Ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:39 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja.
En voor wie ben jij?Mclaren in het algemeen, verder, niet echt een coureur, maar Hamilton is zeker wel een goeie...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eigenlijk vind ik alles best, zolang ferrari niet wint![]()
Dat lijkt me echt fantastisch.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:21 schreef Martijn85 het volgende:
Zou wel lachen zijn als Hamilton dit seizoen kampioen wordt met 1 overwinning meer dan Massa, maar met minder punten
quote:FOTA says points change is not valid
The Formula One Teams' Association has questioned the validity of the FIA's decision to impose a new points structure for this season.
The FIA announced on Tuesday that it would hand the world championship to the driver who scored the most wins in 2009. That decision was drawn criticism from several high profile figures, and FOTA now believes that the FIA is in fact not allowed to have made the change without the unanimous support of the teams.
In a statement issued on Friday, FOTA said that it hoped it could work together with the FIA for a new points structure to be put in place for 2010.
"Following the decision of the World Motorsport Council of the 17 March 2009 to change the way the drivers' championship is awarded, the Teams gathered and unanimously agreed to question the validity of this decision," said the statement.
"FOTA had made a proposal that was carefully based on the results of a Global Audience Survey, which allowed listening to preferences of the public, and all the Teams firmly believe that these indications should be properly taken into account.
"The amendment to the sporting regulations proposed by the World Motorsport Council was not performed in accordance with the procedure provided for by Appendix 5 of the Sporting Regulations and, as per the provisions of the article 199 of the FIA International Sporting Code, it is too late for FIA to impose a change for the 2009 season that has not obtained the unanimous agreement of all the competitors properly entered into the 2009 Formula 1 Championship.
"Since the change to the scoring system unanimously agreed by the Teams and proposed to FIA did not receive approval of the WMSC, no change can occur in 2009, and the Teams wish to reaffirm their willingness to collaborate with the FIA in order to jointly define a new point system for the 2010 season within a comprehensive set of measures aimed at further stimulating the attractiveness of the F1 Sport."
Appendix 5 of the F1 sporting regulations details how regulations can be changed in F1, while Article 199 of the International Sporting Code says that the FIA cannot make changes to the sporting regulations at this late stage without unanimous approval of the teams.
It says: "Changes to sporting rules and to all regulations other than those referred to in b) above are published at least 20 days prior to the opening date for entry applications for the championship concerned, but never later than 30 November each year.
"Such changes cannot come into effect before 1 January of the year following their publication, unless the FIA considers that the changes in question are likely to have a substantial impact on the technical design of the vehicle and/or the balance of performance between the cars, in which case they will come into effect no earlier than 1 January of the second year following their publication.
"d) Shorter notice periods...may be applied, provided that the unanimous agreement of all competitors properly entered for the championship or series concerned is obtained."
Dat zou helemaal niet lachen zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:21 schreef Martijn85 het volgende:
Zou wel lachen zijn als Hamilton dit seizoen kampioen wordt met 1 overwinning meer dan Massa, maar met minder punten
Of gewoon in het Nederlands: http://f1.gpupdate.net/nl(...)teem-is-niet-geldig/quote:
bron: Autosportquote:The FIA has said it will defer the introduction of a new points system in Formula 1 until 2010 if teams are unhappy about it.
The Formula One Teams' Association (FOTA) issued a statement on Friday questioning the validity of the rule change which will see the world championship handed to the driver with the most wins.
FOTA believes that the rules could not be changed at this late stage without unanimous support of the teams.
The FIA has responded to FOTA's claims, suggesting that its World Motor Sport Council that voted for the changes earlier this week was under the impression that the teams had supported the 'winner takes all' proposal put forward by Bernie Ecclestone.
In light of complaints from leading figures, the FIA has now said that if the teams are unhappy then the introduction of the wins systems will be delayed until 2010.
The statement said: "On 17 March, the FIA World Motor Sport Council unanimously rejected FOTA's proposed amendment to the points system for the Formula One Drivers' Championship. The 'winner takes all' proposal made by the commercial rights holder (who had been told that the teams were in favour) was then approved.
"If, for any reason, the Formula One teams do not now agree with the new system, its implementation will be deferred until 2010."
