Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:39 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! Nog een CAR TER. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 13:41 |
Waar zijn de frontseinen? | |
Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:42 |
Aan de andere kant van het station. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 13:42 |
Nu al een kuttopic. | |
Duvel | zondag 23 oktober 2016 @ 13:43 |
Het was ook een kutstation. Loches. Mooie stad, drie treinen per dag, de rest heet "CAR TER". Is bus. Is kut. | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 13:46 |
Frankrijk zeker? | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 13:48 |
Om 15.24u zou er een buffeltje in Deventer moeten komen als sprinter naar Apeldoorn https://www.ovtijden.com/arnu/rl/7054/2016-10-23T14:31:00+0200 | |
derLudolf | zondag 23 oktober 2016 @ 13:52 |
In het weekend staat er toch voldoende spul aan de kant waar die sprinter kan rijden lijkt me? | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 13:54 |
Oh. Dat was laatst ook al, vorig weekend ofzo Diesel onder de draad fap fap fap | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 13:56 |
Niet bijzonder genoeg om voor naar het station te lopen. | |
Darkwing_Duck | zondag 23 oktober 2016 @ 14:27 |
Krijg ik nog de kans om bij te lezen of niet...godnondeju... | |
b2py | zondag 23 oktober 2016 @ 15:01 |
Idd | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 15:19 |
Door in Basel Bad Bf met de ICE uit te stappen, en dan naar Basel SBB door te reizen met een trein van SBB of een andere Fernverkehrszug of te voet oid kan je ¤40 besparen, dan met de rechtstreekse ICE Een EC of ICE tussen Basel Bad Bf - Basel SBB kost ¤4,80. Met een SBB-trein kost het CHF 2,40 = ¤2,22. Maar als je door wil reizen met de ICE van/naar Nederland, betaal je ¤40,10 extra voor die 2,9km | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 15:24 |
Waar gaat dit over? | |
Darkwing_Duck | zondag 23 oktober 2016 @ 15:27 |
¤40,10 | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 15:29 |
over de ICE naar Basel. Je bent ¤40 goedkoper door op Basel Bad uit te stappen en regionaal treintje van SBB te nemen naar Basel SBB, die ¤2,22 kost. WAAROM moet die ICE zoveel duurder zijn op die laatste 2,9km? | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 15:30 |
Tsja, internationaal toeslag whatever. | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 15:35 |
Zelfde fout als met ICE 105 op Oberhausen-Duisburg? | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 15:41 |
Lijkt me niet dat dat een fout is hoor. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 15:49 |
Grenstoeslag, inderdaad. | |
Darkwing_Duck | zondag 23 oktober 2016 @ 15:50 |
Ja grappig dat is met Roosendaal dus ook.... | |
Darkwing_Duck | zondag 23 oktober 2016 @ 15:53 |
Eigenlijk idioot ook, dat je dus moet knippen op een station die beide treinclubs als 'Binnenland' beschouwen | |
Bitlord | zondag 23 oktober 2016 @ 16:06 |
Mijn vrijetijdsverzoek voor het nieuwjaarsrondje is nog steeds in behandeling, ik hoop zo snel mogelijk duidelijkheid te hebben. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 16:11 |
Ik denk dat er momenteel niet veel aan behandeld wordt hoor | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 16:25 |
| |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 16:36 |
oh ja 16-1 ging ik ook nog vrij nemen | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 16:58 |
Niet eens beschikbaar voor een vroege dienst op maandag? Ik ben de vrijdag+maandag vrij. | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 17:01 |
Nee, en dinsdag ook niet | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 17:03 |
Oh, ik wilde dinsdag typen. Maar er kwam maandag tevoorschijn. Kan je toch wel lekker vroeg op dinsdag beginnen? Doe ik ongetwijfeld ook, mijn planners kennende | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 17:11 |
Dat kan ik wel ja, maar als ik hem zo invoer is de kans best groot dat ik dinsdags een late dienst krijg. En die heb ik ook veel liever | |
louter_genieten | zondag 23 oktober 2016 @ 17:13 |
happyrail.com wat een goede site, het heeft wel lang geduurd though. Voor zover ik het interpreteer gaan ze langzaam uitbreiden met allerlei dienstregelingen. | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 17:14 |
Het begin is er, maar nog niet alles kan online geboekt worden. Hopelijk blijft het groeien met online boekbare routes | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 17:25 |
Dat is wel hun bedoeling. Gisteren, tijdens het eten, zat Maurits Wever er ook bij. Ik zei dat ik in januari met een paar man naar Konstanz ga, hij: "oh, die boeking zag ik voorbijkomen. In het panoramarijtuig toch?" Yep | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 17:29 |
Ja, heb geen contact gehad met Maurits, maar ongetwijfeld zal hij het gezien hebben. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 17:31 |
Hij wist dat jij het geboekt hebt. Daarover gesproken: hoeveel krijg je van me? | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 17:33 |
Dat weet ik morgen, als ik de terugweg ook in de mail heb met kosten. Dan krijg ik de definitieve factuur ook. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 17:36 |
Ok, top. Dan hoor ik het wel Ben je er al uit wat je gaat doen met je reis naar Engeland? | |
Salatrel | zondag 23 oktober 2016 @ 17:36 |
mag een VR flirt ook in dit topic? lag in de brievenbus vandaag | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 17:36 |
Die EC was al wel geboekt direct toch? Ik krijg daar nu namelijk een prijs van 55 euro voor | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 17:37 |
VR als in VolkerRail? Of Virtual Reality? | |
Salatrel | zondag 23 oktober 2016 @ 17:37 |
Virtual Reality | |
Maegrim | zondag 23 oktober 2016 @ 17:39 |
Die flirt heb ik niet eens bekeken maar het is best een goede Google cardboard kloon
| |
Salatrel | zondag 23 oktober 2016 @ 17:40 |
geen idee hij is rechtsstreeks in de oud papier bak gegaan | |
greavy | zondag 23 oktober 2016 @ 17:40 |
Ja. Zover ik weet wel. Alleen de terugweg ging morgen nog geboekt worden. | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 17:42 |
