greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:30 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 16:31 |
Trein Deventer-Arnhem: ¤5,10 (korting, desnoods reis ik wel via Deventer) Trein Arnhem-Konstanz: ¤39 (schatting) Hotel: ¤40 Catamaran: ¤10,50 Trein Konstanz-Arnhem: ¤53 (schatting) Trein Arnhem-Deventer: ¤5,10 Totaal dus ¤152,70 excl. eten en drinken | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 16:32 |
Vanavond moet iedereen zijn mind upgemaked hebben over die hotelkamers, dan ga ik dat vastleggen. Nu hebben we 3 + 4, maar dat wordt dus 3+2? Of 2+2+1? Of nog weer wat anders? | |
Prins_Pils | maandag 17 oktober 2016 @ 16:32 |
Ik had 'Panoramasnurken' in gedachten als TT | |
Prins_Pils | maandag 17 oktober 2016 @ 16:33 |
Nee. Laat maar Maar bedankt | |
Peter | maandag 17 oktober 2016 @ 16:33 |
Ik heb oordoppen, dus hoor mijn eigen gesnurk toch niet | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 16:33 |
1+2+3+4+5+6+7+8+9
| |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:33 |
Barre gaanders - fles - dennis - james - greavy - peter - ReisT - bitlord (?) Delen maakt mij niet uit Aparte slapers - Dennis delers - Fles - Greavy - Peter James, ReisT weet ik nog niet. | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:35 |
Was ook een goede geweest ja | |
bork | maandag 17 oktober 2016 @ 16:36 |
Heb je je spambox nog bekeken de laatste tijd Greavy? https://www.zugreiseblog.de/deutsche-bahn-gruppenticket/ | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:38 |
Hmm, heb die mail niet gehad zover ik weet. En heb inmiddels al 8 keer kaartjes via Gruppenreise geboekt. | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 16:41 |
Ik slaap ook liever alleen en daarnaast schijn ik echt heel hard te snurken. Dat doe ik mijn kamergenoten liever niet aan Ik heb net ook een eenpersoonskamer geboekt via de website van het hotel. Tenminste, dat is deze toch hè? http://www.hotel-graf-zeppelin.de/en/ | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 16:42 |
Ook niet iedereen krijg hem:
| |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 16:42 |
WTF | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:43 |
Dat stationnetje net over de grens bestaat nog, en die treindienstleider zit er nog steeds | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 16:43 |
Ja die is het. Alles maar cancellen en iedereen per persoon boeken dan? | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 16:44 |
Maar heet het nou Dalheim of waar gaat die trein dan heen? | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:44 |
Prima, doen we dat. Op hun eigen site zijn er nog 1p-kamers beschikbaar. | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:44 |
Dalheim. staat fout op de trein. | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 16:45 |
Niet iedereen heeft bezwaar tegen een kamer delen toch? | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:47 |
Ik zie dat die 3/4p-kamers een slaapbank hebben en een 2p-bed (is die splitsbaar?). Ben ik sowieso geen fan van. Dan maar iedereen apart? | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 16:47 |
Ach, een beetje rust is wel zo lekker | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 16:48 |
Ik heb ook maar een 1pk geboekt dan. | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 16:49 |
Laat hem nog ff staan tot morgen of zo, even kijken wat de rest wil | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 16:50 |
Ik stond er trouwens wel van te kijken dat ik al heb geboekt zonder m'n creditcarddetails te hoeven ingeven | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:51 |
Ik heb ook geboekt voor mezelf. Nu moeten Peter en ReisT dat nog doen volgens mij. | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 16:52 |
Nou dan cancel ik die 4pk wel vast | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 16:58 |
Ik heb een "DZ" geboekt, een Doppelzimmer voor éénpersoonsgebruik volgens de bevestiging. "DZ zur Einzelnutzung". ¤68 | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 17:00 |
Die heb ik ook. Er stond ook een TWIN voor éénpersoonsgebruik. Ik denk dat een DZ twee losse bedden zijn, en een TWIN één bed is? | |
b2py | maandag 17 oktober 2016 @ 17:01 |
Dat is voor stelletjes, 1,6 bij 2 bedje Maare, het is wel eens minder goed georganiseerd geweest, complimenten | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 17:03 |
Zo ééntje heb ik thuis ook. Heerlijk, die ruimte. | |
ReisT | maandag 17 oktober 2016 @ 17:06 |
Ik ga juist uit van het tegenovergestelde. | |
Peter | maandag 17 oktober 2016 @ 17:08 |
Heb ik nu ook | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 17:11 |
Een Doppelzimmer in Duitsland is meestal een kamer met een groot 2persoons bed. | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 17:13 |
Is dit nou crowdorganising of zo? | |
ReisT | maandag 17 oktober 2016 @ 17:14 |
Ik heb nu ook een kamer! Dat gaat daar wel makkelijk zeg. | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 18:06 |
Iedereen onder de pannen? Dan cancel ik die 3pk ook. | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 18:14 |
Alleen Peter nog niet volgens mij. | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 18:14 |
wel toch? | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 18:16 |
Oja, ik zat scheel te lezen. Dan is iedereen onder de pannen, en is het nog even afwachten wat Bitlord doet. | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 18:17 |
Die neemt de bruidssuite? | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 18:17 |
Ik heb die meerpersoonskamers nu allemaal gecanceld. | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 18:23 |
Mag hij doen hoor, als hij wil. | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 18:28 |
Eens kijken of ik vannacht net na 0:00 kan aanvragen. Toen met dat rondje via Luxemburg met overnachting had ik ook voor een reis met een kennis naar Frankrijk 3 maanden later 's nachts om 0:03 tickets geboekt | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 18:35 |
Ik hoor het morgen wel. Niet alleen de prijs maar ook de wagen- en zitplaatsnummers en de tijden en de treinnummers. En als het kan ook de kilometers graag | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 20:37 |
Van/tot Emmerich Grenze 1394,093km | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 20:45 |