En dat allemaal een week voor het seizoen begint, komop zeg...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:36 schreef Ared het volgende:
volgens de FIA gaat dat ook gebeuren (sorry, weer engels):
[..]
bron: Autosport
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=22707quote:FIA draait regelwijziging puntensysteem 2009 terug
Afgelopen dinsdag maakte de FIA wereldkundig een nieuw puntentellingsysteem door te voeren. Het concept daarvan deed echter een hoop stof opwaaien binfotonen de Formule 1-wereld. Vooral de organisatie van Formule 1-teams, de FOTA, kon geen enkele begrip tonen voor de beslissing van de FIA.
Het publiceerde daarom vandaag een statement, waarin ze de regelwijziging ongeldig verklaarde. Een regelwijziging van de FIA op een dergelijk laat tijdstip zou namelijk enkel doorgang kunnen vinden als de deelnemende teams er unaniem achter zouden staan. De teams stonden hier echter allesbehalve achter.
En nu is naar buiten gekomen dat de FIA hoogstwaarschijnlijk toch is bezweken onder de druk, want vlak na de publicatie van het FOTA-statement is de FIA naar buiten gekomen met de bevestiging dat de invoering van het nieuwe puntensysteem met ten minste één jaar zal worden verlengd. Dat betekent dat de wereldkampioen van 2009 tóch benoemd zal worden op basis van het aantal punten en niet op basis van het aantal overwinningen.
De FIA laat in haar verklaring weten in de veronderstelling te zijn geweest dat de teams eveneens achter het FIA-voorstel stonden: "Op 17 maart jongstleden weerde het World Motorsport Council het wijzigingsvoorstel met betrekking tot het puntensysteem van de FOTA. Vervolgens kreeg het voorstel van de FIA -die in veronderstelling was dat de FOTA eveneens achter dit voorstel stond- wel goedkeuring."
"Als de Formule 1-teams, om welke reden dan ook, niet akkoord gaan met dit wijzigingsvoorstel zal de invoering ervan uitgesteld worden tot 2010", aldus de FIA.
En het dan ook nog raar vinden dat de sport niet meer seieus genomen wordt.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:38 schreef Trystar het volgende:
[..]
En dat allemaal een week voor het seizoen begint, komop zeg...
Maar Ecclestone wist zeker dat de coureurs het geweldig zouden vinden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
En het dan ook nog raar vinden dat de sport niet meer seieus genomen wordt.
Als je alleen al hoorde hoe bv Alonso en Trulli en Schumacher van leer trokken afgelopen week
quote:He thinks the change will get a positive reception from drivers.
"Really and truly the guys that know they're going to win are quite happy, and the ones that aren't going to win don't care," said Ecclestone.
Yup, kan niet wachten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:45 schreef vosss het volgende:
Hoe dan ook; nog een paar dagen te gaan en dan beginnen we weer!!!
goed onderbouwdquote:"Really and truly the guys that know they're going to win are quite happy, and the ones that aren't going to win don't care," said Ecclestone.
Idd, ze doen net of de vorige seizoenen niets aan was, wat een onzin!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
En het dan ook nog raar vinden dat de sport niet meer seieus genomen wordt.
Als je alleen al hoorde hoe bv Alonso en Trulli en Schumacher van leer trokken afgelopen week
Hoe dan ook; nog een paar dagen te gaan en dan beginnen we weer!!!
Hadden ze die puntentelling toen niet verandert omdat Verstappen steeds 7e of 8e werd?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:24 schreef Tarado het volgende:
laten ze gewoon weer terug gaan naar het systeem dat ze veranderd hebben omdat Schumacher zo oppermachtig was en ze daarom 2e en 3e plaatsen beter wilden belonen![]()
10, 6, 4, 3, 2, 1, dit geeft genoeg verschil tussen de winnaar en de rest.
Als de FIA toen regelwijzigingen had doorgevoerd t.b.v. Us Sjoske dan was ik nu geen F1-fan meer geweest. Ik heb ook mijn grenzen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hadden ze die puntentelling toen niet verandert omdat Verstappen steeds 7e of 8e werd?
quote:Ferrari to race KERS in Melbourne
Ferrari has given its Kinetic Energy Recovery System (KERS) the sign-off for use from next weekend's Australian Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.
Following successful tests of the system during its pre-season development programme, Ferrari is heading to the race in Melbourne intending for both Felipe Massa and Kimi Raikkonen to have KERS fitted to their cars.
