Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:21 schreef bodylotion het volgende:
met die nieuwe meeste-zeges-regel zal een afsluiter als in 2007 een stuk minder waarschijnlijk worden
Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te ladenquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij moet KERS zich ''opladen'' volgens de regels. Ik dacht dat je 't systeem de eerste 2 rondes niet kan gebruiken, dat dat zo ingeprogrameerd is in de ECU.
[..]
Ja dat magJe mag 'm zovaak gebruiken als je wilt in 1 ronde maar na gebruik van de aantal seconden (ik dacht zelfs dat 't 6.7 seconden was) wordt de boost uitgezet en kan het systeem alleen nog maar opladen tot na het passeren van de lijn voor de volgende ronde.
Komt er gewoon op neer dat KERS pas gebruikt kan worden na 'n ronde opladen, en dat de batterijen/vliegwiel pas ingezet kan worden in de volgende ronde.
Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:22 schreef Montov het volgende:
[..]
Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.
Geen idee, maar ik verwacht het nu wel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?
Das niet verwonderlijk. Er ligt vele malen meer rubber op de baan en voor zover ik heb begrepen betrof het een kwali-stint op nieuwe zachte banden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:15 schreef Swindler het volgende:
1. K. Nakajima Williams FW31 1:17.494
2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:18.471
Sneller dan Brawn GP !
quote:Schumacher ziet het nut niet
19 maart 2009
STUTTGART (ANP) - Zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher heeft weinig op met de nieuwe regel van de internationale autosportfederatie FIA, die bepaalt dat de coureur met de meeste grand-prixzeges de wereldtitel verovert. ,,Ik zie er het nut niet van.''
,,Ik heb moeite met een wereldkampioen die minder punten heeft dan de nummer twee, ook al vind ik het wel goed om een zege hoger te waarderen'', schrijft de Duitse voormalig autocoureur op zijn website. ,,Ik geloof niet dat dit de Formule 1 verder helpt.''
Schumacher is nog altijd betrokken bij de Formule 1 als adviseur van Ferrari, het team waarmee hij zijn wereldtitels binnensleepte. De Duitser ziet voor het komende seizoen, dat op 29 maart in Melbourne begint, Ferrari, Renault, Toyota, BMW Sauber en ook Brawn GP als titelkandidaten. McLaren, met wereldkampioen Lewis Hamilton, geeft hij weinig kans. Schumacher oordeelt op basis van de zwakke testraces van de afgelopen dagen in Spanje. ,,Het ziet er momenteel slecht uit voor McLaren.''
constructeurquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:30 schreef bjaxx het volgende:
kan iemand zeggen van wat nou belangrijker is voor de fabrikant / team. >> coureurs kampioenschap of constructeur kampioenschap
| 1 2 | 2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:17.946 +0.452 |
Zal eens kijken of ik het bewuste stuk nog kan vinden in de F1RR van Henk Hummelinck. Die had toendertijd het een en ander uitgelegt, maar ben er niet meer zeker van iig.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden).
In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
Welkomquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sportwel tof dat het volgende week zondag weer begint.
TVP..
hey, jij ook hier?quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sportwel tof dat het volgende week zondag weer begint.
TVP..
Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden).
In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
Een F1 auto zit snel op de 100 hequote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.
Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.quote:
Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:51 schreef sanger het volgende:
Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.
Ik zie het al gebeuren. De achterhoede teams helemaal in de ban van inhalen met KERS en rammen zo een hele rits auto's uit de eerste bochtquote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:55 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |