mooi fel wit-blauw verlicht met een knipperende interval | |
Zelfscanner | zaterdag 26 november 2016 @ 07:34 |
Kolder in de kop. I.p.v. SGMM-3/5 met een VIRM-6 rijden | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 november 2016 @ 07:53 |
Mag ik er met een Hema kaartje er toch voor kiezen om met werkzaamheden de originele route aan te houden. Zodat ik een maat kan treffen op een station op de origineel geplande route? | |
Zelfscanner | zaterdag 26 november 2016 @ 09:00 |
Ja, waarom niet? Is natuurlijk een ander verhaal als je eerst langs Maastricht gaat | |
GlenSpey | zaterdag 26 november 2016 @ 09:37 |
Yep, die had ook behoorlijke vlakke plaatsen op de dag daarvoor dus als ze slim zijn pakken ze die gelijk mee | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 november 2016 @ 10:21 |
Die ene in Zutphen want dat is me toch een partij logisch. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 26 november 2016 @ 11:23 |
Waarom kijken ze niet naar institutionele barrieres om ook echt in Dld of in BE te gaan wone en werken? Ze kijken in feite alleen maar naar redenen waarom de input in een vervoersmodel anders zou moeten. Goed voorbeeld van leren door gewoon constant te evalueren en het steeds beter te maken. Goede stap voorwaarts in dienstregeling en infrastructuuranalyse.. Maar we zijn er nog lang niet. | |
MTL | zaterdag 26 november 2016 @ 14:00 |
Is het vandaag nationale 'spot de trein voor het te laat is'-dag of zo? Ik heb vandaag een paar slagen Gouda - Alphen te doen, en bij elke dikke boomstronk staat er wel een treinspotter met zo'n fotokanon | |
Salatrel | zaterdag 26 november 2016 @ 15:25 |
ik heb er gisteren ook van genoten. Het had zomaar mijn laatste slag kunnen zijn. Waddinxveen is toch het mooist in het donker! | |
Dr_Flash | zaterdag 26 november 2016 @ 15:54 |
Ja, dan zie je er tenminste niks van | |
Salatrel | zaterdag 26 november 2016 @ 16:42 |
jij snapt em! | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 00:20 |
Greavy, mocht je binnenkort een telefoontje krijgen vanuit vanuit Oberneufnach: ik heb je telefoonnummer doorgegeven, aangezien ze daar nog last hadden van struiken langs het spoor (en zelfs schurend langs de trein). | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 00:30 |
Bij het lezen van de titel dacht ik dat James hout wou gaan hakken http://www.bndestem.nl/re(...)n-in-breda-1.6681757 | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 02:30 |
Leven in een station, het verveelt nooit. Een half uurtje terug zag ik al zo'n ding voorbijkomen: En nu zie ik hoe een paar mannetjes in gele hesjes bezig zijn om bakborden te (ver)plaatsen op spoor 8. edit 03:20, hallo slijptol: [ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 27-11-2016 03:21:13 ] | |
mart_83 | zondag 27 november 2016 @ 03:43 |
Hallo Jumbo! | |
greavy | zondag 27 november 2016 @ 09:15 |
Na een stille dood een terugblik: HSH T669 1057 + rijtuigen Het treinverkeer in Albanië zou momenteel helemaal stilgelegd zijn... | |
Fred | zondag 27 november 2016 @ 09:26 |
Vanmiddag begint het spannenste deel van mijn vakantiereis: met de trein naar Schiphol. | |
derLudolf | zondag 27 november 2016 @ 09:40 |
Vond je het leven in een station toen ook nog leuk? *klopt af* is bij mij gelukkig nog nooit fout gegaan | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 14:00 |
Ja hoor, de isolatie hier is uitstekend | |
b2py | zondag 27 november 2016 @ 14:57 |
Raampje open is er niet bij? | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 15:02 |
Ook met een raam open hoor ik eigenlijk niks van het station. Het enige treingeluid wat ik dan hoor is dat van naderende goederentreinen, en dat geluid is niet heel hard. | |
GlenSpey | zondag 27 november 2016 @ 16:01 |
Vertel | |
greavy | zondag 27 november 2016 @ 16:15 |
23 Juni 2015 - Zoals bij de vorige foto beschreven, is het treinverkeer in Albanië stilgelegd. De oorzaak hiervan is dat het geld echt opgeraakt is, en de bankrekeningen bevroren zijn. Er kan niks meer betaald worden door de Albanese Spoorwegen. Op 23 juni 2015 was er nog weinig van te merken, het slechte uiterlijk van de rijtuigen is normaal in Albanië, net als de staat van het spoor. In 2015 werd ik toch elke keer weer vriendelijk begroet toen ik een trein fotografeerde, en tijdens de achtervolging tussen Dürres - Librazhd - Dürres werd ik tijdens de pauze zelfs uitgenodigd in de locomotief om een kijkje te nemen, ondanks dat we niet konden communiceren (ik spreek enkele woorden Albanees, de machinist sprak geen Engels). Op de terugreis werd er steeds vrolijk een hand naar buiten gestoken, een groet via de toeter, en een duimpje. De treinbegeleidster die kaartjes verkoopt en controleert, hing ook steeds naar buiten en zwaaide vrolijk. Ik werd gelukkig niet geweerd! Ter vergelijking: De Albanese overheid geeft miljoenen uit aan de erbarmelijke wegen in het land, maar geeft nauwelijks steun aan de Spoorwegen. Ondanks het stilleggen van het treinverkeer in Albanië heeft de EBRD een financiering toegekend om het Albanese spoornetwerk op te knappen, de treinen weer naar Tirana te laten rijden én een spoorlijn naar het vliegveld aan te leggen. Onbekend is wanneer hier uberhaupt mee begonnen wordt. | |
Dr_Flash | zondag 27 november 2016 @ 16:27 |
Aankloppen bij Woondoos 14. Bel doet het niet. | |
Dr_Flash | zondag 27 november 2016 @ 16:30 |
Daarover gesproken trouwens: hoe zou het hiermee inmiddels staan? | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 16:49 |
Ik woon in het station van Breda
| |
GlenSpey | zondag 27 november 2016 @ 16:55 |
Je zal het maar hebben, denk je bij iedere trein met vierkante wielen dat er aan de deur wordt geklopt | |
GlenSpey | zondag 27 november 2016 @ 16:56 |
Hoe ben je daar dan terecht gekomen? | |
DeaDLocK2K | zondag 27 november 2016 @ 16:57 |
Zelfstandig begeleid woonproject Goeie vraag wel! Ik zie met enige regelmaat wel eens een stationsgebouw te koop of andere spoorweggebouwen maar meestal in Schubbekutteveen of Daarwiljeniedoodgevondenwordendam. Heb je hier heel bewust naar gezocht of kwam het op je pad en dacht je; waarom ook niet? | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 17:08 |
Gekocht! De verbouwing van het station is iets wat ik al een lange tijd gevolgd heb, zodoende wist ik dus dat er woningen zouden komen. Toen de website online verscheen - met tekeningen en plattegronden - had ik al contact opgenomen met NS, maar die konden me nog geen prijzen vertellen. Een hele tijd later zag ik op Facebook een keer een advertentie voorbijkomen van "SEIN Breda, wonen bij het station". Dat wekte mijn interesse en ik ben het gaan volgen: het bleek niet het appartementengebouw te zijn waar ik in eerste instantie interesse in had (het blok helemaal links), maar het ging om het gebouw pal voor het station: Intussen waren ook de prijslijsten van het gebouw links bekend geworden, en bleek dat ik die in m'n eentje niet kan betalen. Bij dit blok stonden er wel meteen prijzen bij, die binnen mijn financiële mogelijkheden lagen. Zodoende heb ik gereageerd, ben ik gaan kijken (nu ongeveer 2 jaar geleden), en heb ik het uiteindelijk ook daadwerkelijk gekocht. Het is een bewuste keuze geweest om hier te gaan wonen. Ik wilde een modern appartement, goed bereikbaar, en in Breda. Mijn familie woont hier in de buurt, ik zit ongeveer in het midden van vrienden, en voor m'n werk is het ook een goed uitvalspunt. | |
GlenSpey | zondag 27 november 2016 @ 17:11 |
Mooi! Heb je nog meer foto's van het uitzicht over het station vanuit je woning? | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 17:24 |
Het uitzicht op de Stationslaan / Belcrum: Uitzicht van de benedenverdieping richting ingang, als ik een beetje uit het raam hang: Uitzicht vanaf de bovenverdieping: | |
DeaDLocK2K | zondag 27 november 2016 @ 17:30 |
Goed verhaal! Ik zou ook wel op het station willen wonen, of er tegenover. Maar dan wel een beetje een actief station zoals inderdaad Breda, Zwolle, waar Fles woont is ook een goeie plek, tegenover Amersfoort zou ook wel cool zijn. | |
drakin | zondag 27 november 2016 @ 17:31 |
Leeuwarden station naast wonen is ook prima te doen | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 17:34 |
Ik heb een beetje gepusht om per sé dit appartement te krijgen, vanwege het uitzicht en de ruimte. De andere appartementen hebben geen zijramen en worden steeds wat kleiner, de verdiepingen boven de mijne kijken uit op het kantorenpand en niet in het station. Toen ik het optiefomulier invulde had ik daarom als eerste keuze mijn huisnummer ingevuld, als tweede keuze mijn huisnummer, en als derde keuze hetzelfde huisnummer | |
Peterselieman | zondag 27 november 2016 @ 17:35 |
| |
drakin | zondag 27 november 2016 @ 17:36 |
3 machinisten op deze trein. | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 17:39 |
Het werkte wel | |
b2py | zondag 27 november 2016 @ 17:58 |
Foekie en ik hadden huis op het oog waarvan de punt lag tussen Ama en Amf. Kan alleen de locatie even niet vinden mobiel, zou wel echt maximaal fappen zijn als dat het was geworden | |
b2py | zondag 27 november 2016 @ 17:59 |
Zo enorm duur was het uiteindelijk niet toch, ommenabij 2 ton? | |
Dr_Flash | zondag 27 november 2016 @ 18:00 |
En Foekie ondertussen Friends bingewatchen met een emmer Ben&Jerry's. | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 18:00 |
¤ 173.000 v.o.n. | |
DeaDLocK2K | zondag 27 november 2016 @ 18:00 |
Fucking nice! | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 18:02 |
En daarvoor heb ik een tweekamerappartement met 73 m˛ bruikbare oppervlakte. Inclusief badkamer, exclusief keuken. De appartementen in de Anna van Lotharingentoren (het gebouw hiernaast) worden verkocht vanaf zo'n ¤ 240.000. Die zijn wel een stuk groter (100 m˛, drie kamers). edit: Oh, en ik heb een parkeerplaats op het dak. Bewoners van de AvL moeten die nog los huren! | |
Dr_Flash | zondag 27 november 2016 @ 18:08 |
haha een appartement KOPEN en er dan een parkeerplaats bij moeten HUREN | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 18:09 |
A 65 euro per maand | |
b2py | zondag 27 november 2016 @ 18:12 |
Ahja, ik heb die folders zitten te begluren idd nadat jij zei dat je wat gekocht had | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 18:18 |
Het grootste gedoe was nog wel het regelen van de hypotheek. En niet omdat dat zo moeilijk was, maar omdat de bank nogal wat documenten wilde hebben | |
Salatrel | zondag 27 november 2016 @ 18:53 |
en dan vervolgens helemaal geen auto hebben | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 18:56 |
Lijkt me niet dat je dan nog een plek gaat huren toch? | |
greavy | zondag 27 november 2016 @ 18:58 |
"Hé, jij komt op bezoek. Ik heb een privé parkeerplaats, dus mag je daar staan. Deze maand krijg ik 3 bezoekers met een auto, dus dan moet je bijna ¤22 aftikken." Fles heeft toch ook een parkeerplaats erbij, maar geen auto? | |
Salatrel | zondag 27 november 2016 @ 19:37 |
ik hebbwel eens gehoord over nieuwbouwprojecten waar je verplicht een parkeerplaats bij moest nemen ook als je geen auto had | |
Dr_Flash | zondag 27 november 2016 @ 20:09 |
Is bij ons nu ook. 6 appartementen, 4 parkeerplaatsen. Er hebben er al 2 een appartement zonder pk gekocht, degene die het laatste appartement koopt, moet er de laatste pk bij nemen. Ik heb er zelf ook eentje, hoewel geen auto. Puur uit strategisch belang. ten eerste is het hier in de buurt overal betaald of vergunninghouders, dus als ik gasten heb kunnen ze bij mij gratis parkeren. En ten tweede: als ik over X tijd ooit de boel weer verkoop krijg ik voor die parkeerplaats veel meer dan ik er nu voor betaald heb De druk op parkeerruimte gaat namelijk niet afnemen voorlopig | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 20:21 |
Hier in de omgeving is er ook een parkeerprobleem, overal is vergunningparkeren. Voor niet-vergunninghouders staan er automaten en mag je maximaal 3 uur per dag op straat parkeren. Ik kan mijn bezoek wel aan gereduceerd tarief laten parkeren (25 cent per uur, maximaal 40 uur per maand). Dat moet ik vooraf via de website van de gemeente regelen | |
Dr_Flash | zondag 27 november 2016 @ 20:28 |
Dan heb ik het liever zoals bij mij Wat een geklier zeg | |
James1988 | zondag 27 november 2016 @ 20:33 |
Ja, eens. Maar ik snap het wel, want iedereen dumpte z'n auto in de wijk neer om daarna met de trein te gaan. Konden de bewoners zelf hun auto's niet meer kwijt De vergunningplicht geldt ook niet 24/7, enkel ma-za 09:00 - 20:00. | |
derLudolf | zondag 27 november 2016 @ 21:15 |
Wat een gemartel zeg... In Wageningen kan ik gratis parkeren (parkeerplaats achter de flat, ¤150 borg betalen voor afstandsbediening voor de bollard) bij m'n ouders kunnen tot 6 auto's makkelijk op de oprit | |
dennistd | zondag 27 november 2016 @ 21:36 |
Ik zag gisteren in Kempten trouwens nog echt een blad voor jou Ludolf: |