James1988 | zaterdag 24 september 2016 @ 22:46 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
dennistd | zaterdag 24 september 2016 @ 22:52 |
Wederom dode bij botsing Stadler-treinen | |
Peterselieman | zaterdag 24 september 2016 @ 23:07 |
Het lijkt wel alsof de manier waarop treinen veiliger gemaakt worden niet helemaal werkt, omdat het materieel niet genoeg energie absorbeert van de impact
| |
derLudolf | zaterdag 24 september 2016 @ 23:31 |
Logisch natuurlijk, als alles steeds lichter moet enzo. Minder materiaal om de klap op te vangen. | |
greavy | zaterdag 24 september 2016 @ 23:35 |
Er zitten wel beperkingen aan zo'n sandwich-stam. Een rangeerder mag de lok niet afkoppelen, dat moet door NedTrain gebeuren (want het wordt als een soort van treinstel gezien). Als je dus in Breda staat, en de Amsterdamse zijde lok is kapot, moet je dus weg via Tilburg, of een (afsleep)lok voor de stam zetten en ri. Rotterdam [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 24-09-2016 23:44:45 ] | |
Peterselieman | zaterdag 24 september 2016 @ 23:35 |
dat is een misvatting bij het moderne materieel, want zoveel lichter is het qua gewicht niet dan het oudere mat. Het is meer dat de constructie anders is. | |
James1988 | zaterdag 24 september 2016 @ 23:46 |
Dat is echt debiel | |
dennistd | zaterdag 24 september 2016 @ 23:47 |
Iemand hier toevallig enig idee waar de Plan V's morgen tussen Zwolle en Amersfoort aan de kant gaan? Ik vermoed Putten, maar 't Harde en zelfs Nunspeet kunnen ook nog (en vanwege het met de auto inhalen in de locatie wel handig). | |
greavy | zaterdag 24 september 2016 @ 23:49 |
Ik ga niet achter dat circus aan morgen. Heb de drgl dus ook niet gevraagd (naast wat er online staat), dus geen idee. Heb wat andere zaken te doen die belangrijker zijn. Zal morgen niet een trein zien gok ik zo.. | |
James1988 | zaterdag 24 september 2016 @ 23:51 |
Greavy die niet achter Plan V aangaat? Wat? | |
Peterselieman | zaterdag 24 september 2016 @ 23:51 |
Ze gaan ongeveer een uur aan de kant, dus ik denk 't Harde vanwege het extra perronspoor | |
greavy | zaterdag 24 september 2016 @ 23:52 |
Trein rijdt 80% van de tijd kut voor de zon. En ik ben met wat verbouwingen in huis bezig die wat belangrijker zijn dan zo'n trein. | |
greavy | zaterdag 24 september 2016 @ 23:53 |
Een uur? 14:34 uit Zwolle, 15:35 in Amersfoort. | |
Peterselieman | zaterdag 24 september 2016 @ 23:56 |
my bad. In Amersfoort staat het ding 40 minuten stil en onderweg 20 minuten, dan zou Putten idd de meest logische optie zijn | |
dennistd | zaterdag 24 september 2016 @ 23:57 |
Ze worden alleen door de IC ingehaald, de sprinter blijft er gewoon achter. Het gaat mij met name om een drone-foto op de IJsselbrug, maar ga er daarna nog wel ff achteraan met de auto. Dit is de drgl voor zover mij bekend: Maastricht 9.37 (1) Sittard 9.52-57 (3a) Eindhoven 10.42-51 (4) Den Bosch 11.24-12.02 (1) Nijmegen 12.39 (3a) Arnhem 12.53-13.13 (4) Zutphen 13.41-42 (3b) Deventer 13.54-55 (4a) Zwolle 14.25-34 (9) Amersfoort 15.35-16.15 (4b) Utrecht Maliebaan 16.33 | |
Maegrim | zaterdag 24 september 2016 @ 23:59 |
zoals ik het zeg, een stam die vanochtend in elkaar gezet was mocht aan het eind van de dag alweer uit elkaar om een loc uit te wisselen | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 00:00 |
Putten of Nunspeet, waarbij laatstgenoemde misschien nog wel de meeste kans maakt voor een geplande stop. Putten zit redelijk dicht op Amersfoort al | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 september 2016 @ 00:10 |
Die troep rijdt al 55 jaar rond, en jij gaat op de laatste dag foto's maken? Denk je niet dat er al genoeg plaatjes geschoten zijn van dat stuk schroot? Dat is een beetje alsof je nu David Bowie om een handtekening wil gaan vragen. | |
dennistd | zondag 25 september 2016 @ 00:12 |
Het gaat me vooral om een mooie foto op de IJsselbrug. Ik kan me niet herinneren dat er planmatig Plan V over dat ding gekomen is? | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 00:18 |
Plan V heeft een paar jaar terug toch in de 3600 (Roosendaal - Zwolle) gereden? | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 00:19 |
Die komt niet over de IJsselbrug Zwolle | |
dennistd | zondag 25 september 2016 @ 00:19 |
Dat was voordat de nieuwe IJsselbrug in gebruik werd genomen volgens mij. En sowieso kom je daar niet overheen tussen Zwolle en Deventer. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 00:27 |
Alleen werkzaamheden en LM-ritten denk ik, naast niet planmatige inzet | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 01:16 |
Oh, ik dacht dat Dennis de brug bij Zutphen bedoelde | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 01:46 |
Naja er zijn drie spoor-IJsselbruggen dus dat had hij er best bij mogen zeggen ja | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 08:37 |
Gelukkig valt het mee met hoeveel werk het is met die sleutelkastjes van tegenwoordig Locs aarden, aardingssleutels in het sleutelkastje, HS sleutel eruit, HS kabel en andere kabels en koppeling loskoppelen, HS sleutel er weer in, aardingssleutels terug, kapotte loc wegslepen, nieuwe loc ertegenaan, loc ook aarden, aardingssleutels weer in het sleutelkastje, HS sleutel er uit, HS kabel en andere kabels en koppeling vastmaken, HS sleutel weer in het sleutelkastje plaatsen, aardingssleutels terug plaatsen, locs opbouwen, rembeproeving, NBA beproevingen en deurentest doen en je bent weer klaar En dan ben je net klaar, blijkt dat bij die oude loc één schakelaar verkeerd stond, waardoor het ding het net niet deed Of dat de statische omzetter van het rijtuig met de FMZ module (voor aansturing van de deuren) ook nog eens niet wil starten waardoor je dus alsnog de hele stam de dienst uit mag halen Edit: overigens hebben we wel de leuke regel dat op de HSL met niet meer dan twee locs gereden mag worden met de ICd. Ik heb al een keer gehoord van een collega die een woordenwisseling kreeg omdat hij een kapotte sandwichstam op moest halen, dus dan zouden er drie locs in de trein zitten en dat zou niet mogen. Dat twee van de drie locs gesleept werden en dus als rijtuig fungeerde werd afgedaan als niet relevant. De echte reden van maximaal twee locs is de maximale stroomafname en dat geldt ook voor het klassieke net. Ik ben erg benieuwd hoe het morgen gaat lopen. Ik heb dinsdag weer een HSL-dienst richting Breda. [ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 25-09-2016 08:48:27 ] | |
Maegrim | zondag 25 september 2016 @ 08:48 |