Met of zonder roestrijden? | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 20:46 |
Aldus de DB Trassenpreiskalkulator via de lijnen die we volgens mij volgen | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 20:47 |
Iemand hier al eens in York, in het spoorwegmuseum geweest? Als ik daar rond 13:30 arriveer op een zondagmiddag, heb ik dan in 4,5u alles wel gezien? Vast wel toch? | |
DeaDLocK2K | maandag 17 oktober 2016 @ 20:48 |
Ik moet even bekennen dat ik echt ieder jaar weer oprecht geniet van het 'gedoe' (niet negatief bedoeld, in tegendeel zelfs!) rondom het nieuwjaarsrondje | |
DeaDLocK2K | maandag 17 oktober 2016 @ 20:48 |
Volgens mijn vader en opa heb je 8 uur nodig maar volgens Google is 2,5 uur genoeg. Check aan de rechterkant de statistieken <3 : https://www.google.nl/web(...)lway%20museum%20york | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 20:49 |
Om 13.30u in York vanuit Konstanz? | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 20:50 |
Nee, op 7 mei. Dan zit ik 3 weken in Engeland / Schotland / Ierland. | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 20:51 |
Hap | |
DeaDLocK2K | maandag 17 oktober 2016 @ 20:56 |
13:20 kan ik hem in Leeds hebben, das redelijk dichtbij. | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 20:59 |
Met opstaan op een normale tijd? | |
ReisT | maandag 17 oktober 2016 @ 21:08 |
Ik heb in 2013 van 8 tot 17 u daar in York rondgelopen. Maar goed, normaal staat dit zestal er niet, dat scheelt: The Great Gathering by ReisThijs, on Flickr Ik ben dit jaar in de dependance in Shildon geweest maar dat had ik na 2 uur wel gezien. | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 21:10 |
Leuk toch Democratie naar Zwitsers model | |
DeaDLocK2K | maandag 17 oktober 2016 @ 21:23 |
Nee | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 21:37 |
Railwaymuseum York, The Jacobite (combineren met Oban), Strathspey Railway, en de spoorlijn Glasgow – Stranraer. Die staan al ingepland. Iemand nog tips in Schotland? Later kom ik ook in Ierland uit via Belfast (vanuit Stranraer(/Cairnryan) is eigenlijk de planning). [ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 17-10-2016 21:44:32 ] | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 21:49 |
Corrour, naar verluidt het meest remote station van de UK. Er is alleen een enorm hotel / kroeg. Dichtstbijzijnde verharde weg is 10 km ver weg of zo. | |
Duvel | maandag 17 oktober 2016 @ 21:55 |
Dat moet wel lukken. | |
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2016 @ 21:56 |
| |
#ANONIEM | maandag 17 oktober 2016 @ 21:57 |
It's shite being Scottish! | |
bork | maandag 17 oktober 2016 @ 21:59 |
Bo'ness ik heb daar ooit Thomas met jr. gezien -> http://www.bkrailway.co.uk/ | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 22:09 |
De voorpret is de helft van het plezier. Helaas moeten we nog 3 maanden wachten | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 22:14 |
Nou ja meestal zijn we er vanaf eind augustus wekenlang over aan het dimdammen En nu ontstond er zo zoetjesaan wat tempodwang | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 22:16 |
In het kader van zaken die eerder op de agenda staan: wie doen er allemaal mee aan de Railquiz komende zaterdag? | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 22:17 |
Pilsie, b2py en ik zijn een team. En misschien doet deadcock ook wel mee. | |
b2py | maandag 17 oktober 2016 @ 22:18 |
He Deadlock, Fles en Pils, wat is onze teamnaam en zijn we al opgegeven voor zaterdag? | |
b2py | maandag 17 oktober 2016 @ 22:18 |
Ik had moeten refreshen, gmta | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 22:19 |
oh ik geloof dat we nog niet opgegeven zijn. Maar dat kan aan de deur ook nog wel. | |
DeaDLocK2K | maandag 17 oktober 2016 @ 22:19 |
Swaffelbrigade? | |
DeaDLocK2K | maandag 17 oktober 2016 @ 22:22 |
Sinds wanneer staat de prijs van een reis niet meer op ns.nl bij het opzoeken van een reis? | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 22:23 |
Staat er gewoon bij hoor, boven het reisadvies | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 22:24 |
Naah effe nog wat langer over nadenken. | |
DeaDLocK2K | maandag 17 oktober 2016 @ 22:26 |
Die stond er net dus echt niet. Nu wel inderdaad, ik had "Kaartje kopen" wel maar de rest niet :S | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 22:28 |
thx, staat ook genoteerd | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 22:29 |
Het moet een beetje neergomen op "vleesgeworden geluidsoverlast" maar dan zonder dat iedereen dat meteen in de gaten heeft | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 22:38 |
Maare, Dennis. Welk rijtuig was het ook alweer voor die EC? Rijtuig 263 ofzo toch? | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 22:45 |
En kon jij je BahnCard-nummer nog ff sturen via PB/DM/mail? Dan krijg jij via onze boeking punten als het goed is. | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 22:47 |
En ik lees net op de site:Ik probeer het straks wel, maar vrees dus dat het niet lukt om te boeken vanaf Arnhem. | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 22:49 |
In dat geval wordt het wachten tot 24-10. Zei DB Gruppenreise niet al dat ze de reservering zouden bewaren en invoeren zodra het kon? | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 22:50 |
Heb nog geen reactie terug gehad. Ze gingen kijken of ze het konden regelen, zou het nog horen als ik de route liet weten. En dat laatste had ik gedaan. | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 22:53 |
Bombardier Frankrijk: we hebben wat orders nodig, anders gaat de fabriek dicht. Nou Hollande, kom maar op met die bestelling voor een paar dozijn volstrekt onnodige treinen voor een regio die er niets aan heeft. | |
derLudolf | maandag 17 oktober 2016 @ 22:56 |
Of kut Traxxen | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 22:58 |
Moet hij niet mee dan?? | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 23:00 |
Nee. | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 23:01 |
oh okee | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 23:01 |
En je krijgt ook geen extra kortingen. | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 23:15 |
