abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:22:42 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67170086
Wat ik eigenlijk niet weet is of je hem bv. 2x 3,3 seconden in 1 ronde kunt gebruiken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2009 @ 14:27:38 #53
842 Zorro
Z
pi_67170276
quote:
Ecclestone verwacht spannende Formule 1
Uitgegeven: 18 maart 2009 14:15
Laatst gewijzigd: 18 maart 2009 14:14

LONDEN - Bernie Ecclestone kan zich vinden in de nieuwe regel in de Formule 1. De internationale automobielfederatie FIA besloot dinsdag dat het aantal grand-prixzeges komend seizoen bepalend is in de titelstrijd.

De baas van de koningsklasse van de autosport verwacht dat de verandering een positief effect zal hebben op de races.
"We hopen dat de coureurs nu echt weer gaan strijden om de eerste plek", zei de gefortuneerde Brit woensdag tegen de BBC.

Het aantal behaalde punten was altijd doorslaggevend in de strijd om de wereldtitel. Komend seizoen wordt de coureur die de meeste races wint, wereldkampioen.

De huidige puntentelling blijft wel bestaan, maar wordt pas beslissend als twee of meer coureurs aan het einde van het seizoen evenveel wedstrijden hebben gewonnen.

Niet motiverend

"Het idee achter deze regel is dat er weer echt geracet moet gaan worden. Als een coureur tweede ligt, zal hij serieus zijn best gaan doen om eerste te worden, terwijl hij de afgelopen jaren dan 'slechts' twee extra punten kon verdienen. Dat is niet echt motiverend om te proberen een ander in te halen", aldus Ecclestone.

Het nieuwe formule 1-seizoen begint op 29 maart in Melbourne.
Bron: http://www.nu.nl

Waarom wordt er alleen maar geluld over de 'strijd om de eerste plaats'? Met deze regel is idd alleen die strijd interessant, maar we zijn wel de gevechten in de middenmoot kwijt, althans dat zal veel minder belangrijk worden. Bernie doet net of alleen die strijd om de winst belangrijk./spannend/leuk is, maar als de nr 1 nu ver voor ligt is de hele wedstrijd om zeep.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_67170832
damn you ecclestone!
pi_67171285
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen op het moment dat je KERS zelf gebruikt kan je die ander weer makkelijker inhalen. Het is gewoon een powerboost die je met maximum vermogen maximaal 6,6 sec per ronde kan gebruiken.
Tuurlijk niet, wanneer je 2 auto's hebt die nagenoeg dezelfde rondetijden rijden en de 1 heeft kers en de ander niet dan moet de auto met kers ergens sneller zijn maar ook ergens langzamer zijn dan de auto zonder kers. Auto's kunnen dichter achter elkaar rijden en beter slipstreamen. Ik denk niet dat in zo'n geval kers een voordeel oplevert wellicht alleen stuivertje wisselen voor een paar ronden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67171671
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
lijkt me niet, want op het moment dat je onder druk ligt, bewaar je je KERS-boost om te verdedigen. Dat kost je over de hele ronde misschien tijd omdat je je boost misschien niet op het optimale moment kunt gebruiken, maar je positie raak je niet kwijt. En het is misschien, omdat je het ook als je niet onder druk ligt, waarschijnlijk op hetzelfde punt gebruikt, namelijk bij het opkomen van een lang recht stuk.

bij gelijke rondetijden heb je dus de volgende situaties:
beiden geen KERS - niemand heeft voordeel/nadeel
één rijder heeft KERS, de ander niet - degene met KERS is zowel bij de start als bij gevechten in het voordeel, omdat hij een boost kan gebruiken op het moment van aanval of juist om een aanval af te slaan (ten koste van tempo op plekken waar niet ingehaald kan worden)
beiden wel KERS - niemand heeft voordeel/nadeel