Zijn dat deze beelden? http://www.kaemena360.com(...)tadler-Flirt-for-NS/ | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 17:47 |
Oh ik dacht aan Valtion Rautatiet, de Finse Spoorwegen. Daar rijden ook Flirts. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 17:49 |
Oh jee. Dit gaat zwaar mis natuurlijk. Blauw is tweedeklas, rood is eerste klas. Dat snappen de meeste mensen nog. Maar PAARSE klapstoeltjes?? Wat is dat dan?? | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 17:51 |
Ik vind het interieur een beetje onrustig ogen. | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 18:02 |
Daar mag je alleen zitten als je een eerste én tweede klas kaartje hebt. | |
MTL | zondag 23 oktober 2016 @ 18:03 |
En als je alle kastjes in die tour hebt geopend hebt geopend krijg je een gratis cabinerit. Nee, niet in die Flirt, maar in de Goliath in Six Flags of hoe het tegenwoordig ook heet Best apart in 3D | |
MTL | zondag 23 oktober 2016 @ 18:07 |
Overigens heeft een of andere gek bij mijn trein tijdens de rit een steen naar binnen gegooid, rakelings langs een gezin met kind in kinderwagen Helaas hebben ze niet aan de noodrem getrokken, dus we kwamen er pas op Gouda achter, terwijl het al bij de brug over het Amsterdam Rijnkanaal bij Utrecht gebeurde De vogels waren uiteraard gevlogen en het treinstel is op Rotterdam de dienst uit gegaan. | |
Maegrim | zondag 23 oktober 2016 @ 18:07 |
Nah, hier is een screenshotje | |
b2py | zondag 23 oktober 2016 @ 18:09 |
Dat zijn de medewerkers waar je het voor doet, my god | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 18:12 |
Heb je ze zelf gemaakt ofzo? | |
b2py | zondag 23 oktober 2016 @ 18:16 |
Het gaat om het principe. Aantal mensen druk mee bezig geweest, krijg je dit. Typische de knorrige zeikende medewerker die toch niets goed vindt. | |
Salatrel | zondag 23 oktober 2016 @ 18:19 |
wat moet ik ermee? ik kom 74837238 keer in per week bij NedTrain Leidschendam denk je dat ik niet allang eens een Flirt van dichtbij heb bekeken | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 18:36 |
Is het trouwens gewoon een app? Zo ja: linkje? | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 18:37 |
Had je dat liever gehad dan? Dan waren de vogels ook gevlogen, hadden er een paar honderd man een uur vast gezeten, heel de treindienst weer doormekaargefrommold, and for what? | |
Salatrel | zondag 23 oktober 2016 @ 18:47 |
dit is de link: http://www.nsflirt360.nl/
| |
MTL | zondag 23 oktober 2016 @ 18:49 |
Als iedereen direct geïnformeerd wordt is er een grotere pakkans. En het is niet alleen voor mij, maar ook voor de andere treinen. Grote kans dat het een stel eikels zijn die dat bij meerdere treinen flikken. En als dan wel een passagier geraakt wordt... | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 18:55 |
Ik haat logins | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 19:45 |
Step-up, out-of-band, two-factor, ik hou van alle logins behalve username/password <3 | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 19:49 |
Smartcard | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 19:53 |
Daar kan je gevoelige gegevens niet mee beschermen maar het is vaak al beter dan username/password, helemaal in combinatie met een pincode. | |
b2py | zondag 23 oktober 2016 @ 19:56 |
Ik heb een bitlocker op de pc En vingerafdruk op de iPad | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 20:02 |
Bitlocker is een goede! Vingerafdruk is een lachertje. | |
James1988 | zondag 23 oktober 2016 @ 20:06 |
Bitlocker+PIN op de pc + smartcard voor pc-authenticatie. Zo had ik het tenminste bij m'n vorige opdrachtgever. Username+password was verboten. | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 20:10 |
Is mijn natte droom in de vrije markt maar in het onderwijs is dat echt totaal onnodig. Daarom doen we wel aan step-up, dus als je bij gevoelige data komt (altijd leerlinggegevens of personeelsgegevens, dossiers enzo) dan moet je nu nog tokencodes en pincodes invoeren, maar dat wordt waarschijnlijk out-of-band in combinatie met een verplichte pincode/vingerafdruk op je telefoon. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 20:13 |
Ik ga dalek Heel Holland Bakt kijken | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 20:17 |
Ik de F1 | |
b2py | zondag 23 oktober 2016 @ 20:53 |
Ik allebei | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 20:56 |
Ik Wegmisbruikers want dat is wél leuk. We hebben ook een Spoorwegmisbruikers nodig. | |
dennistd | zondag 23 oktober 2016 @ 20:57 |
Wegmisbruikers is mij veel te veel op sensatie gericht. Geef mij dan maar Blik op de weg, maar dat heeft helaas het veld moeten ruimen... | |
Prins_Pils | zondag 23 oktober 2016 @ 20:59 |
Ik kijk Miljoenenjacht, straks met begin-gemist Heel Holland Brakt en daarna nog Zondag met Lubach en Wegmisbruikers kijk ik dan de week wel een keer.. | |
b2py | zondag 23 oktober 2016 @ 21:53 |
De f1 kan wel uit Dennis | |
DeaDLocK2K | zondag 23 oktober 2016 @ 22:37 |
Je kan er een leuk drankspel bij spelen. Iedere keer als er "Oprotten met die camera" gezegd wordt een shotje doen. | |
Dr_Flash | zondag 23 oktober 2016 @ 22:41 |
| |
derLudolf | zondag 23 oktober 2016 @ 22:44 |
| |
derLudolf | zondag 23 oktober 2016 @ 22:46 |
Ik vind die Patrick Vermeulen een held Blijft zo mooi rustig. | |
ziggyziggyziggy | zondag 23 oktober 2016 @ 23:23 |
Er doen er meer mee dan alleen Verstappen. | |
Adrie072 | zondag 23 oktober 2016 @ 23:25 |
https://decorrespondent.n(...)93857077028-e268577b Niet heel schokkend, maar wel fijn leeswerk. | |
Peterselieman | zondag 23 oktober 2016 @ 23:41 |
auteur vliegt wel de bocht uit met de opmerking dat NS en ProRail onder één holding gebracht moeten worden. Voor de rest is het een prima stuk. | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 07:38 |
De eerste zin is al een teken van onwetendheid, ben toen maar gestopt met lezen. | |
JDude | maandag 24 oktober 2016 @ 07:50 |
Ik mis Jos en Ger. | |
JDude | maandag 24 oktober 2016 @ 07:51 |
"Koos, we zagen net een machinist met 140 een rood sein negeren. Mag dat eigenlijk?" | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 07:55 |
Wat had je dan verwacht van de correspondent? | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 07:57 |
Dat is toch een soort Speld Anderhalf punt Nul? | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 08:04 |
Ik dacht dat de correspondent nog best een betrouwbaar medium was | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 08:04 |
Ja zoiets, maar bij de Speld weten de journalisten dat ze onzin lopen te verkondigen. Deze mensen denken serieus bezig te zijn | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 08:07 |
Ze gaan vaak een beetje in tegen alle andere media dacht ik... | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 12:09 |
Het is opinie, wel goed geïnformeerde opinie, maar opinie. | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2016 @ 12:14 |
Don en Micha Al zijn die hunk uit Rotterdam en die Drenthse held ook eckte bazen. Patrick vind ik tegenwoordig maar een mongooltje. | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2016 @ 12:15 |
Wat vinden we van Happy Rail, de nieuwe boekingsformule van de treinreiswinkel? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 12:15:45 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 12:20 |
Fucking bagger want het doet niet wat het belooft. | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 12:21 |
Het is natuurlijk even duur als de DB en NS, dus daar hoef je het niet voor te doen. Ook kan ik geen specifieke zitplaats reserveren (kan bij DB wel) en krijg je, als ik het goed begrijp, ook geen handy ticket (DB en NS). Dus zie er het voordeel niet van in. EDIT: nog erger, net even het reisje gecheckt voor mijn herfstvakantie, en de NS is zo'n 30 euro goedkoper voor dezelfde reis met dezelfde treinen. [ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 24-10-2016 12:27:03 ] | |
spectrumanalyser | maandag 24 oktober 2016 @ 13:40 |
vanmorgen vielen 2 spitstreinen van Alkmaar naar Haarlem uit, wegens uitgelopen werkzaamheden bij Haarlem. de spitstrein van Alkmaar naar Haarlem van 6:47 was met SGMM3 de spitstrein van Alkmaar naar Haarlem van 7:47 was met Dolfijn dubbeldekker DDM1-7213 | |
Maegrim | maandag 24 oktober 2016 @ 14:35 |
ok | |
Duvel | maandag 24 oktober 2016 @ 15:16 |
Voor jou waarschijnlijk het beste idee. | |
Duvel | maandag 24 oktober 2016 @ 15:18 |
Verkeerde forum... | |
Salatrel | maandag 24 oktober 2016 @ 15:19 |
ik heb het doorgegeven aan de backoffice. we gaan ermee aan de slag! | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 15:20 |
Wat waren de treinnummers? *fapje doet* | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 15:28 |
| |
spectrumanalyser | maandag 24 oktober 2016 @ 15:36 |
en toch maakt de kennemerlijn aardig wat los. het lokale suffertje staat er regelmatig vol mee. http://www.noordhollandsd(...)ssie-kosten_?lref=L1
| |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 15:39 |
Zitplaatsgarantie koop je niet. Je koopt een vervoersbewijs, niets meer, niets minder. Dat je vervolgens als haringen in een ton vervoerd wordt is wel iets waar wat aan gedaan kan worden. | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 15:46 |
Nou, tiswat. De concessie Alkmaar - Haarlem ja? | |
spectrumanalyser | maandag 24 oktober 2016 @ 15:58 |
ja, het is wat. naar mijn weten is de boemel in de avondspits van Sloterdijk naar Zaandam erger. het komt voor dat passagiers op sloterdijk achterblijven omdat de harington trein vol is. maar daar hoor je Bregtje Grietje de Boer -zeg maar Betty- niet over | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 16:09 |
DB heeft nu tijdelijk het Handy Spezial-ticket: https://www.bahn.de/micro(...)86372-ID3_DBN_LZ01_m 25 euro voor een enkele reis Fernverkehr, en 35 euro 1e klas | |
Salatrel | maandag 24 oktober 2016 @ 16:25 |
terugkoppeling gehad: deze ritten bleken excessief veel klachten over drukte te genereren daarom is besloten deze ritten te schrappen. Grgr de klantenservice | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 16:33 |
Ook weer zo'n non-probleem. Er rijden daar 10 of 15 treinen per uur? En een rit duurt hoe lang? Tsjonge. | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 17:28 |
Bron: NS | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 17:30 |
Hopelijk verloopt het zonder uitval | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 17:31 |
Sinds wanneer is er trouwens een koninklijke wachtkamer in die betondroevenis van een Den Haag Centraal? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 17:34 |
HS heeft er een, CS niet. | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 17:34 |
Dat bedoel ik maar. | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 17:41 |
Met de nachttrein dus gezien de route? | |
dcm360 | maandag 24 oktober 2016 @ 17:44 |
Lijkt me niet, want dat gaat wat lastig via Haarlem. | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 17:44 |
ja maar iedereen wil op hetzelfde moment op dezelfde plaats in de trein staan | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 17:47 |
Dat gebeurt een paar keer per week ofzo? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 17:47 |
Nou wat verschrikkelijk van ze, ik zou ze vierendielen, kielhalen, doortrekken en wat er over is van hun lichamen publiekelijk tentoonstellen op het Binnenhof om herhaling te voorkomen. | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 17:47 |
| |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 17:49 |
Jep, vorige week het nachtnet nog via Haarlem gereden. Dan stop je wel op Bijlmer Arena extra, en is er een pendel Bijlmer - Leiden als extra trein ingelegd die aansluit op zowel de trein vanaf Utrecht als de trein vanaf Amsterdam. Dit is gepland in de nacht van dinsdag op woensdag. Wellicht ook op andere dagen, maar dat zou ik zo niet weten. [ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 24-10-2016 18:32:35 ] | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 18:02 |
Een van de NS Traxx locs is schijnbaar aan de Ruhrtalbahn verhuurd, zag ik op Gezichtsboek voorbijkomen | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 18:05 |
Er komen dus andere stickers op? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 18:06 |
Hoezo komen er andere stickers op? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 18:07 |
En stop eens met doen alsof het iets bijzonder is dat NS-locomotieven voor goederentreinen staan. Pas vanaf 2000 is de cargotakboel in handen van DB. | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 18:10 |
Als ik de commentaren goed begreep is even later het NS logo met een spuitbus zwart gespoten en zou de loc voor een weekje slechts verhuurd zijn. [ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 24-10-2016 18:16:41 ] | |
Adrie072 | maandag 24 oktober 2016 @ 18:17 |
Is dat opzettelijk gedaan, nee toch? | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 18:23 |
Opnieuw als ik de commentaren mag geloven, jawel: de Ruhrtalbahn zou niet gecharmeerd zijn van NS logo's op een gehuurde loc. | |
Adrie072 | maandag 24 oktober 2016 @ 18:27 |
Mafkezen, zielig zooitje.... | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 18:29 |
Omdat er stond "hier nog met NS logo's" een verder nog geen reacties onder de foto. | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 18:30 |
Dat geel blauw is natuurlijk ook nietsverhullend | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 18:31 |
Hoezo, er ligt toch spoor? | |
Adrie072 | maandag 24 oktober 2016 @ 18:35 |
https://www.prorail.nl/nieuws/kamerbrief-positionering-prorail alleen de link, zelfs nog niets gelezen. Edit; en dat ga ik ook niet doen | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 18:36 |
Wat een gezeik Het zijn helemaal geen concurrenten van elkaar. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 18:40 |
Dat maakt toch niet uit? Als ik KLM was zou ik ook niet willen dat FedEx met m'n logo op hun toestellen zou rondvliegen. | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 18:40 |
Met zwarte logo's, opnieuw via Facebook: Het ding heeft overigens de afgelopen weken in dienst van NMBS Logistics gereden, mét NS logo's. Weliswaar enkel inzet in de Brussel-expres, maar dus wel aan NMBS verhuurd. | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 18:45 |
Ze hebben dat ding toch zelf gehuurd? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 18:52 |
Hoezo zou je dat niet kunnen doen met een clausule dat je de logo's mag afdekken dan? Tering hey, denk eens na. Die 186'ers kwamen in eerste instantie van leasemaatschappij Angel Trains, reden die in zuurstokroze of dacht je dat dit: de nieuwe kleuren van de NMBS waren ofzo? | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 19:10 |
Wat zielig! | |
bork | maandag 24 oktober 2016 @ 19:14 |
wel waardeloze resolutie deze stond er ook | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 19:16 |
Ja die hadden we al in originele res | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 19:28 |
Maar hoe zit het nou met de tickets voor het nieuwjaarsrondje? | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 19:50 |
Een een quote van somda:
| |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 19:51 |
Systeemautisme voor gevorderden | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 19:55 |
Lelijkste trein ooit | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 20:07 |
Echt niet. | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 20:09 |
Zesasser | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 20:11 |
James1988 | maandag 24 oktober 2016 @ 20:12 |
De diamant | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 20:14 |
Naja, wij hadden zaterdag in Amersfoort op het perron al uitgebliept dus als de poortjes toen al dicht waren hadden we er wel wat aan | |
Salatrel | maandag 24 oktober 2016 @ 20:21 |
hey wat leuk! Die trajecten zie ik nou nooit! | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 20:23 |
| |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 20:24 |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 20:30 |
Kei handig | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 20:30 |
De Voith Maxima. Brute loc | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 20:37 |
In die kleuren is ie inderdaad lelijk, maar zo gaat het best: In juli 2010 reed een Voith Maxima 40CC van de Duitse aannemer H.F. Wiebe wat ritten in Nederland. Op 23 juli kwam de loc met een lege steenslagtrein bestaande uit de bekende RailPro-Fccpps'en door Oldenzaal op weg van Amsterdam Westhaven naar Bad Bentheim en verder. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 20:48 |
Beter dan zo'n vercrackte G2000, of wat is die ene die een asymmetrische neus heeft ook alweer? | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 20:48 |
Dit ja. De bruutste sinds de Ljudmilla's en de Taigatrommels en dat soort shit | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 20:51 |
D-D asindeling, 5000kWh <3 Of deze, maar dat een elektrische, aangedreven door een gasturbine, welke opgestart wordt door een 800+kWh dieselmotor: 6300kWh, de tering.... | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 20:52 |
Nein Mann, kW Niet kWh | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 20:56 |
fapperdefap | |
dcm360 | maandag 24 oktober 2016 @ 21:05 |
Omdat de site van de NS geen nachtnettreinen via Haarlem noemt. | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 21:08 |
Er staat toch nergens dat er gestopt is? | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 21:09 |
Nee, maar wel dat er ergens anders wel gestopt is he | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 21:14 |
ik lees net dat er vandaag een E-GTW van de MerwedeLingeLijn naar Leeuwarden is gereden. Geen idee waarom. | |
dcm360 | maandag 24 oktober 2016 @ 21:14 |
Al dan niet stoppen is dan niet eens relevant... | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 21:15 |
NS zegt ook niet dat er een heleboel nachtnettreinen via Hilversum gaan, en toch gebeurd het Oh wacht. Daar stoppen ze inderdaad ook niet EDIT: serieus, als je niet wil geloven dat er wekelijks nachtnettreinen via Haarlem rijden, dan nodig ik je uit om in de nacht van dinsdag op woensdag gewoon voor de grap eens het nachtnet te pakken. | |
dcm360 | maandag 24 oktober 2016 @ 21:18 |
Oh, ik geloof het prima hoor (zeker als jij ze ook rijdt). Maar ze staan niet op de pagina met nachtnettreinen, dat was het meer. | |
b2py | maandag 24 oktober 2016 @ 21:32 |
Toppertje hoor | |
Dr_Flash | maandag 24 oktober 2016 @ 21:48 |
Ben jij wel lekker bij je hoofd of zo. Mafkees. | |
Duvel | maandag 24 oktober 2016 @ 21:55 |
Oh dat zal NS leuk vinden, dat gekalk op hun nieuwe loc. | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 21:55 |
