abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67169675
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
Alleen op het moment dat je KERS zelf gebruikt kan je die ander weer makkelijker inhalen. Het is gewoon een powerboost die je met maximum vermogen maximaal 6,6 sec per ronde kan gebruiken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:22:42 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67170086
Wat ik eigenlijk niet weet is of je hem bv. 2x 3,3 seconden in 1 ronde kunt gebruiken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2009 @ 14:27:38 #53
842 Zorro
Z
pi_67170276
quote:
Ecclestone verwacht spannende Formule 1
Uitgegeven: 18 maart 2009 14:15
Laatst gewijzigd: 18 maart 2009 14:14

LONDEN - Bernie Ecclestone kan zich vinden in de nieuwe regel in de Formule 1. De internationale automobielfederatie FIA besloot dinsdag dat het aantal grand-prixzeges komend seizoen bepalend is in de titelstrijd.

De baas van de koningsklasse van de autosport verwacht dat de verandering een positief effect zal hebben op de races.
"We hopen dat de coureurs nu echt weer gaan strijden om de eerste plek", zei de gefortuneerde Brit woensdag tegen de BBC.

Het aantal behaalde punten was altijd doorslaggevend in de strijd om de wereldtitel. Komend seizoen wordt de coureur die de meeste races wint, wereldkampioen.

De huidige puntentelling blijft wel bestaan, maar wordt pas beslissend als twee of meer coureurs aan het einde van het seizoen evenveel wedstrijden hebben gewonnen.

Niet motiverend

"Het idee achter deze regel is dat er weer echt geracet moet gaan worden. Als een coureur tweede ligt, zal hij serieus zijn best gaan doen om eerste te worden, terwijl hij de afgelopen jaren dan 'slechts' twee extra punten kon verdienen. Dat is niet echt motiverend om te proberen een ander in te halen", aldus Ecclestone.

Het nieuwe formule 1-seizoen begint op 29 maart in Melbourne.
Bron: http://www.nu.nl

Waarom wordt er alleen maar geluld over de 'strijd om de eerste plaats'? Met deze regel is idd alleen die strijd interessant, maar we zijn wel de gevechten in de middenmoot kwijt, althans dat zal veel minder belangrijk worden. Bernie doet net of alleen die strijd om de winst belangrijk./spannend/leuk is, maar als de nr 1 nu ver voor ligt is de hele wedstrijd om zeep.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_67170832
damn you ecclestone!
pi_67171285
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen op het moment dat je KERS zelf gebruikt kan je die ander weer makkelijker inhalen. Het is gewoon een powerboost die je met maximum vermogen maximaal 6,6 sec per ronde kan gebruiken.
Tuurlijk niet, wanneer je 2 auto's hebt die nagenoeg dezelfde rondetijden rijden en de 1 heeft kers en de ander niet dan moet de auto met kers ergens sneller zijn maar ook ergens langzamer zijn dan de auto zonder kers. Auto's kunnen dichter achter elkaar rijden en beter slipstreamen. Ik denk niet dat in zo'n geval kers een voordeel oplevert wellicht alleen stuivertje wisselen voor een paar ronden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67171671
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
lijkt me niet, want op het moment dat je onder druk ligt, bewaar je je KERS-boost om te verdedigen. Dat kost je over de hele ronde misschien tijd omdat je je boost misschien niet op het optimale moment kunt gebruiken, maar je positie raak je niet kwijt. En het is misschien, omdat je het ook als je niet onder druk ligt, waarschijnlijk op hetzelfde punt gebruikt, namelijk bij het opkomen van een lang recht stuk.

bij gelijke rondetijden heb je dus de volgende situaties:
beiden geen KERS - niemand heeft voordeel/nadeel
één rijder heeft KERS, de ander niet - degene met KERS is zowel bij de start als bij gevechten in het voordeel, omdat hij een boost kan gebruiken op het moment van aanval of juist om een aanval af te slaan (ten koste van tempo op plekken waar niet ingehaald kan worden)
beiden wel KERS - niemand heeft voordeel/nadeel

er is dus geen situatie waarbij de KERS rijder in het nadeel is, maar wel situaties waarbij hij in het voordeel is. Dus, als je de hele raceafstand met KERS net zo snel kunt afleggen als zonder KERS (en je KERS systeem is betrouwbaar) is het logisch om het mee te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2009 @ 15:27:26 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67172210
Als ze beiden wel KERS hebben, dan kan er best iemand voordeel hebben. Met de nieuwe regels is het namelijk makkelijker om je in de versnellingsbak van je voorligger de kruipen. Dus als degene die achter ligt net een fractie eerder de powerboost inschakelt, dan heeft ie meer snelheid en loopt ie alvast naar de voorligger toe die vervolgens zelf de powerboost gebruikt. Maar dan kan het zijn dat degene die achter ligt uiteindelijk meer snelheid heeft na het gebruiken van de boost en ik kan halen. Maar dan moet ie wel verdomd goed gaan timen wil het lukken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:58:02 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67173302
We gaan hier uit van een situatie dat beiden gelijkwaardige rondetijden rijden; zowel met als zonder KERS. Ik denk dat de afweging van de teams is of het extra gewicht en slechtere balansverdeling geen tijd gaat kosten per ronde.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67173544
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, wanneer je 2 auto's hebt die nagenoeg dezelfde rondetijden rijden en de 1 heeft kers en de ander niet dan moet de auto met kers ergens sneller zijn maar ook ergens langzamer zijn dan de auto zonder kers. Auto's kunnen dichter achter elkaar rijden en beter slipstreamen. Ik denk niet dat in zo'n geval kers een voordeel oplevert wellicht alleen stuivertje wisselen voor een paar ronden.
Dat is dus precies wat ik zeg! Ik reageerde op iemand die zei dat bij gelijke rondetijden iemand met KERS ergens een nadeel heeft, op het moment dat de boost neit gebruikt wordt. Dus ook een voordeel op het moment dat je KERS wel gebruikt. Dat zou dus inderdaad kunnen leiden tot stuivertje wisselen.
quote:
"Het idee achter deze regel is dat er weer echt geracet moet gaan worden. Als een coureur tweede ligt, zal hij serieus zijn best gaan doen om eerste te worden, terwijl hij de afgelopen jaren dan 'slechts' twee extra punten kon verdienen. Dat is niet echt motiverend om te proberen een ander in te halen", aldus Ecclestone.
Dat ligt niet aan de regels, maar aan de coureurs. Vorig jaar verloor Hamilton al een paar keer punten omdat hij juist ging voor de overwinning. En in het verleden verloor Senna al een titel aan Prost omdat hij altijd ging voor de overwinning, in tegenstelling tot Le Professeur.

En misschien zijn nu de eerste races wel spannender, maar het kampioenschap kan na een half seizoen al voorbij zijn. EN dus zullen de laatste races niet meer zo spannend zijn als de afgelopen drie jaren.

[ Bericht 31% gewijzigd door sasquatsch op 18-03-2009 16:10:35 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67180889
Tijden van vandaag op Jerez

1
2
 Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:18.202   79
 Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:20.014  103
pi_67181560
OMGWTF! McLaren de allersnelste tijd van de dag!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67182618
En Lewis is zo snel dat zijn tijd niet eens meer te lezen is!
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:35:48 #63
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_67185818
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:54 schreef Ared het volgende:
zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

Volgens mij moet KERS zich ''opladen'' volgens de regels. Ik dacht dat je 't systeem de eerste 2 rondes niet kan gebruiken, dat dat zo ingeprogrameerd is in de ECU.
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:22 schreef sanger het volgende:
Wat ik eigenlijk niet weet is of je hem bv. 2x 3,3 seconden in 1 ronde kunt gebruiken
Ja dat mag Je mag 'm zovaak gebruiken als je wilt in 1 ronde maar na gebruik van de aantal seconden (ik dacht zelfs dat 't 6.7 seconden was) wordt de boost uitgezet en kan het systeem alleen nog maar opladen tot na het passeren van de lijn voor de volgende ronde.

Komt er gewoon op neer dat KERS pas gebruikt kan worden na 'n ronde opladen, en dat de batterijen/vliegwiel pas ingezet kan worden in de volgende ronde.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:21:14 #64
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67187929
met die nieuwe meeste-zeges-regel zal een afsluiter als in 2007 een stuk minder waarschijnlijk worden
Please, make yourself uncomfortable.
pi_67189631
Ik heb besloten om de rest van de week lekker op tijd naar bed te gaan.

Des te eerder begint het weer. Ofja, voor mn gevoel dan zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67189642
Welterusten dus
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67189773
Welterusten vosje
pi_67190172
Truste foxxx

McLaren weer snel, er is nog hoop En ook een mooi wassen beeld voor Lewis..


Volgens mij gaan we nauwelijks iets van dat KERS merken trouwens.. of er moet een lampie op een auto gaan branden om te laten zien dat ie aanstaat
Where facts are few, experts are many.
pi_67191559
Zal wel net zoiets komen als bij A1GP, wanneer de TurboBoost ingedrukt word gaat er ook een lampje branden/knipperen in beeld, mits die coureur ook in beeld is.

Hamilton kijkt wel erg serieus hoor als wassen beeld... volgens mij lacht hij veel meer in het echie en zo kennen de meeste hem ook...als een goedlachse jongen.
pi_67193318
ik zie dat veel mensen klagen over het nieuwe systeem waarbij je voor de winst moet gaan. Maar wat is voor de fabrikant als Toyota, bmw etc nou belangrijk, het coureurs kampioenschap of het constructeurs kampioenschap ??

dus mocht het na 9 races de kampioen al bekend zijn, dan moeten ze strijden voor de constructeurs kampioenschap want dat is voor de fabrikant / team tog het belangrijkst ?? of zie ik dat verkeerd ?


btw ik heb een betere idee voor het puntensysteem. Wat vinden jullie hiervan = 14-10-7-5-4-3-2-1 veel beter tog
pi_67193872
Mooi punten systeem indd. !! Misschien dat ze eens, als dit "medaille" systeem niet blijkt te werken, een soort poll moeten houden. Gewoon diverse punten systemen onder de keuze mogelijkheden zetten en vervolgens kijken welk het meeste voorstanderd kent.

Puntensysteem zoals : 14 - 10 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 mag er dan gelijk tussen.

En zoals zovaak wel eens gezegd/geopperd, een extra punt voor snelste ronde en/of snelste pitstop zal ook wel leuk zijn.
pi_67194128
quote:
Alonso vindt reglementswijziging F1 onnodig


De 27-jarige Spanjaard Fernando Alsonso (Renault), tweevoudig wereldkampioen Formule 1, verklaarde woensdag dat 'hij niet begrijpt waarom de reglementen voor de Formule 1 constant veranderd moeten worden.' Dinsdag maakte de Internationale Automobielfederatie (FIA) bekend dat de wereldtitel toegekend zal worden aan de piloot die de meeste Grote Prijzen wint, niet aan de piloot met de meeste punten.

'Ik begrijp niet waarom men constant de reglementen voor deze sport wil veranderen. Dergelijke beslissingen kunnen enkel de fans in de war brengen. De Formule 1 heeft zich gedurende de afgelopen 50 jaar kunnen ontwikkelen dankzij de renstallen, de sponsors en vooral dankzij de liefhebbers in de hele wereld. Het FIA heeft bij het nemen van deze beslissing geen van hen om hun mening gevraagd,' verklaart Alonso op zijn website www.fernandoalonso.com.

Vanaf het seizoen 2009 is de wereldtitel voor de winnaar van de meeste Grote Prijzen tijdens het desbetreffende seizoen. Met deze maatregel legt het FIA eerder de nadruk op de strijd om de overwinning tijdens elke Grote Prijs, terwijl in het verleden constante prestaties en betrouwbaarheid van de auto's een doorslaggevende rol speelden.

Indien de FIA de maatregel vorig seizoen al had toegepast, was Lewis Hamilton (McLaren) met vijf zeges nu geen wereldkampioen F1 geweest, maar wel zijn Braziliaanse rivaal Felipe Massa (Ferrari), die zes Grote Prijzen won.
pi_67194615
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:50 schreef wimderon het volgende:Indien de FIA de maatregel vorig seizoen al had toegepast, was Lewis Hamilton (McLaren) met vijf zeges nu geen wereldkampioen F1 geweest, maar wel zijn Braziliaanse rivaal Felipe Massa (Ferrari), die zes Grote Prijzen won.

[..]


gelukkig is het zo gelopen ... sorry maar ben McLaren fan
pi_67195545
Als eerste naar bed en ook weer als eerste op
quote:
En zoals zovaak wel eens gezegd/geopperd, een extra punt voor snelste ronde en/of snelste pitstop zal ook wel leuk zijn.
Daar heb ik wel iets over gehoord. Is dat nou niet doorgegaan dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:57:43 #75
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67195688
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 07:35 schreef vosss het volgende:
Als eerste naar bed en ook weer als eerste op
dan helpt het niet he
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')