er is dus geen situatie waarbij de KERS rijder in het nadeel is, maar wel situaties waarbij hij in het voordeel is. Dus, als je de hele raceafstand met KERS net zo snel kunt afleggen als zonder KERS (en je KERS systeem is betrouwbaar) is het logisch om het mee te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2009 @ 15:27:26 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67172210
Als ze beiden wel KERS hebben, dan kan er best iemand voordeel hebben. Met de nieuwe regels is het namelijk makkelijker om je in de versnellingsbak van je voorligger de kruipen. Dus als degene die achter ligt net een fractie eerder de powerboost inschakelt, dan heeft ie meer snelheid en loopt ie alvast naar de voorligger toe die vervolgens zelf de powerboost gebruikt. Maar dan kan het zijn dat degene die achter ligt uiteindelijk meer snelheid heeft na het gebruiken van de boost en ik kan halen. Maar dan moet ie wel verdomd goed gaan timen wil het lukken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:58:02 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67173302
We gaan hier uit van een situatie dat beiden gelijkwaardige rondetijden rijden; zowel met als zonder KERS. Ik denk dat de afweging van de teams is of het extra gewicht en slechtere balansverdeling geen tijd gaat kosten per ronde.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67173544
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, wanneer je 2 auto's hebt die nagenoeg dezelfde rondetijden rijden en de 1 heeft kers en de ander niet dan moet de auto met kers ergens sneller zijn maar ook ergens langzamer zijn dan de auto zonder kers. Auto's kunnen dichter achter elkaar rijden en beter slipstreamen. Ik denk niet dat in zo'n geval kers een voordeel oplevert wellicht alleen stuivertje wisselen voor een paar ronden.
Dat is dus precies wat ik zeg! Ik reageerde op iemand die zei dat bij gelijke rondetijden iemand met KERS ergens een nadeel heeft, op het moment dat de boost neit gebruikt wordt. Dus ook een voordeel op het moment dat je KERS wel gebruikt. Dat zou dus inderdaad kunnen leiden tot stuivertje wisselen.
quote:
"Het idee achter deze regel is dat er weer echt geracet moet gaan worden. Als een coureur tweede ligt, zal hij serieus zijn best gaan doen om eerste te worden, terwijl hij de afgelopen jaren dan 'slechts' twee extra punten kon verdienen. Dat is niet echt motiverend om te proberen een ander in te halen", aldus Ecclestone.
Dat ligt niet aan de regels, maar aan de coureurs. Vorig jaar verloor Hamilton al een paar keer punten omdat hij juist ging voor de overwinning. En in het verleden verloor Senna al een titel aan Prost omdat hij altijd ging voor de overwinning, in tegenstelling tot Le Professeur.

En misschien zijn nu de eerste races wel spannender, maar het kampioenschap kan na een half seizoen al voorbij zijn. EN dus zullen de laatste races niet meer zo spannend zijn als de afgelopen drie jaren.

[ Bericht 31% gewijzigd door sasquatsch op 18-03-2009 16:10:35 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67180889
Tijden van vandaag op Jerez

1
2
 Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:18.202   79
 Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:20.014  103
pi_67181560
OMGWTF! McLaren de allersnelste tijd van de dag!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67182618
En Lewis is zo snel dat zijn tijd niet eens meer te lezen is!
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:35:48 #63
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_67185818
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:54 schreef Ared het volgende:
zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

Volgens mij moet KERS zich ''opladen'' volgens de regels. Ik dacht dat je 't systeem de eerste 2 rondes niet kan gebruiken, dat dat zo ingeprogrameerd is in de ECU.
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:22 schreef sanger het volgende:
Wat ik eigenlijk niet weet is of je hem bv. 2x 3,3 seconden in 1 ronde kunt gebruiken
Ja dat mag Je mag 'm zovaak gebruiken als je wilt in 1 ronde maar na gebruik van de aantal seconden (ik dacht zelfs dat 't 6.7 seconden was) wordt de boost uitgezet en kan het systeem alleen nog maar opladen tot na het passeren van de lijn voor de volgende ronde.

Komt er gewoon op neer dat KERS pas gebruikt kan worden na 'n ronde opladen, en dat de batterijen/vliegwiel pas ingezet kan worden in de volgende ronde.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:21:14 #64
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67187929
met die nieuwe meeste-zeges-regel zal een afsluiter als in 2007 een stuk minder waarschijnlijk worden
Please, make yourself uncomfortable.
pi_67189631
Ik heb besloten om de rest van de week lekker op tijd naar bed te gaan.

Des te eerder begint het weer. Ofja, voor mn gevoel dan zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67189642
Welterusten dus
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67189773
Welterusten vosje
pi_67190172
Truste foxxx

McLaren weer snel, er is nog hoop En ook een mooi wassen beeld voor Lewis..


Volgens mij gaan we nauwelijks iets van dat KERS merken trouwens.. of er moet een lampie op een auto gaan branden om te laten zien dat ie aanstaat
Where facts are few, experts are many.
pi_67191559
Zal wel net zoiets komen als bij A1GP, wanneer de TurboBoost ingedrukt word gaat er ook een lampje branden/knipperen in beeld, mits die coureur ook in beeld is.

Hamilton kijkt wel erg serieus hoor als wassen beeld... volgens mij lacht hij veel meer in het echie en zo kennen de meeste hem ook...als een goedlachse jongen.
pi_67193318
ik zie dat veel mensen klagen over het nieuwe systeem waarbij je voor de winst moet gaan. Maar wat is voor de fabrikant als Toyota, bmw etc nou belangrijk, het coureurs kampioenschap of het constructeurs kampioenschap ??

dus mocht het na 9 races de kampioen al bekend zijn, dan moeten ze strijden voor de constructeurs kampioenschap want dat is voor de fabrikant / team tog het belangrijkst ?? of zie ik dat verkeerd ?


btw ik heb een betere idee voor het puntensysteem. Wat vinden jullie hiervan = 14-10-7-5-4-3-2-1 veel beter tog
pi_67193872
Mooi punten systeem indd. !! Misschien dat ze eens, als dit "medaille" systeem niet blijkt te werken, een soort poll moeten houden. Gewoon diverse punten systemen onder de keuze mogelijkheden zetten en vervolgens kijken welk het meeste voorstanderd kent.

Puntensysteem zoals : 14 - 10 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 mag er dan gelijk tussen.

En zoals zovaak wel eens gezegd/geopperd, een extra punt voor snelste ronde en/of snelste pitstop zal ook wel leuk zijn.
pi_67194128
quote:
Alonso vindt reglementswijziging F1 onnodig


De 27-jarige Spanjaard Fernando Alsonso (Renault), tweevoudig wereldkampioen Formule 1, verklaarde woensdag dat 'hij niet begrijpt waarom de reglementen voor de Formule 1 constant veranderd moeten worden.' Dinsdag maakte de Internationale Automobielfederatie (FIA) bekend dat de wereldtitel toegekend zal worden aan de piloot die de meeste Grote Prijzen wint, niet aan de piloot met de meeste punten.

'Ik begrijp niet waarom men constant de reglementen voor deze sport wil veranderen. Dergelijke beslissingen kunnen enkel de fans in de war brengen. De Formule 1 heeft zich gedurende de afgelopen 50 jaar kunnen ontwikkelen dankzij de renstallen, de sponsors en vooral dankzij de liefhebbers in de hele wereld. Het FIA heeft bij het nemen van deze beslissing geen van hen om hun mening gevraagd,' verklaart Alonso op zijn website www.fernandoalonso.com.

Vanaf het seizoen 2009 is de wereldtitel voor de winnaar van de meeste Grote Prijzen tijdens het desbetreffende seizoen. Met deze maatregel legt het FIA eerder de nadruk op de strijd om de overwinning tijdens elke Grote Prijs, terwijl in het verleden constante prestaties en betrouwbaarheid van de auto's een doorslaggevende rol speelden.

Indien de FIA de maatregel vorig seizoen al had toegepast, was Lewis Hamilton (McLaren) met vijf zeges nu geen wereldkampioen F1 geweest, maar wel zijn Braziliaanse rivaal Felipe Massa (Ferrari), die zes Grote Prijzen won.
pi_67194615
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:50 schreef wimderon het volgende:Indien de FIA de maatregel vorig seizoen al had toegepast, was Lewis Hamilton (McLaren) met vijf zeges nu geen wereldkampioen F1 geweest, maar wel zijn Braziliaanse rivaal Felipe Massa (Ferrari), die zes Grote Prijzen won.

[..]


gelukkig is het zo gelopen ... sorry maar ben McLaren fan
pi_67195545
Als eerste naar bed en ook weer als eerste op
quote:
En zoals zovaak wel eens gezegd/geopperd, een extra punt voor snelste ronde en/of snelste pitstop zal ook wel leuk zijn.
Daar heb ik wel iets over gehoord. Is dat nou niet doorgegaan dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:57:43 #75
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67195688
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 07:35 schreef vosss het volgende:
Als eerste naar bed en ook weer als eerste op
dan helpt het niet he
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:22:21 #76
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67196987
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:21 schreef bodylotion het volgende:
met die nieuwe meeste-zeges-regel zal een afsluiter als in 2007 een stuk minder waarschijnlijk worden
Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.

En een punt voor de snelste ronde is ook waardeloos. Ja, soms zie je een subtopper de snelste ronde rijden en dan denk je dat het leuk zou zijn, maar normaal gesproken heeft de winnaar van de race de meeste kans op dat puntje (het is niet dat diegene een stuk overslaat waardoor ie voorligt).
Géén kloon van tvlxd!
pi_67199118
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij moet KERS zich ''opladen'' volgens de regels. Ik dacht dat je 't systeem de eerste 2 rondes niet kan gebruiken, dat dat zo ingeprogrameerd is in de ECU.
[..]

Ja dat mag Je mag 'm zovaak gebruiken als je wilt in 1 ronde maar na gebruik van de aantal seconden (ik dacht zelfs dat 't 6.7 seconden was) wordt de boost uitgezet en kan het systeem alleen nog maar opladen tot na het passeren van de lijn voor de volgende ronde.

Komt er gewoon op neer dat KERS pas gebruikt kan worden na 'n ronde opladen, en dat de batterijen/vliegwiel pas ingezet kan worden in de volgende ronde.
Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:53:56 #78
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67199628
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:22 schreef Montov het volgende:

[..]

Inderdaad, ik verwacht dat halverwege het seizoen de kampioen zo goed als zeker bekend is. Domme actie.
Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_67204544
1. K. Nakajima Williams FW31 1:17.494
2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:18.471

Sneller dan Brawn GP !
<>
pi_67204830
Heeft t nog geregend in Spanje.. 4 dagen rubber neerleggen is natuurlijk een goeie bodem voor snellere tijden Wel jammer dat McLaren er weer een seconde achter hangt, maar de dag is nog niet om natuurlijk.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:26:37 #81
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67204913
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Waarom? In welk van de laatste seizoenen zou de kampioen halverwege al bekend zijn geworden als toen de nieuwe regel al gelde?
Geen idee, maar ik verwacht het nu wel.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:00:33 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67206049
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:15 schreef Swindler het volgende:
1. K. Nakajima Williams FW31 1:17.494
2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:18.471

Sneller dan Brawn GP !
Das niet verwonderlijk. Er ligt vele malen meer rubber op de baan en voor zover ik heb begrepen betrof het een kwali-stint op nieuwe zachte banden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67206934
kan iemand zeggen van wat nou belangrijker is voor de fabrikant / team. >> coureurs kampioenschap of constructeur kampioenschap
pi_67207583
quote:
Schumacher ziet het nut niet
19 maart 2009

STUTTGART (ANP) - Zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher heeft weinig op met de nieuwe regel van de internationale autosportfederatie FIA, die bepaalt dat de coureur met de meeste grand-prixzeges de wereldtitel verovert. ,,Ik zie er het nut niet van.''

,,Ik heb moeite met een wereldkampioen die minder punten heeft dan de nummer twee, ook al vind ik het wel goed om een zege hoger te waarderen'', schrijft de Duitse voormalig autocoureur op zijn website. ,,Ik geloof niet dat dit de Formule 1 verder helpt.''

Schumacher is nog altijd betrokken bij de Formule 1 als adviseur van Ferrari, het team waarmee hij zijn wereldtitels binnensleepte. De Duitser ziet voor het komende seizoen, dat op 29 maart in Melbourne begint, Ferrari, Renault, Toyota, BMW Sauber en ook Brawn GP als titelkandidaten. McLaren, met wereldkampioen Lewis Hamilton, geeft hij weinig kans. Schumacher oordeelt op basis van de zwakke testraces van de afgelopen dagen in Spanje. ,,Het ziet er momenteel slecht uit voor McLaren.''
pi_67207628
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:30 schreef bjaxx het volgende:
kan iemand zeggen van wat nou belangrijker is voor de fabrikant / team. >> coureurs kampioenschap of constructeur kampioenschap
constructeur

hoeveel prijzengeld je krijgt is namelijk afhankelijk van je constructeurspunten, niet van de rijderspunten.
pi_67207777
thanx , das duidelijk . Rijders kampioenschap staat dus op nr 2 , maar de doorsnee kijker denkt natuurlijk dat wanneer de rijder kampioen is dat ook het team dat is
pi_67209968
Ook McLaren onder de 1.18

1
2
1.  K. Nakajima    Williams FW31    1:17.494
2.  H. Kovalainen  McLaren  MP4-24  1:17.946    +0.452
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67214193
Dat zou eens tijd worden zeg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:04:41 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67214443
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, wat ik van die winst-regelementen moet vinden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_67214579
Ik denk dat we het gewoon even af moeten wachten hoe het uitpakt.

Maargoed, zoals ik eerder al zei, als dit seizoen iemand met 60 punten WC is en de nummer 2 130 punten heeft dan is dat niet uit te leggen aan de fans wereldwijd.

De FIA kan dan niet anders dan het seizoen erop de puntentelling herzien.
Sterker nog, als de hele wereld zou klagen in een dergelijk geval dan zie ik er sommige rijders nog voor aan om na het in ontvangst nemen van de bokaal deze af te geven vrijwillig aan de nummer 2 die veel meer punten heeft gescoord.

Dan is het hek helemaal van de dam. Ik denk dat Ecclestone een hartaanval krijgt als bv Lewis zo die beker doorgeeft aan Kimi met de mededeling dat hij vind dat Kimi hem verdient, want meer punten.

Deze regel is echt geen lang leven beschoren hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67217043
Goh, ben t een keer met Alonso eens.. Het is idd irritant steeds elk jaar de leken die een keer meekijken uit te leggen wat de FIA nu weer allemaal aangepast heeft En misschien eind 2009 dus 2 kampioenen, een FIA kampioen en een publiekskampioen..
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:32:13 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_67217343
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
Zal eens kijken of ik het bewuste stuk nog kan vinden in de F1RR van Henk Hummelinck. Die had toendertijd het een en ander uitgelegt, maar ben er niet meer zeker van iig.

weet alleen niet wanneer ik daar tijd voor heb
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_67219069
Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

TVP..
pi_67219320
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

TVP..
Welkom
pi_67222010
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:20 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier in de categorie sport wel tof dat het volgende week zondag weer begint.

TVP..
hey, jij ook hier?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:38:04 #96
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67229402
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens Kovalainen heeft KERS voordeel bij de start, dus zal het niet zo zijn dat je het de eerste ronde niet mag gebruiken. (Je kan de opwarmronde gebruiken om de KERS op te laden ).

In de reglementen staat ook niets over die 6.6 seconden, alleen dat de maximum power 60 kW mag zijn en de te gebruiken energie per ronde 400kJ. Dus alleen bij gebruik op maximum power zit je op die 6.6 seconden.
Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67230577
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:38 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat ik ergens gelezen heb is dat het pas boven de 100 km/h werkt.
Een F1 auto zit snel op de 100 he
<>
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:51:57 #98
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67230958
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:36 schreef Swindler het volgende:

[..]

Een F1 auto zit snel op de 100 he
Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67231044
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:51 schreef sanger het volgende:
Als het een goede is wel ja. Maar direct bij de start heb je er dus niet veel aan. Pas na enkele tellen en dan ben je je al aan het positioneren voor de eerste bocht. Ik denk dus niet dat het bij de start altijd veel zal helpen.
Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:59:08 #100
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67231142
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:55 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Alleen de mensen vooraan hebben er misschien geen of minder profijt van.. Het S/F straight is natuurlijk een stuk langer voor degene die wat meer naar achteren starten.
Ik zie het al gebeuren. De achterhoede teams helemaal in de ban van inhalen met KERS en rammen zo een hele rits auto's uit de eerste bocht

Ik denk dat juist bij de start het totaal geen nut heeft. Om eerder genoemde reden, maar ook omdat je alktijd moet afremmen voor je voorligger. Kwestie van wat later remmen dan die het wel gebruiken en de achterstand is weer goedgemaakt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 maart 2009 @ 13:39:52 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67237717
Zojuist is het teamportret van Scuderia Toro Rosso op FOK!sport verschenen. Het team dat vorig jaar verrassend met Sebastian Vettel in Italië wist te winnen.

[F1-teamportret] Scuderia Toro Rosso
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_67239509
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:28 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

hey, jij ook hier?
Ja.
En voor wie ben jij?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')