Daarom nodig ik hem ook uit. Ik heb niet gezegd dat ik er bij ben Tenzij ik er goed voor betaald wordt natuurlijk | |
dcm360 | maandag 24 oktober 2016 @ 21:57 |
Ik kom vast nog wel een keer in het nachtnet terecht als ik weer eens een leuk feestje in Utrecht weet te vinden | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 22:01 |
Dienstkaartje van vorige week nog uit de papierbak kunnen vissen. Bewijsszzzzz!!!1111 Oh, en voor al die afkortingen verwijs ik u richting een andere site | |
Duvel | maandag 24 oktober 2016 @ 22:04 |
Damn, ben je eerst gaar van die stomme Hoekse lijn, mag je daarna nog een rondje randstad... | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 22:09 |
Beter zo dan andersom | |
Nattekat | maandag 24 oktober 2016 @ 22:12 |
Ik zag vanmiddag een door een mintgroenwitte locomotief aangetrokken witrode trein stilstaan op Leiden Centraal... Volgens mij hoort die met 100km/h langs te scheuren | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 22:20 |
Tja, die diensten hebben wij ook wel. Eerst vier rondjes 65 in Oldenzaal (je draait je in een half uur helemaal de tering) en vervolgens mag je lekker op de streeklijn 64 (anderhalf uur van dorp naar dorp rijden ). Zie het kaartje. Dat vind ik ook inderdaad. Anders zit je er de hele dag nog tegenaan te kijken... | |
GlenSpey | maandag 24 oktober 2016 @ 22:39 |
Rij je die naar onze oude standplaatsen ook wel eens? | |
MTL | maandag 24 oktober 2016 @ 22:47 |
Ik kom maar heel zelden die kant op. We hebben maar een paar diensten die richting uit, dus als ik er al kom is het eerder bij verstoringen. Net even opgezocht: ik ben er voor het laatst in mei geweest | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 22:50 |
Laten we gewoon een stel vervoerders noemen, dat zit de juiste er altijd wel bij (niet dus...) 9292 uiteraard | |
Yreal | maandag 24 oktober 2016 @ 22:55 |
ik moest lachen om gvb | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 22:57 |
Syntus is op zich nog wel logisch, aangezien Eurobahn op het stuk tussen de grens en Venlo rijdt op de vergunning van Syntus. Beide zijn Keolis-dochters namelijk. Maar voor de reizigers is Syntus in Venlo nou niet echt heel begrijpelijk... | |
DeaDLocK2K | maandag 24 oktober 2016 @ 23:00 |
Grensvervoerbedrijf! | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 23:09 |
Hoe zit dat? | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 23:11 |
Zelfde eigenaar, Keolis | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 23:11 |
Jaa dat weet ik maar hoezo 'op de vergunning van Syntus'? | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 23:12 |
makkelijker? Hoeven ze niet zelf de hele papierwinkel door? | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 23:12 |
http://www.prorail.nl/vervoerders/toegang-tot-het-spoor Hier staat Eurobahn nog als aparte vervoerder, maar inmiddels wordt daar op de toelating van Syntus gereden. Keolis wordt steeds meer één bedrijf (Eurobahn wordt niet voor niets Keolis Deutschland en Syntus wordt Keolis Nederland), dus waarom zou je dan nog als twee verschillende partijen contracten met ProRail willen afsluiten? | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 23:16 |
Die D-GTW's van Arriva voor Noord-Nederland reden destijds op eigen kracht door Duitsland, ondanks dat ze lang niet allemaal PZB hadden. Dat deden ze onder de naam Prignitzer Eisenbahn dat op dat moment van Arriva was. | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 23:20 |
Maar in Duitsland mag dat ook gewoon, als je de boeken maar op de juiste pagina open hebt liggen als je door rood rijdt.... | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2016 @ 23:21 |
Drie stellen krijgen deze week een revisiebeurt in Leeuwarden, zo meldt Arriva op Twitter
| |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 23:23 |
Het kwartje is gevallen, thx | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 23:24 |
Ah, op die manier. Er komen trouwens volgend jaar ook Vechtdal-stellen naar Winterswijk toe voor het vervangen van de raamrubbers door Stadler. Dat gebeurt in het nieuwe gebouw van Transit Oost. Er zijn ook al Breng-GTW's geweest, en nu staat er elke week een Achterhoekse Arriva GTW. | |
Prins_Pils | maandag 24 oktober 2016 @ 23:26 |
Dus dat museum is ook meteen een kleine onderhoudsplaats? | |
derLudolf | maandag 24 oktober 2016 @ 23:26 |
Vallen de ruiten uit de sponningen? | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 23:31 |
Ja. Zoveel overdekte sporen zijn er niet over in Nederland, en zeker niet met een mooie put eronder. De verhuur van dat ene spoor in de loods (er ligt nog een tweede zonder put naast) is één van de redenen waardoor ze dat gebouw neer hebben kunnen zetten. | |
dennistd | maandag 24 oktober 2016 @ 23:31 |
Geen idee wat precies de reden is. Misschien een foutje in het productieproces van het rubber of zo? Het is in elk geval niet heel erg acuut, want een stelletje Polen (van Stadler, het is namelijk garantiewerk) zijn een week per treinstel bezig. Als het heel dringend was zou dat wel sneller gekund hebben. | |
James1988 | dinsdag 25 oktober 2016 @ 00:16 |
Klinkt als iets preventiefs dus, en dat is prima. Als het treinen van AnsaldoBreda zouden zijn geweest zou er niks zijn gebeurd, en wanneer de ramen er dan eindelijk eens uitflikkeren zouden ze met droge ogen beweren dat de machinist niet zo hard had moeten rijden. | |
b2py | dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:47 |
Rob Geus is langsgeweest bij Arriva, nu rubbertjes reinigen | |
b2py | dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:48 |
greavy | dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:47 |
Voor het Nieuwjaarsrondje: Friedrichshafen - Arnhem via de Rijn komt op ¤52. + Arnhem - Konstanz ¤51 pp, met het stuk eerste klas erbij vanaf Duisburg naar Konstanz = ¤103 totaal. Helaas is het stuk tussen Arnhem en Oberhausen niet meer als groepsreis te boeken, dus die kost ¤19 ipv ¤14,50. De boeking wordt zometeen voltooid. [ Bericht 28% gewijzigd door greavy op 25-10-2016 10:19:44 ] | |
greavy | dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:15 |
Terugreis is pas vrijdag te boeken. Er is namelijk een foutje geweest bij DB in de tarieven, dus moeten nog even wachten......... | |
dennistd | dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:01 |
Ik zat nog ff wat te pielen voor de terug reis. Prijzen tot Köln. Langs de Rijn terug (korte overstap Ulm) kost ¤33. Over de NBS Frankfurt-Köln (lange overstap Ulm) kost ¤41. Dit alternatief kost slechts ¤29 1e klas: Friedrichshafen Hafen ab 11:04 BOB87568 Friedrichshafen Stadt an 11:05 Friedrichshafen Stadt ab 11:31 IRE 4218 Ulm Hbf an 12:44 Ulm Hbf ab 13:04 EC 218 Frankfurt(Main)Hbf an 15:40 Frankfurt(Main)Hbf ab 16:27 ICE 12 Köln Hbf an 17:39 Enige nadeel is dat je een half uurtje later in Köln bent... | |
greavy | dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:26 |
Maar minder tijd om te eten | |
AQUILA. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:54 |
Rijden er 's nachts goederentreinen? Ik woon bij Zevenaar en ben van plan om binnenkort 's nachts foto's te gaan maken en zou ook graag een goederentrein op de foto zetten. De betuweroute loopt hier langs, weet iemand ongeveer wanneer er s'nachts treinen overheen rijden? [ Bericht 1% gewijzigd door AQUILA. op 25-10-2016 12:01:03 ] | |
Peterselieman | dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:58 |
ja, er rijden 's nachts goederentreinen. Rolandrail heeft een dienstregeling online staan. Je moet je wel tussen de afkortingen doorworstelen en de tijden zijn indicatief, maar dan weet je wat je ongeveer zou kunnen verwachten. Het is alleen geen garantie dat er ook daadwerkelijk iets langs komt http://rolandrail.net/drgl/dltdr.html | |
dennistd | dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:58 |
Zeker rijden er 's nachts goederentreinen, maar in het donker is het vrij lastig fotograferen Ga in elk geval geen flits gebruiken ivm mogelijke verblinding van de machinist... | |
AQUILA. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:35 |
Bedankt, in ieder geval geeft het een indicatie. Als ik het goed begrijp, zie ik in dit schema (http://www.rolandrail.net/drgl/2016a_dbc_bulk.pdf) trein 46672 een afstand van ongeveer 20 kilometer in een half uur afleggen, dan rijdt hij dus ongeveer 40 km/h. Rijden de treinen 's nachts langzamer? Klinkt wel plausibel. | |
AQUILA. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:36 |
Het is ook meer een sfeerfoto, normaliter fotografeer ik geen treinen. En op de plek waar ik ga fotograferen staat een lantaarn, heb al wel bedacht hoe ik de foto ga maken. | |
Peterselieman | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43 |
Je rekent met een gemiddelde. Een goederentrein, al is deze leeg, heeft vanuit stilstand enige tijd nodig om gang te komen. Op het moment dat de trein jou passeert zal deze ergens rond de 100 km/h rijden. | |
dennistd | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:44 |
Ik zie hem 35km (van Emmerich naar Betuweroute Valburg Oost) afleggen in 28 minuten. Dat is dus 84km/h, wat redelijk standaard is voor een goederentrein. Het enige stuk waar ze langzamer rijden 's nachts is in Zeeland volgens mij. | |
derLudolf | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:45 |
Flits heb je ook vrij weinig aan op zo'n grote afstand natuurlijk | |
AQUILA. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:47 |
Bedankt, ik had iets te snel de afkortingen doorgelezen! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:27 |
Dat dacht ik ook altijd, tot ik een Nikon Coolpix, zo'n credit card unit kocht. Met flits drukte hij kort af, dat kan met een DSLR natuurlijk allemaal mooi ingesteld worden, maar met zo'n compactcamera gaat dat minder goed. En zo heb ik in het donker op RSC Waalhaven toch nog best wel leuke kiekjes kunnen maken! | |
b2py | dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:35 |
Ben benieuwd naar het resultaat | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:39 |
Vooruit dan maar weer: | |
b2py | dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:23 |
Nee van die andere | |
derLudolf | dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:38 |
Ik heb ze inderdaad slechter gezien, maar ik dit is het effect van een lange sluitertijd vermoed ik (je hebt een screenshot geupload dus geen exif). Heb je ook een foto zonder flits Laten we stellen dat die flitser van die camera richtgetal 10 heeft en die portaalkraan 100m zou je een diafragma van 1.0 moeten hebben | |
Prins_Pils | dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:52 |
Nou liggen overwegen in Duitsland ook wel overdreven lang dicht maar om nou dít te gaan doen... Bron en vervolg Samenvatting in Nederlands: een 62-jarige man heeft bij een spoorwegovergang bij Elze zijn fiets op de rails gepleurd, trein kon niet meer op tijd stoppen en daarna heeft de man acht ruiten van de trein ingeslagen. Na 40 minuten kon de trein weer verder en de man is door de politie naar het ziekenhuis gebracht. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:58 |
Maar ging die overweg nou sneller open? | |
bork | dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:58 |
Jawel, buiten mijn broer ken ik niemand die een windows telefoon geeft maar je weet het maar nooit . | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:05 |
Morgen weer Vectron tussen Lelystad en Zwolle. | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:09 |
WAAR BLIJVEN DE NUMMERS | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:11 |
1 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:12 |
2 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:12 |
π | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:13 |
Ik zat meer in de ordegrootte BD 9004 te denken. | |
derLudolf | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:14 |
Fotoooos | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:19 |
43744.1/CD 9118 44982/C 8101 44978/C 8190 44988/B 88533 Ga er zo een rondje mee rijden denk ik. | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:25 |
Hé, die B 88533 heeft die niet een nummer te veel? Zijn ze allemaal groen? | |
Dr_Flash | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:35 |
88xxx is extra trein. | |
b2py | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:36 |
http://9gag.com/gag/a8pWBM1 Awesome | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:45 |
Klopt, een 8 teveel. En ja, allemaal groen. | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:48 |
Mooie set! Ik heb ook die mCD en Ces (stuurstand), maar dan ongetwijfeld een andere variant en met andere tussenrijtuigen. Of misschien heb ik een mBD, geen idee. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:53 |
Gaaf! Die wit/groene vind ik ook mooi trouwens. En redelijk betaalbaar ook. Maar nu eerst een stoomloc met geluid en camera. Vanaf 350,- ongeveer. | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:56 |
Ja die wit-groene kwam alleen voor tweerail uit. | |
Prins_Pils | dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:59 |
Nu naar BBC2 voor die Britse docu over NS in de Randstad | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:00 |
Een sleper is toch zo geplaatst Mijn pa had daar voor elektrisch materieel een mooie oplossing voor die met nieuw materieel niet meer mogelijk is omdat het palletje er niet meer is, ik reed met m'n 1600 en zijn 1100 op de bovenleiding. Zolang je de fase maar op de middenrail houdt kan dat spul er prima tegen (analoog in ieder geval, digitaal geen idee). | |
Peter | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:01 |
Eens kijken of ik deze niet al eens gezien heb.. hij wordt vaak herhaald.. | |
Prins_Pils | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:06 |
Deze móét wel nieuw zijn, die trap tegen het Groothandelsgebouw staat er en hij had het erover dat Rotterdam C '2 jaar geleden' is geopend | |
Peter | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:12 |
Yep, nieuw Rotterdam Centraal . | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:15 |
Klopt! | |
Peterselieman | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:16 |
https://www.lc.nl/friesla(...)nisten-21730772.html | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:16 |
Er is geen verschil in DCC bij tweerail of drierail. Maar Märklin heeft ook zijn eigen protocol. Een DCC-decoder in een Märklin-loc luistert ook gewoon naar Z21. | |
Maegrim | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:29 |
"Would you mind if I joined you?" "Yes ofcourse" | |
Duvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:31 |
En toch gaan zitten. Hork. | |
ddx | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:41 |
Sinds wanneer eten we hier in Nederland poffertjes als ontbijt | |
Maegrim | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:47 |
anders wacht ie even tot het voetgangerslicht op groen springt | |
ddx | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:51 |
Vreemde montage met type trein waar hij instapt en dan weer inzit trouwens. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:52 |
Nou ik eet dat toch zeker bijna iedere zondag als ontbijt. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:54 |
Waar gaat dit bij Jupiter over? | |
ddx | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:54 |
| |
derLudolf | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:56 |
Ontbijt of brunch | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:59 |
Ontbijt. Ik sta ook in het weekend rond 8:00 op. Heel soms op zondag om 10:00 maar dan heb ik zeker een half uur al TV in bed gekeken en dat is eigenlijk vooral omdat een van de katten sjaggo wordt als ik eerder opsta. | |
derLudolf | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:05 |
Katten en hun personeel | |
Prins_Pils | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:05 |
Met wijn erbij zelfs | |
Prins_Pils | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:20 |
Zelfs na zuipen tot 3 uur? Hoe red je het joh.. 10 uur, niet eerder | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:40 |
Ja, dat is dus echt al maanden niet meer voorgekomen. Misschien een jointje. Maar zelfs met zuipen is het eigenlijk niet zo'n probleem (daarvoor dan). Mijn katers worden met de jaren eigenlijk alleen maar minder erg. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:43 |
Als je een dagje droog staat kan je lijf er de volgende keer ook veel beter tegen | |
dennistd | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:45 |
Gezien de reacties op dit bericht (alleen van greavy) vinden jullie dit geen goed idee? | |
Dr_Flash | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:47 |
Nee, te gehaast eten | |
derLudolf | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:56 |
Dan moet je dus 'ja' antwoorden | |
dennistd | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:57 |
Ik snap zo ook wel dat Fles het geen goed idee vind. | |
derLudolf | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:03 |
Gehaast eten is nooit een goed idee. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:05 |
Weet je hoeveel minder bier dat is? Dat halve uur? | |
dennistd | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:07 |
bier | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:21 |
Zoals House 10 seconden geleden zei: You're a moron. | |
dennistd | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:24 |
Hoe kan ik nou een dom wicht zijn Dat krijg ik tenminste als eerste resultaat van een vertaling, want ik moest het toch ff googelen.. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:26 |
Moron = retard, mongool, dat soort dingen | |
dennistd | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:31 |
Gebruik dan ook gewoon Nederlandse, Twentse of desnoods Duitse woorden | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:32 |
Gebruik Google gewoon goed. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:32 |
Idiooooooooooooooooooooooooooooooooot | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:32 |
Of leer Engels, qua grammatica stelt het niets voor en als je al die tyfusgrafbushaltes kan onthouden kan je die woorden ook onthouden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:33 |
| |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:35 |
Een briljante reclameposter die je een paar jaar geleden in Twente had: 'Kóóóóóóóópzondag! Wóóóóóóóóónboulevard Almelóóóóóóóóó!' | |
derLudolf | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:36 |
Qua grammatica misschien wel, hoewel Duits toch wel wat consequenter is op dat vlak, maar de spelling is echt heel wat eeuwen oud. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:37 |
Engelse spelling is nog nooit veranderd. | |
