abonnement Unibet Coolblue
pi_67145429


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije
2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008
[F1]Singtel Singapore Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1
[F1] Grand Prix of China @ Shanghai
[F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site

Testschema



Wie staan er in 2009 aan de start

Mclaren
1. Lewis Hamilton - WDC 2008
2. Heikki Kovalainen

Ferrari - WCC 2008
3. Felipe Massa
4. Kimi Räikkönen

BMW Sauber
5. Robert Kubica
6. Nick Heidfeld

Renault
7. Fernando Alonso
8. Nelson Piquet jr.

Toyota
9. Jarno Trulli
10. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
11. Sébastien Bourdais
12. Sébastien Buemi

Red Bull Racing
14. Sebastian Vettel
15. Mark Webber

Williams
16. Nico Rosberg
17. Kazuki Nakajima

Brawn GP
18. Rubens Barrichello
19. Jenson Button

Force India
20. Giancarlo Fisichella
21. Adrian Sutil

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

De kalender voor 2009 met 17 races
quote:
29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    *wijzigingen onder voorbehoud

    Fok!Sport F1manager

    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 17% gewijzigd door Atreidez op 17-03-2009 19:16:04 ]
  • Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:12:03 #2
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67145502
    Tvp
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67145511
    Iets te enthousiast geweest met kopiëren.

    Heb overigens daarnet de link naar het vorige topic in de Wiki gezet.
    quote:
    Renault to run KERS in Melbourne

    Renault is the first team to give its Kinetic Energy Recovery System (KERS) the green light to run at the Australian Grand Prix.

    While most teams are still undecided about whether or not to introduce the technology for the start of the new season, Renault has seen enough of its device to sign it off for use in Melbourne.

    The move ends fears that no teams would choose to use the technology in Australia, although Renault will still be in the minority of outfits who will have KERS ready for the first race.

    McLaren, BMW-Sauber and Ferrari have not declared publicly about whether or not they will press their devices into action, while six teams have already confirmed they will not race it in Australia.

    Williams, Toyota, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing, Force India and Brawn GP will all head into the Melbourne event without the technology, although most of them are expected to introduce the systems later in the year.

    Renault admitted early in testing that it was surprised about how well its KERS system was running, having been sceptical about its state of development beforehand.

    Speaking after the first running of the new R29 in February, technical director Bob Bell said: "The biggest surprise for [us] was perhaps the KERS system as we felt that initially we would have a lot of problems with it and getting the drivers used to it. In reality it has been quite a straightforward transition."
    pi_67145527
    Hebben we een nieuwe 2009 banner nodig voor dit topic? Als ik de wiki moet aanpassen zelf moet je het maar ff zeggen, ben niet echt bekend met de protocollen.

    Vorige deel: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 43

    Uit vorige topic nog ff hier;
    Je hebt ook kans dat titelkandidaten vanaf p4 maar uitvallen om de motor te sparen Iemand had laatste een overzichtje hoe het eruit had gezien in de laatste kampioenschappen als het met medailles was gedaan. Daaruit kwam toen naar voren dat er maar een paar verschillende kampioenen waren, maar dat het minder spannend zou geweest zijn. Iemand die nog weet waar dat stond?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67145617
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef Atreidez het volgende:
    Hebben we een nieuwe 2009 banner nodig voor dit topic? Als ik de wiki moet aanpassen zelf moet je het maar ff zeggen, ben niet echt bekend met de protocollen.

    Vorige deel: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 43
    Zo op het eerste gezicht hoef je niks aan te passen. Heb de banner even ergens anders geupload.

      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:18:10 #6
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_67145735
    ben er dit jaar weer bij, sowieso de eerste wedstrijd
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2009 @ 19:33:12 #7
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67146352
    Ik heb weer zin in het nieuwe seizoen
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67146380
    Nog meer regeltjes;
    From 2009 onwards, the following regulations will apply:

    Cars

    - Weights of all cars will be published after qualifying
    - Wet tyres have been renamed as 'Intermediate'
    - Extreme wet tyres renamed as 'Wet'

    Drivers

    - On the first day of practice, drivers must attend a pit lane autograph session
    - All drivers eliminated from qualifying must be immediately available for interviews
    - Any race retirees must be available for interviews on their return to the paddock
    - Drivers finishing outside the top three must be available for interviews after the race

    Teams

    - A spokesperson must be available for television interviews during races

    FOTA niet blij met nieuwe maatregelen FIA

    17 maart 2009
    De Formula One Teams Association (FOTA) is niet blij met de door de FIA genomen maatregelen. Volgens de FOTA zijn de maatregelen om de sport nog goedkoper te maken veel te snel genomen, zonder er goed over na te denken. Dat liet de organisatie van Formule 1-teams dinsdagavond in een verklaring weten.

    FOTA-president Di Montezemelo
    "De FOTA heeft kennis genomen van de door de FIA World Council genomen beslissingen. De FOTA wil haar teleurstelling en zorgen over uiten, aangezien de maatregelen op een eenzijdige manier zijn genomen", vertelde FOTA-voorzitter Luca di Montezemelo. "Door de regels zoals ze zijn opgesteld door de FIA zorgen loopt de Formule 1 het risico de essentie te verliezen die het tot een van de meest populaire sporten maakt."

    "Gezien de tijdspanne waarin de maatregelen zijn genomen, vinden we het noodzakelijk om de nieuwe situatie grondig te analyseren. We willen er alles aan doen, vooral in deze moeilijke tijden, om stabiele reglementen te hebben, zonder voortdurende onrust. Dit kan namelijk verwarrend zijn voor de fabrikanten, teams, sponsoren en het publiek."

    De FIA maakte onder andere bekend dat een team vanaf 2010 met een budget van 30 miljoen pond moet rondkomen, of een onbeperkt budget met flink gelimiteerde technische mogelijkheden.

    http://f1.gpupdate.net/nl(...)uwe-maatregelen-fia/
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67146385
    Tijden van vandaag
    Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
    1 J. Button Brawn GP Bridgestone 01:17.844 114
    2 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:18.071 66
    3 N. Piquet jr. Renault Bridgestone 01:18.382 133
    4 L. Hamilton McLaren Bridgestone 01:19.121 121
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:39:52 #10
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_67146625
    tvp
    pi_67146654
    Ik ben vandaag wel overal net te laat
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_67147079
    Kruip ff op je vriendin om het goed te maken
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67148677
    tvp
    <>
    pi_67150364
    mja
      dinsdag 17 maart 2009 @ 21:27:02 #15
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67150732
    Button ging weer lekker vandaag
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67151916
    Todt is weg bij Ferrari

    MODENA - De Franse formule 1-expert Jean Todt (63) heeft Ferrari verlaten. Hij was sinds 1993 werkzaam bij de vermaarde Italiaanse renstal, eerst als racedirecteur en later als algemeen directeur.

    Onder zijn leiding behaalde Ferrari vele successen, met name met de Duitser Michael Schumacher achter het stuur. De erelijst van Todt, die in het afgelopen jaar alleen nog een bestuursfunctie bij Ferrari vervulde, telt 98 overwinningen in het grandprixcircuit, zes wereldtitels voor de rijders en zeven wereldtitels bij de fabrikanten.

    www.nu.nl
    pi_67152360
    Per direct of zit hij nog een tijdje uit?

    Misschien dat Todt zich kan gaan richten op een functie bij de FIA, maarja, de mensen die al roepen dat de FIA gelijk staat aan Ferrari, zullen wel gaan roepen dan: Zie je wel !!

    Wat ik me nu afvraag, als Renault het enige team is in Melbourne dat KERS gaat gebruiken, hebben ze dan geen voordeel van die extra vrijkomende paardjes?
    pi_67152671
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 22:05 schreef Meike26 het volgende:
    Wat ik me nu afvraag, als Renault het enige team is in Melbourne dat KERS gaat gebruiken, hebben ze dan geen voordeel van die extra vrijkomende paardjes?
    Dat zal aan het gewicht van het systeem liggen. Meer gewicht is meer slijtage van de banden en een slechtere rondetijd, en wellicht is de balans van de auto ook wezenlijk anders (ze werkten voorheen met gewichten op bepaalde plekken bij renault hadden ze bv nogal wat gewicht in de neus liggen). De energie die vrijkomt van kers moet minimaal groot genoeg zijn om het tijdsverlies wat het extra gewicht met zich meebrengt te compenseren.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_67153529
    Hmm, dat vraag ik me ten zeerste af.

    Het gewicht van ca 30 tot 40 kilo dat een KERS zou kunnen/moeten wegen, tegenover de ca 82 pk die vrijkomt als je op dat knopje drukt staat niet in contrast. 82 pk heeft veel meer invloed op de specificaties van een auto dan een 30 kilo gewicht dat er bij komt. Tenminste, dat is mijn idee uit mijn eigen auto. Als ik kinderen moet vervoeren en er zit alles bij elkaar 60 kilo op de achterbank, dan heeft mijn autootje, Lancia Ypsilon 1.2 16 klapper, weinig moeite met dat extra gewicht. Het argument dat de banden slijtage hoger is en de coureurs waarschijnlijk in de toekomst wel een pitstop meer moeten maken per race dan vroeger, dat kan ik me dan wel voorstellen. Toch vind ik die power van 82 pk wel erg veel en een machtig wapen van Renault om straks in Melbourne door het veld heen naar voren te komen.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 22:51:38 #20
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_67154238
    Het is niet eens zozeer extra gewicht, maar de distributie van die 605kg .. De auto's verwisselen ballast voor KERS.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67154483
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:15 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Zo op het eerste gezicht hoef je niks aan te passen. Heb de banner even ergens anders geupload.

    [ afbeelding ]
    Mijn fotosoep met tieten
    tvp
    pi_67155190
    TVP
      dinsdag 17 maart 2009 @ 23:27:34 #24
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67155392
    Hoorde ik nou vanavond op tv iets van nieuwe puntentelling? Of liever gezegd: dat het aantal overwinningen belangrijker wordt voor de wereldtitel?
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 23:29:59 #25
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_67155486
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 23:27 schreef Mikkie het volgende:
    Hoorde ik nou vanavond op tv iets van nieuwe puntentelling? Of liever gezegd: dat het aantal overwinningen belangrijker wordt voor de wereldtitel?
    Winnaar F1: coureur met meeste zeges

    Of hier:

    http://www.fia.com/en-GB/(...)ges/wmsc_170309.aspx

    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_67155850
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 22:34 schreef Meike26 het volgende:
    Hmm, dat vraag ik me ten zeerste af.

    Het gewicht van ca 30 tot 40 kilo dat een KERS zou kunnen/moeten wegen, tegenover de ca 82 pk die vrijkomt als je op dat knopje drukt staat niet in contrast. 82 pk heeft veel meer invloed op de specificaties van een auto dan een 30 kilo gewicht dat er bij komt. Tenminste, dat is mijn idee uit mijn eigen auto. Als ik kinderen moet vervoeren en er zit alles bij elkaar 60 kilo op de achterbank, dan heeft mijn autootje, Lancia Ypsilon 1.2 16 klapper, weinig moeite met dat extra gewicht. Het argument dat de banden slijtage hoger is en de coureurs waarschijnlijk in de toekomst wel een pitstop meer moeten maken per race dan vroeger, dat kan ik me dan wel voorstellen. Toch vind ik die power van 82 pk wel erg veel en een machtig wapen van Renault om straks in Melbourne door het veld heen naar voren te komen.
    Ze zeggen vaak dat in de formule 1 elke 10 kilo zorgt voor een 0.3 sec langzamere rondetijd. 35 kilo zou dan 1.05 sec zijn. Deze tijd moet worden goed gemaakt in de korte tijd (6.7 sec per ronde) dat kers beperkte energie (80 pk) mag leveren. Je hebt dus tijdelijk zo'n 10% meer vermogen tot je beschikking, echter de kans bestaat dat de auto zwaarder is dat het minimum gewicht (bmw had dacht ik nogal wat problemen en zitten nu 10 kilo over het gewicht heen) door het extra gewicht kan de balans anders zijn en ook het aanpassen hiervan is moeilijker omdat je niet zomaar losse componenten ergens anders kan plaatsen zoals in de neus van de voorvleugel.

    Nu zal het inderdaad in een lancia van 1000? kilo met 60 pk? veel uitmaken wannneer je 80 pk meer tot je beschikking hebt, maar wanneer je maar 6 pk erbij krijgt zul je het nauwelijk merken. Daarbij komt ook nog eens bij dat jouw auto meer weegt dan een F1 auto maar nog geen 10% van het aantal pk heeft waarover een F1 auto beschikt. Er zijn nog tal van andere zaken waardoor de vergelijking totaal niet opgaat. HEt is wat dat betreft echt appels met peren vergelijken, ik zal ff denken over een goede vergelijking.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 18 maart 2009 @ 00:20:03 #27
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67156935
    quote:
    Zeg, doe eens lief! Niet iedereen struint de hele dag heel Internet af voor nieuws .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_67157279
    gaat dit ook ma weer volgen ....
      woensdag 18 maart 2009 @ 01:17:10 #29
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_67157890
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 00:20 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Zeg, doe eens lief! Niet iedereen struint de hele dag heel Internet af voor nieuws .
    Was niet naar jou... maar als reactie op de nieuwe regels!
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      woensdag 18 maart 2009 @ 01:35:49 #30
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_67158113
    terug vind puntjes overwinningen
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_67158138
    Ik heb er weer zijn in!
      woensdag 18 maart 2009 @ 08:20:47 #32
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67159548
    anderhalve week nog!
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      woensdag 18 maart 2009 @ 08:31:00 #33
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67159684
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 22:34 schreef Meike26 het volgende:
    Hmm, dat vraag ik me ten zeerste af.

    Het gewicht van ca 30 tot 40 kilo dat een KERS zou kunnen/moeten wegen, tegenover de ca 82 pk die vrijkomt als je op dat knopje drukt staat niet in contrast. 82 pk heeft veel meer invloed op de specificaties van een auto dan een 30 kilo gewicht dat er bij komt. Tenminste, dat is mijn idee uit mijn eigen auto. Als ik kinderen moet vervoeren en er zit alles bij elkaar 60 kilo op de achterbank, dan heeft mijn autootje, Lancia Ypsilon 1.2 16 klapper, weinig moeite met dat extra gewicht. Het argument dat de banden slijtage hoger is en de coureurs waarschijnlijk in de toekomst wel een pitstop meer moeten maken per race dan vroeger, dat kan ik me dan wel voorstellen. Toch vind ik die power van 82 pk wel erg veel en een machtig wapen van Renault om straks in Melbourne door het veld heen naar voren te komen.
    Je vergeet hierbij dat je KERS maar kort kunt gebruiken en niet de hele ronde. Daarnaast is het aanpassen van de balans een stuk lastiger wat invloed kan hebben op de prestaties (overstuur of onderstuur etc.).

    Volgens de verhalen heeft Ferrari een KERS systeem in de bodem van de bolide, die verschoven kan worden en dus gebruikt kan worden als ballast. Ik heb hiervan echter nog nooit concrete stukken gezien op bv. autosport.com dus of dat waar is.....
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67159823
    Ga er maar vanuit dat elk team t op de bodem heeft zitten.. Je wilt toch geen megazwaar batterypack ergens op bodyworkhoogte
    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 18 maart 2009 @ 08:47:03 #35
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67159921
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 08:41 schreef Atreidez het volgende:
    Ga er maar vanuit dat elk team t op de bodem heeft zitten.. Je wilt toch geen megazwaar batterypack ergens op bodyworkhoogte
    Dat begrijp ik, althans dat ze het niet ergens bovenin wegwerken. Of ze het echt allemaal direct op de vloerplaat hebben betwijfel ik (vooral bij Williams die met een vliegwiel werken).