En dan waren gisteren ook nog de hoogspanningspotten van de loccen al vergrendeld, terwijl de kasten waar je de benodigde sleutel uithaalt nog verzegeld waren omdat die pas vanaf maandag nodig zouden zijn | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 08:50 |
Worden eigenlijk gewoon alle stammen die eerder in de 900 reden voorzien van een extra loc? | |
Maegrim | zondag 25 september 2016 @ 08:53 |
Geloof dat ze ook hernummert en nog wat aangepast worden | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 08:59 |
Pff, dat hernummer en ombouw- en uitwisselcircus blijft aan de gang? [ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 25-09-2016 09:05:44 ] | |
Maegrim | zondag 25 september 2016 @ 09:33 |
Uitwisselen zou hierna beperkt moeten worden door sandwiches intact te houden, ook als er bijvoorbeeld maar 1 loc defect is. We gaan het zien | |
dennistd | zondag 25 september 2016 @ 09:43 |
Vanaf dinsdag 4 oktober bij de Lidl in Duitsland: 2 enkele reizen met DB Fernverkehr voor ¤49,90 http://www.lidl-pageflip.com/de.html?kid=1nuVAy | |
Daffodil31LE | zondag 25 september 2016 @ 09:45 |
Waarom zetten ze eigenlijk zo'n spuuglelijke loc voor het stuurstandrijtuig van de rechtstreekse trein naar Amsterdam (vanuit Breda) ? | |
dennistd | zondag 25 september 2016 @ 09:49 |
Omdat de stuurstandrijtuigen niet samen kunnen werken met de Traxx-locs, maar alleen met 1700-locs. En die laatste kunnen niet op de HSL rijden. | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 09:52 |
En de ombouw kostte te veel tijd en geld voor die paar jaar dat het nog zo blijft rijden. Gloednieuwe locs kopen en die over een paar jaar weer verkopen kost verhoudingsgewijs minder. | |
Stokken_en_stenen | zondag 25 september 2016 @ 09:53 |
Wie gaat er mee? http://www.nu.nl/reizen/4(...)ereronde-mat-64.html | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 10:10 |
Plan V gaat niet aan de kant. Stopt op ieder stationnetje, want doet de "stoptrein" na daar. 't Harde staat hij 6 minuten. | |
dennistd | zondag 25 september 2016 @ 10:12 |
Dan gaat hij daar dus aan de kant. Hij vertrekt namelijk om 14.34u uit Zwolle en is om 15.35u in Amersfoort, terwijl de IC om 14.48u uit Zwolle vertrekt en om 15.22u in Amersfoort is | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 10:22 |
Ja, oké. Dat is zo. Maar hij rijdt dus als stoptrein en mag bij elk stationnetje ff halteren. | |
b2py | zondag 25 september 2016 @ 10:42 |
Dat is toch de eerste halte na Zwolle? Daar verlies je niet 12 minuten lijkt me? | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 10:48 |
Tweede, eerst Wezep nog.. Hij staat 6 minuten stil in 't Harde, en de andere stops zijn 1 of 2 minuten. | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 10:49 |
En ja, ik ga er toch straks maar achteraan. Hattemerbroek en Nijkerk staat gepland. | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 10:58 |
FF een archiefplaatje. | |
desbarts | zondag 25 september 2016 @ 11:15 |
Het is een wonder! | |
Adrie072 | zondag 25 september 2016 @ 11:33 |
https://twitter.com/ICDefect/status/779802548731580416 Dus dit klopt niet of er heeft een wonder plaats gevonden. | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 11:42 |
Klopt prima. Zie je meestal als er enkel tussen Rotterdam en Breda gependeld is met sandwichmaterieel Op dat traject heb je minder snel last van verstoringen, je hebt ruime keertijden (aankomstvertraging wordt niet getoond op die twitterfeed), en het zijn maar een paar stammen die op deze dagen heen en weer pendelen (dus minder risico op defecten als deze stammen al de hele dag gewoon hun ding doen). | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 11:46 |
Die laatste regel moeten ze schrappen en in dit geval vervangen door Voor de richting Leeuwarden overstappen in Zwolle Is dat nu zo moeilijk? Nu breng je reizigers onnodig in verwarring | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 11:48 |
Gaat eind dit jaar gebeuren. Wijzigingen op deze schermen worden nu getoond ten opzichte van het jaarplan. Dus bij werkzaamheden is dit het gevolg. Ergens nog dit jaar wordt er een update uitgerold waarbij de wijzigingen ten opzichte van het dagplan getoond moeten gaan worden. Dan krijg je dus deze rare dingen niet meer te zien, alleen nog als er dan een trein uitvalt ten opzichte van dit dagplan. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 11:50 |
Eindelijk | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 11:55 |
Overigens die overstapregel niet, maar in ieder geval moet wel de verwarring weg zijn van 'rijdt ie, of rijdt ie niet?'. | |
desbarts | zondag 25 september 2016 @ 12:13 |
Zo een ben ik vandaag ook tegengekomen. Deze trein reed vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA tot aan Utrecht centraal. Dr stapte bijna niemand in.... | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 13:43 |
Even naar het perron, de mat64 schieten | |
broccoli. | zondag 25 september 2016 @ 13:44 |
Ik ook op naar Zwolle en dan naar Maliebaan | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 13:46 |
Hij is net weg uit Zutphen zie ik http://glympse.com/0194-S6HT | |
broccoli. | zondag 25 september 2016 @ 13:55 |
Ik hoop dat we hem nog halen, 20min vertraging op Amersfoort | |
Duvel | zondag 25 september 2016 @ 13:56 |
Rijdt nu bij je langs? | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 14:04 |
Hij is nu zo'n beetje de stad uit ja | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 14:07 |
Peter | zondag 25 september 2016 @ 14:10 |
Hij is bijna bij het mooiste dorpje langs de IJssel nu | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 14:15 |
Wel een beetje blinde onzin eigenlijk. Allemaal mensen die stonden te klikken alsof ze nog nooit een mat'64 gezien hadden | |
Jappie111 | zondag 25 september 2016 @ 14:53 |
Wat een flinke omweg, kunnen ze dat ding niet gewoon via Den Bosch/Lunetten sturen? | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 14:54 |
Ja maar ja maar. Die trein is van IEDEREEN | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 14:55 |
Het is een afscheidsrit hè Je kunt vanuit Lunetten al jaren niet meer bij de Maliebaan komen trouwens, dat moet via Blauwkapel tegenwoordig. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 14:55 |
Je hebt in Nederland toch niet voor niets een Schrootlijn? | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 14:56 |
Met welke zinnige reden is die mogelijkheid ook weer gesloopt? | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 14:58 |
Ik geloof dat dat moest vanwege project Randstadspoor (diveunders + Utrecht Vaartsche Rijn). | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 14:59 |
Omdat daar nu allemaal dive-unders liggen voor een conflictvrije kruising van de lijnen naar Arnhem en Den Bosch. Edit oh hoi spuit 11. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 14:59 |