Ferrari is the second team to confirm its KERS will be used in Melbourne, with Renault having announced earlier this week that it would use it in Australia.
BMW Sauber has also said that its system is race-ready, but the team is not yet decided about whether it will be used.
Although Ferrari admitted at the start of the development of the F60 that its KERS system was late, the team has made good progress since then - despite a few issues in testing.
Technical director Aldo Costa said the team's plan from the start was always to have KERS ready for Australia, although a contingency plan had been put in place.
"The objective is to arrive at the first race with a functioning and competitive KERS, but we also have a B plan: not a different car but a version without KERS," he said in January.
en aankondigen het er volgend jaar wel door te drukken...wat een zelfingenomen mannetje is het ookquote:Ecclestone haalt uit naar Formule 1-teams
21 maart 2009
Het was een turbulent weekje in de Formule 1, met het scoresysteem dat afgelopen dinsdag door de FIA werd veranderd. De coureur met de meeste overwinningen zou voortaan kampioen zijn. Op vrijdag protesteerde de Formula One Teams Association (FOTA) tegen deze beslissing, iets waar Formule 1-baas Bernie Ecclestone geen begrip voor kan opbrengen.
FIA ging akkoord met plan Ecclestone
De FOTA wilde aanvankelijk een puntensysteem waarbij de winnaar twaalf punten zou krijgen, de nummer twee negen punten, de nummer drie zeven punten, de nummer vier vijf punten en vervolgens per positie een punt minder, tot de nummer acht, die een punt zou krijgen. Hier werd dinsdag over vergaderd door de World Motor Sport Council. Bernie Ecclestone kwam die dag echter met het idee om de wereldtitel toe te kennen aan de coureur die het vaakst als eerste over de streep komt. Dit voorstel werd aangenomen.
De Internationale Sportcode van de FIA stelt dat een reglement ofwel voor 30 november moet worden of met unanieme toestemming van alle deelnemers als het op een later tijdstip gebeurt. Deze toestemming was er natuurlijk niet, aangezien de FOTA een heel ander scoresysteem wilde. De FIA kon vrijdagavond dan ook weinig anders dan de FOTA gelijk te geven en lijkt de beslissing nu terug te draaien. Het is nog niet officieel teruggedraaid, maar dat lijkt slechts een formaliteit.
Ecclestone vindt het belachelijk dat de teams niet akkoord zijn gegaan met de maatregel, die volgens hem spannendere races zouden creëren, omdat een coureur minder gauw geneigd zou zijn met het genoegen nemen van een tweede plaats. "Het simpele feit is dat de sportieve reglementen er nu liggen en de FIA er niets tegen kan doen tot volgend jaar. Maar volgend jaar kunnen de teams er ook niets meer tegen doen", waarschuwde Ecclestone alvast in de Daily Mail. "Het is erg zonde dat de fans en het publiek nu niet de strijd zouden zien die ze gekregen zouden hebben onder het systeem dat ik heb voorgesteld."
De FOTA verklaarde eerder in een verklaring al te willen samenwerken met de FIA om een goed scoresysteem voor 2010 en verder te bedenken.
Inderdaad. Eerst wordt zijn idee over medailles de grond in gestampt en vervolgens komt ie met een idee dat degene met de meeste overwinningen de titel wint.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:06 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en aankondigen het er volgend jaar wel door te drukken...wat een zelfingenomen mannetje is het ook![]()
met dat systeem zie ik topteams serieus de garage inrijden als ze tijdens een GP geen kans meer maken op een overwinning om motoren e.d. te sparen![]()
wat is er nou mis met de 12-9-7 puntentelling
Hij moet weer geld hebben nu z'n vrouw dr met alles vandeur gaat...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:22 schreef vosss het volgende:
Ow, hij heeft wel veel gedaan voor de F1, dat zeker. Maar hoe hij de laatste tijd bezig is
Ach, de verklaring waarmee ze kwamen was ook wel erg lachwekkend.quote:
Ze dachten dat de teams het steunden. Ja, vandaar dat ze met een ander voorstel kwamen. Dat kwam natuurlijk omdat ze dit een geweldig idee vonden.quote:FIA believed teams supported new rules
The FIA believed it was acting with the full support of the teams when it introduced a new 'winner-takes-all' points system ahead the new Formula 1 season, according to its president Max Mosley.