    Ik doelde meer op de beweringen dat Ferrari er mee kon schuiven om het als balans te gebruiken.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67160059
    Dat is wel een mooie innovatie ja.. Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat de batterij units zo plat gemaakt zijn, dat t oppervlakte ervan best redelijk groot kan zijn? Hopelijk heeft Olav wat mooie dingetjes te laten zien uit de pits als het eenmaal zover is, en anders heb ik nog alle vertrouwen in de achtergrond info die bij een zender als de BBC past
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67160133
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 23:27 schreef Mikkie het volgende:
    Hoorde ik nou vanavond op tv iets van nieuwe puntentelling? Of liever gezegd: dat het aantal overwinningen belangrijker wordt voor de wereldtitel?
    het wordt dadelijk leuker om alleen de optochten te bekijken dan het bijhouden welke coureur waar staat in het kampioenschap, met dat overwinnings gebeuren...
    dat een overwinning hoger ingeschat zou moeten worden, zodat de coureurs er meer risico voor zouden nemen oke, maar alleen maar het rijderskampioenschap laten bepalen op het aantal overwinningen... zo komt er denk ik weer een hoop vrije tijd naar boven op de zondag...
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:01:08 #38
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_67160155
    Wat zijn de regels eigenlijk mbt KERS? Ik dacht dat het verplicht was, maar ik lees dat teams wel zelf mogen beslissen of ze ermee starten...
    Géén kloon van tvlxd!
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:02:56 #39
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67160186
    Ze mogen per raceweekend zelfs beslissen of ze het inzetten of niet.
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:14:56 #40
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67160427
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 08:59 schreef Aresdreams het volgende:

    [..]

    het wordt dadelijk leuker om alleen de optochten te bekijken dan het bijhouden welke coureur waar staat in het kampioenschap, met dat overwinnings gebeuren...
    dat een overwinning hoger ingeschat zou moeten worden, zodat de coureurs er meer risico voor zouden nemen oke, maar alleen maar het rijderskampioenschap laten bepalen op het aantal overwinningen... zo komt er denk ik weer een hoop vrije tijd naar boven op de zondag...
    Een hoop vrije tijd? Optochten?

    Een coureur in de race voor het kampioensschap zou wel gek zijn om rustig als 2e te finishen. Die gaat er alles aan doen om 1e te worden.

    Geen kampioenschappen op de Alonso manier meer gelukkig
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67161105
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:14 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Een hoop vrije tijd? Optochten?

    Een coureur in de race voor het kampioensschap zou wel gek zijn om rustig als 2e te finishen. Die gaat er alles aan doen om 1e te worden.

    Geen kampioenschappen op de Alonso manier meer gelukkig
    meer dat het gaat om wie er wint, en het zullen misschien leukere races kunnen worden, maar de statastieken erachter, wie hoeveel punten behaald heeft, gevechten voor dat ene puntje, spanning tot in de laatste ronde of de titelkandidaat net genoeg punten uit de laatste race weet te slepen, dat soort dingen houden het interesant voor mij, op deze manier van kampioen bepalen zie ik het niet zitten om nog langer zoveel tijd er aan te besteden eigenlijk...
      woensdag 18 maart 2009 @ 10:11:55 #42
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_67161831
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:02 schreef Garisson72 het volgende:
    Ze mogen per raceweekend zelfs beslissen of ze het inzetten of niet.
    Maar waarom doen sommige teams het dan? Mijn inziens maakt het de auto niet sneller.
    Géén kloon van tvlxd!
      woensdag 18 maart 2009 @ 10:38:36 #43
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_67162656
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 10:11 schreef Montov het volgende:

    [..]

    Maar waarom doen sommige teams het dan? Mijn inziens maakt het de auto niet sneller.
    Ik neem aan dat ze vooraf met simulaties bekijken of het inzetten van KERS zin heeft of niet en dan de beslissing nemen.

    Het is natuurlijk wel weer weggegooid geld dit ideetje van de FIA die vindt dat er bezuinigd moet worden maar voor de zoveelste keer met een idee komt dat de kosten juist omhoog brengt, kan die Mosley zich niet volledig op z'n andere hobby (SM) storten?
    pi_67163152
    zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

    Geen KERS gebruiken heeft dus wel een nadeel (plaatsen verliezen bij de start tov van degenen die het wel gebruiken), maar geen voordeel - het uiteindelijke race tempo is gelijk. Komt nog bij dat zonder KERS iemand inhalen die het wel heeft, nog moeilijker wordt dan het al was.

    Zodra het meenemen van KERS geen groot nadeel qua tempo is, is het dus het beste om het wel mee te nemen.
    pi_67165825
    quote:
    Renault to run KERS in Melbourne

    Renault is the first team to give its Kinetic Energy Recovery System (KERS) the green light to run at the Australian Grand Prix.

    While most teams are still undecided about whether or not to introduce the technology for the start of the new season, Renault has seen enough of its device to sign it off for use in Melbourne.

    The move ends fears that no teams would choose to use the technology in Australia, although Renault will still be in the minority of outfits who will have KERS ready for the first race.

    McLaren, BMW-Sauber and Ferrari have not declared publicly about whether or not they will press their devices into action, while six teams have already confirmed they will not race it in Australia.

    Williams, Toyota, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing, Force India and Brawn GP will all head into the Melbourne event without the technology, although most of them are expected to introduce the systems later in the year.

    Renault admitted early in testing that it was surprised about how well its KERS system was running, having been sceptical about its state of development beforehand.

    Speaking after the first running of the new R29 in February, technical director Bob Bell said: "The biggest surprise for [us] was perhaps the KERS system as we felt that initially we would have a lot of problems with it and getting the drivers used to it. In reality it has been quite a straightforward transition."
      woensdag 18 maart 2009 @ 12:17:10 #46
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67166110
    Ik vind het overigens wel verwonderlijk dat je nauwelijks iets leest over de effecten van de voorspoiler, die (naar ik meen) 2x per ronde vlakker gelegd mag worden.

    Wat zijn de te verwachten effecten hiervan, als in: hoeveel topsnelheid scheelt dat, enzo. Iemand een idee?
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
    pi_67166429
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 10:54 schreef Ared het volgende:
    zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

    Geen KERS gebruiken heeft dus wel een nadeel (plaatsen verliezen bij de start tov van degenen die het wel gebruiken), maar geen voordeel - het uiteindelijke race tempo is gelijk. Komt nog bij dat zonder KERS iemand inhalen die het wel heeft, nog moeilijker wordt dan het al was.

    Zodra het meenemen van KERS geen groot nadeel qua tempo is, is het dus het beste om het wel mee te nemen.
    Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 18 maart 2009 @ 12:34:04 #48
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_67166709
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 10:54 schreef Ared het volgende:
    zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

    Geen KERS gebruiken heeft dus wel een nadeel (plaatsen verliezen bij de start tov van degenen die het wel gebruiken), maar geen voordeel - het uiteindelijke race tempo is gelijk. Komt nog bij dat zonder KERS iemand inhalen die het wel heeft, nog moeilijker wordt dan het al was.

    Zodra het meenemen van KERS geen groot nadeel qua tempo is, is het dus het beste om het wel mee te nemen.
    En een hoop ongelukken omdat de snelheids verschillen tussen KERS gebruikende wagens en geen KERS gebruikende wagens behoorlijk hoog zal zijn!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:14:06 #49
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67167930
    tvp
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:00:18 #50
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67169362
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:17 schreef Garisson72 het volgende:
    Ik vind het overigens wel verwonderlijk dat je nauwelijks iets leest over de effecten van de voorspoiler, die (naar ik meen) 2x per ronde vlakker gelegd mag worden.

    Wat zijn de te verwachten effecten hiervan, als in: hoeveel topsnelheid scheelt dat, enzo. Iemand een idee?
    Je mag hem 1x per ronde verstellen (en terugplaatsen in de originele stand) volgens mij.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67169675
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
    Alleen op het moment dat je KERS zelf gebruikt kan je die ander weer makkelijker inhalen. Het is gewoon een powerboost die je met maximum vermogen maximaal 6,6 sec per ronde kan gebruiken.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:22:42 #52
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67170086
    Wat ik eigenlijk niet weet is of je hem bv. 2x 3,3 seconden in 1 ronde kunt gebruiken
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2009 @ 14:27:38 #53
    842 Zorro
    Z
    pi_67170276
    quote:
    Ecclestone verwacht spannende Formule 1
    Uitgegeven: 18 maart 2009 14:15
    Laatst gewijzigd: 18 maart 2009 14:14

    LONDEN - Bernie Ecclestone kan zich vinden in de nieuwe regel in de Formule 1. De internationale automobielfederatie FIA besloot dinsdag dat het aantal grand-prixzeges komend seizoen bepalend is in de titelstrijd.

    De baas van de koningsklasse van de autosport verwacht dat de verandering een positief effect zal hebben op de races.
    "We hopen dat de coureurs nu echt weer gaan strijden om de eerste plek", zei de gefortuneerde Brit woensdag tegen de BBC.

    Het aantal behaalde punten was altijd doorslaggevend in de strijd om de wereldtitel. Komend seizoen wordt de coureur die de meeste races wint, wereldkampioen.

    De huidige puntentelling blijft wel bestaan, maar wordt pas beslissend als twee of meer coureurs aan het einde van het seizoen evenveel wedstrijden hebben gewonnen.

    Niet motiverend

    "Het idee achter deze regel is dat er weer echt geracet moet gaan worden. Als een coureur tweede ligt, zal hij serieus zijn best gaan doen om eerste te worden, terwijl hij de afgelopen jaren dan 'slechts' twee extra punten kon verdienen. Dat is niet echt motiverend om te proberen een ander in te halen", aldus Ecclestone.

    Het nieuwe formule 1-seizoen begint op 29 maart in Melbourne.
    Bron: http://www.nu.nl

    Waarom wordt er alleen maar geluld over de 'strijd om de eerste plaats'? Met deze regel is idd alleen die strijd interessant, maar we zijn wel de gevechten in de middenmoot kwijt, althans dat zal veel minder belangrijk worden. Bernie doet net of alleen die strijd om de winst belangrijk./spannend/leuk is, maar als de nr 1 nu ver voor ligt is de hele wedstrijd om zeep.
    Un dann rettet kein Kavallerie,
    keine Zorro kümmert sich dodrömm.
    Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
    pi_67170832
    damn you ecclestone!
    pi_67171285
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Alleen op het moment dat je KERS zelf gebruikt kan je die ander weer makkelijker inhalen. Het is gewoon een powerboost die je met maximum vermogen maximaal 6,6 sec per ronde kan gebruiken.
    Tuurlijk niet, wanneer je 2 auto's hebt die nagenoeg dezelfde rondetijden rijden en de 1 heeft kers en de ander niet dan moet de auto met kers ergens sneller zijn maar ook ergens langzamer zijn dan de auto zonder kers. Auto's kunnen dichter achter elkaar rijden en beter slipstreamen. Ik denk niet dat in zo'n geval kers een voordeel oplevert wellicht alleen stuivertje wisselen voor een paar ronden.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_67171671
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
    lijkt me niet, want op het moment dat je onder druk ligt, bewaar je je KERS-boost om te verdedigen. Dat kost je over de hele ronde misschien tijd omdat je je boost misschien niet op het optimale moment kunt gebruiken, maar je positie raak je niet kwijt. En het is misschien, omdat je het ook als je niet onder druk ligt, waarschijnlijk op hetzelfde punt gebruikt, namelijk bij het opkomen van een lang recht stuk.

    bij gelijke rondetijden heb je dus de volgende situaties:
    beiden geen KERS - niemand heeft voordeel/nadeel
    één rijder heeft KERS, de ander niet - degene met KERS is zowel bij de start als bij gevechten in het voordeel, omdat hij een boost kan gebruiken op het moment van aanval of juist om een aanval af te slaan (ten koste van tempo op plekken waar niet ingehaald kan worden)
    beiden wel KERS - niemand heeft voordeel/nadeel

    er is dus geen situatie waarbij de KERS rijder in het nadeel is, maar wel situaties waarbij hij in het voordeel is. Dus, als je de hele raceafstand met KERS net zo snel kunt afleggen als zonder KERS (en je KERS systeem is betrouwbaar) is het logisch om het mee te nemen.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2009 @ 15:27:26 #57
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67172210
    Als ze beiden wel KERS hebben, dan kan er best iemand voordeel hebben. Met de nieuwe regels is het namelijk makkelijker om je in de versnellingsbak van je voorligger de kruipen. Dus als degene die achter ligt net een fractie eerder de powerboost inschakelt, dan heeft ie meer snelheid en loopt ie alvast naar de voorligger toe die vervolgens zelf de powerboost gebruikt. Maar dan kan het zijn dat degene die achter ligt uiteindelijk meer snelheid heeft na het gebruiken van de boost en ik kan halen. Maar dan moet ie wel verdomd goed gaan timen wil het lukken.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      woensdag 18 maart 2009 @ 15:58:02 #58
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67173302
    We gaan hier uit van een situatie dat beiden gelijkwaardige rondetijden rijden; zowel met als zonder KERS. Ik denk dat de afweging van de teams is of het extra gewicht en slechtere balansverdeling geen tijd gaat kosten per ronde.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67173544
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Tuurlijk niet, wanneer je 2 auto's hebt die nagenoeg dezelfde rondetijden rijden en de 1 heeft kers en de ander niet dan moet de auto met kers ergens sneller zijn maar ook ergens langzamer zijn dan de auto zonder kers. Auto's kunnen dichter achter elkaar rijden en beter slipstreamen. Ik denk niet dat in zo'n geval kers een voordeel oplevert wellicht alleen stuivertje wisselen voor een paar ronden.
    Dat is dus precies wat ik zeg! Ik reageerde op iemand die zei dat bij gelijke rondetijden iemand met KERS ergens een nadeel heeft, op het moment dat de boost neit gebruikt wordt. Dus ook een voordeel op het moment dat je KERS wel gebruikt. Dat zou dus inderdaad kunnen leiden tot stuivertje wisselen.
    quote:
    "Het idee achter deze regel is dat er weer echt geracet moet gaan worden. Als een coureur tweede ligt, zal hij serieus zijn best gaan doen om eerste te worden, terwijl hij de afgelopen jaren dan 'slechts' twee extra punten kon verdienen. Dat is niet echt motiverend om te proberen een ander in te halen", aldus Ecclestone.
    Dat ligt niet aan de regels, maar aan de coureurs. Vorig jaar verloor Hamilton al een paar keer punten omdat hij juist ging voor de overwinning. En in het verleden verloor Senna al een titel aan Prost omdat hij altijd ging voor de overwinning, in tegenstelling tot Le Professeur.

    En misschien zijn nu de eerste races wel spannender, maar het kampioenschap kan na een half seizoen al voorbij zijn. EN dus zullen de laatste races niet meer zo spannend zijn als de afgelopen drie jaren.

    [ Bericht 31% gewijzigd door sasquatsch op 18-03-2009 16:10:35 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67180889
    Tijden van vandaag op Jerez

    1
    2
     Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:18.202   79
     Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:20.014  103
    pi_67181560
    OMGWTF! McLaren de allersnelste tijd van de dag!!!!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67182618
    En Lewis is zo snel dat zijn tijd niet eens meer te lezen is!
      woensdag 18 maart 2009 @ 21:35:48 #63
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67185818
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 10:54 schreef Ared het volgende:
    zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

    Volgens mij moet KERS zich ''opladen'' volgens de regels. Ik dacht dat je 't systeem de eerste 2 rondes niet kan gebruiken, dat dat zo ingeprogrameerd is in de ECU.
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:22 schreef sanger het volgende:
    Wat ik eigenlijk niet weet is of je hem bv. 2x 3,3 seconden in 1 ronde kunt gebruiken
    Ja dat mag Je mag 'm zovaak gebruiken als je wilt in 1 ronde maar na gebruik van de aantal seconden (ik dacht zelfs dat 't 6.7 seconden was) wordt de boost uitgezet en kan het systeem alleen nog maar opladen tot na het passeren van de lijn voor de volgende ronde.