Wagen 263 ja. Als ze dat tenminste niet veranderd hebben. Het is in elk geval de middelste van de drie 1e klas rijtuigen. Ook te herkennen aan slechts 9 ipv 10 zitgroepen. | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 23:16 |
Prima, regel maar | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 23:18 |
Ook lekker dicht bij het restauratierijtuig | |
bork | maandag 17 oktober 2016 @ 23:25 |
Top!, komt er aan | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 23:25 |
Hou er wel rekening mee dat het een Zwitsers restauratierijtuig is met bijbehorende prijzen. Voor de belangrijkste drank voor sommigen ( bier ) vragen ze 6 CHF voor een halve liter. Het menu van september (enige dat ik kan vinden): http://www.sbb.ch/content(...)spooler.download.pdf | |
bork | maandag 17 oktober 2016 @ 23:28 |
Ben 18 dec t/m 2 januari in Freiburg, is wel zat denk je niet? Oh, hij bedoelt als kaarthouder, das wel een goede, nee dat hoeft niet Fles. | |
James1988 | maandag 17 oktober 2016 @ 23:28 |
Sodeknetters, wat een prijzen. 5 euro voor een cappuccino | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 23:32 |
Dus voor iedereen die nog CHF op de plank heeft liggen | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 23:36 |
Tussen Offenburg en Singen komt in de RE de railcatering langs met een stuk vriendelijker prijzen: https://www.bahn.de/regio(...)3308_catering-hz.pdf | |
Dr_Flash | maandag 17 oktober 2016 @ 23:37 |
Ik vond nog 62 frank nogwat. Breng me dat Kalbsgeschnetzeltes maar dan En een pot bier. | |
greavy | maandag 17 oktober 2016 @ 23:52 |
Zit je op Google Meps, kom je dit tegen. In Vaires-sur-Marne. Maar daar liggen wel heul veul sporen. | |
dennistd | maandag 17 oktober 2016 @ 23:56 |
Wissel te vroeg omgegooid bij een geduwde rangeerbeweging? | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:03 |
Tijden blijven gelijk ongeveer, reisschema ook! | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:06 |
Alleen de prijs is nu ineens ¤76 ipv ¤29 op Oberhausen-Konstanz Zit hem puur in de ICE, want met de RE Oberhausen-Duisburg erin is het nog steeds maar ¤29 | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:07 |
Maar ik denk dat we dat panorama-gedoe maar ff buiten beschouwing moeten laten. Nu kan ik tickets vinden voor ¤76 (!) voor de groep, terwijl 2e klas ¤19 is (Oberhausen-Konstanz). | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:08 |
Op hoeveel komt Arnhem-Duisburg 2e klas? Dan splitten we hem gewoon in Duisburg namelijk. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:10 |
Er kan toch nog niet geboekt worden van/naar Arnhem, dus ik ga even uitzoeken of het goedkoper kan. Dat wordt morgen (of eigenlijk vandaag) wel vervolgd. Route blijft in ieder geval hetzelfde... | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:12 |
Arnhem-Duisburg is ¤19 p.p. 2e klas via NS International. Wat mij betreft lekker splitten dan... | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:14 |
Ik ga het - nadat ik geslapen heb - even goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en eventuele kosten. Ga ik nu niet meer mee bezig. Heb ook een mailtje naar een kennis in Berlijn gestuurd, die kan zulke dingen vanuit zijn reisagentschap misschien nog fraaier regelen. | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:16 |
Ik zie Oberhausen - Konstanz (via Baden-Baden) in 1e klas voor ¤ 39. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:18 |
Dat bedoel ik, dat moet goedkoper kunnen. Iets ging er niet goed. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:20 |
Die met de ICE eronder is ons plan... (dit is 1e klas) | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:21 |
Die had ik net ook, bij mij kwam er 39 euro uitgerold. Ik had wel expliciet gezocht op 'via Baden-Baden'. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:22 |
Ik heb via Mainz en Baden-Baden, met 0:20 overstap in die laatste plaats. Gebruik je wel de Sparpreis Gruppe? | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:24 |
DB geeft bij de EC trouwens aan " Panoramawagen (Basel Bad Bf --> Zürich HB)". Neem toch niet aan dat ze die alleen voor Basel-Zürich erbij hangen (en dan al helemaal niet in Basel Bad...) | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:25 |
Nee, ik kijk gewoon op Bahn.de. Oberhausen - Keulen met ICE 105, Keulen - Baden-Baden met EC 9, BB - Konstanz met RE 4729. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:29 |
Oberhausen Hbf ab 10:00 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB Köln Hbf an 10:45 Umsteigezeit 8 Min. Köln Hbf ab 10:53 EC 9 Eurocity Richtung: Zürich HB Baden-Baden an 14:05 Umsteigezeit 25 Min. Baden-Baden ab 14:30 RE 4729 Regional-Express Richtung: Konstanz Konstanz an 17:16 Kom ik bij 6 personen in de eerste klas op ¤456 uit, dus ¤76 | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:33 |
Ik denk dat het een foutje is in de online boekingsmodule. Want als je voor één persoon boekt, kan het wel voor ¤39. Daarvoor neem ik dus ff contact op met DB. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:35 |
En eventueel splitten in Düsseldorf, want Düsseldorf - Konstanz is ¤29 in de eerste klas. Als Arnhem-Düsseldorf in de tweede klas dan max. ¤15 is, is dat toch prima? | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:39 |
Ik betaalde de laatste keer voor Keulen - Arnhem in de 2e klas met Gruppenreise ¤14,50 voor de ICE btw. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:40 |
Wat mij betreft wel ja Ff kijken wat de handigste overstap is dan. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:40 |
Oh, splitten in Duisburg kan ook. Ik steeds denken dat die EC9 niet in Duisburg komt, maar die komt niet in Oberhausen. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:42 |
Maar ik heb naar m'n kennis bij Bahnagentur Schöneberg in Berlijn ook ff een mailtje gestuurd, ook ff kijken wat hij kan regelen. Die weet er ook altijd veel vanaf. Die kan ook ff voor mij kijken of het panoramarijtuig geboekt kan worden, voordat ik overga op boeking. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:43 |
Spoornummers ontbreken helaas, maar ik kom op: Duisburg Hbf 10:06 -> 10:13 Düsseldorf Hbf 10:20 -> 10:27 Köln Hbf 10:45 -> 10:53 Langste tijd is Köln dus, maar wat betreft drukte bij in- en uitstappen kun je misschien beter al in Duisburg of Düsseldorf overstappen. Daarnaast zal dat misschien voor de ICE ook goedkoper zijn? | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:44 |
ICE 105 is een dure trein. Hoe eerder je daaruit bent, hoe goedkoper het kan worden. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:45 |
Ik weet dat Düsseldorf altijd zelfde perron was, Duisburg durf ik niet te zeggen. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:46 |
Duisburg is dit jaar op 3/4 iig, zelfde perron is dat | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:48 |
Maar ik ga nu slapen, hopen dat mijn kennis uit Berlijn snel antwoord. Hij zit nu op kantoor om boekingen met collega's te doen voor 2017. Misschien klopt de online module wel niet, en is splitten niet eens nodig. Maar met het splitten moet het denk ik wel weer leuk blijven, en zoals eerder gezegd rond de ¤40 voor de heenreis. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 01:47 |
Hoeveel van deze soorten reizigers gaan we tegenkomen? | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:04 |
Bron: BN DeStem En ook ProRail heeft een bericht: Spoor op Moerdijkbrug wordt geheel vervangen | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:50 |
Alsof dat een argument is "Nou op het perkeerterrein van de Walmart ligt wel heel veel asfalt, laat ik mijn redneck pickup truck maar even in de trailer van die pauper naast me boren!" | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:51 |
Dat was mijn argument van die ontsporing ook niet hoor | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:24 |
Schleswig-Holstein Gangster | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:07 |
De problemen met ECTS lijkt grotendeels opgelost te zijn bij de Class66'en. De software krijgt een update, en dan mogen ze weer over de Betuweroute. Dat betekent het einde van de Rheincargo-opdrukloks in Venlo die de beladen treinen opdrukken van Venlo naar Viersen. Daarmee zou er ook (deels) een einde komen aan de "ATB-klazen" waar Rheincargo mee moet rijden. | |
Peterselieman | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:25 |
Mooi dat er wat aan gedaan wordt | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:31 |
Ja joh, we leggen een mooie goederenspoorlijn aan met 25kV en we sturen er tweetakt diesels overheen Welke locs zijn die opdruklocs en atb-klazen? | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:34 |
De opdrukloks waren ook gewoon Class66'en die niet meer in Nederland mochten komen want geen ATB oid. De ATB-klazen waren klazen die geen ERTMS hadden, en door Rheincargo de "ATB-klazen" genoemd. Rheincargo heeft geen E-loks in Nederland. Wel in Duitsland. In Nederland hebben ze alleen de Class66 en de BR285/Dieseltraxx. De Dieseltraxx gebruikt Rheincargo voornamelijk voor de containertreinen tussen Maasvlakte en Duisburg, de Class66 voor de kolentreinen van- en naar de Maasvlakte, Amsterdam Westhaven en bij de sporadische kolentreinen naar de Sloehaven. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:37 |
Greavy wat is nu de laatste stand van zaken met die tickets? | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:40 |
Moeten even wachten tot maandag om te boeken vanaf Arnhem. Maar ben nog ff aan het kijken om vanaf Duisburg alvast te boeken, en dan later vanaf Arnhem tot Duisburg erbij. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:43 |
Oh okee, jullie waren er wel druk mee vannacht zag ik | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:47 |
Voor de kosten is splitsen van de reis in Duisburg beter. Arnhem-Duisburg 2e klas, Duisburg-Konstanz 1e klas. Komen we ook op een euro of 40-45 uit. Zal ik alvast Duisburg-Konstanz boeken met verzoek voor rijtuig 263 in de 1e klas? Van/naar Arnhem kan pas a.s. maandag | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:51 |
Ik vind het best Hoe lang hebben we om over te stappen in Duisburg? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:51 |
Ja doe maar. Duisburg - Konstanz is maandag vast niet meer zo goedkoop te krijgen, zeker niet als we ook nog in die ene speciale wagen willen. | |
bork | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:52 |
Puinzooi, volgens mij is het nu aan het bijtrekken, moet nog 1 reis boeken. Was vorig jaar precies hetzelfde, al die reistoko's hebben dan een hele trits aan reserveringen klaarstaan die dan allemaal geactiveerd worden. Frappant is dat NS International een soort vertraging heeft, die hebben ongeveer een uur later de prijzen van de DB. Gunstiger zijn hun prijzen dan tussen 0.00-1.00 uur maar of het boeken dan ook lukt dat weet ik niet. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:58 |
Ik zit al 14 minuten in de wacht aan de telefoon bij DB Gruppenreise..... | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:59 |
7 minuten, net als in Düsseldorf | |
bork | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:08 |
Knippen kan veel opleveren, je kan soms gewoon op je plek blijven zitten | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:12 |
Komen ze dan het lapje onder je kont vandaan trekken, de stoel breder maken en leer aanleggen TERWIJL JIJ ZIT? Ik dacht het niet he vriend | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:12 |
¤48 voor Arnhem - Duisburg - Baden-Baden - Konstanz, met panoramarijtuig. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:13 |
Terugreis ben ik nu ook mee bezig. | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:15 |
Heel schappelijk | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:19 |
Heenreis wordt nu geboekt, terugreis regelen ze maandag. Dit via de Treinreiswinkel en niet via DB. ICE105 zonder zitplaatsreservering, want anders kon dat ook pas maandag geboekt worden. Meestal is daar wel plek in die trein in het midden. ICE105 is wel tweede klas. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:21 |
Primaas | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:23 |
Als er een extra persoon bij moet, moet ik een aparte boeking maken. Dat kan ik niet meer bijboeken. DB Gruppenreise is daar mee gestopt om later de tickets bij te boeken. EC9 is met panoramarijtuig. Heenreis is geboekt. Arnhem Centraal ab 09:07 9 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB Duisburg Hbf an 10:06 Umsteigezeit 7 Min. Duisburg Hbf ab 10:13 EC 9 Eurocity Richtung: Zürich HB Baden-Baden an 14:07 7 Umsteigezeit 23 Min. Baden-Baden ab 14:30 3 RE 4729 Regional-Express Richtung: Konstanz Konstanz an 17:16 3a | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:25 |
Die had zich dan maar eerder moeten melden. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:26 |
Bitlord had al aangegeven dat hij een duurder kaartje dan accepteert (maargoed dat zal ook zo zijn grenzen hebben lijkt me...) Dus wat is de groep nou? | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:28 |
- Fles - James - Dennis - Peter - ReisT - Greavy | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:28 |
Kleinste groepje ooit. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:29 |
Hij kreeg het panoramarijtuig niet geboekt, dus had hij "fake" boekingen op de andere eerste klas rijtuigen gezet, totdat hij het panoramarijtuig kreeg | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:34 |
Terugreis geheel tweede klas komt naar alle waarschijnlijkheid ook uit op een euro of 45-50. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:40 |
Ben zeer benieuwd | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:48 |
Prima | |
bork | dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:04 |
Baden Baden station (oud) https://de.wikipedia.org/wiki/Alter_Bahnhof_(Baden-Baden) | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:44 |
ICE 105 gaat vanaf december ook met twee stellen rijden in Nederland (nu komt dat tweede stel er pas in Köln bij). Plek zat dus. | |
b2py | dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:57 |
Tweede stel komt er in NL al bij, ipv in Keulen zoals nu | |
Jappie111 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:00 |
Weet iemand of er iets van een nachttrein bestaat tussen Boedapest en Warschau, en zo ja waar ik info en reserveringskosten kan vinden? Hij is wel te vinden in de reisplanners maar verder nergens info op het internet. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:12 |
Dat zeg ik toch | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:14 |
www.mav.hu Bovenaan op Engels zetten. Het Hongaarse datumformaat is het enige correcte datumformaat en dus afwijkend van wat wij gewend zijn, even rekening mee houden. Sleeper/couchette kiezen en gaan. | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:19 |
EIC 131. Express Intercity. 09:55 vertrek 19:35 aankomst. EIC is erg comfortabel Een rechtstreekse nachttreinen kan ik niet vinden. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:20 |
ICE gaat ook in Nederland met 2 stellen rijden. Wisten jullie nog niet hea | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:21 |
Er rijdt dagelijks een directe nachttrein, geen verkeerd advies geven. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:21 |
En de Moerdijkbrug gaat nog een keer 3 weken dicht volgend jaar! | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:21 |
Het zou leuk zijn als het alle ICE's waren, maar het gaat echt alleen om de 105. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:22 |
ja die ene die wij moeten hebben | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:22 |
Terugrit ICE104 dan ook met 2 stellen zeker? | |
b2py | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:22 |
Dan heb ik het verkeerd gelezen | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:22 |
EN wisten jullie al dat Prorail weer gerijkst wordt? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:23 |
En ik hoor net dat Mansveld is opgestapt! | |
b2py | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:23 |
Nope | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:26 |
Dat lijkt me wel, of staat er soms een ICE-fabriek op de Watergraafsmeer? | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:27 |
Een andere naar de Amsterdam dan? Of gaan er meer treinen naar Amsterdam dan dat er vertrekken? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:27 |
Het kan zijn dat de vervoersvraag Amsterdam-Frankfurt het toelaat om een extra rit met een extra treinstel toe te staan, net zoiets als die voorlopige dienstregeling van Eurostar? | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:28 |
Nee, 's ochtends een extra ICE uit Köln (om 6.42u) | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:29 |
Ah, in aansluiting op de Nightjet? | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:30 |
Nee, die is pas om 8.15u in Köln. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:34 |
Via de NS op Smoelenboek:Klikje | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:46 |
Heb je alleen niks meer aan bij gebrek aan mat'64 Hier stond net toch een filmpje boven Daar reageerde ik op tenminste [ Bericht 40% gewijzigd door dennistd op 18-10-2016 14:01:56 ] | |
ReisT | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:47 |
Nee, in aansluiting op de nieuwe Nacht-IC van DB die tussen Basel en Köln in de plaats komt van de CNL. | |
Anthonie24 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:48 |
*knip* Pleur op vent [ Bericht 94% gewijzigd door derLudolf op 18-10-2016 13:52:03 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:48 |
Oh trouwens ik reserveer vast een tafel bij Gaffel am Dom. | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:52 |
Ordnung muss sein | |
Anthonie24 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:52 |
ik heb wel eens in een combino tram gereden. .....en het besturingsysteem van een tram lijkt heel veel op die van een trein.....ik kan dat weten. | |
James1988 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:53 |
| |
Anthonie24 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:53 |
hallo!! ik mag hier gewoon praten hoor. pleur zelf op vent!! | |
Peterselieman | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:54 |
Dat pleurde op laatst van ellende bijna net zo uit elkaar als de V250 vanaf het begin al deed | |
Prins_Pils | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:54 |
Nee, nooit geleerd | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:56 |
Meermalig is je door mij en Anne maar ook door de stamgasten hiero gevraagd hier normaal te reageren. Als je dat doet mag dat, anders kun je je beter stil houden. Verder commentaar op het modden mag in het PTA feedback topic | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:56 |
| |
Anthonie24 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:58 |
boeiend! wat intereseerd mij dat. ik ben trouwens al uitgepraat hier. ik wou alleen ff een opmerking maken.....let lekker op je eigen lelijke UI. | |
