abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67145429


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije
2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008
[F1]Singtel Singapore Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1
[F1] Grand Prix of China @ Shanghai
[F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site

Testschema



Wie staan er in 2009 aan de start

Mclaren
1. Lewis Hamilton - WDC 2008
2. Heikki Kovalainen

Ferrari - WCC 2008
3. Felipe Massa
4. Kimi Räikkönen

BMW Sauber
5. Robert Kubica
6. Nick Heidfeld

Renault
7. Fernando Alonso
8. Nelson Piquet jr.

Toyota
9. Jarno Trulli
10. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
11. Sébastien Bourdais
12. Sébastien Buemi

Red Bull Racing
14. Sebastian Vettel
15. Mark Webber

Williams
16. Nico Rosberg
17. Kazuki Nakajima

Brawn GP
18. Rubens Barrichello
19. Jenson Button

Force India
20. Giancarlo Fisichella
21. Adrian Sutil

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

De kalender voor 2009 met 17 races
quote:
29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    *wijzigingen onder voorbehoud

    Fok!Sport F1manager

    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 17% gewijzigd door Atreidez op 17-03-2009 19:16:04 ]
  • Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:12:03 #2
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67145502
    Tvp
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67145511
    Iets te enthousiast geweest met kopiëren.

    Heb overigens daarnet de link naar het vorige topic in de Wiki gezet.
    quote:
    Renault to run KERS in Melbourne

    Renault is the first team to give its Kinetic Energy Recovery System (KERS) the green light to run at the Australian Grand Prix.

    While most teams are still undecided about whether or not to introduce the technology for the start of the new season, Renault has seen enough of its device to sign it off for use in Melbourne.

    The move ends fears that no teams would choose to use the technology in Australia, although Renault will still be in the minority of outfits who will have KERS ready for the first race.

    McLaren, BMW-Sauber and Ferrari have not declared publicly about whether or not they will press their devices into action, while six teams have already confirmed they will not race it in Australia.

    Williams, Toyota, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing, Force India and Brawn GP will all head into the Melbourne event without the technology, although most of them are expected to introduce the systems later in the year.

    Renault admitted early in testing that it was surprised about how well its KERS system was running, having been sceptical about its state of development beforehand.

    Speaking after the first running of the new R29 in February, technical director Bob Bell said: "The biggest surprise for [us] was perhaps the KERS system as we felt that initially we would have a lot of problems with it and getting the drivers used to it. In reality it has been quite a straightforward transition."
    pi_67145527
    Hebben we een nieuwe 2009 banner nodig voor dit topic? Als ik de wiki moet aanpassen zelf moet je het maar ff zeggen, ben niet echt bekend met de protocollen.

    Vorige deel: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 43

    Uit vorige topic nog ff hier;
    Je hebt ook kans dat titelkandidaten vanaf p4 maar uitvallen om de motor te sparen Iemand had laatste een overzichtje hoe het eruit had gezien in de laatste kampioenschappen als het met medailles was gedaan. Daaruit kwam toen naar voren dat er maar een paar verschillende kampioenen waren, maar dat het minder spannend zou geweest zijn. Iemand die nog weet waar dat stond?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67145617
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef Atreidez het volgende:
    Hebben we een nieuwe 2009 banner nodig voor dit topic? Als ik de wiki moet aanpassen zelf moet je het maar ff zeggen, ben niet echt bekend met de protocollen.

    Vorige deel: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 43
    Zo op het eerste gezicht hoef je niks aan te passen. Heb de banner even ergens anders geupload.

      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:18:10 #6
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_67145735
    ben er dit jaar weer bij, sowieso de eerste wedstrijd
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2009 @ 19:33:12 #7
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67146352
    Ik heb weer zin in het nieuwe seizoen
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67146380
    Nog meer regeltjes;
    From 2009 onwards, the following regulations will apply:

    Cars

    - Weights of all cars will be published after qualifying
    - Wet tyres have been renamed as 'Intermediate'
    - Extreme wet tyres renamed as 'Wet'

    Drivers

    - On the first day of practice, drivers must attend a pit lane autograph session
    - All drivers eliminated from qualifying must be immediately available for interviews
    - Any race retirees must be available for interviews on their return to the paddock
    - Drivers finishing outside the top three must be available for interviews after the race

    Teams

    - A spokesperson must be available for television interviews during races

    FOTA niet blij met nieuwe maatregelen FIA

    17 maart 2009
    De Formula One Teams Association (FOTA) is niet blij met de door de FIA genomen maatregelen. Volgens de FOTA zijn de maatregelen om de sport nog goedkoper te maken veel te snel genomen, zonder er goed over na te denken. Dat liet de organisatie van Formule 1-teams dinsdagavond in een verklaring weten.