    Komt er gewoon op neer dat KERS pas gebruikt kan worden na 'n ronde opladen, en dat de batterijen/vliegwiel pas ingezet kan worden in de volgende ronde.
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      woensdag 18 maart 2009 @ 22:21:14 #64
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67187929
    met die nieuwe meeste-zeges-regel zal een afsluiter als in 2007 een stuk minder waarschijnlijk worden
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67189631
    Ik heb besloten om de rest van de week lekker op tijd naar bed te gaan.

    Des te eerder begint het weer. Ofja, voor mn gevoel dan zegmaar
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67189642
    Welterusten dus
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67189773
    Welterusten vosje
    pi_67190172
    Truste foxxx

    McLaren weer snel, er is nog hoop En ook een mooi wassen beeld voor Lewis..


    Volgens mij gaan we nauwelijks iets van dat KERS merken trouwens.. of er moet een lampie op een auto gaan branden om te laten zien dat ie aanstaat
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67191559
    Zal wel net zoiets komen als bij A1GP, wanneer de TurboBoost ingedrukt word gaat er ook een lampje branden/knipperen in beeld, mits die coureur ook in beeld is.

    Hamilton kijkt wel erg serieus hoor als wassen beeld... volgens mij lacht hij veel meer in het echie en zo kennen de meeste hem ook...als een goedlachse jongen.
    pi_67193318
    ik zie dat veel mensen klagen over het nieuwe systeem waarbij je voor de winst moet gaan. Maar wat is voor de fabrikant als Toyota, bmw etc nou belangrijk, het coureurs kampioenschap of het constructeurs kampioenschap ??

    dus mocht het na 9 races de kampioen al bekend zijn, dan moeten ze strijden voor de constructeurs kampioenschap want dat is voor de fabrikant / team tog het belangrijkst ?? of zie ik dat verkeerd ?


    btw ik heb een betere idee voor het puntensysteem. Wat vinden jullie hiervan = 14-10-7-5-4-3-2-1 veel beter tog
    pi_67193872
    Mooi punten systeem indd. !! Misschien dat ze eens, als dit "medaille" systeem niet blijkt te werken, een soort poll moeten houden. Gewoon diverse punten systemen onder de keuze mogelijkheden zetten en vervolgens kijken welk het meeste voorstanderd kent.

    Puntensysteem zoals : 14 - 10 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 mag er dan gelijk tussen.

    En zoals zovaak wel eens gezegd/geopperd, een extra punt voor snelste ronde en/of snelste pitstop zal ook wel leuk zijn.
    pi_67194128
    quote:
    Alonso vindt reglementswijziging F1 onnodig


    De 27-jarige Spanjaard Fernando Alsonso (Renault), tweevoudig wereldkampioen Formule 1, verklaarde woensdag dat 'hij niet begrijpt waarom de reglementen voor de Formule 1 constant veranderd moeten worden.' Dinsdag maakte de Internationale Automobielfederatie (FIA) bekend dat de wereldtitel toegekend zal worden aan de piloot die de meeste Grote Prijzen wint, niet aan de piloot met de meeste punten.

    'Ik begrijp niet waarom men constant de reglementen voor deze sport wil veranderen. Dergelijke beslissingen kunnen enkel de fans in de war brengen. De Formule 1 heeft zich gedurende de afgelopen 50 jaar kunnen ontwikkelen dankzij de renstallen, de sponsors en vooral dankzij de liefhebbers in de hele wereld. Het FIA heeft bij het nemen van deze beslissing geen van hen om hun mening gevraagd,' verklaart Alonso op zijn website www.fernandoalonso.com.

    Vanaf het seizoen 2009 is de wereldtitel voor de winnaar van de meeste Grote Prijzen tijdens het desbetreffende seizoen. Met deze maatregel legt het FIA eerder de nadruk op de strijd om de overwinning tijdens elke Grote Prijs, terwijl in het verleden constante prestaties en betrouwbaarheid van de auto's een doorslaggevende rol speelden.

    Indien de FIA de maatregel vorig seizoen al had toegepast, was Lewis Hamilton (McLaren) met vijf zeges nu geen wereldkampioen F1 geweest, maar wel zijn Braziliaanse rivaal Felipe Massa (Ferrari), die zes Grote Prijzen won.
    pi_67194615
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 00:50 schreef wimderon het volgende:Indien de FIA de maatregel vorig seizoen al had toegepast, was Lewis Hamilton (McLaren) met vijf zeges nu geen wereldkampioen F1 geweest, maar wel zijn Braziliaanse rivaal Felipe Massa (Ferrari), die zes Grote Prijzen won.

    [..]


    gelukkig is het zo gelopen ... sorry maar ben McLaren fan
    pi_67195545
    Als eerste naar bed en ook weer als eerste op
    quote:
    En zoals zovaak wel eens gezegd/geopperd, een extra punt voor snelste ronde en/of snelste pitstop zal ook wel leuk zijn.
    Daar heb ik wel iets over gehoord. Is dat nou niet doorgegaan dan?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 19 maart 2009 @ 07:57:43 #75
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67195688
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 07:35 schreef vosss het volgende:
    Als eerste naar bed en ook weer als eerste op
    dan helpt het niet he
    Please, make yourself uncomfortable.
      donderdag 19 maart 2009 @ 09:22:21 #76
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_67196987
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 22:21 schreef bodylotion het volgende:
    met die nieuwe meeste-zeges-regel zal een afsluiter als in 2007 een stuk minder waarschijnlijk worden
    Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.

    En een punt voor de snelste ronde is ook waardeloos. Ja, soms zie je een subtopper de snelste ronde rijden en dan denk je dat het leuk zou zijn, maar normaal gesproken heeft de winnaar van de race de meeste kans op dat puntje (het is niet dat diegene een stuk overslaat waardoor ie voorligt).
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_67199118
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Volgens mij moet KERS zich ''opladen'' volgens de regels. Ik dacht dat je 't systeem de eerste 2 rondes niet kan gebruiken, dat dat zo ingeprogrameerd is in de ECU.
    [..]

    Ja dat mag Je mag 'm zovaak gebruiken als je wilt in 1 ronde maar na gebruik van de aantal seconden (ik dacht zelfs dat 't 6.7 seconden was) wordt de boost uitgezet en kan het systeem alleen nog maar opladen tot na het passeren van de lijn voor de volgende ronde.

    Komt er gewoon op neer dat KERS pas gebruikt kan worden na 'n ronde opladen, en dat de batterijen/vliegwiel pas ingezet kan worden in de volgende ronde.
    Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

    In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 19 maart 2009 @ 10:53:56 #78
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67199628
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 09:22 schreef Montov het volgende:

    [..]

    Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.
    Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67204544
    1. K. Nakajima Williams FW31 1:17.494
    2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:18.471

    Sneller dan Brawn GP !
    <>
    pi_67204830
    Heeft t nog geregend in Spanje.. 4 dagen rubber neerleggen is natuurlijk een goeie bodem voor snellere tijden Wel jammer dat McLaren er weer een seconde achter hangt, maar de dag is nog niet om natuurlijk.
    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 19 maart 2009 @ 13:26:37 #81
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_67204913
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?
    Geen idee, maar ik verwacht het nu wel.
    Géén kloon van tvlxd!
      donderdag 19 maart 2009 @ 14:00:33 #82
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67206049
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 13:15 schreef Swindler het volgende:
    1. K. Nakajima Williams FW31 1:17.494
    2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:18.471

    Sneller dan Brawn GP !
    Das niet verwonderlijk. Er ligt vele malen meer rubber op de baan en voor zover ik heb begrepen betrof het een kwali-stint op nieuwe zachte banden.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67206934
    kan iemand zeggen van wat nou belangrijker is voor de fabrikant / team. >> coureurs kampioenschap of constructeur kampioenschap
    pi_67207583
    quote:
    Schumacher ziet het nut niet
    19 maart 2009

    STUTTGART (ANP) - Zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher heeft weinig op met de nieuwe regel van de internationale autosportfederatie FIA, die bepaalt dat de coureur met de meeste grand-prixzeges de wereldtitel verovert. ,,Ik zie er het nut niet van.''

    ,,Ik heb moeite met een wereldkampioen die minder punten heeft dan de nummer twee, ook al vind ik het wel goed om een zege hoger te waarderen'', schrijft de Duitse voormalig autocoureur op zijn website. ,,Ik geloof niet dat dit de Formule 1 verder helpt.''

    Schumacher is nog altijd betrokken bij de Formule 1 als adviseur van Ferrari, het team waarmee hij zijn wereldtitels binnensleepte. De Duitser ziet voor het komende seizoen, dat op 29 maart in Melbourne begint, Ferrari, Renault, Toyota, BMW Sauber en ook Brawn GP als titelkandidaten. McLaren, met wereldkampioen Lewis Hamilton, geeft hij weinig kans. Schumacher oordeelt op basis van de zwakke testraces van de afgelopen dagen in Spanje. ,,Het ziet er momenteel slecht uit voor McLaren.''
    pi_67207628
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 14:30 schreef bjaxx het volgende:
    kan iemand zeggen van wat nou belangrijker is voor de fabrikant / team. >> coureurs kampioenschap of constructeur kampioenschap
    constructeur

    hoeveel prijzengeld je krijgt is namelijk afhankelijk van je constructeurspunten, niet van de rijderspunten.
    pi_67207777
    thanx , das duidelijk . Rijders kampioenschap staat dus op nr 2 , maar de doorsnee kijker denkt natuurlijk dat wanneer de rijder kampioen is dat ook het team dat is
    pi_67209968
    Ook McLaren onder de 1.18

    1
    2
    1.  K. Nakajima    Williams FW31    1:17.494
    2.  H. Kovalainen  McLaren  MP4-24  1:17.946    +0.452
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67214193
    Dat zou eens tijd worden zeg
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 19 maart 2009 @ 19:04:41 #89
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67214443
    Ik ben er ook nog niet helemaal uit, wat ik van die winst-regelementen moet vinden.
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_67214579
    Ik denk dat we het gewoon even af moeten wachten hoe het uitpakt.

    Maargoed, zoals ik eerder al zei, als dit seizoen iemand met 60 punten WC is en de nummer 2 130 punten heeft dan is dat niet uit te leggen aan de fans wereldwijd.

    De FIA kan dan niet anders dan het seizoen erop de puntentelling herzien.
    Sterker nog, als de hele wereld zou klagen in een dergelijk geval dan zie ik er sommige rijders nog voor aan om na het in ontvangst nemen van de bokaal deze af te geven vrijwillig aan de nummer 2 die veel meer punten heeft gescoord.

    Dan is het hek helemaal van de dam. Ik denk dat Ecclestone een hartaanval krijgt als bv Lewis zo die beker doorgeeft aan Kimi met de mededeling dat hij vind dat Kimi hem verdient, want meer punten.

    Deze regel is echt geen lang leven beschoren hoor.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67217043
    Goh, ben t een keer met Alonso eens.. Het is idd irritant steeds elk jaar de leken die een keer meekijken uit te leggen wat de FIA nu weer allemaal aangepast heeft En misschien eind 2009 dus 2 kampioenen, een FIA kampioen en een publiekskampioen..
    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 19 maart 2009 @ 20:32:13 #92
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67217343
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

    In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
    Zal eens kijken of ik het bewuste stuk nog kan vinden in de F1RR van Henk Hummelinck. Die had toendertijd het een en ander uitgelegt, maar ben er niet meer zeker van iig.

    weet alleen niet wanneer ik daar tijd voor heb
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_67219069
    Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

    TVP..
    pi_67219320
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
    Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

    TVP..
    Welkom
    pi_67222010
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
    Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

    TVP..
    hey, jij ook hier?
      vrijdag 20 maart 2009 @ 08:38:04 #96
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67229402
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

    In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
    Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67230577
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 08:38 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.
    Een F1 auto zit snel op de 100 he
    <>
      vrijdag 20 maart 2009 @ 09:51:57 #98
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67230958
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 09:36 schreef Swindler het volgende:

    [..]

    Een F1 auto zit snel op de 100 he
    Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67231044
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 09:51 schreef sanger het volgende:
    Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.
    Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.
    Where facts are few, experts are many.
      vrijdag 20 maart 2009 @ 09:59:08 #100
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67231142
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 09:55 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.
    Ik zie het al gebeuren. De achterhoede teams helemaal in de ban van inhalen met KERS en rammen zo een hele rits auto's uit de eerste bocht

    Ik denk dat juist bij de start het totaal geen nut heeft. Om eerder genoemde reden, maar ook omdat je alktijd moet afremmen voor je voorligger. Kwestie van wat later remmen dan die het wel gebruiken en de achterstand is weer goedgemaakt.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 maart 2009 @ 13:39:52 #101
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67237717
    Zojuist is het teamportret van Scuderia Toro Rosso op FOK!sport verschenen. Het team dat vorig jaar verrassend met Sebastian Vettel in Italië wist te winnen.

    [F1-teamportret] Scuderia Toro Rosso
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67239509
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 22:28 schreef Aresdreams het volgende:

    [..]

    hey, jij ook hier?
    Ja.
    En voor wie ben jij?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_67240989
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 14:39 schreef Gitaarmat het volgende:

    [..]

    Ja.
    En voor wie ben jij?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Mclaren in het algemeen, verder, niet echt een coureur, maar Hamilton is zeker wel een goeie...
    eigenlijk vind ik alles best, zolang ferrari niet wint
    pi_67241039
    Ja, die zijn ook origineel he.
      vrijdag 20 maart 2009 @ 16:21:26 #105
    48487 Martijn85
    XBL: NL NoName
    pi_67242850
    Zou wel lachen zijn als Hamilton dit seizoen kampioen wordt met 1 overwinning meer dan Massa, maar met minder punten
    Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
      vrijdag 20 maart 2009 @ 16:47:50 #106
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_67243600
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 16:21 schreef Martijn85 het volgende:
    Zou wel lachen zijn als Hamilton dit seizoen kampioen wordt met 1 overwinning meer dan Massa, maar met minder punten
    Dat lijkt me echt fantastisch.

    Alleen wordt het seizoen daarop de regel meteen aangepast.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_67244416
    Daar teken ik ook voor
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67245201
    quote:
    FOTA says points change is not valid

    The Formula One Teams' Association has questioned the validity of the FIA's decision to impose a new points structure for this season.

    The FIA announced on Tuesday that it would hand the world championship to the driver who scored the most wins in 2009. That decision was drawn criticism from several high profile figures, and FOTA now believes that the FIA is in fact not allowed to have made the change without the unanimous support of the teams.

    In a statement issued on Friday, FOTA said that it hoped it could work together with the FIA for a new points structure to be put in place for 2010.

    "Following the decision of the World Motorsport Council of the 17 March 2009 to change the way the drivers' championship is awarded, the Teams gathered and unanimously agreed to question the validity of this decision," said the statement.

    "FOTA had made a proposal that was carefully based on the results of a Global Audience Survey, which allowed listening to preferences of the public, and all the Teams firmly believe that these indications should be properly taken into account.

    "The amendment to the sporting regulations proposed by the World Motorsport Council was not performed in accordance with the procedure provided for by Appendix 5 of the Sporting Regulations and, as per the provisions of the article 199 of the FIA International Sporting Code, it is too late for FIA to impose a change for the 2009 season that has not obtained the unanimous agreement of all the competitors properly entered into the 2009 Formula 1 Championship.

    "Since the change to the scoring system unanimously agreed by the Teams and proposed to FIA did not receive approval of the WMSC, no change can occur in 2009, and the Teams wish to reaffirm their willingness to collaborate with the FIA in order to jointly define a new point system for the 2010 season within a comprehensive set of measures aimed at further stimulating the attractiveness of the F1 Sport."

    Appendix 5 of the F1 sporting regulations details how regulations can be changed in F1, while Article 199 of the International Sporting Code says that the FIA cannot make changes to the sporting regulations at this late stage without unanimous approval of the teams.

    It says: "Changes to sporting rules and to all regulations other than those referred to in b) above are published at least 20 days prior to the opening date for entry applications for the championship concerned, but never later than 30 November each year.

    "Such changes cannot come into effect before 1 January of the year following their publication, unless the FIA considers that the changes in question are likely to have a substantial impact on the technical design of the vehicle and/or the balance of performance between the cars, in which case they will come into effect no earlier than 1 January of the second year following their publication.

    "d) Shorter notice periods...may be applied, provided that the unanimous agreement of all competitors properly entered for the championship or series concerned is obtained."
    pi_67245367
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 16:21 schreef Martijn85 het volgende:
    Zou wel lachen zijn als Hamilton dit seizoen kampioen wordt met 1 overwinning meer dan Massa, maar met minder punten
    Dat zou helemaal niet lachen zijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 20 maart 2009 @ 17:57:48 #110
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67245643
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 17:43 schreef ElmarO het volgende:

    [..]
    Of gewoon in het Nederlands: http://f1.gpupdate.net/nl(...)teem-is-niet-geldig/
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67247004
    Nounou, en dat met nog een week te gaan

    Ik snap het eik niet. De verandering had nooit mogen plaatsvinden en zoals ik het lees is hij zelfs ongeldig en dan willen ze samen met de FIA gaan kijken om in 2010 een andere telling te krijgen!?

    Als die nieuwe puntentelling gewoon ongeldig is aangenomen moet dat toch direct worden teruggedraaid of ben ik nou gek!?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67248567
    volgens de FIA gaat dat ook gebeuren (sorry, weer engels):
    quote:
    The FIA has said it will defer the introduction of a new points system in Formula 1 until 2010 if teams are unhappy about it.

    The Formula One Teams' Association (FOTA) issued a statement on Friday questioning the validity of the rule change which will see the world championship handed to the driver with the most wins.

    FOTA believes that the rules could not be changed at this late stage without unanimous support of the teams.

    The FIA has responded to FOTA's claims, suggesting that its World Motor Sport Council that voted for the changes earlier this week was under the impression that the teams had supported the 'winner takes all' proposal put forward by Bernie Ecclestone.

    In light of complaints from leading figures, the FIA has now said that if the teams are unhappy then the introduction of the wins systems will be delayed until 2010.

    The statement said: "On 17 March, the FIA World Motor Sport Council unanimously rejected FOTA's proposed amendment to the points system for the Formula One Drivers' Championship. The 'winner takes all' proposal made by the commercial rights holder (who had been told that the teams were in favour) was then approved.

    "If, for any reason, the Formula One teams do not now agree with the new system, its implementation will be deferred until 2010."
    bron: Autosport
    pi_67248612
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 19:36 schreef Ared het volgende:
    volgens de FIA gaat dat ook gebeuren (sorry, weer engels):
    [..]

    bron: Autosport
    En dat allemaal een week voor het seizoen begint, komop zeg...
    pi_67248695
    En hetzelfde in het Nederlands:
    quote:
    FIA draait regelwijziging puntensysteem 2009 terug

    Afgelopen dinsdag maakte de FIA wereldkundig een nieuw puntentellingsysteem door te voeren. Het concept daarvan deed echter een hoop stof opwaaien binfotonen de Formule 1-wereld. Vooral de organisatie van Formule 1-teams, de FOTA, kon geen enkele begrip tonen voor de beslissing van de FIA.

    Het publiceerde daarom vandaag een statement, waarin ze de regelwijziging ongeldig verklaarde. Een regelwijziging van de FIA op een dergelijk laat tijdstip zou namelijk enkel doorgang kunnen vinden als de deelnemende teams er unaniem achter zouden staan. De teams stonden hier echter allesbehalve achter.

    En nu is naar buiten gekomen dat de FIA hoogstwaarschijnlijk toch is bezweken onder de druk, want vlak na de publicatie van het FOTA-statement is de FIA naar buiten gekomen met de bevestiging dat de invoering van het nieuwe puntensysteem met ten minste één jaar zal worden verlengd. Dat betekent dat de wereldkampioen van 2009 tóch benoemd zal worden op basis van het aantal punten en niet op basis van het aantal overwinningen.

    De FIA laat in haar verklaring weten in de veronderstelling te zijn geweest dat de teams eveneens achter het FIA-voorstel stonden: "Op 17 maart jongstleden weerde het World Motorsport Council het wijzigingsvoorstel met betrekking tot het puntensysteem van de FOTA. Vervolgens kreeg het voorstel van de FIA -die in veronderstelling was dat de FOTA eveneens achter dit voorstel stond- wel goedkeuring."

    "Als de Formule 1-teams, om welke reden dan ook, niet akkoord gaan met dit wijzigingsvoorstel zal de invoering ervan uitgesteld worden tot 2010", aldus de FIA.
    http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=22707
    pi_67248821
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 19:38 schreef Trystar het volgende:

    [..]

    En dat allemaal een week voor het seizoen begint, komop zeg...
    En het dan ook nog raar vinden dat de sport niet meer seieus genomen wordt.

    Als je alleen al hoorde hoe bv Alonso en Trulli en Schumacher van leer trokken afgelopen week

    Hoe dan ook; nog een paar dagen te gaan en dan beginnen we weer!!!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67249485
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 19:45 schreef vosss het volgende:

    [..]

    En het dan ook nog raar vinden dat de sport niet meer seieus genomen wordt.

    Als je alleen al hoorde hoe bv Alonso en Trulli en Schumacher van leer trokken afgelopen week
    Maar Ecclestone wist zeker dat de coureurs het geweldig zouden vinden.
    quote:
    He thinks the change will get a positive reception from drivers.

    "Really and truly the guys that know they're going to win are quite happy, and the ones that aren't going to win don't care," said Ecclestone.
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 19:45 schreef vosss het volgende:
    Hoe dan ook; nog een paar dagen te gaan en dan beginnen we weer!!!
    Yup, kan niet wachten.

    [ Bericht 48% gewijzigd door ElmarO op 20-03-2009 20:19:21 ]
      vrijdag 20 maart 2009 @ 20:24:54 #117
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_67250139
    laten ze gewoon weer terug gaan naar het systeem dat ze veranderd hebben omdat Schumacher zo oppermachtig was en ze daarom 2e en 3e plaatsen beter wilden belonen

    10, 6, 4, 3, 2, 1, dit geeft genoeg verschil tussen de winnaar en de rest.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 20-03-2009 22:00:27 ]
      vrijdag 20 maart 2009 @ 21:45:35 #118
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67253503
    quote:
    "Really and truly the guys that know they're going to win are quite happy, and the ones that aren't going to win don't care," said Ecclestone.
    goed onderbouwd
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67256816
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 19:45 schreef vosss het volgende:

    [..]

    En het dan ook nog raar vinden dat de sport niet meer seieus genomen wordt.

    Als je alleen al hoorde hoe bv Alonso en Trulli en Schumacher van leer trokken afgelopen week


    Hoe dan ook; nog een paar dagen te gaan en dan beginnen we weer!!!
    Idd, ze doen net of de vorige seizoenen niets aan was, wat een onzin!
    Maar gelukkig begint het over een week weer, Melbourne
      zaterdag 21 maart 2009 @ 08:55:43 #120
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67262503
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 20:24 schreef Tarado het volgende:
    laten ze gewoon weer terug gaan naar het systeem dat ze veranderd hebben omdat Schumacher zo oppermachtig was en ze daarom 2e en 3e plaatsen beter wilden belonen

    10, 6, 4, 3, 2, 1, dit geeft genoeg verschil tussen de winnaar en de rest.
    Hadden ze die puntentelling toen niet verandert omdat Verstappen steeds 7e of 8e werd?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 21 maart 2009 @ 09:53:07 #121
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67263091
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hadden ze die puntentelling toen niet verandert omdat Verstappen steeds 7e of 8e werd?
    Als de FIA toen regelwijzigingen had doorgevoerd t.b.v. Us Sjoske dan was ik nu geen F1-fan meer geweest. Ik heb ook mijn grenzen.

    Kan iemand mij dit verduidelijken:
    Uit dit artikel blijkt dat Brawn achteraan in de pitstraat komt te staan dit seizoen. Er zijn voor- en nadelen: vrije, gemakkelijkere toegang tot de pitbox maar ook kleinere pitboxen.

    Vervolgens blijkt het nog onduidelijk welke startnummers het team krijgt. Ten eerste begrijp ik niet wat er zo moeilijk aan is: het wordt gezien als een nieuw team, dus nrs 24 en 25 zijn hun deel zou ik zeggen. Bovendien vraag ik me af of daar ook nog voor- en nadelen aan verbonden zijn, dat je als team de laatste startnummers hebt.
    Iemand een idee?
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      zaterdag 21 maart 2009 @ 10:22:55 #122
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67263547
    Geloofwaardigheid en FIA
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67263569
    TVF1
    pi_67269703
    Ferrari gaat met KERS starten in Australië.
    quote:
    Ferrari to race KERS in Melbourne

    Ferrari has given its Kinetic Energy Recovery System (KERS) the sign-off for use from next weekend's Australian Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.

    Following successful tests of the system during its pre-season development programme, Ferrari is heading to the race in Melbourne intending for both Felipe Massa and Kimi Raikkonen to have KERS fitted to their cars.

    Ferrari is the second team to confirm its KERS will be used in Melbourne, with Renault having announced earlier this week that it would use it in Australia.

    BMW Sauber has also said that its system is race-ready, but the team is not yet decided about whether it will be used.

    Although Ferrari admitted at the start of the development of the F60 that its KERS system was late, the team has made good progress since then - despite a few issues in testing.

    Technical director Aldo Costa said the team's plan from the start was always to have KERS ready for Australia, although a contingency plan had been put in place.

    "The objective is to arrive at the first race with a functioning and competitive KERS, but we also have a B plan: not a different car but a version without KERS," he said in January.
      zaterdag 21 maart 2009 @ 16:06:52 #125
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67270418
    quote:
    Ecclestone haalt uit naar Formule 1-teams

    21 maart 2009

    Het was een turbulent weekje in de Formule 1, met het scoresysteem dat afgelopen dinsdag door de FIA werd veranderd. De coureur met de meeste overwinningen zou voortaan kampioen zijn. Op vrijdag protesteerde de Formula One Teams Association (FOTA) tegen deze beslissing, iets waar Formule 1-baas Bernie Ecclestone geen begrip voor kan opbrengen.




    FIA ging akkoord met plan Ecclestone
    De FOTA wilde aanvankelijk een puntensysteem waarbij de winnaar twaalf punten zou krijgen, de nummer twee negen punten, de nummer drie zeven punten, de nummer vier vijf punten en vervolgens per positie een punt minder, tot de nummer acht, die een punt zou krijgen. Hier werd dinsdag over vergaderd door de World Motor Sport Council. Bernie Ecclestone kwam die dag echter met het idee om de wereldtitel toe te kennen aan de coureur die het vaakst als eerste over de streep komt. Dit voorstel werd aangenomen.

    De Internationale Sportcode van de FIA stelt dat een reglement ofwel voor 30 november moet worden of met unanieme toestemming van alle deelnemers als het op een later tijdstip gebeurt. Deze toestemming was er natuurlijk niet, aangezien de FOTA een heel ander scoresysteem wilde. De FIA kon vrijdagavond dan ook weinig anders dan de FOTA gelijk te geven en lijkt de beslissing nu terug te draaien. Het is nog niet officieel teruggedraaid, maar dat lijkt slechts een formaliteit.


    Ecclestone vindt het belachelijk dat de teams niet akkoord zijn gegaan met de maatregel, die volgens hem spannendere races zouden creëren, omdat een coureur minder gauw geneigd zou zijn met het genoegen nemen van een tweede plaats. "Het simpele feit is dat de sportieve reglementen er nu liggen en de FIA er niets tegen kan doen tot volgend jaar. Maar volgend jaar kunnen de teams er ook niets meer tegen doen", waarschuwde Ecclestone alvast in de Daily Mail. "Het is erg zonde dat de fans en het publiek nu niet de strijd zouden zien die ze gekregen zouden hebben onder het systeem dat ik heb voorgesteld."

    De FOTA verklaarde eerder in een verklaring al te willen samenwerken met de FIA om een goed scoresysteem voor 2010 en verder te bedenken.
    en aankondigen het er volgend jaar wel door te drukken...wat een zelfingenomen mannetje is het ook

    met dat systeem zie ik topteams serieus de garage inrijden als ze tijdens een GP geen kans meer maken op een overwinning om motoren e.d. te sparen

    wat is er nou mis met de 12-9-7 puntentelling
    Please, make yourself uncomfortable.
      zaterdag 21 maart 2009 @ 16:42:29 #126
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67271220
    dit is trouwens het team van BBC wat dit seizoen F1 zal uitzenden:

    http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/7908585.stm
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67272055
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 16:06 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    en aankondigen het er volgend jaar wel door te drukken...wat een zelfingenomen mannetje is het ook

    met dat systeem zie ik topteams serieus de garage inrijden als ze tijdens een GP geen kans meer maken op een overwinning om motoren e.d. te sparen

    wat is er nou mis met de 12-9-7 puntentelling
    Inderdaad. Eerst wordt zijn idee over medailles de grond in gestampt en vervolgens komt ie met een idee dat degene met de meeste overwinningen de titel wint.

    Wat is daar nou precies anders aan dan zijn eerdere idee (waar niemand het mee eens was!) dat degen met de meeste gouden medailles de titel wint!?

    Die seniele ouwe zak moet gewoon echt binnen nu en 2 jaar finaal kapot neervallen en ter aarde storten!

    Bah bah, wat een vies en naar mannetje is het toch ook
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67272090
    Ow, hij heeft wel veel gedaan voor de F1, dat zeker. Maar hoe hij de laatste tijd bezig is
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zaterdag 21 maart 2009 @ 17:45:33 #129
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_67272610
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 17:22 schreef vosss het volgende:
    Ow, hij heeft wel veel gedaan voor de F1, dat zeker. Maar hoe hij de laatste tijd bezig is
    Hij moet weer geld hebben nu z'n vrouw dr met alles vandeur gaat...
    lapzwans dat het is... "zo'n zakenmannetje" zijn en dan zo'n blunder begaan om alles
    op haar te zetten. En in de tussentijd om alles maar kapot te maken wat je had opgebouwd...
    of doet ie dat expres omdat het nog wellicht op haar naam nog staat

    een seniele zak is het die al een paar jaar over datum is.

    We moeten gewoon terug hoe het was in '97! Slicks (nu op zich al), normale spoorbreedte en vleugels en lekker over de gehele wereld rond crossen ipv een attractie te zijn voor te rijke mohamedanen.
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_67274291
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 10:22 schreef sanger het volgende:
    Geloofwaardigheid en FIA
    Ach, de verklaring waarmee ze kwamen was ook wel erg lachwekkend.
    quote:
    FIA believed teams supported new rules

    The FIA believed it was acting with the full support of the teams when it introduced a new 'winner-takes-all' points system ahead the new Formula 1 season, according to its president Max Mosley.

    The sport's governing body announced yesterday that it was prepared to defer the new system until 2010 if the teams were unhappy about it.

    This was in response to a statement from the Formula One Teams' Association (FOTA) on Friday questioning the validity of the rule change.

    In an interview with The Daily Telegraph: "Bernie [Ecclestone, F1's commercial rights holder] told me that he talked to all the teams and everybody was happy.

    "I was led to believe they all agreed. The World Council was under the impression that they had all agreed."

    FOTA believes that the new rules, which will see the world championship handed to the driver with the most wins during the season, could not be changed at this late stage without unanimous support of the teams.

    In light of complaints from leading figures, the FIA has now said that if the teams are unhappy then the introduction of the wins systems will be delayed until 2010.
    Ze dachten dat de teams het steunden. Ja, vandaar dat ze met een ander voorstel kwamen. Dat kwam natuurlijk omdat ze dit een geweldig idee vonden. Echt, in wat voor lala-land leven die gasten.

    Al zou het me niks verbazen als Ecclestone ze snoeihard heeft voorgelogen om zo zijn zin door te drijven. Wat er dan hopelijk voor zorgt dat de geloofwaardigheid van die man flink is gedaald binnen de FIA.
    pi_67275247
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 14:39 schreef Gitaarmat het volgende:

    [..]

    Ja.
    En voor wie ben jij?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Welkom
    En ik vind je nu al aardig
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67276679
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 19:38 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Welkom
    En ik vind je nu al aardig
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    wanneer komt de vervangende F1-manager online?
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2009 @ 20:26:58 #133
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67276805
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 20:22 schreef Misan het volgende:

    [..]

    wanneer komt de vervangende F1-manager online?
    Dat moet je niet aan Sally vragen, maar aan mij
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zaterdag 21 maart 2009 @ 20:44:49 #134
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_67277210
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat moet je niet aan Sally vragen, maar aan mij
    wanneer komt de vervangende F1-manager online?
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_67277736
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef Fallen het volgende:

    [..]

    wanneer komt de vervangende F1-manager online?
    goede vraag!
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2009 @ 21:27:07 #136
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67278336
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef Fallen het volgende:

    [..]

    wanneer komt de vervangende F1-manager online?
    Ik hoop echt dit weekend nog. Er moeten nog wat dingetjes aangepast worden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67279138
    Weet iemand op welke BBC-zender Formule 1 wordt uitgezonden? Ik heb alleen BBC 1 en 2 en BC World.
    pi_67279163
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 21:27 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Ik hoop echt dit weekend nog. Er moeten nog wat dingetjes aangepast worden.
    En komt die dan gewoon op Fok!Sport of ergens op het forum?
    pi_67287157
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 21:59 schreef HPoi het volgende:
    Weet iemand op welke BBC-zender Formule 1 wordt uitgezonden? Ik heb alleen BBC 1 en 2 en BC World.
    BBC 1
    <>
    pi_67287386
    Er komt ook F1 op wat digitale subkanalen, maar als je alleen bbc1,2 en world hebt zal je wel geen digi tv hebben

    Gelukkig zijn we weer terug bij de oude puntenconfiguratie

    Zelf vandaag ook racen in Endurance race (op pc ), voor geinteresseerden;
    http://www.digitalracing.nl/livetiming/livetiming.php?optie=3
    Race begint 12.00, en ik rij in Zerobarrier.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67287952
    Road America is wel een toffe baan Atreidez.

    Welke game is dat?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67288109
    GTR2 Tis meer voor de fun, maar er zitten een paar fanatiekelingen tussen
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67288226
    GTR2, die heb ik hier ook nog wel ergens liggen

    Suc6 iig. Je komt een kleine 2 seconden tekort op dit moment
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67288304
    Ja, die maat van mij qualificeerd nu en start ook, ik mag rond 12.50 aan de bak na de eerste stop.. We gaan meer voor constantie en geen schade dan voor snelheid, de audi's zijn zoiezo veels te snel hier.. Sebring gister was echte ALMS 12 h race, ook gewonnen door Audi's. Bourdais lag een tijd eerste nog (om t nog beetje ontopic te houden hier ).
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67288385
    Okay. Hoeveel rondes rijden jullie? RA is echt een mooie baan. Die staat samen met Spa, Monza, de Nordschleiffe en Laguna Seca op mijn lijstje van favo tracks als het op simracing aan komt
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67289077
    6 uur Endurance racing he.
    Where facts are few, experts are many.
      zondag 22 maart 2009 @ 12:09:13 #147
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67289087
    Hey wat gaaf, GTR2 speel ik de laatste tijd ook veel. Hoogstwaarschijnlijk niet op jullie niveau, maar niettemin echt een góede race-sim, vind ik!
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      zondag 22 maart 2009 @ 12:43:52 #148
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67289990
    GTR2 heb ik nog nooit gedaan, m'n laatste racegame was Grand Prix 4 van Microprose, en een uurtje TOCA ofzo. Misschien binnenkort maar eens proberen .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_67290388
    Eerste stop al gemaakt? Suc6 iig en ik kijk straks wel even waar jullie gefinished zijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67291496
    GAM is op de andere hoek
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 22 maart 2009 @ 13:58:57 #151
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_67292314
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 13:33 schreef Sally het volgende:
    GAM is op de andere hoek
    vertel...
    pi_67295781
    Ontopic: het Formule 1 Jaaroverzicht nu op RTL 7

    (en nu *dus* alweer reclame )
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 22 maart 2009 @ 17:05:45 #153
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_67298348
    Is dien Hamlul weer kampioen Sal
      zondag 22 maart 2009 @ 17:33:50 #154
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67299119
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 15:46 schreef Sally het volgende:
    Ontopic: het Formule 1 Jaaroverzicht nu op RTL 7

    (en nu *dus* alweer reclame )
    Nu ook op Sporza (Canvas).....

    Preview 2009 dan, geen review 2008
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_67300944
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 17:33 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Nu ook op Sporza (Canvas).....

    Preview 2009 dan, geen review 2008
    Gemist

    Hebben mensen het wellicht opgenomen, het jaaroverzicht 2008 van RTL en/of de Preview 2009 op Canvas? En er een filetje van gemaakt?

    Edit: ik weet iig van een Programma Gemist bij RTL, is zoiets er ook voor Canvas/Belgische omroep?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67301043
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 17:05 schreef TJDoornbos het volgende:
    Is dien Hamlul weer kampioen Sal
    Nog altijd, miepje
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 22 maart 2009 @ 19:20:11 #157
    12005 Acathla
    Go Your Own Way
    pi_67302066
    Love will be my strongest weapon
    pi_67302850
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:40 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Gemist

    Hebben mensen het wellicht opgenomen, het jaaroverzicht 2008 van RTL en/of de Preview 2009 op Canvas? En er een filetje van gemaakt?

    Edit: ik weet iig van een Programma Gemist bij RTL, is zoiets er ook voor Canvas/Belgische omroep?
    Uit een oud F1 topic heb ik deze link gevist, en op het eerste gezicht lijkt het nog te werken.

    http://www.mediafire.com/download.php?0222mjyqgng

    En voor de Canvas/Sporza uitzendig heb ik nog geen werkend linkje kunnen vinden.
    Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
    CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
    Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
    Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
      zondag 22 maart 2009 @ 19:46:24 #159
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_67302876
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:43 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Nog altijd, miepje
    ik heb nieuws voor hem, zaterdag huilt die en zondag nog harder!
    pi_67302936
    Zowel de 2009 preview als de review van 2008 zoals ie net op tv was zijn te vinden op FTD
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67303013
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67303158
    quote:
    Mooie jump.

    Mind that hill, hill
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67303270
    quote:
    Thanks vosss
    pi_67303439
    No problemo
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67305239
    quote:

    Merci
    pi_67306398
    Kan er geen torrent van vinden.. Was het een beetje interessante preview? Die belgen zijn normaal om bij in slaap te dommelen

    We zijn trouwens 9e geworden, op 0.8 seconden van 8.
    Where facts are few, experts are many.
      zondag 22 maart 2009 @ 23:10:42 #167
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67309907
    thanks Vosss!
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67313806
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 21:26 schreef Atreidez het volgende:
    Kan er geen torrent van vinden.. Was het een beetje interessante preview? Die belgen zijn normaal om bij in slaap te dommelen

    We zijn trouwens 9e geworden, op 0.8 seconden van 8.
    Ik heb een hele tijd mee zitten kijken op de livetiming.
    Tot rondje 65 ofzo

    Jammer dat je net die 8ste niet haalde, maar toch een mooi resultaat
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      maandag 23 maart 2009 @ 09:27:44 #169
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67315312
    zijn de eerste fotos uit melbourne er al?
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_67316088
    Ik ben nog niks tegen gekomen.
    pi_67316251
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67316326
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 10:12 schreef Atreidez het volgende:
    http://www.f1badger.com/2009/03/streuthmate/

    [ afbeelding ]

    Mag nog wel laagje verf op
    Foto's
    Krijg er nu toch wel erg veel zin an
    Idd, die mogen ze wel even opknappen die kerbs.
    pi_67319339
    Wordt ook wel een stuk uitdagender, met al die paaltjes langs de route
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 23 maart 2009 @ 12:10:18 #174
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67319836
    ik heb een link naar webcam beelden van een deel en daar kon je zo elke dag de opbouw zien.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      maandag 23 maart 2009 @ 12:50:56 #175
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67321141
    Dat filmpje van Hill met die journalist .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_67321579
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 11:55 schreef Atreidez het volgende:
    Wordt ook wel een stuk uitdagender, met al die paaltjes langs de route
    Wacht maar, in 2011 wil de Fia de snelheid omlaag hebben en komen er drempel op het circuit
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      maandag 23 maart 2009 @ 13:10:33 #177
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67321731
    Of een energielabel. Een A-label betekent 30 seconden voorsprong bij de start, een F-label geeft je 30 seconden stop&go.
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_67321848
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 12:10 schreef WEST het volgende:
    ik heb een link naar webcam beelden van een deel en daar kon je zo elke dag de opbouw zien.
    Doe is plaatsen die link
      maandag 23 maart 2009 @ 15:09:46 #179
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67325615
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef Trystar het volgende:

    [..]

    Doe is plaatsen die link
    moet je ff wachten tot eind van de middag. ben nu nog aan het werk.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_67327441
    Ik heb er zin an....
    Calmer than you are
    pi_67327846
    WEST, maak jij een topic voor de race?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67328628
    Oh, heb ik al gezegd dat ik zeer waarschijnlijk naar de GP Istanbul ga dit jaar?



    Ik ga me richten op kaartjes voor GrandStand 1 of 8.
    Calmer than you are
    pi_67328709
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 16:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    Oh, heb ik al gezegd dat ik zeer waarschijnlijk naar de GP Istanbul ga dit jaar?

    [ afbeelding ]

    Ik ga me richten op kaartjes voor GrandStand 1 of 8.
    1 en 8 zijn niet overdekt. En das best warm.
    Maak er gelijk een week van, Istanbul is echt tof.
    pi_67328875
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 16:41 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    1 en 8 zijn niet overdekt. En das best warm.
    Maak er gelijk een week van, Istanbul is echt tof.
    Helaas, ik moet van dinsdag 16-6 tot maandag 22-6 in Portugal zijn voor werk. Daarom is het ook nog niet helemaal zeker, want ik moet even zien te regelen dat ik een vlucht van Istanbul-Lissabon kan opgeven voor werk. Niet echt erg handig invullen op een declaratieformulier als ik niet in Istanbul hoef te zijn voor werk...
    Calmer than you are
      maandag 23 maart 2009 @ 16:58:38 #185
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67329375
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 16:12 schreef Atreidez het volgende:
    WEST, maak jij een topic voor de race?
    ja ga ik vanavond aan werken.


    http://webcam.omniconnect.com.au/ webcam melbourne
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_67330448
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 16:58 schreef WEST het volgende:

    [..]

    ja ga ik vanavond aan werken.


    http://webcam.omniconnect.com.au/ webcam melbourne
    Nice
    pi_67331388
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 16:58 schreef WEST het volgende:

    [..]

    ja ga ik vanavond aan werken.
    Tpf. Ik ben benieuwd
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67332299
    Ik ben benieuwd, heb er weer zin in
    pi_67332637
    Nog een paar dagen

    * StateOfMind heeft er zin in!
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_67333804
    Kritiek op bolides Brawn GP
    Uitgegeven: 23 maart 2009 17:53
    Laatst gewijzigd: 23 maart 2009 17:52
    MELBOURNE - Red Bull Racing bereidt een officieel protest voor tegen Brawn GP. De bolides van het oude Honda-team, die nu eigendom zijn van teambaas Ross Brawn, zijn volgens Red Bull voorzien van een illegaal onderdeel.

    De zogeheten diffuseur zou er de oorzaak van zijn dat Brawn GP tijdens de afgelopen testseries vaak de snelste was van alle teams in de Formule 1.

    ''Dat scheelt een halve seconde per ronde. Zeven teams, onder wie Red Bull, zijn het met elkaar eens. Dit is illegaal'', aldus teammanager van Red Bull Helmut Marko.

    ''Als blijkt dat dit onderdeel tegen de regels is, dienen we donderdag in Melbourne een officieel protest in bij de internationale autosportfederatie FIA.''

    Seizoensopening

    Komende zondag opent het wereldkampioenschap Formule 1 met de Grote Prijs van Australië.

    Ook teambaas Stefano Domenicali van Ferrari hekelde de diffuseur. ''Wij zijn er zeker van dat dit onderdeel niet conform de regels is en dat de FIA het moet verbieden.''

    Volgens Marko van Red Bull is de zaak duidelijk. ''Renault heeft vorig jaar maart al eens gevraagd of deze oplossing mocht en kreeg toen een negatief antwoord.''
    © ANP

    http://www.nu.nl/sport/1937336/kritiek-op-bolides-brawn-gp.html
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_67334219
    Leuk, maar de FIA gaf al aan dat het wel degelijk conform de regels is.
    En als er protesten van andere teams zijn dat het dan aan de stewards is om te beslissen wat ze er mee doen.

    Overigens is BrawnGP niet de enige met een dergelijk ontwerp.

    Ik denk dat zij gewoon de regels beter bestudeert hebben dan de rest en dat het wel degelijk (volgens de regels zoals ze nu (nog?) zijn) legaal is.

    We zullen wel zien.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67334340
    quote:
    Williams: "Onze wagen is volledig legaal"
    23 maart 2009

    Sam Michael, technisch directeur van Williams, is de nieuwe FW31 volledig conform de regels. Afgelopen winter is er veel gespeculeerd over de legaliteit van de diffuser van het Britse team, waarvan de afmetingen die niet volgens de regels zouden zijn.

    "We zijn volledig binnen de regels gebleven", zei Michael tegen de Britse krant The Mirror. "Ik heb geen idee waar al die ophef over is. In plaats van dat men de hand in eigen boezem steekt en zegt: 'We zijn daar niet opgekomen, omdat we de regels niet goed genoeg hebben bestudeerd', is men alleen maar aan het klagen."

    Ook de diffusers van Toyota en Brawn GP zouden volgens speculaties niet reglementair zijn. Het zou komend weekend in Australië dan ook goed mogelijk zijn dat er een protest wordt ingediend tegen de legaliteit van deze wagens. De wedstrijdleiding moet dan beslissen of deze diffusers legaal zijn of niet.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      maandag 23 maart 2009 @ 19:42:01 #193
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67334359
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef vosss het volgende:
    Leuk, maar de FIA gaf al aan dat het wel degelijk conform de regels is.
    En als er protesten van andere teams zijn dat het dan aan de stewards is om te beslissen wat ze er mee doen.

    Overigens is BrawnGP niet de enige met een dergelijk ontwerp.

    Ik denk dat zij gewoon de regels beter bestudeert hebben dan de rest en dat het wel degelijk (volgens de regels zoals ze nu (nog?) zijn) legaal is.

    We zullen wel zien.
    Die uitspraak gold over de diffusers van Toyota en Williams, toen was de BGP001 nog niet onthuld.

    Neemt niet weg dat dit een interessante ontwikkeling is. Wat als ze afgekeurd worden? Zouden ze andere diffusers mee hebben en de bolide kunnen ombouwen? Of mogen ze meedoen en worden ze later uit de uitslag geschrapt?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67334954
    Ik heb geen idee

    Ik hoop iig dat ze voor een hoop spektakel gaan zorgen
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67338296
    Is iemand van jullie bekend met www.watchf1.net?

    Ik krijg er zojuist het volgende bericht van:
    quote:
    Watch Formula 1 and MotoGP Racing Live Online
    Watch F1 live online at www.watchf1.net, the global F1 Live Streaming Video Feed providers on the Internet to watch live f1 racing.

    You will not miss the chance to watch Formula 1 races anymore. No longer will you need to depend on local TV coverage or Radio commentaries like other ordinary people to enjoy this most exciting racing series. Join Now to our members area to Watch F1 Races Online at HD Quality and feel the SPEED.

    The Formula 1 2009 season set to begin in March of this year 2009 at the Australian Grand Prix at Melbourne. The schedule of 17 Formula Grand Prix races will end at the Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix (Yas Marina Circuit). There are 10 teams set to compete this year and in addition to the aforementioned Williams, Ferrari, Red Bull, Force India, Renault and Toyota are the highlights among the other participants.

    The year 2009 will also feature the debut of one new race circuits with the Yas Marina Circuit to be used for the Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix October 2009. At www.watchf1.net you will be able to watch Australian Grand Prix (Australian GP) to the Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix live online as www.watchf1.net provide formula 1 live streaming feeds throughout the F1 season.
    De site ziet er redelijk uit. IS dit iets nieuws ofzo? Iemand al ervaring mee?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67338706
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:25 schreef vosss het volgende:
    Is iemand van jullie bekend met www.watchf1.net?

    Ik krijg er zojuist het volgende bericht van:
    [..]

    De site ziet er redelijk uit. IS dit iets nieuws ofzo? Iemand al ervaring mee?
    Nee bestaat al langer , jammer dat het geld kost
    <>
      maandag 23 maart 2009 @ 21:49:02 #197
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67339198
    ben benieuwd hoe dat met BrawnGP gaat aflopen. We kunnen toch aannemen dat ze zich wel degelijk aan de regels gehouden hebben aangezien ze niet echt veel tijd te verliezen hadden tijdens de tests...
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67339990
    Bijna elke regel laat ruimte open. Het gaat erom wat ze met een bepaalde regel beogen. Bijv. vorig jaar dat gedoe met bewegende aerodynamishe onderdelen. Doordat heel precies stond onschreven wat niet mocht en de wijze waarop zou worden getest werd de mogelijkheid geschapen om legaal bewegende aero onderdelen te construeren. Alles kwam door de test.

    In europa kijken we veel meer naar wat we beogen te bereiken met een regel waar bv in de VS meer zal worden gekeken naar wat er precies staat. Je kunt een regel verschillend interpreteren en zo kun je dus andere uitkomsten krijgen.

    Ik zelf hoop dat Brawn, Toyota en williams met de huidige diffuser mogen rijden, andere teams zullen waarschijnlijk snel volgen.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      maandag 23 maart 2009 @ 22:09:12 #199
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67339996
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:49 schreef bodylotion het volgende:
    ben benieuwd hoe dat met BrawnGP gaat aflopen. We kunnen toch aannemen dat ze zich wel degelijk aan de regels gehouden hebben aangezien ze niet echt veel tijd te verliezen hadden tijdens de tests...
    Die mening heb ik ook. Maar je kunt regeltjes vaak op meerdere manieren interpreteren.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 23 maart 2009 @ 22:36:00 #200
    225875 RowanF1
    @RowanTorres
    pi_67341107
    Dit jaar gaat BBC in UK weer F1 uitzenden toch? Dat betekend dat de iTV Livestream voor vrije trainingen verdwijnen.. Hopen dat het op één van de BBC zenders komt, kan ik dat tenminste bekijken.
    Feyenoord Rotterdam
    pi_67342110
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 22:36 schreef RowanF1 het volgende:
    Dit jaar gaat BBC in UK weer F1 uitzenden toch? Dat betekend dat de iTV Livestream voor vrije trainingen verdwijnen.. Hopen dat het op één van de BBC zenders komt, kan ik dat tenminste bekijken.
    heb ik ook ergens gelezen ... ma kan zosnel niet vinden waar
    pi_67342480
    BBC heeft ook al aangegeven via hun site streams ter beschikking te stellen voor alle sessies van de F1, maar wel alleen voor engelse ip's. Hopelijk verschijnt er dus weer ergens een stream die daar gebruik van maakt
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 23 maart 2009 @ 23:25:38 #203
    225875 RowanF1
    @RowanTorres
    pi_67343036
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 23:13 schreef Atreidez het volgende:
    BBC heeft ook al aangegeven via hun site streams ter beschikking te stellen voor alle sessies van de F1, maar wel alleen voor engelse ip's. Hopelijk verschijnt er dus weer ergens een stream die daar gebruik van maakt
    Hmm, daar kan ik wel iets mee regelen.. Dan kan ik het via Justin doorzenden.. Bedankt voor de tip in ieder geval
    Feyenoord Rotterdam
      maandag 23 maart 2009 @ 23:31:49 #204
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67343265
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 23:25 schreef RowanF1 het volgende:

    [..]

    Hmm, daar kan ik wel iets mee regelen.. Dan kan ik het via Justin doorzenden.. Bedankt voor de tip in ieder geval
    Dat zou erg vet zijn!
    Please, make yourself uncomfortable.
      maandag 23 maart 2009 @ 23:49:13 #205
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67343895
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 18:02 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Tpf. Ik ben benieuwd
    ben voor de helft klaar, morgenavond de andere helft
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_67346834
    quote:
    FIA akkoord met goedkopere superlicenties in 2010

    De superlicenties voor de coureurs zullen in 2010 worden verlaagd. Zo maakte de FIA maandagavond bekend. De afgelopen twee jaar was er veel kritiek op de kosten van de superlicenties, omdat die in twee jaar tijd enorm waren gestegen. Nu zullen de kosten dus weer worden verlaagd.

    "Na een erg positieve ontmoeting tussen FIA-president Max Mosley en afgevaardigden van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) zal er een voorstel bij de World Motor Sport Council worden ingediend om de kosten van de superlicenties voor 2010 te veranderen", viel in een verklaring van de FIA te lezen. "Een goedkopere superlicentie zou ook erg goed pasten bij de kostenbesparingen die volgend jaar in de sport worden doorgevoerd."

    Ook is afgesproken dat Mosley vaker contact zal hebben met de GPDA. Daarover zei de FIA: "Er zijn verschillende dingen besproken en de FIA is ermee akkoord gegaan om regelmatig contact te hebben met afgevaardigden van de GPDA om een constructieve dialoog te voeren."
    pi_67347583
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 22:09 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Die mening heb ik ook. Maar je kunt regeltjes vaak op meerdere manieren interpreteren.
    Dat is ook de reden dat ik vindt dat als het voldoet aan de letterlijke tekst van de reglementen dat de diffusers legaal zijn, ook al voldoen ze niet aan de ideeën die de FIA erover heeft. Dan hadden ze dat maar beter in de reglementen moeten zetten.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      dinsdag 24 maart 2009 @ 10:01:39 #208
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_67348792
    quote:
    Teams threatened Melbourne boycott
    Eurosport - Tue, 24 Mar 08:49:00 2009

    Two Formula One team bosses threatened to boycott this weekend's Australian Grand Prix due to a dispute over unpaid income.

    The Times reports that Flavio Briatore of Renault, and McLaren's Ron Dennis (pictured, right) told Bernie Ecclestone they would not send their cars and equipment to Melbourne.

    The Melbourne newspaper Herald Sun, meanwhile, said Ferrari may also have been involved in a boycott threat, so angry was the team and chief rival McLaren about the FIA's latest rule changes.

    Ultimately, all the cars did land in Melbourne, but race promoter Ron Walker admitted he is aware of the feuding.

    "It's very serious at the moment, but I think good sense will prevail by Sunday," he said.

    "A clear understanding will be made between the teams and the FIA. (And) Bernie is the master deal-maker. He's been in it for years."

    Australia's FIA representative Garry Connelly also played down the rumours. "That (a boycott) would be suicide for them," he said.

    "They have sponsorship agreements in place. What are they going to do - throw away a large percentage of their television coverage just because they're upset?

    "They'd be in breach of contract with their sponsors, I'd suggest," he added.

    The boycott ultimatum by Briatore and Dennis - also on behalf of other FOTA teams - was revealed by Ecclestone as the F1 chief executive met with a few selected reporters.

    The 78-year-old said Toyota's John Howett was also present when the boycott threat was issued, reportedly over money Ecclestone promised to pay the teams if they sign a new Concorde agreement. The new commercial agreement has not yet been signed.

    "Poor John was sitting there a bit confused about life in general. Flavio started it (the threat)," Ecclestone revealed, "aided and abetted by Ron Dennis. They were saying all the FOTA-schmota are not going (to Australia) - nobody's going to go.

    "So I said what I'd better do is cancel the aircraft obviously. It costs a fortune to charter those things and almost as much to cancel them," he added.

    While all the cars did travel to and land this week in Melbourne, it is believed the teams have not yet been paid by Ecclestone.

    The billionaire said he doesn't mind hard business tactics, but detests when the threats are empty.

    "If they come in here with a gun and hold it to my head, they had better be sure they can f****** pull the trigger. And they should make sure it's got bullets in it because, if they miss, they better look out," Ecclestone warned.
    Bernie
    Calm down, please!
    pi_67348890
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 10:01 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Bernie
    Het wordt steeds leuker met Bernie
    pi_67350954
    Over mensen in het harnas jagen zeg..

    Niet dat ik het Bernie toewens een hartaanval of andere kwaal op te lopen, maar ik word door dit soort berichten wel heel nieuwsgierig hoe het met de F1 gaat als die grijze dakduif er niet meer is.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 13:00:27 #211
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67354307
    Iemand een idee of de vrije training ook op de BBC wordt uitgezonden? Op verschillende teletekst- en tvgidssites kan ik niet verder kijken als overmorgen, dus kan ik vrijdag niet zien .
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67354445
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:00 schreef Jezza het volgende:
    Iemand een idee of de vrije training ook op de BBC wordt uitgezonden? Op verschillende teletekst- en tvgidssites kan ik niet verder kijken als overmorgen, dus kan ik vrijdag niet zien .
    Dit zijn de BBC uitzendtijden die ik ken:
    quote:
    Friday 27th March

    Free practice 1 live: 1:25am – 3:05am BBC via Red Button / online
    Free practice 2 live: 5:25am – 7:05am BBC via Red Button / online

    Saturday 28th March

    Free practice 3 live: 2:25am – 4:05am BBC via Red Button / online
    Qualifying live: 5:00am – 7:15am BBC One / online
    Qualifying repeat: 1:00pm – 2:15pm BBC One

    Sunday 29th March

    Australian Grand Prix live: 6:00am – 9:00am BBC One / online
    Australian Grand Prix repeat: 1:00pm – 3:00pm BBC One / online
    Australian Grand Prix highlights: 7:00pm – 8:00pm BBC Three / online

    There is also radio coverage of the sessions on BBC Radio Five Live and/or BBC Radio Five Live Sports Extra.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67355373
    Ik weet nog steeds niet wat ze nou met "via Red Button" bedoelen.. Is dat nou puur Brits, alleen voor schotels, of kunnen we dat met normala digi tv in Nederland ook zien
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 13:38:40 #214
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67355737
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:29 schreef Atreidez het volgende:
    Ik weet nog steeds niet wat ze nou met "via Red Button" bedoelen.. Is dat nou puur Brits, alleen voor schotels, of kunnen we dat met normala digi tv in Nederland ook zien
    Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zien Is voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 13:50:22 #215
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_67356153
    Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2009 @ 13:52:05 #216
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67356231
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dos37 het volgende:
    Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
    Dat zou vanavond komen als het goed is.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:05:17 #217
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_67356712
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:52 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat zou vanavond komen als het goed is.
    Dan pas?

    geintje West
    pi_67357096
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:38 schreef Jezza het volgende:

    [..]

    Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zien Is voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
    Da's jammer, want dan heeft zo'n digitaal pakket dus geen nut (ondanks vier of vijf BBC kanalen)?
    Calmer than you are
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:25:27 #219
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67357419
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:

    [..]

    Da's jammer, want dan heeft zo'n digitaal pakket dus geen nut (ondanks vier of vijf BBC kanalen)?
    Klopt, ik dacht precies hetzelfde, maar helaas kunnen we er alsnog geen gebruik van maken Toch maar even afwachten wat het wordt met die livestream.
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 15:11:52 #220
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67358838
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dos37 het volgende:
    Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
    ik maak hem vanavond gereed. er moet ook gearbeid worden.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      dinsdag 24 maart 2009 @ 15:13:11 #221
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67358894
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:38 schreef Jezza het volgende:

    [..]

    Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zien Is voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
    zo'n systeem moet hier ook komen.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      dinsdag 24 maart 2009 @ 16:42:50 #222
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67362218
    als alle teams geland zijn in melbourne, zal het team van Brawn dan al de officiële kleurstelling hebben?
    Please, make yourself uncomfortable.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:00:47 #223
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67362856
    Geen idee, maar ik lees net dat er een gerucht rond gaat dat Bwin de hoofdsponsor zou gaan worden van Brawn GP. Misschien krijgt de auto dan ook wel de kleuren geel, groen, wit en zwart aangezien dit ook de huisstijl van Bwin is.
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67362916
    zolang ze nog geen sponsoren hebben, zullen ze vermoedelijk met een heel neutraal design blijven rijden.
    pi_67363775
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:02 schreef Ared het volgende:
    zolang ze nog geen sponsoren hebben, zullen ze vermoedelijk met een heel neutraal design blijven rijden.
    Lijkt mij ook, ik vind alles best als ze maar niet de aarde er weer op plakken
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:49:29 #226
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67364365
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:00 schreef Jezza het volgende:
    Geen idee, maar ik lees net dat er een gerucht rond gaat dat Bwin de hoofdsponsor zou gaan worden van Brawn GP. Misschien krijgt de auto dan ook wel de kleuren geel, groen, wit en zwart aangezien dit ook de huisstijl van Bwin is.
    hah inderdaad, zou het toeval zijn?
    Please, make yourself uncomfortable.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:16:14 #227
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67365073
    tvp!

    Het is weer ouderwets dreigen-met-een-boycot tijd.


    trouwens: 2 maanden geleden nog flink wat spierballen taal bij Force India, een plek in de middenmoot was immers gegarandeerd met deze bolide.
    Een paar dagen voor aanvang van de Australische GP komen er geheel volgens verwachting de volgende 2 berichtjes:

  • Fisichella: "We komen downforce te kort"
  • Sutil: "Force India nog geen middenmoter"

    Wat is de Formule 1 toch een voorspelbaar wereldje zo af en toe.

    [ Bericht 38% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-03-2009 19:26:37 ]
  • pi_67366109
    Als je met zulke drastische regelwijzigingen en een halve McLaren nog steeds stijf achteraan blijft rijden dan doen ze echt wat fout.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67366301
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:52 schreef Atreidez het volgende:
    Als je met zulke drastische regelwijzigingen en een halve McLaren nog steeds stijf achteraan blijft rijden dan doen ze echt wat fout.
    Ach, er moet toch iemand de langzaamste zijn. En blijkbaar is dat weer eens Force India.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:07:01 #230
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67366612
    Als het alleen een gebrek aan downforce is, dan is het een kwestie van windtunnel tijd voor ze ergens wat plekken winnen (als de auto echt zo goed is dan ).

    Ik denk echter dat het meer mechanische grip is, waar ze al jaren een tekort aan hebben
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:42:01 #231
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:07:04 #232
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67368696
    zo de eerste beelden uit Albert park gezien waar de teams druk bezig zijn
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:37:15 #234
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67374771
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_67378693
    Hijs weer fijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67378753
    Die Bernie is echt een motherfucker.

    Cough up the money bitch!
    Dattie ff overhoop ligt met dat schlemiele exwijf van hem en omdat hij zelf zo achterlijk was om het allemaal op haar naam te zetten staat compleet los van de F1.

    Hij moet gewoon dokken en (bij voorkeur) snel aftreden!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67378770
    Of een enge ziekte krijgen ofzo.

    Bah bah, wat een vies mannetje
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:25:02 #238
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67379090
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:58 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ach, er moet toch iemand de langzaamste zijn. En blijkbaar is dat weer eens Force India.
    Ook dat is een vorm van regelmaat en consequent presteren .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:58:33 #239
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67383833
    quote:
    Oude scoresysteem blijft dit jaar gehandhaafd
    25 maart 2009

    De FIA heeft een nieuwe versie van het Sportief Reglement gepubliceerd, waarin staat dat de titel gaat naar de coureur die de meeste punten scoort gedurende het seizoen. De nieuwe maatregel dat de coureur met de meeste Grand Prix-overwinningen kampioen zou worden, is hiermee definitief van de baan voor 2009.

    Vorige week kwam de FIA na een vergadering van de World Motor Sport Council (WMSC) met het nieuws dat het wereldkampioenschap Formule 1 bij de coureurs voortaan zou worden bepaald door het aantal overwinningen gedurende het Formule 1-seizoen. Dit stuitte op veel protest van teams, coureurs en fans. Uiteindelijk bleek de invoering van het systeem zelfs tegen de FIA-regels, omdat dit voor 30 november jongstleden had moeten gebeuren. De enige uitzondering die hierop kan gelden, is bij een unanieme toestemming van de teams, die er in dit geval absoluut niet was.

    Afgelopen vrijdag lieten de teams, verenigd in de FOTA, dan ook weten protest in te dienen, waarop de FIA meteen met het antwoord kwam dat het systeem zou worden uitgesteld als de teams het niet eens waren met het systeem. Inmiddels is dat gebeurd, al heeft de FIA het nog niet officieel bevestigd. Gezien het feit dat het Sportief Reglement al wel is aangepast, lijkt dat slechts een detail te zijn.

    In artikel 6.1 van het Sportief Reglement staat nu het volgende te lezen: "De titel in het rijderskampioenschap van de Formule 1 zal gaan naar de coureur die over alle evenementen het hoogste puntenaantal heeft gescoord."
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:36:27 #240
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67384949
    FOTA ftw!
    Ecclestone omg!
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:41:23 #241
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67385134
    quote:
    25 maart 2009
    Coulthard reserverijder tijdens eerste races

    David Coulthard is tijdens de eerste races van het seizoen de derde coureur van Red Bull. Zo bevestigde een woordvoerster van het team tegenover GPUpdate.net. De Schot reed vorig jaar zijn laatste race, maar zal dus opnieuw in actie moeten komen, mocht een van de reguliere rijders door omstandigheden niet kunnen racen.

    "Coulthard is komend weekend in Australië en volgende week in Maleisië de derde coureur van Red Bull Racing", verklaarde de woordvoerster van Red Bull.

    Na de Grand Prix van Maleisië stapt het Formule 1-team uit Milton Keynes mogelijk over op een andere reserverijder. Naar verluidt maakt Brendon Hartley een erg goede kans op de reserverol. De 19-jarige Nieuw-Zeelander maakte afgelopen winter genoeg testkilometers om in aanmerking te komen voor een superlicentie.

    Coulthard is dit jaar ook werkzaam als Formule 1-expert voor de BBC.
    Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/
    Zal die dan tijdens de eerste GP ook bij de BBC zitten?

    [ Bericht 3% gewijzigd door Jezza op 25-03-2009 12:35:49 ]
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67385887
    Waarom ook niet? BBC heeft toch ook een hokje/commentaarpositie toegewezen gekregen door de FIA ?

    Elke coureur die rondloopt op de paddock terwijl er geraced word, kan zo aanschuiven bij Murray Walker. Dus als Coulthard niet rijd, schuift hij zondag middag, voor ons ochtend, gewoon gezellig aan.

    Ik vraag me eerder af, als Coulthard moet rijden, krijgt hij dan een extra radiofrequentie om de race te verslaan vanuit de race voor BBC .. ? Dat zal pas lachen zijn
    pi_67386042
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:03 schreef Meike26 het volgende:
    Waarom ook niet? BBC heeft toch ook een hokje/commentaarpositie toegewezen gekregen door de FIA ?

    Elke coureur die rondloopt op de paddock terwijl er geraced word, kan zo aanschuiven bij Murray Walker. Dus als Coulthard niet rijd, schuift hij zondag middag, voor ons ochtend, gewoon gezellig aan.

    Ik vraag me eerder af, als Coulthard moet rijden, krijgt hij dan een extra radiofrequentie om de race te verslaan vanuit de race voor BBC .. ? Dat zal pas lachen zijn
    zoiets hadden ze toch ooit bij de indy 500 gedaan bij arie luyendijk? kan me daar iets vagelijks van herinneren...
    pi_67388142
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:58 schreef bodylotion het volgende:

    [Oude scoresysteem blijft dit jaar gehandhaafd]

    Waar is de bronvermelding???
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67388180
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:41 schreef Jezza het volgende:

    [Coulthard reserverijder tijdens eerste races]

    Zal die dan tijdens de eerste GP ook bij de BBC zitten?
    En nog 1 zonder bron
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67388219
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:11 schreef Sally het volgende:

    [..]

    En nog 1 zonder bron
    gpupdate
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:37:15 #247
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67388967
    quote:
    [..]
    En nog 1 zonder bron
    Aangepast
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67397089
    Thnx voor de bronvermeldingen, beide artikelen staan inmiddels op FOK!sport


    [redactiemode] Sowieso goed om bij elk gekopieerd nieuwsbericht een bronvermelding bij te zetten: dat kan mogelijke claims aan het adres van FOK! voorkomen [/redactiemode]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67398309
    quote:
    Ook McLaren begint seizoen met KERS

    McLaren is het derde team dat heeft bevestigd met het Kinetic Energy Recovery System te zullen rijden tijdens de seizoensopener in Australië. Renault en Ferrari lieten eerder al weten het nieuwe systeem te zullen gebruiken in Melbourne.

    "We hebben definitief besloten om het seizoen met KERS te beginnen", zei Mercedes Motorsport-baas Norbert Haug in een vraaggesprek met het Duitse Auto, Motor und Sport. "We zullen het systeem in beide wagens monteren."

    Heikki Kovalainen zal ongetwijfeld erg blij zijn met deze beslissing. Begin deze maand zei al te hopen dat McLaren het seizoen met KERS zou beginnen: "We zullen er absoluut van profiteren bij de start, als we onderweg zijn naar de eerste bocht. Verder heb je er natuurlijk ook voordeel van als je met andere coureurs aan het vechten bent en iemand probeert in te halen. Hopelijk beginnen veel andere teams het seizoen zonder KERS, maar goed, ik onderschat niemand en het zou me niet verbazen als veel andere teams ook met KERS aan de start komen."
    quote:
    Heidfeld start met KERS, Kubica zonder

    Nick Heidfeld rijdt komend weekend met het Kinetic Energy Recovery System onderin de wagen, terwijl Robert Kubica het voorlopig zonder het nieuwe systeem moet stellen. Zo heeft BMW-teambaas Mario Theissen woensdag laten weten.

    Volgens Theissen heeft de beslissing om Heidfeld mét en Kubica zonder KERS op pad te sturen, alles te maken met het gewicht van de coureurs. "Door de nieuwe regels zijn de zwaardere coureurs in het nadeel", zei Theissen tegen Auto, Motor und Sport. "Ondanks dat we een erg lichte KERS hebben gebouwd, zijn wij momenteel niet in staat om een optimale balans in de auto van Kubica te brengen. Later in het seizoen hopen we het systeem wel in de wagen van Kubica te kunnen zetten."

    Eerder pleitte Theissen al voor een hoger minimumgewicht van auto en coureur in de Formule 1, om te voorkomen dat er een soort van jockey-cultuur in de hoogste autosportklasse ontstaat, zoals dat ook in het paardenrennen bestaat. Momenteel mogen de auto en de coureur samen niet meer dan 605 kilogram wegen.
    pi_67399183
    Overigens wel balen dat dit weekend ook precies de klok een uur vooruit gaat, dat is om half 6 op oude tijd.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:13:51 #251
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67399225
    Ook van bovenstaand bericht is de bron Gpupdate.nl
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67401268
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:51 schreef Trystar het volgende:

    [..]


    [..]
    in het tweede bericht zit een storende fout...
    iets over dat de auto niet meer dan 605 kg mag zijn... volgens mij is het toch echt zo dat het niet minder mag wegen...
    pi_67406785
    Crossposting uit het Aussie-topic:
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:55 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Tv-gids voor BBC One.
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:37 schreef Sally het volgende:
    Oh, dit is ook wel een handige link om te bookmarken: Upcoming Formula 1 Events:

    http://www.bbc.co.uk/programmes/b00j4j7g/episodes/upcoming


    Even crossposten in het Nieuwtjestopic
    Edit: dit is de algemene link voor de tv-tijden van BBC One, die dus F1 uitzendt -> http://www.bbc.co.uk/bbcone/programmes/schedules
    Kies dan een regio, waarbij London de GMT-tijd heeft. Amsterdam = GMT + 1 uur.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 25-03-2009 20:44:34 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:07:31 #254
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67407990
    Financiële tegenvaller voor Brawn GP
    quote:
    Brawn GP heeft een financiële tegenvaller moeten incasseren. Omdat Brawn GP door de World Motor Sport Council van de FIA wordt gezien als een nieuw team loopt de renstal meer dan twintig miljoen euro aan inkomsten mis.
    Veto
    Volgens het Zwitserse tijdschrift Motorsport Aktuell is Formule 1-baas Bernie Ecclestone de grote boosdoener. Teambaas Ross Brawn kon ondanks de unanieme toestemming van de andere teams niet simpelweg de naam van Honda in Brawn GP veranderen omdat Ecclestone zijn veto uitsprak.

    Inkomsten
    Hierdoor loopt Brawn GP miljoenen euro's mis uit de Formule 1-pot. Uit de pot werd begin 2008 255 miljoen euro verdeeld onder de teams. Honda kreeg toen meer dan twintig miljoen euro.

    Aanbod
    De oorzaak van de veto van Ecclestone ligt waarschijnlijk in het feit dat Brawn en Nick Fry het aanbod van de Brit om te helpen met de overname van de renstal hebben afgeslagen.

    Accepteren
    "Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.

    Verdelen
    Het geld dat Brawn GP misloopt, belandt niet in de achterzak van Ecclestone maar wordt via een geheime verdeelsleutel onder de andere teams verdeeld.
    Ecclestone Zeikerd, geen instapgeld betalen omdat het een overname betreft en geen nieuw team. Maar geen televisie geld ontvangen omdat het een nieuw team is
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2009 @ 21:09:01 #255
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67408064
    Belachelijk zeg. Die man wordt met de dag gestoorder
    Altijd onderweg naar het avontuur
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:29:28 #256
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67408906
    waar kan kunnen we vanacht de eerste training zien?

    edit: verkeerde topic, staat in de andere

    Sally het kwam van GPupdate.nl, sorry!
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67409391
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
    Financiële tegenvaller voor Brawn GP
    [..]

    Ecclestone Zeikerd, geen instapgeld betalen omdat het een overname betreft en geen nieuw team. Maar geen televisie geld ontvangen omdat het een nieuw team is
    Brawn GP is officieel een nieuw team, maar hoefde geen instap geld te betalen. Omdat ze officieel een nieuw team zijn, krijgen ze geen TV gelden.

    Ik denk dat als ze Brawn wel instapgeld lieten betalen het team niet aanwezig zou zijn en er dus geen 20 wagens op de grid zouden staan en Ecclestone een probleem heeft met de organisatoren.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:48:07 #258
    177053 Klopkoek
    Regressief links
    pi_67409657
    Ecclestone mag met pensioen gaan wat mij betreft
    Deuger & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_67415738
    edit

    [ Bericht 99% gewijzigd door Ambrosius op 26-03-2009 18:08:48 (niet doen) ]
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67416780
    [reactie op edit]


    Ontopic: zou wel eens willen weten wat heeft Eccelstone Honda dan eerder aangeboden? Dit is toch belachelijk??
    quote:
    Accepteren
    "Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.


    [ Bericht 31% gewijzigd door Ambrosius op 26-03-2009 18:09:34 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67418717
    "financiele steun" heeft ie aangeboden. En geloof maar niet dat hij gewoon een dikke zak met geld op tafel heeft gezet. Daar moest vast en zeker iets voor terug komen.

    Anyway, iemand die al zo goed als dood is en niet eens op fok zit (neem ik voor het gemak even aan ) is toch niet zo'n ramp wel?

    Bovendien denk ik dat een hop mensen het met me eens zijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 26 maart 2009 @ 08:31:53 #262
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67419235
    reactie op edit

    [ Bericht 95% gewijzigd door Ambrosius op 26-03-2009 18:09:45 ]
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67423220
    quote:
    Ecclestone: "Drie nieuwe teams in 2010"

    Volgens Bernie Ecclestone zullen er in 2010 dertien teams meedoen aan het Formule 1-kampioenschap. Behalve USGPE zouden nog twee nieuwe teams al hebben bevestigd deel te nemen aan het kampioenschap van volgend jaar.

    Dit bevestigde Ecclestone tegenover The Associated Press. Volgens het huidige Formule 1-reglement mogen er echter niet meer dan twaalf teams meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1. FIA-president Max Mosley liet eerder echter al weten dat hij het maximale aantal teams wel wil verhogen, als dat nodig mocht zijn. "We zullen dan aan de World Motor Sport Council vragen om het maximale aantal teams te verhogen", zei Mosley. "Voorwaarde is wel dat de veiligheid gegarandeerd blijft bij meer deelnemers."

    In 1995 kende het Formule 1-kampioenschap voor het laatst een deelnemersveld van 26 rijders. De jaren daarna varieerde het deelnemersaantal tussen de twintig en 22. In 1997 leek het erop dat er twaalf teams mee zouden doen aan de Formule 1, maar MasterCard Lola kwalificeerde zich niet voor de eerste race in Australië en trok zich daarna terug uit de sport, waardoor er elf teams overbleven.
    pi_67423994
    hoppa, 't seizoen moet nog beginnen en de rechtzaken vliegen je weer om de oren. Mag toch duidelijk zijn dat Brawn GP niet een nieuw team is, netzomin als Honda een nieuw team was, BAR een nieuw team was etc. Complete power-trip dus van Ecclestone die ongetwijfeld voor het gerecht uitgevochten gaat worden, als hij voet bij stuk houdt.
    pi_67424025
    quote:
    Protest lodged over Brawn, Toyota and Williams diffusers

    The much-talked-about diffuser designs on the Brawn GP, Toyota and Williams cars have become the subject of an offical protest from rivals in Melbourne, after they cleared Thursday scrutineering with the Albert Park stewards.

    All three teams are believed to have found a loophole in the regulations which allows them to run a taller diffuser. However, four fellow teams - BMW Sauber, Ferrari, Red Bull and Renault - have objected, questioning the legality of the designs.

    The stewards must now decide whether to allow the cars in question to race in their current form. However, should there be any appeal over that decision, it would come down to the FIA to determine the diffusers' legality, possibly at a later date.
    Ik was van plan om mijn interpretatie van de regels te geven, en waarom ik denk dat de diffusers legaal zijn, maar ik kan de plaatjes pas vanavond plaatsen.

    Het komt hier op neer dat het vanaf de grond zichtbare deel van de diffuser niet hoger mag zijn dan 175 mm vanaf de bodemplaat (reference plane in de reglementen), maar doordat de drie binnen deze hoogte een deel afsluiten het stuk erboven hoger kan zijn.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67426817
    Die ouwe moeten ze met 2 Brawn-bolides over zijn lul rijden!
      donderdag 26 maart 2009 @ 13:58:05 #267
    70559 singha
    Singhalicious
    pi_67428930
    quote:
    Het komt hier op neer dat het vanaf de grond zichtbare deel van de diffuser niet hoger mag zijn dan 175 mm vanaf de bodemplaat (reference plane in de reglementen), maar doordat de drie binnen deze hoogte een deel afsluiten het stuk erboven hoger kan zijn.
    Inderdaad volgens het reglement:
    quote:
    3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a
    point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the
    surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is
    visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum
    required access for the device referred to in Article 5.15.
    Ofwel een dubbele diffuser is toegestaan, mits het onderste surface niet meer dan 175mm boven het referentie vlak komt.

    Alleen zoals zo vaak staat er weer een extra voorwaarde:
    quote:
    Additionally, any bodywork in this area must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of
    freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
    Hierop zouden de andere teams kunnen zeggen dat zo'n dubbele diffuser geen uniform, continuous surface is.
    Maar ik weet dat Charlie de dubbele diffuser in de ontwerp fase al heeft goedgekeurd, dus weinig kans om het nu te verbieden..

    [ Bericht 11% gewijzigd door singha op 26-03-2009 14:07:45 ]
    When the flag drops, the bullshit stops
    pi_67429326
    Het ligt hem niet aan jullie uitleg hoor, maar ik snap er niets van. Ik heb ook plaatjes nodig.
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:16:34 #269
    70559 singha
    Singhalicious
    pi_67429658
    Las net dat de protesten tegen de 3 "illegale" diffusers zijn afgewezen. Dus alle teams aan de start!
    When the flag drops, the bullshit stops
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2009 @ 14:23:27 #270
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67429935
    Gelukkig maar
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67430436
    en dat de protesterende teams beroep hebben aangetekend, dus dat we pas na Maleisië van de WMSC te horen krijgen of het legaal of illegaal is.
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:41:33 #272
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67430620
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:36 schreef Ared het volgende:
    en dat de protesterende teams beroep hebben aangetekend, dus dat we pas na Maleisië van de WMSC te horen krijgen of het legaal of illegaal is.
    En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?
    pi_67431272
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:07 schreef FriescheHengst het volgende:
    Het ligt hem niet aan jullie uitleg hoor, maar ik snap er niets van. Ik heb ook plaatjes nodig.
    Post ik vanavond. Kan ik vanaf mijn werk niet doen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 26 maart 2009 @ 15:05:20 #274
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67431554
    Het protest is al afgewezen door de stewards!

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/73915

    Met dank aan Trystar
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67434222
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?
    Volgens mij doen ze dat niet, dit was tenminste met de "massa dempers" toen niet zo.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      donderdag 26 maart 2009 @ 16:50:36 #276
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67435350
    quote:
    'Virgin Group wordt sponsor van Brawn GP'
    26 maart 2009

    De Virgin Group wordt een grote sponsor van Brawn GP. Zo bericht The Times. Aanvankelijk was het bedrijf van de excentrieke Britse zakenman Richard Branson nog in beeld als mogelijke overnamekandidaat voor het oude Honda-team.

    Volgens de Britse krant zal de Virgin Group waarschijnlijk vrijdag officieel worden gepresenteerd als sponsor van het team uit Brackley en gaat het om een deal met een waarde van meerdere miljoen euro's. Daarmee zou de Virgin Group, onder meer actief in de muziekindustrie en de luchtvaart, de eerste grote sponsor zijn van het Brawn GP-team, dat tijdens de tests nog zonder sponsorlogo's op de auto reed.

    Eerder vandaag (donderdag) werd Henri Lloyd nog als kledingpartner van Brawn GP gepresenteerd. Henri Lloyd is vooral een bekend merk in de zeilwereld.
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ponsor-van-brawn-gp/

    dan wordt ie vast rood
    Please, make yourself uncomfortable.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2009 @ 17:00:29 #277
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67435672
    Wit met rood
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67437318
    Hmm... rood is meer roze bij Virgin volgens mij..

    Wel jammer, vond de kleurstelling van Brawn GP juist wel uniek... nu is er nog meer wit/rood op de grid...

    Hopen op een supergave livery dus
    pi_67437900
    Startnummers 18 en 19 doen niet mee dit jaar.
    Dat waren de nummers die Honda zou hebben, maar de FIA ziet BrawnGP als een nieuw team.
    Dus moeten ze de laatste nummers krijgen.

    Echter had Force India al zijn promotiemateriaal met die laatste nummers uitgebracht.
    Nu heeft de FIA besloten om dan maar nummer 18 en 19 te laten voor wat het is en BrawnGP 2 nummers ná Force India te geven zodat Force India niet al zijn merchandise opnieuw uit hoeft te brengen .

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 26 maart 2009 @ 19:28:12 #280
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67440299
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
    Wit met rood
    Zilver/Rood/Blauw is ook mogelijk:

    pi_67445291
    Een aantal teams hebben een protest aangespannen tegen de diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota. Deze diffusers zijn intussen door de technische commissie van de Australische Grand Prix goedgekeurd. Dat betekent dat Brawn GP, Williams en Toyota meedoen aan de Grand Prix en dat de legaliteit van de wagens later wordt vastgesteld in de Court of Appeal van de WMSC.

    Maar wat is het probleem nu?

    Hier een plaatje van de verschillende diffusers.


    copyright onbekend, gekopieerd van een forum op [url=http://www.f1technical.net]www.f1technical.net

    Het grootste verschil (en waarom het protest is ingediend) is dat de diffusers aan de linkerkant hoger zijn dan de diffusers aan de rechterkant, en dus meer downforce genereren. Nu is de vraag of dit legaal is.

    De reglementen waar het (IMHO) om gaat:
    quote:
    1.4 Bodywork :
    All entirely sprung parts of the car in contact with the external air stream, except cameras, camera housings and the parts definitely associated with the mechanical functioning of the engine, transmission and running gear. Airboxes, radiators and engine exhausts are considered to be part of the bodywork.

    ARTICLE 3 : BODYWORK AND DIMENSIONS
    One of the purposes of the regulations under Article 3 below is to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. Furthermore, infinite precision can be assumed on certain dimensions provided it is clear that such an assumption is not being made in order to circumvent or subvert the intention of the relevant regulation.

    ...

    3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum required access for the device referred to in Article 5.15 [de starter].
    In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).

    Als ik kijk naar bovenstaand plaatje en daar het deel op inteken dat zichtbaar is van de grond (rode lijn) kom ik tot het volgende plaatje.



    Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

    Met andere woorden, de diffusers voldoen aan de regels zoals opgesteld in 3.12.7.

    Blijft alleen nog de vraag over of dit niet bewust is gedaan om de regels zoals opgesteld aan het begin van artikel 3 te omzeilen. to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. En hier mag de Court of Appeal een uitspraak over doen.

    Nog even een update.

    Het grootste probleem is dat de achterkant van het deel onder de rode lijn dicht moet zijn, behalve het gat voor de starter, terwijl het boven de rode lijn open mag zijn, waardoor de lucht er beter doorheen geleid kan worden.

    Even nog een disclaimer: Bovenstaande is volledig mijn eigen interpretatie van de regels.

    [ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 27-03-2009 08:43:32 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67446298
    morge rijd mclaren wss ook met zoon diffuser, wat aantal al dachten..

    las ik net op f1 today,

    kan niet wachtee:P
    pi_67447162
    Dank sasquatsch! Kraakhelder.
    pi_67447285
    Het is gewoon slim Als ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67447702
    de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???

    of weer een exclusive voor de Britten???
    Richard Winters: How'd it go? The drop?
    Cpt. Nixon: We took a direct hit over the drop zone. I got out, two others got out.
    Richard Winters: And the rest of the boys?
    Cpt. Nixon: Oh, they blew up in Germany somewhere... Boom
      donderdag 26 maart 2009 @ 23:25:20 #286
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67448818
    ThanQ voor de verduidelijking, Sasquatsch!
    Ik vroeg me al af wat nou eigenlijk de hele toestand was omtrent die diffusers en waar de verschillen zaten. Helemaal duidelijk nu!
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
    pi_67449043
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:41 schreef Atreidez het volgende:
    Het is gewoon slim Als ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
    Dat kunnen ze echt niet maken. Vandaag volledig legaal verklaren en dan over een paar weken illegaal verklaren en punten afpakken.

    Komop zeg, en dat net na die belachelijke wijziging in de puntentelling die ineens weer ongedaan gemaakt werd.

    Als ze hier straffen voor gaan uitdelen na een paar races neemt niemand de sport nog serieus.

    Ik niet iig.

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67449534
    Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67450060
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef Atreidez het volgende:
    Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
    Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?

    Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.

    Is er eik ooit een meet geweest?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67450265
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 00:11 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?

    Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.

    Is er eik ooit een meet geweest?
    Ik heb in 2007 een meet proberen te regelen voor de FOK!forumusers. Ergens op een kartbaan bij Utrecht (voorwaarde was het kunnen kijken van de F1-race). Maar dat werd helaasch niets vanwege te weinig belangstelling (en de prijs was mss wat te hoog voor sommigen).

    Mss dat er dit jaar ergens een kroeg gevonden kan worden centraal in het land?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67450287
    Geloof t niet, of wel? Ja wacht, er was een keer een meet in rijswijk, waar echte F1 auto's stonden en wat simulatoren, en daar hebben we toen ook F1 gekeken

    Die krat weet ik niet meer, maarja ik heb 50% kans dat ik m gewonnen heb, dus daar gokte ik maar op
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67450475
    Ik ben wel voor. Hey Sally, als je dan meteen een werkende manager meeneemt kan ik ook meteen jouw krat bier meenemen

    @Atreidez, het zou zomaar kunnen hoor. Als die meet door gaat dan zuipen we hem samen wel op.

    Is Spa misschien een idee? Of wordt dat veel te duur?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67450714
    Een werkende FOK! F1-manager, zo onder de arm meenemen? Dat wordt mss wat lastig, aangezien het geen bordspel is

    En waarom Spa? Dat is toch uit de richting? (ja: voor jou mss niet vosss met je werk in Wolre, maar voor het gros van de FOK!-F1-volgers wel...) En wordt er dit jaar nog getest op Spa? Of alleen geracet? Een testdag bezoeken is minder duur dan een race. Bovendien is Spa erg lastig met 't openbaar vervoer te breiekn, niet zo hendig voor de mensen die ervan afhankelijk zijn...


    Ik stelde voor om centraal in Nederland iets te zoeken waar je een F1-race kunt kijken.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67450756
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:52 schreef Last_Samurai het volgende:
    de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???

    of weer een exclusive voor de Britten???
    Voila, uit het topic van de race zelf:
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef UnoclaM het volgende:
    Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen:

    1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv:

    http://www.proxy4free.com/page1.html
    http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm

    (simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC)

    2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy

    3. Ga naar je proxy instellingen
    - Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie
    - IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan

    4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in.

    5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm

    Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn.

    Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt.
    Heb je hier wat aan?


    * Sally gaat szzzzzzlapennnnn
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      vrijdag 27 maart 2009 @ 01:52:30 #295
    225875 RowanF1
    @RowanTorres
    pi_67451587
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 00:45 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Voila, uit het topic van de race zelf:
    [..]

    Heb je hier wat aan?


    * Sally gaat szzzzzzlapennnnn
    In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
    Hierzo.
    Pass = fokbernie
    Feyenoord Rotterdam
    pi_67455152
    Top uitleg over het diffuser verhaal sasquatsch
    pi_67456154
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:52 schreef RowanF1 het volgende:

    [..]

    In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
    Hierzo.
    Pass = fokbernie
    Gezien, RowanF1, thnx. Al was ik wel te laat om nog wat te zien.
    Alleen ik weet nog niet waar ik dat wachtwoord in moet vullen... Of is eerst registratie nodig?

    Er was nog een andere link van Justin.tv: http://atdhe.net/live-tv-5630.html
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67462142
    Thnx voor de duidelijkheid betreft de diffusers, is mij nu ook bijna helder.

    Alleen, als je het anders bekijkt zou je ook kunnen stellen dat de teams Ferrari, Renault, Red Bull en BMW niet mogen zeuren. De "kuiltjes" die de rode lijnen tonen aan bovenzijde van de diffusers van Brawn/Toyota en Williams, zeggen mij tenminste dat daar minder lucht doorheen gaat/kan dan de teams die het protest hebben ingediend, daar waar de diffuser aan bovenzijde geen "kuiltje" zichtbaar is in de rode lijn.

    Of werkt het meer als een venturi? Zodat de lucht geknepen word aan achterzijde van auto en sneller onder de auto vandaan komt?

    Ach, het is al een hele opluchting dat het protest is afgewezen..en idd, ik hoop niet dat ze gaan punten af gaan pakken na Maleisie.
    pi_67463981
    Werking van de diffuser is zorgen dat de lucht er als het ware onder door getrokken wor. Doordat de lucht sneller gaat zul je als het ware op het asfalt worden gezogen.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      vrijdag 27 maart 2009 @ 16:27:02 #300
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67466559
    stukje van Mol's weblog over de (il)legale diffusers:
    quote:
    Vanochtend ben ik zelf naar de stewards gegaan om te vragen wat er nu gaat gebeuren als het hof wel zou bepalen dat de diffusers toch fout zijn. Het antwoord was simpel; Dan verliezen die teams al hun tot dan toe behaalde punten. Tot en met de hoorzitting, kan wel tot na de GP van China duren, zijn alle uitslagen onder voorbehoud. Maar als dat allemaal mooie races zijn pakken ze ons die in ieder geval niet meer af.

    http://www.olavmol.nl/angrylog/log/150739/Mega+Denkfout/

    Please, make yourself uncomfortable.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 19:01:27 #301
    188447 Treveo
    I love you, Nancy
    pi_67471321
    Hi guys,

    Omdat de zomertijd in de nacht van zaterdag op zondag ingaat, vraag ik me af hoelaat de race precies begint. Op de site www.formula1.com staat 08.00u. Klopt dat ook?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')