dennistd | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:09 |
Maar om 17u zijn we daar nog niet: we komen pas om 17.05u aan op Köln Hbf. | |
bork | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:14 |
Brabants kwartiertje Dennis . | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:21 |
Wat ben ik blij dat ik niet mee ga, want ik zou niet weten wat ik allemaal moest kiezen | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:21 |
Qua bier heb je niet veel keuze. Er is enkel Gaffel, en enkel in 0,2 liter. Maar als het op is vullen ze het ook aan, ze lopen continu rond met glazen bier. | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:26 |
Ik drink geen bier Dilemma was meer grillhaxen, schnitzel, kasslerrib. Die voor- en nagerechten zien er ook goed uit | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:30 |
Tis ook goed. Ben er inmiddels 3 keer geweest denk ik in 2 jaar. Wilden er begin september even eten met een ander groepje van 14 man (geen Fok!kers), bij terugkomst uit Wuppertal. Dat werd um niet, want er was een groot Bierfest in Keulen. ALLES, maar dan ook ALLES, was 2 weken van te voren al helemaal volgeboekt. Toen maar in Wuppertal gegeten. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:44 |
Als we om 17:30 aan tafel zitten is het vroeg genoeg. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:47 |
Neen. Je kunt ook een 5liter vat op tafel krijgen voor een oorverdovend bedrag. Ik geloof 90 euro. | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:48 |
Voor degenen met dorst is dat interessant | |
greavy | dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:48 |
Of nog grotere groepen. | |
ReisT | dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:07 |
Dat met die kleine glazen die steeds rondgedeeld worden vind ik ook wel wat hebben. | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:10 |
10L voor ¤80 Dat vind ik best schappelijk | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:18 |
Zoiets doe je natuurlijk niet voor de prijs maar voor de lol | |
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:20 |
Klopt, maar ik vind de prijs ook niet achterlijk. Bestel zoiets een zo'n vleesplaat voor 6 man en je bent voor 27 de man klaar. Hoop lol, vlees und bier voor dat geld | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:58 |
Zeg meneer de moderator, daar ga jij nou eens NIET over hea | |
MTL | dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:22 |
Zo, als mensen nog stoelen willen testen voor de IC Nieuwe Generatie dan kan dat Even opgeven bij de NS op Gezichtsboek: https://m.facebook.com/st(...)0&id=234539316576242 | |
JDude | dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:23 |
Zo'n literpul in München gaat tegenwoordig ook al voor een tientje over de toonbank bar tetten van de serveerster . | |
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:41 |
Tijdens Oktoberfest, daarbuiten nog lang niet. | |
b2py | dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:01 |
Het scheelt niet veel, en wel appels met appels vergelijken. Die toko waar ze heen gaan ligt midden in het centrum, daar betaal je je blauw in München | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:06 |
Euh, ik ben dit jaar ongeveer 30 keer uit eten geweest in München, waarvan minstens 10 keer in het centrum waaronder de legendarische Ratskeller en wat jij zegt is je reinste bullshit. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:18 |
Haha precies, een mass kost 8,60 ofzo en hoofdgerechten vanaf 10 euro. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 17:18:52 ] | |
b2py | dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:18 |
Dan heb ik op de verkeerde plekken gegeten | |
#ANONIEM | dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:22 |
Die brauhausen zijn juist uitstekende plekken voor een snelle (goedkope) hap. http://login.appstro.de/s(...)e&mid=4§ion_id=5 | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:30 |
Is ook Het is tenminste niet dat je erom hoeft te vragen. Of op hoeft te wachten | |
Fred | dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:41 |
Waar zet je een goederentrein richting Utrecht in Rotterdam om de intercity naar Utrecht voor te laten gaan? Juist, op linkerspoor ter hoogte van Blijdorp, zodat de sprinter en intercity náár Rotterdam niet binnen kunnen rijden. Vertraging gegarandeerd! Weer een klein succesje voor ProRail | |
Duvel | dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:00 |
Goed zo. | |
Duvel | dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:08 |
Waar laat je een zware goederentrein getrokken door een tweetakt olieboot in de ochtendspits tussen Rotterdam en Utrecht? Natuurlijk: voor de intercity! | |
Dr_Flash | dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:12 |
Tweetakt is voor brommers. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:14 |
En voor grote zware dieselmotoren. Wikipedia heeft er zelfs een stukje over: With direct fuel injection and a sump-based lubrication system, a two-stroke engine produces air pollution no worse than a four-stroke, and it can achieve higher thermodynamic efficiency. Therefore, the cycle has historically also been used in large diesel engines, most notably large industrial and marine engines, as well as some trucks and heavy machinery. There are several experimental designs intended for automobile use: for instance, Lotus of Norfolk, UK, has a prototype direct-injection two-stroke engine intended for alcohol fuels called the Omnivore[4][5] which it is demonstrating in a version of the Exige.[6] | |
Peterselieman | dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:17 |
er schijnt bij Rotterdam Stadion een en ander op de klem te liggen, waardoor je minder mogelijkheden hebt om vanaf de Waalhaven of Kijfhoek naar Rotterdam Centraal te gaan. Een van de overblijvende opties is op Centraal via spoor 5 te gaan en van via het spoorviaduct de oversteek te maken naar de sporen richting Gouda. | |
Duvel | dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:20 |
Dat verklaart wel waarom het de laatste weken bijna iedere ochtend prijs is. | |
Duvel | dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:21 |
Ja leuk nee. | |
dennistd | woensdag 19 oktober 2016 @ 00:29 |
En dan nu de quizvraag van de dag: wie uit de spoorsector zegt 'een loyale pipo' te zijn?
| |
0906 | woensdag 19 oktober 2016 @ 03:56 |
Voor de deskundigen: Welke website(s) gebruiken jullie voor buitenlandse treinreizen? De meesten gebruiken NS International, ook wel voor de hand liggend maar ik krijg het idee dat de prijzen daarop een stuk hoger zijn. | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 06:54 |
he? Wat? | |
greavy | woensdag 19 oktober 2016 @ 07:29 |
Voorheen werd er ook nog wel eens een goederentrein bij spoor 15 op puntje perron stilgezet. De officiële goederenpaden door Rotterdam Centraal ri. Gouda zijn om .00/15/30/45 uit mijn hoofd. | |
greavy | woensdag 19 oktober 2016 @ 07:32 |
De Treinreiswinkel heeft een online boekingsmodule gemaakt, waar je treinen door diverse landen direct kan boeken, en indien niet online beschikbaar kan je het aanvragen. zie Happyrail.com | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 07:52 |
Moguh James | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:01 |
Goedemorgen! Ik ben nét vertrokken met de sprinter van 7:54. Jij zit in de IC voor me zo te zien? | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:06 |
yep. Zo op tilburg nog even zwaaien? | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:06 |
Heel uitgebreid is Happyrail zo te zien nog niet, ik heb een paar routes* geprobeerd en krijg overal 'prijs op aanvraag' * Breda - Konstanz, Breda - Tring, Breda - Alicante | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:07 |
Hoe heerlijk zou het zijn geweest als ik jou hier op de foto had staan | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:07 |
Is prima Ik zit bij de bakovergang tussen de eerste twee bakken van het voorste stel. | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:09 |
ga zo brno - bratislava doen, al dan niet via wenen, maar dat kent ie allemaal ook niet. Mooie site wel op de mobiel. | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:10 |
jammer, we zijn al doorgereden. Dacht dat onze ic wachten op de sprinter. Gekkigheid dit. Bus van 6.11 uit scheveningen, trein van 6.52 uit den haag. Gaap gaap. | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:12 |
www.trainline.eu (het voormalige Captain Train) kent de reis Breda - Alicante wél. Dusseh, voorlopig blijf ik die dan nog wel gebruiken Lekker vroeg. | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:12 |
Arm schaap | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:27 |
De fuck is nou weer eindhoven strijp s? | |
spectrumanalyser | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:33 |
gisteravond sprong een jong persoon in spijkerbroek voor de passerende intercity Nijmegen vanaf het perron van station Heiloo. het treinverkeer Alkmaar-Zaandam/Haarlem was tot 22:00 uur gestremd. enkele omwonenden hebben de klap gehoord. | |
JDude | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:38 |
The Station Formerly Known As Beukenlaan. | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:43 |
Hip VolkerWessels innovatieproject op voormalig Philips terrein S | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:55 |
Intercity Den Bosch - Utrecht van 8:39 opgeheven vanwege een defecte trein, "neem de IC van 8:53, die rijdt wel." En inderdaad, die rijdt. Spoor 3. De de machinist plempt 'm echter helemaal neer op 3a, terwijl ik op 3b stond te wachten. Dat was nog best een stukje lopen. Ik wist niet dat spoor 3a lang genoeg was voor 10 bakken VIRM | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:57 |
blij dat ik niet via Utrecht ben inderdaad. Dan had ik gewoon weer naar huis gegaan | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:58 |
Ook lekker nuttig: in 's-Hertogenbosch was Tuffy aan het kwebbelen over een storing op de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam. Want daar heb je echt iets aan vanuit 's-Hertogenbosch? | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 09:10 |
Schuldige gevonden: vlak voor Geldermalsen staat er een goederentrein stil. De voorste helft staat op de boog richting de Betuweroute, de achterste helft staat dus nog op de lijn Utrecht - Den Bosch. Ik heb niet kunnen zien wat ervoor hangt, maar ik gok een Traxx. | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 09:57 |
beste route schiphol toch? | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:01 |
Den Bosch heeft vanwege de autotreinen echt achterlijk lange perrons. | |
Doc__Zenith | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:08 |
Dan zaten we in dezelfde trein. Gezien het sein was ik al wat naar voren gelopen. Ik verwachtte trouwens een SLT ergens Wat betreft de huidige stand. | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:13 |
Ah, ze laten dus treinen er omheen rijden, want voor zover ik weet is de 831 een zuidwaartse trein. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:19 |
Bedankt. Vooral dat van de spijkerbroek was nuttige informatie. | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:22 |
Er rijden directe treinen Den Bosch - Schiphol. Waarom zou je dan via Breda en Rotterdam reizen? Ik verwachtte dat de trein langs het midden van het perron zou halteren, hij stond aangekondigd als "spoor 3" en niet als "spoor 3a". Ik verwachtte eigenlijk dat het de sprinter naar Utrecht van 8:32 was die stuk was gegaan 831 is inderdaad een zuidwaartse trein. | |
GlennQuagmire | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:29 |
Den Bosch heeft toch zo'n hip bord waarop je de treinlengte en de positie kan zien? | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:31 |
Op spoor 4, niet op 3 | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 11:30 |
Museumloc 1254 staat tegenwoordig, redelijk ondergekliederd, aan de noordkant van station Zutphen. Vlak voor de brug zeg maar. | |
derLudolf | woensdag 19 oktober 2016 @ 11:47 |
Zonde Achter die Buffel van de universiteit Twente? | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 11:51 |
Nee echt helemaal aan het eind. Waar die andere locs ook staan. | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 12:05 |
Buffel van de UT? | |
dennistd | woensdag 19 oktober 2016 @ 12:33 |
De 1254 schijnt weer opgelapt te gaan worden bij Strukton aldaar. En die DM'90 is de 3424 als ik me niet vergis, die is een paar jaar terug verbouwd als test om met laserstralen de blaadjes (of beter gezegd het gladde laagje wat achterblijft) van het spoor te halen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 19 oktober 2016 @ 12:46 |
http://www.thenorthernech(...)ver_jobs/?ref=twtrec 78 vacatures voor machinisten, 15000 sollicitanten. | |
dennistd | woensdag 19 oktober 2016 @ 12:59 |
Dit soort schermen zouden ze openbaar moeten maken, desnoods als een soort abonnementsdienst | |
derLudolf | woensdag 19 oktober 2016 @ 13:12 |
"Opgelapt" of opgeknapt? Wat is er mis mee dan? | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 13:55 |
De Schotse reiziger is niet zo blij met ScotRail https://www.nrc.nl/nieuws(...)aat-4876677-a1527227 | |
Salatrel | woensdag 19 oktober 2016 @ 14:10 |
en die staat uit en gaat over een paar weken weer verwijderd worden | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 14:12 |
Waarom? | |
dennistd | woensdag 19 oktober 2016 @ 14:15 |
Ik meen dat ie in de periode bij HSL een defecte tractiemotor opgelopen heeft. Hij gaat trouwens (samen met de 1618) naar CapTrain lees ik: | |
Salatrel | woensdag 19 oktober 2016 @ 14:43 |
weenie heb het berichtje niet helemaal gelezen proef zal wel afgelopen zijn oid... ze gaan het op schiphol ook nog een keer te gaan proberen | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 14:47 |
Volgend jaar worden de schermen op Schiphol gerealiseerd inderdaad | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:04 |
Tenminste, ik neem aan dat jullie die Intelligent Platform Bar bedoelen he? | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:09 |
Dat scherm met al die ledjes waarop staat waar de deuren zijn | |
Mr_Klaasje | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:11 |
Waar is dat filmpje met "normaal praten"? | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:17 |
Proef is afgelopen dus het ding wordt weer weggehaald Overigens krijgt Den Bosch geen superintelligente perronbalk (althans niet in de huidige planning). Alleen Schiphol in eerste instantie, en men kijkt ook naar Utrecht en Amsterdam Zuid geloof ik. | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:34 |
YouTube | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:35 |
Schiphol 1,2,3, Zuid 1 - 4 en Utrecht 5/7 | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 15:51 |
Railjet wat een trein | |
b2py | woensdag 19 oktober 2016 @ 16:56 |
Had prima op onze HSL-Zuid gepast | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 17:28 |
Helaas kon Siemens niet de juiste software en hardware leveren. Hé, waar kennen we dat van? ATB zou als los beveiligingssysteem geleverd worden in plaats van als STM (Specific Transmission Module, een vertaalmodule voor het ETCS-systeem dat pulsen uit van een ander beveiligingssysteem vertaalt naar ETCS/EVC commando's (European Vital Computer, het 'hart' van de ETCS installatie)). Hierdoor zou de trein dus stilgezet moeten worden bij de grens ETCS / ATB en handmatig omgeschakeld moeten worden naar ETCS (of v.v.). Dat zou per keer een aantal minuten in beslag nemen. Dat was natuurlijk niet acceptabel. Bombardier was de enige die destijds op korte termijn een oplossing kon geven voor het al rijdend omschakelen. Dus daarom zitten we nu met Traxx + ICR in plaats van de Taurus | |
tripel7 | woensdag 19 oktober 2016 @ 17:33 |
Ik sta liever een paar minuten stil zodat er fatsoenlijk omgeschakeld kan worden, en dan doorgereden kan worden. Dan dat je een paar uur op de hsl stil staat te wachten tot je eindelijk weggesleept kan worden, en dan bij voorkeur naar het punt van vertrek | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 17:51 |
Dit was destijds nog bij het Fyra-project (2006 of 2007 geloof ik). Toen bleek dat Ansaldobreda niet op tijd kon leveren moest er een spoedoplossing komen. Bombardier was simpelweg de enige die kon voldoen aan de vraag. Nu is het een definitief tijdelijke oplossing en is uitval niet meer te verantwoorden. Naast een enkel probleem met de locs (en afhandelingsproblemen bij storingen) is er helaas ook nog problematiek met de rijtuigen. Er rijden nu een aantal teststammen rond op een tijdelijke toelating en die lijken beter te presteren. De hoop is dat dit niet al te lang duurt voordat de toelating geheel rond is voor deze wijzigingen, waarmee de rest van de stammen ook omgebouwd kan worden. Daarmee zou een van de grootste issues getackeld worden. | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 17:54 |
oh Nou zie ik het. Nee, andere brug. De brug over het kanaal. | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 17:54 |
Maar over de HSL naar België rijden lukt die rommel nog lang niet ... | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 17:58 |
Wacht maar tot de pers er lucht van krijgt dat Siemens het ook niet voor elkaar krijgt met de Eurostar Na jaren testen is het ding nog steeds niet toegelaten. Als het goed is krijgt die binnenkort ook een softwareupdate, en komt ie ook weer naar Nederland voor testritten. | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:01 |
Je kunt zeggen van Ansaldo wat je wilt, maar zij slaagden er wel in om met hun V250 de grens over te komen. | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:50 |
In Deventer schijnt de IC naar Enschede ontspoort te zijn. Fles, actiefoto's? EDIT: aangezien het treinverkeer verder niet stilgelegd lijkt te zijn, heb ik geen idee wat er echt aan de hand is. De IC staat in ieder geval nog altijd stil aan het einde van het goederenemplacement. [ Bericht 38% gewijzigd door MTL op 19-10-2016 18:57:21 ] | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:56 |
Ehm nee? | |
Maegrim | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:57 |
Tijd om de loods te verlengen, het spul past er niet eens in | |
MTL | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:59 |
Zijn dat die stammen voor Den Haag - Eindhoven? | |
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:00 |
trein inkorten dus Misschien helpt heter wassen | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:00 |
Ik zie hem staan, die ontspoorde trein, staat recht voor mijn huis Maar ontspoord? Hij staat wel op een verkeerd spoor. Al zeker een kwartier. | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:01 |
Hij staat op spoor 333, pak sporenplan er maar bij. Lichten aan, best wat mensen erin. Ander treinverkeer kan er gewoon normaal langs, dubbelspoors. | |
James1988 | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:01 |
Afgelopen vrijdag (beter gezegd, in de nacht van vrijdag op zaterdag) zag ik zo'n stam een paar keer heen en weer gaan in Breda. Ergens rond 03:00, denk ik. Ik was zelfs nog even op het perron gaan kijken, maar hij reed weg toen ik net boven was Het ziet er wel raar lang uit, 9 bakken tussen twee locs | |
Dr_Flash | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:04 |
Oh maak jij maar ff foto's dan | |
Prins_Pils | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:05 |
Lukt niet, te ver en te donker Vol! |