    FOTA-president Di Montezemelo
    "De FOTA heeft kennis genomen van de door de FIA World Council genomen beslissingen. De FOTA wil haar teleurstelling en zorgen over uiten, aangezien de maatregelen op een eenzijdige manier zijn genomen", vertelde FOTA-voorzitter Luca di Montezemelo. "Door de regels zoals ze zijn opgesteld door de FIA zorgen loopt de Formule 1 het risico de essentie te verliezen die het tot een van de meest populaire sporten maakt."

    "Gezien de tijdspanne waarin de maatregelen zijn genomen, vinden we het noodzakelijk om de nieuwe situatie grondig te analyseren. We willen er alles aan doen, vooral in deze moeilijke tijden, om stabiele reglementen te hebben, zonder voortdurende onrust. Dit kan namelijk verwarrend zijn voor de fabrikanten, teams, sponsoren en het publiek."

    De FIA maakte onder andere bekend dat een team vanaf 2010 met een budget van 30 miljoen pond moet rondkomen, of een onbeperkt budget met flink gelimiteerde technische mogelijkheden.

    http://f1.gpupdate.net/nl(...)uwe-maatregelen-fia/
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67146385
    Tijden van vandaag
    Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
    1 J. Button Brawn GP Bridgestone 01:17.844 114
    2 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:18.071 66
    3 N. Piquet jr. Renault Bridgestone 01:18.382 133
    4 L. Hamilton McLaren Bridgestone 01:19.121 121
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:39:52 #10
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_67146625
    tvp
    pi_67146654
    Ik ben vandaag wel overal net te laat
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_67147079
    Kruip ff op je vriendin om het goed te maken
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67148677
    tvp
    <>
    pi_67150364
    mja
      dinsdag 17 maart 2009 @ 21:27:02 #15
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67150732
    Button ging weer lekker vandaag
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67151916
    Todt is weg bij Ferrari

    MODENA - De Franse formule 1-expert Jean Todt (63) heeft Ferrari verlaten. Hij was sinds 1993 werkzaam bij de vermaarde Italiaanse renstal, eerst als racedirecteur en later als algemeen directeur.

    Onder zijn leiding behaalde Ferrari vele successen, met name met de Duitser Michael Schumacher achter het stuur. De erelijst van Todt, die in het afgelopen jaar alleen nog een bestuursfunctie bij Ferrari vervulde, telt 98 overwinningen in het grandprixcircuit, zes wereldtitels voor de rijders en zeven wereldtitels bij de fabrikanten.

    www.nu.nl
    pi_67152360
    Per direct of zit hij nog een tijdje uit?

    Misschien dat Todt zich kan gaan richten op een functie bij de FIA, maarja, de mensen die al roepen dat de FIA gelijk staat aan Ferrari, zullen wel gaan roepen dan: Zie je wel !!

    Wat ik me nu afvraag, als Renault het enige team is in Melbourne dat KERS gaat gebruiken, hebben ze dan geen voordeel van die extra vrijkomende paardjes?
    pi_67152671
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 22:05 schreef Meike26 het volgende:
    Wat ik me nu afvraag, als Renault het enige team is in Melbourne dat KERS gaat gebruiken, hebben ze dan geen voordeel van die extra vrijkomende paardjes?
    Dat zal aan het gewicht van het systeem liggen. Meer gewicht is meer slijtage van de banden en een slechtere rondetijd, en wellicht is de balans van de auto ook wezenlijk anders (ze werkten voorheen met gewichten op bepaalde plekken bij renault hadden ze bv nogal wat gewicht in de neus liggen). De energie die vrijkomt van kers moet minimaal groot genoeg zijn om het tijdsverlies wat het extra gewicht met zich meebrengt te compenseren.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_67153529
    Hmm, dat vraag ik me ten zeerste af.