En de tram voorkomt dat je vanuit Driebergen richting Maliebaan zou kunnen | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 15:01 |
oh en voor kopmaken met zo'n lange trein moet je sowieso dat of op het middenspoor tussen Bilthoven en Den Dolder doen of langs een van de perrons daar of in Amersfoort. Dan kun je net zo goed een andere route nemen | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 15:08 |
Vroeger had Lunetten zelfs een emplacementje. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 15:10 |
Is er in Amersfoort niet een enorme draaischijf waar je die stellen per stuk kunt omdraaien? | |
broccoli. | zondag 25 september 2016 @ 15:14 |
Ik heb m anders al heel lang niet meer zien rijden maar dat ding is een heel eigen leven gaan leiden met mama en papa en broertje enzo | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 15:26 |
Helemaal niet aan gedacht | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 15:52 |
De keerdriehoek Weesp - Almerenogwat - Naarden-Bussum hebben we ook nog Mogelijkheden te over. Maar ja, als er onwil in het spel is lukt niks | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 15:59 |
ligt de mat-64 nog op koers? Ga wel ff naar de Biltstraat Maliebaan zal wel niet te doen zijn | |
desbarts | zondag 25 september 2016 @ 15:59 |
Het is rond utrecht trouwens één grote bende. Storing op utrecht - arnhem en utrecht - den bosch en daardoor ook (bijna) geen treinen richting amsterdam | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 16:00 |
keerdriehoek Utrecht - Hilversum - Amersfoort | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 16:29 |
Regen | |
WebHawk | zondag 25 september 2016 @ 16:33 |
Omdat de trein in Eindhoven niet voor meer dan een kwart vol zat, ben ik er maar mee naar Arnhem meegereisd. Tussen Eindhoven en Den Bosch in de achterste cabine. Toch een mooi laatste ritje gemaakt zo met 't ouwe beesie | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 16:34 |
Te laat | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 16:36 |
En weer voorbij | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 16:57 |
plaatje | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 17:07 |
In de achterste cabine ook echt | |
WebHawk | zondag 25 september 2016 @ 17:10 |
Ik ga me natuurlijk niet tot het niveau van het klootjesvolk lopen te verlagen hé | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 17:11 |
KUTTREIN! | |
tripel7 | zondag 25 september 2016 @ 17:29 |
Misplaatste nostalgie, een jaar terug zat iedereen nog te zeiken als er zo'n ding kwam aanrammelen :p Durf te wedden dat we dit ook gaan zien als SGMm eindelijk verdwijnt, dan is het ineens de enige echte (beste) trein die de NS ooit gehad heeft, en rent weer iedereen achter dat ding aan | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 17:31 |
Zag op Facebook een filmpje voorbij komen van de laatste meters, waar ProRail toch nog even roet in het eten gooit Spul werd naar het verkeerde aankomstspoor gestuurd, waar het geheel niet langs het perron paste. Een telefoontje van de machinist met uitleg dat er een hele ceremonie op het andere perron gepland was, en dat het niet langs het perron zou passen mocht schijnbaar niet baten Iemand die blij is dat het spul van het spoor verdwijnt en nog even wilde pesten? | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 17:31 |
Dikke kans van ja. Het is ook wel een speciaal slag volk wat op dat soort dingen afkomt, telkens weer | |
ReisT | zondag 25 september 2016 @ 17:33 |
Stond ik net bij de Biltstraat, komt er een rood autootje achter me staan toeteren. Of-ie daar even mocht parkeren. Nou vooruit dan Dennistd, omdat jij het bent Was wel een enorme bak herrie met die vier stellen allemaal tegelijk aan het toeteren! | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 17:34 |
En dan heb jij er nog een mooie foto van weten te maken met op de achtergrond het voormalig Ooglijdersgasthuis De echte slachtoffers zitten IN de trein | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 17:37 |
Ik heb er nog wel een kudtfilmpje van. | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 17:39 |
stond ReisT wel best dichtjes bij mij, volgende keer zwaaien! | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 17:39 |
mja, denk dat het wel mee zal vallen met de SGM. Dat is en blijft een stoptrein, terwijl veel IC-reizigers het ding alleen hebben zien pruttelen zonder er grote stukken mee gereisd te hebben. Plan V is werkelijk overal en nergens ingezet, dus iedereen heeft er wel iets mee | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 17:40 |
Mooie foto | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 17:41 |
Al die fapperts ook | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 17:45 |
En hij kwam op spoor 3 terwijl er 4a aangegeven was. Nou nou de wereld te klein man | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 17:53 |
dan is het zonde dat de tussenstations er niet op staan | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 17:58 |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 17:58 |
Dat is dan weer leuk | |
Adrie072 | zondag 25 september 2016 @ 17:59 |
Wil je dat filmpje posten? | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 18:01 |
Wauw, dan ben je wel Neukfout der Eerste Klasse, met vlag, wimpel, boter, suiker en de lauweren. Als dat waar is. | |
Straatcommando. | zondag 25 september 2016 @ 18:07 |
Dit ja. Het werd tijd dat het spul met pensioen ging, maar ga de onmiskenbare herrie wanneer ze remmen wel missen. Dag mat64 een icoon verdwenen op het spoor. Overigens zijn er smgs die ouder zijn dan mat6s | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 18:10 |
De oudste SGMs zijn van 1979 of zo toch? De oudste ICMs zijn van 1977 iig. | |
Straatcommando. | zondag 25 september 2016 @ 18:13 |
Volgens mij iets eerder, maar de oudste sgm is ouder dan de jongste mat64 zeg maar. Er rijden nu dus sgms rond (mits niet terzijde gesteld, dat weet ik niet) die ouder zijn dan de mat64 die rondreden Sgm is verder wel later in geruit genomen. Komt omdat mat64 lang doorgebouwd is. Wel leuk dat er eentje naar het museum gaat. | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 18:19 |
Ik zit hem nu te kijken, staat op de fb van Rail Magazine. Telefoontje gaat erover dat de museumpendel in de weg zit als ik het goed hoor | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 18:19 |
oudste SGM is van 1976 1975 geloof ik. Oudste ICM is idd van 1977, maar die rijdt niet meer rond. De oudst rijdende ICM is van 1983.
| |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 18:24 |
Niet te geloven. Dat hek is gewoon dicht ook. Het is niet zomaar een "wisselfoutje". Hoe kun je zoiets nou doen? Echt, wat bezielt zo iemand? | |
Basekid_NZ | zondag 25 september 2016 @ 18:25 |
Op Den Bosch stonden vanochtend 4 mensen allemaal super closeups van de benummering van een 1700 (1800?) te maken. Zitten daar speciale edities tussen ofzo? (nee kon het zelf niet vragen want ik moest mn afspraak halen) | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 18:25 |
Dat hek over het rechtse spoortje bij het inrijden van het museum? Daar hangt geen touwtje boven dus dat ging moeilijk Staat tenminste een bord 'einde bovenleiding' bij het wissel. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 18:29 |
Welk perron was er dan voor gepland? | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 18:30 |
Trouwens, die achterste kan ze toch gewoon binnen pushen. Hoeven toch nergens meer heen. | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 18:30 |
Dat spoor dat je niet kan zien omdat de camera gigantisch naar rechts gericht staat | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 18:32 |
Nee want dan had er een machinist door de ballast moeten lopen naar dat stel en dat is Heel Erg Gevaarlijk | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 18:33 |
Hoe dan ook, er is dus weer eens geblunderd. Chapeau. | |
WebHawk | zondag 25 september 2016 @ 18:39 |
Waar kan ik dat filmpje zien? | |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 18:41 |
| |
Zug-Chef | zondag 25 september 2016 @ 18:49 |
Door werkzaamheden aan het spoor tussen Amersfoort en Apeldoorn werden in het weekend van 24 en 25 september 2016 de internationale treinen tussen Amsterdam en Berlijn omgeleid via de Hanzelijn en het baanvak Zwolle-Deventer. Zodoende kon op de zeer fraaie zondagochtend van 25 september 2016 NSR-lok 1752 met IC 143 worden afgedrukt ter hoogte van Harculo, enkele kilometers ten zuiden van Zwolle. Links op de achtergrond bevind zich de voormalige elektriciteitscentrale IJsselcentrale. Deze zal eind volgend jaar gesloopt gaan worden, waarmee dit fotopunt zijn karakteristieke motief zal verliezen. Op zondag 25 september 2016 werd voor genodigden een afscheidsrit van het mat64 georganiseerd. De rit, die 's ochtends startte in Maastricht, ging via Eindhoven, 's Hertogenbosch, NIjmegen, Arnhem, Deventer, Zwolle en Amersfoort naar Utrecht Maliebaan. Als trein 28215 (Zwolle-Amersfoort) passeren de Plan V-stellen 449, 469, 466 en 876 hier te Hattemerbroek. Laatstgenomende werd later deze dag in het Spoorwegmuseum achtergelaten. | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 18:53 |
Was jij dat met die ov-fiets bij Hattemerbroek? | |
Zug-Chef | zondag 25 september 2016 @ 18:53 |
Klopt, dat was ik ja Nog gelukt bij Nkk? | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 19:04 |
Ik dacht al dat jij dat was toen ik aan kwam ja. Nijkerk gelukt, had nog 10 minuten over. Bruno kwam daar ook heen, die was ook ruim op tijd. | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 19:40 |
Bruno? Bruno Fadholi? | |
greavy | zondag 25 september 2016 @ 19:44 |
Nee, Batenburg. Die zal hij wel kennen (en anders van gezicht, stond er ook bij) | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 september 2016 @ 19:53 |
Als het verticaal was gefilmd, was hij perfect geweest! | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 19:54 |
| |
Prins_Pils | zondag 25 september 2016 @ 19:55 |
Ja en als je had geroepen welke nummers het waren | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 september 2016 @ 19:57 |
Even croppen dus. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 20:00 |
Als je het op deze manier doet is het helemaal goed | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 20:07 |
Is wel mooi als ik naar de trekkertrek ga met mijn vrienden. Elk merk heeft zijn eigen kleur. Zo kan ik heel makkelijk doen alsof ik er verstand van heb Rood - Internetsenol Oranje - Fiat Blauw - Ford Groen - Sjondier Rood en als je Internetsenol zegt, klap voor je kop - Messie Furgussun. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 20:11 |
Groen kan ook Fendt, Deutz en Claas zijn | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 20:18 |
ja en blauw kan ook Lanz Bulldog zijn | |
Silverdigger2 | zondag 25 september 2016 @ 20:42 |
Morgen wel of niet inchecken? ' De FNV had de NS een ultimatum gesteld tot vandaag 16.00 uur. Als het aan de vakbond ligt, worden er maandag van 04.00 tot 15.00 uur op verschillende trajecten geen controles uitgevoerd. ' Welke trajecten staat er dan weer niet bij Denk dat ik toch maar wel incheck | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 20:46 |
Je betaalt voor de reis en niet om gecontroleerd te worden. | |
HaverMoutKoekje | zondag 25 september 2016 @ 20:47 |
ik moet door poortjes , denk niet dat die open staan | |
Salatrel | zondag 25 september 2016 @ 20:48 |
omdat de FNV geen inzicht heeft welke trajecten hun personeel die dag heeft? Tref je een HC die geen FNV lid is kun je 5 tientjes extra dokken | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 20:50 |
Kortom, een FNV die een ultimatum stelt is net zo boeiend als dat Internetgebruiker Dr_Flash NS een ultimatum stelt om binnen een uur een kratje bier te komen brengen Ultimatum ja dag hoor | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 20:52 |
Waar gaat dat ultimatum eigenlijk over? | |
b2py | zondag 25 september 2016 @ 20:52 |
Niet alle conducteurs doen mee met de actie dus je loopt kans een conducteur te treffen die wel gewoon controleert. | |
b2py | zondag 25 september 2016 @ 20:52 |
DDZ6 naar 1 hc | |
Dr_Flash | zondag 25 september 2016 @ 20:52 |
controleerT | |
b2py | zondag 25 september 2016 @ 20:56 |
Ohja | |
MTL | zondag 25 september 2016 @ 21:02 |
Echte Hollanders weer, er wordt gezegd: enkele conducteurs zullen geen kaartjes controleren uit protest, en heel Nederland denkt weer dat ze mooi geld kunnen besparen door zwart te reizen. Ik ben benieuwd hoeveel er morgen op de bon worden geslingerd voor het niet inchecken | |
Duvel | zondag 25 september 2016 @ 21:07 |
Kut ik ben morgen vrij. Nou ja, dan staak ik dinsdag wel met kaarttonen of zo. | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 21:32 |
ja, en VIRM-VI of ICM-7 is al sinds jaar en dag 1 hc Snappen we het nog? | |
dennistd | zondag 25 september 2016 @ 21:51 |
Vandaag was dan eindelijk de afscheidsrit van Mat'64. Nadat het eerder dit jaar nog uitgesteld werd (omdat Plan V langer in dienst bleef) werd er op deze zondag een rit van Maastricht via Den Bosch, Nijmegen, Deventer, Zwolle en Amersfoort gereden om de 876 naar het Spoorwegmuseum in Utrecht te brengen. De 449, 469 en 466 gingen daarna naar Amsterdam Zaanstraat waar ze aan de kan gezet zijn. Als stoptrein 28215 van Zwolle naar Amersfoort komen Plan V's 449, 469, 466 en 876 over de Hanzeboog in Zwolle en hebben inmiddels het Gelderse Hattem bereikt. | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 22:51 |
Nice Dennis , ik moet wel lid worden van flikeerr om de foto scherp te kunnen zien (groot formaat) | |
Duvel | zondag 25 september 2016 @ 22:58 |
Gaaf! | |
James1988 | zondag 25 september 2016 @ 23:07 |
Gave foto, absoluut! Het is net alsof je in Madurodam staat joh | |
dennistd | zondag 25 september 2016 @ 23:11 |
