abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:22:21 #76
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67196987
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:21 schreef bodylotion het volgende:
met die nieuwe meeste-zeges-regel zal een afsluiter als in 2007 een stuk minder waarschijnlijk worden
Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.

En een punt voor de snelste ronde is ook waardeloos. Ja, soms zie je een subtopper de snelste ronde rijden en dan denk je dat het leuk zou zijn, maar normaal gesproken heeft de winnaar van de race de meeste kans op dat puntje (het is niet dat diegene een stuk overslaat waardoor ie voorligt).
Géén kloon van tvlxd!
pi_67199118
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij moet KERS zich ''opladen'' volgens de regels. Ik dacht dat je 't systeem de eerste 2 rondes niet kan gebruiken, dat dat zo ingeprogrameerd is in de ECU.
[..]

Ja dat mag Je mag 'm zovaak gebruiken als je wilt in 1 ronde maar na gebruik van de aantal seconden (ik dacht zelfs dat 't 6.7 seconden was) wordt de boost uitgezet en kan het systeem alleen nog maar opladen tot na het passeren van de lijn voor de volgende ronde.

Komt er gewoon op neer dat KERS pas gebruikt kan worden na 'n ronde opladen, en dat de batterijen/vliegwiel pas ingezet kan worden in de volgende ronde.
Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:53:56 #78
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67199628
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:22 schreef Montov het volgende:

[..]

Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.
Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_67204544
1. K. Nakajima Williams FW31 1:17.494
2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:18.471

Sneller dan Brawn GP !
<>
pi_67204830
Heeft t nog geregend in Spanje.. 4 dagen rubber neerleggen is natuurlijk een goeie bodem voor snellere tijden Wel jammer dat McLaren er weer een seconde achter hangt, maar de dag is nog niet om natuurlijk.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:26:37 #81
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67204913
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?
Geen idee, maar ik verwacht het nu wel.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:00:33 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67206049
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:15 schreef Swindler het volgende:
1. K. Nakajima Williams FW31 1:17.494
2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:18.471

Sneller dan Brawn GP !
Das niet verwonderlijk. Er ligt vele malen meer rubber op de baan en voor zover ik heb begrepen betrof het een kwali-stint op nieuwe zachte banden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67206934
kan iemand zeggen van wat nou belangrijker is voor de fabrikant / team. >> coureurs kampioenschap of constructeur kampioenschap
pi_67207583
quote:
Schumacher ziet het nut niet
19 maart 2009

STUTTGART (ANP) - Zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher heeft weinig op met de nieuwe regel van de internationale autosportfederatie FIA, die bepaalt dat de coureur met de meeste grand-prixzeges de wereldtitel verovert. ,,Ik zie er het nut niet van.''

,,Ik heb moeite met een wereldkampioen die minder punten heeft dan de nummer twee, ook al vind ik het wel goed om een zege hoger te waarderen'', schrijft de Duitse voormalig autocoureur op zijn website. ,,Ik geloof niet dat dit de Formule 1 verder helpt.''

Schumacher is nog altijd betrokken bij de Formule 1 als adviseur van Ferrari, het team waarmee hij zijn wereldtitels binnensleepte. De Duitser ziet voor het komende seizoen, dat op 29 maart in Melbourne begint, Ferrari, Renault, Toyota, BMW Sauber en ook Brawn GP als titelkandidaten. McLaren, met wereldkampioen Lewis Hamilton, geeft hij weinig kans. Schumacher oordeelt op basis van de zwakke testraces van de afgelopen dagen in Spanje. ,,Het ziet er momenteel slecht uit voor McLaren.''
pi_67207628
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:30 schreef bjaxx het volgende:
kan iemand zeggen van wat nou belangrijker is voor de fabrikant / team. >> coureurs kampioenschap of constructeur kampioenschap
constructeur

hoeveel prijzengeld je krijgt is namelijk afhankelijk van je constructeurspunten, niet van de rijderspunten.
pi_67207777
thanx , das duidelijk . Rijders kampioenschap staat dus op nr 2 , maar de doorsnee kijker denkt natuurlijk dat wanneer de rijder kampioen is dat ook het team dat is
pi_67209968
Ook McLaren onder de 1.18

1
2
1.  K. Nakajima    Williams FW31    1:17.494
2.  H. Kovalainen  McLaren  MP4-24  1:17.946    +0.452
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67214193
Dat zou eens tijd worden zeg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:04:41 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67214443
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, wat ik van die winst-regelementen moet vinden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_67214579
Ik denk dat we het gewoon even af moeten wachten hoe het uitpakt.

Maargoed, zoals ik eerder al zei, als dit seizoen iemand met 60 punten WC is en de nummer 2 130 punten heeft dan is dat niet uit te leggen aan de fans wereldwijd.

De FIA kan dan niet anders dan het seizoen erop de puntentelling herzien.
Sterker nog, als de hele wereld zou klagen in een dergelijk geval dan zie ik er sommige rijders nog voor aan om na het in ontvangst nemen van de bokaal deze af te geven vrijwillig aan de nummer 2 die veel meer punten heeft gescoord.

Dan is het hek helemaal van de dam. Ik denk dat Ecclestone een hartaanval krijgt als bv Lewis zo die beker doorgeeft aan Kimi met de mededeling dat hij vind dat Kimi hem verdient, want meer punten.

Deze regel is echt geen lang leven beschoren hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67217043
Goh, ben t een keer met Alonso eens.. Het is idd irritant steeds elk jaar de leken die een keer meekijken uit te leggen wat de FIA nu weer allemaal aangepast heeft En misschien eind 2009 dus 2 kampioenen, een FIA kampioen en een publiekskampioen..
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:32:13 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_67217343
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
Zal eens kijken of ik het bewuste stuk nog kan vinden in de F1RR van Henk Hummelinck. Die had toendertijd het een en ander uitgelegt, maar ben er niet meer zeker van iig.

weet alleen niet wanneer ik daar tijd voor heb
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_67219069
Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

TVP..
pi_67219320
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

TVP..
Welkom
pi_67222010
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:

TVP..
hey, jij ook hier?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:38:04 #96
65960 sanger
pi_67229402
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.
pi_67230577
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:38 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.
Een F1 auto zit snel op de 100 he
<>
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:51:57 #98
65960 sanger
pi_67230958
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:36 schreef Swindler het volgende:

[..]

Een F1 auto zit snel op de 100 he
Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.
pi_67231044
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:51 schreef sanger het volgende:
Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.
Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:59:08 #100
65960 sanger
pi_67231142
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:55 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.
Ik zie het al gebeuren. De achterhoede teams helemaal in de ban van inhalen met KERS en rammen zo een hele rits auto's uit de eerste bocht

Ik denk dat juist bij de start het totaal geen nut heeft. Om eerder genoemde reden, maar ook omdat je alktijd moet afremmen voor je voorligger. Kwestie van wat later remmen dan die het wel gebruiken en de achterstand is weer goedgemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')