derLudolf | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:37 |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:38 |
| |
dennistd | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:42 |
Tja, ik kan heel goed routes onthouden. Haltenamen heb ik wat meer moeite mee. Namen van mensen ben ik dan weer ronduit slecht in... Net als Engels | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:44 |
En de grammatica ook niet. Sinds euh, de middeleeuwen geloof ik uit m'n blote hoofd. Er is alleen verschil tussen landen, ou in Groot Brittannië is vaak o in de VS. Tja. Colour vs color. Maar helemaal Amerikaans Engels is ontzettend eenvoudig. Zeg maar als je de naamvallen uit het Duits haalt en je gaat andere dingen uitspreken, zoals het verschil tussen Duits en Nederlands. Nederlands is de makkelijke van de twee. In Amerikaans Engels zijn dingen veel minder snel fout. | |
derLudolf | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:46 |
Amerikaans Engels klinkt dan ook verschrikkelijk. Qua schrift en woordgebruik probeer ik de Britse variant te kiezen | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:48 |
Ja, en Zeeuws is ook vrij kut. Nou en. | |
Peter | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:50 |
Ik ben ook voor lang eten | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:50 |
Ja dat dacht ik ook. Heb nog wel een béétje opgelet tijdens de Engelse les op de middelbare Wat ik vooral vreselijk vond is lezen, Engelsen kunnen hun zinnen altijd zo verschrikkelijk lang maken, door het gebruik van komma's, waardoor, na het eerste woord alweer vergeten te zijn, tijdens het lezen van een tekst die uit een random krant komt, je al erg snel, na twee regels al, de hele draad van het verhaal al kwijt bent. Ik heb native Brits kunnen spreken maar ik merk dat ik dat toch weer een beetje kwijt ben. Mijn meestgebruikte vreemde taal is Duits.. en dat vind ik eigenlijk makkelijk dan Engels. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:52 |
Waar Komt Eigenlijk De Gewoonte Vandaan Dat In Amerikaans-Engels Elk Woord Met Een Hoofdletter Begint In Sommige Teksten, Zoals Koppen En Statements? | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:54 |
Dat is in het Nederlands ook redelijk normaal in titels. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:55 |
In film- en tv-programmatitels ja, maar verder niet. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:56 |
Oh, treinentopic. Even een treintje om een klein beetje ontopic te blijven | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 00:59 |
Een kop is een titel en in statements zou ik graag voorbeelden van zien. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:04 |
Á la minute? Ik heb geen zin in zoeken eigenlijk Mag ik tussendoor trouwens even het radionieuws citeren? 'Alle elektrische treinen van NS rijden vanaf 1 januari op groene stroom, zo kondigde topman Van Boxtel aan. Dat is een jaar eerder dan gepland.' Komt allemaal uit windenergie. | |
bork | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:09 |
Nee maar er zit geen logica in, dat is het probleem, gewoon stomweg uit je hoofd leren en omdat je het veel ziet en hoort, lukt dat gemakkelijk Voorbeeld Wat staat hier onder? Ghoti Twentenaren en Engels dat gaat niet, mijn schoonmoeder zaliger (Goor) heeft nooit de 'th'-klank onder de knie gekregen, three, thrill, thunder etc. dat kunnen ze niet (tong tegen je boventanden leggen) | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:12 |
Als je bepaalde klanken niet van kinds af aan hebt geleerd of met regelmaat hebt gehoord zal je ze ook nooit, of pas met heel heel veel oefening native kunnen uitspreken. Nederlanders kunnen relatief makkelijk Vlaams nadoen omdat in het Standaardnederlands eigenlijk alle klanken zitten die je nodig hebt, maar andersom is het een hele opgave omdat het Vlaams bijvoorbeeld geen harde G of een rollende R kent. | |
bork | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:15 |
Daar laat ik me niet over uit, wat staat er volgens jou? Niet googlen er is zelfs een wikipedia-pagina van. | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:16 |
Twentenaren hoeven zich niet speciaal te voelen want ongeveer 95% van de Nederlanders doet het in de praktijk niet en zelfs ik, die voor een Amerikaan sowieso ergens uit de VS komt maar ergens anders, een stad die ze niet zo goed kennen, heb moeite met bepaalde combinaties die achter de th aan kunnen komen.ths(r) kan heel moeilijk zijn. | |
bork | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:17 |
Jeetje, het was gewoon mijn persoonlijke ervaring en vond het opmerkelijk . nb: heb geen achterlichten en/of koplampen plaatjes. | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:18 |
Daarom kunnen Twenten en Drenthen en Limburgers ook het Duitse woord System goed uitspreken. Die combinatie TzüchchchchTaim of hoe teh hell je het ook fonetisch zou kunnen schrijven is voor Standaardnederlanders heel moeilijk. | |
bork | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:20 |
Explanation The word is intended to be pronounced in the same way fish, using these sounds: gh, pronounced [f] as in enough [ɪˈnʌf] or tough [tʌf]; o, pronounced [ɪ] as in women [ˈwɪmɪn]; and ti, pronounced [ʃ] as in nation [ˈneɪ̯ʃən] or motion [ˈməʊʃən]. Key to the phenomenon is that the pronunciations of the constructed word's three parts are inconsistent with how they would be pronounced in those placements. To illustrate: gh can only resemble f when following the letters ou at the end of certain morphemes, while ti can only resemble sh when followed by the letters -on / -al ("confidential", "spatial") etc. The expected pronunciation in English would sound like "goaty"; [ˈɡəʊti].[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Ghoti | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:21 |
S-en ietsje slissend, en de y is dus geen ij maar meer een u. Over de IJ gesproken, hele discussies op anderstalige wikipediapagina's over Nederlandse dingen mdie met een IJ beginnen, waar men er maar niet uitkomt of dat met hoofdletter IJ of Ij moet, tot een Nederlander tussenbeide komt.. | |
Prins_Pils | woensdag 26 oktober 2016 @ 01:21 |
Fish! Had het woord wel eens ergens gelezen maar was het vergeten. Door dat fonetische weet ik het weer |