The sport's governing body announced yesterday that it was prepared to defer the new system until 2010 if the teams were unhappy about it.
This was in response to a statement from the Formula One Teams' Association (FOTA) on Friday questioning the validity of the rule change.
In an interview with The Daily Telegraph: "Bernie [Ecclestone, F1's commercial rights holder] told me that he talked to all the teams and everybody was happy.
"I was led to believe they all agreed. The World Council was under the impression that they had all agreed."
FOTA believes that the new rules, which will see the world championship handed to the driver with the most wins during the season, could not be changed at this late stage without unanimous support of the teams.
In light of complaints from leading figures, the FIA has now said that if the teams are unhappy then the introduction of the wins systems will be delayed until 2010.
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:39 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja.
En voor wie ben jij?WelkomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ik vind je nu al aardig![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Welkom![]()
En ik vind je nu al aardig![]()
wanneer komt de vervangende F1-manager online?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat moet je niet aan Sally vragen, maar aan mijquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:22 schreef Misan het volgende:
[..]
wanneer komt de vervangende F1-manager online?
wanneer komt de vervangende F1-manager online?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan Sally vragen, maar aan mij
goede vraag!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik hoop echt dit weekend nog. Er moeten nog wat dingetjes aangepast worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:44 schreef Fallen het volgende:
[..]
En komt die dan gewoon op Fok!Sport of ergens op het forum?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik hoop echt dit weekend nog. Er moeten nog wat dingetjes aangepast worden.
BBC 1quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:59 schreef HPoi het volgende:
Weet iemand op welke BBC-zender Formule 1 wordt uitgezonden? Ik heb alleen BBC 1 en 2 en BC World.
Nu ook op Sporza (Canvas).....quote:Op zondag 22 maart 2009 15:46 schreef Sally het volgende:
Ontopic: het Formule 1 Jaaroverzicht nu op RTL 7
(en nu *dus* alweer reclame)
quote:Op zondag 22 maart 2009 17:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nu ook op Sporza (Canvas).....
Preview 2009 dan, geen review 2008
Nog altijd, miepjequote:
Uit een oud F1 topic heb ik deze link gevist, en op het eerste gezicht lijkt het nog te werken.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:40 schreef Sally het volgende:
[..]Gemist
Hebben mensen het wellicht opgenomen, het jaaroverzicht 2008 van RTL en/of de Preview 2009 op Canvas? En er een filetje van gemaakt?
Edit: ik weet iig van een Programma Gemist bij RTL, is zoiets er ook voor Canvas/Belgische omroep?
Mooie jump.quote:
Ik heb een hele tijd mee zitten kijken op de livetiming.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:26 schreef Atreidez het volgende:
Kan er geen torrent van vinden.. Was het een beetje interessante preview? Die belgen zijn normaal om bij in slaap te dommelen
We zijn trouwens 9e geworden, op 0.8 seconden van 8.
Foto'squote:Op maandag 23 maart 2009 10:12 schreef Atreidez het volgende:
http://www.f1badger.com/2009/03/streuthmate/
[ afbeelding ]
Mag nog wel laagje verf op
Wacht maar, in 2011 wil de Fia de snelheid omlaag hebben en komen er drempel op het circuitquote:Op maandag 23 maart 2009 11:55 schreef Atreidez het volgende:
Wordt ook wel een stuk uitdagender, met al die paaltjes langs de route
Doe is plaatsen die linkquote:Op maandag 23 maart 2009 12:10 schreef WEST het volgende:
ik heb een link naar webcam beelden van een deel en daar kon je zo elke dag de opbouw zien.
moet je ff wachten tot eind van de middag. ben nu nog aan het werk.quote:
1 en 8 zijn niet overdekt.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, heb ik al gezegd dat ik zeer waarschijnlijk naar de GP Istanbul ga dit jaar?
[ afbeelding ]
Ik ga me richten op kaartjes voor GrandStand 1 of 8.
Helaas, ik moet van dinsdag 16-6 tot maandag 22-6 in Portugal zijn voor werk. Daarom is het ook nog niet helemaal zeker, want ik moet even zien te regelen dat ik een vlucht van Istanbul-Lissabon kan opgeven voor werk. Niet echt erg handig invullen op een declaratieformulier als ik niet in Istanbul hoef te zijn voor werk...quote:Op maandag 23 maart 2009 16:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
1 en 8 zijn niet overdekt.En das best warm.