Is niet nodig volgens mij hoor. Voor de liefhebber in 3573x2382 Ik heb trouwens nog wel moeten vluchten: er cirkelde ineens een flinke vogel rond mijn drone Snel gezakt en weggevlogen, gelukkig ging ie er daarna vandoor. | |
bork | zondag 25 september 2016 @ 23:22 |
Gaaf! | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 september 2016 @ 23:28 |
Grappig dat er nog een pijler staat van de oude IJsselbrug. | |
desbarts | maandag 26 september 2016 @ 00:04 |
Aan de andere kant ligt er nog een met zelfs nog een stukje spoor dr op | |
Prins_Pils | maandag 26 september 2016 @ 00:31 |
Voor de Parijsfapperts: deze kwam ik tegen bij het Lissabonse metrostation Picoas, een cadeautje van Parijs bij het 50-jarig bestaan van de metro van Lissabon | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 00:41 |
| |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 02:14 |
De andere V-plaatjes: Na de foto bij de Hanzeboog en het inpakken van de drone werd koers gezet naar Amersfoort. Net voor het station Amersfoort Vathorst kon de luid toeterende trein nogmaals worden vastgelegd. In Amersfoort is de 876 om de trein heen gelopen en mag het laatste stukje voorop rijden. Als trein 28216 wordt de voormalige halte Biltstraat gepasseerd, waar het weer inmiddels flink betrokken is. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook wel lekker omdat de zon hier aan het einde van de middag niet bepaald optimaal staat. Na binnenkomst in het spoorwegmuseum en het voltooien van de overdracht moest de trein nog even van spoor 2 naar spoor 3 gerangeerd worden om ruimte voor de museumpendel te maken. Op het perron staan nog steeds veel mensen, maar het is nog niet de helft van wat er een kwartier eerder stond. Na het achterlaten van het stel voor het spoorwegmuseum zijn de drie overige stellen via Amersfoort naar Amsterdam Zaanstraat onderweg als rond 18.35u de Peter van den Breemerweg tussen Amersfoort en Baarn gepasseerd wordt. Het is na flinke stortbuien weer droog, maar daar is ook alles mee gezegd. Typisch treurig weer voor een afscheid.... | |
Randy_S | maandag 26 september 2016 @ 04:04 |
BBizar dat die Plan V nog beter in de verf staat dan die brug.. | |
Silverdigger2 | maandag 26 september 2016 @ 08:11 |
Toch ingecheckt. Zal wel goedkomen dus | |
boriq | maandag 26 september 2016 @ 08:39 |
Daar zorgt chroom-6 wel voor | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2016 @ 08:55 |
| |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 09:01 |
Niets mis met dat spul | |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 09:06 |
Typisch Nederlands om zo'n nietszeggend protest te doen. Behalve het bericht in de media merk je er niets van. Spreek dan met zijn allen af dat je niet gaat controleren ofzo. | |
MTL | maandag 26 september 2016 @ 09:30 |
Het is meer dat het volgens mij niet leeft. De VIRM6, die al tien jaar met zelfs een verdieping meer rondrijdt, heeft ook 1 HC. Die 20 DDZ dubbeldekkers zijn dan peanuts. De kans dat de gemiddelde HC die tegen komt is (buiten bepaalde treinseries om) gewoon heel klein. Eerdere acties hadden geen effect en de mensen die meededen stonden eigenlijk gewoon voor lul (ze droegen buttons met de tekst 'DD = 2!', dus daar werden al heel snel grappen over gemaakt). Ik weet niet wie die teksten bedenkt | |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 09:49 |
Maar waarom heeft de DDZ6 dan twee conducteurs? Daar is drie jaar geleden blijkbaar voor gekozen terwijl ook toen VIRM6 wel rond reed. | |
MTL | maandag 26 september 2016 @ 10:06 |
VIRM6 had een uitzonderingspositie. Toen die maatregel voor VIRM in gebruik werd genomen was er een personeelstekort. De vakbonden zijn toen akkoord gegaan met 1 HC op een VIRM6. Toen kwam de DDZ6 en zeiden de vakbonden: ja, maar we hebben enkel voor de VIRM6 getekend, dus op DDZ6 moeten 2 HC's. Nu gaat het om 20 treinstellen (momenteel 19), dus zegt NS: heel erg leuk, maar die twintig treinen zijn wel een stuk duurder qua personele kosten. En we hebben de HC's hard nodig vanwege de afspraak dat er na 22:00 uur 2 HC'S op de trein komen, dus kan er niet 1 HC van af gehaald worden (dus efficiënter plannen waardoor er minder extra personeel aangenomen hoeft te worden)? Dus daar is een risico-analyse op losgelaten en die toont een acceptabel risico, dus zegt NS: prima, dan halen we die tweede HC er af. En nu gaan ze staken voor die twintig treinen. | |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 10:13 |
Het betekent dus eigenlijk dat er geen banen op de tocht staan maar dat ze iets meer avonddiensten moeten gaan draaien? De conducteurs van deze ddz6 hebben mij nog niet gecontroleerd overigens. | |
MTL | maandag 26 september 2016 @ 10:21 |
Correct. Er worden nog altijd extra HC's geworven voor die extra avonddiensten. Dus als iemand nog een nieuwe baan zoekt: https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-field=operatie [ Bericht 66% gewijzigd door MTL op 26-09-2016 10:26:57 ] | |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 10:43 |
Ik ben 3,5cm te lang | |
b2py | maandag 26 september 2016 @ 10:46 |
Ik ambieer een andere baan, sorry | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 11:16 |
| |
ziggyziggyziggy | maandag 26 september 2016 @ 11:53 |
Mijn ogen zijn te slecht. En ik werk niet graag met mensen. | |
MTL | maandag 26 september 2016 @ 12:01 |
En dan heb je toch elke keer weer die eikels van machinisten aan de telefoon | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 12:07 |
Zijn dat mensen dan? | |
mart_83 | maandag 26 september 2016 @ 12:08 |
massavernietigingswapens maken? | |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 12:10 |
Als conducteur heb je toch je eigen sudokukamer? | |
DeaDLocK2K | maandag 26 september 2016 @ 14:47 |
Cumbaya! | |
James1988 | maandag 26 september 2016 @ 15:07 |
Dan zou ik liever op de bok gaan zitten | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 16:29 |
Mogelijk vrijdag een treinstaking tussen Zwolle en Emmen als Arriva niet voor woensdagmiddag op de eisen van VVMC in gaat. FNV en CNV zijn wel akkoord met het CAO-voorstel. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=253134 | |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 18:15 |
Oh lekker dan Gelukkig voorlopig alleen de ochtendspits als ik dat zo bekijk... | |
bork | maandag 26 september 2016 @ 20:39 |
Ik zag vandaag een Flirt op Bokkeduinen, vast al iets overgeschreven hier maar kon het niet zo snel vinden. | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 20:40 |
Donkerblauw met wit waarschijnlijk? Zo ja, dan is het er eentje voor Limbabwe | |
bork | maandag 26 september 2016 @ 20:41 |
leek wel paars-wit, kan dat? Ik weet wel zeker dat het geen gele deuren had. | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 20:43 |
ja. Dat zeg ik. Blauw met wit. Dat blauw is nogal donker en zit een klein beetje tegen het paars aan, maar is blauw | |
bork | maandag 26 september 2016 @ 20:44 |
Ik ben niet zo'n held in kleurennuances | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 21:40 |
Ook niet in locaties denk ik: er staan namelijk vijf of zes stuks op Amersfoort Goederen en niks op de Bokkeduinen voor zover ik weet | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 22:59 |
De SSN komt in december naar Deventer: https://www.facebook.com/(...)9344/?type=3&theater | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2016 @ 23:23 |
Mooi. Ik ga er niet voor thuisblijven | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 23:26 |
Ja, ik denk, ik meld het maar ff, anders krijg ik 's avonds als ik de plaatjes post weer het verwijt dat jij weer van niks wist.... | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2016 @ 23:29 |
jankerd | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 23:34 |
Vanaf 11 december is dit ook verleden tijd trouwens als het goed is: Dieseltractie bij Veolia, hoe lang nog? | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2016 @ 23:36 |
Niks mis mee toch? Mooie lintjes, nog geen 10 jaar oud | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 23:39 |
Zou Arriva al bezig zijn om de D-GTW solo toegelaten te krijgen op het hoofdrailnet? | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2016 @ 23:40 |
to do WHAT? Apeldoorn - Zutphen? | |
James1988 | maandag 26 september 2016 @ 23:40 |
Meppel - Leeuwarden? | |
Dr_Flash | maandag 26 september 2016 @ 23:42 |
As if | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 23:42 |
Mariënberg - Hardenberg | |
James1988 | maandag 26 september 2016 @ 23:43 |
Dat is toch niet HRN? | |
Peterselieman | maandag 26 september 2016 @ 23:52 |
klopt, maar de toelatingsprocedure is wel hetzelfde en daarmee zou een D-GTW ook solo over het HRN mogen rijden als het lukt. Nu moet Arriva bij een defecte LINT nog of een dienst inkorten tot Mariënberg of 2 GTW's gekoppeld laten rijden. Dat laatste is best prijzig en nogal overkill op die lijn | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 23:53 |
Dat is juist service! Zo hoeft de enige reiziger niet in hetzelfde treinstel als de machinist te zitten | |
dennistd | maandag 26 september 2016 @ 23:55 |
Het gekke is trouwens dat daar wel pedalen of PrikSpanningSpoorStroomLoop aanwezig zou zijn: https://www.prorail.nl/si(...)_april_2014_v003.pdf In 2013 aangebracht zelfs: http://www.somda.nl/forum(...)mn-ZlCo+24-825-81-9/ | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 00:05 |
Weet Arriva dit? Want in principe zou de D-GTW er dan dus solo moeten kunnen rijden. | |
dennistd | dinsdag 27 september 2016 @ 00:10 |
Ik neem toch aan dat ze dat wel zullen weten | |
bork | dinsdag 27 september 2016 @ 00:41 |
Dat weet ik niet, in de regel is mijn geografische kennis uitmuntend, ik fietste vandaag over Barchman Wuytierslaan en dacht dat Bokkeduinen dan rechts van mij lag, ik heb thuis al zo'n pietje precies wonen, dus als jij dat wil Dennis mag je ook bij de club | |
dennistd | dinsdag 27 september 2016 @ 01:16 |
Zowel Amersfoort Goederen als de Bokkeduinen liggen rechts van die straat. Het makkelijkste is om de spoorlijnen als grens aan te houden. Vanuit station Amersfoort gezien ligt Amersfoort Goederen rechts van de lijn naar Hilversum, de Bokkeduinen ligt tussen de lijn naar Hilversum en de lijn naar Utrecht in. Links van de lijn naar Utrecht ligt dan weer de Vlasakkers (van defensie). Hier een geknutseld kaartje: https://www.google.com/ma(...)ZL1X-33X6uwqrvBCGbIo Een Arriva FLIRT op de Bokkeduinen zou namelijk wel opvallend zijn: dat is grotendeels alleen een opstelterrein, maar ook de Connexxion-werkplaats zit daar. [ Bericht 17% gewijzigd door dennistd op 27-09-2016 01:29:24 ] | |
bork | dinsdag 27 september 2016 @ 08:12 |
thx, maakt dus weinig uit een nuance verschil Dennis Iets anders, de arme mensen tussen Baarn en Soest http://www.ad.nl/amersfoo(...)rn-utrecht~af036cce/ | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 08:28 |
Wat heeft de zon met geluid te maken? Dat er een airco aan staat? | |
bork | dinsdag 27 september 2016 @ 08:55 |
NS-personeel mag in spits niet meerijden | |
Mr_Klaasje | dinsdag 27 september 2016 @ 10:07 |
D-GTW kan gewoon alleen op Almaha want de beveiliging is aangepast voor slecht detecterend materieel. Meppel-Leeuwarden is een ander verhaal. | |
Salatrel | dinsdag 27 september 2016 @ 10:45 |
ik zal mijn teammanager laten weten dat ik pas na de spits treintjes kom rijden. Ik wil best op de motor naar standplaats komen hoor. Geef maar reiskostenvergoeding over de hele afstand en ongeacht begin en eindtijd ipv alleen de afstand boven 10km en als ik niet met ov kan komen | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 10:50 |
Nou idd, moeten alle medewerkers nu danwel vóór 6:30 beginnen of na 9u | |
_serial_ | dinsdag 27 september 2016 @ 10:52 |
Wegens logistieke problemen kan deze trein vandaag niet rijden | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 10:54 |
klopt. Daar kun je op zich dan ook wel gekoppeld rijden | |
Dr_Flash | dinsdag 27 september 2016 @ 12:07 |
Ook echt weer zo'n kutidee wat geen zak gaat uitmaken. Ja 3 man op een 6baks dubbeldekker nou nou Goed voor je innovatieve ideeën, daar in die ivoren toren | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 12:20 |
Als daarvan nou één conducteur is, is direct een ander probleem opgelost | |
dennistd | dinsdag 27 september 2016 @ 12:22 |
Ik denk dat het om het kantoorpersoneel in Utrecht zal gaan, maar dat de media dat dan net weer niet meegekregen heeft | |
dennistd | dinsdag 27 september 2016 @ 12:23 |
Een vergelijking met SGMm zou eerlijker zijn denk ik.... | |
dennistd | dinsdag 27 september 2016 @ 12:23 |
http://nos.nl/artikel/213(...)eel-koningschap.html | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 12:25 |
Die ziet ze vliegen | |
Flodder450 | dinsdag 27 september 2016 @ 12:26 |
Poe's Law in volle glorie | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 12:36 |
Best triest dat je met zulke denkbeelden een vertegenwoordiging van het volk bent | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 13:10 |
Enige goede punt zou het afschaffen van zomer- en wintertijd zijn. Gewoon de klok het jaar rond op wintertijd houden. | |
dennistd | dinsdag 27 september 2016 @ 13:13 |
Infrabel stopt met het onderhoud van Maastricht-Lanaken omdat er vijf jaar na de heropening nog geen trein heeft gereden: http://www.1limburg.nl/be(...)ntext=latestarticles | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 13:26 |
Ook flauwekul vind ik. Ik heb nog nooit iemand irl horen klagen over zomer/wintertijd. Anders is het zomers nog langer licht/warm. Mogelijke afschaffing van die poppenkast vind ik dan wel weer een goed punt | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 13:27 |
Dat is een gedegen onderzoek naar heropening geweest dan | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 13:34 |
De dagen worden er echt niet langer op Het wordt juist op een eerder tijdstip donker | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 13:36 |
Mijn verjaardag duurt soms 25 uur hoor [ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 27-09-2016 13:42:33 ] | |
dcm360 | dinsdag 27 september 2016 @ 13:38 |
En de mijne soms 23. Dat middelt weer uit | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 september 2016 @ 14:29 |
Volgend jaar vlieg ik naar Hawaii op mijn verjaardag. Record dronken zijn verbreken. | |
J.B. | dinsdag 27 september 2016 @ 14:47 |
Nog geen trein gereden is niet helemaal waar, 15 stuks hebben er op dat spoor gereden in die vijf jaar | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 september 2016 @ 15:27 |
Waar gaat dat ding de maas over dan? | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 15:32 |
Hier | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 september 2016 @ 15:51 |
Als ze die nou aan godbonken gevaren hadden dan was het niet zo erg geweest | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 17:04 |
De Duitse regering is bereid om Kaldenkirchen - Viersen te verdubbelen, zo schrijft treinreiziger.nl. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 september 2016 @ 17:30 |
Daar ging mijn OVC. En dat terwijl ik zo'n afschermhoes in mijn portemonnee heb zitten. Grmbl. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 september 2016 @ 17:32 |
Oh trouwens, pasfoto's maken moet je niet in Hengelo doen. De knop naar links doet hetzelfde als de groene knop in het midden. En trouwens, gebruik die dingen sowieso niet want als je eenmaal een suboptie hebt gekozen (die 2 euro kost ipv de ingegooide 6 euro) dan kan je niet meer terug naar het hoofdmenu. En je overige 4 euro kan je ook vergeten. | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 19:27 |
Ik dacht dat treinen in NL duur waren maar in Engeland zijn ze zo mogelijk nog duurder. £45 voor 2:45 in de trein zitten Dan ben ik straks meer geld kwijt aan treintickets als aan vliegtickets (retourtje AMS-MAN zit op ¤130) | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 september 2016 @ 19:33 |
Juh. Ik ging in mei naar Schotland en naar huis met de trein kostte ruim 400 pond. Toch maar retour KLM gedaan. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 19:52 |
Welke route? Heb je al eens gekeken of splitten interessant is? Op www.trainsplit.com kun je daar een handig tooltje voor vinden. Als je via die site boekt betaal je wel een commissie, maar ze tonen precies welke treinen ze voorstellen dus je zou die tickets ook los kunnen boeken om die commissie te voorkomen. Tickets boeken kan bij elke vervoerder, ze tonen allemaal dezelfde prijzen | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2016 @ 20:06 |
Vroeger boeken. | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 20:07 |
Van een willekeurige luchthaven naar Loughobrough. Manchester lijkt het dichtste bij | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 20:09 |
Ik heb een datum in december aan geklikt. April kan nog niet. Heb op de site van natiobalrail gekeken, is dat een goede site? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 20:10 |
Voorbeeldje van hoeveel tickets splitten je kan opleveren. Ik heb een reis gepland van Penzance (in het zuidwesten van Engeland) naar Glasgow op 27 november 2011. Men neme onderstaande treinen: Koop je één ticket op nationalrail.co.uk, dan betaal je daar £193,30 (¤ 225) voor. Split je de tickets, dan ben je slechts £71,40 (¤ 83) kwijt (exclusief commissie). De reden hiervoor is achterlijk simpel: er wordt gebruik gemaakt van yield management om de optimale prijs te bepalen. Daarnaast geldt er een avondspitsbeperking voor een deel van de route. Als je één ticket koopt wordt die beperking toegepast op de hele route, waardoor je een stuk duurder uit bent. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2016 @ 20:10 |
Ja, en met megabus kun je al voor 1,50 als je dat trekt als treinfappert. April is wel te vroeg vooruit. Zou ook wachten met vluchten boeken, ams-man kan veel goedkoper. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2016 @ 20:11 |
Busprijzen zoeken https://www.busliniensuche.de/ | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 20:12 |
Loughborough? Ga je naar de GCR? Wat je zou kunnen opzoeken: van Luton naar Loughborough met East Midlands Trains. [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 27-09-2016 20:18:42 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2016 @ 20:15 |
Hoe heet die maatschappij ook alweer die best vaak spotgoedkope tickets (Ryanairidee) van London naar Schotland? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 20:17 |
Flybe misschien? | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 20:18 |
Voor een factor 70 prijsverschil wil ik mijn principes wel opzij zetten. Het vliegen zal allicht goedkoper kunnen maar ik vind de flexibiliteit van KLM ook wel wat waard | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2016 @ 20:18 |
Ik bedoelde een traincompany. | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 20:19 |
Dat is de grootste qua fomestic flights in de UK. Vliegen wel veel met turboprops | |
#ANONIEM | dinsdag 27 september 2016 @ 20:21 |
https://www.holidaypirate(...)m-just-gbp-350_20650 Mooie deals kun je daar soms scoren. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 20:23 |
Direct van Londen naar Schotland rijden alleen treinen van Virgin Trains en Virgin Trains East Coast. Die kunnen soms goedkoop zijn, maar soms ook niet. Als je overstappen niet erg vindt kun je met London Midland of Chiltern naar Birmingham en vanaf daar CrossCountry pakken. | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 20:26 |
GCR? Geen idee waar het over gaat, ik ga mogelijk deelnemen aan een trainingcourse van het Erasmus+ Youth. Subsidieaanvraag is nog niet goedgekeurd trouwens, dus is nog niet zeker. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 20:29 |
De Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn die daar ligt. Ze organiseren regelmatig evenementen. www.gcrailway.co.uk Oh tof! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 september 2016 @ 20:32 |
Het kan me niet verdommen dat die reden achterlijk simpel is. We wonen in 2016. Dat is met wat software gewoon te automatiseren maar nee, smartasses op fora die de hele dag in beide stukken materie zit, dát zijn de mensen die achterlijk simpel enzo mogen roepen over iets wat op een gigantisch domme manier nodeloos complex is gemaakt. | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 20:35 |
Wat ik nog was vergeten te zeggen: dat de industrie niet zelf zo'n tool aanbiedt is omdat ze dan minder geld verdienen. Dat een site zoals trainsplit.com je in een minuut een besparing van meer dan 100 pond kan opleveren zegt genoeg. | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 20:42 |
En daar heeft de consument graag 15 pond voor over Al zal het bedrag wel lager zijn. Ook voor zo'n site redelijk makkelijk bedienen | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 21:01 |
Als je echt wil besparen kun je zelfs onder die commissie uit, trainsplit laat namelijk precies zien welke treinen je dan moet nemen. Al die tickets kun je dan gewoon los boeken. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 september 2016 @ 23:10 |
Megatrain? | |
James1988 | dinsdag 27 september 2016 @ 23:15 |
En daar is het filmpje van Bombardier over de Talent3: Tel de landen waar Bombardier 'm ziet rijden | |
_serial_ | dinsdag 27 september 2016 @ 23:22 |
Sinds ik deze portemonnee heb, heb ik nooit meer issues met kapotte pasjes, en ze zijn ook nog eens NFC dicht : https://www.bagageonline.nl/secrid.html | |
Peterselieman | dinsdag 27 september 2016 @ 23:22 |
Zonder het filmpje te zien krijgen we Nederland al cadeau | |
MTL | dinsdag 27 september 2016 @ 23:57 |
Je kan Bombardier in ieder geval niet verwijten onvoldoende ambitie te hebben. Nu nog hun ETCS software op orde krijgen | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 00:10 |
Weinig anders aan de buitenkant maar veel andere verbeteringen Tot 12 bakken lang kan de huidige dat ook? | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 00:15 |
Talent2 = maximaal 6 bakken. | |
Peterselieman | woensdag 28 september 2016 @ 00:17 |
ik weet dat Alstom de ICNG mag leveren, maar zou Bombardier dit concept bedacht hebben voor haar versie van de ICNG? | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 00:22 |
Ik denk dat de Talent3 niet specifiek is ontwikkeld voor de ICNG, maar eerder als een antwoord op de FLIRT. Bombardier had al enkele jaren geen enkeldeks trein meer in het intercitysegment in de catalogus staan, terwijl Siemens, Stadler en Alstom dit wel hebben. Daardoor is de kans dus groter dat opdrachten naar een ander gaan, Bombardier kan gewoon niet snel genoeg leveren. | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 00:34 |
Het valt mij wel op dat er tegenwoordig treinen zijn als de FLIRT en deze Talent die je zowel als stoptrein als intercity kunt krijgen. Ik associeer ze echt met regiotreintjes en vind ze zo op het oog nou niet bepaald een intercity, maar blijkbaar kunnen ze wel aan dat comfortniveau worden aangepast. [ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 28-09-2016 00:41:25 ] | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 00:45 |
Met betere stoelen, meer been- en bagageruimte en wat tussendeuren kom je op veel verbindingen al een heel eind om iets 'interregio' of 'intercity' te noemen. De gemiddelde reiziger ziet het verschil toch niet hoor. | |
dennistd | woensdag 28 september 2016 @ 00:52 |
Zie de LEO Express | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 00:59 |
Het zou al wel heel fijn zijn als ze bij de stoelopstelling rekening kunnen houden met de ramen Niets zo kut dan de hele tijd tegen een stijl aan moeten kijken.. *denkt terug aan een mokkende Fles op Nieuwjaarsrondje die uit bittere nood in een andere coupé ging zitten* | |
dennistd | woensdag 28 september 2016 @ 01:00 |
Die wou gewoon pitten Maar over het nieuwjaarsrondje gesproken: zijn er al ideeën? | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 07:24 |
Het ging toch een oudjaarsrondje worden of zo? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 28 september 2016 @ 07:30 |
Basisinkomen is een hoop voor te zeggen hoor, als je alle onderbuikspookverhalen negeert. Maar daar is dit niet het topic voor. In other news: in Baflo heeft een trein een abri van het perron gereden. | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 07:36 |
Afscheid CNL oid? | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 07:37 |
Hoe krijg je dat voor elkaar... | |
ziggyziggyziggy | woensdag 28 september 2016 @ 07:39 |
Poster vervangen, waardoor de "klep" van de abri mooi binnen PVR komt. | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 08:02 |
Ah, handig. Dacht al, complete abri? | |
derLudolf | woensdag 28 september 2016 @ 08:07 |
| |
derLudolf | woensdag 28 september 2016 @ 08:09 |
Alstom ging toch een fabriek sluiten? Of was dat een andere Franse treinenbouwer? Gaat die firma niet failliet als er wat mis is met die treinen ofzo? | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 08:15 |
Alstom gaat hun vestiging in Belfort 'afschalen' (sluiten, behalve onderhoud). Belfort is de vestiging waar locomotieven en TGV-motorwagens worden gemaakt. 'Belfort' heeft al sinds 2009 geen locomotieven meer verkocht, nieuwe TGV-bestellingen zitten evenmin in de pijplijn: Alstom heeft de AGV al jaren in de catalogus staan en Alstom+SNCF gaan de 'TGV 2.0' ontwikkelen. | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 08:54 |
Ja dat leek mij wel leuk bijvoorbeeld. Maar ik wil de komende maanden toch een beetje op de centen letten | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 09:02 |
Sodeknetters, wat maken die dive-unders en de nieuwe sporenlayout bij Utrecht een verschil. Mijn trein is met -4 binnengekomen | |
Goverman | woensdag 28 september 2016 @ 09:16 |
Mooi heh... En het wordt nog wat beter wanneer DSSU helemaal klaar is! Nog twee grote buitendienststellingen (week 41/42, van 221 uur en in week 47 van 57 uur) en dan is de functionaliteit van DSSU gereed. Er volgt dan nog wel een paar weken nawerk (aan kabels/leidingen, perrons en aan de buurtsporen) | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 09:18 |
Je dacht zeker dat ik een geintje maakte paar weken geleden? | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 09:32 |
Dat wordt lachen | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 09:42 |
Ik was er gewoon nog niet geweest | |
bork | woensdag 28 september 2016 @ 09:51 |
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 28-09-2016 09:52:54 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 september 2016 @ 10:13 |
Ze willen nu de bestelling van nieuwe RER's vervroegen om de handel open te houden... | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 september 2016 @ 10:15 |
Zeker de Engelsen, die betalen graag grif meer voor een kaartje 'als t maar geregeld wordt' | |
James1988 | woensdag 28 september 2016 @ 10:18 |
Uitstel van executie. En of dat nou veel uithaalt? Belfort is gespecialiseerd in locomotieven, ik denk niet dat ze daar heel veel ervaring hebben met het bouwen van treinstellen. Eigenlijk is het hetzelfde verhaal als met Bombardier Derby: een paar jaar terug dreigde Bombardier om de vestiging te sluiten 'vanwege achterblijvende vraag', en toen werden er ineens een paar bestellingen geplaatst: Class 387's voor Thameslink, Aventra voor London Overground en Crossrail. [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 28-09-2016 10:31:36 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 september 2016 @ 10:30 |
Ja dat zeg ik ook. Wel raar beleid want sinds kort rijden er op de E 8 gewone stelletjes in de spits en de nieuwe zijn dus nog niet besteld (In de wetenschap dat de E dus op zeker verlengd gaat worden naar Mantes la Jolie...) | |
JDude | woensdag 28 september 2016 @ 10:54 |
Ja, in het midden van het perron stopt op de meeste stations "altijd een trein", ongeacht of die nou twee of twaalf bakken lang is. Dat is nou ook precies waar de kudde gaat staan dringen. Wat bedoelen ze hier nou mee? | |
Darkwing_Duck | woensdag 28 september 2016 @ 10:56 |
Misschien dat ze dus op die lijn de bakborden gaan verplaatsen en daardoor dus wel een differentiatie onstaat... | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 11:01 |
Er komen speciale borden waar op staat waar je kan gaan staan voor plek in de trein | |
ReisT | woensdag 28 september 2016 @ 11:02 |
In Houten hadden ze ook een tijdje van die borden neergezet, met 'begin instapzone' en 'einde instapzone' op een meter of 50 uit elkaar. Daar heb je dus alleen wat aan als er een los SLT-viertje stopt. Als er een trein met twee stellen stopt slaat het helemaal nergens op. In de spits moet je vooral niet in die zone willen instappen. | |
dennistd | woensdag 28 september 2016 @ 11:08 |
Er moet gewoon een LED-strip langs het perron komen die brandt zo lang als de trein is. | |
Prins_Pils | woensdag 28 september 2016 @ 11:12 |
In Duitsland heb je bordjes op het perron met 'Kurzzug anfang' en 'Kurzzug ende', maar daar heb je alleen wat aan als je ook weet dat er een Kurzzug aankomt in plaats van normale lengte en dat wordt ook op de treinaanwijzers weergegeven maar hier niet.. | |
b2py | woensdag 28 september 2016 @ 11:15 |
Ik wilde dat idee insturen voor battle of concepts maar door tijdgebrek niet aan toegekomen.. | |
Dr_Flash | woensdag 28 september 2016 @ 11:26 |
Kluitjes maken om kluitjes te voorkomen Maar er is over nagedacht, ze gaan die blauwe zones op tussenliggende stations "steeds ergens anders plaatsen, zodat de reizigers gedurende de rit worden verdeeld over de trein". Serieus | |
JDude | woensdag 28 september 2016 @ 11:29 |
Dat kan toch ook gewoon met een stevige noodremming . | |
Goverman | woensdag 28 september 2016 @ 11:36 |
Nee joh, dan komen ze allemaal vooraan in de coupé/trein te zitten. Het concept schijnt overigens wel te werken. | |
JDude | woensdag 28 september 2016 @ 11:37 |