    Het gewicht van ca 30 tot 40 kilo dat een KERS zou kunnen/moeten wegen, tegenover de ca 82 pk die vrijkomt als je op dat knopje drukt staat niet in contrast. 82 pk heeft veel meer invloed op de specificaties van een auto dan een 30 kilo gewicht dat er bij komt. Tenminste, dat is mijn idee uit mijn eigen auto. Als ik kinderen moet vervoeren en er zit alles bij elkaar 60 kilo op de achterbank, dan heeft mijn autootje, Lancia Ypsilon 1.2 16 klapper, weinig moeite met dat extra gewicht. Het argument dat de banden slijtage hoger is en de coureurs waarschijnlijk in de toekomst wel een pitstop meer moeten maken per race dan vroeger, dat kan ik me dan wel voorstellen. Toch vind ik die power van 82 pk wel erg veel en een machtig wapen van Renault om straks in Melbourne door het veld heen naar voren te komen.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 22:51:38 #20
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_67154238
    Het is niet eens zozeer extra gewicht, maar de distributie van die 605kg .. De auto's verwisselen ballast voor KERS.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67154483
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:15 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Zo op het eerste gezicht hoef je niks aan te passen. Heb de banner even ergens anders geupload.

    [ afbeelding ]
    Mijn fotosoep met tieten
    tvp
    pi_67155190
    TVP
      dinsdag 17 maart 2009 @ 23:27:34 #24
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67155392
    Hoorde ik nou vanavond op tv iets van nieuwe puntentelling? Of liever gezegd: dat het aantal overwinningen belangrijker wordt voor de wereldtitel?
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 23:29:59 #25
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_67155486
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 23:27 schreef Mikkie het volgende:
    Hoorde ik nou vanavond op tv iets van nieuwe puntentelling? Of liever gezegd: dat het aantal overwinningen belangrijker wordt voor de wereldtitel?
    Winnaar F1: coureur met meeste zeges

    Of hier:

    http://www.fia.com/en-GB/(...)ges/wmsc_170309.aspx

    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_67155850
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 22:34 schreef Meike26 het volgende:
    Hmm, dat vraag ik me ten zeerste af.

    Het gewicht van ca 30 tot 40 kilo dat een KERS zou kunnen/moeten wegen, tegenover de ca 82 pk die vrijkomt als je op dat knopje drukt staat niet in contrast. 82 pk heeft veel meer invloed op de specificaties van een auto dan een 30 kilo gewicht dat er bij komt. Tenminste, dat is mijn idee uit mijn eigen auto. Als ik kinderen moet vervoeren en er zit alles bij elkaar 60 kilo op de achterbank, dan heeft mijn autootje, Lancia Ypsilon 1.2 16 klapper, weinig moeite met dat extra gewicht. Het argument dat de banden slijtage hoger is en de coureurs waarschijnlijk in de toekomst wel een pitstop meer moeten maken per race dan vroeger, dat kan ik me dan wel voorstellen. Toch vind ik die power van 82 pk wel erg veel en een machtig wapen van Renault om straks in Melbourne door het veld heen naar voren te komen.
    Ze zeggen vaak dat in de formule 1 elke 10 kilo zorgt voor een 0.3 sec langzamere rondetijd. 35 kilo zou dan 1.05 sec zijn. Deze tijd moet worden goed gemaakt in de korte tijd (6.7 sec per ronde) dat kers beperkte energie (80 pk) mag leveren. Je hebt dus tijdelijk zo'n 10% meer vermogen tot je beschikking, echter de kans bestaat dat de auto zwaarder is dat het minimum gewicht (bmw had dacht ik nogal wat problemen en zitten nu 10 kilo over het gewicht heen) door het extra gewicht kan de balans anders zijn en ook het aanpassen hiervan is moeilijker omdat je niet zomaar losse componenten ergens anders kan plaatsen zoals in de neus van de voorvleugel.

    Nu zal het inderdaad in een lancia van 1000? kilo met 60 pk? veel uitmaken wannneer je 80 pk meer tot je beschikking hebt, maar wanneer je maar 6 pk erbij krijgt zul je het nauwelijk merken. Daarbij komt ook nog eens bij dat jouw auto meer weegt dan een F1 auto maar nog geen 10% van het aantal pk heeft waarover een F1 auto beschikt. Er zijn nog tal van andere zaken waardoor de vergelijking totaal niet opgaat. HEt is wat dat betreft echt appels met peren vergelijken, ik zal ff denken over een goede vergelijking.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 18 maart 2009 @ 00:20:03 #27
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67156935
    quote:
    Zeg, doe eens lief! Niet iedereen struint de hele dag heel Internet af voor nieuws .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_67157279
    gaat dit ook ma weer volgen ....
      woensdag 18 maart 2009 @ 01:17:10 #29
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_67157890
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 00:20 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Zeg, doe eens lief! Niet iedereen struint de hele dag heel Internet af voor nieuws .
    Was niet naar jou... maar als reactie op de nieuwe regels!
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      woensdag 18 maart 2009 @ 01:35:49 #30
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_67158113
    terug vind puntjes overwinningen
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_67158138
    Ik heb er weer zijn in!
      woensdag 18 maart 2009 @ 08:20:47 #32
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67159548
    anderhalve week nog!
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      woensdag 18 maart 2009 @ 08:31:00 #33
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67159684
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 22:34 schreef Meike26 het volgende:
    Hmm, dat vraag ik me ten zeerste af.

    Het gewicht van ca 30 tot 40 kilo dat een KERS zou kunnen/moeten wegen, tegenover de ca 82 pk die vrijkomt als je op dat knopje drukt staat niet in contrast. 82 pk heeft veel meer invloed op de specificaties van een auto dan een 30 kilo gewicht dat er bij komt. Tenminste, dat is mijn idee uit mijn eigen auto. Als ik kinderen moet vervoeren en er zit alles bij elkaar 60 kilo op de achterbank, dan heeft mijn autootje, Lancia Ypsilon 1.2 16 klapper, weinig moeite met dat extra gewicht. Het argument dat de banden slijtage hoger is en de coureurs waarschijnlijk in de toekomst wel een pitstop meer moeten maken per race dan vroeger, dat kan ik me dan wel voorstellen. Toch vind ik die power van 82 pk wel erg veel en een machtig wapen van Renault om straks in Melbourne door het veld heen naar voren te komen.
    Je vergeet hierbij dat je KERS maar kort kunt gebruiken en niet de hele ronde. Daarnaast is het aanpassen van de balans een stuk lastiger wat invloed kan hebben op de prestaties (overstuur of onderstuur etc.).

    Volgens de verhalen heeft Ferrari een KERS systeem in de bodem van de bolide, die verschoven kan worden en dus gebruikt kan worden als ballast. Ik heb hiervan echter nog nooit concrete stukken gezien op bv. autosport.com dus of dat waar is.....
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67159823
    Ga er maar vanuit dat elk team t op de bodem heeft zitten.. Je wilt toch geen megazwaar batterypack ergens op bodyworkhoogte
    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 18 maart 2009 @ 08:47:03 #35
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67159921
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 08:41 schreef Atreidez het volgende:
    Ga er maar vanuit dat elk team t op de bodem heeft zitten.. Je wilt toch geen megazwaar batterypack ergens op bodyworkhoogte
    Dat begrijp ik, althans dat ze het niet ergens bovenin wegwerken. Of ze het echt allemaal direct op de vloerplaat hebben betwijfel ik (vooral bij Williams die met een vliegwiel werken).

    Ik doelde meer op de beweringen dat Ferrari er mee kon schuiven om het als balans te gebruiken.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67160059
    Dat is wel een mooie innovatie ja.. Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat de batterij units zo plat gemaakt zijn, dat t oppervlakte ervan best redelijk groot kan zijn? Hopelijk heeft Olav wat mooie dingetjes te laten zien uit de pits als het eenmaal zover is, en anders heb ik nog alle vertrouwen in de achtergrond info die bij een zender als de BBC past
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67160133
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 23:27 schreef Mikkie het volgende:
    Hoorde ik nou vanavond op tv iets van nieuwe puntentelling? Of liever gezegd: dat het aantal overwinningen belangrijker wordt voor de wereldtitel?
    het wordt dadelijk leuker om alleen de optochten te bekijken dan het bijhouden welke coureur waar staat in het kampioenschap, met dat overwinnings gebeuren...
    dat een overwinning hoger ingeschat zou moeten worden, zodat de coureurs er meer risico voor zouden nemen oke, maar alleen maar het rijderskampioenschap laten bepalen op het aantal overwinningen... zo komt er denk ik weer een hoop vrije tijd naar boven op de zondag...
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:01:08 #38
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_67160155
    Wat zijn de regels eigenlijk mbt KERS? Ik dacht dat het verplicht was, maar ik lees dat teams wel zelf mogen beslissen of ze ermee starten...
    Géén kloon van tvlxd!
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:02:56 #39
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67160186
    Ze mogen per raceweekend zelfs beslissen of ze het inzetten of niet.
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:14:56 #40
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67160427
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 08:59 schreef Aresdreams het volgende:

    [..]

    het wordt dadelijk leuker om alleen de optochten te bekijken dan het bijhouden welke coureur waar staat in het kampioenschap, met dat overwinnings gebeuren...
    dat een overwinning hoger ingeschat zou moeten worden, zodat de coureurs er meer risico voor zouden nemen oke, maar alleen maar het rijderskampioenschap laten bepalen op het aantal overwinningen... zo komt er denk ik weer een hoop vrije tijd naar boven op de zondag...
    Een hoop vrije tijd? Optochten?

    Een coureur in de race voor het kampioensschap zou wel gek zijn om rustig als 2e te finishen. Die gaat er alles aan doen om 1e te worden.

    Geen kampioenschappen op de Alonso manier meer gelukkig
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67161105
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:14 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Een hoop vrije tijd? Optochten?

    Een coureur in de race voor het kampioensschap zou wel gek zijn om rustig als 2e te finishen. Die gaat er alles aan doen om 1e te worden.

    Geen kampioenschappen op de Alonso manier meer gelukkig
    meer dat het gaat om wie er wint, en het zullen misschien leukere races kunnen worden, maar de statastieken erachter, wie hoeveel punten behaald heeft, gevechten voor dat ene puntje, spanning tot in de laatste ronde of de titelkandidaat net genoeg punten uit de laatste race weet te slepen, dat soort dingen houden het interesant voor mij, op deze manier van kampioen bepalen zie ik het niet zitten om nog langer zoveel tijd er aan te besteden eigenlijk...
      woensdag 18 maart 2009 @ 10:11:55 #42
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_67161831
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 09:02 schreef Garisson72 het volgende:
    Ze mogen per raceweekend zelfs beslissen of ze het inzetten of niet.
    Maar waarom doen sommige teams het dan? Mijn inziens maakt het de auto niet sneller.
    Géén kloon van tvlxd!
      woensdag 18 maart 2009 @ 10:38:36 #43
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_67162656
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 10:11 schreef Montov het volgende:

    [..]

    Maar waarom doen sommige teams het dan? Mijn inziens maakt het de auto niet sneller.
    Ik neem aan dat ze vooraf met simulaties bekijken of het inzetten van KERS zin heeft of niet en dan de beslissing nemen.

    Het is natuurlijk wel weer weggegooid geld dit ideetje van de FIA die vindt dat er bezuinigd moet worden maar voor de zoveelste keer met een idee komt dat de kosten juist omhoog brengt, kan die Mosley zich niet volledig op z'n andere hobby (SM) storten?
    pi_67163152
    zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

    Geen KERS gebruiken heeft dus wel een nadeel (plaatsen verliezen bij de start tov van degenen die het wel gebruiken), maar geen voordeel - het uiteindelijke race tempo is gelijk. Komt nog bij dat zonder KERS iemand inhalen die het wel heeft, nog moeilijker wordt dan het al was.

    Zodra het meenemen van KERS geen groot nadeel qua tempo is, is het dus het beste om het wel mee te nemen.
    pi_67165825
    quote:
    Renault to run KERS in Melbourne

    Renault is the first team to give its Kinetic Energy Recovery System (KERS) the green light to run at the Australian Grand Prix.

    While most teams are still undecided about whether or not to introduce the technology for the start of the new season, Renault has seen enough of its device to sign it off for use in Melbourne.

    The move ends fears that no teams would choose to use the technology in Australia, although Renault will still be in the minority of outfits who will have KERS ready for the first race.

    McLaren, BMW-Sauber and Ferrari have not declared publicly about whether or not they will press their devices into action, while six teams have already confirmed they will not race it in Australia.

    Williams, Toyota, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing, Force India and Brawn GP will all head into the Melbourne event without the technology, although most of them are expected to introduce the systems later in the year.

    Renault admitted early in testing that it was surprised about how well its KERS system was running, having been sceptical about its state of development beforehand.

    Speaking after the first running of the new R29 in February, technical director Bob Bell said: "The biggest surprise for [us] was perhaps the KERS system as we felt that initially we would have a lot of problems with it and getting the drivers used to it. In reality it has been quite a straightforward transition."
      woensdag 18 maart 2009 @ 12:17:10 #46
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67166110
    Ik vind het overigens wel verwonderlijk dat je nauwelijks iets leest over de effecten van de voorspoiler, die (naar ik meen) 2x per ronde vlakker gelegd mag worden.

    Wat zijn de te verwachten effecten hiervan, als in: hoeveel topsnelheid scheelt dat, enzo. Iemand een idee?
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
    pi_67166429
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 10:54 schreef Ared het volgende:
    zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

    Geen KERS gebruiken heeft dus wel een nadeel (plaatsen verliezen bij de start tov van degenen die het wel gebruiken), maar geen voordeel - het uiteindelijke race tempo is gelijk. Komt nog bij dat zonder KERS iemand inhalen die het wel heeft, nog moeilijker wordt dan het al was.

    Zodra het meenemen van KERS geen groot nadeel qua tempo is, is het dus het beste om het wel mee te nemen.
    Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 18 maart 2009 @ 12:34:04 #48
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_67166709
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 10:54 schreef Ared het volgende:
    zelfs als het de auto niet sneller (maar ook niet veel langzamer) maakt, is KERS een goed idee. Op de sprint van de grid naar de 1e bocht kan het je behoorlijk wat plaatsen opleveren of kosten. Probeer die later maar weer eens terug te pakken.

    Geen KERS gebruiken heeft dus wel een nadeel (plaatsen verliezen bij de start tov van degenen die het wel gebruiken), maar geen voordeel - het uiteindelijke race tempo is gelijk. Komt nog bij dat zonder KERS iemand inhalen die het wel heeft, nog moeilijker wordt dan het al was.

    Zodra het meenemen van KERS geen groot nadeel qua tempo is, is het dus het beste om het wel mee te nemen.
    En een hoop ongelukken omdat de snelheids verschillen tussen KERS gebruikende wagens en geen KERS gebruikende wagens behoorlijk hoog zal zijn!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:14:06 #49
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67167930
    tvp
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:00:18 #50
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67169362
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:17 schreef Garisson72 het volgende:
    Ik vind het overigens wel verwonderlijk dat je nauwelijks iets leest over de effecten van de voorspoiler, die (naar ik meen) 2x per ronde vlakker gelegd mag worden.

    Wat zijn de te verwachten effecten hiervan, als in: hoeveel topsnelheid scheelt dat, enzo. Iemand een idee?
    Je mag hem 1x per ronde verstellen (en terugplaatsen in de originele stand) volgens mij.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_67169675
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 12:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Als de ronde tijd gelijk is zou dat betekenen dat je ergens wat inlevert. Wellicht topsnelheid of langzamere accel. wanneer je uit de bochten komt. En als het goed is kunnen de auto's dit jaar dichter achter elkaar rijden en is het dus vrij eenvoudig om iemand met kers in te halen.
    Alleen op het moment dat je KERS zelf gebruikt kan je die ander weer makkelijker inhalen. Het is gewoon een powerboost die je met maximum vermogen maximaal 6,6 sec per ronde kan gebruiken.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')