![]()
Maak er gelijk een week van, Istanbul is echt tof.
ja ga ik vanavond aan werken.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:12 schreef Atreidez het volgende:
WEST, maak jij een topic voor de race?
Nicequote:Op maandag 23 maart 2009 16:58 schreef WEST het volgende:
[..]
ja ga ik vanavond aan werken.
http://webcam.omniconnect.com.au/ webcam melbourne
Tpf. Ik ben benieuwdquote:
quote:Williams: "Onze wagen is volledig legaal"
23 maart 2009
Sam Michael, technisch directeur van Williams, is de nieuwe FW31 volledig conform de regels. Afgelopen winter is er veel gespeculeerd over de legaliteit van de diffuser van het Britse team, waarvan de afmetingen die niet volgens de regels zouden zijn.
"We zijn volledig binnen de regels gebleven", zei Michael tegen de Britse krant The Mirror. "Ik heb geen idee waar al die ophef over is. In plaats van dat men de hand in eigen boezem steekt en zegt: 'We zijn daar niet opgekomen, omdat we de regels niet goed genoeg hebben bestudeerd', is men alleen maar aan het klagen."
Ook de diffusers van Toyota en Brawn GP zouden volgens speculaties niet reglementair zijn. Het zou komend weekend in Australië dan ook goed mogelijk zijn dat er een protest wordt ingediend tegen de legaliteit van deze wagens. De wedstrijdleiding moet dan beslissen of deze diffusers legaal zijn of niet.
Die uitspraak gold over de diffusers van Toyota en Williams, toen was de BGP001 nog niet onthuld.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef vosss het volgende:
Leuk, maar de FIA gaf al aan dat het wel degelijk conform de regels is.
En als er protesten van andere teams zijn dat het dan aan de stewards is om te beslissen wat ze er mee doen.
Overigens is BrawnGP niet de enige met een dergelijk ontwerp.
Ik denk dat zij gewoon de regels beter bestudeert hebben dan de rest en dat het wel degelijk (volgens de regels zoals ze nu (nog?) zijn) legaal is.
We zullen wel zien.
De site ziet er redelijk uit. IS dit iets nieuws ofzo? Iemand al ervaring mee?quote:Watch Formula 1 and MotoGP Racing Live Online
Watch F1 live online at www.watchf1.net, the global F1 Live Streaming Video Feed providers on the Internet to watch live f1 racing.
You will not miss the chance to watch Formula 1 races anymore. No longer will you need to depend on local TV coverage or Radio commentaries like other ordinary people to enjoy this most exciting racing series. Join Now to our members area to Watch F1 Races Online at HD Quality and feel the SPEED.
The Formula 1 2009 season set to begin in March of this year 2009 at the Australian Grand Prix at Melbourne. The schedule of 17 Formula Grand Prix races will end at the Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix (Yas Marina Circuit). There are 10 teams set to compete this year and in addition to the aforementioned Williams, Ferrari, Red Bull, Force India, Renault and Toyota are the highlights among the other participants.
The year 2009 will also feature the debut of one new race circuits with the Yas Marina Circuit to be used for the Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix October 2009. At www.watchf1.net you will be able to watch Australian Grand Prix (Australian GP) to the Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix live online as www.watchf1.net provide formula 1 live streaming feeds throughout the F1 season.
Nee bestaat al langer , jammer dat het geld kostquote:Op maandag 23 maart 2009 21:25 schreef vosss het volgende:
Is iemand van jullie bekend met www.watchf1.net?
Ik krijg er zojuist het volgende bericht van:
[..]
De site ziet er redelijk uit. IS dit iets nieuws ofzo? Iemand al ervaring mee?
Die mening heb ik ook. Maar je kunt regeltjes vaak op meerdere manieren interpreteren.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:49 schreef bodylotion het volgende:
ben benieuwd hoe dat met BrawnGP gaat aflopen. We kunnen toch aannemen dat ze zich wel degelijk aan de regels gehouden hebben aangezien ze niet echt veel tijd te verliezen hadden tijdens de tests...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |